Қазақстан Реcпубликасындағы мемлекеттiк энергетикалық қадағалау туралы Ереженi бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң қаулысы 1995 жылғы 8 қараша N 1489. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 1999.07.26. N 1065 қаулысымен

      Қазақстан Республикасындағы электр энергиясы саласын басқару құрылымын қайта ұйымдастыруға байланысты және Мемлекеттiк энергетикалық қадағалаудың ролiн арттыру мақсатында Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етедi:
      1. Қазақстан Республикасындағы Мемлекеттiк энергетикалық қадағалау

 

туралы осыған қоса берiлiп отырған Ереже бекiтiлсiн.

     2. "Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк энергетикалық

қадағалауы туралы Ереженi бекiту туралы" Қазақстан Республикасы

Министрлер Кабинетiнiң 1993 жылғы 5 мамырдағы N 362 қаулысының

(Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 1993 ж., N 16, 187-бап) күшi

жойылған деп танылсын.


     Қазақстан Республикасының

        Премьер-министрi


                                            Қазақстан Республикасы

                                                 Үкiметiнiң

                                            1995 жылғы 8 қарашадағы

                                               N 1489 қаулысымен

                                                   бекiтiлген


          Қазақстан Республикасындағы Мемлекеттiк

             энергетикалық қадағалау туралы

                        Ереже


                      1. Жалпы бөлiмi



 
       1. Қазақстан Республикасындағы Мемлекеттiк энергетикалық қадағалау (бұдан әрi - Мемэнергияқадағалау) Қазақстан Республикасының аумағында орналасқан, олардың ведомстволық бағыныштылығына, меншiк нысанына қарамастан, кәсiпорындарды, мекемелер мен өзге де ұйымдарды мемлекеттiк энергетикалық қадағалау мен энергетикалық сараптау жөнiндегi, әрi олардың энергия үнемдеу жөнiндегi мемлекеттiк саясатты дәйектiлiкпен жүргiзуiне бақылау жөнiндегi республикалық орган болып табылады және ол Қазақстан Республикасының Энергетика және көмiр өнеркәсiбi министрлiгiнiң құрамына кiредi.
      2. Мемэнергияқадағалау өз қызметiнде Қазақстан Республикасының Конституциясын, Қазақстан Республикасының заңдарын, Қазақстан Республикасы Президентiнiң жарлықтарын, Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмдерiн, қолданылып жүрген халықаралық және мемлекетаралық актiлердi, осы Ереженi, сондай-ақ Қазақстан Республикасының Энергетика және көмiр өнеркәсiбi министрлiгi бекiткен немесе онымен келiсiлген нормативтiк құжаттарды басшылыққа алады.
      3. Мемкентехникақадағалауға қарасты жабдықтарды немесе Қазақстан Республикасының Энергетика және көмiр өнеркәсiбi министрлiгiмен келiсiлген арнайы ережелер бойынша пайдаланылатын жабдықтарды қоспағанда, электр мен жылу энергиясын өндiру, тасымалдау және тұтыну жөнiндегi кез-келген энергетикалық жабдық энергетикалық қадағалау мен оны сараптау объектiсi болып табылады.
 
           II. Негiзгi мiндеттерi мен функциялары
 
      4. Мемэнергияқадағалаудың негiзгi мiндеттерi:
      Энергетика кәсiпорындарының энергетика ресурстарын өз қажетiне жұмсауына, сондай-ақ технологиялық және коммерциялық ысырабына қатысты олардың өндiрiлуi мен тасымалдануына, тұтынушылардың электр және жылу энергиясын ұтымды пайдалануына, шығарылатын өнiмнiң (жұмыстың, қызмет көрсетудiң) өлшем бiрлiгiне энергия мен отынның жұмсалу нормаларын белгiлеуге және олардың сақталуына, электр және жылу энергиясы мен қуатын тұтынудың белгiленген режимiнiң сақталуына, энергияны үнемдеу жөнiндегi шаралардың орындалуына, электр және жылу энергиясы тарифтерiнiң дұрыс қолданылуына бақылау жасау;
      энергетика жабдықтарының, электр стансаларының және жүйелерiнiң үйлерi мен ғимараттарының, сондай-ақ тұтынушылардың электр және жылу пайдаланылатын қондырғыларының монтажына, пайдаланылуы мен техникалық жағдайына техникалық қадағалау жасау;
      Электр стансалары мен жүйелерiн, техникалық пайдалану ережелерiн, Тұтынушылардың электр және жылу пайдаланатын қондырғыларын техникалық пайдалану ережелерiн, Электр стансалары мен жүйелерiн, Тұтынушылардың электр және жылу пайдалану қондырғыларын пайдалану кезiнде техника қауiпсiздiгi ережелерiн, Электр және жылу энергиясын пайдалану ережелерiн және басқа да нормативтiк құжаттарды iске асыруға бақылау жасау;
      электр және жылу энергиясының сапасы жөнiндегi мемлекеттiк стандарттар мен техникалық шарттары талаптарының орындалуына бақылау жасау;
      электр, жылу энергиясы мен қуатын өндiру, беру, бөлу және тұтыну кезiнде, сондай-ақ бастапқы отында тұтыну кезiнде есептеу аспаптары жұмысының дұрыстығы мен техникалық жағдайына бақылау жасау;
      қадағалауға алынған кәсiпорындар мен ұйымдарда мемлекеттiк энергетика сараптамасын, сараптамалық тексерулердi жүзеге асыру;
      электр стансаларының, электр және жылу жүйелерiнiң, энергияны жабдықтаушы ұйымдар мен тұтынушылардың электр және жылу пайдаланатын қондырғыларының жұмысындағы технологиялық бұзылуды тексеру мен оның есебiнiң жүргiзiлуiне бақылау жасау;
      электр стансалары мен жүйелерiнiң энергетикалық жабдықтарын, энергиямен жабдықтаушы ұйымдар мен тұтынушылардың электр және жылу пайдаланылатын қондырғыларын пайдалану және қауiпсiз қызмет көрсету, энергия мен энергия үнемдеу сапасы жөнiндегi нормативтiк және заңдылық негiздердi, ережелердi, нормаларды, стандарттар мен басқа да нормативтiк құжаттарды жасап, жетiлдiру жөнiнде ұсыныстар енгiзедi.
      5. Негiзгi мiндеттерге сәйкес Мемэнергияқадағалау мыналарға:
      энергиямен жабдықтаушы ұйымдардың энергия тұтынушыларды iркiлiссiз және сапалы энергиямен жабдықтауды қамтамасыз етуiн, сондай-ақ, энергия тұтынушыларды энергиямен жабдықтаушы ұйымдардың жүйелерiне қосу тәртiбiн;
      нормативтiк-техникалық және ұйымдық-өкiмдiк құжаттаманың болуын, олардың жайы мен орындалуын;
      энергетикалық жабдықтардың, электр және жылу пайдаланылатын қондырғылардың құрастырылуы мен техникалық жағдайын;
      электр стансаларының, электр және жылу жүйелерiнiң үйлерi мен ғимараттарының техникалық жағдайын;
      энергетикалық жабдықтардың, электр және жылу пайдаланылатын қондырғылардың, олардың жөнделуiн ұйымдастыру мен жүргiзудi қосқанда, авариясыз жұмысы мен қызмет көрсетуiнiң қауiпсiз жағдайын қамтамасыз ететiн техникалық және ұйымдастыру шараларын дер кезiнде өткiзiлуiн;
      энергиямен жабдықтаушы ұйымдардың электр және жылу энергиясы сапасының белгiленген нормаларының сақтауын;
      тұтынушылардың электр қондырғыларында техникалық шарттарға, белгiленген нормалар мен ережелерге сәйкес реактивтiк қуатты өтеу деңгейiнiң қамтамасыз етiлуiн;
      жылу энергиясын тұтынушылардың сапа мен конденсат қайтарымы шамасы нормалдарын белгiлеуiн;
      энергиямен жабдықтаушы ұйымдар мен тұтынушылардың екi жақты шарттары негiзiнде электр және жылу энергиясы мен қуатының тұтынылуын, белгiленген тәртiппен жасалып, бекiтiлген қуат пен энергия жөнiндегi шектеулер кестелерiнiң орындалуын;
      кәсiпорындар, ұйымдар, тұрғын үйлер, мәдени-тұрмыс мақсатындағы және коммуналдық шаруашылық объектiлерi жобаларының электр және жылу техникалық бөлiгiнiң жасалуын;
      тұтынушылардың электр және жылу энергиясын жұмсау нормаларын белгiлеуiн, бекiтуi мен сақтауын, энергия үнемдеу технологиялары мен жабдықтарының енгiзiлуiн қайталама және дәстүрлi емес энергетикалық ресурстардың пайдаланылуын;
      электр және жылу энергиясын тұтынущылардың жұмыс iстеп тұрған, қайта жаңартылған, жаңғыртылған және жаңадан қосылған электр және жылу пайдаланатын қондырғылардың энергетикалық жабдықтарының баланстық энергетикалық сынақтарын жүргiзуiн;
      электр және жылу энергиясын өндiру, тасымалдау және тұтыну есебiнiң жайы мен жетiлдiруiн және қазiргi тарифтердi, оларға шегерiмдер мен үстемелердi қолданудың дұрыстығын;
      электр қуатын, энергия мен отынды тұтыну есебiне аспаптар мен автоматты жүйелердi жасап, қолданылуын;
      Энергетика өндiрiсi кәсiпорындарында және тұтынушыларға қызмет атқаратын энергетикалық қондырғыларында жұмыс iстейтiн қызметкерлерiн энергетикалық қондырғыларды техникалық жағынан қорғау ережелерi және пайдалану мен техника қауiпсiздiгi жөнiндегi басқа да нормативтiк құжаттар бойынша бiлiмдерiнiң дер кезiнде тексерiлуiн;
      энергетикалық жабдықтардың, электр және жылу пайдаланылатын қондырғылардың жұмысындағы аварияны, сапасыздықты, тәртiп бұзушылықты тексерiлудiң ұйымдастырылуы мен сапасын, оларға есеп жүргiзiлуiн және тексеру актiлерiне сәйкес белгiленген шаралардың дер кезiнде орындалуын қадағалауды жүзеге асырады.
      6. Мемэнергияқадағалау өзiне жүктелген негiзгi мiндеттер мен функцияларды орындау мақсатында:
      республикада, аймақта, кәсiпорында электр және жылу энергиясының өндiрiлуiне, тасымалдануы мен пайдаланылуына талдау жасайды;
      энергиямен жабдықтаушы ұйымдар кәсiпорындарына және энергия мен отынды тұтынушыларға энергетикалық сараптама (сараптық тексеру), сондай-ақ қайта жаңартылған, жаңғыртылатын және жаңадан салынатын кәсiпорындардың жобаларына өзiнiң құзыретiне кiретiн мәселелер бойынша сараптама жүргiзедi;
      энергия мен отын өндiру, тасымалдау және тұтыну тәртiбiн, энергетикалық жабдықтарды, электр және жылу пайдаланылатын қондырғыларды пайдалану мен олардың қауiпсiз қызмет көрсету тәртiбiн реттейтiн салалық және салааралық нормативтiк-техникалық құжаттарының әзiрленуi мен қайта қаралуын ұйымдастырады;
      энергия үнемдеу жөнiндегi мемлекеттiк саясаттың дәйектiлiкпен жүргiзiлуiне, кәсiпорындардың энергия үнемдеу жөнiндегi арнайы қорларының жұмсалуына қадағалау жасайды, энергия үнемдеу жөнiндегi қоғамдық қорларға көмек көрсетедi;
      электр және жылу энергиясын тұтынушылармен, халықты қосқанда, аварияның, өндiрiстiк жарақаттың алдын алу және энергияны үнемдеу мәселелерi бойынша ұйымдастыру және үгiт-көпшiлiк жұмыстарын жүргiзедi;
      энергия кәсiпорындары мен энергия тұтынушылардың энергетикалық қызмет орындары адамдары мен басшы қызметкерлерiнiң пайдалану және техника қауiпсiздiгi бойынша кәсiби бiлiмдерiн тексеру жөнiндегi бiлiктiлiк комиссияларының жұмысына қатысады;
      энергиямен жабдықтаушы ұйымдардың және электр мен жылу энергиясын тұтынушылардың жаңа электр және жылу қондырғыларын, электр стансаларының энергетикалық жабдықтарын, қазандықтарын, электр, жылу жүйелерiн iске қосуға рұқсат бередi;
      Мемэнергияқадағалаудың құзыретiне кiретiн мәселелер бойынша энергиямен жабдықтаушы ұйым мен электр және жылу энергиясын тұтынушы арасындағы келiспеушiлiктердi қарап, олар бойынша шешiмдер қабылдайды;
      энергетикалық жабдықтарды, электр және жылу пайдаланылатын қондырғыларды пайдалануға байланысты энергетикалық жабдықтар жұмысындағы аварияларды, сапасыздық пен тәртiп бұзушылықты, адам өлiмiмен аяқталған топтық, ауыр және қайғылы оқиғаларды тексеруге қатысады;
      энергетикалық объектiлер жұмысындағы тәртiп бұзушылықты есепке алу мен айқындау мәселелерi бойынша түпкiлiктi шешiм қабылдайды;
      электр қуатын, энергия мен отынды жұмсауды есептеу мен бақылаудың аспаптары мен автоматтандырылған жүйелерiн жасап, қолдануды ұйымдастырады, оларды жөндеудi және Қазақстан Республикасының Мемстандартымен келiсу бойынша тексерудi, сондай-ақ энергиямен жабдықтаушы ұйымдар мен тұтынушы арасында даулар туа қалғанда энергия жұмсау есебiнiң есеп айырысу аспаптары мен жүйелерiнiң техникалық жағдайы туралы қорытынды берудi қамтамасыз етедi.
      7. Мемэнергияқадағалау энергиямен жабдықтаушы ұйымдарға және электр мен жылу энергиясын тұтынушыларға ұйымдастырушылық және техникалық көмек көрсетедi және шарттық негiзде жұмыстар мен қызмет көрсетудiң мынадай түрлерiн орындайды:
      электр және жылу энергиясының тиiмдi пайдаланылуын талдай отырып, кәсiпорындарды техникалық жағынан тексередi;
      электр үнемдеу жөнiндегi шараларды әзiрлеуге техникалық көмек көрсетедi;
      қайталама және дәстүрлi емес энергетикалық ресурстардың шын мәнiсiнде және пайдалану мүмкiндiгiне талдау жасайды;
      жұмыс iстеп тұрған энергетикалық жабдықтардың баланстық пайдалану сынақтарында және энергия үнемдеу жабдықтары мен технологияларының тәжiрибелiк-өнеркәсiптiк сынақтарына қатысады;
      электр және жылу энергиясын тұтынуды есепке алудың жайына талдау жасайды және оны жетiлдiру жөнiндегi ұсыныстар мен техникалық шешiмдердi әзiрлейдi;
      энергетикалық қондырғыларға (жабдықтарға) қызмет көрсететiн адамдарды оқытады және Мемэнергияқадағалаудың құзыретiне кiретiн мәселелер бойынша қызметкерлер үшiн консультациялар өткiзедi.
 
                          III. Құқықтары
 
      8. Мемэнергияқадағалауға жүктелген негiзгi мiндеттер мен функцияларды орындау мақсатында энергетикалық қадағалау жөнiндегi барлық деңгейдегi мемлекеттiк инспекторларына мынадай құқықтар берiледi:
      тәулiктiң кез-келген уақытында кәсiпорындардың, ұйымдардың энергетикалық жабдықтарының, электр және жылу пайдаланылатын қондырғыларының және оларға қызмет көрсететiн адамдардың жұмысын қызмет куәлiгiн көрсетiп кедергiсiз көрiп, тексере алады;
      тексеру актiлерiн жасайды, Мемэнергияқадағалаудың құзыретiне кiретiн мәселелер бойынша кәсiпорындардың басшыларына орындалуға мiндеттi ұйғарымдар мен нұсқаулар бере алады;
      адамдар өмiрiне нақ қауiп төнген жағдайда электр стансалары мен жүйелерiнiң энергетикалық жабдықтарының, электр және жылу пайдаланатын қондырғыларының жұмысын дереу тоқтату жөнiнде шаралар қолданады;
      тұтынушылар энергия мен қуат тұтынуды белгiленген мөлшерге немесе шарттық шамаға дейiн азайту туралы талаптарды орындамаған жағдайда, оларға электр мен жылу энергиясын берудi белгiленген тәртiппен шектейдi;
      Мемэнергияқадағалаудың құзыретiне кiретiн мәселелер бойынша энергиямен жабдықтаушы ұйым мен электр және жылу энергиясын тұтынушы арасында даулар туа қалған жағдайда төрелiк етушi болады;
      энергетикалық жабдықтарға, электр және жылу пайдаланатын қондырғыларға қызмет көрсететiн адамдардың энергия қондырғыларын техникалық жағынан пайдалану ережелерiн және пайдалану мен техника қауiпсiздiгi жөнiндегi басқа да нормативтiк құжаттар бойынша кәсiби мамандығы бiлiмдерiн тексерудi дер кезiнде ұйымдастырып, жүргiзедi;
      энергетикалық жабдықтарды, электр және жылу пайдаланатын қондырғыларды пайдалануға байланысты болған өлiммен аяқталған авариялардың, топтық және ауыр қайғылы оқиғалардың болу жағдайы мен себептерiн тексеруге белгiленген тәртiппен қатысады;
      энергетикалық қондырғыларға қызмет көрсетушi кәсiпорындар мен ұйымдардың қызметкерлерiн олар пайдалану және техника қауiпсiздiгi жөнiндегi ережелердiң, нұсқаулықтар мен басқа нормативтiк құжаттардың талаптарын өрескел бұзған жағдайда Техникалық пайдалану мен техника қауiпсiздiгi ережелерi жөнiндегi бiлiмдерiн кезектен тыс тексеру тағайындайды;
      қажет болған жағдайда энергетикалық кәсiпорындардың жұмысындағы тәртiп бұзушылықты тексеру жөнiндегi комиссиясының құрамына өзгерiстер енгiзу жөнiнде ұсыныстар енгiзедi;
      қадағалауға алынған кәсiпорындарда электр және жылу энергиясын қуаттылығы мен отын өндiру, тасымалдау және пайдалану жөнiндегi олар жасаған статистикалық және жедел есептемелерiнiң дұрыстығын тексередi;
      қажет болған жағдайда Мемэнергияқадағалаудың құзыретiне кiретiн мәселелер бойынша энергетикалық сараптама өткiзу және қорытындылар әзiрлеу үшiн ғылыми-зерттеу және жобалау институттары мен басқа да ұйымдардың мамандарын тартады;
      Солардың кiнәсiнен аварияға, бақытсыз оқиғаларға жол берiлген нормативтiк құжаттардың талаптарын өзге де өрескел бұзған, сондай-ақ Мемэнергияқадағалаудың ұйғарымнамаларын орындамаған адамдарды жауапкершiлiкке тарту туралы кәсiпорындардың, жоғары орындардың басшыларына ұсыныс жасайды немесе материалдарын прокуратураға жiбередi.
 
                         IҮ. Жауапкершiлiк
 
      9. Мемэнергияқадағалаудың басшылары мен лауазымды адамдары:
      қадағалауға алынған кәсiпорындардың ережелер мен нормативтiк құжаттар талаптарының орындалуына жасалған бақылаудың пәрмендiлiгi мен тиiмдiлiгi үшiн;
      қабылданған шешiмдер мен iс-қимылдың дұрыстылығы мен негiздiлiгi үшiн;
      энергетикалық жабдықтар жұмысындағы авариялардың, сапасыздық пен тәртiп бұзушылықтың, сондай-ақ энергетикалық жабдықтарды пайдалануға байланысты топтық және ауыр қайғылы оқиғалардың жағдайлары мен себептерiн тексерудiң дер кезiнде жүргiзiлуi мен сапасы үшiн;
      Мемэнергияқадағалаудың инспекторлық құрамының кәсiби даярлығы үшiн;
      Мемэнергияқадағалаудың құзыретiне кiретiн мәселелер жөнiнде енгiзiлетiн ұсыныстар мен берiлетiн нұсқаулар мен ұйғарымнамалардың негiздiлiгi мен сапасы үшiн;
      берiлген құқықтардың негiздi және дұрыс пайдаланылуы үшiн жауап бередi.
      10. Мемлекеттiк энергетикалық қадағалауды жүзеге асыратын лауазымды адамдардың iс-әрекетi жайында жоғары лауазымдағы адамдарға он күн мерзiмi iшiнде шағым жасалына алады. Шағым беру шағымдалған шешiмнiң (нұсқаудың, ұйғарымнаманың) орындалу қажеттiлiгiн тоқтата алмайды.
 
                          Ү. Басқаруды ұйымдастыру
 
      11. Мемэнергияқадағалау заңды тұлға болып табылады, оның есеп шоты және Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк елтаңбасы бейнеленген, Қазақстан Республикасының Энергетика және көмiр өнеркәсiбi министрлiгi және Мемлекеттiк энергетикалық қадағалау атаулары қазақ және орыс тiлдерiнде жазылған мөрi болады.
 
      12. Мемэнергияқадағалау республикалық басқармадан және энергетикалық бiрлестiктердiң бұрынғы энергия қадағалау кәсiпорындары, энергия қадағалау басқармасы мен "Қазақстанэнерго" Мемлекеттiк электр энергетикасы компаниясының энергиятехинспекциясы негiзiнде құрылған филиалдар құқығындағы аймақтық басқармалардан тұрады.
      13. Мемэнергияқадағалауды және оның аймақтық органдарын ұстау шығындары сметасын Энергетика және көмiр өнеркәсiбi министрлiгi Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгiмен келiсу бойынша бекiтедi және тұтынушыларға босатылатын электр және жылу энергиясы тарифтерiнiң құрылымында ескерiледi.
      14. Мемэнергияқадағалауды Қазақстан Республикасының Энергетика және көмiр өнеркәсiбi министрiнiң бұйрығымен тағайындалатын бастық басқарады.
      Мемэнергияқадағалаудың бастығы лауазымы бойынша Қазақстан Республикасының энергетикалық қадағалау жөнiндегi Бас мемлекеттiк инспекторы болып табылады.
      Мемэнергияқадағалау бастығының оның ұсынуы бойынша Қазақстан Республикасының Энергетика және көмiр өнеркәсiбi министрiнiң бұйрығымен тағайындалатын екi орынбасары болады, олар лауазымы бойынша энергетикалық қадағалау жөнiндегi Бас мемлекеттiк инспектордың орынбасарлары болып табылады.
      Мемэнергияқадағалаудың аймақтық басқармасының бастығы және оның орынбасарлары Мемэнергияқадағалау бастығының бұйрығымен тағайындалады.
      Мемэнергияқадағалаудың республикалық басқармасының бас мамандары, аймақтық басқармаларының бастықтары мен олардың орынбасарлары энергетикалық қадағалау жөнiндегi мемлекеттiк аға инспекторлары болып табылады.
      Мемэнергияқадағалаудың жетекшi мамандары, аймақтық басқармалардың бас және жетекшi мамандары энергетикалық қадағалау жөнiндегi инспекторлар болып табылады.
      15. Мемлекеттiк энергетикалық қадағалауды жүзеге асыратын лауазымды адамдардың белгiленген үлгi бойынша куәлiктерi болады.
 

Об утверждении Положения о государственном энергетическом надзоре в Республике Казахстан

Постановление Правительства Республики Казахстан от 8 ноября 1995 г. N 1489. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 26 июля 1999 г. N 1065 ~P991065.

      В связи с реорганизацией структуры управления электроэнергетической отраслью в Республике Казахстан и в целях повышения роли Государственного энергетического надзора Правительство Республики Казахстан постановляет:
      1. Утвердить прилагаемое Положение о Государственном энергетическом надзоре в Республике Казахстан.
      2. Признать утратившим силу постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 5 мая 1993 г. N 362 "Об утверждении Положения о Государственном энергетическом надзоре Республики Казахстан" (САПП Республики Казахстан, 1993 г., N 16, ст. 187).
 

  Премьер-Министр

Республики Казахстан



                                            Утверждено



                                   постановлением Правительства

                                       Республики Казахстан

                                    от 8 ноября 1995 г. N 1489



 
 
                           П О Л О Ж Е Н И Е
                   о Государственном энергетическом
                    надзоре в Республике Казахстан
 
                            I. Общая часть
 
      1. Государственный энергетический надзор в Республике Казахстан (в дальнейшем - Госэнергонадзор) является республиканским органом по государственному энергетическому надзору и энергетической экспертизе предприятий, учреждений и иных организаций, расположенных на территории Республики Казахстан, независимо от их ведомственной принадлежности, форм собственности, и контролю за последовательным проведением ими государственной политики по энергосбережению и входит в состав Министерства энергетики и угольной промышленности Республики Казахстан.
      2. В своей деятельности Госэнергонадзор руководствуется Конституцией Республики Казахстан, законами Республики Казахстан, указами Президента Республики Казахстан, решениями Правительства Республики Казахстан, действующими международными и межгосударственными актами, настоящим Положением, а также другими нормативными документами, утвержденными или согласованными Министерством энергетики и угольной промышленности Республики Казахстан.
      3. Объектом энергетического надзора и экспертизы является любое энергетическое оборудование по производству, транспортировке и потреблению электрической и тепловой энергии, за исключением оборудования, подведомственного Госгортехнадзору или эксплуатируемого по специальным правилам, согласованным с Министерством энергетики и угольной промышленности Республики Казахстан.
 
                    II. Основные задачи и функции
 
      4. Основными задачами Госэнергонадзора являются:
      контроль за производством и транспортировкой энергоресурсов в части их расхода на собственные нужды энергопредприятий, а также технологических и коммерческих потерь, рациональным использованием электрической и тепловой энергии потребителями, разработкой и соблюдением норм расхода энергии и топлива на единицу выпускаемой продукции (работ, услуг), соблюдением установленных режимов потребления электрической и тепловой энергии и мощности, выполнением мероприятий по энергосбережению, правильностью применения тарифов на электрическую и тепловую энергию;
      технический надзор за монтажем, эксплуатацией и техническим состоянием энергооборудования, зданий и сооружений электрических станций и сетей, а также электрических и теплоиспользующих установок потребителей;
      контроль за соблюдением Правил технической эксплуатации электрических станций и сетей, Правил технической эксплуатации электрических и теплоиспользующих установок потребителей, Правил техники безопасности при эксплуатации электрических станций и сетей, электрических и теплоиспользующих установок потребителей, Правил пользования электрической и тепловой энергией и других нормативных документов;
      контроль за соблюдением требований государственных стандартов и технических условий по качеству электрической и тепловой энергии;
      контроль за правильностью работы и техническим состоянием приборов учета при производстве, передаче, распределении и потреблении электрической, тепловой энергии и мощности, а также при потреблении первичного топлива;
      осуществление государственной энергетической экспертизы и экспертных обследований поднадзорных предприятий и организаций;
      контроль за расследованием и учетом технологических нарушений в работе электростанций, электрических и тепловых сетей, электрических и теплоиспользующих установок электроснабжающих организаций и потребителей;
      вносит предложения по формированию и совершенствованию нормативной и законодательной базы, правил, норм, стандартов и других нормативных документов по эксплуатации и безопасному обслуживанию энергооборудования электрических станций и сетей, электрических и теплоиспользующих установок энергоснабжающих организаций и потребителей, качеству энергии и энергосбережению.
      5. В соответствии с основными задачами Госэнергонадзор осуществляет надзор за:
      обеспечением энергоснабжающими организациями бесперебойного и качественного энергоснабжения потребителей энергии, а также порядком присоединения потребителей энергии к сетям энергоснабжающих организаций;
      наличием нормативно-технической и организационно-распорядительной документации, их состоянием и исполнением;
      монтажем и техническим состоянием энергооборудования, электрических и теплоиспользующих установок;
      техническим состоянием зданий и сооружений электрических станций, электрических и тепловых сетей;
      своевременным проведением технических и организационных мероприятий, обеспечивающих безаварийную работу и безопасные условия обслуживания энергооборудования, электрических и теплоиспользующих установок, включая организацию и проведение ремонтов;
      соблюдением установленных норм качества электрической и тепловой энергии энергоснабжающими организациями;
      обеспечением уровня компенсации реактивной мощности в электрических установках потребителей в соответствии с техническими условиями, утвержденными нормами и правилами;
      установлением норм качества и величины возврата конденсата потребителями тепловой энергии;
      потреблением электрической и тепловой энергии и мощности на основе двусторонних договоров энергоснабжающих организаций и потребителей, исполнением графиков ограничений по мощности и энергии, разрабатываемых и утверждаемых в установленном порядке;
      разработкой электрической и теплотехнической части проектов предприятий, организаций, жилых домов, объектов культурно-бытового назначения и коммунального хозяйства;
      разработкой, утверждением и соблюдением потребителями норм расхода электрической и тепловой энергии, внедрением энергосберегающих технологий и оборудования, использованием вторичных и нетрадиционных энергетических ресурсов;
      проведением потребителями электрической и тепловой энергии балансовых энергетических испытаний действующего, реконструируемого, модернизируемого и вновь вводимого энергооборудования электрических и теплоиспользующих установок;
     состоянием и совершенствованием учета производства, транспортировки и потребления электрической и тепловой энергии, правильностью применения действующих тарифов, скидок и надбавок к ним;
      разработкой и применением приборов и автоматизированных систем учета потребления электрической мощности, энергии и топлива;
      своевременной проверкой знаний Правил технической эксплуатации энергоустановок и других нормативных документов по эксплуатации и технике безопасности у персонала предприятий энергетического производства и обслуживающего энергоустановки потребителей;
      организацией и качеством расследования аварий, браков, нарушений в работе энергооборудования, электрических и теплоиспользующих установок, их учетом и своевременным выполнением разрабатываемых мероприятий в соответствии с актами расследования.
      6. Госэнергонадзор в целях выполнения возложенных на него основных задач и функций:
      проводит анализ производства, транспортировки и использования электрической и тепловой энергии в республике, регионе, на предприятии;
      проводит энергетическую экспертизу (экспертные обследования) предприятий энергоснабжающих организаций и потребителей энергии и топлива, а также экспертизу проектов реконструируемых, модернизируемых и вновь строящихся предприятий по вопросам, входящим в его компетенцию;
      организует разработку и пересмотр отраслевых и межотраслевых нормативно-технических документов, регламентирующих порядок производства, транспортировки и потребления энергии и топлива, эксплуатации и безопасного обслуживания энергооборудования, электрических и теплоиспользующих установок;
      осуществляет надзор за последовательным проведением государственной политики по энергосбережению, расходованием специальных фондов по энергосбережению предприятий, оказывает содействие общественным фондам по энергосбережению;
     проводит организационную и агитационно-массовую работу с потребителями электрической и тепловой энергии, включая население, по вопросам профилактики аварийности, производственного травматизма и энергосбережения;
      участвует в работе квалификационных комиссий по проверке профессиональных знаний по эксплуатации и технике безопасности у персонала и руководящих работников энергопредприятий и энергетических служб потребителей энергии;
      дает разрешение на допуск к эксплуатации новых электрических и тепловых установок и энергооборудования электрических станций, котельных, электрических и тепловых сетей энергоснабжающих организаций и потребителей электрической и тепловой энергии;
      рассматривает разногласия между энергоснабжающей организацией и потребителем электрической и тепловой энергии по вопросам, входящим в компетенцию Госэнергонадзора, а принимает по ним решения;
      участвует в расследовании аварий, браков и нарушений в работе энергетического оборудования, групповых, тяжелых и несчастных случаев со смертельным исходом, связанных с эксплуатацией энергооборудования, электрических и теплоиспользующих установок;
      принимает окончательное решение по вопросам учета и квалификации нарушений в работе энергетических объектов;
      организует разработку и применение приборов и автоматизированных систем учета и контроля расхода электрической мощности, энергии и топлива, обеспечивает их ремонт и по согласованию с Госстандартом Республики Казахстан поверку, а также выдачу заключений о техническом состоянии расчетных приборов и систем учета расхода энергии при возникновении споров между энергоснабжающими организациями и потребителем.
      7. Госэнергонадзор оказывает энергоснабжающим организациям и потребителям электрической и тепловой энергии организационную и техническую помощь и выполняет на договорной основе следующие виды работ и услуг:
      техническое обследование предприятий с анализом эффективности использования электрической и тепловой энергии;
      техническая помощь в разработке мероприятий по энергосбережению;
      анализ фактического и возможного использования вторичных и нетрадиционных энергоресурсов;
      участие в эксплуатационных балансовых испытаниях действующего энергооборудования и опытно-промышленных испытаний энергосберегающего оборудования и технологий;
      анализ состояния учета потребления электрической и тепловой энергии, разработка предложений и технических решений по его совершенствованию;
      обучение персонала, обслуживающего энергоустановки (оборудование), и проведение консультаций для персонала по вопросам, входящим в компетенцию Госэнергонадзора.
 
                       III. Права
 
      8. С целью выполнения основных задач и функций, возложенных на Госэнергонадзор, государственным инспекторам по энергетическому надзору всех уровней предоставляется право:
      беспрепятственного доступа и проведения проверок в любое время суток работы энергетического оборудования, электрических и теплоиспользующих установок и обслуживающего их персонала предприятий, организаций при предъявлении служебного удостоверения;
      составлять акты обследования, передавать для руководителей предприятий обязательные для исполнения предписания и указания по вопросам, входящим в компетенцию Госэнергонадзора;
      принимать меры по немедленному останову энергооборудования электрических станций и сетей, электрических и теплоиспользующих установок потребителей при наличии реальной угрозы для жизни людей;
      ограничивать в установленном порядке отпуск потребителям электрической и тепловой энергии при невыполнении ими требований о снижении потребления энергии и мощностей до установленного уровня или договорной величины;
      выступать арбитром при возникновении споров между энергоснабжающей организацией и потребителем электрической и тепловой энергии по вопросам, входящим в компетенцию Госэнергонадзора;
      осуществлять контроль за организацией и проведением своевременных проверок профессиональных квалификационных знаний Правил технической эксплуатации электроустановок и других нормативных документов по эксплуатации и технике безопасности персоналом, обслуживающим энергооборудование, электрические и теплоиспользующие установки, участвовать в проведении проверок знаний;
      участвовать в установленном порядке в расследовании обстоятельств и причин аварий, групповых и тяжелых несчастных случаев со смертельным исходом, связанных с эксплуатацией энергооборудования, электрических и теплоиспользующих установок;
      назначать внеочередные квалификационные проверки знаний Правил технической эксплуатации и техники безопасности работников предприятий и организаций, обслуживающих энергоустановки, при грубом нарушении ими требований правил, инструкций и других нормативных документов по эксплуатации и технике безопасности;
      вносить при необходимости предложения по изменению состава комиссий по расследованию нарушений в работе энергетических предприятий;
      проверять на поднадзорных предприятиях достоверность составляемой ими статистической и оперативной отчетности по производству, транспортировке и использованию электрической и тепловой энергии, мощности и топлива;
      привлекать в необходимых случаях специалистов научно-исследовательских, проектных институтов и других организаций для проведения энергетической экспертизы и подготовки заключений по вопросам, входящим в компетенцию Госэнергонадзора;
      вносить представления руководителям предприятий, вышестоящих организаций или направлять материалы в прокуратуру о привлечении к ответственности лиц, виновных в допущении по их вине аварий, несчастных случаев, иных грубых нарушений требований нормативных документов, а также не выполняющих предписаний Госэнергонадзора.
 
                   IV. Ответственность
 
      9. Руководители и должностные лица Госэнергонадзора несут ответственность за:
      действенность и эффективность осуществляемого контроля за соблюдением поднадзорными предприятиями требований правил и нормативных документов;
      правильность и обоснованность принимаемых решений и действий;
      своевременность и качество расследований обстоятельств и причин аварий, браков и нарушений в работе энергооборудования, а также групповых и тяжелых несчастных случаев, связанных с эксплуатацией энергооборудования;
      квалификационную подготовку инспекторского состава Госэнергонадзора;
      обоснованность и качество вносимых предложений и выдаваемых указаний и предписаний по вопросам, входящим в компетенцию Госэнергонадзора;
      обоснованное и правильное применение предоставленных прав.
      10. Действия должностных лиц, осуществляющих государственный энергетический надзор, могут быть обжалованы вышестоящему должностному лицу в 10-ти дневный срок. Подача жалобы не приостанавливает необходимости выполнения обжалуемого решения (указания, предписания).
 
                 V. Организация управления
 
      11. Госэнергонадзор является юридическим лицом, имеет расчетный счет, печать с изображением Государственного герба Республики Казахстан, наименованиями Министерства энергетики и угольной промышленности Республики Казахстан и Государственного энергетического надзора на казахском и русском языках.
      Структурно Госэнергонадзор подчинен непосредственно Министру энергетики и угольной промышленности Республики Казахстан.
      12. Госэнергонадзор состоит из республиканского и региональных управлений на правах филиалов, сформированных на базе бывших предприятий энергонадзора энергообъединений, управления энергонадзора и энерготехинспекции Государственной электроэнергетической компании "Казахстанэнерго".
      13. Смета расходов на содержание Госэнергонадзора и его региональных органов утверждается Министерством энергетики и угольной промышленности по согласованию с Министерством финансов Республики Казахстан и учитывается в структуре тарифов электрической и тепловой энергии, отпускаемой потребителям.
      14. Госэнергонадзор возглавляет начальник, назначаемый приказом Министра энергетики и угольной промышленности Республики Казахстан.
      Начальник Госэнергонадзора является по должности Главным государственным инспектором Республики Казахстан по энергетическому надзору.
      Начальник Госэнергонадзора имеет двух заместителей, назначаемых по представлению начальника Госэнергонадзора приказом Министра энергетики и угольной промышленности Республики Казахстан, которые являются по должности заместителями Главного государственного инспектора по энергетическому надзору.
      Начальник регионального управления Госэнергонадзора и его заместители назначаются приказом начальника Госэнергонадзора.
      Главные специалисты республиканского управления, начальники региональных управлений Госэнергонадзора и их заместители являются старшими государственными инспекторами по энергетическому надзору.
      Ведущие специалисты Госэнергонадзора, главные и ведущие специалисты региональных управлений являются инспекторами по энергетическому надзору.
      15. Должностные лица, осуществляющие государственный энергетический надзор, имеют удостоверение установленного образца.