Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің әскери, арнаулы оқу орындарының қызмет қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2016 жылғы 13 қаңтардағы № 23 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2016 жылы 19 ақпанда № 13141 болып тіркелді.

      "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңы 5-1-бабының 3) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Ішкі істер министрінің 01.04.2025 № 239 бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің әскери, арнаулы оқу орындарының қызмет қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің Кадр жұмысы департаменті (А.Ү. Әбдіғалиев):

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркегеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде мерзімді баспа басылымдарында және "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде ресми жариялауға жолдауды;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркегеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне орналастыру үшін "Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жолдауды;

      4) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      5) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркегеннен кейін он жұмыс күні ішінде осы тармақтың 1), 2), 3) және 4) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің Заң департаментіне ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. "Қазақстан Республикасы ішкі істер органдарының білім беру ұйымдары қызметінің қағидаларын бекіту туралы" 2014 жылғы 9 маусымдағы Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің № 331 бұйрығын (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 9594 болып тіркелген, "Заң газеті" газетінде 2014 жылғы 3 қыркүйектегі № 130 (2524) және 2014 жылғы 4 қыркүйектегі № 132 (2526) жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің бірінші орынбасары полиция генерал-лейтенанты М.Ғ. Демеуовке жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланғаннан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Министр
полиция генерал-полковнигі
Қ. Қасымов

  Қазақстан Республикасы
Ішкі істер министрінің
2016 жылғы 13 қаңтардағы
№ 23 бұйрығымен
бекітілген

Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің әскери, арнаулы оқу орындарының қызмет қағидалары

      Ескерту. Қағида жаңа редакцияда – ҚР Ішкі істер министрінің 01.04.2025 № 239 бұйрығымен.

1-тарау. Негізгі ережелер

      1. Осы Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің әскери, арнаулы оқу орындарының қызмет қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі – "Білім туралы" Заң) сәйкес әзірленді.

      2. Қағидалар Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің әскери, арнаулы оқу орындары (бұдан әрі – ІІМ оқу орындары) қызметінің тәртібін айқындайды және ол ІІМ оқу орындарының: қызметін басқаруды; білім беру қызметін; тәрбие жұмысын; ғылыми-зерттеу, редакциялық-баспа және халықаралық қызметін ұйымдастыруды қамтиды.

      3. Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) әскери ЖОО-лар – Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің (бұдан әрі - ІІМ) Ұлттық ұланы үшін жоғары, жоғары оқу орнынан кейінгі және қосымша білімнің білім беру бағдарламаларын іске асыратын ІІМ оқу орындары;

      2) білім алушылар – курсанттар, магистранттар, докторанттар, біліктілікті арттыру және қайта даярлау курстарының тыңдаушылары (оның ішінде шетелдіктер), сондай-ақ алғашқы кәсіптік даярлық оқыту курстарын өтіп жатқан Қазақстан Республикасының ішкі істер органдарына қызметке алғаш рет кіретін адамдар;

      3) ЖОО-лар – жоғары, жоғары оқу орнынан кейінгі және қосымша білім беру бағдарламаларын іске асыратын ІІМ оқу орындары, сондай-ақ ішкі істер органдарына қызметке алғаш рет қабылданған алғашқы кәсіптік даярлық оқыту;

      4) кафедра – бір немесе бірнеше мәндес пәндер бойынша оқу, әдістемелік және ғылыми-зерттеу жұмысын, білім алушылар арасында тәрбие жұмысын жүзеге асыратын ЖОО-ның оқу құрылымдық бөлінісі;

      5) факультет – бір немесе бірнеше бағыттағы және (немесе) білім беру бағдарламалары бойынша оқытуды, сондай-ақ кафедралардың және зертханалардың оқу-әдістемелік және ғылыми-зерттеу қызметіне басшылықты жүзеге асырады;

      6) цикл – бір немесе бірнеше мәндес пәндер бойынша оқу, әдістемелік жұмысты, білім алушылар арасында тәрбие жұмысын іске асыратын ІІМ Оқу орталығының оқу құрылымдық бөлінісі;

      7) ІІМ Оқу орталығы – қосымша білім беру бағдарламаларын, сондай-ақ ішкі істер органдарына қызметке алғаш рет қабылданған адамдарды алғашқы кәсіби оқытуды іске асыратын ІІМ оқу орны (бұдан әрі - Оқу орталығы).

      4. ІІМ оқу орындарының үлгі құрылымын және штаттық кестесін ІІМ бекітеді.

2-тарау. ІІМ әскери, арнаулы оқу орындарының қызметін басқаруды ұйымдастыру тәртібі

1-параграф. ЖОО-ның қызметін басқаруды ұйымдастыру тәртібі

      5. ЖОО-ны басқару осы Қағидаларға, сондай-ақ ЖОО-ның жарғысына сәйкес жүзеге асырылады.

      6. ЖОО-ға тікелей басшылықты Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің (бұдан әрі - Министр) бұйрығымен лауазымға тағайындалатын және лауазымнан босатылатын ЖОО бастығы жүзеге асырады. Жоғары оқу орны бастығының орынбасарлары жоғары оқу орны бастығының ұсынымы бойынша Министрдің бұйрығымен қызметке тағайындалады және қызметтен босатылады (әскери жоғары оқу орындарында – бастықтың орынбасарлары Министрдің орынбасары – Қазақстан Республикасы Ұлттық ұланы Бас қолбасшысының бұйрығымен қызметке тағайындалады және қызметтен босатылады).

      7. ЖОО-ларда алқалық басқару органдары құрылады. Алқалық басқару органдарына ғылыми кеңес, оқу-әдістемелік кеңес, сондай-ақ ЖОО-ның міндеттерін тиімді шешу және функцияларын орындау мақсатында ЖОО жарғысымен құрылған органдар жатады.

      8. ЖОО-ның алқалық басқару органдарының құрамы мен санын, қызмет тәртібін ЖОО-лар айқындайды.

      9. ЖОО құрамына құрылымдық бөліністер: факультеттер, кафедралар, бөлімдер сонымен бірге, бар болған жағдайда орталықтар, зертханалар, бөлімшелер кіреді.

      10. ЖОО-ның құрылымдық бөліністері өз қызметін осы Қағидалардың, ЖОО жарғысының, ЖОО-ның тиісті құрылымдық бөліністері туралы ережелердің, оқу жылына әзірленген жылдық жұмыс жоспарлар негізінде жүзеге асырады.

      11. ЖОО бастығы құрылымдық бөліністер туралы ережелерді бекітеді, онда олардың қызметінің негізгі бағыттары айқындалады, қызметкерлердің (жұмыскерлердің) лауазымдық нұсқаулықтарын бекітеді.

      12. Факультет жұмысына басшылықты ЖОО бастығының бұйрығымен лауазымға тағайындалатын және лауазымнан босатылатын факультет бастығы жүзеге асырады.

      13. Ғылыми-зерттеу институтының жұмысына басшылықты ЖОО бастығының ұсынымы бойынша Ішкі істер министрінің кадр қызметіне жетекшілік ететін орынбасарының бұйрығымен лауазымға тағайындалатын және лауазымнан босатылатын институт бастығы жүзеге асырады.

      14. Кафедра бейіні бойынша кемінде 7 штаттық оқытушы болған кезде кафедра ұйымдастырылады.

      Кафедра штатына кафедра бастығы, орынбасары, профессорлар, доценттер, аға оқытушылар, оқытушылар, оқу-қосалқы персонал кіреді.

      15. "Білім туралы" Заңға сәйкес бекітілген үлгілік және жұмыс оқу жоспарларға сәйкес бекітілген оқу пәндерінің мазмұнына сүйене отырып, кафедралар жалпы білім беретін және арнайы болып жіктеледі.

      Мамандар даярлауды және бітіртуді іске асыратын кафедралар бітіртуші болып табылады.

      Бітіруші кафедраларды ЖОО кадрлар даярлаудың мамандануына сәйкес дербес айқындайды.

      16. Кафедра жұмысы жоғары, жоғары оқу орнынан кейінгі және қосымша білім беру және оқу бағдарламаларының мазмұнына сәйкес мамандарды теориялық және практикалық даярлауға бағытталған.

      17. Оқу процесінің негізі академиялық адалдық болып табылады, оны іске асыруды ЖОО қамтамасыз етеді.

      18. ЖОО-да білім алушылардың саны мемлекеттік білім беру тапсырысымен айқындалады.

      19. ЖОО-лар күндізгі оқу нысаны бойынша білім беру бағдарламаларын, сондай-ақ қашықтықтан оқытуды іске асырады.

      Төтенше жағдай, шектеу іс-шаралары, оның ішінде карантин енгізілген, төтенше және дағдарысты жағдайлар жарияланған жағдайларда ІІМ білім беру ұйымдары барлық білім алушылар үшін білім саласындағы уәкілетті орган айқындайтын тәртіпте қашықтықтан оқыту енгізеді.

      20. Академиялық топтардың толымдылығы жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білімі бар мамандарды даярлауға арналған мемлекеттік білім беру тапсырысына сәйкес анықталады.

      Академиялық ағындарды қалыптастыруды ЖОО дербес жүзеге асырады.

      21. Қызметтік тәртіпті қамтамасыз ету және нығайту, білім деңгейін арттыру, оқу жоспарының талаптарын орындау мақсатында ЖОО бастығы білім алушыларға көтермелеу және тәртіптік жаза шараларын қолданады.

      22. Білім алушыларды өз еркімен, академиялық үлгермегені үшін, академиялық адалдық қағидаттарын бұзғаны үшін, қызметтік тәртіпті бұзғаны үшін, денсаулық жағдайы бойынша оқудан шығаруға жол беріледі.

      Шақыру жасына жеткен және академиялық үлгермеушілігі бойынша, академиялық адалдық, тәртіптілік қағидаттарын бұзғаны үшін, сондай-ақ өз еркімен оқудан шығарылған білім алушылар әскери есепке қою үшін тұрғылықты жері бойынша әскери басқару органдарына жіберіледі.

2-параграф. ІІМ оқу орталығының қызметін басқаруды ұйымдастыру тәртібі

      23. Оқу орталығын басқару осы Қағидаларға, сондай-ақ Оқу орталығының жарғысына сәйкес жүзеге асырылады.

      24. Оқу орталығына тікелей басшылықты Министрдің орынбасарының бұйрығымен лауазымға тағайындалатын және лауазымнан босатылатын Оқу орталығының бастығы жүзеге асырады.

      25. Оқу орталығында алқалық басқару органдары құрылады. Алқалық басқару органдарына педагогикалық кеңес, әдістемелік кеңес және Оқу орталығының міндеттерді тиімді шешуі және функцияларды орындауы мақсатында Оқу орталығының жарғысына сәйкес құрылатын органдар жатады.

      26. Оқу орталығы алқалық басқару органдарының құрамы мен саны, қызмет тәртібі Оқу орталығымен әзірленген ережелермен айқындалады.

      27. Оқу орталығының құрылымдық бөліністері өз қызметін осы Қағидалардың, Оқу орталығының жарғысының, Оқу орталығының тиісті құрылымдық бөліністері туралы ережелердің, оқу жылына әзірленген жылдық жұмыс жоспарлар негізінде жүзеге асырады.

      28. Оқу орталығының бастығы құрылымдық бөліністер туралы ережелерді бекітеді, онда олардың қызметінің негізгі бағыттары айқындалады және қызметкерлердің (жұмыскерлердің) лауазымдық нұсқаулықтарын бекітеді.

      29. Цикл жылдық жұмыстың жылдық жоспарына сәйкес оқу-әдістемелік және тәрбие қызметін жүзеге асырады. Цикл штаты жұмыс көлеміне және оқу процесінің ерекшелігін ескере отырып, оқытушылық құрамның орташа жылдық педагогикалық жүктемесіне сүйене отырып анықталады.

      Цикл штатына цикл басшысы, аға оқытушылар, оқытушылар кіреді. Цикл қызметкерлерiнiң (жұмыскерлерінің) бiлiктiлiгiн арттыру, тағылымдамадан өтуі үш жылда кемiнде бiр рет жүзеге асырылады.

      30. Алғашқы кәсіптік даярлықтан өтіп жатқан адамдар казармаларда (жатақханада) тұрады және тамақпен қамтамасыз етіледі.

      31. Қызметтік тәртіпті қамтамасыз ету және нығайту, білім деңгейін арттыру, оқу жоспарының талаптарын орындау мақсатында Оқу орталығының бастығы білім алушыларға көтермелеу және тәртіптік жаза шараларын қолданады.

      32. Білім алушыларды оқудан шығару Оқу орталығы бастығының бұйрығымен жүргізіледі.

      Білім алушылар оқудан олардың өз еркімен, академиялық үлгермеушіліктен, қызметтік тәртіпті бұзғаны үшін, денсаулығына байланысты шығарыла алады.

3-тарау. ІІМ әскери, арнаулы оқу орындарының білім беру қызметін ұйымдастыру

1-параграф. ЖОО-лардың білім беру қызметін ұйымдастыру

      33. Жоғары оқу орындарында жоғары, жоғары оқу орнынан кейінгі және қосымша білімі бар кадрларды даярлау мазмұны мен оқыту мерзімдері бойынша әртүрлі білім беру бағдарламалары бойынша жүзеге асырылады.

      34. Жоғары оқу орындарының білім беру қызметі оның академиялық саясаты негізінде жүзеге асырылады, ол білім беру қызметін жоспарлау мен басқару және практикаға бағдарланған оқытуды іске асыруға және білім беру сапасын арттыруға бағытталған оқу процесін тиімді ұйымдастыру жөніндегі шаралар, қағидалар мен рәсімдер жүйесін білдіреді.

      Академиялық саясатты оны дамыту тұжырымдамасын айқындайтын білім беру ұйымының алқалық органы бекітеді және жоғары оқу орындарының алдында тұрған басымдықтар мен міндеттерді ескере отырып, білім беру саласындағы қолданыстағы заңнамаға сәйкес сақталады.

      Академиялық саясаттың құрылымы мен бағыттарын ЖОО дербес айқындайды.

      35. Жоғары оқу орындарындағы оқу-әдістемелік жұмыс оқу процесін, жоғары, жоғары оқу орнынан кейінгі және қосымша білімнің білім беру бағдарламаларын іске асыратын және үйлестіретін барлық құрылымдық бөліністерде жүзеге асырылады.

      36. ЖОО-ның оқу-әдістемелік жұмысына тікелей басшылықты бастықтың оқу жұмысына жетекшілік ететін орынбасары жүзеге асырады.

      37. ЖОО-ның оқу-әдістемелік жұмысы:

      1) алғашқы кәсіптік даярлықтың академиялық күнтізбесін, білім беру бағдарламаларын, оқу жұмыс жоспарлары мен бағдарламаларын (силлабустарды), пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін, сондай-ақ жұмыс бағдарламалары мен оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуді;

      2) оқу пәндерін оқулықтармен, оқу құралдарымен, есептер жинағымен, кешенді тапсырмалармен, зертханалық, бақылау, курстық жұмыстар бойынша құралдармен, пәндерді оқу бойынша әдістемелік ұсынымдармен, сондай-ақ ағымдағы, межелік және қорытынды білім бақылауы, барлық оқу нысандары бойынша білім алушыларды қорытынды аттестаттау материалдарымен оқу-әдістемелік қамтамасыз етуді;

      3) кәсіптік практикалардың бағдарламаларын, сондай-ақ дипломдық жұмыстарды (жобаларды), магистрлік және докторлық диссертацияларды (жобаларды) жазу жөніндегі әдістемелік ұсынымдарды (нұсқауларды) әзірлеуді;

      4) білім алушылардың оқу материалын меңгеруін арттыратын, заманауи білім технологиялары мен оқыту әдістерін әзірлеуді;

      5) ізденіске, талдауға және қызмет нәтижесін қалыптастыруға қабілеттілігін дамытуға бағытталған білім алушылардың өзіндік жұмысын оқу-әдістемелік қамтамасыз етуді;

      6) оқытушылар мен мамандардың біліктілігін арттыру және қайта даярлау бойынша бағдарламалар әзірлеуді;

      7) ЖОО оқу-әдістемелік қызметін іске асыруға бағытталған өзге де қызмет түрін қамтиды.

      38. Оқу-әдістемелік қызметтің мазмұнын, ұйымдастыру тәсілін және құрылымын жоспарлауды ЖОО оқытудың кредиттік технологиясы негізінде жүзеге асырады.

      39. ІІМ оқу орындарында білім беру қызметі ақпараттық ресурстарының қамтамасыз етілуі негізінде жүзеге асырылады.

      Кітапхана қоры ақпараттық ресурстардың құрамдас бөлігі болып табылады және оқу және ғылыми әдебиетті қамтиды.

      ЖОО білім алушыларды білім беру бағдарламаларына сәйкес оқу және оқу-әдістемелік әдебиеттермен және (немесе) электрондық ресурстармен қамтамасыз етеді.

      ЖОО білім беруді басқарудың ақпараттық жүйесінің жұмыс істеуін қамтамасыз етеді (веб-сайтты, ақпараттық-білім беру порталын, кредиттік оқыту технологиясын қамтамасыз етудің автоматтандырылған жүйесін қамтитын ақпараттық-білім беру ортасы).

      40. Күндізгі нысан бойынша білім алушылар үшін оқу жылы ЖОО-да, әдетте, 1 қыркүйекте басталып, бірнеше академиялық кезеңдерге (семестрлерге, триместрлерге, тоқсандарға) бөлінеді және академиялық күнтізбеде белгіленген мерзімде аяқталады. Қажеттілігіне қарай 1-курс үшін оқу жылының басталу күні 1 қыркүйектен бұрын ЖОО дербес айқындайды.

      41. Курсанттарға, магистранттар мен докторанттарға академиялық демалыстар округтік әскери-дәрігерлік комиссияның қорытындысы негізінде науқастануына байланысты ұзақтығы 6 айдан 12 айға дейін, сондай-ақ бала үш жасқа толғанға дейін туған, асырап алған жағдайда беріледі.

      ЖОО-лар академиялық демалыстар беру тәртібін айқындайды және олардың сақталуын қамтамасыз етеді.

      42. Академиялық кезеңнің ұзақтығын ЖОО "Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрінің 2022 жылғы 20 шiлдедегi № 2 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 28916 болып тіркелген) бекітілген Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына (бұдан әрі – МЖБС) сәйкес дербес белгілейді.

      43. Қашықтықтан оқитындардың емтихан сессияларын, олардың оқу жылындағы кезеңдері мен санын ЖОО-ның Ғылыми кеңесі белгілейді.

      Алғашқы кәсіптік даярлау, біліктілікті арттыру және қайта даярлау мерзімдері Министрдің бұйрығымен бекітілетін жоспар-кестеге сәйкес белгіленеді.

      44. Білім алушылардың қосымша біліктілігін қалыптастыру үшін, оның ішінде оқу-далалық жиындарын өткізу үшін жазғы семестр (бітіруші курсты қоспағанда) енгізуге рұқсат етіледі.

      45. Оқу қызметін ұйымдастыру академиялық күнтізбе, оқу сабақтарының кестесі негізінде жүзеге асырылады.

      46. Оқу қызметінің құрылымы оқу жоспарларының және оқу бағдарламаларының, оқу жүктемесі көлемінің, академиялық кезеңдер ұзақтығының, академиялық сабақ түрлерінің, оқу материалы көлемінің негізінде қалыптастырылады.

      47. ЖОО-лардың оқу бағдарламалары ІІМ бейіндік қызметтерімен және ведомстволарының келісімі бойынша әзірленеді.

      48. Академиялық күнтізбе, мамандықтардың жұмыс оқу жоспарлары, профессорлық-оқытушылық құрамның орташа жылдық педагогикалық жүктемесі ЖОО-ның ғылыми кеңесінің шешімімен бекітіледі.

      49. Профессорлық-оқытушылық құрамның педагогикалық жүктемесін жоспарлау академиялық сағаттарда жүзеге асырылады.

      Жоғары оқу орындарында педагогикалық жүктеме 1 академиялық сағат кемінде 40 минутқа тең нормаға сүйене отырып есептеледі.

      50. Жоғары оқу орындарында оқу сабақтарының барлық түрлеріне, практкалардың барлық түрлеріне және қорытынды аттестаттауға қатысты бір академиялық сағат кемінде 40 минутты құрайды.

      51. ЖОО-ларда оқу жұмысының мынадай негізгі түрлері белгіленеді: дәрістер, семинарлар, практикалық және зертханалық сабақтар, консультациялар, бақылау жұмыстары, білім алушының өзіндік жұмысы, білім алушының оқытушының басшылығымен жүргізілетін өзіндік жұмысы, есептік-графикалық жұмыстар, практикумдар, жаттығулардың барлық түрлері, лагерлік жиындар, кәсіптік практика, оқу немесе ғылыми тағылымдама, курстық жұмыс (жоба), дипломдық жұмыс (жоба), ғылыми-зерттеу жұмысы, экспериментальды-зерттеу жұмысы, магистрлік диссертация, докторлық диссертация.

      52. Дәрістер мен семинарлар, практикалық және зертханалық сабақтар арасындағы кредиттер (сағаттар) көлемінің арақатынасын ЖОО дербес айқындайды.

      53. Білім алушылардың дәрістер оқуына, дипломдық жұмыстарына (жобаларына), ғылыми-зерттеу жұмыстарына жетекшілік етуіне кафедра бастықтары, кафедра бастықтарының орынбасарлары, профессорлар, доценттер, аға оқытушылар, оқытушылар (мамандық бейіні бойынша кемінде 3 жыл практикалық жұмыс тәжірибесі және педагогикалық өтілі бар) жіберіледі.

      Оқытушыны дәріс оқуға жіберу тәртібін ЖОО-ның ғылыми кеңесі белгілейді.

      Дәрістер оқуға және оқу сабақтарының басқа да түрлерін өткізуге ғылыми қызметкерлер, еңбек сіңірген мәдениет, өнер, спорт қайраткерлері, шығармашылық одақтардың мүшелері немесе тәжірибелі мамандар тартылады.

      54. Оқу жұмысы аудиториялық (дәрістер, семинарлар, практикалық және зертханалық сабақтар, оқытушының басшылығымен білім алушының өзіндік жұмысы) және оқу жұмысының барлық қалған түрлері кіретін аудиториядан тыс деп бөлінеді.

      55. ЖОО білім алушылардың жоғары, жоғары оқу орнынан кейінгі және қосымша білім беру бағдарламаларын меңгеруі үшін барынша қолайлы жағдайлар жасай отырып, нысандарын, әдістері мен құралдарын дербес анықтайды.

      56. Жоғары оқу орны қызметінің міндетті шарты тиісті аудиториялық базаның, оқу кабинеттерінің, мамандандырылған полигондардың, тирлердің, спорт залдардың және оның қызметін қамтамасыз ететін басқа да үйжайлардың болуы болып табылады.

      57. Білім алушыларды оқу сабақтарынан алуға (оның ішінде дербес жұмыстан) тек ЖОО-ның бастығы немесе оқу жұмысына жетекшілік ететін орынбасарының жазбаша түрдегі рұқсатымен рұқсат етіледі.

      58. Жоғары, жоғары орнынан кейінгі білім беру бағдарламалары МЖМБС-ға сәйкес әзірленеді.

      59. Міндетті компонент пәндерінің тізбесі мен мазмұны үлгілік оқу жоспарымен, ЖОО компоненті пәндерінің тізбесі мен мазмұны оқу пәндері бойынша жұмыс оқу жоспарларымен айқындалады.

      60. Пән бірнеше академиялық кезең ішінде оқытыла алады.

      61. Оқыту барлық оқу нысандары үшін бірыңғай білім беру бағдарламалары негізінде жүзеге асырылады.

      62. Техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі немесе жоғары білімі бар адамдарға қашықтықтан оқыту арқылы қысқартылған оқу мерзімі бар білім беру бағдарламалары бойынша ЖОО-да оқу процесіне рұқсат етіледі.

      63. Білім алушылардың кәсіптік практикасы, ғылыми-зерттеу және экспериментальдық-зерттеу жұмысы және қорытынды аттестаттауы академиялық күнтізбеге сай жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім берудің МЖМБС-ға сәйкес жүргізіледі.

      64. ЖОО әзірлейтін кәсіптік практика бағдарламасының мазмұны мен базасы мамандық бейініне (білім бағдарламасына) сәйкес келуі тиіс.

      65. Кәсіптік практиканың базалары, әдетте, ІІМ-нің тиісті бөлінісі немесе ведомствосы болып табылады. Тиісті бөліністердің базасында практикалардың барлық түрлерін өтеу үшін шарт жасасу қажеттілігі жоқ (әскери ЖОО-лардан басқа).

      66. Кәсіптік практикадан өтуге жолдама ЖОО бастығының бұйрығымен ресімделеді.

      Қашықтықтан оқыту бойынша білім алушылар мамандығы бойынша жұмыс істеген жағдайда кәсіптік практикадан босатылады. Бұл жағдайда олар ЖОО-ға жұмыс орнынан анықтама (еркін нысанда) және олардың кәсіби қызметін көрсететін мінездеме ұсынады.

      67. Дипломалды практикаға ғылыми жетекшілікті дипломдық жұмыстың (жобаның) ғылыми жетекшісі жүзеге асырады.

      68. Магистранттың, докторанттың ғылыми жетекшісі және зерттеу тақырыбы ғылыми кеңестің шешімі негізінде ЖОО бастығының бұйрығымен бекітіледі.

      69. Магистрант қабылданғаннан кейін екі ай ішінде ЖОО басшысының бұйрығымен ғылыми кеңестің шешімі негізінде магистрлік диссертацияның (жобаның) тақырыбы бекітіледі және ғылыми жетекші тағайындалады.

      Докторлық диссертацияның тақырыбы оқудың бірінші семестрде анықталып, ғылыми кеңестің шешімімен бекітіледі.

      Философия докторы (PhD) дәрежесіне ізденуші докторанттарға ғылыми жетекшілік етуді кемінде 2 адамнан тұратын консультанттар жүзеге асырады.

      Ғылыми консультанттар докторлық диссертацияның орындалуын және академиялық адалдық қағидаттарының сақталуын және диссертациялық жұмысты қорғауға уақтылы ұсынуды қамтамасыз етеді.

      70. Ғылыми-зерттеу (эксперименттік-зерттеу) жұмысы шеңберінде магистрант пен докторанттың жеке жұмыс жоспарында тиісті қызмет салаларының ғылыми ұйымдарында және (немесе) ұйымдарында ғылыми тағылымдамадан өту көзделген.

      71. Докторлық диссертацияларды қорғауды ұйымдастыру және өткізу Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2011 жылғы 31 наурыздағы № 127 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 6951 болып тіркелген) бекітілген ғылыми дәрежелерді беру қағидаларына сәйкес жүзеге асырылады.

      72. Оқу жоспарын орындамаған магистрант, докторант ЖОО бастығының бұйрығымен оқудан шығарылады және бұрынғы қызмет орнына қызметке жіберіледі.

      73. Игерілген кредиттерді есепке алуды жүзеге асыру, аралық аттестаттау мен қорытынды аттестаттауды ұйымдастыру, білім алушылардың оқу жетістіктерін есепке алуды жүргізу үшін ЖОО-да білім беру сапасын мониторингілеу және бақылау (бағалау) үшін бөлімше құрылады.

      74. Оқу сабақтарын өткізу, кәсіптік практиканың, тағылымдамаларды ұйымдастыру және өткізу, курстық жұмыстарды (жобаларды), дипломдық жұмыстарды (жобаларды), магистрлік және докторлық диссертацияларды даярлау үшін ЖОО-лар ІІО бөліністерінде кафедралардың, олардың бейініне сәйкес филиалдарын ұйымдастырады.

2-параграф. ІІМ оқу орталықтардың білім беру қызметін ұйымдастыру

      75. Білім алушыларды алғашқы кәсіптік оқытудан өту үшін Оқу орталығына қабылдау және оқыту мерзімдері "Ішкі істер органдарына қабылданатын адамдар үшін алғашқы кәсіптік даярлыққа іріктеу қағидалары және одан өту шарттары, сондай-ақ оларды алғашқы кәсіптік даярлықтан шығару негіздерін бекіту туралы" Ішкі істер министрінің 2020 жылғы 13 наурыздағы №211 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 140252 болып тіркелген) сәйкес жүзеге асырылады.

      76. Оқу орталығы оқу-тәрбие жұмысын дербес ұйымдастырады, оқытудың нысандарын, әдістемесін және құралдарын таңдайды, білім беру бағдарламаларын игеру үшін қажетті жағдайлар жасайды.

      77. Оқу орталығының оқу-әдістемелік жұмысына тікелей басшылықты бастықтың оқу ісі жөніндегі орынбасары жүзеге асырады.

      78. Оқу орталығында оқу-әдістемелік жұмыс:

      1) оқу процесі кестесін, жұмыс оқу жоспарлары мен бағдарламалар әзірлеуді;

      2) оқу пәндерін оқу құралдарымен, есептер жинағымен, кешенді тапсырмалармен, пәндерді оқу бойынша әдістемелік ұсынымдармен, сондай-ақ білімді аралық және бақылау қорытынды материалдарымен оқу-әдістемелік қамтамасыз етуді;

      3) білім алушылардың дербес жұмысын оқу-әдістемелік қамтамасыз етуді;

      4) оқу процесінің оқу-әдістемелік қамтамасыз етуге бағытталған өзге де қызмет түрін қамтиды.

      79. Оқу қызметін ұйымдастыру оқу сабақтарының кестесі негізінде жүзеге асырылады.

      80. Оқу қызметінің құрылымы ІІМ айқындайтын үлгілік оқу жоспарлары және оқу бағдарламалары, оқу жүктемесінің көлемі, сабақ түрлері, оқу материалының көлемі негізінде құрастырылады.

      81. Үлгілік оқу жоспарларын ІІМ кадр бөлімшесі ІІМ бейінді қызметтерімен бірлесіп әзірлейді және Министр бекітеді.

      82. Жұмыс оқу бағдарламалары мен жоспарлары, оқу процесінің кестесі, оқытушылық құрамның орташа жылдық педагогикалық жүктемесі Оқу орталығы педагогикалық кеңесінің шешімімен бекітіледі.

      Оқу орталықтары оқу жоспарларын әзірлеу кезінде Үлгілік оқу жоспарының жалпы сағат санының 20% шегінде әрбір пән циклы бойынша оқу материалдарын игеруге жұмсалатын сағат санын қайта бөле алады.

      83. Оқытушылық құрамның оқу жүктемесін жоспарлау академиялық сағаттарда жүзеге асырылады, ол 40 минуттан кем емес.

      84. Оқу орталығында оқу жұмысының мынадай негізгі түрлері белгіленеді: дәрістер, семинарлар, практикалық және зертханалық сабақтар, білім алушылардың өзіндік жұмысы, қорытынды бақылауға даярлық және одан өту, оқулықтардың барлық түрлері.

      85. Оқу жұмысы аудиториялық (дәрістер, семинарлар, практикалық және зертханалық сабақтар) және аудиториядан тыс, оларға оқу жұмысының барлық басқа түрлері жатады.

      86. Оқу орталығы үлгерімнің ағымдағы және қорытынды бақылау өткізудің нысандарын, тәртібін және мерзімділігін дербес таңдайды.

      87. Оқу орталығы қызметіндегі міндетті шарттар тиісті аудиториялық базалардың, оқу кабинеттерінің, мамандандырылған полигондардың, тирлердің, спорт залдарының және оның қызметін қамтамасыз ететін басқа да үй-жайлардың болуы болып табылады.

      88. Алғашқы кәсіптік оқыту, біліктілікті арттыру және қайта даярлау курстарында оқуды аяқтағаннан кейін білім алушыларға "Ішкі істер органдарына қабылданатын адамдар үшін алғашқы кәсіптік даярлыққа іріктеу қағидалары және одан өту шарттары, сондай-ақ оларды алғашқы кәсіптік даярлықтан шығару негіздерін бекіту туралы" Ішкі істер министрінің 2020 жылғы 13 наурыздағы №211 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде №140252 болып тіркелген) сәйкес нысан бойынша сертификат беріледі.

4-тарау. ІІМ әскери, арнаулы оқу орындарында тәрбие жұмысын ұйымдастыру

      89. ІІМ оқу орындарында тәрбие жұмысы оқу процесінің құрылымдық бөлігі болып табылады және:

      1) білім алушылардың бойында өз бетінше және білікті түрде шешімдер қабылдауды және іске асыру икемділіктерін қалыптастыруды;

      2) білім алушылардың бойында патриотизм, азаматтылық, интернационализм, жоғары мораль мен адамгершілік сезімін қалыптастыруды;

      3) білім алушыларды салауатты өмір салтына, қоғамдық іс-шараларға белсенді қатысуға ынталандыруды;

      4) білім алушылардың бойында сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлықты қалыптастыруды;

      5) кафедра (факультет (институт)) бейіні бойынша білім алушылардың ой-өрісін кеңейтуге, таңдаған мамандығына құндылық қарым-қатынасты қалыптастыруға ықпал ететін тақырыптық іс-шаралар өткізуді;

      6) жалпы білім беретін орта мектептерде, техникалық және кәсіптік оқу орындарында білім алушылардың арасында кәсіптік бағдар беру жұмысын жүргізуді;

      7) тәрбие процесін іске асыруға бағытталған өзге де іс-шараларды қамтиды.

      90. Тәрбие қызметі білім алушылар мен профессорлық-оқытушылық құрамның адамдық қадір-қасиетін өзара құрметтеу және ЖОО (Оқу орталығы) жарғысының талаптарын қатаң орындау негізінде жүзеге асырылады.

      91. Тәрбие жұмысы профессорлық-оқытушылық құрамның жалпы жүктемесіне кіреді.

5-тарау. ІІМ әскери, арнаулы оқу орындарының ғылыми-зерттеу, редакциялық баспа және халықаралық қызметін ұйымдастыру

      92. ЖОО-лардың ғылыми-зерттеу қызметі ғылым, білім және ІІМ-нің практикалық бөліністері мен ведомстволарының қызметін біріктіруді қамтамасыз етуге, оның негізінде ғылым-білім процесін дамытуға, ғылыми зерттеулер мен инновациялық қызметтің бәсекеге қабілеттілігін арттыруға бағытталған.

      93. Ғылыми-зерттеу жұмыстарын (бұдан әрі – ҒЗЖ) (іргелі, іздеу, қолданбалы ғылыми зерттеулер) ұйымдастыру мен өткізу ЖОО-ның құрылымдық бөліністерінде жүзеге асырылады.

      94. ЖОО-лардағы ҒЗЖ-ны профессорлық-оқытушылық және ғылыми құрам, білім алушылар қатарынан адамдар орындайды.

      95. Көрсетілген жұмыстарды орындау үшін уақытша авторлық ұжым құрылады.

      96. ҒЗЖ-ны орындау профессорлық-оқытушылық және ғылыми құрам үшін негізгі міндеттердің қатарына жатады және жеке жұмыс жоспарына сәйкес жұмыс уақытында жүзеге асырылады.

      97. ЖОО-ның ҒЗЖ:

      1) ІІМ бөліністерінің және ведомстволарының практикалық қызметіндегі міндеттерді шешуге бағытталған іргелі, іздеу, қолданбалы ғылыми-зерттеу және тәжірбиелік-конструкторлық жұмыстарын жүргізуді;

      2) ІІМ бөліністерінің және ведомстволарының норма шығару және практикалық қызметін ғылыми, ғылыми-әдістемелік, ақпараттық-аналитикалық қамтамасыз етуді;

      3) жоғары, жоғары оқу орнынан кейінгі және қосымша білім беруді дамытудың теориялық және әдіснамалық негіздерін зерттеуді және әзірлеуді;

      4) оқу процесіне оқытудың инновациялық технологияларын әзірлеу мен енгізуді;

      5) ғылыми зерттеу нәтижелерін оқу процесіне және практикаға енгізуді;

      6) жеке ғылыми мектептерін қалыптастыруды және дамытуды (тиісті ғылыми әлеуеті болған кезде), ғылыми-педагогикалық қызметкерлер мен білім алушыларды ғылыми-зерттеу жұмысына белсенді тартуды;

      7) зерттеушілер мен әзірлеушілердің зияткерлік меншігі мен авторлық құқықтарын қорғауды;

      8) білім алушылардың ғылыми-зерттеу жұмысын ұйымдастыруды және жетекшілік етуді қамтиды.

      98. ЖОО-да ғылыми-зерттеу қызметін үйлестіруді бастықтың ғылыми жұмыс жөніндегі орынбасары және ғылыми-зерттеу және редакциялық-баспа бөлімі жүзеге асырады.

      99. Ғылыми-зерттеу жұмысы профессорлық-оқытушылық құрамның оқу жүктемесіне кіреді.

      100. ҒЗЖ нәтижесі бойынша күнтізбелік жоспарда көзделген аралық және қорытынды есептер құрастырылады. Есептегі мәліметтердің дұрыстығына жауапкершілік ҒЗЖ басшылары мен орындаушыларына жүктеледі.

      101. ЖОО-ның редакциялық-баспа қызметінің негізгі міндеттері:

      1) ЖОО оқу процесін және ІІО-ның практикалық қызметін қамтамасыз ету үшін қажетті оқу және оқу-әдістемелік материалдар дайындау және шығару;

      2) ЖОО басылымдарын білім беру мекемелері мен практикалық ішкі істер органдарында насихаттау және тарату.

      102. ЖОО белгіленген тәртіпте мынадай баспа басылымдары:

      1) монографиялар, оқулықтар, оқу құралдарын, (оқу-әдістемелік құралдар, оқу көрнекі құралдар), практикумдар, оқу жоспарларының (курстарының) барлық пәндері бойынша дәрістер курсын;

      2) әдістемелік материалдар мен оқу процесін қамтамасыз етуге қажетті оқу-әдістемелік құжаттама (оқу жұмыс бағдарламалары, әдістемелік құралдар, ұсынымдар және әзірлемелер) оқу пәнін (курсын) не оның бөлімдерін зерделеу мен оқыту бойынша нұсқаулар);

      3) профессорлық-оқытушылық құрамның, ғылыми қызметкерлердің (жұмыскерлердің), білім алушылардың ғылыми еңбектерінің тақырыптық жинақтарын;

      4) ғылыми, ғылыми-практикалық және әдістемелік конференциялардың, жиындардың, кеңестердің және семинарлардың басқа да білім беру мекемелерімен, мемлекеттік органдармен бірлесіп өткізілетін жиындардың, кеңестердің және семинарлардың материалдарын;

      5) анықтамалық, ақпараттық және өзге де баспа өнімдерін шығарады.

      103. ЖОО-лар өз құзыреті шегінде және белгіленген тәртіпте кадрлар даярлау, ғылыми және педагогикалық қызмет саласында халықаралық ынтымақтастықты жүзеге асырады.

      104. Халықаралық ынтымақтастық Қазақстан Республикасының халықаралық шарттарына, ІІМ шет мемлекеттердің тиісті мекемелерімен жасаған келісімдерге, ІІМ-мен келісімі бойынша ЖОО жасаған тікелей екіжақты келісімшарттарға сәйкес жүзеге асырылады.

      105. Арнаулы ЖОО-лар халықаралық ынтымақтастықты мынадай нысандарда:

      1) екіжақты және көпжақты алмасу бағдарламалары бойынша Қазақстан Республикасының шегінен тыс жерге білім алушыларды, профессорлық-оқытушылық және ғылыми құрамның өкілдерін жіберуді;

      2) ғылыми конференцияларға, семинарларға және өзге де іс-шараларға қатысуды;

      3) шет мемлекеттердің білім беру мекемелерінің оқытушыларын және құқық қорғау органдарының қызметкерлерін дәріс оқуға, семинар және практикалық сабақтар өткізуге, конференцияларда сөз сөйлеуге және басқа да іс-шараларға қатысуға тартуды;

      4) шетелдік азаматтарды оқытуды;

      5) ЖОО-ның професорлық-оқытушылық және ғылыми құрамын, магистранттарын және докторанттарын шетелдік ғылыми және оқу орындарына педагогикалық және ғылыми тағылымдамаға жіберуді;

      6) бірлескен іргелі және қолданбалы ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу, ғылыми еңбектерді, оқу және оқу-әдістемелік әдебиеттерді бірлесіп шығаруды;

      7) оқу, ғылыми-әдістемелік басылымдармен алмасу;

      8) халықаралық және шетелдік ұйымдар мен қорлар қаржыландыратын әртүрлі бағдарламаларға қатысу, сондай-ақ шетелдік әріптестермен бірлесіп, Қазақстан Республикасының ұйымдары мен қорлары қаржыландыратын әртүрлі бағдарламаларға қатысуды жүзеге асырады.

      106. ЖОО білім алушыларының, профессорлық-оқытушылық және ғылыми құрамының, өзге қызметкерлерінің Қазақстан Республикасы аумағынан шығуы, сондай-ақ шетелдік делегациялар мен шет мемлекеттердің азаматтарын қабылдау ІІМ-мен келісім бойынша жүзеге асырылады.

      107. ЖОО-лар өз құзыреті шеңберінде белгіленген тәртіпте ІІМ-мен келісім бойынша шетелдік әріптестерімен (заңды және (немесе) жеке тұлғалармен) кадрлар даярлау, ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу саласында ынтымақтастық туралы келісімдер жасайды.

     

On approval of the Rules of activity of military, special educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan

Order of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan dated January 13, 2016 No. 23. Registered with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on February 19, 2016 No. 13141.

      Unofficial translation

      In accordance with subparagraph 3) of article 5-1 of the Law of the Republic of Kazakhstan “On Education” dated July 27, 2007, I hereby ORDER:

      1. To approve the attached Rules of activity of military, special educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan.

      2. The Human Resources department of the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan (A.U. Abdigaliyev) shall:

      1) provide the state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) within ten calendar days after the state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan, direct it for official publication in periodicals and the information and legal system Adіlet;

      3) within ten calendar days after the state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan, direct it to the Republican State Enterprise with the Right of Economic Management "Republican Legal Information Center of the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan" for placement in the Reference Control Bank of Regulatory Legal Acts of the Republic of Kazakhstan;

      4) place this order on the Internet resource of the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan;

      5) within ten working days after the state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan, report to the Legal Department of the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan on execution of the actions provided for in subparagraphs 1), 2), 3) and 4) of this paragraph.

      3. Invalidate order No. 331 of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan “On approval of the Rules of activity of educational organizations of the internal affairs bodies of the Republic of Kazakhstan dated June 9, 2014 (registered in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 9594, published in the newspaper Yuridicheskaya Gazeta) of September 3, 2014 No. 130 (2698) and September 4, 2014 No. 132 (2700)).

      4. Control over the execution of this order shall be assigned to the First Deputy Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan, Police Lieutenant General, M.G. Demeuov

      5. This order shall take effect upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication.

      Minister
      Police Colonel General K. Kassymov

  Approved
by order No.23
of the Minister of Internal Affairs
of the Republic of Kazakhstan
dated January 13, 2016

Rules
of activity of military, special educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of the
Republic of Kazakhstan Chapter 1. General Provisions

      Footnote. The heading of Chapter 1 - as amended by the Order of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan dated 22.01.2020 No. 44 (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

      1. These Rules of activity of military, special educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan (hereinafter - the Rules) are developed in accordance with the Law of the Republic of Kazakhstan “On Education” dated July 27, 2007 (hereinafter - the Law On Education).

      2. The Rules establish the activity order of military, special educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan (hereinafter – the MIA educational institutions), which includes organization of:

      management of activities;

      educational activities;

      nurturing work;

      research, editorial-publishing and international activities of educational institutions of the Ministry of Internal Affairs.

      3. The following concepts shall be used in the Rules:

      1) military universities – the MIA educational institutions that implement educational programmes of higher and supplementary education for the National Guard of the Ministry of Internal Affairs (hereinafter - the MIA) of the Republic of Kazakhstan;

      2) students - cadets, trainees (foreign including), undergraduates, doctoral students, candidates for service in the Departments of Internal Affairs (hereinafter - DIA) of the Republic of Kazakhstan, taking special initial training courses;

      3) universities – MIA educational institutions that implement educational programmes of higher, postgraduate and advanced education, as well as special initial training of candidates for the DIA service (if any);

      4) university department (chair) – an academic structural unit of a university, carrying out academic, learning guidance and research work in one or more related disciplines, nurturing work among students;

      5) the faculty (institute) - the main educational, scientific structural unit of the university, which provides training in one or more related specialties in full-time, part-time forms of education, supervises the research activities of departments and laboratories related to the specialties of the faculty (institute), as well as special initial training, advanced training and retraining of personnel;

      6) cycle - an educational structural unit of the MIA Training Center, carrying out teaching, methodological work in one or more related disciplines, nurturing work among students;

      7) MIA Academy - an educational institution of the MIA that implements educational programmes of higher, postgraduate and further education, as well as special initial training of candidates for service in the DIA (if any);

      8) MIA Institute - an educational institution of the MIA that implements educational programmes of higher and additional education, as well as special initial training of candidates for service in the DIA (if any);

      9) the MIA training center - an educational institution of the MIA that implements educational programmes of additional education, as well as special initial training of candidates for service in the DIA (hereinafter - the Training Center).

      4. The standard structure and staffing of educational institutions shall be approved by the MIA.

Chapter 2. The procedure for organizing the management of the activities of educational institutions of the Ministry of Internal Affairs

      Footnote. The heading of Chapter 2 - as amended by the Order of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan dated 22.01.2020 No. 44 (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

      Paragraph 1. Organization of university activity management

      5. Management of the university shall be carried out in accordance with these Rules, and also the university regulations.

      6. The direct management of the university shall be performed by the head of the university, appointed and dismissed by the order of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan (hereinafter - the Minister). Deputy heads of the university shall be appointed and dismissed by the order of the Minister on the recommendation of the head of the university (in military universities, the head, deputy heads are appointed and dismissed by the order of the Commander-in-Chief of the National Guard of the Republic of Kazakhstan).

      7. In universities, governing boards shall be established. The governing board shall include the academic council, education and methodology board, as well as the bodies established by the university charter to address problems and perform the functions of the university efficiently.

      8. The composition and number of the members, activities of the governing boards of the university shall be set by universities.

      9. The university consists of structural units: faculties (institutes), departments, offices, as well as centers, laboratories, units, if any.

      10. The structural units of the university shall base their activities on these Rules, the university charter, regulations on the respective structural units of the university, the annual work plan developed for the academic year.

      11. The head of the university shall approve the regulations on structural units, which establish their main activity areas, and official responsibilities of the staff (workers).

      12. The work of the faculty (institute) shall be supervised by the head of the faculty (institute) appointed and dismissed by the order of the head of the university in agreement with the MIA.

      13. Department shall be established in the presence of at least 7 full-time faculty instructors of the department profile.

      The staff of the department shall include the head of the department, deputy, professors, associate professors, senior instructors, instructors, teaching and support staff.

      14. Proceeding from the content of the fixed academic courses in accordance with the standard and working curricula approved in accordance with the Law on Education, the departments are classified as general and special.

      Departments providing training and graduation of specialists are graduate departments.

      15. The work of the department shall be aimed at theoretical and practical training of professionals in accordance with the content of educational programmes of higher and postgraduate education.

      The instructors (staff) of the department shall take advanced training, internship courses at least once every three years.

      16. The number of students in a university shall be established by the state educational order.

      17. Universities shall implement educational programmes in full-time and part-time (except military universities) form of education.

      It shall be allowed to use distance learning educational technologies for part-time studies and supplementary education.

      18. Maximum students’ number per academic group shall be determined in accordance with the state educational order for the training of specialists in higher and postgraduate education.

      The formation of academic flows shall be carried out by the university independently.

      19. To ensure and enhance official discipline, motivate knowledge improvement, fulfillment of the curriculum requirements, the head of the university shall apply measures to encourage and punish students.

      20. Students shall be expelled by the order of the head of the university.

      It shall be allowed to expel students of their own free will, for poor progress, for breaking the official discipline, for health reasons.

      Students who have reached conscription age and are expelled for poor performance, lack of discipline, and also of their own free will, shall be referred to the domicile military authorities to be put on military records.

      Paragraph 2. Organization of activity management of the MIA Training center

      21. The management of the Training Center shall be carried out in accordance with these Rules, and also the Training Center charter.

      22. The direct management of the Training Center shall be carried out by the head of the Training Center, who is appointed and released by the order of the Deputy Minister.

      23. In the Training Center, governing boards shall be established. The governing board shall include the pedagogical council, methodology board and bodies established in accordance with the Training Center charter to address problems and perform the functions of the training center efficiently.

      24. The composition and number of the members, activities of the governing boards of the Training Center shall be determined by the regulations developed by the Training Center.

      25. The structural units of the Training Center shall base their activities on these Rules, the Training Center charter, provisions on the respective structural units of the Training Center, the annual work plan.

      26. The head of the Training Center shall approve the regulations on structural units in which their main activity areas are determined, approve the official duties of the staff (workers).

      27. The cycle shall carry out teaching-methodological and nurturing work in accordance with the annual work plan. The staff of the cycle shall be established proceeding from the scope of work and the average annual teaching load of the teaching faculty, with regard to specifics of the educational process.

      The staff of the cycle shall include the head of the cycle, senior teachers, instructors.

      The teaching faculty members (staff) of the cycle shall take advanced training, internship course at least once every three years.

      28. Students in special initial education courses shall be provided with accommodation in barracks (in a dormitory) and with meals.

      29. To ensure and enhance official discipline, motivate knowledge improvement, fulfillment of the curriculum requirements, the head of the Training Center shall apply measures to encourage and punish students.

      30. Students shall be expelled by the order of the head of the Training Center.

      It shall be allowed to expel students of their own free will, for poor progress, for breaking official discipline, for health reasons.

Chapter 3. Organization of educational activities of educational institutions of the Ministry of Internal Affairs

      Footnote. The heading of Chapter 3 - as amended by the Order of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan dated 22.01.2020 No. 44 (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

      Paragraph 1. Organization of educational activity of the universities

      31. In the universities, the training of personnel with higher and postgraduate education shall be carried out on curricula different in content and learning terms.

      32. The academic and learning guidance (methodological) work in universities shall be carried out in all structural divisions that implement and coordinate the educational process, training programmes of higher, postgraduate and supplementary education (faculties (institutes), departments), in academic & methodological divisions (educational department, academic process planning department, Training Center).

      33. The direct management of the academic & methodological work of the university shall be performed by the deputy head of the academic work.

      34. The academic & methodological work of the university shall include:

      1) development of the academic calendar, working curricula and syllabi, learning packages of subjects and disciplines;

      2) teaching-methodological support of academic subjects by textbooks, study guides, task collections, comprehensive assignments, manuals on laboratory, control, term papers, guides on learning academic disciplines, as well as materials of current, midterm and final knowledge assessment, final attestation of students in all forms of training;

      3) development of professional internship programmes, as well as recommended practices (guidelines) for writing graduation papers (projects), master's and doctoral dissertations;

      4) development, application of modern educational technologies and teaching strategies enhancing digestion of the course content by students;

      5) teaching-methodological support of students' independent work aimed to develop their ability to search, analyze and formulate the result of activities;

      6) development of programmes on advanced training and retraining of teachers and specialists;

      7) other work pursuant to implementation of academic and methodological activities of the university.

      35. Planning of the content, method of organization and structure of academic & methodological activities shall be carried out by the university on the basis of credit training technology.

      36. The academic year for full-time students at the university shall start in accordance with the working curriculum, from September 1, divided into academic periods (semesters, trimesters, quarters) and end on the dates established by the academic calendar. For the 1st year students the academic year, when conducting camp training, shall start earlier than September 1.

      37. The duration of the academic period is determined by the university independently in accordance with the State mandatory standard of higher and postgraduate education (hereinafter – HPE), approved by the order of the Minister of Science and Higher Education of the Republic of Kazakhstan dated July 20, 2022 № 2 "On approval of State mandatory standards of higher and postgraduate education" (registered in the Register of state registration of regulatory legal acts under № 28916).

      Footnote. Paragraph 37 - as amended by the order of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan dated 22.08.2023 № 655 (effective ten calendar days after the date of its first official publication).

      38. Examination sessions in the extramural form of study, their periods and number in the academic year shall be established by the academic council of the university. The dates of the courses of special initial training, advanced training and retraining shall be set in accordance with the schedule approved by the order of the Minister.

      39. Introduction of the summer semester shall be allowed (excepting the graduation course) for the formation of additional competencies among students, including the conduct of field training.

      40. Organization of educational activity shall be based on the academic calendar, the schedule of studies.

      41. The structure of educational activity shall be formed on the basis of syllabi and curricula, the academic load volume, duration of academic periods, types of academic studies, and the training content scope.

      42. The syllabi shall be developed by universities in agreement with the relevant MIA services and departments.

      43. The academic calendar, working curricula of the courses and average annual teaching load of the teaching staff shall be approved by the decision of the academic council of the university.

      44. The teaching load of the teaching staff shall be planned in academic hours.

      45. One academic hour of classroom work shall make at least 40 minutes. The exception is laboratory classes, where the academic hour is 100 minutes.

      One academic hour of professional internship, research work of students, the final state attestation of students shall make at least 40 minutes.

      46. ​​The following main types of academic work shall be established in universities: lectures, seminars, practical and laboratory classes, consultations, tests, independent work of a student, independent work of a student under a teacher’s guidance, design and graphic work, workshops, all types of exercises, camps, professional practice, academic or scientific internship, term paper (project), graduation paper (project), research work, experimental research work, master's thesis, doctoral dissertation.

      47. The ratio of the volume of credits (hours) between lectures and seminars, practical and laboratory classes shall be determined by the university on its own.

      48. Lecturers holding positions of the head of department, deputy head of the department, professor, associate professor, senior lecturer, teacher (with practical experience and pedagogical experience in the specialty profile at least 3 years) shall be allowed to deliver lecturers, supervise graduation papers (projects), research work of students.

      Scientists, specialists with practical experience or teaching experience in the specialty profile for at least 3 years shall also be involved in lecturing and conducting other types of training classes.

      49. Academic work shall be divided into classroom work (lectures, seminars, practical and laboratory classes, independent work of a student under a teacher’s guidance) and extracurricular, which includes all other types of academic work.

      50. The university shall independently set the forms, methods and means of training, creating the most favorable conditions for students to master the curricula of higher, postgraduate and advanced education.

      51. Distraction of students from studies (including independent work) shall be allowed only on the written permission of the head of the university or his deputy in charge of academic work.

      52. Curricula of higher, postgraduate education shall be developed in accordance with SCES.

      53. Each cycle of disciplines (courses) shall consist of compulsory component, the list and contents of which shall be determined by standard syllabi and standard curricula, as well as disciplines of the university component, the list and contents of which shall be determined by working curricula, programmes (syllabuses).

      54. Learning of a discipline shall be allowed for several academic periods.

      55. Training shall be conducted on the basis of curricula that are common to all the training forms.

      56. Education in the university shall be conducted on shortened curricula with a shortened term of study, which shall be allowed on:

      full-time form for persons with higher education;

      part-time form for persons with technical and vocational, post-secondary or higher education.

      In this case, credits (hours) shall be transferred, and previously mastered disciplines shall be recorded, provided that their volume and the continuity of the curriculum are sufficient. The volume and duration of training shall be determined proceeding from the prerequisites of the student, determined on the basis of the transcript.

      Training on shortened curricula shall be conducted according to the syllabi, approved separately for persons with technical and vocational, post-secondary education, and for persons with higher education.

      Curricula on the higher education basis shall provide only professional training and include cycles of basic and major disciplines, additional types of training, intermediate and final attestation.

      57. Professional internship, research and experimental research work and final attestation of students shall be carried out in accordance with the academic calendar in compliance with the SCES requirements.

      58. The content of the programme developed by the university and the base of professional internship shall be provided in accordance with the profile of the specialty (curriculum).

      59. Relevant MIA units and departments shall be used for professional internships. For professional internship on the basis of the appropriate unit, the conclusion of the agreement shall not be required (except for military universities).

      60. Referral for professional internship shall be formalized by the order of the head of the university.

      Extramural students working in the field of the profession shall be exempted from professional internship. In this event, they shall submit to the university a certificate from the employer (in any form) and a reference reflecting their professional activities.

      61. Academic advising on pre-graduation internship shall be carried out by the graduation paper (project) supervisor.

      62. The research supervisor and the research topic of the undergraduate, doctoral student shall be approved by the order of the head of the university on the basis of the academic council decision.

      63. The research supervisor of the undergraduate and the research advisers of the doctoral candidate shall be appointed from among doctors and candidates of science, doctors of philosophy (PhD) actively pursuing scientific research in the given field of science (on the course profile) and who have the experience of scientific management.

      64. Within the research (experimental research) work, the individual work plan of the undergraduate and doctoral candidate shall provide for a foreign scientific internship.

      65. A graduate student, a doctoral candidate who has not completed the curriculum, shall be expelled by the order of the head of the university and shall be seconded to the previous duty station.

      66. For accounting of passed credits, organizing interim attestation and keeping records of academic achievements of students at a university, a unit shall be established to monitor and control (evaluate) the education quality.

      67. In order to conduct training sessions, organize and conduct professional internships, fellowships, preparation of term papers (projects), dissertations (projects), master's theses and doctoral dissertations, universities shall establish branches of the university departments (cycles) in DIA units corresponding to their profile.

      Paragraph 2. Organization of MIA Training Centers’ educational activity

      68. Enrollment of students in the Training Center for special initial training and the training terms shall be in compliance with order No. 187 of the Minister dated April 26, 2011 “On approval of the Rules of special initial training for persons first admitted to the internal affairs bodies of the Republic of Kazakhstan as ordinary, junior and middle commanding officers” (registered in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 6978) (hereinafter - Order No. 187).

      69. The Training Center shall organize educational process, select training forms, means and strategies, build the necessary conditions for mastering the curricular.

      70. Direct management of the academic & methodological work of the Training Center shall be performed by the deputy head of the academic work.

      71. The academic & methodological work of the Training Center shall include:

      1) development of the schedule of the educational process, curricula and syllabi;

      2) teaching & methodological support of academic subjects with teachware, task collections, complex assignments, guides on learning disciplines, as well as materials of current and final knowledge assessment;

      3) teaching & methodological support of students' independent work;

      4) other activities pursuant to academic & methodological support of the educational process.

      72. Organization of academic activity shall be based on the timetable of the classes.

      73. The structure of the academic activities shall be formed on the basis of standard curricula and syllabi, scope of the academic load, types of classes, and the training material volume.

      74. Standard curricula shall be developed by the personnel department of the Ministry of Internal Affairs together with the specialized services of the Ministry of Internal Affairs and approved by the Minister.

      Footnote. Paragraph 74 - as amended by the order of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan dated 22.01.2020 No. 44 (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

      75. The working curricula and plans, the schedule of the educational process, average annual teaching load of the faculty shall be approved by the decision of the pedagogical council of the Training Center.

      When developing curricula, the Training centers shall redistribute the number of hours allotted to learning of the training content on each cycle of disciplines within 20% of the total number of hours of a standard curriculum.

      76. Teaching load of the teaching faculty shall be planned in academic hours, which shall be at least 40 minutes.

      77. The following main types of academic work shall be established in the Training Center: lectures, seminars, practical and laboratory classes, independent work of students, preparation and conduct of the final control, all types of exercises.

      78. Academic work shall be divided into classroom (lectures, seminars, practical and laboratory classes) and extramural, which includes all other types of educational work.

      79. The training center shall be independent in the choice of the forms, order and frequency of conducting the current and final performance assessment.

      80. Availability of appropriate classrooms, study rooms, specialized training grounds, shooting ranges, gyms and other supporting facilities shall be a mandatory requirement in the Training Center activities.

      81. Upon completion of special initial training course, advanced training and retraining course, a certificate shall be issued to the trainees in the form in accordance with order No. 187.

Chapter 4. Organization of educational work in educational institutions of the Ministry of Internal Affairs

      Footnote. The heading of Chapter 4 - as amended by the Order of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan dated 22.01.2020 No. 44 (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

      82. Nurturing activities of the MIA educational institutions is an integral part of the educational process and shall include:

      1) formation of students' abilities to independently and competently make and implement decisions;

      2) bringing out in students a sense of patriotism, citizenship, internationalism, high moral and ethical standards;

      3) motivation of students for a healthy lifestyle, social activism;

      4) nurturing students’ anti-corruption behavior;

      5) holding thematic events on the profile of the department (faculty (institute)), conducive to students’ personal enrichment, appreciation of the chosen occupation;

      6) conducting career guidance work in secondary schools, technical and vocational education organizations;

      7) activities pursuant to nurturing process tasks.

      83. Nurturing work shall be built on mutual respect for the human dignity of students and faculty and unfailing fulfillment of the university (Training Center) charter requirements.

      84. Nurturing work shall be included in the total workload of the faculty members.

Chapter 5. Organization of research, editorial, publishing and international activities of educational institutions of the Ministry of Internal Affairs (universities)

      Footnote. The heading of Chapter 5 - as amended by the Order of the Minister of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan dated 22.01.2020 No. 44 (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

      85. The universities’ research work shall be aimed at the integration of science, education and practical activities of the MIA units and departments, development on this basis of the research and educational process, enhancement of competitiveness of the research and innovation work.

      86. The organization and conduct of research (basic, exploratory, applied research) (hereinafter - research) shall be performed in the structural divisions of the university.

      87. Research in universities shall be carried out by the faculty and scientific staff members, students.

      88. Temporary authoring teams shall be formed to carry out these activities at universities.

      89. Research for the faculty and scientific staff of the universities shall be a main duty and shall be pursued during working hours in accordance with the individual work plan.

      90. The research work of the university shall include:

      1) fundamental, exploratory, applied research and development, experimental design work aimed at solving practical tasks of the MIA units and departments;

      2) scientific, research and methodological, information and analytical support for the rule-making and practical activities of the MIA units and departments;

      3) research and development of theoretical and methodological foundations for the development of higher, postgraduate and further education;

      4) development and implementation of innovative teaching technologies in education;

      5) application of research results in the educational process and practice;

      6) formation and development of own scientific schools (in the availability of appropriate scientific potential), active involvement of research and teaching staff and students in the research work;

      7) protection of intellectual property and copyrights of researchers and developers;

      8) organization and supervising of students’ research work.

      91. Research activities at the university shall be coordinated by the deputy head for research and the unit for the organization of research and editorial & publishing work.

      92. Research shall constitute part of the teaching load of the faculty.

      93. Interim and final reports shall be made on the research results, provided for by the schedule. The research supervisors and executors shall bear responsibility for accuracy of the data contained in the report.

      94. The main tasks of the editorial & publishing activities of the university shall be:

      1) preparation and publishing of the training, teaching & methodological and scientific content required for support of the educational process of the university and the practical activities of the MIA units and departments;

      2) promotion and distribution of the university publications in educational institutions and practical bodies of the interior.

      95. The university shall issue the following print content:

      1) monographs, textbooks, teaching aids (study guides, visual study guides), practical course manuals, lecture courses in all disciplines (courses) of the curricula;

      2) teaching aids and academic & methodological documentation to support the educational process (working training programmes, teaching aids, recommendations, developments, instructions for learning or teaching of a discipline (course) or its part);

      3) thematic collections of scientific works by the faculty, research associates (staff members), students;

      4) materials of scientific, research-practical and methodological conferences, gatherings, meetings, round tables and workshops, including those held jointly with other educational institutions and government bodies;

      5) reference, information and other printed materials.

      96. Universities shall pursue international cooperation in training, scientific and pedagogical activities.

      97. International cooperation shall be carried out in accordance with the international treaties of the Republic of Kazakhstan, agreements concluded by the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan with relevant institutions of foreign states, direct bilateral agreements concluded by a university in coordination with the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan.

      98. Special universities shall pursue international cooperation in the following forms:

      1) directing students, faculty and scientific staff members outside the Republic of Kazakhstan under the programmes of bilateral and multilateral exchange;

      2) participation in scientific conferences, seminars and other events;

      3) involving teachers of foreign countries’ educational institutions and law enforcement officials to conduct lectures, seminars and workshops, speak at conferences and participate in other events;

      4) training of foreign nationals;

      5) directing the faculty and scientific staff, undergraduates and doctoral students to foreign scientific and educational institutions for teaching, research internship;

      6) conducting joint fundamental and applied research, joint publication of scientific works, academic & methodological literature and courseware;

      7) exchange of scientific and methodological databases;

      8) participation in various programmes funded by international and foreign organizations, foundations, and also, together with foreign partners, participation in various programmes funded by organizations and foundations of the Republic of Kazakhstan.

      99. Departure of students, faculty and scientific staff, other university staff members outside the Republic of Kazakhstan, and also reception of foreign delegations and foreign nationals shall be carried out in coordination with the MIA.

      100. Universities within their competence, in coordination with the MIA, shall conclude cooperation agreements with foreign partners (legal entities and (or) individuals) in the field of personnel training and research.