Шығыс Қазақстан облысының елді мекендерінің шекаралары шегінде Қазақстан Республикасының орман қорына кірмейтін жасыл екпелерді егу, күтіп-ұстау және қорғау ережелерін бекіту туралы

Шығыс Қазақстан облыстық мәслихатының 2014 жылғы 09 шілдедегі N 20/252-V шешімі. Шығыс Қазақстан облысының Әділет департаментінде 2014 жылғы 13 тамызда N 3452 болып тіркелді. Күші жойылды - Шығыс Қазақстан облыстық мәслихатының 2015 жылғы 17 сәуірдегі N 27/333-V шешімімен

      Ескерту. Күші жойылды - Шығыс Қазақстан облыстық мәслихатының 17.04.2015 N 27/333-V шешімімен.
      РҚАО-ның ескертпесі.
      Құжаттың мәтінінде түпнұсқаның пунктуациясы мен орфографиясы сақталған.
      Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 30 қаңтардағы "Әкімшілік құқық бұзушылық туралы" Кодексінің 3-бабының 2-тармағына, "Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы" Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 16 шілдедегі Заңының 21-бабының 4-1) тармақшасына, "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 23 қаңтардағы Заңының 6-бабының 2-2 тармағына сәйкес Шығыс Қазақстан облыстық мәслихаты ШЕШТІ:
      1. Қоса беріліп отырған Шығыс Қазақстан облысының елді мекендерінің шекаралары шегінде Қазақстан Республикасының орман қорына кірмейтін жасыл екпелерді егу, күтіп-ұстау және қорғау ережелері бекітілсін.
      2. Осы шешім оның алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.
 
 

      Сессияның төрағасы

Л. Цыбенко

      Шығыс Қазақстан облыстық
      мәслихатының хатшысы

Г. Пинчук


Шығыс Қазақстан
облыстық мәслихатының
2014 жылғы 9 шілдедегі
№ 20/252-V шешімімен 
бекітілді

Шығыс Қазақстан облысының елді мекендерінің шекаралары шегінде Қазақстан Республикасының орман қорына кірмейтін жасыл екпелерді егу, күтіп-ұстау және қорғау ережелері

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Шығыс Қазақстан облысының елді мекендерінің шекаралары шегінде Қазақстан Республикасының орман қорына кірмейтін жасыл екпелерді егу, күтіп-ұстау және қорғау ережелері (бұдан әрі - Ережелер) "Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 30 қаңтардағы "Әкімшілік құқық бұзушылық туралы" Кодексінің 3-бабының 2-тармағына, "Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы" Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 16 шілдедегі Заңының 21-бабының 4-1) тармақшасына, "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 23 қаңтардағы Заңының 6-бабының 2-2 тармағына сәйкес әзірленді және жеке және заңды тұлғалардың Шығыс Қазақстан облысының елді мекендерінің шекаралары шегінде Қазақстан Республикасының орман қорына кірмейтін жасыл екпелерді егу, күтіп-ұстау және қорғау тәртібін айқындайды.
      2. Осы Ережелерде мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:
      1) мамандандырылған ұйым – жарғысында жасыл екпелерді күтіп-ұстау мен қорғау бойынша жүргізілетін қызметтің түрін көрсету қарастырылған, қажетті материалдық және білікті еңбек ресурстары бар шаруашылық жүргізуші субъект;
      2) ортақ пайдаланудағы жерлер – алаңдар, көшелер, жаяу жүргінші жолдары, өтпежолдар, жолдар, жағалаулар, саябақтар, скверлер, орман саябақтары, желекжолдар, су тоғандары, жағажайлар, зираттар және тұрғындардың қажеттіліктерін қанағаттандыруға арналған өзге де объектілер (су құбырлары, жылу құбырлары, тазарту ғимараттары және басқа да ортақ пайдаланудағы инженерлік жүйелер, сондай-ақ ортақ пайдаланудағы жылу желілері мен инженерлік жүйелердің қорғау аймақтары) орналастырылған және орналастыруға арналған жерлер;
      3) жаппай санитарлық кесу – көп мөлшерде жел, қар құлатқан, қураған және ауру (қырық пайыздан астамы) ағаштары бар жасыл алқаптардың, саябақтардың, скверлердің белгіленген алаңдарында жүргізілетін ағаштар мен бұталарды кесу;
      4) жасыл алқап - түрдік құрамына қарамастан кемінде 0,125 гектар аумақта кем дегенде 50 дана ағашы бар көгалдандырылған аумақ;
      5) уәкілетті орган – жасыл екпелерді егу, күтіп-ұстау және қорғау жөніндегі жұмыстарды ұйымдастыру бойынша функцияларды жүзеге асыруға ауданның, қаланың әкімдігімен уәкілеттілік берілген ауданның, қаланың жергілікті бюджетінен қаржыландырылатын атқарушы орган;
      6) ішінара санитарлық кесу - қураған, солған, желден, қардан құлаған, қардан сынған барлық сынып жасындағы ағаштар мен бұталарды, сондай-ақ тамырқұлақ, серпянка және т.б. саңырауқұлақ ауруларына шалдыққан ағаштарды кесу;
      7) санитарлық-қорғау аймағы – арнайы тағайындалған аймақты, сондай-ақ жақын маңдағы қоныстану аумақтарынан және тұрғын үй-азаматтық мақсаттағы ғимараттар мен құрылыстардан, оларға тигізілетін келеңсіз факторлардың әсерін бәсеңдету мақсатында елді мекендегі өнеркәсіптік кәсіпорындар және басқа да өндірістік, коммуналдық және қойма объектілерін бөліп тұратын аумақ;
      8) жасыл екпелер – ортақ пайдаланудағы жерлердің елді мекендерінің шекараларында орналасқан орман саябақтары, саябақтар, скверлер, желекжолдар, сызық бойымен отырғызылған екпелер, үйлер маңындағы екпелер, газондар, гүлзарлар;
      9) орман саябағы - ортақ пайдаланудағы жерлердің елді мекендерінің шекараларында орналасқан, табиғи орманның барлық элементтерімен тұрақты табиғи кешенді қалыптастыру үшін іс-шаралар жүргізуді қажет ететін табиғи және (немесе) қолдан еккен екпе ағаштар.
      3. Республикалық және жергілікті маңызы бар ерекше қорғалатын табиғи аумақтарда, жеке тұрғын үй және жекеменшік қосалқы шаруашылық аумақтарында, саяжайлар учаскелерінде және коммуналдық қызметтердің қарауына жататын зираттардың учаскелерінде өсетін жасыл екпелерді қоспағанда, елді мекендердің аумақтарындағы барлық жасыл екпелер аудандық және қалалық жасыл қорды құрайды.
      4. Көгалдандыру елді мекеннің бас жоспары (немесе оларды алмастыратын тұрғындарының саны бес мыңға дейін елді мекендерді дамыту және құрылыс жүргізу схемасы) негізінде орындалған, белгіленген тәртіпте бекітілген құрылыс жүргізу жобасына сәйкес әзірленген жобалау (жобалау-сметалық) құжаттамалары бойынша жүзеге асырылады.
      5. Жобалау, құрылыс және шаруашылық қызмет Қазақстан Республикасының заңнамасында және осы Ережелерде белгіленген жасыл екпелерді қорғау жөніндегі талаптарды сақтай отырып жүзеге асырылады. Құрылыс, шаруашылық және өзге де қызметтерді ұйымдастыруға арналған жоба алды және жобалау құжаттамалары жасыл екпелердің жағдайы туралы толық және шындыққа сай мәліметтерден тұруы тиіс.
      6. Елді мекендердің аумақтарын және жұмыс істеп тұрған кәсіпорындардың санитарлық-қорғау аймақтарын көгалдандыру аумақтарды көгалдандыру нормативтерін ескерумен құрылыс салу аймағын ескере отырып, газондардың, алаңқайлардың, жолдардың, су тоғандарының және тағы сол сияқтылардың ашық учаскелерімен үйлесімде өсіп тұрған және отырғызуға жоспарланған ағаш-бұта өсімдіктерінің сандық және түрдік құрамын көрсетумен аудандар мен қалалардың елді мекендері бөлінісінде жасыл екпелерді орналастырудың жоспары негізінде, кәсіпорындар шығарындыларының ластаушы заттарын жұтуға қабілетті газға төзімді сүрек-бұта түрлерінің түржиынын ескере отырып, көгалдандыру нормативін: ені 300 метрге дейінгі санитарлық-қорғау аймақтары үшін – аймағы алаңының кем дегенде 60 %-ы; ені 300 метрден 1000 метрге дейінгі санитарлық-қорғау аймақтары үшін – аймағы алаңының кем дегенде 50%-ы ескерумен жүзеге асырылады. Санитарлық-қорғау аумақтарының нормативті алаңдарын көгалдандыру мүмкін болмаған жағдайда олардың орнына елді мекеннің уәкілетті орган бөліп берген аумақтарында отырғызу жүргізіледі.
      7. Елді мекендерді дамытудың бас жоспарына кіретін жер учаскелерін қоспағанда, елді-мекендердің шекараларында орналасқан ортақ пайдаланудағы жерлердегі жасыл алқаптар құрылыс салуға жатпайды.
      8. Жасыл екпелерді амалсыз шауып тастау (алу) заңнамада белгіленген тәртіппен, елді мекендерді дамытудың бас жоспарларын іске асыру мақсатында мемлекеттің мұқтажы үшін алып қоюға жататын жер учаскелерінде рұқсат етіледі.
 

2. Жасыл екпелерді есепке алу, күтіп-ұстау, қорғау және қалпына келтіру

      9. Сандық және сапалық сипаттамасын толық суреттеумен жасыл екпелерді есепке алу бойынша іс-шаралар кешенін, сондай-ақ жоспарлы негізде әрбір көгалдандыру элементінің графикалық кескіндемесімен түгендеу жүргізу арқылы жүзеге асырылады (бұдан әрі – жасыл екпелерді түгендеу). Есепке жасыл екпелердің барлық түрі жатады.
      10. Жасыл екпелерді есепке алу нәтижелерін көрсететін құжат, белгіленген тәртіппен ресімделген түгендеу материалдары болып табылады.
      11. Жасыл екпелерді түгендеу нәтижелерінің негізінде аудандар мен қалалардың елді-мекендерінің аумақтарындағы жасыл екпелердің үлгілері, түрдік құрамы, алаңының көлемі, жағдайы және орналасуы туралы мәліметтердің жиынтығы жүргізіледі (бұдан әрі – жасыл екпелердің тізілімі).
      12. Жасыл екпелерді түгендеуді ұйымдастыруды және өткізуді, жасыл екпелердің тізілімін жүргізуді уәкілетті орган атқарады.
      13. Жасыл екпелерді ағымдағы күтіп-ұстау, сақтау және өсімін молайту аталған аумақтар иелеріне жер пайдалану құқығы шекарасында бекітіліп берілген жер иелеріне, жер пайдаланушыларға жүктеледі.
      14. Жасыл екпелерді күтіп-ұстауға көгалдандыру бойынша келесі негізгі жұмыс түрлері енгізілген:
      1) жасыл екпелерді егу;
      2) діңнің түбінде шұңқыр жасаумен топырақты қопсыту, ағаштарды әктеу;
      3) гүлзарлар, газондар жасау, арамшөптерді жұлу, шөпті шабу;
      4) бүкіл вегетациялық кезең бойы жасыл екпелерді суару;
      5) ауру, қурай бастаған, қепкен және зақымдалған, сондай-ақ апаттық жағдай туғызатын бұтақтарды кесіп алып тастау (электр берілісі желілерінде, газ құбырларында жатқан, ғимараттардың шатырларын бұзатын, жол қозғалысы қауіпсіздігіне қауіп төндіретін, тұрғын ғимараттардың терезелері мен балкондарына бұтақтарымен тірелген);
      6) тамыр жүйесінің тігінен немесе көлденеңінен таралуына байланысты (1 метрден кем емес) топырақ кесегімен бірге қайта отырғызудың жоғары технологиясын сақтай отырып, жасы І сыныпты (жапырақты түрлер үшін - 10 жылға дейін және қылқан жапырақты түрлер үшін – 20 жылға дейін), сирек - жасы ІІ сыныпты (жапырақты түрлер үшін - 11 жылдан 20 жылға дейін және қылқан жапырақты түрлер үшін 21 жылдан 40 жылға дейін) өсіп тұрған жапырақты және қылқан жапырақты ағаштар мен бұталарды топырақ кесегімен қайта отырғызу;
      7) жасыл екпелерді шауып тастау (апаттық, кеуіп қалған, өсіп-жетіліп болған ағаштарды және бұталарды санитарлық кесу);
      8) тыңайтқыш салу;
      9) жасыл екпелердің зиянкестерімен және ауруларымен күрес.
      15. Жасыл екпелерді отырғызу және қайта отырғызу уәкілетті орган берген рұқсатта жұмыстарды жүргізу күні көрсетіліп, қайта отырғызудың арнайы технологиясы сақтала отырып жүргізіледі. Жапырақты және қылқан жапырақты ағаштардың тиімді жерсінуі мақсатында оларды күз түскеннен бастап ерте көктемге дейін отырғызу және қайта отырғызуды жүргізу ұсынылады.
      16. Ағаштарды жасарту және қою өскен ағаштарды сирету бойынша жұмыстар вегетация кезеңі басталғанға дейін немесе күздің аяғында жүргізіледі.
      17. Жасыл екпелерді қорғау, соның ішінде жасыл екпелерде химиялық және фитосанитариялық өңдеулер жүргізу бойынша жұмыстарды ұйымдастыруды уәкілетті орган жүзеге асырады.
      18. Қажетті күтіп-баптаудың жоқтығына, механикалық зақымдалуға, көшеттердің баяу өсуіне байланысты жасыл екпелердің жойылғандығы анықталған жағдайларда оларды қалпына келтіруді жасыл екпелердің иелері және/немесе бюджет қаржысы есебінен жүргізіледі.
      19. Жасыл екпелерді ұрлағаны немесе зақымдағаны үшін залалдың орнын толтыруды қолданыстағы заңнамаға сәйкес зақым келтірген тұлға жүзеге асырады.
      20. Құрылыс және басқа да жұмыс түрлерін жүргізген кезде осы учаскедегі шауып тастауға немесе санитарлық кесуге жатпайтын, сақталуы тиіс барлық екпе ағаштар механикалық және басқа да зақымданудан оларды қорғаудың тиімділігін қамтамасыз ететін арнайы қоршаулармен қорғалулары тиіс.
      21. Жаңа құрылыс, соның ішінде қайта жаңартуға жататын аумақтарда ұйымдастырған кезде, мақсатты тағайындалуына (жеке тұрғын үй құрылысы, өнеркәсіптік және азаматтық құрылыс объектілері, әкімшілік ғимараттар, коммуникация, қызмет көрсету саласы объектілерінің барлық түрлері) және жер учаскесіне құқығына қарамастан жасыл екпелерді кесу түгендеу материалдарының негізінде уәкілетті органның рұқсаты бойынша жүргізіледі. Аталған жағдайда жасыл екпелерді өтемдік қалпына келтіру кесуге жатқызылған сүрек-бұта түрлерінің әрбір данасы үшін екі көшет мөлшерінде жүзеге асырылады.
      22. Ағаштардың, сондай-ақ олардың бұтақтарының құлауы адамдардың өмірі мен денсаулығына қауіп төндірген, үй-жайлар мен ғимараттардың, коммуникациялардың зақымдануына, жол қозғалысы қауіпсіздігінің бұзылуына алып келетін, оның ішінде жол белгілерін көрінуден жауып қалған, төтенше және апатты жағдайларда аталған екпе ағаштарды шауып тастау және санитарлық кесу рұқсатты ресімдеусіз шұғыл түрде жүргізіледі. Жасыл екпелерді шауып тастау немесе санитарлық қырқу фактісі кейіннен, жұмыс жүргізу басталған сәттен бастап жетпіс екі сағаттың ішінде белгіленген тәртіпте уәкілетті органға хабарлаумен, төтенше жағдайлардың алдын алу немесе оларды жою бойынша жұмыстарды орындаған мамандандырылған қызметтердің, органдардың немесе тұлғалардың еркін нысанда жасаған актісімен куәландырылады.
      23. Су ресурстарының жер үсті көздерінің (өзендер, су тоғандары) көктемгі су тасқыны кезінде төтенше жағдайларды болдырмау үшін өзендердің арналарында, су тоғандарында өсіп тұрған жасыл екпелерді шабу шұғыл түрде жүргізіледі. Шауып тастау фактісі кейіннен, жұмыс жүргізу басталған сәттен бастап белгіленген тәртіпте жетпіс екі сағаттың ішінде уәкілетті органға хабарлаумен, төтенше жағдайлардың алдын алу немесе оларды жою бойынша жұмыстарды орындаған мамандандырылған қызметтердің, органдардың немесе тұлғалардың еркін нысанда жасаған актісімен куәландырылады.
      24. Өнеркәсіптік, азаматтық тағайындаудағы ғимараттардан және жеке тұрғын үй құрылысынан 5 метрден кем қашықтықта өсіп тұрған ағаштар үшін, егер өсіп тұрған ағаштың ұшарбасы ғимарат үшін қауіп туғызған жағдайда (шатырды, балконды, лоджияны, терезені сындыратын және (немесе) тамырлары ғимараттың іргетасын бұзатын болса), оларды санитарлық кесуге, амалсыз шауып тастауға рұқсат апаттық жасыл екпелер сияқты іргелес аумаққа өтемдік отырғызуды белгілеумен беріледі.
      25. Апаттық жағдайлардың туындауына, жетіліп болған (қартайған), апатты (құлау қаупін төндіретін) қураған, әбден жетіліп болған ағаштардың (тез өсетін, тіршілік ету мерзімі қысқа: жасы 40-тан асқан теректердің барлық түрлері; жасы 20-дан асқан жеміс ағаштары; аласа шегіршін және басқа да түрлер) өздігінен құлауына жол бермеу үшін алдын ала зерттеудің нәтижелеріне сәйкес екпе ағаштың сапалық жағдайына қарамастан (ұшарбасы, жапырағы, діңі және тағы басқа) амалсыз шауып тастауға немесе санитарлық кесуге рұқсат беріледі.
      26. Жол-көлік оқиғалары салдарынан ортақ пайдаланудағы жерлерде және жеке меншік аумақтарда өсетін жасыл екпелер механикалық зақымдалған немесе жойылған жағдайда, кінәлі тарап кесіп тастауға жататын сүрек-бұта өсімдіктерінің әрбір данасы үшін екі көшеттен өтеумен екпелерді отырғызу арқылы зақымдалған немесе жойылған екпе ағаштарды өтемдік қалпына келтіруді жүргізеді.
      27. Электр желілерінің қолданыстағы қорғау және санитарлық-қорғау аймақтарының бойында өсетін жасыл екпелерді санитарлық кесу, амалсыздан шауып тастау, санитарлық қырқу, қаңқалы және жартылай қаңқалы бұтақтарды қатты қысқарту, өскіндерін сирету және реттеу, ұшарбастары мен бұтақтарының кебуі салдарынан өзінің декоративік сапасын жоғалтқан, бірақ штамбасы мен діңі сау ағаштарды жасарту үшін жарамды ересек ағаштардың кем дегенде 3,5 метр биіктіктегі діңдерін кесу, пішіндеуге келетін жекелеген ағаштардың, бұталардың және жасыл екпелердің бұтақтары мен өскіндерін оларға белгілі бір эстетикалық пішін беру мақсатымен қырқу ведомстволық қарастылығы бойынша мамандандырылған қызметтер рұқсатсыз, бірақ уәкілетті органға хабарлаумен және оларды жүргізуді бастау сәтінен бастап жетпіс екі сағаттың ішінде орындалатын жұмыс түрлерінің кестесін ұсынумен жүргізеді. Бұл орайда, көрсетілген жұмыс түрлерін орындаудың технологиясын қатаң сақтау қамтамасыз етіледі.
      28. Апаттық, кеуіп қалған, әбден жетіліп болған екпе ағаштарды санитарлық кесу кезінде, әрбір кесілген апатты екпе ағаш үшін, шауып тастауға жатқызылған сүрек-бұта өсімдіктерінің әрбір данасы үшін бір көшеттен жасыл екпелерді кепілді өтемдік отырғызу жүзеге асырылады.
      29. Жасыл екпелерді санитарлық кесу (ішінара, жаппай) амалсыз шауып тастау, қайта отырғызу, ұшарбасын пішіндеу, санитарлық қырқу, декоративтілігі жоғары негізгі төзімді түрдің дамуына кедергі келтіретін және сүрекдіңнің сапасын жақсарту үшін кепкен, шіріген, декоративтілігі төмен және рекреациялық әсерге төзімділігі нашар ағаштар мен бұталарды кесу, штамбасын тазарту уәкілетті органның рұқсаты негізінде жүргізіледі.
      30. Уәкілетті органнан рұқсат алғаннан кейін жеке немесе заңды тұлға көгалдандыру екпе ағаштарын амалсыздан шауып тастау, қайта отырғызу, ұшарбасын пішіндеу, санитарлық қырқу, ландшафттық кесу, штамбасын тазарту, қайта отырғызуды өз күшімен жүргізеді немесе аталған жұмыс түрлерін орындайтын мамандандырылған ұйымдарға жүгінеді.
      31. Жұмыс өндірісі орнында жасыл екпелер мен шабылған қалдықтарды (үгінділер, бұтақтар, жапырақтар, қабық) үюге және сақтауға тыйым салынады. Ағаштарды жығу, көлденеңінен кесу және шабу қалдықтарын тасымалдау бойынша барлық жұмыстар толық техника қауіпсіздігінің талаптарына сәйкес жүргізілуі қажет.
      32. Ортақ пайдаланудағы жерлерде және ғимараттар мен құрылыстарға, көп қабатты тұрғын үйлерге іргелес аумақтарда ағаштардың желден, табиғи сипаттағы басқа да оқиғалардың, жол-көлік оқиғаларының және басқа ұқсас оқиғалардың салдарынан апаттық құлауы жағдайында, құлау орындарын уақытында санитарлық тазарту және ағаш қалдықтарын әкетуді жер пайдалану құқығы шекараларында аталған аумаққа қарайтын ұйымдар қамтамасыз етеді.
      33. Жасыл екпелерді амалсыздан шауып тастау үшін залалдың орнын толтыру қолданыстағы заңнамаға сәйкес жүзеге асырылады.
      34. Уәкілетті органның рұқсатымен санитарлық кесілген, амалсыздан шауып тасталған жасыл екпелерді өтемдік қалпына келтіру жапырақты және қылқан жапырақты түрлердің көшеттерін отырғызу арқылы жүргізіледі. Бұл орайда, амалсыздан шауып тасталған ағаштар үшін өтемдік отырғызу сол жер учаскесі аумағында (сәулет шарттарын ескерумен) немесе уәкілетті орган белгілеген арнайы учаскелерде жүргізіледі.
      35. Республикалық немесе жергілікті бюджеттерден қаржыландырылатын сәулет, қала құрылысы және құрылыс жұмыстары жүргізілген кезде, жасыл екпелерді қалпына келтіру белгіленген тәртіпте көгалдандыру жобасына сәйкес тиісті бюджет қаржысы есебінен жүргізіледі.
      36. Жеке және заңды тұлғалар жасыл екпелерді санитарлық кесу, амалсыздан шауып тастау, штамбасын тазарту, санитарлық қырқу, қайта отырғызуға рұқсат ресімдеу үшін келесі құжаттарды тапсыруы тиіс:
      1) уәкілетті орган басшысының атына өтініш берушінің тегі, аты, әкесінің аты, байланыс телефоны, мекенжайы, сұратылып отырған екпе ағаштардың орналасқан орындары көрсетілген өтініш;
      2) жер учаскесіне құқығын белгілейтін құжаттардың көшірмесі;
      3) көшеттерді отырғызуды аяқтаудың күнін көрсетумен, өтемдік көгалдандыру бойынша кепілхат.
      37. Уәкілетті орган жасыл екпелердің мәселесі бойынша өтініштерді заңнамада белгіленген мерзімнің ішінде келесі ретпен қарайды:
      1) сол жерлерге барып өтініштерде көрсетілген жасыл екпелерді анықтайды, олардың түрдік құрамына, жасына, сапалық жағдайына сәйкестігін нақтылайды және нәтижелері бойынша зерттеу актісін жасайды;
      2) жасыл екпелерді санитарлық кесуге, амалсыздан шауып тастауға, қайта отырғызуға, пішіндеп қырқуға (жасартуға), санитарлық қырқуға, штамбасын тазалауға арналған рұқсат беру материалдарын дайындауды жүзеге асырады.
      38. Екпе ағаштарды санитарлық кесуге, амалсыздан шауып тастауға, қайта отырғызуға, ұшарбасын пішіндеуге, штамбасын тазартуға арналған рұқсаттың қолданыс мерзімін уәкілетті орган климаттық жағдайларға және екпе ағаштардың түрдік құрамына байланысты құрылыстың және қайта жаңартудың барлық кезеңіне анықтайды.
      39. Көгалдандырылған аумақтарда мыналарға:
      1) жасыл екпелерді зақымдауға немесе жоюға;
      2) от жағуға, түскен жапырақ пен құрғақ шөпті өртеуге;
      3) тұрмыстық және өнеркәсіп қалдықтарымен, сарқынды сулармен қоқыстауға және ластауға;
      4) ағаштан шырын өндіруге, қабығын кертуге, жазуға, ағаштарға жарнама, хабарландыру, қандай да болмасын белгілер, түрлі көрсеткіштер, сымдар ілуге, ағаштарға ілмек, шеге мен басқа да бөтен дене қағуға;
      5) осы аумақты пайдалануға қосуға және жасыл екпелерді күтуге арналған техникадан басқа автокөлік құралдарының, құрылыс және ол үшін көзделмеген орындарда басқа техниканың жүруіне және тұрағына;
      6) автокөлік құралдарын жууға;
      7) мал жаюға;
      8) түрлі жүктерді, соның ішінде құрылыс материалдарын үюге;
      9) ағаштар мен бұталардың сақталуын қамтамасыз ететін шараларды қабылдамай, жасыл екпелер алып жатқан учаскелерге төбеден қар лақтыруға жол берілмейді.
 

3. Ережелерді бұзғаны үшін жауапкершілік

      40. Осы Ережелердің талаптарын бұзғаны үшін жеке және заңды тұлғалар Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 30 қаңтардағы "Әкімшілік құқық бұзушылық туралы" Кодексіне сәйкес жауап береді.
 

Об утверждении Правил создания, содержания и защиты не входящих в лесной фонд Республики Казахстан озеленительных насаждений в пределах границ населенных пунктов Восточно-Казахстанской области

Решение Восточно-Казахстанского областного маслихата от 09 июля 2014 года № 20/252-V. Зарегистрировано Департаментом юстиции Восточно-Казахстанской области 13 августа 2014 года N 3452. Утратило силу - решением Восточно-Казахстанского областного маслихата от 17 апреля 2015 года № 27/333-V

      Сноска. Утратило силу - решением Восточно-Казахстанского областного маслихата от 17.04.2015 № 27/333-V.
      Примечание РЦПИ.
      В тексте документа сохранена пунктуация и орфография оригинала.
      В соответствии с пунктом 2 статьи 3 Кодекса Республики Казахстан от 30 января 2001 года "Об административных правонарушениях", подпунктом 4-1) статьи 21 Закона Республики Казахстан от 16 июля 2001 года "Об архитектурной, градостроительной и строительной деятельности в Республике Казахстан", пунктом 2-2 статьи 6 Закона Республики Казахстан от 23 января 2001 года "О местном государственном управлении и самоуправлении в Республике Казахстан", Восточно-Казахстанский областной маслихат РЕШИЛ:
      1. Утвердить прилагаемые Правила создания, содержания и защиты не входящих в лесной фонд Республики Казахстан озеленительных насаждений в пределах границ населенных пунктов Восточно-Казахстанской области.
      2. Настоящее решение вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.
 
 

      Председатель сессии

Л. Цыбенко

      Секретарь
      Восточно-Казахстанского
      областного маслихата

Г. Пинчук


Утверждены решением
Восточно-Казахстанского
областного маслихата
от 9 июля 2014 года № 20/252-V

Правила создания, содержания и защиты не входящих в лесной фонд Республики Казахстан озеленительных насаждений в пределах границ населенных пунктов Восточно-Казахстанской области

1. Общие положения

      1. Настоящие Правила создания, содержания и защиты не входящих в лесной фонд Республики Казахстан озеленительных насаждений в пределах границ населенных пунктов Восточно-Казахстанской области (далее - Правила) разработаны в соответствии с пунктом 2 статьи 3 Кодекса Республики Казахстан от 30 января 2001 года "Об административных правонарушениях", подпунктом 4-1) статьи 21 Закона Республики Казахстан от 16 июля 2001 года "Об архитектурной, градостроительной и строительной деятельности в Республике Казахстан", пунктом 2-2 статьи 6 Закона Республики Казахстан от 23 января 2001 года "О местном государственном управлении и самоуправлении в Республике Казахстан" и определяют порядок создания, содержания и защиты не входящих в лесной фонд Республики Казахстан озеленительных насаждений физическими и юридическими лицами в пределах границ населенных пунктов Восточно-Казахстанской области.
      2. В настоящих Правилах используются следующие основные понятия:
      1) специализированная организация - хозяйствующий субъект, в уставе которого предусмотрены виды деятельности по содержанию и защите озеленительных насаждений, имеющий необходимые материальные и квалифицированные трудовые ресурсы;
      2) земли общего пользования - земли, занятые и предназначенные для занятия площадями, улицами, тротуарами, проездами, дорогами, набережными, парками, скверами, лесопарками, бульварами, водоемами, пляжами, кладбищами и иными объектами, предназначенными для удовлетворения нужд населения (водопроводы, отопительные трубы, очистные сооружения и другие инженерные системы общего пользования, а также охранные зоны тепловых сетей и инженерных систем общего пользования);
      3) санитарные рубки сплошные - рубка деревьев и кустарников, проводимая на определенной площади в зеленых массивах, парках, скверах с большим количеством ветровала, снеговала, усыхающих и больных (более сорока процентов) деревьев;
      4) зеленый массив - озелененная территория, насчитывающая не менее 50 экземпляров деревьев на территории не менее 0,125 гектар, независимо от видового состава;
      5) уполномоченный орган - исполнительный орган, финансируемый из местного бюджета района, города, уполномоченный акиматом района, города на осуществление функции по организации работ по созданию, содержанию и защите озеленительных насаждений;
      6) санитарные рубки выборочные - рубка деревьев и кустарников всех классов возраста сухостойных, отмерших, ветровальных, снеговальных, снеголомных, а также деревьев, поврежденных корневой губкой, серпянкой и другими грибковыми болезнями;
      7) санитарно-защитная зона - территория, отделяющая зоны специального назначения, а также промышленные предприятия и другие производственные, коммунальные и складские объекты в населенном пункте от близлежащих селитебных территорий, зданий и сооружений жилищно-гражданского назначения в целях ослабления воздействия на них неблагоприятных факторов;
      8) озеленительные насаждения - лесопарки, парки, скверы, бульвары, линейные посадки, придомовые посадки, газоны, цветники, расположенные в границах населенных пунктов на землях общего пользования;
      9) лесопарк - естественное и (или) искусственное насаждение, расположенное в границах населенного пункта на землях общего пользования, требующее проведения мероприятий для формирования устойчивого природного комплекса со всеми элементами естественного леса.
      3. Все озеленительные насаждения, находящиеся на территории населенных пунктов, образуют районный и городской зеленый фонд, за исключением озеленительных насаждений, произрастающих на особо охраняемых природных территориях республиканского и местного значения, территориях индивидуального жилья и личного подсобного хозяйства, на дачных участках и на участках кладбищ, находящихся в ведении коммунальных служб.
      4. Озеленение осуществляется по проектной (проектно-сметной) документации, разработанной в соответствии с утвержденными в установленном порядке проектом застройки, выполненными на основании генерального плана населенного пункта (или их заменяющей схемы развития и застройки населенных пунктов с численностью жителей до пяти тысяч человек).
      5. Проектная, строительная и хозяйственная деятельность осуществляется с соблюдением требований по защите озеленительных насаждений, установленных законодательством Республики Казахстан и настоящими Правилами. Предпроектная и проектная документация на организацию строительной, хозяйственной и иной деятельности должна содержать полные и достоверные сведения о состоянии озеленительных насаждений.
      6. Озеленение территорий населенных пунктов и санитарно-защитных зон действующих предприятий осуществляется на основе плана размещения озеленительных насаждений в разрезе населенных пунктов районов и городов, с указанием количественного и видового состава существующей и проектируемой к посадке древесно-кустарниковой растительности, в сочетании с открытыми участками газонов, площадок, дорожек, водоемов и так далее, с учетом зоны застройки (далее дендроплан) с учетом нормативов озеленения площадей: для санитарно-защитных зон шириной до 300 м – не менее 60% площади зоны, для санитарно-защитных зон шириной от 300 м до 1000 м – не менее 50% площади зоны, с учетом ассортимента газоустойчивых древесно-кустарниковых пород, способствующих поглощению загрязняющих веществ от выбросов предприятий. При невозможности озеленения нормативных площадей санитарно-защитных зон, выполняются замещающие посадки на отведенных уполномоченным органом территориях населенного пункта.
      7. Зеленые массивы, расположенные в границах населенных пунктов на землях общего пользования, застройке не подлежат, за исключением земельных участков, подпадающих под генеральные планы развития населенных пунктов.
      8. Вынужденный снос (удаление) озеленительных насаждений допускается на земельных участках, подлежащих изъятию для государственных нужд в целях реализации генеральных планов развития населенных пунктов, в установленном законодательством порядке.
 

2. Учет, содержание, защита и восстановление озеленительных насаждений

      9. Учет озеленительных насаждений осуществляется посредством проведения комплекса мероприятий по учету объектов озеленения с подробным описанием количественных и качественных характеристик, а также графическим отображением каждого элемента озеленения на плановой основе (далее – инвентаризация озеленительных насаждений). Учету подлежат все виды озеленительных насаждений.
      10. Документом, отображающим результаты учета озеленительных насаждений, являются в установленном порядке оформленные материалы инвентаризации озеленительных насаждений.
      11. На основании результатов инвентаризации озеленительных насаждений ведется реестр данных о типах, видовом составе, размере площади, состоянии и расположении озеленительных насаждений на территориях населенных пунктов районов и городов (далее - реестр озеленительных насаждений).
      12. Организация и проведение инвентаризации озеленительных насаждений, ведения реестра озеленительных насаждений производится уполномоченным органом.
      13. Текущее содержание, сохранность и воспроизводство озеленительных насаждений возлагается на владельцев, землепользователей, которым принадлежит данная территория, в границах права землепользования.
      14. Содержание озеленительных насаждений включает в себя основные виды работ по озеленению:
      1) посадка озеленительных насаждений;
      2) рыхление почвы с устройством приствольных лунок, побелка деревьев;
      3) устройство цветников, газонов, прополка сорняков, покос травы;
      4) полив озеленительных насаждений на протяжении всего вегетационного периода;
      5) удаление больных, усыхающих, сухих и поврежденных ветвей, а также создающих аварийные ситуации (лежащих на линиях электропередач, газовых трубах, разрушающих кровлю зданий, создающих угрозу безопасности дорожного движения, упирающихся ветвями в окна и балконы жилых зданий);
      6) пересадка растущих деревьев и кустарников лиственных и хвойных пород с комом І класса возраста (до 10 лет - для лиственных пород и до 20 лет – для хвойных пород), реже - II класса возраста (от 11 до 20 лет - для лиственных пород и от 21 до 40 лет - для хвойных пород) с соблюдением высоких технологий по пересадке с комом земли (не менее 1 метра) в зависимости от распределения корневой системы по вертикали или горизонтали;
      7) снос (санитарная рубка аварийных, сухостойных, перестойных деревьев и кустарников) озеленительных насаждений;
      8) внесение удобрений;
      9) борьба с вредителями и болезнями озеленительных насаждений.
      15. Посадка и пересадка озеленительных насаждений осуществляется при условии соблюдения специальных технологий пересадок с указанием даты проведения работ в разрешении, выданном уполномоченным органом. В целях эффективной приживаемости деревьев лиственных и хвойных пород их посадку и пересадку рекомендуется проводить в период с наступления осени до ранней весны.
      16. Работы по омолаживанию деревьев и прореживание густо произрастающих деревьев проводятся до начала вегетации или поздней осенью.
      17. Организация работ по защите озеленительных насаждений, в том числе по проведению химических и фитосанитарных обработок озеленительных насаждений, осуществляется уполномоченным органом.
      18. В случаях установления гибели озеленительных насаждений, в связи с отсутствием необходимого ухода и содержания, механическими повреждениями, слабой приживаемостью саженцев, их восстановление производится владельцами озеленительных насаждений и/или за счет бюджетных средств.
      19. Возмещение ущерба за кражу или порчу озеленительных насаждений осуществляется лицом, причинившим вред в соответствии с действующим законодательством.
      20. При проведении строительных и других видов работ все насаждения, подлежащие сохранению на данном участке, не подпадающие под снос или санитарную рубку, должны быть защищены от механических и других повреждений специальными защитными ограждениями, обеспечивающими эффективность их защиты.
      21. При организации нового строительства, в том числе на территориях, подпадающих под реконструкцию, независимо от целевого назначения (строительство индивидуального жилья, объектов промышленного и гражданского строительства, административных зданий, всех видов коммуникаций, объектов сферы обслуживания) и прав на земельный участок, снос озеленительных насаждений осуществляется по разрешению уполномоченного органа на основании материалов инвентаризации озеленительных насаждений. В данном случае компенсационное восстановление озеленительных насаждений осуществляется в количестве двух саженцев, за каждый экземпляр древесно-кустарниковой растительности, попадающей под снос.
      22. В чрезвычайных и аварийных ситуациях, когда падение деревьев, а также их ветвей, представляет угрозу жизни и здоровью людей, повреждению зданий и сооружений, коммуникациям, безопасности дорожного движения, в том числе при перекрывании визуального обзора дорожных знаков, снос и санитарная обрезка указанных насаждений производится в экстренном порядке без оформления разрешения. Факт сноса или санитарной обрезки озеленительных насаждений удостоверяется актом произвольной формы, составленным специализированными службами, органами или лицами, выполнившими работы по предупреждению или ликвидации чрезвычайных ситуаций, с последующим уведомлением уполномоченного органа, в установленном порядке в течение семидесяти двух часов с момента начала проведения работ.
      23. Для предотвращения чрезвычайных ситуаций в период половодья от поверхностных источников водных ресурсов (реки, водоемы), снос озеленительных насаждений, произрастающих в русле рек, водоемов, производится в экстренном порядке. Факт сноса удостоверяется актом произвольной формы, составленным специализированными службами, органами или лицами, выполнившими работы по предупреждению или ликвидации чрезвычайных ситуаций с последующим уведомлением уполномоченного органа в установленном порядке, в течение семидесяти двух часов с момента начала проведения работ.
      24. Для деревьев, растущих на расстоянии менее 5 метров от зданий промышленного, гражданского назначения и индивидуальных жилых строений, при условии, что крона растущего дерева представляет угрозу для здания (разрушает кровлю, балконы, лоджии, окна и (или) корни разрушают фундамент здания), разрешение на их санитарную обрезку, вынужденный снос, выдается как на аварийные озеленительные насаждения, с определением компенсационной посадки на прилегающей территории.
      25. Для недопущения возникновения аварийных ситуаций, самопроизвольного падения перестойных (старовозрастных), аварийных (создающих угрозу падения), сухостойных, переспелых деревьев (быстрорастущие, с коротким сроком жизнедеятельности: все разновидности тополей, возрастом старше 40 лет; плодовые деревья, возрастом более 20 лет; вяз приземистый, и другие породы) выдается разрешение на их вынужденный снос или санитарную рубку, вне зависимости от качественного состояния насаждения (кроны, листвы, ствола и так далее), согласно результатам предварительного обследования.
      26. В случае механического повреждения или уничтожения озеленительных насаждений, произрастающих на землях общего пользования и на частных территориях, в результате дорожно-транспортного происшествия, виновной стороной производится компенсационное восстановление поврежденных или уничтоженных насаждений путем высадки саженцев, с компенсацией в количестве двух саженцев, за каждый экземпляр древесно-кустарниковой растительности, попадающей под снос.
      27. Санитарная рубка, вынужденный снос (удаление), санитарная обрезка, сильное укорачивание скелетных и полускелетных ветвей, прореживание и регулирование побегов, обрезка ствола на высоте не менее 3,5 метра у взрослых деревьев, пригодных для омолаживания со здоровыми штамбами и стволами, потерявшими свои декоративные качества вследствие усыхания вершин и ветвей, обрезка ветвей и побегов отдельных деревьев, кустарников и насаждений, поддающихся формовке, с целью придания им определенной эстетической формы озеленительных насаждений, произрастающих вдоль существующих охранных и санитарно-защитных зон электрических сетей, производится специализированными службами по ведомственной принадлежности сетей без разрешения, но с уведомлением уполномоченного органа и предоставлением графика выполняемых видов работ в течение семидесяти двух часов с момента начала их проведения. При этом обеспечивается строгое соблюдение технологии выполнения указанных видов работ.
      28. При санитарной рубке аварийных, сухостойных, перестойных насаждений, за каждое вырубленное аварийное насаждение осуществляется гарантийная компенсационная посадка озеленительных насаждений в количестве одного саженца за каждый экземпляр древесно-кустарниковой растительности, попадающей под снос.
      29. Санитарная рубка (выборочная, сплошная), вынужденный снос, пересадка, формирование кроны, санитарная обрезка, вырубка сухих, фаутных, низкодекоративных и слабоустойчивых к рекреационному воздействию деревьев и кустарников, мешающих развитию главной высокодекоративной устойчивой породы и для улучшения качества древостоя, подчистка штамба, пересадка озеленительных насаждений производятся на основании разрешения уполномоченного органа.
      30. После получения разрешения уполномоченного органа физическое или юридическое лицо выполняет своими силами вынужденный снос, пересадку, формирование кроны, санитарную обрезку, ландшафтную рубку, подчистку штамба, пересадку озеленительных насаждений или обращается в специализированные организации, выполняющие данные виды работ.
      31. Складирование и хранение на месте производства работ вырубленных озеленительных насаждений и порубочных остатков (опилок, веток, листьев, коры) не допускается. Все работы по валке, раскряжевке и транспортировке порубочных остатков должны производиться в полном соответствии с требованиями техники безопасности.
      32. В случае аварийного падения деревьев в результате ветровала, других случаев природного характера, дорожно-транспортных происшествий и других подобных случаев, уборку упавшего дерева, своевременную санитарную очистку места падения и вывоз древесных остатков на землях общего пользования и на территориях, прилегающих к зданиям, сооружениям, многоэтажным жилым домам, обеспечивают организации, которым принадлежит данная территория, в границах права землепользования.
      33. Возмещение вреда за вынужденный снос озеленительных насаждений осуществляется в соответствии с действующим законодательством.
      34. Компенсационное восстановление озеленительных насаждений за санитарную рубку, вынужденный снос, произведенный с разрешения уполномоченного органа, производится путем посадки саженцев лиственных и хвойных пород. При этом компенсационная посадка за вынужденный снос производится на данной территории земельного участка (учитывая архитектурные условия) или специальных участках, определяемых уполномоченным органом.
      35. При проведении архитектурных, градостроительных и строительных работ, финансируемых из республиканского или местных бюджетов, восстановление озеленительных насаждений производится за счет средств соответствующего бюджета в установленном порядке согласно проекту озеленения.
      36. Физические и юридические лица для оформления разрешения на санитарную рубку, вынужденный снос, подчистку штамба, санитарную обрезку, пересадку озеленительных насаждений, представляют следующие документы:
      1) заявление на имя руководителя уполномоченного органа с указанием фамилии, имени, отчества заявителя, контактного телефона, адреса места нахождения испрашиваемых насаждений;
      2) копию правоустанавливающих документов на земельный участок;
      3) гарантийное письмо по компенсационному озеленению, с указанием даты завершения высадки саженцев.
      37. Уполномоченный орган, в установленный законодательством срок, рассматривает заявления по вопросам озеленительных насаждений в следующей последовательности:
      1) с выездом на место устанавливает указанные в заявлении озеленительные насаждения, уточняет их соответствие породному составу, возрасту, качественному состоянию и по результатам составляет акт обследования;
      2) осуществляет подготовку материалов разрешений на санитарную рубку, вынужденный снос, пересадку озеленительных насаждений, формовочную обрезку (омолаживание), санитарную обрезку, подчистку штамба озеленительных насаждений.
      38. Срок действия разрешения на санитарную рубку, вынужденный снос, пересадку, формировку кроны, подчистку штамба насаждений определяется уполномоченным органом в зависимости от климатических условий и видового состава насаждений, на весь период строительства и реконструкции.
      39. На озелененных территориях не допускается:
      1) повреждение или уничтожение озеленительных насаждений;
      2) разведение костров, сжигание опавшей листвы и сухой травы;
      3) засорение и загрязнение бытовыми и промышленными отходами, сточными водами;
      4) добыча из деревьев сока, нанесение на кору надрезов, надписей, размещение на деревьях рекламы, объявлений, каких-либо знаков, всякого рода указателей, проводов, забивание в деревья крючков, гвоздей и других инородных тел;
      5) проезд и стоянка автотранспортных средств, строительной и другой техники в непредусмотренных для этого местах, кроме техники, связанной с эксплуатацией данных территорий и предназначенной для ухода за озеленительными насаждениями;
      6) мойка автотранспортных средств;
      7) выпас скота;
      8) складирование различных грузов, в том числе строительных материалов;
      9) сброс снега с крыш на участки, занятые озеленительными насаждениями, без принятия мер, обеспечивающих сохранность деревьев и кустарников.
 

3. Ответственность за нарушения Правил

      40. За нарушение требований настоящих Правил физические и юридические лица несут ответственность в соответствии с Кодексом Республики Казахстан от 30 января 2001 года "Об административных правонарушениях".