"Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне асыл тұқымды мал шаруашылығы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 28 желтоқсандағы № 1004 қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне асыл тұқымды мал шаруашылығы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы Қазақстан Республикасының Парламенті Мәжілісінің қарауына енгізілсін.

      Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
А. Мамин

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЗАҢЫ Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне асыл тұқымды мал шаруашылығы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

      1-бап. Қазақстан Республикасының мынадай заңнамалық актілеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      1. 2014 жылғы 5 шілдедегі Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексіне (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2014 ж., № 18-1, 18-II, 92-құжат; № 21, 122-құжат; № 23, 143-құжат; № 24, 145, 146-құжаттар; 2015 ж., № 1, 2-құжат; № 2, 6-құжат; № 7, 33-құжат; № 8, 44, 45-құжаттар; № 9, 46-құжат; № 10, 50-құжат; № 11, 52-құжат; № 14, 71-құжат; № 15, 78-құжат; № 16, 79-құжат; № 19-1, 101-құжат; № 19-II, 102, 103, 105-құжаттар; № 20-IV, 113-құжат; № 20-VII, 115-құжат; № 21-1, 124, 125-құжаттар; № 21-11, 130-құжат; № 21-III, 137-құжат; № 22-1, 140, 141, 143-құжаттар; № 22-ІІ, 144, 145, 148-құжаттар; № 22-ІІІ, 149-құжат; № 22-V, 152, 156, 158-құжаттар; № 22-VI, 159-құжат; № 22-VII, 161-құжат; № 23-1, 166, 169-құжаттар; № 23-ІІ, 172-құжат; 2016 ж., № 1, 4-құжат; № 2, 9-құжат; № 6, 45-құжат; № 7-1, 49, 50-құжаттар; № 7-ІІ, 53, 57-құжаттар; № 8-1, 62, 65-құжаттар; № 8-ІІ, 66, 67, 68, 70, 72-құжаттар; № 12, 87-құжат; № 22, 116-құжат; № 23, 118-құжат; № 24, 124, 126, 131-құжаттар; 2017 ж., № 1-2, 3-құжат; № 9, 17, 18, 21, 22-құжаттар; № 12, 34-құжат; № 14, 49, 50, 54-құжаттар; № 15, 55-құжат; № 16, 56-құжат; № 22-ІІІ, 109-құжаг; № 23-ІІІ, 111-құжат; № 23-V, 113-құжат; № 24, 114, 115-құжаттар; 2018 ж., № 1, 4-құжат; № 7-8, 22-құжат; № 9, 27-құжат; № 10, 32-құжат; № 11, 36, 37-құжаттар; № 12, 39-құжат; № 13, 41-құжат; № 14, 44-құжат; № 15, 46, 49, 50-құжаттар; № 16, 53-құжат; № 19, 62-құжат; № 22, 82-құжат; № 23, 91 -құжат; № 24, 93, 94-құжаттар; 2019 ж., № 1, 2, 4-құжаттар; № 2, 6-құжат; № 5, 6, 27-құжаттар, № 7, 36, 37-құжаттар, № 8, 45-құжат):

      2) 407-бап мынадай редакцияда жазылсын:

      "407-бап. Қазақстан Республикасының асыл тұқымды мал шаруашылығы туралы заңнамасын бұзу

      1. Қазақстан Республикасының асыл тұқымды мал шаруашылығы туралы заңнамасын:

      1) жеке және заңды тұлғалардың бонитирлеуден немесе индекстік бағалаудан өтпеген асыл тұқымдық өнімді (материалды) өткізуі;

      2) жеке және заңды тұлғалардың асыл тұқымдық куәлік бермей асыл тұқымдық өнімді (материалды) өткізуі;

      3) бюджеттік субсидияларды алған жеке және заңды тұлғалардың асыл тұқымды мал шаруашылығы жөніндегі мемлекеттік инспекторлардың актілерін орындамауы;

      4) Қазақстан Республикасының асыл тұқымды мал шаруашылығы туралы заңнамасында белгіленген тәртіппен тіркелмеген асыл тұқымды малдардан алынған ұрықтар мен эмбриондарды өткізу;

      5) жеке және заңды тұлғалардың бонитирлеуден немесе индекстік бағалаудан өтпеген асыл тұқымды малдарды өсімін молайту мақсатында пайдалануы;

      6) жеке және заңды тұлғалардың жануарларды бонитирлеу немесе индекстік бағалау нәтижелерін бұрмалауы түрінде жасалған бұзушылық, -

      жеке тұлғаларға - он, шағын кәсіпкерлік субъектілеріне - отыз, орта кәсіпкерлік субъектілеріне - елу, ірі кәсіпкерлік субъектілеріне бір жүз айлық есептік көрсеткіш мөлшерінде айыппұл салуға әкеп соғады.

      2. Осы баптың бірінші бөлігінде көзделген, әкімшілік жаза қолданылғаннан кейін бір жыл ішінде қайталап жасалған әрекеттер (әрекетсіздік), сол сияқты осы баптың бірінші бөлігінде көзделген, әкімшілік жауаптылыққа тартуға әкеп соққан бұзушылықтарды жоймау, -

      бұзушылықты жойғанға дейін асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы қызметті тоқтата тұруға әкеп соғады.";

      2) 684-баптың бірінші бөлігінде:

      "407 (екінші және үшінші бөліктерінде)" деген сөздер "407 (екінші белігінде)" деген сөздермен ауыстырылсын;

      3) 704-баптың екінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:

      "2. Әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы істерді қарауға және әкімшілік жазалар қолдануға асыл тұқымды мал шаруашылығы жөніндегі мемлекеттік инспекторлар құқылы.";

      4) 804-баптың бірінші бөлігінің 19) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "19) асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы уәкілетті органның (407 (екінші бөлігі) және 462-баптар);".

      2. "Асыл тұқымды мал шаруашылығы туралы" 1998 жылғы 9 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 1998 ж., № 16, 220-құжат; 2001 ж., № 23, 318-құжат; 2004 ж., № 23, 142-құжат; 2006 ж., № 1, 5-құжат; № 3, 22-құжат; 2008 ж., № 15-16, 60-құжат; 2009 ж., № 18, 84-құжат; 2010 ж., № 5, 23-құжат; 2011 ж., № 1, 2-құжат; № 11, 102-құжат; 2012 ж., № 2, 16-құжат; № 15, 97-құжат; № 21-22, 124-құжат; 2013., № 9, 51-құжат; № 14, 75-құжат; 2014 ж., № 2, 10-құжат; № 10, 52-құжат; № 19-1, 19-11, 96-құжат; № 23, 143-құжат; 2015 ж., № 20-IV, 113-құжат; № 22-11, 145-құжат; № 22-VII, 161-құжат; 2018 ж., № 10, 32-құжат):

      1) 1-бапта:

      6), 7), 8), 9) және 10) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      6) асыл тұқымдық құндылық - асыл тұқымды жануардың, асыл тұқымды табынның селекцияланатын белгілерінің деңгейі және оларды ұрпағына беру мүмкіндігі;

      7) асыл тұқымды жануар - өсіру үшін пайдаланылатын, асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы заңнамада белгіленген тәртіппен асыл тұқымды малдарды есепке алу тізілімінде тіркелген және оны өткізген жағдайда асыл тұқымдық куәлігі (сертификаты, паспорты) бар ауыл шаруашылығы малы;

      8) малдың карточкасы - уәкілетті орган бекіткен тәртіппен ресімделетін, малдың шығу тегі және өнімділік сапалары туралы деректерді қамтитын шаруашылық ішіндегі бастапқы есепке алу нысаны;

      9) асыл тұқымды малдардың мемлекеттік тізілімі - асыл тұқымды мапдардың сандық, сапалық және тұқымдық құрамы туралы деректер жиынтығы;

      10) асыл тұқымды малдардың ұрығын өткізу жөніндегі дистрибьютерлік орталық (бұдан әрі - дистрибьютерлік орталық) - бағаланған асыл тұқымды тұқымдық малдардың ұрығын және эмбриондарды сатып алумен, сақтаумен және өткізумен айналысатын заңды тұлға;";

      11-1) тармақша алып тасталсын;

      13), 15), 16) және 20) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "13) асыл тұқымдық орталық - асыл тұқымды тұқымдық малдарды күтіп-бағумен, олардың ұрығын, эмбриондарды алумен, жинақтаумен, сақтаумен және өткізумен айналысатын заңды тұлға;";

      "15) асыл тұқымды өнім (материал) - асыл тұқымды мал, оның ұрықтары, эмбриондар, құртшабақтар, балара пакеттері; ";

      "16) асыл тұқымды тұқымдық мал - жануардың өсімін молайту үшін пайдаланылатын асыл тұқымды малдың еркек дарағы;";

      "20) ауыл шаруашылығы малдары (бұдан әрі - малдар) - мал шаруашылығы және өзге де ауыл шаруашылығы өнімін алу мақсатында өсірілетін малдар;";

      23-1), 23-2), 23-3), 23-4), 27), 33), 34), 36-1), 39), 41) және 44) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "23-1) бонитер (сыныптаушы) - малдарды бонитирлеу қызметін көрсететін жеке тұлға;

      23-2) бонитирлеу - уәкілетті орган бекіткен нұсқаулықта айқындалған шаруашылыққа пайдалы белгілер кешені (тұқымдылығы, өнімділік сапасы, сыртқы тұрпаттық-бітімдік ерекшеліктері) бойынша жануарларды кешенді бағалау;

      23-3) бірінші санаттағы асыл тұқымды ірі қара мал - тұқым (кросс) стандартына сәйкес келетін, тегінің кемінде үш буыны бойынша ақпараты, әкесі жағынан шығу тегі молекулярлық генетикалық сараптама негізінде расталған және республикалық палатада тіркелген таза тұқымды ірі қара мал;

      23-4) екінші санаттағы асыл тұқымды ірі қара мал - тұқым (кросс) стандартына сәйкес келетін, әкесі жағынан тегінің кемінде үш буыны бойынша ақпараты бар және республикалық палатада тіркелген таза тұқымды ірі қара мал;";

      "27) индекстік бағалау - уәкілетті орган бекіткен тәртіппен айқындалған шаруашылыққа пайдалы белгілері бойынша малдың асыл тұқымдық құндылығын айқындау әдісі;";

      "33) селекциялық және асыл тұқымдық жұмыс - ауыл шаруашылығы малдарының асыл тұқымдық және өнімділік қасиеттерін жетілдіруге бағытталған іс-шаралар кешені;";

      "34) селекциялық және асыл тұқымдық жұмыстың ақпараттық базасы - уәкілетті орган айқындаған оператор жүргізетін, малдардың табындарын жетілдіру және генетикалық әлеуетін арттыру үшін пайдаланылатын, селекциялық процеске тартылған малдар туралы деректерді жинаудың, жинақтаудың және өңдеудің автоматтандырылған жүйесі;";

      "36-1) таза тұқымды жануар (кросс) - тұқым стандартына сай келетін, өсіру үшін пайдаланылатын мал;";

      "39) ұрықтандырушы техник - ауыл шаруашылығы малдарын қолдан ұрықтандыру жөніндегі қызметті көрсететін жеке тұлға;";

      "41) тұқым (кросс) стандарты - республикалық палаталар бекітетін, фенотиптік және өнімділік көрсеткіштері бойынша тиісті тұқымдағы (кростағы) малдар үшін қойылатын ең төменгі талаптар;";

      "44) эмбриондарды трансплантаттау (ауыстырып салу) жөніндегі маман - жоғары өнімді асыл тұқымды малдардың эмбриондарын алу, криоконсерваттау және ауыстырып салу жөніндегі қызметті көрсететін жеке тұлға;";

      мынадай мазмұндағы 45), 46), 47) және 48) тармақшалармен толықтырылсын:

      "45) молекулалық генетикалық сараптама - малдардың шығу тегінің дұрыстығын бағалау және генетикалық ауытқуларды анықтау мақсатында жүзеге асырылатын оның биологиялық материалын зерттеу кешені;

      46) таза қанды мал - тұқым бекітілген кезден бастап оны шығару кезінде бір тұқым пайдаланылған мал;

      47) будан мал - екі немесе одан да көп тұқымдарды төртінші буынға дейін шағылыстыру арқылы алынған мал;

      48) мамандандырылған зертхана - ұлттық стандарттарға сәйкес малдардың тұқымдық шығу тегін растау немесе тұқым қуалайтын ауруларын анықтау үшін оларға молекулалық генетикалық сараптама жүргізетін заңды тұлға.";

      2) 7 және 8-баптар алып тасталсын;

      3) 10-бапта:

      3) және 4) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "3) облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың жергілікті атқарушы органдары;

      4) республикалық палаталар;";

      мынадай мазмұндағы 5) және 6) тармақшалармен толықтырылсын:

      "5) асыл тұқымды малдар өсіруді жүзеге асыратын, сондай-ақ асыл тұқымды өнімді (материалды) пайдаланатын жеке және заңды тұлғалар;

      6) бонитерлер (сыныптаушылар), ұрықтандырушы техниктер, эмбриондарды трансплантаттау (ауыстырып салу) жөніндегі мамандар кіреді;";

      4) 11-баптың 1) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы халықаралық ынтымақтастықты жүзеге асыру;";

      5) 12-бап мынадай редакцияда жазылсын:

      "12-бап. Асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы мемлекеттік басқару органдары

      Асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы мемлекеттік басқару органдарына асыл тұқымды мал шаруашылығы саласында мемлекеттік бақылауды жүзеге асыратын аумақтық бөлімшелері бар ведомствосын қоса алғанда, уәкілетті орган жатады.";

      6) 13-бапта:

      4) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "4) малдарды түрлері мен өнімділік бағыттары бойынша бонитирлеу жөніндегі нұсқаулықты әзірлейді және бекітеді;";

      мынадай мазмұндағы 4-1), 4-2), 4-3), 4-4) және 4-5) тармақшалармен толықтырылсын:

      "4-1) асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы республикалық палаталардың қызметіне әдістемелік басшылықты жүзеге асырады;

      4-2) малдарға индекстік бағалау жүргізу қағидаларын әзірлейді және бекітеді;

      4-3) малдарға молекулалық генетикалық сараптама жүргізу қағидаларын әзірлейді және бекітеді;

      4-4) асыл тұқымды тұқымдық бұқаларға ұрпақтарының сапасы бойынша тексеру және бағалау және (немесе) өз өнімділігі бойынша сынақ жүргізу қағидаларын әзірлейді және бекітеді;

      4-5) асыл тұқымды жылқыларды ипподромдарда сынақтан өткізу қағидаларын әзірлейді және бекітеді;";

      10) және 13) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "10) асыл тұқымды мал шаруашылығы жөніндегі мемлекеттік инспекторлар туралы ережені әзірлейді және бекітеді;";

      "13) асыл тұқымды малдың мемлекеттік тізілімін жүргізу қағидаларын әзірлейді және бекітеді;";

      13-1), 13-2), 16) және 18) тармақшалар алып тасталсын;

      20), 26) және 31-1) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "20) асыл тұқымды малдардың мемлекеттік тізілімін жүргізуді және жариялауды жүзеге асырады және оның нәтижелері туралы мүдделі адамдарды хабардар етеді;";

      "26) мыналарды:

      асыл тұқымдық өнімнің (материалдың) әр түріне субсидиялар нормативтерін;

      асыл тұқымды мал шаруашылығын дамытуды субсидиялау тәртібін;

      мал шаруашылығы салалары бойынша асыл тұқымдық өнімді (материалды) есепке алу нысандарын;

      асыл тұқымдық өнімнің (материалдың) барлық түрлеріне асыл тұқымдық куәліктердің нысандарын және оларды беру (жою) тәртібін;

      асыл тұқымдық өнім (материал) мәртебесін беру (тоқтата тұру, күшін жою) тәртібін;

      малдың карточкасын толтыру нысаны мен тәртібін әзірлейді және бекітеді;";

      31-1) тармақша орыс тілінде жаңа редакцияда жазылады, мемлекеттік тілдегі мәтін өзгермейді;

      7) 14-баптың 2), 3) және 4) тармақшалары алып тасталсын;

      8) 15-бап алып тасталсын;

      9) 16-баптың 3), 4) және 5) тармақтары алып тасталсын;

      10) 16-1-баптың 8) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "8) асыл тұқымды малдың мемлекеттік тізілімін жүргізу;";

      11) 16-2-бап алып тасталсын;

      12) 16-3-бап мынадай редакцияда жазылсын:

      "16-3 бап. Асыл тұқымдық өнімді (материалды) есепке алу

      Асыл тұқымдық өнім (материал) селекциялық және асыл тұқымдық жұмыстың ақпараттық базасында және/немесе уәкілетті орган бекіткен есепке алу нысаны бойынша қағаз жеткізгіштерде есепке алынуы тиіс.

      Асыл тұқымды малдардың саны, сапасы мен өнімділігі туралы деректер асыл тұқымды малдардың мемлекеттік тізіліміне малдардың түрлері мен тұқымдары бойынша енгізіледі.

      Асыл тұқымды малдың шығу тегі, өнімділігі және өзге де салалары бойынша неғұрлым құндылары туралы деректер асыл тұқымдық кітапқа енгізіледі.

      Асыл тұқымдық кітапқа және асыл тұқымды малдардың мемлекеттік тізіліміне енгізілген деректер мүдделі тұлғалар үшін қолжетімді болып табылады.

      Малдардың шығу тегін, өнімділік және өзге де сапаларын растау мақсатында жеке және заңды тұлғалар уәкілетті орган бекіткен тәртіппен және нысан бойынша есепке алуды жүргізеді.";

      13) 16-5-бап мынадай редакцияда жазылсын:

      "16-5-бап. Асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы ғылыми зерттеулер

      Асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы ғылыми зерттеулерді Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылығы бейініндегі ғылыми-зерттеу ұйымдары жүзеге асырады. Көрсетілген ұйымдар уәкілетті органмен бірлесе отырып:

      1) асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы мемлекеттік ғылыми-техникалық бағдарламаларды;

      2) малдарды түрлері және өнімділік бағыттары бойынша бонитерлеу жөніндегі нұсқаулықтарды;

      3) асыл тұқымдық өнімді (материалды) бағалау мен генетикалық бақылауға арналған әдістемелер мен техникалық құралдарды;

      4) асыл тұқымды мал шаруашылығы саласын, оның ішінде селекциялық және асыл тұқымдық жұмысты ақпараттық қамтамасыз ету жүйелерін;

      5) малдарға индекстік бағалау жүргізу қағидаларын;

      6) малдарға молекулалық генетикалық сараптама жүргізу қағидаларын;

      7) асыл тұқымды тұқымдық бұқаларға ұрпақтарының сапасы бойынша тексеру және бағалау және (немесе) өз өнімділігі бойынша сынақ жүргізу қағидаларын;

      8) асыл тұқымды жылқыларды ипподромдарда сынақтан өткізу қағидаларын әзірлеуді жүзеге асырады.";

      14) 4-тараудың тақырыбы мынадай редакцияда жазылсын:

      "4-тарау. Асыл тұқымдық өнімді (материалды) тану және пайдалану, оны бонитирлеу және индекстік бағалау";

      15) 17-баптың 1-тармағының 1) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) республикалық палата берген асыл тұқымдық өнім (материал) мәртебесі бар;";

      16) 18, 19 және 20-баптар мынадай редакцияда жазылсын:

      "18-бап. Асыл тұқымдық өнімді (материалды) пайдалану

      Асыл тұқымды малдардың ұрықтары мен эмбриондары, егер:

      1) Қазақстан Республикасының асыл тұқымды мал шаруашылығы туралы заңнамасында белгіленген тәртіппен республикалық палаталарда тіркелген асыл тұқымды малдардан алынған;

      2) оларды идентификациялауға мүмкіндік беретін таңбасы болған;

      3) асыл тұқымдық куәліктері болған жағдайда пайдаланылады.

      Таңбасы жоқ ұрықтар мен эмбриондарды өткізуге жол берілмейді.

      Тұқымның өсімін молайту үшін уәкілетті орган бекіткен тәртіппен бонитирлеуден немесе индекстік бағалаудан өткен тұқымдық малдар ғана пайдаланылады.

      Асыл тұқымды малдар алынған шаруашылықтар туралы деректерді сақтау мақсатында зауытшылар туралы мәліметтер асыл тұқымдық куәліктерде көрсетіледі.

      19-бап. Малдарды бонитирлеу және индекстік бағалау

      Республикалық палатада тіркелген асыл тұқымды малдар уәкілетті орган бекітетін нұсқаулықтар мен қағидаларға сәйкес бонитирленуі немесе индекстік бағалануы тиіс.

      Бонитирлеуден немесе индекстік бағалаудан өтпеген асыл тұқымды малдарды асыл тұқымдық мақсаттарда өткізуге жол берілмейді.

      Малдарды, тұқымдық жақсарту және будан мал алу үшін пайдаланылатын тұқымдық малдардан басқа, таза тұқымды және асыл тұқымды малдарды алу үшін іріктеп алынған асыл тұқымды тұқымдық малдар ұрпағының сапасы бойынша тексерілуге және бағалануға және (немесе) өз өнімділігі бойынша сыналуға жатады.

      20-бап. Асыл тұқымды тұқымдық малдарды ұрпағының сапасы бойынша тексеру және бағалау және (немесе) өз өнімділігі бойынша сынау

      Тұқымды өз төлінен өсіру үшін іріктелген асыл тұқымды тұқымдық малдар ұрпағының сапасы бойынша тексерілуге және бағалануға және (немесе) өз өнімділігі бойынша сыналуға жатады.

      Асыл тұқымды тұқымдық малдарды ұрпағының сапасы бойынша тексеру және бағалау және (немесе) өз өнімділігі бойынша сынау уәкілетті орган бекітетін тәртіппен жүргізіледі.";

      17) 4-тарау мынадай мазмұндағы 21-1-баппен толықтырылсын:

      "21-1-бап. Молекулалық генетикалық сараптама

      1. Молекулалық генетикалық сараптама Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен мамандандырылған зертханаларда жүзеге асырылады. Молекулалық генетикалық сараптама нәтижелерін селекциялық және асыл тұқымдық жұмыстың ақпараттық базасына мамандандырылған зертханалар енгізеді.

      Асыл тұқымды малдарды өсіруді жүзеге асыратын, сондай-ақ асыл тұқымды өнімді (материалды) пайдаланатын, молекулалық генетикалық сараптама жүргізуге тапсырыс беруші болып табылатын жеке және (немесе) заңды тұлғалар молекулалық генетикалық сараптама жүргізуге ақы төлейді.

      2. Молекулалық генетикалық сараптаманың теріс қорытындысын алу тапсырыс берушіні басқа мамандандырылған зертханаларға молекулалық генетикалық сараптама жүргізу үшін қайта жүгіну құқығынан айырмайды.

      3. Тапсырыс берушінің:

      1) молекулалық генетикалық сараптаманың кез келген кезеңінде өтінімді кері қайтарып алуға;

      2) молекулалық генетикалық сараптама барысында туындаған мәселелерді қарауға қатысуға құқығы бар.

      4. Тапсырыс беруші:

      1) биологиялық материал үлгілерін іріктеп алуға және мамандандырылған зертханаларға жеткізуге;

      2) ілеспе құжаттаманы тиісті түрде ресімдеуге және мамандандырылған зертханаларға беруге;

      3) молекулалық генетикалық сараптама жүргізу құнын, оның ішінде малдардың шығу тегі расталмаған жағдайда да төлеуге;

      4) генетикалық зерттеулер жүргізу үшін мамандандырылған зертханаларға берілетін биологиялық материалдар үлгілерінің жиналуын бақылауға және үлгілерді кездейсоқ, қасақана емес және қасақана ауыстыру жағдайларын болдырмау үшін үлгілердің адал жиналуын қамтамасыз етуге;

      5) орамалардағы жазбалар мен идентификаторлардың және беріліп отырған барлық ілеспе құжаттардың көрсетілген идентификаторлары бар нақты малдарға сәйкес келуіне кепілдік беруге міндетті.

      5. Мамандандырылған зертхананың:

      1) егер, тапсырыс беруші берген үлгілер тапсырыс беруші табыс еткен ілеспе құжаттарға сәйкес келмесе, қызмет көрсетуді толық көлемде не ішінара орындаудан бас тартуға;

      2) тапсырыс беруші осы баптың 4-тармағының 4) және 5) тармақшаларында санамаланған міндеттемелерді орындамаған жағдайда, қызметтерді толық көлемде немесе ішінара көрсетуден бас тартуға құқығы бар.

      Мамандандырылған зертхана тапсырыс беруші берген биологиялық материалдар үлгілерінің жиналуын бақылауды жүзеге асыруға, оның ішінде орамалардағы жазбалар мен идентификаторлардың және беріліп отырған барлық ілеспе құжаттардың көрсетілген идентификаторлары бар нақты малдарға сәйкес келуін тексеруге міндетті емес. Мамандандырылған зертхана үлгілерді адал жинамау не кездейсоқ, қасақана емес және қасақана ауыстыру жағдайлары үшін жауапты болмайды. Мамандандырылған зертхана тапсырыс беруші берген ақпараттың дәйектілігі үшін жауапты болмайды.

      6. Мамандандырылған зертхана:

      1) молекулалық генетикалық сараптама жүргізуге арналған шартта белгіленген мерзімде қызметтерді толық көлемде көрсетуге;

      2) шарт бойынша өз міндеттемелерін үшінші тұлғаларға бермеуге;

      3) тапсырыс берушіге оның талабы бойынша молекулалық генетикалық сараптаманы орындау барысындағы барлық мәліметтерді хабарлауға;

      4) егер, міндеттемелерді сапалы және мерзімінде орындау мүмкін болмаса және бұл тапсырыс беруші тарапынан қажетті шаралар қабылдауды талап етсе, тапсырыс берушіні дереу хабардар етуге міндетті.";

      18) 5-тараудың тақырыбы мынадай редакцияда жазылсын:

      "5-тарау. Асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы қызметті ұйымдастыру";

      19) 22 және 23-баптар алып тасталсын;

      20) 26-баптың 1-тармағының 2) тармақшасы алып тасталсын;

      21) 27-бап мынадай редакцияда жазылсын:

      "27-бап. Дистрибьютерлік орталықтар қызметінің негізгі бағыттары

      Дистрибьютерлік орталықтар қызметінің негізгі бағыттары бағаланған асыл тұқымды тұқымдық малдардың ұрығын және эмбриондарды сатып алу, сақтау және еткізу, оларды селекциялық және асыл тұқымдық жұмыстың ақпарат қорында тіркеу болып табылады.";

      22) 28-баптың 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Бонитерлер (сыныптаушылар) қызметінің негізгі бағыты малдарды бонитирлеу қызметін көрсету болып табылады.";

      23) 28-2-бапта 1, 5 және 6-тармақтары мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Республикалық палата асыл тұқымды малдарды өсіруді және (немесе) өсімін молайтуды жүзеге асыратын жеке және заңды тұлғалардың мүдделерін дамыту және қорғау үшін құрылатын және жұмыс істейтін коммерциялық емес, өзін-өзі қаржыландыратын ұйым болып табылады.";

      "5. Қазақстан Республикасының аумағында ірі қара малдың әрбір тұқымы бойынша ірі қара малдың тиісті тұқымы жөніндегі бір республикалық палата құрылады және жұмыс істейді.

      Қазақстан Республикасының аумағында қой шаруашылығы, жылқы шаруашылығы және құс шаруашылығы республикалық палаталары қойлардың, жылқылардың және құстардың әрбір өнімділік бағыты бойынша бір-бірден құрылады.

      Қазақстан Республикасының аумағында түйе шаруашылығы, шошқа шаруашылығы, ешкі шаруашылығы, марал шаруашылығы (бұғы шаруашылығы), қоян шаруашылығы, аң шаруашылығы, балара шаруашылығы, балық шаруашылығы республикалық палаталары жануарлардың әрбір түрі бойынша бір-бірден құрылады.

      6. Егер, бір тұқым бойынша асыл тұқымды малдарды өсіруді жүзеге асыратын жеке және заңды тұлғалардың мүдделері ірі қара мал тұқымдары бойынша қандай да бір республикалық палаталарда білдірілсе, жеке республикалық палатаны құру бірнеше тұқымдар бойынша қолданыстағы республикалық палатаны қайта ұйымдастыру арқылы жүзеге асырылады.

      Бірнеше тұқым бойынша республикалық палатаны қайта ұйымдастыруға республикалық палатаның осы тұқымның мүдделерін білдіретін кемінде үш мүшесінің және республикалық палата кеңесінің кемінде бір мүшесінің палатаның жалпы жиналысына шығарылған және осы тұқым бойынша республикалық палата мүшелерінің кемінде елу пайыз дауысын жинаған бірлескен шешімі негіз болып табылады.";

      24) 28-3-бапта:

      3-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "3. Республикалық палата кеңесін республикалық палатаның жарғысына сәйкес алқалы орган үш жылға сайлайды және республикалық палата мүшелерінің мүдделерін білдіреді.

      Республикалық палата кеңесінің құрамы жыл сайын үштің біріне, республикалық палата кеңесінің төрағасы үш жылда бір рет жаңартылып отырады.

      Республикалық палата кеңесінің құрамын қалыптастыру кезінде тең өңірлік және тұқымдық қатысушылық қамтамасыз етіледі.";

      9-тармақта:

      2) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "2) уәкілетті орган бекіткен малдарды түрлері және өнімділік бағыттары бойынша бонитирлеу жөніндегі нұсқаулыққа сәйкес асыл тұқымды малдардың, оның ішінде асыл тұқымды тұқымдық малдардың асыл тұқымдық құндылығын айқындау жөніндегі іс-шараларды жүзеге асырады;";

      5) тармақ алып тасталсын;

      6), 7) және 8) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "6) таза қанды және таза тұқымды малдар бойынша асыл тұқымдық кітаптарды бөлек жүргізеді және басып шығарады;

      7) бонитирлеу және индекстік бағалау деректеріне мониторинг жүргізеді, мүдделі адамдарды оның нәтижелері туралы хабардар етеді;

      8) алқалы органмен келісу арқылы тұқым (кросстар) стандартын бекітеді;";

      10-тармақтың екінші бөлігі алып тасталсын;

      25) 5-тарау мынадай мазмұндағы 28-4-баппен толықтырылсын:

      "28-4-бап. Республикалық палаталарының жауапкершілігі.

      1. Республикалық палаталар Қазақстан Республикасының асыл тұқымды мал шаруашылығы туралы заңнамасының талаптарын бұзғаны үшін осы Заңға және Қазақстан Республикасының өзге де заңдарына сәйкес жауапты болады.

      2. Асыл тұқымды малдарды өсірумен айналысатын жеке және заңды тұлғалар, республикалық палаталардың мүшелері уәкілетті органға Қазақстан Республикасының асыл тұқымды мал шаруашылығы туралы заңнамасын бұзушылықтар туралы жүгінуге құқылы.

      3. Шағым түскен кезде, егер шағымды республикалық палата бұрын қарамаған болса, уәкілетті орган оны тиісті республикалық палатаға жібереді.

      4. Егер, шағым палатаның қарау нысанасы болса, уәкілетті орган өтінішті Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген тәртіппен қарайды.

      Шағымды қарау нәтижесі бойынша асыл тұқымды мал шаруашылығы туралы заңнаманың бұзушылықтары болған жағдайда, уәкілетті орган Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес республикалық палатаның атқарушы директорына қатысты жауапкершілік шараларын қабылдау туралы республикалық палата кеңесін хабардар етеді.".

      3. "Селекциялық жетістіктерді қорғау туралы" 1999 жылғы 13 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 1999 ж., № 19, 655-құжат; 2004 ж., № 17, 100-құжат; 2005 ж., № 21-22, 87-құжат; 2007 ж., № 5-6, 37-құжат; 2009 ж., № 24, 129-құжат; 2011 ж., № 1, 7-құжат; № 11, 102-құжат; 2012 ж., № 2, 13, 16 -құжаттар; № 14, 95-құжат; 2014 ж., № 2, 10-құжат; № 19-1, 19-11, 96-құжат; 2015 ж., № 7, 34-құжат; № 20-VII, 115, 119 құжаттар; № 22- VII, 161-құжат; 2018 ж., № 11, 37-құжат; 2019 ж., № 2, 6-құжат):

      2-баптың 3) және 4) тармақшалары мынадай редакцияда жазылсын:

      "3) асыл тұқымды мал - өсіру үшін пайдаланылатын, асыл тұқымды мал шаруашылығы саласындағы заңнамада белгіленген тәртіппен асыл тұқымды малдарды есепке алу тізілімінде тіркелген және оны өткізген жағдайда асыл тұқымдық куәлігі (сертификаты, паспорты) бар ауыл шаруашылығы малы;

      4) асыл тұқымдық өнім (материал) - асыл тұқымды мал, оның ұрығы, эмбриондар, дернәсілдер, балара пакеттері;".

      4. "Рұқсаттар және хабарламалар туралы" 2014 жылғы 16 мамырдағы Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2014 ж., № 9, 51-құжат; № 19-1, 19-11, 96-құжат; № 23, 143-құжат; 2015 ж., № 2, 3-құжат; № 8, 45-құжат; № 9, 46-құжат; № 11, 57-құжат; № 16, 79-құжат; № 19-II, 103-құжат; № 20-IV, 113-құжат; № 21-1, 128-құжат; № 21-111, 135-құжат; № 22-ІІ, 144, 145-құжаттар; № 22-V, 156, 158-құжаттар; № 22-VI, 159-құжат; № 23-1, 169-құжат; 2016 ж., № 1,2, 4-құжаттар; № 6, 45-құжат; № 7-1, 50-құжат; № 7-ІІ, 53-құжат; № 8-1, 62-құжат; № 8-ІІ, 68-құжат; № 12, 87-құжат; 2017 ж., № 1-2, 3-құжат; № 4, 7-құжат; № 9, 21, 22-құжаттар; № 11, 29-құжат; № 12, 34-құжат; № 23-ІІІ, 111-құжат; № 23-V, 113-құжат; № 24, 115-құжат; 2018 ж., № 10, 32-құжат; № 13, 41-құжат; № 14, 44-құжат; № 15, 47, 49-құжаттар; № 23, 91-құжат; № 24, 94-құжат; 2019 ж., № 1, 4-құжат; № 2, 6-құжат; № 5-6, 27-құжат; № 7, 37, 39-құжаттар; № 8, 45-құжат):

      3-қосымшада:

      5-тармақ алып тасталсын.

      2-бап. Осы Заң алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Президенті

О проекте Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам племенного животноводства"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 28 декабря 2019 года № 1004

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан проект Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам племенного животноводства".

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
А. Мамин

  Проект

ЗАКОН РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН
О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам племенного животноводства

      Статья 1. Внести изменения и дополнения в следующие законодательные акты Республики Казахстан:

      1. В Кодекс Республики Казахстан об административных правонарушениях от 5 июля 2014 года (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2014 г., № 18-I, 18-II, ст.92; № 21, ст.122; № 23, ст.143; № 24, ст.145, 146; 2015 г., № 1, ст.2; № 2, ст.6; № 7, ст.33; № 8, ст.44, 45; № 9, ст.46; № 10, ст.50; № 11, ст.52; № 14, ст.71; № 15, ст.78; № 16, ст.79; № 19-I, ст. 101; № 19-II, ст. 102, 103, 105; № 20-IV, ст.113; № 20-VII, ст.115; № 21-I, ст.124, 125; № 21-II, ст.130; №21-III, ст.137; № 22-I, ст.140, 141, 143; № 22-II, ст.144, 145, 148; № 22-III, ст. 149; № 22-V, ст. 152, 156, 158; № 22-VI, ст. 159; № 22-VII, ст. 161; № 23-I, ст. 166, 169; № 23-II, ст. 172; 2016 г., № 1, ст.4; № 2, ст.9; № 6, ст.45; № 7-I, ст.49, 50; № 7-II, ст.53, 57; № 8-I, ст.62, 65; № 8-II, ст.66, 67, 68, 70, 72; № 12, ст.87; № 22, ст.116; № 23, ст.118; № 24, ст.124, 126, 131; 2017 г., № 1-2, ст.3; № 9, ст. 17, 18, 21, 22; № 12, ст.34; № 14, ст.49, 50, 54; № 15, ст.55; № 16, ст.56; № 22-III, ст. 109; № 23-III, ст.111; № 23-V, ст.113; № 24, ст.114, 115; 2018 г., № 1, ст.4; № 7-8, ст.22; № 9, ст.27; № 10, ст.32; № 11, ст.36, 37; № 12, ст.39; № 13, ст.41; № 14, ст.44; № 15, ст.46, 49, 50; № 16, ст.53; № 19, ст.62; № 22, ст.82; № 23, ст.91; № 24, ст.93, 94; 2019 г., № 1, ст.2, 4; № 2, ст.6; № 5-6, ст.27; № 7, ст.36, 37; № 8, ст.45):

      1) статью 407 изложить в следующей редакции:

      "Статья 407. Нарушение законодательства Республики Казахстан о племенном животноводстве

      1. Нарушение законодательства Республики Казахстан о племенном животноводстве, совершенное в виде:

      1) реализации физическими и юридическими лицами племенной продукции (материала), не прошедшей бонитировку или индексную оценку;

      2) реализации физическими и юридическими лицами племенной продукции (материала) без выдачи племенного свидетельства;

      3) неисполнения физическими и юридическими лицами, получившими бюджетные субсидии, актов государственных инспекторов по племенному животноводству;

      4) реализации семени и эмбрионов, полученных от племенных животных, не зарегистрированных в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан о племенном животноводстве;

      5) использования физическими и юридическими лицами в целях воспроизводства племенных животных, не прошедших бонитировку или индексную оценку;

      6) фальсификации физическими и юридическими лицами результатов бонитировки или индексной оценки животных-

      влечет штраф на физических лиц в размере десяти, на субъектов малого предпринимательства - в размере тридцати, на субъектов среднего предпринимательства - в размере пятидесяти, на субъектов крупного предпринимательства - в размере ста месячных расчетных показателей.

      2. Действия (бездействие), предусмотренные частью первой настоящей статьи, совершенные повторно в течение года после наложения административного взыскания, а равно неустранение нарушений, предусмотренных частью первой настоящей статьи, повлекших привлечение к административной ответственности, -

      влекут приостановление деятельности в области племенного животноводства до устранения нарушения.";

      2) в части первой статьи 684:

      слова "407 (частями второй и третьей)" заменить словами "407 (частью второй)";

      3) часть вторую статьи 704 изложить в следующей редакции:

      "2. Рассматривать дела об административных правонарушениях и налагать административные взыскания вправе государственные инспектора по племенному животноводству.";

      4) подпункт 19) части первой статьи 804 изложить в следующей редакции:

      "19) уполномоченного органа в области племенного животноводства (статьи 407 (часть вторая) и 462);".

      2. В Закон Республики Казахстан от 9 июля 1998 года "О племенном животноводстве" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 1998 г., № 16, ст. 220; 2001 г., № 23, ст. 318; 2004 г., № 23, ст. 142; 2006 г., № 1, ст. 5; № 3, ст. 22; 2008 г., № 15-16, ст. 60; 2009 г., № 18, ст. 84; 2010 г., № 5, ст. 23; 2011 г., № 1, ст. 2; № 11, ст. 102; 2012 г., № 2, ст. 16; № 15, ст. 97; № 21-22, ст. 124; 2013 г., № 9, ст. 51; № 14, ст. 75; 2014 г., № 2, ст. 10; № 10, ст. 52; № 19-I, 19-II, ст. 96; № 23, ст. 143; 2015 г., № 20-IV, ст. 113; № 22-II, ст. 145; № 22-VII, ст. 161; 2018 г., № 10, ст.32):

      1) в статье 1 :

      подпункты 6), 7), 8), 9) и 10) изложить в следующей редакции:

      "6) племенная ценность - уровень селекционируемых признаков племенного животного, племенного стада и возможность их передачи потомству;

      7) племенное животное - сельскохозяйственное животное, используемое для разведения, зарегистрированное в реестре учета племенных животных в порядке, установленном законодательством в области племенного животноводства, и имеющее, в случае его реализации, племенное свидетельство (сертификат, паспорт);

      8) карточка животного - форма первичного внутрихозяйственного учета, содержащая данные о происхождении и продуктивных качествах животного, оформляемая в порядке, утвержденном уполномоченным органом;

      9) государственный реестр племенных животных - свод данных о количественном, качественном и породном составе племенных животных;

      10) дистрибьютерный центр по реализации семени племенных животных (далее - дистрибьютерный центр) - юридическое лицо, занимающееся приобретением, хранением и реализацией семени оцененных племенных животных-производителей и эмбрионов;";

      подпункт 11-1) исключить;

      подпункты 13), 15), 16) и 20) изложить в следующей редакции:

      "13) племенной центр - юридическое лицо, занимающееся содержанием племенных животных-производителей, получением, накоплением, хранением и реализацией их семени, эмбрионов;";

      "15) племенная продукция (материал) - племенное животное, его семя, эмбрионы, личинки, пчелопакеты;

      16) племенное животное-производитель - мужская особь племенного животного, используемая для воспроизводства животных;";

      "20) сельскохозяйственные животные (животные) - животные, разводимые в целях получения животноводческой и иной сельскохозяйственной продукции;";

      подпункты 23-1), 23-2), 23-3), 23-4), 27), 33), 34), 36-1), 39), 41) и 44) изложить в следующей редакции:

      "23-1) бонитер (классификатор) - физическое лицо, оказывающее услуги бонитировки животного;

      23-2) бонитировка - комплексная оценка животных по комплексу хозяйственно полезных признаков (породность, продуктивные качества, экстерьерно-конституциональные особенности), определяемых инструкцией, утвержденной уполномоченным органом;

      23-3) племенной крупный рогатый скот первой категории - чистопородный крупный рогатый скот, соответствующий стандарту породы (кроссов), имеющий информацию не менее чем по трем рядам предков, подтвержденное происхождение по отцу на основе молекулярной генетической экспертизы и зарегистрированный в республиканской палате;

      23-4) племенной крупный рогатый скот второй категории - чистопородный крупный рогатый скот, соответствующий стандарту породы (кроссов), имеющий информацию не менее чем по трем рядам предков по отцовской стороне и зарегистрированный в республиканской палате;";

      "27) индексная оценка - метод определения племенной ценности животного по хозяйственно полезным признакам, определенным в порядке, утвержденном уполномоченным органом;";

      "33) селекционная и племенная работа - комплекс мероприятий, направленных на совершенствование племенных и продуктивных качеств сельскохозяйственных животных;

      34) информационная база селекционной и племенной работы - автоматизированная система сбора, накопления и обработки данных о животных, вовлеченных в селекционный процесс, используемая для совершенствования стада и повышения генетического потенциала животных, сопровождаемая оператором, определенным уполномоченным органом;";

      "36-1) чистопородное животное (кросс) - животное, соответствующее стандарту породы, используемое для разведения;";

      "39) техник-осеменатор - физическое лицо, оказывающее услуги по искусственному осеменению сельскохозяйственных животных;";

      "41) стандарт породы (кроссов) - минимальные требования фенотипических и продуктивных показателей для животных соответствующей породы (кроссов), утверждаемые республиканскими палатами;";

      "44) специалист по трансплантации (пересадке) эмбрионов - физическое лицо, оказывающее услуги по получению, криоконсервации и пересадке эмбрионов высокопродуктивных племенных животных;";

      дополнить подпунктами 45), 46), 47) и 48) следующего содержания:

      "45) молекулярная генетическая экспертиза - комплекс исследований биологического материала животного, осуществляемых в целях оценки достоверности его происхождения и выявления генетических аномалий;

      46) чистокровное животное - животное, при выведении которого использовалась одна порода с момента ее утверждения;

      47) помесное животное - животное, полученное путем скрещивания двух и более пород до четвертого поколения;

      48) специализированная лаборатория - юридическое лицо, осуществляющее молекулярную генетическую экспертизу животных для подтверждения племенного происхождения или выявления наследственных болезней животных в соответствии с национальными стандартами.";

      2) статьи 7 и 8 исключить;

      3) в статье 10:

      подпункты 3) и 4) изложить в следующей редакции:

      "3) местные исполнительные органы областей, городов республиканского значения, столицы;

      4) республиканские палаты;";

      дополнить подпунктами 5) и 6) следующего содержания:

      "5) физические и юридические лица, осуществляющие разведение племенных животных, а также использующие племенную продукцию (материал);

      6) бонитеры (классификаторы), техники-осеменаторы, специалисты по трансплантации (пересадке) эмбрионов.";

      4) подпункт 1) статьи 11 изложить в следующей редакции:

      "1) осуществление международного сотрудничества в области племенного животноводства;";

      5) статью 12 изложить в следующей редакции:

      "Статья 12. Органы государственного управления в области племенного животноводства

      К органам государственного управления в области племенного животноводства относятся уполномоченный орган, включая его ведомство с территориальными подразделениями, осуществляющими государственный контроль в области племенного животноводства.";

      6) в статье 13:

      подпункт 4) изложить в следующей редакции:

      "4) разрабатывает и утверждает инструкции по бонитировке животных по видам и направлениям продуктивности;";

      дополнить подпунктами 4-1), 4-2), 4-3), 4-4) и 4-5) следующего содержания:

      "4-1) осуществляет методическое руководство деятельностью республиканских палат в области племенного животноводства;

      4-2) разрабатывает и утверждает правила проведения индексной оценки животных;

      4-3) разрабатывает и утверждает правила проведения молекулярной генетической экспертизы животных;

      4-4) разрабатывает и утверждает правила проведения проверки и оценки племенных животных-производителей по качеству потомства и (или) испытаний по собственной продуктивности;

      4-5) разрабатывает и утверждает правила проведения испытаний племенных лошадей на ипподромах;";

      подпункты 10) и 13) изложить в следующей редакции:

      "10) разрабатывает и утверждает положение о государственных инспекторах по племенному животноводству;";

      "13) разрабатывает и утверждает правила ведения государственного реестра племенных животных;";

      подпункты 13-1), 13-2), 16) и 18) исключить;

      подпункты 20), 26) и 31-1) изложить в следующей редакции:

      "20) осуществляет ведение и публикацию государственного реестра племенных животных и информирует заинтересованных лиц о его результатах;";

      "26) разрабатывает и утверждает:

      нормативы субсидий на каждый вид племенной продукции (материала);

      порядок субсидирования развития племенного животноводства;

      формы учета племенной продукции (материала) по отраслям животноводства;

      формы племенных свидетельств на все виды племенной продукции (материала) и порядок их выдачи (аннулирования);

      порядок присвоения (приостановления, отмены) статуса племенной продукции (материала);

      форму и порядок заполнения карточки животного;";

      "31-1) разрабатывает и принимает нормативные правовые акты в области племенного животноводства;";

      7) подпункты 2), 3) и 4) статьи 14 исключить;

      8) статью 15 исключить;

      9) пункты 3, 4 и 5 статьи 16 исключить;

      10) подпункт 8) статьи 16-1 изложить в следующей редакции:

      "8) ведения государственного реестра племенных животных;";

      11) статью 16-2 исключить;

      12) статью 16-3 изложить в следующей редакции:

      "Статья 16-3. Учет племенной продукции (материала)

      Племенная продукция (материал) подлежит учету в информационной базе селекционной и племенной работы и/или на бумажных носителях по формам учета, утвержденным уполномоченным органом.

      Данные о численности, качестве и продуктивности племенных животных вносятся по видам и породам животных в государственный реестр племенных животных.

      Данные о наиболее ценных по происхождению, продуктивности и иным качествам племенных животных вносятся в племенную книгу.

      Данные, внесенные в племенную книгу и государственный реестр племенных животных, являются доступными для заинтересованных лиц.

      В целях подтверждения происхождения, продуктивных и иных качеств животного физические и юридические лица ведут учет в порядке и по формам, утвержденным уполномоченным органом.";

      13) статью 16-5 изложить в следующей редакции:

      "Статья 16-5. Научные исследования в области племенного животноводства

      Научные исследования в области племенного животноводства осуществляют научно-исследовательские организации Республики Казахстан сельскохозяйственного профиля. Указанные организации совместно с уполномоченным органом осуществляют разработку:

      1) государственных научно-технических программ в области племенного животноводства;

      2) инструкции по бонитировке животных по видам и направлениям продуктивности;

      3) методик и технических средств для оценки и генетического контроля племенной продукции (материала);

      4) систем информационного обеспечения области племенного животноводства, в том числе в селекционной и племенной работе;

      5) правил проведения индексной оценки животных;

      6) правил проведения молекулярной генетической экспертизы животных;

      7) правил проведения проверки и оценки племенных животных- производителей по качеству потомства и (или) испытания по собственной продуктивности;

      8) правил проведения испытаний племенных лошадей на ипподромах.";

      14) заголовок главы 4 изложить в следующей редакции:

      "Глава 4. Признание и использование племенной продукции (материала), ее бонитировка и индексная оценка";

      15) подпункт 1) пункта 1 статьи 17 изложить в следующей редакции:

      "1) имеет статус племенной продукции (материала), присвоенный республиканской палатой;";

      16) статьи 18, 19 и 20 изложить в следующей редакции:

      "Статья 18. Использование племенной продукции (материала)

      Семя и эмбрионы племенных животных используются в случаях, если:

      1) получены от племенных животных, зарегистрированных в республиканских палатах в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан о племенном животноводстве;

      2) имеют маркировку, позволяющую их идентифицировать;

      3) имеют племенные свидетельства.

      Не допускается реализация семени и эмбрионов, не имеющих маркировки.

      Для воспроизводства породы используются только животные- производители, прошедшие бонитировку или индексную оценку в порядке, утвержденном уполномоченным органом.

      В целях сохранения данных о хозяйствах, где были получены племенные животные, сведения о заводчиках указываются в племенных свидетельствах.

      Статья 19. Бонитировка и индексная оценка животных

      Племенные животные, зарегистрированные в республиканской палате, подлежат бонитировке или индексной оценке согласно инструкциям и правилам, утверждаемым уполномоченным органом.

      Не допускаются к реализации на племенные цели племенные животные, не прошедшие бонитировку или индексную оценку.

      Племенные животные-производители, отобранные для получения чистопородных и племенных животных, подлежат проверке и оценке по качеству потомства и (или) испытанию по собственной продуктивности, кроме тех, которых используют для породного улучшения животных и получения помесного животного.

      Статья 20. Проверка и оценка племенных животных-производителей по качеству потомства и (или) испытание по собственной продуктивности

      Племенные животные-производители, отобранные для воспроизводства породы, подлежат проверке и оценке по качеству потомства и (или) испытанию по собственной продуктивности.

      Проверка и оценка племенных животных-производителей по качеству потомства и (или) испытания по собственной продуктивности проводятся в порядке, утверждаемом уполномоченным органом.";

      17) главу 4 дополнить статьей 21-1 следующего содержания:

      "Статья 21-1. Молекулярная генетическая экспертиза

      1. Молекулярная генетическая экспертиза осуществляется в специализированных лабораториях в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан. Результаты молекулярной генетической экспертизы вносятся в информационную базу селекционной и племенной работы специализированными лабораториями.

      Физическое и (или) юридическое лицо, осуществляющее разведение племенных животных, а также использующее племенную продукцию (материал), которое является заказчиком молекулярной генетической экспертизы, оплачивает проведение молекулярной генетической экспертизы.

      2. Получение отрицательного заключения молекулярной генетической экспертизы не лишает заказчика, права повторного обращения для проведения молекулярной генетической экспертизы в другие специализированные лаборатории.

      3. Заказчик имеет право:

      1) отозвать заявку на любом этапе молекулярной генетической экспертизы;

      2) принимать участие в рассмотрении вопросов, возникающих в ходе молекулярной генетической экспертизы.

      4. Заказчик обязан:

      1) отобрать и доставить в специализированную лабораторию образцы биологических материалов;

      2) оформить надлежащим образом и представить в специализированные лаборатории сопроводительную документацию;

      3) оплатить стоимость проведения молекулярной генетической экспертизы, в том числе и в случае неподтверждения происхождения животного;

      4) контролировать сбор образцов биологических материалов, предоставляемых в специализированные лаборатории для проведения генетических исследований, и обеспечить добросовестный сбор образцов для исключения случаев случайной, непредумышленной или предумышленной подмены образцов;

      5) гарантировать соответствие надписей и идентификаторов на упаковках и всех предоставляемых сопроводительных документов реальным животным с указанными идентификаторами.

      5. Специализированная лаборатория имеет право:

      1) отказаться от исполнения услуг в полном объеме либо частично, если образцы, предоставленные заказчиком, не соответствуют сопроводительным документам, представленным заказчиком;

      2) отказать в предоставлении услуг в полном объеме либо частично в случае неисполнения заказчиком обязанностей, перечисленных в подпунктах 4) и 5) пункта 4 настоящей статьи.

      Специализированная лаборатория не обязана осуществлять контроль сбора образцов биологических материалов, предоставляемых заказчиком, в том числе проверять соответствие надписей и идентификаторов на упаковках и всех предоставляемых сопроводительных документов реальным животным с указанными идентификаторами. Специализированная лаборатория не несет ответственности за случаи недобросовестного сбора либо случайной, непредумышленной или предумышленной подмены образцов. Специализированная лаборатория не несет ответственности за достоверность информации, представленной заказчиком.

      6. Специализированная лаборатория обязана:

      1) оказать услуги в полном объеме в срок, установленный договором на проведение молекулярной генетической экспертизы;

      2) не передавать свои обязательства по договору третьим лицам;

      3) сообщать заказчику по его требованию все сведения о ходе исполнения молекулярной генетической экспертизы;

      4) незамедлительно информировать заказчика, в случае, если невозможно качественно и в срок исполнить обязательства, и это требует принятия необходимых мер со стороны заказчика.";

      18) заголовок главы 5 изложить в следующей редакции:

      "Глава 5. Организация деятельности в области племенного животноводства";

      19) статьи 22 и 23 исключить;

      20) подпункт 2) пункта 1 статьи 26 исключить;

      21) статью 27 изложить в следующей редакции:

      "Статья 27. Основные направления деятельности дистрибьютерных центров

      Основными направлениями деятельности дистрибьютерных центров являются приобретение, хранение, реализация семени оцененных племенных животных-производителей и эмбрионов, их регистрация в информационной базе селекционной и племенной работы.";

      22) пункт 1 статьи 28 изложить в следующей редакции:

      "1. Основным направлением деятельности бонитеров (классификаторов) является оказание услуг бонитировки животных.";

      23) пункты 1, 5 и 6 статьи 28-2 изложить в следующей редакции:

      "1. Республиканская палата является некоммерческой, самофинансируемой организацией, создаваемой и действующей для развития и защиты интересов физических и юридических лиц, осуществляющих разведение и (или) воспроизводство племенных животных.";

      "5. На территории Республики Казахстан по каждой породе крупного рогатого скота создается и действует одна республиканская палата по соответствующей породе крупного рогатого скота.

      Республиканские палаты овцеводства, коневодства и птицеводства на территории Республики Казахстан создаются по одному на каждое направление продуктивности овец, лошадей и птиц.

      Республиканские палаты верблюдоводства, свиноводства, козоводства, мараловодства (оленеводства), кролиководства, звероводства, пчеловодства, рыбоводства на территории Республики Казахстан создаются по одному на каждый вид животного.

      6. В случае, если интересы физических и юридических лиц, осуществляющих разведение племенных животных одной породы, представлены в какой-либо из республиканских палат по породам крупного рогатого скота, создание отдельной республиканской палаты осуществляется путем реорганизации действующей республиканской палаты по нескольким породам.

      Основанием для реорганизации республиканской палаты по нескольким породам является совместное решение не менее трех членов республиканской палаты, представляющих интересы этой породы, и не менее одного члена совета республиканской палаты, вынесенное на общее собрание палаты и получившее не менее пятидесяти процентов голосов членов республиканской палаты по этой породе.";

      24) в статье 28-3:

      пункт 3 изложить в следующей редакции:

      "3. Совет республиканской палаты избирается коллегиальным органом сроком на три года в соответствии с уставом республиканской палаты и представляет интересы членов республиканской палаты.

      Состав совета республиканской палаты ежегодно обновляется на одну треть, председатель совета республиканской палаты один раз в три года.

      При формировании состава совета республиканской палаты обеспечивается равная региональная и породная представленность.";

      в пункте 9:

      подпункт 2) изложить в следующей редакции:

      "2) осуществляет мероприятия по определению племенной ценности племенных животных, в том числе племенных животных-производителей, согласно инструкции по бонитировке животных по видам и направлениям продуктивности, утвержденной уполномоченным органом;";

      подпункт 5) исключить;

      подпункты 6), 7) и 8) изложить в следующей редакции:

      "6) ведет и издает племенные книги раздельно по чистокровным и чистопородным животным;

      7) осуществляет мониторинг данных бонитировки и индексной оценки, информирует заинтересованных лиц о его результатах;

      8) утверждает стандарт породы (кроссов) по согласованию с коллегиальным органом;";

      часть вторую пункта 10 исключить;

      25) главу 5 дополнить статьей 28-4 следующего содержания:

      "Статья 28-4. Ответственность республиканских палат

      1. За нарушение требований законодательства Республики Казахстан о племенном животноводстве республиканские палаты несут ответственность в соответствии с настоящим Законом и иными законами Республики Казахстан.

      2. Физические и юридические лица, осуществляющие разведение племенных животных, члены республиканских палат вправе обратиться в уполномоченный орган о нарушениях законодательства Республики Казахстан о племенном животноводстве.

      3. При поступлении жалобы уполномоченный орган направляет ее в соответствующую республиканскую палату в случае, если жалоба не была ранее рассмотрена республиканской палатой.

      4. В случае, если жалоба была предметом рассмотрения республиканской палаты, уполномоченный орган рассматривает обращение в установленном законами Республики Казахстан порядке.

      По итогам рассмотрения жалобы, в случае нарушения законодательства Республики Казахстан о племенном животноводстве, уполномоченный орган уведомляет совет республиканской палаты о принятии мер ответственности в отношении исполнительного директора республиканской палаты в соответствии с законодательством Республики Казахстан.".

      3. В Закон Республики Казахстан от 13 июля 1999 года "Об охране селекционных достижений" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 1999 г., № 19, ст. 655; 2004 г., № 17, ст. 100; 2005 г., № 21-22, ст. 87; 2007 г., № 5-6, ст. 37; 2009 г., № 24, ст. 129; 2011 г., № 1, ст. 7; № 11, ст. 102; 2012 г., № 2, ст. 13, 16; № 14, ст. 95; 2014 г., № 2, ст. 10; № 19-I, 19-II, ст. 96; 2015 г., № 7, ст. 34; № 20-VII, ст. 115, 119; № 22-VII, ст. 161; 2018 г., № 11, ст. 37; 2019 г., №2, ст.6):

      подпункты 3) и 4) статьи 2 изложить в следующей редакции:

      "3) племенное животное - сельскохозяйственное животное, используемое для разведения, зарегистрированное в реестре учета племенных животных в порядке, установленном законодательством в области племенного животноводства, и имеющее, в случае его реализации, племенное свидетельство (сертификат, паспорт);

      4) племенная продукция (материал) - племенное животное, его семя, эмбрионы, личинки, пчелопакеты;".

      4. В Закон Республики Казахстан от 16 мая 2014 года "О разрешениях и уведомлениях" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2014 г., № 9, ст.51; № 19-I, 19-II, ст.96; № 23, ст. 143; 2015 г., № 2, ст.3; № 8, ст.45; № 9, ст.46; № 11, ст.57; № 16, ст.79; № 19-II, ст.103; № 20-IV, ст.113; № 21-I, ст.128; № 21-III, ст.135; № 22-II, ст.144, 145; № 22-V, ст.156, 158; № 22-VI, ст.159; № 23-I, ст.169; 2016 г., № 1, ст.2, 4; № 6, ст.45; № 7-I, ст.50; № 7-II, ст.53; № 8-I, ст.62; № 8-II, ст.68; № 12, ст.87; 2017 г., № 1-2, ст.3; № 4, ст.7; № 9, ст.21, 22; № 11, ст.29; № 12, ст.34; № 23-III, ст.111; № 23-V, ст.113; № 24, ст.115; 2018 г., № 10, ст.32; № 13, ст.41; № 14, ст.44; № 15, ст.47, 49; № 23, ст.91; № 24, ст.94; 2019 г., № 1, ст.4; № 2, ст.6; № 5-6, ст. 27; № 7, ст. 37, 39; № 8, ст. 45):

      в приложении 3: пункт 5 исключить.

      Статья 2. Настоящий Закон вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Президент
Республики Казахстан