"Электрондық сауда алаңдары арқылы сұйытылған мұнай газы сауда-саттығын ұйымдастыру мен жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2018 жылғы 6 желтоқсандағы № 481 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2020 жылғы 8 қаңтардағы № 5 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2020 жылғы 15 қаңтарда № 19877 болып тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2022 жылғы 7 маусымдағы № 202 бұйрығымен.

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Энергетика министрінің 07.06.2022 № 202 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Электрондық сауда алаңдары арқылы сұйытылған мұнай газы сауда-саттығын ұйымдастыру мен жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2018 жылғы 6 желтоқсандағы № 481 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17897 болып тіркелген, Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкінде 2018 жылғы 12 желтоқсанда жарияланған) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Электрондық сауда алаңдары арқылы сұйытылған мұнай газы сауда-саттығын ұйымдастыру мен жүргізу қағидаларында:

      3-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "3. Сұйытылған мұнай газымен электрондық сауда-саттық жүргізу үшін сауда-саттықты ұйымдастырушы мыналардың болуын:

      1) осы Қағидаларға қосымшада келтірілген талаптарға сәйкес келетін электрондық сауда алаңының;

      2) сауда-саттықты ұйымдастырушының басқарушы комитетінің;

      3) электрондық сауда алаңдарында құпиялылық режимін, сондай-ақ коммерциялық құпияны құрайтын, соның ішінде электрондық жеткізгіштегі мәліметтердің сақталуын қамтамасыз ету бойынша қажетті құралдармен жасақталған құрылымдық бөлімшенің болуын;

      4) сауда-саттықты ұйымдастырушының сұйытылған мұнай газымен электрондық сауда-саттықты ұйымдастырумен байланысты басқарушы лауазымдарды атқаратын қызметкерлерінің:

      жоғары білімінің;

      электрондық сауда-саттық, тауарлық биржалар саласында және (немесе) қаржы ұйымдарында кемінде үш жыл жұмыс өтілінің болуын;

      5) сауда-саттықты ұйымдастырушының басқарушы лауазымдардағы қызметкерлерін қоспағанда, сұйытылған мұнай газымен электрондық сауда-саттықты ұйымдастырумен байланысты лауазымдарды атқаратын қызметкерлерінің – жоғары немесе орта білімнен кейінгі білімінің болуын;

      6) электрондық сауда-саттықты ұйымдастыру бойынша және клиенттермен жұмыс бойынша құрылымдық бөлімшелерінің болуын;

      7) жасалатын мәмілелер бойынша есеп жасасу үшін клирингтік жүйе тетігін пайдалану туралы екінші деңгейлі банкпен шарттың немесе Қазақстан Республикасының тауарлық биржалар туралы заңнамасының талаптарына сәйкес келетін, электрондық сауда алаңына қызмет көрсететін клирингтік ұйыммен шарттың болуын;

      8) электрондық сауда алаңы туралы және онда сауда-саттық өткізу тәртібі туралы ақпарат, сондай-ақ электрондық сауда-саттық нәтижелерін орналастыру үшін арнайы бөлімі бар қазақ және орыс тілдеріндегі меншікті интернет-ресурсының болуын қамтамасыз етеді.";

      9 және 10-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "9. Сұйытылған мұнай газымен жабдықтау жүйесі субъектілерінің, оның ішінде дилерлер ретінде әрекет ететін мына санаттары немесе олардың өкілдері (агенттері, брокерлері):

      1) сұйытылған мұнай газын өндірушілер;

      2) өздеріне меншік құқығында немесе өзге де заңды негіздерде тиесілі көмірсутегі шикізатын өңдеу процесінде өндірілген сұйытылған мұнай газының меншік иелері сұйытылған мұнай газын сатушы ретінде электрондық сауда-саттыққа қатысушылар болып табылады.

      10. Сұйытылған мұнай газымен жабдықтау жүйесі субъектілерінің, оның ішінде дилерлер ретінде әрекет ететін мына санаттары немесе олардың өкілдері (агенттері, брокерлері):

      1) газ желісі ұйымдары;

      2) өнеркәсіптік тұтынушылар, меншік құқығында немесе өзге де заңды негіздерде теміржол цистерналарынан толтыру мүмкіндігімен жалпы көлемі 60 текше метрден кем емес сұйытылған мұнай газын сақтау ыдысы бар немесе айына көлемі 60 текше метрден кем емес сұйытылған мұнай газын сақтау және басқа жаққа айдау бойынша қызмет көрсету туралы тиісті жеткізу өңірінде газ толтыру станциясының иесімен шарт жасасқан газ толтыру пункттері және (немесе) автогаз құю станцияларының иелері сұйытылған мұнай газын сатып алушы ретінде электрондық сауда-саттыққа қатысушы болып табылады.

      Өнеркәсіптік тұтынушылар, газ толтыру пункттері немесе автогаз құю станцияларының иелері үшін егер олар автокөлікпен сұйытылған мұнай газын жеткізуді көздейтін сауда құралдарына арналған электрондық сауда-саттыққа қатысса, осы тармақтың 2) тармақшасының талаптары қолданылмайды.";

      14 және 15-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "14. Сауда-саттықты ұйымдастырушының басқарушы комитеті Қазақстан Республикасы Ұлттық кәсіпкерлер палатасының, уәкілетті органда аккредиттелген жеке кәсіпкерлік субъектілері бірлестіктерінің өкілдерінен, электрондық сауда-саттыққа қатысушылардан, сондай-ақ өзге де мүдделі тұлғалардан тұрады. Бұл ретте сатушылар өкілдерінің мүшелері мен сатып алушылар өкілдері мүшелерінің саны бірдей болады.

      15. Сауда-саттықты ұйымдастырушының басқарушы комитеті мыналарды:

      1) сауда күндері мен негізгі сауда сессияларын өткізу графигін және кезеңділігін;

      2) сауда құралдарын;

      3) лот мөлшерлерін;

      4) электрондық сауда-саттыққа қатысу үшін кепілді қамтамасыз ету мөлшерлерін;

      5) облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың және астананың әкімшілік орталықтарына дейін сұйытылған мұнай газын жеткізу бойынша көлік шығыстары, сондай-ақ әрбір сауда құралы бойынша өзге де қосымша шығыстар туралы мәліметтерді бекітеді.

      Осы тармақтың 1) – 5) тармақшаларында көрсетілген ақпарат оны сауда-саттықты ұйымдастырушының басқарушы комитеті бекіткен күннен бастап үш жұмыс күні ішінде сауда-саттықты ұйымдастырушылардың ресми интернет-ресурстарында жарияланады.";

      18 және 19-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "18. Осы Қағидалардың 17-тармағында көрсетілген мерзім ішінде өтініш беруші шартты сауда құралы бойынша бір электрондық сауда-саттыққа кемінде үш шартты сатушының және кемінде бес шартты сатып алушының қатысуымен электрондық сауда алаңының қолда бар функционалын растауға мүмкіндік беретін қашықтан тесттік сауда-саттықты имитациялық режимде Комиссия үшін өткізеді.

      19. Комиссия өтінішті қарау және қашықтан тесттік электрондық сауда-саттықты өткізу нәтижелері бойынша өтініш берушінің осы Қағидалардың 2-тарауында белгіленген талаптарға сәйкес келуі немесе сәйкес келмеуі туралы шешім қабылдайды.

      Бұл ретте Комиссия оған қатысты осы Қағидалардың 2-тарауында белгіленген талаптарға сәйкестігі туралы шешім қабылдаған электрондық сауда-саттық алаңының иесі және уәкілетті орган электрондық сауда-саттық басталғанға дейін электрондық сауда алаңын уәкілетті органның ақпараттық жүйесімен интеграциялауды қамтамасыз етеді.

      Комиссия оларға қатысты осы Қағидалардың 2-тарауында белгіленген талаптарға сәйкестігі туралы шешім қабылдаған электрондық сауда алаңдары иелерінің атаулары мен байланыс деректері уәкілетті органның ресми интернет-ресурсында жарияланады.";

      25-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "25. Сатушылар өнім беру жоспарында көрсетілген сұйытылған мұнай газының көлемдерін электрондық сауда алаңдары арқылы өткізу үшін жоспарланған айдың ішінде сұйытылған мұнай газын нақты тиеп-жөнелте отырып, жоспарланған айдың алдындағы айдың он бесінен бастап бес жұмыс күні ішінде өткізуге қояды.

      Бұл ретте өндіруші оларға меншік құқығында немесе өзге де заңды негіздерде тиесілі көмірсутек шикізатын қайта өңдеу процесінде өндірілген сұйытылған мұнай газы меншік иелерінің арасында беруге міндетті сұйытылған мұнай газының көлемін уақтылы бөлмеген жағдайда, осы тармақтың бірінші бөлігінде көрсетілген электрондық сауда-саттықты бастау күні кейінге, бірақ бес жұмыс күнінен артық емес мерзімге ауыстырылады.";

      26-тармақ алып тасталсын;

      28, 29 және 30-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "28. Сауда-саттықты ұйымдастырушы осы Қағидалардың 25-тармағында көрсетілген кезең ішінде әрбір сауда құралы бойынша бес сауда сессиясын өткізеді.

      29. Сауда күндері мен сауда сессияларын өткізу графигін және кезеңділігін өзгерту туралы, сондай-ақ қосымша сауда сессияларын өткізу туралы электрондық сауда-саттыққа қатысушыларға сауда күні басталғанға дейін 24 сағаттан кешіктірмей хабарланады.

      30. Сұйытылған мұнай газын сатушылар әрбір сауда сессиясына электрондық сауда алаңдары арқылы өнім беру жоспары шеңберінде өткізуге міндетті сұйытылған мұнай газының көлемінен жиырма пайызын сатуға қояды.

      Бұл ретте, егер тиісті сатушы электрондық сауда алаңдары арқылы өткізуге міндетті сұйытылған мұнай газының көлемі жүз сексен тоннадан аз болса, онда мұндай сатушы бірінші сауда сессиясынан бастап көлемнің жиырма пайыздан астамын сатуға қояды.

      Егер өткен сауда сессияларында сұйытылған мұнай газының көлемі өткізуге қойылса, бірақ сатылмаса, мұндай көлем кейінгі сауда сессияларында қосымша қойылады.";

      33-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "33. Сатып алушы электрондық сауда алаңында ай сайын сатып алатын сұйытылған мұнай газы партиясының максималды мөлшері жоспарланған айға арналған өнім беру жоспарына сәйкес электрондық сауда алаңдары арқылы өткізілуге тиіс сұйытылған мұнай газы көлемнің он пайызын құрайды.

      Осы тармақтың бірінші бөлігінде көрсетілген сұйытылған мұнай газының көлемін сауда-саттықты ұйымдастырушы бүкіл электрондық сауда алаңдарында ағымдағы күнтізбелік айдың ішінде осындай сатып алушының сұйытылған мұнай газын сатып алуының нақты көлемдерін ескере отырып, әрбір сатып алушы үшін белгілейді.

      Сауда-саттықты ұйымдастырушы сатып алу көлемдері туралы деректерді уәкілетті органның ақпараттық жүйесі арқылы алады.";

      35 және 36-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "35. Сұйытылған мұнай газының сауда-саттығы екі қарама-қарсы (анонимді) аукцион түрінде мынадай тәртіппен өткізіледі:

      1) электрондық сауда-саттыққа қатысушылар сауда сессиясы ішінде сауда-саттықты ұйымдастырушыға осы Қағидалардың 36-тармағында белгіленген тауардың минималды және максималды бағасына қойылатын талаптарды сақтай отырып, тауарды сатып алуға (сатуға) өтінімді береді;

      2) осы Қағидалардың 36-1-тармағында белгіленген жағдайды қоспағанда, сауда күні ішінде бір сауда сессиясы өткізіледі;

      3) сауда сессиясының ұзақтығы екі сағатты құрайды;

      4) сатушылар сұйытылған мұнай газын өндірушілердің өндірістік объектілерінен немесе мұндай өндірістік объектілермен технологиялық байланысты объектілерден сұйытылған мұнай газын теміржол цистерналарына және (немесе) автогазтасығыштарға құю үшін пайдаланатын объектілер өнімді беру базистері болып анықталады;

      5) тауарды сатып алуға (сатуға) арналған өтінімде мынадай негізгі мәліметтер көрсетіледі:

      сауда-саттыққа қатысушының атауы;

      өтінім түрі (сатып алуға немесе сатуға);

      сатып алынатын (сатылатын) тауар атауы;

      теңгемен көрсетілетін тауардың бағасы;

      сатып алуға (сатуға) мәлімделген тауардың саны;

      сауда-саттықты ұйымдастырушы анықтайтын басқа да мәліметтер;

      6) барлық қабылданған өтінімдер сатуға және сатып алуға қанағаттандырылмаған өтінімдер кезегіне қойылады:

      сатып алуға арналған өтінімдер оларда көрсетілген бағалардың кему тәртібі бойынша қойылады, ал бағалар бірдей болған жағдайда – олардың сауда жүйесіне келіп түсу кезектілігі тәртібімен сараланады;

      сатуға арналған өтінімдер оларда көрсетілген бағалардың өсу тәртібі бойынша қойылады, ал бағалар бірдей болған жағдайда – олардың сауда жүйесіне келіп түсу кезектілігі тәртібімен сараланады;

      7) сатуға жаңадан келіп түскен өтінім бағасы ең жоғары бағаны құрайтын сатып алуға арналған өтінімнен бастап, сатып алуға келіп түскен өтінімнің бағасына тең немесе одан жоғары болатын өтінімдер арқылы қанағаттандырылады. Бұл процесс сатуға осындай өтінімдер толық қанағаттандырылғанға дейін немесе бағасы жағынан қолайлы сатып алу өтінімдері таусылғанға дейін жалғасады;

      8) сатып алуға жаңадан келіп түскен өтінім бағасы ең төмен бағаны құрайтын сатуға арналған өтінімнен бастап, сатуға келіп түскен өтінімнің бағасына тең немесе одан төмен болатын өтінімдер арқылы қанағаттандырылады. Бұл процесс сатып алуға осындай өтінімдер толық қанағаттандырылғанға дейін немесе бағасы жағынан қолайлы сату өтінімдері таусылғанға дейін жалғасады.

      Талап етілген сатып алуға (сатуға) қарама-қарсы өтінімдердің санына байланысты жаңадан келіп түскен өтінім негізінде бір немесе одан көп мәмілелер жасалады. Мәмілелер талап етілген қарама-қарсы өтінімдерде көрсетілген бағалар бойынша жасалады;

      9) сатып алуға (сатуға) толық қанағаттандырылған өтінімдер әрі қарай сауда-саттыққа қатыспайды. Ішінара қанағаттандырылған өтінімдер сатып алуға (сатуға) қанағаттандырылмаған көлемдері бойынша сауда-саттыққа қатысуды жалғастырады;

      10) электрондық сауда-саттыққа қатысушылар тауарды сатып алуға (сатуға) шектеусіз өтінімдер беруге құқылы. Бұл ретте сауда-саттыққа қатысушы берген кез келген өтінімді мәміле жасалған сәтке дейін алып тастауға болады;

      11) сауда-саттықты ұйымдастырушы осы Қағидалардың 36-тармағының талаптарына сәйкес келмейтін бағалары бар сауда жүйесі тіркеген мәмілелердің дереу күшін жоюы тиіс, бұл туралы мәміле тараптары жазбаша хабардар етіледі;

      12) бүкіл сауда сессиялары аяқталғаннан кейін сауда-саттықты ұйымдастырушы қанағаттандырылмаған өтінімдердің күшін жояды.

      36. Сауда сессиясы ішінде сұйытылған мұнай газына қалыптастырылатын бағаның минималды деңгейі базалық бағадан 90 пайыздан кем болмауы тиіс, ал ең максималды деңгейі – базалық бағадан 110 пайыздан артық болмауы тиіс.

      Бұл ретте сауда сессияларында сұйытылған мұнай газының базалық бағасы ретінде мынадай бағалар танылады:

      бірінші электрондық сауда-саттықта базалық баға Заңның 6-бабының 7) тармақшасына сәйкес уәкілетті орган бекіткен Қазақстан Республикасының ішкі нарығына сұйытылған мұнай газын беру жоспары шеңберінде электрондық сауда алаңдарынан тыс өткізілетін сұйытылған мұнай газының ағымдағы шекті бағасының деңгейінде белгіленеді;

      келесі сауда сессияларында базалық баға сұйытылған мұнай газының мәмілелер жасалған тиісті сауда құралы бойынша өткен сауда сессиясында құралған орташа өлшемді бағасы деңгейінде белгіленеді;

      егер бір сауда сессиясы барысында тиісті сауда құралы бойынша мәмілелер жасалмаса, келесі сауда сессиясының әрқайсысында базалық баға әрбір сессияда он пайызға азаяды, мына жағдайлардың бірі:

      1) тиісті сауда құралы бойынша мәміле жасасу;

      2) Заңның 6-бабының 7) тармақшасына сәйкес уәкілетті орган бекіткен Қазақстан Республикасының ішкі нарығына сұйытылған мұнай газын беру жоспары шеңберінде электрондық сауда алаңдарынан тыс өткізілетін сұйытылған мұнай газының ағымдағы шекті бағасының деңгейіне қол жеткізу басталғанға дейін.

      Сұйытылған мұнай газының базалық базасы сұйытылған мұнай газын теміржол цистерналарына және (немесе) автогазтасығыштарға құю объектілерінде белгіленеді.";

      мынадай мазмұндағы 36-1, 36-2, 36-3 және 36-4-тармақтармен толықтырылсын:

      "36-1. Сауда-саттықты ұйымдастырушы сатушының сұрауы бойынша қосымша сауда сессияларын мына жағдайларда өткізеді:

      1) газ желісі ұйымының немесе сұйытылған мұнай газын мұнай-газ химия өнімін өндіру үшін шикізат ретінде пайдаланатын өнеркәсіптік тұтынушының сұйытылған мұнай газын сатып алудан бас тартуына байланысты сатушыда электрондық сауда алаңдарынан тыс Қазақстан Республикасының ішкі нарығында өткізуге міндетті сұйытылған мұнай газының тиеп-жөнелтілмеген көлемдері пайда болған жағдайда;

      2) сатып алушының электрондық сауда алаңы арқылы сатып алған сұйытылған мұнай газына төлем жасаудан бас тартуына байланысты сатушыда электрондық сауда алаңдары арқылы Қазақстан Республикасының ішкі нарығында өткізуге міндетті сұйытылған мұнай газының тиеп-жөнелтілмеген көлемдері пайда болған жағдайда;

      3) егер осы Қағидалардың 25-тармағында көрсетілген мерзім ішінде сатушы электрондық сауда алаңдары арқылы Қазақстан Республикасының ішкі нарығында өткізуге міндетті сұйытылған мұнай газының көлемін сатпаса.

      Осы тармақтың 1) – 3) тармақшаларында көрсетілген жағдайлар басталған күннен бастап сатушы екі жұмыс күні ішінде сауда-саттықты ұйымдастырушыға қосымша сауда сессияларын өткізуге өтініш білдіреді.

      Тиісті сауда құралы бойынша қосымша сауда сессиясын сауда-саттықты ұйымдастырушы сауда сессиясымен бір сауда күнінде, бірақ әртүрлі уақыт аралығында өткізуі мүмкін.

      36-2. Осы Қағидалардың 36-1-тармағының 1) – 3) тармақшаларында көрсетілген жағдайларда:

      1) алғашқы екі қосымша сауда сессиясында жеткізу өңірі (өңірлер тобы) сақталады, ал әрбір қосымша сауда сессиясы үшін базалық баға осы өңірге (өңірлер тобына) жеткізумен мәміле жасалған тиісті сауда құралы бойынша өткен сауда сессиясында құралған сұйытылған мұнай газының орташа өлшемді бағасы деңгейінде белгіленеді;

      2) егер алғашқы екі қосымша сауда сессиясында тиісті сауда құралы бойынша мәмілелер жасалмаған жағдайда, онда сауда-саттықты ұйымдастырушы тағы да үш қосымша сауда сессиясын өткізеді, онда жеткізу өңірі ретінде Қазақстан Республикасының аумағы анықталады, ал әрбір қосымша сауда сессиясына базалық баға сауда-саттықты ұйымдастырушының барлық сауда құралдары бойынша өткен сауда сессиясында құралған сұйытылған мұнай газының орташа өлшемді бағасы деңгейінде белгіленеді.

      36-3. Қосымша сауда сессияларын өткізу кезінде сұйытылған мұнай газын сатушылар бірінші қосымша сауда сессиясынан бастап электрондық сауда-саттыққа олардың өнім беру жоспарын орындау үшін қажетті сұйытылған мұнай газының барлық көлемін қояды.

      36-4. Егер сатушы толығымен осы Қағидаларға сәйкес сұйытылған мұнай газының көлемін сауда сессияларында және қосымша сауда сессияларында сату үшін қойса, бірақ ол сатылмаған жағдайда, сатушы бұл туралы уәкілетті органға хабарлайды және мұндай көлемді өнім беру жоспарынан тыс өзге тұлғаларға өткізеді. Бұл ретте сұйытылған мұнай газының осы көлемі сатушының өнім беру жоспарын орындауы ретінде есепке алынады.";

      көрсетілген қағидаларға қосымшаның 6-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "6. Электрондық сауда алаңы Қазақстан Республикасының ақпараттандыру туралы заңнамасына сәйкес ақпараттық қауіпсіздік талаптарына сәйкес болуы тиіс.".

      2. Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Газ және мұнай-газ-химия департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының энергетика вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Энергетика министрі
Н. Ногаев

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Сауда және интеграция министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Цифрлық даму, инновациялар және

      аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі

О внесении изменений и дополнений в приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 6 декабря 2018 года № 481 "Об утверждении Правил организации и проведения торгов сжиженным нефтяным газом через электронные торговые площадки"

Приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 8 января 2020 года № 5. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 15 января 2020 года № 19877. Утратил силу приказом Министра энергетики Республики Казахстан от 7 июня 2022 года № 202.

      Сноска. Утратил силу приказом Министра энергетики РК от 07.06.2022 № 202 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 6 декабря 2018 года № 481 "Об утверждении Правил организации и проведения торгов сжиженным нефтяным газом через электронные торговые площадки" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 17897, опубликован 12 декабря 2018 года в Эталонном контрольном банке нормативных правовых актов Республики Казахстан) следующие изменения и дополнения:

      в Правилах организации и проведения торгов сжиженным нефтяным газом через электронные торговые площадки, утвержденных указанным приказом:

      пункт 3 изложить в следующей редакции:

      "3. Для проведения электронных торгов сжиженным нефтяным газом организатор торгов обеспечивает наличие:

      1) электронной торговой площадки, отвечающей требованиям, приведенным в приложении к настоящим Правилам;

      2) управляющего комитета организатора торгов;

      3) структурного подразделения, оснащенного необходимыми средствами по обеспечению режима конфиденциальности, а также сохранности сведений, составляющих коммерческую тайну на электронной торговой площадке, в том числе на электронных носителях;

      4) у сотрудников организатора торгов, занимающих руководящие должности, связанные с организацией электронных торгов сжиженным нефтяным газом:

      высшего образования;

      стажа работы в сфере электронной торговли, товарных бирж и (или) в финансовых организациях не менее трех лет;

      5) у сотрудников организатора торгов, занимающих должности, связанные с организацией электронных торгов сжиженным нефтяным газом, за исключением руководящих – высшего или после среднего образования;

      6) структурных подразделений по организации электронной торговли и по работе с клиентами;

      7) договора с банком второго уровня об использовании механизма клиринговой системы для расчета по заключаемым сделкам или договора с клиринговой организацией, обслуживающей электронную торговую площадку, соответствующей требованиям законодательства Республики Казахстан о товарных биржах;

      8) собственного интернет-ресурса на казахском и русском языках, содержащего информацию об электронной торговой площадке и порядке проведения на ней торгов, специальный раздел для размещения результатов электронных торгов.";

      пункты 9 и 10 изложить в следующей редакции:

      "9. Участниками электронных торгов в качестве продавцов сжиженного нефтяного газа являются следующие категории субъектов систем снабжения сжиженным нефтяным газом, в том числе выступающие в качестве дилеров, либо их представители (агенты, брокеры):

      1) производители сжиженного нефтяного газа;

      2) собственники сжиженного нефтяного газа, произведенного в процессе переработки принадлежащего им на праве собственности или иных законных основаниях углеводородного сырья.

      10. Участниками электронных торгов в качестве покупателей сжиженного нефтяного газа являются следующие категории субъектов систем снабжения сжиженным нефтяным газом, в том числе выступающие в качестве дилеров, либо их представители (агенты, брокеры):

      1) газосетевые организации;

      2) промышленные потребители, владельцы газонаполнительных пунктов и (или) автогазозаправочных станций, имеющие на праве собственности или иных законных основаниях емкости хранения сжиженного нефтяного газа общим объемом не менее 60 кубических метров с возможностью их заполнения с железнодорожных цистерн, либо заключившие договор об оказании услуг по хранению и перевалке сжиженного нефтяного газа объемом не менее 60 кубических метров в месяц с владельцем газонаполнительной станции в соответствующем регионе поставки.

      Для промышленных потребителей, владельцев газонаполнительных пунктов и (или) автогазозаправочных станций, в случае их участия в электронных торгах по торговым инструментам, предусматривающим поставку сжиженного нефтяного газа автомобильным транспортом, требования подпункта 2) настоящего пункта не распространяются.";

      пункты 14 и 15 изложить в следующей редакции:

      "14. Управляющий комитет организатора торгов состоит из числа представителей Национальной палаты предпринимателей Республики Казахстан, объединений субъектов частного предпринимательства, аккредитованных в уполномоченном органе, участников электронных торгов, а также иных заинтересованных лиц. При этом количество членов – представителей продавцов и членов – представителей покупателей является равным.

      15. Управляющий комитет организатора торгов утверждает:

      1) график и периодичность проведения торговых дней и основных торговых сессий;

      2) торговые инструменты;

      3) размеры лотов;

      4) размеры гарантийного обеспечения для участия в электронных торгах;

      5) сведения о транспортных расходах по доставке сжиженного нефтяного газа до административных центров областей, городов республиканского значения и столицы, а также об иных дополнительных расходах по каждому торговому инструменту.

      Информация, указанная в подпунктах 1) – 5) настоящего пункта, публикуется на официальных интернет-ресурсах организаторов торгов в течение трех рабочих дней с даты ее утверждения управляющим комитетом организатора торгов.";

      пункты 18 и 19 изложить в следующей редакции:

      "18. В течение срока, указанного в пункте 17 настоящих Правил, заявитель проводит для Комиссии удаленные тестовые электронные торги в имитационном режиме с участием в одних электронных торгах по условному торговому инструменту не менее трех условных продавцов и не менее пяти условных покупателей, позволяющие подтвердить имеющийся функционал электронной торговой площадки.

      19. По результатам рассмотрения заявления и проведения удаленных тестовых электронных торгов Комиссия принимает решение о соответствии либо несоответствии заявителя требованиям, установленным в главе 2 настоящих Правил.

      При этом владелец электронной торговой площадки, в отношении которого Комиссией принято решение о соответствии требованиям, установленным в главе 2 настоящих Правил, и уполномоченный орган до начала проведения электронных торгов обеспечивают интеграцию электронной торговой площадки с информационной системой уполномоченного органа.

      Наименования и контактные данные владельцев электронных торговых площадок, в отношении которых Комиссией принято решение о соответствии требованиям, установленным в главе 2 настоящих Правил, публикуются на официальном интернет-ресурсе уполномоченного органа.";

      пункт 25 изложить в следующей редакции:

      "25. Отраженные в плане поставки объемы сжиженного нефтяного газа продавцы выставляют на реализацию через электронные торговые площадки в течение пяти рабочих дней, начиная с пятнадцатого числа месяца, предшествующего планируемому, с фактической отгрузкой сжиженного нефтяного газа в течение планируемого месяца.

      При этом в случае несвоевременного распределения производителем обязательного к поставке объема сжиженного нефтяного газа между собственниками сжиженного нефтяного газа, произведенного в процессе переработки принадлежащего им на праве собственности или иных законных основаниях углеводородного сырья, дата начала электронных торгов, указанная в части первом настоящего пункта, переносится на более поздний срок, но не более чем на пять рабочих дней.";

      пункт 26 исключить;

      пункты 28, 29 и 30 изложить в следующей редакции:

      "28. Организатор торгов в течение периода, указанного в пункте 25 настоящих Правил, проводит пять торговых сессий по каждому торговому инструменту.

      29. Об изменении графика и периодичности проведения торговых дней и торговых сессий, а также о проведении дополнительных торговых сессий участники электронных торгов извещаются не позднее, чем за 24 часа до начала торгового дня.

      30. Продавцы сжиженного нефтяного газа в каждую торговую сессию выставляют на продажу двадцать процентов от объема сжиженного нефтяного газа, обязательного для реализации ими в рамках плана поставки через электронные торговые площадки.

      При этом, если объем сжиженного нефтяного газа, обязательный для реализации соответствующим продавцом через электронные торговые площадки, составляет меньше ста восьмидесяти тонн, то такой продавец выставляет на продажу более двадцати процентов от объема, начиная с первой торговой сессии.

      В случае, если на прошедших торговых сессиях выставлялся на реализацию, но не был реализован объем сжиженного нефтяного газа, такой объем дополнительно выставляется на последующих торговых сессиях.";

      пункт 33 изложить в следующей редакции:

      "33. Максимальный размер партии сжиженного нефтяного газа, ежемесячно приобретаемый на электронной торговой площадке покупателем, составляет десять процентов от объема сжиженного нефтяного газа, подлежащего реализации через электронные торговые площадки в соответствии с планом поставки на планируемый месяц.

      Объем сжиженного нефтяного газа, указанный в части первой настоящего пункта, устанавливается организатором торгов для каждого покупателя с учетом фактических объемов приобретения им сжиженного нефтяного газа в течение текущего календарного месяца на всех электронных торговых площадках.

      Данные об объемах приобретения получаются организатором торгов посредством информационной системы уполномоченного органа.";

      пункты 35 и 36 изложить в следующей редакции:

      "35. Электронные торги сжиженным нефтяным газом проводятся в виде двойного встречного (анонимного) аукциона в следующем порядке:

      1) в течение торговой сессии участники электронных торгов подают организатору торгов заявки на покупку (продажу) товара с соблюдением требований к минимальной и максимальной цене на товар, установленных пунктом 36 настоящих Правил;

      2) в течение торгового дня проводится одна торговая сессия, за исключением случая, установленного в пункте 36-1 Правил;

      3) продолжительность торговой сессии составляет два часа;

      4) базисами поставки определяются объекты, используемые продавцами для налива сжиженного нефтяного газа в железнодорожные цистерны и (или) автогазовозы с производственных объектов производителей сжиженного нефтяного газа или объектов, технологически связанных с такими производственными объектами;

      5) в заявке на покупку (продажу) товара содержатся следующие основные сведения:

      наименование участника торгов;

      вид заявки (на покупку или продажу);

      наименование покупаемого (продаваемого) товара;

      цена товара, указываемая в тенге;

      количество товара, заявляемого на покупку (продажу);

      иные сведения, определенные организатором торгов;

      6) все принятые заявки сводятся в очереди неудовлетворенных заявок на продажу и покупку:

      заявки на покупку ранжируются в порядке убывания указанных в них цен, а при равных ценах – в порядке очередности их поступления в торговую систему;

      заявки на продажу ранжируются в порядке возрастания указанных в них цен, а при равных ценах – в порядке очередности их поступления в торговую систему;

      7) вновь поступившая заявка на продажу удовлетворяется за счет имеющихся заявок на покупку, в которых цены покупки выше или равны цене поступившей заявки, начиная с заявки на покупку, содержащей наивысшую цену. Данный процесс продолжается до полного удовлетворения такой заявки на продажу либо до исчерпания приемлемых по цене заявок на покупку;

      8) вновь поступившая заявка на покупку удовлетворяется за счет имеющихся заявок на продажу, в которых цены продажи ниже или равны цене поступившей заявки, начиная с заявки на продажу, содержащей самую низкую цену. Данный процесс продолжается до полного удовлетворения такой заявки на покупку либо до исчерпания приемлемых по цене заявок на продажу.

      На основании вновь поступившей заявки совершаются одна или более сделок, в зависимости от числа востребованных встречных заявок на покупку (продажу). Сделки совершаются по ценам, указанным в востребованных встречных заявках;

      9) полностью удовлетворенные заявки на покупку (продажу) в дальнейшем в торгах не участвуют. Частично удовлетворенные заявки продолжают участвовать в торгах в части неудовлетворенных объемов на покупку (продажу);

      10) участники электронных торгов вправе подавать неограниченное количество заявок на покупку (продажу) товара. При этом любую заявку, поданную участником торгов, допускается снять до момента заключения сделки;

      11) сделки, зарегистрированные торговой системой, с ценами, несоответствующими требованиям пункта 36 настоящих Правил, подлежат незамедлительному аннулированию организатором торгов, о чем письменно извещаются стороны сделки;

      12) по окончании всех торговых сессий неудовлетворенные заявки аннулируются организатором торгов.

      36. Минимальный уровень цены сжиженного нефтяного газа, формируемый в течение торговой сессии, не должен быть менее 90 процентов от базовой цены, а максимальный уровень цены не должен быть более 110 процентов от базовой цены.

      При этом на торговых сессиях в качестве базовой цены сжиженного нефтяного газа признаются следующие цены:

      на первых электронных торгах базовая цена устанавливается на уровне текущей предельной цены сжиженного нефтяного газа, реализуемого в рамках плана поставки сжиженного нефтяного газа на внутренний рынок Республики Казахстан вне электронных торговых площадок, утвержденной уполномоченным органом в соответствии с подпунктом 7) статьи 6 Закона;

      в последующие торговые сессии базовая цена устанавливается на уровне средневзвешенной цены сжиженного нефтяного газа, сложившейся за предыдущую торговую сессию по соответствующему торговому инструменту, на которой заключались сделки;

      в случае, если в течение одной торговой сессии сделки по соответствующему торговому инструменту не заключались, на каждой из следующих торговый сессий базовая цена уменьшается на не менее десяти процентов за сессию, до наступления одного из следующих условий:

      1) заключение сделки по соответствующему торговому инструменту;

      2) достижение уровня текущей предельной цены сжиженного нефтяного газа, реализуемого в рамках плана поставки сжиженного нефтяного газа на внутренний рынок Республики Казахстан вне электронных торговых площадок, утвержденной уполномоченным органом в соответствии с подпунктом 7) статьи 6 Закона.

      Базовая цена сжиженного нефтяного газа устанавливается на объектах по наливу сжиженного нефтяного газа в железнодорожные цистерны и (или) автогазовозы.";

      дополнить пунктами 36-1, 36-2, 36-3 и 36-4 следующего содержания:

      "36-1. Дополнительные торговые сессии проводятся организатором торгов по запросу продавца в следующих случаях:

      1) в случае возникновения у продавца неотгруженных объемов сжиженного нефтяного газа, обязательного для реализации на внутреннем рынке Республики Казахстан вне электронных торговых площадок, в связи с отказом газосетевой организации или промышленного потребителя, использующего сжиженный нефтяной газ в качестве сырья для производства нефтегазохимической продукции, от приобретения сжиженного нефтяного газа;

      2) в случае возникновения у продавца неотгруженных объемов сжиженного нефтяного газа, обязательного для реализации на внутреннем рынке Республики Казахстан через электронные торговые площадки, в связи с отказом покупателя от оплаты приобретенного через электронную торговую площадку сжиженного нефтяного газа;

      3) если в течение срока, указанного в пункте 25 настоящих Правил, продавцом не реализован объем сжиженного нефтяного газа, обязательный для реализации на внутреннем рынке Республики Казахстан через электронные торговые площадки.

      С даты наступления случаев, указанных в подпунктах 1) - 3) настоящего пункта, продавец в течение двух рабочих дней обращается к организатору торгов для проведения дополнительных торговых сессий.

      Дополнительная торговая сессия по соответствующему торговому инструменту может проводиться организатором торгов в один торговый день с торговой сессией, но в разные временные интервалы.

      36-2. В случаях, указанных в подпунктах 1) - 3) пункта 36-1 настоящих Правил:

      1) на первых двух дополнительных торговых сессиях регион (группа регионов) поставки сохраняется, а базовая цена на каждую дополнительную торговую сессию устанавливается на уровне средневзвешенной цены сжиженного нефтяного газа, сложившейся за предыдущую торговую сессию по соответствующему торговому инструменту, на которой заключались сделки с поставкой в данный регион (группу регионов);

      2) в случае если в течение первых двух дополнительных торговых сессий сделки по соответствующему торговому инструменту не заключались, то организатором торгов проводится еще три дополнительных торговых сессий, на которых регионом поставки определяется территория Республики Казахстан, а базовая цена на каждую дополнительную торговую сессию устанавливается на уровне средневзвешенной цены сжиженного нефтяного газа, сложившейся за предыдущую торговую сессию по всем торговым инструментам организатора торгов.

      36-3. При проведении дополнительных торговых сессий продавцы сжиженного нефтяного газа, начиная с первой дополнительной торговой сессии, выставляют на электронные торги весь объем сжиженного нефтяного газа, необходимый для исполнения ими плана поставки.

      36-4. В случае, если продавцом в полном соответствии с настоящими Правилами выставлялся на реализацию на торговых сессиях и дополнительных торговых сессиях, но не был реализован объем сжиженного нефтяного газа, продавец уведомляет об этом уполномоченный орган и реализует такой объем иным лицам вне плана поставки. При этом данный объем сжиженного нефтяного газа учитывается в качестве исполнения продавцом плана поставки.";

      пункт 6 приложения к указанным Правилам изложить в следующей редакции:

      "6. Электронная торговая площадка должна соответствовать требованиям информационной безопасности, согласно законодательству Республики Казахстан об информатизации.".

      2. Департаменту газа и нефтегазохимии Министерства энергетики Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства энергетики Республики Казахстан;

      3) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Департамент юридической службы Министерства энергетики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1) и 2) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра энергетики Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр энергетики
Республики Казахстан
Н. Ногаев

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство торговли и интеграции
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство цифрового развития, инноваций
и аэрокосмической промышленности
Республики Казахстан