БҰЙЫРАМЫН:
1. "Қазақстан Республикасында мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 20 желтоқсандағы № 557 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілері мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 8275 болып тіркелген) мынадай өзгерістер енгізілсін:
кіріспесі мынадай редакцияда жазылсын:
""Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабы 14) тармақшасына және Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген) бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарына сәйкес, БҰЙЫРАМЫН:";
Бөбек жасындағы балаларға арналған мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын;
Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын;
Мектепке дейінгі ұйымдағы мектепалды топқа / мектептегі (лицейдегі, гимназиядағы) мектепалды сыныпқа арналған мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары (5 жастағы балалар) осы бұйрыққа 3-қосымшаға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын.
2. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің Инклюзивті және арнайы білім беру департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:
1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;
2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;
3) осы бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1) тармақшасында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.
3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Оқу-ағарту вице-министріне жүктелсін.
4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.
Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрі |
Г. Бейсембаев |
Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрі 2025 жылғы 16 қаңтардағы № 7 Бұйрыққа 1-қосымша/ |
|
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 20 желтоқсандағы № 557 бұйрығына 1-қосымша |
Бөбек жасындағы балаларға арналған мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары
Рет № | Ұйымдастырылған іс-әрекет* | Жас топтары | |
ерте жас тобы (1 жастағы балалар) | кіші топ (2 жастағы балалар) | ||
1 | Дене тәрбиесі | аптасына үш рет | аптасына үш рет |
Дене тәрбиесі** | күн сайын | күн сайын | |
2 | Сөйлеуді дамыту және көркем әдебиет | күн сайын | күн сайын |
3 | Сенсорика | күн сайын | күн сайын |
4 | Қоршаған әлеммен таныстыру | күн сайын | күн сайын |
5 | Сурет салу | - | күн сайын |
Мүсіндеу | күн сайын | күн сайын | |
Жапсыру | - | күн сайын | |
Құрастыру | - | күн сайын | |
6 | Музыка | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
Музыка*** | күн сайын | күн сайын | |
7 | Арнайы түзету іс-әрекеті | күн сайын | күн сайын |
Ескерту:
*Ұйымдастырылған іс-әрекет - "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің міндетін атқарушының 2016 жылғы 12 тамыздағы № 499 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 14235 болып тіркелген) бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасының мазмұнын, оның ішінде мектепке дейінгі ұйымның жұмыс бағытын ескере отырып, балаларды қазақ халқының ұлттық құндылықтарына, отбасылық құндылықтарға, патриоттық сезімге, Отанға деген сүйіспеншілікке, мәдени-әлеуметттік нормаларға баулу, қауіпсіз мінез-құлық қағидаларын қалыптастыру міндеттерін іске асыру үшін күні бойы педагогтің ойын түріндегі түрлі балалар әрекеті (ойын, қимыл, танымдық, шығармашылық, зерттеу, еңбек, дербес) арқылы ұйымдастыратын кіріктірілген сабағы.
** Бөбек жасындағы балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, күні бойы балалардың физикалық белсенділігіне уақыт бөлінеді.
*** Балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, күні бойы ән айтуға, музыка тыңдауға, әндерді жаттатуға, импровизацияға, музыкамен ырғақты қозғалыстарға, балалардың шулы аспаптарында ойнауға және музыкалық іс-әрекеттің басқа түрлеріне уақыт бөлінеді.
**** Арнайы түзету іс-әрекеті арнайы және жалпы мектепке дейінгі ұйымдарда, арнайы білім беру ұйымдарында мүмкіндігі шектеулі балалар үшін жүргізіледі.
Көру қабілеті зақымдалған балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті**** | Жас тобы | |
ерте жас тобы |
кіші топ | ||
1 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
1.1 | Көру қабілеті* | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
1.2 | Кеңістікте бағдарлай білу | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
2 | Әлеуметтік-эмоционалды дағдыларды қалыптастыру | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
2.1 | Әлеуметтік-тұрмыстық бағдар | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
Ескерту:
**** Арнайы түзетуші іс-әрекетті арнайы педагог (тифлопедагог) түзете қолдауды қажет ететін балалармен шағын топтарда немесе жеке жүргізеді.
* Көзі көрмейтін балалармен көру түйсігін дамытудың орнына сезіну және сипап сезуді дамыту бойынша түзету іс-әрекеті жүргізіледі. Нашар көретін және кейіннен соқыр болып қалған балалар мен көру қабілеті бұзылған балалар үшін жанасу мен ұсақ моториканы дамыту бойынша іс-әрекет жоғарыда аталған түзету қызметінің барлық түрлерінде жүргізіледі.
Есту қабілеті зақымдалған балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті**** | Жас тобы | |
ерте жас тобы (1 жастағы балалар) | кіші топ (2 жастағы балалар) | ||
1 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
1.1 | Сөйлеуді дамыту* | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
1.2 | Есту арқылы қабылдау мен айтуды қалыптастыруды дамыту | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
2 | Әлеуметтік-эмоционалды дағдыларды қалыптастыру | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
2.1 | Әлеуметтік-тұрмыстық бағдар | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
Ескерту:
**** Арнайы түзетуші іс-әрекетті арнайы педагог (сурдопедагог) түзете қолдауды қажет ететін балалармен шағын топтарда немесе жеке жүргізеді.
Арнайы түзетуші іс-әрекет ым-ишараға сүйене отырып, ауызша сөйлеуді дамыту ауыр дәрежедегі құлақ мүкістігі бар (IV дәрежелі) балалармен жүргізіледі; көркем әдебиетпен таныстыру сюжетті-рөлдік ойынға сүйене отырып жүргізіледі.
*Арнайы педагог шағын топта немесе түзете қолдауды қажет ететін балалармен жеке-жеке жүргізеді; естімейтін балалар үшін ымдау тілін қалыптастыру әрекеті жүргізіледі.
Тірек-қимыл аппаратының бұзылыстары бар балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті**** | Жас тобы | |
ерте жас тобы (1 жастағы балалар) | кіші топ (2 жастағы балалар) | ||
1 | Физикалық қасиеттерді дамыту* | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
1.1 | Емдік дене тәрбиесі (суда немесе құрлықта) | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
2 | Түзету жұмысы** | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
Ескерту:
*Түзетуді қажет ететін балалармен шағын топтарда арнайы педагогтер емдік дене тәрбиесі нұсқаушысы жүргізеді.
**Түзету жұмысын түзетуді қажет ететін балалармен шағын топтарда арнайы педагогтер (дефектолог, логопед) жүргізеді.
Сөйлеу тілінің бұзылыстары бар балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті**** | Жас тобы | |
ерте жас тобы (1 жастағы балалар) | кіші топ (2 жастағы балалар) | ||
1 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту | аптасына үш рет | аптасына үш рет |
1.1 | Сөйлеуді дамыту | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
1.2 | Дыбыстап айту | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
Ескерту:
****Арнайы түзетуші іс-әрекетті арнайы педагог (логопед) түзетуді қажет ететін балалармен фронтальді, шағын топтарда немесе жеке жүргізеді.
Психикалық дамуы тежелген балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті**** | Жас тобы | |
ерте жас тобы (1 жастағы балалар) | кіші топ (2 жастағы балалар) | ||
1 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
1.1 | Қоршаған ортамен таныстыру және сөйлеуді дамыту | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
1.2 | Сенсорика | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
2 | Түзету жұмысы | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
Ескерту:
****Арнайы түзету іс-әрекетін (шағын топтық) арнайы педагог (дефектолог) түзетуді қажет ететін балалармен шағын топта немесе жеке жүргізеді.
Зияты зақымдалған балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті**** | Жас тобы | |
ерте жас тобы (1 жастағы балалар) | кіші топ (2 жастағы балалар) | ||
1 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту | аптасына бір рет | аптасына екі рет |
1.1 | Ойынға үйрету | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
1.2 | Ойлауды қалыптастыру | - | аптасына бір рет |
2 | Әлеуметтік-эмоционалды дағдыларды қалыптастыру | аптасына бір рет | аптасына екі рет |
3 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
Ескерту:
****Арнайы түзету іс-әрекетін (шағын топтық) арнайы педагог (олигофренопедагог, логопед) түзетуді қажет ететін балалармен шағын топта немесе жеке жүргізеді.
Күрделі бұзылыстары бар балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті**** | Жас тобы | |
ерте жас тобы (1 жастағы балалар) | кіші топ (2 жастағы балалар) | ||
1 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту* | аптасына бес рет | аптасына бес рет |
1.1 | Ымдау, дактильді-жанаспалы сөйлеуді қалыптастыру (көру және есту қабілетінің аралас бұзылуымен) | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
1.2 | Символдар, суреттер-заттардың көмегімен коммуникацияны қалыптастыру (сөйлемейтін балалар үшін) | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
1.3 | Сөйлеуді дамыту (дыбыстық сөйлеуді меңгеру мүмкіндігі бар балалар үшін) | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
2 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
2.1 | Сенсорика | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
2.2 | Кеңістікте бағдарлай білу | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
3 | Әлеуметтік-эмоционалды дағдыларды қалыптастыру | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
3.1 | Тамақтану және мінез-құлыққа байланысты дағдыларды қалыптастыру | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
3.2 | Киіну және киімді күту дағдыларын қалыптастыру | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
Ескерту:
****Арнайы түзету іс-әрекетін арнайы педагог шағын топта немесе жеке жүргізеді.
*Коммуникативті дағдыларды дамытуда біріктірілген бұзылыстардың түріне байланысты жұмыс түрлерінің бірі таңдалады: есту және көру қабілетінің бірлескен бұзылыстары кезінде ым-ишарат, дактильді-байланыс нысандары қалыптасады; сөйлеудің ойнатқыш/дыбыстық жағы бұзылған кезде (балалардың церебральды сал ауруы, алалия кезінде) объектілерді- символдарды, суреттерді қолдануға байланысты коммуникация дағдылары қалыптасады; күрделі бұзушылықтардың барлық түрлерінде ауызша (дыбыстық) сөйлеуді қалыптастыру және дамыту міндетті болып табылады және оны дефектолог, логопед және тәрбиеші шағын топпен немесе жеке жүргізеді (ауызша (дыбыстық) сөйлеуді қалыптастыру және дамыту мүмкіндігі болмаған жағдайда, осы сағат көлемі шеңберінде коммуникацияның баламалы түрлерін қалыптастыру жүргізіледі).
Көрудің алғашқы бұзылуы кезінде балаларға арналған "Тифлографика" ұйымдастырылған іс-әрекеті көру қабілеті жеңіл дәрежеде бұзылған балалармен тәрбиеші "Сурет салу" ұйымдастырылған іс-әрекетінде, көру қабілеті ауыр дәрежеде бұзылған балалармен "Тифлографика" ұйымдастырылған іс-әрекетінде арнайы педагог жұмыс жүргізеді.
Қарым-қатынас пен әлеуметтік өзара әрекеттесудің бұзылысы немесе қиындықтары бар балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті**** | Жас тобы | |
ерте жас тобы (1 жастағы балалар) | кіші топ (2 жастағы балалар) | ||
1 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
2 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
2.1 | Сөйлеуді дамыту* | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
3 | Әлеуметтік-эмоционалды дағдыларды қалыптастыру | аптасына бір рет | аптасына бір рет |
4 | Физикалық қасиеттерді дамыту** | - | аптасына екі рет |
4.1 | Бейімделген дене тәрбиесі | - | аптасына екі рет |
Ескерту:
**** Арнайы түзету іс-әрекетін арнайы педагог немесе психолог түзетуді қажет ететін балалармен шағын топта немесе жеке жүргізеді.
*Арнайы педагог (логопед) фронтальді немесе шағын топта жүргізеді.
** Түзету қолдауын қажет ететін балаларға арналған шағын топта бейімделген дене шынықтыру нұсқаушысы жүргізеді.
Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрі 2025 жылғы 16 қаңтардағы № 7 Бұйрыққа 2-қосымша/ |
|
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 20 желтоқсандағы № 557 бұйрығына 2-қосымша |
Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары
Рет № | Ұйымдастырылған іс-әрекет* | Жас топтары | |
ортаңғы топ |
ересек топ | ||
1 | Дене тәрбиесі | аптасына үш рет | аптасына үш рет |
Дене тәрбиесі** | күн сайын | күн сайын | |
2 | Сөйлеуді дамыту және көркем әдебиет | күн сайын | күн сайын |
Қазақ тілі | аптасына бір рет | аптасына бір рет | |
Қазақ тілі *** | күн сайын | күн сайын | |
3 | Сауат ашу негіздері | - | - |
4 | Математика негіздері | күн сайын | күн сайын |
5 | Қоршаған әлеммен таныстыру | күн сайын | күн сайын |
6 | Сурет салу | күн сайын | күн сайын |
Мүсіндеу | |||
Жапсыру | |||
Құрастыру | |||
7 | Музыка | аптасына бір рет | аптасына екі рет |
Музыка**** | күн сайын | күн сайын | |
8 | Арнайы түзету іс-әрекеті***** | күн сайын | күн сайын |
Ескерту:
* Ұйымдастырылған іс-әрекет - "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің міндетін атқарушының 2016 жылғы 12 тамыздағы № 499 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 14235 болып тіркелген) бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасының мазмұнын, оның ішінде мектепке дейінгі ұйымның жұмыс бағытын ескере отырып, балаларды қазақ халқының ұлттық құндылықтарына, отбасылық құндылықтарға, патриоттық сезімге, Отанға деген сүйіспеншілікке, мәдени-әлеуметттік нормаларға баулу, қауіпсіз мінез-құлық қағидаларын қалыптастыру міндеттерін іске асыру үшін күні бойы педагогтің ойын түріндегі түрлі балалар әрекеті (ойын, қимыл, танымдық, шығармашылық, зерттеу, еңбек, дербес) арқылы ұйымдастыратын кіріктірілген сабағы.
** Мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, күні бойы балалардың физикалық белсенділігіне уақыт бөлінеді.
***Басқа тілдерде оқытатын топтарда мемлекеттік тілді меңгерту мақсатында күні бойы педагогке бағдарлама айқындалған сөздік минимумды үйрету, түрлі балалар әрекетінде тәрбиеленушілердің ауызекі байланыстырып сөйлеуін дамыту, сондай-ақ қазақ халқының мәдениетімен, салтымен және дәстүрімен таныстыру, белсенді сөздікті байыту, сөздік нормаларды, мәдениетті қарым-қатынасты игерту ұсынылады.
****Балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, күні бойы музыканы тыңдау, ән айту, әндерді жаттату, импровизация, ырғақты-музыкалық қимылдар, балалардың шулы аспаптарында ойнау және басқа да музыкалық әрекеттерге уақыт бөлінеді.
*****Арнайы түзету іс-әрекеті арнайы және жалпы мектепке дейінгі ұйымдарда, арнайы білім беру ұйымдарында мүмкіндігі шектеулі балалар үшін жүргізіледі.
Көру қабілеті зақымдалған балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті***** | Жас тобы | ||
ортаңғы топ |
ересек топ | мектепалды топ (5 жастан) | ||
1 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.1 | Көру қабілеті* |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.2 | Кеңістікте бағдарлай білу |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2 | Әлеуметтік-эмоционалды дағдыларды қалыптастыру |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2.1 | Әлеуметтік-тұрмыстық бағдар |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
Ескерту:
***** Арнайы түзетуші іс-әрекетті арнайы педагог (тифлопедагог) түзете қолдауды қажет ететін балалармен шағын топтарда немесе жеке жүргізеді.
* Көзі көрмейтін балалармен көру түйсігін дамытудың орнына сезіну және сипап сезуді дамыту бойынша түзету іс-әрекеті жүргізіледі. Нашар көретін және кейіннен соқыр болып қалған балалар мен көру қабілеті бұзылған балалар үшін жанасу мен ұсақ моториканы дамыту бойынша іс-әрекет жоғарыда аталған түзету қызметінің барлық түрлерінде жүргізіледі.
Есту қабілеті зақымдалған балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті***** | Жас тобы | ||
ортаңғы топ |
ересек топ | мектепалды топ (5 жастан) | ||
1 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.1 | Сөйлеуді дамыту* |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.2 | Есту арқылы қабылдау мен айтуды қалыптастыруды дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
Ескерту:
***** Арнайы түзетуші іс-әрекетті арнайы педагог (сурдопедагог) түзете қолдауды қажет ететін балалармен шағын топтарда немесе жеке жүргізеді.
Арнайы түзетуші іс-әрекет ым-ишараға сүйене отырып, ауызша сөйлеуді дамыту ауыр дәрежедегі құлақ мүкістігі бар (IV дәрежелі) балалармен жүргізіледі; Көркем әдебиетпен таныстыру сюжетті-рөлдік ойынға сүйене отырып жүргізіледі.
*Арнайы педагог шағын топта немесе түзете қолдауды қажет ететін балалармен жеке-жеке жүргізеді; естімейтін балалар үшін ымдау тілін қалыптастыру әрекеті жүргізіледі.
Тірек-қимыл аппаратының бұзылыстары бар балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті ***** | Жас тобы | ||
ортаңғы топ (3 жастағы балалар) |
ересек топ | мектепалды топ (5 жастан) | ||
1 | Физикалық қасиеттерді дамыту* |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.1 | Емдік дене тәрбиесі |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2 | Түзету жұмысы** |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
Ескерту:
*Түзетуді қажет ететін балалармен шағын топтарда арнайы педагогтер емдік дене тәрбиесі нұсқаушысы жүргізеді.
**Түзету жұмысын түзетуді қажет ететін балалармен шағын топтарда арнайы педагогтер (дефектолог, логопед) жүргізеді.
Сөйлеу тілінің бұзылыстары бар балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті ***** | Жас тобы | ||
ортаңғы топ |
ересек топ | мектепалды топ (5 жастан) | ||
1 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.1 | Сөйлеуді дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.2 | Сауат ашу негіздері | - | - |
аптасына |
1.3 | Дыбыстап айту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
Ескерту:
*****Арнайы түзетуші іс-әрекетті арнайы педагог (логопед) түзетуді қажет ететін балалармен фронтальді, шағын топтарда немесе жеке жүргізеді.
Психикалық дамуы тежелген балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті ***** | Жас тобы | ||
ортаңғы топ |
ересек топ | мектепалды топ (5 жастан) | ||
1 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.1 | Қоршаған ортамен таныстыру және сөйлеуді дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.2 | Сенсорика |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2 | Түзету жұмысы* |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
Ескерту:
*****Арнайы түзету іс-әрекетін (шағын топтық) арнайы педагог (дефектолог) түзетуді қажет ететін балалармен шағын топта немесе жеке жүргізеді.
Зияты зақымдалған балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті ***** | Жас тобы | ||
ортаңғы топ (3 жастағы балалар) | ересек топ (4 жастағы балалар) | мектепалды топ (5 жастан) | ||
1 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.1 | Ойынға үйрету |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.2 | Ойлауды қалыптастыру |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.3 | Сенсорика |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2 | Әлеуметтік-эмоционалды дағдыларды қалыптастыру |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
3 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
Ескерту:
*****Арнайы түзету іс-әрекетін (шағын топтық) арнайы педагог (олигофренопедагог, логопед) түзетуді қажет ететін балалармен шағын топта немесе жеке жүргізеді.
Күрделі бұзылыстары бар балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті ***** | Жас тобы | ||
ортаңғы топ |
ересек топ | мектепалды топ (5 жастан) | ||
1 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту* |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.1 | Ымдау, дактильді-жанаспалы сөйлеуді қалыптастыру (көру және есту қабілетінің аралас бұзылуымен) |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.2 | Символдар, суреттер-заттардың көмегімен коммуникацияны қалыптастыру (сөйлемейтін балалар үшін) |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
1.3 | Сөйлеуді дамыту (дыбыстық сөйлеуді меңгеру мүмкіндігі бар балалар үшін) |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2.1 | Сенсорика |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2.2 | Кеңістікте бағдарлай білу |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
3 | Әлеуметтік-эмоционалды дағдыларды қалыптастыру |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
3.1 | Тамақтану және мінез-құлыққа байланысты дағдыларды қалыптастыру |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
3.2 | Киіну және киімді күту дағдыларын қалыптастыру |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
3.3 | Үй еңбегі және басқа жағдайларда мінез-құлыққа байланысты дағдыларды қалыптастыру | - |
аптасына |
аптасына |
Ескерту:
*****Арнайы түзету іс-әрекетін арнайы педагог шағын топта немесе жеке жүргізеді.
*Коммуникативті дағдыларды дамытуда біріктірілген бұзылыстардың түріне байланысты жұмыс түрлерінің бірі таңдалады: есту және көру қабілетінің бірлескен бұзылыстары кезінде ым-ишарат, дактильді-байланыс нысандары қалыптасады; сөйлеудің ойнатқыш/дыбыстық жағы бұзылған кезде (балалардың церебральды сал ауруы, алалия кезінде) объектілерді- символдарды, суреттерді қолдануға байланысты коммуникация дағдылары қалыптасады; күрделі бұзушылықтардың барлық түрлерінде ауызша (дыбыстық) сөйлеуді қалыптастыру және дамыту міндетті болып табылады және оны дефектолог, логопед және тәрбиеші шағын топпен немесе жеке жүргізеді (ауызша (дыбыстық) сөйлеуді қалыптастыру және дамыту мүмкіндігі болмаған жағдайда, осы сағат көлемі шеңберінде коммуникацияның баламалы түрлерін қалыптастыру жүргізіледі).
Көрудің алғашқы бұзылуы кезінде балаларға арналған "Тифлографика" ұйымдастырылған іс-әрекетте көру қабілеті жеңіл дәрежеде бұзылған балалармен тәрбиеші "Сурет салу" іс-әрекетін, көру қабілеті ауыр дәрежеде бұзылған балалармен "Тифлографика" ұйымдастырылған іс-әрекетінде арнайы педагог жұмыс жүргізеді.
Қарым-қатынас пен әлеуметтік өзара әрекеттесудің бұзылысы немесе қиындықтары бар балалар үшін
№ | Арнайы түзету іс-әрекеті***** | Жас тобы | ||
ортаңғы топ |
ересек топ | мектепалды топ (5 жастан) | ||
1 | Танымдық және зияткерлік дағдыларды дамыту |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2 | Коммуникативтік дағдыларды дамыту* |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2.1 | Коммуникацияны қалыптастыру |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
2.2 | Сөйлеуді дамыту* |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
3. | Әлеуметтік-эмоционалды дағдыларды қалыптастыру |
аптасына |
аптасына |
аптасына |
4 | Физикалық қасиеттерді дамыту** | аптасына екі рет | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
4.1 | Бейімделген дене тәрбиесі | аптасына екі рет | аптасына екі рет | аптасына екі рет |
Ескерту:
*****Арнайы түзету іс-әрекетін арнайы педагог немесе психолог түзетуді қажет ететін балалармен шағын топта немесе жеке жүргізеді.
*Арнайы педагог (логопед) фронтальді немесе шағын топта жүргізеді.
** Түзету қолдауын қажет ететін балаларға арналған шағын топта бейімделген дене шынықтыру нұсқаушысы жүргізеді.
Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрі 2025 жылғы 16 қаңтардағы № 7 Бұйрыққа 3-қосымша/ |
|
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 20 желтоқсандағы № 557 бұйрығына 3-қосымша |
Мектепке дейінгі ұйымдағы мектепалды топқа / мектептегі (лицейдегі, гимназиядағы) мектепалды сыныпқа арналған мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары (5 жастағы балалар)
Рет№ | Ұйымдастырылған іс-әрекет*/ Балалардың іс-әрекеті | Аптадағы өткізу жиілігі | Аптадағы нормативтік жүктеме |
1 | Дене тәрбиесі | 3 сағат | |
Дене тәрбиесі** | күн сайын | ||
2 | Сөйлеуді дамыту | 2 сағат | |
Көркем әдебиет | 2 сағат | ||
Қарым-қатынас іс-әрекеті | күн сайын | ||
Қазақ тілі | 2 сағат | ||
Қазақ тілі*** | күн сайын | ||
3 | Сауат ашу негіздері | 3 сағат | |
Қарым-қатынас іс-әрекеті, танымдық іс-әрекет | күн сайын | ||
4 | Математика негіздері | 3 сағат | |
Танымдық іс-әрекет, зерттеу іс-әрекеті | күн сайын | ||
5 | Қоршаған әлеммен таныстыру | 2 сағат | |
Зерттеу іс-әрекеті, танымдық іс-әрекет, қарым-қатынас | күн сайын | ||
6 | Сурет салу | 1 сағат | |
Мүсіндеу | |||
Жапсыру | |||
Құрастыру | |||
7 | Шығармашылық іс-әрекет, бейнелеу іс-әрекеті | күн сайын | |
Музыка | 2 сағат | ||
Музыка**** | күн сайын | ||
8 | Барлығы | 20 сағат |
Ескерту:
*Ұйымдастырылған іс-әрекет - "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің міндетін атқарушының 2016 жылғы 12 тамыздағы № 499 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 14235 болып тіркелген) бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасының мазмұнын, оның ішінде мектепке дейінгі ұйымның жұмыс бағытын ескере отырып, балаларды қазақ халқының ұлттық құндылықтарына, отбасылық құндылықтарға, патриоттық сезімге, Отанға деген сүйіспеншілікке, мәдени-әлеуметттік нормаларға баулу, қауіпсіз мінез-құлық қағидаларын қалыптастыру міндеттерін іске асыру үшін күні бойы педагогтің ойын түріндегі түрлі балалар әрекеті (ойын, қимыл, танымдық, шығармашылық, зерттеу, еңбек, дербес) арқылы ұйымдастыратын кіріктірілген сабағы.
**Мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, күні бойы балалардың физикалық белсенділігіне уақыт бөлінеді.
***Мемлекеттік тілді меңгерту мақсатында күні бойы Үлгілік бағдарламада айқындалған сөздік минимумды үйрету, түрлі балалар әрекетінде тәрбиеленушілердің ауызекі байланыстырып сөйлеуін дамыту, сондай-ақ қазақ халқының мәдениетімен, салтымен және дәстүрімен таныстыру, белсенді сөздікті байыту, сөздік нормаларды, мәдениетті қарым-қатынасты игерту ұсынылады.
****Балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, күні бойы музыка тыңдау, ән айту, әндерді жаттату, импровизация, ырғақты-музыкалық қимылдар, балалардың шулы аспаптарында ойнау және басқа музыкалық іс-әрекетке уақыт бөлінеді.