"Азаматтық авиацияда ұшуларды және авиациялық электр байланысын радиотехникалық қамтамасыз ету қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің 2017 жылғы 29 маусымдағы № 402 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Көлік министрінің 2025 жылғы 3 ақпандағы № 34 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2025 жылғы 4 ақпанда № 35701 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Азаматтық авиацияда ұшуларды және авиациялық электр байланысын радиотехникалық қамтамасыз ету қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің 2017 жылғы 29 маусымдағы № 402 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 15554 болып тіркелген) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      кіріспе мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қазақстан Республикасының әуе кеңістігін пайдалану және авиация қызметі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 14-бабы 1-тармағының 41-17) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:";

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Азаматтық авиацияда ұшуларды және авиациялық электр байланысын радиотехникалық қамтамасыз ету қағидаларында:

      20-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "20. Бақылау нәтижелері объектінің ауысымдық персоналының жедел журналында осы Қағидаларға 4-қосымшаға сәйкес нысан бойынша белгіленеді, ал автоматтандырылған объектілер үшін – байланыс және ҰРТҚ құралдарына техникалық қызмет көрсету және жөндеу жұмыстары жұрналында.";

      45-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "45. Ұйымдар ҰРТҚ және байланыс объектілері орналасқан жерлерде ғимараттар мен құрылыстарды салған оның ішінде радиосәулелену құралы орнатуды қоса алғанда, жер қазу жұмыстарын орындаған кезде, АА ұйымдары Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 12 мамырдағы № 504 қаулысымен бекітілген Әуе кемелерінің ұшу қауіпсіздігіне қатер төндіруі мүмкін қызметті жүзеге асыруға рұқсаттар беру қағидаларына сәйкес осы құрылыстардың ҰРТҚ және байланыс радиотехникалық жабдықтары сигналдарының сапасы мен қолжетімділігіне әсерін (теріс әсерін) бағалауды жүзеге асырады, сондай-ақ осы Қағидаларға 6-қосымшада көрсетілген кешендер (объектілер), ҰРТҚ бұйымдары және АА электрбайланысы орналасқан жерлерде ғимарат және құрылыс кезінде шектеу аймақтарын бағалайды.";

      241-1-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "241-1. ATN авиациялық электр байланысының желісі әуе қозғалысына қызмет көрсетумен айналысатын ұйымдардың және ӘК-ні пайдаланатын агенттіктердің өзекті хабарламалары мен деректерін беру үшін арнайы және айрықша негізде байланыс қызметін ұсынуға арналған:

      1) әуе қозғалысына қызмет көрсету мақсатында ӘК байланыс (ATSC);

      2) әуе қозғалысына қызмет көрсету мақсатында ӘҚҚ органдары арасындағы байланыс;

      3) авиациялық жедел бақылау мақсатындағы байланыс (AOC);

      4) авиациялық әкімшілік байланыс (AAC).";

      мынадай мазмұндағы 273-2, 273-3 және 273-4-тармақтармен толықтырылсын:

      "273-2. GNSS қолданылуымен PBN-ге негізделген ұшу кезінде талаптарды қолдану жөніндегі ақпарат, сипаттамаларға негізделген навигациялық нұсқаулықтағы (PBN) (Doc 9613) құжатта бар.

      ИКАО DOC 9849 "Ғаламдық навигациялық спутниктік жүйе (GNSS) жөніндегі Нұсқаулық" құжатына сәйкес аэронавигациялық қызмет көрсетуді жеткізушінің GNSS жүйелерінің радионавигациялық құралдар ретінде қолдана отырып, қызмет көрсетілетін әуеайлақтарында ӘК қонуға, қонуға және ұшуға кіруді орындау кезінде:

      1) ҰРТҚ құралдарын пайдаланатын ұйымда GNSS мониторингінің функциялары (GBAS жүйесін оның техникалық сипаттамаларына сәйкес пайдалану кезінде), GNSS жеткізушілерінің ақпараты, ӘК экипаждарының хабарламаларын қоса алғанда қол жетімді ақпарат көздерінен GNSS жай-күйін бақылау қамтамасыз етіледі;

      2) GNSS негізіндегі ұшуды жүргізуге қамтамасыз ету үшін NOTAM шығарылымы қамтамасыз етіледі;

      3) GNSS қызмет көрсету үзілістері кезінде салдарларды жұмсарту жөніндегі шаралар көзделетін Қазақстан Республикасының әуе кеңістігінде сипаттамаларға негізделген навигацияны (PBN) енгізу жоспары әзірленеді, қажет болған жағдайда қайта қаралады;

      4) аэронавигациялық қызмет көрсетуді жеткізушінің ұшу қауіпсіздігін басқару жүйесі шеңберінде қауіптер тұрақты негізде бақыланады, тәуекелдер бағаланады және GNSS-тің радио кедергілер мен ғарыштық ауа райы құбылыстарының әсеріне осалдық дәрежесі мүмкіндігінше төмендейді.

      273-3. GBAS жүйесін радионавигациялық құрал ретінде қолдана отырып, қызмет көрсетілетін әуеайлақтарда ӘК қонуға кірулерін, қонуларын және ұшуларын орындау кезінде GBAS жүйесінің GNSS деректерін оның техникалық сипаттамаларына сәйкес тіркеуі қамтамасыз етіледі. Тіркелген деректер 14 күнтізбелік күн ішінде сақталады. Тіркелген деректер авиациялық оқиғалар мен инциденттерді тергеуге жататын жағдайларда олар тергеу кезеңі ішінде сақталады.

      273-4. Радионавигациялық құралдар ретінде GNSS жүйелерін қолданған кезде аэронавигациялық қызмет көрсетуді берушілермен қамтамасыз етіледі:

      1) GNSS қатысты радиожиілік кедергілері туындаған жағдайда төтенше жағдайларда іс-қимыл жоспарының болуы;

      2) тиісті жерүсті байланыс инфрақұрылымын синхрондау, навигация және бақылау, әуе қозғалысын құжаттау/ұйымдастыру үшін GNSS-тен тәуелсіз уақыт туралы ақпарат көзінің болуы;

      3) GNSS үшін радио кедергілер болған жағдайда навигациялық инфрақұрылымды пайдалану және осыған байланысты әуе қозғалысын кез келген қайта бағыттау үшін аудандар бойынша көршілес елдердің ұшу ақпаратына аэронавигациялық қызмет көрсетуді жеткізушілермен үйлестіру рәсімдері туралы келісімдерде үйлестіру тетіктерінің болуы.";

      мынадай мазмұндағы 316-1-тармақпен толықтырылсын:

      "316-1. Әуе кемелерінің мекенжайы 16777214 24 биттік әуе кемелердің мекенжайларының бірі болып табылады.

      Әуеайлақтық жерүсті көлік құралдарында, кедергілерде немесе бақылау және/немесе радиолокациялық мониторинг үшін пайдаланылатын S режиміндегі нысаналарды анықтаудың тіркелген құрылғыларында орнатылатын борттық емес қабылдау-жауап берушілерге әуе кемелерінің 24-биттік мекенжайлары беріледі, бұл ретте пайдалану мақсаттары үшін шектеулі деректер жиынтығы жеткілікті болған кезде "әуе кемесі" термині "көлік құралы" деп түсініледі.

      Әуе кемелердің 24-биттік мекенжайлары Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің 2017 жылғы 30 маусымдағы № 409 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 15553 болып тіркелген) бекітілген Қазақстан Республикасының азаматтық әуе кемелерін және оларға құқықтарды мемлекеттік тіркеу қағидаларының 51, 52-тармақтарына сәйкес беріледі.";

      332-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "332. Әуеайлақты пайдалану басталғанға дейін осы Қағидаларда келтірілген талаптарды орындау жолымен ІІІ санаттағы шарттарда ЖҚБ ЖЖ-не көшу қамтамасыз етілді деп болжанады.

      ЖҚБ ЖЖ модульдік түрде енгізіледі. ЖҚБ ЖЖ модульдері туралы ақпарат осы Қағидаларға 21-қосымшада келтірілген. Әрбір модуль басқа ЖҚБ ЖЖ модульдерінен тәуелсіз жұмыс істей алады.

      ЖҚБ ЖЖ қалыпты жұмыс жағдайында, ЖҚБ ЖЖ автоматтандырудан бас тартқан кезде және штаттан тыс жағдайларда ӘҚҚ диспетчерінің автоматтандырылған функцияларға қолмен араласу мүмкіндігін қарастырады.";

      мынадай мазмұндағы 332-1-тармақпен толықтырылсын:

      "332-1. ИКАО Doc 9830 "Жерүсті қозғалысын басқару және бақылаудың жетілдірілген жүйелеріне арналған нұсқаулығындағы" техникалық стандарттар әуеайлақтардың көрінуі, қозғалыс тығыздығы және конфигурациясы тұрғысынан ең маңызды жағдайларға қарастырылған. ЖҚБ ЖЖ жүйесін енгізу қызметтерді жеткізуші шығындарды/пайданы бағалауды жүргізгеннен кейін және пайдалану және техникалық талаптарды айқындай отырып, ұшу қауіпсіздігі талаптарына сәйкестігін құжаттай отырып, пайдаланушылардың өзгеріп отыратын қажеттіліктерін қарағаннан кейін жүзеге асырылады.";

      3-қосымшаның 25-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "25. Әуе қозғалысына қызмет көрсетумен байланысты емес жазба арналарында тәулігіне бір рет тексеріс жүргізуге жол беріледі.";

      6-қосымшаның 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Осы қосымшаның ережелері ғимараттар мен құрылыстардың жаңа құрылысының, жер жұмыстарын жүргізудің ҰРТҚ және электр байланысының келесі жабдықтары сигналдарының сапасы мен қолжетімділігіне әсерін (теріс әсерін) айқындауға арналған:

      1) Барлық жаққа бағытталған ӨЖЖ-радиомаяк ((D) VOR);

      2) АРП радиопеленгаторы (DF);

      3) Жетекті радиостанция/бағытталмаған радиомаяк (ЖРС/NDB);

      4) Дифференциалды түзетудің жер үсті жүйесі (GBAS/ЛККС) (VDB деректерін ӨЖЖ беру және жер үсті радиоқабылдағыштары);

      5) ӨЖЖ байланыс жүйесі (VHF) (ауа-жер);

      6) Бастапқы радиолокатор (ұшу ұшуын шолу радиолокаторын қоспағанда);

      7) Қайталама радиолокатор (SSR);

      8) Маркерлік радиомаяк (МРМ);

      9) (DME) қашықтық өлшеу жабдығы;

      10) ADS-B жүйесі.

      ҰРТҚ және байланыс құралдарын пайдаланатын ұйымда осы Қағидалардың ақпаратын ескере отырып, BRA аймақтарын бағалауды жүргізу үшін азаматтық авиация саласындағы уәкілетті ұйымның келісімі бойынша ұйым басшысы бекітетін әдістемелік материал әзірленеді.

      BRA аймақтарын бағалауды жүргізу үшін әдістемелік материалды келісу Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексіне сәйкес белгіленген мерзімдерде жүзеге асырылады.";

      кешендер (объектілер), ұшуларды электр байланысын радиотехникалық қамтамасыз ету бұйымдары және азаматтық авиацияда электрбайланысы орналасқан жерлерде ғимарат және құрылыс кезінде шектеу аймақтарына 2-қосымша осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес редакцияда жазылсын;

      7-қосымшаның 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Әуеайлақтардан қашықта орналасқан ҰРТҚ алыстағы позициясының электр қабылдағыштары санаттары, электрмен жабдықтаудың сенімділігі дәрежесі бойынша және олардың электр қорегіндегі үзілістердің ең жоғары рұқсат етілетін уақыты:

Тұтынушылар атауы

Электр энергиясы тұтынушыларының санаты

Электр қорегіндегі үзілістердің барынша рұқсат етілетін уақыты

1

Авиациялық әуе байланысы құралдары

I

60

2

Диспетчерлік пульттер және авиациялық жер үсті байланысының құралдары

I

60

3

Бақылау құралдары: радиолокатор, АРП, ADS-B

II

Қоректің қордағы көзіне ауысу уақыты қорландыру нұсқаулығында белгіленеді

4

Навигация құралдары: VOR (РМА), DME (РМД), ЖКРС

II

Қоректің қордағы көзіне ауысу уақыты қорландыру нұсқаулығында белгіленеді

      ";

      12-қосымшада:

      25-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "25. Еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау және өрт қауіпсіздігі жөніндегі нұсқаулық.";

      30-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "30. Жұмыс орнындағы өрт қауіпсіздігі және еңбек қауіпсіздігі мен еңбекті қорғау жөніндегі нұсқаулықты тіркеу журналдары.";

      39-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "39. Объектінің ауысым персоналының жедел журналы (тек ауысым персоналы бар объектілер үшін).";

      21-қосымшада:

      мынадай мазмұндағы 126-1, 126-2, 126-3, 126-4, 126-5 және 126-6-тармақтармен толықтырылсын:

      "126-1. "Перроннан перронға дейін" операцияларының оңтайлы орындалуын қамтамасыз ету үшін ЖҚБ ЖЖ рұқсат етілген (ӘҚҚ диспетчерінің рұқсатын алған) әуе кемелері мен көлік құралдары үшін маневрлерді қауіпсіз және тиімді орындауды көздейді. ЖҚБ ЖЖ-де таңдалған қызмет деңгейіне байланысты мынадай модульдер қолданылады:

      1) бақылау;

      2) маршруттау;

      3) басқару;

      4) қадағалау.

      Байланыс негізгі функциялардың әрқайсысының ажырамас бөлігі болып табылады.

      126-2. ЖҚБ ЖЖ пайдаланушылары болып табылатын әуе қозғалысына қызмет көрсететін органдарға:

      1) әуеайлақ ауданындағы бақылау;

      2) әуеайлақтың жұмыс алаңындағы жер үсті қозғалысын бақылау;

      3) ұшу жоспарының мәліметтері туралы ақпарат беріледі.

      126-3. ЖҚБ ЖЖ бақылау модулі:

      1) әуеайлақтағы ең жоғарғы рұқсат етілген қозғалыс қарқындылығы үшін жеткілікті өткізу қабілетіне ие;

      2) әуеайлақтағы қозғалысты жоспарлау үшін жеткілікті өткізу қабілетіне ие;

      3) даулы жағдайларды анықтайды;

      4) көру мүмкіндігі шектеулі жағдайларда ҰҚЖ-ға рұқсатсыз шығу туралы ескертулер береді;

      5) ӘК қонуға кірген кезде немесе ҰҚЖ жұмыс істеп тұрған кезде жермен жүру жолдарының "стоп" желісі оттарының рұқсатсыз қиылысуы туралы ескертулер береді;

      6) радионавигациялық құралдар үшін белгіленген сыни және сезімтал аймақтарға басып кіру туралы ескертулер береді;

      7) авариялық аймақтарға басып кіру туралы ескертулер береді;

      8) қозғалыс сипаттамаларын ескере отырып, барлық талап етілетін жағдайларда операцияларға қызмет көрсетуді қамтамасыз ете отырып, белгіленген жылдамдық диапазонындағы қозғалысты бақылайды.

      126-4. Қолмен немесе автоматты режимдегі маршруттау модулі (жарық сигналдық жүйемен интеграция болған жағдайда):

      1) жұмыс алаңы шегінде әрбір әуе кемесінің немесе көлік құралының қозғалыс бағытын белгілеуге мүмкіндік береді;

      2) кез келген уақытта межелі пунктті өзгерту мүмкіндігін көздейді;

      3) қозғалыс бағытын өзгерту мүмкіндігін көздейді;

      4) күрделі әуеайлақтарда қозғалыстың қарқынды ағындарына қажетті қызмет көрсетуді қамтамасыз етеді;

      5) ұшқыштың қонғаннан кейін ҰҚЖ-дан кету орнын таңдауын шектемейді.

      126-5. Басқару модулі:

      1) кез келген рұқсат етілген қозғалысты қажетті басқаруды қамтамасыз етеді және барлық ықтимал таңдалған маршруттарда басқаруды пайдалану мүмкіндігін көздейді;

      2) кез келген уақытта маршруттың өзгеруін есепке алуды көздейді;

      3) пайдаланылуы шектелген немесе көзделмеген маршруттар мен аймақтарды көрсетуді қамтамасыз етеді.

      126-6. Нақты әуеайлақ үшін ЖҚБ ЖЖ деңгейін айқындау кезінде мыналар ескеріледі:

      1) көріну шарттары;

      2) қозғалыс тығыздығы;

      3) әуеайлақтың сызбасы;

      4) ұшу қауіпсіздігін бағалау нәтижелері.

      Көріну шарттары:

      1) Көріну шарты 1. Пилотқа көзбен шолып жүргізу және жермен жүру жолдары мен қиылыстарында басқа әуе кемелерімен және көлік құралдарымен соқтығысуды болдырмау үшін көріну жеткілікті, сондай-ақ, көзбен шолып бақылау негізінде бүкіл қозғалыс ағынын бақылауды жүзеге асыру үшін жеткілікті көріну;

      2) Көріну шарты 2. Пилотқа көзбен шолып жүргізуді орындау және жермен жүру жолдарындағы және қиылыстардағы басқа әуе кемелерімен және көлік құралдарымен соқтығысуды болдырмау үшін көріну жеткілікті, алайда басқару органдарының персоналына көзбен шолып бақылау негізінде қозғалыстың барлық ағынын бақылауды жүзеге асыру үшін жеткіліксіз;

      3) Көріну шарты 3. Пилотқа көзбен шолып жүргізуді орындау үшін көріну жеткілікті, бірақ жермен жүру жолдары мен қиылыстарында басқа әуе кемелерімен және көлік құралдарымен соқтығысуды болдырмау үшін жеткіліксіз, сондай-ақ, визуалды бақылау негізінде бүкіл қозғалыс ағынын бақылауды жүзеге асыру үшін басқару органдарының персоналына жеткіліксіз. Бағыттауға қатысты мұндай көріну RVR мәндеріне 400 метрден аз, бірақ 75 метрден асады;

      4) Көріну шарты 4. Ұшқышқа визуалды жүргізу үшін көріну жеткіліксіз және RVR мәндеріне 75 метрге сәйкес немесе одан аз келеді.

      Қозғалыс тығыздығы үш санатқа бөлінеді:

      1) елеусіз (ҰҚЖ-да 15 қозғалыстан артық емес немесе әуеайлақта сағатына орта есеппен 20 қозғалыстан кем емес);

      2) орташа (ҰҚЖ-да 16 - 25 қозғалыс немесе әуеайлақта сағатына орта есеппен 20-35 қозғалыс);

      3) елеулі (ҰҚЖ-да 26 немесе одан да көп қозғалыс немесе әуеайлақта сағатына орта есеппен 35-тен астам қозғалыс).

      Әуеайлақ сызбасы үшін мынадай үш деңгей белгіленген:

      1) бір перрондық алаңға апаратын бір жүру жолы, бір ҰҚЖ бар әуеайлақ үшін қарапайым;

      2) бір немесе бірнеше перрондық алаңға апаратын бірнеше жүру жолдары, бір ҰҚЖ бар әуеайлақ үшін қарапайым;

      3) бір немесе бірнеше перрондық алаңға апаратын көптеген жүру жолдары, бірнеше ҰҚЖ бар әуеайлақ үшін күрделі.";

      149-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "149. Автоматты тәуелді бақылаудың радиохабар тарату жүйелері (ADS-B) ИКАО халықаралық стандарттарының талаптарына сәйкес келуі тиіс (10-қосымша, 4-том). S режимінің кеңейтілген сквиттерін беруге байланысты талаптар "S режимінің және кеңейтілген сквиттердің қызметтеріне қатысты техникалық ережелер" DOC 9871 ИКАО-да қамтылған. S режимінің кеңейтілген сквиттерлер қабылдағыштарына қатысты толық техникалық ережелер "1090 МГц жиілікте жұмыс істейтін радиохабар автоматты тәуелді бақылау (ADS-B) және әуе қозғалысы туралы ақпарат радиохабар қызметі (TIS-B) жүйелеріне арналған ең төменгі пайдалану сипаттамаларының стандарттары" RTCA DO-260B/EUROCAE ED-102А және "ADS-B кеңейтілген сквиттерінің 1090 МГц жердегі станциясының техникалық сипаттамасы" EUROCAE ED-129 құжаттарында қамтылған.";

      26-қосымша осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес редакцияда жазылсын.

      2. Қазақстан Республикасы Көлік министрлігінің Азаматтық авиация комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Көлік министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Көлік вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Көлік министрі
М. Карабаев

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Ұлттық экономика министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Цифрлық даму, инновациялар

      және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Энергетика министрлігі

  Қазақстан Республикасының
Көлік министрінің
2025 жылғы 3 ақпандағы
№ 34 бұйрығына
1-қосымша
  Кешендер (объектілер),
ұшуларды электр байланысын
радиотехникалық қамтамасыз
ету бұйымдары және азаматтық
авиацияда электрбайланысы
орналасқан жерлерде ғимарат
және құрылыс кезінде
шектеу аймақтарына
2-қосымша

Барлық бағыттағы радионавигациялық құралдар, Бақылау құралдары және ӨЖЖ радиостанциялары үшін BRA аймақтары компоненттерінің мәндері

Ұшуды қамтамасыз ететін радиотехникалық жабдық құралдары

Бірінші цилиндрдің радиусы (r), м

Шекарадағы жазықтықтың биіктігі, м

Конустың бұрышы, градустар

Конустың радиусы, м

Екінші цилиндрдің радиусы (j), м (тек жел генераторлары үшін)

екінші цилиндрдің биіктігі (h), м (тек жел генераторлары үшін)

Конус негізі және цилиндр осі

DME/N

125

-

1

3000

-

-

Антеннаның негізі жер деңгейінен

CVOR

125

6,55

3

3000

7500

78,61

Антеннаның негізі жер деңгейінен

DVOR

125

6,55

3

3000

5000

78,61

Антеннаның негізі жер деңгейінен

Радиопеленгаторы АРП/DF

125

6,55

3

1500

5000

78,61

Антеннаның негізі жер деңгейінен

МРМ

30

17,32

30

100

N/A

N/A

NDB

50

13,40

15

500

N/A

N/A

Жердегі қабылдағыш GBAS түзету станциясы

125

1,8

9

1500

N/A

N/A

Сандық желі GBAS VDB

100

5,24

3

1500

N/A

N/A

Мониторинг станциясы VDB

100

76

10

1500

N/A

N/A

VHF Rx/Tx қабылдап-тапсырғышы

100

5,24

3

600

N/A

N/A

PSR

200

3,49

1

5000

N/A

N/A

SSR

200

3,49

1

5000

N/A

N/A

ADS-B

100

5,24

3

600

N/A

N/A

      мұндағы DME N – қашықтық өлшеу жабдығы (барлық бағыттағы).

  Қазақстан Республикасының
Көлік министрінің
2025 жылғы 3 ақпандағы
№ 34 бұйрығына
2- қосымша
  Азаматтық авиацияда ұшуларды
және авиациялық электр
байланысын радиотехникалық
қамтамасыз ету қағидаларына
26-қосымша

I, II және III санаттағы қонуға дәлме-дәл кіру ҰҚЖ жабдығы

Жабдық атауы

Қонуға дәлме-дәл кіру ҰҚЖ (бағыты)

I санаты

II санаты

III санаты

Қонуға дәлме-дәл кіру жүйесінің жабдығы (ILS)

ILS-I
(ILS орнына жер үсті және ұшу тексерулерінің оң нәтижелері, сондай-ақ белгіленген тәртіппен бекітілген қонуға кіру схемасы болған жағдайда GBAS (ЛККС) пайдалануға жол беріледі)

ILS-II

ILS-III

Ұшу алаңын шолудың радиолокациялық станциясы (ҰАШ РЛС/SMR)

-

SMR
(ҰҚЖ-да (бағытта) II санаттағы қонуға нақты кірудің SMR болмауына жол беріледі)

АЖ ЖҚБ
(300-ден кем, бірақ 175 метрден кем емес RVR мәндеріне сәйкес келетін көрінім болған және әуеайлақта қозғалыстың шамалы тығыздығын қамтамасыз еткен жағдайда ҰҚЖ-да (бағытта) ЖҚБ АЖ орнына SMR пайдалануға жол беріледі. 175 метрден аз RVR кезінде ЖҚБ АЖ пайдаланылады)

Жердегі қозғалысты басқарудың автоматтандырылған жүйесі (ЖҚБ АЖ)

-

-


О внесении изменений и дополнений в приказ Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 29 июня 2017 года № 402 "Об утверждении Правил радиотехнического обеспечения полетов и авиационной электросвязи в гражданской авиации"

Приказ Министра транспорта Республики Казахстан от 3 февраля 2025 года № 34. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 4 февраля 2025 года № 35701

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 29 июня 2017 года № 402 "Об утверждении Правил радиотехнического обеспечения полетов и авиационной электросвязи в гражданской авиации" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 15554) следующие изменения и дополнения:

      преамбулу изложить в следующей редакции:

      "В соответствии с подпунктом 41-17) пункта 1 статьи 14 Закона Республики Казахстан "Об использовании воздушного пространства Республики Казахстан и деятельности авиации" ПРИКАЗЫВАЮ:";

      в Правилах радиотехнического обеспечения полетов и авиационной электросвязи в гражданской авиации, утвержденных указанным приказом:

      пункт 20 изложить в следующей редакции:

      "20. Результаты контроля отмечаются в оперативном журнале сменного персонала объекта по форме, в соответствии с приложением 4 к настоящим Правилам, а для автоматизированных объектов – в журнале технического обслуживания и ремонта средств РТОП и связи.";

      пункт 45 изложить в следующей редакции:

      "45. При строительстве зданий и сооружений, в том числе включая установку радиоизлучающего оборудования, производстве значительных земляных работ организациями в местах расположения объектов РТОП и связи организациями ГА осуществляется оценка влияния (негативного воздействия) данных сооружений на качество и доступность сигналов радиотехнического оборудования РТОП и связи в соответствии с Правилами выдачи разрешений на осуществление деятельности, которая может представлять угрозу безопасности полетов воздушных судов, утвержденными постановлением Правительства Республики Казахстан от 12 мая 2011 года № 504 (далее – Правила выдачи разрешений), а также зонами ограничения при строительстве зданий и сооружений в местах расположения комплексов (объектов), изделий РТОП и электросвязи ГА, указанными в приложении 6 к настоящим Правилам.";

      пункт 241-1 изложить в следующей редакции:

      "241-1. Сеть авиационной электросвязи ATN предназначена на специальной и исключительной основе предоставлять связное обслуживание для передачи речевых сообщений и данных организациям, занимающимся обслуживанием воздушного движения, и эксплуатирующим ВС агентствам, обеспечивая:

      1) связь с ВС в целях обслуживания воздушного движения (ATSC);

      2) связь между органами ОВД в целях обслуживания воздушного движения;

      3) связь в целях авиационного оперативного контроля (AOC);

      4) авиационную административную связь (AAC).";

      пункты 273-2 и 273-3 изложить в следующей редакции:

      "273-2. Информация по применению требований при полетах, основанных на PBN, с использованием GNSS содержится в Руководстве по навигации, основанной на характеристиках (PBN) (Doc 9613).

      При выполнении заходов на посадку, посадок и взлетов ВС на обслуживаемых аэродромах с применением в качестве радионавигационных средств систем GNSS поставщиком аэронавигационного обслуживания в соответствии с документом ИКАО Doc 9849 "Руководство по Глобальной навигационной спутниковой системе (GNSS)":

      1) обеспечивается контроль состояния GNSS из доступных источников информации, включая сообщения от экипажей ВС, информацию от поставщиков GNSS, функции мониторинга GNSS (при использовании системы GBAS в соответствии с ее техническими характеристиками) у организации, эксплуатирующей средства РТОП;

      2) обеспечивается выпуск NOTAM для обеспечения производства полетов на основе GNSS;

      3) разрабатывается, при необходимости пересматривается план внедрения навигации, основанной на характеристиках (PBN) в воздушном пространстве Республики Казахстан, где предусматриваются меры по смягчению последствий при перерывах обслуживания GNSS;

      4) в рамках системы по управлению безопасностью полетов поставщика аэронавигационного обслуживания на постоянной основе контролируются угрозы, оцениваются риски и понижается степень уязвимости GNSS к воздействию радиопомех и явлений космической погоды, насколько это практически возможно.

      273-3. При выполнении заходов на посадку, посадок и взлетов ВС на обслуживаемых аэродромах с применением в качестве радионавигационного средства системы GBAS обеспечивается регистрация данных GNSS системой GBAS в соответствии с ее техническими характеристиками. Зарегистрированные данные сохраняются в течение 14 календарных дней. В тех случаях, когда зарегистрированные данные относятся к расследованию авиационных происшествий и инцидентов, они хранятся в течение периода расследования.";

      дополнить пунктом 273-4 следующего содержания:

      "273-4. При применении в качестве радионавигационных средств систем GNSS поставщиками аэронавигационного обслуживания обеспечивается:

      1) наличие плана действий в чрезвычайных ситуациях на случай возникновения радиочастотных помех для GNSS;

      2) наличие независимого от GNSS источника информации о времени для синхронизации соответствующей наземной инфраструктуры связи, навигации и наблюдения, документирования/организации воздушного движения;

      3) наличие механизмов координации в соглашениях о процедурах координации с поставщиками аэронавигационного обслуживания соседних по районам полетной информации стран для использования навигационной инфраструктуры в случае радиопомех для GNSS и любого связанного с этим перенаправления воздушного движения.";

      дополнить пунктом 316-1 следующего содержания:

      "316-1. Адресом воздушного судна является один из 16777214 24-битных адресов воздушных судов.

      Небортовым приемоответчикам, устанавливаемым на аэродромных наземных транспортных средствах, препятствиях или фиксированных устройствах обнаружения целей в режиме S, которые используются для наблюдения и/или радиолокационного мониторинга, присваиваются 24-битные адреса воздушных судов, при этом термин "воздушное судно" понимается как "транспортное средство", когда для эксплуатационных целей достаточен ограниченный набор данных.

      24-битные адреса воздушных судов присваиваются в соответствии с пунктами 51, 52 Правил государственной регистрации гражданских воздушных судов Республики Казахстан и прав на них, утвержденных приказом Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 30 июня 2017 года № 409 (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 15553).";

      пункт 332 изложить в следующей редакции:

      "332. Предполагается, что до начала эксплуатации аэродрома в условиях III категории, путем выполнения приведенных в настоящих Правилах требований, обеспечен переход к УС УНД.

      УС УНД внедряется в модульной форме. Информация о модулях УС УНД приведена в приложении 21 к настоящим Правилам. Каждый модуль способен функционировать независимо от других модулей УС УНД.

      УС УНД предусматривает возможность ручного вмешательства диспетчера ОВД в автоматизированные функции в условиях нормальной работы, при отказе автоматизации УС УНД и нештатных ситуациях.";

      дополнить пунктом 332-1 следующего содержания:

      "332-1. Изложенные в ИКАО Doc 9830 "Руководство по усовершенствованным системам управления наземным движением и контроля за ним" технические стандарты рассчитаны на наиболее критические условия с точки зрения видимости, плотности движения и конфигурации аэродромов. Внедрение системы УС УНД осуществляется после проведения поставщиком услуг оценки затрат/выгод и рассмотрения изменяющихся потребностей пользователей с документированием соответствия требованиям безопасности полетов с определением эксплуатационных и технических требований.";

      пункт 25 приложения 3 изложить в следующей редакции:

      "25. На каналах записи, не связанных с обслуживанием воздушного движения, допускается проводить проверку один раз в сутки.";

      пункт 1 приложения 6 изложить в следующей редакции:

      "1. Положения настоящего приложения предназначены для определения влияния (негативного воздействия) нового строительства зданий и сооружений, производства земляных работ на качество и доступность сигналов следующего оборудования РТОП и электросвязи:

      1) Всенаправленный ОВЧ-радиомаяк ((D)VOR);

      2) Радиопеленгатор АРП (DF);

      3) Приводная радиостанция/ ненаправленный радиомаяк (ПРС/NDB);

      4) Наземная система дифференциальной коррекции (GBAS/ЛККС) (ОВЧ передача данных VDB и наземные радиоприемники);

      5) Система ОВЧ связи (VHF) (воздух-земля);

      6) Первичный радиолокатор (за исключением радиолокатора обзора летного полета);

      7) Вторичный радиолокатор (SSR);

      8) Маркерный радиомаяк (МРМ);

      9) Дальномерное оборудование (DME);

      10) Система ADS-B.

      В организации, эксплуатирующей средства РТОП и связи, разрабатывается методический материал, утверждаемый руководителем организации по согласованию с уполномоченной организацией в сфере гражданской авиации для проведения оценки зон BRA с учетом информации настоящих Правил.

      Согласование методического материала для проведения оценки зон BRA осуществляется в сроки установленные в соответствии с Административным процедурно-процессуальным кодексом Республики Казахстан.";

      приложение 2 к зонам ограничения при строительстве зданий и сооружений в местах расположения комплексов (объектов), изделий радиотехнического обеспечения полетов и электросвязи гражданской авиации изложить в редакции согласно приложению 1 к настоящему приказу;

      пункт 1 приложения 7 изложить в следующей редакции:

      "1. Категории электроприемников удаленных позиций РТОП, расположенных вдали от аэродромов, по степени надежности электроснабжения и максимально допустимое время перерывов в их электропитании:

Наименование потребителей

Категория потребителей электроэнергии

Максимально допустимое время перерыва в электропитании

1

Средства авиационной воздушной связи

I

60

2

Диспетчерские пульты и средства авиационной наземной связи

I

60

3

Средства наблюдения: радиолокатор, АРП, ADS-B

II

Время перехода на резервный источник питания устанавливается в инструкциях по резервированию

4

Средства навигации: VOR (РМА), DME (РМД), ОПРС

II

Время перехода на резервный источник питания устанавливается в инструкциях по резервированию

      ";

      в приложении 12:

      пункт 25 изложить в следующей редакции:

      "25. Инструкции по безопасности и охране труда и пожарной безопасности.";

      пункт 30 изложить в следующей редакции:

      "30. Журналы регистрации инструктажа на рабочем месте по пожарной безопасности и по безопасности и охране труда.";

      пункт 39 изложить в следующей редакции:

      "39. Оперативный журнал сменного персонала объекта (только для объектов со сменным персоналом).";

      в приложении 21 дополнить пунктами 126-1, 126-2, 126-3, 126-4, 126-5 и 126-6 следующего содержания:

      "126-1. Для обеспечения оптимального выполнения операций "от перрона до перрона" УС УНД предусматривает для разрешенных (получившим разрешение диспетчера ОВД) воздушных судов и транспортных средств безопасное и эффективное выполнение маневров. В УС УНД в зависимости от выбранного уровня обслуживания применяются следующие модули:

      1) наблюдение;

      2) маршрутизация;

      3) управление;

      4) контроль.

      Связь является неотъемлемой частью каждой из основных функций.

      126-2. Органам обслуживания воздушного движения, являющимися пользователями УС УНД предоставляется информация:

      1) наблюдение в районе аэродрома;

      2) наблюдение за наземным движением на рабочей площади аэродрома;

      3) данные плана полета.

      126-3. Модуль контроля УС УНД:

      1) обладает пропускной способностью, достаточной для максимальной разрешенной интенсивности движения на аэродроме;

      2) обладает пропускной способностью, достаточной для планирования воздушного движения на аэродроме;

      3) обнаруживает конфликтные ситуации;

      4) выдает предупреждения о несанкционированных выездах на ВПП в условиях ограниченной видимости;

      5) выдает предупреждения о несанкционированных пересечениях огней линии "стоп" рулежных дорожек при заходе ВС на посадку, либо при занятой ВПП;

      6) выдает предупреждения о вторжениях в критические и чувствительные зоны, установленные для радионавигационных средств;

      7) выдает предупреждения о вторжениях в аварийные зоны;

      8) контролирует движение в установленном диапазоне скоростей, обеспечивая обслуживание операций во всех требуемых ситуациях с учетом характеристик движения.

      126-4. Модуль маршрутизации в ручном или автоматическом режиме (при наличии интеграции со светосигнальной системой):

      1) позволяет установить маршрут движения каждого воздушного судна или транспортного средства в пределах рабочей площади;

      2) предусматривает возможность изменения пункта назначения в любой момент времени;

      3) предусматривает возможность изменения маршрута движения;

      4) обеспечивает требуемое обслуживание интенсивных потоков движения на сложных аэродромах;

      5) не ограничивает выбор пилотом места покидания ВПП после посадки.

      126-5. Модуль управления:

      1) обеспечивает необходимое управление любым разрешенным движением и предусматривает возможность использования управления на всех возможных выбранных маршрутах;

      2) предусматривает учет изменения маршрута в любой момент времени;

      3) обеспечивает указание маршрутов и зон, использование которых ограничивается или не предусматривается.

      126-6. При определении уровня УС УНД для конкретного аэродрома учитывается:

      1) условия видимости;

      2) плотность движения;

      3) схему аэродрома;

      4) результаты оценки безопасности полетов.

      Условия видимости подразделяются:

      1) Условие видимости 1. Видимость, достаточная пилоту для визуального руления и предотвращения столкновения с другими воздушными судами и транспортными средствами на рулежных дорожках и пересечениях, а также достаточная для осуществления контроля за всем потоком движения на основе визуального наблюдения;

      2) Условие видимости 2. Видимость, достаточная пилоту для выполнения визуального руления и предотвращения столкновения с другими воздушными судами и транспортными средствами на РД и на пересечениях, однако недостаточная персоналу органов управления для осуществления контроля за всем потоком движения на основе визуального наблюдения;

      3) Условие видимости 3. Видимость, достаточная пилоту для выполнения визуального руления, но недостаточная для предотвращения столкновения с другими воздушными судами и транспортными средствами на рулежных дорожках и пересечениях, а также недостаточная персоналу органов управления для осуществления контроля за всем потоком движения на основе визуального наблюдения. Применительно к рулению такая видимость эквивалентна значениям RVR менее 400 метров, но более 75 метров;

      4) Условие видимости 4. Видимость, недостаточная пилоту для выполнения визуального руления и соответствует значениям RVR в 75 метров или менее.

      Плотность движения подразделяется на три категории:

      1) незначительная (не более 15 движений на ВПП или менее 20 движений на аэродроме в среднем в час);

      2) средняя (16 - 25 движений на ВПП или 20 - 35 движений на аэродроме в среднем в час);

      3) значительная (26 или более движений на ВПП или более 35 движений на аэродроме в среднем в час).

      Для схемы аэродрома установлены следующие три уровня:

      1) элементарная для аэродрома с одной ВПП, одной рулежной дорожкой, ведущей к одной перронной площадке;

      2) простая для аэродрома с одной ВПП, имеющего несколько рулежных дорожек, ведущих к одной или нескольким перронным площадкам;

      3) сложная для аэродрома с несколькими ВПП, имеющего много рулежных дорожек, ведущих к одной или нескольким перронным площадкам.";

      пункт 149 изложить в следующей редакции:

      "149. Системы радиовещательного автоматического зависимого наблюдения (ADS-B) соответствуют требованиям Международных стандартов ИКАО (Приложение 10, Том 4). Требования, связанные с передачей расширенного сквиттера режима S, содержатся в ИКАО Doc 9871 "Технические положения, касающиеся услуг режима S и расширенного сквиттера". Подробные технические положения, касающиеся приемников расширенных сквиттеров режима S, содержатся в документах RTCA DO-260B/EUROCAE ED-102A "Стандарты минимальных эксплуатационных характеристик на системы радиовещательного автоматического зависимого наблюдения (ADS-B) и радиовещательной службы информации о воздушном движении (TIS-B), работающих на частоте 1090 МГц" и EUROCAE ED-129 "Техническая спецификация для наземной станции 1090 МГц расширенного сквиттера ADS-B".";

      приложение 26 изложить в редакции согласно приложению 2 к настоящему приказу.

      2. Комитету гражданской авиации Министерства транспорта Республики Казахстан в установленном законодательном порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства транспорта Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра транспорта Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр транспорта
Республики Казахстан
М. Карабаев

      "СОГЛАСОВАНО"
Министерство национальной экономики
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАНО"
Министерство цифрового развития, инноваций
и аэрокосмической промышленности
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАНО"
Министерство энергетики
Республики Казахстан

  Приложение 1 к приказу
Министра транспорта
Республики Казахстан
от 3 февраля 2025 года № 34
  Приложение 2
к зонам ограничения
при строительстве зданий
и сооружений в местах
расположения комплексов
(объектов), изделий
радиотехнического обеспечения
полетов и электросвязи
гражданской авиации

Значения компонентов зон BRA для всенаправленных радионавигационных средств, средств наблюдения и ОВЧ радиостанций

Типы радиотехнического оборудования обеспечения полетов

Радиус (r) первого цилиндра, м

Высота плоскости на границе цилиндра, м

Угол конуса, градусы

Радиус конуса, м

Радиус (j) второго цилиндра, м (только для ветрогенераторов)

Высота (h) второго цилиндра, м (только для ветрогенераторов)

Основание конуса и ось цилиндров

DME/N

125

-

1

3000

-

-

Основание антенны от уровня земли

CVOR

125

6,55

3

3000

7500

78,61

Центр антенны от уровня земли

DVOR

125

6,55

3

3000

5000

78,61

Центр антенны от уровня земли

Радиопеленгатор АРП/DF

125

6,55

3

1500

5000

78,61

Основание антенны от уровня земли

МРМ

30

17,32

30

100

N/A

N/A

NDB

50

13,40

15

500

N/A

N/A

Приемник наземной станции GBAS

125

1,8

9

1500

N/A

N/A

Цифровая линия GBAS VDB станция

100

5,24

3

1500

N/A

N/A

Станция мониторинга VDB станции

100

76

10

1500

N/A

N/A

Приемопередатчик VHF Rx/Tx

100

5,24

3

600

N/A

N/A

PSR

200

3,49

1

5000

N/A

N/A

SSR

200

3,49

1

5000

N/A

N/A

ADS-B

100

5,24

3

600

N/A

N/A

      где DME N – дальномерное оборудование (всенаправленное).

  Приложение 2 к приказу
Министра транспорта
Республики Казахстан
от 3 февраля 2025 года № 34
  Приложение 26 к Правилам
радиотехнического обеспечения
полетов и авиационной
электросвязи
в гражданской авиации

Оборудование ВПП точного захода на посадку категории I, II и III

Наименование оборудования

ВПП (направление) точного захода на посадку

I категории

II категории

III категории

Оборудование системы точного захода на посадку (ILS)

ILS-I
(допускается использование GBAS (ЛККС) при условии наличия соответствующих результатов наземной и летной проверок, а также утвержденной в установленном порядке схемы захода на посадку)

ILS-II

ILS-III

Радиолокационная станция обзора летного поля (РЛС ОЛП/SMR)

-

SMR
(допускается отсутствие SMR на ВПП (направлении) точного захода на посадку II категории)

АС УНД
(допускается использование SMR вместо АС УНД на ВПП (направлении) точного захода на посадку III категории, при условии наличия видимости, соответствующей значениям RVR менее 300, но не менее 175 метров, и обеспечения незначительной плотности движения на аэродроме. При RVR менее 175 метров используется АС УНД)

Автоматизированная система управления наземным движением (АС УНД)

-

-