Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізу қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі (Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет) төрағасының 2020 жылғы 28 қаңтардағы № 22 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министірлігінде 2020 жылы 29 қаңтарда № 19941 болып тіркелді.

      "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 21-бабы 1-тармағының 3) тармақшасына сәйкес, БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі (Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет) Төрағасының 16.06.2023 № 192 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізу қағидалары бекітілсін.

      2. "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі (Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет) Төрағасының 2016 жылғы 19 қазандағы № 13 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілердің мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 14431 болып тіркелген, "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде 2016 жылғы 6 желтоқсанда жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің (Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет) Превенция департаменті:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің (Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет) интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі (Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызметі) Төрағасының бірінші орынбасарына жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күннен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Төраға А. Шпекбаев

  Қазақстан Республикасы
Сыбайлас жемқорлыққа
қарсы іс-қимыл агенттігі
(Сыбайлас жемқорлыққа
қарсы қызмет) Төрағасының
2020 жылғы 28 қаңтары
№ 22 бұйрығымен
бекітілген

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізу қағидалары

      Ескерту. Қағидалар жаңа редакцияда – ҚР Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі (Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет) Төрағасының 16.06.2023 № 192 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізу қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 21-бабы 1-тармағының 3) тармақшасына сәйкес әзірленді және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл субъектілерінің сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізу тәртібін айқындайды.

      2. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторингті сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкілетті орган (бұдан әрі – уәкілетті орган), оның аумақтық бөлімшелері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың өзге де субъектілері жүргізеді.

      3. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың өзге де субъектілері – мемлекеттік органдар, квазимемлекеттік сектор субъектілері, қоғамдық бірлестіктер, сондай-ақ өзге жеке және заңды тұлғалар.

      4. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторингтің мақсаты сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы құқық қолдану тәжірибесін бағалау болып табылады.

      5. Осы Қағидалардың қолданысы арнаулы мемлекеттік органдардың қызметіне қолданылмайды.

      6. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторингтің мәні – сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясаттың тиімділігіне, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы құқық қолдану тәжірибесінің жағдайына, сондай-ақ қоғамның сыбайлас жемқорлық деңгейін түйсінуі мен бағалауына қатысты ақпарат болып табылады.

      7. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізуге арналған ақпарат көздері:

      1) құқықтық статистика органдарының деректері;

      2) жеке және заңды тұлғалардың сыбайлас жемқорлықтың алдын алу мәселелері жөніндегі өтініштері;

      3) үкіметтік емес және халықаралық ұйымдардың мәліметтері;

      4) сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл мәселелері бойынша әлеуметтанушылық сұрастырулар деректері;

      5) бұқаралық ақпарат құралдарындағы жарияланымдар;

      6) заңмен тыйым салынбаған өзге де ақпарат көздері болып табылады.

2-тарау. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізу тәртібі

      8. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг осы Қағидалардың 7-тармағында көрсетілген ақпаратты жинақтау, өңдеу, қорыту, талдау және бағалау жолымен жүргізіледі.

      9. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг мынадай түрлерге бөлінеді:

      1) кешенді;

      2) тақырыптық.

      10. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы кешенді мониторингті уәкілетті орган және оның аумақтық бөлімшелері жүргізеді.

      Сыбайлас жемқорлыққа қарсы кешенді мониторингті жүргізу кезінде қызметтің әртүрлі салаларындағы сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл мәселелері бойынша құқық қолдану тәжірибесі, оның ішінде екі және одан да көп мемлекеттік органның, ұйымдардың және/немесе квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қызметі бағаланады.

      Сыбайлас жемқорлыққа қарсы кешенді мониторинг міндеттері:

      1) сыбайлас жемқорлық көріністеріне барынша шалдыққан қызмет салаларын анықтау;

      2) мемлекеттік органдар, ұйымдар, квазимемлекеттік сектор субъектілері қабылдайтын сыбайлас жемқорлыққа қарсы шаралардың тиімділігін бағалау;

      3) қоғамның сыбайлас жемқорлық деңгейін түсінуі мен бағалауын талдау.

      11. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тақырыптық мониторингті уәкілетті орган, оның аумақтық бөлімшілері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың өзге де субъектілері жүргізеді.

      Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тақырыптық мониторинг жүргізу кезінде қызметтің белгілі бір саласында, нақты мемлекеттік органда, квазимемлекеттік сектор ұйымында немесе субъектісінде сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл мәселелері бойынша құқық қолдану тәжірибесі бағаланады.

      Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тақырыптық мониторингтің міндеті белгілі бір салада, нақты мемлекеттік органда, ұйымда немесе квазимемлекеттік сектор субъектісінде сыбайлас жемқорлық көріністеріне ықпал ететін мәселелерді зерделеу болып табылады.

      12. Қажет болған жағдайда уәкілетті орган немесе оның аумақтық бөлімшесі басшысының шешімімен жұртшылық пен сараптамалық қоғамдастық өкілдерін тарта отырып, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізу үшін жұмыс тобы құрылады (келісім бойынша).

      13. Уәкілетті орган және оның аумақтық бөлімшелері сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторингті мынадай мерзімдерде жүргізеді:

      1) сыбайлас жемқорлыққа қарсы кешенді мониторинг – жылына кемінде бір рет;

      2) сыбайлас жемқорлыққа қарсы тақырыптық мониторинг – тұрақты негізде.

      14. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың өзге де субъектілері сыбайлас жемқорлыққа қарсы тақырыптық мониторингті өз бастамасы бойынша, кез келген уақытта мынадай тәртіппен жүргізеді:

      1) осы Қағидалардың 7-тармағында көзделген ақпаратты ашық көздерден жинау және қорыту;

      2) жиналған ақпаратты зерделеу және талдау;

      3) белгілі бір қызмет саласында, нақты мемлекеттік органда, ұйымда немесе квазимемлекеттік сектор субъектісінде сыбайлас жемқорлық көріністеріне ықпал ететін проблемалық мәселелерді айқындау;

      4) сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі мемлекеттік органдар, ұйымдар және/немесе квазимемлекеттік сектор субъектілері қызметінің тиімділігін арттыру жөнінде ұсыныстар әзірлей отырып, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг нәтижесін қалыптастыру.

3-тарау. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг нәтижелері

      15. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы кешенді және тақырыптық мониторингтің қорытындылары бойынша осы Қағидаларға қосымшаға сәйкес нысан бойынша сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторингтің нәтижелерін және осы Қағидалардың 16-тармағына сәйкес шешімді көрсететін талдамалық есеп қалыптастырылады.

      16. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг нәтижелері бойынша:

      1) сыбайлас жемқорлыққа қарсы шаралардың тиімділігін бағалау және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі мемлекеттік органдар, ұйымдар және/немесе квазимемлекеттік сектор субъектілері қызметінің тиімділігін арттыру жөніндегі ұсыныстар әзірлеу;

      2) мемлекеттік органдардың, ұйымдардың және/немесе квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне талдау жүргізу туралы ұсынымдар әзірлеу қамтылатын шешім қалыптастырылады.

      17. Уәкілетті органның аумақтық бөлімшелері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың өзге де субъектілері жүргізген сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг қорытындылары бойынша талдамалық есеп осы Қағидалардың 16-тармағына сәйкес қабылданған шешімді қарау үшін орталық мемлекеттік органның мүдделі аумақтық бөлімшесіне, жергілікті атқарушы органға, мемлекеттік ұйымға немесе квазимемлекеттік сектор субъектісіне, сондай-ақ жинақтау үшін уәкілетті органға жіберіледі.

      18. Уәкілетті орган өзінің аумақтық бөлімшелері мен сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс қимылдың өзге де субъектілері жіберетін сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторингтің қорытындылары бойынша талдамалық есептерді тұрақты негізде қарайды және талдайды.

      19. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы кешенді мониторинг қорытындылары бойынша талдамалық есеп уәкілетті органның ресми интернет-ресурсында орналастырылады.

      20. Уәкілетті орган жүргізген сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг қорытындылары бойынша талдамалық есеп мүдделі мемлекеттік органдарға, ұйымдарға, квазимемлекеттік сектор субъектілеріне жіберіледі.

      21. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг қорытындылары мемлекеттік органдар мен квазимемлекеттік сектор субъектілері құратын сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі консультативтік-кеңесші органдардың, қоғамдық кеңестердің отырыстарында қаралуы мүмкін.

  Сыбайлас жемқорлыққа
қарсы мониторинг жүргізу
қағидаларына қосымша

      Нысан

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг қорытындылары бойынша талдамалық есеп

      ________________________________________________________
(сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг түрі)

      I. Кіріспе бөлім

      1. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізілген қызмет саласының атауы/сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізілген мемлекеттік органның (органдардың), ұйымның (ұйымдардың) және/немесе квазимемлекеттік сектор субъектісінің (субъектілерінің) атауы: ________________________________________________________________.

      2. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізді: жеке/заңды тұлға, электрондық пошта мекенжайы, телефон нөмірі ________________________________________________________________.

      3. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жүргізу кезеңі: __________ басталып, __________ аяқталды.

      II. Ақпараттық-талдамалық бөлім

      Мемлекеттік органдардың, ұйымдардың, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қызметінде сыбайлас жемқорлықтың жай-күйі мен туындау себептерін сипаттайтын сандық және сапалық көрсеткіштер.

      III. Қорытынды бөлім

      Қорытындылар. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі құқық қолдану практикасының тиімділігін өлшеуге мүмкіндік беретін сандық және/немесе сапалық көрсеткіштер және осы Қағидалардың 16-тармағына сәйкес шешім.

On approval of the Anti-Corruption Monitoring Rules

Order No. 22 of the Chairman of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Counteracting Corruption (Anti-Corruption Service) of January 28, 2020. Registered with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on January 29, 2020 under No. 19941.

      Unofficial translation

      In accordance with subparagraph 3) of paragraph 1 of Article 21 of the Law of the Republic of Kazakhstan "On combating corruption" I hereby ORDER:

      Footnote. Preamble - in the wording of the order of the Chairman of the Anti-Corruption Agency of the Republic of Kazakhstan (Anti-corruption service) dated 16.06.2023 No. 192 (shall enter into force upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

      1. That the enclosed Anti-Corruption Monitoring Rules shall be approved.

      2. That Order of the Chairman of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service and Counteraction to Corruption No. 13 dated October 19, 2016 “On Approval of the Anti-Corruption Monitoring Rules” shall be deemed to have lost force (registered with the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 14431, published on December 6, 2016 in Adilet, the information and legal system).

      3. That, according to the procedure set by the legislation, the Department of Prevention of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Counteracting Corruption (Anti-Corruption Service) shall:

      1) provide the state registration hereof with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) ensure posting hereof on the Internet site of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Counteraction of Corruption (Anti-Corruption Service).

      4. That the First Deputy Chairman of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Counteracting Corruption (Anti-Corruption Service) shall be charged with control over the execution of this Order.

      5. That this Order shall come into effect from the date of its first official publication.

      Chairman A. Shpekbayev

  Approved by order of
the Chairman of the Agency of
the Republic of Kazakhstan
for Counteracting Corruption
(Anti-Corruption Service)
No. 22 of January 28, 2020

Rules for anti-corruption monitoring

      Footnote. Rules - as amended by the order of the Chairman of the Anti-corruption agency of the Republic of Kazakhstan (Anti-corruption Service) dated 16.06.2023 No. 192 (shall enter into force upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

Chapter 1. General provisions

      1. These Rules for anti-corruption monitoring (hereinafter referred to as the Rules) shall be developed in accordance with subparagraph 3) of paragraph 1 of Article 21 of the Law of the Republic of Kazakhstan "On combating corruption" and shall determine the procedure for conducting anti-corruption monitoring by anti-corruption subjects.

      2. Anti-corruption monitoring shall be carried out by the authorized anti-corruption body (hereinafter referred to as the authorized body), its territorial subdivisions and other anti-corruption subjects.

      3. Other anti-corruption subjects shall be state bodies, subjects of the quasi-public sector, public associations, as well as other individuals and legal entities.

      4. The purpose of anti-corruption monitoring shall be to assess law enforcement practices in the field of anti-corruption.

      5. These Rules shall not apply to the activities of special state bodies.

      6. The subject of anti-corruption monitoring shall be information regarding the effectiveness of anti-corruption policy, the state of law enforcement practice in the field of combating corruption, as well as the perception and assessment of the level of corruption by society.

      7. Sources for anti-corruption monitoring shall be:

      1) data of legal statistics bodies;

      2) appeals of individuals and legal entities on anti-corruption issues;

      3) information of non-governmental and international organizations;

      4) data of sociological surveys on anti-corruption issues;

      5) publications in the media;

      6) other sources of information not prohibited by the law.

Chapter 2. Anti-corruption monitoring procedure

      8. Anti-corruption monitoring shall be carried out by collecting, processing, summarizing, analyzing and evaluating the information specified in paragraph 7 of these Rules.

      9. Anti-corruption monitoring shall be divided into the following types:

      1) complex;

      2) thematic.

      10. Comprehensive anti-corruption monitoring shall be carried out by the authorized body and its territorial divisions.

      When conducting comprehensive anti-corruption monitoring, law enforcement practice shall be assessed on anti-corruption issues in various areas of activity, including the activities of two or more state bodies, organizations and/or entities of the quasi-public sector.

      The objectives of comprehensive anti-corruption monitoring shall be:

      1) determining the areas of activity most susceptible to corruption;

      2) assessment of the effectiveness of anti-corruption measures taken by state bodies, organizations, entities of the quasi-public sector;

      3) analysis of perception and assessment of the level of corruption by society.

      11. Thematic anti-corruption monitoring shall be carried out by the authorized body, its territorial divisions and other anti-corruption subjects.

      When conducting thematic anti-corruption monitoring, law enforcement practice shall be assessed on anti-corruption issues in a certain area of ​ ​ activity, a specific state body, organization or subject of the quasi-public sector.

      The task of thematic anti-corruption monitoring shall be to study problematic issues that contribute to the manifestations of corruption in a certain area, a specific state body, organization or subject of the quasi-public sector.

      12. If necessary, by the decision of the head of the authorized body or its territorial division, a working group is created to conduct anti-corruption monitoring with the involvement of members of the public and the expert community (as agreed).

      13. The authorized body and its territorial divisions shall carry out anti-corruption monitoring within the following terms:

      1) comprehensive anti-corruption monitoring - at least once a year;

      2) thematic anti-corruption monitoring - on an ongoing basis.

      14. Other anti-corruption actors shall conduct thematic anti-corruption monitoring on their own initiative, at any time in the following order:

      1) collection and generalization from open sources of information provided for in paragraph 7 of these Rules;

      2) study and analysis of the collected information;

      3) identification of problematic issues that contribute to manifestations of corruption in a certain area of ​ ​ activity, a specific state body, organization or subject of the quasi-public sector;

      4) formation of the result of anti-corruption monitoring with the development of proposals to improve the effectiveness of the activities of state bodies, organizations and/or entities of the quasi-public sector to combat corruption.

Chapter 3. Results of anti-corruption monitoring

      15. Based on the results of comprehensive and thematic anti-corruption monitoring, an analytical report shall be formed in the form, according to the annex to these Rules, reflecting the results of anti-corruption monitoring and a decision in accordance with paragraph 16 of these Rules.

      16. Based on the results of anti-corruption monitoring, a decision shall be formed that includes:

      1) assessment of the effectiveness of anti-corruption measures and proposals for improving the effectiveness of the activities of state bodies, organizations and/or entities of the quasi-public sector to combat corruption;

      2) recommendations on the analysis of corruption risks in the activities of state bodies, organizations and/or entities of the quasi-public sector.

      17. An analytical report on the results of anti-corruption monitoring conducted by the territorial subdivisions of the authorized body and other anti-corruption entities shall be sent to the interested territorial subdivision of the central state body, local executive body, state organization or a quasi-public sector entity for consideration of the decision made in accordance with paragraph 16 of these Rules, as well as to the authorized body for generalization.

      18. The authorized body on an ongoing basis shall consider and analyze analytical reports on the results of anti-corruption monitoring sent by its territorial divisions and other anti-corruption subjects.

      19. The analytical report on the results of comprehensive anti-corruption monitoring shall be posted on the official Internet resource of the authorized body.

      20. An analytical report on the results of anti-corruption monitoring conducted by the authorized body shall be sent to interested state bodies, organizations, entities of the quasi-public sector.

      21. The results of anti-corruption monitoring can be considered at meetings of consultative and advisory bodies on combating corruption, public councils formed by state bodies and entities of the quasi-public sector.

  Annex
  to the Rules for conduct
  of anti-corruption monitoring

      Form

Analytical report on the results of anti-corruption monitoring

      __________________________________________________________

      (type of anti-corruption monitoring)

      I. Introduction

      1. The name of spheres of activity to whom anti-corruption monitoring / name state body (bodies), the organization(s) and/or a subject(s) of the quasi-public sector on which activity anti-corruption monitoring has been carried out:

      ______________________________________________________________________.

      2. Anti-corruption monitoring shall be carried out: natural/legal entity, e-mail address, phone number

      ______________________________________________________________________.

      3. Period of carrying out anti-corruption monitoring:

      began ______ finished ______.

      II. Information and analytical part

      The quantitative and quality indicators characterizing a state and the causes of corruption in activity of public authorities, organizations, subjects of the quasi-public sector.

      III. Final part

      Conclusions. The quantitative and/or quality indicators allowing to measure efficiency of law-enforcement practice on anti-corruption and the decision according to paragraph 16 to these Rules.