Меншiктiң барлық нысандарындағы кәсiпорындар мен ұйымдардан қолда бар ақшаның банк мекемелерiнiң кассаларына түсуiн бақылауды күшейту туралы

Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң Қаулысы 1993 жылғы 8 маусым N 483. Күшi жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1997.01.15. N 67 қаулысымен.

      Ақша-несие саясаты саласында дағдарысқа қарсы кезек күттiрмес шараларды орындау, республикада төлем және несие тәртiбiн нығайту, қолда бар ақшаның банк кассаларына барынша түсуiн қамтамасыз ету, сондай-ақ қолда бар-ақша эмиссиясын қысқарту мақсатында Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi қаулы етедi:
      1. Меншiктiң барлық түрлерiндегi кәсiпорындар, мекемелер мен ұйымдар коммерциялық және комиссиялық дүкендердi оның iшiнде жеке адамдарға тиесiлi, стационарлық сауда орны жоқ жеке адамдардан басқа қоса алғанда үстiмiздегi жылдың 1 тамызынан бастап сатылған тауарлар мен көрсетiлген қызмет үшiн халықтан ақшаны бақылау-кассалық аппараттар арқылы қабылдап алуға көшетiн болсын. <*>
      Сатып алынған тауарды тiркеу үшiн және сапасыз тауарлар қайтарыла қалғандай болса сатып алушының қолына мiндеттi түрде чек берiлсiн.
      Ескерту. 1-тармаққа толықтырулар енгiзiлдi - ҚРМК-нiң 1995.04.13.
               N 463 қаулысымен.
      2. Жергiлiктi әкiмдер, бөлшек сауда желiсi бар министрлiктер мен ведомстволар республика банкiлерiмен бiрлесiп халықпен бақылау-кассалық аппараттар арқылы есеп айырысуға бақылау орнататын болсын.
      3. Қазақстан Республикасының қаржы министрлiгiне Ұлттық банкпен бiрлесiп және олардың жергiлiктi жерлердегi органдарына халықпен тауар сататын және қызмет көрсететiн орындарда бақылау-кассалық аппараттар арқылы есеп айырысқан кезде қолда бар-ақша қаржысы есебiнiң толық болуына бақылау жүктелсiн.
      4. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгiне Ұлттық банкiмен бiрлесiп бiр айлық мерзiмде:
      өз қызметiнiң ерекшелiгiне қарай халықпен есеп айырысқанда бақылау-кассалық аппараттарды қолдана алмайтын кәсiпорындардың, мекемелер мен ұйымдардың жекелеген санаттарының тiзiмiн;
      халықпен есеп айырысқан кезде қолда бар ақша қаржысын есептеу үшiн бақылау-кассалық аппараттарды қолданудың республиканың барлық шаруашылық жүргiзушi субъектiлерi орындауға мiндеттi тәртiбi туралы ереженi әзiрлеп, бекiту жүктелсiн.
      5. "Қазконтракт" республикалық контракт корпорациясы, Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi екi апта мерзiмде кәсiпорындарды, мекемелер мен ұйымдарды бақылау-кассалық аппараттармен қамтамасыз етуге жәрдемдесетiн шаралар әзiрлеп, осы кезеңде бақылау-кассалық аппараттарды Қазақстан Республикасының аумағына әкелетiн заңды ұйымдар мен жеке адамдарды кедендiк баж салығын төлеуден босатуды көздейтiн болсын.
      6. Қазақстан Республикасының Статистика және талдау жөнiндегi мемлекеттiк комитетi меншiктiң барлық түрлерiндегi сауда ұйымдарынан кассалардың тауар сатудан алынған түсiмдi пайдаланатын арналарын бейнелейтiн айналымы туралы есебiн тоқсан сайын алып тұруды ұйымдастырсын.
      7. Облыстардың, Алматы және Ленинск қалаларының әкiмдерi банкiлермен, қаржылық бақылау органдарымен, Iшкi iстер министрлiгiмен, Ұлттық қауiпсiздiк комитетiмен бiрлесiп меншiктiң барлық түрлерiндегi кәсiпорындар тауарлар мен көрсетiлген қызмет үшiн есеп айырысудың белгiленген тәртiбiн бұзды деп тауып, айып санкцияларын қолдануға бақылауды күшейтсiн. <*>
      Ескерту. 7-тармақтан сөздер алынып тасталған - ҚРМК-нiң
               1996.02.22. N 229 қаулысымен.
      8. "Қазавтокөлiк" Қазақ мемлекеттiк автокөлiк концернi мен оның ведомствоға бағынысты ұйымдары екi апта мерзiмде халықты тасымалдау жөнiнде көрсетiлетiн қызметтi көбейту мүмкiндiгiн қарайтын болсын. Жолаушылардың билетсiз жүруiне мүмкiндiк бермейтiн көлiк қызметiне ақы төлеудiң тиiстi тәртiбi жолға қойылсын.
      9 <*> .
      10. Облыстардың, Алматы және Ленинск қалаларының әкiмдерi рұқсат беру және халықтың жайма базарға ақы төлеп кiру жүйесiн ретке келтiрсiн. 1993 жылдың 20 шiлдесiне дейiн кiру билеттерi бағасының нарқын әзiрлеп, бекiтетiн болсын. Банктерге найма базарлар қызметiнен түсетiн пайданың толық алынуына тиiстi бақылау орнату ұсынылсын.
      11. Қазақстан Республикасының Ұлттық банкiне, оның облыстық басқармалары:
      орталықтанған кредит ресурстарын бөлшек сауда желiсiнiң сауда ұйымдарына халық тұтынатын тауарларды қосымша сатып алуға тауарларды сатудан түскен қолма-қол ақша қаржысы есебiнен несиенi өтейтiндей етiп бөлу мүмкiндiгiн қарастырсын;
      <*>
      банктердiң кассаларына инкассация қызметi арқылы ақшалай түсiмдi күн сайын барынша жинап отыруды қамтамасыз етсiн. Қолма-қол ақшаны инкассациялаудың шарттары мен тәртiбiн жасап, қолданатын болсын. Түсiмнiң банктердiң кассаларына уақтылы және толық түсуiне тиiстi бақылау орнатсын.
      Ескерту. 11-тармақтан 3-шi абзацы алынып тасталған - ҚРМК-нiң
               1996.02.22. N 229 қаулысымен.
      12. Республиканың коммерциялық, кооперативтiк және жеке банкiлерi:
      <*>
      өздерi қызмет көрсететiн кәсiпорындардан, мекемелер мен ұйымдардан банктердiң кассаларына түсiмнiң уақтылы және толық түсуiне тиiстi бақылау орнатсын;
      шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң аталған Уақытша ережеге сәйкес кассалардың қалдығын өздерi белгiлеген лимиттен асырып жiберу фактiлерi байқалған кезде оларға айып алу арқылы экономикалық санкциялар қолдансын. Алынған айып сомасы Қазақстан Республикасының Ұлттық банкi белгiлеген тәртiппен бюджет табысына жiберiлсiн;
      <*>
      қолданылып жүрген заңда көзделген жағдайдан басқа кезде қолма-қол ақшамен несие берiлмейтiн болсын;
       <*>
      Ескерту. 12-тармаққа өзгерiстер енгiзiлген - ҚРМК-нiң
               1996.02.22. N 229 қаулысымен.
      13. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi мен Iшкi iстер министрлiгi Президенттiң "Ұйымдасқан нысандағы қылмыс пен сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестi күшейту жөнiндегi шаралар туралы" 1992 жылғы 17 наурыздағы Жарлығына сәйкес меншiктiң барлық түрлерiндегi кәсiпорындардың, ұйымдар мен мекемелердiң қолма-қол ақшаны заңсыз пайдалануына жол бермеуiне күш-жiгердi шоғырландырсын.
      Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Бас салық инспекциясы халықпен есеп айырысу кезiнде қолдағы ақша қаражатын есептеуге арналған бақылау-касса аппараттарын қолдану тәртiбi туралы Ереженiң талаптарын бұзғаны үшiн мынадай айыппұл санкцияларын қолдансын:
      ақшалай есеп айырысуды бақылау-касса аппараттарын қолданбай жүргiзетiн кәсiпорынға заңмен белгiленген ең төменгi еңбекақының 350 есе мөлшерiнде айыппұл салынады;
      ақаулы бақылау-касса аппаратын пайдаланған кәсiпорынға заңмен белгiленген ең төменгi еңбекақының 200 есе мөлшерiнде айыппұл салынады;
      сатып алушыға (клиентке) чек берiлмеген немесе тауарлар (қызметтер) үшiн төленгенiнен кем сомаға чек берiлген жағдайда айыппұл ең төменгi еңбекақының 10 есе мөлшерiнде өндiрiп алынады, алайда ол ақысы төленген тауарлар (қызметтер) құнының 20 процентiнен кем болмауға тиiс.
      өндiрiп алынған айыппұлдардың жалпы сомасының 20 процентi республикалық бюджетке, 80 процентi жергiлiктi бюджетке есептеледi. <*>
      Ескерту. 13-тармақ келесi абзацтармен толықтырылды - ҚРМК-нiң
               6.01.1994 ж. N 35 қаулысына сәйкес.
      14. Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Кеден бас басқармасы Қазақстан Республикасына әкелiнетiн және Қазақстан Республикасынан әкетiлетiн қолма-қол ақшаға шектеу белгiлесiн.
      Сомдық аймақтағы мемлекеттерге келгенде немесе осы мемлекеттерден кеткенде бiр адамның Қазақстан шекарасы арқылы 500 мың сомға дейiн алып өтуiне рұқсат етiлсiн.
      Сом айналысы аймағынан шыққан мемлекеттерге (Литва, Латвия, Эстония, Әзербайжан, Грузия, Қырғызстан және Украина) келгенде немесе олардан кеткенде, сондай-ақ алыс шетелдерге барғанда қолма-қол ақша әкелу мен әкету 100 мың соммен шектелсiн. Сонымен бiрге оларды кемiнде 1000 сомдықтармен алып жүретiн болсын.
      15. Республиканың Ұлттық банкiне осы қаулыны ескере отырып бiр айлық мерзiмде республиканың халық шаруашылығында 1993 жылы кассалық операциялар жүргiзудiң Уақытша ережесiн шығару ұсынылсын.
             Қазақстан Республикасының
                 Премьер-министрi

Об усилении контpоля за поступлением денежной наличности от пpедпpиятий и оpганизаций всех фоpм собственности в кассы учpеждений банков

ПОСТАНОВЛЕНИЕ Кабинета Министpов Республики Казахстан от 8 июня 1993 г. N 483. C 1 апреля 1997 года утратило силу постановлением Правительства РК от 15 января 1997 г. N 67 ~P970067

      В целях выполнения неотложных антикризисных мер в области денежно-кредитной политики, укрепления платежной и кредитной дисциплины в республике, обеспечения максимального поступления денежной наличности в кассы банков, а также сокращения налично-денежной эмиссии Кабинет Министров Республики Казахстан постановляет:
      1. Предприятиям, учреждениям и организациям всех форм собственности, включая коммерческие и комиссионные магазины, в том числе принадлежащие физическим лицам, кроме физических лиц, не имеющих стационарных мест торговли, начиная с 1 августа текущего года перейти на прием денег от населения за реализованные товары и оказанные услуги через контрольно-кассовые аппараты. <*>
      Обеспечить обязательную выдачу чека на руки покупателю для регистрации покупки и на случай возврата недоброкачественных товаров.
      Сноска. В пункт 1 внесены изменения - постановлением Кабинета Министров Республики Казахстан от 13 апреля 1995 г. N 463.
      2. Главам местных администраций, министерствам и ведомствам, имеющим розничную торговую сеть, совместно с банками республики установить контроль за осуществлением расчетов с населением через контрольно-кассовые аппараты.
      3. Возложить на Министерство финансов совместно с Национальным банком Республики Казахстан и их органы на местах контроль за полнотой учета налично-денежных средств при осуществлении расчетов с населением через контрольно-кассовые аппараты в местах продажи товаров и оказания услуг.
      4. Поручить Министерству финансов совместно с Национальным банком Республики Казахстан в месячный срок разработать и утвердить:
      перечень отдельных категорий предприятий, учреждений и организаций, которые в силу специфики своей деятельности не могут применять контрольно-кассовые аппараты в расчетах с населением;
      положение о порядке применения контрольно-кассовых аппаратов для учета наличных денежных средств при осуществлении расчетов с населением, обязательное для выполнения всеми хозяйствующими субъектами республики.
      5. Республиканской контрактной корпорации "Казконтракт", Министерству финансов Республики Казахстан в двухнедельный срок разработать меры, способствующие обеспечению предприятий, учреждений и организаций контрольно-кассовыми аппаратами, предусмотрев на этот период освобождение юридических и физических лиц, ввозящих контрольно-кассовые аппараты на территорию Республики Казахстан, от уплаты таможенной пошлины.
      6. Государственному комитету Республики Казахстан по статистике и анализу организовать ежеквартальное получение от торговых организаций всех форм собственности отчетов об обороте кассы, отражающих каналы использования полученной ими выручки от реализации товаров.
      7. Главам областных, Алматинской и Ленинской городских администраций совместно с банками, органами финансового контроля, Министерством внутренних дел, Комитетом национальной безопасности усилить контроль за применением штрафных санкций за нарушение предприятиями всех форм собственности установленного порядка расчетов за товары и услуги. <*>
      Сноска. В пункте 7 исключены слова - постановлением Правительства РК от 22 февраля 1996 г. N 229.
      8. Казахскому государственному автотранспортному концерну "Казавтотранс" и его подведомственным организациям в двухнедельный срок рассмотреть возможность увеличения оказываемых услуг по перевозке населения. Навести должный порядок в оплате транспортных услуг пассажирами, исключающий возможность безбилетного проезда.
      9. Пункт 9 исключен - постановлением Правительства РК от 22 февраля 1996 г. N 229.
      10. Главам областных, Алматинской и Ленинской городских администраций упорядочить систему пропуска и взимание платы за посещение населением вещевых рынков. До 20 июля 1993 г. разработать и утвердить прейскуранты цен входных билетов. Рекомендовать банкам установить соответствующий контроль за полнотой поступления выручки от услуг вещевых рынков.
      11. Рекомендовать Национальному банку Республики Казахстан, его областным управлениям:
      изыскать возможности выделения централизованных кредитных ресурсов с целевым направлением их торговым организациям розничной сети на дополнительный закуп товаров народного потребления с условием погашения кредитов за счет наличных денежных средств от продажи товаров;
      (абзац третий исключен - постановлением Правительства РК от 22 февраля 1996 г. N 229)
      обеспечить ежедневный максимальный сбор денежной выручки в кассы банков через службу инкассации. Разработать и довести условия и порядок инкассирования денежной наличности. Установить надлежащий контроль за своевременным и полным поступлением выручки в кассы банков.
      12. Рекомендовать коммерческим, кооперативным и частным банкам республики:
      не допускать случаев выдачи кредита наличными деньгами, за исключением предусмотренных действующим законодательством. <*>
      Сноска. Абзацы второй - пятый и седьмой исключены - постановлением Правительства РК от 22 февраля 1996 г. N 229.
      13. Министерству финансов, Комитету государственного финансового контроля при Кабинете Министров Республики Казахстан и Министерству внутренних дел Республики Казахстан в соответствии с Указом Президента от 17 марта 1992 г. "О мерах по усилению борьбы с организованными формами преступности и коррупцией" сконцентрировать усилия на пресечении незаконного использования денежной наличности предприятиями, организациями и учреждениями всех форм собственности. <*>
      Главной налоговой инспекции Министерства финансов Республики Казахстан за нарушение требований Положения о порядке применения контрольно-кассовых аппаратов для учета наличных денежных средств при осуществлении расчетов с населением применять следующие штрафные санкции:
      предприятие, ведущее денежные расчеты без применения контрольно-кассового аппарата, подвергается штрафу в 350-кратном размере минимальной заработной платы, установленной законодательно;
      предприятие, использующее неисправный контрольно-кассовый аппарат, подвергается штрафу в 200-кратном размере минимальной заработной платы, установленной законодательно;
      в случае невыдачи чека покупателю (клиенту) или выдачи чека на сумму, меньше уплаченной за товары (услуги), штраф взыскивается в 10-кратном размере минимальной заработной платы, но не менее 20 процентов от стоимости оплаченных товаров (услуг).
      20 процентов от общей суммы взысканных штрафов зачисляется в республиканский бюджет, 80 процентов - в местный бюджет. <*>
      Сноска. Пункт 13 изменен постановлениями от 8 июля 1993 г. N 579 и от 6 января 1994 г. N 35.
      15. Предложить Национальному банку Республики Казахстан с учетом настоящего постановления в месячный срок издать Временные правила ведения кассовых операций в народном хозяйстве республики в 1993 году.
   Премьер-министр
Республики Казахстан