Құқық қорғау қызметі саласында ведомствоаралық ғылыми зерттеулер жүргізу, оларды үйлестіру және мониторингілеу қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының 2023 жылғы 17 қаңтардағы № 30 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2023 жылғы 19 қаңтарда № 31717 болып тіркелді.

      "Прокуратура туралы" Қазақстан Республикасының Конституциялық заңының 9-бабының 22) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Құқық қорғау қызметі саласында ведомствоаралық ғылыми зерттеулер жүргізу, оларды үйлестіру және мониторингілеу қағидалары бекітілсін.

      2. Мыналардың:

      1) "Құқық қорғау қызметі саласында ведомствоаралық ғылыми зерттеулер жүргізу, оларды үйлестіру және мониторингілеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының 2017 жылғы 31 тамыздағы № 93 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 15795 болып тіркелген);

      2) "Құқық қорғау қызметі саласында ведомствоаралық ғылыми зерттеулер жүргізу, оларды үйлестіру және мониторингілеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының 2017 жылғы 31 тамыздағы № 93 бұйрығына өзгерістер енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының 2020 жылғы 23 желтоқсандағы № 156 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 21929 болып тіркелген) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының жанындағы Құқық қорғау органдары академиясы заңнамада белгіленген тәртіпте:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының интернет-ресурстарында орналасуын қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының жетекшілік ететін орынбасарына жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
      Бас Прокуроры Б. Асылов

  Қазақстан Республикасы
Бас Прокурорының
2023 жылғы "17" қаңтардағы
№ 30 бұйрығымен
бекітілді

Құқық қорғау қызметі саласында ведомствоаралық ғылыми зерттеулер жүргізу, оларды үйлестіру мен мониторингілеу қағидалары

      Ескерту. Қағида жаңа редакцияда – ҚР Бас Прокурорының 18.07.2023 № 145 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Құқық қорғау қызметі саласында ведомствоаралық ғылыми зерттеулер жүргізу, оларды үйлестіру және мониторингілеу қағидалары (бұдан әрі – Қағида) құқық қорғау қызметі саласында ведомствоаралық ғылыми зерттеулер (бұдан әрі – ВҒЗ) жүргізу, оларды үйлестіру және мониторингілеу тәртібін анықтайды.

      Ведомствоаралық ғылыми-зерттеу қызметі мақсаттарға тиімді қол жеткізуді, міндеттерді шешуді, сондай-ақ құқық қорғау органдарын үдемелі дамыту мен жаңғыртуды қамтамасыз ететін құқық қорғау органдары қызметінің қажетті құрамдас бөлігі болып табылады.

      Қағидалар құқық қорғау қызметі саласында бірыңғай ғылыми саясат қалыптастыру, Қазақстан Республикасы құқық қорғау органдары қызметін ғылыми, ғылыми-әдістемелік, талдаулық және ақпараттық қамтамасыз етілуін ұйымдастыру және жүзеге асыру, сондай-ақ, Қазақстан Республикасы құқық қорғау органдары қызметінің өзекті мәселелері бойынша бірлесіп іргелі, қолданбалы және стратегиялық ғылыми зерттеулер жүргізу мақсатында әзірленді.

      2. Осы Қағидаларда келесі негізгі түсініктер қолданылады:

      1) ведомствоаралық ғылыми зерттеулер субъектілері (зерттеу субъектілері) – Қазақстан Республикасының білім беру ұйымдары, ғылыми мекемелері мен құқық қорғау органдарының құрылымдық бөлімшелері;

      2) ғылыми нәтиже – Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының жанындағы Құқық қорғау органдары академиясының Ғылыми-әдістемелік кеңесімен (бұдан әрі – Академияның ҒӘК) мақұлданған, нормативтік құқықтық, ұйымдастырушылық-әдістемелік, ақпараттық-талдаулық, оқу, ғылыми және өзге де материалдар кіретін кез келген ақпараттық тасымалдаушыда тіркелген жаңа білімдер немесе құқық қолданудың нақты мәселелері шешімдерінен тұратын ғылыми қызмет өнімі (ғылыми өнім);

      3) қолданбалы зерттеу – құқық қорғау қызметінің практикалық мақсатқа жетуі және нақты міндеттерді шешу үшін жаңа білім алуға және қолдануға бағытталған қызмет;

      4) құқық қорғау қызметі саласында ведомствоаралық ғылыми зерттеу жұмысы (бұдан әрі - ВҒЗЖ) – бар білімдерін кеңейту және жаңа білім алу, ғылыми гипотездер жүргізу, әлеуметтік-құқықтық көріністердің заңдылықтарын анықтау, ғылыми жинақтар, жобаларды, соның ішінде нормативтік құқықтық актілерді ғылыми негіздеу мақсатында құқық қорғау қызметі саласындағы ғылыми іздену, зерттеулер, эксперимент жүргізуге байланысты ведомствоаралық жұмыс тобымен жүргізілетін жұмыс;

      5) құқық қорғау қызметі саласында ведомствоаралық ғылыми зерттеулерді үйлестіру – құқық қорғау органдары қызметінің ғылыми-зерттеу жұмысын жетілдіру және тиімділігін арттыру мақсатында құқық қорғау қызметі саласындағы ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызметтің барлық субъектілерінің өзара әрекеттесуіне бағытталған қызмет;

      6) құқық қорғау қызметі саласындағы ведомствоаралық ғылыми зерттеулер мониторингі – ВҒЗЖ сапасын және жоспарланған нәтижеге қол жеткізу үшін жүргізілетін ведомствоаралық ғылыми зерттеулер туралы мәліметтерді жүйелі түрде қадағалау, жинақтау, қорыту, талдау, бағалау, тіркеу;

      7) стратегиялық зерттеу – құқық қорғау қызметінің стратегиялық міндеттерін шешуге бағытталған іргелі не болмаса қолданбалы зерттеулер;

      8) іргелі зерттеу – табиғат, қоғам, адам және олардың өзара байланысы дамуының негізгі заңдылықтары туралы жаңа ғылыми білімдер алуға бағытталған теориялық және (немесе) эксперименттік зерттеу.

      3. Осы Қағида мемлекеттік құпия белгісі бар ақпараттар бар зерттеулерден басқа, Қазақстан Республикасы құқық қорғау органдарының ведомствоаралық ғылыми зерттеулерінің (бұдан әрі – ВҒЗ) барлық түрлеріне таралады.

      4. ВҒЗ түрлері: қолданбалы, іргелі және стратегиялық.

      5. Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының жанындағы Құқық қорғау органдары академиясы (бұдан әрі – Академия) құқық қорғау қызметі саласындағы ВҒЗ үйлестіруші болып табылады.

2-тарау. Ведомствоаралық ғылыми зерттеулер жүргізу

      6. ВҒЗ жүргізу тәртібі зерттеулердің соңғы нәтижесіне жету үшін орындауға жататын деңгейлер мен іс-қимылдар жиынтығын көрсетеді.

      7. ВҒЗ жүргізу тәртібі келесі кезеңдерден тұрады:

      1) дайындау кезеңі;

      2) зерттеу кезеңі;

      3) қорытынды кезең.

      8. Дайындау кезеңіне зерттеу тақырыптарын таңдау, гипотеза құру, жағдайлар мен ресурстық мүмкіндіктерді зерттеу, зерттеу тақырыбын бекіту, ведомствоаралық жұмыс тобын құру кіреді.

      ВҒЗ дайындау кезеңі процесінде орындауға жататын жұмыстардың түрі:

      1) құқық қолдану практикасының проблемаларын және оның құрылымдауын анықтау мақсатында Қазақстан Республикасы, жақын және алыс шетел бойынша заңнамасы, құқық қолдану практикасы, ғылыми жұмыстары талданады, түйінді мәселелер және бірқатар құрамы анықталады, зерттеу тақырыптары мен зерттелуге жататын мәселелерді қалыптастырылады;

      2) зерттеу тақырыбын таңдау мақсатында Мемлекет басшысының, Қазақстан Республикасы Президенті Әкімшілігінің, Қазақстан Республикасы Үкіметінің бағдарламалы құжаттары, тапсырмаларының бұқаралық ақпарат құралдарында жариялануына, Қазақстан Республикасының Заңдылықты, құқықтық тәртіпті және қылмысқа қарсы күресті қамтамасыз ету жөніндегі үйлестіру кеңесінің, құқық қорғау органдары мен мемлекеттік органдардың консультативтік-кеңесші органдарының материалдары, прокуратура органдарының алқа мәжілісі, мәжіліс хатамаларының шешімдеріне талдау жүргізіледі;

      3) зерттеулердің өзекті тақырыптарын қалыптастыру үшін Академия осы Қағидаларының 2-қосымшаға сәйкес нысан бойынша ұсынылған өтінімдер бойынша Қазақстан Республикасы құқық қорғау органдарының ұсыныстарын зерделейді;

      4) зерттеу гипотезін құру үшін зерттеу объектісі, мәні, мақсаты мен міндеттерін анықталады;

      5) жағдайларды, ресурстық мүмкіндіктерді зерттеу үшін (кадрлық, қаржылық, нормативтік құқықтық, материалды-техникалық) келесілер жүзеге асырылады:

      жұмыс орнын, қажетті техника, бағдарламалық қамтамасыз ету, шығын материалдары анықталады;

      зерттеу сметасы құрылады (ғылыми іссапарлар, өзге ұйымдар мен адамдардың, соның ішінде ұлттық және шетелдік сарапшылар, ғылыми консультанттардың қызмет көрсетуі, ғылыми-ұйымдастырушылық сүйемелдеу, материалдар мен құрал-жабдықтар алу, жалға алу және т.б.шығындары);

      күнтізбелік жоспар кіретін зерттеудің жұмыс бағдарламасын әзірленеді (нақты іс-шаралар, жауапты орындаушылар, аяқтау мерзімі мен нысанын көрсетумен);

      6) қажет болған жағдайда ВҒЗ тақырыптарын бекіту үшін Академияның ҒӘК отырысы (онлайн немесе офлайн форматта) ұйымдастырылады және өткізіледі, зерттеу субъектілеріне ҒӘК жұмысының нәтижелері туралы хабардар етіледі.

      9. Зерттеу кезеңіне зерттеуді әдіснамалық дайындау, зерттеу жүргізу және нәтижелерді ресімдеу кезеңдері кіреді.

      10. Ведомствоаралық ғылыми зерттеулердің әдіснамалық дайындау кезеңіне:

      1) жұмыс орны мен зерттеу ортасын ұйымдастыру сияқты зерттеу жүргізудің бірқатар жағдайларын ұйымдастыру;

      2) тиісті жағдайлар, техника, құрылғылар, құралдар, нұсқама дайындау;

      3) эмпириялық және экспериментті базалардың ерекшеліктерін бағалау;

      4) сауалнама бланкілерін, бағдарламалар мен қадағалау материалдарын (ерікті нысандағы) дайындау кіреді.

      11. Ведомствоаралық ғылыми зерттеулер жүргізу кезеңі:

      1) зерттеу материалдарын жинақтау мен жүйелендіру, түсініктемелі аппаратты өңдеу, зерттеудің теориялық бөлігінде логикалық құрылымын құруды;

      2) статистикалық мәліметтерді талдауды, құқықтық актілерді, қылмысқа қарсы іс-қимыл практикасы және құқық бұзушылықтың профилактикасы, азаматтық, әкімшілік және қылмыстық істер, заңнаманың қолданылуын прокурорлық тексеру, шетелдік тәжірибе материалдары, бұрын жүргізілген социологиялық зерттеулер нәтижелерін қорытуды;

      3) ғылыми ұйымдарына немесе еліміз бен шетелдің әртүрлі өңірлеріндегі құқық қорғау органдарының аумақтық бөлімшелеріне іссапарларды жүзеге асыруды;

      4) сауалнама, социологиялық сауалнама жүргізу және алынған мәліметтерді қорытуды;

      5) тәжірибелі-эксперименттік жұмыстарды ұйымдастыру мен жүргізуді (қажеттігі бойынша);

      6) ғылыми-зерттеу тобы (авторлық ұжым), ведомствоаралық жұмыс топтары, Академияның ҒӘК отырыстарын ұйымдастыру және өткізуді;

      7) ақпараттық-талдау, әдістемелік және ғылыми материалдар, нормативтік құқықтық базаны және құқық қолдану практикасын жетілдіру жөнінде ұсыныстар дайындауды;

      8) ВҒЗЖ туралы аралық есеп құруды қажеттілік туындағанда (ұлттық және шетелдік бойынша ағымдағы жағдайды, проблемаларды талдау, практика, нормативтік және ұйымдастырушылық сипаттағы ұсыныстар, зерттеуді жалғастыру, не болмаса жартылай немесе толық тоқтату, не болмаса жаңа бағыттарды анықтау туралы қорытындылар) қарастырады.

      12. Нәтижелерді ресімдеу кезеңіне зерттеу нәтижелерін сынақтан өткізу және зерттеу нәтижелерін енгізу, қорыту және сынақтан өткізу нәтижелерімен салыстыру кіреді.

      13. Зерттеу нәтижелерін сынақтан өткізу және енгізу:

      1) конференциялар, дөңгелек үстелдер мен ғылыми іс-шаралар өткізу;

      2) ғылыми кеңес беру, пікір білдіру және ғылыми мақалаларды жариялау, соның ішінде халықаралық басылымдарда жариялау;

      3) норма шығармашылықта, оқу процесінде және практикалық қызметте, сондай-ақ нәтижелерді енгізу процесін ғылыми-әдістемелік сүйемелдеуде қолдану жолымен жүзеге асырылады.

      14. Нәтижелерді қорыту және сынақтан өткізу нәтижелерімен салыстыру кезінде ВҒЗЖ туралы қорытынды есеп (ерікті нысандағы) құрастырылып, ғылыми, әдістемелік немесе оқу басылымдары әзірленеді.

      15. Академияның ҒӘК отырысында ВҒЗ нәтижелері қаралып, мақұлданғаннан кейін нәтижелер енгізу үшін:

      1) мемлекеттік сонымен қатар құқық қорғау органдар, ұйымдардың практикалық қызметіне;

      2) оқу процесіне;

      3) норма шығармашылық қызметіне жолданады.

      16. Ғылыми нәтижелерді енгізудің негізгі нысандары:

      1) мемлекеттік сонымен қатар құқық қорғау органдар мен ұйымдардың практикасында қолдану;

      2) оқу процесінде қолдану;

      3) әдістемелік ұсынымдар, оқу құралдары, монграфиялар және тақырыптық жадынама дайындау;

      4) Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілері жобаларын дайындауда қолдану;

      5) бағдарламалық құжаттарды дайындау және іске асыру кезінде қолдану;

      6) Қазақстан Республикасы құқық қорғау органдарының ведомстволық актілерін дайындауда және қабылдауда қолдану.

      17. Ғылыми өнім ВҒЗ нәтижесі ретінде келесі тәсілде таралуға жатады:

      1) құқық қорғау органдары мен зерттеу субъектілерінің ведомстволық кезеңдік басылымдарында, сайттарында жариялау;

      2) құқық қорғау органдарымен айқындалатын тәртіпте республикалық, ведомстволық немесе өңірлік деңгейдегі ғылыми-техникалық ақпараттардың ақпараттық қорларына, Академияның ведомствоаралық ғылыми-ақпараттық жүйесіне орналастыру, және оны нақты пайланушылар үшін тираждау;

      3) ғылыми зерттеулер нәтижелерін ғылыми конференциялар, семинарлар, дөңгелек үстелдер, мәжілістер, шығу отырыстары, монография мен оқу құралдарын оқу конференцияларында сынақтан өткізу.

      18. ВҒЗ нәтижелерін зерттеу жүргізген субъектілер енгізеді.

      19. ВҒЗ нәтижелерін оқу процесіне, практикалық және норма шығармашылық қызметіне енгізу хатпен ресімделеді.

      20. Академияның ҒӘК отырысында зерттеу жүргізудің қорытынды кезеңі зерттеу нәтижелерінің бағасына жинақталады.

      ВҒЗ нәтижелері Академияның ҒӘК отырысында қаралады, талқылау қорытындысы бойынша зерттеу жоспарының орындалуы не болмаса орандалмауы туралы шешім қабылданады.

      21. ВҒЗ әр кезеңі бойынша жоспарлы іс-шаралардың орындалу мерзімі зерттеудің жұмыс бағдарламасында белгіленеді, ол Академия ректорымен бекітіледі.

      ВҒЗ мерзімдері бір жылдан кем және үш жылдан аса мерзімге белгіленеді. Зерттеу мерзімдерін ведомствоаралық жұмыс тобы жетекшісінің дәлелді баянаты негізінде Академия басшылығы ұзарта алады.

3-тарау. Ведомствоаралық ғылыми зерттеулерді мониторингілеу тәртібі

      22. Академия жүргізілген ведомствоаралық ғылыми зерттеулер бойынша мониторингілеуді жүзеге асырады.

      23. Мониторингілеу барысында тиісті құқық қорғау саласындағы ғылыми нәтижелер жетістігінің көрсеткіші ретінде ВҒЗ тиімділігін бағалау жүзеге асырылады.

      24. Жүргізілген ВҒЗ тиімділігін анықтау осы Қағидаларының 1-қосымшасына сәйкес ВҒЗ индикаторлар кестесімен өлшенетін көрсеткіштер бойынша рейтингілік жүйе ұпайларының қосындысы негізінде жүзеге асырылады.

      25. ВҒЗ мониторингін Академия оларды аяқтағаннан кейін жүргізеді.

      26. ВҒЗ мониторингінің нәтижелері бойынша Академия ВҒЗ индикаторлары жөніндегі мәліметтер, зерттеуді одан әрі жүргізу мақсаттылығы туралы, не болмаса ғылыми жобаның аяқталуы туралы ақпараттар, өзге де мәліметтер, соның ішінде ғылыми зерттеулерді жетілдіруге бағытталған ұсыныстарды көрсете отырып, анықтама жазады.

      27. Мониторингілеу нәтижелері Академияның ҒӘК отырысында қаралады, онда жүргізілетін зерттеулердің, авторлық ұжымдардың не жекелеген орындаушылардың жұмыстарының тиімділігі бағаланады.

      Академияның ҒӘК отырысының нәтижелері бойынша келесі шешімдер қабылданады:

      1) зерттеуді жалғастыру туралы;

      2) зерттеу жүргізу бойынша жұмыстарды тоқтату туралы;

      3) зерттеудің жекелеген бағыттарын тоқтату туралы;

      4) зерттеудің жаңа бағыттарын немесе ғылыми зерттеулердің жаңа тақырыптарын енгізу қажеттігі туралы;

      5) Қазақстан Республикасының құқық қорғау органдары қызметін реттейтін қолданыстағы заңнамаларды жетілдіру жөніндегі шаралар туралы;

      6) ғылыми зерттеулер тиімділігін арттыру жөніндегі шаралар туралы;

      7) зерттеулердің алынған нәтижелері бойынша түсіндірмелі және ақпараттық іс-шаралар өткізу туралы;

      8) ғылыми зерттеу нәтижелерін практикалық, норма шығармашылық қызметіне және оқу процесіне енгізу туралы;

      9) ғылыми қызметті және құқық қолдану практикасын жетілдіруге бағытталған өзге де шешімдер.

      28. ВҒЗ мониторингінің нәтижелері Академияның ҒӘК отырысында бекітілгеннен кейін 5 (бес) күн ішінде Академияның ресми сайтына орналастырылады.

      _________________________________________________

  Құқық қорғау қызметі
саласында ведомствоаралық
ғылыми зерттеулер жүргізу,
оларды үйлестіру мен
мониторингілеу қағидаларына
1-қосымша

Ведомствоаралық ғылыми зерттеу индикаторларының кестесі

Индикатор көрсеткіші
(соның ішінде жүргізілген зерттеу аясында дайындалған және қолданылып отырған материалдар)
Ұпай Ескерту
Авторлық ұжым құрамы (бірлік үшін)

1.

Мемлекеттік органдардың және басқа ұйымдарының қызметкерлері

5


2.

Авторлық ұжымның дәрежеленген қатысушылары

5


3.

Авторлық ұжымның шетелдік қатысушылары

5


Ғылыми еңбектер мен бейнероликтер шығару (бірлік үшін):

4.

Криминологиялық форум, дөңгелек үстел және конференция жинағы

10


5.

Әлеуметтік желілердегі бейнелер (Twitter, Instagram, Facebook және т.б.)

10


6.

Қызмет алгоритмдері, схемалар альбомдары, анықтамалықтар, әдістемелік ұсынымдар, оқу құралы,

20


7.

Монография, оқулық, ғылыми-практикалық түсініктеме

40


Ғылыми мақала (бірлік үшін):

8.

Қазақстандық басылымдарда

5


9.

ТМД елдерінің басылымдарында

5


10.

Шетелдік басылымдарда

5


11.

Ғылыми қызметтің негізгі нәтижелерін жариялау үшін Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігі ұсынған басылымдарда

10


12.

РҒДИ базасына кіретін халықаралық басылымдарда

15


13.

Web of Science Core Collection, Science Citation Index Expanded, Social Sciences Citation Index, Scopus базасына кіретін халықаралық басылымдарда

40


Ғылыми іс-шаралар (бірлік үшін)

14.

Жүргізілетін зерттеулер бойынша конференцияларға, дөңгелек үстелдерге, семинарларға және басқа да ғылыми іс-шараларға қатысу

5


15.

Ғылыми зерттеулер бойынша конференцияларға, дөңгелек үстелдерге, семинарларға баянатпен қатысу

10


16.

Конференциялар, дөңгелек үстелдер, ғылыми семинарлар және басқаларды ұйымдастыру және өткізу

15


17.

Шетел сарапшыларының қатысуымен конференциялар, дөңгелек үстелдер, ғылыми семинарлар ұйымдастыру және өткізу

20


Практикалық ақпараттарды қолдану:

18.

Азаматтық, әкімшілік және қылмыстық істер, құқық қорғау органдарының, өзге де мемлекеттік органдардың, ұйымдардың, шаруашылық қызмет субъектілерінің практикалық қызметінің өзге де материалдарын талдау нәтижелері

10


19.

Сұхбаттасу, ғылыми эксперимент, модельдеу, әлеуметтанушылық зерттеулердің өзге де нысандарын жүргізу және нәтижелерін қорыту

10


Ведомствоаралық ғылыми зерттеулер нәтижелерін енгізу (бірлік үшін)

20.

Оқу процесіне

10


21.

Құқық қорғау органдарының практикалық қызметіне

20


22.

Норма шығармашылыққа

40


Ұпайлардың қорытынды жиынтығы

Төмен ұпай:
Орташа ұпай:
Жоғары ұпай:

50-150
151-249
250-ден көп

  Құқық қорғау қызметі
саласында ведомствоаралық
ғылыми зерттеулер жүргізу,
оларды үйлестіру мен
мониторингілеу қағидаларына
2-қосымша
  Нысан

Ғылыми-зерттеу жұмысын жүргізуге ӨТІНІМ

      1. Тапсырыс беруші – құқық қорғау органы: ______________________.

      2. Тақырып атауы:____________________________________________.

      3. Шығатын (күтілетін) нәтижелердің түрі: _______________________.

      4. Жүргізу мерзімі: ___________________________________________.

      5. Жүргізу негіздемесі ________________________________________.

      6. Зерттеу нәтижелерінің практикалық мақсаты:___________________

      (қандай бөліністер, қызметкерлер санаты үшін)

      _________________________________________________________________.

      7. Күтілетін нәтижелер:

      1) алынған ғылыми нәтижелерді коммерцияландырудың қолданылуы және

      / немесе мүмкіндігі ________________________________________________;

      2) басқа тікелей және жанама нәтижелер _________________________;

      3) ғылыми еңбек (ғылыми-практикалық түсініктеме, әдістемелік ұсыныс,

      оқу құралдары және т.б.)____________________________________________.

      8. Тапсырыс беруші өкілінің байланыс ақпараты: __________________

      __________________________________________________________________

      (Т.Ә.А. (бар болса), қызметтік телефоны)

      9. Авторлық ұжым мүшелігіне кандидатуралар:

      (Т.Ә.А. (бар болса), лауазымы, қызметтік телефоны)

      (Т.Ә.А. (бар болса), лауазымы, қызметтік телефоны)

      Басшы _________________________

      (тапсырыс беруші ұйымдар)

      Т. А. Ә. (бар болса)

      "__" _________ 20__ж.

      өтінімнің сыртқы жағы

Ғылыми-зерттеу жұмысын жүргізуге ТАПСЫРМА

      1. Мақсаты мен міндеттері (қажетті нақты ғылыми өнім, зерттеу мәселелері).

      2. Орындауға қойылатын талаптар (мәселелерді шешудің ықтимал бағыттары, материалды баяндау құрылымы, жүргізудің басқа да ерекшеліктері).

      3. Дайындалатын құжаттамаға қойылатын талаптар (ұсынылатын құрылым мен жұмыс мазмұны, беттердің шамамен саны, жұмыс құжаттамасын келісу қажеттілігі).

      4. Ерекше талаптар мен шарттар (жұмысқа тиісті шектеу белгісін беру қажеттілігі).

      5. Нәтижелерді ұсыну мерзімдері (аралық бақылауды жүргізу және қорытынды нәтижелерді ұсыну мерзімдері).

      6. Нәтижелерді (нысандар, әдістері, орны, болжамды мерзімдері) жоспарлы енгізу (іске асыру).

      Лауазымның атауы*

      ____________________

      Т. А. Ә. (бар болса) (қолы)

      "__" _________ 20__ ж.

      ____________________________

      *Тапсырманы айқындаған тапсырыс беруші өкілінің лауазымы көрсетіледі, ол туралы байланыс ақпараты осы өтінімнің 8-тармағында орналастырылады.

     

Об утверждении Правил проведения межведомственных научных исследований в сфере правоохранительной деятельности, их координации и мониторинга

Приказ Генерального Прокурора Республики Казахстан от 17 января 2023 года № 30. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 19 января 2023 года № 31717.

      В соответствии с подпунктом 22) статьи 9 Конституционного закона Республики Казахстан "О прокуратуре", ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила проведения межведомственных научных исследований в сфере правоохранительной деятельности, их координации и мониторинга.

      2. Признать утратившими силу:

      1) приказ Генерального Прокурора Республики Казахстан от 31 августа 2017 года № 93 "Об утверждении Правил проведения межведомственных научных исследований в сфере правоохранительной деятельности, их координации и мониторинга" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 15795);

      2) приказ Генерального Прокурора Республики Казахстан от 23 декабря 2020 года № 156 "О внесении изменений в приказ Генерального Прокурора Республики Казахстан от 31 августа 2017 года № 93 "Об утверждении Правил проведения межведомственных научных исследований в сфере правоохранительной деятельности, их координации и мониторинга" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 21929).

      3. Академии правоохранительных органов при Генеральной прокуратуре Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Генеральной прокуратуры Республики Казахстан.

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего заместителя Генерального Прокурора Республики Казахстан.

      5. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Генеральный Прокурор
Республики Казахстан
Б. Асылов

  Утверждены приказом
Генеральный Прокурор
Республики Казахстан
от 17 января 2023 года № 30

Правила проведения межведомственных научных исследований в сфере правоохранительной деятельности, их координации и мониторинга

      Сноска. Правила - в редакции приказа Генерального Прокурора РК от 18.07.2023 № 145 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила проведения межведомственных научных исследований в сфере правоохранительной деятельности, их координации и мониторинга (далее – Правила) определяют порядок проведения межведомственных научных исследований (далее - МНИ) в сфере правоохранительной деятельности, их координации и мониторинга.

      Межведомственная научно-исследовательская деятельность является необходимым компонентом деятельности правоохранительных органов, обеспечивающим эффективное достижение целей, решение задач, а также поступательное развитие и модернизацию правоохранительных органов.

      Правила разработаны в целях формирования единой научной политики в сфере правоохранительной деятельности, организации и осуществления научного, научно-методического, аналитического и информационного обеспечения деятельности правоохранительных органов Республики Казахстан, а также проведения совместных фундаментальных, прикладных и стратегических научных исследований по актуальным проблемам деятельности правоохранительных органов Республики Казахстан.

      2. В настоящих Правилах используются следующие основные понятия:

      1) субъекты межведомственных научных исследований (субъекты исследований) – организации образования, научные учреждения и структурные подразделения правоохранительных органов Республики Казахстан;

      2) научный результат – продукт научной деятельности (научный продукт), содержащий новые знания или решения конкретной проблемы правоприменения и зафиксированный на любом информационном носителе, который может включать в себя нормативные правовые, организационно-методические, информационно-аналитические, учебные, научные и другие материалы, получившие одобрение Научно-методического совета Академии правоохранительных органов при Генеральной прокуратуре Республики Казахстан (далее – НМС Академии);

      3) прикладное исследование – деятельность, направленная на получение и применение новых знаний для достижения практических целей и решения конкретных задач правоохранительной деятельности;

      4) межведомственная научно-исследовательская работа в сфере правоохранительной деятельности (далее - МНИР) – работа, проводимая межведомственной рабочей группой, связанная с научным поиском, проведением исследований, экспериментов в сфере правоохранительной деятельности в целях расширения имеющихся и получения новых знаний, проверки научных гипотез, установления закономерностей социально-правовых явлений, научного обобщения, научного обоснования проектов, в том числе нормативных правовых актов;

      5) координация межведомственных научных исследований в сфере правоохранительной деятельности – деятельность, направленная на взаимодействие всех субъектов научной и (или) научно-технической деятельности в сфере правоохранительной деятельности в целях совершенствования научно-исследовательской работы и повышения эффективности деятельности правоохранительных органов;

      6) мониторинг межведомственных научных исследований в сфере правоохранительной деятельности – систематическое наблюдение, сбор, обобщение, анализ, оценка, регистрация данных о проводимых межведомственных научных исследованиях для обеспечения качества МНИР и достижения запланированного результата.

      7) стратегические исследования – фундаментальные либо прикладные исследования, направленные на решение стратегических задач правоохранительной деятельности;

      8) фундаментальное исследование – теоретическое и (или) экспериментальное исследование, направленное на получение новых научных знаний об основных закономерностях развития природы, общества, человека и их взаимосвязи.

      3. Настоящие Правила распространяются на все виды межведомственных научных исследований (далее – МНИ) правоохранительных органов Республики Казахстан, за исключением исследований, содержащих информацию, составляющую государственные секреты.

      4. Виды МНИ: прикладные, фундаментальные и стратегические.

      5. Академия правоохранительных органов при Генеральной прокуратуре Республики Казахстан (далее – Академия) является координатором МНИ в сфере правоохранительной деятельности.

Глава 2. Проведение межведомственных научных исследований

      6. Порядок проведения МНИ представляет собой совокупность этапов и действий, подлежащих выполнению для достижения конечного результата исследований.

      7. Порядок проведения МНИ состоит из следующих этапов:

      1) подготовительный этап;

      2) исследовательский этап;

      3) заключительный этап.

      8. Подготовительный этап включает утверждение тем исследований, построение гипотез, исследование условий и ресурсных возможностей, формирование межведомственных рабочих групп.

      Виды работ, подлежащих выполнению в процессе подготовительного этапа МНИ:

      1) анализируются законодательство, правоприменительная практика, научные работы в разрезе Республики Казахстан, ближнего и дальнего зарубежья, в целях выявления проблем правоприменительной практики и ее структуризации определяются ключевые проблемы и ряд составляющих, формулируются темы исследования и вопросы, подлежащие исследованию;

      2) проводится анализ публикаций в средствах массовой информации, программных документов, поручений Главы государства, Администрации Президента Республики Казахстан, Правительства Республики Казахстан, материалов Координационного совета по обеспечению законности, правопорядка и борьбы с преступностью, консультативно-совещательных органов правоохранительных и государственных органов, решений коллегий, совещаний органов прокуратуры в целях выбора темы исследования;

      3) для формирования актуальных тем исследований Академия изучает предложения правоохранительных органов Республики Казахстан, по заявкам представленным по форме, согласно приложению 2 к настоящим Правилам.

      4) определяются объект, предмет, цель и задачи исследования для построения гипотезы исследования;

      5) для исследования условий, ресурсных возможностей (кадровых, финансовых, нормативных правовых, материально-технических) осуществляется:

      определение рабочего места, необходимой техники, программного обеспечения, расходных материалов;

      составление сметы исследования (научные командировки, услуги сторонних организаций и лиц, в том числе национальных и зарубежных экспертов, научных консультантов, расходы на научно-организационное сопровождение, приобретение материалов и оборудования, аренда и др.);

      разработка рабочей программы исследования, содержащей календарный план (с указанием конкретных мероприятий, ответственных исполнителей, сроков и форм завершения);

      6) для утверждения темы МНИ по мере необходимости организуется и проводится заседание НМС Академии (в онлайн либо офлайн форматах), субъекты исследования информируются о результатах работы НМС.

      9. Исследовательский этап включает в себя стадии методологической подготовки исследования, проведения исследования и оформления результатов.

      10. Стадия методологической подготовки межведомственных научных исследований включает в себя:

      1) организацию ряда условий проведения исследования, таких как организация рабочего места и исследовательской среды;

      2) подготовку соответствующей обстановки, техники, приборов, средств, инструктаж;

      3) оценку особенностей эмпирической и экспериментальной базы;

      4) подготовку бланков анкет, программ и материалов наблюдений (в произвольной форме).

      11. Стадия проведения межведомственных научных исследований предусматривает:

      1) сбор и систематизацию материалов исследования, отработку понятийного аппарата, построение логической структуры теоретической части исследования;

      2) анализ статистических данных, обобщения правовых актов, практики противодействия преступности и профилактики правонарушений, материалов гражданских, административных и уголовных дел, прокурорских проверок применения законодательства, зарубежного опыта, результатов ранее проведенных социологических исследований;

      3) осуществление командировок в научные организации или территориальные подразделения правоохранительных органов различных регионов страны и зарубежья;

      4) проведение анкетирования, социологического опроса и обобщение полученных данных;

      5) организацию и проведение опытно-экспериментальной работы (по необходимости);

      6) организацию и проведение заседаний научно-исследовательской группы (авторского коллектива), межведомственных рабочих групп, НМС Академии;

      7) подготовку информационно-аналитических, методических и научных материалов, предложений по совершенствованию нормативной правовой базы и правоприменительной практики;

      8) при необходимости составление промежуточного отчета о МНИР (анализ текущей ситуации, проблем в разрезе национальной и зарубежной практики, предложения нормативного и организационного характера, выводы о продолжении исследования либо частичном или полном его прекращении, либо определении новых направлений).

      12. Стадия оформления результатов включает апробацию и внедрение результатов исследований, обобщение и сопоставление с результатами апробации.

      13. Апробация и внедрение результатов исследований осуществляется путем:

      1) проведения конференций, круглых столов и научных мероприятий;

      2) научного консультирования, рецензирования и публикации научных статей, в том числе в международных изданиях;

      3) использование в нормотворчестве, учебном процессе и практической деятельности, а также при научно-методическом сопровождении процесса внедрения результатов.

      14. При обобщении результатов и сопоставлении с результатами апробации составляется заключительный отчет о МНИР (в произвольной форме) и разрабатываются научные, методические или учебные издания.

      15. После рассмотрения результатов МНИ на заседании НМС Академии и получения одобрения, результаты направляются для внедрения в:

      1) практическую деятельность государственных, в том числе правоохранительных органов, организаций;

      2) учебный процесс;

      3) нормотворческую деятельность.

      16. Основные формы внедрения научных результатов:

      1) применение в практике государственных, в том числе правоохранительных органов, организаций;

      2) использование в учебном процессе;

      3) подготовка методических рекомендаций, пособий, монографий и тематических памяток.

      4) использование в подготовке проектов нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      5) использование при подготовке и реализации программных документов;

      6) использование в подготовке и принятии ведомственных актов правоохранительных органов Республики Казахстан.

      17. Научная продукция, как результат МНИ, подлежит распространению следующими способами:

      1) опубликование в ведомственных периодических изданиях, на сайтах правоохранительных органов и субъектов исследований;

      2) размещение в информационных фондах научно-технической информации республиканского, ведомственного или регионального уровней, межведомственной научно-информационной системе Академии в порядке, определяемом правоохранительными органами, и тиражирование ее для конкретных потребителей;

      3) апробирование научных результатов на научных конференциях, семинарах, круглых столах, совещаниях, выездных заседаниях, читательских конференциях по монографиям и учебным пособиям.

      18. Внедрение результатов МНИ осуществляются субъектами, проводившими исследование.

      19. Внедрение результатов МНИ в учебный процесс, практическую и нормотворческую деятельность оформляется письмом.

      20. Заключительный этап проведения исследований сводится к оценке результатов исследования на заседании НМС Академии.

      Результаты МНИ рассматриваются на заседании НМС Академии, по итогам обсуждения принимается решение о признании плана исследования выполненным либо невыполненным.

      21. Сроки исполнения плановых мероприятий по каждому этапу МНИ устанавливаются в рабочей программе исследования, которая утверждается ректором Академии.

      Сроки МНИ устанавливаются на срок не меньше одного года и свыше трех лет. Сроки исследований могут быть продлены руководством Академии на основании мотивированного рапорта руководителя межведомственной рабочей группы.

Глава 3. Порядок мониторинга межведомственных научных исследований

      22. Академия осуществляет мониторинг по проведенным межведомственным научным исследованиям.

      23. В ходе мониторинга осуществляется оценка эффективности МНИ как показателя достижения научного результата в соответствующей правоохранительной сфере.

      24. Определение эффективности проведенных МНИ осуществляется на основе суммирования баллов рейтинговой системы по показателям измеряемых таблицей индикаторов МНИ, согласно приложению 1 к настоящим Правилам.

      25. Мониторинг МНИ осуществляется Академией по их завершению.

      26. По результатам мониторинга МНИ Академией составляется справка с отражением сведений по индикаторам МНИ, информации о целесообразности дальнейшего проведения исследования либо о завершении научного проекта, иные сведения, в том числе предложения, направленные на совершенствование научных исследований.

      27. Результаты мониторинга рассматриваются на заседании НМС Академии, где оценивается эффективность проведенных исследований, работы авторских коллективов либо отдельных исполнителей.

      По результатам заседания НМС Академии принимает следующие решения:

      1) о продолжении исследования;

      2) о прекращении работ по проведению исследования;

      3) о прекращении отдельных направлений исследования;

      4) о необходимости введения новых направлений исследования или новых тем исследований;

      5) о мерах по совершенствованию действующего законодательства, регулирующего деятельность правоохранительных органов Республики Казахстан;

      6) о мерах по повышению эффективности исследований;

      7) о проведении разъяснительных и информационных мероприятий по полученным результатам исследований;

      8) о внедрении результатов исследований в практическую, нормотворческую деятельность и учебный процесс;

      9) иные решения, направленные на совершенствование научной деятельности и правоприменительной практики.

      28. Результаты мониторинга МНИ размещаются на официальном сайте Академии в течение 5 (пяти) дней после утверждения на заседании НМС Академии.
      _________________________________________________

  Приложение 1
к Правилам проведения
межведомственных научных
исследований в сфере
правоохранительной
деятельности, их координации и
мониторинга

Таблица индикаторов межведомственного научного исследования

Показатель индикатора
(в т.ч. материалы, подготовленные и используемые в рамках проводимого исследования)

Балл

Прим.

Состав авторского коллектива (за ед.)

1.

Сотрудники государственных органов и других организации.

5


2.

Остепененные участники авторского коллектива

5


3.

Зарубежные участники авторского коллектива

5


Издание научных трудов и видео роликов (за ед.):

4.

Сборник криминологического форума, круглого стола, конференции

10


5.

Ролики в социальных сетях (Twitter, Instagram, Facebook и т.д.)

10


6.

Алгоритмы деятельности, альбомы схем, справочники, методические рекомендации, пособие

20


7.

Монография, учебник, научно-практический комментарий

40


Статья (за ед.):

8.

В казахстанских изданиях

5


9.

В изданиях стран СНГ

5


10.

В зарубежном издании

5


11.

В изданиях, рекомендованных Министерством науки и высшего образования Республики Казахстан для публикаций основных результатов научной деятельности

10


12.

В международных изданиях, входящих в базу РИНЦ

15


13.

В международных изданиях, входящих в базу Web of Science Core Collection, Science Citation Index Expanded, Social Sciences Citation Index, Scopus

40


Научные мероприятия (за ед.)

14.

Участие в конференциях, круглых столах, семинарах и других научных мероприятиях по проводимым исследованиям

5


15.

Участие с докладом в конференциях, круглых столах, семинарах по научным исследованиям

10


16.

Организация и проведение конференции, круглого стола, научного семинара и др.

15


17.

Организация и проведение конференции, круглого стола, научного семинара с участием зарубежных экспертов

20


Использование практической информации:

18.

Результаты анализа материалов гражданских, административных и уголовных дел, иных материалов практической деятельности правоохранительных органов, иных государственных органов, организаций, субъектов хозяйственной деятельности

10


19.

Проведение и обобщение результатов интервьюирования, научного эксперимента, моделирования, иных форм социологических исследований

10


Внедрение результатов межведомственных научных исследований (за ед.)

20.

в учебный процесс

10


21.

в практическую деятельность правоохранительных органов

20


22.

в нормотворчество

40


Итоговая сумма баллов

Низкий балл: 50-150 Средний балл: 151-249 Высокий балл: 250 и более

  Приложение 2
к Правилам проведения
межведомственных научных
исследований в сфере
правоохранительной
деятельности, их координации и
мониторинга
  Форма

ЗАЯВКА на проведение научного исследования

      1. Заказчик – правоохранительный орган: ________________________
      2. Наименование темы: _______________________________________
      3. Вид выходных (ожидаемых) результатов:_______________________
      4. Сроки проведения: _________________________________________
      5. Обоснование проведения: ___________________________________
      6. Практическое назначение результатов: ________________________
                                    (для каких подразделений, категорий сотрудников)
      ____________________________________________________________
      7. Ожидаемые результаты:
      1) применимости и/или возможности коммерциализации полученных
      научных результатов __________________________________________;
      2) другие прямые и косвенные результаты ________________________;
      3) научный труд (научно-практический комментарий, методическая
      рекомендация и пособия) _______________________________________;
      8. Контактная информация представителя заказчика: ________________
                                    (Ф.И.О. (при его наличии), служебный телефон)
      9. Кандидатуры в члены авторского коллектива:
      (Ф.И.О. (при его наличии), должность, служебный телефон);
      (Ф.И.О. (при его наличии), должность, служебный телефон).
      Руководитель ___________________________________________________
                  (организации - заказчика) Ф.И.О. (при его наличии)
      "__" _________ 20____г.
      оборотная сторона заявки

ЗАДАНИЕ на проведение научного исследования

      1. Цель и задачи (необходимый конкретный научный продукт, вопросы исследования).

      2. Требования к выполнению (возможные направления решения проблемы, структура изложения материала, другие особенности проведения).

      3. Требования к разрабатываемой документации (предлагаемые структура и содержание, примерное количество страниц, необходимость в согласовании рабочей документации).

      4. Особые требования и условия (необходимость присвоения работе соответствующего ограничивающего грифа).

      5. Сроки представления результатов (указываются сроки проведения промежуточного контроля и представления заключительных результатов).

      6. Планируемое внедрение (реализация) результатов (формы, методы, место, предполагаемые сроки).

      Наименование должности*
      _______________________
      Ф.И.О. (при его наличии) (подпись)
      "__" _________ 20____ г.
      ___________________________
      *Указывается должность представителя заказчика, определившего задание, контактная информация о котором размещается в пункте 8 настоящей заявки.