Оқыту бағдарламасының мазмұнына қойылатын талаптарды, тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқытуды ұйымдастыру қағидаларын және осындай оқытудан өткені туралы сертификат нысанын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2025 жылғы 29 сәуірдегі № 90 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2025 жылғы 30 сәуірде № 36042 болып тіркелді

      "Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 28-2-бабы 7-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Мыналар:

      1) осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқыту бағдарламасының мазмұнына қойылатын талаптар;

      2) осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқытуды ұйымдастыру қағидалары;

      3) осы бұйрыққа 3-қосымшаға сәйкес тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқытудан өткені туралы сертификаттың нысаны бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің Балалардың құқықтарын қорғау комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің интернет-ресурсында орналастырылуын;

      3) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуден өткеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Оқу-ағарту вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Оқу-ағарту министрі
Г. Бейсембаев

  Қазақстан Республикасы
Оқу-ағарту министрі
2025 жылғы 29 сәуірдегі
№ 90 Бұйрығына
1-қосымша

Тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқыту бағдарламасының мазмұнына қойылатын талаптар

      1. Тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқыту бағдарламасы сегіз модульден және бір тренингтен тұрады:

      1) "Тәлімгерлік және оның түрлері туралы жалпы ақпарат" модулі;

      2) "Жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдарындағы жетім балаларды, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды тәрбиелеудің ерекшеліктері" модулі;

      3) "Тәлімгер деген кім?" модулі;

      4) "Жасөспірімдік жастың ерекшеліктері" модулі;

      5) "Тәлімгерлік процесіндегі өзара әрекеттесу" модулі;

      6) "Қақтығыстар және оларды шешу" модулі;

      7) "Тәлімгерлік процесінде эмоционалды қажу және оның алдын алу" модулі;

      8) "Тәлімгердің баламен қарым-қатынасындағы маңызды тақырыптар" модулі;

      9) "Тәлімгерлер мектебі" тренингі.

      2. Әр модульде бейне дәріс және электронды оқу құралы бар.

      Бір модульді зерттеуге күніне кемінде бір академиялық сағат бөлінеді, бір академиялық сағат 60 минутты құрайды.

      3. Тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқыту ұзақтығы екі аптадан аспайды.

      4. "Тәлімгерлік және оның түрлері туралы жалпы ақпарат" модулі келесі тақырыптарды зерделеуді қамтиды:

      тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқыту бағдарламасының мазмұны, мақсаттары мен міндеттері;

      тәлімгерліктің қысқа және ұзақ мерзімді мақсаттары;

      тәлімгерге қойылатын талаптар;

      тәлімгерліктің формалары мен түрлері;

      тәлімгерліктің балаға әсері (эмоционалды жағдай, қарым-қатынас, сенімділік, тәуелсіздік);

      тәлімгерлерді сүйемелдеу.

      5. "Жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдарындағы жетім балаларды, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды тәрбиелеудің ерекшеліктері" модулі келесі тақырыптарды зерделеуді қамтиды:

      жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдарындағы жетім балаларды, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды тәрбиелеудің ерекшеліктері;

      қарым-қатынас дағдыларының болмауы;

      тіркеменің бұзылуы;

      психологиялық жарақаттардың салдары;

      "тәлімгер-бала" жұбындағы шиеленіс көздері;

      бейімделу процесі.

      6. "Тәлімгер деген кім?" модулі келесі тақырыптарды зерделеуді қамтиды:

      тәлімгер кім және қалай тәлімгер болуға болады?;

      кім тәлімгер бола алады?;

      тәлімгердің міндетті жеке қасиеттері;

      тәлімгердің мақсаттары;

      тәлімгердің міндеттері.

      7. "Жасөспірімдік жастың ерекшеліктері" модулі келесі тақырыптарды зерделеуді қамтиды:

      жасөспірім деген кім?;

      жасөспірімдік жастың ерекшеліктері;

      жеке тұлғаны қалыптастыру;

      өзін-өзі растау және жеке шекараларды қорғау;

      басқалармен өзара әрекеттесу тәсілдері;

      қақтығысты мінез-құлық;

      мағыналық кедергі феномені;

      жасөспірімнің клиптік ойлауы;

      жасөспірімнің өміріндегі гаджеттер.

      8. "Тәлімгерлік процесіндегі өзара әрекеттесу" модулі келесі тақырыптарды зерделеуді қамтиды:

      тәлімгерлік процесіндегі өзара әрекеттесу кезеңдері;

      тәлімгерді баламен таныстыру;

      кездесулер арасында тәлімгердің баламен қашықтан байланысы;

      тәлімгердің баламен қарым-қатынасының терең процесі: қарым-қатынас дағдыларын үйрету, өзін-өзі бағалауды арттыру, өзін-өзі бағалауды тану, бейімделу деңгейін арттыратын дағдыларды игеруге көмектесу, оқытуға көмектесу, кәсіби бағдар;

      балаға тәлімгерлік процесін аяқтау;

      баланың өміріндегі тәлімгердің рөлі.

      9. "Қақтығыстар және оларды шешу" модулі келесі тақырыптарды зерделеуді қамтиды:

      "эмоционалды интеллект" ұғымының анықтамасы;

      эмоционалды интеллекттің адам өміріне әсері;

      эмоционалды және әлеуметтік интеллекттің байланысы;

      сана арқылы эмоционалды интеллектті дамыту;

      эмоционалды зейінді дамыту;

      әлеуметтік зейін арқылы эмоционалды интеллектті дамыту;

      қарым-қатынасты басқару арқылы эмоционалды интеллектті дамыту;

      шиеленіс пен күйзелісті басу үшін әзіл мен ойындарды қолдану;

      тәлімгердің өзін-өзі бақылау сынағы;

      эмоциялық шиеленісті төмендету және арттыру әдістерімен танысу;

      қақтығыстар жағдайынан шығу.

      10. "Тәлімгерлік процесінде эмоционалды қажу және оның алдын алу" модулі келесі тақырыптарды зерделеуді қамтиды:

      тәлімгердің жеке тарихы;

      қажу кезеңдері мен белгілері;

      қажу синдромының дамуына әсер ететін себептер мен факторлар;

      қажудың алдын алу.

      11. "Тәлімгердің баламен қарым-қатынасындағы маңызды тақырыптар" модулі келесі тақырыптарды зерделеуді қамтиды:

      "маңызды тақырыптар" ұғымының анықтамасы;

      психологиялық жарақат дегеніміз не?;

      тәлімгер баланың басынан өткен психологиялық жарақат, зорлық-зомбылық, қатыгездік туралы әңгімесіне қалай жауап беру керек?;

      психологиялық жарақат, зорлық-зомбылық, қатыгездік болған жағдайда баланы қалай қолдау керек?

      12. "Тәлімгерлер мектебі" тренингі (бұдан әрі – тренинг) тәлімгер болуға ниет білдірген адамдар оқу бағдарламасын өз бетінше зерделеуді аяқтағаннан кейін өткізіледі және мынадай тақырыптарды зерделеуді қамтиды:

      тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды тәлімгерлік жөніндегі ұйымдардың мамандарымен таныстыру, арт-жаттығуларды орындау;

      тәлімгер болу мотивациясын анықтауға арналған сауалнама;

      жетім балаларды, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды тәрбиелеу ерекшеліктерін зерделеу, сауалнамалар толтыру;

      тәлімгерлік процесінде мүмкін болатын қиындықтар, кейстерді талдау;

      баламен қарым-қатынас, арт-жаттығулар арқылы баламен кездесулерді модельдеу;

      тәлімгерлердің тәжірибесі, қазіргі тәлімгерлер әңгімелерінің презентациясы;

      аяқтау, кері байланыс.

      Тренингтің жалпы ұзақтығы 8 академиялық сағатты құрайды.

  Бұйрығына 2-қосымша

Тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқытуды ұйымдастыру қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқытуды ұйымдастыру қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 28-2-бабының 7-тармағына сәйкес әзірленді және тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқытуды ұйымдастыру тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымы – жетім балаларға, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға тұру орнын бере отырып, тәрбиелеу, білім алу үшін қолайлы жағдайлар жасалатын білім беру ұйымы;

      2) жетім балаларға, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған тәлімгер (бұдан әрі – тәлімгер) – тәлімгерлік туралы үлгілік шарт негізінде тәлімгерлікті жүзеге асыратын Қазақстан Республикасының кәмелетке толған азаматы;

      3) тәлімгерлік жөніндегі ұйым – жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдарындағы, он жасқа толған жетім балаларға, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға тәлімгерлікті ұйымдастыру жөніндегі қызметті Қазақстан Республикасының аумағында өтеусіз негізде жүзеге асыратын коммерциялық емес ұйым.

2-тарау. Тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқытуды ұйымдастыру тәртібі

      3. Тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқытуды тәлімгерлік жөніндегі ұйымдар, сондай-ақ жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдары аталған ұйымдардың қаражаты есебінен жүзеге асырады.

      4. Тәлімгерлік жөніндегі ұйымдар және жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдары (бұдан әрі – Ұйымдар) осы бұйрықта белгіленген талаптарға сәйкес тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқыту бағдарламасын әзірлейді және бекітеді.

      5. Тәлімгер болуға ниет білдірген адам Ұйымға оқудан өткені туралы еркін нысанда жазбаша өтініш жасайды және мынадай құжаттарды ұсынады:

      1) қорғаншылық немесе қамқоршылық жөніндегі функцияларды жүзеге асыратын органның оқытудан өту қажеттілігі туралы жазбаша хабарламасы;

      2) жеке басын куәландыратын құжат (жеке басын сәйкестендіру үшін);

      3) дербес деректерді жинауға және өңдеуге келісім беру туралы өтініш;

      4) тәлімгерлікті жүзеге асыруға психологиялық дайындықты бағалау үшін диагностика мен психологиялық тестілеуге жазбаша келісім (еркін түрде).

      6. Құжаттардың толық тізбесін ұсынған кезде Ұйым тәлімгер болуға ниет білдірген адаммен әңгімелесу жүргізеді және оған Ұйым әзірлеген және бекіткен сауалнаманы толтырады.

      7. Ұйым әңгімелесу өткізілгеннен кейін тәлімгерлікті жүзеге асыруға психологиялық дайындығын бағалау үшін тәлімгер болуға ниет білдірген адамға жазбаша келісіммен диагностика және психологиялық тестілеу жүргізеді.

      8. Ұйым тәлімгер болуға ниет білдірген адаммен:

      1) бағдарламаның мазмұны, оқу процесі мен мерзімі;

      2) Ұйымның және тәлімгер болуға ниет білдірген адамның құқықтары мен міндеттері;

      3) шартты тоқтату негіздері шарттарын қамтитын оқыту туралы шарт жасасады.

      9. Тәлімгер болуға ниет білдірген адам толық көлемде оқудан өткеннен кейін Ұйымның интернет-ресурсында тестілеуден өтеді, оның өту баллы тест тапсырмаларының жалпы санының кемінде 70 % құрайды.

      10. Балл саны жеткілікті болған жағдайда Ұйым тәлімгер болуға ниет білдірген адамға осы бұйрыққа 3-қосымшаға сәйкес нысан бойынша 3 (үш) жұмыс күні ішінде тәлімгер болуға ниет білдірген адамдардың оқытудан өткені туралы сертификатты (бұдан әрі – сертификат) береді не сертификаттың электрондық нұсқасын тәлімгер болуға ниет білдірген адамның электрондық поштасына жолдайды.

      11. Балл саны жеткіліксіз болған жағдайда Ұйым тестілеуді тапсырған күннен бастап 1 (бір) жұмыс күні ішінде тәлімгер болуға ниет білдірген адамға сертификат беруден дәлелді бас тартады (еркін нысанда).

      12. Ұйым тәлімгер болуға ниет білдірген адамға бас тарту туралы алдын ала шешім туралы, сондай-ақ тәлімгер болуға ниет білдірген адамға алдын ала шешім бойынша ұстанымын білдіру мүмкіндігін беру үшін тыңдауды өткізу уақыты мен орны (тәсілі) туралы хабарлайды.

      Ұйым тәлімгер болуға ниет білдірген адамды өтінішті қарау мерзімі аяқталғанға дейін кемінде 3 (үш) жұмыс күні бұрын тыңдау туралы хабардар етеді.

      Тәлімгер болуға ниет білдірген адам бас тарту туралы алдын ала дәлелді шешімге қарсылықты шешімді алған күннен бастап 2 (екі) жұмыс күнінен кешіктірілмейтін мерзімде ұсынады немесе білдіреді.

      Шешімге шағымдану тәртібі Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексімен реттеледі.

      13. Тәлімгер болуға ниет білдірген адамға қайта оқуға және оқуды толық көлемде аяқтағаннан кейін тестілеуден өтуге мүмкіндік беріледі.

      14. Ұйым сертификаттарды беруді есепке алуды осы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша тәлімгер болуға ниет білдірген адамдардың оқытудан өткені туралы сертификаттарды беруді есепке алу журналына тіркеу арқылы жүзеге асырады.

      15. Ұйым тәлімгерге оқудан өткенін куәландыратын құжаттар мен материалдарды, диагностика және психологиялық тестілеу нәтижелерін қамтитын жеке іс қалыптастырады.

  Тәлімгер болуға ниет білдірген
адамдарды оқытуды
  ұйымдастыру қағидаларына
қосымша
  нысан

Тәлімгер болуға ниет білдірген адамдардың оқытудан өткені туралы сертификаттарды беруді есепке алу журналы

п/п

Тәлімгер болуға ниет білдірген адамның тегі, аты, әкесінің аты (болған жағдайда), туған күні

Тәлімгер болуға ниет білдірген адамның тұрғылықты жері

Оқу туралы өтініш берілген күні

Оқудың басталу күні

Оқудың аяқталу күні

Тіркеу нөмері

Сертификат берілген күні

Бланк сериясы және нөмері

Тәлімгер болуға ниет білдірген адамның қолы, сертификатты алған күні

Ескертпе

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

  Бұйрығына 3-қосымша
  нысан

Тәлімгер болуға ниет білдірген адамдардың оқытудан өткені туралы сертификат

№ _______

20 ___ жылғы "___" _________

қала (ауыл) ____________

      Осы сертификат _______________________________________________

      (тегі, аты, әкесінің аты (болған жағдайда)

      _________ жыл мен __________ жыл аралығында ___________________

      ______________________________________________________________

      (ұйымның толық атауы)

      тәлімгер болуға ниет білдірген адамдарды оқытудан өткені үшін берілді.

      Тәлімгерлік жөніндегі ұйымның басшысы __________________________

      (қолы) (аты-жөні (болған жағдайда)

      Мөр орны (бар болса)

Об утверждении требований к содержанию программы обучения, Правил организации обучения лиц, желающих стать наставниками, и формы сертификата о прохождении такого обучения

Приказ Министра просвещения Республики Казахстан от 29 апреля 2025 года № 90. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 30 апреля 2025 года № 36042

      В соответствии с пунктом 7 статьи 28-2 Закона Республики Казахстан "О правах ребенка в Республике Казахстан", ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить:

      1) требования к содержанию программы обучения лиц, желающих стать наставниками, согласно приложению 1 к настоящему приказу;

      2) Правила организации обучения лиц, желающих стать наставниками, согласно приложению 2 к настоящему приказу;

      3) форму сертификата о прохождении обучения лиц, желающих стать наставниками, согласно приложению 3 к настоящему приказу.

      2. Комитету по охране прав детей Министерства просвещения Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства просвещения Республики Казахстан после его официального опубликования;

      3) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Юридический департамент Министерства просвещения Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1) и 2) настоящего пункта приказа.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра просвещения Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр просвещения
Республики Казахстан
Г. Бейсембаев

  Приложение 1
к приказу Министр просвещения
Республики Казахстан
от 29 апреля 2025 года № 90

Требования
к содержанию программы обучения лиц, желающих стать наставниками

      1. Программа обучения лиц, желающих стать наставниками, состоит из восьми модулей и одного тренинга:

      1) Модуль "Общая информация о наставничестве и его видах";

      2) Модуль "Особенности воспитания детей-сирот, детей, оставшихся без попечения родителей, находящихся в организациях образования для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей";

      3) Модуль "Кто такой наставник?";

      4) Модуль "Особенности подросткового возраста";

      5) Модуль "Взаимодействие в процессе наставничества";

      6) Модуль "Конфликты и их решение";

      7) Модуль "Эмоциональное выгорание и его профилактика в процессе наставничества";

      8) Модуль "Важные темы в общении наставника с ребенком";

      9) Тренинг "Школа наставников".

      2. Каждый модуль содержит видеолекцию и электронное учебное пособие.

      На изучение одного модуля отводится не менее одного академического часа в день, один академический час составляет 60 минут.

      3. Продолжительность обучения лиц, желающих стать наставниками, не превышает двух недель.

      4. Модуль "Общая информация о наставничестве и его видах" включает изучение следующих тем:

      содержание, цели и задачи программы обучения лиц, желающих стать наставниками;

      краткосрочные и долгосрочные цели наставничества;

      требования, предъявляемые к наставнику;

      формы и виды наставничества;

      влияние наставничества на ребенка (эмоциональное состояние, коммуникабельность, уверенность, самостоятельность);

      сопровождение наставников.

      5. Модуль "Особенности воспитания детей-сирот, детей, оставшихся без попечения родителей, находящихся в организациях образования для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей" включает изучение следующих тем:

      особенности воспитания детей-сирот, детей, оставшихся без попечения родителей, находящихся в организациях образования для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей;

      отсутствие навыков общения;

      нарушение привязанности;

      последствия психологических травм;

      источники напряжения в паре "наставник-ребенок";

      процесс привыкания.

      6. Модуль "Кто такой наставник?" включает изучение следующих тем:

      кто такой наставник и как им стать?;

      кто может быть наставником?;

      обязательные личностные качества наставника;

      задачи наставника;

      обязанности наставника.

      7. Модуль "Особенности подросткового возраста" включает изучение следующих тем:

      кто такой подросток?;

      особенности подросткового возраста;

      формирование личности;

      самоутверждение и отстаивание личных границ;

      способы взаимодействия с окружающими;

      конфликтное поведение;

      феномен смыслового барьера;

      клиповое мышление подростка;

      гаджеты в жизни подростка.

      8. Модуль "Взаимодействие в процессе наставничества" включает изучение следующих тем:

      этапы взаимодействия в процессе наставничества;

      знакомство наставника с ребенком;

      удаленное общение наставника с ребенком между встречами;

      углубленный процесс общения наставника с ребенком: обучение коммуникативным навыкам, повышение самооценки, признание самоценности, помощь в освоении навыков, повышающих уровень адаптации, помощь в обучении, профессиональная ориентация;

      завершение процесса наставничества над ребенком;

      роль наставника в жизни ребенка.

      9. Модуль "Конфликты и их решение" включает изучение следующих тем:

      определение понятия "эмоциональный интеллект";

      влияние эмоционального интеллекта на жизнь человека;

      взаимосвязь эмоционального и социального интеллекта;

      развитие эмоционального интеллекта с помощью сознания;

      развитие эмоциональной осознанности;

      развитие эмоционального интеллекта с помощью социальной осознанности;

      развитие эмоционального интеллекта с помощью управления взаимоотношениями;

      использование юмора и игр для снятия напряжения и стресса;

      тестирование наставника на самообладание;

      ознакомление с техниками снижения и повышения эмоционального напряжения;

      выход из конфликтной ситуации.

      10. Модуль "Эмоциональное выгорание и его профилактика в процессе наставничества" включает изучение следующих тем:

      личная история наставника;

      стадии и симптомы выгорания;

      причины и факторы, влияющие на развитие синдрома выгорания;

      профилактика выгорания.

      11. Модуль "Важные темы в общении наставника с ребенком" включает изучение следующих тем:

      определение понятия "важные темы";

      что такое психологическая травма?;

      как нужно реагировать наставнику на рассказ ребенка о пережитой психологической травме, насилии, жестоком обращении?;

      как поддержать ребенка в случае пережитой психологической травмы, насилия, жестокого обращения?

      12. Тренинг "Школа наставников" (далее – тренинг) проводится после завершения лицами, желающими стать наставниками, самостоятельного изучения программы обучения и включает в себя изучение следующих тем:

      знакомство лиц, желающих стать наставниками со специалистами организаций по наставничеству, выполнений арт-упражнений;

      опросник на выявление мотивации стать наставником;

      изучение особенностей воспитания детей-сирот, детей, оставшихся без попечения родителей, заполнение опросников;

      возможные трудности в процессе наставничества, разбор кейсов;

      общение с ребенком, моделирование встреч с ребенком через арт-упражнения;

      опыт наставников, презентация историй действующих наставников;

      завершение, обратная связь.

      Продолжительность тренинга составляет восемь академических часов.

  Приложение 2 к приказу

Правила
организации обучения лиц, желающих стать наставниками

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие правила организации обучения лиц, желающих стать наставниками (далее – Правила), разработаны в соответствии с пунктом 7 статьи 28-2 Закона Республики Казахстан "О правах ребенка в Республике Казахстан" и определяют порядок организации обучения лиц, желающих стать наставниками.

      2. В настоящих Правилах используются следующие понятия:

      1) организация образования для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей – организация образования, в которой создаются благоприятные условия для воспитания, получения образования с предоставлением места проживания детям-сиротам, детям, оставшимся без попечения родителей;

      2) наставник для детей-сирот, детей, оставшихся без попечения родителей (далее – наставник), – совершеннолетний гражданин Республики Казахстан, осуществляющий наставничество на основании типового договора о наставничестве;

      3) организация по наставничеству – некоммерческая организация, осуществляющая на безвозмездной основе на территории Республики Казахстан деятельность по организации наставничества над детьми-сиротами, детьми, оставшимися без попечения родителей, находящимися в организациях образования для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей, достигшими десятилетнего возраста.

Глава 2. Порядок организации обучения лиц, желающих стать наставниками

      3. Обучение лиц, желающих стать наставниками, осуществляется организациями по наставничеству, а также организациями образования для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей, за счет средств указанных организаций.

      4. Организации по наставничеству и организации образования для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей, (далее – Организации) разрабатывают и утверждают программу обучения лиц, желающих стать наставниками, в соответствии требованиями, установленными настоящим приказом.

      5. Лицо, желающее стать наставником, обращается с письменным заявлением в произвольной форме о прохождении обучения в Организацию и предоставляет следующие документы:

      1) письменное уведомление органа, осуществляющего функции по опеке или попечительству, о необходимости прохождения обучения;

      2) документ, удостоверяющий личность (для идентификации личности);

      3) заявление о согласии на сбор и обработку персональных данных;

      4) письменное согласие на диагностику и психологическое тестирование для оценки психологической готовности к осуществлению наставничества (в произвольной форме).

      6. При предоставлении полного перечня документов Организация проводит с лицом, желающим стать наставником, собеседование и заполняет на него анкету, разработанную и утвержденную Организацией.

      7. Организация после проведения собеседования проводит с письменного согласия диагностику и психологическое тестирование лица, желающего стать наставником, для оценки психологической готовности к осуществлению наставничества.

      8. Организация заключает с лицом, желающим стать наставником, договор об обучении, который содержит следующие условия:

      1) содержание программы, процесс и сроки обучения;

      2) права и обязанности Организации и лица, желающего стать наставником;

      3) основания прекращения договора.

      9. После прохождения обучения в полном объеме лицо, желающее стать наставником, проходит тестирование на интернет-ресурсе Организации, проходной балл которого составляет не менее 70 % от общего количества тестовых заданий.

      10. При достаточном количестве баллов Организация выдает лицу, желающему стать наставником, сертификат о прохождении обучения лиц, желающих стать наставниками (далее – сертификат) либо электронную версию сертификата посредством отправки на электронную почту лица, желающего стать наставником, в течение 3 (трех) рабочих дней по форме согласно приложению 3 к настоящему приказу.

      11. При недостаточном количестве баллов Организация в течение 1 (одного) рабочего дня со дня сдачи тестирования дает лицу, желающему стать наставником, мотивированный отказ (в произвольной форме) в выдаче сертификата.

      12. Организация уведомляет лицо, желающее стать наставником, о предварительном решении об отказе, а также о времени и месте (способе) проведения заслушивания для предоставления лицу, желающему стать наставником, возможности выразить позицию по предварительному решению.

      Организация уведомляет лицо, желающее стать наставником, о заслушивании не менее чем за 3 (три) рабочих дня до завершения срока рассмотрения заявления.

      Лицо, желающее стать наставником, представляет или высказывает возражение к предварительному мотивированному решению об отказе в срок не позднее 2 (двух) рабочих дней со дня получения отказа.

      Порядок обжалования решения регулируется Административным процедурно-процессуальным кодексом Республики Казахстан.

      13. Лицу, желающему стать наставником, предоставляется возможность повторно пройти обучение и сдать тестирование после прохождения обучения в полном объеме.

      14. Учет выдачи сертификатов осуществляется Организацией путем их регистрации в журнале учета выдачи сертификатов о прохождении обучения лиц, желающих стать наставниками, по форме согласно приложению 1 к настоящим Правилам.

      15. Организация формирует на наставника личное дело, содержащее документы и материалы, свидетельствующие о прохождении им обучения, результаты диагностики и психологического тестирования.

  Приложение
  к Правилам организации
  обучения лиц, желающих
  стать наставниками
  форма

Журнал учета выдачи сертификатов о прохождении обучения лиц, желающих стать наставниками

№ п/п

Фамилия, имя, отчество (при его наличии) лица, желающего стать наставником, дата рождения

Место жительства лица, желающего стать наставником

Дата подачи заявления об обучении

Дата начала обучения

Дата окончания обучения

Регистрационный номер

Дата выдачи сертификата

Серия и номер бланка

Подпись лица, желающего стать наставником, дата получения сертификата

Примечание

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

  Приложение 3 к приказу
  форма

Сертификат
о прохождении обучения лиц, желающих стать наставниками

№ _______

от "___" _________ 20___ года

город (село) ____________

      Настоящий сертификат выдан _______________________________________________
                              (фамилия, имя, отчество (при его наличии)

      в том, что он(а) с _______________ года по ________________ года прошел (ла)

      обучение лиц, желающих стать наставниками в

      _________________________________________________________________________.
                        (полное наименование организации)

      Руководитель организации по наставничеству

      _________________________________________________________________________
            (подпись)(фамилия, имя, отчество (при его наличии)

      Место печати (при наличии)