Педагогикалық әдептің кейбір мәселелері туралы

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 11 мамырдағы № 190 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2020 жылғы 12 мамырда № 20619 болып тіркелді.

      "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабының 79) тармақшасына сәйкес, "Педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабының 3-тармағына және 16-бабының 1-тармағына негізінде БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Оқу-ағарту министрінің 14.07.2023 № 208 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған:

      1) осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес Педагогикалық әдеп қағидалары;

      2) осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес Білім беру ұйымдарындағы педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидалары;

      3) көрсетілген бұйрыққа 3-қосымшадағы Білім беру саласындағы уәкілетті орган ведомствосының аумақтық бөлімшелеріндегі педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидалары осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес бекітілсін.

      Ескерту. 1-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Оқу-ағарту министрінің 24.04.2024 № 84 (29.04.2024 бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. "Педагогикалық әдеп қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрі міндетін атқарушының 2016 жылғы 8 қаңтардағы № 9 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13038 болып тіркелген, 2017 жылғы 1 қаңтарда Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің электрондық түрдегі эталондық бақылау банкінде жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің Заң департаменті (Н.Ә. Байжанов) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Білім және ғылым вице-министрі Ш.Т. Кариноваға жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрі
А. Аймагамбетов

  Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрінің
2020 жылғы 11 мамырдағы
№ 190 Бұйрыққа
1-қосымша

Педагогикалық әдеп қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Педагогикалық әдеп қағидалары (бұдан әрі - Педагогикалық әдеп) "Білім туралы" Республикасы Заңының және "Педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының ережелеріне сәйкес әзірленді, сондай-ақ Қазақстан Республикасының жалпыға бірдей танылған адамгершілік қағидаттары мен нормаларына негізделген.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Оқу-ағарту министрінің 14.07.2023 № 208 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Педагогикалық әдеп білім беру ұйымдарының педагогтері басшылыққа алатын педагогикалық әдеп қағидаттары мен нормаларының жалпы жиынтығын білдіреді.

      3. Педагогикалық әдеп ережелерін педагогтердің білуі және сақтауы олардың кәсіби қызметі мен еңбек тәртібі сапасын бағалау өлшемшарттарының бірі болып табылады.

      4. Педагогикалық әдеп мәтіні білім беру процесінің қатысушылары үшін белгілі бір қолжетімді орында орналастырылады.

      5. Педагогке қатысты талқылаулар және олардың негізінде қабылданған шешімдер педагогтің жазбаша келісімімен ғана жария етілуі мүмкін.

2-тарау. Педагогикалық әдептің негізгі қағидаттары

      6. Педагогикалық әдептің негізгі қағидаттары мыналар болып табылады:

      1) адалдық:

      педагогтің адалдығы олардың оқыту мен тәрбиелеу нәтижесіне, өз қызметіндегі түзетулерді жүзеге асыра білуіне, сынға және рефлексияға қабілетін дамытуға, білім алушылар мен тәрбиеленушілердің, олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің), әріптестерінің кез келген пікірі үшін ашықтығына жауапкершілігін білдіреді;

      2) әділдік:

      педагогтің әділдігі оның бағалау кызметінің ашықтығын, олардың құрған білім беру ортасының айқындылығын білдіреді. Әділдік педагогке білім алушылар мен тәрбиеленушілердің, олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің), әріптестерінің құқығын бұзуға тыйым салады;

      3) жеке тұлғаның абыройын және қадір-қасиетін құрметтеу:

      педагог өзінің кәсіби назарындағы объектілер болып табылатын білім алушылар мен тәрбиеленушілердің, олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің), адамдардың абыройы мен қадір-қасиетін құрметтейді, олармен қарым-қатынас жасауда әдепті болады. Ол баланың дамуын шынымен қалап, оған әрқашан көмектесуге дайын екендігін білдіріп, білім алушы мен тәрбиеленушінің жеке басының өсуіне ықпал ету мақсатында білім алушының жетістіктерін (жетіспеушілігін) бағалауда сыпайылықты қамтамасыз етеді.

      Білім беру процесінің қатысушыларына қатысты күш көрсету, моральдық және психикалық қысым жасау әдістерін қолдануға жол бермейді;

      4) патриотизм:

      педагог өз Отаны - Қазақстан Республикасына, тарихына, дәстүрлеріне және тіліне адал және сүйіспеншілікпен қарайды. Қазақстан Республикасының мәдени және тарихи дәстүрлерін сақтайды, бұл қарым-қатынасты білім алушыларға береді.

      5) жалпы адами құндылықтарды құрметтеу және төзімділік:

      Педагог жалпы адами құндылықтардың басымдылығын мойындай отырып, әрбір ұлт мәдениетінің ерекшелігіне, құндылығына және қадір-қасиетіне құрметпен қарайды.

      Педагог ұлтаралық қатынастар мәдениетін тәрбиелейді, білім алушыларды жасына, жынысына, тіліне, ұлтына, діни көзқарасына, азаматтығына, шығу тегіне, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайына немесе өзге де кез келген жағдайларға қарамастан барлық ұлттар мен барлық адамдардың құқығы мен қадір-қасиетін құрметтеуге үйретеді;

      Педагогтің толеранттылығы білім алушылар мен тәрбиеленушілерге, олардың ата-аналарына (заңды өкілдеріне) төзімділікті, олардың әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайына, жынысына, нәсіліне, ұлтына, тіліне, дінге көзқарасына, мәдениетке, наным-сеніміне, туған жері иен тұрғылықты жеріне төзімділікті, сондай-ақ жұмыста білім алушылар мен тәрбиеленушілердің жетілмегенін түсіне және ескере білуді көздейді.

      Педагог мектеп ұжымында сенім білдіру және құрметтеу ахуалын жасауға ықпал етеді;

      6) кәсіби ынтымақтастық:

      педагог кәсіптің беделі туралы ойлайды, әріптестерінің абыройы мен қадір-қасиетін құрметтейді, мұғалімнің беделіне нұқсан келтіретін іс-әрекеттерге жол бермейді.

      Қандай да бір нысанда өз әріптестерінің сенімін теріс пайдалануға, олардың кәсіби міндеттерін атқаруына кедергі жасауға, оларға қандай да бір шығын келтіруге жол бермейді. Педагог өз әріптестерінің теориялық және әдістемелік шеберлік деңгейін арттыруға, шығармашылық қабілетін дамытуға жәрдем көрсетеді, қиын жағдайға тап болған әріптестеріне көмекке келеді. Кәсіби ынтымақтастық жалғандық пен әділетсіздікті ақтауға қызмет етпейді;

      7) үздіксіз кәсіби даму:

      педагог өзінің кәсіби шеберлігін, зияткерлік, шығармашылық және жалпы ғылыми деңгейін жетілдіреді.

3-тарау. Педагогикалық әдептің негізгі нормалары

      7. Педагогтер қызметтік және қызметтік емес уақытта:

      1) педагогикалық әдептің негізгі принциптерін сақтайды;

      2) білім алушылар мен тәрбиеленушілерді жоғары адамгершілік рухына, ата-аналарына, этномәдени құндылықтарға құрмет көрсетуге, қоршаған әлемге ұқыпты қарауға тәрбиелеуге мүмкіндік жасайды;

      3) білім алушыларға Отанына - Қазақстан Республикасына құрметпен қарауды үйретеді, патриотизм рухын ұялатады;

      4) Қазақстан Республикасы педагогінің жоғары атағының беделін түсіруге мүмкіндік туғызатын іс-әрекеттерді жасауға жол бермейді;

      5) өзінің қызметтік міндеттерін адал және сапалы орындайды;

      6) өзінің кәсіби шеберлігін үздіксіз жетілдіреді, өз бетінше білім алу және өзін-өзі жетілдірумен белсенді түрде айналысады;

      7) еңбек тәртібін бұлжытпай сақтайды;

      8) білім беру ұйымының мүлкіне ұқыпты қарайды және оны жеке мақсатта пайдаланбайды;

      9) сыбайлас жемқорлықтың алдын алу бойынша шаралар қабылдайды, өзінің шыншыл, адал және әділ мінез-құлқымен үлгі болады;

      10) қызметтік ақпараттарды пайдакүнемдік және өзге де жеке мақсаттарда пайдалануға жол бермейді;

      11) өзі үлгі бола отырып, ұжымда тұрақты және жағымды моральдық-психологиялық жағдай қалыптастыруға мүмкіндік жасайды;

      12) өзінің қызметтік міндеттерін орындау кезеңінде іскерлік киім үлгісін ұстанады;

      13) педагог мәртебесін пайдакүнемдік және өзге де жеке мақсаттарда пайдаланудан аулақ болады;

      14) өз қызметінде академиялық адалдық принциптерін мүлтіксіз сақтайды, соның ішінде академиялық ортада адалдық пен өзара сыйластық қалыптастыратын негізгі институционалдық құндылық ретінде академиялық адалдықты қамтамасыз етеді, педагогтің академиялық мәдениетті қалыптастыруға ықпал ететін тәлімгер ретінде өзінің білім алушылары мен тәрбиеленушілеріне құрмет көрсету, білім беру процесіне қатысушыларды академиялық адалдықтың жоғары стандарттарын алға жылжытуға және қорғауға ынталандыру және көтермелеу, педагогтің пәннің нақты саясатын, білім алушылардан күтілетін талаптарды анықтауы, білім алушылардың жауапкершілігін қамтамасыз ету және олардың академиялық адалдық қағидалары мен стандарттарын бұзғаны үшін пәрменді шаралар қабылдау, білім алушыларға білім беру, әлеуметтік және психологиялық қолдау көрсететін және академиялық әділетсіздік танытуға мүмкіндік бермейтін академиялық орта құру;

      15) материалдарды БАҚ-та, оның ішінде интернет-басылымдарда жариялайды, жеке тұлға ретінде өз атынан ғана көпшілік алдында сөйлейді, бұл ретте педагогтің жоғары атағына нұқсан келтірмей, пікірталасты дұрыс түрде жүргізуді қамтамасыз етеді, мемлекеттің лауазымды тұлғаларының атына сындарлы емес сыннан және әдепсіз пікірден тартынады, жариялауға рұқсат етілмеген қызметтік ақпаратты ашпайды, қоғамда педагогтің жоғары атағына нұқсан келтірмейді;

      16) білім беру ұйымының атынан бұқаралық сөз сөйлеулер, БАҚ жарияланымдары осы ұйымның басшысымен келісіледі;

      17) әлеуметтік желілерде тексерілмеген және (немесе) дәйексіз және (немесе) әдепсіз ақпаратты таратпайды, қоғамда педагогтің жоғары атағын нығайтуға ықпал етеді;

      18) білім және ғылым саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруға ықпал етеді;

      19) білім алушы мен тәрбиеленушінің жетістіктерінің (жетістікке жетпеуінің), оның әлеуметтік жағдайының, ата-анасының (заңды өкілдерінің) жұмыс орнының құпиялылығын қамтамасыз етеді және бұл мәліметтер қәмелетке толмаған білім алушы мен тәрбиеленушінің ата-аналарының (заңды өкілдерінің) немесе қәмелетке толған білім алушы мен тәрбиеленушінің жазба келісімімен ғана жария етіледі.

      8. Білім беру процесіне қатысушылармен қарым-қатынас жасауда педагогтер:

      1) жасына, жынысына, ұлтына, діни сеніміне, азаматтығына, шығу тегіне, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайларына немесе кез келген өзге де мән-жайларға қарамастан адамның құқығын, абыройы мен қадір-қасиетін құрметтейді;

      2) білім беру процесіне қатысушыларға есімін атап, құрметті және мәдени түрде, сондай-ақ жалпы қабылданған моральдық-этикалық нормаларды сақтай отырып жүгінеді, білім беру процесіне қатысушылардың аты-жөнін жазуда және айтуда ерікті түрде бұрмалау фактілеріне жол бермейді;

      3) білім беру процесіне қатысушыларға қатысты қаржылық және өзге де бопсалау фактілеріне жол бермейді, өз әріптестерінің тарапынан осындай әрекеттердің жолын кесуге күш салады;

      4) өз іс-әрекетімен қоғам тарапынан дәлелді сындарға жол бермейді, оған сабырлылықпен қарайды, өзінің кәсіби қызметіндегі кемшіліктерді жою және оны жақсарту үшін сындарлы сынды пайдаланады;

      5) білім беру процесінің қатысушыларына кәсіби қолдау көрсетеді;

      6) педагогикалық әдептің бұзылуына шағым жасаған адамдарды кемсітпейді.

      9. Әріптестермен қарым-қатынас жасауда педагогтер:

      1) жалпы қабылданған моральдық-әдептілік нормаларын, сыпайылық пен биязылықты сақтайды;

      2) басқа педагогтің кәсіби біліктілігіне көпшілік алдында күмән келтірмейді;

      3) дәйексіз және дәлелсіз шағымдардан бас тартады, педагогикалық әдіптің бұзылғанына шағым жасаған адамға қарсы жауап шараларын қабылдамайды.

      10. Педагогикалық этиканы бұзғаны үшін педагогтер Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жауапкершілікке тартылады.

      11. Педагогикалық әдепті сақтау мониторингі Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен білім беру ұйымдарының тиісті Педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестері жүзеге асырады.

  Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрінің
2020 жылғы 11 мамырдағы
№ 190 бұйрыққа
2-қосымша

Білім беру ұйымдарындағы педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидалары

      Ескерту. Тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 24.04.2024 № 84 (29.04.2024 бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Қағидалар білім беру ұйымдарының жанындағы педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің қызметін ұйымдастыруды анықтайды.

      Білім беру ұйымдарындағы педагогикалық әдеп жөніндегі кеңес (бұдан әрі - Кеңес) білім беру ұйымдарында құрылатын және педагогтердің педагогикалық әдепті сақтауы мәселелерін қарайтын алқалы орган болып табылады.

      Кеңес педагогтердің педагогикалық әдепті сақтауы мәселелері бойынша жеке және заңды тұлғалардың арыздарын қарастырады.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 24.04.2024 № 84 (29.04.2024 бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Кеңес өз қызметін "Білім туралы", "Педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасының Заңдарына, осы Қағидаларға, өзге де нормативтік құқықтық актілерге сәйкес жүзеге асырады және объективтілік пен әділдік, әдептілік қағидаттарын басшылыққа алады.

2-тарау. Кеңестің негізгі міндеттері мен өкілеттіктері

      3. Кеңестің негізгі міндеттері:

      1) педагогикалық әдептің бұзылу мониторингі, профилактикасы және оның алдын алу;

      2) білім беру ұйымы ұжымының адамгершілік-психологиялық ахуалын жақсартуға, педагогикалық әдептің бұзылуына байланысты даулы жағдайларды реттеуге ықпал ету;

      3) педагогтердің жауапкершілігі туралы мәселені дұрыс қарау үшін қажетті және жеткілікті мән-жайларды жан-жақты, толық және объективті зерттеу;

      4) педагогикалық әдепті бұзуға ықпал ететін себептер мен жағдайларды қарау және олардың негізінде білім беру ұйымының басшысына ұсынымдар әзірлеу болып табылады.

      4. Кеңес өз құзыреті шегінде:

      1) өз отырыстарында педагогтер мен қаралатын мәселелерге қатысы бар тұлғаларды тыңдайды;

      2) білім беру ұйымының алдында тұрған міндеттерді орындау үшін қажетті құжаттарды, материалдарды және ақпаратты сұратады;

      3) педагогтер мен қаралып отырған мәселелерге қатысы бар адамдардан түсіндірмелер және (немесе) түсініктемелер талап етеді;

      4) педагогикалық әдепті бұзу фактілеріне тексеріс жүргізу туралы білім беру ұйымының басшысына ұсыныстар енгізеді;

      5) білім беру ұйымының басшысына еңбек тәртібін нығайту, педагогикалық әдептің бұзылуының алдын алу бойынша ұсыныстар енгізеді;

      6) білім беру ұйымы басшысының қарауына педагогикалық әдепті бұзғаны үшін жауапкершілік туралы ұсыныстар енгізеді;

      7) Кеңестің ұсынымдарын тиісті түрде қарастырмаған білім беру ұйымының лауазымды тұлғаларының жауапкершілігін қарау туралы ұсыныстармен құзыретті мемлекеттік органдарға немесе тиісті лауазымды тұлғаларға жүгінеді;

      8) тараптарды татуластыру бойынша жұмыс жүргізеді.

3-тарау. Кеңес қызметін ұйымдастыру

      5. Кеңестің өкілеттік мерзімі үш жылды құрайды.

      6. Кеңес төрағадан, хатшыдан және Кеңестің басқа да мүшелерінен тұрады. Кеңес мүшелерінің саны тақ болуы және 7 адамнан кем болмауы тиіс (Кеңес хатшысын есептемегенде).

      7. Кеңеске келесі тұлғалар кіреді:

      1) білім басқармаларының (бөлімдерінің) өкілдері, білім беру саласында қызметін жүзеге асыратын кәсіподақтардың және (немесе) үкіметтік емес ұйымдардың және (немесе) қоғамдық бірлестіктердің өкілдері;

      2) кемінде екі педагогог;

      3) құрметті демалысқа шыққан педагогтер.

      Білім беру ұйымының басшысы, білім беру ұйымының басқарушылық, әкімшілік, қосалқы персоналының қызметкерлері, осы білім беру ұйымының білім алушылары мен тәрбиеленушілерінің ата-аналары Кеңес құрамына оның мүшелері ретінде енгізілмейді. Бұл ретте Кеңес хатшысы ретінде білім беру ұйымының басқарушылық, әкімшілік, қосалқы персоналының қызметкерлеріне жол беріледі.

      8. Кеңес құрамына:

      1) сот әрекетке қабілетсіз немесе әрекет қабілеті шектеулі деп таныған;

      2) сот белгілі бір мерзім ішінде мемлекеттік лауазымдарды атқару құқығынан айырған;

      3) мемлекеттік қызметке кір келтіретін тәртіптік теріс қылығы үшін жұмыстан босатылған;

      4) бұрын сотталған немесе қылмыс жасағаны үшін қылмыстық жауаптылықтан Қазақстан Республикасы Қылмыстық-процестік кодексінің 35-бабының бірінші бөлігі 3), 4), 9), 10) және 12) тармақтарының немесе 36-бабының негізінде босатылған;

      5) азаматтың қатарынан үш және одан да көп сағат ішінде дәлелді себепсіз жұмыста (қызметте) болмауы негізінде жұмыстан шығарылған жағдайларды қоспағанда, құқық қорғау органдарынан, арнаулы мемлекеттік органдар мен соттардан, әскери қызметтен теріс себептер бойынша босатылған адамдар кірмейді.

      9. Кеңес білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінде сайланады.

      10. Білім беру ұйымының басшысы:

      1) Кеңесті қалыптастыру кезінде заңнама талаптарының сақталуын қамтамасыз етеді;

      2) Кеңесті уақтылы сайлау үшін қажетті рәсімдерді өткізуді қамтамасыз етеді;

      3) Кеңес жұмысына жағдай жасайды және жәрдем көрсетеді.

      11. Кеңес құрамы білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен бекітіледі.

      12. Кеңестің төрағасы мен хатшысы бірінші отырыста Кеңес құрамынан көпшілік дауыспен сайланады.

      13. Кеңес хатшысы Кеңестің дауыс беруіне және кеңес отырысына шығарылатын мәселелерді талқылауға қатыспайды.

      Кеңес хатшысы Кеңестің іс қағаздарын жүргізуді қамтамасыз ететін тұлға болып табылады: мүшелер мен шақырылған адамдарды кеңес отырысының өткізілетін күні мен орны туралы хабардар ету, Кеңестің жұмыс жоспарының жобасын жасау, хаттама жүргізу және оны сақтау, өтініштер мен ұсыныстарды қабылдау, сондай-ақ Кеңестің атына келіп түсетін хаттарды тіркеу.

      Кеңес хатшысы Кеңес шешімдерінің орындалу мониторингін қамтамасыз етеді және олардың нәтижелері туралы кеңес мүшелеріне жеткізеді.

      14. Кеңес төрағасы Кеңес отырыстарын шақырады және күн тәртібін белгілейді.

      Кеңестің мүшелері:

      1) отырыстардың күн тәртібі бойынша ұсыныстар енгізеді;

      2) Кеңес отырыстарына материалдар мен оның шешімдерінің жобаларын дайындауға қатысады;

      3) Кеңес қарайтын мәселелерді талқылауға қатысады.

      Кеңестің кезектен тыс отырысы төрағаның шешімі бойынша және (немесе) білім беру ұйымы басшысының ұсынысы бойынша және (немесе) Кеңес мүшелерінің жалпы санының үштен бірінен астамының бастамасы бойынша өткізілуі мүмкін.

      15. Педагогикалық әдепті сақтау туралы мәселе қаралған кезде педагогтің:

      1) қаралып отырған мәселе туралы ақпаратты жазбаша түрде алуға;

      2) қаралып отырған мәселе бойынша барлық материалдармен танысуға;

      3) өз құқықтары мен заңды мүдделерін Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жеке өзі немесе өкілі арқылы заңға қайшы келмейтін барлық тәсілдермен қорғауға;

      4) шешімді жазбаша түрде алуға;

      5) қабылданған шешімге Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен шағым жасауға құқығы бар.

      16. Кеңес мүшесінің қызметі осы Қағидалардың 8-тармағында көзделген мән-жайлар туындаған жағдайда, сондай-ақ Кеңес мүшесі қайтыс болған жағдайда тоқтатылады.

      17. Кеңестің шешімі бойынша Кеңес мүшесі оның құрамынан:

      1) уақытша еңбекке жарамсыздық жағдайында болған, мемлекеттік немесе қоғамдық міндеттерді орындау үшін жұмыстан босатылған, демалыста, іссапарда болған уақытты қоспағанда, Кеңес отырыстарына жыл ішінде үш реттен артық қатыспаған;

      2) Кеңес мүшесі Кеңес құрамынан шығу туралы өтініш берген;

      3) педагогке қатысты талқылау мәліметтері оның жазбаша келісімінсіз жария етілген;

      4) осы Қағидалардың 16-тармағында көзделген;

      5) осы қағидалардың 19-тармағының талаптары бұзылған жағдайларда шығарылуы мүмкін.

      18. Кеңес отырысы:

      1) егер оған Кеңес мүшелерінің жалпы санының кемінде үштен екісі қатысса, заңды деп саналады;

      2) жұмыс жоспарына сәйкес, бірақ тоқсанына бір реттен кем емес, сондай-ақ өтініштер мен шағымдардың түсуіне қарай өткізіледі;

      3) Кеңестің күн тәртібі мен күні туралы қызметкерлерді, сондай-ақ мүдделі тұлғаларды Кеңес хатшысы оны өткізгенге дейін күнтізбелік 7 күннен кешіктірмей хабардар етеді.

      Кеңес мүшелері оның отырыстарына ауыстыру құқығынсыз қатысады.

      19. Кеңес мүшесі, егер ол не онымен бірге тұратын жақын туыстары өзіне қатысты іс қаралатын адаммен туыстық қатынастармен байланысты болса, не аталған адамға қызметтік немесе өзге де тәуелді болса, іс бойынша талқылауға және дауыс беруге қатыса алмайды. Кеңес мүшесі тиісті іс бойынша талқыланғанға және Кеңес дауыс бергенге дейін осы мән-жайлар туралы Кеңес мүшелеріне хабарлайды.

      20. Кеңес отырысқа қатысып отырған Кеңес мүшелері санының қарапайым көпшілік дауысымен шешім қабылдайды. Дауыстар тең болған жағдайда төрағалық етушінің дауысы шешуші болып табылады. Кеңес мүшелері дауыс беру кезінде қалыс қала алмайды.

      21. Кеңес төрағасы болмаған жағдайда оның тапсырмасы бойынша Кеңес мүшелерінің бірі төрағаның міндеттерін атқарады.

      22. Кеңес отырысы хаттама түрінде ресімделеді, оған Кеңестің төрағасы мен хатшысы қол қояды. Кеңес отырысының хаттамасы - Кеңес отырысының барысын және онда қабылданған ұсынымдарды көрсететін ресми жазбаша құжат. Хаттама білім беру ұйымында сақталуы тиіс және білім беру ұйымының істер номенклатурасына енгізілуі тиіс.

      23. Қарау үшiн өзге субъектiлерден, лауазымды адамдардан ақпарат алу талап етiлмейтiн жеке және (немесе) заңды тұлғаның өтiнiшi келіп түскен күнінен бастап күнтiзбелiк он бес күн iшiнде Кеңесте қаралады.

      Қарау үшiн өзге субъектiлерден, лауазымды адамдардан ақпарат алу талап етiлетiн жеке және (немесе) заңды тұлғаның өтiнiшi келiп түскен күнінен бастап күнтiзбелiк отыз күн iшiнде Кеңесте қаралады және ол бойынша шешiм қабылданады.

      Оны қараудың қорытындылары туралы өтініш берушіге отырыстың өзінде не оны Кеңестің хатшысы қарау қорытындылары бойынша дереу хабарлауы тиіс.

      24. Педагогке қатысты істі қарау:

      1) еңбекке уақытша жарамсыздық;

      2) демалыста немесе іссапарда болған;

      3) мемлекеттік немесе қоғамдық міндеттерді орындау уақытында өзінің лауазымдық міндеттерін атқарудан босатылған;

      4) даярлауда, қайта даярлауда, біліктілікті арттыру курстарында және тағылымдамада болған кезеңде тоқтатылады.

      25. Хатшы жауапкершілікке тартылатын адамдарға Кеңес отырысының өткізілетін орны мен уақыты туралы күнтізбелік 7 күннен кешіктірмей хабарлау жөнінде шаралар қабылдайды.

      Кеңес отырысында істі қарау, егер жауапкершілікке тартылатын адамдарға Кеңес отырысының уақыты мен орны туралы отырыс өткізілгенге дейін кемінде үш күн бұрын тиісті түрде хабарланған болса, олардың қатысуынсыз жүргізілуі мүмкін.

      26. Осы Қағидаларда тиісті хабарлау деп адамды хатпен, тапсырыс хатпен немесе жеделхат арқылы хабардар ету танылады, ол өзіне немесе онымен бірге тұратын кәмелетке толған отбасы мүшелерінің біріне қолхат арқылы не хабарламаның немесе шақырудың тіркелуін қамтамасыз ететін өзге де байланыс құралдарын пайдалана отырып тапсырылады.

      27. Отырыста педагогтің жауапкершілігі мәселесін қарау кезінде Кеңес мына мәселелерді шешеді:

      1) педагогтің жауапкершілігін қарау үшін негіз болып табылатын нақты іс-әрекет (әрекетсіздік) орын алды ма;

      2) бұл іс-әрекет (әрекетсіздік) әдепті бұзу болып табылады ма;

      3) бұл әдепті бұзу педагог тарапынан жасалды ма;

      4) педагогтің осы бұзушылықты жасауда кінәсі бар ма.

      28. Істі қарау қорытындылары бойынша Кеңес білім беру ұйымының басшысына педагогке тиісті жаза қолдануды және (немесе) қолданбауды ұсынады.

      29. Кеңестің шешімі ұсынымдық сипатта болады.

      30. Білім беру ұйымының басшысы Кеңестің ұсынымын қарау кезінде еңбек және өзге де заңнама талаптарына сәйкес шешім қабылдайды.

      31. Педагогке қатысты талқылаулар және олардың негізінде қабылданған шешімдер оның жазбаша келісімімен ғана жариялануы мүмкін.

      Кеңес хатшысы өтініш берушіге оның өтінішін заңнамада белгіленген мерзімде қарау нәтижелерін жазбаша хабарлайды.

      Бұл ретте, өтініш берушіні "Педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 16-бабы 4-тармағының және осы Қағидалардың 31-тармағының талаптарын сақтау қажеттігі туралы хабардар етеді.

  Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрінің
2020 жылғы 11 мамырдағы
№ 190 бұйрыққа
3-қосымша

Білім беру саласындағы уәкілетті орган ведомствосының аумақтық бөлімшелеріндегі педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидалары

      Ескерту. Бұйрық 3-қосымшамен толықтырылды - ҚР Оқу-ағарту министрінің 24.04.2024 № 84 (29.04.2024 бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Білім беру саласындағы уәкілетті орган ведомствосының аумақтық бөлімшелеріндегі (бұдан әрі – Департамент) педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидалары "Педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес Департамент жанындағы педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің (бұдан әрі - Кеңес) қызметін ұйымдастыру тәртібін айқындайды.

      2. Кеңес білім беру саласындағы уәкілетті орган ведомствосының аумақтық бөлімшелерінде құрылатын, педагогтердің педагогтік әдепті сақтау мәселелерін қарайтын алқалы орган болып табылады.

      3. Кеңес өз қызметін "Білім туралы", "Педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасының Заңдарына, осы Қағидаларға, өзге де нормативтік құқықтық актілерге сәйкес жүзеге асырады және объективтілік, әділдік пен әдептілік қағидаттарын басшылыққа алады.

      4. Кеңес педагогтердің педагогикалық этиканы сақтау мәселелері бойынша жеке және заңды тұлғалардың, соның ішінде педагогтердің өтініштерін қарастырады.

2-тарау. Кеңестің құрамы

      5. Кеңестің құрамына келесі тұлғалар кіреді:

      1) кемінде бір педагог-зерттеуші;

      2) кемінде бір педагог-шебер;

      3) кемінде бір "Үздік педагог" атағының иегері;

      3) кемінде бір еңбек сіңірген демалысқа шыққан педагог (келісім бойынша);

      4) білім басқармаларының (бөлімдерінің), біліктілікті арттыру ұйымдарының және өңірлік әдістемелік орталықтардың өкілдері;

      5) білім саласында қызметті жүзеге асыратын кәсіподақтардың өкілдері (келісім бойынша).

      6. Кеңестің құрамына келесі тұлғалар кірмейді:

      1) сот әрекетке қабілетсіз немесе әрекет қабілеті шектеулі деп таныған;

      2) сот белгілі бір мерзім ішінде мемлекеттік лауазымдарды атқару құқығынан айырған;

      3) әкімшілік сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық жасағаны үшін жаза қолданылған;

      4) бұрын сотталған немесе қылмыс жасағаны үшін қылмыстық жауаптылықтан Қазақстан Республикасы Қылмыстық-процестік кодексінің 35-бабының бірінші бөлігі 3), 4), 9), 10) және 12) тармақтарының немесе 36-бабының негізінде босатылған;

      5) тұлғаның тарапынан үш және одан да көп сағат ішінде дәлелді себепсіз жұмыста (қызметте) болмауы негізінде жұмыстан шығарылған жағдайларды қоспағанда, құқық қорғау органдарынан, арнаулы мемлекеттік органдар мен соттардан, әскери қызметтен теріс себептер бойынша босатылған;

      6) Департамент басшысынан басқа Департаменттің штаттық қызметкерлері;

      7) білім беру ұйымдарының жұмыс істеп тұрған басшылары.

      7. Кеңес мүшелерінің саны тақ болады және төрағаны қосқанда кемінде 9 адамнан тұрады. Хатшы Кеңес мүшесі болып табылмайды.

      8. Кеңестің төрағасы лауазымы бойынша Департамент басшысы болып табылады. Демалыста болу немесе еңбекке уақытша жарамсыздық себебі бойынша Департамент басшысы болмаған кезінде Кеңес төрағасының функцияларын Департамент басшысының міндетін атқарушы жүзеге асырады.

      9. Хатшыны Департамент қызметкерлері арасынан Кеңес төрағасы тағайындайды және қызметтен босатады.

      10. Төрағаның ұсынысы бойынша Кеңес мүшесі келесі негіздер бойынша оның құрамынан шығарылады:

      1) мемлекеттік органда атқаратын лауазымында, қоғамдық бірлестік, үкіметтік емес ұйымдар өкілінің, педагогтің өкілеттігін тоқтату;

      2) еңбекке уақытша жарамсыздық жағдайында болған уақытты қоспағанда, Кеңес отырыстарына жыл ішінде үш реттен артық келмеуі;

      3) заңнамада көзделген тәртіппен расталған құқыққа қарсы кінәлі әрекеттерді немесе әрекетсіздікті жасау;

      4) педагогке қатысты талқылаудың егжей-тегжейін оның жазбаша келісімінсіз жария ету;

      5) Кеңестің құрамынан шығу туралы өтінішін беру.

      11. Кеңес мүшелерінің өкілеттік мерзімі үш жылды құрайды.

3-тарау. Кеңестің негізгі міндеттері мен функциялары

      12. Кеңестің негізгі міндеттері:

      1) педагогикалық әдептің бұзылу мониторингі, профилактикасы және оның алдын алу;

      2) педагогтердің жауапкершілігі туралы мәселені дұрыс қарау үшін қажетті және жеткілікті мән-жайларды жан-жақты, толық және объективті зерттеу;

      3) педагогикалық әдепті бұзуға ықпал ететін себептер мен жағдайларды қарау және олардың негізінде білім беру ұйымы мен білім беру бөлімінің басшысына ұсынымдар әзірлеу болып табылады.

      13. Негізгі міндеттерге сәйкес Кеңес келесі функцияларды орындайды:

      1) өз отырыстарында педагогтерді, білім беру ұйымдарының басшыларын, сондай-ақ мүдделі тұлғаларды қаралатын мәселелер бойынша тыңдайды;

      2) мемлекеттік органдар мен білім беру ұйымдарынан алдында тұрған міндеттерді орындау үшін қажетті құжаттарды, материалдар мен ақпаратты сұратады;

      3) педагогтерден, білім беру ұйымдарының басшыларынан және мүдделі тұлғалардан қаралатын мәселелер бойынша түсініктемелер және (немесе) түсіндірмелер талап етеді;

      4) білім басқармасының (бөлімінің) және білім беру ұйымының басшысына педагогикалық әдепті бұзушылықтардың алдын алу бойынша ұсынымдар енгізеді;

      5) білім басқармасының (бөлімінің) және білім беру ұйымының басшысының қарауына педагогикалық әдепті бұзғаны үшін жауапкершілік туралы ұсынымдар енгізеді;

      6) кеңестің ұсынымдарын тиісті түрде қарастырмаған мемлекеттік органдар мен білім беру ұйымының лауазымды тұлғаларының жауапкершілігін қарау туралы ұсыныстармен құзыретті мемлекеттік органдарға немесе тиісті лауазымды тұлғаларға жүгінеді.

      14. Төраға:

      1) Кеңестің қарауына және бекітуіне бір жылға арналған жұмыс жоспарын енгізеді;

      2) Кеңестің қызметін ұйымдастырады және оған басшылықты жүзеге асырады;

      3) Кеңес отырыстарының күн тәртібін, орны мен уақытын айқындайды;

      4) Кеңес отырысын шақырады және оларға төрағалық етеді;

      5) Кеңес отырысында қаралатын мәселе бойынша баяндамашыны айқындайды;

      6) жартыжылдық және жыл қорытындылары бойынша білім беру саласындағы уәкілетті орган ведомствосына Кеңес жұмысының қорытындылары туралы есеп береді.

      15. Кеңес мүшесі өзіне жүктелген функцияларды орындау кезінде объективтілік танытады.

      16. Кеңес мүшелері:

      1) Кеңестің жұмыс жоспарына және кеңестердің күн тәртібіне ұсыныстар енгізеді;

      2) Кеңестің кеңестеріне материалдар мен оның шешімдерінің жобаларын дайындауға қатысады;

      3) Кеңес қарайтын мәселелерді талқылауға қатысады;

      4) осы Үлгілік қағидалардың 10-тармағында көзделген жағдайларда Төрағаның ұсынысы бойынша Кеңес мүшесін өз құрамынан шығару туралы шешім қабылдайды.

      17. Кеңес мүшесі өзінің не онымен бірге тұратын жақын туыстарының өзіне қатысты тәртіптік іс қозғалған тұлғамен туыстық, қызметтік немесе басқа қатынастармен байланысы болған не аталған тұлғаға қызметтік немесе өзге де тәуелділікте болғанда қаралатын мәселе бойынша талқылауға және дауыс беруге қатыспайды.

      Кеңес мүшесі Кеңес отырысына дейін талқылауға және дауыс беруге қатыса алмау себебінің мән-жайлары туралы мәлімдейді.

      18. Хатшы дауыс беруге және кеңес отырысына шығарылатын мәселелерді талқылауға қатыспайды.

4-тарау. Кеңес жұмысын ұйымдастыру тәртібі

      19. Хатшы Кеңестің іс қағаздарын жүргізуді қамтамасыз етеді:

      1) Кеңестің атына келіп түсетін өтініштер мен ұсыныстарды қабылдау, сондай-ақ хаттарды тіркеу;

      2) қаралатын мәселе бойынша жеке және заңды тұлғалардан қажетті материалдарды сұрату;

      3) Кеңес мүшелерін, өтініш берушіні және шақырылған тұлғаларды отырыстың өткізілетін күні мен орны туралы хабардар ету;

      4) күн тәртібі бойынша материалдар дайындау;

      5) хаттаманы жүргізу және оны сақтау.

      20. Кеңес отырысы оның мүшелерімен келісім бойынша онлайн және (немесе) офлайн форматта өткізіледі.

      21. Кеңес отырысы:

      1) Кеңес құрамының кемінде үштен екісі қатысса заңды деп есептеледі;

      2) жұмыс жоспарына сәйкес, кемінде үш айда бір рет, сондай-ақ өтініштер (өтініштер, шағымдар) мен хаттар келіп түсуіне қарай жүргізіледі;

      3) Кеңес отырыстарын өткізу кезінде оның мүшелерін өзге тұлғалармен алмастыруға жол берілмейді.

      22. Хатшы Кеңес мүшелерін, сондай-ақ мүдделі тұлғаларды отырыстың өткізілетін орны мен уақыты туралы отырысқа дейін бір (1) жұмыс күнінен кешіктірмей хабардар ету жөнінде шаралар қабылдайды.

      23. Кеңес отырысына дейін кемінде бір (1) жұмыс күн бұрын жиналыстың өткізілу уақыты мен орны туралы тиісті түрде хабар беріліп, өтініш берушілер мен жауапқа тартылатын тұлғалар келмеген жағдайда Кеңес отырысы олардың қатысуынсыз өткізіледі.

      24. Осы Үлгілік қағидаларда тиісті хабарлау деп тұлғаға немесе онымен бірге тұратын кәмелетке толған отбасы мүшелеріне қолхат арқылы немесе оның тіркелуін қамтамасыз ететін өзге де байланыс құралдарын пайдалана отырып тапсырылатын хабарлама хат, тапсырыс хат немесе жеделхат арқылы хабардар ету танылады.

      25. Педагогикалық әдепті сақтау туралы мәселені қарау кезінде мүдделері қозғалған мүдделі тұлға:

      1) қаралатын мәселе бойынша барлық материалдармен танысады;

      2) өзінің құқықтары мен заңды мүдделерін заңға қайшы келмейтін барлық тәсілдермен жеке өзі немесе Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен өкіл арқылы қорғайды;

      3) Кеңестің шешімін жазбаша түрде алады.

      26. Кеңес отырысқа қатысып отырған мүшелер санының көпшілік даусымен шешім қабылдайды. Дауыстар тең болған кезде төрағалық етушінің дауысы шешуші болып табылады. Кеңес мүшелері ерекше пікірді жазбаша түрде білдіреді.

      27. Кеңестің отырысы хаттама түрінде ресімделеді, оған отырысқа қатысқан төраға, Кеңес мүшелері, сондай-ақ отырыстың хаттамасын жасаған хатшы қол қояды. Хаттамада қаралған әрбір мәселе бойынша Кеңестің қабылданған шешімдері мен дауыс беру нәтижелері көрсетіледі. Хаттама істер номенклатурасына қосыла отырып, Департаментте сақталады.

      28. Кеңестің шешімдері ұсынымдық сипатта болады.

      29. Хатшы Кеңес шешімдерінің орындалуына мониторингті қамтамасыз етеді және олардың орындалу нәтижелері туралы Кеңестің барлық мүшелеріне жеткізеді.

      30. Педагогке немесе білім беру ұйымының басшысына қатысты мәселені қарау:

      1) еңбекке уақытша жарамсыздық;

      2) демалыста немесе іссапарда болған;

      3) өзінің мемлекеттік немесе қоғамдық міндеттерін атқару уақытына өзінің лауазымдық міндеттерін орындаудан босату;

      4) даярлық, қайта даярлау, біліктілікті арттыру курстарында және тағылымдамада болған;

      5) Еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау жөніндегі талаптардың бұзылуына жол берген тұлғаларға қатысты еңбек қызметіне байланысты жазатайым оқиғаға тергеп-тексеру жүргізілген кезеңде тоқтатыла тұрады.

      31. Білім беру ұйымының басшылары мен педагогке қатысты талқылаулар және олардың негізінде қабылданған шешімдер олардың жазбаша келісімімен ғана жарияланады.

      32. Өтінішті қарау нәтижелері Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексінде белгіленген мерзімдерге сәйкес өтініш берушіге жазбаша хабарланады.



О некоторых вопросах педагогической этики

Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 11 мая 2020 года № 190. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 12 мая 2020 года № 20619.

      В соответствии с подпунктом 79) статьи 5 Закона Республики Казахстан "Об образовании", пунктом 3 статьи 5 и пункта 1 статьи 16 Закона Республики Казахстан "О статусе педагога" ПРИКАЗЫВАЮ:

      Сноска. Преамбула - в редакции приказа Министра просвещения РК от 14.07.2023 № 208 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Утвердить прилагаемые:

      1) Правила педагогической этики согласно приложению 1 к настоящему приказу;

      2) Типовые правила организации работы совета по педагогической этике в организациях образования согласно приложению 2 к настоящему приказу;

      3) Типовые правила организации работы совета по педагогической этике в территориальных подразделениях ведомства уполномоченного органа в области образования согласно приложению 3 к настоящему приказу.

      Сноска. Пункт 1 с изменениями, внесенными приказом Министра просвещения РК от 24.04.2024 № 84 (вводится в действие с 29.04.2024).

      2. Признать утратившим силу приказ исполняющего обязанности Министра образования и науки Республики Казахстан от 8 января 2016 года № 9 "Об утверждении Правил педагогической этики" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 13038, опубликован 1 января 2017 года в Эталонном контрольном банке нормативных правовых актов Республики Казахстан в электронном виде).

      3. Юридическому департаменту Министерства образования и науки Республики Казахстан (Байжанов Н.А.) в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства образования и науки Республики Казахстан после его официального опубликования.

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-министра Каринову Ш.Т.

      5. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр образования и науки
Республики Казахстан
А. Аймагамбетов

  Приложение 1 к приказу
Министра образования и науки
Республики Казахстан
от 11 мая 2020 года № 190

Правила педагогической этики

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила педагогической этики (далее - педагогическая этика) разработаны в соответствии с положениями Закона Республики Казахстан "Об образовании" и Закона Республики Казахстан "О статусе педагога", а также основаны на общепризнанных нравственных принципах, а также нормах Республики Казахстан.

      Сноска. Пункт 1 - в редакции приказа Министра просвещения РК от 14.07.2023 № 208 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      2. Педагогическая этика представляет собой свод общих принципов и норм педагогической этики, которыми руководствуются педагоги организаций образования.

      3. Знание и соблюдение педагогами положений педагогической этики является одним из критериев оценки качества их профессиональной деятельности и трудовой дисциплины.

      4. Текст педагогической этики размещается в доступном для участников образовательного процесса месте.

      5. Разбирательства в отношении педагога и принятые на их основании решения могут быть преданы гласности только с его письменного согласия.

Глава 2. Основные принципы педагогической этики

      6. Основными принципами педагогической этики являются:

      1) добросовестность:

      добросовестность педагога предполагает его ответственность за результат обучения и воспитания, умение осуществлять коррективы в своей деятельности, развитую способность к критике и рефлексии, открытость для любых мнений, обучающихся и воспитанников, их родителей (законных представителей), коллег;

      2) честность:

      честность педагога предполагает открытость его оценочной деятельности, прозрачность создаваемой им образовательной среды. Честность запрещает педагогу нарушать права обучающихся и воспитанников, их родителей (законных представителей), коллег;

      3) уважение чести и достоинства личности:

      Педагог уважает честь и достоинство обучающихся и воспитанников, их родителей (законных представителей), людей, которые становятся объектами его профессионального внимания, тактичен в общении с ними. Он искренне желает развития ребенка, проявляет готовность всегда прийти ему на помощь, обеспечивает деликатность в оценке успехов (неуспехов) обучающегося и воспитанника с целью способствования развитию его личностного роста.

      Не допускается применение методов физического, морального и психологического насилия по отношению к участникам образовательного процесса;

      4) патриотизм:

      Педагог преданно и с любовью относится к своей Родине - Республике Казахстан, истории, традициям и языку. Сохраняет культурные и исторические традиции Республики Казахстан, передает это отношение обучающимся и воспитанникам.

      5) уважение общечеловеческих ценностей и толерантность:

      Признавая приоритет общечеловеческих ценностей, педагог с уважением относится к особенностям, ценностям и достоинству каждой национальной культуры.

      Педагог воспитывает культуру межнациональных отношений, пробуждает у обучающихся уважение прав и достоинства всех наций и всех людей вне зависимости от возраста, пола, языка, национальности, вероисповедания, гражданства, происхождения, социального, должностного и имущественного положения или любых иных обстоятельств;

      Толерантность педагога предполагает терпимость к обучающимся и воспитанникам, их родителям (законным представителям), терпимость к их социальному, должностному и имущественному положению, полу, расе, национальности, языку, отношению к религии, культуре, убеждениям, месту рождения и жительства, а также умение понимать и учитывать в работе несовершенства обучающихся и воспитанников.

      Педагог способствует созданию климата доверия и уважения в школьном коллективе;

      6) профессиональная солидарность:

      Педагог заботится о престиже профессии, уважает честь и достоинство коллег, не допускает действий, наносящих ущерб авторитету учительства.

      Не допускается в какой бы то ни было форме злоупотреблять доверием своих коллег, мешать им выполнять профессиональные обязанности, наносить им какой-либо ущерб. Педагог оказывает содействие коллегам в повышении уровня теоретического и методического мастерства, в развитии творческих способностей, приходит на помощь к коллегам, попавшим в беду. Профессиональная солидарность не может служить оправданием неправды и несправедливости;

      7) непрерывность профессионального развития:

      Педагог совершенствует свое профессиональное мастерство, интеллектуальный, творческий и общенаучный уровень.

Глава 3. Основные нормы педагогической этики

      7. Педагоги в служебное и неслужебное время:

      1) соблюдают основные принципы педагогической этики;

      2) способствуют воспитанию обучающихся и воспитанников в духе высокой нравственности, уважения к родителям, этнокультурным ценностям, бережного отношения к окружающему миру;

      3) прививают обучающимся уважительное отношение к Родине - Республики Казахстан, вселяют дух патриотизма.

      4) не допускают совершения действий, способных дискредитировать высокое звание педагога Республики Казахстан;

      5) добросовестно и качественно исполняют свои служебные обязанности;

      6) непрерывно совершенствуют свое профессиональное мастерство, активно занимаются самообразованием и самосовершенствованием;

      7) неукоснительно соблюдают трудовую дисциплину;

      8) бережно относятся к имуществу организации образования и не используют его в личных целях;

      9) принимают меры по предупреждению коррупции, своим личным поведением подают пример честности, беспристрастности и справедливости;

      10) не допускают использования служебной информации в корыстных и иных личных целях;

      11) личным примером способствуют созданию устойчивой и позитивной морально-психологической обстановки в коллективе;

      12) придерживаются делового стиля в одежде в период исполнения своих служебных обязанностей;

      13) избегают использование своего статуса педагога в корыстных и иных личных целях;

      14) в своей деятельности неукоснительно соблюдают принципы академической честности, в том числе обеспечение академической честности как основной институциональной ценности, формирующей честность и взаимоуважение в академической среде, проявлять уважение педагогом к своим обучающимся и воспитанникам как наставник, способствующий формированию академической культуры, поощрять и стимулировать участников образовательного процесса к продвижению и защите высоких стандартов академической честности, определение педагогом четкой политики дисциплины, ожидаемых требований от обучающихся, обеспечение ответственности обучающихся и принятие действующих мер за нарушение ими принципов и стандартов академической честности, создание академической среды, которая оказывает образовательную, социальную и психологическую поддержку обучающимся и не позволяет проявлять академическую нечестность;

      15) публикуют материалы в СМИ, в том числе интернет-изданиях, выступают публично только от собственного имени как частного лица, при этом обеспечивают ведение дискуссии в корректной форме, воздерживаются от неконструктивной критики и неэтичных высказываний, не разглашают служебную информацию, которая не разрешена к обнародованию, не подрывают высокого звания педагога в обществе;

      16) публичные выступления, публикации СМИ от имени организации образования согласовывают с руководителем данной организации;

      17) в социальных сетях не распространяют непроверенную и (или) недостоверную, и (или) неэтичную информацию, способствуют укреплению в обществе высокого звания педагога;

      18) способствуют реализации государственной политики в области образования и науки;

      19) обеспечивают конфиденциальность успехов (неуспехов) обучающегося и воспитанника, его социального положения, места работы родителей (законных представителей), и данные сведения разглашаются только с письменного согласия родителей (законных представителей) несовершеннолетнего обучающегося и (или) воспитанника, либо с письменного согласия совершеннолетнего обучающегося и (или) воспитанника.

      8. В отношениях с участниками образовательного процесса педагоги:

      1) уважают права, честь и достоинство человека независимо от возраста, пола, национальности, вероисповедания, гражданства, происхождения, социального, должностного и имущественного положения или любых иных обстоятельств;

      2) обращаются к участникам образовательного процесса по имени, в уважительной форме, а также с соблюдением общепринятых морально-этических норм, не допускают фактов произвольного искажения в написании и произношении имен участников образовательного процесса;

      3) не допускают фактов финансовых и иных вымогательств по отношению к участникам образовательного процесса, прилагают усилия по пресечению таких действий со стороны своих коллег;

      4) своими действиями не дают повода для обоснованной критики со стороны общества, терпимо относиться к ней, используют конструктивную критику для устранения недостатков и улучшения своей профессиональной деятельности;

      5) оказывают профессиональную поддержку участникам образовательного процесса;

      6) не подвергают дискриминации лиц, обратившихся с жалобой на нарушение педагогической этики;

      9. В отношениях с коллегами педагоги:

      1) соблюдают общепринятые морально-этические нормы, вежливы и корректны;

      2) не ставят публично под сомнение профессиональную квалификацию другого педагога.

      3) воздерживаются от голословных и бездоказательных жалоб и обращений, не принимают ответных мер против лица, который обратился с жалобой на нарушение педагогической этики.

      10. За нарушение педагогической этики педагоги в соответствии с законодательством Республики Казахстан привлекаются к ответственности.

      11. Мониторинг соблюдения педагогической этики осуществляют соответствующие Советы по педагогической этике организации образования в порядке, определенном законодательством Республики Казахстан.

  Приложение 2
к приказу

Типовые правила организации работы совета по педагогической этике в организациях образования

      Сноска. Заголовок - в редакции приказа Министра просвещения РК от 24.04.2024 № 84 (вводится в действие с 29.04.2024).

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила определяют организацию деятельности совета по педагогической этике при организациях образования.

      Совет по педагогической этике в организациях образования (далее – Совет) является коллегиальным органом, создаваемый в организациях образования, рассматривающий вопросы, соблюдения педагогами педагогической этики.

      Совет рассматривает обращения физических и юридических лиц по вопросам соблюдения педагогами педагогической этики.

      Сноска. Пункт 1 - в редакции приказа Министра просвещения РК от 24.04.2024 № 84 (вводится в действие с 29.04.2024).

      2. Совет осуществляет свою деятельность в соответствии с Законами Республики Казахстан "Об образовании", "О статусе педагога", настоящими Правилами, иными нормативными правовыми актами и руководствуется принципами объективности и справедливости, этичности.

Глава 2. Основные задачи и полномочия Совета

      3. Основными задачами Совета являются:

      1) мониторинг, профилактика и предупреждение нарушений педагогической этики;

      2) способствование улучшению нравственно-психологического климата коллектива организации образования, урегулированию конфликтных ситуаций, связанных с нарушениями педагогической этики;

      3) всестороннее, полное и объективное исследование обстоятельств, необходимых и достаточных для правильного рассмотрения вопроса об ответственности педагогов;

      4) рассмотрение причин и условий, способствующих нарушению педагогической этики, и выработка на их основе рекомендаций руководителю организации образования.

      4. Совет в пределах своей компетенции:

      1) заслушивает на своих заседаниях педагогов и лиц причастных к рассматриваемым вопросам;

      2) запрашивает документы, материалы и информацию организации образования, необходимые для выполнения стоящих перед ним задач;

      3) истребует объяснения и (или) пояснения у педагогов и лиц причастных к рассматриваемым вопросам;

      4) вносит предложения руководителю организации образования о проведении проверки фактов нарушения педагогической этики;

      5) вносит руководителю организации образования рекомендации по укреплению дисциплины труда, профилактике нарушений педагогической этики;

      6) вносит на рассмотрение руководителю организации образования, рекомендации об ответственности за нарушения педагогической этики;

      7) обращается к компетентным государственным органам или соответствующим должностным лицам с предложениями о рассмотрении ответственности должностных лиц организации образования, не рассмотревших надлежащим образом рекомендации Совета.

      8) проводит работу по примирению сторон.

Глава 3. Организация деятельности Совета

      5. Срок полномочий Совета составляет три года.

      6. Совет состоит из председателя, секретаря и других членов Совета. Число членов Совета должно быть нечетным и составлять не менее 7 человек (без учета секретаря Совета).

      7. В Совет входят следующие лица:

      1) представители управлений (отделов) образования, представители профсоюзов и (или) неправительственных организаций и (или) общественных объединений, осуществляющих деятельность в отрасли образования;

      2) не менее двух педагогов;

      3) педагоги, вышедшие на заслуженный отдых.

      Руководитель организации образования, работники управленческого, административного, вспомогательного персонала организации образования, родители обучающихся и воспитанников данной организации образования не могут быть включены в состав Совета в качестве его членов. При этом в качестве секретаря Совета допускаются работники управленческого, административного, вспомогательного персонала организации образования.

      8. В состав Совета не входят лица:

      1) признанные судом недееспособным или ограниченно дееспособным;

      2) лишенные судом права занимать государственные должности в течение определенного срока;

      3) уволенные за дисциплинарный проступок, дискредитирующий государственную службу;

      4) ранее судимые или освобожденные от уголовной ответственности за совершение преступления на основании пунктов 3), 4), 9), 10) и 12) части первой статьи 35 или статьи 36 Уголовно-процессуального кодекса Республики Казахстан;

      5) уволенные по отрицательным мотивам из правоохранительных органов, специальных государственных органов и судов, воинской службы, за исключением случаев увольнения лица на основании отсутствия на работе (службе) без уважительной причины в течение трех и более часов подряд.

      9. Совет избирается на педагогическом совете организации образования.

      10. Руководитель организации образования:

      1) обеспечивает соблюдение требований законодательства при формировании Совета;

      2) обеспечивает проведение процедур, необходимых для своевременного избрания Совета;

      3) создает условия и оказывает содействие в работе Совета.

      11. Состав Совета утверждается приказом руководителя организации образования.

      12. Председатель и секретарь Совета избираются большинством голосов из состава Совета на первом заседании.

      13. Секретарь Совета не принимает участие в голосовании Совета и обсуждении вопросов, выносимых на заседание Совета.

      Секретарь Совета является лицом, обеспечивающим ведение делопроизводства Совета: извещение членов и приглашенных лиц, о дате и месте проведения заседания Совета, составление проекта плана работы Совета, ведение протокола и ее хранение, прием заявлений и предложений, а также регистрацию писем, поступающих на имя Совета.

      Секретарь Совета обеспечивает мониторинг исполнения решений Совета и доводит об их результатах исполнения членам Совета.

      14. Председатель Совета созывает заседания Совета и определяет повестку дня.

      Члены Совета:

      1) вносят предложения по повестке дня заседания;

      2) участвуют в подготовке материалов к заседаниям Совета и проектов его решений;

      3) принимают участие в обсуждении вопросов, рассматриваемых Советом.

      Внеочередное заседание Совета, может быть проведено по решению председателя и (или) по предложению руководителя организации образования, и (или) по инициативе более одной трети от общего числа членов Совета.

      15. При рассмотрении вопроса о соблюдении педагогической этики педагог имеет право на:

      1) получение в письменном виде информации о рассматриваемом вопросе;

      2) ознакомление со всеми материалами по рассматриваемому вопросу;

      3) защиту своих прав и законных интересов всеми не противоречащими закону способами лично или через представителя в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан;

      4) получение решения в письменном виде;

      5) обжалование принятого решения в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

      16. Деятельность члена Совета прекращается в случае наступления обстоятельств, предусмотренные пунктом 8 настоящего Положения, а также в случае смерти члена Совета.

      17. По решению Совета, член Совета может быть выведен из его состава в случаях:

      1) непосещения заседаний Совета более трех раз в течение года, за исключением времени нахождения в состоянии временной нетрудоспособности, освобождения от работы для выполнения государственных или общественных обязанностей, нахождения в отпуске, командировке;

      2) подачи заявления члена Совета о выходе из состава Совета;

      3) в случае разглашения деталей разбирательства в отношении педагога без его письменного согласия;

      4) предусмотренных пунктом 16 настоящих Правил;

      5) нарушения требований пункта 19 настоящих Правил.

      18. Заседания Совета:

      1) считаются правомочными, если на них присутствует не менее двух третей от общего числа членов Совета;

      2) проводятся согласно Плану работы, но не реже одного раза в квартал, а также по мере поступления обращений и жалоб.

      3) о дате и повестке дня Совета уведомляются работники, а также заинтересованные лица секретарем Совета не позднее 7 календарных дней до его проведения.

      Члены Совета участвуют на его заседаниях без права замены.

      19. Член Совета не может участвовать в обсуждении и голосовании по делу, если он либо совместно проживающие с ним близкие родственники связаны с лицом, в отношении которого рассматривается дело, родственными отношениями либо находятся в служебной или иной зависимости от указанного лица. Член Совета извещает членов Совета о данных обстоятельствах до обсуждения и голосования Совета по соответствующему делу.

      20. Совет принимает решения простым большинством голосов от числа присутствующих на заседании членов Совета. При равенстве голосов голос председательствующего является решающим. Члены Совета не могут воздерживаться при голосовании.

      21. В отсутствие председателя Совета по его поручению исполняет обязанности председателя один из членов Совета.

      22. Заседание Совета оформляется в виде протокола, который подписывается председателем и секретарем Совета. Протокол заседания Совета - официальный письменный документ, отражающий ход заседания Совета и принятые на нем рекомендации. Протокол должен храниться в организации образования и должен быть включен в номенклатуру дел организации образования.

      23. Обращение физического и (или) юридического лица, для рассмотрения которого не требуется получение информации от иных субъектов, должностных лиц, рассматривается Советом в течение пятнадцати календарных дней со дня поступления.

      Обращение физического и (или) юридического лица, для рассмотрения которого требуются получение информации от иных субъектов, должностных лиц, рассматривается Советом и по нему принимается решение в течение тридцати календарных дней со дня поступления.

      Об итогах его рассмотрения должно быть незамедлительно сообщено заявителю на самом заседании либо по итогам его рассмотрения секретарем Совета.

      24. Рассмотрение дела в отношении педагога приостанавливается на период:

      1) временной нетрудоспособности;

      2) нахождения в отпуске или командировке;

      3) освобождения от исполнения своих должностных обязанностей на время выполнения им государственных или общественных обязанностей;

      4) нахождения на подготовке, переподготовке, курсах повышения квалификации и стажировке.

      25. Секретарем принимаются меры по извещению лиц, привлекаемых к ответственности, о месте и времени проведения заседания Совета не позднее, чем за 7 календарных дней.

      Рассмотрение дела на заседании Совета может происходить без участия лиц, привлекаемых к ответственности, если они были надлежащим образом извещены о времени и месте заседания Совета не менее чем за три дня до проведения заседания.

      26. Надлежащим извещением в настоящих Правилах признается извещение лица письмом, заказным письмом или телеграммой, которые вручаются ему лично или кому-то из совместно проживающих с ним совершеннолетних членов семьи под расписку либо с использованием иных средств связи, обеспечивающих фиксирование извещения или вызова.

      27. При рассмотрении вопроса ответственности педагога на заседании Совет разрешает следующие вопросы:

      1) имело ли место конкретное действие (бездействие), являющееся основанием для рассмотрения ответственности педагога;

      2) является ли это действие (бездействие) нарушением этики;

      3) совершено ли это нарушение этики педагогом;

      4) усматривается ли вина педагога в совершении нарушения.

      28. По итогам рассмотрения дела Совет рекомендует руководителю организации образования налагать и (или) не налагать соответствующее взыскание на педагога.

      29. Решение Совета носит рекомендательный характер.

      30. Руководитель организации образования при рассмотрении рекомендации Совета принимает решение в соответствии с требованиями трудового и иного законодательства.

      31. Разбирательства в отношении педагога и принятые на их основании решения могут быть преданы гласности только с его письменного согласия.

      Секретарь Совета письменно сообщает заявителю результаты рассмотрения его обращения в установленные законодательством сроки.

      При этом, заявителя информируют о необходимости соблюдения требований пункта 4 статьи 16 Закона Республики Казахстан "О статусе педагога" и пункта 31 настоящих Правил.

  Приложение 3
к приказу

Типовые правила организации работы совета по педагогической этике в территориальных подразделениях ведомства уполномоченного органа в области образования

      Сноска. Правила дополнены приложением 3 в соответствии с приказом Министра просвещения РК от 24.04.2024 № 84 (вводится в действие с 29.04.2024).

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Типовые правила организации работы совета по педагогической этике в территориальных подразделениях ведомства уполномоченного органа в области образования (далее – Департамент) определяют порядок деятельности совета по педагогической этике при Департаменте (далее – Совет) в соответствии с Законом Республики Казахстан "О статусе педагога".

      2. Совет является коллегиальным органом, создаваемый в территориальных подразделениях ведомства уполномоченного органа в области образования, рассматривающий вопросы соблюдения педагогами педагогической этики.

      3. Совет осуществляет свою деятельность в соответствии с Законами Республики Казахстан "Об образовании", "О статусе педагога", настоящими Правилами, иными нормативными правовыми актами и руководствуется принципами объективности, справедливости и этичности.

      4. Совет рассматривает обращения физических и юридических лиц, в том числе педагогов по вопросам соблюдения педагогами педагогической этики.

Глава 2. Состав Совета

      5. В состав Совета входят следующие лица:

      1) не менее одного педагога-исследователя;

      2) не менее одного педагога-мастера;

      3) не менее одного обладателя звания "Лучший педагог";

      3) не менее одного педагога, вышедшего на заслуженный отдых (по согласованию);

      4) представители управлений (отделов) образования, организаций повышения квалификации и региональных методических центров;

      5) представители профсоюзов, осуществляющих деятельность в отрасли образования (по согласованию).

      6. В состав Совета не входят лица:

      1) признанные судом недееспособными или ограниченно дееспособными;

      2) лишенные судом права занимать государственные должности в течение определенного срока;

      3) на которых за совершение административного коррупционного правонарушения налагались взыскания;

      4) ранее судимые или освобожденные от уголовной ответственности за совершение преступления на основании пунктов 3), 4), 9), 10) и 12) части первой статьи 35 или статьи 36 Уголовно-процессуального кодекса Республики Казахстан;

      5) уволенные по отрицательным мотивам из правоохранительных органов, специальных государственных органов и судов, воинской службы, за исключением случаев увольнения лица на основании отсутствия на работе (службе) без уважительной причины в течение трех и более часов подряд;

      6) штатные сотрудники Департамента, за исключением руководителя Департамента;

      7) действующие руководители организаций образования.

      7. Совет состоит из нечетного количества людей не менее 9 человек, включая председателя. Секретарь не является членом Совета.

      8. Председателем Совета является по должности руководитель Департамента. Во время нахождения руководителя Департамента в отпуске или временной нетрудоспособности функции председателя Совета осуществляет исполняющий обязанности руководителя Департамента.

      9. Секретарь назначается на должность и освобождается от должности председателем Совета из числа сотрудников Департамента.

      10. По предложению Председателя член Совета исключается из его состава по следующим основаниям:

      1) прекращение полномочий на занимаемой должности в государственном органе, представителя общественного объединения, неправительственных организаций, педагога;

      2) непосещение заседаний Совета более трех раз в течение года, за исключением времени нахождения в состоянии временной нетрудоспособности;

      3) совершение противоправных виновных действий или бездействия, подтвержденных в предусмотренном законодательством порядке;

      4) разглашение деталей разбирательства в отношении педагога без его письменного согласия;

      5) подача заявления члена Совета о выходе из его состава.

      11. Срок полномочий членов Совета составляет три года.

Глава 3. Основные задачи и функции Совета

      12. Основными задачами Совета являются:

      1) мониторинг, профилактика и предупреждение нарушений педагогической этики;

      2) всестороннее, полное и объективное исследование обстоятельств, необходимых и достаточных для правильного рассмотрения вопроса об ответственности педагогов;

      3) рассмотрение причин и условий, способствующих нарушению педагогической этики, и выработка на их основе рекомендаций руководителю организации образования и отдела образования.

      13. В соответствии с основными задачами Совет выполняет следующие функции:

      1) заслушивает на своих заседаниях педагогов, руководителей организаций образования, также заинтересованных лиц по рассматриваемым вопросам;

      2) запрашивает документы, материалы и информацию у государственных органов и организации образования, необходимые для выполнения стоящих перед ним задач;

      3) истребует объяснения и (или) пояснения у педагогов, руководителей организаций образования, также заинтересованных лиц по рассматриваемым вопросам;

      4) вносит руководителю управления (отдела) образования и организации образования рекомендации по профилактике нарушений педагогической этики;

      5) вносит на рассмотрение руководителю управления (отдела) образования и организации образования, рекомендации об ответственности за нарушения педагогической этики;

      6) обращается к компетентным государственным органам или соответствующим должностным лицам с предложениями о рассмотрении ответственности должностных лиц государственных органов и организации образования, не рассмотревших надлежащим образом рекомендации Совета.

      14. Председатель:

      1) вносит на рассмотрение и утверждение Совета план работы на год;

      2) организует деятельность Совета и осуществляет руководство им;

      3) определяет повестку дня, место и время совещаний Совета;

      4) созывает совещание Совета и председательствует на них;

      5) определяет докладчика по вопросу, рассматриваемому на заседании Совета;

      6) по итогам полугодия и года отчитывается перед ведомством уполномоченного органа в области образования об итогах работы Совета.

      15. Член Совета проявляет объективность при исполнении возложенных на него функций.

      16. Члены Совета:

      1) вносят предложения к плану работы Совета и повестке дня совещаний;

      2) участвуют в подготовке материалов к совещаниям Совета и проектов его решений;

      3) принимают участие в обсуждении вопросов, рассматриваемых Советом;

      4) принимают решение по предложению Председателя о выводе из своего состава члена Совета в случаях, предусмотренных в пункте 10 настоящих Типовых правил.

      17. Член Совета не участвует в обсуждении и голосовании по рассматриваемому вопросу, при наличии связи его либо совместно проживающих с ним близких родственников с лицом, в отношении которого возбуждено дисциплинарное дело, родственными, служебными или другими отношениями либо находятся в служебной или иной зависимости от указанного лица.

      Член Совета заявляет об обстоятельствах, исключающих его участие в обсуждении и голосовании, до заседания Совета.

      18. Секретарь не принимает участие в голосовании и обсуждении вопросов, выносимых на заседание Совета.

Глава 4. Порядок организации работы Совета

      19. Секретарь обеспечивает ведение делопроизводства Совета:

      1) прием заявлений и предложений, а также регистрацию писем, поступающих на имя Совета;

      2) запрос необходимых материалов у физических и юридических лиц по рассматриваемому вопросу;

      3) извещение членов Совета, заявителя и приглашенных лиц, о дате и месте проведения заседания;

      4) подготовка материалов по повестке дня;

      5) ведение протокола и его хранение.

      20. Заседание Совета проводится в онлайн и (или) офлайн форматах по согласованию с его членами.

      21. Совещания Совета:

      1) считаются правомочными, при присутствии не менее двух третей состава Совета;

      2) проводятся в соответствии с планом его работы, но не реже одного раза в три месяца, а также по мере поступления обращений (заявлений, жалоб) и писем;

      3) при проведении совещаний Совета замена его членов иными лицами не допускается.

      22. Секретарем принимаются меры по извещению членов Совета, а также заинтересованных лиц, о месте и времени проведения заседания не позднее одного (1) рабочего дня до заседания.

      23. При неявке заявителей и лиц, привлекаемых к ответственности, извещенных надлежащим образом о времени и месте заседания Совета не менее чем за один (1) рабочий день до проведения заседания, рассмотрение обращения осуществляется без их участия.

      24. Надлежащим извещением в настоящих Типовых правилах признается извещение лица письмом с уведомлением, заказным письмом или телеграммой, которые вручаются ему лично или кому-то из совместно проживающих с ним совершеннолетних членов семьи под расписку либо с использованием иных средств связи, обеспечивающих фиксирование извещения или вызова.

      25. При рассмотрении вопроса о соблюдении педагогической этики заинтересованное лицо, чьи интересы затрагивают:

      1) ознакомливается со всеми материалами по рассматриваемому вопросу;

      2) защищает свои права и законные интересы всеми не противоречащими закону способами лично или через представителя в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан;

      3) получает решение Совета в письменном виде.

      26. Совет принимает решение большинством голосов от числа присутствующих на совещании его членов. При равенстве голосов голос председательствующего является решающим. Члены Совета выражают особое мнение в письменном виде.

      27. Решение Совета оформляется в виде протокола, который подписывается Председателем, членами Совета, участвовавшими на заседании, а также Секретарем, составлявшим протокол заседания. В протоколе указываются принятые решения и результаты голосования Совета по каждому рассмотренному вопросу. Протокол хранится в Департаменте с добавлением в номенклатуру дел.

      28. Решения Совета носят рекомендательный характер.

      29. Секретарь обеспечивает мониторинг исполнения решений Совета и доводит об их результатах исполнения всем членам Совета.

      30. Рассмотрение вопроса в отношении педагога или руководителя организации образования приостанавливается на период:

      1) временной нетрудоспособности;

      2) нахождения в отпуске или командировке;

      3) освобождения от исполнения своих должностных обязанностей на время выполнения им государственных или общественных обязанностей;

      4) нахождения на подготовке, переподготовке, курсах повышения квалификации и стажировке;

      5) проведения расследования несчастного случая, связанного с трудовой деятельностью, в отношении лиц, допустивших нарушения требований по безопасности и охране труда.

      31. Разбирательства в отношении руководителей организации образования и педагогов, принятые на их основании решения предаются гласности только с их письменного согласия.

      32. Результаты рассмотрения обращения письменно сообщаются заявителю согласно срокам, установленным Административным процедурно-процессуальным кодексом Республики Казахстан.