"Мемлекеттiк монополия субъектiсi өндiретiн және өткiзетiн тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге баға белгiлеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2016 жылғы 15 наурыздағы № 134 бұйрығына өзгеріс енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2018 жылғы 10 желтоқсандағы № 96 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2018 жылғы 12 желтоқсанда № 17924 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Мемлекеттік монополия субъектісі өндіретін және өткізетін тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге баға белгілеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2016 жылғы 15 наурыздағы № 134 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13588 болып тіркелген, 2016 жылғы 19 сәуірде "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде жарияланған) мынадай өзгеріс енгізілсін:

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Мемлекеттік монополия субъектісі өндіретін және өткізетін тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге баға белгілеу қағидалары қосымшаға сәйкес редакцияда жазылсын.

      2. Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестікті және тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық мемлекеттік тіркелген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде оның қазақ және орыс тілдеріндегі көшірмесін ресми жариялау және Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне қосу үшін "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      4) осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Ұлттық экономика министрі
Т. Сүлейменов

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2018 жылғы 10 желтоқсандағы
№ 96 бұйрығына қосымша
  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2016 жылғы 15 наурыздағы
№ 134 бұйрығымен
бекітілген

Мемлекеттік монополия субъектісі өндіретін және өткізетін тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге баға белгілеу қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Мемлекеттік монополия субъектісі өндіретін және өткізетін тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге баға белгілеу қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) 2015 жылғы 29 қазандағы Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне (бұдан әрі – Кодекс) және "Мемлекеттік мүлік туралы" 2011 жылғы 1 наурыздағы Қазақстан Республикасы Заңына сәйкес әзірленді.

      2. Осы Қағидаларды қолдану мақсатында мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) баға белгілеу – мемлекеттік монополия субъектісі өндіретін және өткізетін тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге бағаларды қалыптастыру және қарау процесі;

      2) жария тыңдаулар – мемлекеттік монополияға жатқызылған тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің баға жобасын тұтынушылардың, монополияға қарсы органның, мемлекеттік органдардың, қоғамдық бірлестіктерінің, тәуелсіз сарапшылардың, бұқаралық ақпарат құралдарының, "Атамекен" Қазақстан Республикасы Ұлттық кәсіпкерлер палатасының өкілдерін және мемлекеттік монополия субъектілерін шақыра отырып, мемлекеттік уәкілетті орган өткізетін талқылау рәсімі;

      3) мемлекеттік монополия субъектісі (бұдан әрі – субъект) – Қазақстан Республикасының Үкіметі не Қазақстан Республикасы Үкіметінің шешімі бойынша облыстардың, республикалық маңызы бар қаланың, астананың жергілікті атқарушы органдары құрған, "Азаматтарға арналған үкімет" мемлекеттік корпорациясын және Әлеуметтік медициналық сақтандыру қорын қоспағанда, мемлекеттік кәсіпорын;

      4) уәкілетті мемлекеттік орган – мемлекеттік монополияның тиісті саласындағы басшылықты жүзеге асыратын орталық атқарушы орган және (немесе) оның ведомствосы;

      5) негізделген баға – субъектінің негізделген шығындарының және пайдасының негізінде айқындалған баға;

      6) қайта құрылған субъект – бір қаржы жылы ішінде нақты шығындары қалыптаспаған, құрылған сәтінен бастап күнтізбелік бір жылдан кем уақытта тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өндіретін және өткізетін мемлекеттік монополия субъектісі;

      7) өзіндік құн – субъект өндіретін және өткізетін тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің бағасында уәкілетті орган ескеретін шығындар жиынтығы.

      Осы Қағидаларда пайдаланылатын өзге де ұғымдар мен терминдер Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес қолданылады.

2-тарау. Мемлекеттік монополия субъектісі өндіретін және өткізетін тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге баға белгілеу

      3. Тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге баға қалыптастыру тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің әрбір түрі бойынша шығындарды бөлек есепке алу негізінде жүзеге асырылады.

      Субъектіде тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің түрлері бойынша шығындарды бөлек есепке алу болмаған жағдайда, субъектінің шығындары субъектінің жалпы шығындарындағы кірістердің үлес салмағы (көлемі, өндірістік персоналға еңбекақы төлеуге арналған шығындар) бойынша тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізетін субъектінің белгілі бір қызмет түріне жататын шығындарды айқындауды көздейтін жанама әдістердің негізінде тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің түрлері бойынша бөлінеді.

      4. Қайта құрылған субъектінің өндіретін және өткізетін тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге бағаларды қалыптастыруы пайда болған нақты шығындар бойынша күнтізбелік жыл өткен соң баға сараптамасынан қайта өткен кезде жоспарланатын шығындардың негізінде жүзеге асырылады.

      5. Субъектінің тауарларына, жұмыстарына, көрсетілетін қызметтеріне негізделген баға қалыптастыру кезінде өзіндік құнда тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өндіруге (көрсетуге) тікелей жататын шығыстар және негіздеуші құжаттармен (шарттармен, шот-фактуралармен, қаржылық құжаттармен) расталған:

      1) растайтын құжаттарда (шарттар, шот-фактуралар) көзделген бағаларға және материалдық ресурстардың нақты көлеміне сүйене отырып, тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің бірлігін шығаруға арналған шикізат, материалдар, отын, энергия, материалдық ресурстар шығысының қолданылатын нормаларына және (немесе) материалдық ресурстардың жылдық нормаларына сүйене отырып, айқындалатын материалдық шығыстар;

      2) оларды жүргізу қажеттігін құжаттамалық техникалық растау және жиынтық сметалық есептемелер, объектілік, жергілікті және ресурстық сметалар (әрбір объект бойынша жеке) болған жағдайда, субъектінің негізгі құралдар құнының өсуіне әкелмейтін ағымдағы және күрделі жөндеуге және басқа да жөндеу-қалпына келтіру жұмыстарына жіберетін қаражаты;

      3) шығыстарға бағытталған, бағаның шығын бөлігінде ескерілмеген субсидияларды қоспағанда, бағаның шығын бөлігін азайтуда ескерілетін субъектіге мемлекеттік бюджет қаражатынан бөлінетін субсидиялар;

      4) еңбек жағдайлары үшін еңбек заңнамасына сәйкес қосымша ақылар мен үстемеақылар төлеуді қоса алғанда, персоналға еңбекақы төлеуге жұмсалатын шығыстар бағаларды қалыптастыру кезінде ескеріледі, бұл ретте еңбекақы төлеуге жұмсалатын шығыстарды айқындау кезінде персоналдың (әкімшілік-басқару және өндірістік) нақты саны және инфляция деңгейінің болжамды өзгерісін ескере отырып, қолданыстағы бағалармен қабылданған орташа айлық жалақы есепке алынады;

      5) субъектінің есепке алу саясатында көзделген әдісті пайдалана отырып айқындалатын және негізгі құралдар құнының ұлғаюына алып келетін күрделі жөндеу жұмыстарын жүргізуге жіберілетін, инвестициялық бағдарламаларды (жобаларды) іске асыруға арналған амортизациялық аударымдарға;

      6) оларды тарту қажеттігін құжаттамалық растау, әлеуетті өнім берушілерді, қызметтерді қаржыландыру және қарыз ресурстарын қайтару шарттары болған жағдайда инвестициялық жобаны іске асыруға немесе тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер өндірісінде қолданылған негізгі құралдарды сатып алуға (инвестициялық бағдарлама (жоба) болмаған жағдайда) қарыз қаражаты үшін сыйақы төлеуге арналған шығыстар;

      7) аудиторлық, консалтингтік, маркетингтік қызметтерге;

      8) қоршаған ортаға эмиссия үшін ақы төлеуге;

      9) кезең шығыстарында ескерілетін міндетті сақтандыру түрлеріне, салықтарға, алымдарға және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдерге арналған шығыстар ескеріледі.

      6. Cубъектінің бағаларын қалыптастыру кезінде өзіндік құнда тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өндіруге (көрсетуге) тікелей жатпайтын, сондай-ақ негіздеуші материалдармен (шарттар, шот-фактуралар, қаржылық құжаттар) расталмаған шығыстар, оның ішінде:

      1) тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өндіру (көрсету) кезінде пайдаланылмайтын негізгі құралдардың амортизациялық аударымдары;

      2) ластаушы заттардың нормативтен тыс шығарындылары (тастандылары) үшін төлемдер;

      3) үмітсіз борыштар;

      4) шаруашылық шарттардың талаптарын бұзғаны үшін айыппұлдар, өсімпұлдар, тұрақсыздық айыбы және санкциялардың басқа да түрлері, сот шығындары;

      5) кірісті жасырғаны (кеміткені) үшін айыппұлдар мен өсімпұлдар;

      6) ұрлықтан келген залалдар;

      7) қызмет көрсетуші шаруашылықтар мен учаскелер өндірісіне тартылмаған активтерді ұстауға арналған;

      8) техникалық және кәсіптік білімнің білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарын қоспағанда, денсаулық сақтау, мектепке дейінгі балалар ұйымдары, оқу орындары объектілерін ұстауға арналған;

      9) сауықтыру лагерьлерін, мәдениет және спорт объектілерін, тұрғын үй қорын ұстауға арналған;

      10) пайызсыз несиелерді қоса алғанда, ұйым жұмыскерлерінің тұрғын үй жағдайларын жақсартуға, бау-бақша үйлерін сатып алуға және үй шаруашылығымен айналысуға алған несиелерін өтеуге арналған;

      11) мәдени-ағарту, сауықтыру және спорттық іс-шараларды өткізуге арналған;

      12) бау-бақша серіктестіктерін абаттандыруға (жолдар салу, энергиямен және сумен жабдықтау, жалпы сипаттағы басқа да шығыстарды жүзеге асыру) арналған;

      13) демеушілік көмек көрсетуге арналған;

      14) ақаудан болған шығындарға арналған;

      15) өндірісті вахталық ұйымдастыруды қоспағанда, субъектілердің персоналы үшін пәтерлерді, тұрғын ғимараттарды және құрылыстарды, жатақханалар мен қонақ үйлердегі орындарды сатып алуға, жалдауға және ұстауға арналған;

      16) мерейтойлар күніне немесе жұмыскерлерге ынталандыру түрінде берілетін сыйлықтарды сатып алуға арналған;

      17) нормативтен тыс техникалық және коммерциялық шығындарға, тауар-материалдық құндылықтардың, қоймадағы қорлардың бұзылуына және жетіспеушілігіне, басқа өндірілмейтін шығыстарға;

      18) жұмыс қорытындылары бойынша сыйлықақы беруге және ынталандырудың басқа да нысандарына арналған;

      19) өндірістік қажеттілікке байланысты іс-шараларды қоспағанда, оқытатын курстарды, семинарларды, тренингтерді, лекцияларды, көрмелерді, пікірталастарды, ғылым мен өнер қайраткерлерімен кездесулерді, ғылыми-техникалық конференцияларды өткізуге және ұйымдастыруға арналған;

      20) қоғамдық ұйымдар мен қауымдастықтарға мүшелік жарналарға арналған;

      21) білім беру ұйымдарында оқитын жұмыскерлердің оқу демалыстарына ақы төлеуге арналған;

      22) кәсіби ауруларды оңалтып емдеуге байланысты шығындардан басқа, субъектінің қаражаты есебінен жұмыскерлердің және олардың балаларының емделуіне, демалуына, экскурсияларына арналған жолдамаларға ақы төлеуге арналған;

      23) "Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы" 2003 жылғы 25 сәуірдегі Қазақстан Республикасы Заңының 2-тарауында белгіленген шегерімдерді қоспағанда, сақтандыру төлемдері (субъект өз жұмыскерлерінің пайдасына жасаған жеке және мүлікті сақтандыру шарттары бойынша субъект төлеп отыратын жарналар);

      24) жұмыскерлерге қосымша берілген демалыстарға (2015 жылғы 23 қарашадағы Қазақстан Республикасы Еңбек кодексінің 87-бабында көзделгеннен тыс), оның ішінде бала тәрбиелеп отырған әйелдерге ақы төлеуге, жұмыскердің отбасы мүшелеріне демалысты пайдаланатын жерге бару және қайту жолына ақы төлеуге арналған шығыстар;

      25) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделгеннен басқа, субъектінің жұмыскерлеріне берілген жеңілдіктер;

      26) мектепке дейінгі мекемелердегі, санаторийлердегі және сауықтыру лагерьлеріндегі балалардың тамақтану құнын өтеуге жұмсалатын шығыстар;

      27) ұжымдық шартта айқындалған мақсаттар үшін кәсіптік одақтарға аударымдар ескерілмейді.

      7. Негізделген бағаға енгізілетін пайданың деңгейін айқындау кезінде субъектілердің тиімді жұмыс істеуін және дамуын қамтамасыз ететін қаражат ескеріледі.

      8. Кодекстің 90-6-бабының 29) тармақшасына сәйкес монополияға қарсы орган осы Қағидаларға сәйкес субъект өндіретін және өткізетін тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің бағасына сараптама жүргізеді.

      Бағаларға сараптама жүргізу үшін субъектілер мыналарды:

      1) тауарларға, жұмыстарға, көрсетілген қызметтерге мемлекеттік монополия енгізілген күннен бастап күнтізбелік отыз күннен кешіктірмей, баға деңгейін растайтын негіздемелік материалдарды қоса бере отырып, босату бағалары туралы жазбаша нысандағы ақпаратты;

      2) тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бағаларының алдағы уақытта өзгеретіні (өсетіні және (немесе) төмендейтіні) және өзгеру (өсу және (немесе) төмендеу) себептерін растайтын, негіздейтін материалдарды қоса бере отырып, олардың өзгеруінің (өсудің және (немесе) төмендеудің) себептері туралы жазбаша нысандағы хабарламаны кемінде күнтізбелік отыз күн бұрын береді.

      Бағалардың алдағы уақытта өзгеруі (өсуі және (немесе) төмендеуі) туралы хабарламаға мыналар қоса беріледі:

      1) өзгеру (өсу және (немесе) төмендеу) себептерін растайтын құжаттар (шикізат, материалдар, көрсетілетін қызметтер құнының өзгеруін (өсуін және (немесе) төмендеуін) растайтын тиісті шарттардың көшірмелері);

      2) қызметтің әрбір түрі бойынша бағалар жобасы;

      3) бухгалтерлік баланс;

      4) пайдалар мен залалдар туралы есеп;

      5) еңбек және жалақы жөніндегі есеп;

      6) өндірістік-қаржы қызметі туралы есеп;

      7) негізгі құралдар мен материалдық емес активтердің болуы және олардың қозғалысы;

      8) тұтастай кәсіпорын және қызметтің әрбір түрі бойынша жеке шығындар баптары бойынша таратып жаза отырып, бағалардың жобасын есептеу үшін қолданылатын кірістер мен шығыстар туралы жиынтықты деректер;

      9) еңбекақы төлеудің қолданылып отырған жүйесі туралы мәліметтер;

      10) шикізат және материалдар шығысының қолданылып отырған нормалары, жұмыскерлердің нормативтік саны туралы мәліметтер;

      11) бар болған жағдайда, есепке алу саясаты;

      12) бар болған жағдайда, инвестициялық бағдарламалар (жобалар);

      13) ағымдағы және күрделі жөндеуге және негізгі құралдар құнының өсуіне алып келмейтін басқа да жөндеу-қалпына келтіру жұмыстарына бағытталған шығындардың жылдық сметасы;

      14) негізгі құралдар құнының ұлғаюына алып келетін күрделі жөндеу жұмыстарын жүргізуге бағытталған шығындардың жылдық сметасы;

      15) негізгі құралдарды пайдалану мерзімін көрсете отырып, амортизациялық аударымдардың есептемелері;

      16) өткізудің жоспарланған көлемін растайтын құжаттар – ниет білдіру хаттамалары, шарттар, өндіру (жеткізу) көлемдерінің есептемелері, жобалық қуаты және оны іс жүзінде пайдалану туралы деректер, сондай-ақ өндіріс (жеткізу) көлемі төмендеген жағдайда субъектілер негіздеме ұсынады;

      17) дебиторлық және кредиторлық берешектің таратылып жазылуы;

      18) жария тыңдауларды өткізу туралы хаттама.

      9. Сараптама жүргізу мерзімі хабарлама немесе ақпарат қарауға келіп түскен сәттен бастап күнтізбелік тоқсан күннен аспайды. Сараптама жүргізудің жалпы мерзімі күнтізбелік бір жүз жиырма күннен аспайды.

      10. Монополияға қарсы орган хабарламаны немесе ақпаратты қарау барысында монополияға қарсы орган белгілеген, бес жұмыс күнінен кем болмайтын мерзімде мемлекеттік монополия субъектісінен шешім қабылдау үшін қажетті қосымша мәліметтерді және (немесе) құжаттарды сұратады.

      11. Қосымша мәліметтерді және (немесе) құжаттарды ұсыну кезеңінде мемлекеттік монополия субъектісі тиісті қосымша мәліметтерді және (немесе) құжаттарды ұсынғанға дейін қарау мерзімі тоқтатыла тұрады.

      12. Монополияға қарсы орган мемлекеттік монополия субъектісі қосымша мәліметтерді және (немесе) құжаттарды ұсынғаннан кейін хабарламаны немесе ақпаратты қарауды қайта бастайды.

      13. Сараптама жүргізу мерзімін есептеу ол қайта басталған күннен бастап жалғасады.

3-тарау. Мемлекеттік монополиялар субъектілерінің мемлекеттік монополияға жатқызылған тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге жария тыңдауларды өткізу тәртібі

      14. Жария тыңдауларды өткізу қағидаттары:

      1) жариялылық;

      2) тұтынушылар мен мемлекеттік монополиялар субъектілері мүдделерінің теңгерімін сақтау;

      3) мемлекеттік монополияға жатқызылған тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің бағаларын қалыптастырудың ашықтығы.

      15. Уәкілетті мемлекеттік орган жария тыңдауларды өткізетін күнге дейін күнтізбелік жиырма күн бұрын жария тыңдаулар өткізілетіні туралы хабарландыруды өзінің интернет-ресурсында орналастырады және республикалық баспасөз басылымдарында жариялайды.

      Жария тыңдаулар монополияға қарсы органға бағалардың сараптамасын жүргізу үшін хабарламаны және ақпаратты ұсынғанға дейін өткізіледі.

      16. Алдағы болатын жария тыңдаулар туралы хабарландыру мынадай мәліметтерді:

      1) тыңдауларды ұйымдастырушының атауы мен орналасқан орнын;

      2) тыңдаулардың өткізілетін күні, орны мен уақытын;

      3) мемлекеттік монополия субъектісінің атауын және олардың бағаларын бекітуге хабарлама немесе ақпарат берілген мемлекеттік монополияға жатқызылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер түрлерін;

      4) уәкілетті мемлекеттік органның және мемлекеттік монополия субъектісінің ақпарат алу мүмкін болатын байланыс телефондарын;

      5) уәкілетті мемлекеттік органның және мемлекеттік монополия субъектісінің интернет-ресурсының мекенжайын (болған жағдайда) қамтиды.

      17. Мемлекеттік монополия субъектісі жария тыңдауларды өткізу күні туралы ақпарат жарияланғаннан кейін жария тыңдауларға қатысушылардың талабы бойынша жазбаша түрде үш жұмыс күн ішінде:

      мемлекеттік монополияға жатқызылған тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің баға жобаларын;

      мемлекеттік монополияға жатқызылған тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің бағаларын көтеру себептері туралы экономикалық негізделген есептеулері бар ақпаратты береді.

      18. Тыңдаулар алдағы болатын жария тыңдаулар туралы хабарландыруда көрсетілген үй-жайда кедергісіз кіруді қамтамасыз ету арқылы өткізіледі.

      19. Жария тыңдаулар өткізу үшін мемлекеттік уәкілетті орган қызметкерлерінің қатарынан жария тыңдаулардың төрағасы (бұдан әрі – төраға) тағайындалады. Төраға мемлекеттік уәкілетті орган қызметкерлерінің қатарынан жария тыңдаулардың хаттамасын жүргізетін хатшыны тағайындайды.

      20. Жария тыңдауларды өткізу процесінде жазбаша нысанда хаттама жүргізіледі.

      21. Төраға әрбір жария тыңдауға регламент белгілейді.

      22. Төраға белгіленген уақытта тыңдауларды ашады, олардың мақсатын және күн тәртібін жариялайды. Төраға қатысушыларды тыңдауларды өткізу регламентімен таныстырады.

      23. Өз сөзінде мемлекеттік монополия субъектісі мемлекеттік монополияға жатқызылған тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің ұсынылып отырған баға деңгейіне растаушы фото, бейне материалдарды қоса бере отырып, толық түсіндіру және негіздеме береді (болған кезде).

      24. Төраға жария тыңдауларда сөз сөйлейтіндерге сұрақтар қояды, қаралып отырған мәселелер бойынша өз ұстанымын білдіреді, тыңдауларға қатысушының тыңдау регламентін бұзатын, сондай-ақ жария тыңдаулардың тақырыбына қатысы жоқ сөзін тоқтатады.

      Жария тыңдауларды өткізу кезінде тәртіпті бұзатын адамға төраға ескерту жасайды. Тәртіпті қайта бұзған жағдайда тыңдауларға қатысып отырған адам үй-жайдан шығарылады.

      25. Жария тыңдауларға қатысушылар қаралып отырған мәселе бойынша өз көзқарасын, пікірін білдіреді, сөз сөйлеушілерге сұрақтар қояды, өз сөзінде қосалқы материалдарды (плакаттар, кестелер және тағы басқалар) пайдаланады және хаттамаға сөйлеген сөзін жазбаша қоса береді.

      26. Төраға тыңдаулардың қорытындысын шығарады және жария тыңдауларды жабады.

О внесении изменения в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 15 марта 2016 года № 134 "Об утверждении Правил ценообразования на товары, работы, услуги, производимые и реализуемые субъектом государственной монополии"

Приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 10 декабря 2018 года № 96. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 12 декабря 2018 года № 17924

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 15 марта 2016 года № 134 "Об утверждении Правил ценообразования на товары, работы, услуги, производимые и реализуемые субъектом государственной монополии" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 13588, опубликован 19 апреля 2016 года в информационно-правовой системе "Әділет") следующее изменение:

      Правила ценообразования на товары, работы, услуги, производимые и реализуемые субъектом государственной монополии, утвержденные указанным приказом изложить в редакции согласно приложению к настоящему приказу.

      2. Комитету по регулированию естественных монополий, защите конкуренции и прав потребителей обеспечить в установленном законодательством Республики Казахстан порядке:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа направление его копии на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации" для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства национальной экономики Республики Казахстан;

      4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Юридический департамент Министерства национальной экономики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра национальной экономики Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр национальной экономики
Республики Казахстан
Т. Сулейменов

  Приложение
к приказу Министра
национальной экономики
Республики Казахстан
от 10 декабря 2018 года № 96
  Утверждены
приказом Министра
национальной экономики
Республики Казахстан
от 15 марта 2016 года № 134

Правила ценообразования на товары, работы, услуги, производимые и реализуемые субъектом государственной монополии

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила ценообразования на товары, работы, услуги, производимые и реализуемые субъектом государственной монополии (далее – Правила) разработаны в соответствии с Предпринимательским кодексом Республики Казахстан от 29 октября 2015 года (далее – Кодекс) и Законом Республики Казахстан от 1 марта 2011 года "О государственном имуществе".

      2. В целях применения настоящих Правил используются следующие понятия:

      1) ценообразование – процесс формирования и рассмотрения цен на товары, работы, услуги, производимые и реализуемые субъектом государственной монополии;

      2) публичные слушания – процедура обсуждения проекта цен на товары, работы, услуги, отнесенные к государственной монополии, проводимая уполномоченным государственным органом с приглашением потребителей, представителей антимонопольного органа, государственных органов общественных объединений, независимых экспертов, средств массовой информации, Национальной палаты предпринимателей "Атамекен" Республики Казахстан и субъектов государственной монополии;

      3) субъект государственной монополии (далее – субъект) – государственное предприятие, за исключением Государственной корпорации "Правительство для граждан" и Фонда социального медицинского страхования, созданное Правительством Республики Казахстан либо местными исполнительными органами областей, города республиканского значения, столицы по решению Правительства Республики Казахстан;

      4) уполномоченный государственный орган – центральный исполнительный орган и (или) его ведомство, осуществляющие руководство соответствующей области государственной монополии;

      5) обоснованная цена – цена, определенная на основании обоснованных затрат и прибыли субъекта;

      6) вновь образованный субъект – субъект государственной монополии, производящий и реализующий товары, работы, услуги менее одного календарного года с момента создания, у которого не образовались фактические затраты за один финансовый год;

      7) себестоимость – совокупность затрат, учитываемых уполномоченным органом в цене на производимый и реализуемый субъектом товары, работы, услуги.

      Иные понятия и термины, используемые в настоящих Правилах, применяются в соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан.

Глава 2. Ценообразование на товары, работы, услуги, производимые и реализуемые субъектом государственной монополии

      3. Формирование цен на товары, работы, услуги осуществляется на основании раздельного учета затрат по каждому виду товаров, работ, услуг.

      В случае отсутствия у субъекта раздельного учета затрат по видам товаров, работ, услуг затраты субъекта разделяются по видам реализуемых товаров, работ, услуг на основе косвенных методов, предусматривающих определение затрат, относящихся к определенному виду деятельности субъекта, реализующих товары, работы, услуги по удельному весу доходов (объемов, затрат на оплату труда производственного персонала) в общих затратах субъекта.

      4. Формирование цен на товары, работы, услуги производимые и реализуемые вновь образованным субъектом осуществляется на основании планируемых затрат, при условии повторного прохождения экспертизы цен по истечении календарного года по образуемым фактическим затратам.

      5. При формировании обоснованной цены на товары, работы, услуги субъекта в себестоимости учитываются расходы, непосредственно относящиеся к производству (оказанию) товаров, работ, услуг и подтвержденные обосновывающими документами (договорами, счетами-фактурами, финансовыми документами):

      1) материальные расходы, определяемые исходя из цен, предусмотренных в подтверждающих документах (договора, счета-фактуры), и физического объема материальных ресурсов, исходя из применяемых норм расхода сырья, материалов, топлива, энергии, материальных ресурсов на выпуск единицы товаров, работ, услуг и (или) годовых норм материальных ресурсов;

      2) средства, направляемые субъектом на текущий и капитальный ремонты и другие ремонтно-восстановительные работы, не приводящие к росту стоимости основных средств, при наличии документального технического подтверждения необходимости их проведения и сводных сметных расчетов, объектных, локальных и ресурсных смет (отдельно по каждому объекту);

      3) выделяемые субъекту субсидии из средств государственного бюджета, которые учитываются в уменьшение затратной части цены, за исключением субсидий, направленных на расходы, не учтенные в затратной части цены;

      4) на оплату труда персонала, включая выплаты доплат и надбавок за условия труда в соответствии с трудовым законодательством, учитываются при формировании цен, при этом при определении расходов на оплату труда в расчет принимаются фактическая численность персонала (административно-управленческого и производственного) и среднемесячная заработная плата, принятая в действующих ценах, с учетом прогнозируемого изменения уровня инфляции;

      5) на амортизационные отчисления, которые определяются с использованием метода, предусмотренного учетной политикой субъекта, и направляются на проведение капитальных ремонтных работ, приводящих к увеличению стоимости основных средств на реализацию инвестиционных программ (проектов);

      6) расходы на выплату вознаграждений за заемные средства на реализацию инвестиционного проекта или приобретение основных средств, задействованных в производстве товаров, работ, услуг (в случае отсутствия инвестиционной программы (проекта), при наличии документального подтверждения необходимости их привлечения, условий финансирования потенциальных поставщиков, услуг и возврата заемных ресурсов;

      7) на аудиторские, консалтинговые, маркетинговые услуги;

      8) на оплату за эмиссию в окружающую среду;

      9) на обязательные виды страхования, налоги, сборы и другие обязательные платежи в бюджет, учитываемые в расходах периода.

      6. При формировании цен субъекта в себестоимости не учитываются расходы, не относящиеся непосредственно к производству (оказанию) товаров, работ, услуг, а также не подтвержденные обосновывающими материалами (договорами, счетами-фактурами, финансовыми документами), в том числе:

      1) амортизационные отчисления основных средств, не используемых при производстве (оказании) товаров, работ, услуг;

      2) платежи за сверхнормативные выбросы (сбросы) загрязняющих веществ;

      3) безнадежные долги;

      4) штрафы, пени, неустойка и другие виды санкций за нарушение условий хозяйственных договоров, судебные издержки;

      5) штрафы и пени за сокрытие (занижение) дохода;

      6) убытки от хищений;

      7) на содержание не задействованных активов в производстве обслуживающих хозяйств и участков;

      8) на содержание объектов здравоохранения, детских дошкольных организаций, учебных заведений, за исключением организаций образования, реализующих образовательные программы технического и профессионального образования;

      9) на содержание оздоровительных лагерей, объектов культуры и спорта, жилого фонда;

      10) на погашение ссуд, включая беспроцентные, полученных работниками организации на улучшение жилищных условий, приобретение садовых домиков и обзаведение домашним хозяйством;

      11) на проведение культурно-просветительных, оздоровительных и спортивных мероприятий;

      12) на благоустройство садовых товариществ (строительство дорог, энерго- и водоснабжение, осуществление других расходов общего характера);

      13) на оказание спонсорской помощи;

      14) на потери от брака;

      15) на приобретение, аренду и содержание квартир, жилых зданий и сооружений, мест в общежитиях и гостиницах для персонала субъектов, за исключением вахтовой организации производства;

      16) на приобретение подарков к юбилейным датам или выдаваемые в виде поощрения работникам;

      17) на сверхнормативные технические и коммерческие потери, порчу и недостачу товарно-материальных ценностей, запасы на складах и другие непроизводительные расходы;

      18) на премирование и другие формы стимулирования по итогам работы;

      19) на проведение и организацию обучающих курсов, семинаров, тренингов, лекций, выставок, дискуссий, встреч с деятелями науки и искусства, научно-технических конференций, за исключением мероприятий, связанных с производственной необходимостью;

      20) на членские взносы в общественные организации и ассоциации;

      21) на оплату учебных отпусков работников, обучающихся в организациях образования;

      22) на оплату путевок работникам и их детям на лечение, отдых, экскурсии за счет средств субъекта, кроме затрат, связанных с реабилитационным лечением профессиональных заболеваний;

      23) страховые платежи (взносы, уплачиваемые субъектом по договорам личного и имущественного страхования, заключенных субъектом в пользу своих работников), за исключением отчислений, установленных главой 2 Закона Республики Казахстан от 25 апреля 2003 года "Об обязательном социальном страховании";

      24) на оплату дополнительно предоставленных (сверх предусмотренных статьей 87 Трудового кодекса Республики Казахстан от 23 ноября 2015 года) отпусков работникам, в том числе женщинам, воспитывающим детей, оплату проезда членов семьи работника к месту использования отпуска и обратно;

      25) льготы работникам субъекта, кроме предусмотренных законодательством Республики Казахстан;

      26) на компенсацию стоимости питания детям, находящимся в дошкольных учреждениях, санаториях и оздоровительных лагерях;

      27) отчисления профессиональным союзам на цели, определенные коллективным договором.

      7. При определении уровня прибыли, включаемого в обоснованную цену, учитываются средства, обеспечивающие эффективное функционирование и развитие субъектов.

      8. Согласно подпункту 29) статьи 90-6 Кодекса антимонопольный орган проводит экспертизу цены на товары, работы, услуги, производимые и реализуемые субъектом в соответствии с настоящими Правилами.

      Для проведения экспертизы цен субъекты представляют:

      1) информацию об отпускных ценах с приложением обосновывающих материалов, подтверждающих уровень цены, не позднее тридцати календарных дней со дня введения государственной монополии на товары, работы, услуги в письменной форме;

      2) уведомление в письменной форме не менее чем за тридцать календарных дней о предстоящем изменении (повышении и (или) снижении) цен на товары, работы, услуги и причинах их изменения (повышения и (или) снижения) с предоставлением обосновывающих материалов, подтверждающих причины изменения (повышения и (или) снижения).

      К уведомлению о предстоящем изменении (повышении и (или) снижении) цен прилагаются:

      1) документы, подтверждающие причины изменения (повышения и (или) снижения) (копии соответствующих договоров, подтверждающие изменение (повышение и (или) снижение) стоимости сырья, материалов, услуг);

      2) проект цен по каждому виду деятельности;

      3) бухгалтерский баланс;

      4) отчет о прибылях и убытках;

      5) отчет по труду и заработной плате;

      6) отчет о производственно-финансовой деятельности;

      7) наличие и движение основных средств и нематериальных активов;

      8) сводные данные о доходах и расходах, применяемые для расчета проекта цен с расшифровками по статьям затрат в целом по предприятию и отдельно по каждому виду деятельности;

      9) сведения о применяемой системе оплаты труда;

      10) сведения о применяемых нормах расхода сырья и материалов, нормативной численности работников;

      11) учетная политика, в случае ее наличии;

      12) инвестиционные программы (проекты), в случае их наличия;

      13) годовая смета затрат, направленных на текущий и капитальный ремонт и другие ремонтно-восстановительные работы, не приводящие к росту стоимости основных средств;

      14) годовая смета затрат, направленных на проведение капитальных ремонтных работ, приводящих к увеличению стоимости основных средств;

      15) расчет амортизационных отчислений с указанием сроков эксплуатации основных средств;

      16) документы, подтверждающие планируемый объем реализации – протоколы намерений, договоры, расчеты объемов производства (поставки), данные о проектной мощности и фактическом ее использовании, а также при снижении объемов производства (поставки) субъектами представляется обоснование;

      17) расшифровка дебиторской и кредиторской задолженностей;

      18) протокол о проведении публичных слушаний.

      9. Срок проведения экспертизы составляет не более девяноста календарных дней с момента поступления к рассмотрению уведомления или информации. Общий срок проведения экспертизы не превышает сто двадцать календарных дней.

      10. В ходе рассмотрения уведомления или информации антимонопольный орган запрашивает в сроки, установленные антимонопольным органом, которые не могут быть менее пяти рабочих дней, от субъекта государственной монополии дополнительные сведения и (или) документы, необходимые для принятия решения.

      11. На период представления дополнительных сведений и (или) документов срок рассмотрения приостанавливается до представления субъектом государственной монополии соответствующих дополнительных сведений и (или) документов.

      12. Антимонопольный орган возобновляет рассмотрение уведомления или информации после представления дополнительных сведений и (или) документов субъектом государственной монополии.

      13. Исчисление срока проведения экспертизы продолжается со дня ее возобновления.

Глава 3. Порядок проведения публичных слушаний субъектов государственных монополий на товары, работы, услуги, отнесенные к государственной монополии

      14. Принципы проведения публичных слушаний:

      1) гласность;

      2) соблюдение баланса интересов потребителей и субъектов государственных монополий;

      3) прозрачность формирования цен на товары, работы, услуги, отнесенные к государственной монополии.

      15. Уполномоченный государственный орган, за двадцать календарных дней до даты проведения публичных слушаний размещает на своем интернет-ресурсе и опубликовывает в республиканских печатных изданиях объявление о проведении публичных слушаний.

      Публичные слушания проводятся до предоставления в антимонопольный орган уведомления или информации для проведения экспертизы цен.

      16. Объявление о предстоящем публичном слушании включает следующие сведения:

      1) наименование и местонахождение организатора слушаний;

      2) дату, место и время проведения слушаний;

      3) наименование субъекта государственной монополии и вид товаров, работ, услуг, отнесенных к государственной монополии на утверждение цен которых поданы уведомление или информация;

      4) контактные телефоны уполномоченного государственного органа и субъекта государственной монополии, по которому возможно получение информации;

      5) адрес интернет-ресурса уполномоченного государственного органа и субъекта государственной монополии (при наличии).

      17. Субъект государственной монополии после опубликования информации о дате проведения публичных слушаний по требованию участников публичных слушаний до проведения публичных слушаний, в течении трех рабочих дней письменно представляет:

      проекты цен на товары, работы, услуги, отнесенные к государственной монополии;

      информацию о причинах повышения цен на товары, работы, услуги, отнесенные к государственной монополии с экономически обоснованными расчетами.

      18. Слушания проводятся в помещении, указанном в объявлении о предстоящем публичном слушании, с обеспечением беспрепятственного доступа.

      19. Для проведения публичных слушаний из числа сотрудников уполномоченного государственного органа назначается председатель публичных слушаний (далее – Председатель). Председатель назначает секретаря публичных слушаний из числа работников уполномоченного государственного органа, который ведет протокол.

      20. В процессе проведения публичных слушаний ведется протокол в письменной форме.

      21. Председатель устанавливает регламент на каждые публичные слушания.

      22. Председатель в назначенное время открывает слушания, объявляет их цель и повестку дня. Председатель ознакамливает участников с регламентом проведения слушаний.

      23. В своем выступлении субъект государственной монополии дает подробное разъяснение и обоснование предлагаемому уровню цен на товары, работы, услуги, отнесенные к государственной монополии с приложением подтверждающих фото, видеоматериалов (при наличии).

      24. Председатель задает вопросы выступающим на публичных слушаниях, излагает свою позицию по рассматриваемым вопросам, прерывает выступление участника слушаний, нарушающего регламент слушаний, а также выступления, не имеющие отношение к теме публичных слушаний.

      Лицу, нарушающему порядок во время проведения публичных слушаний, Председатель делает предупреждение. При повторном нарушении порядка лицо, участвующее в слушаниях, удаляется из помещения.

      25. Участники публичных слушаний высказывают свою точку зрения, мнения по рассматриваемому вопросу, задают вопросы выступающим, используют в своем выступлении вспомогательные материалы (плакаты, графики и другие) и прикладывают письменное выступление к протоколу.

      26. Председатель подводит итоги слушаний и закрывает публичные слушания.