Қазақстан Республикасы Бағалы қағаздар жөнiндегi ұлттық комиссиясының тексеру жұмысын жүргiзу тәртiбi туралы нұсқау

Қазақстан Республикасы Бағалы қағаздар жөнiндегi ұлттық комиссиясы 1996 жылғы 25 сәуірдегі N 40. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 1996 жылғы 23 тамызда тіркелді. Тіркеу N 194. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Бағалы қағаздар жөнiндегi ұлттық комиссиясының 1999 жылғы 30 қыркүйектегі N 443 қаулысымен. ~V990923

 

                                     Қазақстан Республикасы Бағалы



                                     қағаздар жөнiндегi ұлттық

                                     комиссияның 1996 жылғы 04 "25"

                                     40 нөмiрлi қаулысымен бекiтiлдi



 
 
       Қазақстан Республикасы Бағалы қағаздар жөнiндегi ұлттық комиссиясы (бұдан әрi БҚжҰК) құнды қағаздар рыногындағы жұмысты бақылауды Қазақстан Республикасы Президентiнiң 1995 жылғы сәуiрдiң 21-iндегi "Бағалы қағаздар және қор биржасы туралы" 2227-нөмiрлi U952227_ Заң күшi бар Жарлығының, Қазақстан Республикасының басқа заң актiлерi мен БҚжҰК-ның нормативтi актiлер негiзiнде, осы Нұсқауда көзделген тәртiпте жүзеге асырады.
 
           I. Тексеру жұмысының мiндеттерi және Ұлттық
              комиссияның өкiлеттiгi
 
      1. БҚжҰК тексеру жұмысының негiзгi мiндеттерi:
      - эмитенттердiң, құнды қағаздар рыногы қатысушыларының (резиденттердiң және бейрезиденттердiң), олардың бiрлестiктерiнiң Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдарын, құнды қағаздар рыногындағы қызметтi реттестiрушi заңға жататын нормативтiк актiлердi орындауын бақылауды қамтамасыз ету;
      - эмитенттердiң құнды қағаздарын шығарылу және айналымда болу шарттарын орындауын бақылау;
      - құнды қағаздар рыногы қатысушыларының, қор биржаларының өздерi алған лицензияға сәйкестiгiн анықтау;
      - құнды қағаздар рыногындағы өз жұмысы туралы мәлiмет жариялау тәртiбiн сақтауын, аталған мәлiмет талаптарының толықтығын, анықтығын, түсiнiктiлiгiн, сондай-ақ халыққа үздiксiз жеткiзiлiп отыруын бақылауды қамтамасыз ету болып табылады.
      Тексеру жұмысының нақты мiндеттерi әрбiр жағдайда тексеру жұмысының бағдарламасында белгiленедi.
      2. Тексеру жұмысы процесiнде және олардың нәтижелерi бойынша
      БҚжҰК:
      - құнды қағаздар рыногы қатысушыларынан және эмитенттерден БҚжҰҚ жүктелген бақылау жұмыстарын жүзеге асыру үшiн оған қажеттi толық мәлiмет беруiн талап етуге;
      - бақылау жүргiзу жөнiндегi жұмысқа кеңесшi және сарапшы ретiнде отандық және шетелдiк мамандар тартуға;
      - мемлекеттiк билiк органдарынан және басқармалардан эмитенттердiң құнды қағаздар рыногындағы қызметiне байланысты мәлiмет сұрауға және бақылауды жүзеге асыру барысында бұл мәлiметтi пайдалануға;
      - құнды қағаздар эмиссиясын тоқтатуға және бұл эмиссияны болмаған деп тануға, сондай-ақ Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдары бұзылғандығы анықталған жағдайда берiлген лицензияны тоқтатуға және оны керi шақырып алуға;
      - құнды қағаздардың шығарылуы, олардың орналастырылуы туралы жалған, анықталмаған және толық емес, сондай-ақ құнды қағаздар рыногында жасалған операциялар туралы және Қазақстан Республикасының құнды қағаздар туралы заңдарының басқа да бұзылғандығы анықталған жағдайда эмитенттi құнды қағаздар рыногының кәсiпқой қатысушының заңмен белгiленген жауапқа тарту үшiн, құқық қорғау, сот және мемлекеттiк билiк органдарына шығым жасауға;
      - құнды қағаздардың шығарылуы және айналыста болу процесiнде инвесторлар мен акционерлердiң бұзылған құқығы мен заңды мүдделерiн қорғау жөнiнде сотқа талап қоюға құқығы бар.
 
          II. Тексеру жұмыстарын ұйымдастыру және жүргiзу
 
      3. Эмитенттердi, құнды қағаздар рыногының кәсiпқой қатысушыларын тексерудi БҚжҰК атқару аппаратының қызметкерлерi жүзеге асырады.
      Тексеру жұмысын жүргiзген уақытта БҚжҰК атқару аппаратының қызметкерлерi тек қана Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген Заңдарын, Қазақстан Республикасы Президентiнiң Жарлықтарын, Қаулыларын және Өкiмдерiн, Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмдерiн, сондай-ақ солардың негiзiнде шығарылған министрлiктердiң, ведомостволардың және Республиканың Ұлттық банкiнiң нормативтi актiлерiн басшылыққа алуға мiндеттi, тексерiлiп жатқан субъектiлерге байланысты әдiлетсiздiкке және терiс түсiнiктерге, сондай-ақ заңдарға сәйкес белгiленген коммерциялық және қызмет мақсатына байланысты мемлекет сақтайтын басқа да құпия болып табылатын мәлiметтi пайдалануға жол берiлмейдi.
      4. Тексеру жұмысы БҚжҰК-ның жұмыс жоспарына сәйкес, сондай-ақ мемлекеттiк билiк органдары мен басқармалардың, құқық қорғау және салық органдарының ұсыныстары, құнды қағаздар рыногы қатысушылары мен азаматтардың хаттары, өтiнiштерi және шағымдары бойынша жүзеге асырылады.
      БҚжҰК
      - атқару аппаратының қызметкерлерiн шаруашылық етушi субъектiлердiң қызметiн ведомствоаралық тексеру жұмыстарына тартуға болады (келiсiм бойынша).
      5. Құнды қағаздардың шығарылуын мемлекеттiк тiркеу, құнды қағаздардың орналастыру нәтижелерi туралы есептi бекiту, сондай-ақ құнды қағаздар рыногындағы кәсiпқой қызметке лицензия алуға тапсырылған материалдарды қарау барысында БҚжҰК атқару аппаратының қызметкерлерi құжаттардың қолданылып жүрген заңдарға сәйкестiгiн тексередi.
      6. Тексеру жұмысын жүргiзу мерзiмi iстелетiн жұмыстың, қойылған мiндеттердiң көлемiне және қызметкерлер тобының құрамына қарай белгiленедi, бiрақ 30 күнтiзбелiк күннен аспауға тиiстi.
      Тексерiлiп жатқан объект жұмысының ерекшелiгiне, тексеру жұмысының алдына қойылған мiндеттердiң күрделiгiне және тексеру жұмысы көлемiнiң кеңдiгiне байланысты тексеру жұмысы белгiленген мерзiмде бiтпей қалған ерекше бiр жағдайларда тексеру жұмысын жүргiзуге жiберiлген қызметкер (тексеру тобының жетекшiсi) БҚжҰК Төрағасына iстелген жұмыстың нәтижесi және оны аяқтау мерзiмiн ұзарту қажеттiгiнiң себептерi баяндалған баяндау хатын жiбередi.
      Оны қарау қорытындылары бойынша БҚжҰК-ның Төрағасы қосымша уақыт беру қажеттiгi туралы шешiм қабылдайды.
      Тексеру актiсiне қол қойылған күн тексеру жұмысының бiткен күнi деп саналады.
      7. Тексеру жұмысын жүргiзу алдында қолда бар заң және нормативтiк актiлердi, құнды қағаздар рыногы кәсiпқой қатысушыларының немесе эмитенттiң жұмысын сипаттайтын материалдары оқылып-зерттелiп, тиянақты дайындық жұмысы жүргiзiлуi тиiс. Қолда бар материалдар мен басқа да деректердi оқып-зерттеу нәтижесiнде әрбiр тексеру жұмысының алдында тексеру жұмысының бағдарламасы жасалып нақты мақсаттар мен тексерiлуге тиiстi мәселелердiң тiзiмi белгiленедi және соған байланысты тексеру жұмысын жүргiзуге арналған топ құрамы жинақталды.
      8. Тексеру жұмысының бағдарламасымен бiрге тексеру жұмысын жүргiзетiн топ мүшелерiнiң арасында тексеру объектiлерiн бөлiп бере отырып, оны жүргiзудiң жалпы жұмыс жоспары жасалады.
      Тексеру жұмысының жүргiзудiң бағдарламасы мен жоспарын БҚжҰК атқарушы аппаратының тиiстi бөлiмшесiне жетекшiлiк етушi БҚжҰК мүшесi бекiтедi.
      БҚжҰК ведомствоаралық комиссияларда немесе құқық қорғау және басқа органдардың ұсынысы бойынша жүргiзiлетiн тексеру жұмысына қатысқан жағдайда, бағдарлама тексеру жұмысын ұйымдастырып отырған органдармен келiсiледi.
      9. Қызметкер әрбiр тексеру жұмысын жүргiзу үшiн оған N 1-қосымша сәйкес тексеру объектiсi мен оның жүргiзiлу мерзiмi көрсетiлген бiр жолғы куәлiк берiледi. Куәлiкке БҚжҰК-ның төрағасы қол қойып, елтаңбалы мөрмен куәландырылады.
      Аппарат жұмысын қамтамасыз ету басқармасы берiлген куәлiктердi тiркеу мен нөмiрлеп отыру арқылы олардың есебiн жүргiзедi. Тексеру жұмысы бiткеннен кейiн куәлiк оны берген органға қайтарылып, iс қағаздарының iшiне тiгiлген тексеру материалдармен бiрге сақталады.
      10. Тексеру жұмысына кiрiспестен бұрын тексерiлетiн объектiнiң басшысына топ жетекшiсi тексеру жұмысын жүргiзуге өзiнiң өкiлеттiгiн бiлдiретiн құжатын көрсетiп, оны тексеру жұмысын жүргiзу бағдарламасымен таныстырады.
      Тексеру жұмысын жүргiзуге кедергi келтiрген және тексерушiнi жұмыс iстеуге қажеттi жағдайлармен қамтамасыз етпеген лауазымды адамдар заңмен белгiленген тәртiпте жауап бередi.
      11. БҚжҰК атқарушы аппаратының қызметкерлерi тексеру жұмысын жүргiзген кезде:
      - құнды қағаздардың орналастырылуы туралы есебiн, құнды қағаз ұстаушылар реестрiн, құнды қағаздар бойынша жасалған мәмiлелер бойынша бастапқы құжаттарды, жарғылық қордың қалыптасуына және құнды қағаздармен жасалған операцияларға қатысты бухгалтерлiк және банктiк құжаттарды, сондай-ақ қолдағы нақты құнды қағаздар мен материалдық құндылықтарды тексеруге;
      - меншiк иесiнiң немесе оның өкiлiнiң не ол өкiлеттiк берген адамның қатысуымен құнды қағаздардың бланкiн шығаратын немесе оларды толтыратын кәсiпорындардағы өндiрiс, қойма орындарын және басқа орындарды қарауға;
      - құнда қағаздар бланктерiнiң белгiленген стандарттарға сәйкестiгiн тексеру үшiн оларды таңдап алуға, құнды қағаздар қоймасын және басқа сақтау орындарына сүргi салуға;
      - тексеру жүргiзiлiп жатқан объектiлердiң басшыларынан және басқа лауазымды адамдардан тексеру барысында пайда болған мәселелер бойынша жазбаша түсiнiктеме беруiн талап етуге және оны алуға;
      - қолдан жасалған, жалған құжаттар және басқа терiс қылық табылған жағдайда, тексеру материалдарын құқық қорғау органдарына өткiзуге құқықты.
      12. Құнды қағаздардың банкiлерiн түгендеу жұмысын жүргiзу үшiн тексерушi тексерiлетiн шаруашылық субъектiсi басшысының алдына бланк қалдыратын жоспардан тыс түрде алу, комиссия құрамы (тексерушi өкiлдер мен тексерiлетiн шаруашылық субъектiсiнiң материалдық жауапты қызметкерлерiнен тұруға тиiстi), жұмыстың басталу және бiту мерзiмi туралы бұйрық беруi жөнiнде мәселе қояды.
      13. Құнды қағаздар рыногы қатысушысын немесе эмитенттi тексеру барысында қолданылып жүрген заңдарды екiншi қатысушының бұзғандығы анықталған жағдайда, құнды қағаздар рыногын осы қатысушысының жұмысына қарама-қарсы тексеру жұмысы жүргiзiледi.
      14. Заң бұзылғандығы және қызметiн терiс пайдалану анықталған жағдайда, анықталған фактiлерге қатысты құжаттардан көшiрме немесе үзiндi-көшiрме, сондай-ақ кiнәлi адамның жазбаша түсiнiктемесi тексеру материалдарына қосып қойылады.
      Тексерiлiп жатқан адам тексерушi сұраған құжаттарды белгiленген мерзiмде ұсынбаған жағдайда, себептерiне (жоғалып қалған, жауапты қызметкердiң орнында болмауы т.б.) қарамастан берiлмеген құжаттардың және материалдардың жоқтығы туралы актiге жазылады. Құжаттарды ұсыну мерзiмiн кейiнге қалдыру туралы дәлелдi өтiнiш түскен жағдайда, ол мерзiм ұзартылуы мүмкiн.
 
          III. Тексеру жұмысының нәтижелерiн рәсiмдеу және оларды
                          iске асыру тәртiбi
 
      15. Тексеру жұмысы аяқталғаннан кейiн тексерушi, тексерiлген шаруашылық етушi субъектiнiң басшысы және бас бухгалтерi қол қойып акт жасалады.
      Тексеру жұмысының қол қойылған актiсiнiң бiр данасы қолхат арқылы тексерiлген шаруашылық етушi субъектiнiң басшысына берiледi.
      Тексеру жұмысын қызметкерлердiң үлкен тобы жүргiзген уақытта актiге осы топтың басшысы ғана (тексерушiлердiң атынан) қол қояды.
      16. Тексерiлген субъект басшылары тарапынан акт бойынша қарсылық болған жағдайда, бұл туралы олар қол қоярдың алдына жазып, жазбаша қарсылықтарын қоса бередi. Тексеру жұмысы заңның бұзылуына тiкелей кiнәлi деп тапқан лауазымды адамдардың немесе соған қатысты адамдардың түсiнiктемелерi де актiге қоса берiледi.
      Жазбаша берiлген қарсылықтардағы (ескертпелердегi) баяндалған фактiлердiң дұрыстығы тексерiлуi тиiс және олар бойынша тексерушi жазбаша қорытынды пiкiр жазып бередi.
      17. Тексерiлген шаруашылық етушi субъектiнiң лауазымды адамдары тексеру актiсiне қол қоюдан бас тартқан жағдайда, тексерушi тиiстi акт жасайды және тексеру жұмысының материалдарына осы актiнi қосып, олардың кiрiс корреспонденциясы журналына тiркелгендiгi жайлы белгiнi ала отырып, тексерiлген субъектiнiң кеңсесiне тапсырады.
      18. Тексеру жұмысының нәтижелерi актiде қолдағы бар құжаттар мен материалдардан туындайтын тексерiлген деректер мен фактiлер, сондай-ақ жүргiзiлген қарама-қарсы тексеру жұмыстарының нәтижесi туралы мәлiметтер негiзiнде баяндалады.
      Тексеру жұмысының актiсiндегi кемшiлiктер мен заң бұзушылық фактiлерге, сондай-ақ бұзылған немесе сақтамаған тиiстi нормативтiк құжаттарға сүйене отырып, әдiлеттi түрде баяндалуы тиiс.
      Тексеру жұмысының актiсiнде алдыңғы тексеру жұмысы бойынша ескертпелердi объектiнiң қалай орындағандығы жайлы мәлiметтер, сондай-ақ тексеру барысында қолданылған шаралар көрсетiлуi тиiс.
      Құжат бойынша дәлелденбеген, тексерушiнiң жеке көзқарасын, лауазымды адамдардың iс-әрекетiне берiлген әдiлетсiз бағалауды бiлдiретiн жазбаларға жол берiлмейдi.
      19. Тексеру жұмысының барлық актiсi басшыға тапсырылар алдында одан әрi шешiм қабылдау үшiн БҚжҰК жетекшiлiк ететiн мүшесiмен бiрiгiп қарауға Басқармалар бастығына берiледi.
      20. Анықталған заң бұзушылықтар мен жұмыста жiберiлген кемшiлiктердi жою үшiн тексерiлген шаруашылық етушi субъект басшысына БҚжҰК Төрағасының қолы қойылған, N 2-қосымшаға сәйкес үлгi бойынша жазбаша ескертпе хат жiберiледi.
      21. Жазбаша ескертпе хат белгiленген мерзiмге орындалмаған жағдайда БҚжҰК тексерiлген қызмет түрiне берiлген лицензияны тоқтату немесе керi шақырып алу, құнды қағаздар эмиссиясын тоқтату немесе оны болмаған деп тану туралы мәселе қарап, ол туралы тексерiлген заңды тұлға басшысына жазбаша хабар бередi.
      22. Құнды қағаздар рыногы жұмысында заң бұзылғандығы, өрескел терiс қылықтар анықталған жағдайда, тексеру жұмысының материалдары құқық қорғау органдарына берiледi.
      23. БҚжҰК қызметкерлерi тексеру жұмысының материалдарын үнемi оқып зерттейдi және жинақтайды, солардың негiзiнде қолданылып жүрген нормаларды: ережелер мен нұсқауларды қайта қарау, сондай-ақ құнды қағаздар рыногында қолданылып жүрген заңдардың сақталуын бақылауды жақсарту туралы ұсыныстар енгiзуге құқықты.
 

                                       Қазақстан Республикасы



                                       Бағалы қағаздар жөнiндегi

                                       ұлттық комиссиясының

                                       "Тексеру жұмысын жүргiзу

                                       тәртiбi туралы Нұсқауға"

                                       N 1 қосымша




 

                        КУӘЛIК

     Осы куәлiк____________________________тексеру жұмысын жүргiзу

                 заңды тұлғаның атауы

     үшiн_________________________________________________________

                        (лауазымы қызметi)

     _____________________________________________________________

                    (тегi, аты, әкесiнiң аты)

     берiледi.

     Тексеру жұмысының мақсаты____________________________________

     _____________________________________________________________

     Тексеру жұмысының мерзiмi_____________________________________

     _____________________________________________________________


           Негiз: Қазақстан Республикасының Президентiнiң 1995 жылғы

                  сәуiрдiң 21-дегi Заң күшi бар "Бағалы қағаздар және

                  қор биржасы туралы" N 2227 Жарлығы.


     Ұлттық комиссияның

        Төрағасы



                                   Қазақстан Республикасы Бағалы



                                   қағаздар жөнiндегi ұлттық

                                   комиссиясының "Тексеру жұмысын

                                   жүргiзу тәртiбi туралы Нұсқауға"

                                   N 2 қосымша

                                   ________________________басшысына

                                    (заңды тұлғаның атауы)

                                   _________________________________

                                      (толық заңды мекен-жайы)



 
 
                     Ескертпе хат
 

 

     Қазақстан Республикасының Бағалы қағаздар жөнiндегi ұлттық комиссиясы

199__жылғы_________________________________жүргiзiлген тексеру жұмысының

барысында құнды қағаздардың шығарылуы және айналымда болуы жөнiндегi

Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдары бұзылған мынадай

фактiлердiң анықталғандығын хабарлайды:

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

199__жылғы_______________"__" дейiнгi мерзiмде Сiз, 199__жылғы _______"__"

актiде көрсетiлген заң бұзушылықтың түгелдей жойылуын қамтамасыз ету және

заң бұзушылықтардың жойылғандығы туралы 199__жылғы__________"__" дейiнгi

мерзiмде БҚжҰК-ға хабарлауыңыз қажет.


 
       Бұл ескертпе хат орындалмаған жағдайда қолданылып жүрген заңдарға сәйкес Ұлттық комиссия линцензияны тоқтату немесе керi шақырып алу, құнды қағаздар эмиссиясын тоқтату немесе оны "болмаған" деп тану жөнiндегi өз құқығы барлығын сiзге хабарлайды.
 

     Ұлттық комиссиясының

          Төрағасы



у.с.- постановлением НКЦБ РК от 30.09.99г. № 443 ~V990923 Инструкция о порядке проведения проверок Национальной комиссией Республики Казахстан по ценным бумагам

Утверждена постановлением Национальной комиссии Республики Казахстан по ценным бумагам от 25 апреля 1996 года N 40 Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 23.08.1996 г. за N 194

      Национальная комиссия Республики Казахстан по ценным бумагам (далее - НКЦБ) осуществляет контроль за деятельностью на рынке ценных бумаг на основании Указа Президента Республики Казахстан, имеющего силу Закона, от 21 апреля 1995 г. N 2227 U952227_ "О ценных бумагах и фондовой бирже", других законодательных актов Республики Казахстан и нормативных актов НКЦБ, в порядке предусмотренном настоящей Инструкцией.
 
                     I. Основные задачи проверок
                  и полномочия Национальной комиссии
 
      1. Основными задачами проверок НКЦБ являются:
      - обеспечение контроля за соблюдением эмитентами, профессиональными участниками рынка ценных бумаг (резидентами и нерезидентами), их объединениями действующего законодательства Республики Казахстан, подзаконных нормативных актов, регулирующих деятельность на рынке ценных бумаг;
      - контроль за эмитентами по выполнению условий выпуска и обращения ценных бумаг;
      - установление соответствия деятельности профессиональных участников рынка ценных бумаг, фондовых бирж полученным ими лицензиям;
      - обеспечение контроля за соблюдением субъектами рынка ценных бумаг порядка опубликования информации об их деятельности на рынке ценных бумаг с учетом требований полноты, достоверности, доступности, а также регулярности доведения указанной информации до населения.
      Конкретные задачи проверок определяются в каждом отдельном случае в программе проверки.
      Сноска. Абзац второй пункта 1 - с изменениями, внесенными постановлением Национальной комиссии Республики Казахстан по ценными бумагам от 21 февраля 1997 года N 24.
      2. В процессе проведения проверок и по их результатам НКЦБ правомочна:
      - требовать от профессиональных участников рынка ценных бумаг и эмитентов предоставления полной информации, необходимой НКЦБ для осуществления возложенных на нее контрольных функций;
      - привлекать к работе по контролю в качестве консультантов и экспертов отечественных и зарубежных специалистов;
      - запрашивать информацию от государственных органов власти и управления относительно деятельности эмитентов на рынке ценных бумаг и использование данной информации в ходе осуществления контроля;
      - принимать решения о приостановлении эмиссии или признавать эмиссию несостоявшейся, а также приостановлении и отзыве лицензии при выявлении нарушений действующего законодательства Республики Казахстан;
      - принимать решение о блокировке лицевых счетов держателей ценных бумаг с целью гарантирования сохранности ценных бумаг и последующего исполнения сделок, а также с целью защиты прав и законных интересов инвесторов в процессе выпуска и обращения ценных бумаг;
       - обращаться в правоохранительные, судебные и другие органы государственной власти для привлечения эмитента, профессионального участника рынка ценных бумаг к установленной законодательством ответственности в случае обнаружения фактов представления ложных, неточных и неполных сведений о выпуске ценных бумаг, их размещении, а также о произведенных операциях на рынке ценных бумаг и иных нарушениях законодательства Республики Казахстан о ценных бумагах;
      - подавать иски в суды по защите нарушенных прав и законных интересов инвесторов и акционеров в процессе выпуска и обращения ценных бумаг.
      Сноска. Пункт 2 - с изменениями и дополнениями, внесенными постановлением Национальной комиссии Республики Казахстан по ценными бумагам от 21 февраля 1997 года N 24.
 
                 II. Организация и проведение проверок
 
      3. Проверки эмитентов, профессиональных участников рынка ценных бумаг осуществляют работники исполнительного аппарата НКЦБ.
      При проведении проверок работники исполнительного аппарата НКЦБ обязаны строго руководствоваться действующим законодательством Республики Казахстан, указами, постановлениями и распоряжениями Президента Республики Казахстан, решениями Правительства Республики Казахстан, а также изданными на их основе нормативными актами министерств, ведомств и Нацбанка Республики; не допускать необъективности и предвзятости по отношению к проверяемым субъектам, а также использование информации, представляющей в соответствии с установленным законодательством коммерческую и иную охраняемую государством тайну в служебных целях.
      4. Проверки осуществляются согласно планам работы НКЦБ, а также по поручениям органов государственной власти и управления, представлениям правоохранительных и налоговых органов, письмам, заявлениям и жалобам участников рынка ценных бумаг и граждан.
      Работники исполнительного аппарата НКЦБ могут быть привлечены к участию в межведомственных проверках деятельности хозяйствующих субъектов (по согласованию).
      5. В ходе государственной регистрации выпуска ценных бумаг, утверждения отчетов об итогах размещения ценных бумаг, а также рассмотрения материалов, представленных для получения лицензии на профессиональную деятельность на рынке ценных бумаг работники исполнительного аппарата НКЦБ осуществляют проверку документов на соответствие действующему законодательству, а также осуществляют оценку финансового состояния эмитента и проводят проверку соблюдения профессиональными участниками рынка ценных бумаг установленных обязательных норм и лимитов.
      Сноска. Пункт 5 - с изменениями, внесенными постановлением Национальной комиссии Республики Казахстан по ценными бумагам от 21 февраля 1997 года N 24.
      6. Срок проведения проверки устанавливается с учетом объема предстоящих работ, поставленных задач и состава групп работников, но не должен превышать, как правило, 30 календарных дней.
      В исключительных случаях, когда в связи со спецификой деятельности проверяемого объекта, сложностью поставленных задач и большим объемом работ проверка не может быть закончена в установленный срок, направленный на ее проведение (руководитель проверяющий группы) представляет Председателю НКЦБ, докладную записку с изложением в ней результатов проделанной работы и мотивов необходимости продления срока ее завершения.
      По результатам ее рассмотрения Председатель НКЦБ принимает решение о целесообразности представления дополнительного времени.
      Датой завершения проверки считается день подписания акта проверки.
      7. Проведению проверки должна предшествовать тщательная подготовка, изучение имеющихся законодательных и нормативных актов, материалов, характеризующих деятельность профессионального участника рынка ценных бумаг или эмитента. На основе изучения имеющихся материалов и других данных, перед каждой проверкой разрабатывается программа проверки и определяется конкретный перечень задач и вопросов, подлежащих проверке, и с учетом этого подбирается состав группы для проведения проверки.
      8. Наряду с программой проверки разрабатывается общий рабочий план ее проведения с распределением объектов проверки среди членов группы проведения проверки.
      Программа и план проведения проверки утверждаются членом НКЦБ, курирующим соответствующее подразделение исполнительного аппарата НКЦБ.
      При участии НКЦБ в межведомственных комиссиях при проверках по представлениям правоохранительных и других органов, программа согласовывается с органами, организовавшими проверку.
      9. На проведение каждой проверки работникам выдается разовое удостоверение с указанием объекта проверки и срока ее проведения согласно приложения N 1. Удостоверение подписывается Председателем НКЦБ и заверяется гербовой печатью. Управлением обеспечения работы аппарата ведется учет выдаваемых удостоверений путем их регистрации и нумерации. По завершению проверки удостоверения возвращаются в орган, их выдавший и хранятся вместе с материалами проверок, оставляемых в делах.
      10. Перед тем, как приступить к проверке, проверяющий предъявляет документ, подтверждающий его полномочия на проведение проверки руководителю проверяемого объекта, знакомит его с программой проведения проверки. Должностные лица, препятствующие проведению проверки и не обеспечивающие необходимые условия для работы проверяющих, несут ответственность в установленном законодательством порядке.
      11. Работники исполнительного аппарата НКЦБ при проведении проверки имеют право:
      - проверять отчеты о размещении ценных бумаг, реестры держателей ценных бумаг, первичные документы по сделкам с ценными бумагами, бухгалтерские и банковские документы, касающихся формирования уставного фонда и операций с ценными бумагами, а также фактическое наличие ценных бумаг и материальных ценностей;
      - проводить с участием собственника, либо его представителя или уполномоченного им лица осмотр производственных, складских и других помещений на предприятиях, производящих бланки ценных бумаг или их заполнение;
      - производить отбор бланков ценных бумаг для исследования их соответствия установленным стандартам, опечатывать хранилища и другие места хранения ценных бумаг;
      - требовать и получать от руководителей и других должностных лиц проверяемых объектов представления письменных объяснений по вопросам, возникающим в ходе проверки;
      - при обнаружении подделок, подлогов и других злоупотреблений материалы проверок передавать в правоохранительные органы.
      12. Для проведения инвентаризации бланков ценных бумаг проверяющий ставит перед руководителем проверяемого хозяйствующего субъекта вопрос об издании приказа о проведении внепланового снятия их остатков, составе комиссии (которая должна состоять из представителей проверяющих и материально ответственных работников проверяемого хозяйствующего субъекта), срока ее начала и завершения.
      13. В случае если в ходе проверки участника рынка ценных бумаг выявлены нарушения действующего законодательства, регулирующего рынок ценных бумаг, другим его участником, проводится встречная проверка деятельности данного участника рынка ценных бумаг.
      Сноска. Пункт 13 - с изменениями, внесенными постановлением Национальной комиссии Республики Казахстан по ценными бумагам от 21 февраля 1997 года N 24.
      14. При выявлении нарушений и злоупотреблений к материалам проверки приобщаются копии или выписки из документов, относящихся к выявленным фактам, а также письменные объяснения виновных лиц.
      В случае непредставления проверяемым лицом документов, запрашиваемых проверяющим в установленный срок независимо от причины (утрата, отсутствие на месте ответственного работника и т.п.) в акте делается запись, что не представленные документы и материалы отсутствуют. Срок представления документов может быть продлен в случае поступления мотивированного ходатайства об отсрочке.
 
                       III. Порядок оформления
                 результатов проверки и их реализация
 
      15. По завершении проверки составляется акт, подписываемый проверяющими, руководителем и главным бухгалтером проверяемого хозяйствующего субъекта.
      Экземпляр подписанного акта проверки передается под роспись руководителю проверенного хозяйствующего субъекта.
      При проведении проверки большой группой работников акт может быть подписан (от лица проверяющих) только одним руководителем данной группы.
      16. При наличии возражений по акту со стороны руководителей проверенного субъекта, они делают об этом оговорку перед своей подписью и прилагают письменные возражения. К акту могут прилагаться также объяснения других должностных лиц, непосредственно виновных в установленных проверкой нарушениях, либо к ним причастных.
      Правильность фактов, изложенных в письменных возражениях (замечаниях), должна быть проверена и по ним проверяющий дает письменное заключение.
      17. При отказе должностных лиц подписывать акт проверки, проверяющий составляет соответствующий акт и материалы проверки с настоящим актом передаются в канцелярию проверяемого субъекта, с получением отметки об их регистрации в журнале входящей корреспонденции.
      Сноска. Пункт 17 - с изменениями, внесенными постановлением Национальной комиссии Республики Казахстан по ценными бумагам от 21 февраля 1997 года N 24.
      18. Результаты проверки излагаются в акте на основе проверенных данных и фактов, вытекающих из имеющихся в наличии документов и материалов, а также данных о результатах проведенных встречных проверок.
      В акте проверки недостатки и нарушения должны быть изложены объективно со ссылкой на факты, а также на соответствующие нормативные документы, которые нарушены или не соблюдены.
      В акте проверки должны отражаться сведения о выполнении объектом предписания по предыдущей проверке, а также принятые в ходе проверки меры. Не допускаются документально подтвержденные записи, излагающие личные взгляды проверяющего, субъективную оценку действия должностных лиц.
      19. Все акты проверок перед представлением их руководству, передаются начальникам Управлений для рассмотрения с курирующим членом НКЦБ для принятия дальнейшего решения.
      20. Для устранения выявленных нарушений и недостатков в работе руководству проверенного хозяйствующего субъекта направляется за подписью Председателя НКЦБ уведомление по форме согласно приложения N 2.
      21. При неисполнении уведомления к установленному сроку, НКЦБ рассматривает вопрос о приостановлении или отзыве лицензии на проверенный вид деятельности, приостановлении эмиссии ценных бумаг или признании ее несостоявшейся, о чем письменно уведомляет руководителя проверенного юридического лица.
      22. При выявлении нарушений законов, серьезных злоупотреблений в деятельности на рынке ценных бумаг, материалы проверок передаются в правоохранительные органы.
      23. Работники НКЦБ систематически изучают и обобщают материалы проверок и на их основе вправе вносить предложения о пересмотре действующих норм, положений, правил и инструкций, а также улучшению контроля за соблюдением действующего законодательства на рынке ценных бумаг.
 

                                             Приложение N 1



                                  к Инструкции о порядке проведения

                                   проверок Национальной комиссией

                                 Республики Казахстан по ценным бумаг



 
 
                        У д о с т о в е р е н и е
 

     Настоящее выдано_________________________________________________

                                 (ф.и.о.)



______________________________________________________________________

                             (должность)



для проведения проверки_______________________________________________

                          (наименование юридического лица)



     Цель проверки____________________________________________________



 

     Сроки проверки____________________________________________________


     Основание: Указ Президента Республики Казахстан, имеющий

                силу Закона, от 21 апреля 1995 г. N 2227

                "О ценных бумагах и фондовой бирже".


           Председатель

     Национальной комиссии





                                           Приложение N 2



                                    к Инструкции о порядке проведения

                                     проверок Национальной комиссией

                                 Республики Казахстан по ценным бумагам



 
 
                            Руководителю________________________________

 

                                      (наименование юридического лица)

                                      ________________________________

                                        (полный юридический адрес)



                        У в е д о м л е н и е


     Национальная комиссия Республики Казахстан по ценным бумагам

сообщает, что в ходе проведенной проверки от "____"_______199__г.

выявлены следующие факты нарушения действующего законодательства

Республики Казахстан по выпуску и обращению ценных бумаг:

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________


     Вам необходимо в срок до "____"_________1996__года обеспечить

полное устранение выявленных нарушений, указанных в акте от "____"

_____________199___г. и об устранении нарушений сообщить НКЦБ в срок

до "____"______________199__г.

     В случае неисполнения данного уведомления Национальная комиссия

ставит вас в известность, что она оставляет за собой право в

соответствии с действующим законодательством приостановить или

отозвать лицензию, приостановить эмиссию ценных бумаг или признать ее

несостоявшейся.


         Председатель

     Национальной комиссии