Алматы облысының Сараптамалық кеңес қызметінің тәртібін және халық қатысатын бюджетті іске асыру туралы ережені айқындау туралы

Алматы облысы әкімдігінің 2024 жылғы 2 шілдедегі № 215 қаулысы. Алматы облысы Әділет департаментінде 2024 жылғы 3 шілдеде № 6141-05 болып тіркелді

      "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан Республикасының Заңының 27-бабының 2-тармағына, "Жергілікті бюджеттер жобаларын әзірлеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2014 жылғы 31 қазандағы № 470 бұйрығының 14-3-тармағына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 9950 болып тіркелген) сәйкес, Алматы облысының әкімдігі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Алматы облысының облыстық және аудандық маңызы бар қалаларында Сараптамалық кеңес қызметінің тәртібі және халық қатысатын бюджетті іске асыру ережесі осы қаулының қосымшасына сәйкес айқындалсын.

      2. Осы қаулының орындалуын бақылау Алматы облысы әкімінің жетекшілік ететін орынбасарына жүктелсін.

      3. Осы қаулы оның алғашқы ресми жарияланған күннен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Н. Абдрахим

  Алматы облысы әкімдігінің 2024 жылғы 2 шілдедегі № 215 қаулысына қосымша

Алматы облысының Сараптамалық кеңес қызметінің тәртібі және халық қатысатын бюджетті іске асыру туралы ереже

      1. Жалпы ереже

      1. Осы Сараптамалық кеңес қызметінің тәртібі және халық қатысатын бюджетті іске асыру туралы ереже Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2014 жылғы 31 қазандағы № 470 бұйрығы негізінде әзірленді.

      2. Осы Ережеде мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) халық қатысатын бюджет – азаматтардың жергілікті бюджет қаражатын бөлуге қатысуы.

      2) жобалық ұсыныс – Қазақстан Республикасының заңнамасына қайшы келмейтін Қазақстан Республикасы азаматы дайындаған және берген, іске асырылуы әкімдіктің (әкім аппаратының) құзыретіне жататын құжат. Үлгілік жобалық ұсыныстарды әкімдіктің (әкім аппаратының) ресми интернет-ресурста орналастырады.

      Аудандық маңызы бар қалалар әкімдері аппараттарында ресми интернет-ресурстары болмаған кезде үлгілік жобалық ұсыныстар тиісті аудандар әкімдіктерінің интернет-ресурсында орналастырылады.

      3) дауыс беру – әкімдіктің (әкім аппаратының) интернет-ресурсында электронды түрде немесе "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан

      Республикасының Заңына (бұдан әрі – Заң) сәйкес жергілікті қоғамдастықтың жиындары арқылы дауыс беру жолымен жобалық ұсыныстар арасында жеңімпаздарды анықтау процесі.


      2. Сараптамалық кеңес қызметінің тәртібі

      3. Облыстық, аудандық маңызы бар қаланың әкімдігі халық қатысатын бюджет шеңберінде тұрғындардың облыстық маңызы бар қалаларды абаттандыру мәселелері бойынша жобалық ұсыныстарын қарауды, іріктеуді және шешім қабылдауды жүзеге асыру үшін ағымдағы қаржы жылының 15 қаңтарына дейінгі мерзімде Сараптамалық кеңесті құрады.

      4. Сараптамалық кеңестің дербес құрамын облыстық, аудандық маңызы бар қаланың әкімдігі құрайды және бекітеді.

      5. Сараптамалық кеңес төраға, төрағаның орынбасары, хатшы және кеңес мүшелері құрамынан тұрады. Сараптамалық кеңес тақ саннан тұрады және мүдделі мемлекеттік органдардың өкілдері, тиісті аумақта қызметін жүзеге асыратын қоғамдық және өзге де ұйымдардың өкілдері. Сараптама кеңесінің төрағасы Кеңес құрамына ұсынылған адамдар арасынан сайланады.

      Сараптамалық кеңесте мүшелікті тоқтату өз еркі бойынша немесе жаңа мүшені ұсынумен ұжымдық шешім бойынша жүзеге асырылады.

      6. Сараптамалық кеңестің жұмыс органы облыстық маңызы бар қаланың тұрғын үй-коммуналдық шарушылық бөлімі, аудандық маңызы бар қалалардың әкімі аппараттары болып табылады.

      7. Сараптамалық кеңес отырыс түрінде жұмыс жасайды. Отырыстағы барлық шешімдер жиналғандар арасынан қарапайым көпшілік дауыспен қабылданады. Егер отырысқа Сараптамалық кеңестің жалпы құрамынан жартысынан астамы қатысса, отырыс заңды болып саналады. Дауыстар тең бөлінген жағдайда Сараптамалық кеңесі төрағасының шешімі шешуші мәні болады. Форс-мажорлық мән-жайлар жағдайында отырыстар қашықтан форматта өткізіледі, кейіннен кеңестің шешімі ресімделеді.

      8. Сараптамалық кеңестің шешімі отырыс өткізетін күні шығарылады, хаттамамен рәсімделеді және оған төраға, төрағаның орынбасары, кеңес мүшелері және хатшы қол қойғаннан кейін әкімдіктің (әкім аппаратының) интернет-ресурсында орналастырылады.

      9. Сараптамалық кеңестің функциялары:

      1) жобалық ұсыныстың бюджет заңнамасының талаптарына сәйкес келуі туралы шешім қабылдау;

      2) жобалық ұсыныстарды алдын ала қарастыруды өткізу;

      3) жобалық ұсыныстарды дауыс беруге арналған тізбеге қосу бойынша шешім қабылдау;

      4) халық қатысатын бюджет шеңберінде қаржыландырылатын жобалық ұсыныстардың іске асырылу барысын бақылау, соның ішінде құрылымдық бөлімшелер басшыларының, коммуналдық кәсіпорындардың, мекемелер және ұйымдардың лауазымды тұлғаларының жобалық ұсыныстарды іске асыру мәселелері бойынша есептерін тыңдау;

      5) өз отырыстарын ашық өткізу, отырыс хаттамаларын әкімдік (әкім аппараты) интернет-ресурсында жариялау.


3. Жобалық ұсыныстарды беру тәртібі

      10. Ағымдағы қаржы жылының 15 қаңтарына дейінгі мерзімде әкімдік (әкім аппараты) ресми интернет-ресурсында және бұқаралық ақпарат құралдарында жобалық ұсыныстарды қабылдау туралы ақпаратты орналастырады.

      11. Тиісті елді мекендердің тұрғындарынан жобалық ұсыныстарды жинау ағымдағы қаржы жылының 20 қаңтарынан 1 наурызына дейін келесі санаттар жүзеге асырады:

      1) аумақты көгалдандыру;

      2) тротуарларды жайластыру;

      3) тротуарларды, пандустарды, арықтарды салу және жөндеу;

      4) ортақ пайдалану орындарын (саябақтар, скверлер, жаяу жүргіншілер аймақтары, көшелер және өзге де объектілер) құру, жөндеу және жарықтандыру;

      5) бордюрларды, брусчаткаларды, тіреуіш қабырғаларды жөндеу;

      6) қоқыс тастайтын жерлерді жою;

      7) ортақ пайдалану орындарында күркелер, орындықтар, урналар және балалардың ойнауы және ересек тұрғындардың демалуы үшін жабдықтар мен конструкциялар орнату және жөндеу;

      8) аула аумақтарында және ортақ пайдалану орындарында спорттық (жаттығу алаңдарын, футбол, баскетбол, волейбол алаңдарын), балалар ойын алаңдарын орнату, жөндеу және жарықтандыру;

      9) санитарияны қамтамасыз ету.

      12. Ағымдағы қаржы жылына бекітілген бюджет шеңберінде халық қатысатын бюджетті іске асыруға бағытталатын шығыстардың ең төмен көлемі жоғары тұрған бюджеттен берілетін нысаналы трансферттерді, кредиттер мен қарыздарды қоспағанда, "Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық" 07 функционалдық тобы бойынша жоспарланатын бюджет шығыстарының жылдық көлемінің 10 %-нан төмен болмауы тиіс.

      13. Беру кезінде бір жобалық ұсынысты іске асырудың шекті құны:

      1) облыстық маңызы бар қала үшін және (немесе) облыстық маңызы бар қаладағы аудан үшін ағымдағы қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңда белгіленген он бес мың еселенген айлық есептік көрсеткіш мөлшерінен;

      2) аудандық маңызы бар қала үшін ағымдағы қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңда белгіленген бір мың бес жүз еселенген айлық есептік көрсеткіш мөлшерінен аспауы тиіс.

      14. Жобалық ұсыныстарға қойылатын талаптар:

      1) ортақ пайдалану объектісі;

      2) тиісті аумақтар тұрғындары үшін өзектілігі;

      Бұл ретте, оларды бір қаржы жылы ішінде іске асыру мүмкіндігі бар жобалық ұсыныстар басым болып табылады.

      15. Жобалық ұсыныстар әкімдіктің (әкім аппаратының) интернет-ресурсына электрондық түрде "Халық қатысатын бюджет" бөліміне беріледі.

      16. Автор кез келген сәтте өзінің жобалық ұсынысын қарастырудан ала алады.

      17. Автор жобалық ұсынысқа шығыстардың шамаман алынған немесе нақты сметалық есебін, сондай-ақ жобаның суретін/эскизін/макетін/схемасын (оларды интернет-ресурстан пайдалануға болады) міндетті түрде қоса береді немесе автор жобалық ұсынысты берген сәтте интернет-ресурста жобаға эскиздерді және шығыстардың сметасын қамтитын үлгілік жобалық ұсыныстардың тізімінен жобалық ұсынысты іске асыруды таңдайды.


4. Өтінімдерді іріктеу тәртібі

      18. Жобалық ұсыныстарды қабылдау мерзімінің аяқталу қорытындысы бойынша келіп түскен жобалық ұсыныстарды Сараптамалық кеңес ағымдағы қаржы жылының 5 сәуіріне дейінгі мерзімде Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жобалардың қайталануының болмауына, оларды әкімдіктің (әкім аппаратының) іске асыру құзыреттілігінің болуы мәніне талдауды жүзеге асырады.

      19. Іске асырылуы осы Ереженің 11, 13, 14 және 15-тармақтарында көрсетілген талаптарға сәйкес келетін жобалық ұсыныстарды әкімдік (әкім аппараты) дауыс беруді өткізу үшін ресми интернет-ресурсында және бұқаралық ақпарат құралдарында орналастырады.

      20. Дауыс беруге жатпайтын жобалық ұсыныстар:

      1) тұтас емес, фрагменттік сипаты бар (элементтердің бірін орындау болашақта қосымша элементтерді іске асыруды талап етеді);

      2) елді мекеннің даму басымдықтарына сәйкес келмейтін;

      3) жеке коммерциялық сипаттағы ұсыныстарды іске асыруды көздейтін;

      4) тиісті елді мекеннің құрамдас бөліктерінде осыған ұқсас іске асырылған жобалары бар жобалық ұсыныстар дауыс беруге жіберілмейді.

      21. Тиісті елді мекендердің кәмелетке толған тұрғындары ағымдағы қаржы жылының 24 сәуіріне дейінгі мерзімде ұсынылған жобалық ұсыныстар бойынша ресми интернет-ресурсында электрондық түрде дауыс беруді жүзеге асырады.

      Аудандық маңызы бар қалалар әкімдері аппараттарында ресми интернет-ресурс болмаған кезде тиісті елді мекендердің тұрғындарының дауыс беруі ЖӨБ туралы Заңға сәйкес жергілікті қоғамдастықтың жиындары арқылы жүзеге асырылады.

      22. Дауыс беру рәсімі аяқталғаннан кейін әкімдік (әкім аппараты) дауыс беру нәтижелерін шығарады.

      Бұл ретте, облыстық маңызы бар қалада 50-ден кем, аудандық маңызы бар қалада 10-нан кем тұрғындар дауыс берген жобалық ұсыныстар іске асырылуға жіберілмейді.

      23. Дауыс беру нәтижелерінің негізінде Сараптамалық кеңес ағымдағы қаржы жылының 30 сәуірінен кешіктірмей тиісті шешім шығарады.

      24. Дауыс беру нәтижелері мен Сараптамалық кеңестің шешімі әкімдіктің (әкім аппаратының) интернет-ресурсында және бұқаралық ақпарат құралдарында жариялануға жатады.


5. Жобалық ұсыныстарды іске асыру және ақпаратты жариялау

      25. Сараптамалық кеңестің шешімі негізінде облыстық, аудандық маңызы бар қаланың әкімдігі өз құзыреті шегінде жобалық ұсыныстарды жүзеге асырады.

      Халық қатысатын бюджеттің жобалық ұсыныстарын қаржыландыру тиісті бюджеттің қаражаты есебінен жүзеге асырылады.

      Жобалық ұсыныстарды іске асыру жөніндегі бюджеттік өтінімдерді жергілікті бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері Қазақстан Республикасының бюджет заңнамасына сәйкес жасайды.

      26. Жобалық ұсыныстарды іске асыру барысы туралы, сондай-ақ оларды іске асыру қорытындылары туралы ақпарат тоқсан сайын, есепті айдан кейінгі айдың 10-ы күнінен кешіктірілмей интернет-ресурста міндетті түрде орналастырылуға жатады.

      Қоғам, бұқаралық ақпарат құралдарының өкілдері және тұрғындар жобалық ұсыныстардың іске асырылу барысымен танысуға және мониторингті жүзеге асыруға құқығы бар.

      27. Әкімдік (әкім аппараты) ресми интернет-ресурста және бұқаралық ақпарат құралдарында жобалық ұсыныстарды іске асыру және оларды қаржыландыруға байланысты қаражатты пайдалану туралы ақпаратты жариялайды.

      28. Облыстық, аудандық маңызы бар қалалардың әкімдері халықпен кездесу барысында оларды халық қатысатын бюджет шеңберінде іске асырылатын жобалық ұсыныстар туралы хабардар етеді.

Об определении порядка деятельности Экспертного совета и положения о реализации бюджета народного участия Алматинской области

Постановление акимата Алматинской области от 2 июля 2024 года № 215. Зарегистрировано Департаментом юстиции Алматинской области 3 июля 2024 года № 6141-05

      В соответствии с пунктом 2 статьи 27 Закона Республики Казахстан "О местном государственном управлении и самоуправлении в Республике Казахстан", пунктом 14-3 приказа Министра финансов Республики Казахстан от 31 октября 2014 года № 470 "Об утверждении Правил разработки проектов местных бюджетов" (зарегистрировано в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 9950) акимат Алматинской области ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Определить порядок деятельности Экспертного совета и положения реализации бюджета народного участия в городах областного и районного значения Алматинской области согласно приложению к настоящему постановлению.

      2. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на курирующего заместителя акима Алматинской области.

      3. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Н. Абдрахим

  Приложение постановлению акимата Алматинской области от 2 июля 2024 года № 215

Порядок деятельности Экспертного совета и положения о реализации бюджета народного участия Алматинской области

      1. Общие положения

      1. Настоящий Порядок деятельности Экспертного совета и положения о реализации бюджета народного участия разработан на основании приказа Министра финансов Республики Казахстан от 31 октября 2014 года № 470.

      2. В настоящем Порядке используются следующие основные понятия:

      1) бюджет народного участия – участие граждан в распределении средств местного бюджета;

      2) проектное предложение – документ, подготовленный и поданный гражданином Республики Казахстан, не противоречащий законодательству Республики Казахстан, реализация которого относится к компетенции акимата (аппарата акима). Типовые проектные предложения размещаются акиматом (аппаратом акима) на официальном интернет-ресурсе.

      При отсутствии официального интернет-ресурса у аппаратов акимов городов районного значения типовые проектные предложения размещаются на интернет-ресурсе акиматов соответствующих районов;

      3) голосование – процесс определения победителей, среди проектных предложений, путем голосования в электронном виде на интернет-ресурсе акимата (аппарата акима) или через сходы местного сообщества в соответствии с Законом Республики Казахстан "О местном государственном управлении и самоуправлении в Республике Казахстан" (далее – Закон).


2. Порядок деятельности Экспертного совета

      3. Экспертный совет создается акиматами городов областного, районного значения для осуществления рассмотрения, отбора и принятия решений по проектным предложениям жителей соответствующих территорий в срок до 15 января текущего финансового года.

      4. Персональный состав Экспертного совета формируется и утверждается акиматами городов областного, районного значения.

      5. Экспертный совет формируется в составе председателя, заместителя председателя, секретаря и членов совета. Экспертный совет состоит из нечетного количества человек и включает в себя представителей заинтересованных государственных органов, представителей общественных и иных организаций, осуществляющих деятельность на соответствующей территории. Председатель Экспертного совета избирается из числа лиц, представленных в состав совета.

      Прекращение членства в Экспертном совете осуществляется по собственному желанию или коллегиальным решением с возможной рекомендацией нового члена.

      6. Рабочим органом Экспертного совета является в городе областного значения отдел жилищно-коммунального хозяйства, в городах районного значения – аппарат акима.

      7. Экспертный совет работает в форме заседаний. Все решения на заседании принимаются простым большинством голосов из числа собравшихся. Заседание считается легитимным, если на нем присутствует свыше половины от общего состава Экспертного совета. В случае равного распределения голосов, решение председателя Экспертного совета имеет решающее значение. В случае форс-мажорных обстоятельств заседания проводятся в дистанционном формате с последующим оформлением решения совета.

      8. Решение Экспертного совета выносится в день проведения заседания, оформляется протоколом и после его подписания председателем, заместителем председателя, членами совета и секретарем размещаются на интернет-ресурсе акимата (аппарата акима).

      9. Функции Экспертного совета:

      1) принимать решения о соответствии проектного предложения требованиям бюджетного законодательства;

      2) проводить предварительное рассмотрение проектных предложений;

      3) принимать решения по включению проектных предложений в перечень для голосования;

      4) контролировать ход реализации проектных предложений, которые финансируются в рамках бюджета народного участия, в том числе заслушивать отчеты руководителей структурных подразделений, должностных лиц коммунальных предприятий, учреждений и организаций по вопросам реализации проектных предложений;

      5) проводить свои заседания открыто, публиковать протоколы заседаний на интернет-ресурсе акимата (аппарата акима).

3. Порядок подачи проектных предложений

      10. В срок до 15 января текущего финансового года акимат (аппарат акима) размещает информацию о приеме проектных предложений на официальном интернет-ресурсе и в средствах массовой информации.

      11. Сбор проектных предложений от жителей соответствующих населенных пунктов осуществляется с 20 января по 1 марта текущего финансового года по следующим категориям:

      1) озеленение территории;

      2) обустройство тротуаров;

      3) строительство и ремонт тротуаров, пандусов, арыков;

      4) создание, ремонт и освещение мест общего пользования (парки, скверы, пешеходные зоны, улицы и иные объекты);

      5) ремонт бордюр, брусчатки, подпорных стен;

      6) ликвидация свалок;

      7) установка и ремонт беседки, скамьи, урны, оборудования и конструкции для игр детей и отдыха взрослого населения в местах общего пользования;

      8) установка, ремонт и освещение спортивных (тренажерных площадок, футбольных, баскетбольных, волейбольных полей), детских игровых площадок на дворовых территориях и в местах общего пользования;

      9) обеспечение санитарии.

      12. Минимальный объем расходов, направляемых на реализацию бюджета народного участия, в рамках утвержденного бюджета на текущий финансовый год, составляет не ниже 10 % от годового объема расходов бюджета, планируемых по функциональной группе 07 "Жилищно-коммунальное хозяйство", за исключением целевых трансфертов, кредитов из вышестоящего бюджета и займов.

      13. Предельная стоимость реализации одного проектного предложения на момент подачи не превышает:

      1) для города областного значения пятнадцати тысячи кратного размера месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете на текущий финансовый год;

      2) для города районного значения одной тысячи пятисоткратного размера месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете на текущий финансовый год.

      14. Требования к проектным предложениям:

      1) объект общего пользования;

      2) актуальность для жителей соответствующих территорий;

      При этом, приоритетными являются проектные предложения с возможностью их реализации в течение одного финансового года.

      15. Проектные предложения подаются в электронном виде на официальном интернет-ресурсе акимата (аппарата акима) в разделе "Бюджет народного участия".

      16. Автор может в любой момент снять свое проектное предложение с рассмотрения.

      17. К проектному предложению автором обязательно прилагается ориентировочный или точный сметный расчет расходов, а также фото/эскиз/макет/схема проекта (возможно их использование из интернет-ресурса), ли автор в момент подачи проектного предложения на интернет-ресурсе выбирает к реализации проектное предложение из списка типовых проектных предложений, который включает в себя эскизы и смету расходов на проект.


4. Порядок отбора заявок

      18. По итогам окончания срока приема проектных предложений, Экспертным советом в срок до 5 апреля текущего финансового года осуществляется анализ поступивших проектных предложений на отсутствие дублирования проектов, на предмет наличия компетентности их реализации акиматом (аппаратом акима) в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      19. Проектные предложения, реализация которых соответствует требованиям, указанным в пунктах 11, 13, 14 и 15 настоящего Порядка, размещаются акиматом (аппаратом акима) на официальном интернет-ресурсе и в средствах массовой информации для проведения голосования.

      20. Не допускаются к голосованию проектные предложения, которые:

      1) не являются целостными, а имеют фрагментарный характер (выполнение одного из элементов в будущем потребует реализации дополнительных элементов);

      2) не соответствуют приоритетам развития соответствующего населенного пункта;

      3) предусматривают реализацию предложений частного коммерческого характера;

      4) имеют аналогичные реализованные проекты в составных частях соответствующего населенного пункта.

      21. Жителями соответствующих населенных пунктов, достигшими совершеннолетнего возраста, в срок до 24 апреля текущего финансового года осуществляется голосование в электронном виде на официальном интернет-ресурсе по представленным проектным предложениям.

      При отсутствии официального интернет-ресурса у аппаратов акимов городов районного значения голосование жителей соответствующих населенных пунктов осуществляется через сходы местного сообщества в соответствии с Законом о МСУ.

      22. После окончания процедуры голосования акиматом (аппаратом акима) подводятся результаты голосования.

      При этом, к реализации не допускаются проектные предложения, за которые проголосовало в городе областного значения менее 50 жителей, в городе районного значения менее 10 жителей.

      23. На основе результата голосования Экспертный совет не позднее 30 апреля текущего финансового года выносит соответствующее решение.

      24. Результаты голосования и решение Экспертного совета подлежат к опубликованию на интернет-ресурсе акимата (аппарат акима) и в средствах массовой информации.

5. Реализация Проектных предложений и обнародование информации

      25. На основании решения Экспертного совета акимат города областного, районного значения в пределах своей компетенции приступает к реализации проектных предложений.

      Финансирование проектных предложений бюджета народного участия осуществляется за счет средств соответствующего бюджета.

      Бюджетные заявки по реализации проектных предложений формируются администраторами местных бюджетных программ в соответствии с бюджетным законодательством Республики Казахстан.

      26. Информация о ходе реализации проектных предложений, а также итогах их реализации подлежат обязательному размещению на интернет-ресурсе ежеквартально, не позднее 10 числа месяца следующего за отчетным.

      Представители общественности, средств массовой информации и жители вправе ознакомиться и осуществлять мониторинг за ходом реализации проектных предложений.

      27. Акимат (аппарат акима) обнародует информацию о реализации проектных предложений и использовании средств, связанных с их финансированием, на официальном интернет-ресурсе и в средствах массовой информации.

      28. Акимы городов областного, районного значения в ходе встречи с населением информируют их о реализуемых в рамках бюджета народного участия проектных предложениях.