"Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақы мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуының тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарын және тексеру парағын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрінің 2021 жылғы 30 маусымдағы № 439-НҚ және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2021 жылғы 1 шілдедегі № 68 бірлескен бұйрығына өзгерістер енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрінің м.а. 2023 жылғы 16 қаңтардағы № 13-НҚ және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2023 жылғы 18 қаңтардағы № 4 бірлескен бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2023 жылғы 19 қаңтарда № 31723 болып тіркелді

      ЗҚАИ-ның ескертпесі!
      Осы бірлескен бұйрық 01.01.2023 ж. бастап қолданысқа енгізіледі.

      БҰЙЫРАМЫЗ:

      1. "Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақы мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуының тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарын және тексеру парағын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрінің 2021 жылғы 30 маусымдағы № 439-НҚ және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2021 жылғы 1 шілдедегі № 68 бірлескен бұйрығына (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 23431 болып тіркелген) келесі өзгерістер енгізілсін:

      бірлескен бұйрықтың кіріспесі мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 141-бабының 5 және 6-тармақтарына және 143-бабының 1-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫЗ:";

      көрсетілген бірлескен бұйрыққа 1 және 2-қосымшалар осы бірлескен бұйрыққа 1 және 2-қосымшаларға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын.

      2. Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрлігінің Сауда комитеті заңнамада белгіленген тәртіпте:

      1) бірлескен бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Сауда және интеграция вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бірлескен бұйрық 2023 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізіледі және ресми жариялануға жатады.

      Қазақстан Республикасы
      Ұлттық экономика министрі __________А. Куантыров
      Қазақстан Республикасы
Сауда және интеграция министрінің
міндетін атқарушы
__________А. Шаккалиев

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Бас прокуратураның

      Құқықтық статистика және

      арнайы есепке алу комитеті

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2023 жылғы 18 қаңтардағы
№ 4 мен
2023 жылғы 16 қаңтардағы
№ 13-НҚ
бірлескен бұйрыққа
1-қосымша
Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2021 жылғы 1 шілдедегі
№ 68 мен
Қазақстан Республикасының
сауда және интеграция
министрінің
2021 жылғы 30 маусымдағы
№ 439-НҚ Бірлескен бұйрыққа
1-қосымша

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақы мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуының тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақы мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуының тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары (бұдан әрі – Өлшемшарттар) Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің (бұдан әрі – Кодекс) 141-бабының 5 және 6-тармақтарына және 143-бабының 1-тармағына, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің міндетін атқарушының 2022 жылғы 23 маусымдағы № 48 бұйрығымен бекітілген Реттеуші мемлекеттік органдардың тәуекелдерді бағалау және басқару жүйесін қалыптастыру қағидалары (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 28577 болып тіркелген) сәйкес әзірленді.

      2. Осы өлшемшарттарда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) бақылау субъектілері (объектілері) – қызметіне Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақы мөлшерін сақтау бөлігінде сақталуын бақылау жүзеге асырылатын дара кәсіпкерлер және заңды тұлғалар;

      2) болмашы бұзушылық – дайындаушы немесе өнім беруші (сатушы) ресімдеген азық–түлік тауарларына тауарлық-ілеспе құжаттардың болмауына байланысты бұзушылық;

      3) елеулі бұзушылықтар – азық-түлік тауарларын беру шартының болмауына, әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесінің мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуына бір расталған шағымның немесе өтініштің болуына байланысты бұзушылықтар;

      4) өрескел бұзушылықтар – әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарын беру шартында көрсетілген өндірушінің босату бағасының немесе көтерме сауда өнім берушінің сатып алу бағасының он бес пайызынан аспайтын шекті сауда үстемесінің мөлшерін белгілемеуге, ішкі сауда субъектісінің шекті сауда үстемесінің мөлшерін әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарыннан жеткізу шартында көрсетілген өндірушінің сату бағасының және көтерме жеткізушінің сатып алу бағасынан он бес пайыздан артық асыруы, сауда желісін немесе ірі сауда объектілерін ұйымдастыру арқылы тауарларды сату жөніндегі қызметті жүзеге асыратын ішкі сауда субъектісінің тауарларды асырып жіберуіне байланысты бұзушылықтар, азық-түлік тауарларын берушімен азық-түлік тауарларын беру шартын жасасу кезінде сатып алынған азық-түлік тауарлары бағасынан алынатын сыйақының бес проценттік мөлшерінен кем емес немесе әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларын сатып алуға, әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесінің мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуына екі немесе одан да көп расталған шағымдардың немесе өтініштердің болуына байланысты оларға сыйақыны заңсыз талап етуі;

      5) тәуекел – бақылау субъектісінің (объектісінің) қызметі нәтижесінде салдарының ауырлық дәрежесі ескеріле отырып, жеке және заңды тұлғалардың заңды мүдделеріне, мемлекеттің мүліктік мүдделеріне зиян келтіру ықтималдығы;

      6) тәуекелдерді бағалау жүйесі – бақылау субъектілеріне бару арқылы профилактикалық бақылау тағайындау мақсатында жүргізілетін іс-шаралар кешені;

      7) тәуекел дәрежесін бағалаудың объективті өлшемшарттары (бұдан әрі – объективті өлшемшарттар) – әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақысының мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуына тәуекел дәрежесіне қарай бақылау субъектілерін іріктеу үшін пайдаланылатын және жеке бақылау субъектісіне (объектісіне) тікелей байланысты емес тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары;

      8) тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті өлшемшарттары (бұдан әрі – субъективті өлшемшарттар) – нақты бір бақылау субъектісі қызметінің нәтижелеріне байланысты бақылау субъектілерін (объектілерін) іріктеу үшін пайдаланылатын тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары;

      9) тәуекелдерді бағалау және басқару жүйесі – тиісті қызмет салаларында тәуекелдің жол берілетін деңгейін қамтамасыз ете отырып, кәсіпкерлік еркіндігін шектеудің ең төменгі ықтимал дәрежесі мақсатында бақылау субъектісіне бару арқылы профилактикалық бақылауды кейіннен жүзеге асыру үшін бақылау субъектілерін тәуекел дәрежелері бойынша бөлу арқылы қолайсыз факторлардың туындау ықтималдығын азайтуға бағытталған, сондай-ақ нақты бақылау субъектісі (объектісі) үшін тәуекел деңгейін өзгертуге бағытталған басқарушылық шешімдерді қабылдау және (немесе) осындай бақылау субъектісін (объектісін) бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылаудан босату процесі;

      10) тексеру парағы – бақылау субъектілерінің қызметіне қойылатын, олардың сақталмауы жеке және заңды тұлғалардың, мемлекеттің заңды мүдделеріне қатер төндіруге алып келетін талаптарды қамтитын талаптар тізбесі.

      3. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау үшін тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары объективті және субъективті өлшемшарттар арқылы қалыптастырылады.

      Бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жоғары тәуекел дәрежесіне жатқызылған бақылау субъектісіне (объектісіне) қатысты қолданылады.

      4. Бақылау субъектілеріне (объектілеріне) бару арқылы профилактикалық бақылау Кодекстің 144-2 бабының 4-тармағына сәйкес реттеуші мемлекеттік органның немесе жергілікті атқарушы органның бірінші басшысының бұйрығымен бекітілген, жүргізілген талдау және бағалау нәтижелері бойынша жартыжылдыққа қалыптастырылатын бақылау субъектілеріне (объектілеріне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізу тізімдері негізінде жүргізіледі.

      5. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізу тізімдері субъективті өлшемшарттар бойынша тәуекел дәрежесінің барынша жоғары көрсеткіші бар бақылау субъектісінің (объектісінің) басымдығы ескеріле отырып жасалады.

2-тарау. Объективті өлшемшарттар

      6. Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесінің және сыйақының мөлшерін сақтау бөлігінде сауда қызметін реттеуде тәуекелдің жоғары дәрежесіне бақылау субъектілерінің жеке және заңды тұлғалардың заңды мүдделеріне, мемлекеттің мүліктік мүдделеріне зиян келтіру ықтималдығының тәуекелдері жатады.

      Объективті өлшемшарттар бойынша жоғары тәуекел дәрежесіне сауда объектілерінде қызметін жүзеге асыратын ішкі сауда субъектілері жатады.

      Объективті өлшемшарттар бойынша жоғары тәуекел дәрежесіне жатқызылған бақылау субъектілеріне (объектілеріне) қатысты бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізу мақсатында субъективті өлшемшарттар қолданылады.

      Коммуналдық базарларда қызметін жүзеге асыратын ішкі сауда субъектілері тәуекелдің төмен дәрежесіне жатады. Мұндай субъектілерге қатысты жоспардан тыс тексерулер жүргізіледі.

3-тарау. Субъективті өлшемшарттар

      7. Субъективті өлшемшарттарды айқындау мынадай кезеңдерді қолдана отырып жүзеге асырылады:

      1) деректер базасын қалыптастыру және ақпарат жинау;

      2) ақпаратты талдау және тәуекелдерді бағалау.

      8. Деректер базасын қалыптастыру және ақпарат жинау Қазақстан Республикасының заңнамасын бұзатын бақылау субъектілерін (объектілерін) анықтау үшін қажет.

      Тәуекел дәрежесін бағалау үшін мынадай ақпарат көздері пайдаланылады:

      1) бақылау субъектілеріне (объектілеріне) бару арқылы алдыңғы тексерулер мен профилактикалық бақылау нәтижелері;

      2) бақылау субъектісі ұсынатын есептілік пен мәліметтер мониторингінің нәтижелері;

      3) мемлекеттік органдардың, бұқаралық ақпарат құралдарының ресми интернет-ресурстарын талдау;

      4) расталған шағымдар мен өтініштердің болуы және саны.

      5) мемлекеттік органдар мен ұйымдар ұсынатын мәліметтерді талдау нәтижелері.

      9. Субъективті критерийлер әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесінің мөлшерін сақтау бөлігінде сауда қызметін реттеу туралы салалардағы субъектілердің тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті критерийлеріне сәйкес сақталмауы белгілі бір бұзушылық дәрежесіне сәйкес келетін тексеру парақтарының талаптары негізінде әзірленді. Әрбір талапқа қатысты тексеру парақтарынан бұзушылық дәрежесі айқындалады – өрескел, елеулі және болмашы.

      Бақылау субъектілері қызметінің тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті критерийлері осы Критерийлерге қосымшада баяндалған.

      10. Субъективті өлшемшарттар бойынша тәуекел дәрежесінің жалпы көрсеткішін есептеу тәртібіне сәйкес қолданылатын ақпарат көздерінің басымдығын негізге ала отырып, 0-ден 100-ге дейінгі шәкіл бойынша субъективті өлшемшарттар бойынша тәуекел дәрежесінің жалпы көрсеткіші есептеледі.

      Тәуекел дәрежесінің көрсеткіштері бойынша бақылау субъектісі (объектісі):

      1) тәуекелдің жоғары дәрежесіне – тәуекел дәрежесінің көрсеткіші 71-ден 100-ге дейін қоса алғанда;

      2) тәуекел дәрежесінің орташа дәрежесіне – тәуекел дәрежесінің көрсеткіші 31-ден 70-ке дейін қоса алғанда;

      3) тәуекел дәрежесінің төмен дәрежесіне – тәуекел дәрежесінің көрсеткіші 0-ден 30-қа дейін қоса алғанда.

      11. Бір өрескел бұзушылық анықталған кезде бақылау субъектісіне тәуекел дәрежесінің 100 көрсеткіші теңестіріледі және оған қатысты талаптарға сәйкестігіне немесе бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізіледі.

      Өрескел бұзушылықтар анықталмаған кезде тәуекел дәрежесінің көрсеткішін анықтау елеулі және болмашы дәрежедегі бұзушылықтар бойынша жиынтық көрсеткішпен есептеледі.

      Елеулі бұзушылықтар көрсеткішін айқындау кезінде 0,7 коэффициенті қолданылады және бұл көрсеткіш мына формула бойынша есептеледі:

      SРз = (SР2 х 100/SР1) х 0,7,

      мұнда:

      SР3 – елеулі бұзушылықтардың көрсеткіші;

      ЅР1 - елеулі бұзушылықтардың талап етілетін саны;

      ЅР2 - анықталған елеулі бұзушылықтардың саны;

      Болмашы бұзушылықтардың көрсеткішін айқындау кезінде 0,3 коэффициенті қолданылады және бұл көрсеткіш мына формула бойынша есептеледі:

      SРн = (SР2 х 100/SР1) х 0,3,

      мұнда:

      ЅРн – болмашы бұзушылықтардың көрсеткіші;

      ЅР1 – болмашы бұзушылықтардың талап етілетін саны;

      ЅР2 – анықталған болмашы бұзушылықтардың саны;

      Тәуекел дәрежесінің жалпы көрсеткіші (SР) 0-ден 100-ге дейінгі шәкіл бойынша есептеледі және мына формула бойынша елеулі және болмашы бұзушылықтардың көрсеткіштерін қосу арқылы айқындалады:

      SР = SРз + SРн,

      мұнда:

      SР – тәуекел дәрежесінің жалпы көрсеткіші;

      SР3 – елеулі бұзушылықтардың көрсеткіші;

      SРн – болмашы бұзушылықтардың көрсеткіші.

      12. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бара отырып, профилактикалық бақылау жүргізудің еселігі тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарымен айқындалады, бірақ жылына бір реттен жиі емес.

4-тарау. Тәуекелдерді басқару

      13. Адал бақылау субъектілерін көтермелеу және бұзушыларға бақылауды шоғырландыру қағидатын іске асыру мақсатында бақылау субъектілері (объектілері) субъективті өлшемшарттарды қолдану арқылы реттеуші мемлекеттік органның тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарымен айқындалатын кезеңге бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізуден босатылады.

      14. Бақылау субъектілері (объектілері) ақпараттық жүйені қолдана отырып, бақылау субъектілері қызметінің тиісті салаларындағы жоғары тәуекел дәрежесінен орташа тәуекел дәрежесіне немесе орташа тәуекел дәрежесінен төмен тәуекел дәрежесіне мынадай жағдайларда:

      1) егер мұндай субъектілер Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жағдайларда және тәртіппен үшінші тұлғалар алдында азаматтық-құқықтық жауапкершілікті сақтандыру шарттарын жасасcа;

      2) егер Қазақстан Республикасының заңдарында және реттеуші мемлекеттік органдардың тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарында бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылаудан немесе талаптарға сәйкестігіне тексерулер жүргізуден босату жағдайлары айқындалған болса;

      3) егер субъектілер өзін-өзі реттейтін ұйым қызметінің нәтижелерін тану туралы келісім жасалған, "Өзін-өзі реттеу туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес ерікті мүшелікке (қатысуға) негізделген өзін-өзі реттейтін ұйымның мүшелері болып табылса ауыстырылады.

      15. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылаудан және (немесе) талаптарға сәйкестігіне тексеру жүргізуден босату мақсатында реттеуші мемлекеттік органдар, сондай-ақ мемлекеттік органдар жеңілдететін индикаторларды ескереді.

      Жеңілдететін индикаторларға:

      1) деректерді онлайн-режимде беретін аудио және (немесе) бейне жазбалардың болуы;

      2) деректерді мемлекеттік органдар жүйесіне беретін датчиктер мен басқа да бекіту құрылғыларының болуы (су датчиктері, атмосфераға шығарындыларды тіркеу датчиктері) жатады.

5-тарау. Қазақстан Республикасының заңнамалық актілеріне сәйкес ерекшелік пен құпиялылық ескеріле отырып, ақпараттық жүйелерді пайдаланатын мемлекеттік органдарға арналған тәуекелдерді бағалау және басқару жүйесін қалыптастыру ерекшеліктері

      16. Мемлекеттік органдардың тәуекелдерді бағалау және басқару жүйесі бақылау субъектілерін (объектілерін) тәуекелдің нақты дәрежелеріне жатқызатын және бақылау іс-шараларын жүргізу тізімдерін қалыптастыратын ақпараттық жүйелерді пайдалана отырып жүргізіледі, сондай-ақ мемлекеттік статистикаға, ведомстволық статистикалық байқаудың қорытындыларына, сондай-ақ ақпараттық құралдарға негізделеді.

      Тәуекелдерді бағалау мен басқарудың ақпараттық жүйесі болмаған кезде оларға қатысты бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүзеге асырылатын бақылау субъектілері (объектілері) санының ең аз жол берілетін шегі мемлекеттік бақылаудың белгілі бір саласындағы осындай бақылау субъектілерінің жалпы санының бес пайызынан аспауға тиіс.

  Әлеуметтік маңызы бар
азық-түлік тауарларына сауда
үстемесі мен сыйақы мөлшерін
сақтау бөлігінде Қазақстан
Республикасының сауда
қызметін реттеу туралы
заңнамасының сақталуына
тәуекел дәрежесін бағалау
өлшемшарттарына
қосымша

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақысының мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуының тәуекел дәрежесін бағалау субъективті өлшемшарттары

Субъективті критерийлер

Бұзушылық дәрежесі

Бұрынғы тексерулер мен профилактикалық бақылау нәтижелері (ауырлық деңгейі төмендегі талаптардың сақталмауы кезінде белгіленеді)

1

Дайындаушы немесе өнім беруші (сатушы) ресімдеген азық-түлік тауарларына тауарлық-ілеспе құжаттардың болуы

болмашы

2

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларын жеткізу шартының болуы

елеулі

3

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарын беру шартында көрсетілген өндірушінің босату бағасының немесе көтерме сауда берушінің сатып алу бағасының он бес пайызынан аспайтын шекті сауда үстемесінің мөлшерін белгілеу

өрескел

4

Сауда желісін немесе ірі сауда объектілерін ұйымдастыру арқылы тауарларды сату жөніндегі қызметті жүзеге асыратын ішкі сауда субъектісінің азық-түлік тауарларын берушімен азық-түлік тауарларын беру шартын жасасу кезінде сатып алынған азық-түлік тауарларының бағасынан бес пайыздық сыйақы мөлшерін арттыруы немесе оның әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларын сатып алуына байланысты сыйақыны заңсыз талап етуі

өрескел

Мемлекеттік органдар мен ұйымдар ұсынатын мәліметтерді талдау нәтижелері

1

Ішкі сауда субъектісінің шекті сауда үстемесінің мөлшерін әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарыннан жеткізу шартында көрсетілген өндірушінің сату бағасының және көтерме жеткізушінің сатып алу бағасынан он бес пайыздан артық асыруы.

өрескел

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақы мөлшерін сақтау бөлігінде сауда қызметін реттеу туралы Қазақстан Республикасы заңнамасының сақталуына қойылатын талаптардың бұзылуы туралы жеке және заңды тұлғалар тарапынан расталған шағымдар мен өтініштердің болуы

1

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақы мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының Сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуына бір расталған шағымның немесе өтініштің болуы

елеулі

2

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақы мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының Сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуына екі немесе одан да көп расталған шағымдардың немесе өтініштердің болуы

өрескел

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2023 жылғы 18 қаңтардағы
№ 4 мен
2023 жылғы 16 қаңтардағы
№ 13-НҚ
бірлескен бұйрыққа
2-қосымша
Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2021 жылғы 1 шілдедегі
№ 68 мен
Қазақстан Республикасының
сауда және интеграция
министрінің
2021 жылғы 30 маусымдағы
№ 439-НҚ Бірлескен бұйрыққа
2-қосымша

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына сауда үстемесі мен сыйақысының мөлшерін сақтау бөлігінде Қазақстан Республикасының сауда қызметін реттеу туралы заңнамасының сақталуының тексеру парағы

      (Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 138-бабына сәйкес)

      _____________________________________________________________________

      субъектілердің (объектілердің) біртекті тобының атауы

      _______________________________________ ішкі сауда субъектісіне (объектісіне)

      қатысты тексеруді тағайындаған мемлекеттік орган/ профилактикалық бақылауды

      тағайындау туралы акт____________________________________________________

      ________________________________________________________________________

      Бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы тексеру/профилактикалық бақылауды

      тағайындау туралы акт ___________________________________________________

      _______________________________________________________________________

      №, күні

      Бақылау субъектісінің (объектісінің) атауы

      _______________________________________________________________________

      _______________________________________________________________________

      Бақылау субъектісінің (объектісінің) (жеке сәйкестендіру нөмірі), бизнес-

      сәйкестендіру нөмірі _____________________________________________________

      _______________________________________________________________________

      _______________________________________________________________________

      Орналасқан жерінің мекенжайы

      ________________________________________________________________________

      ________________________________________________________________________

Талаптар тізбесі

Талаптарға сәйкес келеді

Талаптарға сәйкес келмейді

1

2

3

4

1

Дайындаушы немесе өнім беруші (сатушы) ресімдеген азық-түлік тауарларына тауарлық-ілеспе құжаттардың болуы



2

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларын жеткізу шартының болуы



3

Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарын беру шартында көрсетілген өндірушінің босату бағасының немесе көтерме сауда берушінің сатып алу бағасының он бес пайызынан аспайтын шекті сауда үстемесінің мөлшерін белгілеу



4

Сауда желісін немесе ірі сауда объектілерін ұйымдастыру арқылы тауарларды сату жөніндегі қызметті жүзеге асыратын ішкі сауда субъектісінің азық-түлік тауарларын берушімен азық-түлік тауарларын беру шартын жасасу кезінде сатып алынған азық-түлік тауарларының бағасынан бес пайыздық сыйақы мөлшерін арттыруы немесе оның әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларын сатып алуына байланысты сыйақыны заңсыз талап етуі



      Лауазымды адам (адамдар) _____________________________________________

      _____________________________________________________________________

      аты, әкесінің аты (болған жағдайда), тегі

      _______________________________________________________ _____________

      лауазымы қолы

      Бақылау субъектісінің (объектісінің) басшысы

      _____________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________

      аты, әкесінің аты (болған жағдайда), тегі

      _______________________________________________________ _____________

      лауазымы қолы

О внесении изменений в совместный приказ Министра торговли и интеграции Республики Казахстан от 30 июня 2021 года № 439-НҚ и Министра национальной экономики Республики Казахстан от 1 июля 2021 года № 68 "Об утверждении критериев оценки степени риска и проверочного листа за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения"

Совместный приказ и.о. Министра торговли и интеграции Республики Казахстан от 16 января 2023 года № 13-НҚ и Министра национальной экономики Республики Казахстан от 18 января 2023 года № 4. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 19 января 2023 года № 31723

      ПРИКАЗЫВАЕМ:

      1. Внести в совместный приказ Министра торговли и интеграции Республики Казахстан от 30 июня 2021 года № 439-НҚ и Министра национальной экономики Республики Казахстан от 1 июля 2021 года № 68 "Об утверждении критериев оценки степени риска и проверочного листа за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 23431) следующие изменения:

      преамбулу совместного приказа изложить в следующей редакции:

      "В соответствии с пунктами 5 и 6 статьи 141 и пунктом 1 статьи 143 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан ПРИКАЗЫВАЕМ:";

      приложения 1 и 2 к указанному совместному приказу изложить в новой редакции согласно приложениям 1 и 2 к настоящему совместному приказу.

      2. Комитету торговли Министерства торговли и интеграции Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства торговли и интеграции Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра торговли и интеграции Республики Казахстан.

      4. Настоящий совместный приказ вводится в действие с 1 января 2023 года и подлежит официальному опубликованию.

Министр национальной экономики
Республики Казахстан __________А. Куантыров

Исполняющий обязанности Министра
торговли и интеграции
Республики Казахстан __________А. Шаккалиев

      "СОГЛАСОВАН"
Комитет по правовой статистике
и специальным учетам
Генеральной прокуратуры
Республики Казахстан

  Приложение 1
к совместному приказу
Министра национальной
экономики
Республики Казахстан
от 18 января 2023 года № 4 и
от 16 января 2023 года № 13-НҚ
  Приложение 1 к
совместному приказу
Министра национальной
экономики
Республики Казахстан
от 1 июля 2021 года № 68 и
  Министра торговли и
интеграции
Республики Казахстан
от 30 июня 2021 года № 439-НҚ

Критерии оценки степени риска за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие критерии оценки степени риска за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения (далее – Критерии) разработаны в соответствии с пунктами 5 и 6 статьи 141 и пунктом 1 статьи 143 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан (далее – Кодекс), а также Правилами формирования регулирующими государственными органами системы оценки и управления рисками, утвержденными приказом исполняющего обязанности Министра национальной экономики Республики Казахстан от 23 июня 2022 года № 48 (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 28577).

      2. В настоящих Критериях используются следующие понятия:

      1) субъекты (объекты) контроля – индивидуальные предприниматели и юридические лица за деятельностью которых осуществляется контроль за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения;

      2) незначительное нарушение – нарушение, связанное с отсутствием товарно-сопроводительных документов на продовольственные товары, оформленных изготовителем или поставщиком (продавцом);

      3) значительные нарушения - нарушения, связанные с отсутствием договора поставки продовольственных товаров, наличием одной подтвержденной жалобы или обращения за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения;

      4) грубые нарушения - нарушения, связанные с не установлением размера предельной торговой надбавки не более пятнадцати процентов от отпускной цены производителя или закупочной цены оптового поставщика, указанной в договоре поставки социально значимого продовольственного товара, превышение субъектом внутренней торговли размера предельной торговой надбавки более пятнадцати процентов от отпускной цены производителя или закупочной цены оптового поставщика, указанной в договоре поставки социально значимого продовольственного товара, превышением субъектом внутренней торговли, осуществляющим деятельность по продаже товаров посредством организации торговой сети или крупных торговых объектов, пятипроцентного размера вознаграждения от цены приобретенных продовольственных товаров при заключении договора поставки продовольственных товаров с поставщиком продовольственных товаров или незаконное требование им вознаграждения в связи с приобретением социально значимых продовольственных товаров, наличием двух или более подтвержденных жалоб или обращений за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения;

      5) риск – вероятность причинения вреда в результате деятельности субъекта (объекта) контроля законным интересам физических и юридических лиц, имущественным интересам государства с учетом степени тяжести его последствий;

      6) система оценки рисков - комплекс мероприятий, проводимых с целью назначения профилактического контроля с посещением субъектов (объектов) контроля;

      7) объективные критерии оценки степени риска (далее - объективные критерии) – критерии оценки степени риска, используемые для отбора субъектов контроля в зависимости от степени риска за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения и не зависящие непосредственно от отдельного субъекта (объекта) контроля;

      8) субъективные критерии оценки степени риска (далее - субъективные критерии) – критерии оценки степени риска, используемые для отбора субъектов (объектов) контроля в зависимости от результатов деятельности конкретного субъекта контроля;

      9) система оценки и управления рисками – процесс принятия управленческих решений, направленных на снижение вероятности наступления неблагоприятных факторов путем распределения субъектов (объектов) контроля по степеням риска для последующего осуществления профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля требованиям с целью минимально возможной степени ограничения свободы предпринимательства, обеспечивая при этом допустимый уровень риска в соответствующих сферах деятельности, а также направленных на изменение уровня риска для конкретного субъекта (объекта) контроля и (или) освобождения такого субъекта (объекта) контроля от профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля;

      10) проверочный лист – перечень требований, включающий в себя требования, предъявляемые к деятельности субъектов (объектов) контроля, несоблюдение которых влечет за собой угрозу законным интересам физических и юридических лиц, государства.

      3. Критерии оценки степени риска для профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля формируются посредством объективных и субъективных критериев.

      Профилактический контроль с посещением субъекта (объекта) контроля применяется в отношении субъекта контроля, отнесенного к высокой степени риска.

      4. Профилактический контроль с посещением субъектов (объектов) контроля проводится на основании списков проведения профилактического контроля с посещением субъектов (объектов) контроля, формируемых на полугодие, по результатам проводимого анализа и оценки, утвержденных приказом первого руководителя регулирующего государственного органа или местного исполнительного органа в соответствии с пунктом 4 статьи 144-2 Кодекса.

      5. Списки проведения профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля составляются с учетом приоритетности субъекта (объекта) контроля с наибольшим показателем степени риска по субъективным критериям.

Глава 2. Объективные критерии

      6. В регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки и вознаграждения к высокой степени риска относятся риски вероятности причинения вреда законным интересам физических и юридических лиц, имущественным интересам государства субъектами контроля.

      По объективным критериям к высокой степени риска относятся субъекты внутренней торговли, осуществляющие деятельность на торговых объектах.

      В отношении субъектов (объектов) контроля, отнесенных по объективным критериям к высокой степени риска, применяются субъективные критерии с целью проведения профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля.

      Субъекты внутренней торговли, осуществляющие деятельность на коммунальных рынках относятся к низкой степени риска. В отношении таких субъектов проводятся внеплановые проверки.

Глава 3. Субъективные критерии

      7. Определение субъективных критериев осуществляется с применением следующих этапов:

      1) формирование базы данных и сбор информации;

      2) анализ информации и оценка рисков.

      8. Формирование базы данных и сбор информации необходимы для выявления субъектов (объектов) контроля, нарушающих законодательство Республики Казахстан.

      Для оценки степени риска используются следующие источники информации:

      1) результаты предыдущих проверок и профилактического контроля с посещением субъектов (объектов) контроля;

      2) результаты мониторинга отчетности и сведений, представляемых субъектом контроля;

      3) анализ официальных интернет-ресурсов государственных органов, средств массовой информации;

      4) наличие и количество подтвержденных жалоб и обращений.

      5) результаты анализа сведений, представляемых государственными органами и организациями.

      9. Субъективные критерии разработаны на основании требований проверочных листов, несоблюдение которых в соответствии с субъективными критериями оценки степени рисков субъектов в сферах о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения соответствуют определенной степени нарушения. В отношении каждого требования из проверочных листов определяется степень нарушения – грубое, значительное и незначительное.

      Субъективные критерии к оценке степени риска деятельности субъектов контроля изложены в приложении к настоящим Критериям.

      10. Исходя из приоритетности применяемых источников информации в соответствии с порядком расчета общего показателя степени риска по субъективным критериям рассчитывается общий показатель степени риска по субъективным критериям по шкале от 0 до 100.

      По показателям степени риска субъект (объект) контроля относится:

      1) к высокой степени риска – при показателе степени риска от 71 до 100 включительно;

      2) к средней степени риска – при показателе степени риска от 31 до 70 включительно;

      3) к низкой степени риска – при показателе степени риска от 0 до 30 включительно.

      11. При выявлении одного грубого нарушения субъекту контроля приравнивается показатель степени риска 100 и в отношении него проводится профилактический контроль с посещением субъекта (объекта) контроля.

      При не выявлении грубых нарушений определения показателя степени риска рассчитывается суммарным показателем по нарушениям значительной и незначительной степени.

      При определении показателя значительных нарушений применяется коэффициент 0,7 и данный показатель рассчитывается по следующей формуле:

      SРз = (SР2 х 100/SР1) х 0,7,

      где:

      SРз – показатель значительных нарушений;

      SР1 – требуемое количество значительных нарушений;

      SР2 – количество выявленных значительных нарушений;

      При определении показателя незначительных нарушений применяется коэффициент 0,3 и данный показатель рассчитывается по следующей формуле:

      SРн = (SР2 х 100/SР1) х 0,3,

      где:

      SРн – показатель незначительных нарушений;

      SР1 – требуемое количество незначительных нарушений;

      SР2 – количество выявленных незначительных нарушений;

      Общий показатель степени риска (SР) рассчитывается по шкале от 0 до 100 и определяется путем суммирования показателей значительных и незначительных нарушений по следующей формуле:

      SР = SРз + SРн,

      где:

      SР – общий показатель степени риска;

      SРз – показатель значительных нарушений;

      SРн – показатель незначительных нарушений.

      12. Кратность проведения профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля определяется критериями оценки степени риска, но не чаще одного раза в год.

Глава 4. Управление рисками

      13. В целях реализации принципа поощрения добросовестных субъектов контроля и концентрации контроля на нарушителях субъекты (объекты) контроля освобождаются от проведения профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля на период, определяемый критериями оценки степени риска регулирующего государственного органа, посредством применения субъективных критериев.

      14. Субъекты (объекты) контроля переводятся с применением информационной системы с высокой степени риска в среднюю степень риска или со средней степени риска в низкую степень риска в соответствующих сферах деятельности субъектов контроля в случаях:

      1) если такие субъекты заключили договоры страхования гражданско-правовой ответственности перед третьими лицами в случаях и порядке, установленных законами Республики Казахстан;

      2) если в законах Республики Казахстан и критериях оценки степени риска регулирующих государственных органов определены случаи освобождения от профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля;

      3) если субъекты являются членами саморегулируемой организации, основанной на добровольном членстве (участии) в соответствии с Законом Республики Казахстан "О саморегулировании", с которой заключено соглашение о признании результатов деятельности саморегулируемой организации.

      15. В целях освобождения от профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля, регулирующими государственными органами, а также государственными органами учитываются смягчающие индикаторы.

      К смягчающим индикаторам относится:

      1) наличие аудио и (или) видео фиксации, с передачей данных в онлайн-режиме;

      2) наличие датчиков и фиксирующих устройств по передаче данных в системы государственных органов (датчики воды, датчики фиксации выбросов в атмосферу).

Глава 5. Особенности формирования системы оценки и управления рисками для государственных органов, использующих информационные системы с учетом специфики и конфиденциальности, в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан

      16. Система оценки и управления рисками государственными органами ведется с использованием информационных систем, относящих субъекты (объекты) контроля к конкретным степеням риска и формирующих списки проведения контрольных мероприятий, а также основывается на государственной статистике, итогах ведомственного статистического наблюдения, а также информационных инструментах.

      При отсутствии информационной системы оценки и управления рисками минимально допустимый порог количества субъектов (объектов) контроля, в отношении которых осуществляются профилактический контроль с посещением субъекта (объекта) контроля, не должен превышать пяти процентов от общего количества таких субъектов контроля в определенной сфере государственного контроля.

  Приложение
к Критериям оценки степени
риска за соблюдением
законодательства
Республики Казахстан о
регулировании торговой
деятельности в части
соблюдения размера торговой
надбавки на социально
значимые продовольственные
товары и вознаграждения

Субъективные критерии оценки степени риска за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения

Субъективные критерии

Степень нарушения

Результаты предыдущих проверок и профилактического контроля (степень тяжести устанавливается при несоблюдении нижеперечисленных требований)

1

Наличие товарно-сопроводительных документов на продовольственные товары, оформленных изготовителем или поставщиком (продавцом)

незначительное

2

Наличие договоров поставки социально значимых продовольственных товаров

значительное

3

Установление размера предельной торговой надбавки не более пятнадцати процентов от отпускной цены производителя или закупочной цены оптового поставщика, указанной в договоре поставки социально значимого продовольственного товара

грубое

4

Превышение субъектом внутренней торговли, осуществляющим деятельность по продаже товаров посредством организации торговой сети или крупных торговых объектов, пятипроцентного размера вознаграждения от цены приобретенных продовольственных товаров при заключении договора поставки продовольственных товаров с поставщиком продовольственных товаров или незаконное требование им вознаграждения в связи с приобретением социально значимых продовольственных товаров.

грубое

Результаты анализа сведений, представляемых государственными органами и организациями

1

Превышение субъектом внутренней торговли размера предельной торговой надбавки более пятнадцати процентов от отпускной цены производителя или закупочной цены оптового поставщика, указанной в договоре поставки социально значимого продовольственного товара

грубое

Наличие подтвержденных жалоб и обращений со стороны физических и юридических лиц о нарушении требований за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения

1

Наличие одной подтвержденной жалобы или обращения за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения

значительное

2

Наличие двух или более подтвержденных жалоб или обращений за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения

грубое

 
  приложение 2
к совместному приказу
Министра национальной
экономики
Республики Казахстан
от 18 января 2023 года № 4 и
от 16 января 2023 года № 13-НҚ
  Приложение 2 к
совместному приказу
Министра национальной
экономики
Республики Казахстан
от 1 июля 2021 года № 68 и
  Министра торговли и
интеграции
Республики Казахстан
от 30 июня 2021 года № 439-НҚ

Проверочный лист за соблюдением законодательства Республики Казахстан о регулировании торговой деятельности в части соблюдения размера торговой надбавки на социально значимые продовольственные товары и вознаграждения

      (В соответствии со статьей 138 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан)
      В отношении субъекта внутренней торговли________________________
      ___________________________________________________________________
      наименование однородной группы субъектов (объектов) контроля Государственный
      орган, назначивший проверку/профилактический контроль с посещением субъекта
      (объекта) контроля______________________
      _____________________________________________________________________
      Акт о назначении проверки/профилактического контроля с посещением субъекта
(объекта) контроля ______________________________________
      _________________________________________________________________
                                    №, дата
      Наименование субъекта (объекта) контроля
      _________________________________________________________________
      (Индивидуальный идентификационный номер), бизнес-идентификационный
      номер субъекта (объекта)
      контроля__________________________________________________________
      ___________________________________________________________________
      ___________________________________________________________________
      Адрес места нахождения_____________________________________________
      _________________________________________________________________

Перечень требований

Соответствует требованиям

Не соответствует требованиям

1

2

3

4

1

Наличие товарно-сопроводительных документов на продовольственные товары, оформленных изготовителем или поставщиком (продавцом)



2

Наличие договоров поставки социально значимых продовольственных товаров



3

Установление размера предельной торговой надбавки не более пятнадцати процентов от отпускной цены производителя или закупочной цены оптового поставщика, указанной в договоре поставки социально значимого продовольственного товара



4

Превышение субъектом внутренней торговли, осуществляющим деятельность по продаже товаров посредством организации торговой сети или крупных торговых объектов, пятипроцентного размера вознаграждения от цены приобретенных продовольственных товаров при заключении договора поставки продовольственных товаров с поставщиком продовольственных товаров или незаконное требование им вознаграждения в связи с приобретением социально значимых продовольственных товаров.



      Должностное (ые) лицо (а) ___________________________________________
      ___________________________________________________________________
                        фамилия, имя, отчество (при его наличии)
      ______________________________________________________       ___________
                  должность                                           подпись
      Руководитель субъекта (объекта) контроля
      ___________________________________________________________________
      ___________________________________________________________________
                        фамилия, имя, отчество (при его наличии)
      _______________________________________________________       __________
                              должность                               подпись