"Қалаларда кредит беру/микрокредит беру қағидаларын және Қалаларда микроқаржы ұйымдары /екінші деңгейдегі банктер беретін микрокредиттер бойынша кепілдік беру қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2017 жылғы 31 қаңтардағы № 33 бұйрығына өзгерістер енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2017 жылғы 25 шілдедегі № 286 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2017 жылғы 31 шілдеде № 15410 болып тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2018 жылғы 27 қарашадағы № 84 бұйрығымен

      Ескерту. Күші жойылды – ҚР Ұлттық экономика министрінің 27.11.2018 № 84 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Қалаларда кредит беру/микрокредит беру қағидаларын және Қалаларда микроқаржы ұйымдары/екінші деңгейдегі банктер беретін микрокредиттер бойынша кепілдік беру қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2017 жылғы 31 қаңтардағы № 33 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 14856 нөмірімен тіркелген, 2017 жылғы 9 наурызда Қазақстан Республикасының нормативтiк құқықтық актiлерiнiң эталондық бақылау банкінде электрондық түрінде жарияланған) мынадай өзгерістер енгізілсін:

      тақырыбы мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қалаларда кредит беру/микрокредит беру қағидаларын және Қалаларда микроқаржы ұйымдары /екінші деңгейдегі банктер беретін кредиттер/микрокредиттер бойынша кепілдік беру қағидаларын бекіту туралы";

      1-тармақтың 2-тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "2) осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес Қалаларда микроқаржы ұйымдары/екінші деңгейдегі банктер беретін кредиттер/микрокредиттер бойынша кепілдік беру қағидалары.";

      аталған бұйрықпен бекітілген Қалаларда кредит беру/микрокредит беру қағидалары осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес редакцияда жазылсын;

      аталған бұйрықпен бекітілген Қалаларда микроқаржы ұйымдары/екінші деңгейдегі банктер беретін микрокредиттер бойынша кепілдік беру қағидаларында:

      Қағидалардың атауы мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қалаларда микроқаржы ұйымдары/екінші деңгейдегі банктер беретін кредиттер/микрокредиттер бойынша кепілдік беру қағидалары"

      4 - тармақта:

      1) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) ЕДБ – Бағдарламаға қатысатын екінші деңгейдегі банк;";

      3) және 4) тармақшаларды мынадай редакцияда жазылсын:

      "3) микроқаржы ұйымы (бұдан әрі – МҚҰ) – коммерциялық ұйым болып табылатын, ресми мәртебесі әділет органдарында мемлекеттік тіркелумен және есептік тіркеуден өтуімен айқындалатын, микрокредиттер беру жөнiндегi қызметтi, сондай-ақ 2012 жылғы 26 қарашадағы "Микроқаржы ұйымдары туралы" Қазақстан Республикасының Заңында рұқсат етілген қосымша қызмет түрлерін жүзеге асыратын заңды тұлға";";

      "4) кредит/микрокредит – микроқаржы ұйымдары (МҚҰ)/екінші деңгейдегі банктер (ЕДБ) Қазақстан Республикасының ұлттық валютасында ақылылық, мерзімділік, қайтарымдылық және қамтамасыз етілу және мақсатқа сай пайдалану шарттарында микрокредит беру туралы шарт бойынша қарыз алушыға ұсынатын қарыз қаражаты;";

      9) және 10) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "9) номиналды сыйақы мөлшерлемесі – микрокредит беру туралы шартты банктік қарыз шартын жасасқан кезде осындай шартпен белгіленген кредит/микрокредит бойынша сыйақы мөлшерлемесі;

      "10) жұмыс істеп тұрған кәсіпкер – дара кәсіпкер немесе заңды тұлға ретіндегі мемлекеттік тіркеу мерзімі ЕДБ-ге/МҚҰ-ға кредит/ микрокредит алу үшін өтініш білдірген кезде үш жылдан асатын шағын кәсіпкерлік субъектісі";

      12) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "12) ісін жаңа бастаған кәсіпкер – жеке кәсіпкер немесе заңды тұлға ретіндегі мемлекеттік тіркеу мерзімі ЕДБ-ге /МҚҰ-ға кредит/ микрокредит алу үшін өтініш білдірген кезде үш жылдан аз уақытты құрайтын шағын кәсіпкерлік субъектісі;";

      6-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "6. Осы бұйрықпен бекітілген Қалаларда кредит беру/микрокредит беру қағидаларының тиісті талаптарына сәйкес келетін кредиттер алатын кәсіпкерлерге кепілдік беруге қатысуға рұқсат етіледі.";

      7, 8 және 9 - тармақтар алып тасталсын;

      10-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "10. Кепілдіктер қалаларда жаңа микрокәсіпорындарды құруға, бар бизнесті кеңейтуге 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап МҚҰ/ЕДБ беретін кредиттер/микрокредиттер бойынша ғана беріледі.";

      17-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "17. Кепілдіктер кредит/микрокредит мерзімінен аспайтын мерзімге беріледі.";

      28-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "28.Ұсынылған құжаттарға ескертулер болған жағдайда, анықталған ескертулерді кепілгер МҚҰ/ЕДБ 3 (үш) жұмыс күні ішінде жою үшін жібереді.

      Бұл ретте, кепілгер үшін жоғарыда көрсетілген құжаттарды қарау мерзімі жаңартылады.";

      32-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "32. Микрокредит беру туралы шарттың/банктік қарыз шартының көшірмесін МҚҰ/ЕДБ-дан алғаннан кейін кепілгер 30 жұмыс күні ішінде кепілдік беру шартын ресімдейді және оған қол қояды, оны МҚҰ/ЕДБ жібереді.";

      39-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "39. Кепілгер Бағдарламаның және/немесе кепілдік беру шартының талаптары бұзылған кезде, кепілгердің кепілдік беру туралы шешімімен белгіленген кепілдік беру шарттары орындалмаған кезде кепілдікті жоя алады.";

      41-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "41. МҚҰ/ЕДБ осы Кепілдік беру қағидаларына 3-қосымшаға сәйкес Бағдарлама шеңберіндегі кәсіпкер жобаларының іске асырылу барысының ағымдағы мониторингі туралы МҚҰ/ЕДБ есебін жазбаша және электрондық түрде есепті айдан кейінгі айдың 5 (бесінші) күнінен кешіктірмей кепілгерге ұсынады.";

      43-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "43. Кепілгер ай сайын есепті айдан кейінгі айдың 6 (алтыншы) күніне дейінгі мерзімде жергілікті атқарушы органға және уәкілетті органға кредиттер/микрокредиттер бойынша берілген кепілдіктер жөніндегі ақпаратты ұсынады.

      Уәкілетті орган кредиттер/микрокредиттер бойынша берілген кепілдіктер жөніндегі ақпаратты ай сайын есепті айдан кейінгі айдың 10 (оныншы) күніне қарай халықты жұмыспен қамтау мәселелері жөніндегі уәкілетті органға береді.".

      2. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Кәсіпкерлікті дамыту департаменті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық мемлекеттік тіркелген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде оның баспа және электрондық түрдегі көшірмесін қазақ және орыс тілдерінде ресми жариялау және Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне енгізу үшін "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді, сондай-ақ осы бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде оның көшірмесін ресми жариялауға мерзімді баспасөз басылымдарына жіберуді;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      4) осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан

      Республикасының Ұлттық экономика министрлігінің Заң департаментіне бұйрықтың осы тармағының 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Ұлттық экономика министрі
Т. Сүлейменов

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2017 жылғы 25 шілдедегі
№ 286 бұйрығына
қосымша
Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2017 жылғы 31 қаңтардағы
№ 33 бұйрығына
1-қосымша

Қалаларда кредит беру/микрокредит беру қағидалары
1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Қалаларда кредит беру/микрокредит беру қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2016 жылғы 29 желтоқсандағы № 919 қаулысымен бекітілген Нәтижелі жұмыспен қамтуды және жаппай кәсіпкерлікті дамытудың 2017 – 2021 жылдарға арналған бағдарламасы (бұдан әрі – Бағдарлама) шеңберінде әзірленді және шағын қалалардан басқа, Қазақстан Республикасының қалаларында кредиттер/микрокредиттер беру шарттары мен тәртібін айқындайды.

      Қағидалар шеңберінде кредит беру/микрокредит беру жұмыссыздарға, кәсіпкерлік әлеуеті бар өзін-өзі жұмыспен қамтығандарға жұмыспен қамтуға жәрдемдесу бойынша шаралар ретінде пайдаланылады.

2-тарау. Терминдер және анықтамалар

      2. Қағидаларда мынандай ұғымдар мен анықтамалар пайдаланылады:

      1) Бағдарламаға қатысушылар – жұмыспен қамту орталықтарында тіркелуіне қарамастан, жұмыссыздар, кредит/микрокредит беру туралы шарт бойынша кредит/микрокредит алушылар болып табылатын кәсіпкерлік әлеуеті бар өзін-өзі жұмыспен қамтығандар және ауыл шаруашылығы кооперативтері мен олардың мүшелері;

      2) бюджеттік кредит шарты жергілікті атқарушы орган мен микрокредит беру ұйымы арасында азаматтық заңнамаға сәйкес жасалатын бюджеттік кредит беру туралы жазбаша келісім;

      3) жергілікті атқарушы орган (бұдан әрі – ЖАО) – облыстың, республикалық маңызы бар қаланың және астананың, ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) әкімі басқаратын, өз құзыреті шегінде тиісті аумақта жергілікті мемлекеттік басқаруды және өзін-өзі басқаруды жүзеге асыратын алқалы атқарушы орган;

      4) жұмыс істеп тұрған кәсіпкер – дара кәсіпкер немесе заңды тұлға ретінде мемлекеттік тіркеу мерзімі кредит/ микрокредит алу үшін өтініш білдірген кезде үш жылдан асатын кәсіпкер;

      5) инвестициялар – негізгі құралдарды сатып алу/ салу/жаңғырту/реконструкциялау/күрделі жөндеу, биологиялық/материалдық емес активтерді сатып алу;

      6) кәсіпкерлік мәселелері жөніндегі уәкілетті орган (бұдан әрі – уәкілетті орган) – кәсіпкерлік саласында басшылықты және салааралық үйлестіруді жүзеге асыратын Қазақстан Республикасының орталық атқарушы органы;

      7) кредитор – микроқаржы ұйымы/ екінші деңгейдегі банктер (бұдан әрі – ЕДБ);

      8) кредиттік келісім –микрокредит беру ұйымы мен кредитор арасында азаматтық заңнамаға сәйкес жасалатын қарызға беру туралы жазбаша келісім. Кредиттік келісімнің нысанын микрокредит беру ұйымы бекітеді;

      9) кредит/микрокредит беру туралы шарт – кредитор мен Бағдарламаға қатысушының арасында соңғысына осы Қағидаларда айқындалған мақсаттарға берілетін қарыз қаражаты есебінен кредит/микрокредит беру үшін жасалатын жазбаша келісім;

      10) кредит/микрокредит – ЕДБ/МҚҰ Қазақстан Республикасының ұлттық валютасында ақылылық, мерзімділік, қайтарымдылық, қамтамасыз етілу және мақсатқа сай пайдалану шарттарымен кредит/микрокредит беру туралы шарт бойынша Бағдарламаға қатысушыға беретін қарыз қаражаты;

      11) қарыз – Бағдарламаға қатысушылардың жобаларын одан әрі қаржыландыру үшін кредиттік келісім негізінде кредиторға микрокредит беру ұйымы беретін ақша сомасы;

      12) микрокредит беру ұйымы – "Даму" кәсіпкерлікті дамыту қоры" акционерлік қоғамы;

      13) микроқаржы ұйымы (бұдан әрі – МҚҰ) – коммерциялық ұйым болып табылатын, ресми мәртебесі әділет органдарында мемлекеттік тіркелумен және есептік тіркеуден өтуімен айқындалатын, микрокредиттер беру жөнiндегi қызметтi, сондай-ақ 2012 жылғы 26 қарашадағы "Микроқаржы ұйымдары туралы" Қазақстан Республикасының Заңында рұқсат етілген қосымша қызмет түрлерін жүзеге асыратын заңды тұлға;

      14) стартап жобалар – заңды тұлға ретінде мемлекеттік тіркелу/дара кәсіпкер мәртебесін ресімдеу мерзімі кредиторға кредит/микрокредит алу үшін жүгінген сәтте кемінде бір жылды құрайтын Бағдарламаға қатысушылардың бизнес-жобалары;

      15) ісін жаңа бастаған кәсіпкер – дара кәсіпкер немесе заңды тұлға ретінде мемлекеттік тіркелген мерзімі кредиторға кредит/микрокредит алу үшін жүгінген сәтте кемінде үш жылды құрайтын кәсіпкер;";

3-тарау. Кредиторларға қаражатты шартты түрде орналастырудың шарттары мен
тетіктері

      3. Кредиттерді/микрокредиттерді Бағдарламаға қатысушыларға бюджет қаражаты есебінен кредиторлар береді.

      Уәкілетті орган ЖАО-ларға Бағдарламаға қатысушылардың жобаларына кредит беру/микрокредит беру үшін қаражат бөледі. ЖАО-лар қоса қаржыландыру шарттарында жергілікті бюджеттен қосымша қаражат бөледі. ЖАО мен микрокредит беру ұйымы арасында бюджеттік кредит шарты жасалады, оған сәйкес бюджет қаражатының жалпы сомасы бюджеттік кредит түрінде микрокредит беру ұйымына мынадай шарттармен бөлінеді:

      1) жылдық сыйақы мөлшерлемесі 0,01 %-бен қайтарымдылық, жеделділік, ақылылық, қамтамасыз етілу және мақсатқа сай пайдалану қағидаттарымен 7 (жеті) жылдан аспайтын мерзімге; 

      2) бюджеттік кредиттің нысаналы мақсаты – Қазақстан Республикасының қалаларында жобаларды іске асыратын немесе іске асыруды жоспарлайтын Бағдарламаға қатысушыларды одан әрі қаржыландыруға арналған қаражатты кредиторларға орналастыру;

      3) қаражатты игеру мерзімі – 6 ай;

      4) негізгі борышты өтеу бойынша жеңілдік кезеңі – кредит беру мерзімі ұзақтығының үштен бірінен аспайды.

      4. Микрокредит беру ұйымы кредиторлардың өтінімдері негізінде осы Қағидалардың талаптарына сәйкес келетін кредиторлар тізбесін және олар бойынша орналастырылу сомасын айқындайды;

      Микрокредит беру ұйымы азаматтық заңнамаға сәйкес кредиторлармен мынадай шарттармен кредиттік келісімдер жасасады:

      1) қарыз Бағдарламаға қатысушылардың жобаларын, оның ішінде Қазақстан Республикасының қалаларында іске асыруға жоспарланатын және/немесе іске асырылатын ісін жаңа бастаған кәсіпкерлердің, жұмыс істеп тұрған кәсіпкерлердің жобаларын нысаналы мақсатпен қаржыландыру жылдық 1%-бен 7 (жеті) жылдан астам мерзімге беріледі;

      2) кредит валютасы – теңге;

      3) кредиторлардың орналастырылған қаражатты игеру мерзімі кредиттік келісім жасалған күннен бастап 12 (он екі) ай;

      4) негізгі борышты өтеу бойынша жеңілдік кезеңі – кредит беру мерзімі ұзақтығының үштен бірінен аспайды.

      5) ЕДБ-ге арналған қарыздар қамтамасыз етусіз беріледі. Микрокредит беру ұйымының ішкі құжаттарына сәйкес есептелген "сенімділігі жоғары" және "сенімді" рейтингімен қаржылық тұрақты МҚҰ үшін қарыздар қамтамасыз етусіз беріледі. Рейтинг деңгейі неғұрлым төмен МҚҰ қарыздары микрокредит беру ұйымының кепілзат саясатының талаптарына сай келетін қамтамасыз етумен беріледі (екінші деңгейдегі банктердің кепілдіктері, ақша, банк салымдары, жылжымайтын мүлік объектілері, жер учаскелері);

      6) кредиторлар микрокредит беру ұйымының алдында орналастырылған кредит қаражатының игерілуі мен мақсатты пайдаланылуы бойынша есеп береді. Кредиторлардың есеп беру тәртібі, нысаны және кезеңділігі, сондай-ақ қарыз берудің өзге де шарттары кредиттік келісімде белгіленеді;

      7) кредиторлар орналастырылатын қаражатты мақсатты пайдаланбаған, толық немесе жартылай игермеген жағдайларда, және/немесе кредиттік келісімде көзделген өзге де жағдайлар орын алған кезде, микрокредит беру ұйымы кредиттік келісім шарттарына сәйкес кредиторларға қатысты шара қолданады, кредиттік келісімді мерзімінен бұрын бұзу және (немесе) оларды одан әрі басқа кредиторлар арасында қайта бөле отырып, орналастырылған қаражатты қайтарып алу мәселесіне бастамашылық жасауға құқылы. Қайтарылған, сондай-ақ кредиторлар мерзімінен бұрын өтеген қаражатты қайта бөлу уәкілетті органмен келісу бойынша кредиторлар арасында жүзеге асырылады.

      8) кредиторлар бөлінген қаражатты қаржы құралдарына инвестициялауға және/немесе олармен операция жасауға, сондай-ақ, шетелдік валюта сатып алу үшін валюта нарығына жібермейді;

      9) Бағдарламаға қатысушылар қайтарған қарыз қаражатын кредиттік келісім бойынша кредиторлар бұрын алынған кредиттерді/микрокредиттерді өтеу арқылы кредиттік келісімде айқындалған шарттармен Бағдарламаға қатысушылардың жобаларын одан әрі қаржыландыруға үш айдың ішінде жолдайды не мерзімінен бұрын микрокредит беру ұйымына қайтарылады.

4-тарау. Бағдарламаға қатысушылардың жобаларын қаржыландыру шарттары

      5. Кредиттер/микрокредиттерді шағын қалалардан басқа, Қазақстан Республикасының қалаларында жобаларын іске асырып жатқан немесе іске асыруды жоспарлап отырған Бағдарламаға қатысушыларға, оның ішінде ісін жаңа бастаған кәсіпкерлерге, жұмыс істеп тұрған кәсіпкерлерге олардың шағын кәсіпкерлік субъектісі ретінде тіркелген жерін есепке алмай, кредиторлар береді.

      6. Кредиттер/микрокредиттер басым тәртіппен кәсіпкерлікті дамытудың өңірлік карталарына сәйкес іске асырылатын жобаларға беріледі.

      7. Ісін жаңа бастаған кәсіпкерлерге арналған кредиттер/микрокредиттер "Бастау Бизнес" жобасы шеңберінде кәсіпкерлік негіздеріне оқыту курстарынан немесе Бағдарламаның бірінші бағытының шеңберінде кәсіпкерліктің негіздерінен өткеннен кейін не соңғы екі жылдың ішінде басқа бағдарламалардың шеңберінде кәсіпкерліктің негіздеріне оқыту курстарынан өткендігі туралы сертификат болған кезде беріледі.

      Бағдарламаға қатысушыларға (ісін жаңа бастаған кәсіпкерлерді қоспағанда) арналған кредиттер/микрокредиттер жаңа тұрақты жұмыс орындары құрылған жағдайда беріледі. Кредиторлар кредит/микрокредит беру туралы шартта Бағдарламаға қатысушының жаңа тұрақты жұмыс орындарын құруы жөніндегі шартты міндетті түрде көрсетеді.

      8. Кредиттер/микрокредиттер жеделділік, ақылылық, қайтарымдылық, қамтамасыз етілу және мақсатқа сай пайдалану қағидаттары сақтала отырып, Бағдарламаға қатысушыларға мынадай шарттармен ұсынылады:

      1) Бағдарламаның бір қатысушысын қаржыландырудың ең жоғары лимиті – тиісті жылға арналған республикалық бюджет туралы заңмен белгіленген 8 000 (сегіз мың) айлық есептік көрсеткіш (бұдан әрі – АЕК). Бұл ретте, Бағдарламаның бір қатысушысын қаржыландырудың ең жоғары лимиті кредиттер және (немесе) микрокредиттер онымен үлестес тұлғалардың/компаниялардың қаржы лизингінің шарттары бойынша берешекті есепке алмай есептеледі;

      2) кредит/микрокредит (тер) бойынша кредиторлардың алдында Бағдарламаның бір қатысушысының негізгі борышы бойынша берешек қалдығының жалпы сомасы 8 000 (сегіз мың) АЕК көлемі сомасынан аспауы тиіс. Осы шартты ескере отырып, Бағдарламаның бір қатысушысы үшін кредиттер/микрокредиттер саны шектелмейді.

      3) кредиттердің/микрокредиттердің нысаналы мақсаты – айналымдағы қаражатты инвестициялау/толықтыру. Бұл ретте, кредиттерді/микрокредиттерді беру ісін жаңа бастаған кәсіпкерлердің жобаларын қоспағанда, сауда саласында іске асыруға жоспарланған немесе іске асырылатын жобалар бойынша айналымдағы қаражатты толықтыру мақсаттарында жүзеге асырылмайды (Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігінің Техникалық реттеу және метрология комитетінің 2007 жылғы 14 желтоқсандағы № 683-од бұйрығымен бекітілген экономикалық қызмет түрлерінің жалпы жіктеуіші "Көтерме және бөлшектеп саудалау; автокөліктер мен мотоциклдерді жөндеу" G секциясы (бұдан әрі – ЭҚЖЖ), ЭҚЖЖ 45.20 және 45.40 кластарында көзделген автокөлік құралдары мен мотоциклдерге техникалық қызмет көрсету мен жөндеуді қоспағанда);

      4) кредиттердің/микрокредиттердің мерзімі:

      инвестицияларға 5 (бес) жылдан көп емес;

      айналымдағы қаражатты толықтыруға 3 (үш) жылдан көп емес;

      5) кредит/микрокредит бойынша сыйақының номиналды мөлшерлемесі – жылына 6% аспайды;

      6) кредиттердің/микрокредиттердің валютасы – теңге;

      7) негізгі борыш және есептелген сыйақы бойынша жеңілдік кезеңі – кредитор шешімі бойынша кредит/микрокредит мерзімі ұзақтығының үштен бірінен аспайды;

      8) кредиторлар Бағдарламаға қатысушының кредит/микрокредит бойынша міндеттемелерді бұзуы себебінен өндіріп алынатын комиссияларды, алымдарды және/немесе өзге де төлемдерді қоспағанда, Бағдарламаға қатысушының кредитіне/микрокредитіне байланысты қандай да бір комиссиялар, алымдар және/немесе өзге де төлемдер өндіріп алмайды, бұл ретте мұндай комиссиялардың, алымдардың және/немесе өзге де төлемдердің мөлшері микрокредит беру ұйымымен алдын ала жазбаша келісіледі;

      Бағдарламаға қатысушылар мүлікті бағалау және сақтандыру бойынша шығыстарды төлейді.

      9. Кредиторлар кредиттік келісім сомасының кемінде 20%-ын стартап жобаларды қаржыландыруға жібереді.

      10. Кепілзаттық қамтамасыз етуі жеткіліксіз болған жағдайда, Бағдарламаға қатысушылар кредит/микрокредит бойынша міндеттемелердің орындалуын қамтамасыз ету ретінде микрокредит беру ұйымының кепілдігін алуға құқылы. Бұл ретте, Бағдарламаға қатысушылардың жобалары осы бұйрықпен бекітілген қалалардағы микроқаржы ұйымдары/екінші деңгейдегі банктер беретін Микрокредиттер жөніндегі кепілдендіру қағидаларының талаптарына сәйкес келуі қажет.

      11. Мына кәсіпкерлер Бағдарламаға қатысушылар бола алмайды:

      1) құрылтайшылары ұлттық басқарушы холдингтер, ұлттық компаниялар және акцияларының (жарғылық капиталына қатысу үлестерінің) елу және одан көп пайызы мемлекетке, ұлттық басқарушы холдингке, ұлттық холдингке, ұлттық компанияға (әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорацияны, сондай-ақ мемлекеттік-жекешелік әріптестік туралы шарт шеңберінде құрылған кәсіпкерлерді қоспағанда) тікелей немесе жанама түрде тиесілі ұйымдар болып табылатын, сондай-ақ меншік нысаны жекеше мекеме ретінде ресімделген кәсіпкерлер;

      2) төленбеген қарыздары бар:

      тұрақтандырушы немесе дағдарысқа қарсы бағдарламалар мен Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының, жергілікті атқарушы органдардың және микрокредит беру ұйымдары қаражатының есебінен іске асырылатын бағдарламалар шеңберінде мемлекеттік даму институттары, ЕДБ берген;

      Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 наурыздағы № 168 қаулысымен бекітілген "Бизнестің жол картасы 2020" бизнесті қолдау мен дамытудың бірыңғай бағдарламасы шеңберінде мемлекеттік қаржылық қолдау көрсетілетін;

      3) "2. Терминдер және анықтамалар" деген тараудың және "4. Бағдарламаға қатысушылардың жобаларын қаржыландыру шарттары" деген тараудың талаптарына сәйкес келмейтін;

      4) салықтық берешегі, міндетті зейнетақы жарналары, міндетті кәсіптік зейнетақы жарналары және бюджетке әлеуметтік аударымдар бойынша берешегі барлар.

      Берешегінің жоқ екендігі Бағдарламаға қатысушы қаржыландыруға өтінім берген күнге дейін күнтізбелік 30 (отыз) күннен кешіктірілмей берілген Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2008 жылғы 29 желтоқсандағы № 622 бұйрығымен бекітілген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 5446 болып тіркелген) Дербес шоттарды жүргізу ережелерінің 18-қосымшасына сәйкес берешектің жоқ екендігі мемлекеттік кірістер органдары жүргізетін есептегі берешектің жоқ (бар) туралы мәліметтерімен расталады;

      5) қару (оның ішінде қару шығаруға арналған құрамдас бөліктер), құрамында есірткі бар заттарды немесе азаматтық айналымнан алынған басқа да мүлікті шығаруды немесе жеткізуді көздейтін жобаларды іске асыратындар;

      6) ойын бизнесін ұйымдастыруды және (немесе) дамытуды көздейтін жобаларды іске асыратындар;

      7) террористік және Қазақстан Республикасының заңнамасымен тыйым салынған кез келген өзге де қызметпен байланысты қызметті көздейтін жобаларды іске асыратындар;

      8) моторлы көлік құралдарын және өзі өсірген жүзімнен шарап өндіруді көздейтін жобаларды қоспағанда, акцизделетін тауарлар/өнімдер шығаруды жүзеге асыратын;

      9) қиыршықтас және құм карьерлерін игеру жобаларын қоспағанда, тау-кен өнеркәсібінде қызметін жүзеге асыратындар;

      10) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2016 жылғы 29 желтоқсандағы № 918 қаулысына сәйкес мониторингтеуге жататын ірі салық төлеушілердің тізбесіне енгізілген металлургия өнеркәсібіндегі жобаларды іске асыратын;

      11) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес орта немесе ірі кәсіпкерлік субъектілері болып табылатын кәсіпкерлер;

      12. Кредиторлар Бағдарламаға қатысушыларға мына мақсаттарға кредиттер/микрокредиттер бермейді:

      1) заңды тұлғалардың жарғылық капиталдарына қатысу;

      2) Бағдарламаға қатысушылардың бұрын жұмсалған шығындарын өтеуі, Бағдарламаға қатысушылардың жеке және/немесе заңды тұлғалардан, оның ішінде қатысушылардан, акционерлерден, лауазымды тұлғалардан және Бағдарламаға қатысушылардың жұмыскерлерінен қаржылай көмек алуына байланысты туындаған берешекті өтеуі;

      3) тұтынушылық кредит беру;

      4) қолданыстағы міндеттемелерді қайта қаржыландыру;

      5) тұрғын үй жылжымайтын мүлкін, жер учаскелерін сатып алу және салу;

      6) Бағдарламаға қатысушылардың шаруашылық қызметтерінің шығындарын жабу (бұл ретте, қаржы нәтижесі теріс Бағдарламаға қатысушыларға кредит/микрокредит беруге рұқсат етіледі);

      7) сенім білдірілгендердің (агенттердің) қызметтеріне ақы төлеу;

      8) Бағдарламаға қатысушылардың кредитімен/микрокредитімен байланысты комиссияларды, алымдарды және / немесе өзге де төлемдерді төлеу;

      9) құнды қағаздарды сатып алу (портфельдік инвестициялар);

      10) үлестес/ байланысты компаниялардан/тұлғалардан негізгі құралдарды, активтерді сатып алу;

      11) жалған немесе жасанды мәмілелерді төлеу;

      12) Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің міндетін атқарушының 2010 жылғы 10 ақпандағы № 52 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 6058 болып тіркелген) "Қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға) және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл туралы" Қазақстан Республикасы Заңының мақсаттары үшін Оффшорлық аймақтар тізбесінде және/немесе Қазақстан Республикасы Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау агенттігі басқармасының 2008 жылғы 2 қазандағы № 145 қаулысымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 5371 болып тіркелген) бекітілген "Банктік және сақтандыру қызметінің, бағалы қағаздар рыногының кәсіби қатысушылары қызметінің және бағалы қағаздар рыногында лицензияланатын басқа да қызмет түрлерінің, жинақтаушы зейнетақы қорлары мен акционерлік инвестициялық қорлар қызметінің мақсаттары үшін оффшорлық аймақтардың тізбесінде көзделген оффшорлы аумақтарда тіркелген/ашылған контрагенттердің заңды мекенжайлары және/немесе банк шотының деректемелері туралы ақпарат бар кез келген шарттарды/келісімшарттарды/келісімдерді төлеу.

      13. Бағдарламаға қатысушыларды қаржыландыру кезінде кредиторлар мынадай қосымша шарттарды сақтайды:

      1) 8 000 (сегіз мың) АЕК-тен асатын жалпы сомаға бір жобаны іске асыру үшін Бағдарламаның бірнеше үлестес қатысушыларын қаржыландыруды жүзеге асырмау. Мына өлшемшарттардың барлығына бір уақытта сәйкес келетін екі немесе одан көп жоба жиынтығы бір жоба болып саналады:

      жоба бір объектінің аумағында іске асырылады;

      жоба ЭҚЖС бір кіші сыныбының шеңберінде іске асырылады;

      бір жобаны іске асыратын Бағдарламаға қатысушылар арасында қаржы ағындары бар;

      2) Бағдарламаға қатысушылар кредит/микрокредит қаражаты есебінен сатып алынған мүлікті/активтерді үшінші тұлғаларға ресімдемейді, сондай-ақ мемлекеттік меншіктегі жер учаскесіндегі құрылысты қоспағанда, үшінші тұлғаларға тиесілі жер учаскесінде объект салуды жүзеге асырмайды;

      3) Бағдарламаға қатысушы ұзақ мерзімді активті сатып алу-сату мәмілесін бұзған не кредит/микрокредит қаражатының есебінен сатып алынған ұзақ мерзімді активті иеліктен шығарған жағдайда, Бағдарламаға қатысушы осындай бұзудан/иеліктен шығарудан кейін 3 (үш) жұмыс күні ішінде кредиторға жазбаша түрде хабарлайды. Аталған шарт кредит/микрокредит беру туралы тиісті шартта бекітіледі. Кредитор Бағдарламаға қатысушыдан осындай хабарламаны алған күннен бастап 3 (үш) жұмыс күні ішінде микрокредит беру ұйымының тиісті хабарламасын жолдайды. Микрокредит беру ұйымы жазбаша талабын жіберген жағдайда, кредитор және/немесе Бағдарламаға қатысушы микрокредит беру ұйымының талаптарында көрсетілген тәртіппен және мерзімде микрокредитті мерзімінен бұрын өтейді;

      4) Бағдарламаға қатысушының контрагентпен жасасқан тиісті шартында тауарларды және/немесе жұмыстарды және/немесе көрсетілетін қызметтерді сатып алудың өзге мерзімі көзделмесе, Бағдарламаға қатысушылар қаржыландырылған күннен бастап 6 (алты) айдың ішінде мақсатқа сай пайдалану бойынша кредитті/микрокредитті немесе оның бір бөлігін пайдаланады;

      5) кредиттер/микрокредиттер ісін жаңа бастаған кәсіпкерлерге қазіргі үлестес кәсіпкерлердің қызметіне сәйкес келетін ЭҚЖС экономика секторларында жобаларды іске асыруға берілмейді (ЭҚЖС сыныбының деңгейінде);

      14. Бағдарламаға қатысушыларды қаржыландырудың өзге де шарттары кредитордың уәкілетті органының шешімімен айқындалады.

5-тарау. Бағдарламаға қатысушыларға микрокредиттер беру тәртібі

      15. Үміткерлер тікелей не "Атамекен" өңірлік кәсіпкерлер палатасының аудандық филиалдары/ қалалар мен қалалар құрамындағы аудандардың әкімдері арқылы кәсіпкерлік қызметке жәрдемдесу шаралары бойынша консультациялар алу үшін және Бағдарламаға қатысушыларға сәйкес келуі тұрғысынан тексеруден өту үшін халыққа қызмет көрсету орталықтарына жүгінеді;

      16. Ісін жаңа бастаған кәсіпкерлер кәсіпкерлік негіздеріне оқыту курстарына қатысуға жіберіледі. Жұмыс істеп жүрген кәсіпкерлер кәсіпкерлік негіздеріне оқыту курстарына қатысусыз кредиттер/микрокредиттер алуы мүмкін;

      17. Халықты жұмыспен қамту орталықтарының жолдамалары бойынша және оқу курстарынан өткендігі туралы сертификаттары бар (болған жағдайда) "Еңбек нарығы" ААЖ-дағы тексерулердің нәтижелері бойынша Бағдарламаға қатысушылар жобаның бизнес-жоспарын әзірлеп, кредитті/микрокредитті алуға арналған өтінішпен кредиторларға жүгінеді;

      18. Кредиторлар әлеуетті бизнес-жобаны бағалайды, қорытындыны береді және кредитті/микрокредитті берудің мүмкіндігі немесе мүмкін еместігі туралы шешім қабылдайды. Бұл ретте өзін-өзі жұмыспен қамтығандар, жұмыссыздар, ауыл шаруашылығы кооперативтері және олардың мүшелері кредитті/микрокредитті алуға өтініш бергенге дейін шағын кәсіпкерлік, оның ішінде микрокәсіпкерлік субъектісінің мәртебесіне ие болады;

      19. Кредиторлар кредит/микрокредит беру туралы оң шешім қабылдағаннан кейін, Қазақстан Республикасының азаматтық заңнамасына сәйкес Бағдарламаға қатысушылармен кредит/микрокредит беру туралы шарт жасасады.

      20. Кредиторлар ай сайын есепті айдан кейінгі айдың 3 (үшінші) күніне дейін берілген кредиттер/микрокредиттер бойынша ақпаратты микрокредит беру ұйымына ұсынады;

      21. Микрокредит беру ұйымы ай сайын есепті айдан кейінгі айдың 6 (алтыншы) күніне дейінгі мерзімде жергілікті атқарушы органдарға және уәкілетті органға берілген кредиттер/микрокредиттер бойынша ақпарат береді.

      Уәкілетті орган халықты жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі уәкілетті органға берілген кредиттер/микрокредиттер бойынша ақпаратты ай сайын есепті айдан кейінгі айдың 10 (оныншы) күніне дейін береді.

      22. Микрокредит беру ұйымы берілген кредиттердің/микрокредиттердің мақсатқа сай пайдаланылуына мониторинг жүргізеді және бюджеттік кредит шартында көзделген тәртіппен және мерзімде ЖАО мен уәкілетті органға тиісті ақпаратты береді.

6-тарау. Кредиторларға қойылатын талаптар

      23. ЕДБ-ге қойылатын талаптар:

      1) Қазақстан Республикасының кемінде 7 өңірінде филиалдар желісінің болуы;

      2) негізгі борыш және/немесе есептелген сыйақы бойынша мерзімі 90 күннен артық кешіктірілген берешегі бар кредиттер деңгейі кредиттік келісім жасалған күні 10%-дан аспайды;

      3) Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің пруденциялық және өзге де нормативтерін орындау;

      4) микрокредит беру ұйымының ішкі құжаттарына сәйкестілігі.

      24. МҚҰ-ға қойылатын талаптар:

      1) микроқаржы ұйымының өз капиталы Қазақстан Республикасының Ұлтты Банкі белгілеген ең аз деңгейден төмен емес;

      2) Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкінде есептік тіркеудің болуы;

      3) кредитке өтінім берудің алдында кемінде 1 (бір) жыл негізгі қызметпен айналысу;

      4) Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкінің пруденциялық және өзге де нормативтерін орындау.

      5) микрокредит беру ұйымының ішкі құжаттарына сәйкестілігі.

7-тарау. Мониторинг

      25. Микрокредит беру ұйымы мыналарды жүзеге асырады:

      1) кредиторлардың қаражатты уақтылы игеруіне мониторинг;

      2) кредиторлардың қаражатты мақсатқа сай пайдалануына, сондай-ақ Бағдарламаға қатысушылардың алынған кредиттерді/микрокредиттерді мақсатқа сай пайдалануына ішінара мониторинг жүргізу. Бұл ретте, Бағдарламаға қатысушылардың кредиттерді/микрокредиттерді мақсатқа сай пайдалануын тексеру кредиторлар дайындаған қаражатты мақсатқа сай пайдалануды тексеру актісінің негізінде жүзеге асырылады;

      3) Бағдарламаға қатысушыларды бұрын берілген кредиттерді/микрокредиттерді өтеуден босатылатын қаражат есебінен кредиторлардың уақтылы қаржыландыруына мониторинг жүргізу.

      26. Кредиторлар қаражаттың игерілуі туралы есептерді ай сайын есепті айдан кейінгі айдың 3 (үшінші) күніне дейінгі мерзімде микрокредит беру ұйымдарына жібереді. Есепті берудің нысаны мен мерзімдері тиісті кредиттік келісімде көрсетіледі.

      27. Микрокредит беру ұйымы өзінің жалғыз акционерінің, Қазақстан Республикасының Үкіметі, Қазақстан Республикасының Парламенті және мемлекеттік органдардың талабы бойынша оларға Бағдарламаға қатысушылардың кредит/микрокредит алуына, игеруіне, Бағдарламаға қатысушылардың кредитті/микрокредитті мақсатқа сай пайдалануына байланысты ақпаратты береді;

      28. Кредиторлар Бағдарламаға қатысушылардың қаржыландырылған жобаларына мониторинг жүргізеді. Бұл ретте, Бағдарламаға қатысушының әрбір қаржыландырылған жобасы бойынша жеке кредиттік дерекнама жүргізіліп, онда Бағдарламаға қатысушылардың қаражатты мақсатқа сай пайдаланғанын растайтын құжаттар сақталады;

      29. Микрокредит беру ұйымы тоқсан сайын есепті тоқсаннан кейінгі айдың 10 (оныншы) күніне дейін Бағдарламаға қатысушыларды қаржыландыруға қатысатын кредиторлардың қаржы-экономикалық жағдайын талдауды жүзеге асырады.

О внесении изменений в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 31 января 2017 года № 33 "Об утверждении Правил кредитования/микрокредитования в городах и Правил гарантирования по микрокредитам, выдаваемым микрофинансовыми организациями/банками второго уровня в городах"

Приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 25 июля 2017 года № 286. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 31 июля 2017 года № 15410. Утратил силу приказом Министра национальной экономики Республики Казахстан от 27 ноября 2018 года № 84.

      Сноска. Утратил силу приказом Министра национальной экономики РК от 27.11.2018 № 84 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 31 января 2017 года № 33 "Об утверждении Правил кредитования/микрокредитования в городах и Правил гарантирования по микрокредитам, выдаваемым микрофинансовыми организациями/банками второго уровня в городах" (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 14856 опубликованный 9 марта 2017 года в Эталонном контрольном банке нормативных правовых актов Республики Казахстан в электронном виде) следующие изменения:

      заголовок изложить в следующей редакции:

      "Об утверждении Правил кредитования/микрокредитования в городах и Правил гарантирования по кредитам/микрокредитам, выдаваемым микрофинансовыми организациями/банками второго уровня в городах";

      подпункт 2) пункта 1 изложить в следующей редакции:

      "2) Правила гарантирования по кредитам/микрокредитам, выдаваемым микрофинансовыми организациями/банками второго уровня в городах, согласно приложению 2 к настоящему приказу.";

      Правила кредитования/микрокредитования в городах, утвержденные указанным приказом, изложить в редакции согласно приложению к настоящему приказу;

      в Правилах гарантирования по микрокредитам, выдаваемым микрофинансовыми организациями/банками второго уровня в городах, утвержденных указанным приказом:

      наименование изложить в следующей редакции:

      "Правила гарантирования по кредитам/микрокредитам, выдаваемым микрофинансовыми организациями/банками второго уровня в городах";

      в пункте 4:

      подпункт 1) изложить в следующей редакции:

      "1) БВУ – банк второго уровня, участвующий в Программе;";

      подпункты 3) и 4) изложить в следующей редакции:

      "3) микрофинансовая организация (далее – МФО) – юридическое лицо, являющееся коммерческой организацией, официальный статус которого определяется государственной регистрацией в органах юстиции и прохождением учетной регистрации, осуществляющее деятельность по предоставлению микрокредитов, а также дополнительные виды деятельности, разрешенные Законом Республики Казахстан от 26 ноября 2012 года "О микрофинансовых организациях";";

      "4) кредит/микрокредит – заемные средства, предоставляемые микрофинансовыми организациями (МФО)/банками второго уровня (БВУ) заемщику по Договору о предоставлении микрокредита в национальной валюте Республики Казахстан на условиях платности, срочности, возвратности, обеспеченности и целевого использования;";

      подпункты 9) и 10) изложить в следующей редакции:

      "9) номинальная ставка вознаграждения – ставка вознаграждения по кредиту/микрокредиту, установленная договором о предоставлении микрокредита/договором банковского займа на момент его заключения;";

      "10) действующий предприниматель – субъект малого предпринимательства, срок государственной регистрации которого в качестве индивидуального предпринимателя или юридического лица составляет на момент обращения в БВУ/МФО за кредитом/ микрокредитом более трех лет;";

      подпункт 12) изложить в следующей редакции:

      "12) начинающий предприниматель – субъект малого предпринимательства, срок государственной регистрации которого в качестве индивидуального предпринимателя или юридического лица составляет на момент обращения в БВУ/МФО за кредитом/микрокредитом менее трех лет;";

      пункт 6 изложить в следующей редакции:

      "6. К участию в гарантировании допускаются предприниматели, получающие кредиты соответствующим требованиям Правил кредитования/микрокредитования в городах, утвержденными настоящим приказом.";

      пункты 7, 8 и 9 исключить;

      пункт 10 изложить в следующей редакции:

      "10. Гарантия предоставляется только по кредитам/микрокредитам, выдаваемым МФО/БВУ с 1 января 2017 года на создание новых микропредприятий, расширение существующего бизнеса в городах.";

      пункт 17 изложить в следующей редакции:

      "17. Гарантия предоставляется на срок, не более срока кредита/микрокредита.";

      пункт 28 изложить в следующей редакции:

      "28. В случаях наличия замечаний к представленным документам, выявленные замечания направляются МФО/БВУ гарантом для их устранения в течение 3 (трех) рабочих дней. При этом срок рассмотрения документов, указанный выше для гаранта, возобновляется.";

      пункт 32 изложить в следующей редакции:

      "32. После получения от МФО/БВУ копии договора о предоставлении микрокредита/договора банковского займа гарант в течение 30 рабочих дней оформляет и подписывает договор гарантии, который направляет в МФО/БВУ.

      пункт 39 изложить в следующей редакции:

      "39. Гарант может аннулировать гарантию при нарушении условий Программы и/или договора гарантии, неисполнения условий предоставления гарантии, установленных решением гаранта о предоставлении гарантии.";

      пункт 41 изложить в следующей редакции:

      "41. Отчет МФО/БВУ о текущем мониторинге хода реализации проектов предпринимателя в рамках Программы согласно приложению 3 к настоящим Правилам гарантирования представляется МФО/БВУ гаранту не позднее 5 (пятого) числа месяца, следующего за отчетным, в письменном и электронном виде.";

      пункт 43 изложить в следующей редакции:

      "43. Гарант ежемесячно в срок до 6 (шестого) числа месяца, следующего за отчетным, предоставляет в местный исполнительный орган и уполномоченный орган информацию по гарантиям, выданным по кредитам/микрокредитам.

      Уполномоченный орган ежемесячно к 10 (десятому) числу месяца, следующего за отчетным предоставляет информацию по гарантиям, выданным по кредитам/микрокредитам уполномоченному органу по вопросам занятости населения.".

      2. Департаменту развития предпринимательства Министерства национальной экономики Республики Казахстан в установленном законодательством обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа направление его копии в бумажном и электронном виде на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации" для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан, а также в течение десяти календарных дней после государственной регистрации настоящего приказа направление его копии на официальное опубликование в периодические печатные издания;

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства национальной экономики Республики Казахстан;

      4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Юридический департамент Министерства национальной экономики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) настоящего пункта приказа.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра национальной экономики Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр национальной
экономики Республики Казахстан
Т. Сулейменов

  Приложение
к приказу Министра
национальной экономики
Республики Казахстан
от 25 июля 2017 года № 286
  Приложение 1
к приказу Министра
национальной экономики
Республики Казахстан
от 31 января 2017 года № 33

Правила
кредитования/микрокредитования в городах

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила кредитования/микрокредитования в городах (далее – Правила) разработаны в рамках Программы развития продуктивной занятости и массового предпринимательства на 2017-2021 годы, утвержденной постановлением Правительства Республики Казахстана № 919 от 29 декабря 2016 года (далее – Программа) и определяют условия и порядок предоставления кредитов/микрокредитов в городах Республики Казахстан, кроме малых городов.

      Кредитование/микрокредитование в рамках Правил используется в качестве мер по содействию занятости безработным, самозанятым с предпринимательским потенциалом.

Глава 2. Термины и определения

      2. В Правилах используются следующие понятия и определения:

      1) участники Программы – безработные, независимо от регистрации в центрах занятости населения, и самозанятые с предпринимательским потенциалом и сельскохозяйственные кооперативы и их члены, являющиеся получателями кредита/микрокредита по договору о предоставлении кредита/микрокредита;

      2) договор бюджетного кредита – письменное соглашение о предоставлении бюджетного кредита, заключаемое в соответствии с гражданским законодательством между местным исполнительным органом и организацией микрокредитования;

      3) местный исполнительный орган (далее – МИО) – коллегиальный исполнительный орган, возглавляемый акимом области, города республиканского значения и столицы, района (города областного значения), осуществляющий в пределах своей компетенции местное государственное управление и самоуправление на соответствующей территории;

      4) действующий предприниматель – предприниматель, срок государственной регистрации которого в качестве индивидуального предпринимателя или юридического лица составляет на момент обращения за кредитом/микрокредитом более трех лет;

      5) инвестиции – приобретение/строительство/модернизация/ реконструкция/капитальный ремонт основных средств, приобретение биологических/нематериальных активов;

      6) уполномоченный орган по вопросам предпринимательства (далее – уполномоченный орган) – центральный исполнительный орган Республики Казахстан, осуществляющий руководство и межотраслевую координацию в области предпринимательства;

      7) кредитор – микрофинансовая организация/банки второго уровня (далее – БВУ);

      8) кредитное соглашение - письменное соглашение о предоставлении займа, заключаемое в соответствии с гражданским законодательством между организацией микрокредитования и кредитором. Форма кредитного соглашения утверждается организацией микрокредитования;

      9) договор о предоставлении кредита/микрокредита – письменное соглашение, заключаемое между кредитором и участником Программы, для предоставления последнему кредита/микрокредита за счет средств займа на цели, определенные настоящими Правилами;

      10) кредит/микрокредит – заемные средства, предоставляемые БВУ/МФО участнику Программы по договору о предоставлении кредита/микрокредита в национальной валюте Республики Казахстан на условиях платности, срочности, возвратности, обеспеченности и целевого использования;

      11) заем – сумма денег, предоставляемая организацией микрокредитования кредитору на основании кредитного соглашения для дальнейшего финансирования проектов участников Программы;

      12) организация микрокредитования – акционерное общество "Фонд развития предпринимательства "Даму";

      13) микрофинансовая организация (далее – МФО) – юридическое лицо, являющееся коммерческой организацией, официальный статус которого определяется государственной регистрацией в органах юстиции и прохождением учетной регистрации, осуществляющее деятельность по предоставлению микрокредитов, а также дополнительные виды деятельности, разрешенные Законом Республики Казахстан от 26 ноября 2012 года "О микрофинансовых организациях";

      14) стартап проекты –бизнес-проекты участников Программы, срок государственной регистрации которых в качестве юридического лица/оформления статуса индивидуального предпринимателя составляет на момент обращения кредитору за кредитом/микрокредитом менее одного года.

      15) начинающий предприниматель – предприниматель, срок государственной регистрации которого в качестве индивидуального предпринимателя или юридического лица составляет на момент обращения кредитору за кредитом/микрокредитом менее трех лет;";

Глава 3. Условия и механизмы обусловленного размещения средств в кредиторах

      3. Кредиты/микрокредиты участникам Программы предоставляются кредиторами за счет бюджетных средств.

      Уполномоченный орган выделяет МИО средства для кредитования/микрокредитования проектов участников Программы. МИО на условиях софинансирования выделяют дополнительные средства из местного бюджета. Между МИО и организацией микрокредитования заключается договор бюджетного кредита, в соответствии с которым общая сумма бюджетных средств в виде бюджетного кредита выделяется организации микрокредитования на следующих условиях:

      1) сроком не более 7 (семь) лет на принципах возвратности, срочности, платности, обеспеченности и целевого использования с годовой ставкой вознаграждения 0,01 %;

      2) целевое назначение бюджетного кредита – размещение средств в кредиторах для дальнейшего финансирования участников Программы, реализующих или планирующих реализовать проекты в городах Республики Казахстан;

      3) срок освоения средств – 6 месяцев;

      4) льготный период по погашению основного долга – не более одной трети продолжительности срока кредитования.

      4. Организация микрокредитования на основании заявок кредиторов определяет перечень кредиторов, соответствующих требованиям настоящих Правил, и суммы размещения по ним;

      Организация микрокредитования заключает с кредиторами в соответствии с гражданским законодательством кредитные соглашения на следующих условиях:

      1) заем предоставляется сроком не более 7 (семь) лет, под 1% годовых с целевым назначением финансирование проектов участников Программы, в том числе проектов начинающих предпринимателей, действующих предпринимателей, которые реализуются и/или планируется реализовать в городах Республики Казахстан;

      2) валюта кредита – тенге;

      3) срок освоения кредиторами размещенных средств 12 (двенадцать) месяцев с даты заключения кредитного соглашения;

      4) льготный период по погашению основного долга – не более одной трети продолжительности срока кредитования;

      5) займы для БВУ предоставляются без обеспечения. Займы для финансово устойчивых МФО с рейтингом "высоконадежный" и "надежный", рассчитанным в соответствие с внутренними документами организации микрокредитования, предоставляются без обеспечения. Займы МФО с более низким уровнем рейтинга предоставляются под обеспечение (гарантии банков второго уровня, деньги, банковские вклады, объекты недвижимости, земельные участки), отвечающему требованиям залоговой политики организации микрокредитования;

      6) кредиторы отчитываются перед организацией микрокредитования по освоению и целевому использованию размещенных кредитных средств. Порядок, форма и периодичность предоставления отчетов кредиторами, а также иные условия предоставления займа устанавливаются кредитным соглашением;

      7) в случаях нецелевого использования, полного или частичного неосвоения кредиторами размещаемых средств, и/или при наступлении иных случаев, предусмотренных кредитным соглашением, организация микрокредитования применяет в отношении кредиторов меры согласно условиям кредитного соглашения, в том числе, вправе инициировать вопрос досрочного расторжения кредитного соглашения и (или) отзыва размещенных средств с дальнейшим их перераспределением среди других кредиторов. Перераспределение отозванных, а также досрочно погашенных кредиторами средств осуществляется среди кредиторов по согласованию с уполномоченным органом;

      8) кредиторами не направляются выделяемые средства на инвестирование в финансовые инструменты и/или операции с ними, а также на валютный рынок для покупки иностранной валюты;

      9) средства займа по кредитному соглашению, возвращенные участниками Программы, путем погашения ранее полученных кредитов/микрокредитов, направляются кредиторами в течение трех месяцев на дальнейшее финансирование проектов участников Программы, на условиях, определенных кредитным соглашением, либо досрочно возвращаются в организацию микрокредитования.

Глава 4. Условия финансирования проектов участников Программы

      5. Кредиты/микрокредиты предоставляются кредиторами участникам Программы, в том числе начинающим предпринимателям, действующим предпринимателям, реализующим или планирующим реализовать проекты в городах Республики Казахстан, кроме малых городов, без учета места их регистрации в качестве субъекта малого предпринимательства.

      6. Кредиты/микрокредиты в приоритетном порядке предоставляются проектам, реализуемым в соответствии с региональными картами развития предпринимательства.

      7. Кредиты/микрокредиты для начинающих предпринимателей выдаются после прохождения ими курсов обучения основам предпринимательства в рамках проекта "Бастау Бизнес" или основ предпринимательства в рамках первого направления Программы либо при наличии сертификата о прохождении курсов обучения основам предпринимательства в рамках других программ в течение последних двух лет.

      Кредиты/микрокредиты для участников Программы (за исключением начинающих предпринимателей) предоставляются при условии создания новых постоянных рабочих мест. Кредиторы в договоре о предоставлении кредита/микрокредита в обязательном порядке указывают условие по созданию участником Программы новых постоянных рабочих мест.

      8. Кредиты/микрокредиты предоставляются участникам Программы с соблюдением принципов срочности, платности, возвратности, обеспеченности и целевого использования на следующих условиях:

      1) максимальный лимит финансирования на одного участника Программы – 8 000 (восемь тысяч) месячных расчетных показателей, установленных законом о республиканском бюджете на соответствующий год (далее – МРП). При этом максимальный лимит финансирования на одного участника Программы рассчитывается без учета задолженности по кредитам и (или) микрокредитам и (или) договорам финансового лизинга аффилированных с ним лиц/компаний;

      2) общая сумма остатка задолженности по основному долгу одного участника Программы перед кредиторами по кредиту/микрокредиту (-там) не должна превышать сумму в размере 8 000 (восемь тысяч) МРП. С учетом данного условия не ограничивается количество кредитов/микрокредитов для одного участника Программы;

      3) целевое назначение кредитов/микрокредитов – на инвестиции/пополнение оборотных средств. При этом выдача кредитов/микрокредитов не осуществляется на цели пополнения оборотных средств по проектам, реализующимся или планирующихся к реализации в торговой отрасли (секция G "Оптовая и розничная торговля; ремонт автомобилей и мотоциклов" Общего классификатора экономической деятельности, утвержденного приказом Комитета по техническому регулированию и метрологии Министерства индустрии и торговли Республики Казахстан от 14 декабря 2007 года № 683-ОД (далее – ОКЭД), за исключением техобслуживания и ремонта автотранспортных средств и мотоциклов, предусмотренных классами 45.20 и 45.40. ОКЭД), за исключением проектов начинающих предпринимателей;

      4) срок кредитов/микрокредитов:

      на инвестиции не более 5 (пяти) лет;

      на пополнение оборотных средств не более 3 (трех) лет;

      5) номинальная ставка вознаграждения по кредиту/микрокредиту– не более 6% годовых;

      6) валюта кредитов/микрокредитов – тенге;

      7) льготный период по основному долгу и начисленному вознаграждению – не более одной трети продолжительности срока кредита/микрокредита по решению кредитора;

      8) кредиторами не взимаются какие-либо комиссии, сборы и/или иные платежи, связанные с кредитом/микрокредитом участника Программы, за исключением комиссий, сборов и/или иных платежей, взимаемых по причине нарушения участником Программы обязательств по кредиту/микрокредиту, при этом размер таких комиссий, сборов и/или иных платежей предварительно письменно согласовывается с организацией микрокредитования;

      Участники Программы оплачивают расходы по оценке и страхованию имущества.

      9. Кредиторы не менее 20 % от суммы кредитного соглашения направляют на финансирование стартап проектов.

      10. В случае недостаточности залогового обеспечения участники Программы вправе получить гарантию организации микрокредитования в качестве обеспечения исполнения обязательств по кредиту/микрокредиту. При этом проектам участников Программы необходимо соответствовать требованиям Правил гарантирования по микрокредитам, выдаваемым микрофинансовыми организациями/банками второго уровня в городах, утвержденными настоящим Приказом.

      11. Участниками Программы не могут быть предприниматели:

      1) учредителями которых являются национальные управляющие холдинги, национальные компании и организации, пятьдесят и более процентов акций (долей участия в уставном капитале) которых прямо или косвенно принадлежат государству, национальному управляющему холдингу, национальному холдингу, национальной компании (за исключением социально-предпринимательской корпорации, а также предпринимателей, учрежденных в рамках договора о государственно-частном партнерстве), а также предприниматели, форма собственности которых оформлена как частное учреждение;

      2) имеющие непогашенные займы:

      выданные государственными институтами развития, БВУ в рамках стабилизационных или антикризисных программ и программ, реализуемых за счет средств Национального фонда Республики Казахстан, местных исполнительных органов и организации микрокредитования;

      по которым оказывается государственная финансовая поддержка в рамках Единой программы поддержки и развития бизнеса "Дорожная карта бизнеса 2020", утвержденной постановлением Правительства Республики Казахстан от 31 марта 2015 года № 168;

      3) не соответствующие условиям главы "2. Термины и определения" и главы "4. Условия финансирования проектов участников Программы" Правил;

      4) имеющие налоговую задолженность, задолженность по обязательным пенсионным взносам, обязательным профессиональным пенсионным взносам и социальным отчислениям.

      Отсутствие задолженности подтверждается сведениями об отсутствии (наличии) задолженности, учет по которым ведется в органах государственных доходов, согласно приложению 18 к Правилам ведения лицевых счетов, утвержденным приказом Министра финансов Республики Казахстан от 29 декабря 2008 года № 622 (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 5446) выданной не позднее, чем за 30 (тридцать) календарных дней до даты подачи заявки участником Программы на финансирование;

      5) реализующие проекты, предусматривающие производство или поставку оружия (в том числе составные для производства оружия), наркосодержащих веществ или другого имущества, изъятого из гражданского оборота;

      6) реализующие проекты, предусматривающие организацию и (или) развитие игорного бизнеса;

      7) реализующие проекты, предусматривающие деятельность, связанную с террористической и любой иной деятельностью, запрещенной законодательством Республики Казахстан;

      8) осуществляющие выпуск подакцизных товаров/продукции, за исключением проектов, предусматривающих выпуск моторных транспортных средств и производство вина из винограда собственного производства;

      9) осуществляющие свою деятельность в горнодобывающей промышленности, за исключением проектов на разработку гравийных и песчаных карьеров;

      10) реализующие проекты в металлургической промышленности, которые включены в перечень крупных налогоплательщиков, подлежащих мониторингу, в соответствии с постановлением Правительства Республики Казахстан от 29 декабря 2016 года № 918;

      11) являющиеся субъектами среднего или крупного предпринимательства в соответствие с законодательством Республики Казахстан.

      12. Кредиторами не предоставляются кредиты/микрокредиты участникам Программы на цели:

      1) участия в уставных капиталах юридических лиц;

      2) возмещения ранее понесенных затрат участниками Программы, погашения задолженности, возникшей в связи с получением участниками Программы финансовой помощи от физических и/или юридических лиц, в том числе участников, акционеров, должностных лиц и работников участников Программы;

      3) потребительского кредитования;

      4) рефинансирования действующих обязательств;

      5) приобретения и строительство жилой недвижимости, земельных участков;

      6) покрытия убытков хозяйственной деятельности участников Программы (при этом разрешается предоставлять кредиты/микрокредиты участникам Программы, имеющим отрицательный финансовый результат);

      7) оплаты услуг поверенным (агентам);

      8) оплаты комиссий, сборов и/или иных платежей, связанных с кредитом/микрокредитом участников Программы;

      9) приобретения ценных бумаг (портфельные инвестиции);

      10) приобретения основных средств, активов у аффилиированных/связанных компаний/лиц;

      11) оплаты мнимых или притворных сделок;

      12) оплаты любых договоров/контрактов/соглашений, в которых имеется информация о юридическом адресе и/или реквизитах банковского счета контрагентов, зарегистрированном/открытого в оффшорных зонах, предусмотренных в Перечне оффшорных зон для целей Закона Республики Казахстан "О противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, и финансированию терроризма, утвержденном приказом исполняющего обязанности Министра финансов Республики Казахстан от 10 февраля 2010 года № 52 (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 6058) и/или в Перечне оффшорных зон для целей банковской и страховой деятельности, деятельности профессиональных участников рынка ценных бумаг и иных лицензируемых видов деятельности на рынке ценных бумаг, деятельности накопительных пенсионных фондов и акционерных инвестиционных фондов, утвержденном постановлением Правления Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций от 2 октября 2008 года № 145 (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 5371).

      13. При финансировании участников Программы кредиторы соблюдают следующие дополнительные условия:

      1) не осуществлять финансирование нескольких аффилиированных участников Программы для реализации одного проекта на общую сумму, превышающую 8 000 (восемь тысяч) МРП. Одним проектом считается совокупность двух и более проектов, соответствующих одновременно всем следующим критериям:

      проект реализуется на территории одного объекта;

      проект реализуется в рамках одного подкласса ОКЭД;

      имеются финансовые потоки между участниками Программы, реализующими один проект;

      2) участниками Программы не оформляется приобретенное за счет средств кредита/микрокредита имущество/активы на третьих лиц, а также не осуществляется строительство объекта на земельном участке, принадлежащем третьим лицам, за исключением случаев строительства на земельном участке, находящемся в государственной собственности;

      3) в случае расторжения участником Программы сделки купли-продажи долгосрочного актива либо отчуждения долгосрочного актива, приобретенного за счет средств кредита/микрокредита, участник Программы письменно уведомляет кредитора в течение 3 (трех) рабочих дней после такого расторжения/отчуждения. Данное условие закрепляется в соответствующем договоре о предоставлении кредита/микрокредита. Кредитор направляет соответствующее уведомление организации микрокредитования в течение 3 (трех) рабочих дней с даты получения такого уведомления от участника Программы. В случае направления письменного требования организацией микрокредитования, кредитор и/или участник Программы досрочно погашает кредит/микрокредит в порядке и сроки, указанные в требованиях организации микрокредитования;

      4) участники Программы используют кредит/микрокредит или его части по целевому назначению в течение 6 (шести) месяцев с даты финансирования, если иной срок приобретения товаров и/или работ и/или услуг не предусмотрен соответствующим договором, заключенным участником Программы с контрагентом;

      5) кредиты/микрокредиты не выдаются начинающим предпринимателям на реализацию проектов в секторах экономики ОКЭД, соответствующим деятельности действующих аффилиированных предпринимателей (на уровне класса ОКЭД).

      14. Иные условия финансирования участников Программы определяются решением уполномоченного органа кредитора.

Глава 5. Порядок предоставления микрокредитов участникам Программы

      15. Претенденты напрямую либо через районные филиалы региональной палаты предпринимателей "Атамекен"/акимов городов и районов в составе городов обращаются в центры занятости населения для получения консультаций по мерам содействия предпринимательской деятельности и прохождения проверки на предмет соответствия участникам Программы;

      16. Начинающие предприниматели направляются для участия в курсах обучения основам предпринимательства. Действующие предприниматели без участия в курсах обучения основам предпринимательства могут получать кредиты/микрокредиты;

      17. Претенденты по результатам проверок в АИС "Рынок труда" направляются центрами занятости населения и с сертификатами о прохождении курсов обучения (при наличии) в кредиторы. Участники Программы разрабатывают бизнес-план проекта и обращаются с заявкой на получение кредита/микрокредита кредитору;

      18. Кредиторы проводят оценку потенциального бизнес-проекта, дают заключение и принимают решение о возможности или невозможности выдачи кредита/микрокредита. При этом самозанятые, безработные, сельскохозяйственные кооперативы и их члены до подачи заявки на кредит/микрокредит получают статус субъекта малого предпринимательства, в том числе микропредпринимательства;

      19. Кредиторы после принятия положительного решения о предоставлении кредита/микрокредита заключают с участниками Программы договор о предоставлении кредита/микрокредита в соответствии с гражданским законодательством Республики Казахстан.

      20. Кредиторы ежемесячно в срок до 3 (третьего) числа месяца, следующего заотчетным, представляют информацию в организацию микрокредитования по выданным кредитам/микрокредитам;

      21. Организация микрокредитования ежемесячно в срок до 6 (шестого) числа месяца, следующего заотчетным, представляет в местные исполнительные органы и уполномоченный орган информацию по выданным кредитам/микрокредитам.

      Уполномоченный орган ежемесячно к 10 (десятому) числу месяца, следующего за отчетным предоставляет информацию по выданным кредитам/микрокредитам уполномоченному органу по вопросам занятости населения;

      22. Организация микрокредитования осуществляет мониторинг целевого использования выданных кредитов/микрокредитов и представляет соответствующую информацию в МИО и в уполномоченный орган в порядке и сроки, предусмотренные в договоре бюджетного кредита.

Глава 6. Требования к кредиторам

      23. Требования к БВУ:

      1) наличие филиальной сети в Республике Казахстан не менее чем в 7 регионах.

      2) уровень кредитов, имеющих просроченную задолженность, свыше 90 дней по основному долгу и/или начисленному вознаграждению не более 10 % на дату заключения кредитного соглашения.

      3) выполнение пруденциальных и иных нормативов Национального Банка Республики Казахстан.

      4) соответствие внутренним документам организации микрокредитования.

      24. Требования к МФО:

      1) собственный капитал микрофинансовой организации не ниже минимального уровня, установленного Национальным Банком Республики Казахстан;

      2) наличие учетной регистрации в Национальном Банке Республики Казахстан;

      3) осуществление основной деятельности не менее 1 (одного) года, предшествующей подаче заявки на кредит;

      4) выполнение пруденциальных и иных нормативов Национального Банка Республики Казахстан;

      5) соответствие внутренним документам организации микрокредитования.

Глава 7. Мониторинг

      25. Организация микрокредитования будет осуществлять:

      1) мониторинг своевременного освоения средств кредиторами;

      2) выборочный мониторинг целевого использования средств кредиторами, а также целевого использования участниками Программы полученных кредитов/микрокредитов. При этом проверка целевого использования участниками Программы кредитов/микрокредитов осуществляется на основании акта проверки целевого использования средств, подготовленного кредитором;

      3) мониторинг своевременного финансирования кредиторами участников Программ за счет средств, высвобождаемых от погашения ранее выданных кредитов/микрокредитов.

      26. Кредиторы ежемесячно в срок до 3 (третьего) числа месяца, следующего за отчетным направляют в организации микрокредитования отчеты об освоении средств. Форма и сроки представления отчета отражаются в соответствующем кредитном соглашении.

      27. Организация микрокредитования по требованию единственного акционера организации микрокредитования, Правительства Республики Казахстан, Парламента Республики Казахстан и государственных органов представляют информацию, связанную с получением, освоением участниками Программы кредита/микрокредита, целевым использованием участниками Программы кредита/микрокредита.

      28. Кредиторы проводят мониторинг профинансированных проектов участников Программы. При этом по каждому профинансированному проекту участника Программы ведется отдельное кредитное досье, в котором хранятся документы, подтверждающие целевое использование средств участниками Программы;

      29. Организация микрокредитования ежеквартально в срок до 10 (десятого) числа месяца, следующего за отчетным кварталом осуществляет анализ финансово-экономического состояния кредиторов, участвующих в финансировании участников Программы.