"Дамуға ресми көмек туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақсатан Республикасы Үкіметінің 2014 жылғы 28 маусымдағы № 722 қаулысы

      Қазақстан Республикасы Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      «Дамуға ресми көмек туралы» Қазақстан Республикасы Заңының жобасы Қазақстан Республикасының Парламенті Мәжілісінің қарауына енгізілсін.

      Қазақстан Республикасы
      Премьер-Министрі                      К. Мәсімов

Жоба

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЗАҢЫ Дамуға ресми көмек туралы

      Осы Заң Қазақстан Республикасымен ынтымақтастық жасайтын мемлекеттерге дамуға ресми көмек көрсетуге байланысты құқықтық қатынастарды реттейді.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын негізгі ұғымдар

      Осы Заңда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:
      1) әріптес донор – дамуға ресми көмек саласындағы жобаны іске асыруға Қазақстан Республикасымен бірлесе қатысатын мемлекет, халықаралық не үкіметтік емес ұйым;
      2) әріптес ел – даму мақсатында Қазақстан Республикасымен ынтымақтастық жасайтын және дамуға ресми көмек алатын мемлекет;
      3) бағдарламалық құжат уақыттың белгілі бір кезеңінде әріптес елдер үшін іске асырылуы жоспарланған дамуға ресми көмек жобалары және олардың жоспарланған нәтижелері туралы мәліметтерді қамтитын құжат;
      4) дамуға ресми көмек – әріптес елдің әлеуметтік-экономикалық дамуына жәрдемдесу және әл-ауқатын арттыру мақсатында өтеусіз не жеңілдікті негізде Қазақстан Республикасы көрсететін көмек немесе ынтымақтастық;
      5) дамуға ресми көмек саласындағы оператор (бұдан әрі – оператор) – міндеті дамуға ресми көмек саласындағы Қазақстан Республикасының саясатын әзірлеуге және іске асыруға жәрдемдесу болып табылатын Қазақстан Республикасының Үкіметі құратын заңды тұлға;
      6) дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті орган – Қазақстан Республикасы Сыртқы істер министрлігі;
      7) донор ел – дамуға ресми көмек беретін мемлекет;
      8) жеңілдікті мөлшерлемелер бойынша кредит – заттай немесе ақшалай нысанда ресурстарды беру, мұның нәтижесінде капиталдың халықаралық нарықтарындағы коммерциялық талаптарға қарағанда әріптес елдің донор ел алдындағы қолайлы шарттардағы қарыздық міндеттемелері қалыптасады;
      9) жоба – мақсаты материалдық немесе техникалық көмек аясында жасау, жаңғырту немесе қолдау болып табылатын, кеңістік-уақыттық және ресурстық шегі болатын және әріптес елдің әлеуметтік-экономикалық дамуы мен әл-ауқатын арттыру үшін әсері жағымды болып табылатын донор ел жасаған жаңа енгізілім және/немесе жақсарту;
      10) сыртқы әріптес – Қазақстан Республикасының дамуға ресми көмегі көрсетілетін не дамуға ресми көмек саласындағы жобаны іске асыруға қатысатын әріптес елдің мемлекеттік органы, ұйымы не үкіметтік емес ұйымы;
      11) техникалық жәрдемдесу – белгілі бір қызмет саласында біліммен, дағдылармен, техникалық тәжірибемен бөлісу, қызметтер көрсету, жұмыстар атқару;
      12) халықаралық грант – әріптес елдің донор елдің алдында қарыздық міндеттемелерінің қалыптасуына әкелмейтін қаржылық, материалдық көмек және техникалық жәрдемдесу.

      2-бап. Қазақстан Республикасының дамуға ресми көмек
              саласындағы заңнамасы

      1. Қазақстан Республикасының дамуға ресми көмек саласындағы заңнамасы Қазақстан Республикасының Конституциясына негізделеді, осы Заң мен өзге де нормативтік құқықтық актілерден тұрады.
      2. Егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта осы Заңда қамтылғаннан өзге қағидалар белгіленсе, онда халықаралық шарттың қағидалары қолданылады.

3-бап. Дамуға ресми көмектің мақсаты мен міндеттері

      1. Дамуға ресми көмек:
      1) әріптес елдің әлеуметтік-экономикалық дамуына;
      2) бейбітшілікті, өңірлік және жаһандық қауіпсіздікті нығайтуға;
      3) Қазақстан Республикасының стратегиясы мен даму бағдарламаларын табысты іске асыру үшін қолайлы сыртқы жағдайларды жасауға;
      4) Қазақстан Республикасының өңірлік және халықаралық байланыс жүйесіне одан әрі интеграциялануына;
      5) әріптес елдің қоршаған ортаны қорғау және жаһандық климатты сақтау мәселелерін басым түрде іске асыруға кезең-кезеңмен көшуіне жәрдемдесу мақсатында жүзеге асырылады.
      2. Дамуға ресми көмектің міндеттері:
      1) әлеуметтік экономикалық дамуды және тиімді басқаруды қоса алғанда, даму саласында Қазақстан Республикасы қолдайтын халықаралық мақсаттарға қол жеткізуге жәрдемдесу;
      2) әріптес елмен саяси, экономикалық, білім беру, қоғамдық, мәдени, ғылыми және басқа да байланыстарды дамыту;
      3) өңірлік ынтымақтастықты дамыту және өңірлік проблемаларды шешуге жәрдемдесу;
      4) Қазақстан Республикасының ұлттық қауіпсіздігін қамтамасыз ету;
      5) кедейлікті азайту;
      6) қоршаған ортаны қорғау мәселелерін шешуге жәрдемдесу;
      7) Қазақстан Республикасының ұлттық мүдделерін және халықаралық жағдайды ескере отырып, Қазақстан Республикасымен көршілес дамушы елдердің, неғұрлым төмен дамыған елдердің, теңізге шыға алмайтын елдердің, аралдардағы дамушы шағын мемлекеттердің және өзге де мемлекеттердің дамуына жәрдемдесу болып табылады.

      4-бап. Дамуға ресми көмектің қағидаттары

      Дамуға ресми көмек:
      1) Қазақстан Республикасының ұлттық мүдделеріне сай келу;
      2) әріптес елдің егемендігін, ұлттық мүдделерін және заңдарын құрметтеу;
      3) құзырет деңгейі жоғары бірқатар салаларда техникалық жәрдемдесудің басымдығы;
      4) көмекті ұсыну және пайдалану туралы шешім қабылдау процесінің ашықтығы мен есептілігі және көмек ашықтығының халықаралық стандарттарына сәйкестігі;
      5) әріптес елдің Қазақстан Республикасымен ынтымақтастықты дамытуға мүдделілігі;
      6) дамуға ресми көмектің өлшемді нәтижелерін бағдарға алу;
      7) дамуға ресми көмектің тиісті жобаларының экологиялық және әлеуметтік салдарларын есепке алу қағидаттарына;
      8) дамуға ресми көмек көрсету саласындағы халықаралық шарттар мен уағдаластықтар шеңберінде Қазақстан Республикасы бекіткен басқа да қағидаттарға негізделеді.

      5-бап. Дамуға ресми көмектің секторлық басымдықтары

      Дамуға ресми көмек әріптес ел қызметінің:
      1) ауыл шаруашылығы және азық-түлік қауіпсіздігі;
      2) жаһандық және өңірлік экологиялық бастамаларды дамытуға жәрдемдесуді қоса алғанда, қоршаған ортаны қорғау;
      3) трансшекаралық су мәселелерін шешуге жәрдемдесу;
      4) шекараны кесіп өту рәсімдерін оңайлатуға септігін тигізу;
      5) әріптес елдің дамуына ресми көмек шеңберінде қақтығыстарды және қауіпсіздікті реттеу;
      6) трансұлттық қылмысқа, есірткінің заңсыз айналымына және заңсыз көші-қонға қарсы күрес;
      7) білім беру және ғылым;     
      8) денсаулық сақтау;
      9) мемлекеттік басқару жүйесін жетілдіру;
      10) әріптес елде кәсіпкерлікті қолдау;
      11) өңірлік және халықаралық сауданы дамыту, оның ішінде теңізге шыға алмайтын елдердің көлік және өзге де инфрақұрылымға қол жеткізуін жақсарту арқылы дамыту секторларын;
      12) дамуға ресми көмек саласындағы бағдарламалық құжаттарға енгізілген өзге де секторларды дамытуға бағытталған.

2-тарау. Дамуға ресми көмекті реттеу

      6-бап. Қазақстан Республикасы Үкіметінің құзыреті

      Қазақстан Республикасының Үкіметі:
      1)дамуға ресми көмек саласындағы бағдарламалық құжаттарды бекітеді;
      2) дамуға ресми көмек саласында халықаралық шарттар жасасады;
      3) операторды құру туралы шешім қабылдайды;
      4) өзіне Қазақстан Республикасының Конституциясымен, осы Заңмен, Қазақстан Республикасының өзге де заңдарымен және Қазақстан Республикасы Президентінің актілерімен жүктелген өзге де функцияларды орындайды.

      7-бап. Дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті органның               құзыреті

      1. Дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті орган:
      1) дамуға ресми көмек саласындағы бағдарламалық құжаттардың жобаларын әзірлейді және олардың орындалуы жөнінде ұсыныстар енгізеді;
      2) мемлекеттік органдардың, ұйымдардың, өзге де мемлекеттік және мемлекеттік емес заңды тұлғалардың дамуға ресми көмекті іске асыру саласындағы өзара іс-қимыл жасау тәртібін бекітеді;
      3) Қазақстан Республикасының ресми көмек саласындағы қызметін ақпараттық сүйемелдеуді ұйымдастырады;
      4) оператордың, мемлекеттік органдардың және өзге де ұйымдардың дамуға ресми көмек саласындағы қызметін үйлестіреді;
      5) дамуға көрсетілген ресми көмекті есепке алуды жүзеге асырады;
      6) халықаралық ұйымдарға дамыту мақсатына арналған ерікті жарналарды төлеу жоспарын бекітеді және оның іске асырылуын жүзеге асырады;
      7) Қазақстан Республикасының Үкіметіне дамуға ресми көмектің іске асырылу барысы туралы жыл сайынғы есепті ұсынады;
      8) халықаралық қоғамдастық пен Қазақстан тұрғындарын дамуға жәрдемдесу және жаһандық проблемаларды шешу бойынша Қазақстан Республикасы қолданатын іс-қимылдар туралы хабардар етеді;
      9) дамуға ресми көмек көрсету үшін бөлінетін бюджет қаражатын пайдалану саласында оператордың мониторингін жүзеге асырады;
      10) осы Заңда, Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында, Қазақстан Республикасы Президентінің және Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілерінде көзделген дамуға ресми көмек саласындағы өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.
      2. Дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті органның шетелдердегі мекемелері:
      1) әріптес елде дамуға ресми көмек көрсету жөніндегі жағдайдың мониторингін және оны талдауды жүзеге асырады;
      2) дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті органға дамуға ресми көмек көрсету мәселелері бойынша ұсыныстар, оның ішінде дамуға ресми көмектің жаңа жобалары, қолданыстағы жобаларын тоқтата тұру және тоқтату бойынша ұсыныстар енгізеді;
      3) аккредиттелген мемлекеттерде дамуға ресми көмектің іске асырылуын үйлестіреді және оған жәрдемдеседі.

      8-бап. Қазақстан Республикасының өзге де мемлекеттік
             органдарының құзыреті

      1.Мемлекеттік органдар өз құзыреті шеңберінде:
      1) дамуға ресми көмек саласындағы бағдарламалық құжаттарды іске асыруды қамтамасыз етеді;
      2) дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті органға дамуға ресми көмек көрсету аясындағы жобалар бойынша ұсыныстар енгізеді;
      3) дамуға ресми көмекті ұйымдық-техникалық сүйемелдеуді жүзеге асырады және дамуға ресми көмек жобаларын іске асыру мәселелері бойынша операторға есептік ақпарат ұсынады;
      4) дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті органның сұрау салуы бойынша дамуға ресми көмек жобаларын іске асыруға жәрдемдеседі.

      9-бап. Оператордың құзыреті

      1. Оператор Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес құрылады және өз қызметін жүзеге асырады.
      Оператор құрылғанға дейін дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті орган оператордың функцияларын іске асырады.
      2. Оператор:
      1) дамуға ресми көмек саласындағы бағдарламалық құжаттарды әзірлеуге және іске асыруға қатысады;
      2) Қазақстан Республикасының және шет мемлекеттердің мемлекеттік органдарымен және ұйымдарымен, үкіметтік емес ұйымдарымен дамуға ресми көмек мәселесі бойынша өзара іс-қимыл жасасуды жүзеге асырады;
      3) Қазақстан Республикасы дербес не донор әріптестермен бірлесіп қаржыландыратын дамуға ресми көмек саласындағы жобаларды іске асыру жөніндегі сыртқы әріптестердің қызметіне мониторингті жүзеге асырады;
      4) дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті органға дамуға ресми көмек саласындағы нормативтік құқықтық базаны жетілдіру жөнінде ұсыныстар енгізеді;
      5) дамуға ресми көмек саласындағы есепті жүргізеді және дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті органның талап етуі бойынша дамуға ресми көмек көрсету жөніндегі жүзеге асырылатын қызмет туралы есептілікті ұсынады;
      6) дамуға ресми көмек көрсетудің көлемі мен секторлық басымдықтары жөнінде ұсыныстар енгізеді;
      7) дамуға ресми көмек мәселесі бойынша дамуға ресми көмек саласында ақпараттық-талдамалық қамтамасыз етуді жүзеге асырады;
      8) Қазақстан Республикасының аумағында да, одан тыс жерлерде де жеке және заңды тұлғалармен және үкіметтік емес ұйымдармен келісімдер жасасады;
      9) даму саласындағы көпжақты бағдарламаларға қатысады;
      10) дамуға ресми көмек саласында осы Заңда және өзге де нормативтік құқықтық актілерде көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      10-бап. Дамуға ресми көмек саласындағы халықаралық
               ынтымақтастық

      1. Дамуға ресми көмек саласындағы халықаралық ынтымақтастық Қазақстан Республикасының халықаралық бастамаларға, бағдарламаларға және жобаларға қатысуы арқылы жүзеге асырылады.
      2. Жобаларды бірлесіп қаржыландыру және іске асыру, институционалдық қамтамасыз ету және тәжірибе мен білім алмасу мәселелері бойынша халықаралық ынтымақтастық мүдделі халықаралық, ұлттық және үкіметтік емес ұйымдармен, оның ішінде дамуға ресми көмек саласындағы жобаны Қазақстан Республикасының іске асыруы мақсатында дамуы мүмкін.

3-тарау. Дамуға ресми көмекті ұйымдастыру

      11-бап. Дамуға ресми көмекті қаржыландыру

      1.Дамуға ресми көмектің Қазақстан Республикасындағы қаржыландыру көздері:
      1) республикалық бюджет қаражаты;
      2) қазақстандық және шетелдік үкіметтік емес ұйымдардың, жеке және заңды тұлғалардың ерікті қайырмалдықтары мен аударымдары;
      3) оператордың қызметінен түсетін кірістер;
      4) Қазақстан Республикасының заңнамасында рұқсат етілген басқа да түсімдер болып табылады.
      Операторды құрғанға дейін бюджет қаражаты Қазақстан Республикасында дамуға ресми көмекті қаржыландыру көздері болып табылмайды.

      12-бап. Дамуға ресми көмекті іске асыру

      1. Дамуға ресми көмек мынадай:
      1) халықаралық гранттар;
      2) әріптес елде дамуға жәрдемдесу жобалары, оның ішінде бірлескен жобалар мен көпжақты ынтымақтастық жобалары;
      3) жеңілдікті мөлшерлемелер бойынша кредиттер;
      4) халықаралық ұйымдарға даму мақсаттарына арналған ерікті жарналар;
      5) әріптес елмен бірлескен қорлар құру;
      6) техникалық жәрдемдесу нысандарында;
      7) дамуға ресми көмек саласындағы халықаралық шарттар мен уағдаластықтар шеңберінде Қазақстан Республикасы бекіткен өзге де нысандарда жүзеге асырылады.
      2. Қазақстан Республикасы көрсететін дамуға ресми көмекке мыналар:
      1) әскери мақсаттарға арналған гранттар, қарыздар, кредиттер;
      2) гуманитарлық көмек;
      3) жеке адамдарға төленетін трансферттік төлемдер (зейнетақылар, өтемақылар, сақтандыру төлемдері);
      4) қосарланған мақсатқа арналған тауар жеткізу жатпайды.
      3. Жеңілдікті мөлшерлемелер бойынша кредиттер және әріптес елмен бірлескен қорлар құруды Қазақстан Республикасы Үкіметінің шешімі бойынша Қазақстан Республикасының уәкілетті қаржы институттары жүзеге асырады.
      4. Дамуға ресми көмек:
      1) екіжақты негізде – Қазақстан Республикасы мен әріптес елдің өзара іс-қимылына;
      2) көпжақты негізде – басқа донор елдер мен донор әріптестерді қатыстыра отырып, Қазақстан Республикасы мен әріптес елдердің өзара іс-қимылына орай іске асырылады.

      13-бап. Дамуға ресми көмек туралы шешімдер

      1. Дамуға ресми көмек Қазақстан Республикасының Үкіметі бекіткен бағдарламалық құжаттар негізінде жүзеге асырылады.
       2. Дамуға ресми көмектің бағдарламалық құжаттарында көзделмеген жобаны немесе бағдарламаны іске асыру қажет болған жағдайда, бұлар Қазақстан Республикасы Президентінің шешімі негізінде жүзеге асырылуы мүмкін.

      14-бап. Дамуға ресми көмек көрсету критерийлері

      Дамуға ресми көмек әріптес елге мынадай критерийлер негізінде:
      1) Қазақстан Республикасының заңнамасына, сондай-ақ халықаралық құқық нормаларына сәйкес келу;
      2) әріптес елдің даму мақсаттарына қол жеткізуге жәрдемдесу;
      3) Қазақстан Республикасының әріптес елмен ынтымақтастығын дамытуға жәрдемдесу;
      4) Осы Заңның 3-бабында айқындалған мақсаттар мен міндеттерге сәйкес келу негізінде көрсетіледі.

      15-бап. Дамуға ресми көмекті жоспарлау

      1. Дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті орган мемлекеттік органдар мен оператордың ұсыныстары негізінде әріптес елдерге дамуға ресми көмек көрсетудің қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді жоспарларын әзірлейді.
      2. Қазақстан Республикасының Үкіметі дамуға ресми көмек саласындағы жоспарларды бекітеді және олардың негізінде дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті орган дамуға ресми көмек саласындағы бағдарламалық құжаттардың жобаларын әзірлеуді жүзеге асырады.

      16-бап. Дамуға ресми көмектің бағдарламалық
               құжаттарын іске асыру тиімділігінің мониторингі

      Дамуға ресми көмектің бағдарламалық құжаттарын, сондай-ақ дамуға ресми көмек саласындағы гранттарды, займдарды және кредиттерді іске асыру тиімділігінің мониторингін дамуға ресми көмек саласындағы уәкілетті орган, қажет болған жағдайда Қазақстан Республикасының уәкілетті мемлекеттік органдары мен ұйымдарының жәрдемдесуі арқылы жүзеге асырады.

      17-бап. Дамуға ресми көмекті кадрмен қамтамасыз ету

      Дамуға ресми көмек саласында кадрмен қамтамасыз ету Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.

4-тарау. Қорытынды ережелер

      18-бап. Дамуға ресми көмек саласындағы заңнаманы бұзғаны                үшін жауаптылық

      Қазақстан Республикасының дамуға ресми көмек саласындағы заңнамасын бұзу Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауаптылыққа әкеп соғады.

      19-бап. Осы Заңды қолданысқа енгізу тәртібі

      Осы Заң алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті

О проекте Закона Республики Казахстан "Об официальной помощи развитию"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 28 июня 2014 года № 722

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан проект Закона Республики Казахстан «Об официальной помощи развитию».

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       К. Масимов

Проект

ЗАКОН
РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН

Об официальной помощи развитию

      Настоящий Закон регулирует правовые отношения, связанные с оказанием официальной помощи развитию государствам, сотрудничающим с Республикой Казахстан.

Глава 1. Общие положения

      Статья 1. Основные понятия, используемые в настоящем
                Законе

      В настоящем Законе используются следующие основные понятия:
      1) донор-партнер – государство, международная либо неправительственная организация, участвующие в реализации проекта в сфере официальной помощи развитию совместно с Республикой Казахстан;
      2) страна-партнер – государство, сотрудничающее с Республикой Казахстан в целях развития и получающее официальную помощь развитию;
      3) программный документ – документ, содержащий сведения о проектах официальной помощи развития, планируемых к реализации для стран-партнеров в определенный период времени и их планируемых результатах;
      4) официальная помощь развитию – помощь или сотрудничество, безвозмездно либо на льготной основе оказываемые Республикой Казахстан в целях содействия социально-экономическому развитию и повышению благосостояния страны-партнера;
      5) оператор в сфере официальной помощи развитию (далее – оператор) – создаваемое Правительством Республики Казахстан юридическое лицо, задачей которого является содействие в разработке и реализации политики Республики Казахстан в сфере официальной помощи развитию;
      6) уполномоченный орган в сфере официальной помощи развитию – Министерство иностранных дел Республики Казахстан;
      7) страна-донор – государство, предоставляющее официальную помощь развитию;
      8) кредит по льготным ставкам – передача ресурсов в натуральной или денежной форме, в результате которой у страны-партнера формируются долговые обязательства перед страной-донором на более благоприятных условиях, чем коммерческие условия на международных рынках капитала;
      9) проект – сконструированное страной-донором нововведение и/или улучшение, целью которого является создание, модернизация или поддержание в среде материальной или технической помощи, которое имеет пространственно-временные и ресурсные границы и воздействие которого является положительным для социально-экономического развития и повышения благосостояния страны-партнера;
      10) внешний партнер – государственный орган, организация либо неправительственная организация страны-партнера, которым адресована официальная помощь развитию оказываемая Республикой Казахстан, либо которые участвуют в реализации проекта в сфере официальной помощи развитию;
      11) техническое содействие – передача знаний, навыков, технического опыта в определенных сферах деятельности, оказание услуг, работ;
      12) международный грант – финансовая, материальная помощь и техническое содействие, не приводящие к формированию долгового обязательства у страны-партнера перед страной-донором.

      Статья 2. Законодательство Республики Казахстан в сфере
                официальной помощи развитию

      1. Законодательство Республики Казахстан в сфере официальной помощи развитию основывается на Конституции Республики Казахстан, состоит из настоящего Закона и иных нормативных правовых актов.
      2. Если международным договором, ратифицированным Республикой Казахстан, установлены иные правила, чем те, которые содержатся в настоящем Законе, то применяются правила международного договора.

      Статья 3. Цель и задачи официальной помощи развитию

      1. Официальная помощь развитию осуществляется в целях содействия:
      1) социально-экономическому развитию страны-партнера;
      2) укреплению мира, региональной и глобальной безопасности;
      3) созданию благоприятных внешних условий для успешной реализации стратегий и программ развития Республики Казахстан;
      4) дальнейшей интеграции Республики Казахстан в систему региональных и международных связей;
      5) поэтапному переходу страны-партнера на приоритетную реализацию вопросов охраны окружающей среды и сохранения глобального климата.
      2. Задачами официальной помощи развитию являются:
      1) содействие достижению поддерживаемых Республикой Казахстан международных целей в области развития, включая социальное экономическое развитие и эффективное управление;
      2) развитие политических, экономических, образовательных, общественных, культурных, научных и других связей со страной-партнером;
      3) развитие регионального сотрудничества и содействие решению региональных проблем;
      4) обеспечение национальной безопасности Республики Казахстан;
      5) сокращение бедности;
      6) содействие решению вопросов охраны окружающей среды;
      7) содействие развитию соседних с Республикой Казахстан развивающихся стран, наименее развитых стран, стран, не имеющих выхода к морю, малых островных развивающихся государств и иных государств, с учетом национальных интересов Республики Казахстан и международной ситуации.

      Статья 4. Принципы официальной помощи развитию

      Официальная помощь развитию основывается на следующих принципах:
      1) соответствие национальным интересам Республики Казахстан;
      2) уважение суверенитета, национальных интересов и законов страны-партнера;
      3) приоритетность технического содействия в ряде областей, в которых имеется высокий уровень компетенции;
      4) прозрачность и подотчетность процесса принятия решений о предоставлении и использовании помощи и соответствие международным стандартам прозрачности помощи;
      5) заинтересованность страны-партнера в развитии сотрудничества с Республикой Казахстан;
      6) ориентированность на измеримые результаты официальной помощи развитию;
      7) учет экологических и социальных последствий соответствующих проектов официальной помощи развитию;
      8) другие принципы, утвержденные Республикой Казахстан в рамках международных договоров и договоренностей в области оказания помощи развитию.

      Статья 5. Секторальные приоритеты официальной помощи
                развитию

      Официальная помощь развитию направлена на развитие следующих секторов деятельности страны-партнера:
      1) сельское хозяйство и продовольственная безопасность;
      2) охрана окружающей среды, включая содействие развитию глобальных и региональных экологических инициатив;
      3) содействие решению трансграничных водных проблем;
      4) способствование упрощению процедур пересечения границ;
      5) урегулирование конфликтов и безопасность в рамках официальной помощи развитию стране-партнеру;
      6) борьба с транснациональной преступностью, нелегальным оборотом наркотиков и незаконной миграцией;
      7) образование и наука;
      8) здравоохранение;
      9) совершенствование системы государственного управления;
      10) поддержка предпринимательства в стране-партнере;
      11) развитие региональной и международной торговли, в том числе путем улучшения доступа стран, не имеющих выхода к морю, к транспортной и иной инфраструктуре;
      12) иные секторы, включенные в программные документы в сфере официальной помощи развитию.

Глава 2. Регулирование
официальной помощи развитию       Статья 6. Компетенция Правительства Республики Казахстан

      Правительство Республики Казахстан:
      1) утверждает программные документы в сфере официальной помощи развитию;
      2) заключает международные договоры в сфере официальной помощи развитию;
      3) принимает решение о создании оператора;
      4) выполняет иные функции, возложенные на него Конституцией Республики Казахстан, настоящим Законом, иными законами Республики Казахстан и актами Президента Республики Казахстан.

      Статья 7. Компетенция уполномоченного органа в сфере
                официальной помощи развитию

      1. Уполномоченный орган в сфере официальной помощи развитию:
      1) разрабатывает проекты программных документов в сфере официальной помощи развитию и вносит предложения по их исполнению;
      2) утверждает порядок взаимодействия государственных органов, организаций, иных государственных и негосударственных юридических лиц в сфере реализации официальной помощи развитию;
      3) организовывает информационное сопровождение деятельности Республики Казахстан в сфере официальной помощи развитию;
      4) координирует деятельность оператора, государственных органов, и иных организаций в сфере официальной помощи развитию;
      5) осуществляет учет оказанной официальной помощи развитию;
      6) утверждает план выплат добровольных взносов в международные организации на цели развития и осуществляет его реализацию;
      7) предоставляет Правительству Республики Казахстан ежегодный отчет о ходе реализации официальной помощи развитию;
      8) информирует международное сообщество и население Казахстана о принимаемых Республикой Казахстан действиях по содействию развитию и решению глобальных проблем;
      9) осуществляет мониторинг оператора в сфере использования бюджетных средств, выделяющих для оказания официальной помощи развитию;
      10) осуществляет иные полномочия в сфере официальной помощи развитию, предусмотренные настоящим Законом, иными законами Республики Казахстан, актами Президента Республики Казахстан и Правительства Республики Казахстан.
      2. Загранучреждения уполномоченного органа в сфере официальной помощи развитию:
      1) осуществляют мониторинг и анализ ситуации по оказанию официальной помощи развитию в стране-партнере;
      2) вносят в уполномоченный орган в сфере официальной помощи развитию предложения по вопросам оказания официальной помощи развитию, в том числе по новым проектам, приостановлению и прекращению действующих проектов официальной помощи развитию;
      3) координируют и содействуют реализации официальной помощи развитию в государствах аккредитации.

      Статья 8. Компетенция иных государственных органов
                Республики Казахстан

      1. Государственные органы в рамках своей компетенции:
      1) обеспечивают реализацию программных документов в сфере официальной помощи развитию;
      2)вносят в уполномоченный орган в сфере официальной помощи развитию предложения по проектам в сфере оказания официальной помощи развитию;
      3) осуществляют организационно-техническое сопровождение официальной помощи развитию и предоставляют отчетную информацию оператору по вопросам реализации проектов официальной помощи развитию;
      4) по запросу уполномоченного органа в сфере официальной помощи развитию оказывают содействие в реализации проектов официальной помощи развитию.

      Статья 9. Компетенция оператора

      1. Оператор создается и осуществляет свою деятельность в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      До создания оператора уполномоченный орган в сфере официальной помощи развитию реализует функции оператора.
      2. Оператор:
      1) участвует в разработке и реализации программных документов в сфере официальной помощи развитию;
      2) осуществляет взаимодействие с государственными органами и организациями, негосударственными организациями Республики Казахстан и иностранных государств по вопросу официальной помощи развитию;
      3) осуществляет мониторинг деятельности внешних партнеров по реализации проектов в сфере официальной помощи развитию, финансируемых Республикой Казахстан самостоятельно либо совместно с донор-партнерами;
      4) вносит предложения в уполномоченный орган в сфере официальной помощи развитию о совершенствовании нормативной правовой базы в сфере официальной помощи развитию;
      5) ведет учет в сфере официальной помощи развитию и по требованию уполномоченного органа в сфере официальной помощи развитию представляет отчетность об осуществляемой деятельности по оказанию официальной помощи развитию;
      6) вносит предложения по объемам и секторальным приоритетам оказания официальной помощи развитию;
      7) осуществляет информационно-аналитическое обеспечение в сфере официальной помощи развитию по вопросу официальной помощи развитию;
      8) заключает соглашения с физическими и юридическими лицами и неправительственными организациями как на территории Республики Казахстан, так и за ее пределами;
      9) участвует в многосторонних программах в области развития;
      10) осуществляет иные полномочия, предусмотренные настоящим Законом и иными нормативными правовыми актами в сфере официальной помощи развитию.

      Статья 10. Международное сотрудничество в сфере
                 официальной помощи развитию

      1. Международное сотрудничество в сфере официальной помощи развитию осуществляется путем участия Республики Казахстан в международных инициативах, программах и проектах.
      2. Международное сотрудничество по вопросам совместного финансирования и реализации проектов, институционального обеспечения и обмена опытом и знаниями может развиваться с заинтересованными международными, национальными и неправительственными организациями, в том числе в целях реализации Республикой Казахстан проекта в сфере официальной помощи развитию.

Глава 3. Организация официальной помощи развитию

      Статья 11. Финансирование официальной помощи развитию

      Источниками финансирования официальной помощи развитию в Республике Казахстан являются:
      1) средства республиканского бюджета;
      2) добровольные пожертвования и отчисления казахстанских и иностранных неправительственных организаций, физических и юридических лиц;
      3) доходы от деятельности оператора;
      4) другие разрешенные законодательством Республики Казахстан поступления.
      До создания оператора средства бюджета не являются источниками финансирования официальной помощи развитию в Республике Казахстан.

      Статья 12. Реализация официальной помощи развитию

      1. Официальная помощь развитию осуществляется в следующих формах:
      1) международные гранты;
      2) проекты содействия развитию в стране-партнере, в том числе совместные проекты и проекты многостороннего сотрудничества;
      3) кредиты по льготным ставкам;
      4) добровольные взносы в международные организации на цели развития;
      5) создание совместных со страной-партнером фондов;
      6) техническое содействие;
      7) другие формы, утвержденные Республикой Казахстан в рамках международных договоров и договоренностей в области оказания помощи развитию.
      2. К официальной помощи развитию, оказываемой Республикой Казахстан не относятся:
      1) гранты, займы, кредиты для военных целей;
      2) гуманитарная помощь;
      3) трансфертные выплаты частным лицам (пенсии, компенсации, страховые выплаты);
      4) поставки товаров двойного назначения.
      3. Кредиты по льготным ставкам и создание совместных со страной-партнером фондов осуществляется уполномоченными финансовыми институтами Республики Казахстан по решению Правительства Республики Казахстан.
      4. Официальная помощь развитию реализуется на:
      1) двусторонней основе – взаимодействие Республики Казахстан и страны-партнера;
      2) многосторонней основе – взаимодействие Республики Казахстан и страны-партнера с участием других стран-доноров и донор-партнеров.

      Статья 13. Решения об оказании официальной помощи развитию

      1. Официальная помощь развитию осуществляется на основании программных документов, утвержденных Правительством Республики Казахстан.
      2. В случае необходимости реализации проекта или программы, не предусмотренных программными документами официальной помощи развитию, таковые могут быть осуществлены на основании решения Президента Республики Казахстан.

      Статья 14. Критерии оказания официальной помощи развитию

      Официальная помощь развитию оказывается стране-партнеру на основе следующих критериев:
      1) соответствие законодательству Республики Казахстан, а также нормам международного права;
      2) содействие достижению целей развития страной-партнером;
      3) содействие развитию сотрудничества Республики Казахстан со страной-партнером;
      4) соответствие целям и задачам, определенным в статье 3 настоящего Закона.

      Статья 15. Планирование официальной помощи развитию

      1. Уполномоченный орган в сфере официальной помощи развитию на основании предложений государственных органов и оператора разрабатывает долгосрочные и среднесрочные планы оказания официальной помощи развитию странам-партнерам.
      2. Правительство Республики Казахстан утверждает планы в сфере официальной помощи развитию и на их основе уполномоченный орган в сфере официальной помощи развитию осуществляет разработку проектов программных документов в сфере официальной помощи развитию.

      Статья 16. Мониторинг эффективности реализации
                 программных документов официальной помощи
                 развитию

      Мониторинг эффективности реализации программных документов официальной помощи развитию, а также грантов, займов и кредитов в сфере официальной помощи развитию осуществляется уполномоченным органом в сфере официальной помощи развитию и, в случае необходимости, при содействии уполномоченных государственных органов и организаций Республики Казахстан.

      Статья 17. Кадровое обеспечение официальной помощи
                 развитию

      Кадровое обеспечение в сфере официальной помощи развитию осуществляется в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

Глава 4. Заключительные положения

      Статья 18. Ответственность за нарушение законодательства
                 в сфере официальной помощи развитию

      Нарушение законодательства Республики Казахстан в сфере официальной помощи развитию влечет ответственность в соответствии с законами Республики Казахстан.

      Статья 19. Порядок введения в действие настоящего Закона

      Настоящий Закон вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Президент
      Республики Казахстан