Бастауыш кәсіптік білім ұйымдарының қызметін тәртіпке келтіретін нормативтік-құқықтық актілерді бекіту туралы

Бұйрық Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі 2000 жылғы 15 мамырдағы N 463 Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2000 жылғы 5 тамызда N 1215 тіркелді. Бұйрықтың күші жойылды - Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2005 жылғы 10 наурыздағы N 145 бұйрығымен.

       Ескерту: Бұйрықтың күші жойылды - Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2005 жылғы 10 наурыздағы N 145 бұйрығымен.

---------------Бұйрықтан үзінді----------------

      Нормативтік құқықтық базаны қолданыстағы заңнамаға сәйкестендіру мақсатында БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған тізім бойынша Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің кейбір шешімдерінің күші жойылды деп танылсын.
      2. ...
      3. ...

      Министр

Қазақстан Республикасы Білім 
және ғылым министрінің    
2005 жылғы 10 наурыздағы   
N 145 бұйрығына қосымша    

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің күші жойылған кейбір шешімдерінің тізімі

      1. "Бастауыш кәсіптік білім ұйымдарының қызметін тәртіпке келтіретін нормативтік-құқықтық актілерді бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрі қызметін атқарушының 2000 жылғы 16 мамырдағы№N 463 бұйрығы (Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерін мемлекеттік тіркеу тізілімінде N 1215 болып тіркелген, Қазақстан Республикасының Орталық атқарушы және өзге де мемлекеттік органдарының нормативтік құқықтық актілерінің бюллетені, 2000 ж., N 10, 269-құжат, 270-құжат).
      2. ...
      3. ...
      4. ...
      5. ...
      6. ...
___________________________________________________

      Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1999 жылғы 20 шiлдедегi N 1013 "Қазақстан Республикасы "Бiлiм туралы" Заңын жүзеге асыру жөнiндегi іс-шаралар жоспары туралы"  P991013_  қаулысын жүзеге асыру мақсатында бұйырамын: 
      1. Қоса тiркелген (N 1, 2 қосымшалар) бастауыш кәсiптiк бiлiм 

 

ұйымдарының қызметін тәртіпке келтiретiн нормативтiк-құқықтық актiлер 

бекiтiлсiн:

     1) Қазақстан Республикасы кәсiптiк мектептерiнiң қызметiн ұйымдастыру 

тәртiбi туралы Ереже;

     2) Қазақстан Республикасы кәсiптiк лицейлерiнiң қызметiн ұйымдастыру 

тәртiбi туралы Ереже.

     2. Бастауыш және орта кәсiптiк бiлiм департаментi (Қ. Лекер) осы 

бұйрықты белгiленген тәртiппен Қазақстан Республикасының Әдiлет 

министрлiгiне мемлекеттiк тiркеуге ұсынсын.

     3. Облыстық, Астана, Алматы қалалық бiлiм басқармалары 

(департаменттерi) меншiк және ведомстволық бағыныстылығына қарамастан, осы 

бұйрықты барлық бастауыш кәсiптiк ұйымдарының басшыларына жеткiзсiн.

     4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау вице-Министр Ә.С. Ахметовке 

жүктелсін.

 

      Министрдің міндетін

           атқарушы 

 

                                        Білім және ғылым министрлігінің   

                                        2000 жылғы 15 мамырдағы N 463

                                        бұйрығына қосымша N 1

  

         Қазақстан Республикасы кәсiптiк мектептерiнiң қызметiн

                      ұйымдастыру тәртiбi туралы

                                   ЕРЕЖЕ

            

                           1. Жалпы ережелер

     

 
      1. Осы Ережелер Қазақстан Республикасының кәсiптiк мектептерi үшiн, меншiк нысандарына және ведомостволық бағыныстылығына қарамастан типтiк болып табылады. 
      2. Кәсiптiк мектеп - жалпы орта, бастауыш кәсiптiк бiлiмнiң бiлiм беру бағдарламаларын iске асыратын және еңбек қызметiнiң түрлi бағыттары бойынша бiлiктi еңбек қызметкерлерiн даярлауды қамтамасыз ететiн орта оқу орны. 
      3. Кәсiптiк мектеп Қазақстан Республикасындағы барлық азаматтарға өзiнiң қабілетi, бейiмдiлiгi, денсаулығының жағдайына қарай кәсiптер, мамандықтар, бiлiктiлiктер алуда тең мүмкiндiк бередi. 
      4. Кәсiптiк мектептегi оқу мерзiмi 2-3 жыл. 
      5. Қазақстан Республикасының кәсiптiк мектептерi алдында тұрған мiндеттерi: 
      1) бастауыш кәсiптiк және жалпы орта бiлiм беру бағдарламаларын меңгеру үшiн жағдай туғызу; 
      2) жеке адамның шығармашылық рухани және дене мүмкiндiктерiн дамыту, салауатты өмiр салты мен берiк адамгершiлiк негiздерiн қалыптастыру, дара ерекшелiктерiн дамытуға жағдайлар жасау арқылы интеллектiсiн байыту; 
      3) оқушыларды азаматтық пен елжандылыққа, өз Отанына сүйiспеншiлiкке, мемлекеттiк рәмiздердi қастерлеуге, халық дәстүрлерiн сыйлауға, Конституцияға қайшы және қоғамға жат кез келген көрiнiстерге төзбеуге тәрбиелеу; 
      4) республиканың қоғамдық-саяси, экономикалық және мәдени өмiрiне қатысу қажеттiгiн, жеке адамның өз құқықтары мен мiндеттерiне сапалы көзқарасын қалыптастыру; 
      5) әлемдiк және отандық мәдениеттiң жетiстiктерiне баурау, қазақ халқы мен республиканың басқа да халықтарының тарихын, әдет-ғұрпы мен дәстүрлерiн зерделеу мемлекеттiк тiлдi, орыс, шетел тiлдерiн меңгеру; 
      6) оқытудың жаңа технологияларын енгiзу, бiлiм берудi ақпараттандыру, халықаралық ғаламдық коммуникациялық желiлерге шығу; 
      7) еңбек нарығында бәсекелесуге қабiлеттi бiлiктi жұмысшылар мен мамандар даярлау, оларды қайта даярлау және бiлiктiлiгiн арттыру; 
      8) жұмыссыздар мен жұмыстан босаған қызметкерлердi қайта оқыту және қайта даярлау; 
      9) жартылай қызмет көрсетушi бiлiм беру ұйымы ретiнде оқу орнын тиiмдi дамыту. 
      6. Кәсiптiк мектептер: 
      1) мемлекеттiк (бiлiм беру мекемелерi мен бiлiм кәсiпорындары); 
      2) мемлекеттiк емес (жеке меншiк, Қазақстан Республикасы аумағында тiркелген қоғамдық және дiни бiрлестiктердiң бiлiм беру ұйымдары); 
      3) халықаралық болуы мүмкiн. 
      7. Кәсiптiк мектептi құру, қайта құру және тарату жұмыстары Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жүргiзіледi. 
      8. Кәсiптiк мектеп бiлiм беру құқығын ендiру лицензиясын республикалық маңызы бар қалалар мен астананың, облыстық бiлiм басқармалары (департаменттерi) бередi. 
      9. Кәсiптiк мектеп өзiнiң қызметiн Конституцияға және Қазақстан Республикасының заңдарына, Қазақстан Республикасының Президентi және Yкiметi актiлерiне, сондай-ақ осы Ережеге сәйкес жүргiзедi. 
      10. Кәсiптiк мектеп меншiктi мүлкi, аты мен мемлекеттiк елтаңбасы бейнеленген мөрi, мемлекеттiк тiлде өзiнiң аты жазылған мөртаңбасы (белгiсi), сондай-ақ, банктерде есеп-шоты бар заңды тұлға болып табылады. 
      11. Кәсiптiк мектеп Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 7 маусымдағы "Бiлiм туралы" Заңы мен осы Ереже негiзiнде құрылтайшысы бекiткен өз жарғысын жасайды. 

 
                 2. Оқушыларды қабылдау және бiтiрту тәртiбi 

 
      12. Оқушыларды қабылдау тәртiбiн, бiлiм саласындағы орталық атқарушы органдар бекiткен, аталған оқу орнына оқушыларды қабылдау туралы үлгi Ережеге сәйкес, кәсiптiк мектептер белгiлейдi. 
      13. Мемлекеттiк кәсiптiк мектептер оқушылары, жергiлiктi өкiлеттi органдардың шешiмдерi бойынша, жатақханамен және жолаушы көлiктерiндегi жеңiлдiктермен қамтамасыз етiлуi мүмкiн. 
      14. Жетiм балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды оқыту мемлекеттiк тұрғыда толық қамтамасыз етіледі. 
      15. Оқу орнының жарғысында немесе шартта (контрактiде) қарастырылған iшкi тәртiп ережелерiн бұзғаны үшiн оқушыларға жазалау шаралары қолданылады. 
      16. Толық оқу курсын ойдағыдай аяқтаған, жалпы бiлiм беретiн және кәсiптiк циклдағы пәндерден, өндiрiстiк оқудан оң қорытынды бағалары бар кәсiптiк бастауыш бiлiм беретiн оқу орнының оқушылары бiтiру емтихандарын тапсыруға жiберiледi. 
      Емтихандарды тапсырудан босатуға құқық берiлетiн ауру түрлерiне сәйкес, сырқаты туралы медициналық комиссияның қорытындысы негiзiнде ғана теориялық пәндерден емтихан тапсырудан босатылады. 
      17. Кәсiптiк мектептер оқушыларды аралық аттестациядан өткiзудiң формасын, тәртiбiн және кезеңдерiн таңдауға ерiктi. 
      Оқушылардың кәсiптiк мектептегi кәсiптiк бастауыш және жалпы орта бiлiм бағдарламаларын меңгеруi, қорытынды мемлекеттiк аттестациядан өту арқылы аяқталады. 
      Бiтiру емтихандары бiлiм беру саласындағы орталық атқарушы органдар бекiткен тәртiпке сәйкес жүргiзiледi. 
      18. Кәсiптiк мектептi бiтiрушiлерге меншiк формасы мен ведомостволық бағыныштылығына қарамастан, қорытынды мемлекеттiк аттестациядан өткеннен кейiн, бiлiм мен мамандық деңгейi туралы мемлекеттiк үлгiдегi құжаттар берiледi. 
      19. Оқу жоспарындағы пәндердiң 75 пайызынан астамынан 5 (өте жақсы) деген бағасы бар, ал қалғандарынан 4 (жақсы) деген баға алған, қорытынды мемлекеттiк аттестациядан 5 (өте жақсы) деген баға алып өткен кәсiптiк мектеп бiтiрушiлерiне үздiк диплом берiледi. 
      20. Кәсiптiк мектептi бiтiрушiлер ұқсас мамандықтарына сәйкес қысқартылған, жеделдетiлген бiлiм беру бағдарламалары бойынша кәсiптiк орта бiлiм ала алады. 
      21. Егер кәсiптiк мектептi (лицейдi) бiтiрген күнi мен жұмысқа орналасқан күнi арасында мерзiм бiр айдан аспаса, онда кәсiптiк мектепте оқыған уақыты жалпы еңбек стажына, сондай-ақ, үзiлiссiз еңбек стажына есептеледi. 
      22. Әр түрлi себептерге байланысты, оқудың толық курсын аяқтамаған және белгiлi деңгейде бiлiктiлiгi бар оқушыларға белгiленген үлгiдегi анықтама берiлуi. 
      23. Қазақстан Республикасындағы кәсiптiк оқу орнын бiтiргендiгi туралы құжаттың республикадан тыс жерлерде мойындалуы, халықаралық шарттар (келiсiмдер) негiзiнде жүзеге асырылады. 

 
                    3. Оқу-тәрбие процесiн ұйымдастыру 

 
      24. Кәсiптiк мектептегi оқу-тәрбие қызметi мемлекеттiк жалпыға мiндеттi бастауыш және орта кәсiптiк бiлiм стандарттары негiзiнде әзiрленген оқу жоспарлары мен бағдарламаларына сәйкес жүзеге асырылады. 
      25. Жұмыс оқу жоспарлары мен бағдарламаларын, оқу процесiнiң күнтiзбелiк кестесiн жасау мен бекiту кәсiптiк мектеп құзыретiне кiредi. 
      26. Кәсiптiк мектепте бiлiктi жұмысшыларды даярлау, оларды қайта даярлау және бiлiктiлiгiн көтеру мәселелерi оқу орнының жұмыс берушiлермен, жұмыспен қамту қызметi мен жеке азаматтармен бiрге анықтаған кәсiптер (мамандықтар) және кәсiптер тобы бойынша жүзеге асырылады. 
      27. Кәсiптiк мектептерде оқу төмендегідей нысандарда жүзеге асырылады: күндiзгi, сырттай, кешкi оқу, дистанциялық оқыту және экстернат. 
      Кәсiптiк бiлiм алудың әркелкi түрлерiн ұштастыруға жол берiледi. 
      28. Мемлекеттiк кәсiптiк мектептерде оқу қазақ тiлiнде, ана тiлiнде және орыс тiлдерiнде жүргiзiледi, мұның өзi қажеттi сәйкес оқу бөлiмдерiн құруды, сонымен бiрге олардың қызмет етуiне жағдайлар жасауды қамтамасыз етедi. 
      Мемлекеттiк емес кәсiптiк мектептерде оқу тiлi (тiлдер) олардың құрылтайшылары арқылы анықталады. 
      Меншiк нысандарына және ведомостволық бағыныстылығына қарамастан, кәсiптiк мектептер мемлекеттiк тiл ретiнде қазақ тiлiн оқыту мен дамытуды, сондай-ақ, орыс тiлiн және бiр шетел тiлiн оқып-үйренудi қамтамасыз етуге тиiс. 
      Ұлттық топтар үшiн олардың ана тiлдерiн оқып-үйренуiне жағдай жасалады, ал олар жинақы тұратын жерлерде өз тiлдерiнде оқытатын кәсiптiк мектептер немесе құрылымдар (бөлiмдер, топтар) құрыла алады. 
      29. Кәсiптiк мектептегi оқу сабақтары 1 қыркүйекте басталып, 1 шiлдеге дейiнгi аралықта аяқталады. Оқу жылының ұзақтығы 52 оқу аптасы. Оқу жылы бойындағы демалыстардың ұзақтығы 11 аптадан аспауы керек. 
      Оқушылардың апталық оқу жүктемесi 36 сағаттан аспауы керек. 
      Оқушылардың жекелеген санаттары үшiн сабақтың басталуы оқу топтарының жасақталу шамасына қарай жұмыс берушiлермен келiсiм-шарт негiзiнде белгiленедi. 
      30. Оқу топтары мамандықтар бойынша 25 адамнан аспайтын көлемде жасақталады, бюджеттен тыс қаржыларды пайдалану кезiнде жергiлiктi басқару органдарымен келiсiм негiзiнде шағын оқу топтары құрылады. 
      31. Жекелеген пәндердi, оның iшiнде дене тәрбиесi мен тiлдердi оқытудағы теориялық және лабораториялық-практикалық сабақтар кезiнде топ екiге бөлiнедi. 
      Топтарға бөлiнiп оқытылатын пәндердiң тiзiмi оқу жоспары бойынша анықталады. Теориялық оқу сабағының ұзақтығы 45 минут, қажет болған кезде кәсiптiк циклдағы пәндер бойынша ортасында 5 минуттық үзiлiс бар жұп сабақтары өткiзiледi, ал 2 сабақтан кейiнгi үзiлiс 10 минутқа созылады. 
      Өндiрiстiк оқу сабақтарында топ екi кiшi топтарға бөлiнедi, ал кiшi топтардағы оқушылар саны мамандықтар, күрделi жабдықтармен жұмыс iстеу, қауiптi жұмыстарды орындау сияқты жағдайларға байланысты анықталады. 
      Өндiрiстiк оқу сабақтарының ұзақтығы 10 минуттық үзiлiсiмен 90 минут болады. Теориялық, практикалық сабақтардың кезектестiрiлуi оқу жоспарына қарай анықталады. 
      32. Оқушылардың өндiрiстiк оқуы оқу-өндiрiстiк шеберханаларда, зертхана, полигондарда, оқу орнының тәжiрибе шаруашылықтарында, құрылыс объектiлерiнде, егiс даласында, тапсырыс берушiлердiң кәсiпорындарында, фермаларында жүргiзiледi. 
      Оқу бағдарламаларына сәйкес өндiрiстiк оқу процесiнде және сабақтан тыс уақытта келешекте сату мақсатында өнеркәсiп пен ауылшаруашылығы өнiмдерiн шығаруды ұйымдастыру қарастырылады. 
      33. Оқушылардың кәсiптiк практикасы теориялық оқыту процесiнде алынған бiлiм және бiлiктiлiгiн бекiтуге, кәсiптiк тәжiрибенiң практикалық дағдыларын меңгеруге бағытталған. 
      Кәсiптiк практика, практика базасы болып табылатын ұйымдарда өткiзiледi. 
      Кәсiптiк практиканың түрлерi, мерзiмi мен мазмұны оқу жоспарларымен, бағдарламаларымен белгiленедi. Практиканы ұйымдастырудың күнтiзбелiк кестесi ұйымдармен шарт негiзiнде келiсу арқылы бекiтiледi. 
      Шарттарда практика базасы болып табылатын ұйымдардың, кәсiптiк мектептердiң және оқушылардың мiндеттерi белгiленедi. 

 
                       4. Кәсiптiк мектептi басқару 

 
      34. Кәсiптiк мектептi басқару Қазақстан Республикасының Заңына, осы Ережеге және оқу орнының жарғысына сәйкес жүргiзiледі. 
      Кәсiптiк мектептi басқару алқалық пен дара бастылық принциптерi негiзiнде жүзеге асырылады. Алқалық басқару түрлерiне: кәсiптiк мектептiң кеңесi, қамқорлық жасаушы кеңес, жалпы жиналыстар және педагогикалық (әдiстемелiк) кеңес, т.б. жатады. 
      Кәсiптiк мектептi тiкелей басқаруды Қазақстан Республикасының заңдары бекiткен тәртiпте құрылтайшы тағайындайтын басшы жүргiзедi. 
      35. Кәсiптiк мектеп басшысы өзiнiң орынбасарын, бiлiм беру басқармаларының өкiлеттi органдарымен келiсе отырып тағайындайды және қызметтен босатады. 
      36. Кәсiптiк мектеп оқу-тәрбие процесiн, мамандарды таңдауды және орналастыруды, ғылыми, шаруашылық-қаржыландыру және тағы да басқа қызметтердi Қазақстан Республикасында белгiленген заңдар шегiнде өздiгiнен, дербес жүзеге асырады. 
      37. Кәсiптiк мектеп ұжымы қызметкерлерiнiң құқығы мен мiндеттерi, ұйымның жарғысы, iшкi тәртiп ережелерi және лауазымдық нұсқаулықтармен анықталады. 

 
         5. Мемлекеттiк кәсiптiк мектептердiң қызметiн қаржылық- 
             шаруашылық және құқықтық жағынан қамтамасыз ету 

 
      38. Мемлекеттiк кәсiптiк мектептi қаржыландыру, Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiткен қаржыландыру нормативтерiнiң негiзiнде бiр бiлiм алушыға шаққандағы бюджет есебiнен жүзеге асырылады. 
      39. Мемлекеттiк кәсiптiк мектеп Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлеген тәртiппен ақылы бiлiм беру қызметiн көрсетуге құқылы. 
      Ақылы бiлiм беру қызметiн, мемлекеттiк бiлiм беру тапсырысының шеңберiнде қаржыландыратын негiзгi бiлiм беру қызметiнiң орнына көрсетуге болмайды. 
      40. Мемлекеттiк кәсiптiк мектеп өзге қаржылық және материалдық түсімдерді, оның iшiнде валюталық түсімдерді Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлеген тәртiппен ұстауға құқылы. 
      41. Ақылы бiлiм беру қызметiнен түсетiн қаржыны қалыптастыру, пайдалану, есепке алу, есеп беру және бақылау, қаржылық, материалдық, сондай-ақ валюталық түсiмдер Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi арқылы анықталады. 
      42. Кәсiптiк мектеп өзiнiң жарғысында анықталған тәртiппен мүлiктердi пайдалануға және иелiк етуге құқылы. 
      43. Кәсiптiк мектептер басқару құрылымын, штаттық кестесiн бекiтедi, қызмет мiндеттерiн белгiлейдi, Қазақстан Республикасы заңдарындағы белгiленген тәртiппен жалақы ставкасы мен лауазымдық айлықақылары, оған қосылатын үстеме ақы мен қосымша ақы, оларға сыйлық берудiң тәртiбi мен 

 

мөлшерiн белгiлейдi.

     44. Мемлекеттiк емес кәсiптiк мектептердi қаржыландыру бiлiм беру 

қызметiн сату, құрылтайшылардың қаражаты және Қазақстан Республикасы 

Заңдарында тыйым салынбаған басқа да көздер есебiнен жүзеге асырылады.

     45. Мемлекеттiк емес кәсiптiк мектептер бiлiм беру қызметiн 

көрсеткенi үшiн, соның iшiнде мемлекеттiк жалпы мiндеттi бiлiм беру 

стандарттары шеңберiнде оқытқаны үшiн ақы алуға құқығы бар.

 

               6. Кәсiптiк мектептердiң халықаралық қызметi

     

     46. Кәсiптiк мектептердiң халықаралық ынтымақтастығы Қазақстан 

Республикасының заңдары және халықаралық шарттар, келiсiмдер негiзiнде 

жүзеге асырылады.

     47. Кәсiптiк мектептер Қазақстан Республикасы заңдарымен бекiтiлген 

тәртiпте шетелдiк бiлiм, ғылым және мәдениет ұйымдарымен, халықаралық 

ұйымдармен және қорлармен ынтымақтастық туралы екi жақты және көп жақты 

шарттар жасасуға, бiлiм саласындағы халықаралық үкiметтiк емес ұйымдармен 

(қауымдастықтармен) тiкелей байланыс жасауға құқылы.

 

                                          Білім және ғылым министрлігінің  

                                            2000 жылғы 15 мамырдағы N 463

                                               бұйрығына қосымша N 2

     

          Қазақстан Республикасы кәсiптiк лицейлерінің қызметiн

                      ұйымдастыру тәртібі туралы

                                   ЕРЕЖЕ

     

                            1. Жалпы ережелер.

     

 
      1. Кәсiптiк лицей - жалпы орта, бастауыш кәсiптiк бiлiмнiң бiлiм беру бағдарламаларын iске асыратын және бiліктiлiгi жоғары деңгейдегi жұмысшы кадрларын даярлауды жүзеге асыратын орта оқу орны. 
      2. Кәсiптiк лицей Қазақстан Республикасының "Бiлiм туралы" Заңына, кәсiптiк бастауыш бiлiм беру жүйелерiнiң ережелерiне, осы Ережеге және кәсiптiк лицейдiң жарғысына негiзделген, аттестаттаудан өткен таңдаулы кәсiптiк мектептiң негiзiнде құрылады. 
      3. Кәсiптiк лицей заңды ұйым, жеке мүлкi, мемлекеттiк тiлде көрсетiлген ұйымның мөрi, таңбасы, әрi заңға сәйкестендiрiлген есеп айыру шоты болады. 
      4. Кәсiптiк лицей жеке оқу жүйесi болып құрыла алады, сонымен қатар олар өз ерiктерiмен әртүрлi дәрежедегi оқу орындары мен оқу-өндiрiстiк құрамына ене алады. 
      5. Кәсiптiк лицей бiлiм беру құқына лицензия беру уақытынан бастап ие болады. 
      6. Кәсiптiк лицейдi құру, қайта құру және тарату жұмыстары Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жүргiзiледi. 

 
           2. Оқушыларды қабылдау және олардың оқуды бiтiру тәртiбi 

 
      7. Оқушыларды қабылдау тәртiбiн, бiлiм саласындағы орталық атқарушы органдар бекiткен, аталған оқу орнына оқушыларды қабылдау туралы үлгі Ережеге сәйкес, кәсiптiк лицейлер белгiлейдi. 
      8. Көшiру және толық курсты бiтiру емтихандары Бiлiм және ғылым министрлiгi бекiткен оқушыларды келесi курсқа көшiру, аттестациялау және оқуды бiтiру туралы нұсқауларына сәйкес жүргiзiледi. 

 
                    3. Оқу-тәрбие процесiн ұйымдастыру 

 
      9. Кәсiптiк лицейдегi оқу-тәрбие процесi, бастауыш және орта кәсiптiк бiлiмнiң мемлекеттiк жалпы мiндеттi стандарттары негiзiнде әзiрленген оқу жоспарлары мен бағдарламаларына сәйкес iске асырылады. 
      10. Оқу жоспарларын, бағдарламаларын және оқу процесiнiң күнтiзбелiк кестесiн әзiрлеу мен бекiту кәсiптiк лицейдiң құзырына кiредi. 
      11. Кәсiптiк лицейдегi оқу топтарының саны 25 оқушыдан артпауы керек. Бюджеттен тыс қаржы көздерiн тапқан кезде жергiлiктi бiлiм берудi басқару органдарымен келiсе отырып, шағын оқушылар топтарын құруға болады. 

 
                      4. Кәсiптiк лицейдi басқару 

 
      12. Кәсiптiк лицейдi басқару Қазақстан Республикасының Заңына, осы 

 

Ережеге және оқу орнының жарғысына сәйкес жүргiзiледi. 

     Кәсiптiк лицейдi басқару алқалық пен дара басшылық принциптері 

негiзiнде жүзеге асырылады.

     Алқалық басқару нысандарына: кәсiптiк лицей кеңесiнiң мәжiлiсi, 

қамқорлық жасаушы кеңес, жалпы жиналыстар және педагогикалық (әдiстемелiк) 

кеңес, т.б. жатады.

     Кәсiптiк лицейдi тiкелей басқаруды құрылтайшы тағайындаған басшы 

жүргiзедi.

     13. Кәсiптiк лицейдiң басшысы өзiнiң орынбасарын бiлiм беру 

басқармаларының өкiлеттi органдарымен келiсе отырып тағайындайды және 

қызметтен босатады.

     14. Кәсiптiк лицейдiң оқу-тәрбие процесiн, мамандарды таңдауды және 

орналастыруды, ғылыми, шаруашылық-қаржыландыру және тағы да басқа 

қызметтердi Қазақстан Республикасында белгiленген заңдар шегiнде, дербес 

жүзеге асырады.

     15. Кәсiптiк лицейлер қызметкерлерiнiң құқығы мен мiндеттерi оқу 

ұйымының жарғысы, iшкi тәртiп ережелерi және лауазымдық нұсқаулықтармен 

анықталады.

 

      5. Мемлекеттiк кәсiптiк лицейдiң қызметiн қаржылық-

         шаруашылық және құқықтық жағынан қамтамасыз ету

 

 
      16. Мемлекеттiк кәсiптiк лицейдi қаржыландыру Қазақстан 

 

Республикасының Үкiметi бекiткен қаржыландыру нормативтерiнiң негiзiнде 

бiр бiлiм алушыға шаққандағы бюджет есебiнен жүзеге асырылады.

     17. Мемлекеттiк кәсiптiк лицей заңды негiзде бiлiм беру және өзге де 

ақылы қызметтер көрсетуге құқылы.

     Ақылы бiлiм беру қызметiн мемлекеттiк бiлiм беру тапсырысының 

шеңберiнде қаржыландыратын негiзгi бiлiм беру қызметiнiң орнына көрсетуге 

болмайды.

     18. Кәсiптiк лицей өзге қаржылық және материалдық түсiмдердi, оның 

iшiнде валюталық түсiмдердi Қазақстан Республикасының Yкiметi белгілеген 

тәртiппен ұстауға құқылы.

 

                  6. Кәсiптiк лицейдiң халықаралық қатынасы

     

     19. Кәсiптiк лицейдiң халықаралық ынтымақтастығы Қазақстан 

Республикасының заңдары және халықаралық шарттар, келiсiмдер негiзiнде 

жүзеге асырылады.

     20. Кәсiптiк лицей Қазақстан Республикасы заңдарымен бекiтiлген 

тәртiпте шетелдiк бiлiм, ғылым және мәдениет ұйымдарымен, халықаралық 

ұйымдармен және қорлармен ынтымақтастық жағдайда екi жақты және көп жақты 

шарттар жасасуға, бiлiм саласындағы халықаралық үкiметтiк емес ұйымдармен 

(қауымдастықтармен) тiкелей байланыс жасауға құқылы.

 

     Оқығандар:

       

         Икебаева А.Ж.

         Қасымбеков Б.А.

      

      

Об утверждении нормативных правовых актов, регламентирующих деятельность организаций начального профессионального образования

Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 16 мая 2000 г. N 463. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 5.08.2000г. за N 1215. Утратил силу приказом Министра образования и науки Республики Казахстан от 10 марта 2005 года N 145.

  Извлечение из приказа Министра 
образования и науки Республики Казахстан 
от 10 марта 2005 года N 145

      "В целях приведения нормативной правовой базы в соответствие с действующим законодательством ПРИКАЗЫВАЮ:
      1. Признать утратившими силу некоторые решения Министра образования и науки Республики Казахстан согласно прилагаемому перечню.
      2. ....... .
      3. ....... .

      Министр                                                  Б. Айтимова

 

Приложение              
к приказу Министра образования    
и науки Республики Казахстан    
от 10 марта 2005 года N 145    

 

Перечень утративших силу 
некоторых решений Министра образования и науки Республики Казахстан

      1.  Приказ  и.о. Министра образования и науки Республики Казахстан от 16 мая 2000 года N 463 "Об утверждении нормативных правовых актов, регламентирующих деятельность организаций начального профессионального образования" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов Республики Казахстан N 1215, Бюллетень нормативных правовых актов Республики Казахстан, 2000 г., N 10, ст.269, ст.270).
      2. ...... .
      3. ...... .
      4. ...... .
      5. ...... .
      6. ...... ."
_________________________________________________________       

      В целях реализации  постановления  Правительства Республики Казахстан от 20 июля 1999 года N 1013 "О плане мероприятий по реализации  Закона  Республики Казахстан "Об образовании" ПРИКАЗЫВАЮ: 

      1. Утвердить прилагаемые нормативные правовые акты, регламентирующие деятельность организаций начального профессионального образования (приложения NN 1, 2): 
      1) Правила о порядке организации деятельности профессиональных школ Республики Казахстан; 
      2) Правила о порядке организации деятельности профессиональных лицеев Республики Казахстан. 

      2. Директору Департамента начального профессионального образования (К.Лекер) представить настоящий приказ в установленном порядке на государственную регистрацию в Министерство юстиции Республики Казахстан. 

      3. Областным, гг.Астаны и Алматы управлениям (департаментам) образования довести настоящий приказ до сведения всех руководителей учебных заведений начального профессионального образования независимо от формы собственности и ведомственности. 

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-Министра Ахметова А.С.

 

     И.о. Министра                                                         

   

     СОГЛАСОВАНО:
     Департамент экономики 
     и финансов

                                            Приложение N 1
                                            к приказу Министерства
                                            образования и науки 
                                            Республики Казахстан
                                            от 16.05.2000г. N 463

 
                               Правила 
                о порядке организации деятельности 
           профессиональных школ Республики Казахстан 

   
                         1. Общие положения 

   
      1. Настоящие Правила являются типовыми для профессиональных школ Республики Казахстан независимо от форм собственности и ведомственной подчиненности. 
      2. Профессиональная школа Республики Казахстан - среднее учебное заведение, реализующее образовательные программы общего среднего, начального профессионального образования и обеспечивающее подготовку работников квалифицированного труда по различным направлениям трудовой деятельности. 
      3. Профессиональная школа предоставляет всем гражданам Республики Казахстан равные возможности в приобретении профессии, специальности и квалификации в соответствии с их интересами, способностями, состоянием здоровья. 
      4. Срок обучения в профессиональной школе составляет 2-3 года. 
      5. Перед профессиональной школой Республики Казахстан стоят следующие задачи: 
      1) создание условий для освоения образовательных программ начального профессионального и среднего общего образования; 
      2) развитие творческих, духовных и физических возможностей личности, формирование прочных основ нравственности и здорового образа жизни, обогащение интеллекта путем создания условий для развития индивидуальности; 
      3) воспитание гражданственности и патриотизма, любви к своей Родине, уважения к государственным символам, почитания народных традиций, нетерпимости к любым антиконституционным и антиобщественным проявлениям; 
      4) формирование потребностей участвовать в общественно-политической, экономической и культурной жизни республики, осознанного отношения личности к своим правам и обязанностям; 
      5) приобщение к достижениям мировой и отечественной культуры, изучение истории, обычаев и традиций казахского и других народов республики, овладение государственным, родным, русским, иностранными языками; 
      6) внедрение новых технологий обучения, информатизация образования, выход на международные глобальные коммуникационные сети; 
      7) подготовка квалифицированных рабочих и специалистов, конкурентоспособных на рынке труда, переподготовка и повышение их квалификации; 
      8) переобучение и переподготовка высвобождаемых работников и незанятого населения; 
      9) эффективное развитие учебного заведения как полифункциональной организации образования. 
      6. Профессиональные школы могут быть: 
      1) государственными (учреждения образования и предприятия образования); 
      2) негосударственными (частными, организациями образования общественных и религиозных объединений, зарегистрированных на территории Республики Казахстан); 
      3) международными. 
      7. Профессиональная школа создается, реорганизуется и ликвидируется в соответствии с законодательством Республики Казахстан. 
      8. Лицензии на право ведения образовательной деятельности профессиональной школы выдаются управлениями (департаментами) образования областей, города республиканского значения и столицы. 
      9. Профессиональная школа осуществляет свою деятельность в соответствии с Конституцией и законами Республики Казахстан, актами Президента, Правительства Республики Казахстан, а также настоящими Правилами. 
      10. Профессиональная школа является юридическим лицом, имеет обособленное имущество, печать и штампы со своим наименованием на государственном языке, а также в соответствии с законодательством счет в банке. 
      11. Профессиональная школа на основе Закона Республики Казахстан от 7 июня 1999 года "Об образовании", настоящих Правил разрабатывает свой устав, утверждаемый учредителем. 

 
                 2. Порядок приема и выпуска учащихся 

 
      12. Порядок приема учащихся устанавливается профессиональными школами в соответствии с Типовыми правилами приема учащихся в начальные профессиональные учебные заведения, утвержденными центральным исполнительным органом в области образования. 
      13. Учащиеся государственных профессиональных школ могут обеспечиваться местами в общежитиях и льготным проездом на пассажирском транспорте по решению местных представительных органов. 
      14. Обучение детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей или лиц, их заменяющих, осуществляется на основе полного государственного обеспечения. 
      15. За нарушение обязанностей к учащимся могут быть применены меры дисциплинарного воздействия, предусмотренные уставом организации образования, либо договором (контрактом). 
      16. Учащиеся профессиональных школ, успешно закончившие полный курс обучения и имеющие положительные итоговые оценки по всем предметам общеобразовательных, профессиональных циклов и производственному обучению, допускаются к сдаче выпускных квалификационных экзаменов. 
      Учащиеся могут быть освобождены от сдачи экзаменов по теоретическим предметам на основании заключения медицинской комиссии по болезни, в соответствии с утвержденным перечнем заболеваний, дающим право на освобождение от экзаменов. 
      17. Профессиональные школы самостоятельны в выборе форм, порядка и периодичности промежуточной аттестации учащихся. 
      Освоение образовательных программ начального профессионального и среднего общего образования в профессиональных школах завершается обязательной итоговой государственной аттестацией учащихся. 
      Выпускные экзамены проводятся в порядке, установленным центральным исполнительным органом в области образования. 
      18. Выпускникам профессиональных школ независимо от форм собственности и ведомственной подчиненности, прошедшим итоговую государственную аттестацию, выдаются документы государственного образца с указанием уровня образования и квалификации. 
      19. Выпускникам, получившим оценку "отлично" не менее, чем по 75% дисциплин учебного плана, и оценку "отлично" по итогам государственной аттестации, а по остальным дисциплинам оценку "хорошо", выдается диплом с отличием. 
      20. Выпускники профессиональных школ могут получать среднее профессиональное образование по родственным специальностям по сокращенным, ускоренным образовательным программам. 
      21. Время обучения в профессиональных школах засчитывается в общий трудовой стаж, а также в непрерывный трудовой стаж, если перерыв между днем окончания профессиональной школы (лицея) и днем поступления на работу не превышает одного месяца. 
      22. Учащимся, не завершившим по различным причинам полный курс обучения и имеющим определенный уровень квалификации, выдается справка установленного образца. 
      23. Признание документов об окончании профессиональных школ Республики Казахстан за ее пределами осуществляется на основе соответствующих международных договоров (соглашений). 

 
            3. Организация учебно-воспитательного процесса 

 
      24. Учебно-воспитательная деятельность профессиональных школ осуществляется в соответствии с учебными планами и программами, разработанными на основе государственных общеобязательных стандартов начального и среднего профессионального образования. 
      25. Разработка и утверждение рабочих учебных планов и программ, календарных графиков учебного процесса находится в компетенции профессиональных школ. 
      26. Подготовка квалифицированных рабочих, их переподготовка и повышение квалификации в профессиональных школах осуществляется по профессиям (специальностям) и группам профессий, определяемых учебным заведением совместно с работодателями, службой занятости и лично гражданами. 
      27. В профессиональных школах обучение может осуществляться в следующих формах: очное, заочное, вечернее обучение, дистанционное обучение и экстернат. 
      Допускается сочетание различных форм получения профессионального образования. 
      28. В государственных профессиональных школах обучение ведется на казахском, родном и русском языках, что обеспечивается созданием необходимого числа соответствующих учебных подразделений, а также условий для их функционирования. 
      Язык (языки) обучения в негосударственных профессиональных школах определяется их учредителями. 
      Профессиональная школа, независимо от форм собственности и ведомственной подчиненности, должна обеспечить знание и развитие казахского языка как государственного, изучение русского языка и одного из иностранных языков. 
      Для национальных групп создаются условия для изучения родного языка, а в местах их компактного проживания могут создаваться для обучения на родном языке профессиональные школы или подразделения (отделения, группы). 
      29. Учебные занятия в профессиональных школах начинаются 1 сентября и заканчиваются не позднее 1 июля. Продолжительность учебного года 52 учебные недели. Продолжительность каникул за учебный год составляет не более 11 недель. 
      Учебная нагрузка учащихся должна быть не менее 36 часов в неделю. 
      Для отдельных категорий учащихся начало занятий устанавливается на основе договоров с работодателями по мере укомплектования учебных групп. 
      30. Учебные группы комплектуются по профессиям в количестве не более 25 учащихся, при привлечении иных средств и по согласованию с местным органом управления образованием допускается комплектование учебных групп с меньшим количеством учащихся. 
      31. На теоретических и лабораторно-практических занятиях по отдельным дисциплинам, в том числе по физическому воспитанию, при изучении языков, группа делится на подгруппы. Перечень учебных дисциплин, при обучении которых производится деление групп на подгруппы, определяется учебным планом. Продолжительность урока теоретического обучения 45 минут, при необходимости допускаются спаренные уроки по предметам профессионального цикла, с перерывами 5 и 10 минут после 2-х уроков. 
      На уроках производственного обучения учебная группа делится на подгруппы, а количество учащихся в подгруппах по профессиям, связанным с обслуживанием сложного оборудования, выполнением опасных работ определяется исходя из имеющихся условий. 
      Продолжительность уроков производственного обучения 90 минут с 10-ти минутными перерывами. Чередование теоретических, практических занятий определяется учебным планом. 
      32. Производственное обучение учащихся осуществляется в учебно-производственных мастерских, лабораториях, на полигонах, в учебных хозяйствах учебных заведений, на ученических местах строительных объектов, полях, фермах, предприятиях-заказчиков, т.е. работодателей. 
      В процессе производственного обучения в соответствии с учебными программами, а также во внеучебное время, предусматривается организация выпуска промышленной и сельскохозяйственной продукции, товаров народного потребления с последующей их реализацией. 
      33. Профессиональная практика обучающихся направлена на закрепление знаний и умений, полученных в процессе теоретического обучения, приобретение практических навыков и профессионального опыта. 
      Профессиональная практика проводится в организациях, определяемых базами практики. 
      Виды, сроки и содержание профессиональной практики определяются учебными планами и программами, и по согласованию с организациями утверждается календарные графики организации практики на основе договора. 
      В договорах определяются обязанности профессиональных школ, организаций, являющихся базами практики, и обучающихся. 

 
                 4. Управление профессиональной школой 

 
      34. Управление профессиональной школой осуществляется в соответствии с законодательством Республики Казахстан, настоящими Правилами и уставом учебного заведения. 
      Управление профессиональной школой осуществляется на принципах коллегиальности и единоначалия. 
      Формами коллегиального управления является совет профессиональной школы, попечительский совет, общее собрание, педагогический (методический) совет и другие формы. 
      Непосредственное управление профессиональной школой осуществляет руководитель, назначаемый учредителем в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан. 
      35. Руководитель профессиональной школы по согласованию с уполномоченным органом управления образованием назначает и освобождает от должности своих заместителей. 
      36. Профессиональная школа самостоятельна в осуществлении учебно-воспитательного процесса, подборе и расстановке кадров, научной, финансово-хозяйственной и иной деятельности в пределах, установленных законодательством Республики Казахстан. 
      37. Права и обязанности работников профессиональной школы определяются уставом учебного заведения, правилами внутреннего распорядка и должностными инструкциями. 

 
           5. Финансово-хозяйственное и правовое обеспечение 
                деятельности профессиональной школы 

 
      38. Финансирование государственных профессиональных школ осуществляется за счет средств бюджета на основе утверждаемых Правительством Республики Казахстан нормативов финансирования в расчете на одного обучающегося. 
      39. Государственные профессиональные школы вправе оказывать платные образовательные услуги в порядке, определяемом Правительством Республики Казахстан. 
      Платные образовательные услуги не могут быть оказаны взамен основной образовательной деятельности. 
      40. Государственные профессиональные школы вправе иметь иные финансовые и материальные поступления, в том числе валютные, в порядке, установленном Правительством Республики Казахстан. 
      41. Формирование, использование, учет, отчетность и контроль за средствами, поступающими от оказания платных образовательных услуг, финансовых, материальных, в том числе валютных поступлений, определяются Министерством финансов Республики Казахстан. 
      42. Профессиональные школы имеют право владеть и пользоваться имуществом в порядке, определенном их уставами. 
      43. Профессиональные школы утверждают структуру управления учебным заведением, штатное расписание, распределяют должностные обязанности, устанавливают ставки заработной платы, должностные оклады, надбавки и доплаты к должностным окладам, порядок и размер премирования работников в соответствии с законодательством Республики Казахстан. 
      44. Финансирование негосударственных профессиональных школ осуществляется за счет продажи образовательных услуг, средств учредителей и других, не запрещенных законодательством Республики Казахстан, источников. 
      45. Негосударственные профессиональные школы, имеют право взимать плату за образовательные услуги, в том числе за обучение в рамках государственных общеобязательных стандартов. 

 
           6. Международная деятельность профессиональных школ 

 
      46. Международное сотрудничество профессиональных школ в области образования осуществляется на основе законодательства Республики Казахстан и международных договоров, соглашений. 
      47. Профессиональные школы в соответствии со спецификой работы имеют право устанавливать прямые связи с зарубежными организациями образования, науки и культуры, международными организациями и фондами, заключать двусторонние и многосторонние договоры о сотрудничестве, вступать в международные неправительственные организации (ассоциации) в области образования в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан. 

                                            Приложение N 2
                                            к приказу Министерства
                                            образования и науки 
                                            Республики Казахстан
                                            от 16.05.2000г. N 463

 
                                Правила 
                 о порядке организации деятельности 
           профессиональных лицеев Республики Казахстан 

   
                           1. Общие положения 

 
      1. Профессиональный лицей - среднее учебное заведение, реализующее образовательные программы общего среднего, начального профессионального образования и осуществляющее подготовку рабочих кадров повышенного уровня квалификации. 
      2. Профессиональный лицей создается на базе лучшей профессиональной школы, прошедшей предварительную аттестацию, и осуществляет свою деятельность на основе Закона Республики Казахстан "Об образовании", настоящих Правил и устава профессионального лицея. 
      3. Профессиональный лицей является юридическим лицом, имеет обособленное имущество, печать и штампы со своим наименованием на государственном языке, а также в соответствии с законодательством счет в банке. 
      4. Профессиональный лицей может функционировать как самостоятельное учебное заведение, так и в составе учебного комплекса, включающего на добровольной основе различные типы учебных заведений. 
      5. Профессиональный лицей получает право на образовательную деятельность с момента выдачи ему лицензии. 
      6. Создание, реорганизация и ликвидация профессионального лицея осуществляется в соответствии с законодательством Республики Казахстан. 

 
                2. Порядок приема и выпуска учащихся 

 
      7. Порядок приема учащихся устанавливается профессиональными лицеями в соответствии с Типовыми правилами приема учащихся в начальные профессиональные учебные заведения, утвержденными центральным исполнительным органом в области образования. 
      8. Переводные и выпускные экзамены проводятся в соответствии с Инструкцией о проведении экзаменов, переводе на следующий курс, поэтапной аттестации и выпуске учащихся учебных заведений начального профессионального образования, утвержденной Министерством образования и науки. 

 
            3. Организация учебно-воспитательного процесса 

 
      9. Учебно-воспитательная деятельность профессиональных лицеев осуществляется в соответствии с учебными планами и программами, разработанными на основе государственных общеобязательных стандартов начального и среднего профессионального образования. 
      10. Разработка и утверждение рабочих учебных планов и программ, календарных графиков учебного процесса находится в компетенции профессиональных лицеев. 
      11. Учебные группы комплектуются по профессиям в количестве не более 25 учащихся, при привлечении иных средств и по согласованию с местным органом управления образованием, допускается комплектование учебных групп с меньшим количеством учащихся. 

 
                 4. Управление профессиональным лицеем 

 
      12. Управление профессиональным лицеем осуществляется в соответствии с законодательством Республики Казахстан, настоящими Правилами и уставом учебного заведения. 
      Управление профессиональным лицеем осуществляется на принципах коллегиальности и единоначалия. 
      Формами коллегиального управления является совет профессионального лицея, попечительский совет, общее собрание, педагогический (методический) совет и другие формы. 
      Непосредственное управление профессиональным лицеем осуществляет руководитель, назначаемый учредителем. 
      13. Руководитель профессионального лицея по согласованию с уполномоченным органом управления образованием назначает и освобождает от должности своих заместителей. 
      14. Профессиональный лицей самостоятелен в осуществлении учебно-воспитательного процесса, подборе и расстановке кадров, научной, финансово-хозяйственной и иной деятельности в пределах, установленных законодательством Республики Казахстан. 
      15. Права и обязанности работников профессиональных лицеев определяются уставом учебного заведения, правилами внутреннего распорядка и должностными инструкциями. 

 
           5. Финансово-хозяйственное и правовое обеспечение 
        деятельности государственных профессиональных лицеев 

 
      16. Финансирование государственных профессиональных лицеев осуществляется за счет средств бюджета на основе утверждаемых Правительством Республики Казахстан нормативов финансирования в расчете на одного обучающегося. 
      17. Государственный профессиональный лицей вправе оказывать платные образовательные услуги в порядке, определяемом Правительством Республики Казахстан. 
      Платные образовательные услуги не могут быть оказаны взамен основной образовательной деятельности. 
      18. Государственный профессиональный лицей вправе иметь иные финансовые и материальные поступления, в том числе валютные, в порядке, установленном Правительством Республики Казахстан 

 
           6. Международная деятельность профессиональных лицеев 

 
      19. Международное сотрудничество профессиональным лицеем осуществляется на основе законодательства Республики Казахстан и международных договоров, соглашений.
      20. Профессиональный лицей имеет право устанавливать прямые связи с зарубежными организациями образования, науки и культуры, международными организациями и фондами, заключать двусторонние и многосторонние договоры о сотрудничестве, вступать в международные неправительственные организации (ассоциации) в области образования в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.