Түркістан облысының орта білім беру ұйымдарында психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидаларын бекіту туралы

Түркістан облысы әкiмдiгiнiң 2021 жылғы 24 қарашадағы № 258 қаулысы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2021 жылғы 3 желтоқсанда № 25520 болып тiркелдi. Күші жойылды - Түркістан облысы әкiмдiгiнiң 2022 жылғы 14 шілдедегі № 148 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - Түркістан облысы әкiмдiгiнiң 14.07.2022 № 148 қаулысымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

      "Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңының 6-бабының 2-тармағының 24-6) тармақшасына сәйкес, "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан Республикасының Заңының 27-бабының 2-тармағына, "Құқықтық актілер туралы" Қазақстан Республикасының Заңының 27-бабына сәйкес, Түркістан облысының әкімдігі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Түркістан облысының орта білім беру ұйымдарында психологиялық қызметтің жұмыс істеу Қағидалары осы қаулының қосымшасына сәйкес бекітілсін.

      2. Оңтүстік Қазақстан облысы әкімдігінің "Оңтүстік Қазақстан облысының орта білім беру ұйымдарында психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидаларын бекіту туралы" 2015 жылғы 20 сәуірдегі № 111 (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 3188 болып тіркелген) қаулысының күші жойылды деп танылсын.

      3. "Түркістан облысы әкімінің аппараты" мемлекеттік мекемесі Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы қаулыны Қазақстан Республикасының Әділет Министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы қаулыны оның ресми жарияланғаннан кейін Түркістан облысы әкімдігінің интернет-ресурсында орналастырылуын қамтамасыз етсін.

      4. Осы қаулының орындалуын бақылау Түркістан облысы әкімінің орынбасары С.А. Қалқамановқа жүктелсін.

      5. Осы қаулы оның алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Түркістан облысының әкімі У. Шукеев

  Түркістан облысы әкімдігінің
2021 жылғы 24 қарашадағы
№ 258 қаулысымен бекітілген

Түркістан облысының орта білім беру ұйымдарында психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидалары

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Түркістан облысының орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидалары (бұдан әрі - Қағидалар) Түркістан облысының орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің (бұдан әрі – психологиялық қызмет) жұмысын реттейді.

      2. Психологиялық қызмет Қазақстан Республикасының Конституциясы, "Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңы, 2002 жылғы 8 тамыздағы Бала құқықтары туралы Конвенциясы, "Психологиялық және әлеуметтік жұмыс" кәсіптік стандартын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2019 жылғы 30 мамырдағы № 292 бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 18764 болып тіркелген), "Педагог қызметкерлер мен оларға теңестірілген тұлғалардың лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338 бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 5750 болып тіркелген) және осы саладағы өзге де нормативтік құқықтық актілер, сондай-ақ осы Қағидалар шеңберінде жүзеге асырылады.

      3. Психологиялық қызмет орта білім беру ұйымының құрылымдық бөлімшесі болып табылады.

      4. Психологиялық қызметтің құрылымы білім беру ұйымдарының тұрпатына, түріне және қажеттіліктеріне, сондай-ақ педагог-психологтардың штат бірліктерінің санына қарай айқындалады.

      5. Психологиялық қызметтің құжаттамасы:

      1) осы орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмысын ұйымдастыру қағидаларын;

      2) білім беру ұйымының басшысы бекіткен психологиялық қызмет жұмысының күнтізбелік жоспарын;

      3) осы білім беру ұйымының басшысы бекітетін психологиялық диагностика (бұдан әрі - психодиагностика), психологиялық тренингтер, дамыту және түзету жұмыстары бағдарламаларын;

      4) психологиялық сабақтардың, тренингтердің және психологиялық жұмыстың басқа да нысандарының әдістемелік әзірлемелерді;

      5) психодиагностикалық әдістемелердің тізбесі және деректер банкін (әдістеменің авторлары мен әзірлеушілеріне міндетті түрде сілтеме жасай отырып);

      6) білім алушылардың психологиялық дамуының жеке карталары, топтық психологиялық портреттерін (психологиялық-педагогикалық);

      7) көпбалалы отбасынан шыққан білім алушыларының және ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балалардың (жетім балалардың) дерекқорын;

      8) денсаулық сақтау ұйымынан міндетті түрде растау ала отырып, денсаулығына байланысты проблемалары бар балалардың дерекқорын;

      9) девиантты мінез-құлықпен және қарым-қатынас қиындықтарымен білім алушылардың деректерқорын;

      10) дарынды және үлгерімі төмен балалардың деректерқорын;

      11) психологиялық тексеру нәтижелері, қорытындылар мен ұсынымдарды;

      12) білім беру ұйымы басшысының мөрімен бекітілген психологиялық қызметтің жұмыс түрлерін (психодиагностикалық, дамытушылық, түзету, ағартушылық, сараптамалық, әдістемелік жұмыстарды, жеке және топтық консультацияларды, психологиялық қызметтерге сұрау салуларды) есепке алуды тіркеу журналын;

      13) белгіленген кезеңдердегі (жартыжылдық, жыл) психологиялық қызметтің жұмысы туралы талдамалық есептерді қамтиды:

      6. Психологиялық қызмет жұмысының қорытындылары жергілікті жерлердегі білім беру органдары бекітетін білім беру ұйымдарының есептік құжаттамасында қамтылады.

2. Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің мақсаттары мен міндеттері

      7. Психологиялық қызметтің мақсаты - білім беру ұйымдарында білім алушылардың психологиялық денсаулығын сақтау, қолайлы әлеуметтік-психологиялық жағдай жасау және білім беру процесіне қатысушыларға психологиялық қолдау көрсету.

      8. Психологиялық қызметтің міндеттері:

      1) мектепте білім алушыларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді жүзеге асыру;

      2) білім алушыларды әлеуметтік құндылықтар жүйесіне бейімдеу;

      3) білім беру процесінің барлық қатысушыларына психологиялық көмек көрсетуді қамтамасыз ету;

      4) білім алушының әлеуметтік бейімсізденуінің туындау себептерінің алдын алу;

      5) әлеуметтік бейімсіздену, аддикциялар мен мінез-құлықтың девиациялары туындауының алдын алу іс-шараларын жоспарлау және жүзеге асыру;

      6) негізгі жалпы білім бағдарламаларын игеруде, әлеуметтік бейімдеуде және дамуда қиындықтарға тап болған адамдарды психологиялық ағарту және қолдау.

      9. Психологиялық қызмет мынадай функцияларды жүзеге асырады: мектептегі оқыту және тәрбиелеу процесін психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу, білім алушыларға (тәрбиеленушілерге) және білім беру процесінің басқа да қатысушыларына психологиялық көмек көрсету, әлеуметтік бейімсіздіктің туындауының алдын алу, ағарту қызметі.

      10. Мектептегі оқыту мен тәрбиелеу процесін психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу функциясы мыналарды қамтиды:

      1) оқыту және тәрбиелеу процесінде оқушылардың (тәрбиеленушілердің) психикалық, соматикалық және әлеуметтік амандығын сақтауға бағытталған кәсіби қызметті іске асыру;

      2) оқушылардың (тәрбиеленушілердің) құқықтарын Бала құқықтары туралы конвенцияға және Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қорғауға жәрдемдесу;

      3) әртүрлі бағдарларда және тағайындауда психологиялық диагностика жүргізу;

      4) оқушылардың жеке психологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, дамыту жұмыс жоспарларын қалыптастыру және іске асыру;

      5) білім беру ұйымында инновациялық үрдістерді психологиялық сүйемелдеу бағдарламаларын әзірлеу және іске асыру;

      6) белгіленген нысанда құжаттаманы жүргізу және оны тек кәсіби қызмет мақсатында пайдалану;

      7) оқушылардың жеке тұлғаларына құрмет таныту;

      8) жалпыға бірдей жалпы адами және ұлттық құндылықтар жүйесіне бейімдеу.

      11. Білім алушыларға (тәрбиеленушілерге) және білім беру процесінің басқа да қатысушыларына психологиялық көмек көрсету функциясы мыналарды қамтиды:

      1) оқушылапдың (тәрбиеленушілердің) жеке тұлғалық дамуына кедергі келтіретін факторларды анықтау және оларға әртүрлі психологиялық көрсету бойынша шараларды қолдану (психологиялық-түзету, оңалту және кеңес беру);

      2) нақты психологиялық-педагогикалық мәселелерді шешуде оқушыларға (тәрбиеленушілерге), ата-аналарға (заңды өкілдеріне) және педагогикалық ұжымға көмек көрсету;

      3) мұғалімдер ұжымын және ата-аналарды (заңды өкілдерін) оқушылардың (тәрбиеленушілердің) тұлғалық және әлеуметтік даму мәселелеріне бағдарлау мақсатында зерттеу жұмыстарының материалдары бойынша психологиялық-педагогикалық қорытындыларды шығару;

      4) оқушылардың (тәрбиеленушілердің), мұғалімдер мен ата-аналардың (заңды өкілдердің) психологиялық мәдениетін, оның ішінде жыныстық тәрбие мәдениетін қалыптастыру;

      5) мектеп қызметкерлерін осы білім беру мекемеің дамуы, әлеуметтік-психологиялық құзыретін арттыруға бағытталған психологияны практикалық пайдалану мәселелері бойынша мектеп қызметкерлеріне кеңес беру.

      12. Әлеуметтік бейімсіздіктің туындауының алдын алу функциясы мыналарды қамтиды:

      1) мектептің әлеуметтік саласын үйлестіруге жағдай жасау, әлеуметтік бейімсізденудің туындауына жол бермейтін алдын алу іс-шараларын жүзеге асыру;

      2) оқушылардың психологиялық және әлеуметтік жағдайын бағалау рәсімдерін жүзеге асыру;

      3) оқушыларпға бейімделу, дағдарысқа дейінгі және дағдарыс кезеңдерінде көмек көрсету бойынша мұғалімдерге, ата-аналарға (заңды өкілдеріне), тәрбиелеушілер мен білім беру ұйымдардың басқа қызметкерлеріне ұсыныстарды әзірлеу;

      4) оқушылардың (тәрбиеленушілердің) дамуындағы ауытқулар деңгейін, сондай-ақ әлеуметтік дамуындағы әртүрлі бұзылыстар деңгейін анықтау және оларға психикалық-педагогикалық түзетуді жасау;

      5) әлеуметтік және психологиялық қарым-қатынас тренингтерін өткізу; 6) рефлексия, оқушылардың қиындықтарын анықтау және қызметін түзету әдістері мен амалдарын қолдану;

      7) оқушылардың психикалық және тұлғалық дамудағы, оның ішінде әлеуметтік тұрғыдан осал және киын өмірлік жағдайға тап болуы ықтимал сәтсіздіктің алдын алу жұмысты жоспарлау және ұйымдастыру.

      13. Ағарту қызмет функциясы мыналарды қамтиды:

      1) қойылған мақсаттарға және/немесе нұсқаулар мен талаптарға сәйкес психологиялық материалдарды әзірлеу;

      2) оқушыларды оқыту үшін қолайлы ортаны құру;

      3) психологиялық ағартуды жүзеге асыру.

      14. Психологиялық қызмет жеке және топтық негізде білім алушыларға және педагог қызметкерлерге жұмыстың диагоностикалық, дамытушылық, түзету және профилактикалық түрлері кешенін жүргізу үшін жекелеген ғимараттарға орналасқан және қажетті жағдайлармен қамтамасыз етілген педагог-психолог кабинеті базасында жұмыс істейді.

      15. Психологиялық қызметтің жұмысын облыстық деңгейдегі әдістемелік орталық, аудандық (қалалық) деңгейдегі білім бөлімдері үйлестіреді.

      16. Психологиялық қызметтің жұмысы педагогикалық және медициналық қызметкерлермен, оның ішінде денсаулық сақтау жүйесімен, қамқоршылық және қорғаншылық органдарымен, ата-аналар қауымдастығымен тығыз байланыста жүзеге асырылады.

      17. Психологиялық қызмет педагог-психологтардың әдістемелік бірлестіктерімен, психологиялық орталықтармен, тәжірибелі психологтар кафедралары мен қауымдастықтарымен, білім бөлімдерінің әдістемелік кабинеттерімен өзара іс-қимыл жасайды.

      18. Педагог-психолог өз қызметінде:

      1) лауазымдық міндеттері: оқушылардың психологиялық және әлеуметтік әл-ауқатын сақтауға бағытталған қызметті жүзеге асырады;

      2) баланың құқықтарын қорғау жөніндегі Конвенцияға сәйкес жеке адамның құқықтарын қорғауға жәрдемдеседі;

      3) білім алушылардың, тәрбиеленушілердің жеке басын дамытуға кедергі келтіретін факторларды анықтайды және әртүрлі психологиялық көмек көрсету бойынша шаралар қабылдайды (психокоррекциялық, оңалту және консультативтік);

      4) білім алушыларға, тәрбиеленушілерге, оқушылардың ата-аналарына немесе оларды алмастыратын тұлғаларға, педагогикалық ұжымға нақты психологиялық мәселелерді шешуде көмек көрсетеді;

      5) әр түрлі бейіндегі және арналуындағы психологиялық диагностика жүргізеді;

      6) оқытушылар ұжымын, сондай-ақ оқушылардың ата-аналарын немесе оларды алмастыратын тұлғалардың білім алушылардың, тәрбиеленушілердің жеке және әлеуметтік даму мәселелерінде бағдарлау мақсатында зерттеу жұмыстарының материалдары бойынша психологиялық-педагогикалық қорытынды жасайды. Белгіленген нысан бойынша құжаттаманы жүргізеді;

      7) инклюзивті білім беру қағидасын дамытады;

      8) білім алушылар мен тәрбиеленушілер арасында киберкультура мен кибергигиенаны дамытады;

      9) оқушылардың жеке және гендерлік ерекшеліктерін ескере отырып, білім беру қызметінің дамыту және түзету бағдарламаларын жоспарлауға және әзірлеуге қатысады, олардың әртүрлі өмірлік жағдайларда бағдарлауға және кәсіби өзін-өзі анықтау мәселелерінде дайындығын дамытуға ықпал етеді;

      10) дарынды білім алушыларды, тәрбиеленушілерді, ерекше білім беру қажеттіліктері бар білім алушыларды психологиялық қолдауды жүзеге асырады, олардың дамуына жәрдемдеседі;

      11) оқушылардың даму дәрежесін анықтайды, балалар мен жасөспірімдердің әлеуметтік дамуының бұзылуына диагностика жасайды, оларға психологиялық-педагогикалық түзету жүргізеді;

      12) білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, педагог қызметкерлердің және оқушылардың немесе оларды алмастыратын адамдардың ата-аналарының психологиялық мәдениетін қалыптастырады;

      13) білім беру ұйымының қызметкерлеріне білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, педагогтердің, оқушылардың ата-аналарының немесе оларды алмастыратын адамдардың әлеуметтік-психологиялық құзыреттілігін арттыруға бағытталған психологияны практикалық қолдану мәселелері бойынша кеңес береді;

      14) педагогикалық, әдістемелік кеңестердің, ата-аналар жиналыстарының, педагогикалық консилиум, сауықтыру, тәрбие және басқа да іс-шаралардың жұмысына қатысады;

      15) кәсіби құзыреттілікті, оның ішінде ақпараттық-коммуникациялық құзыреттілікті арттырады;

      16) буллинг, суицидтің алдын алу жұмыстарын жүргізеді;

      17) білім беру процесі кезінде оқушылардың өмірін, денсаулығын және құқықтарын қорғауды қамтамасыз етеді;

      18) еңбекті қорғау, қауіпсіздік техникасы және өртке қарсы қорғау ережелері мен нормаларын орындайды;

      19) білім беру ұйымдарында барлық білім беру процессіне субъектілердің қатысуымен "Құндылықтарға негізделген білім беру" тұжырымдамасын енгізеді, оның ішінде отбасылар балалар.

      20) білім алушылар, тәрбиеленушілер, арасында академиялық адалдық қағидаларын, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениеттің алдын алады.

      19. Білім беру ұйымының педогог-психологының "Психология" мамандығы бойынша жоғары білімі немесе бейіні бойынша жоғары медициналық білімі болуы тиіс.

      20. Үкіметінің Лауазымдық жалақы, еңбек демалысының ұзақтығы, тарифтелген педагогикалық жүктеме Қазақстан Республикасы Үкіметінің "Азаматтық қызметшілерге, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлеріне, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы" 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 қаулысына сәйкес белгіленеді.

      21. Педагог-психолог мыналарды қамтамасыз етеді:

      1) психологиялық диагностика нәтижелерінің дұрыстығы, пайдаланылған диагностикалық және түзету әдістерінің барабарлығы, ұсынымдар мен тұжырымдардың негізділігі, психологиялық ақпараттың құпиялылығы;

      2) психологиялық қызметтің есепке алу-есеп беру құжаттамасын жүргізу және сақтау;

      3) кәсіптік психологиялық әдепті сақтау;

      4) психологиялық қызметтің жұмысына берілген материалдық-техникалық құралдардың сақталуын.

      22. Педагог-психолог әкімшілік бағыты бойынша білім беру ұйымының басшысына, кәсіптік бағыты бойынша аудандық (қалалық) білім бөлімдерінің әдістемелік кабинетінің педагог-психологтардың жұмысын жетекшілік ететін маманға бағынады.

3. Қорытынды ереже

      23. Білім беру ұйымының басшысы психологиялық қызметтің жұмысын қамтамасыз етеді.

Об утверждении Правил деятельности психологической службы в организациях среднего образования Туркестанской области

Постановление акимата Туркестанской области от 24 ноября 2021 года № 258. Зарегистрировано в Министерстве юстиции Республики Казахстан 3 декабря 2021 года № 25520. Утратило силу постановлением акимата Туркестанской области от 14 июля 2022 года № 148

      Сноска. Утратило силу постановлением акимата Туркестанской области от 14.07.2022 № 148 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с подпунктом 24-6) пункта 2 статьи 6 Закона Республики Казахстан "Об образовании", пунктом 2 статьи 27 Закона Республики Казахстан "О местном государственном управлении и самоуправлении в Республике Казахстан", со статьей 27 Закона Республики Казахстан "О правовых актах", акимат Туркестанской области ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить Правила деятельности психологической службы в организациях среднего образования Туркестанской области согласно приложению к настоящему постановлению.

      2. Признать утратившим силу постановление акимата Южно-Казахстанской области "Об утверждении Правил деятельности психологической службы в организациях среднего образования Южно-Казахстанской области" от 20 апреля 2015 года № 111 (зарегистрировано в реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 3188).

      3. Государственному учреждению "Аппарат акима Туркестанской области" в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан, обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего постановления в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего постановления на интернет-ресурсе акимата Туркестанской области после его официального опубликования.

      4. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на заместителя акима Туркестанской области Калкаманова С.А.

      5. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Аким Туркестанской области У. Шукеев

  Утверждено постановлением
Акимата Туркестанской области
от 24 ноября 2021 года № 258

Правила деятельности психологической службы в организациях среднего образования Туркестанской области

1. Общие положения

      1. Настоящие Правила деятельности психологической службы в организациях среднего образования Туркестанской области (далее - Правила) регулируют работу психологической службы в организациях среднего образования Туркестанской области (далее – психологическая служба).

      2. Психологическая служба осуществляется в рамках Конституции Республики Казахстан, Закона Республики Казахстан "Об образовании", Конвенции о правах ребенка от 8 августа 2002 года, приказа Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 30 мая 2019 года № 292 "Об утверждении профессионального стандарта "Психологическая и социальная работа" (зарегистрировано в реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 18764), приказа Министра образования и науки Республики Казахстан от 13 июля 2009 года № 338 "Об утверждении Типовых квалификационных характеристик должностей педагогических работников и приравненных к ним лиц" (зарегистрировано в реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 5750) и иных нормативных правовых актов в этой области, а также настоящих Правил.

      3. Психологическая служба является структурным подразделением организации среднего образования.

      4. Структура психологической службы определяется типом, видом и потребностями организаций образования, а также количеством штатных единиц педагогов-психологов.

      5. Документация психологической службы включает:

      1) настоящие Правила организации деятельности психологической службы в организациях среднего образования;

      2) календарный план работы Психологической службы, утвержденный руководителем организации образования;

      3) программы психологической диагностики (далее - психодиагностики), психологических тренингов, развивающей и коррекционной работы, утверждаемые руководителем данной организации образования;

      4) методические разработки психологических занятий, тренингов и других форм психологической работы; 

      5) перечень и банк данных психодиагностических методик (с обязательной ссылкой на авторов и разработчиков методики);

      6) индивидуальные карты психологического развития обучающихся, групповые психологические портреты (психолого-педагогические);

      7) база данных обучающихся многодетных детей и оставшихся без попечения родителей (детей-сирот);

      8) база данных детей, имеющих проблемы со здоровьем, с обязательным подтверждением от организации здравоохранения;

      9) базы данных обучающихся с девиантным поведением и трудностями общения;

      10) база данных одаренных и не успевающихся детей;

      11) результаты психологического обследования, заключения и рекомендации;

      12) журнал регистрации учета видов работ Психологической службы (психодиагностической, развивающей, коррекционной, просветительской, экспертной, методической работы, индивидуальных и групповых консультаций, запросов на психологические услуги), скрепленный печатью руководителя организации среднего образования;

      13) аналитические отчеты о деятельности Психологической службы за установленные периоды (полугодие, год).

      6. Итоги работы психологической службы содержатся в отчетной документации организаций образования, утверждаемый органами образования на местах.

2. Цели и задачи психологической службы в организациях среднего образования

      7. Цель психологической службы - сохранение психологического здоровья обучающихся в организациях образования, создание благоприятных социально-психологических условий и оказание психологической поддержки участникам образовательного процесса.

      8. Задачи психологической службы:

      1) осуществление психолого-педагогическое сопровождение обучающихся в школе;

      2) приобщение обучающихся к системе социальных ценностей;

      3) обеспечение психологической помощи всем участникам образовательного процесса;

      4) предупреждение причин возникновения социальной дезадаптации обучающегося;

      5) планирование и реализация мероприятий по профилактике возникновения социальной дезадаптации, аддикций и девиаций поведения;

      6) психологическое просвещение и поддержка лиц, испытывающих трудности в освоении основных общеобразовательных программ, развитии и социальной адаптации.

      9. Психологическая служба осуществляет функции: психолого-педагогическое сопровождение образовательного и воспитательного процесса в школе, оказание психологической помощи обучающимся (воспитанникам) и другим участникам образовательного процесса, профилактика возникновения социальной дезадаптации, просветительская деятельность.

      10. Функция психолого-педагогическое сопровождение образовательного и воспитательного процесса в школе включает:

      1) осуществление профессиональную деятельность, направленную на сохранение психического, соматического и социального благополучия обучающихся (воспитанников) в процессе воспитания и обучения;

      2) содействие охране прав, обучающихся (воспитанников) в соответствии с Конвенцией о правах ребенка и законодательством Республики Казахстан;

      3) проведение психологическую диагностику различного профиля и предназначения;

      4) формирование и реализация планов развивающей работы с обучающимися с учетом их индивидуально-психологических особенностей;

      5) разработка и реализация программ психологического сопровождения инновационных процессов в образовательной организации;

      6) ведение документации по установленной форме и использование ее исключительно в целях профессиональной деятельности;

      7) проявление уважение к личности обучающихся;

      8) приобщение к системе общечеловеческих и национальных ценностей в их единстве.

      11. Функция оказания психологической помощи обучающимся (воспитанникам) и другим участникам образовательного процесса включает:

      1) определение факторов, препятствующих развитию личности обучающихся (воспитанников), и принятие мер по оказанию им различного вида психологической помощи (психо-коррекционной, реабилитационной и консультативной);

      2) оказание помощи обучающимся (воспитанникам), родителям (законным представителям), педагогическому коллективу в решении конкретных психолого-педагогических проблем;

      3) составление психолого-педагогические заключения по материалам исследовательских работ с целью ориентации преподавательского коллектива, а также родителей (законных представителей) в проблемах личностного и социального развития обучающихся (воспитанников);

      4) формирование психологическую культуру обучающихся (воспитанников), педагогических работников и родителей (законных представителей), в том числе и культуру полового воспитания;

      5) консультирование работников школы по вопросам развития данного образовательного учреждения, практического применения психологии, ориентированной на повышение социально-психологической компетентности. 

      12. Функция профилактика возникования социальной дезадаптации включает:

      1) способствовать гармонизации социальной сферы школы и осуществлять превентивные мероприятия по профилактике возникновения социальной дезадаптации;

      2) осуществление процедуры оценивания психологического и социального состояния обучающихся;

      3) вырабатка рекомендации педагогам, родителям (законным представителям), воспитателям и иным работникам образовательных организаций по оказанию помощи обучающимся в адаптационный, предкризисный и кризисный периоды;

      4) определение степени отклонений (умственных, физических, эмоциональных) в развитии обучающихся (воспитанников), а также различного вида нарушений социального развития и проведение их психолого-педагогическую коррекцию;

      5) проведение социально-психологические тренинги общения;

      6) применения методы и приемы рефлексии, выявления затруднений и коррекции деятельности обучающихся;

      7) планирование и организация работу по предупреждению возможного неблагополучия в психическом и личностном развитии обучающихся, в том числе социально уязвимых и попавших в трудные жизненные ситуации.

      13. Функция просветительская деятельность включает:

      1) разработка психологических материалов в соответствии с заданными целями и/или в соответствии с инструкциями и требованиями;

      2) создавание благоприятной среды для обучающихся;

      3) осуществление психологического просвещения.

      14. Психологическая служба функционирует на базе кабинета педагога-психолога, расположенного в отдельных помещениях и обеспеченного необходимыми условиями для проведения комплекса диагностических, развивающих, коррекционных и профилактических видов работ с обучающимися и педагогическими работниками в индивидуальной или групповой основе.

      15. Работу психологической службы координируют методический центр на областном уровне, отделы образования на районном (городском) уровне.

      16. Работа психологической службы осуществляется в тесном контакте с педагогическими и медицинскими работниками, в том числе с системой здравоохранения, органами опеки и попечительства, родительской общественностью.

      17. Психологическая служба взаимодействует с методическими объединениями педагогов-психологов, психологическими центрами, кафедрами и ассоциациями опытных психологов, методическими кабинетами отделов образования.

      18. Педагог-психолог в своей деятельности:

      1) должностные обязанности: осуществляет деятельность, направленную на сохранение психологического и социального благополучия учащихся;

      2) содействует охране прав личности в соответствии с Конвенцией по охране прав ребенка;

      3) определяет факторы, препятствующие развитию личности обучающихся, воспитанников и принимает меры по оказанию различной психологической помощи (психокоррекционной, реабилитационной и консультативной);

      4) оказывает помощь обучающимся, воспитанникам, родителям или лицам, их заменяющим, педагогическому коллективу в решении конкретных психологических проблем;

      5) проводит психологическую диагностику различного профиля и предназначения;

      6) составляет психолого-педагогическое заключение по материалам исследовательских работ с целью ориентации коллектива преподавателей, а также родителей учащихся или лиц, их заменяющих, в вопросах личностного и социального развития обучающихся, воспитанников. Ведет документацию по установленной форме;

      7) развивает принцип инклюзивного образования;

      8) развивает киберкультуру и кибергигиену среди обучающихся и воспитанников;

      9) участвует в планировании и разработке развивающих и коррекционных программ образовательной деятельности с учетом индивидуальных и гендерных особенностей учащихся, способствует развитию у них готовности к ориентации в различных жизненных ситуациях и в вопросах профессионального самоопределения;

      10) осуществляет психологическую поддержку одаренных обучающихся, воспитанников, обучающихся с особыми образовательными потребностями, содействует их развитию;

      11) определяет степень развития учащихся, диагностирует нарушения социального развития детей и подростков, проводит их психолого-педагогическую коррекцию;

      12) формирует психологическую культуру обучающихся, воспитанников, педагогических работников и родителей учащихся или лиц, их заменяющих;

      13) обеспечивает толерантную культуру поведения всех участников образовательного процесса;

      14) консультирует работников организации образования по вопросам практического применения психологии, ориентированной на повышение социально-психологической компетентности обучающихся, воспитанников, педагогов, родителей учащихся или лиц, их заменяющих;

      15) участвует в работе педагогических, методических советов, родительских собраний, педагогического консилиума для родителй, оздоровительных, воспитательных и других мероприятий;

      16) повышает профессиональную компетентность, в том числе информационно-коммуникационную;

      17) проводит работу по профилактике буллинга, суицида;

      18) обеспечивает охрану жизни, здоровья и прав учащихся в период образовательного процесса;

      19) выполняет правила безопасности и охраны труда, противопожарной защиты;

      20) внедряет концепцию "Образование, основанное на ценностях" в организации с участием всех субъектов образовательного процесса, в том числе семьи детей;

      20) прививает антикоррупционную культуру, принципы академической честности среди обучающихся, воспитанников, педагогов и других работников.

      19. Педогог-психолог организации образования должен иметь высшее образование по специальности "Психология" или высшее медицинское образование по профилю.

      20. Должностной оклад, продолжительность трудового отпуска, тарифицированная педагогическая нагрузка устанавливаются в соответствии с постановлением Правительства Республики Казахстан от 31 декабря 2015 года № 1193 "О системе оплаты труда гражданских служащих, работников организаций, содержащихся за счет средств государственного бюджета, работников казенных предприятий".

      21. Педагог-психолог обеспечивает:

      1) достоверность результатов психологической диагностики, адекватность использованных диагностических и коррекционных методов, обоснованность рекомендаций и выводов, конфиденциальность психологической информации;

      2) ведение и хранение учетно-отчетной документации Психологической службы;

      3) соблюдение профессиональной психологической этики;

      4) сохранность материально-технических средств, предоставленных на работу Психологической службы.

      22. Педагог-психолог по административному направлению подчиняется руководителю организации образования, по профессиональному направлению-специалисту курирующему работу педагогов-психологов методического кабинета районных (городских) отделов образования.

3. Заключительное положение

      23. Руководитель организации образования обеспечивает работу психологической службы.