Мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын жүзеге асыру қағидалары

Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің м.а. 2020 жылғы 27 қазандағы № ҚР ДСМ-160/2020 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2020 жылғы 30 қазанда № 21544 болып тіркелді.

      Ескерту. Бұйрықтың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 27.06.2024 № 36 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің 56-бабының 1-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 27.06.2024 № 36 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын жүзеге асыру қағидалары бекітілсін.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 27.06.2024 № 36 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. "Тағамға биологиялық активті қоспаларды жарнамалауды жүзеге асыру қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрінің 2016 жылғы 24 маусымдағы № 284 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13998 болып тіркелген, "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде 2016 жылғы 11 тамызда жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Санитариялық-эпидемиологиялық бақылау комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық ресми жариялағаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау вице-министріне жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Денсаулық сақтау министрінің
міндеттерін атқарушы
М. Шоранов

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Ақпарат және қоғамдық

      даму министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Денсаулық сақтау министрінің
міндетін атқарушының
2020 жылғы 27 қазандағы
№ ҚР ДСМ-160/2020
бұйрығымен бекітілген

Мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын жүзеге асыру қағидалары

      Ескерту. Қағидалары жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 27.06.2024 № 36 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын жүзеге асыру қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің 56-бабының 1-тармағына сәйкес әзірленді және мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын Қазақстан Республикасында жүзеге асыру тәртібін, сондай-ақ мемлекеттік тіркеуге жататын жекелеген өнімнің (тауардың) жарнамасын жүзеге асыру ерекшеліктерін айқындайды.

      2. Осы Қағидалар мынадай өнімнің (тауардың) жарнамасын жүзеге асыруға қолданылады:

      1) балалар тағамына арналған тамақ өнімдері, оның ішінде балалар тағамына арналған ауыз су;

      2) диеталық емдік және диеталық профилактикалық тамақтануға арналған тамақ өнімдері;

      3) емдік-асханалық және емдік табиғи минералды су;

      4) спортшылардың, жүкті және бала емізетін әйелдердің тамақтануына арналған тамақ өнімдері;

      5) тағамға биологиялық белсенді қоспалар (бұдан әрі – ББҚ);

      6) жасанды тотығуға арналған парфюмерлік-косметикалық өнімдер;

      7) теріні ағартуға арналған парфюмерлік-косметикалық өнімдер;

      8) татуировкаға арналған косметика;

      9) интимдік косметика;

      10) теріні зиянды өндірістік факторлардың әсерінен жеке қорғауға арналған парфюмерлік-косметикалық өнім;

      11) балалар косметикасы;

      12) шашты химиялық бояуға, ағартуға және іріктеп бояуға арналған парфюмерлік-косметикалық өнім;

      13) шашты химиялық бұйралауға және түзетуге арналған парфюмерлік-косметикалық өнім;

      14) наноматериалдарды пайдалана отырып өндірілген парфюмерлік-косметикалық өнім;

      15) депиляцияға арналған парфюмерлік-косметикалық өнім;

      16) пилингтер;

      17) фторидтердің массалық үлесі 0,15%-дан асатын (ауыз қуысы гигиенасының сұйық құралдары үшін – 0,05%) ауыз қуысы гигиенасына арналған құрамында фтор бар құралдар (фтордың молярлық массасына қайта есептегенде);

      18) құрамында сутегі асқын тотығы бар немесе карбамид асқын тотығы мен мырыш асқын тотығын қоса алғанда, сутегі асқын тотығын бөлетін, сутегі асқын тотығының шоғырлануы (ингредиент ретінде немесе бөлінетін) 0,1%-6,0% болатын басқа да компоненттер бар тістерді ағартуға арналған құралдар;

      19) дезинфекциялау, дезинсекциялау және дератизациялау құралдары (тұрмыста, емдеу-профилактикалық мекемелерде және басқа да объектілерде қолдануға арналған (ветеринарияда қолданылатыннан және өнеркәсіптік өндіріс жағдайында пайдаланылатын биологиялық факторлардың (жәндіктердің) әсерінен дерматологиялық жеке қорғану құралдарына жататын репелленттік құралдардан басқа));

      20) тұрмыстық химия өнімі (тауарлары), лак-бояу материалдары;

      21) ықтимал қауіпті химиялық және биологиялық заттар және олардың негізінде дайындалатын, адамға ықтимал қауіп төндіретін препараттар (дәрілік заттар мен пестицидтерден басқа), өндіріс, қолдану, тасымалдау, қайта өңдеу жағдайларында, сондай-ақ тұрмыстық жағдайларда адам денсаулығына және қоршаған табиғи ортаға қолайсыз әсер етуге қабілетті, табиғи немесе жасанды шығарылған жеке заттар (қосылыстар);

      22) шаруашылық-ауыз сумен жабдықтау жүйелерінде пайдалануға арналған материалдар, жабдықтар, құрылғылар және су дайындаудың басқа да техникалық құралдары;

      23) ересектерге арналған жеке гигиена заттары;

      24) тамақ өнімдерімен жанасуға арналған бұйымдар (ыдыс-аяқ, асхана керек-жарақтары, технологиялық жабдық пен қаптамадан (тығындау құралдарынан) басқа);

      25) латекстен, резеңкеден жасалған немесе силикон сүт емізіктері, емізіктер;

      26) бір рет пайдаланылатын санитариялық-гигиеналық бұйымдар (құрамында ылғал сіңіретін материалдар (жөргектер, ішкиімдер мен жаялықтар), сондай-ақ гигиеналық мақта таяқшалары (мұрын мен құлаққа арналған) және бала күтіміне арналған басқа да осыған ұқсас бұйымдар);

      27) пластмассадан, шыныдан, металдан жасалған ыдыс-аяқ және асхана құралдары (тамақ өнімдеріне арналған шыныаяқтар, табақшалар, ішетін ыдыстар, тәрелкелер, тостағандар, қасықтар, шанышқылар, пышақтар, бөтелкелер және басқа да балаларға арналған осыған ұқсас бұйымдар), керамикалық (фаянс, шыны керамика, қыш және майолик) ыдыс-аяқ, 3 жасқа дейінгі балаларға арналған бір рет қолданылатын ыдыс-аяқ (қағаздан, картоннан және пластмассадан жасалған);

      28) тіс щеткалары, химиялық ток көздерінен қуаттанатын электрлі тіс щеткалары, қызылиекке арналған массажерлер және басқа да осыған ұқсас бұйымдар;

      29) 3 жасқа дейінгі балаларға арналған трикотаж және тоқыма материалдардан жасалған 1-ші қабаттағы ішкиім (денеге киетін ішкиім және шомылуға арналған) бұйымдары;

      30) 3 жасқа дейінгі балаларға арналған 1-ші қабаттағы шұлық трикотаж бұйымдары;

      31) 3 жасқа дейінгі балаларға арналған 1-ші қабаттағы трикотаж және тоқыма материалдардан жасалған бас киімдер (жазғы);

      32) Еуразиялық экономикалық одақтың техникалық регламенттерімен және (немесе) Бірыңғай санитариялық-эпидемиологиялық және гигиеналық талаптарымен сәйкестікті бағалау тіркеу (мемлекеттік тіркеу) нысанында белгіленген өзге де өнім (тауар).

2-тарау. Өнімді (тауарды) жарнамалауды жүзеге асыру тәртібі

      3. Өнімді (тауарды) жарнамалау мынадай талаптарға сәйкес жүзеге асырылады:

      1) Қазақстан Республикасының аумағындағы жарнама (мерзімді баспасөз басылымдарын, интернет-ресурстарды, ақпараттық агенттіктерді қоспағанда) қазақ тілінде, ал жарнама берушінің қалауы бойынша орыс және (немесе) басқа да тілдерде таратылады;

      2) мәтіндік жарнама оңай оқылады, анық және түсінікті қаріппен басып шығарылады; аудио жарнама түсінікті және анық аудио сүйемелдеумен бірге орналастырылады; бейне жарнама түсінікті және анық дыбыстық және бейне сүйемелдеумен бірге орналастырылады;

      3) сенімді және танылатын болуы;

      4) тұтынушылардың сенімін теріс пайдалану арқылы, оның ішінде сипаттамаларына, құрамына, тұтынушылық қасиеттеріне, құнына (бағасына), қолданудың болжамды нәтижелеріне, зерттеу және сынақ нәтижелеріне қатысты оларды жаңылыстырмауы;

      5) өнімнің (тауардың) сауда атауын және өндірушінің атауын қамтуы;

      6) егер ол өнімнің (тауардың) атауынан туындамаса, өнімнің (тауардың) тағайындалуы;

      7) егер өндіруші көрсеткен болса, арналып жасалған адамдардың санаты туралы мәліметтерді қамтуы тиіс;

      8) негізгі көрсетілімдермен, қолдануға қарсы көрсетілімдермен және жанама әсерлермен (олар болған кезде) танысу қажеттігі туралы нұсқау;

      9) Қазақстан Республикасында және (немесе) Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттерде мемлекеттік тіркеудің болуы туралы ақпаратты қамтиды;

      10) жарнамаланатын өнімді (тауарды) өндіруге және (немесе) өткізуге Қазақстан Республикасының заңнамасымен рұқсат етіледі;

      11) ББҚ жарнамасы сондай-ақ:

      құрамына кіретін белсенді компоненттер туралы мәліметтерді;

      қолдану тәсілі мен дозаларды;

      негізгі жанама әсерлерді (бар болған жағдайда);

      негізгі қарсы көрсетілімдерді (бар болған жағдайда);

      балаларға, жүкті әйелдерге, сондай-ақ бала емізу кезеңіне қатысты ерекше нұсқауларды (бар болған жағдайда);

      сату шарттарын;

      қолдануға көрнекі және түсінікті ұсынымдарды;

      өндірушісінің және өндіруші Қазақстан Республикасында шағымдарды қабылдауға уәкілеттік берген тұлғаның атауын, мекенжайын;

      жарнамалау объектісінің дәрілік зат болып табылмайтындығы туралы ескертуді;

      қоғамдық көлікте, оларды тағайындауға, пайдалануға және сатуға қатысы жоқ ұйымдарда, өнеркәсіптік өнімдерде, рецептуралық бланкілерде таратпауды және орналастырмауды көздейді;

      12) дезинфекциялау құралының жарнамасы сондай-ақ:

      дезинфекциялау құралын қолдану жөніндегі ұсынымдарды;

      дезинфекциялау құралымен жұмыс істеу кезіндегі сақтық шараларын көздейді.

      Теле-және радиоарналарға, интернет-ресурстарға арналған жарнама осы тармақтың 5), 6), 8) және 9) тармақшаларында көрсетілген ақпаратты қамтиды.


On approval of the Rules for advertising biologically active food supplements

Order of Acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated October 27, 2020 No. ҚР ДСМ-160/2020. Registered with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on October 30, 2020 No. 21544

      Unofficial translation

      In accordance with paragraph 1 of Article 56 of the Code of the Republic of Kazakhstan dated July 7, 2020 "On public health and healthcare system", I HEREBY ORDER:

      1. To approve the attached Rules for advertising biologically active food supplements.

      2. To recognize as terminated Order of the Minister of National Economy of the Republic of Kazakhstan dated June 24, 2016 No. 284 "On Approval of the Rules for Advertising Biologically Active Food Supplements" (registered in the State Registration Register of Regulatory Legal Acts under No. 13998, published on August 11, 2016 in the legal information system Adilet).

      3. The Committee for Sanitary and Epidemiological Control of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan, in accordance with the procedure established by the legislation of the Republic of Kazakhstan, shall ensure:

      1) state registration of this Order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) posting this Order on the Internet resource of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan after its official publication;

      3) within ten working days after the state registration of this Order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan, the submission to the Legal Department of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan the information on the implementation of measures provided for in subparagraphs 1) and 2) of this paragraph.

      4. Control over the execution of this Order shall be entrusted to the Supervising Vice-Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan.

      5. This Order shall come into effect upon the expiration of ten calendar days after the day of its first official publication.

      Acting Minister of Healthcare of the
Republic of Kazakhstan
 M. Shoranov

      "AGREED"
Ministry of Information and
Social Development of the
Republic of Kazakhstan

  Approved
by the Acting
Minister of Healthcare
of the Republic of Kazakhstan
dated October 27, 2020
number ҚР ДСМ -160/2020

Rules for advertising biologically active food supplements

Chapter 1. General Provisions

      1. These Rules for advertising biologically active food supplements (hereinafter referred to as the Rules) have been developed in accordance with paragraph 1 of Article 56 of the Code of the Republic of Kazakhstan dated July 7, 2020 "On public health and health care system" and shall determine the procedure for advertising biologically active food supplements in the Republic of Kazakhstan.

      2. The following concept shall be used in these Rules:

      biologically active food supplements (BAFS) - natural and (or) identical to natural biologically active substances, as well as probiotic microorganisms intended for consumption simultaneously with food or for introduction into food products.

Chapter 2. The procedure for advertising biologically active food supplements

      3. Placement of advertising of biologically active food supplements shall be carried out in accordance with the legislation in the field of healthcare and advertising.

      4. Advertising of biologically active supplements shall:

      1) be distributed in Kazakh and Russian languages, as well as in other languages at the discretion of the advertiser;

      2) be easy to read, printed in clear and legible type, except for audio advertisements;

      3) exclude comparison with medicinal products;

      4) exclude the content of information on the possession of medicinal properties;

      5) be reliable and recognizable (without the use of special knowledge or the use of special means);

      6) not mislead consumers through abuse of their trust, including concerning characteristics, composition, consumer properties, cost (price), expected results of the application, research and test results;

      7) promote rational use;

      8) exclude the content of the comparison of advertised biologically active food supplements with the goods of other individuals or legal entities, as well as statements, images discrediting their honor, dignity and business reputation;

      9) exclude references in advertising to the recommendations of scientists, health professionals, as well as government officials who, due to their own knowledge, may encourage the use and (or) appointment of dietary supplements.

      5. Advertising of biologically active food supplements shall contain the following information:

      1 ) trade name;

      2) information on the active ingredients included in the composition;

      3) main indications for use;

      4) method of administration and dose;

      5) main side effects;

      6) main contraindications;

      7) special instructions for children, pregnant women, as well as during breastfeeding;

      8) vacation conditions;

      9) clear and understandable recommendation for use;

      10) name, address of the manufacturer and the person authorized by the manufacturer to accept claims in the Republic of Kazakhstan;

      11) number, date of issue of the certificate of state registration.

      Advertising intended for television and radio channels, Internet resources shall contain the information specified in subparagraphs 1), 6), 7), 9) and 11) of this paragraph.

      6. Advertising of dietary supplements in each case shall be accompanied by a warning that the advertised object is not a medicinal product.