Бiлiм беру ұйымдарында оқу-әдiстемелiк жұмысты ұйымдастыру ережесiн бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2004 жылғы 18 қарашадағы N 946 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2004 жылғы 15 желтоқсанда тіркелді. Тіркеу N 3282. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2007 жылғы 29 қарашадағы N 583 Бұйрығымен

       Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2007.11.29.  N 583  (қолданысқа енгізілу тәртібін  4-тармақтан  қараңыз) Бұйрығымен.

      "Бiлiм туралы" Қазақстан Республикасының  Заңына  өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу туралы" Қазақстан Республикасының заңын iске асыру жөнiндегi шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Премьер-Министрiнiң 2004 жылғы 22 қазандағы N 319-ө  өкiмiн  орындау үшiн БҰЙЫРАМЫН:
      1. Қоса берiлiп отырған Бiлiм беру ұйымдарында оқу-әдiстемелiк жұмысты ұйымдастыру ережесi бекiтiлсiн.
      2. Жоғары және жоғары оқу орнынан кейiнгi бiлiм департаментi (К.Құрманәлиев) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әдiлет министрлiгiне мемлекеттiк тiркеуге ұсынсын.
      3. Осы бұйрық тiркеуден өткен күнiнен бастап күшiне енедi.
      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылауды өзiме қалдырамын.

      Министрдің
      міндетін атқарушы

Қазақстан Республикасы    
Білім және ғылым министрінің 
2004 жылғы 18 қарашадағы   
N 946 бұйрығымен бекітілген 

  Білім беру ұйымдарында оқу-әдістемелік
жұмысты ұйымдастыру ережелері

1. Жалпы ережелер

      1. Бiлiм беру ұйымдарында оқу-әдiстемелiк жұмысты ұйымдастыру ережесi (бұдан әрi - Ереже) "Бiлiм туралы" Қазақстан Республикасының  Заңына  сәйкес әзiрленген.

      2. Осы ереже бiлiм беру ұйымдарында жалпы орта, кәсiптiк бастауыш, жоғары және жоғары оқу орнынан кейiнгi бiлiм беру бағдарламаларын iске асыратын оқу-әдiстемелiк жұмыстарды реттейдi.

      3. Ережеде мынадай негiзгi ұғымдар пайдаланылады:
      оқу-әдiстемелiк жұмыс - бiлiмдiк процесiнiң оқытушылық, тәрбиелiк және дамушылық мақсаттарға жеткiзу үшiн, оны психологиялық-педагогикалық, дидактикалық-әдiстемелiк және оқу-материалдық нысандармен қамтамасыз етудiң беру ұйымдарының қызметi;
      әдiскер - оқу-әдiстемелiк, ғылыми-әдiстемелiк жұмыстарды орындаушы бiлiм беру ұйымдарының педагогикалық қызметкерi;
      әдiстемелiк (оқу-әдiстемелiк, ғылыми-әдiстемелiк) кеңес - бiлiм беру ұйымын оқу-әдiстемелiк жұмысын алқалық басқарудың нысаны;
      оқу (оқу-әдiстемелiк) жұмысы жөнiндегi бiлiм беру ұйымы жетекшiсiнiң орынбасары - бiлiм беру ұйымының оқу-әдiстемелiк жұмысын тiкелей басқарушы жетекшiнiң лауазымы;
      оқу-әдiстемелiк басқарма (орталық, бөлiм, кабинет) - бiлiм беру ұйымдарында оқу-әдiстемелiк жұмысты жүзеге асырушы құрылымдық бөлiмшелер;
      оқу-әдiстемелiк бiрлестiктер - әр түрлi деңгейдегi бiлiм беру бағдарламаларын iске асыру жөнiндегi ұсыныстар мен ұсымдарды енгiзу үшiн салалық (мамандық топтары, пәндер), аумақтық белгiлерi бойынша бiлiм процесi субъектiлерiнiң бiрiгуi.

      4. Бiлiм беру ұйымдарындағы оқу-әдiстемелiк жұмыстың мiндеттерi:
      бiлiм беру бағдарламаларын iске асыруды ғылыми-әдiстемелiк қамтамасыз ету;
      бiлiм беру процесiнiң қолданыстағы технологиялары, әдiстерi, құралдары мен нысандарын әзiрлеу, енгiзу және жетiлдiру;
      педагогтың шығармашылық ойлауын дамыту, педагогикалық қызметкерлердiң бiлiктiлiгiн және кәсiби шеберлiгiн арттыруды қамтамасыз ету, педагогикалық ұжымның ғылыми-әдiстемелiк мүмкiндiгiн жетiлдiру.

      5. Бiлiм беру ұйымдарындағы оқу-әдiстемелiк жұмыс (бұдан әрi - оқу-әдiстемелiк жұмыс) Қазақстан Республикасының қолданыстағы Заңдарына, мемлекеттiк жалпыға мiндеттi бiлiм беру стандарттарына және осы Ережеге сәйкес жүзеге асырылады.

  2. Бiлiм беру ұйымдарындағы оқу-әдiстемелiк
жұмыстың мазмұны

      6. Жалпы орта бiлiм беру бағдарламаларын iске асыратын бiлiм беру ұйымдарындағы оқу-әдiстемелiк жұмысқа мынадай бағыттар кiредi:
      1) ғылымның теориялық, әдiснамалық негiздерiн, педагогика мен психологияның жетiстiктерiн, дүниетанымын, өзiндiк жұмыс, өзiндiк бiлiм, бiлiк және дағдыны, қалыптастыратын, ақыл-ес және танымдық белсендiлiктi дамытатын тиiмдi әдiстердi игеру;
      2) бiлiм беру саласындағы нормативтiк құжаттармен танысу;
      3) оқытудың, сыныптан тыс, мектептен тыс пәндiк және тәрбие жұмыстарының, түрлi нысандары мен түрлерiн шығармашылық түрде меңгеру және зерделеу;
      4) үздiк, жаңашыл тәжiрибемен және оның идеяларын шығармашылықпен пайдалану, қызметтерiмен және менеджменттiң прогресивтi идеяларымен, иновацияларымен танысу;
      5) оқу-тәрбие процесiн жетiлдiруге және бiлiм беру ұйымының педагогтарына практикалық көмек көрсетуге, бағытталған әдiстемелiк жұмыстың әр түрлi нысандарын дайындау және өткiзу;
      6) оқыту сапасын, оқыту жетiстiктерiнiң деңгейiн, оқушылардың тәрбиесiн талдау;
      7) педагогикалық қызметкерлер және оларға теңестiрiмен аттестаттау рәсiмiне белсендi қатысу;
      8) әдiстемелiк өнiмдi әзiрлеу және шығару;

      7. Кәсiптiк бастауыш және кәсiптiк орта бiлiм беру бағдарламаларын iске асыратын бiлiм беру ұйымдарындағы оқу-әдiстемелiк жұмыс мынадай бағыттардан тұрады:
      1) нормативтiк құқықтық құжаттарды, бiлiм берудi басқару органдарының ұсынымдарын, оқу-бағдарламалық құжаттарды зерттеу және талдауды ұйымдастыру, оларға толықтырулар мен түзетулер енгiзу;
      2) оқу орындарында мақұлдаудан өткiзу үшiн ұсынылған авторлық бағдарламаларды талқылау;
      3) еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, кәсiптер тiзбесiн өзгерту бойынша ұсыныстар енгiзу;
      4) ағымдық, аралық қорытынды бақылауды талқылау; бiлiм алушылардың бiлiмнiң, дағды сапасын талдау және нәтижелердi жақсарту жөнiндегі ұсыныстарды әзiрлеу;
      5) педагогикалық тәлiмгерлiктi ұйымдастыру, еңбек жолын жаңа бастап жатқан педагогикалық қызметкерлер мен өндiрiстiк оқыту шеберлерiне оқу сабақтары мен сабақтан тыс iс-шараларды дайындау мен өткiзуде көмек көрсету;
      6) сабақтарға өзара қатысуды ұйымдастыру, ашық сабақтар өткiзу және оларды талқылау; ғылым және техника жетiстiктерiн, оқу-тәрбие жұмысындағы алдыңғы қатарлы тәжiрибенi және оқытудың жаңа технологияларын зерттеу, сұрыптау және енгiзу;
      7) пәндер мен кәсiптер бойынша конкурстар, олимпиадалар ұйымдастыру;
      8) педагогикалық, ғылыми, әдiстемелiк әдебиеттерге, рефераттарға, әдiстемелiк әзiрлемелер мен құралдарға, оқытудың техникалық құралдары және электрондық-есептеу техникасына шолу жасауды ұйымдастыру;
      9) ынтымақтастық педагогикасы, өзiн-өзi басқару жөнiндей жұмыстарды жетiлдiру, оқу-тәрбие процесiнiң жақсаруына және еңбектi ұйымдастыру, өзара тексеру және өзара көмектiң тиiмдi нысандарын кеңiнен қолдануға бiлiм алушыларды тарту.

      8. Жоғары және жоғары оқу орнынан кейiнгi кәсiптiк бiлiм беру бағдарламалар iске асыратын бiлiм беру ұйымдарындағы оқу-әдiстемелiк жұмыс мынадай бағыттардан тұрады:
      1) нормативтiк құқықтық құжаттарды, кәсiптiк жоғары бiлiм мамандықтарының жiктеуiшiн, мемлекеттiк жалпыға мiндеттi бiлiм беру стандарттарын жетiлдiру жөнiнде ұсыныстар енгiзу;
      2) оқу процесiне қазiргi оқу-әдiстемелiк және дидактикалық материалдарды, және оқытудың автоматтандырылған жүйелерiн бағдарламалық қамтамасыз етудi, ақпараттық қамтамасыз ету жүйелерiн, ақпараттық кiтапханалық жүйелерiн енгiзу;
      3) оқу жұмыс, күнтiзбелiк және сабақ жоспарларын, оқу жұмыс бағдарламаларын әзiрлеу, типтiк оқу бағдарламасының жобаларын дайындауға қатысу;
      4) оқулықтар, оқу-әдiстемелiк кешендер, оқу-әдiстемелiк құралдар, оның iшiнде электрондық тасымалдағыш құралдары мен дидактикалық материалдарды әзiрлеу;
      5) алдыңғы қатарлы педагогикалық тәжiрибе мен бiлiм берудi ақпараттандыруды қорыту және тарату жөнiндегi iс-шараларды өткiзу;
      6) дидактикалық-әдiстемелiк, оқу материалдық оқыту құралдарын дайындау және енгiзу;
      7) оқытудың жаңа технологиялары бойынша оқу-әдiстемелiк құжаттар әзiрлеу және енгiзу;
      8) мәндес мамандықтар бойынша бiлiм беру бағдарламаларын бiрыңғайландыру жөнiндегi ұсыныстарды енгiзу;
      9) оқу жұмыс жоспарлары мен оқу жұмыс бағдарламаларын мемлекеттiк жалпыға бiрдей бiлiм беру стандарттарының талаптарын ескере отырып сараптау;
      10) бiлiм алушылардың ағымдық үлгерiмiне арналған оқу-әдiстемелiк жұмыстың ұйымдастырылуының әсерiн талдау;
      11) тест тапсырмалары мен бiлiм алушылардың бiлiмiн бақылаудың басқа да нысандарын әзiрлеу және сараптау;
      12) бiлiм беру процесiн оқу әдебиеттерiмен және әдiстемелiк әзiрлемелермен қамсыздандыру мониторингiн жүзеге асыру;
      13) бiлiм алушылардың өзiндiк жұмысын әдiстемелiк қамтамасыз етудi әзiрлеу;
      14) оқулықтардың, оқу-әдiстемелiк кешендердiң және оқу-әдiстемелiк құралдардың сапасына талдауын жүргiзу;
      15) оқыту сапасын, бiлiм алушылардың оқу жетiстiктерiнiң деңгейiн талдау;
      16) оқу-әдiстемелiк жұмысты жетiлдiру бойынша семинарлар, конференциялар, отырыстар ұйымдастыру және жүргiзу;
      17) бiлiм алушылардың әр жылғы контингентiн олардың бейiнiн, дайындық деңгейiн және мүмкiндiктерiн ескере отырып, құру жұмысын әдiстемелiк қамтамасыз етудi әзiрлеу;
      18) жүргiзiлiп жатқан және келешектегi даярлау бағыттары мамандар бойынша мұқтаждығын болжау үшiн деректер базасын құру мақсатында маркетингтiк зерттеулердi ұйымдастыру;
      19) бiтiрушiлердi жұмыспен және оқу орнын бiтiргеннен соң оқу мен қамту жөнiндегi әдiстемелiк қамтамасыз етудi әзiрлеу (мамандарға сұранысты зерттеу, бiтiрушiлердi сауалнамадан өткiзу, кәсiпорындармен байланыс жасау, бiтiрушiлердi бөлу картасын құру, бiтiрушiлер жәрмеңкесiн ұйымдастыру);
      20) бiлiм беру процессiн келешектегi демографиялық, экономикалық және салалық ахуалды ескере отырып өңiрлер бойынша және жалпы ел бойынша жоспарлауды ұйымдастыру;
      21) оқытудың барлық деңгейiнде мемлекеттiк, орыс және шет тiлдерiн оқыту жөнiнде ұсынымдар әзiрлеу;

  3. Бiлiм беру ұйымдарының құрылымдық бөлiмшелерiндегi
оқу-әдiстемелiк жұмысты ұйымдастыру

      9. Оқу-әдiстемелiк жұмыс оқу процесiн, жалпы орта, кәсiптiк бастауыш, кәсiптiк орта жоғары және жоғары оқу орнынан кейiнгi кәсiптiк бiлiм беру (кафедраларда, бөлiмшелерде, факультеттерде, филиалдарда) бағдарламаларын iске асыратын және үйлестiретiн барлық құрылымдық бөлiмшелерде жүзеге асырылады.

      10. Мамандандырылған құрылымдық бөлiмше оқу-әдiстемелiк жұмысты бiлiм беру ұйымдарының жарғысымен қарастырылған, тәртiппен бекiтiлген осы Ереженiң негiзiнде жүзеге асырады.

      11. Оқу-әдiстемелiк жұмыс жөнiндегi мамандандырылған құрылымдық бөлiмшелердiң қызметкерлерi әдiскерлер болып табылады, олардың санын мамандықтардың санына қарай аталған жоғары оқу орындарының мамандануына, сондай-ақ бiлiм алушылар мен оқытушылардың санына қарай бiлiм беру ұйымының кеңсесiмен белгiленедi.

      12. Мамандандырылған құрылымдық бөлiмшелер мынадай оқу-әдiстемелiк жұмыстарды жүзеге асырады:
      1) кафедралардың бөлiмдердiң, факультеттердiң оқу-әдiстемелiк жұмысына басшылық жасау;
      2) оқу-әдiстемелiк жұмыстар бойынша нормативтi-құқықтық құжаттарды сараптау және оларға әдiстемелiк кеңестердiң қарауы үшiн ұсынымдар;
      3) оқу-тәрбие процесiнiң, әдiстемелiк жұмыстың жай-күйiн талдау және оларды жетiлдiру жөнiнде ұсыныстар айту;
      4) оқу-әдiстемелiк өнiмдердiң баспадан шығарылуына және таратылуына талдау және ұсыныс жасау.

      13. Оқу-әдiстемелiк жұмысты алқалық басқару бiлiм беру саласындағы және осы Ережелер аумағында ҚР орталық атқарушы органы белгiлеген тәртiппен жүзеге асырылады.

      14. Жалпы орта бiлiм беру бағдарламаларын iске асыратын оқу орындарының оқу-әдiстемелiк жұмысына басшылықты жергiлiктi бiлiм берудi басқару ұйымының әдiстемелiк кабинетi жүзеге асырады.

      15. Бiлiм беру ұйымының оқу-әдiстемелiк жұмысын тiкелей басшылықты бiлiм беру ұйымы басшысының оқу-әдiстемелiк жұмысы жөнiндегi орынбасары жүзеге асырады.

      16. Құрылымдық бөлiмшелердiң оқу-әдiстемелiк жұмысына жалпы басшылықты сайланбалы өкiлеттi органдар және тиiстi әдiстемелiк кеңестерi (оқу-әдiстемелiк, ғылыми-әдiстемелiк) жүзеге асырады. Құрылымдық бөлiмшелердiң әдiстемелiк кеңесiнiң құрылу тәртiбi мен қызметi, құрамы мен өкiлеттiлiгi бiлiм беру ұйымының кеңесiмен анықталады.

      17. Ұжымдық әдiстемелiк жұмыстың нысаны болып пәндiк және циклдiк комиссиялар, озық тәжiрибелi мектептер, нұсқаулық-әдiстемелiк мәжiлiстер, семинарлар, дәрiстер, практикалық сабақтары және конференциялар болып табылады.

      18. Әдiстемелiк пәндiк және циклдiк комиссиялар үш және одан да көп арнайы және жалпы бiлiм беретiн пәндер оқытушылары, мамандықтар бойынша өндiрiстiк оқыту шеберлерi болған жағдайда құрылады.
      Әдiстемелiк комиссияны құру үшiн оқытушылар саны жетiспеген жағдайда бiлiм беру ұйымының басшылығы бiрнеше аудандар мен қалалардың бiлiм беру ұйымдарының тиiстi пәндерi (мамандықтары) бойынша педагог қызметкерлердi бiрiктiретiн комиссияны жұмысқа тартуы қажет.

      19. Әдiстемелiк комиссияға басшылықты өндiрiстiк оқытудың шеберлерi мен аса тәжiрибелi оқытушылардың арасынан таңдап алынған төрағалар жүзеге асырады. Әдiстемелiк комиссиялардың жұмысына ғылыми мекемелердiң ғылыми және педагог қызметкерлерi, кәсiпорындардың мамандары тартылады.

      20. Оқу-әдiстемелiк құжаттама бiлiм беру ұйымдарының тиiстi құрылымдық бөлiмшелерiнде әзiрленедi, әдiстемелiк комиссиясында бiлiм беру орындарының, құрылымдық бөлiмшелердiң әдiстемелiк кеңестерiнде талқыланып, оң шешiмге ие болған соң, оқу орны басшысының, басшысының оқу iсi, оқу-әдiстемелiк iсi жөнiндегi орынбасарлары бекiтедi.

      21. Бiлiм беру ұйымдарының құрылымдық бөлiмшелерi мемлекеттiк жалпыға мiндеттi стандарттарға, типтiк оқу жоспарларына сәйкес оқу жұмыс жоспарын әзiрлейдi. Олар құрылымдық бөлiмшелердiң, (факультеттердiң, бөлiмдердiң) әдiстемелiк комиссиясында, бiлiм беру мекемесiнiң оқу-әдiстемелiк жұмыстар жөнiндегi мамандандырылған құрылымдық бөлiмшелердiң әдiстемелiк кеңестерiнде және барлық тиiстi әдiстемелiк кеңестерде қаралып, оң шешiмге ие болған соң, бiлiм беру ұйымының басшысы тарапынан бекiтiледi.

      22. Оқу жұмыс бағдарламасының және күнделiктi оқу жоспарларын оқытушылар типтiк оқу бағдарламасына сәйкес жасайды да, ол бiлiм беру ұйымының құрылымдық бөлiмшелерiнiң әдiстемелiк кеңесiнде қаралып, бiлiм беру ұйымы басшысының оқу iсi (оқу-әдiстемелiк ici) жөнiндегi орынбасары тарапынан бекiтiледi.

      23. Бiлiм беру ұйымдары үшiн оқу әдебиеттерiн дайындау мен басып шығаруды ұйымдастыруды бiлiм беру саласындағы орталық атқарушы орган белгiленген тәртiппен жүзеге асырады.

      24. Оқулықтарды, оқу-әдiстемелiк құралдарды әзiрлеудi жоғары бiлiктi мамандардан тұратын авторлар ұжымы немесе авторлар жүзеге асырады. Оқулықтың, оқу-әдiстемелiк құралдың макетi (нұсқасы) әдiстемелiк комиссияның, құрылымдық бөлiмшелердiң әдiстемелiк кеңесiнде қаралып, оң шешiмге ие болған соң, оқу орны кеңесiне қарауға жiберiледi. Оқу орнының кеңесiнде ұсынған оқулықтың, оқу-әдiстемелiк құралдардың макетi сараптама өткiзуге және қолдануға рұқсат алу үшiн ғылыми дәрежесi бар мамандардың және ғылымның осы саласында алған жоғары дәрежесi бар мамандардың және ғылымның осы салада алған жоғары дәрежесi (санаты) бар мұғалiмдердiң тарапынан кем дегенде 3 пiкiрi бiлiм беру орнының орталық атқарушы ұйымына берiлдi.

      25. Әдiстемелiк нұсқаулар мен ұсынымдарды бiлiм беру ұйымдарының оқытушылары әзiрлейдi. Әдiстемелiк комиссияның, оқу орындарының, құрылымдық бөлiмшелерiнiң әдiстемелiк кеңестерiнде қаралып, оң пiкiрлер берiлген соң, оқу орны басшысының оқу iсi (оқу-әдiстемелiк ici) жөнiндегi орынбасары бекiтедi.

  4. Оқу-әдiстемелiк жұмыс жөнiндегi бiрлестiктер

      26. Оқу-әдiстемелiк жұмысқа қатысты бiлiм беру процесi субъектiлерiнiң қызығушылығын ҚР Заңнамаларына сәйкес құрылған және қолданыстағы бiрлестiгi көрсете алады.

      27. Оқу-әдiстемелiк бiрлестiктер еркiн бастама негiзiнде салалық (мамандықтар топтары, пәндер), аумақтық бiлiктiлiк белгiлерiне қарай құрылады. Оның құрамына бiлiм беру ұйымдарының, жұмыс берушiлердiң, әлеуметтiк әрiптестiктердiң өкiлдерi кiредi.

Об утверждении Правил организации учебно-методической работы в организациях образования

Приказ и.о. Министра образования и науки Республики Казахстан от 18 ноября 2004 года N 946. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 15 декабря 2004 года N 3282. Утратил силу приказом Министра образования и науки Республики Казахстан от 29 ноября 2007 года N 583.

       Сноска. Приказ и.о. Министра образования и науки РК от 18 ноября 2004 года N 946 утратил силу приказом Министра образования и науки РК от 29 ноября 2007 года  N 583
(вводится в действие по истечении 10 календарных дней со дня его первого опубликования).

      Во исполнение  распоряжения  Премьер-Министра Республики Казахстан от 22 октября 2004 года N 319-р "О мерах по реализации Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Казахстан "Об образовании" ПРИКАЗЫВАЮ:
      1. Утвердить прилагаемые Правила организации учебно-методической работы в организациях образования.
      2. Департаменту высшего и послевузовского образования (К.Курманалиев) представить в установленном порядке настоящий приказ на государственную регистрацию в Министерство юстиции Республики Казахстан.
      3. Настоящий приказ вступает в силу со дня государственной регистрации.
      4. Контроль за исполнением настоящего приказа оставляю за собой.

       и.о.  Министр

Утверждены               
приказом и.о. Министра образования  
и науки Республики Казахстан    
от 18 ноября 2004 года N 946    

 

Правила организации учебно-методической 
работы в организациях образования

1. Общие положения

      1. Правила организации учебно-методической работы в организациях образования (далее - Правила) разработаны в соответствии с  Законом  Республики Казахстан "Об образовании".
      2. Настоящие Правила регламентируют учебно-методическую работу в организациях образования, реализующих образовательные программы среднего общего, начального профессионального, среднего профессионального, высшего профессионального и послевузовского профессионального образования.
      3. В Правилах используются следующие основные понятия:
      учебно-методическая работа - это деятельность организации образования по обеспечению образовательного процесса психолого-педагогическими, дидактико-методическими и учебно-материальными объектами для достижения его обучающих, воспитательных и развивающих целей;
      методист - педагогический работник организации образования, выполняющий учебно-методическую, научно-методическую работу;
      методический (учебно-методический, научно-методический) совет - форма коллегиального управления учебно-методической работой организации образования;
      заместитель руководителя организации образования по учебной (учебно-методической) работе - должность руководителя непосредственно возглавляющего учебно-методическую работу организации образования;
      учебно-методическое управление (центр, отдел, кабинет) - структурные подразделения, осуществляющие учебно-методическую работу в организациях образования;
      учебно-методические объединения - объединения субъектов образовательного процесса по отраслевому (группам специальностей, предметов), территориальным признакам для внесения предложений и рекомендаций по реализации образовательных программ различных уровней.
      4. Задачами учебно-методической работы в организациях образования являются:
      научно-методическое обеспечение реализации образовательных программ; 
      разработка, внедрение новых и совершенствование существующих технологий, методов, средств и форм образовательного процесса;
      развитие творческого мышления педагога, обеспечение повышения квалификации и профессионального мастерства педагогических работников, совершенствование научно-методического потенциала педагогического коллектива.
      5. Учебно-методическая работа в организациях образования (далее - учебно-методическая работа) осуществляется в соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан, государственными общеобязательными стандартами образования и настоящими Правилами. 

 

2. Содержание учебно-методической работы в 
организациях образования

      6. Учебно-методическая работа в организациях образования, реализующих образовательные программы среднего общего образования включает следующие направления:
      1) овладение теоретическими, методологическими основами наук, достижениями педагогики и психологии, эффективными методиками, формирующими мировоззрение, умение и навыки самостоятельной работы, самообразования, развивающими умственную, познавательную активность; 
      2) ознакомление с нормативными документами в области образования;
      3) изучение и творческое освоение разнообразных форм и методов преподавания, внеклассной, внешкольной предметной и воспитательной работы;
      4) ознакомление с лучшим, новаторским опытом и творческим использованием его идей, функциями и прогрессивными идеями менеджмента, инновациями;
      5) подготовка и проведение разнообразных форм методической работы, направленных на совершенствование учебно-воспитательного процесса и оказание практической помощи педагогу, организации образования; 
      6) анализ качества преподавания, уровня достижений обучения, воспитания учащихся;
      7) активное участие в процедуре аттестации педагогических работников и приравненных к ним лиц;
      8) разработка и выпуск методической продукции.
      7. Учебно-методическая работа в организациях образования, реализующих образовательные программы начального профессионального и среднего профессионального образования включает следующие направления: 
      1) организация изучения и анализ нормативных правовых документов, рекомендаций органов управления образованием; учебно-программной документации, внесение в них дополнений и коррективов;
      2) обсуждение авторских программ, предложенных для апробирования в учебном заведении;
      3) внесение предложений по изменению перечня профессий с учетом требований рынка труда;
      4) обсуждение итогов текущего, промежуточного контроля; анализ качества знаний, навыков и умений учащихся и разработка предложений по улучшению результатов;
      5) организация педагогического наставничества, оказание помощи начинающим педагогическим работникам и мастерам производственного обучения в подготовке и проведении учебных занятий и внеурочных мероприятий;
      6) организация взаимопосещения занятий, проведение открытых уроков и их обсуждение; изучение, отбор и внедрение в практику работы достижений науки и техники, передового опыта в учебно-воспитательной работе и новых технологий обучения;
      7) организация и проведение конкурсов, олимпиад по предметам и профессиям;
      8) организация обзоров педагогической, научной, методической литературы, рефератов, докладов, методических разработок и пособий, технических средств обучения и электронно-вычислительной техники; 
      9) совершенствование работы по педагогике сотрудничества, самоуправлению, привлечению учащихся к улучшению учебно-воспитательного процесса и к более широкому использованию эффективных форм организации труда, взаимопроверки и взаимопомощи.
      8. Учебно-методическая работа в организациях образования, реализующих образовательные программы высшего профессионального и послевузовского профессионального образования включает следующие направления: 
      1) внесение предложений по совершенствованию нормативных правовых документов, классификатора специальностей высшего профессионального образования; государственных общеобязательных стандартов образования;
      2) внедрение в учебный процесс современных учебно-методических и дидактических материалов и программного обеспечения автоматизированных систем обучения, систем информационного обеспечения, информационно-библиотечных систем;
      3) разработка рабочих учебных, календарных и поурочных планов, рабочих учебных программ, участие в подготовке проектов типовых учебных программ;
      4) разработка учебников, учебно-методических комплексов, учебно-методических пособий, в том числе на электронных носителях и дидактических материалов;
      5) проведение мероприятий по обобщению и распространению передового педагогического опыта и информатизации образования;
      6) разработка и внедрение дидактико-методических, учебно-материальных средств обучения;
      7) разработка и внедрение учебно-методической документации по новым технологиям обучения;
      8) внесение предложений по унификации образовательных программ по родственным специальностям;
      9) экспертиза рабочих учебных планов и рабочих учебных программ с учетом требований государственных общеобязательных стандартов образования;
      10) анализ влияния организации учебно-методической работы на текущую успеваемость обучающихся;
      11) разработка и экспертиза тестовых заданий и других форм контроля знаний обучающихся;
      12) осуществление мониторинга обеспеченности образовательного процесса учебной литературой и методическими разработками;
      13) разработка методического обеспечения самостоятельной работы обучающихся;
      14) проведение анализа качества учебников, учебно-методических комплексов и учебно-методических пособий;
      15) анализ качества преподавания, уровня учебных достижений обучающихся;
      16) организация и проведение семинаров, конференций, совещаний по совершенствованию учебно-методической работы;
      17) разработка методического обеспечения работы по ежегодному формированию контингента обучающихся с учетом профиля, уровня подготовки и возможностей;
      18) организация маркетинговых исследований с целью создания базы данных для прогноза потребности в специалистах по существующим и перспективным направлениям подготовки;
      19) разработка методического обеспечения по трудоустройству выпускников на работу и учебу после окончания учебного заведения (изучение спроса на специалистов, анкетирование выпускников, связь с предприятиями, составление карты распределения выпускников, организация ярмарки выпускников);
      20) организация перспективного планирования образовательного процесса с учетом демографической, экономической и отраслевой ситуации по регионам и в целом по стране;
      21) разработка рекомендаций по преподаванию государственного, русского и иностранных языков на всех уровнях обучения.

 

3. Порядок организации учебно-методической работы
в структурных подразделениях организаций образования

      9. Учебно-методическая работа осуществляется во всех структурных подразделениях, реализующих, координирующих учебный процесс, образовательные программы среднего общего, начального профессионального, среднего профессионального, высшего профессионального и послевузовского профессионального образования (кафедрах, отделениях, факультетах, филиалах) и в специализированных структурных подразделениях по учебно-методической работе (учебно-методические отделы, управления, центры, кабинеты).
      10. Специализированные структурные подразделения осуществляют учебно-методическую работу на основе настоящих Правил; положения, утверждаемого в порядке, предусмотренном уставом организации образования.
      11. Работниками специализированных структурных подразделений по учебно-методической работе являются методисты, количество которых устанавливается советом организации образования, исходя из набора специальностей, специализаций данного вуза, а также численности обучающихся и преподавателей.
      12. Специализированные структурные подразделения осуществляют следующую учебно-методическую работу:
      1) руководство учебно-методической работой кафедр, отделений, факультетов; 
      2) экспертиза нормативных правовых документов по учебно-методической работе и рекомендация их для рассмотрения методическими советами; 
      3) анализ состояния учебно-воспитательного процесса, методической работы и выработка рекомендаций по их совершенствованию; 
      4) анализ и рекомендация к публикации и распространению учебно-методической продукции. 
      13. Коллегиальное управление учебно-методической работой осуществляется в порядке, установленном центральным исполнительным органом Республики Казахстан в области образования и настоящими Правилами. 
      14. Руководство учебно-методической работой учебных заведений, реализующих образовательные программы среднего общего образования, осуществляет методический кабинет местного органа управления образованием.
      15. Непосредственное руководство учебно-методической работой организации образования осуществляет заместитель руководителя организации образования по учебной (учебно-методической) работе. 
      16. Общее руководство учебно-методической работой структурных подразделений осуществляют выборные представительные органы - методические советы (учебно-методический, научно-методический) соответствующих подразделений. Порядок создания и деятельности, состав и полномочия методического совета структурного подразделения определяются советом организации образования.
      17. Формами коллективной методической работы являются предметные и цикловые комиссии, школы передового опыта, инструктивно-методические совещания, семинары, лектории, практикумы и конференции.
      18. Методические предметные и цикловые комиссии создаются при наличии трех и более преподавателей специальных и общеобразовательных дисциплин, предметов, включая мастеров производственного обучения по специальностям.
      При недостаточном количестве преподавателей для образования методической комиссии руководство организации образования должно организовать их участие в работе комиссий, объединяющих педагогических работников соответствующих предметов (профессий) из нескольких организаций образования районов, городов.
      19. Руководство методическими комиссиями осуществляют председатели, избранные из числа наиболее опытных преподавателей и мастеров производственного обучения. К работе методических комиссий могут привлекаться научные и педагогические сотрудники научных учреждений, специалисты предприятий.
      20. Учебно-методическая документация разрабатывается соответствующими структурными подразделениями организаций образования, проходит обсуждение в методических комиссиях, методических советах структурных подразделений, организации образования и после получения их положительного заключения утверждается руководителем, заместителем руководителя по учебной, учебно-методической работе организации образования. 
      21. Структурные подразделения организаций образования в соответствии с государственными общеобязательными стандартами, типовыми учебными планами разрабатывают рабочие учебные планы, которые рассматриваются соответствующими методическими комиссиями, советами структурных подразделений (факультетов, отделений), специализированными структурными подразделениями по учебно-методической работе организации образования и после получения положительного заключения во всех соответствующих методических советах утверждаются руководителем организации образования.
      22. Рабочие учебные программы и поурочные планы разрабатываются преподавателями в соответствии с типовой учебной программой, рассматриваются методическим советом структурного подразделения, организации образования и утверждается заместителем руководителя организации образования по учебной (учебно-методической) работе.
      23. Организация разработки и издания учебной литературы для организаций образования, осуществляется в порядке, установленном центральным исполнительным органом в области образования.
      24. Разработка учебников, учебно-методических пособий осуществляется автором или авторским коллективом из числа высококвалифицированных специалистов. Макет учебника, учебно-методического пособия проходит обсуждение в методических комиссиях, методических советах структурных подразделений и после получения их положительного заключения, направляется на рассмотрение совета организации образования. Рекомендованный советом организации образования макет учебника, учебно-методического пособия не менее чем с 3 рецензиями специалистов с ученой степенью и учителями с высшими категориями соответствующей отрасли наук для проведения экспертизы и получения разрешения к использованию представляется в центральный исполнительный орган в области образования. 
      25. Методические указания и рекомендации разрабатываются преподавателями организации образования. После обсуждения и получения положительного заключения в методических комиссиях, методических советах структурных подразделений, организации образования, утверждаются заместителем руководителя организации образования по учебной (учебно-методической) работе.

 

4. Объединения по учебно-методической работе

      26. Интересы субъектов образовательной процесса, касающиеся учебно-методической работы могут представлять их объединения, создаваемые и действующие в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      27. Учебно-методические объединения создаются на добровольных началах по отраслевому (группам специальностей, предметов), территориальному квалификационному признаку. В них входят представители организаций образования, работодателей и социальных партнеров.