Мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын жүзеге асыру қағидалары

Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің м.а. 2020 жылғы 27 қазандағы № ҚР ДСМ-160/2020 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2020 жылғы 30 қазанда № 21544 болып тіркелді.

      Ескерту. Бұйрықтың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 27.06.2024 № 36 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің 56-бабының 1-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 27.06.2024 № 36 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын жүзеге асыру қағидалары бекітілсін.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 27.06.2024 № 36 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. "Тағамға биологиялық активті қоспаларды жарнамалауды жүзеге асыру қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрінің 2016 жылғы 24 маусымдағы № 284 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13998 болып тіркелген, "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде 2016 жылғы 11 тамызда жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Санитариялық-эпидемиологиялық бақылау комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық ресми жариялағаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау вице-министріне жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Денсаулық сақтау министрінің
міндеттерін атқарушы
М. Шоранов

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Ақпарат және қоғамдық

      даму министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Денсаулық сақтау министрінің
міндетін атқарушының
2020 жылғы 27 қазандағы
№ ҚР ДСМ-160/2020
бұйрығымен бекітілген

Мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын жүзеге асыру қағидалары

      Ескерту. Қағидалары жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 27.06.2024 № 36 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын жүзеге асыру қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің 56-бабының 1-тармағына сәйкес әзірленді және мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық бақылаудағы және қадағалаудағы мемлекеттік тіркеуге жататын өнімдердің (тауарлардың) жарнамасын Қазақстан Республикасында жүзеге асыру тәртібін, сондай-ақ мемлекеттік тіркеуге жататын жекелеген өнімнің (тауардың) жарнамасын жүзеге асыру ерекшеліктерін айқындайды.

      2. Осы Қағидалар мынадай өнімнің (тауардың) жарнамасын жүзеге асыруға қолданылады:

      1) балалар тағамына арналған тамақ өнімдері, оның ішінде балалар тағамына арналған ауыз су;

      2) диеталық емдік және диеталық профилактикалық тамақтануға арналған тамақ өнімдері;

      3) емдік-асханалық және емдік табиғи минералды су;

      4) спортшылардың, жүкті және бала емізетін әйелдердің тамақтануына арналған тамақ өнімдері;

      5) тағамға биологиялық белсенді қоспалар (бұдан әрі – ББҚ);

      6) жасанды тотығуға арналған парфюмерлік-косметикалық өнімдер;

      7) теріні ағартуға арналған парфюмерлік-косметикалық өнімдер;

      8) татуировкаға арналған косметика;

      9) интимдік косметика;

      10) теріні зиянды өндірістік факторлардың әсерінен жеке қорғауға арналған парфюмерлік-косметикалық өнім;

      11) балалар косметикасы;

      12) шашты химиялық бояуға, ағартуға және іріктеп бояуға арналған парфюмерлік-косметикалық өнім;

      13) шашты химиялық бұйралауға және түзетуге арналған парфюмерлік-косметикалық өнім;

      14) наноматериалдарды пайдалана отырып өндірілген парфюмерлік-косметикалық өнім;

      15) депиляцияға арналған парфюмерлік-косметикалық өнім;

      16) пилингтер;

      17) фторидтердің массалық үлесі 0,15%-дан асатын (ауыз қуысы гигиенасының сұйық құралдары үшін – 0,05%) ауыз қуысы гигиенасына арналған құрамында фтор бар құралдар (фтордың молярлық массасына қайта есептегенде);

      18) құрамында сутегі асқын тотығы бар немесе карбамид асқын тотығы мен мырыш асқын тотығын қоса алғанда, сутегі асқын тотығын бөлетін, сутегі асқын тотығының шоғырлануы (ингредиент ретінде немесе бөлінетін) 0,1%-6,0% болатын басқа да компоненттер бар тістерді ағартуға арналған құралдар;

      19) дезинфекциялау, дезинсекциялау және дератизациялау құралдары (тұрмыста, емдеу-профилактикалық мекемелерде және басқа да объектілерде қолдануға арналған (ветеринарияда қолданылатыннан және өнеркәсіптік өндіріс жағдайында пайдаланылатын биологиялық факторлардың (жәндіктердің) әсерінен дерматологиялық жеке қорғану құралдарына жататын репелленттік құралдардан басқа));

      20) тұрмыстық химия өнімі (тауарлары), лак-бояу материалдары;

      21) ықтимал қауіпті химиялық және биологиялық заттар және олардың негізінде дайындалатын, адамға ықтимал қауіп төндіретін препараттар (дәрілік заттар мен пестицидтерден басқа), өндіріс, қолдану, тасымалдау, қайта өңдеу жағдайларында, сондай-ақ тұрмыстық жағдайларда адам денсаулығына және қоршаған табиғи ортаға қолайсыз әсер етуге қабілетті, табиғи немесе жасанды шығарылған жеке заттар (қосылыстар);

      22) шаруашылық-ауыз сумен жабдықтау жүйелерінде пайдалануға арналған материалдар, жабдықтар, құрылғылар және су дайындаудың басқа да техникалық құралдары;

      23) ересектерге арналған жеке гигиена заттары;

      24) тамақ өнімдерімен жанасуға арналған бұйымдар (ыдыс-аяқ, асхана керек-жарақтары, технологиялық жабдық пен қаптамадан (тығындау құралдарынан) басқа);

      25) латекстен, резеңкеден жасалған немесе силикон сүт емізіктері, емізіктер;

      26) бір рет пайдаланылатын санитариялық-гигиеналық бұйымдар (құрамында ылғал сіңіретін материалдар (жөргектер, ішкиімдер мен жаялықтар), сондай-ақ гигиеналық мақта таяқшалары (мұрын мен құлаққа арналған) және бала күтіміне арналған басқа да осыған ұқсас бұйымдар);

      27) пластмассадан, шыныдан, металдан жасалған ыдыс-аяқ және асхана құралдары (тамақ өнімдеріне арналған шыныаяқтар, табақшалар, ішетін ыдыстар, тәрелкелер, тостағандар, қасықтар, шанышқылар, пышақтар, бөтелкелер және басқа да балаларға арналған осыған ұқсас бұйымдар), керамикалық (фаянс, шыны керамика, қыш және майолик) ыдыс-аяқ, 3 жасқа дейінгі балаларға арналған бір рет қолданылатын ыдыс-аяқ (қағаздан, картоннан және пластмассадан жасалған);

      28) тіс щеткалары, химиялық ток көздерінен қуаттанатын электрлі тіс щеткалары, қызылиекке арналған массажерлер және басқа да осыған ұқсас бұйымдар;

      29) 3 жасқа дейінгі балаларға арналған трикотаж және тоқыма материалдардан жасалған 1-ші қабаттағы ішкиім (денеге киетін ішкиім және шомылуға арналған) бұйымдары;

      30) 3 жасқа дейінгі балаларға арналған 1-ші қабаттағы шұлық трикотаж бұйымдары;

      31) 3 жасқа дейінгі балаларға арналған 1-ші қабаттағы трикотаж және тоқыма материалдардан жасалған бас киімдер (жазғы);

      32) Еуразиялық экономикалық одақтың техникалық регламенттерімен және (немесе) Бірыңғай санитариялық-эпидемиологиялық және гигиеналық талаптарымен сәйкестікті бағалау тіркеу (мемлекеттік тіркеу) нысанында белгіленген өзге де өнім (тауар).

2-тарау. Өнімді (тауарды) жарнамалауды жүзеге асыру тәртібі

      3. Өнімді (тауарды) жарнамалау мынадай талаптарға сәйкес жүзеге асырылады:

      1) Қазақстан Республикасының аумағындағы жарнама (мерзімді баспасөз басылымдарын, интернет-ресурстарды, ақпараттық агенттіктерді қоспағанда) қазақ тілінде, ал жарнама берушінің қалауы бойынша орыс және (немесе) басқа да тілдерде таратылады;

      2) мәтіндік жарнама оңай оқылады, анық және түсінікті қаріппен басып шығарылады; аудио жарнама түсінікті және анық аудио сүйемелдеумен бірге орналастырылады; бейне жарнама түсінікті және анық дыбыстық және бейне сүйемелдеумен бірге орналастырылады;

      3) сенімді және танылатын болуы;

      4) тұтынушылардың сенімін теріс пайдалану арқылы, оның ішінде сипаттамаларына, құрамына, тұтынушылық қасиеттеріне, құнына (бағасына), қолданудың болжамды нәтижелеріне, зерттеу және сынақ нәтижелеріне қатысты оларды жаңылыстырмауы;

      5) өнімнің (тауардың) сауда атауын және өндірушінің атауын қамтуы;

      6) егер ол өнімнің (тауардың) атауынан туындамаса, өнімнің (тауардың) тағайындалуы;

      7) егер өндіруші көрсеткен болса, арналып жасалған адамдардың санаты туралы мәліметтерді қамтуы тиіс;

      8) негізгі көрсетілімдермен, қолдануға қарсы көрсетілімдермен және жанама әсерлермен (олар болған кезде) танысу қажеттігі туралы нұсқау;

      9) Қазақстан Республикасында және (немесе) Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттерде мемлекеттік тіркеудің болуы туралы ақпаратты қамтиды;

      10) жарнамаланатын өнімді (тауарды) өндіруге және (немесе) өткізуге Қазақстан Республикасының заңнамасымен рұқсат етіледі;

      11) ББҚ жарнамасы сондай-ақ:

      құрамына кіретін белсенді компоненттер туралы мәліметтерді;

      қолдану тәсілі мен дозаларды;

      негізгі жанама әсерлерді (бар болған жағдайда);

      негізгі қарсы көрсетілімдерді (бар болған жағдайда);

      балаларға, жүкті әйелдерге, сондай-ақ бала емізу кезеңіне қатысты ерекше нұсқауларды (бар болған жағдайда);

      сату шарттарын;

      қолдануға көрнекі және түсінікті ұсынымдарды;

      өндірушісінің және өндіруші Қазақстан Республикасында шағымдарды қабылдауға уәкілеттік берген тұлғаның атауын, мекенжайын;

      жарнамалау объектісінің дәрілік зат болып табылмайтындығы туралы ескертуді;

      қоғамдық көлікте, оларды тағайындауға, пайдалануға және сатуға қатысы жоқ ұйымдарда, өнеркәсіптік өнімдерде, рецептуралық бланкілерде таратпауды және орналастырмауды көздейді;

      12) дезинфекциялау құралының жарнамасы сондай-ақ:

      дезинфекциялау құралын қолдану жөніндегі ұсынымдарды;

      дезинфекциялау құралымен жұмыс істеу кезіндегі сақтық шараларын көздейді.

      Теле-және радиоарналарға, интернет-ресурстарға арналған жарнама осы тармақтың 5), 6), 8) және 9) тармақшаларында көрсетілген ақпаратты қамтиды.


On approval of the rules for advertising products (goods) subject to state registration controlled by the State sanitary and epidemiological control and supervision

Order of Acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated October 27, 2020 No. ҚР ДСМ-160/2020. Registered with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on October 30, 2020 No. 21544.

      Unofficial translation
      Footnote. The title is in the wording of the order of the Acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated 27.06.2024 № 36 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

      In accordance with paragraph 1 of Article 56 of the Code of the Republic of Kazakhstan “On Public Health and the Healthcare System”, I HEREBY ORDER:

      Footnote. The preamble is in the wording of the order of the Acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated 27.06.2024 № 36 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

      1. To approve the attached rules for advertising products (goods) subject to state registration controlled by the State sanitary and epidemiological control and supervision.

      Footnote. Paragraph 1 is in the wording of the order of the Acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated 27.06.2024 № 36 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

      2. To recognize as terminated Order of the Minister of National Economy of the Republic of Kazakhstan dated June 24, 2016 № 284 "On Approval of the Rules for Advertising Biologically Active Food Supplements" (registered in the State Registration Register of Regulatory Legal Acts under № 13998, published on August 11, 2016 in the legal information system Adilet).

      3. The Committee for Sanitary and Epidemiological Control of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan, in accordance with the procedure established by the legislation of the Republic of Kazakhstan, shall ensure:

      1) state registration of this Order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) posting this Order on the Internet resource of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan after its official publication;

      3) within ten working days after the state registration of this Order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan, the submission to the Legal Department of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan the information on the implementation of measures provided for in subparagraphs 1) and 2) of this paragraph.

      4. Control over the execution of this Order shall be entrusted to the Supervising Vice-Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan.

      5. This Order shall come into effect upon the expiration of ten calendar days after the day of its first official publication.

      Acting Minister of Healthcare of the
Republic of Kazakhstan
 M. Shoranov

      "AGREED"
Ministry of Information and
Social Development of the
Republic of Kazakhstan

  Approved
by the Acting
Minister of Healthcare
of the Republic of Kazakhstan
dated October 27, 2020
number ҚР ДСМ -160/2020

Rules for advertising products (goods) subject to state registration controlled by the State sanitary and epidemiological control and supervision

      Footnote. The rules are in the wording of the order of the Acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated 27.06.2024 № 36 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

Chapter 1. General provisions

      1. These Rules for advertising products (goods) subject to state registration controlled by the State sanitary and epidemiological control and supervision (hereinafter - the Rules) have been developed in accordance with paragraph 1 of Article 56 of the Code of the Republic of Kazakhstan "On Public Health and the Healthcare System" and shall determine the procedure for advertising products (goods) subject to state registration controlled by the State sanitary and epidemiological control and supervision, in the Republic of Kazakhstan, as well as the specifics of advertising individual products (goods) subject to state registration.

      2. These Rules shall apply to the advertising of following products (goods):

      1) food products for baby nutrition, including drinking water for baby nutrition;

      2) food products for dietary therapeutic and dietary preventive nutrition;

      3) therapeutic table and therapeutic natural mineral water;

      4) food products for the nutrition of athletes, pregnant and lactating women;

      5) biologically active food supplements (hereinafter - BAS);

      6) perfumery and cosmetic products for artificial tanning;

      7) perfumery and cosmetic products for skin whitening (lightening);

      8) cosmetics for tattooing;

      9) intimate cosmetics;

      10) perfumery and cosmetic products for individual skin protection from the effects of harmful production factors;

      11) children's cosmetics;

      12) perfumery and cosmetic products for chemical hair coloring, lightening and highlighting;

      13) perfumery and cosmetic products for chemical hair curling and straightening;

      14) perfumery and cosmetic products manufactured using nanomaterials;

      15) perfumery and cosmetic products for depilation;

      16) peelings;

      17) fluoride-containing oral hygiene products, the mass fraction of fluorides in which exceeds 0.15% (for liquid oral hygiene products - 0.05%) (in terms of the molar mass of fluorine);

      18) teeth whitening products containing hydrogen peroxide or other components that release hydrogen peroxide, including carbamide peroxide and zinc peroxide, with a concentration of hydrogen peroxide (as an ingredient or released) of 0.1% - 6.0%;

      19) disinfectants, disinfestation and deratization agents (for the use in everyday life, in medical and preventive institutions and at other facilities (except for those used in veterinary medicine and repellent agents related to personal protective equipment dermatological from the effects of biological factors (insects), used in industrial production conditions));

      20) products (goods) of household chemicals, paints and varnishes;

      21) potentially hazardous chemical and biological substances and preparations made on their basis that pose a potential hazard to humans (except for medicines and pesticides), individual substances (compounds) of natural or artificial origin that, under conditions of production, use, transportation, processing, as well as in everyday conditions, can have an adverse effect on human health and the environment;

      22) materials, equipment, devices and other technical means of water treatment intended for the use in domestic and drinking water supply systems;

      23) personal hygiene items for adults;

      24) products intended for contact with food products (except for tableware, cutlery, technological equipment and packaging (closures));

      25) milk nipples, pacifiers made of latex, rubber or silicone;

      26) disposable sanitary and hygienic products (multilayer products containing moisture-absorbing materials (diapers, panties and nappies), as well as hygienic cotton swabs (for the nose and ears) and other similar products for child care);

      27) tableware and cutlery (cups, saucers, sippy cups, plates, bowls, spoons, forks, knives, bottles and other similar children's food products) made of plastic, glass, metal, ceramic tableware (earthenware, glass ceramic, pottery and majolica), disposable tableware (made of paper, cardboard and plastic) for children under 3 years of age;

      28) toothbrushes, electric toothbrushes powered by chemical current sources, gum massagers and other similar products;

      29) 1st layer products, underwear (body and bathing) knitted and made of textile materials for children under 3 years of age;

      30) 1st layer knitted hosiery for children under 3 years of age;

      31) headwear (summer) of the 1st layer of knitted and textile materials for children under 3 years of age;

      32) other products (goods) for which the technical regulations and (or) unified sanitary, epidemiological and hygienic requirements of the Eurasian Economic Union establish conformity assessment in the form of registration (state registration).

Chapter 2. Procedure for advertising products (goods)

      3. Advertising of products (goods) shall be carried out in accordance with the following requirements:

      1) advertising on the territory of the Republic of Kazakhstan (except for periodicals, Internet resources, news agencies) is distributed in the Kazakh language, and at the discretion of the advertiser also in Russian and (or) other languages;

      2) text advertising is readable, printed in a clear and legible font; audio advertising is placed with clear and understandable audio accompaniment; video advertising is placed with clear and understandable audio and video accompaniment;

      3) is reliable and recognizable;

      4) does not mislead consumers by abusing their trust, including with respect to the characteristics, composition, consumer properties, cost (price), expected results of use, research and test results;

      5) contains the trade name of the product (goods) and the name of the manufacturer;

      6) contains information about the purpose of the product (goods), if this does not follow from the name of the product (goods);

      7) contains information about the category of persons for whom they are intended, if such is specified by the manufacturer;

      8) contains an instruction of the need to familiarize yourself with the main indications, contraindications for use and side effects (if any);

      9) contains information on the availability of state registration in the Republic of Kazakhstan and (or) in the member states of the Eurasian Economic Union;

      10) the production and (or) sale of the advertised product (goods) is permitted by the legislation of the Republic of Kazakhstan;

      11) advertising of dietary supplements also provides for:

      information on the active components included in the composition;

      method of administration and dosage;

      main side effects (if any);

      main contraindications (if any);

      special instructions for children, pregnant women, and during breastfeeding (if any);

      terms of dispensation;

      a clear and understandable recommendation for the use;

      the name, address of the manufacturer and the person authorized by the manufacturer to accept claims in the Republic of Kazakhstan;

      a warning that the advertised object is not a medicine;

      non-distribution and non-placement in public transport, organizations not related to their purpose, use and dispensing, on industrial products, prescription forms;

      12) advertising of a disinfectant also includes:

      recommendations for the use of a disinfectant;

      precautionary measures when working with a disinfectant.

      Advertisements intended for television and radio channels, Internet resources contain the information specified in subparagraphs 5), 6), 8) and 9) of this paragraph.