Парниктік газдарды түгендеу мониторингі мен оған бақылау жасау қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы 26 маусымдағы № 840 Қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 23 маусымдағы № 475 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 23.06.2015 № 475 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

      РҚАО-ның ескертпесі!
      Қаулының қолданысқа енгізілу тәртібін 2-тармақтан қараңыз.

      Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 9 қаңтардағы Экологиялық кодексінің 16-бабының 7) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      1. Қоса беріліп отырған Парниктік газдарды түгендеу мониторингі мен оған бақылау жасау қағидалары бекітілсін.
      2. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі                                   К. Мәсімов

Қазақстан Республикасы
Үкіметінің     
2012 жылғы 26 маусымдағы
№ 840 қаулысымен 
бекітілген    

Парниктік газдарды түгендеу мониторингі мен оған бақылау жасау қағидалары

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Парниктік газдарды түгендеу мониторингі мен оған бақылау жасау қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) Қазақстан Республикасы Экологиялық кодексінің 16-бабының 7) тармақшасына сәйкес әзірленген және парниктік газдарды түгендеуді бақылау мен мониторингілеудің тәртібін айқындайды.
      2. Осы Қағидалардың әрекеті парниктік газдар шығарындыларына квоталарды бөлу субъектілеріне қолданылады.
      3. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:
      1) белгісіздік (дәлсіздік) – сандық шамасына қатысты мәндер шашыраңқылығын сипаттайтын сандық анықтау нәтижесімен ассоцияланатын параметр;
      2) қондырғы операторы – Қазақстан Республикасының аумағында меншігінде немесе заңды пайдалануында жұмыс істеуі парниктік газдар шығарындыларын көздейтін қондырғысы бар заңды тұлға;
      3) маңыздылық деңгейі – парниктік газдарды түгендеу туралы жыл сайынғы есепте ұсынылған парниктік газдар шығарындылары туралы деректер бойынша қорытынды дайындау үшін қолданылатын сандық шекті мән, ол 5%-дан аспауы тиіс;
      4) мониторинг жоспары – қондырғы бойынша парниктік газдар шығарындыларының көздерін, мониторингілеу әдістері мен әдістемелерін, парниктік газдар бойынша қосымша деректерді жинау және өңдеу бойынша ақпарат көздерін және ережелерді анықтайтын және оларды пайдаланған жағдайда сынамаларды алу әдістерін, өлшеу жүйесін, сондай-ақ қондырғы операторы деңгейінде сапаны бақылау және сапаны қамтамасыз ету бойынша рәсімдерді сипаттайтын құжат;
      5) нетто-мәннің жылу шығару коэффициенті – жағылатын отынды энергетикалық бірліктерге ауыстыру үшін қолданылатын көбейткіш, ол жағылатын отынның бір тоннасына терраджоульмен беріледі;
      6) өзгерту коэффициенті – өнеркәсіптік процестерде көміртегінің парниктік газдарға толық өзгермеуін есепке алу үшін пайдаланылатын көбейткіш;
      7) парниктік газдарды мониторингілеу – шығарындылар көлемдерін және парниктік газдарды жою немесе парниктік газдар бойынша қосымша деректерді үздіксіз немесе дүркін-дүркін бағалау;
      8) парниктік газдар шығарындыларының коэффициенті – қондырғының қызметі туралы деректердің негізінде парниктік газдар шығарындыларының көлемін айқындау үшін қажетті көбейткіш;
      9) парниктік газдар бойынша қызмет туралы деректер – ұйымдар қызметінің сандық өлшемі, оның нәтижесі парниктік газдар шығарындылары болып табылады.
      10) парниктік газдарды түгендеуді бақылау – парниктік газдарды түгендеу нәтижелерін және қондырғы операторының жыл сайынғы есептерінің Қазақстан Республикасының Экологиялық кодексінің 94-11-бабының талаптары мен мониторингілеу жоспарларына сәйкестігін бағалау бойынша қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органның қызметі;
      11) растау деңгейі – деректер дәйектілігінің дәрежесі, ол парниктік газдарды түгендеу туралы есепті растау кезінде ондағы айтарлықтай қателіктерді, кемшіліктерді немесе қате түсіндірулерді анықтау үшін және Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген талаптарға сәйкестігін аккредиттелген тәуелсіз ұйымнан талап етіледі;
      12) парниктік газдар бойынша бекіту – қондырғы операторымен, оның ішінде парниктік газдарды түгендеу туралы жыл сайынғы есеп шеңберінде жасалған декларация немесе нақты және объективті өтініш;
      13) қышқылдану коэфиценті – көміртегінің көміртегі қос қышқылына толық қайта түзілуін есептеу үшін отынды жағу кезінде пайдаланылатын көбейткіш.
      4. Қондырғылар деңгейінде парниктік газдарды түгендеуді мониторингілеу және бақылау көміртегі қостотығының, метанның шығарындылары бойынша жүзеге асырылады, бұл ретте олардың жалпы көлемі көміртегі қостотығының бір тоннасына баламамен белгіленеді.
      5. Қондырғылар деңгейінде парниктік газдарға мониторинг жүргізу барысында парниктік газдарды жасыл желек биомассасы мен өзге де табиғи жинақтауыштардың сіңіруі ескерілмейді.

2. Парниктік газдарды түгендеу мониторингінің тәртібі

      6. Оператор қондырғы паспортының құрамында әрбір қондырғы бойынша мониторинг жоспарын әзірлейді және қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға ұсынады.
      7. Мониторинг жоспары мынадай ақпараттан тұрады:
      1) қондырғы бойынша парниктік газдар шығарындыларына мониторинг жүзеге асырылатын парниктік газдар шығарындыларының шығу көздерінің, шикізат ресурстары мен материалдардың тізбесі;
      2) парниктік газдарды мониторингілеу үшін қолданылатын әдістің сипаттамасы (есептеулер мен өлшемдер негізінде);
      3) парниктік газдар, шығарындылар коэффициенттері, тотығу мен өзгеру бойынша қызмет туралы деректерді алу үшін қолданылатын әдістемелер тізбесі;
      4) парниктік газдар, шығарындылар коэффициенттері, тотығу мен өзгеру бойынша қызмет туралы деректерді анықтау үшін ақпарат көздерін көрсету немесе әдістерді сипаттау;
      5) егер оларды қондырғы операторы өзі есептейтін болса, жылу шығарудың нетто-мәнінің шамасын, көміртегі мөлшерін, сондай-ақ шығарындылар коэффициенттерін анықтау үшін отын мен материалдар сынамаларын сұрыптау әдістерін сипаттау;
      6) өлшеу жүйелерін пайдаланған жағдайда – мониторинг үшін қолданылатын олардың ерекшелігін, орналасқан жерін, парниктік газдар ағындарын, шикізат пен материалдарын көрсете отырып, өлшем дәлсіздігін, өлшем жүргізудің үздіксіздігінің немесе дүркіндігінің сипаты;
      7) деректерді жинау және өңдеу, парниктік газдарды түгендеудің сапасын бақылау және сапасын қамтамасыз ету, қондырғы деңгейінде мониторинг пен есеп беру бойынша жауапкершілікті бөлу бойынша рәсімдердің сипаты.
      8. Қондырғы операторы парниктік газдар мониторингін мониторинг жоспарына сәйкес жүзеге асырады. Мониторинг жоспарынан кез келген ауытқулар, парниктік газдар шығарындыларының көлемін анықтауда табылған қателерді қондырғы операторы парниктік газдарды түгендеу туралы есепті растауды жүзеге асыратын тәуелсіз аккредиттелген ұйымдарға қолжетімді болуы тиіс оның ішкі құжаттамасында тіркейді.
      9. Мониторинг жоспарын қондырғы операторы парниктік газдар шығарындыларына берілген сертификат қолданысының бүкіл кезеңінде пайдаланады.
      10. Қондырғы операторы мониторинг жоспарына өзгерістерді мынадай жағдайларда енгізеді:
      1) парниктік газдар шығарындыларын есептеу әдісінен оларды өлшеу әдісіне және керісінше көшу;
      2) қондырғы бойынша парниктік газдарды мониторингілеу үшін қолданылатын, әдістеме деңгейінің өзгеруіне әкелетін, парниктік газдар немесе басқа параметрлер бойынша қызмет туралы деректер белгісіздігінің ұлғаюы.
      11. Қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті орган мониторинг жоспарына өзгерістерді өзгерістер енгізілген мониторинг жоспары берілген күннен бастап күнтізбелік он бес күн ішінде қарайды.
      12. Парниктік газдарды мониторингілеуді қондырғы операторы есептеу әдісін немесе өлшеу әдісін, сондай-ақ қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға таңдалған әдісті ұсына отырып, екі әдісті біріктіру арқылы жүзеге асырады.
      13. Парниктік газдар шығарындыларын есептеуді қондырғы операторы тиісті қызмет түрі бойынша арнаулы әдістемеде немесе ол жоқ болған жағдайда қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті орган бекіткен парниктік газдар шығарындыларын есептеудің жалпы әдістемесінде көрсетілген формулалар бойынша жүзеге асырады. Парниктік газдарды есептеу арқылы мониторингілеу жағдайында ол мынадай деректер мен коэффициенттерді қолдану негізінде жүзеге асырылады: парниктік газдар шығарындылары жөніндегі қызмет немесе шығарылған өнім туралы деректер; шығарындылар коэффициенттері; тотығу коэффициенттері; өзгеру коэффициенттері.
      14. Жоғарыда аталған ауысулардың әрқайсысын мониторингілеуді қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті орган белгілеген мониторинг жоспары шеңберінде тиісті қондырғы үшін белгіленген әдістеме деңгейіне сәйкес қондырғы операторы жүзеге асырады.
      15. Қондырғылар бойынша өз коэффициенттерін қолдану қондырғы операторларында қажетті сараптамалар жүргізу үшін мүмкіндіктері бар және қондырғы операторы үшін осындай есептерді жүргізу шығындары бойынша қолжетімді аккредиттелген зертханалары болған жағдайда қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органмен реттеледі.
      16. Парниктік газдарды мониторингілеу нәтижелері бойынша қондырғы операторы бекітілген мониторинг жоспарымен белгіленген рәсімдерге сәйкес жазбаларды, деректерді құжаттау мен мұрағаттауды жүргізеді.
      17. Қондырғы операторы парниктік газдарды түгендеуді мониторингілеу бойынша мынадай деректерді он жыл бойы сақтайды:
      1) мониторинг жүргізілген көздердің тізбесі;
      2) парниктік газдар шығарындыларына квоталар бөлудің ұлттық жоспарын әзірлеу үшін пайдаланылған парниктік газдар шығарындылары бойынша қондырғы паспортының деректері;
      3) парниктік газдарды түгендеу туралы жыл сайынғы есептер;
      4) парниктік газдар шығарындыларын есептеу үшін пайдаланылған парниктік газдар шығарындылары жөніндегі қызмет немесе шығарылған өнім туралы деректер;
      5) өзгертулері мен толықтырулары бар парниктік газдарды мониторингілеу жоспары;
      6) парниктік газдар бойынша қызмет туралы деректерді жинау үдерісі жөніндегі құжаттама;
      7) қолдануға жарайтын жағдайда мониторинг әдісі ретінде өлшеу әдісін таңдауды негіздеу;
      8) өлшеу әдісін пайдаланған жағдайда дәлсіздіктерді талдау үшін пайдаланылған деректер;
      9) өлшеу жүйелерін толық жете сипаттау және ондағы кез келген өзгерістерді сипаттау;
      10) өлшеулердің бастапқы және жиынтық нәтижелері, оның ішінде өлшеу әдісін пайдаланған жағдайда сынамаларды сұрыптау журналы.
      18. Парниктік газдарды түгендеу мониторингі нәтижелерін қондырғы операторы қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті орган бекіткен нысан бойынша жасалған парниктік газдарды түгендеу туралы жыл сайынғы есепке енгізеді.
      19. Парниктік газдарды түгендеу туралы жыл сайынғы есепте күнтізбелік бір жыл бойынша реттелетін қондырғыдан тасталатын парниктік газдар шығарындылары көрсетілуі және мынадай ақпарат қамтылуы тиіс:
      1) қондырғы және оның операторы жөніндегі бірдейлендіру деректері, оның ішінде атауы, мекенжайы, есептілік бойынша байланыс жасайтын тұлға, парниктік газдар шығарындылары квоталанатын қызмет түрі, есеп беру кезеңі, квоталар нөмірлері мен парниктік газдар шығарындыларына сертификаттар;
      2) парниктік газдар шығарындылары есептелетін немесе өлшенетін параметрлер және парниктік газдарды түгендеу нәтижелері, оның ішінде парниктік газдар бойынша қызмет деректері, жылу шығарудың нетто-мәндерінің коэффициенттері, шығарындылар коэффициенттері, тотығу коэффициенттері, өзгеру коэффициенттері, шығарындылар көлемдері;
      3) қолданылатын өлшеу әдісі жөнінде деректер (қолданылған жағдайда), оның ішінде оның сенімділігі мен өлшеу құралдарының дәлсіздігі туралы деректер.
      20. Парниктік газдарды түгендеу туралы қондырғы операторларының жыл сайынғы есептерін растауды қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті орган аккредиттеген тәуелсіз ұйымдар жүргізеді.
      21. Парниктік газдарды түгендеу туралы жыл сайынғы есепті растау келесі есепті жылдан кейінгі 1 қаңтар мен 1 сәуір аралығындағы кезеңде жүргізіледі.
      22. Қондырғы операторы пайдаланатын, кейіннен қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға және басқа мүдделі тараптарға ұсынылатын растау рәсімін жүргізу нәтижелері бойынша тәуелсіз аккредиттелген ұйым қондырғы операторы үшін толық есеп пен қондырғы операторына арналған қорытынды жасайды.
      23. Тәуелсіз аккредиттелген ұйым қорытындысының нысанын қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті орган бекітеді.

3. Қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органның
парниктік газдарды түгендеуді бақылау тәртібі

      24. Қондырғы операторы парниктік газдарды түгендеу туралы жыл сайынғы есепті және тәуелсіз аккредиттелген ұйымның осы есеп бойынша қорытындысын есепті жылдан кейінгі жылдың 1 сәуіріне дейін ұсынады.
      25. Қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті орган парниктік газдарды түгендеу туралы жыл сайынғы есепті ол берілген күннен бастап бір ай ішінде қарай және бекіту туралы шешім шығарады.
      26. Парниктік газдарды түгендеу туралы жыл сайынғы есепті қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті орган Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген талаптарға сәйкестігі, онда көрсетілген деректер мен ақпараттардың толықтығы, сондай-ақ ол бойынша тәуелсіз аккредиттелген ұйымның оң қорытындысының болуы тұрғысынан қарайды.

Об утверждении Правил мониторинга и контроля инвентаризации парниковых газов

Постановление Правительства Республики Казахстан от 26 июня 2012 года № 840. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 23 июня 2015 года № 475

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 23.06.2015 № 475 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с подпунктом 7) статьи 16 Экологического кодекса Республики Казахстан от 9 января 2007 года Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      1. Утвердить прилагаемые Правила мониторинга и контроля инвентаризации парниковых газов.
      2. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней со дня первого официального опубликования.

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       К. Масимов

Утверждены                
постановлением Правительства      
Республики Казахстан          
от 26 июня 2012 года № 840      

Правила
мониторинга и контроля инвентаризации парниковых газов

1. Общие положения

      1. Настоящие Правила мониторинга и контроля инвентаризации парниковых газов (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 7) статьи 16 Экологического кодекса Республики Казахстан и определяют порядок мониторинга и контроля инвентаризации парниковых газов.
      2. Действие настоящих Правил распространяется на субъектов распределения квот на выбросы парниковых газов.
      3. В настоящих Правилах используются следующие понятия:
      1) неопределенность (погрешность) – параметр, ассоциируемый с результатом количественного определения, который характеризует разброс значений, относящихся к количественной величине;
      2) оператор установки – юридическое лицо, в собственности или в законном пользовании которого на территории Республики Казахстан находится установка, функционирование которой предусматривает выбросы парниковых газов (далее - оператор);
      3) уровень существенности – количественное пороговое значение, которое используется для подготовки заключения по данным о выбросах парниковых газов, представленным в ежегодном отчете об инвентаризации парниковых газов, которое составляет не более 5 %;
      4) план мониторинга – документ, определяющий источники выбросов, методы и методики мониторинга парниковых газов по установке, источники информации и положения по сбору и обработке сопутствующих данных по парниковым газам и описывающий методы отбора проб, измерительные системы – в случае их использования, а также процедуры по контролю качества и обеспечению качества на уровне оператора установки;
      5) коэффициент теплотворного нетто-значения – множитель, используемый для перевода сжигаемого топлива в энергетические единицы, который выражается в терраджоулях на тонну сжигаемого топлива;
      6) коэффициент преобразования – множитель, используемый для учета неполного преобразования углерода в парниковые газы в промышленных процессах;
      7) мониторинг парниковых газов – непрерывная или периодическая оценка объемов выбросов и удаления парниковых газов или сопутствующих данных по парниковым газам;
      8) коэффициент выбросов парниковых газов – множитель, необходимый для определения объема выбросов парниковых газов на основе данных о деятельности установки;
      9) данные о деятельности по парниковым газам – количественная мера деятельности организации, результатом которой является выброс парниковых газов;
      10) контроль инвентаризации парниковых газов – деятельность уполномоченного органа в области охраны окружающей среды по оценке результатов инвентаризации парниковых газов и ежегодных отчетов оператора установки на соответствие требованиям статьи 94-11 Экологического кодекса Республики Казахстан и планов мониторинга;
      11) уровень заверения – степень достоверности данных, которая требуется от независимой аккредитованной организации при подтверждении отчета об инвентаризации парниковых газов для выявления в нем существенных ошибок, упущений или ошибочных толкований и соответствия установленным законодательством Республики Казахстан требованиям;
      12) утверждение по парниковым газам – декларация или фактическое и объективное заявление, сделанное оператором установки, в том числе в рамках ежегодного отчета по инвентаризации парниковых газов;
      13) коэффициент окисления – множитель, используемый при сжигании топлива для учета неполного преобразования углерода в двуокись углерода.
      4. Мониторинг и контроль инвентаризации парниковых газов на уровне установок осуществляются по выбросам двуокиси углерода, метана, при этом их общий объем устанавливается в эквиваленте тонны двуокиси углерода.
      5. При проведении мониторинга парниковых газов на уровне установок не учитывается поглощение парниковых газов биомассой зеленых насаждений и иными природными накопителями.

2. Порядок мониторинга инвентаризации парниковых газов

      6. Оператор разрабатывает и представляет в уполномоченный орган в области охраны окружающей среды в составе паспорта установки план мониторинга по каждой установке.
      7. План мониторинга должен включать следующую информацию:
      1) перечень источников выбросов парниковых газов, потоков сырьевых ресурсов и материалов, по которым будет осуществляться мониторинг парниковых газов по установке;
      2) описание и обоснование метода, который будет использован для мониторинга парниковых газов (на основе расчетов или измерений);
      3) перечень методик, которые будут использоваться для получения данных о деятельности по парниковым газам, коэффициентов выбросов, окисления и преобразования;
      4) указание источников информации либо описание методов для определения данных о деятельности по парниковым газам, коэффициентов выбросов, окисления и преобразования;
      5) описание методов отбора проб топлива и материалов для определения величины теплотворного нетто-значения, содержания углерода, а также коэффициентов выбросов, если они рассчитываются самим оператором установки;
      6) в случае использования измерительных систем – их описание с указанием их спецификации, места расположения, потоков парниковых газов, сырья и материалов, для мониторинга которых они будут использоваться, погрешностей измерения, непрерывности либо периодичности проведения измерений;
      7) описание процедур по сбору и обработке данных, контролю качества и обеспечению качества инвентаризации парниковых газов, распределению ответственности за мониторинг и отчетность на уровне установки.
      8. Оператор установки осуществляет мониторинг парниковых газов в соответствии с планом мониторинга. Любые отклонения от плана мониторинга, выявленные ошибки в определении объемов выбросов парниковых газов фиксируются оператором установки в его внутренней документации, которая должна быть доступной для независимой аккредитованной организации, осуществляющей подтверждение отчета об инвентаризации парниковых газов.
      9. План мониторинга применяется оператором установки в течение всего периода действия сертификата на выбросы парниковых газов.
      10. Оператор установки вносит изменения в план мониторинга в следующих случаях:
      1) переход с метода расчета выбросов парниковых газов на метод их измерения и наоборот;
      2) увеличение неопределенности данных о деятельности по парниковым газам или других параметров, которое влечет за собой изменение уровня методики, применяемой для мониторинга парниковых газов по установке.
      11. Уполномоченный орган в области охраны окружающей среды рассматривает изменения в план мониторинга в течение пятнадцати календарных дней со дня подачи плана мониторинга с внесенными в него изменениями.
      12. Мониторинг парниковых газов осуществляется оператором установки с использованием метода расчета либо метода измерения, а также посредством объединения двух методов с предоставлением в уполномоченный орган в области охраны окружающей среды выбранного метода.
      13. Расчеты выбросов парниковых газов производятся оператором установки по формулам, указанным в специальной методике по соответствующему виду деятельности, либо при ее отсутствии в общей методике расчета выбросов парниковых газов, утвержденной уполномоченным органом в области охраны окружающей среды. В случае мониторинга парниковых газов посредством расчетов, он производится на основе использования следующих данных и коэффициентов: данные о деятельности по выбросам парниковых газов или выпущенной продукции; коэффициенты выбросов; коэффициенты окисления; коэффициенты преобразования.
      14. Мониторинг каждой из вышеуказанных переменных осуществляется оператором установки в соответствии с уровнем методики, установленным уполномоченным органом в области охраны окружающей среды для соответствующей установки в рамках плана мониторинга.
      15. Применение собственных коэффициентов по установкам регулируется уполномоченным органом в области охраны окружающей среды с учетом наличия у операторов установок аккредитованных лабораторий, имеющих возможности для проведения необходимых анализов, и доступности по затратам для оператора установки проведения таких расчетов.
      16. По результатам мониторинга парниковых газов оператором установки ведутся записи, документирование и архивация данных в соответствии с процедурами, установленными планом мониторинга.
      17. Оператор установки сохраняет в течение десяти лет следующие данные по мониторингу инвентаризации парниковых газов:
      1) перечень источников, по которым проводился мониторинг;
      2) данные паспорта установки, использованные для разработки национального плана распределения квот на выбросы парниковых газов;
      3) копии ежегодных отчетов об инвентаризации парниковых газов;
      4) данные о деятельности по выбросам парниковых газов или выпущенной продукции, которые использовались для расчетов выбросов парниковых газов;
      5) план мониторинга парниковых газов с изменениями и дополнениями;
      6) документация по процессу сбора данных о деятельности по парниковым газам;
      7) обоснование выбора метода измерения в качестве метода мониторинга, если это применимо;
      8) данные, использованные для анализа погрешностей, в случае использования метода измерения;
      9) детальное техническое описание систем измерения и описание любых изменений в ней;
      10) первичные и сводные результаты измерений, включая журнал отбора проб – в случае использования метода измерения.
      18. Результаты мониторинга инвентаризации парниковых газов включаются оператором установки в ежегодный отчет об инвентаризации парниковых газов, составляемый по форме, утвержденной уполномоченным органом в области охраны окружающей среды.
      19. Ежегодный отчет об инвентаризации парниковых газов должен указывать выбросы парниковых газов от регулируемой установки за календарный год и включать следующую информацию:
      1) идентификационные данные по установке и ее оператору, включая название, адрес, контактное лицо по отчетности, вид деятельности, по которому квотируются выбросы парниковых газов, отчетный период, номера квот и сертификатов на выбросы парниковых газов;
      2) параметры, по которым проводятся расчеты либо измерения выбросов парниковых газов и результаты инвентаризации парниковых газов, включая данные деятельности по парниковым газам, коэффициенты теплотворных нетто-значений, коэффициенты выбросов, коэффициенты окисления, коэффициенты преобразования, объемы выбросов;
      3) данные об используемом методе измерения (в случае его использования), включая информацию о его надежности и погрешностях измерительных устройств.
      20. Подтверждение ежегодных отчетов операторов установок об инвентаризации парниковых газов проводится независимыми организациями, аккредитованными уполномоченным органом в области охраны окружающей среды.
      21. Подтверждение ежегодного отчета об инвентаризации парниковых газов проводится в период с 1 января по 1 апреля года, следующего за отчетным.
      22. По результатам проведения подтверждения независимой аккредитованной организацией составляются полный отчет, предназначенный для оператора установки, и заключение, которое используется как оператором установки, так и предоставляется последним уполномоченному органу в области охраны окружающей среды и другим заинтересованным сторонам.
      23. Форма заключения независимой аккредитованной организации утверждается уполномоченным органом в области охраны окружающей среды.

3. Порядок контроля инвентаризации парниковых газов
уполномоченным органом в области охраны окружающей среды

      24. Оператор установки представляет ежегодный отчет об инвентаризации парниковых газов и заключение независимой аккредитованной организации по данному отчету до 1 апреля года, следующего за отчетным.
      25. Уполномоченный орган в области охраны окружающей среды рассматривает и принимает решение об утверждении отчета об инвентаризации парниковых газов в течение одного месяца со дня его подачи.
      26. Ежегодный отчет об инвентаризации парниковых газов рассматривается уполномоченным органом в области охраны окружающей среды на предмет соответствия установленным законодательством Республики Казахстан требованиям, полноты представленных в нем данных и информации, а также наличия положительного заключения независимой аккредитованной организации по нему.