Азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығына прокурорлық қадағалауды ұйымдастыру туралы Нұсқаулықты бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының 2005 жылғы 4 қарашадағы N 42 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2005 жылғы 22 қарашада тіркелді. Тіркеу N 3939. Күші жойылды - Қазақстан Республикасының Бас прокуратурасының 2010 жылғы 12 қазандағы N 71 Бұйрығымен.

      Күші жойылды - Қазақстан Республикасының Бас прокуратурасының 2010.10.12 N 71 (ҚР Әділет министрлігінде тіркелген күннен бастап қолданысқа енеді) Бұйрығымен.

      Азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығына прокурорлық қадағалауды ұйымдастыруды жетiлдiру мақсатында Қазақстан Республикасының "Прокуратура туралы"  Заңының 11-бабының 4-тармағын басшылыққа алып,  БҰЙЫРАМЫН:
      1. Қоса берiлiп отырған азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығына прокурорлық қадағалауды ұйымдастыру туралы Нұсқаулығы бекiтiлсiн.
      2. Азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығын қадағалау Басқармасының бастығы (Кенжетаев Е.М.) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiнде мемлекеттiк тiркеу үшiн шаралар қабылдасын.
      3. "Азаматтарды ақтау және жазаның орындалуына прокурорлық қадағалау туралы" (Нормативтiк құқықтық актiлердi мемлекеттiк тiркеу Тiзiлiмiнде 2075 санымен тiркелген, Қазақстан Республикасының орталық атқарушы және өзге де мемлекеттiк органдарының нормативтiк құқықтық актiлерi Бюллетенiнде жарияланған, 2003 жыл, 1 саны, 756 бет) Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының 2002 жылғы 28 қарашадағы  62 санды бұйрығының күшi жойылды деп танылсын.
      4. Бұйрық Бас әскери прокурордың, облыстық, қалалық, аудандық және оларға теңестiрiлген прокурорлардың назарына жеткiзiлсiн.
      5. Бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының осы салаға жетекшiлiк ететiн орынбасарына жүктелсiн.
      6. Осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiнде тiркелген күннен бастап қолданысқа енедi.

      Қазақстан Республикасының
      Бас Прокуроры

  БЕКІТІЛДІ       
Қазақстан Республикасы 
Бас Прокурорының   
4 қараша 2005 жылғы  
42 санды бұйрығымен  

  Азаматтарды ақтау және жазаның орындалу
заңдылығына прокурорлық қадағалауды ұйымдастыру туралы
Нұсқаулық

  1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығына прокурорлық қадағалауды ұйымдастыру туралы Нұсқаулық (бұдан әрі - Нұсқаулық) Қазақстан Республикасының "Прокуратура туралы"  Заңы мен азаматтарды ақтау мен жазаның орындалу заңдылығына қадағалау тәртіптерін белгілейтін Қазақстан Республикасының басқа да заң актілеріне сәйкес жасалған.

      2. Бас Прокурордың орынбасарлары, Бас прокуратураның азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығын қадағалау Басқармасының бастығы, облыс, қала, аудан және оларға теңестірілген прокурорлар қадағалау аумағындағы Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің қылмыстық-атқару жүйесі Комитетінің мекемелері мен органдарда заңдардың, Қазақстан Республикасы Президенті  Жарлықтарының және өзге нормативтік құқықтық актілерінің дәлме-дәл әрі біркелкі қолданылуына жоғары қадағалауды қамтамасыз етіп, кез келген заң бұзушылықтарды анықтауға және жоюға шаралар қолдансын.

      3. Азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығын қадағалау қылмыстық-атқару заңдарының мақсаттары мен міндеттері болып табылатын адам мен азаматтың құқықтарын, бостандықтары мен заңды мүдделерін қорғау, сот қаулыларын мүлтіксіз орындау, сотталғандарды түзеу, қылмыстардың алдын алу және ашу, жазаны өтеу тәртібі мен шарттарын реттеуде заңдылықты қамтамасыз етеді, сондай-ақ жаппай саяси қуғын-сүргінге ұшыраған адамдарға қатысты әділдікті орнатады.

      4. Азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығына қадағалауды ұйымдастыру кезінде прокуратура органдары қызметінің басымды бағыттары ретінде қадағалаудың мына түрлері танылсын:
      1) тергеушілік оқшаулау орындарындағы сезіктілер мен айыпталушылардың және сотталғандардың, оның ішінде кәмелетке толмағандар мен әйелдердің конституциялық құқықтары мен бостандықтарының мүлтіксіз сақталуы;
      2) қылмыстылық пен құқық бұзушылыққа қарсы бағытталған заңнаманың қолданылуы;
      3) сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнама талаптарының сақталуы;
      4) терроризмге, діни экстремизмге, ұйымдасқан қылмыстылыққа, есірткілік және психотроптық заттардың, прекурсорлардың заңсыз айналымына қарсы  бағытталған заңдардың қолданылуы;
      5) тергеушілік оқшаулау орындарындағы сезіктілер, айыпталушылар мен сотталғандарды қамтамасыз етуге бөлінген бюджет қаржысының мақсатты жұмсалуы туралы заңнаманың сақталынуының қадағалануы;
      6) жаппай саяси қуғын-сүргіндерден зардап шеккендер мен  құрбаны болған азаматтарды ақтау туралы заңнаманың қолданылуы.

      5. Қадағалау аумақтарындағы жазаны атқару мекемелері мен органдарын және халықты әлеуметтік қорғау органдарын тексеру заңдылықтың қалпын жан-жақты, әрі мұқият талдап қорытындылағаннан кейін заң талаптарына, сондай-ақ Бас прокуратураның, облыс және оларға теңестірілген прокуратуралардың тапсырмаларына сәйкес жүргізіледі.
      Осы мақсаттарда облыс, Астана, Алматы қалалары прокурорларының азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығын қадағалау жөніндегі аға көмекшілері (көмекшілер) (бұдан әрі - аға көмекшілер), түзеу мекемелерінде жазаның орындалу заңдылығын қадағалайтын мамандандырылған прокурорлары (бұдан әрі - мамандандырылған прокурорлар) тоқсан сайын  аймақтағы қылмыстық-атқару жүйесінің негізгі көрсеткіштерін (қылмыстылық, құқық бұзушылықтың деңгейі, сотталғандардың жұмыс бастылығы, науқастығы және т.б.) толығымен айқындайтын деректерді жасайды.

      6. Тексеру өз құзыры шегінде және бір айлық мерзім ішінде жүргізіледі. Тексеру тағайындаған прокурор қажет болған жағдайда, жоғары тұрған прокурордың келісімі бойынша тексеруді ұзарта алады.
      Шаруашылық субъектілеріне тексеру тағайындау туралы қаулы құқықтық статистика органдарында тіркеледі.
      Тексеруді бастар алдында тексерілетін субъектінің басшысы тексеру тағайындау туралы қаулымен таныстырылады.

      7. Қазақстан Республикасының "Прокуратура туралы" Заңының  44-бабының тәртібіне сәйкес, бас бостандығынан айыру орындарында, жазаны атқарушы басқа да мекемелер мен мәжбүрлеу сипатындағы шараларды орындау орындарында заңдылықтың бұзылулары айқын көрініс алуына, тергеушілік оқшаулау орындарындағы сезіктілер, айыпталушылар мен сотталғандардың бостандықтары мен заңды мүдделерінің бұзылуына байланысты кідіртпей шара қолдану мақсатында тексеру тәуліктің кез келген уақытында жүргізіледі.

      8. Тексеру нәтижелері анықтама немесе акт түрінде рәсімделеді және оларда тексеріс жүргізу орны мен уақыты, тексерушінің лауазымы мен тегі, анықталған заң бұзушылықтар, оған мүмкіншілік тудырған себептер мен жағдайлар, тексеру қорытындыларын жүзеге асырудың жолдары міндетті түрде көрсетіледі.
      Акт тексеріс кезінде тез арада жойылуы мүмкін заң бұзушылықтар анықталғанда, жұмысты ұйымдастыруда кемшіліктер мен қателіктер жіберілген жағдайларда жасалады.
      Анықтама заң бұзушылықтар мен жұмысты ұйымдастыруда орын алған кемшіліктер мен қателіктерді жою үшін прокурорлық қадағалау актілерін енгізу қажет болған жағдайларда жасалады.
      Түзеу мекемелеріндегі кешенді тексерулер қорытындылары анықтама түрінде рәсімделеді.

      9. Облыстық мемлекеттік органдарына енгізілетін прокурорлық қадағалау актілері, сұрау салулар мен хаттар тек ғана облыс прокуратуралары, ал орталық органдарға - Бас прокуратура арқылы жолданады.
      Анықталған заң бұзушылықтардың нақты қалпына келтірілуіне бақылау орнатылып, қылмыстық-атқару жүйесі органдары мен мекеме әкімшіліктерінің қолданылған прокурорлық қадағалау актілерін орындамау жағдайларын назардан тыс қалдырылмасын.

      10. Қылмыстық-атқару жүйесі органдары мен мекемелерінің нормативтік құқықтық актілерінің, бұйрық, өкімдерінің заңдылығы үнемі зерделенеді және тексеріледі.

      11. Қылмыстық-атқару жүйесі анықтау органдарымен қылмыстық істі қозғау және қылмыстық іс қозғаудан бас тарту қаулысы шығарылған сәттен қабылданған шешімнің заңдылығы тексеріледі, айыпталушыны сотқа беруге дейінгі қылмыстық істің тергелуіне тұрақты және пәрменді қадағалау қамтамасыз етіледі. Заңда белгіленген мерзімдерде сот қаулыларының заңдылығы тексеріледі.

  2-тарау. Азаматтарды ақтау және жазаның орындалу
заңдылығын қадағалауды жүзеге асыру кезінде
прокурорлардың өзара әрекеттесулері және олардың
өкілеттіктерінің шектелуі

      12. Бас прокуратураның, облыс және оларға теңестірілген прокуратуралардың, аумақтық және мамандандырылған прокурорлардың өзара іс-қимылдарын нақтылау және міндеттерін шектеу, олардың қызметтерінде қайталауды болдырмау мақсатында, азаматтарды ақтау мен жазаның орындалу заңдылығын қадағалауды жүзеге асырудың төмендегідей тәртібі орнатылады:
      1) азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығын қадағалау Басқармасы Республикада үнемі, пәрменді қадағалауды жүзеге асырады, өз жұмысын Бас прокуратураның өзге құрылымдық бөлімшелерімен бірлесе отырып жүргізеді, Қазақстан Республикасы Үкіметінің, министрліктер мен ведомстволарының азаматтарды ақтау мен жазаның орындалуына қатысты нормативтік құқықтық актілерінің заңға сәйкестігін қадағалайды, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің қылмыстық-атқару жүйесі Комитетінің қызметінде заңдылықтың сақталуын қадағалауды жүзеге асырады, төмен тұрған прокурорларға ұйымдастыру және әдістемелік көмектер көрсетеді;
      2) Бас әскери прокуратурасы және төмен тұрған әскери прокуратуралар әскери қызметшілерге қатысты Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің  39 бабының 1 бөлігінің "д" және "з" тармақтары мен 2 бөліктің "а" тармағында қаралған жазалардың атқарылуына, түзеу мекемелерін қорғау және сотталғандардың айдауылына қатысты ішкі әскерлер қызметтерінің, сондай-ақ әскери трибуналдармен сотталған жаппай саяси қуғын-сүргіндер құрбандарын ақтау заңдылықтарына қадағалауды жүзеге асырады.
      Түзеу мекемелерін инженерлік-техникалық құралдармен қамтамасыз ету мәселелері бойынша, төтенше жағдайлар орын алған жағдайларда (қашып шығу, сотталғандармен, тергеушілік оқшаулау орындарындағы сезіктілер мен айыпталушылардың айдауылдау кезінде қылмыстар, құқық бұзушылықтар жасаулары) әскери және мамандандырылған прокурорлардың, ал мамандандырылған прокуратуралар жоқ жерлерде аға көмекшілерінің бірлескен тексерістерін жүзеге асырудың тәжірибесі енгізіледі;
      3) бас бостандығынан айыру орындарында қылмыстық жазаларын өтеп жатқан кәмелетке толмағандардың, әйелдердің, зейнеткерлердің және мүгедектердің құқықтары, бостандықтары мен заңды мүдделерінің сақталуын, олардың орта біліммен қамтамасыз етілуін, денсаулықтарын қорғау, еңбекпен қамтылуын, зейнетақылар мен жәрдемақыларының тағайындалу және олардың төленуін, аймақтардағы "Еңбек" Республикалық мемлекеттік кәсіпорындарының және олардың филиалдарының қызметінде заңдылықтың сақталуына, қылмыстық-атқару жүйесін қаржыландыруға бөлінген бюджет қаражаттарының мақсатты пайдалануына қадағалауды аға көмекшілер мен мамандандырылған прокурорлар жүзеге асырады;
      4) бас бостандығынан айырумен байланысты емес жазаларға сотталғандардың құқықтары, бостандықтары мен заңды мүдделерінің сақталуын, сондай-ақ ақталған азаматтарға ақшалай өтемдер мен жәрдемақылардың төлену және жеңілдіктер беру заңдылығын қадағалауды аға көмекшілер және қала, аудан прокурорлары жүзеге асырады;
      5) Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің қылмыстық-атқару жүйесі Комитетінің тергеушілік оқшаулау абақтыларындағы заңдылықтың сақталуына қадағалауды аға көмекшілер, ал Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік Комитетінің тергеушілік оқшаулау абақтыларындағы заңдылықтың сақталуына қадағалауды ұлттық қауіпсіздік органдарында алдын ала тергеу және анықтау заңдылығын қадағалау жасауға уәкілетті прокурорлар жүзеге асырады;
      6) аға көмекшілер мен мамандандырылған прокурорлар қылмыстық-атқару жүйесі бөлімшелерінде есепке алу-тіркеу тәртібінің, анықтау заңдылығының сақталуына қадағалауды жүзеге асырады және осы бөлімшелермен сотқа жолданған істер бойынша сотта мемлекеттік айыпты қолдайды;
      7) облыс және оларға теңестірілген прокуратуралардың тиісті құрылымдық бөлімшелері қылмыстық-атқару жүйесінің қызметкерлеріне қатысты қылмыстық істердің алдын-ала тергеу және сотта қаралу барысы мен нәтижелері жайында аға көмекшілерді бұл жөнінде Бас прокуратураның азаматтарды ақтау мен жазаның орындалу мен заңдылығын қадағалау Басқармасына хабарлау үшін хабардар етеді;
      8) мамандандырылған прокурорлар жедел-іздестіру қызметінің заңдылығын қадағалайтын прокуратура органдары бөлімшесінің келісімі бойынша қылмыстық-атқару жүйесінің бөлімшелерінде жедел-іздестіру қызметінің заңдылығын қадағалауды жүзеге асырады;
       Ескерту. 12-тармаққа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Бас прокурорының 2007.10.31.  N 38 Бұйрығымен.
      9) мамандандырылған прокурорлар соттармен Қазақстан Республикасы Қылмыстық-іс жүргізу кодексінің  453-бабында көзделген мәселелердің қаралуында қатысады. Мамандандырылған прокурорлары жоқ аймақтарда осы санаттағы істер бойынша сотқа қатысу аумақтық прокурорлармен қамтамасыз етіледі.
      Аталған санаттағы сот қаулыларының заңдылығына қадағалауды аға көмекшілер, мамандандырылған прокурорлар, сондай-ақ мамандандырылған прокуратуралары жоқ аймақтарда - аумақтық прокурорлар жүзеге асырады;
      10) аға көмекшілер, мамандандырылған прокурорлар, ал мамандандырылған прокуратуралары жоқ аймақтарда, аумақтық прокурорлар, тараптары қылмыстық-атқару жүйесінің органдары, оның ішінде "Еңбек" Республикалық мемлекеттік кәсіпорындары болып табылатын азаматтық істер бойынша сот қаулыларының заңдылығына қадағалауды жүзеге асырады.
      Заңмен көзделген немесе осы іске прокурордың қатысу қажеттілігін сот немесе жоғары тұрған прокурор таныған жағдайларда, прокурордың бастамасы бойынша қозғалған істер бойынша, мемлекет мүддесін қорғауға, дене және психикалық кемістіктерінен өзінің қорғану құқықтарын өз беттерінше жүзеге асыра алмайтын адамдар мен кәмелетке толмағандардың құқықтары мен бостандықтарына нұсқан келтіретін істер және мемлекеттік басқару органдары мен лауазымды адамдардың әрекеттерін (әрекетсіздіктері) және шешімдерін даулау, банкроттану туралы істер бойынша мамандандырылған және аумақтық прокурорлар азаматтық сот талқылауларына міндетті түрде қатысады;
      11) аға прокурорлар, мамандандырылған прокурорлар өздерімен қозғалған құқық бұзушылық жөніндегі әкімшілік өндірістердің сотта қаралуына тікелей қатысып, осы істер бойынша қабылданған сот қаулыларының заңдылығына тексеруді және уақытында наразылық келтіруді қамтамасыз етеді;
      12) азаматтарды ақтау және жазаның орындалуын қадағалау жөніндегі және халықаралық шарттардың қолданылуын қадағалау жөніндегі облыс прокурорларының аға көмекшілері шет елдік әділет мекемелерінің олардың аумақтарында үкімдерді орындау, сондай-ақ күзет қамауындағы сезіктілер мен айыпталушылардың және шетел мемлекеттерімен сотталғандардың шет елдерге айдауылданатындарды транзиттік тасымалдау және қамауда ұстау туралы талаптарының (өтініштерін) орындалу заңдылығын қамтамасыз етеді.

  3-тарау. Азаматтарды ақтау және жазаның орындалу
заңдылығын қадағалау жөніндегі жұмысты ұйымдастыру

      13. Бас прокуратураның азаматтарды ақтау және жазаның орындалу заңдылығын қадағалау Басқармасы тиісті қадағалауды қамтамасыз ету мақсатында аға көмекшілер мен түзеу мекемелерінде жазаның орындалу заңдылығын қадағалайтын мамандандырылған прокурорларымен оқулық семинарлар, кеңестер, бірлескен тексерулер және оларды тағылымдамадан өткізуді ұйымдастырады, үздік жұмыс тәжірибелерін кеңінен таратады, қолданыстағы заңнаманы жетілдіру жөнінде ұсыныстар енгізуде белсенділік танытады, қызметінде кемшіліктерге жол берген және прокурорлық қадағалауды өз дәрежесінде ұйымдастырмаған төменгі тұрған прокурорлардың жеке жауапкершілігі жөнінде Бас прокуратураның басшылығы алдында мәселе қояды.

      14. Облыс, Астана және Алматы қалаларының прокурорлары, олардың аға көмекшілері, мамандандырылған прокурорлар Қазақстан Республикасының қылмыстық, қылмыстық-іс жүргізу, қылмыстық-атқару кодекстерінің және азаматтарды ақтау мен жазаның орындалуын реттейтін басқа да заң талаптарының сақталуына ықпалды қадағалауды қамтамасыз етеді, жаза өтеу және алдын-ала қамау орындарындағы адамдардың заңмен қорғалатын құқықтары мен мүдделерінің бұзылуын дер кезінде анықтап, құқық бұзушылықтың алдын алуға шаралар көреді. 
      Жарты жылда кемінде бір рет барлық түзеу мекемелерінде заңдылықтың қалпына кешенді тексерістер жүргізеді.
      Тексеру кезінде сотталғандардың заңда белгіленген құқықтары мен міндеттерінің сақталуына, оның ішінде сотталған жасы кәмелетке толмағандар мен әйелдерге байланысты тәртіп пен жазаны өтеп шығу туралы заң талаптарының сақталуына, материалдық-тұрмыстық және медициналық қызмет көрсетілуіне, бас бостандығынан айыру орындарында ұстау заңдылығына, сондай-ақ қылмыстық-атқару жүйесін қаржыландыру және сотталғандарды ұстауға бөлінген бюджет қаржысының мақсатына қарай қолдану мәселелерінің мүлтіксіз орындалуына аса назар аударылады. Қажет болған жағдайда, тексерулерге бақылаушы органдардың мамандары тартылады.
      Облыс, Астана және Алматы қалаларының прокурорлары, олардың орынбасарлары мұндай тексерістерге жеке өздері қатысады.

      15. Аға көмекшілер түзеу мекемелерінде жазалардың атқарылуына қатысты мамандандырылған прокуратуралардың сондай-ақ азаматтарды ақтау және бас бостандығынан айырумен байланысты емес жазалардың атқарылуына қатысты қалалық, аудандық прокуратураларының қызметтеріне тікелей қадағалауды жүзеге асырады.

      16. Аға көмекшілер Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің қылмыстық-атқару жүйесі Комитетінің аумақтағы басқармаларының қызметіндегі заңдылықтың сақталуына, сондай-ақ "Жаппай саяси қуғын-сүргіндер құрбандарын ақтау туралы" Қазақстан Республикасы  Заңының қолданылуына қадағалау жүргізуді жүзеге асырады.

      17. Аға көмекшілер мен мамандандырылған прокурорлар тергеу изоляторындағы сезіктілер мен айыпталушылар мен сотталғандардың конституциялық құқықтарын, бостандықтары мен заңды мүдделерін, алдын-ала қамау және бас бостандығынан айыру орындарында заңдылықтың сақталуын қамтамасыз ету мақсаттарында:
      айына кемінде бір рет тергеушілік оқшаулау орындарында заңдылықтың қалпына тексеру жүргізеді.
      Апта сайын тергеушілік оқшаулау орындарында уақытша ұстау орындарынан жаңадан келіп түскен барлық күзет қамауындағы сезіктілер мен айыпталушыларға, сотталушыларға және сот залынан келген сотталғандарға қабылдау жүргізеді.
      Заңсыз қамауда ұсталып отырғандар анықталған жағдайда оларды босатуға кідіртпей шаралар қолданады;
      2) түзеу мекемелері мен тергеушілік оқшаулау орындарында ай сайын сотталғандар мен күзет қамауындағы сезіктілер мен айыпталушыларды жеке мәселелері бойынша қабылдайды, сондай-ақ арнайы құралдарды қолдану, тіркеу-есепке алу тәртібінің сақталу, карцерде, айыптылық (тәртіптік) оқшаулау орнында ұстау, қапас үлгісіндегі үй-жайға және жалғыз адамдық қапасқа ауыстыру заңдылығы тексеріліп, бұл туралы тиісті журналдарда жазбалар жүргізіледі;
      3) жазаны Қазақстан Республикасы заңдарына сәйкес орындайтын жаза атқару органдары мен мекемелері әкімшіліктерінің қызметтерінде заңдылықтың сақталуына, оның ішінде қылмыстық-атқару жүйесі органдары мен мекемелерінің әкімшіліктерімен шығарылған бұйрық, өкім және қаулыларының заңдылығына тұрақты қадағалау жүргізеді;
      4) жаза өтеу орындарында төтенше жағдайлар мен қылмыстық көріністердің алдын алу мақсатында, түзеу мекемелері әкімшіліктерімен қылмыстылық пен құқық бұзушылыққа, әсіресе ұйымдасқан қылмыстылық белсенділерімен және ұстау режимін кәнігі бұзушылармен қарсы күресте, қабылданып жатқан қылмыстық-құқықтық шараларына қадағалау жүргізілсін;
      Түзеу мекемелері мен тергеушілік оқшаулау абақтыларында төтенше оқиғалар орын алғанда (кісі өлтіру, адамды кепілге алу, қашу, топ болып денеге жарақат салу және мекеме әкімшілігі талаптарына бағынбау, күзет қамауындағы сезіктілер, айыпталушылар мен сотталғандардың құқықтары мен бостандықтарының бұзылуы бұқаралық ақпарат құралдарында жарық көруі) оның себеп-салдары мен мән-жайларын анықтау және бастапқы тергеу амалдарын ұйымдастыру үшін мамандандырылған прокурорлар, ал мамандандырылған прокурорлары жоқ аймақтарда және түзеу мекемесі шалғайда болған жағдайларда - аумақтық прокурорлар оқиға болған жерге тез арада шығады;
      5) қылмыстық-атқару жүйесі қызметкерлері жасаған барлық, оның ішінде сыбайлас жемқорлық сипатындағы қылмыстар, күзет қамауындағы сезіктілер, айыпталушылар мен сотталғандардың кісі өлтірулері, адамды кепілге алулары, жаппай тәртіпсіздік пен бағынбаушылық, қаруланып және топ болып қашу, топ болып өз дене мүшелерін жарақаттау, сондай-ақ қылмыстық-атқару мекемелерінің қалыпты жұмыс тәртібін бұзу кезіндегі қандай да бір ауыр зардаптарға, оның ішінде түзеу мекемесі қызметкерінің, сотталушының өлімдеріне әкеп соқтырған қылмыстар және келтірілген залалдар жайында шұғыл түрде телефон байланысы арқылы Бас прокуратураның азаматтарды ақтау мен жазаның орындалу заңдылығын қадағалау Басқармасына хабарлауды, содан кейін тәулік ішінде арнайы хабарламаның жолдануын қамтамсыз етеді. Жүргізілген қызметтік тексеру нәтижесі мен кінәлі лауазымды адамдардың жауапкершіліктері, қабылданған іс жүргізу шешімдері, қылмыстық істерді алдын ала тергеу мен сот қарауының нәтижелері туралы хабарланады.
      Сондай-ақ, арнайы хабарламалар Қазақстан Республикасының Қылмыстық іс жүргізу кодексінің  453-бабының тәртібімен қаралып, заңсыз бас бостандықтан айыру, түзеу колониясынан босату, жазаның мерзімін қысқартуға әкеп соқтырған заңды күшіне енген негізсіз сот қаулылары анықталған жағдайларда да жіберіледі;
      6) сотталғандарды жазасын өтеуден шартты-мерзімінен бұрын және басқада негіздерде мерзімінен бұрын жазадан босату, оларды түзеу мекемелерінен қоныс-колонияларына, түрмеге және ұстау шарттарының бір түрінен екінші түріне ауыстыру кезінде заңдылықтың сақталуына нақты қадағалауды қамтамасыз етеді, сондай-ақ үкімдерді орындау мәселелерін реттейтін өзге де нормативтік құқықтық актілерді қолдану кезінде оларды заңсыз пайдалану немесе пайдаланудан бас тарту фактілері уақытында анықталып, жойылады;
      7) күзет қамауындағы сезіктілер, айыпталушылар мен сотталғандардың арыз-шағымдарының қаралу тәртібі туралы заңдардың қолданылуына тұрақты қадағалау жүргізіледі.

      18. Қала, аудан прокурорлары айып пұл, белгілі бір лауазымда болу немесе белгілі бір қызметпен айналысу құқығынан айыру, қоғамдық жұмыстарға тарту, түзеу жұмыстары, бас бостандығын шектеу, жүкті және жас балалары бар әйелдерге қатысты жазаны өтеу мерзімін кейінге қалдыру түріндегі және шартты сотталғандардың мінез-құлқын бақылауды жүзеге асыру сияқты бас бостандығынан айырумен байланысты емес жазалардың нақты орындалуын қамтамасыз ету мақсатында, қылмыстық-атқару инспекциялар қызметіндегі заңдылықтың қалпына жарты жылда кемінде бір рет тексерулер жүргізеді.
      Тексеру барысында қылмыстық-атқару инспекцияларында есепте тұрған сотталғандармен қылмыстың қайталануына, құқық бұзушылықтың деңгейіне, қоғамдық жұмыстарға тарту мен түзеу жұмыстары түріндегі жазалардың нақты орындалуларына, жаза өтеуден шартты-мерзімінен бұрын және шартты босату немесе одан бас тартуда заңдылықтың сақталуына, сотталғандармен жүргізілетін тәрбиелік жұмыстарға аса көңіл бөлінеді.

      19. Қала, аудан прокурорлары, сондай-ақ халықты әлеуметтік қорғау органдарымен ақталған азаматтарға заңмен көзделген жеңілдіктер мен өтемдердің ақтау туралы заңға сәйкес төленуінің негізділігі мен заңдылығына қадағалауды жүргізеді.

      20. Жарты жылда бір рет осы Нұсқаулықтың 14-тармағының 1-4 тармақшаларында көрсетілген басымды бағыттар бойынша заңдылықтың қалпына талдаулар жасалады, онда заң бұзушылықтарға мүмкіндік тудыратын себептер мен жағдайлар және оларды жою жолдары анықталады.
      Жылдың қорытындысы бойынша қадағалаудың барлық басымды бағыттары бойынша заңдылықтың қалпына шолулар әзірленеді.
      Талдаулар мен шолулар Бас прокуратура Басқармасына жылдың және жарты жылдың қорытындысы бойынша қаңтар айының 10 мен шілде айының 10-на дейін ұсынылады.

      21. Бас прокуратураның Басқармасымен жылына екі рет басымды бағыттар бойынша прокурорлық қадағалаудың қалпына шолу жасалады.

Об утверждении Инструкции об организации прокурорского надзора за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан

Приказ Генерального Прокурора Республики Казахстан от 4 ноября 2005 года N 42. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан от 22 ноября 2005 года N 3939. Утратил силу приказом Генерального Прокурора Республики Казахстан от 12 октября 2010 года № 71

      Сноска. Утратил силу приказом Генерального Прокурора РК от 12.10.2010 № 71.

      В целях совершенствования работы по организации прокурорского надзора за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан, руководствуясь подпунктом 4)  статьи 11 Закона Республики Казахстан "О Прокуратуре",  ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемую Инструкцию об организации прокурорского надзора за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан.

      2. Управлению по надзору за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан (Кенжетаев Е.М.) принять меры к государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан настоящего приказа.

      3. Признать утратившим силу  приказ Генерального Прокурора Республики Казахстан от 28 ноября 2002 года N 62 "О прокурорском надзоре за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан" (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за N 2075, опубликованный в Бюллетене нормативных правовых актов центральных, исполнительных и иных государственных органов Республики Казахстан, 2003 год, N 1, статья 756).

      4. Приказ довести до сведения Главного военного прокурора, прокуроров областей, городов, районов и приравненных к ним прокуроров.

      5. Контроль за исполнением приказа возложить на курирующего заместителя Генерального Прокурора Республики Казахстан.

      6. Настоящий приказ вводится в действие со дня государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан.

      Генеральный Прокурор
      Республики Казахстан
 

  Утверждена            
приказом Генерального Прокурора
Республики Казахстан      
N 42 от 4 ноября 2005 г.    
 

      Инструкция об организации прокурорского надзора за 
законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан
 

    Глава 1. Общие положения

      1. Настоящая Инструкция об организации прокурорского надзора за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан (далее - Инструкция) разработана в соответствии с  Законом Республики Казахстан "О Прокуратуре" и другими законодательными актами Республики Казахстан, определяющими порядок осуществления надзора за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан.

      2. Заместители Генерального Прокурора, начальник Управления по надзору за  законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан Генеральной прокуратуры, прокуроры областей, городов, районов и приравненные к ним прокуроры обеспечивают высший надзор за точным и единообразным применением законов, Указов Президента Республики Казахстан и иных нормативных правовых актов в поднадзорных учреждениях и органах Комитета уголовно-исполнительной системы Министерства юстиции Республики Казахстан, принимают меры по выявлению и устранению любых нарушений законности.

      3. Надзор за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан обеспечивает выполнение целей и задач уголовно-исполнительного законодательства по охране прав, свобод и законных интересов человека и гражданина, неукоснительное исполнение судебных постановлений, исправление осужденных, предупреждение и раскрытие преступлений, регулирование порядка и условий отбывания наказаний, а также восстановление справедливости по отношению к людям, подвергшимся массовым политическим репрессиям.

      4. Приоритетными направлениями деятельности органов прокуратуры при организации надзора за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан являются:
      1) неукоснительное соблюдение конституционных прав и свобод подозреваемых и обвиняемых, содержащихся под стражей, и осужденных, в том числе несовершеннолетних и женщин;
      2) применение законодательства, направленного на борьбу с преступностью и правонарушениями;
      3) соблюдение требований антикоррупционного законодательства; 
      4) применение законодательства, направленного на борьбу с терроризмом, религиозным экстремизмом, организованной преступностью, незаконным оборотом наркотических средств, психотропных веществ и прекурсоров;
      5) соблюдение законодательства о целевом использовании бюджетных средств, выделяемых на содержание подозреваемых и обвиняемых, содержащихся под стражей, и осужденных;
      6) применение законодательства о реабилитации граждан - жертв и пострадавших от массовых политических репрессий.

      5. Проверки поднадзорных учреждений, органов, исполняющих наказание, и социальной защиты населения, проводятся в соответствии с требованиями законодательства после проведения тщательного анализа и обобщения состояния законности, а также по заданиям Генеральной, областных и приравненных к ним прокуратур.
      В этих целях старшие помощники (помощники) прокуроров областей, городов Астана, Алматы по надзору за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан (далее - старшие помощники), специализированные прокуроры по надзору за законностью исполнения наказаний в исправительных учреждениях (далее - специализированные прокуроры) составляют обновляемые каждый квартал сведения по уголовно-исполнительной системе региона, содержащие полную характеристику, основные показатели деятельности (уровня преступности, правонарушений, трудовой занятости осужденных, заболеваемости и другие).

      6. Проверки проводятся строго в пределах компетенции и в течение месячного срока. Прокурор, назначивший проверку, при необходимости с согласия вышестоящего прокурора может продлить ее производство.
      Постановления о назначении проверок хозяйствующих субъектов регистрируются в органах правовой статистики.
      Перед началом проверки с постановлением о назначении проверки ознакамливается руководство проверяемого субъекта.

      7. В соответствии с положениями  статьи 44 Закона Республики Казахстан "О Прокуратуре" проверки мест лишения свободы, других учреждений, исполняющих наказания и иные меры принудительного характера, назначаемые судом, проводятся в любое время с целью безотлагательного реагирования на явное нарушение законности, прав, свобод и законных интересов подозреваемых и обвиняемых, содержащихся под стражей, и осужденных.

      8. Результаты проверки оформляются в виде справки или акта, в которых в обязательном порядке отражаются: место и время проведения проверки, должность и фамилия проверяющего, выявленные нарушения законности, причины и условия, которые этому способствовали, предлагаемые варианты реализации результатов проверок.
      Акт составляется в случаях выявления нарушений законности, недостатков и упущений в организации работы, которые могут быть устранены незамедлительно, в ходе проверки. 
      Справка оформляется в случаях нарушений законности, недостатков и упущений в организации работы, для устранения которых требуется внесение актов прокурорского надзора.
      Результаты комплексных проверок исправительных учреждений оформляются в виде справок.

      9. Акты прокурорского надзора, письма и запросы, адресованные в областные органы, направляются исключительно через областные прокуратуры, в центральные органы - через Генеральную прокуратуру.
      Устанавливается контроль над фактическим устранением выявленных нарушений законности, не оставляются без внимания и реагирования факты неисполнения администрациями учреждений и органами уголовно-исполнительной системы актов прокурорского надзора.

      10. Регулярно изучается и проверяется законность нормативных правовых актов, приказов и распоряжений, издаваемых органами и учреждениями уголовно-исполнительной системы.

      11. С момента вынесения постановления о возбуждении или отказа в возбуждении уголовного дела проверяется законность принятого решения органами дознания уголовно-исполнительной системы, обеспечивается постоянный и действенный надзор за законностью расследования уголовных дел до предания обвиняемого суду. В установленные законом сроки проверяется законность судебных постановлений. 
 

    Глава 2. Взаимодействие и разграничение полномочий прокуроров
при осуществлении надзора за законностью исполнения
наказаний и реабилитации граждан

      12. В целях более четкого взаимодействия и разграничения функций Генеральной прокуратуры, областных и приравненных к ним, территориальных и специализированных прокуроров, исключения дублирования в их деятельности, устанавливается следующий порядок осуществления надзора за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан:
      1) Управлением по надзору за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан обеспечивается постоянный, действенный надзор в Республике, взаимодействие с другими структурными подразделениями Генеральной прокуратуры, осуществляется надзор за законностью правовых актов Правительства, министерств и ведомств Республики Казахстан по вопросам исполнения наказаний и реабилитации граждан, а также осуществляется надзор за соблюдением законности в деятельности Комитета уголовно-исполнительной системы Министерства юстиции Республики Казахстан, оказывается нижестоящим прокурорам организационная и методическая помощь;
      2) Главной военной прокуратурой и нижестоящими военными прокуратурами осуществляется надзор за законностью исполнения наказаний в отношении военнослужащих, предусмотренных пунктами д) и з) части 1 и пунктом а) части 2  статьи 39 Уголовного кодекса Республики Казахстан; в деятельности внутренних войск по охране исправительных учреждений и конвоированию осужденных, а также реабилитация граждан от массовых политических репрессий, осужденных военными трибуналами.
      По вопросам обеспечения исправительных учреждений инженерно-техническими средствами охраны, при чрезвычайных происшествиях (побегах, совершения подозреваемыми и обвиняемыми, содержащимися под стражей, и осужденными преступлений, правонарушений в пути следования) практикуются совместные проверки военными и специализированными прокурорами, а в тех регионах, где отсутствуют специализированные прокуратуры - старшими помощниками;
      3) надзор за соблюдением прав, свобод и законных интересов осужденных несовершеннолетних, женщин, пенсионеров и инвалидов, отбывающих уголовные наказания в местах лишения свободы, в части обеспечения их средним образованием, охраны здоровья, трудовой занятостью, назначения и выплаты пенсий и пособий, за соблюдением законности в деятельности территориальных Республиканских государственных предприятий "Енбек" и их филиалов, целевого использования бюджетных средств, выделяемых на финансирование уголовно-исполнительной системы осуществляется старшими помощниками и специализированными прокурорами;
      4) надзор за соблюдением прав, свобод и законных интересов лиц, осужденных к наказаниям, не связанным с лишением свободы, а также за законностью выплаты денежных компенсаций, пособий и предоставления льгот реабилитированным гражданам осуществляется старшими помощниками и прокурорами городов, районов;
      5) надзор за состоянием законности в следственных изоляторах Комитета уголовно-исполнительной системы Министерства юстиции Республики Казахстан осуществляется старшими помощниками, а в следственных изоляторах Комитета национальной безопасности Республики Казахстан - прокурорами, уполномоченными осуществлять надзор за законностью следствия и дознания в органах национальной безопасности;
      6) старшие помощники и специализированные прокуроры осуществляют надзор за соблюдением учетно-регистрационной дисциплины, за законностью дознания в подразделениях уголовно-исполнительной системы и поддерживают государственное обвинение в судах по делам, направленным в суд этими подразделениями;
      7) соответствующие структурные подразделения прокуратур областей и приравненных к ним информируют старших помощников о ходе и результатах предварительного расследования и судебного рассмотрения уголовных дел в отношении сотрудников уголовно-исполнительной системы для последующего информирования Управления по надзору за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан Генеральной прокуратуры;
      8) специализированные прокуроры осуществляют надзор за законностью оперативно-розыскной деятельности в подразделениях уголовно-исполнительной системы по согласованию с подразделением органа прокуратуры по надзору за законностью оперативно-розыскной деятельности;
      9) специализированные прокуроры принимают участие в рассмотрении судами вопросов, предусмотренных  статьей 453 Уголовно-процессуального кодекса Республики Казахстан. В тех регионах, где отсутствуют специализированные прокуратуры, участие в суде по таким делам обеспечивается территориальными прокурорами.
      Надзор за законностью судебных постановлений указанной категории осуществляется старшими помощниками, специализированными прокурорами, а где отсутствует специализированная прокуратура - территориальными прокурорами;
      10) старшие помощники, специализированные прокуроры, а в тех регионах, где отсутствуют специализированные прокуратуры, территориальные прокуроры, осуществляют надзор за законностью судебных постановлений по гражданским делам, где стороной является орган уголовно-исполнительной системы, в том числе Республиканское государственное предприятие "Енбек".
      Специализированными и территориальными прокурорами принимается обязательное участие в судебном разбирательстве по гражданским делам, когда это предусмотрено законом, признано необходимым судом или вышестоящим прокурором, по делам, возбуждаемым по инициативе прокурора, по делам, затрагивающим интересы государства, права и интересы лиц, которые в силу своих физических и психических недостатков не могут осуществлять свое право на судебную защиту, несовершеннолетних, об оспаривании решений и действий (бездействий) органов государственного управления и должностных лиц, о банкротстве;
      11) старшими помощниками, специализированными прокурорами принимается непосредственное участие при рассмотрении в суде возбужденных ими дел об административных правонарушениях и обеспечивается проверка законности судебных актов по этим делам и своевременное опротестование;
      12) старшими помощниками по надзору за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан, старшими помощниками прокуроров областей по надзору за применением международных договоров обеспечивается законность исполнения требований (просьб) учреждений юстиции иностранных государств об исполнении приговора на их территории, а также содержания под стражей и транзитной перевозки подозреваемых, обвиняемых и осужденных в иностранные государства. 
       Сноска. Пункт 12 с изменениями, внесенными приказом Генерального Прокурора РК от 31 октября 2007 г.  N 38 .
 

    Глава 3. Организация работы по надзору за законностью
исполнения наказаний и реабилитации граждан

      13. В целях надлежащего обеспечения надзора Управлением по надзору за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан Генеральной прокуратуры организуются и проводятся учебные семинары и совещания, совместные проверки и стажирование старших помощников, специализированных прокуроров, изучается и распространяется положительный опыт работы, проявляется инициатива в постановке вопросов дальнейшего совершенствования действующего законодательства, вносятся предложения руководству Генеральной прокуратуры об ответственности нижестоящих прокуроров за упущения и недостатки в организации надзора.

      14. Прокурорами областей, городов Астана и Алматы, их старшими помощниками, специализированными прокурорами обеспечивается действенный надзор за соблюдением требований  Уголовного Уголовно-процессуального и  Уголовно-исполнительного кодексов Республики Казахстан, а также других законов, регулирующих исполнение наказаний и реабилитацию граждан, своевременное выявление, устранение и предупреждение нарушений законности, прав и законных интересов граждан и лиц, содержащихся в местах предварительного заключения и лишения свободы.
      Не реже одного раза в полугодие проводятся комплексные проверки состояния законности во всех исправительных учреждениях.
      В ходе проверок обращается особое внимание на соблюдение установленных законом прав и обязанностей осужденных, в том числе несовершеннолетних и женщин, законность содержания их в местах лишения свободы, неукоснительное исполнение требований закона о режиме и условиях отбывания наказания, коммунально-бытовом и медицинском обслуживании, трудовом использовании, а также о финансировании уголовно-исполнительной системы и целевом использовании бюджетных средств, выделяемых на содержание осужденных. При необходимости к проверкам привлекаются специалисты органов, наделенных контрольными функциями.
      Прокуроры областей, городов Астана и Алматы, их заместители в таких проверках участвуют лично.

      15. Старшими помощниками осуществляется непосредственный контроль за деятельностью специализированных прокуратур по вопросам исполнения наказаний в исправительных учреждениях, а также за деятельностью городских и районных прокуратур по надзору за законностью исполнения наказаний, не связанных с лишением свободы, и реабилитации граждан.

      16. Старшим помощником осуществляется надзор за законностью в деятельности Управления Комитета уголовно-исполнительной системы Министерства юстиции Республики Казахстан региона, а также применением  Закона Республики Казахстан "О реабилитации жертв массовых политических репрессий".

      17. В целях обеспечения конституционных прав, свобод и законных интересов подозреваемых и обвиняемых, содержащихся под стражей, и осужденных, соблюдения законности в местах предварительного заключения и лишения свободы старшими помощниками и специализированными прокурорами:
      1) не реже одного раза в месяц проводятся проверки состояния законности в следственных изоляторах.
      Еженедельно проводится прием всех подозреваемых и обвиняемых, содержащихся под стражей, подсудимых и осужденных, вновь поступивших в следственный изолятор из изоляторов временного содержания, а также из зала суда.
      При выявлении незаконно содержащихся под стражей немедленно принимаются меры к их освобождению;
      2) в исправительных учреждениях и следственных изоляторах ежемесячно проводятся прием подозреваемых и обвиняемых, содержащихся под стражей, подсудимых и осужденных по личным вопросам, а также проверки законности применения специальных средств, соблюдения учетно-регистрационной дисциплины, законности водворения в штрафной (дисциплинарный) изолятор, карцер, помещение камерного типа, одиночную камеру, о чем производятся записи в соответствующих журналах;
      3) постоянно осуществляется надзор за соблюдением законности в деятельности администраций учреждений и органов, исполняющих наказание, в соответствии с законодательством Республики Казахстан, в том числе при издании администрациями учреждений и органов уголовно-исполнительной системы приказов, распоряжений и постановлений;
      4) в целях предупреждения чрезвычайных происшествий, преступных проявлений в местах лишения свободы обеспечивается надзор за принимаемыми администрациями исправительных учреждений уголовно-правовыми мерами борьбы с преступностью и правонарушениями, в особенности с лидерами организованной преступности, злостными нарушителями режима содержания.
      В случаях возникновения в исправительных учреждениях и следственных изоляторах чрезвычайных происшествий (убийство, захват заложника, побег, групповое членовредительство и неповиновение требованиям администрации учреждения, освещение в средствах массовой информации о нарушениях прав и свобод подозреваемых и обвиняемых, содержащихся под стражей, и осужденных) специализированные прокуроры, а в тех регионах, где нет специализированных прокуратур и в случае значительной отдаленности исправительного учреждения - территориальные прокуроры, незамедлительно выезжают на место происшествия для выяснения и устранения причин и условий, способствовавших данным происшествиям, организации первоначальных следственных действий;
      5) обеспечивается незамедлительное сообщение телефонной связью и затем в суточный срок в Управление по надзору за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан Генеральной прокуратуры направляются специальные сообщения о всех преступлениях, совершенных сотрудниками уголовно-исполнительной системы, совершения подозреваемыми и обвиняемыми, содержащимися под стражей, и осужденными убийства, захвата заложника, массовых беспорядков и неповиновений, вооруженных и групповых побегов, коллективных членовредительств, действий, дезорганизующих нормальную работу учреждений, повлекшие тяжкие последствия, в том числе смерть работника исправительного учреждения, осужденного и нанесение материального ущерба. Информируют о результатах служебного расследования и ответственности виновных должностных лиц, принятых процессуальных решениях, результатах предварительного следствия и судебного рассмотрения уголовных дел.
      Также направляют специальные сообщения по выявленным незаконным постановлениям  судов, вынесенных при разрешении вопросов в порядке  статьи 453 Уголовно-процессуального кодекса Республики Казахстан, и повлекшим незаконное лишение свободы, освобождение из исправительной колонии, сокращение срока наказания;
      6) обеспечивается надлежащий надзор за точным исполнением законов об условно-досрочном и досрочном освобождении осужденных от наказания, при переводе их в колонии-поселения, тюрьму и из одних условий содержания в другие, а также при применении других нормативных правовых актов, регулирующих вопросы исполнения приговоров,  своевременно выявляют и предотвращают факты их незаконного применения либо отказа в применении;
      7) постоянно осуществляется надзор за применением законов о порядке рассмотрения заявлений и жалоб подозреваемых и обвиняемых, содержащихся под стражей, и осужденных.

      18. Городскими, районными прокурорами не реже одного раза в полугодие проводятся проверки состояния законности в деятельности уголовно-исполнительных инспекций с целью обеспечения неукоснительного исполнения наказаний, не связанных с лишением свободы, таких как лишение права занимать определенную должность или заниматься определенной деятельностью, привлечение к общественным работам, исправительные работы, ограничение свободы, а также условного осуждения и отсрочки отбывания наказания беременным женщинам, имеющим малолетних детей.
      В ходе проверок выясняется состояние рецидивной преступности среди лиц, состоящих на учете в уголовно-исполнительных инспекциях, уровень правонарушений, проведение воспитательной работы, реальное выполнение общественных и исправительных работ, законность условно-досрочного и досрочного освобождения от отбывания наказания либо отказа в применении.

      19. Городские и районные прокуроры также осуществляют надзор за применением законодательства о реабилитации граждан от массовых политических репрессий территориальными органами социальной защиты населения и другими государственными органами в части обоснованности выплат денежных компенсаций, пособий и предоставления льгот реабилитированным гражданам.

      20. Раз в полгода проводятся анализы состояния законности по приоритетным направлениям надзора, указанным в подпунктах 1-4  пункта 4 настоящей Инструкции, где отмечаются причины и условия, способствующие нарушениям законности, и определяются пути их устранения.
      По итогам года обобщаются состояния законности по всем приоритетным направлениям надзора.
      Анализы и обобщения представляются в Управление по надзору за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан Генеральной прокуратуры по итогам полугодия и года к 10 июля и 10 января.

      21. Управлением по надзору за законностью исполнения наказаний и реабилитации граждан Генеральной прокуратуры обобщается состояние прокурорского надзора по приоритетным направлениям не реже двух раз в год.