Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес біржолғы зейнетақы төлемдерін тұрғын үй жағдайларын жақсартуға пайдалану қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің 2021 жылғы 21 қаңтардағы № 24 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2021 жылғы 21 қаңтарда № 22100 болып тіркелді.

      ЗҚАИ-ның ескертпесі!
      Осы бұйрықтың қолданысқа енгізілу тәртібін 4 т. қараңыз.

      "Тұрғын үй қатынастары туралы" Қазақстан Республикасының Заңы 10-2-бабының 10-27) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің м.а. 10.08.2023 № 571 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес біржолғы зейнетақы төлемдерін тұрғын үй жағдайларын жақсартуға пайдалану қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің Құрылыс және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық істері комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің интернет-ресурсына орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Индустрия және инфрақұрылымдық даму вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі және 2021 жылғы 1 қаңтардан бастап туындаған қатынастарға қолданылады.

      Қазақстан Республикасының
Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі
Б. Атамкулов

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Еңбек және халықты әлеуметтік

      қорғау министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Қаржы нарығын реттеу

      жəне дамыту агенттігі

  Қазақстан Республикасының
Индустрия және
инфрақұрылымдық
даму министірінің
2021 жылғы 21 қаңтардағы
№ 24 бұйрығымен
бекітілген

Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес біржолғы зейнетақы төлемдерін тұрғын үй жағдайларын жақсартуға пайдалану қағидалары

      Ескерту. Қағидалар жаңа редакцияда - ҚР Өнеркәсіп және құрылыс министрінің 12.07.2024 № 259 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес біржолғы зейнетақы төлемдерін тұрғын үй жағдайларын жақсартуға пайдалану қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Тұрғын үй қатынастары туралы" Қазақстан Республикасының Заңы 10-2-бабының 10-27) тармақшасына, Қазақстан Республикасының Әлеуметтік кодексіне (бұдан әрі – Кодекс) сәйкес әзірленді және Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес біржолғы зейнетақы төлемдерін тұрғын үй жағдайларын жақсартуға пайдалану тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағидаларда мынадай айқындамалар пайдаланылады:

      1) алушы – осы Қағидаларда көзделген тәртіппен тұрғын үй жағдайларын жақсарту үшін өзінің біржолғы зейнетақы төлемдерін және (немесе) жұбайының (зайыбының) және (немесе) жақын туыстарының біржолғы зейнетақы төлемдерін пайдаланатын жеке тұлға;

      2) біржолғы зейнетақы төлемі - Кодекстің 1-бабы 1-тармағының 33) тармақшасына сәйкес белгіленген тәртіппен тұрғын үй жағдайларын жақсарту және (немесе) емделуге ақы төлеу мақсатында Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорынан міндетті зейнетақы жарналарының салымшысы (зейнетақы төлемдерін алушы) алатын, міндетті зейнетақы жарналары есебінен қалыптастырылған зейнетақы жинақтарының сомасы;

      3) біржолғы зейнетақы төлемдеріне арналған арнайы шоттар (бұдан әрі – арнайы шот) – тұрғын үй жағдайларын жақсарту және (немесе) емделуге ақы төлеу мақсаттарында БЖЗҚ-дан берілетін біржолғы зейнетақы төлемдерін есепке жатқызу үшін Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындайтын уәкілетті операторда біржолғы зейнетақы төлемдерін алушы ашатын ағымдағы банктік шот;

      4) жақын туыстар – ата-аналар (ата-ана), балалар, асырап алушылар, асырап алынғандар, ата-анасы бір және ата-анасы бөлек аға-інілері мен апа-сіңлілері (қарындастары), ата, әже, немерелер;

      5) өтініш беруші – Кодекске сәйкес БЖЗҚ-дан біржолғы зейнетақы төлемдерін алуға құқығы бар тұлға;

      6) уәкілетті оператор – Кодекстің 1-бабының 136) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындайтын (белгілейтін), тұрғын үй жағдайларын жақсарту мақсатында БЖЗҚ-дан төленетін біржолғы зейнетақы төлемдері үшін арнайы шоттар ашуды және жүргізуді жүзеге асыратын заңды тұлға (заңды тұлғалар), оларға БЖЗҚ міндетті зейнетақы жарналары есебінен қалыптастырылған зейнетақы жинақтарынан біржолғы зейнетақы төлемдерін аударуды жүзеге асырады;

      7) тіркеуші орган – жылжымайтын мүліктің орналасқан жері бойынша мемлекеттік тіркеуді жүзеге асыратын "Азаматтарға арналған үкімет" мемлекеттік корпорациясы;

      8) электрондық-цифрлық қолтаңба (бұдан әрі – ЭЦҚ) – электрондық цифрлық қолтаңба құралдарымен жасалған және электрондық құжаттың дұрыстығын, оның тиесілігін және мазмұнының өзгермейтіндігін растайтын электрондық цифрлық нышандар терімі.

2-тарау. Біржолғы зейнетақы төлемдерін тұрғын үй жағдайларын жақсартуға пайдалану тәртібі

      3. Біржолғы зейнетақы төлемдерін тұрғын үй жағдайларын жақсартуға мақсатты пайдалану үшін өтініш беруші БЖЗҚ-дан, оның ішінде БЖЗҚ-ның интернет-ресурсы арқылы біржолғы зейнетақы төлемінің қолжетімді сомасы туралы ақпаратты өз бетінше алады.

      4. Өтініш беруші ЭЦҚ арқылы немесе уәкілетті оператордың ішкі құжатында белгіленген өзге де электрондық тәсілмен уәкілетті оператордың интернет-ресурсында авторланады және өзінің жеке кабинетін ашады, онда арнайы шот ашуға өтінім береді.

      Өтініш беруші арнайы шотты уәкілетті оператордың ішкі құжатында белгіленген өзге тәсілмен де аша алады.

      5. Арнайы шот ашқаннан кейін өтініш беруші "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы (Салық кодексі)" Қазақстан Республикасы Кодексінің 351-1-бабында айқындалған арнайы шоттың нөмірін, пайдалану мақсатын, қолжетімді сомасын, жеке табыс салығын ұстап қалу және аудару тәсілдерін көрсете отырып, тұрғын үй жағдайларын жақсарту үшін біржолғы зейнетақы төлеміне арналған электрондық өтініштерді толтырады.

      6. Біржолғы зейнетақы төлемдерін Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес Қазақстан Республикасының аумағында тұрғын үй жағдайларын жақсарту үшін мынадай мақсаттарға пайдалануға жол беріледі:

      1) тұрғын үйді немесе жер учаскесін (нысаналы мақсаты - жеке тұрғын үй құрылысы немесе жеке қосалқы шаруашылық) сатып алу-сату, айырбастау (айырбастау) шарттары бойынша меншікке сатып алуға байланысты азаматтық – құқықтық мәмілелер бойынша, тұрғын үй құрылысына үлестік қатысу туралы заңнамаға сәйкес Тұрғын үй құрылысының бірыңғай операторы кепілдігі болған кезде немесе тұрғын үй құрылысына үлестік қатысу туралы заңнамаға сәйкес көппәтерлі тұрғын үйдегі үлесті беру туралы акт жасалған кезде(ипотекалық тұрғын үй қарызын ресімдемей) түпкілікті есеп айырысуға;

      2) бір банктік қарыз шарты шеңберінде тұрғын үйді және (немесе) жөндеу жүргізе отырып тұрғын үйді сатып алуға ипотекалық тұрғын үй қарызын алу үшін бастапқы жарна енгізуге, бір банктік қарыз шарты шеңберінде тұрғын үйді және (немесе) жөндеу жүргізе отырып тұрғын үйді сатып алуға арналған тұрғын үй қарыздарын ішінара немесе толық өтеуге, ипотекалық тұрғын үй қарызын қайта қаржыландыруға;

      3) тұрғын үй сатып алуға (оның ішінде бір банктік қарыз шарты шеңберінде жөндеу жүргізу үшін) немесе жеке тұрғын үй салуға (нысаналы мақсаты бар жер учаскесін сатып алуды қоса алғанда – жеке тұрғын үй құрылысы немесе жеке қосалқы шаруашылық) ипотекалық тұрғын үй қарызын алу (қайта қаржыландыру) мақсатында тұрғын үй құрылысы жинақ ақшасына салымды толықтыруға (оның ішінде одан әрі жинақтау үшін).

      Бұл ретте, сыйақы мөлшерлемесін және мемлекет сыйлықақысын есептеу және (немесе) қайтару тұрғын үй құрылысы жинақ ақшасы туралы заңнамаға сәйкес жүзеге асырылады;

      4) тұрғын үйді сатып алуға (оның ішінде бір банктік қарыз шарты шеңберінде жөндеу жүргізуге) немесе жеке тұрғын үй салуға (нысаналы мақсаты жеке тұрғын үй құрылысы немесе жеке қосалқы шаруашылық болатын жер учаскесін сатып алуды қоса алғанда) тұрғын үй құрылыс жинақтары жүйесі бойынша алынған ипотекалық тұрғын үй қарызы бойынша берешекті ішінара немесе толық өтеуге;

      5) ислам банкінің қаржыландыруы шеңберінде тұрғын үйді сатып алуға, ислам банкінің тұрғын үй сатып алу жөніндегі мәмілені қаржыландыруы шеңберінде берешекті ішінара, толық өтеуге;

      6) тұрғын үй құрылысы бағдарламалары немесе дағдарысқа қарсы бағдарламалар шеңберінде берілген сатып алу құқығымен тұрғын үйді ұзақ мерзімді жалдау шарттары бойынша төлеуге, жекешелендіруге, төлемді бөліп-бөліп сатып алу-сатуға;

      7) жеке тұрғын үй құрылысы (меншігінде нысаналы мақсаты жеке тұрғын үй құрылысы немесе жеке қосалқы шаруашылық болатын жер учаскесі болған кезде).

      7. Осы Қағидалардың 6-тармағының 3) тармақшасына сәйкес біржолғы зейнетақы төлемдерімен толықтырылған тұрғын үй құрылысы жинақтарына салым шарты бойынша құқықтарды жұбайына (зайыбына) және (немесе) жақын туыстарына беруге жол беріледі.

      Алушының жұбайының (зайыбының) және (немесе) жақын туыстарының өтініш берушінің біржолғы зейнетақы төлемдерімен толықтырылған тұрғын үй құрылыс жинақтарына салым шартын одан әрі үшінші тұлғаларға беруіне жол берілмейді.

      8. Біржолғы зейнетақы төлемдері Кодекстің 220-бабының 3-тармағында белгіленген талаптарға сәйкес келген кезде осы Қағидалардың 6-тармағында айқындалған мақсаттар шегінде шектеусіз пайдаланылады.

      9. Кодекстің 220-бабының 3-тармағында белгіленген талаптарға сәйкес алушының жұбайының (зайыбының) немесе жақын туыстарының тұрғын үй жағдайларын жақсартуға тиесілі біржолғы зейнетақы төлемдерін осы Қағидалардың 6-тармағында айқындалған мақсаттарға пайдалануына жол беріледі.

      10. Өтініш берушінің (-лердің) жұбайының (зайыбының) және (немесе) жақын туыстарының атынан берілетін біржолғы зейнетақы төлемдерін пайдалануы үшін, тараптар жеке кабинетте біржолғы зейнетақы төлемдерін беру туралы келісім жасасады, ол олардың ЭЦҚ-сымен немесе некені (ерлі-зайыптылықты) немесе туыстық қатынастарды растайтын құжаттарды қоса бере отырып, уәкілетті оператордың ішкі құжатында белгіленген өзге де электрондық тәсілмен куәландырылады.

      11. Алушының меншігінде тұрғын үйдің болуы біржолғы зейнетақы төлемдерін алудан және пайдаланудан бас тарту үшін негіз болып табылмайды.

      12. Тұрғын үй жағдайларын жақсарту үшін біржолғы зейнетақы төлемдерін пайдалану қолма-қол ақшасыз тәсілмен жүзеге асырылады.

      Біржолғы зейнетақы төлемдерінің сомасы осы Қағидалардың 6-тармағында көзделген мақсаттарға жеткіліксіз болған кезде меншікті қаражатын пайдалануға жол беріледі.

      13. Біржолғы зейнетақы төлемдерін алушының жұбайынан (зайыбынан) және алушының жақын туыстарынан, сондай-ақ алушының (өтініш берушінің) жұбайының (зайыбының) жақын туыстарынан жылжымайтын мүлікті сатып алуға пайдалануға жол берілмейді.

      Ипотекалық тұрғын үй қарызының міндеттемелері бойынша біржолғы зейнетақы төлемдерін пайдалануға сатып алынған (сатып алынатын) тұрғын үй мүлкі өтініш берушінің, оның жұбайының (зайыбының) немесе жақын туыстарының меншігі болып табылған жағдайда жол беріледі.

      14. Мынадай:

      1) "Жылжымайтын мүлік ипотекасы туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес кепіл ұстаушының кепілге берген жылжымайтын мүлкін өткізу;

      2) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген тәртіппен сот шешімі бойынша жылжымайтын мүлікті өткізу жағдайларын қоспағанда, біржолғы зейнетақы төлемдерін пайдалана отырып меншікке ресімделген жылжымайтын мүлікті 5 (бес) жыл ішінде өткізуге жол берілмейді.

      Осы тармақтың 1) тармақшасында көрсетілген жағдайда біржолғы зейнетақы төлемінің сомасын кепіл ұстаушы уәкілетті операторда ашылған алушының арнайы шотына 5 (бес) жұмыс күні ішінде қайтаруға тиіс.

      Уәкілетті оператор біржолғы зейнетақы төлемінің сомасын уәкілетті оператор мен БЖЗҚ-ның өзара іс-қимылы туралы тиісті келісімде белгіленген мерзімдерде БЖЗҚ-ға аударады.

      Осы тармақта көрсетілген біржолғы зейнетақы төлемдерін пайдалана отырып меншікке ресімделген жылжымайтын мүлікті иеліктен шығару бойынша тыйым салу 5 жылдан астам өтеу мерзімі қалған және олар бойынша өтелмеген берешегі бар ипотекалық тұрғын үй қарыздарына ғана қолданылады.

      Осы тармақтың орындалуын бақылау мақсатында алушы жеке кабинетте біржолғы зейнетақы төлемі аударылған күні біржолғы зейнетақы төлемі пайдаланылған жылжымайтын мүлікті өткізуді шектеу туралы міндеттемеге қол қояды, оны ЭЦҚ-мен немесе уәкілетті оператордың ішкі құжатында белгіленген өзге де электрондық тәсілмен куәландырады.

      15. Тұрғын үй құрылысы жинақтары туралы немесе тұрғын үй құрылысына үлестік қатысу туралы шарт бұзылған, тұрғын үй құрылысына үлестік қатысу туралы шарт бойынша құқықты басқаға берген жағдайда біржолғы зейнетақы төлемінің сомасы одан кейінгі 3 (үш) жұмыс күні ішінде БЖЗҚ-ға қайтарылуы үшін, алушының арнайы шотына 3 (үш) жұмыс күні ішінде қайтарылуға жатады,.

      16. Шарт бойынша салымшы қайтыс болған жағдайда, біржолғы зейнетақы төлемінің сомасы 3 (үш) жұмыс күні ішінде алушының БЖЗҚ-дағы шотына қайтарылуға жатады.

      17. Біржолғы зейнетақы төлемдерінің сомаларын қайтару қажеттілігі туралы шарттар заңды күшіне енген соттардың шешімдері болған жағдайларға қолданылмайды.

      18. Үшінші тұлғаға біржолғы зейнетақы төлемін пайдалана отырып толықтыру жүргізілген тұрғын үй құрылысы жинақ ақшасы туралы шарт бойынша салымшының құқықтарын кепілге беруге жол берілмейді.

      19. Уәкілетті оператор өтініш берушілердің біржолғы зейнетақы төлемдеріне арналған өтініштерін қарау тәртібі мен мерзімдерін, тұрғын үй жағдайларын жақсарту үшін біржолғы зейнетақы төлемдерінің нысаналы мақсатын растау жөніндегі қажетті құжаттардың тізбесін, оларды ұсыну тәсілдерін ішкі құжаттармен бекітеді және осы ақпаратты өзінің интернет-ресурсында орналастырады.

1-параграф. Тұрғын үй құрылысы жинақ банкi арқылы тұрғын үй жағдайларын жақсарту үшін біржолғы зейнетақы төлемдерін пайдалану тәртібі

      20. Уәкілетті оператор тұрғын үй құрылысы жинақ банкi (бұдан әрі – Отбасы банкі) атынан осы Қағидалардың 6-тармағында айқындалған мақсаттар бойынша өтініш берушілердің біржолғы зейнетақы төлемдеріне арналған өтініштерін қабылдайды және Отбасы банкінің ішкі құжаттарында белгіленген тәртіппен және мерзімдерде қарайды.

      21. Отбасы банкі өтініш берушінің біржолғы зейнетақы төлеміне арналған өтініш қаралғаннан кейін 2 (екі) жұмыс күні ішінде тіркелген өтініштер туралы мәліметтерді БЖЗҚ-мен жасалған тиісті келісімде белгіленген тәртіппен электрондық хабарлама шеңберінде БЖЗҚ-ға жібереді.

      22. БЖЗҚ Отбасы банкінен электрондық хабарлама алған күннен бастап 5 (бес) жұмыс күні ішінде Отбасы банкіне біржолғы зейнетақы төлемінің сомасын аударады, ол оны өтініш берушінің арнайы шотына аударады.

      23. Алушы қаражат арнайы шотқа түскеннен кейін Отбасы банкіне осы Қағидалардың 6-тармағының 1), 2), 4), 5), 6), 7) тармақшаларында айқындалған мақсаттарға біржолғы зейнетақы төлемдерінің нысаналы мақсатын растайтын құжаттарды олар түскен күннен бастап 20 (жиырма) жұмыс күні ішінде береді.

      24. Өтініш беруші арнайы шотқа қаражат түскеннен кейін Отбасы банкіне осы Қағидалардың 6-тармағының 3) тармақшасында айқындалған мақсаттарға біржолғы зейнетақы төлемдерінің нысаналы мақсатын растайтын құжаттарды олар түскен күннен бастап 6 (алты) жыл ішінде ұсынады.

      25. Растайтын құжаттар белгіленген мерзімде ұсынылмаған жағдайда, біржолғы зейнетақы төлемдерінің қаражаты БЖЗҚ-ға қайтарылуға жатады.

      26. Басқаға беру кезінде біржолғы зейнетақы төлемдері өтініш берушінің арнайы шотынан жұбайларының және (немесе) жақын туыстарының арнайы шотына растайтын құжаттар ұсынылған сәттен бастап 3 (үш) жұмыс күні ішінде аударылады.

      27. Отбасы банкі алушы ұсынған біржолғы зейнетақы төлемдерінің нысаналы мақсаты бойынша құжаттарды олар берілген күннен бастап 10 (он) жұмыс күні ішінде тексереді және біржолғы зейнетақы төлемдерін олардың нысаналы мақсаты бойынша аударады.

2-параграф. Екінші деңгейдегі банктер арқылы тұрғын үй жағдайларын жақсарту үшін біржолғы зейнетақы төлемдерін пайдалану тәртібі

      28. Екінші деңгейдегі банктер (бұдан әрі – Банк) атынан уәкілетті операторлар осы Қағидалардың 6-тармағының 2) тармақшасында айқындалған мақсаттар бойынша өтініш берушінің біржолғы зейнетақы төлеміне арналған өтініші мен алушының құжаттарын қабылдайды және Банктің ішкі құжаттарда белгіленген тәртіппен және мерзімінде қарайды.

      29. Банк өтінішті қарағаннан және мақұлдағаннан кейін 2 (екі) жұмыс күні ішінде біржолғы зейнетақы төлемдеріне арналған тіркелген өтініштер туралы мәліметтерді БЖЗҚ-мен жасалған тиісті келісімде белгіленген тәртіппен электрондық хабарлама шеңберінде БЖЗҚ-ға жібереді.

      30. БЖЗҚ Банктен электрондық хабарлама алған күннен бастап 5 (бес) жұмыс күні ішінде біржолғы зейнетақы төлемінің сомасын Банкке аударады, ол оны біржолғы зейнетақы төлеміне арналған өтініште көрсетілген нысаналы мақсаты бойынша одан әрі пайдалану үшін өтініш берушінің арнайы шотына аударады.

      31. Банк біржолғы зейнетақы төлемдерінің сомалары өтініш берушінің (алушының) арнайы шоттарына есептелген күннен бастап 10 (он) жұмыс күні ішінде біржолғы зейнетақы төлемдерін олардың нысаналы мақсаты бойынша аударады.

      32. Құқықты басқаға беру кезінде біржолғы зейнетақы төлемдері растайтын құжаттар ұсынылған сәттен бастап 3 (үш) жұмыс күні ішінде өтініш берушінің арнайы шотынан оның жұбайының (зайыбының) немесе жақын туыстарының арнайы шотына аударылады.

      33. Уәкілетті операторлар БЖЗҚ-ға ай сайынғы негізде біржолғы зейнетақы төлемдеріне қабылданған және мақұлданған өтініштер туралы мәліметтерді, сондай-ақ БЖЗҚ мен уәкілетті оператор арасында жасалған келісімде белгіленген тәртіппен біржолғы зейнетақы төлемдерін нысаналы пайдалану туралы ақпаратты ұсынады.

      34. БЖЗҚ ай сайынғы негізде басшылықты, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген шектерде халықты әлеуметтік қорғау саласындағы салааралық үйлестіруді жүзеге асыратын орталық атқарушы органға біржолғы зейнетақы төлемдеріне қабылданған және мақұлданған өтініштер және біржолғы зейнетақы төлемдерінің нысаналы пайдаланылуы туралы жиынтық мәліметтерді ұсынады.


On approval of the Rules for the use of lump-sum pension payments to improve housing conditions in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan

Order of the Minister of Industry and Infrastructural Development of the Republic of Kazakhstan dated January 21, 2021 No. 24. Registered with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on January 21, 2021 No. 22100.

      Unofficial translation

      In accordance with subparagraph 10-27) of Article 10-2 of the Law of the Republic of Kazakhstan "On housing relations," I HEREBY ORDER:

      Footnote. Preamble – in the wording of the order of the acting Minister of Industry and Infrastructure Development of the Republic of Kazakhstan dated 10.08.2023 № 571 (shall enter into force upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

      1. to approve the attached Rules for the use of lump-sum pension payments to improve housing conditions in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      2. Committee for construction and housing and communal services of the Ministry of Industry and Infrastructural Development of the Republic of Kazakhstan in accordance with the procedure, established by the legislation shall ensure:

      1) state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) placement of this order on the Internet resource of the Ministry of Industry and Infrastructural Development of the Republic of Kazakhstan.

      3. Control over execution of this order shall be entrusted to the supervising Vice-Minister of Industry and Infrastructural Development of the Republic of Kazakhstan.

      4. This order shall be enforced from the date of its first official publication and shall apply to relations arisen from January 1, 2021.

      Minister of Industry and
      Infrastructural Development
      of the Republic of Kazakhstan B. Atamkulov

      “APPROVED”
Ministry of Labor and
Social Protection of Population
of the Republic of Kazakhstan

      “APPROVED”
Agency of the Republic of Kazakhstan
for Regulation and Development
of Financial Market

  Approved by the order
of the Minister of Industry and
Infrastructural Development
of the Republic of Kazakhstan
dated January 21, 2021 № 24

Rules for the use of lump-sum pension payments to improve housing conditions in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan

      Footnote. The rules - as amended by the order of the Minister of Industry and Construction of the Republic of Kazakhstan dated 12.07.2024 № 259 (shall come into effect upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

Chapter 1. General Provisions

      1. These Rules for the use of lump-sum pension payments to improve housing conditions in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan (hereinafter referred to as the Rules) have been developed in accordance with subparagraph 10-27) of Article 10-2 of the Law of the Republic of Kazakhstan "On Housing Relations", the Social Code of the Republic of Kazakhstan (hereinafter referred to as the Code), and shall determine the procedure for using lump-sum pension payments to improve housing conditions in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      2. The following definitions shall be used in these Rules:

      1) recipient – an individual who uses his/her lump-sum pension payments and/or lump-sum pension payments of his/her spouse and/or close relatives to improve housing conditions in the manner prescribed by these Rules;

      2) a lump sum pension payment - the amount of pension savings formed from mandatory pension contributions withdrawn by the contributor of mandatory pension contributions (recipient of pension payments) from a single accumulative pension fund to improve housing conditions and (or) paying for treatment in the manner established in accordance with subparagraph 33) of paragraph 1 of Article 1 of the Code;

      3) special accounts for lump-sum pension payments (hereinafter referred to as the Special account) – a current bank account opened by the recipient of lump-sum pension payments with an authorized operator determined by the Government of the Republic of Kazakhstan for the transfer of lump-sum pension payments from the UAPF to improve housing conditions and (or) paying for treatment;

      4) close relatives – parents (parent), children, adoptive parents, adopted children, full and half-siblings, grandfather, grandmother, grandchildren;

      5) applicant – a person entitled to receive lump-sum pension payments from the UAPF in accordance with the Code;

      6) authorized operator - a legal entity (legal entities) determined by the Government of the Republic of Kazakhstan that opens and maintains special accounts for lump-sum pension payments from the UAPF to improve housing conditions and (or) paying for treatment, to which the UAPF transfers lump-sum pension payments from pension savings formed through mandatory pension contributions, in accordance with subparagraph 136) of Article 1 of the Code;

      7) the registering authority is the State Corporation "Government for Citizens", which carries out state registration at the location of real estate;

      8) electronic digital signature (hereinafter referred to as EDS) – a set of electronic digital symbols created using an electronic digital signature and confirming the authenticity of an electronic document, its ownership and the immutability of its content.

Chapter 2. Procedure for using lump-sum pension payments to improve housing conditions

      3. To use lump-sum pension payments to improve housing conditions, the applicant independently obtains information from the UAPF on the available amount of the lump-sum pension payment, including through the UAPF Internet resource.

      4. The applicant, using an EDS or other electronic method established by the internal document of the authorized operator, shall log in to the Internet resource of the authorized operator and open his/her account, which he/she shall apply to open a special account.

      The applicant may also open a special account in another manner established by the internal document of the authorized operator.

      5. After opening a special account, the applicant shall fill out electronic applications for a one-time pension payment to improve housing conditions, indicating the special account number, purpose of use, available amount, methods of withholding and transferring individual income tax, as defined in Article 351-1 of the Code of the Republic of Kazakhstan "On Taxes and Other Mandatory Payments to the Budget (Tax Code)", certified by the applicant's EDS.

      6. The use of lump-sum pension payments to improve housing conditions in the territory of the Republic of Kazakhstan in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan shall be permitted for the following purposes:

      1) final settlement (without registration of a mortgage housing loan) under civil law transactions related to the acquisition of ownership under contracts of sale and purchase, exchange (barter) of housing or a land plot (with a designated purpose - individual housing construction or personal subsidiary farming), shared participation in housing construction in the presence of a guarantee from the Single Housing Construction Operator in accordance with the legislation on shared participation in housing construction or upon conclusion of an act on the transfer of a share in an apartment building in accordance with the legislation on shared participation in housing construction;

      2) making an initial payment to obtain a mortgage housing loan for the purchase of housing and (or) housing with repairs under one bank loan agreement, partial or full repayment of the debt on a mortgage housing loan for the purchase of housing and (or) housing with repairs under one bank loan agreement, refinancing of a mortgage housing loan;

      3) replenishment of a contribution to housing construction savings (including for further accumulation) to obtain (refinancing) a mortgage housing loan for the purchase of housing (including for carrying out repairs within the framework of one bank loan agreement) or the construction of an individual residential building (including the purchase of a land plot with a designated purpose - individual housing construction or personal subsidiary farming).

      In this case, the accrual or return of the remuneration rate and state bonus shall be carried out in accordance with the legislation on housing construction savings;

      4) partial or full repayment of debt on a mortgage housing loan for the purchase of housing (including for repairs under one bank loan agreement) or the construction of an individual residential building (including the purchase of a land plot with a designated purpose - individual housing construction or personal subsidiary farming), received under the housing construction savings system;

      5) acquisition of housing within the framework of financing by an Islamic bank, partial or full repayment of debt within the framework of financing by an Islamic bank of a transaction for the acquisition of housing;

      6) payments under long-term lease agreements for housing with the right to purchase, provided within the framework of housing construction programs or anti-crisis programs, privatization, purchase and sale with payment instalments;

      7) construction of an individual residential building (if the owner owns a land plot with a designated purpose – individual housing construction or personal subsidiary farming).

      7. It shall be permitted to assign rights under a contract for a contribution to housing construction savings, supplemented by lump-sum pension payments in accordance with subparagraph 3) of paragraph 6 of these Rules, to spouses and/or close relatives.

      The spouses and/or close relatives of the recipient shall not be allowed to further assign to third parties the agreement for contribution to housing construction savings, replenished with one-time pension payments of the applicant.

      8. Lump-sum pension payments may be used an unlimited number of times, subject to the requirements established by paragraph 3 of Article 220 of the Code, within the limits of the purposes defined in paragraph 6 of these Rules.

      9. In accordance with the requirements established by paragraph 3 of Article 220 of the Code, it shall be permitted to use lump-sum pension payments in favour of the recipient or the recipient’s spouse, or close relatives of the recipient, for the purposes specified in paragraph 6 of these Rules.

      10. For the recipient to use the lump-sum pension payments assigned by the applicant(s) represented by the spouse and/or close relatives, the parties shall agree on the assignment of lump-sum pension payments in their account, which shall be certified by their EDS or other electronic method established by the internal document of the authorized operator with the attachment of documents confirming the marriage (matrimony) or family relationship.

      11. The fact that the recipient owns a home shall not be a basis for refusing to receive and use lump-sum pension payments.

      12. The use of lump-sum pension payments to improve housing conditions shall be carried out in a non-cash manner.

      If the amount of lump sum pension payments is insufficient for the purposes specified in paragraph 6 of these Rules, the use of personal funds shall be permitted.

      13. It shall be prohibited to use lump sum pension payments for the acquisition by the recipient of real estate from the spouse or close relatives, as well as close relatives of the recipient’s spouse.

      The use of lump-sum pension payments for mortgage housing loan obligations shall be permitted in cases where the acquired (being acquired) residential property is owned by the applicant, his/her spouse or close relatives.

      14. It shall be prohibited to sell real estate registered as a property using lump sum pension payments for 5 (five) years, except in the following cases:

      1) the sale of mortgaged real estate by the mortgagee in accordance with the Law of the Republic of Kazakhstan "On Mortgage of Real Estate";

      2) the sale of real estate by a court decision in accordance with the procedure provided for by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      In the case specified in subparagraph 1) of this paragraph, the amount of the lump sum pension payment shall be subject to return by the pledgee to the recipient’s special account opened with the authorized operator within 5 (five) business days.

      The authorized operator shall transfer the amount of the lump sum pension payment to the UAPF within the timeframes established by the relevant agreement on the interaction between the authorized operator and the UAPF.

      The norm specified in this paragraph on the alienation of real estate registered as a property using lump-sum pension payments shall apply only to mortgage housing loans with a remaining repayment period of more than 5 years and for which there is an outstanding debt.

      To control the execution of this paragraph, the recipient in the personal account on the date of transfer of the lump sum pension payment shall sign an obligation to restrict the sale of real estate for which the lump sum pension payment was used, which is certified by an EDS or other electronic method established by the internal document of the authorized operator.

      15. In the event of termination of the agreement on housing construction savings or shared participation in housing construction, or assignment of the right under the agreement on shared participation in housing construction, the amount of the lump sum pension payment shall be returned to the recipient’s special account within 3 (three) business days for subsequent return to the UAPF within 3 (three) business days.

      16. In the event of the death of a depositor under a housing construction savings agreement, the amount of the lump sum pension payment shall be returned to the recipient’s account in the UAPF within 3 (three) business days.

      17. The conditions regarding the need to return lump sum pension payments shall not apply to cases where there are court decisions that have entered into legal force.

      18. It shall be prohibited to transfer as collateral the rights of a depositor under a housing construction savings agreement, the replenishment of which was made using a lump sum pension payment to a third party.

      19. The authorized operator shall approve by internal documents the procedure and timeframes for reviewing applications from applicants for lump-sum pension payments, a list of necessary documents to confirm the intended purpose of lump-sum pension payments to improve housing conditions, methods of their provision, and shall post this information on its Internet resource.

Section 1. Procedure for using lump-sum pension payments to improve housing conditions through a housing construction savings bank

      20. The authorized operator, represented by the housing construction savings bank (hereinafter referred to as Otbasy Bank), shall accept applications from applicants for lump-sum pension payments for the purposes specified in paragraph 6 of these Rules and shall consider them in the manner and within the timeframes established by the internal documents of Otbasy Bank.

      21. Within 2 (two) business days after reviewing the applicant’s application for a lump sum pension payment, Otbasy Bank shall send information on registered applications to the UAPF as part of an electronic notification in the manner established by the relevant agreement concluded with the UAPF.

      22. Within 5 (five) business days from the date of receipt of the electronic notification from Otbasy Bank, the UAPF shall transfer the amount of the lump sum pension payment to Otbasy Bank, which credits it to the applicant’s special account.

      23. After funds have been received into the special account, the applicant shall provide Otbasy Bank with documents confirming the intended purpose of the lump-sum pension payments for the purposes specified in subparagraphs 1), 2), 4), 5), 6), 7) of paragraph 6 of these Rules, within 20 (twenty) business days from the date of their receipt.

      24. After funds have been received into the special account, the applicant shall provide Otbasy Bank with documents confirming the intended purpose of the lump sum pension payments for the purposes specified in subparagraph 3) of paragraph 6 of these Rules, within 6 (six) years from the date of their receipt.

      25. In the event of failure to provide supporting documents within the established timeframe, lump sum pension payments are subject to return to the UAPF.

      26. In the event of an assignment, lump sum pension payments shall be transferred from the applicant’s special account to the special account of spouses and/or close relatives within 3 (three) business days from the date of submission of supporting documents.

      27. Otbasy Bank shall verify the documents provided by the applicant regarding the intended purpose of lump-sum pension payments within 10 (ten) business days from the date of their submission and transfers lump-sum pension payments for their intended purpose.

Section 2. Procedure for using lump-sum pension payments to improve housing conditions through second-tier banks

      28. Authorized operators represented by second-tier banks (hereinafter referred to as the Bank) shall accept applications from applicants for a lump-sum pension payment and documents from recipients for the purposes specified in subparagraph 2) of paragraph 6 of these Rules and consider them in the manner and within the timeframes established by the internal documents of the Bank.

      29. Within 2 (two) business days after reviewing and approving the application, the Bank shall send information on registered applications for lump-sum pension payments to the UAPF as part of an electronic notification in the manner established by the relevant agreement concluded with the UAPF.

      30. Within 5 (five) business days from the date of receipt of the electronic notification from the Bank, the UAPF shall transfer the amount of the lump sum pension payment to the Bank, which credits it to the applicant’s special account for subsequent use for the intended purpose specified in the application for the lump sum pension payment.

      31. The Bank shall transfer lump-sum pension payments for their intended purpose within 10 (ten) business days from the date of crediting the lump-sum pension payments to the special accounts of the applicant (recipient).

      32. In the event of an assignment, lump sum pension payments shall be transferred from the applicant’s special account to the special account of spouses and/or close relatives within 3 (three) business days from the date of submission of supporting documents.

      33. Authorized operators shall provide the UAPF with information monthly on accepted and approved applications for lump-sum pension payments, as well as information on the targeted use of lump-sum pension payments in the manner established by the relevant agreement between the UAPF and the authorized operator.

      34. The UAPF shall provide, every month, consolidated information on accepted and approved applications for lump-sum pension payments and the targeted use of lump-sum pension payments to the central executive body exercising management, as well as, within the limits stipulated by the legislation of the Republic of Kazakhstan, intersectoral coordination in the sphere of social protection of the population.