Жинақтаушы зейнетақы қорларында түгендеу тексеру жұмыстарын жүргізу және олардың нәтижесін құжаттармен рәсімдеу тәртібі туралы ЕРЕЖЕ

Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің Ұлттық зейнетақы агенттігінің бұйрығымен бекітілген 1998 жылғы 22 мамыр N 69-П Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 1998 жылғы 17 шілдеде тіркелді. Тіркеу N 536. Күші жойылды - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің Жинақтаушы зейнетақы қорларының қызметін реттеу жөніндегі комитеті төрағасының 2001 жылғы 8 қаңтардағы N 2-Ө бұйрығымен. ~V011392

      "Келісілді" "Бекітілді" Қазақстан Республикасы Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік Еңбек және халықты әлеуметтік
    қорғау министрі қорғау министрлігінің
                                               Ұлттық зейнетақы агенттігі
   05.06.1998 ж. Бұйрық N 69-П
                                                     1998 ж. 22.05.

                       Жинақтаушы зейнетақы қорларында
             түгендеу тексеру жұмыстарын жүргізу және олардың
               нәтижесін құжаттармен рәсімдеу тәртібі туралы
                                  ЕРЕЖЕ

      Осы Ереже "Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы" Қазақстан Республикасының 1997 жылғы 20 маусымдағы Z970136_ және Қазақстан Республикасы Ұлттық зейнетақы агенттігінің нормативтік актілеріне сәйкес әзірленді. Ереже жинақтаушы зейнетақы қорларында түгендеу (тексеру) жұмыстарын жүргізу және олардың нәтижесін құжаттармен рәсімдеу тәртібін анықтайды.

                          1. Жалпы ережелер

      1.1. Ұлттық зейнетақы агенттігі (бұдан әрі - агенттік) заң негізінде қаржы жағдайының мәліметтерінің сенімділігін, салымшылар/алушылардың мүддесі үшін зейнетақы активтеріне тиімді басшылық ету және заңды сақтау, қордың тұтас алғандағы жекелеген мәселелердегі қызметін зерделеу жолымен анықтау, сонымен қатар қордың басшылары немесе жекелеген қызметкерлерінің қызметтерінің қолданыстағы заңға сәйкестігін белгілеу мақсатында заң негізінде жинақтаушы зейнетақы қорларына түгендеу (тексеру) жүргізеді;
      1.2. Түгендеу (тексеру) жүргізгенде Агенттік қызметкерлері Қазақстан Республикасы заң және нормативтік актілерін қатаң басшылыққа алуға міндетті;
      1.3. Қорларды түгендеуді (тексеруді) Ұлттық зейнетақы агенттігі (бұдан әрі - агенттік) дербес жүргізеді. Жекелеген жағдайларда агенттік қызметкерлері басқа да бақылаушы және реттеуші органдармен бірге бірлесіп тексерулерге қатыса алады;
      1.4. Агенттік Қорларды тексерудің белгіленген жоспарына сәйкес кешендік, сонымен қатар жекелеген мәселелер бойынша ағымдық тексеру жүргізе алады;
      1.5. Агенттік алдағы жоспарлы түгендеуді (тексеруді) күнілгері хабардар етуге, түгендеуші тұлғаларға тексеру жүргізу басталатын күні қажетті құжаттар тізімін талап етуге құқылы;
      1.6. Қордың қызметін түгендеуді (тексеруді) алдын-ала хабарламай-ақ (кенеттен тексеру) жүргізілуі мүмкін.

                2. Түгендеудің (тексерудің) негізгі міндеттері

      2.1. Зейнетақылық жарналарын тарту мен зейнетақы төлемдерін жүзеге асыру жөніндегі қызметті ұйымдастыруға берілген лицензия мен құжаттардағы мәліметтердің сенімді болуын тексеру;
      2.2. Қордың есепке алу саясатының сақталуын тексеру;
      2.3. Бухгалтерлік есеп пен қаржылық есеп беруінің дұрыс жүргізілуін тексеру;
      2.4. Агенттікке тапсырылған қаржылық және статистикалық есептің сенімділігін тексеру;
      2.5. Жеке зейнетақылық шоттағы зейнетақылық жарнаның және инвестициялық кірістің толық және уақтылы жүргізуін тексеру;
      2.6. Салымшылармен зейнетақы қорлары арасындағы шарттарының дұрыстығын және осы шарт бойынша алынған міндеттемелердің орындалуын, зейнетақы төлемдерінің дұрыс жүргізілуін тексеру;
      2.7. Зейнетақылық төлемнің дұрыс жүзеге асырылуын тексеру;
      2.8. Филиалдардың, өкілдіктердің және жергілікті агенттік нүктелердің қызметтерін жүзеге асыруда заңдардың сақталуын тексеру;
      2.9. Меншікті қаражаттың дұрыс инвестициялануын, нормативтің сақталуын тексеру;
      2.10. Қордың зейнетақы активтерін басқаратын компаниялармен және кастодиан банкімен арақатынастарын реттеу;
      2.11. Жинақтаушы зейнетақы қорларының тұтас алғанда қызметін талдауға, күрделі проблемаларды айқындауға және жүйені жетілдіру жөніндегі шараларды әзірлеу;
      2.12. Жинақтаушы зейнетақы қорларының нормативтік базасын және жинақтау жүйесін жетілдіру;
      2.13. Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамтамасыз ету саласындағы заңдарының орындалуын қамтамасыз ету.

                 3. Түгендеуді ұйымдастыру және жүргізу

      3.1. Агенттік бөлімшелерінің белгіленген жұмыс жоспарына сәйкес түгендеу (тексеру) жөнінде Агенттіктің бұйрығы негізінде жоспар-тапсырма жасалады. Бұйрық бойынша қорды түгендеудің жетекшісі тағайындалады;
      3.2. Агенттік әр Қорға жылына кемінде бір рет түгендеу жүргізуге тиіс;
      3.3. Түгендеу жұмысына кірісер алдында комиссия жетекшісі немесе оның орнындағы тұлғаға тексеру жүргізуге өкілетті екенін дәлелдейтін құжатты көрсетеді және тексерудің міндетін түсіндіреді;
      3.4. Комиссия тексеру жөніндегі өз жұмысын дербес ұйымдастырады және қажетті барлық құжаттарды тексеру актісіне қосу үшін жекелеген құжаттардың көшірмелерін қосып алуға құқысы бар. Комиссия Қордың қызметіне қатысты зейнетақы активтеріне басшылық ететін Компания мен кастодиан-банктің кез келген адамынан сауалнама жолымен ақпарат алуға құқылы;
      3.5. Қор талап етілген құжаттарды (мәліметтерді) және оларды түгендеуші тұлғаларға уақтылы беруді әзірлеуге тиісті жауапты мамандарды анықтайды;
      3.6. Тексеру жүргізген кезеңде Қор комиссияға өз ғимаратынан жеке бөлме беруге, оның жұмысы үшін бөлінген бөлме қажет болған жағдайда, келісім бойынша демалыс күндерінде еркін кіріп шығуын қамтамасыз етуге тиіс.

                 4. Тексерудің нәтижесін рәсімдеу тәртібі

      4.1. Түгендеу (тексеру) жұмысының нәтижесін заңды бұзушылық болмаған жағдайда анықтамамен, ал заңды бұзушылық анықталған жағдайда актімен рәсімделеді. Акт (анықтама) қосымшаларымен екі данада жасалады. Бірінші дана қордың басшысына қол қоюға, ал екіншісі тексерушіде қалады;
      4.2. Түгендеу (тексеру) кезінде заңды бұзушылық анықталған жағдайда айқындалған фактілерді ретімен, әділ, анық және толығымен заңдар мен нормативтік актілерге сәйкес сипаттаған жөн;
      4.3. Актінің мәтіні тапсырмаға байланысты толық және дұрыс ақпаратпен анық әрі дәлелді құрастырылуы тиіс. Қосымшаларда түрлі таблицалар мен біркелкі қайталанған заңды бұзушылықты көрсететін анықтамалық мәліметтер берілуі мүмкін. Актіде түгендеу кезінде қолданылған шаралар көрсетілу керек;
      4.4. Актіге қол қою кезінде қордың басшылары ескертпесі мен келіспеушілігі болса қолының алдында қосымша түсінік беріп, жазбаша түсіндірмені қосады;
      4.5. Қордың басшылары түгендеу (тексеру) актісіне қол қоймаған жағдайда, комиссияның жетекшісі бұл туралы белгілі тәртіпте актіге белгі қояды.

                         5. Қорытынды ережелер

      5.1. Қордың қызметін көрсететін міндеттемелер мен қызметтік мәліметтерді бермеуі, тексеру жүргізуге бөгет жасаған және талап етілген қажетті құжаттармен қамтамасыз етпеген жағдайда, қордың қызметкерлеріне және олардың басшыларына заңда белгіленген тәртіппен санкцияны қолдануға және басқа да шараларды іске асыруға болады;
      5.2. Комиссия мүшелері тексеру кезінде құжаттардың сақталуын, алынған ақпараттардың құпиялылығын жария етпей, әрекет етуден тоқталып, Қордың және олардың клиенттерінің қызметіне тікелей немесе жанамалай құқына қайшы келетін және заңды мүдделігіне зиянын тигізбеуін қамтамасыз етуге тиіс;
      5.3. Түгендеу (тексеру) жұмысының нәтижесін қызметтің негізгі

бағыттарында Агенттіктің директорымен, қажет болған жағдайда Агенттіктің 
кеңесінде, - қордың басшылары мен басқа да жауапты қызметкерлерін 
қатыстыра отырып әйгілейді. Қабылдаған шешім туралы айқындалған 
кемшіліктер туралы нұсқама-хат дайындалады;
     5.4. Осы Ережемен реттелмеген мәселелерді Қазақстан Республикасының 
заңдарында белгіленген тәртіппен шешуге болады.


     Оқығандар:     
             Умбетова А.М.
             Қасымбеков Б.А.     
      
      


Положение о порядке проведения инспектирования (проверки) Национальным пенсионным агентством Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан

Приказ Национального пенсионного агентства Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 22 мая 1998 года N 69-п Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 17 июля 1998 г. за N 536. Утратил силу - приказом Председателя Комитета по регулированию деятельности накопительных пенсионных фондов Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 8 января 2001г. N 2-П ~V011392

      Настоящее Положение разработано в соответствии с Законом Республики Казахстан от 20 июня 1997 года "О пенсионном обеспечении в Республике Казахстан"  Z970136_  и нормативными правовыми актами Национального пенсионного агентства Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан. Положение определяет основные условия и процедуры инспектирования (проверки деятельности накопительных пенсионных фондов, проводимых НПА. 

 
                           1. Общие положения 

 
      1.1. Национальное пенсионное агентство (далее - Агентство) проводит инспектирование (проверки) накопительных пенсионных фондов (далее - Фонды) на основании законодательства Республики Казахстан в целях установления достоверности данных об эффективном управлении пенсионными активами в интересах вкладчиков/получателей и соблюдении законодательства, путем изучения деятельности Фондов в целом и по отдельным вопросам, а также определения соответствия деятельности (решений) руководящих работников и специалистов Фондов действующему законодательству. 
      1.2. При инспектировании необходимо строго руководствоваться законодательными и иными нормативными правовыми актами Республики Казахстан. 
      1.3. Инспектирование (проверка) Фондов производится Агентством самостоятельно. В отдельных случаях работники Агентства могут участвовать в совместных (встречных) проверках с другими контролирующими и регулирующими государственными органами. 
      1.4. Агентством могут проводиться комплексные проверки Фондов в соответствии с утвержденным планом проверки Фондов, а также текущие проверки по отдельным вопросам. 
      1.5. Агентство вправе заранее известить Фонд о предстоящем плановом инспектировании (проверке) его деятельности, и определить перечень документов, необходимых инспектирующим лицам в день начала проверки. Фонд обязан предоставить в установленный срок все необходимые документы. 
      1.6. Проведение инспектирования (проверки) деятельности Фонда возможно и без предварительного уведомления (внезапные проверки). 

 
                  2. Основные задачи инспектирования (проверки) 

 
      2.1. Проверка достоверности сведений в документах, представленных для получения лицензии на осуществление деятельности по привлечению пенсионных взносов и осуществлению пенсионных выплат. 
      2.2. Проверка соблюдения учетной политики Фонда. 
      2.3. Проверка правильности ведения бухгалтерского учета и составления финансовой отчетности. 
      2.4. Проверка достоверности финансовой и статистической отчетности, представленных в Агентство. 
      2.5. Проверка своевременности и правильности отражения суммы пенсионных взносов и инвестиционного дохода на индивидуальных пенсионных счетах. 
      2.6. Проверка правильности заключения пенсионных договоров с вкладчиками и выполнение обязательств Фондом. 
      2.7. Проверка правильности осуществления пенсионных выплат. 
      2.8. Проверка соблюдения законодательства при осуществлении деятельности филиалов, представительств и агентской сети. 
      2.9. Обеспечение правомерного инвестирования собственных средств, соблюдения нормативов. 
      2.10. Регулирование взаимоотношений Фонда с компанией по управлению пенсионными активами и банком - кастодианом. 
      2.11. Анализ деятельности накопительной пенсионной системы в целом, выявление проблем и разработка мер по совершенствованию системы. 
      2.12. Совершенствование нормативной базы регулирования деятельности Фондов и накопительной пенсионной системы в целом. 
      2.13. Обеспечение соблюдения законодательства Республики Казахстан в области пенсионного обеспечения. 

 
                 3. Организация и проведения инспектирования 

 
      3.1. Инспектирование Фонда производится в соответствии с планом работы подразделений Агентства. На основании издаваемого по Агентству приказа о проведении инспектирования составляется план-задание инспектирования (проверки), который утверждается директором Агентства. Приказом назначается руководитель и члены комиссии, инспектирующие Фонд. 
      3.2. Агентство должно проводить инспектирование каждого Фонда не реже одного раза в год. 
      3.3. Перед тем, как приступить к инспектированию, руководитель комиссии предъявляет руководителю Фонда, либо лицу, его замещающему, документы, подтверждающие полномочия на проведение инспектирования (проверки)(приказ Агентства, план-задание и удостоверения работников Агентства) и разъясняет задачи инспектирования (проверки). 
      3.4. Комиссия организует свою работу по проведению инспектирования самостоятельно и вправе получать в Фонде для изучения все необходимые документы; копии отдельных документов для приобщения к акту проверки. Комиссия вправе получать информацию путем опроса любого лица, имеющего отношение к деятельности Фонда, Компании по управлению пенсионными активами или банка-кастодиана. 
      3.5. Фонд определяет своих специалистов, ответственных за подготовку требуемых документов (сведений) и их своевременную передачу инспектирующим лицам. 
      3.6. Фонд обязан на период проведения проверки создать комиссии необходимые условия для работы, обеспечить ей свободный доступ в отведенное для работы помещение, при необходимости и в выходные дни (по согласованию). 

 
             4. Порядок оформления результатов инспектирования 

 
      4.1. Результаты инспектирования (проверки) оформляются справкой - в случае отсутствия выявленных нарушений, актом - в случае выявления нарушений. Акт (справка) составляется в двух экземплярах с приложениями. Первый экземпляр после подписания вручается руководителю Фонда, второй - остается у проверяющего. 
      4.2. При установлении нарушений в ходе инспектирования (проверки) необходимо последовательно, объективно, четко и подробно описать характер выявленных нарушений со ссылкой на соответствующие нормативные правовые акты и с приложением к акту необходимых копий документов. 
      4.3. Текст справки (акта) должен быть полным и содержать информацию, раскрывающую положение в соответствии с заданием, а также четко сформулированные выводы. В приложениях могут быть приведены различные таблицы, справочные данные с перечислением повторяющихся однородных нарушений. Необходимо в акте отразить принятые меры в ходе инспектирования. 
      4.4. При наличии замечаний или возражений со стороны руководителей Фонда, лица, подписывающие акт, делают об этом оговорку перед своей подписью и прилагают письменное объяснение. 
      4.5. В тех случаях, когда руководитель Фонда отказывается подписывать акт инспектирования (проверки), комиссия делает об этом соответствующую отметку в акте. 

 
                      5. Заключительные положения 

 
      5.1. Воспрепятствование Фонда проведению проверки, непредставление требуемых документов в установленные сроки, отказ работников в выдаче необходимых сведений и объяснений, касающихся их служебных обязанностей и осуществляемой ими в Фонде деятельности, является основанием для применения к Фонду или его руководящим работникам предусмотренных законодательством санкций или иных мер воздействия. 
      5.2. Члены комиссии при проведении инспектирования должны обеспечить сохранность документов и конфиденциальность полученной информации, воздерживаться от действий, которые могут прямо или косвенно повлечь ущемление прав или законных интересов Фонда и его клиентов. 
      5.3. Результаты инспектирования (проверки) Фонда по основным направлениям его деятельности рассматривается директором Агентства, при необходимости с приглашением руководителей и других ответственных лиц Фонда. На основании принятого решения Фонду направляется письмо-предписание с требованием об устранении выявленных недостатков. 
      5.4. Вопросы, не урегулированные настоящим Положением, разрешаются в порядке, определенном действующим законодательством Республики Казахстан.