Мемлекеттік инвестициялар бағдарламасының құрамына мәлімделетін инвестициялық жобаларға экономикалық сараптама жүргізу ережелері туралы

Қазақстан Республикасы Экономикалық жоспарлау жөніндегі агенттігі 1999 жылғы 21 маусымдағы N 22 бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 1999 жылғы 21 шілдеде тіркелді. Тіркеу N 845. Күші жойылды - ҚР Экономика және бюджеттік жоспарлау министрлігінің 2004 жылғы 7 қыркүйектегі N 135 бұйрығымен.

-------------  Бұйрықтан үзінді  -------------------

       "Заңға тәуелді кесімдерді жетілдіру жөніндегі шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2004 жылғы 20 наурыздаағы N 77-р өкімін орындау мақсатында Бұйырамын:
      1. "Мемлекеттік инвестициялар бағдарламасының құрамына мәлімделетін инвестициялық жобаларға экономикалық сараптама жүргізу ережелері туралы" Қазақстан Республикасының Экономикалық жоспарлау жөніндегі агенттігінің 1999 жылғы 21 маусымдағы N 22, Әділет министрлігінде N 845 1999 жылғы 21 шілдеде тіркелген бұйрығының күші жойылды деп танылсын.

      Министрдің 
      міндетін атқарушы

_____________________________        

      Мемлекеттік инвестициялар бағдарламасының құрамына мәлімделетін инвестициялық жобаларға экономикалық сараптама жүргізу жөніндегі жұмысты реттеу мақсатында бұйырамын:
      Мемлекеттік инвестициялар бағдарламасының құрамына мәлімделетін инвестициялық жобаларға экономикалық сараптама жүргізудің қоса беріліп отырған Ережелері бекітілсін.     

      Төраға

                                       Қазақстан Республикасы
                                   Экономикалық жоспарлау жөніндегі
                                        агенттігі Төрағасының 
                                        1999 жылғы 21 маусым N 22
                                        бұйрығымен бекітілген     

Мемлекеттік инвестициялар бағдарламасының құрамына
мәлімделетін инвестициялық жобаларға экономикалық
сараптама жүргізу
Ережелері

1-Тарау. Жалпы ережелер

     1. Мемлекеттік инвестициялар бағдарламасының құрамына мәлімделетін инвестциялық жобаларға экономикалық сараптама жүргізудің осы Ережелері (бұдан әрі - Ережелер) Мемлекеттік инвестициялар бағдарламасының (бұдан әрі - МИБ) құрамына мәлімделетін инвестициялық жобаларға құжаттаманың экономикалық сараптамасын жүргізудің тәртібі мен мерзімдерін, жоба бойынша құжаттаманың техникалық-экономикалық негіздемесіне (бұдан әрі - ТЭН) және құрамына талаптарды белгілейді. 
      2. Ережелер МИБ-ның құрамына енгізу үшін ұсынылатын жобаларды дайындау, іріктеу және сараптаумен байланысты іс-шараларды жүзеге асыратын мемлекеттік басқарудың орталық және жергілікті органдарының қолдануы үшін және үкіметтік емес сыртқы заем бойынша мемлекеттік (үкіметтік) кепілдіктерге өтініш берушілер үшін міндетті. 
      3. МИБ-ның құрамына мәлімделетін инвестициялық жобаларды экономикалық сараптау қажеттігі Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1999 жылғы 1 маусымдағы N 673 қаулысымен бекітілген МИБ-н әзірлеу және іске асыру Ережелерімен, ал Қазақстан Республикасының мемлекеттік кепілдіктері арқылы алынатын заемдық қаражаттарды тарту есебінен қаржыландыруға үміткер жобалар бөлігінде - "Сырттан қарыз алу және сыртқы қарызды басқару туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 18-бабымен анықталған. 

2-Тарау. Сараптама жүргізу тәртібі  

      4. "Қазақстан Республикасы Экономикалық жоспарлау жөніндегі агенттігінің мәселелері" туралы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1999 жылғы 25 наурыздағы N 297 қаулысына және МИБ-н әзірлеу мен іске асырудың Ережелеріне сәйкес МИБ-ның құрамына мәлімделетін жобалардың экономикалық сараптамасын Қазақстан Республикасының Экономикалық жоспарлау жөніндегі агенттігі (бұдан әрі - Агенттік) жүзеге асырады. 
      5. Агенттік экономикалық сараптама жүргізуге және Мемлекеттік инвестициялар бағдарламасының жобасына енгізуге қарап талқылауға мемлекеттік басқарудың орталық және жергілікті органдары, сондай-ақ мемлекеттік ұйымдар және олардың жарғылық капиталында мемлекеттік меншіктің жиынтық үлесі 35 %-тен кем болмайтын ұйымдар іске асыратын жобаларды қабылдайды. 
      6. Осы Ережелердің 3-Тарауында белгіленген талаптарға сәйкес экономикалық сараптаманы орындау мерзімі - жоба жөніндегі құжаттаманың толық пакеті түскен күннен бір ай. 

3-Тарау. Жоба бойынша құжаттаманың құрамы  

      7. МИБ-ның құрамына мәлімделетін инвестициялық жобалар бойынша құжаттамының құрамы мынадай тізбеге сәйкес болуы тиіс: 
      1) инвестициялық жобаның аты, сметалық құны, іске асырылу кезеңі, алдын ала ұйғарылған нысаны және қаржыландыру көзі, жоба үшін жауапты адам туралы мәлімет, қоса берілетін құжаттардың тізбесі; 
      2) осы Ережелердің 4-Тарауының талаптарын қанағаттандыратын техникалық-экономикалық негіздеме; 
      3) Қазақстан Республикасы Табиғат ресурстары және қоршаған ортаны қорғау министрлігінің экологиялық сараптамасының қорытындысы; 
      4) жобаның техникалық сараптамасы жөніндегі құжаттар: 
      осы Ереженің 4-Тарауының талаптарын қанағаттандыратын тиісті орталық атқарушы органның салалық қорытындысы; 
      Қазақстан Республикасы Энергетика, индустрия және сауда министрлігі Құрылыс істері жөніндегі комитетінің Мемлекеттік ведомстводан тыс жобалар сараптамасының (Мемсараптама) қорытындысы. 
      8. Заңды тұлғалар мәлімдейтін инвестициялық жобалар үшін қайтарымды негізде қаржыландыруға (мемлекеттік кепілдік арқылы алынатын сыртқы заемдар және республикалық бюджет несиелері есебінен) мынадай қосымша құжаттар тапсыру қажет: 
      1) заемдық қаражаттарды қайтару жөніндегі міндеттемелердің қамтамасыз етілу мүмкіндігін куәландыратын құжаттар; 
      2) негізгі құралдардың жобаланған құрылысын (сатып алу), сондай-ақ жобаны қаржыландыруды растайтын келісім-шарттардың жобалары және басқа құжаттар; 
      3) мәлімдеушінің құқықтық субъектілігін растайтын шаруашылық жүргізуші субъектінің жарғысы және басқа құжаттар; 
      4) аудит куәландырған, соңғы 3 жылғы және соңғы есептік мерзімге бухгалтерлік баланстар. 
      9. Мәлімдеушінің инвестициялық жобалар бойынша тапсыратын барлық құжаттарын тиісті ұйымдардың басшылары немесе оларды алмастыратын адамдар мөр басып куәландырулары тиіс. 
      10. Қажет болған жағдайда Агенттіктің мәлімдеушіден қаралатын құжаттама бойынша қосымша ақпарат сұратуға құқығы бар. 
      Тапсырылған материалдардың жинақтылығын, олардың жобалық құжаттаманың құрамы бойынша осы Ережелердің және қолданылып жүрген нормативтік құжаттардың талаптарына сәйкестігін Агенттік оларды алған күннен баста 5 жұмыс күнінің ішінде тексереді.
      Мәлімделетін жобаға құжаттамының толық еместігі анықталғанда Агенттік жетіспейтін материалдарды беру қажеттігі туралы мәлімдеушіге хабарлайды. Бұл жағдайда жобаны қарау құжаттардың толық пакетін алғанға дейін кейінге қалдырылады.     

4-Тарау. Тиісті орталық атқарушы органның
техникалық-экономикалық негіздемесіне және
салалық қорытындысына талаптар

     11. ТЭН-нің құрамы мен мазмұны мына талаптарды қанағаттандыруы тиіс:
     1) Мыналарды қоса алғанда жоба бойынша жалпы негізгі деректер:
     жобаның аты;
     жобаны іске асырушы ұйым;
     жобаның орналасқан жері;
     жобаның мақсаты мен мәні;
     жобаның экономикалық негіздемесі: мемлекеттік және салалық бағдарламаларға, Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулыларына, жобаны қолдайтын өзге нормативтік актілерге сәйкестігі; 
     жобаның сметалық құны; 
     іске асыру мерзімдері; 
     сызбасы және қаржыландыру көзі. 
     2) Сұранысқа және/немесе тауарларға және қызмет көрсетулерге сұраныс пен бағаның сандық параметрлерінің бағасы мен негіздемесі болып табылатын жобаның әлеуметтік-экономикалық қажеттігін талдау немесе әлеуметтік қызмет көрсетулер қажеттігін бағалау: 
     рынокты/әлеуметтік-экономикалық ахуалды зерттеу және талдау;
     сауда-саттық болжамы және дайын өнімді сатып өткізу/жобаның әлеуметтік-экономикалық тиімділігін талдау;
     осы салада жұмыс істеп тұрған объектілердің жұмысын талдау;
     шикізат, материалдар және өндірістің өзге факторларының рыногын зерттеу және талдау.
     3) Жобаның параметрлері мен құраластары және оған жұмсалатын шығындар талдап анықталатын техникалық бөлім:
     жобаны орналастыратын жерді таңдаудың негіздемесі;
     жобаның масштабы;
     таңдалған технологиялар мен жабдықтардың негіздемесі;
     жұмыстардың сметалық құны және кестесі;
     4) Қаржыландырудың балама әдістерін бағалаумен қатар қаржы шығындары мен кірістерге бағалау жүргізілетін қаржы бөлімі:
     жалпы инвестициялық шығындардың есебі;
     жобаның шамамен қаржыландырылуы;
     өндірістік шығындардың есебі;
     баланстық есептің жобаларын, кіріс және шығыс шоттарын, жобаны іске асыру кезеңіне қолда бар ақша тасқынының есебін қамтитын жобаны қаржылық талдау;
     заемшы-ұйымның қазіргі қаржылық жағдайы;
     жобаның төлемдерді аяқтағаннан кейін жалғасуымен байланысты шығындарды талдау;
     5) Қаржылық деректерді үйлестіру жүргізілген, ал жобаға байланысты шығыстар мен кірістер тұтас экономикаға көзқарас тұрғысынан бағаланатын экономикалық бөлім:
     жобамен және онсыз экономикалық ахуалды талдау;
     ақшамен есептегенде экономикалық тиімділіктер мен шығындарды бағалау;
     ең аз шығындарды талдау (балама нұсқаулар);
     сезімталдық пен қатерлерді талдау;
     жобаны жүзеге асыру нәтижелерін талдау;
      6) Жоба пайда табатын адамдардың және жобаға жұмсалатын шығындарды төлейтін адамдардың көзқарастары тұрғысына бағаланатын әлеуметтік бөлім. Мүмкіндігінше әрбір топтың табатын пайдаларына немесе төлейтін шығындарына сандық сипаттама жүргізу қажет. Бөлімге мыналар кіреді: 
      жобаның халықтың әлеуметтік-мәдени және демографиялық сипаттамасы тұрғысынан негізделуі; 
      жобаның еңбек ресурстарына мұқтаждығы және оның халықтың жұмыспен қамтылуына әсері; 
      7) Жобаның экологиялық аспектілерін қарастыратын экологиялық бөлім: 
      жобаның қоршаған ортаның жағдайына әсері және оның зиянды ықпалын азайту жөніндегі іс-шаралардың жоспары; 
      жоба технологиясының қазақстандық және халықаралық стандарттарға және қоршаған ортаға әсер ету нормативтеріне сәйкестігі. 
      12. ТЭН-нің есептерінде пайдаланылатын негізгі деректер нақты құжаттармен расталуы тиіс (министрліктер мен ведомстволардың анықтамалары, ақпараттық бюллетеньдер, бағалы қағаздар мен тауарлардың бағамы, валюта саудасы туралы деректер, ғылыми-зерттеу институттарының сараптамалық қорытындылары және т.б.). Барлық баға көлемдері үшін онда есеп айырысу жүргізілетін нақты күн көрсетілуі тиіс. 
      13. Тиісті орталық атқарушы органның салалық қорытындысы мынадай негізгі талаптарды қанағаттандыруы тиіс:
     1) осы жобаға инвестициялардың қисындылығын растау;
     2) салалық көзқарас тұрғысынан жобаны талдаудың болуы, онда мынадай аспектілер көрсетіледі:
     жобаның сала экономикасының құрылымындағы ролі мен орны, мемлекеттік және салалық даму бағдарламаларына, Қазақстан Республикасы Үкіметінің шешімдеріне сәйкестігі;
     жобаның орналасқан жерін және масштабын (өнеркәсіптік қуаттылығын) таңдаудың дәлелділігі;
     шикізат және құрастырушы бұйымдардың рыноктарын талдау;
     өнім сатып өткізу рыноктарын талдау;
     жоба жөніндегі техникалық шешімдердің жеткіліктілігі және тиімділігі;
     сызбасының және қаржыландыру көзінің дәлелділігі;
     3) жобаны МИБ-на енгізудің мақсатқа сәйкестілігі туралы қорытынды.     

5-Тарау. Экономикалық сараптау барысында тексеруге
жататын негізгі мәселелер және қорытындының құрамы

     14. Экономикалық сараптау барысында жоба бойынша берілген құжаттардың мазмұнына талдау жасалады және бағалаулардың мынадай түрлерін орындау негізінде жобаны МИБ-на енгізудің принципті түрде мақсатқа сәйкестілігі тексеріледі:
     1) жобаның инвестициялық басымдықтарға сәйкестігін бағалау;
     2) жобаны институциональдық (ұйымдастырушылық) бағалау;
     3) Жобаның тиісті сараптау органдары орындаған техникалық және экологиялық сараптамаларының жоба бойынша берілген материалдарға сәйкестігі;
     4) жобаны әлеуметтік бағалау;
     5) жобаны қаржылық бағалау;
     6) жобаны экономикалық бағалау (іске асырудың экономикалық мақсаттылығы);
      7) жобаны жоспарланған мерзімдерде аяқтамау, жобаның мақсаттарын орындамау, заемдық қаражаттарды қайтармау қаупін бағалау. 
      15. Жүргізілген талдау мен бағалаулардың негізінде мынадай тұжырымдардың біріне ие болатын қорытынды дайындалады: 
      1) Жоба оң баға алады. Қарау нәтижесінде жобаның қисындылығы және оның қажетті талаптарға сәйкестігі дәлелденді. Инвестициялық жоба МИБ тізбелерінің жобасына енгізіледі және МИБ қалыптастыру жөніндегі Комиссияның қарауына ұсынылады; 
      2) Жоба теріс баға алады. Қарау нәтижесінде елеулі кемшіліктер, қойылатын талаптарға көптеген сәйкессіздіктер анықталды. Жоба қабылданбайды және бұдан әрі белгіленген тәртіппен 1 жыл өткенде қаралуы мүмкін. Сараптау қорытындысының көшірмесі мәлімдеушіге беріледі; 
      3) Жоба одан әрі істеп бітіруді талап етеді. Жоба онда істеп бітіруді талап ететін мәселелердің тізбесі көрсетілген қорытындымен бірге мәлімдеушіге жіберіледі. Жобаны бұдан әрі қарау көрсетілген мәселелерді шешу туралы расталғаннан кейін жүргізіледі; 
      4) Тәуелсіз сараптама жүргізу қажеттігі. Ірі және күрделі жобаларды жан-жақты бағалау үшін олардың орындалу сипаты, көлемі және мерзімдері Агенттіктің құзыреті мен мүмкіндіктерінің шеңберінен асып кететін қосымша зерттеулер талап етіледі. Жоба бойынша материалдар тәуелсіз (оның ішінде халықаралық) сараптама жүргізу мүмкіндігі туралы қарау үшін МИБ қалыптастыру жөніндегі қорытындыда сараптауға шығарылатын негізгі мәселелер көрсетіледі. Жобаны бұдан әрі қарау тәуелсіз сараптамадан кейін қайта басталады.
     16. Агенттіктің жобаның экономикалық сараптамасы жөніндегі 
қорытындысы мынадай бөлімдерді қамтиды:
     1) жобаның қысқаша сипаттамасы (жобаның аты, мәлімдеуші, сметалық құны, іске асыру мерзімі, қуаттылығы, қаржыландыру көзі мен нысаны, мемлекеттік (үкіметтік) кепілдіктің мөлшері, басқа мәліметтер);
     2) тапсырылған және жоқ құжаттардың құрамы туралы қорытынды;
     3) осы Ережелердің 14-тармағында аталған бағалаулардың нәтижелері;
     4) қорытындылар мен ұсыныстар.

О Правилах проведения экономической экспертизы инвестиционных проектов, заявляемых в состав Программы государственных инвестиций

Приказ Агентства Республики Казахстан по экономическому планированию от 21 июня 1999 года № 22. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 21.07.1999г. N 845. Утратил силу - приказом и.о.Министра экономики и бюджетного планирования РК от 7.09.2004г. N 135

           Извлечение из приказа и.о.Министра экономики
        и бюджетного планирования РК от 7.09.2004г. N 135
 
      "Во исполнение распоряжения Премьер-Министра Республики Казахстан от 20 марта 2004 года N 77-р "О мерах по совершенствованию подзаконных актов" приказываю:
      1. Признать утратившим силу приказ Агентства Республики Казахстан по экономическому планированию от 21 июня 1999 года № 22 "О Правилах проведения экономической экспертизы инвестиционных проектов, заявляемых в состав Программы государственных инвестиций", зарегистрированный в Министерстве юстиции Республики Казахстан 21 июля 1999г. за N 845.
      2. Настоящий приказ вступает в силу со дня подписания.
 
      И.о.Министра
------------------------------------------------------------------
 
     В целях упорядочения работы по проведению экономической экспертизы инвестиционных проектов, заявляемых в состав Программы государственных инвестиций, приказываю:
      Утвердить прилагаемые Правила проведения экономической экспертизы инвестиционных проектов, заявляемых в состав Программы государственных инвестиций.

     Председатель

                                             Утверждены
                                   приказом Председателя Агентства
                                        Республики Казахстан по
                                      экономическому планированию
                                       от 21 июня 1999 года № 22

                                Правила
                 проведения экономической экспертизы
                инвестиционных проектов, заявляемых в
             состав Программы государственных инвестиций

                         Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила проведения экономической экспертизы инвестиционных проектов, заявляемых в состав Программы государственных инвестиций (далее - Правила), устанавливают порядок и сроки проведения экономической экспертизы документации на инвестиционные проекты, заявляемые в состав Программы государственных инвестиций (далее - ПГИ), требования к технико-экономическому обоснованию (далее - ТЭО) и составу документации по проекту.
      2. Правила обязательны для применения центральными и местными органами государственного управления, осуществляющими мероприятия, связанные с подготовкой, отбором и экспертизой проектов, предлагаемых для включения в ПГИ, и для ходатайствующих лиц, обратившихся за государственной (правительственной) гарантией по негосударственному внешнему займу.
      3. Необходимость экономической экспертизы инвестиционных проектов, заявляемых в состав ПГИ, определена Правилами разработки и реализации ПГИ, утвержденными постановлением Правительства Республики Казахстан от 1 июня 1999 года № 673 P990673_  , а в части проектов, претендующих на финансирование за счет привлечения заемных средств под государственные гарантии Республики Казахстан, - статьей 18 Закона Республики Казахстан "О внешнем заимствовании и управлении внешним долгом" Z970090_  .

                Глава 2. Порядок проведения экспертизы

      4. В соответствии с постановлением Правительства Республики Казахстан от 25 марта 1999 года № 297 P990297_  "Вопросы Агентства Республики Казахстан по экономическому планированию" и Правилами разработки и реализации ПГИ экономическую экспертизу проектов, заявляемых в состав ПГИ, осуществляет Агентство Республики Казахстан по экономическому планированию (далее - Агентство).
      5. Агентством принимаются к рассмотрению на проведение экономической экспертизы и включению в проект Программы государственных инвестиций проекты, реализуемые центральными и местными органами государственного управления, а также государственными организациями и организациями, в уставном капитале которых суммарная доля государственной собственности составляет не менее 35 %.
      6. Срок выполнения экономической экспертизы - один месяц с даты поступления полного пакета документации по проекту, в соответствии с требованиями установленными в Главе 3 настоящих Правил.

                  Глава 3. Состав документации по проекту

      7. Состав документации по инвестиционным проектам, заявляемым в состав ПГИ, должен соответствовать следующему перечню:
      1) заявка, содержащая наименование инвестиционного проекта, сметную стоимость, период реализации, предполагаемую форму и источник финансирования, сведения о лице, ответственном за проект, перечень прилагаемых документов;
      2) технико-экономическое обоснование, удовлетворяющее требованиям Главы 4 настоящих Правил;
      3) заключение экологической экспертизы Министерства природных ресурсов и охраны окружающей среды Республики Казахстан;
      4) документы по технической экспертизе проекта:
      отраслевое заключение соответствующего центрального исполнительного органа, удовлетворяющее требованиям Главы 4 настоящих Правил;
      заключение Государственной вневедомственной экспертизы проектов (Госэкспертизы) Комитета по делам строительства Министерства энергетики, индустрии и торговли Республики Казахстан.
      8. Для инвестиционных проектов, заявляемых юридическими лицами к финансированию на возвратной основе (за счет внешних займов под государственную гарантию и кредитов республиканского бюджета), необходимо предоставление следующих дополнительных документов:
      1) документы, удостоверяющие наличие обеспечения обязательств по возврату заемных средств;
      2) проекты контрактов и прочие документы, подтверждающие предполагаемое строительство (приобретение) основных средств, а также финансирование проекта;
      3) устав хозяйствующего субъекта и прочие документы, подтверждающие правосубъектность заявителя;
      4) бухгалтерские балансы за последние 3 года и на последнюю отчетную дату, заверенные аудитом.
      9. Все представляемые заявителем документы по инвестиционному проекту должны быть заверены руководителями соответствующих организаций или лицами их замещающими.
      10. При необходимости, Агентство имеет право запросить у заявителя дополнительную информацию по рассматриваемой документации.
      Комплектность представленных материалов, их соответствие требованиям настоящих Правил и действующих нормативных документов по составу проектной документации проверяется Агентством в течение 5 рабочих дней с даты их получения.
      При установлении некомплектности документации на заявляемый проект Агентство уведомляет заявителя о необходимости представления недостающих материалов. В этом случае рассмотрение проекта откладывается до получения полного пакета документов.

         Глава 4. Требования к технико-экономическому
              обоснованию и отраслевому заключению
                 соответствующего центрального
                     исполнительного органа

     11. Состав и содержание ТЭО должны удовлетворять следующим требованиям:
     1) Общие исходные данные по проекту, включая:
     наименование проекта;
     организация, реализующая проект;
     месторасположение проекта;
     цели и сущность проекта;
     экономическое обоснование проекта: соответствие государственным или отраслевым программам, постановлениям Правительства Республики Казахстан, иным нормативным актам в поддержку проекта;
      сметная стоимость проекта;
      сроки реализации;
      схема и источник финансирования.
      2) Анализ спроса и/или социально-экономической необходимости проекта, которое представляет собой оценку и обоснование количественных параметров спроса и цен на товары и услуги или оценку необходимости в социальных услугах:
     исследование и анализ рынка/социально-экономической ситуации;
     прогнозы продаж и сбыт готовой продукции/анализ социально-экономического эффекта проекта;
     анализ работы существующих объектов в данной отрасли;
     исследование и анализ рынка сырья, материалов и иных факторов производства.
     3) Технический раздел, в котором детально определяются параметры и компоненты проекта и затраты на него:
     обоснование выбора места размещения проекта;
     масштаб проекта;
     обоснование выбранных технологий и оборудования;
     сметная стоимость и график работ.
     4) Финансовый раздел, в котором производится оценка финансовых затрат и доходов наряду с оценкой альтернативных методов финансирования:
     расчет общих инвестиционных издержек;
     предполагаемое финансирование проекта;
     расчет производственных издержек;
     финансовый анализ проекта, включающий: проекты балансового отчета, счетов прибылей и убытков и расчетов потока наличности на период реализации проекта;
     текущее финансовое состояние организации-заемщика;
     анализ издержек, связанных с продолжением проекта после завершения выплат.
     5) Экономический раздел, в котором произведена корректировка финансовых данных, а затраты и доходы от проекта оцениваются с точки зрения всей экономики:
     анализ экономической ситуации с проектом и без него;
     оценка экономических выгод и затрат в денежном выражении;
     анализ наименьших затрат (альтернативные варианты);
     анализ чувствительности и рисков;
     анализ результатов осуществления проекта.
     6) Социальный раздел, в котором проект оценивается с точки зрения тех, кто получает выгоды, и тех, кто оплачивает затраты на проект. По возможности необходимо проводить количественные характеристики получаемых каждой группой выгод или оплачиваемых затрат. Раздел включает:
      обоснованность проекта с точки зрения социально-культурных и демографических характеристик населения;
      потребность проекта в трудовых ресурсах и его влияние на занятость населения.
      7) Экологический раздел, который рассматривает экологические аспекты проекта:
      влияние проекта на состояние окружающей среды и план мероприятий по уменьшению вредного воздействия;
      соответствие технологии проекта казахстанским и международным стандартам и нормативам воздействия на окружающую среду.
      12. Используемые в расчетах ТЭО исходные данные должны быть подтверждены конкретными документами (справки министерств и ведомств, информационные бюллетени, котировки бирж, данные о валютных торгах, экспертные заключения научно-исследовательских институтов и т. д.). Для всех ценовых величин должна быть указана конкретная дата, на которую производится расчет.
      13. Отраслевое заключение соответствующего центрального исполнительного органа должно удовлетворять следующим основным требованиям:
     1) подтверждать обоснованность инвестиций в данный проект;
     2) содержать анализ проекта с точки зрения отрасли, в котором отражены следующие аспекты:
     роль и место проекта в структуре экономики отрасли, соответствие государственным и отраслевым программам развития, решениям Правительства Республики Казахстан;
     обоснованность выбора месторасположения и масштаба (производственной мощности) проекта;
     анализ рынков сырья и комплектующих изделий;
     анализ рынков сбыта продукции;
     достаточность и эффективность технических решений по проекту;
     обоснованность схемы и источника финансирования;
     3) заключение о целесообразности включения проекта в ПГИ.

                Глава 5. Основные вопросы, подлежащие
              проверке в ходе экономической экспертизы,
                         и состав заключения

     14. В ходе экономической экспертизы выполняется анализ содержания предоставленных по проекту документов и проверяется принципиальная целесообразность включения проекта в ПГИ на основе выполнения следующих видов оценок:
     1) оценка соответствия проекта инвестиционным приоритетам;
     2) институциональная (организационная) оценка проекта;
     3) соответствие технических и экологических экспертиз проекта, выполненных соответствующими экспертными органами, предоставленным материалам по проекту;
      4) социальная оценка проекта;
      5) финансовая оценка проекта;
      6) экономическая оценка проекта (экономическая целесообразность реализации);
      7) оценка рисков незавершения проекта в планируемые сроки, недостижения целей проекта, невозврата заемных средств.
      15. На основе проведенного анализа и оценок подготавливается заключение, которое может содержать один из следующих выводов:
      1) Проект получает положительную оценку. В результате рассмотрения была подтверждена состоятельность проекта и соответствие его необходимым требованиям. Инвестиционный проект включается в проект перечней ПГИ и выносится на рассмотрения Комиссии по формированию ПГИ.
      2) Проект получает отрицательную оценку. В результате рассмотрения были выявлены существенные недостатки, многочисленные несоответствия предъявляемым требованиям. Проект отклоняется и в дальнейшем может быть рассмотрен в установленном порядке по истечении 1 года. Копия экспертного заключения выдается заявителю.
      3) Проект требует дальнейшей доработки. Проект вместе с заключением, в котором указывается перечень вопросов, требующих доработки, направляется заявителю. Дальнейшее рассмотрение проекта производится после подтверждения о решении указанных вопросов.
      4) Необходимость проведения независимой экспертизы. Для всесторонней оценки крупных и сложных проектов требуются дополнительные исследования, характер, объем и сроки выполнения которых выходят за рамки компетенции и возможностей Агентства. Материалы по проекту вносятся на рассмотрение Комиссии по формированию ПГИ для рассмотрения о возможности проведении независимой (в т.ч. международной) экспертизы. В заключении по проекту указываются основные вопросы, выносимые на экспертизу. Дальнейшее рассмотрение проекта возобновляется после окончания независимой экспертизы.
      16. Заключение Агентства по экономической экспертизе проекта включает следующие части:
      1) краткая характеристика проекта (наименование проекта, заявитель, сметная стоимость, срок реализации, мощность, источник и форма финансирования, размер государственной (правительственной) гарантии, другие сведения);
      2) заключение о составе предоставленных и отсутствующих документов;
      3) результаты оценок, перечисленных в пункте 14 настоящих Правил;
      4) выводы и рекомендации.