Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің кейбір бұйрықтарына өзгерістер мен толықтыру енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2022 жылғы 29 сәуірдегі № 159 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2022 жылғы 29 сәуірде № 27841 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің өзгерістер мен толықтыру енгізілетін кейбір бұйрықтарының тізбесі бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Электр энергетикасын дамыту департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркегеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалғаны туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының энергетика вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

     
      Қазақстан Республикасы
Энергетика министрі
Б. Акчулаков

 

      "КЕЛІСІЛДІ"
Қазақстан Республикасы
Цифрлық даму, инновациялар және
аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Энергетика министрі
2022 жылғы 29 сәуірдегі
№ 159 Бұйрығымен
бекітілген

Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің өзгерістер мен толықтыру енгізілетін кейбір бұйрықтарының тізбесі

      1. "Электр қуатының нарығын ұйымдастыру және оның жұмыс істеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2015 жылғы 27 ақпандағы № 152 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 10612 болып тіркелген):

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Электр қуатының нарығын ұйымдастыру және оның жұмыс істеу қағидаларында:

      2-тармақта:

      2) тармақша жаңа редакцияда жазылсын:

      "2) аралас орташалау әдісі – бұл өнеркәсіптік кешен тұтынатын электр қуатының есептік кезеңдегі (күнтізбелік ай) максималды мәнін анықтау (есептеу) әдісі, оған сәйкес өнеркәсіптік кешен тұтынатын электр қуатының есептік кезеңдегі (күнтізбелік ай) максималды мәні импортталатын электр қуатын шегере отырып, аталған есептік кезеңнің (күнтізбелік айдың) барлық бақылау кезеңдеріндегі өнеркәсіптік кешеннің нетто-қуатының тиісті орташа мәні ретінде айқындалады;";

      мынадай мазмұндағы 14-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "14-1) импортталатын электр қуаты – Қазақстан Республикасы аумағының шегінен тыс жерлерден жеткізілетін электр энергиясының орташа айлық қуаты.";

      26) тармақша жаңа редакцияда жазылсын:

      "26) толық орташалау әдісі - есептік кезеңде (күнтізбелік айда) энергия беруші ұйымның электр қуатын тұтынуының максималды мәнін айқындау (есептеу) әдісі, оған сәйкес есептік кезеңде (күнтізбелік айда) энергия беруші ұйымның электр қуатын тұтынуының максималды мәні осы энергия беруші ұйымның жеке желілерінде және шаруашылық мұқтаждарына электр энергиясының ысырабын жабу үшін тұтынған электр қуатының мәні импортталатын электр қуатын шегере отырып, осы есептік кезеңдегі (күнтізбелік айда) орташа мән ретінде айқындалады;";

      31) тармақша жаңа редакцияда жазылсын:

      "31) ішінара орташалау әдісі - есептік кезеңде (күнтізбелік ай) ішінде қуат нарығы тұтынушысының электр қуатын тұтынуының максималды мәнін айқындау (есептеу) әдісі, оған сәйкес есептік кезеңде (күнтізбелік айда) қуат нарығы тұтынушысының электр қуатын тұтынуының максималды мәні импортталатын электр қуатын шегере отырып, осы есептік кезеңнің (күнтізбелік айдың) барлық бақылау кезеңдері үшін қуат нарығы тұтынушысының электр қуатын тұтынуының тиісті орташа мәні ретінде айқындалады;";

      48-тармақ жаңа редакцияда жазылсын:

      "48. Заңның 15-3-бабы 2-тармағының бірінші абзацына сәйкес көтерме сауда нарығының субъектілері болып табылатын энергиямен жабдықтаушы, энергия беруші ұйымдар мен тұтынушылар тұтынуға арналған болжамды өтінімдерді қалыптастырады, онда өздерінің құрамында меншік, жалдау құқығындағы немесе өзге де заттай құқықтағы генерациялайтын көздердің электр қуаты есебінен жабылмайтын, алдағы және келесі күнтізбелік жылдардың әрбір айына импортталатын электр қуатын есепке алмай, тұтыну электр қуатының максималды мәндерін (бұдан әрі – тұтынудың максималды айлық қуаты) көрсетеді және оларды есепті жылдың алдындағы жылдың бірінші тамызынан кешіктірмей жүйелік операторға жібереді. Бұл ретте энергиямен жабдықтаушы ұйымдар өздерінің болжамды өтінімдерінде осы энергиямен жабдықтаушы ұйымдар электрмен жабдықтау қызметін көрсетуді жоспарлаған электр энергиясының бөлшек сауда нарығының субъектілері болып табылатын тұтынушыларға тиесілі максималды айлық тұтыну қуаттарының бөлігін ғана көрсетеді.

      Көтерме сауда нарығының субъектілері болып табылатын және тұлғалар тобының тізіліміне енгізілген тұлғалар тобына кіретін тұтынушылар тұтынуға арналған болжамды өтінімдерді қалыптастырады, онда өздерінің құрамында меншік, жалдау құқығындағы немесе өзге де заттай құқықтағы генерациялайтын көздердің электр қуаты есебінен, сондай-ақ өздерімен бірге тиісті тұлғалар тобының тізіліміне енгізілген энергия өндіруші ұйымдардың электр қуаты есебінен жабылмайтын, алдағы және келесі күнтізбелік жылдардың әрбір айына импортталатын электр қуатын есепке алмай, тұтынудағы электр қуатының максималды мәндерін (бұдан әрі – тұлғалар тобының тұтынушылары үшін тұтынудың максималды айлық қуаты) көрсетеді және оларды есепті жылдың алдындағы жылдың бірінші тамызынан кешіктірмей жүйелік операторға жібереді.

      Осы тармақта көрсетілген тұтынуға арналған болжамды өтінімдер осы Қағидаларға 3-1-қосымшаға сәйкес нысанда ресімделеді.";

      2. "Жүйелік оператордың қызмет көрсету, жүйелік және қосалқы көрсетілетін қызметтер нарығын ұйымдастыру және оның жұмыс істеу қағидаларын бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 691 бұйрығында (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 12562 болып тіркелген):

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Жүйелік оператордың қызмет көрсету, жүйелік және қосалқы көрсетілетін қызметтер нарығын ұйымдастыру және оның жұмыс істеу қағидаларында:

      3-тармақ жаңа редакцияда жазылсын:

      "1) веб-сайт – жеке тұлғалар немесе ұйымның компьютер желілеріндегі ортақ мекенжайы (домендік атауы немесе ІP-мекенжайы) бар электрондық құжаттар жүйесі (деректер және код файлы);

      2) веб-интерфейс – бұл құралдардың жиынтығы, оның көмегімен пайдаланушы браузер арқылы веб-сайтпен немесе кез келген басқа да қосымшалармен өзара іс-қимыл жасайды;

      3) диспетчер – төмен тұрған диспетчерлік орталықтың диспетчеріне немесе электр энергетикасы субъектілерінің жедел персоналына тиісті диспетчерлік орталықтың операциялық аймағында электр энергетикасының режимі мен электр жабдығын, құрылғылары мен электр желілерін пайдаланудың жай-күйін басқару жөнінде диспетчерлік орталықтың атынан командалар мен өкімдер беруге уәкілетті қызметкер;

      4) диспетчерлік команда – жоғары тұрған диспетчерлік орталықтың диспетчері байланыс арналары бойынша төмен тұрған диспетчерлік орталықтың диспетчеріне немесе электр энергетикасы субъектілерінің жедел персоналына технологиялық жұмыс режимдері мен электр жабдығын, құрылғылары мен электр желілерін пайдалану жай-күйін басқару жөнінде нақты іс-қимыл (іс-қимылдар) жасауға (жасаудан қалыс қалуға) беретін нұсқауы;

      5) жедел басқару – көрсетілген жабдықтың, құрылғылар мен электр желілерінің пайдаланылу жай-күйі тиісті диспетчерлік орталық диспетчерінің командасы бойынша ғана өзгертілетін электр жабдығын, құрылғылар мен электр желілерінің пайдаланылу жай-күйін басқаруды ұйымдастыру;

      6) жедел жүргізу – көрсетілген жабдықпен, құрылғылармен және электр желілерімен операцияларды орындау кезінде көрсетілген жабдық пен құрылғы бар жедел-диспетчерлік басқарудың жоғары тұрған диспетчерінің рұқсатымен жүргізілетін электр жабдығының, құрылғылар мен электр желілерінің пайдаланылу жай-күйін басқаруды ұйымдастыру;

      7) жоспарлау жүйесі – электр энергиясының көтерме сауда нарығы субъектілерінің электр энергиясын өндіру-тұтыну жөніндегі өтінімдерін бір күн бұрын беру, электр энергиясын өндірудің-тұтынудың тәуліктік кестесін қалыптастыру, сондай-ақ күнбе-күн өтінімдерін (бекітілген тәуліктік кестесін түзету) беруге арналған бағдарламалық-техникалық құралдар жиынтығы;

      8) жүйелік шектеулер – Қазақстан БЭЖ-інің технологиялық жұмыс істеу параметрлерінің шекті рұқсат етілетін мәндері;

      9) Қазақстанның біртұтас электр энергетикалық жүйесінің (Қазақстан БЭЖ-і) қалыпты жұмыс режимі – режимді жоспарлау кезінде көзделген электр энергетикасы жүйесінің барлық элементтері жұмыс істейтін және жасалған шарттардың талаптарына сәйкес электр энергиясының барлық тұтынушыларын электрмен жабдықтауды қамтамасыз ететін қалыптасқан жұмыс режимі;

      10) Қазақстан БЭЖ-інің авариядан кейінгі жұмыс режимі – электр энергетикасы жүйесінің зақымданған элементін авариялық ажыратудан кейін туындайтын және қалыпты жұмыс режимін қалпына келтіргенге дейін жалғасатын қалыптасқан режим;

      11) Қазақстанның БЭЖ-і электр қуатының резерві – шартта көзделген талаптарға сәйкес келетін қажетті құрылымы, шамасы, сондай-ақ диспетчерлендіруге дайындық дәрежесі бар энергия өндіруші ұйымдар агрегаттарының электр қуаты;

      12) Қазақстан Республикасы электр энергиясының көтерме сауда нарығында электр энергиясын өндірудің-тұтынудың нақты теңгерімі (бұдан әрі – нақты теңгерім) – жүйелік оператор есепті кезеңде жасаған электр энергиясының орталықсыздандырылған және орталықтандырылған сауда нарықтарында, теңгерімдеуші нарығында өндірілген, берілген және тұтынылған электр энергиясының көлемін атаулы бөлуді белгілейтін құжат. Нақты теңгерім Қазақстан Республикасы электр энергиясының көтерме сауда нарығы субъектілерінің арасында өзара есеп айырысу жүргізу үшін негіз болып табылады;

      13) орталықтандырылған жедел-диспетчерлік басқару – жүйелік оператор жүзеге асыратын Қазақстан Республикасының біртұтас электр энергетикалық жүйесі сенімділігінің нормативтік деңгейін және электр энергиясының нормативтік сапасының сақталуын қамтамасыз ететін энергия өндіруші, энергия беруші, энергиямен жабдықтаушы ұйымдар мен электр энергиясын тұтынушылардың техникалық келісілген жұмысын үздіксіз басқару процесі;

      14) цифрлық майнинг – блокчейн арқылы ақпараттандыру объектілеріндегі деректер блоктарының тұтастығын растауды қамтамасыз ететін, деректерді шифрлаудың және өңдеудің берілген алгоритмдеріне сәйкес компьютерлік, энергетикалық қуаттарды пайдалана отырып, есептеу операцияларын жүргізу процесі;

      15) электр энергиясын сатып алу-сату шарты – электр энергиясының көтерме сауда нарығы субъектілерінің арасында белгіленген кезеңде оларды табиғи жеткізумен электр энергиясын сатып алуға-сатуға жасалатын келісім;

      16) электрмен жабдықтауды шектеу – тұтынушыға электр энергиясын беруді толық немесе ішінара тоқтату;

      17) электр энергиясын өндірудің-тұтынудың тәуліктік кестесі – электр энергиясын орталықсыздандырылған сатып алу-сату және электр энергиясының орталықтандырылған сауда нарықтарындағы көтерме сауда нарығына қатысушылар жасасқан электр энергиясын сатып алу-сату шарттарына сәйкес күнтізбелік әрбір тәулікте электр энергиясын өндіру мен тұтынудың сағат сайынғы шамаларын регламенттейтін, жүйелік оператор бекіткен құжат (бұдан әрі – тәуліктік кесте).

      Осы Қағидаларда пайдаланылатын өзге де ұғымдар мен терминдер Қазақстан Республикасының электр энергетикасы саласындағы заңнамасына сәйкес қолданылады.";

      6-тармақтың 11) тармақшасы жаңа редакцияда жазылсын:

      11) "электр энергиясын беру және тұтыну режимдерін жүргізу бойынша өкімдер береді, сондай-ақ цифрлық майнинг жөніндегі қызметті жүзеге асыратын тұлғалар үшін электр энергиясын өндіру-тұтынудың тәуліктік кестесін қалыптастыру және іске асыру кезінде, электр энергиясының немесе генерациялайтын қондырғылар қуатының тапшылығы туындаған кезде, сондай-ақ авариялық жағдайларды болдырмау үшін электр энергиясын жоспарлы жеткізуді шектеу немесе төмендету бойынша шаралар қабылдайды.

      Бұл ретте, Қазақстан БЭЖ-інің жекелеген аймақтарында электр энергиясының профициті болған жағдайда, Қазақстан БЭЖ-інің Солтүстік аймағынан Оңтүстік аймағына ағындарды ескере отырып, жүйелік оператор осы аймақта:

      Қазақстан Республикасы Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрінің 2020 жылғы 13 қазандағы № 384/НҚ бұйрығымен бекітілген Цифрлық майнингті жүзеге асыру жөніндегі қызмет туралы ақпарат беру қағидаларына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 21445 болып тіркелген) сәйкес өз қызметі туралы ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету саласындағы уәкілетті органды хабардар еткен;

      меншік құқығында немесе өзге де заңды негізде оларға тиесілі цифрлық майнинг жөніндегі қызметті жүзеге асыруға арналған жабдықтың жиынтық қуаты сұратылған электр энергиясын тұтынуға сәйкес келетін цифрлық майнинг жөніндегі қызметті жүзеге асыратын тұлғалар үшін тұтынылған электр қуатына тікелей пропорционалды енгізілген шектеулерді алып тастайды.

      Ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету саласындағы уәкілетті орган электр энергетикасы саласында басшылықты жүзеге асыратын уәкілетті органға өз қызметі туралы хабардар еткен тұлғалар туралы мәліметтерді жолдайды, олар мыналарды қамтиды:

      кедендік жүк декларациясының көшірмесі және (немесе) меншік құқығында немесе өзге заңды негізде цифрлық майнинг жөніндегі қызметті жүзеге асыруға арналған жабдықтың болуын растайтын құжат;

      цифрлық майнинг жөніндегі қызметті жүзеге асыру үшін деректерді өңдеу орталығының орналасқан жері туралы ақпарат;

      цифрлық майнинг жөніндегі қызметті жүзеге асыратын тұлғаның Қазақстан Республикасының резиденттігін растайтын құжат;

      цифрлық майнинг жөніндегі қызметті жүзеге асыруға электр желілеріне қосуға арналған техникалық шарттардың көшірмесі.".

О внесении изменений и дополнения в некоторые приказы Министра энергетики Республики Казахстан

Приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 29 апреля 2022 года № 159. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 29 апреля 2022 года № 27841

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемый перечень некоторых приказов Министра энергетики Республики Казахстан, в которые вносятся изменения и дополнение.

      2. Департаменту развития электроэнергетики Министерства энергетики Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства энергетики Республики Казахстан;

      3) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Департамент юридической службы Министерства энергетики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1) и 2) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра энергетики Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр энергетики
Республики Казахстан
Б. Акчулаков

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство цифрового развития, инноваций
и аэрокосмической промышленности
Республики Казахстан

  Утвержден приказом
Министра энергетики
Республики Казахстан
от 29 апреля 2022 года № 159

Перечень некоторых приказов Министра энергетики Республики Казахстан, в которые вносятся изменения и дополнение

      1. В приказе Министра энергетики Республики Казахстан от 27 февраля 2015 года № 152 "Об утверждении Правил организации и функционирования рынка электрической мощности" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 10612):

      в Правилах организации и функционирования рынка электрической мощности, утвержденных указанным приказом:

      в пункте 2:

      подпункт 2) изложить в новой редакции:

      "2) метод смежного усреднения – метод определения (расчета) максимального за расчетный период (календарный месяц) значения электрической мощности потребления промышленного комплекса, в соответствии с которым максимальное за расчетный период (календарный месяц) значение электрической мощности потребления промышленного комплекса определяется как соответствующее среднее за все контрольные периоды данного расчетного периода (календарного месяца) значение нетто-мощности промышленного комплекса за вычетом импортируемой электрической мощности;";

      дополнить подпунктом 14-1) следующего содержания:

      "14-1) импортируемая электрическая мощность – среднемесячная мощность электрической энергии, поставляемой из-за пределов территории Республики Казахстан;";

      подпункт 26) изложить в новой редакции:

      "26) метод полного усреднения – метод определения (расчета) максимального за расчетный период (календарный месяц) значения электрической мощности потребления энергопередающей организации, в соответствии с которым максимальное за расчетный период (календарный месяц) значение электрической мощности потребления энергопередающей организации определяется как среднее за данный расчетный период (календарный месяц) значение электрической мощности потребления энергопередающей организации для покрытия потерь электрической энергии в собственных сетях и на хозяйственные нужды за вычетом импортируемой электрической мощности;";

      подпункт 31) изложить в новой редакции:

      "31) метод частичного усреднения – метод определения (расчета) максимального за расчетный период (календарный месяц) значения электрической мощности потребления потребителя рынка мощности, в соответствии с которым максимальное за расчетный период (календарный месяц) значение электрической мощности потребления потребителя рынка мощности определяется как соответствующее среднее за все контрольные периоды данного расчетного периода (календарного месяца) значение электрической мощности потребления потребителя рынка мощности за вычетом импортируемой электрической мощности;";

      пункт 48 изложить в новой редакции:

      "48. Энергоснабжающие, энергопередающие организации и потребители, являющиеся субъектами оптового рынка, формируют прогнозные заявки на потребление, в которых указывают максимальные значения электрической мощности потребления без учета импортируемой электрической мощности на каждый месяц предстоящего и последующего календарных годов, не покрываемые за счет электрической мощности имеющихся в их составе на праве собственности, аренды или ином вещном праве генерирующих источников (далее – максимальные месячные мощности потребления), и направляют их системному оператору не позднее первого августа года, предшествующего расчетному году в соответствии с абзацем первым пункта 2 статьи 15-3 Закона. При этом, энергоснабжающие организации указывают в своих прогнозных заявках на потребление только ту часть максимальных месячных мощностей потребления, которая приходится на потребителей, являющихся субъектами розничного рынка электрической энергии, которым данные энергоснабжающие организации планируют оказывать услуги электроснабжения.

      Потребители, являющиеся субъектами оптового рынка и входящие в группу лиц, включенную в реестр групп лиц, формируют прогнозные заявки на потребление, в которых указывают максимальные значения электрической мощности потребления без учета импортируемой электрической мощности на каждый месяц предстоящего и последующего календарных годов, не покрываемые за счет электрической мощности имеющихся в их составе на праве собственности, аренды или ином вещном праве генерирующих источников, а также за счет электрической мощности энергопроизводящих организаций, включенных с ними в реестр групп лиц соответствующей группы лиц (далее – максимальные месячные мощности потребления для потребителей групп лиц), и направляют их системному оператору не позднее первого августа года, предшествующего расчетному году.

      Прогнозные заявки на потребление, указанные в настоящем пункте, оформляются по форме согласно приложению 3-1 к настоящим Правилам.".

      2. В приказе Министра энергетики Республики Казахстан от 3 декабря 2015 года № 691 "Об утверждении Правил оказания услуг системным оператором, организации и функционирования рынка системных и вспомогательных услуг" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 12562):

      в Правилах оказания услуг системным оператором, организации и функционирования рынка системных и вспомогательных услуг:

      пункт 3 изложить в новой редакции:

      "1) веб-сайт – система электронных документов (файлов данных и кода) частного лица или организации в компьютерной сети под общим адресом (доменным именем или IP-адресом);

      2) веб-интерфейс – это совокупность средств, при помощи которых пользователь взаимодействует с веб-сайтом или любым другим приложением через браузер;

      3) диспетчер – работник, уполномоченный от имени диспетчерского центра отдавать команды и распоряжения диспетчеру нижестоящего диспетчерского центра или оперативному персоналу субъектов электроэнергетики по управлению электроэнергетическим режимом и эксплуатационным состоянием электрического оборудования, устройств и электрических сетей в операционной зоне соответствующего диспетчерского центра;

      4) диспетчерская команда – указание совершить (воздержаться от совершения) конкретное действие (действия) по управлению технологическими режимами работы и эксплуатационным состоянием электрического оборудования, устройств и электрических сетей, выдаваемое диспетчером вышестоящего диспетчерского центра по каналам связи диспетчеру нижестоящего диспетчерского центра или оперативному персоналу субъектов электроэнергетики;

      5) оперативное управление – организация управления эксплуатационным состоянием электрического оборудования, устройств и электрических сетей, при котором эксплуатационное состояние указанного оборудования, устройств и электрических сетей изменяется только по команде диспетчера соответствующего диспетчерского центра;

      6) оперативное ведение – организация управления эксплуатационным состоянием электрического оборудования, устройств и электрических сетей, при котором выполнение операций с указанным оборудованием, устройствами и электрическими сетями производится с разрешения диспетчера вышестоящего уровня оперативно-диспетчерского управления, в ведении которого находятся указанное оборудование и устройства;

      7) система планирования – совокупность программно-технических средств, предназначенная для передачи субъектами оптового рынка электрической энергии заявок по производству-потреблению электрической энергии за день вперед, формированию суточного графика производства-потребления электрической энергии, а также передаче заявок день в день (корректировка утвержденного суточного графика);

      8) системные ограничения – предельно допустимые значения технологических параметров функционирования ЕЭС Казахстана;

      9) нормальный режим работы единой электроэнергетической системы Республики Казахстан (ЕЭС Казахстан) – установившийся режим работы, при котором работают все элементы электроэнергетической системы, предусмотренные при планировании режима, и обеспечивается электроснабжение всех потребителей электрической энергии в соответствии с условиями заключенных договоров;

      10) послеаварийный режим работы ЕЭС Казахстана – установившийся режим, возникающий после аварийного отключения поврежденного элемента электроэнергетической системы и продолжающийся до восстановления нормального режима работы;

      11) резерв электрической мощности ЕЭС Республики Казахстана – электрическая мощность агрегатов энергопроизводящих организаций, имеющих требуемую структуру, величину, а также степень готовности к диспетчеризации, соответствующие требованиям, предусмотренным договором;

      12) фактический баланс производства-потребления электрической энергии на оптовом рынке электрической энергии Республики Казахстан (далее – фактический баланс) – составленный системным оператором документ, устанавливающий адресное распределение объемов произведенной, поставленной и потребленной электрической энергии на рынках децентрализованной и централизованной торговли, балансирующем рынке электрической энергии за расчетный период. Фактический баланс является основанием для проведения взаиморасчетов между субъектами оптового рынка электрической энергии Республики Казахстан;

      13) централизованное оперативно-диспетчерское управление – осуществляемый системным оператором процесс непрерывного управления технически согласованной работой энергопроизводящих, энергопередающих, энергоснабжающих организаций и потребителей электрической энергии, обеспечивающий нормативный уровень надежности единой электроэнергетической системы Республики Казахстан и соблюдение нормативного качества электрической энергии;

      14) цифровой майнинг – процесс проведения вычислительных операций с использованием компьютерных, энергетических мощностей согласно заданным алгоритмам шифрования и обработки данных, обеспечивающий подтверждение целостности блоков данных в объектах информатизации посредством блокчейна;

      15) договор купли-продажи электрической энергии – соглашение, заключаемое между субъектами оптового рынка электрической энергии на покупку(продажу) электрической энергии с их физической поставкой в определенный период;

      16) ограничение электроснабжения – прекращение подачи электрической энергии потребителю полностью или частично;

      17) суточный график производства-потребления электрической энергии – утвержденный системным оператором документ, регламентирующий почасовые величины производства и потребления электрической энергии на каждые календарные сутки в соответствии с договорами по купле-продаже электрической энергии, заключенными участниками оптового рынка на рынках децентрализованной купли-продажи электрической энергии и централизованной торговли электрической энергией (далее – суточный график).

      Иные понятия и термины, используемые в Правилах, применяются в соответствии с законодательством Республики Казахстан в области электроэнергетики.";

      подпункт 11) пункта 6 изложить в новой редакции:

      "11) отдает распоряжения по ведению режимов передачи и потребления электрической энергии, а также принимает меры по ограничению или снижению плановой поставки электрической энергии для лиц, осуществляющих деятельность по цифровому майнингу, при формировании и реализации суточного графика производства-потребления электрической энергии, при возникновении дефицита электрической энергии или мощности генерирующих установок, а также для предотвращения аварийных ситуаций.

      При этом, в случае профицита электрической энергии в отдельных зонах ЕЭС Казахстана с учетом перетоков из Северной зоны в Южную зону ЕЭС Казахстана, системный оператор снимает введенные ограничения в данной зоне для лиц, осуществляющих деятельность по цифровому майнингу, прямо пропорционально потребляемой электрической мощности:

      проинформировавших уполномоченный орган в сфере обеспечения информационной безопасности о своей деятельности согласно Правилам информирования о деятельности по осуществлению цифрового майнинга, утвержденным приказом Министра цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Республики Казахстан от 13 октября 2020 года № 384/НҚ (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 21445);

      суммарная мощность оборудования для осуществления деятельности по цифровому майнингу, принадлежащих им на праве собственности или на ином законном основании, соответствует запрашиваемому потреблению электрической энергии.

      Уполномоченный орган в сфере обеспечения информационной безопасности направляет уполномоченному органу, осуществляющему руководство в области электроэнергетики сведения о лицах, проинформировавших о своей деятельности, которые включают:

      копию грузовой таможенной декларации и (или) документ, подтверждающий наличие оборудования для осуществления деятельности по цифровому майнингу на праве собственности или ином законном основании;

      информацию о месторасположении центра обработки данных для осуществления деятельности по цифровому майнингу;

      документ, подтверждающий резидентство Республики Казахстан, лица, осуществляющего деятельность по цифровому майнингу;

      копию технических условий на присоединение к электрическим сетям на осуществление деятельности по цифровому майнингу.".