Лотереялар және лотерея қызметі туралы

Қазақстан Республикасының Заңы 2016 жылғы 9 сәуірдегі № 495-V ҚРЗ.

      ЗҚАИ-ның ескертпесі!
      Осы Заңның қолданысқа енгізілу тәртібін 18-баптан қараңыз.
      Қолданушылар назарына!
      Қолданушыларға ыңғайлы болуы үшін ЗҚАИ мазмұнды жасады.

      МАЗМҰНЫ

      Ескерту. Кіріспе алып тасталды – ҚР 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

1-тарау. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын негізгі ұғымдар

      Осы Заңда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) бас жүлде – тираждың ұтыс ойынын өткізу барысында ойнатылмаған және лотереяны өткізу шарттарына сәйкес бір тираждан келесі тиражға ауысатын тираждық лотереяның жүлде қорының бір бөлігі;

      2) жүлде қоры – лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін тарату (өткізу) есебінен не лотерея операторының дербес қаражаты есебінен қалыптастырылатын және лотереяға қатысушыларға ұтыс түрінде төленетін ақша және (немесе) өзге де мүлік;

      3) жүлде қорының ұтыс ойыны – лотерея билеттері, электрондық лотерея билеттері таратылғаннан (өткізілгеннен) кейін жүргізілетін және ұтқан лотереяға қатысушыны (қатысушыларды) анықтауға бағытталған процесс;

      4) лотерея – осы Заңға, лотереяны өткізу талаптарына және шарттарына сәйкес өткізілетін, егер ол лотереяны өткізу шарттарына сәйкес ұтқан деп танылатын болса, бір тарап (лотерея операторы) жүлде қорының ұтыс ойынын өткізетін, ал екінші тарап (лотереяға қатысушы) ұтысқа құқық алатын ойын. Коммерциялық ұйымдардың тауарларды (көрсетілетін қызметтерді) сатуын ынталандыруға бағытталған жүлделердің ұтыс ойыны лотерея болып табылмайды;

      5) лотереялық ақпаратты өңдеу орталығы – байланыс желілеріне қосылған және таратылған (өткізілген) лотерея билеттері, электрондық лотерея билеттері, өткізілген лотерея билеттерінен, электрондық лотерея билеттерінен түскен түсім, төленген ұтыстар туралы ақпаратты алуға, сақтауға және есепке алуға және оны лотерея операторынан лотереялық есептілік орталығына беруге арналған аппараттық-бағдарламалық кешен;

      6) лотерея билеті – лотереяға қатысу құқығын растайтын құжат;

      7) лотерея есептілігінің орталығы – байланыс желілері арқылы лотерея ақпаратын өңдеу орталығына қосылған, таратылған (өткізілген) лотерея билеттері, электрондық лотерея билеттері, өткізілген лотерея билеттерінен, электрондық лотерея билеттерінен түскен түсім, төленген ұтыстар туралы ақпаратты лотерея операторынан уақтылы алуға мүмкіндік беретін аппараттық-бағдарламалық кешен;

      8) лотерея жабдығы – ұтыс комбинациясын анықтауға арналған құрылғы немесе құрылғылар (кездейсоқ сандардың генераторы, механикалық, электрлік, электрондық немесе өзге де техникалық құрылғылар);

      9) лотереялар және лотерея қызметі саласындағы уәкілетті орган (бұдан әрі – уәкілетті орган) – лотереялар және лотерея қызметі саласындағы басшылықты жүзеге асыратын орталық атқарушы орган;

      10) лотерея комбинациясы – лотереяны өткізу шарттарында көзделген, лотерея билетінде, электрондық лотерея билетінде көрсетілген нышандар (жазбалар, сандар, белгілер, суреттер) жиынтығы;

      11) лотереяға қатысушы – жүлде қорының ұтыс ойынына қатысу құқығын беретін лотерея билетін, электрондық лотерея билетін иеленген, он сегіз жасқа толған жеке тұлға;

      11-1) лотерея мобильді қосымшасы – лотерея операторының ұялы байланыстың абоненттік құрылғысында орнатылған және іске қосылған электрондық лотерея билеттерін өткізуге (ресімдеуге) қолжетімділік беретін бағдарламалық өнімі;

      12) алып тасталды – ҚР 10.06.2020 № 343-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      13) лотерея операторы – лотерея өткізу жөніндегі қызметті жүзеге асыратын заңды тұлға;

      14) лотереяны өткізу – лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін дайындау не оларды дайындауға арналған шарттарды жасасу, сондай-ақ лотереялық жабдықты және лотереяны өткізу үшін қажетті өзге де жабдықты, бағдарламалық өнімдерді дайындаушымен шарттарды және (немесе) лотереяны өткізу үшін қажетті өзге де шарттарды (келісімшарттарды) жасасуды, лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін таратуды (өткізуді) және есепке алуды, жүлде қорының ұтысын ойнатуды, ұтыс шыққан лотерея билеттеріне, электрондық лотерея билеттеріне сараптама жасауды, лотереяға қатысушыларға ұтыстарды төлеуді, лотереяны өткізу үшін қажетті өзге де іс-қимыл мен іс-шараларды жүзеге асыруды қамтитын іс-шараларды жүзеге асыру;

      14-1) лотерея таратушы (агенті) – сыйақы үшін лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін таратуды (өткізуді), ұтыс шыққан лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін тексеруді, сондай-ақ лотерея операторы атынан және есебінен ұтыстар төлеуді жүзеге асыратын дара кәсіпкер немесе заңды тұлға;

      15) лотерея терминалы – лотерея билеттерін өткізуге (ресімдеуге) арналған жабдық;

      16) мезеттік лотерея – ұтыстарды анықтауға мүмкіндік беретін нышандар (жазбалар, сандар, белгілер, суреттер) жиынтығы лотерея билеттеріне, электрондық лотерея билеттеріне дайындау сатысында және олар лотереяға қатысушылар арасында таратылғанға (өткізілгенге) дейін салынатын лотерея түрі. Мезеттік лотереяны өткізу кезінде мұндай лотереяға қатысушы лотерея билеті, электрондық лотерея билеті ақысы төленгеннен кейін және лотерея билеті, электрондық лотерея билеті берілгеннен (ресімделгеннен) кейін тікелей өз ұтысының бар екенін және мөлшерін немесе оның жоқ екенін анықтайды;

      17) тираж – лотереяны өткізу шарттарына сәйкес жүлде қорының (жүлде қорының бір бөлігінің) ұтыс ойынына қатысатын таратылған (өткізілген) лотерея билеттерінің, электрондық лотерея билеттерінің саны;

      18) тираждық лотерея – лотереяға қатысушылар арасында жүлде қорының ұтыс ойыны лотерея жабдығын пайдалану арқылы лотерея билеттері, электрондық лотерея билеттері таратылғаннан (өткізілгеннен) кейін бір мезгілде өткізілетін лотерея түрі;

      19) ұтыс – лотерея операторы лотереяны өткізу шарттарына сәйкес жеңімпаз деп танылған лотереяға қатысушыға лотереяны өткізу шарттарына сәйкес мөлшермен және нысанда (ақшамен немесе заттай) төлейтін жүлде қорының бір бөлігі.

      20) электрондық лотерея билеті – лотереяға қатысу құқығын растайтын электрондық-цифрлық нысандағы құжат.

      Ескерту. 1-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

1-1-бап. Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасының мақсаттары мен міндеттері

      1. Лотереяға қатысушылар құқықтарының кепілдіктерін қамтамасыз ету, лотерея операторының қызметін реттеу Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасының мақсаттары болып табылады.

      2. Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасының міндеттері:

      1) лотереялар және лотерея қызметін ұйымдастырудың және оны өткізудің шарттары мен ерекшеліктерін айқындау;

      2) лотереялар және лотерея қызметі саласындағы мемлекеттік бақылау мен реттеудің ұйымдастырушылық негіздерін белгілеу.

      Ескерту. 1-1-баппен толықтырылды – ҚР 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

2-бап. Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасы

      1. Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасы Қазақстан Республикасының Конституциясына негізделеді және осы Заңнан және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінен тұрады.

      2. Егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта осы Заңда қамтылғаннан өзге қағидалар белгіленсе, онда халықаралық шарттың қағидалары қолданылады.

3-бап. Лотерея және лотерея қызметі саласындағы негізгі қағидаттар

      Лотерея және лотерея қызметі саласындағы негізгі қағидаттар:

      1) лотереяға қатысушылардың ұтысқа мүмкіндіктерінің теңдігі болжанатын, лотереяға қатысу шарттарының теңдігін қамтамасыз ету;

      2) лотереяны өткізу шарттарының және тираждық лотереялардың жүлде қорының ұтыс ойыны нәтижелерінің міндетті түрде жариялануы болжанатын жариялылықты қамтамасыз ету болып табылады.

4-бап. Лотереяға қатысушылар құқықтарының кепілдіктері

      1. Лотерея операторы мен лотереяға қатысушы арасындағы шарт лотереяға қатысушы лотерея билетінің, электрондық лотерея билетінің құнын төлеген және лотерея билетін, электрондық лотерея билетін берген (ресімдеген) кезден бастап жасалған деп танылады.

      2. Лотерея билетін, электрондық лотерея билетін сатып алу азаматтық-құқықтық міндеттеменің туындауына негіз болады, оған сәйкес лотереяға қатысушы лотерея операторынан мыналарды:

      1) лотереяны өткізу шарттарын сақтауды;

      2) ұтысты төлеуді талап етуге құқылы.

      3. Лотереяға қатысушы лотерея операторының шешімдерін және әрекеттерін (әрекетсіздігін) сотта даулауға құқылы.

      4. Лотерея операторының Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген жағдайларды қоспағанда, лотереяны ұтқан қатысушы туралы мәліметтерді, егер оның жазбаша келісімі алынбаса, жария етуге құқығы жоқ.

      5. Лотерея операторы мәртебесінен айырылған жағдайда, лотерея операторы лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін таратуды (өткізуді) тоқтатуға, бұл туралы лотереяға қатысушыларды мерзімді баспасөз басылымдары және лотерея операторының интернет-ресурсы арқылы хабардар етуге, ұтыс ойыны өткізілген тиісті лотерея бойынша ұтыстарға үш ай ішінде төлем жүргізуге және жүлде қорының ұтыс ойыны өткізілмеген, сатылған лотерея билеттері, электрондық лотерея билеттері үшін ақшаны қайтаруға міндетті.

      Ескерту. 4-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

5-бап. Лотерея түрлері және оларды өткізу ерекшеліктері

      Ескерту. 5-баптың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР 10.06.2020 № 343-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

      1. Лотерея оны өткізу тәсіліне қарай мынадай:

      1) мезеттік;

      2) тираждық түрлерге бөлінеді.

      1-1. Лотереяларды өткізу ерекшеліктері лотереялар өткізу қағидаларында айқындалады.

      2. Осы Заңда көзделген тәртіппен ұйымдастырылатын және өткізілетін лотереяларды қоспағанда, Қазақстан Республикасында өзгеше лотереяларды ұйымдастыруға және өткізуге тыйым салынады.

      3. Құмар ойындарды және (немесе) бәс тігуді лотерея түрінде өткізуге жол берілмейді.

      4. Лотерея операторы болып табылмайтын тұлғаның лотерея өткізуіне тыйым салынады.

      5. Лотерея операторы немесе лотерея таратушы (агенті) болып табылмайтын тұлғаның лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін таратуына (өткізуіне) тыйым салынады.

      Ескерту. 5-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

2-тарау. ЛОТЕРЕЯ ЖӘНЕ ЛОТЕРЕЯ ҚЫЗМЕТІ САЛАСЫНДАҒЫ
МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУ

6-бап. Қазақстан Республикасы Үкіметінің құзыреті

      Қазақстан Республикасының Үкіметі лотерея және лотерея қызметі саласындағы мемлекеттік саясаттың негізгі бағыттарын әзірлейді және олардың жүзеге асырылуын ұйымдастырады.

      Ескерту. 6-бап жаңа редакцияда - ҚР 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

7-бап. Уәкілетті органның құзыреті

      Уәкілетті орган:

      1) лотерея және лотерея қызметі саласындағы мемлекеттік саясатты қалыптастырады және іске асырады;

      1-1) лотерея операторын және оған лотерея өткізу құқығын беру мерзімін айқындайды;

      2) лотереялар және лотерея қызметі туралы Қазақстан Республикасы заңнамасының сақталуына, сондай-ақ Қазақстан Республикасының қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға) және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл туралы заңнамасының сақталуына мемлекеттік бақылауды жүзеге асырады;

      3) Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне сәйкес тәуекелді бағалаудың өлшемшарттарын, тексеру парақтарын әзірлейді және кәсіпкерлік жөніндегі уәкілетті органмен бірлесіп бекітеді;

      3-1) лотереялар өткізу қағидаларын әзірлейді және бекітеді;

      3-2) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес лотереялар және лотерея қызметі саласындағы нормативтік құқықтық актілерді әзірлейді және бекітеді;

      4) осы Заңмен, Қазақстан Республикасының өзге де заңдарымен, Қазақстан Республикасы Президентінің және Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілерімен көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 7-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 01.07.2022 № 131-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

3-тарау. ЛОТЕРЕЯНЫ ӨТКІЗУ

8-бап. Лотерея операторына қойылатын жалпы талаптар

      1. Лотерея операторының лотерея өткізуден басқа кәсіпкерлік қызметтің өзге де түрлерімен айналысуға құқығы жоқ.

      2. Мына:

      1) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қаржы-шаруашылық қызметі тоқтатыла тұрған;

      2) терроризмді және экстремизмді қаржыландырумен байланысты ұйымдар тізбесіне Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен енгізілген;

      3) атқарушылық құжаттар бойынша орындалмаған міндеттемелері бар және атқарушылық құжаттардың орындалуын қамтамасыз ету саласындағы уәкілетті орган борышкерлердің тиісті тізіліміне енгізген;

      4) құрылтайшылары (қатысушылары) және (немесе) атқарушы органы және (немесе) олардың үлестес тұлғасы уәкілетті орган басшыларының жақын туыстары, жұбайы (зайыбы) немесе жекжаттары болып табылатын;

      5) құрылтайшылары (қатысушылары) және (немесе) атқарушы органы және (немесе) олардың үлестес тұлғасы экономика саласындағы қылмысы үшін не ауырлығы орташа қасақана қылмысы, ауыр қылмысы, аса ауыр қылмысы үшін алынбаған немесе өтелмеген сотталғандығы бар және (немесе) терроризмді және экстремизмді қаржыландырумен байланысты тұлғалар тізбесіне Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен енгізілген тұлғалар болып табылатын заңды тұлғалар лотерея операторы ретінде әрекет ете алмайды.

      3. Лотерея операторы уәкілетті органда лотерея есептілігінің орталығын орналастыруды қамтамасыз етуге тиіс.

      Лотерея операторы лотерея ақпаратын өңдеу орталығы арқылы таратылған (өткізілген) лотерея билеттері, электрондық лотерея билеттері, өткізілген лотерея билеттерінен, электрондық лотерея билеттерінен түскен түсім, төленген ұтыстар туралы ақпаратты жинауды, қалыптастыруды, сақтауды және есепке алуды және оны лотерея есептілігінің орталығына айына бір реттен сиретпей ұсынуды қамтамасыз етуге тиіс.

      Ескерту. 8-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

8-1-бап. Лотерея таратушы (агенті)

      Лотерея таратушы (агенті) өз қызметін лотерея операторымен жасалатын тапсырма шарты негізінде жүзеге асырады.

      Тапсырма шарты осы Заңда және лотереялар өткізу қағидаларында көзделген лотерея тарату (өткізу) жөніндегі ерекшеліктермен Қазақстан Республикасының азаматтық заңнамасына сәйкес жасалады.

      Ескерту. 3-тарау 8-1-баппен толықтырылды – ҚР 10.06.2020 № 343-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

9-бап. Лотерея терминалына, лотереялық ақпаратты өңдеу орталығына, лотерея есептілігінің орталығына, лотерея жабдығына қойылатын талаптар

      1. Лотерея терминалдары "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасының Кодексіне (Салық кодексіне) сәйкес модельдері бақылау-касса машиналарының мемлекеттік тізіліміне енгізілген бақылау-касса машиналарымен жарақтандырылуға тиіс.

      Лотерея терминалдары, төлем көзінен жеке табыс салығын ұстап қалуды есепке ала отырып, ұтыстарды төлеуді жүзеге асыру мүмкіндігін де көздей алады.

      2. Лотереялық ақпаратты өңдеу орталығы Қазақстан Республикасының аумағында орналасуға тиіс.

      Лотереялық ақпаратты өңдеу орталығы мен лотерея есептілігінің орталығы ақпаратты жоғалудан, ұрланудан, бұрмаланудан, жалған ақпарат жасаудан, рұқсатсыз қолжетімділіктен және оны тарату, бұғаттау, жою, түрлендіру, көшіру жөніндегі әрекеттерден және өзге де заңсыз әрекеттерден қорғауды қамтамасыз етуге тиіс.

      3. Лотерея жабдығының техникалық сипаттамалары жүлде қорын ұтыс ойынына салу кезінде ұтыстарды бөлудің кездейсоқ болуын қамтамасыз етуге тиіс.

      4. Лотерея жабдығының жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу нәтижелерін осындай ұтыс ойыны басталғанға дейін алдын ала айқындауға мүмкіндік беретін жасырын мүмкіндіктері және (немесе) рәсімдері мен алгоритмдері болмауға тиіс.

      5. Лотерея жабдығы байланыс желісі арқылы лотерея терминалдарымен қосылмауға тиіс.

      Ескерту. 9-бапқа өзгеріс енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

10-бап. Лотереяны өткізу шарттары

      1. Лотереяны өткізу шарттарын лотерея операторы әзірлейді және бекітеді.

      Лотереяны өткізу, өзгерістер мен толықтырулар енгізу шарттары уәкілетті органда осы бапта белгіленген тәртіппен келісілуге тиіс.

      2. Лотереяны өткізу шарттары мынадай мәліметтерді:

      1) лотереяның атауын;

      2) лотерея өткізу тәсілінің, аумағының және технологиясының, сондай-ақ жүлде қорын қалыптастыру тәсілінің көрсетілуін;

      3) орналасқан жері, банктік деректемелері, бизнес сәйкестендіру нөмірі көрсетілген лотерея операторының атауын;

      4) лотерея өткізілетін мерзімдерді;

      5) лотерея тұжырымдамасының сипаттамасын;

      6) лотереяның ұйымдастырушылық-технологиялық сипаттамасын;

      7) лотереяға қатысушылардың құқықтары мен міндеттерін;

      8) ұтты деп танылған лотереяға қатысушыға ұтысты төлеу тәртібі мен мерзімдерін, сондай-ақ ұтыс шыққан лотерея билеттеріне, электрондық лотерея билеттеріне сараптама жүргізу мерзімдерін;

      9) лотереяға қатысушыларды лотереяға қатысу қағидалары және жүлде қорын ұтысқа салу нәтижелері туралы хабардар ету тәртібін;

      10) лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін тарату (өткізу) тәртібін;

      11) лотерея билетінің, электрондық лотерея билетінің бағасын;

      12) ұтыстың мөлшері мен нысанын (ақшалай немесе заттай);

      13) жүлде қорының жоспарланып отырған мөлшерін;

      14) жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу тәртібін, ұтыстарды айқындау алгоритмін, бас жүлдені (бар болса) қалыптастыру мен ұтысқа салу қағидаларын қамтуға тиіс.

      3. Лотерея операторы лотереяны өткізу, өзгерістер мен толықтырулар енгізу шарттарын уәкілетті органда Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасына сәйкестігі тұрғысынан келісуге міндетті.

      Лотерея операторы уәкілетті органда бекітілген және келісілген лотереяны өткізу шарттарынсыз лотерея өткізуге құқылы емес.

      Лотереяны өткізу, өзгерістер мен толықтырулар енгізу шарттары уәкілетті органмен келісу болмаған кезде жарамсыз деп есептеледі.

      4. Уәкілетті орган лотерея өткізу, өзгерістер мен толықтырулар енгізу шарттарын келіп түскен күнінен бастап бес жұмыс күні ішінде келіседі не келісуден бас тартады.

      5. Лотерея операторы уәкілетті органмен келісілген лотереяны өткізу шарттары бекітілгеннен кейін олардың түпнұсқа данасын оны өткізу басталғанға дейін күнтізбелік он күннен кешіктірмей уәкілетті органға жіберуге және лотереяны өткізу шарттарын күнтізбелік бір күннен кешіктірмей өзінің интернет-ресурсына орналастыруға міндетті.

      Ескерту. 10-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

11-бап. Жүлде қорын қалыптастыру және бөлу

      1. Лотерея операторы нақты лотереяның өткізілген лотерея билеттерінен, электрондық лотерея билеттерінен түскен түсімнің кемінде елу пайызы мөлшерінде не өз қаражаты есебінен жүлде қорын қалыптастыруды қамтамасыз етуге міндетті.

      2. Жүлде қоры осы бапқа және лотереяны өткізу шарттарына сәйкес қалыптастырылады.

      3. Тираждық лотереяның жүлде қоры оны ұтыс ойынына салу басталғанға дейін қалыптастырылады.

      4. Лотерея операторына, лотереяға қатысушылар алдындағы ұтыстарды төлеу жөніндегі міндеттемелерді қоспағанда, жүлде қорына қандай да бір міндеттемелермен ауыртпалық салуға, сондай-ақ жүлде қорының қаражатын ұтыстарды төлеуден басқаға пайдалануға тыйым салынады.

      5. Жүлде қорын (бас жүлдені) бірнеше тираж бойына жинақтап қалыптастыру қағидаты өткізу шарттарында пайдаланылатын тираждық лотереяны қоспағанда, тираждық лотереяның жүлде қоры оған қатысы бар тираж шеңберінде толығымен ұтысқа салынуға тиіс.

      6. Ұтыстарды төлеу осы Заңға және лотереяны өткізу шарттарына сәйкес жүзеге асырылады.

      Ұтыстарды төлеу тиісті тираж өткізілгеннен кейін отыз күн мерзімнен кешіктірілмей басталуға және осы тираждың (жүлде қорын ұтысқа салудың) нәтижелері жарияланған кезден бастап кемінде алты ай бойы жалғасуға тиіс. Бұл мерзім аяқталған соң талап етілмеген ұтыстар бойынша наразылықтар лотереяны өткізу шарттарында көзделген тәртіппен қабылданады.

      7. Лотерея операторы лотерея өткізу шарттарында белгіленген мерзімде талап етілмеген ұтыстарды тиісті тираждың нәтижесі (жүлде қорын ұтысқа салу) жарияланған кезден бастап үш жыл бойы сақтайды, одан кейін олар салықтық емес төлем түрінде бюджет кірісіне есепке жатқызылады.

      Ескерту. 11-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

12-бап. Лотерея билеттеріне, электрондық лотерея билеттеріне қойылатын талаптар

      1. Лотерея билеттерінде мынадай міндетті ақпарат:

      1) лотереяның атауы;

      2) лотерея операторының атауы, орналасқан жері, телефон нөмірлері және интернет-ресурсы;

      3) тираждың нөмірі немесе атауы (тираждық лотереялар үшін);

      4) лотерея билетінің нөмірі;

      5) лотерея билетінің бағасы;

      6) жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу күні мен орны (тираждық лотерея үшін);

      7) ұтысты алу орны мен мерзімдері туралы деректер;

      8) жүлде қорының мөлшері қамтылуға тиіс.

      1-1. Электрондық лотерея билеттерінде мынадай міндетті ақпарат:

      1) лотерея операторының атауы;

      2) электрондық лотерея билетінің нөмірі;

      3) электрондық лотерея билетінің бағасы;

      4) лотерея операторының орналасқан жері, телефон нөмірлері және интернет-ресурсы, лотереяның атауы, тираждың нөмірі немесе атауы, жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу күні мен орны, ұтысты алу орны мен мерзімдері, жүлде қорының мөлшері туралы кеңейтілген ақпаратқа қол жеткізуге сілтеме қамтылуға тиіс.

      2. Электрондық лотерея билеттеріндегі ақпарат Қазақстан Республикасы тілдер туралы заңнамасының талаптарына сай болуға тиіс.

      3. Электрондық лотерея билеті электрондық цифрлық қолтаңба арқылы куәландыруды талап етпейді.

      Ескерту. 12-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

12-1-бап. Лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін таратуға (өткізуге), лотерея терминалдарын орнатуға қойылатын талаптар

      1. Лотерея операторы лотерея билеттерін таратуды (өткізуді) дербес және (немесе) лотерея таратушы (агенті) арқылы жүзеге асырады.

      2. Лотерея операторы электрондық лотерея билеттерін таратуды (өткізуді) өзінің ресми интернет-ресурсы және (немесе) лотерея мобильді қосымшасы арқылы дербес жүзеге асырады.

      3. Лотерея билеттерін тарату (өткізу):

      1) лотерея терминалдары;

      2) стационарлық емес сауда объектілері;

      3) Ұлттық пошта операторының пошта байланысы бөлімшелері;

      4) лотерея операторының бөлімшелері (лотерея орталығы) арқылы жүзеге асырылады.

      4. Мыналарда:

      1) көппәтерлі тұрғын үйлерде, жатақханаларда;

      2) білім беру ұйымдарында және олардан бір жүз метр радиуста;

      3) денсаулық сақтау ұйымдарында және олардан бір жүз метр радиуста;

      4) ғибадат ғимараттарында (құрылысжайларында);

      5) мәдениет ұйымдары орналасқан жеке тұрған ғимараттар мен құрылысжайларда лотерея билеттерін таратуға, ал лотерея терминалдарын орнатуға болмайды.

      5. Осы Заңда көзделгеннен басқа, өзгеше тәртіппен және тәсілдермен лотерея билеттерін, электрондық лотерея билеттерін таратуға (өткізуге), лотерея терминалдарын орнатуға тыйым салынады.

      Ескертпу. 12-1-баппен толықтырылды – ҚР 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

13-бап. Жүлде қорының ұтыс ойынын өткізуге қойылатын талаптар

      1. Жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу осы Заңға және лотереяны өткізу шарттарына сәйкес жүзеге асырылады.

      2. Тираждық лотереяның жүлде қорының ұтыс ойынын лотереяға қатысушы өз ұтысын анықтау мақсатында генерациялау арқылы кездейсоқ ұтқан лотерея комбинациясын өзінің лотерея билетіндегі, электрондық лотерея билетіндегі лотерея комбинациясымен салыстыруға тиіс лотерея жабдығы жүзеге асырады.

      3. Тираждық лотереяның жүлде қорының ұтыс ойынын өткізу кезінде лотерея операторы тираждық комиссия құрады, ол өз қызметін осы Заңға және лотереялар өткізу қағидаларына сәйкес жүзеге асырады.

      Тираждық комиссияның құрамына қоғамдық бірлестіктердің немесе өзге де коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері енгізілуге тиіс.

      4. Тираждық комиссияның міндеттері:

      1) лотерея өткізу шарттарының Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасында белгіленген талаптарға сәйкестігін растау;

      2) тираждың ұтыс ойынына қатысатын лотерея билеттерінің, электрондық лотерея билеттерінің санын растау;

      3) тираждық комиссия мүшелерінің тираждық комиссия хаттамасына және тиражды өткізу нәтижелерінің ресми кестесіне қол қою арқылы тиражды өткізу нәтижелерін растау.

      Тираждық комиссия хаттамасына және тиражды өткізу нәтижелерінің ресми кестесіне тираждың ұтыс ойыны өткізілген датадан бастап бір жұмыс күнінен кешіктірілмейтін мерзімде қол қойылады.

      5. Лотерея операторы ұтыстарды айқындау рәсімін көрсете отырып, тираждық лотереяның жүлде қорының ұтыс ойынын телеарнада тікелей эфирде немесе интернет желісінде трансляциялауды қамтамасыз етеді.

      6. Тираждық лотереяның жүлде қорының әрбір ұтыс ойынының және лотерея билеттері, электрондық лотерея билеттері бойынша ұтыстардың нәтижелерін лотерея операторы көрсетілген ұтыс ойыны өткізілген кезден бастап үш жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасының бүкіл аумағында таралатын мерзімді баспасөз басылымдарында жариялайды немесе он екі сағат ішінде лотерея операторының интернет-ресурсында орналастырады.

      7. Тираждық лотереяны өткізу тоқтатылған жағдайда, бас жүлдені қоса алғанда, оның жүлде қоры толық ойнатылуға тиіс.

      8. Мезеттік лотереяның жүлде қорының ұтыс ойыны:

      1) лотереяға қатысушының лотерея билетінде, электрондық лотерея билетінде дайындау кезеңінде оған салынған жасырын лотерея комбинациясын анықтауынан;

      2) лотереяға қатысушы анықтаған ақпаратты лотереяны өткізу шарттарымен салыстырып-тексеруден тұрады.

      9. Мезеттік лотереяның жүлде қорының мұндай ұтыс ойынын өткізу нәтижесін ұтыс ойыны басталғанға дейін алдын ала айқындауға мүмкіндік беретін рәсімдер мен алгоритмдерді пайдалануға тыйым салынады.

      Ескерту. 13-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 10.06.2020 № 343-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

14-бап. Лотереядан аударымдар

      Лотерея операторы өткізілген лотерея билеттерінен, электрондық лотерея билеттерінен түскен түсім мен жүлде қоры арасындағы айырманың кемінде он пайызын дене шынықтыру мен спортты дамытуға бағытталған бюджеттен тыс ақша қаражатын бөлу жөніндегі қызметті жүзеге асыратын бірыңғай операторға дене шынықтыру мен спортты дамыту үшін, сондай-ақ өткізілген лотерея билеттерінен, электрондық лотерея билеттерінен түскен түсім мен жүлде қоры арасындағы айырманың кемінде он пайызын "Қазақстан халқына" қоғамдық қорына міндетті мүліктік жарна нысанында тоқсан сайын жіберуге міндетті.

      Ескерту. 14-бап жаңа редакцияда – ҚР 30.12.2022 № 177-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен; өзгеріс енгізілді – ҚР 08.07.2024 № 116-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

4-тарау. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЛОТЕРЕЯЛАР ЖӘНЕ ЛОТЕРЕЯ
ҚЫЗМЕТІ ТУРАЛЫ ЗАҢНАМАСЫН БҰЗҒАНЫ ҮШІН ЖАУАПТЫЛЫҚ. ҚАЗАҚСТАН
РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЛОТЕРЕЯЛАР ЖӘНЕ ЛОТЕРЕЯ ҚЫЗМЕТІ ТУРАЛЫ
ЗАҢНАМАСЫНЫҢ САҚТАЛУЫНА МЕМЛЕКЕТТІК БАҚЫЛАУ

15-бап. Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасын бұзғаны үшін жауаптылық

      Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасын бұзу Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жауаптылыққа алып келеді.

16-бап. Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасының сақталуына мемлекеттік бақылау

      1. Қазақстан Республикасының лотереялар және лотерея қызметі туралы заңнамасының сақталуына мемлекеттік бақылау Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне сәйкес жоспардан тыс тексеру және бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау нысанында жүзеге асырылады.

      2. Алып тасталды – ҚР 06.04.2024 № 71-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.
      Ескерту. 16-бапқа өзгеріс енгізілді – ҚР 06.04.2024 № 71-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

5-тарау. ҚОРЫТЫНДЫ ЖӘНЕ ӨТПЕЛІ ЕРЕЖЕЛЕР

17-бап. Өтпелі ережелер

      Лотереяларды ұйымдастыру және өткізу саласындағы қызметті жүзеге асыратын лицензиаттар осы Заң қолданысқа енгізілген күннен бастап алты ай ішінде бас жүлделерді қоса алғанда, тиісті лотереялардың жүлде қорларын толық ұтысқа салу, ұтыстарды төлеуді жүргізуге және жүлде қорын ойнату өткізілмеген, сатылған лотерея билеттері, түбіртектер немесе өзге де құжаттар үшін ақшаны қайтаруға міндетті.

18-бап. Осы заңды қолданысқа енгізу тәртібі

      Осы Заң күшіне енгізілген күннен бастап алты ай өткен соң қолданысқа енгізілетін осы Заңның 5-бабының 2 және 4-тармақтарын қоспағанда, осы Заң алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Президенті
Н. Назарбаев

On lotteries and lottery activities

The Law of the Republic of Kazakhstan dated 9 April 2016 № 495-IV.

      Unofficial translation
      Footnote. The preamble is excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Chapter 1. General provisions

Article 1. Basic concepts used in this Law

      The following basic concepts are used in this Law:

      1) super prize is a part of the prize fund of circulation lottery, not played out in the course of drawing and transferring from one draw to the next draw according to the terms of the lottery;

      2) prize fund — money and (or) other property generated through the distribution (sale) of lottery tickets, electronic lottery tickets or from the lottery operator’s own funds and paid to lottery participants in the form of winnings;

      3) prize fund drawing — a process that is carried out after the distribution (sale) of lottery tickets, electronic lottery tickets and aimed at determining the winning participant (participants) of the lottery;

      4) a lottery is a game that is held in accordance with this Law, the terms of the lottery and the contract in which one party (the lottery operator) holds a raffle of the prize fund, and the second party (the lottery participant) receives the right to win if it is recognized as the winner in accordance with the terms of the lottery. The lottery is not a drawing of prizes aimed at stimulating sales of goods (services) by commercial organizations;

      5) lottery information processing center — a hardware and software complex connected to communication networks and designed to receive, store and record information about distributed (sold) lottery tickets, electronic lottery tickets, proceeds from sold lottery tickets, electronic lottery tickets, paid winnings, and its transfer from the lottery operator to the lottery reporting center;

      6) lottery ticket — a document confirming the right to participate in the lottery;

      7) lottery reporting center — a hardware and software complex connected via communication networks to the lottery information processing center, allowing timely receipt of information from the lottery operator on distributed (sold) lottery tickets, electronic lottery tickets, revenue from sold lottery tickets, electronic lottery tickets, and paid out winnings;

      8) lottery equipment is a device or devices (a random number generator, mechanical, electrical, electronic or other technical devices) intended to determine a prize lottery combination;

      9) the authorized body in the field of lottery and lottery activities (hereinafter referred to as the authorized body) is the central executive body that exercises leadership in lottery sphere and lottery activities;

      10) lottery combination — a set of symbols (inscriptions, numbers, signs, pictures) stipulated by the terms of the lottery, indicated on the lottery ticket, electronic lottery ticket;

      11) lottery participant — an individual who has reached the age of eighteen, who owns a lottery ticket, electronic lottery ticket, entitling them to participate in the drawing of the prize fund;

      11-1) lottery mobile application — a software product of the lottery operator, installed and launched on a subscriber's cellular device, providing access to the sale (registration) of electronic lottery tickets;

      12) excluded by Law № 343-VI of 10.06.2020 (shall be enacted ten calendar days after the date of its first official publication);

      13) lottery operator – a legal entity conducting lottery activity;

      14) conducting a lottery - implementation of activities that include the production of lottery tickets, electronic lottery tickets or the conclusion of contracts for their production, as well as the conclusion of contracts with the manufacturer of lottery and other equipment necessary for conducting the lottery, software products and (or) other contracts (agreements) necessary for conducting the lottery, distribution (sale) and accounting of lottery tickets, electronic lottery tickets, the drawing of the prize fund, examination of winning lottery tickets, electronic lottery tickets, payment of winnings to lottery participants, implementation of other actions and activities necessary for conducting the lottery;

      14-1) lottery distributor (agent) — an individual entrepreneur or legal entity that distributes (sells) lottery tickets, electronic lottery tickets, verifies winning lottery tickets, electronic lottery tickets, and pays out winnings on behalf of and at the expense of the lottery operator for a fee;

      15) lottery terminal — equipment designed for the sale (issuance) of lottery tickets;

      16) instant lottery — a type of lottery in which a set of symbols (inscriptions, numbers, signs, pictures) allowing to determine the winnings is embedded in lottery tickets, electronic lottery tickets at the manufacturing stage and before their distribution (sale) among lottery participants. When conducting an instant lottery, a participant in such a lottery immediately after paying for a lottery ticket, electronic lottery ticket and issuing (issuing) a lottery ticket, electronic lottery ticket determines the presence and amount of his winnings or the absence thereof;

      17) draw - the number of distributed (sold) lottery tickets, electronic lottery tickets participating in the drawing of the prize fund (part of the prize fund) in accordance with the terms of the lottery;

      18) draw lottery - a type of lottery in which the drawing of the prize fund between lottery participants is carried out using lottery equipment simultaneously after the distribution (sale) of lottery tickets, electronic lottery tickets;

      19) winning is a part of the prize fund paid by the lottery operator in the amount and form (monetary or in kind) in accordance with the terms of lottery to the lottery participant recognized as having won in accordance with the terms of the lottery;

      20) electronic lottery ticket - a document in electronic digital form confirming the right to participate in the lottery.

      Footnote. Article 1 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan № 343-VI dated 10.06.2020 (shall be enforced ten calendar days after its first official publication); dated 19.04.2023 № 223-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication); dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Article 1-1. Objectives and tasks of the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities

      1. The objectives of the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities are to ensure the guarantee of the rights of lottery participants, regulate the activities of the lottery operator.

      2. Objectives of the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities:

      1) determining the conditions and features of organizing a lottery and lottery activities and its implementation;

      2) establishing the organizational foundations of state control and regulation in the field of lotteries and lottery activities.

      Footnote. The Law is supplemented with Article 1-1 in accordance with the Law of the Republic of Kazakhstan dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Article 2. Legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities

      1. Legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities is based on the Constitution of the Republic of Kazakhstan and consists of this Law and other normative legal acts of the Republic of Kazakhstan.

      2. If an international treaty ratified by the Republic of Kazakhstan establishes other rules than those contained in this Law, the rules of the international treaty shall apply.

Article 3. Basic principles in the field of lottery and lottery activities

      The basic principles in the field of lottery and lottery activities are:

      1) ensuring equality of conditions for participation in the lottery, which implies equality of chances of lottery participants to win;

      2) ensuring publicity, implying mandatory publication of the lottery terms and the results of circulation lottery prize fund.

Article 4. Guarantees of the rights of lottery participants

      1. The agreement between the lottery operator and the lottery participant shall be deemed concluded from the moment the lottery participant pays for the lottery ticket, electronic lottery ticket and the lottery ticket, electronic lottery ticket is issued.

      2. The purchase of a lottery ticket, electronic lottery ticket serves as the basis for the emergence of a civil-law obligation, according to which the lottery participant has the right to demand from the lottery operator:

      1) compliance with the terms of the lottery;

      2) payout winnings.

      3. A lottery participant has the right to challenge in court the decisions and actions (inaction) of the lottery operator.

      4. The lottery operator does not have the right to disclose information about the prize lottery participant, unless his written consent is received, except for cases stipulated by the laws of the Republic of Kazakhstan.

      5. In the event of deprivation of the status of a lottery operator, the lottery operator is obliged to stop the distribution (sale) of lottery tickets, electronic lottery tickets, inform lottery participants about this through periodicals and on the Internet resource of the lottery operator, within three months make a payment of winnings for the relevant lottery, the drawing of which was held, and return the money for the sold lottery tickets, electronic lottery tickets, the drawing of the prize fund for which was not held.

      Footnote. Article 4 as amended by Law of the RK № 343-VI dated 10.06.2020 (shall go into effect ten calendar days after the date of its first official publication); dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Article 5: Types and particularities of lotteries

      Footnote. The title of Article 5 as reworded by Law of the Republic of Kazakhstan № 343-VI dated 10.06.2020 (shall be enacted ten calendar days after the date of its first official publication).

      1. The lottery shall be classified into the following types, depending on the way it is conducted:

      1) instant lottery;

      2) draw-based lottery.

      1-1. The specifics of lotteries shall be determined by the rules of lotteries.

      2. It is prohibited to organize and conduct lotteries in the Republic of Kazakhstan other than lotteries organized and conducted in the manner prescribed by this Law.

      3. It is not allowed to conduct gambling and / or betting under the guise of lotteries.

      4. It is prohibited to conduct a lottery by a person who is not a lottery operator.

      5. It is prohibited to distribute (sell) lottery tickets, electronic lottery tickets by a person who is not a lottery operator or distributor (agent) of a lottery.

      Footnote. Article 5 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan № 343-VI dated 10.06.2020 (shall be enforced ten calendar days after its first official publication); dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Chapter 2. STATE REGULATION IN THE SPHERE OF LOTTERY AND LOTTERY ACTIVITIES

Article 6. Competence of the Government of the Republic of Kazakhstan

      The Government of the Republic of Kazakhstan develops the main state policy directions in lottery and lottery activities and organizes their implementation.

      Footnote. Article 6 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 19.04.2023 № 223-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 7. Competence of an authorized body

      An Authorized body:

      1) forms and implements the state policy in lottery and lottery activities;

      1-1) determines the lottery operator and the period for granting it the right to conduct the lottery;

      2) exercises state control over the observance of the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities, as well as over the observance of the legislation of the Republic of Kazakhstan on combating legalisation (laundering) of proceeds of crime and the financing of terrorism;

      3) elaborates and jointly with the competent authority on entrepreneurship approves the risk assessment criteria, checklists in obedience to the Entrepreneurial Code of the Republic of Kazakhstan;

      3-1) develops and approves lottery rules;

      3-2) develops and approves regulatory legal acts in the field of lotteries and lottery activities in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan;

      4) exercises other powers provided for by this Law, other laws of the Republic of Kazakhstan, acts of the President of the Republic of Kazakhstan and the Government of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 7 as amended by Law of the RK № 343-VI dated 10.06.2020 (shall be enacted ten calendar days after the date of its first official publication); № 131-VII of 01.07.2022 (shall be brought into force upon the expiry of sixty calendar days from the date of its first official publication); dated 19.04.2023 № 223-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication); dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Chapter 3. CONDUCTING LOTTERY

Article 8. General requirements for the lottery operator

      1. The lottery operator is not entitled to engage in other types of entrepreneurial activities, except for the lottery.

      2. Legal entities can not act as a lottery operator in the following cases:

      1) whose financial and economic activities are suspended in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan;

      2) included in the list of organizations associated with the financing of terrorism and extremism, in accordance with the procedure established by the legislation of the Republic of Kazakhstan;

      3) having unfulfilled obligations under executive documents and included in the relevant register of debtors by the authorized body in the field of executive documents enforcement;

      4) the founders (participants) and (or) the executive body, and (or) the affiliated person of whom are persons who are close relatives, spouse or relatives of the heads of the authorized body;

      5) the founders (participants) and (or) the executive body, and (or) whose affiliated person are persons with unfinished or unpaid conviction for economic crimes or intentional crimes of medium gravity, serious crimes, grave crimes, and (or) persons included in the list of persons associated with the financing of terrorism and extremism, in accordance with the procedure established by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      3. The lottery operator shall ensure the placement of a lottery reporting center in the authorized body.

      The lottery operator, through the lottery information processing center, must ensure the collection, formation, storage and accounting of information on distributed (sold) lottery tickets, electronic lottery tickets, revenue from sold lottery tickets, electronic lottery tickets, paid winnings and its submission to the lottery reporting center at least once a month.

      Footnote. Article 8 as amended by Law of the RK № 343-VI dated 10.06.2020 (shall come into force ten calendar days after the date of its first official publication); dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Article 8-1. Distributor (agent) of the lottery

      The distributor (agent) of the lottery shall carry out its activities based on a commission agreement concluded with the operator of the lottery.

      The commission agreement shall be concluded in conformity with the civil legislation of the Republic of Kazakhstan with the specifics on distribution (implementation) of the lottery provided for by this Law and the rules of lotteries.

      Footnote. Chapter 3 as supplemented by Article 8-1 in obedience to Law of the RK № 343-VI dated 10.06.2020 (shall be enacted upon expiry of ten calendar days after its first official publication).

Article 9. Requirements for the lottery terminal, lottery information processing center, lottery reporting center, lottery equipment

      1. Lottery terminals must be equipped with cash registers which models are included in the state register of cash registers in accordance with the Code of the Republic of Kazakhstan "On Taxes and Other Mandatory Payments to the Budget" (the Tax Code).

      Lottery terminals can also provide for the possibility of paying out winnings, taking into account the withholding of individual income tax at the source of payment.

      2. The lottery information processing center shall be located on the territory of the Republic of Kazakhstan.

      The lottery information processing center and the lottery reporting center should protect information from loss, theft, misrepresentation, forgery, unauthorized access and actions for its distribution, blocking, destruction, modification, copying and other unlawful actions.

      3. Technical characteristics of the lottery equipment should ensure the random distribution of winnings in the raffle of the prize fund.

      4. The lottery equipment should not contain hidden features and (or) procedures and algorithms that allow predetermining the result of the prize fund drawing before the beginning of such a rally.

      5. Lottery equipment must not have a network connection to the lottery terminals.

      Footnote. Article 9 as amended by Law of the RK № 343-VI dated 10.06.2020 (shall come into force ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 10. Terms and Conditions for the Lottery

      1. The lottery conditions are developed and approved by the lottery operator.

      The terms and conditions of the lottery, amendments and additions shall be agreed upon with the authorized body in the manner prescribed by this article.

      2. The conditions of the lottery shall include the following information:

      1) the name of the lottery;

      2) a statement of the method, territory and technology of the lottery, as well as the method of forming the prize fund;

      3) the name of the lottery operator with indication of its location, bank details, business identification number;

      4) terms of the lottery;

      5) description of the lottery concept;

      6) organizational and technological description of the lottery;

      7) the rights and obligations of lottery participants;

      8) the procedure and terms for paying out the winnings to the lottery participant recognized as the winner, as well as the terms for conducting an examination of winning lottery tickets, electronic lottery tickets;

      9) the procedure for informing the lottery participants about the rules of participation in the lottery and the results of the prize fund drawing;

      10) the procedure for distributing (selling) lottery tickets, electronic lottery tickets;

      11) the price of a lottery ticket, electronic lottery ticket;

      12) the size and type (monetary or in kind) of the winnings;

      13) the planned size of the prize fund;

      14) the procedure for holding a prize fund draw, the algorithm for determining winnings, rules for the formation and drawing of a super prize (if any).

      3. The lottery operator is obliged to agree on the terms and conditions of the lottery, amendments and additions with the authorized body for compliance with the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities.

      The lottery operator has no right to conduct lotteries without the terms and conditions of the lottery approved and agreed upon with the authorized body.

      The terms and conditions of the lottery, amendments and additions shall be considered invalid in the absence of agreement with the authorized body.

      4. The authorized body shall approve or refuse to approve the terms of the lottery, amendments and additions within five working days from the date of their receipt.

      5. After the lottery terms agreed upon by the authorized body have been approved, the lottery operator shall send the original copy to the authorized body no later than ten calendar days before the start of the lottery and post the lottery terms on its Internet resource no later than one calendar day.

      Footnote. Article 10 as amended by Law of the RK № 343-VI dated 10.06.2020 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Article 11. Formation and distribution of the prize fund

      1. The lottery operator is obliged to ensure the formation of a prize fund in the amount of not less than fifty percent of the proceeds from the sale of lottery tickets, electronic lottery tickets of a specific lottery, or at its own expense.

      2. The prize fund is formed in accordance with this article and the terms of the lottery.

      3. The prize fund of the lottery is formed before the start of its draw.

      4. The lottery operator is prohibited from encumbering the prize fund with any obligations, except for the obligations to lottery participants in the payment of winnings, and also to use the prize fund recourses for other purposes than the payment of winnings.

      5. The prize fund of circulation lottery must be fully played out within the circulation it relates to, with the exception of circulation lottery, which uses the principle of accumulative formation of the prize fund for several runs (super prize).

      6. The payment of winnings is carried out in accordance with this Law and the terms of the lottery.

      The payment of winnings must begin not later than within thirty days after the corresponding circulation and last no less than six months from the date of publication of the results of this circulation (prize fund drawing). At the end of this period, claims for unclaimed winnings are accepted in the manner prescribed by the lottery conditions.

      7. Winnings that are not claimed in the terms established by the conditions of the lottery are stored by the lottery operator within three years from the publication of the results of the relevant circulation (prize fund drawing), after which they are credited to the budget revenue in the form of a non-tax payment.

      Footnote. Article 11 as amended by Law of the RK № 343-VI dated 10.06.2020 (shall be enacted ten calendar days after the date of its first official publication); dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the day of its first official publication).

Article 12. Requirements for lottery tickets, electronic lottery tickets

      Footnote. The title of Article 12 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

      1. Lottery tickets must contain the following mandatory information:

      1) the name of the lottery;

      2) the name, location, phone numbers and Internet resources of the lottery operator;

      3) number or name of circulation (for circulation lotteries);

      4) lottery ticket number;

      5) lottery ticket price;

      6) date and place of the prize fund lottery (for circulation lottery);

      7) data on the place and timing of the winnings receipt;

      8) the size of the prize fund.

      1-1. Electronic lottery tickets must contain the following mandatory information:

      1) the name of the lottery operator;

      2) electronic lottery ticket number;

      3) electronic lottery ticket price;

      4) link to access extended information about the location, phone numbers and Internet resource of the lottery operator, name of the lottery, number or name of the draw, date and place of the prize fund drawing, place and terms of receiving the winnings, the amount of the prize fund.

      2. The information contained in lottery tickets, electronic lottery tickets, must meet the requirements of the legislation of the Republic of Kazakhstan on languages.

      3. An electronic lottery ticket does not require certification by means of an electronic digital signature.

      Footnote. Article 12 as amended by Law of the RK № 343-VI dated 10.06.2020 (shall go into effect ten calendar days after its first official publication); dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the day of its first official publication).

Article 12-1. Requirements for distribution (sale) of lottery tickets, electronic lottery tickets, installation of lottery terminals

      1. The lottery operator distributes (sells) lottery tickets independently and (or) through a lottery distributor (agent).

      2. The lottery operator distributes (sells) electronic lottery tickets independently, through its official Internet resource and (or) lottery mobile application.

      3. Distribution (sale) of lottery tickets is carried out through:

      1) lottery terminals;

      2) non-stationary trading facilities;

      3) post offices of the National Post Operator;

      4) lottery operator offices (lottery center).

      4. Lottery tickets may not be distributed, and lottery terminals may not be installed in:

      1) apartment buildings, dormitories;

      2) educational organizations and within a radius of one hundred meters from them;

      3) healthcare organizations and within a radius of one hundred meters from them;

      4) religious buildings (structures);

      5) detached buildings and structures in which cultural organizations are located.

      5. Distribution (sale) of lottery tickets, electronic lottery tickets, installation of lottery terminals in any manner and by any means other than those provided for by this Law are prohibited.

      Footnote. Chapter 3 is supplemented by Article 12-1 in accordance with the Law of the Republic of Kazakhstan dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Article 13. Requirements for the drawing of the prize fund

      1. The drawing of the prize fund is carried out in accordance with this Law and the terms of the lottery.

      2. The prize fund of the draw lottery is drawn by lottery equipment by randomly generating a winning lottery combination, which the lottery participant must compare with the lottery combination in his lottery ticket, electronic lottery ticket in order to identify his winnings.

      3. When conducting the draw of the prize fund of a circulation lottery, the operator of the lottery shall set up a lottery commission, which shall operate in line with this Law and the rules of lotteries.

      Representatives of public associations or other non-profit organizations may be included in the commission membership.

      4. Responsibilities of the lottery commission:

      1) confirmation of compliance of the lottery terms and conditions with the requirements established by the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities;

      2) confirmation of the number of lottery tickets, electronic lottery tickets participating in the draw;

      3) confirmation of the draw results by having the draw committee members sign the draw committee minutes and the official draw results table.

      The minutes of the draw committee and the official draw results table shall be signed within one working day from the date of the draw.

      5. The lottery operator provides translation of the prize fund draw of the circulation lottery with a demonstration of the procedure for determining wins on the television channel in live broadcasting or on the Internet.

      6. The results of each draw of the prize fund and winnings on lottery tickets, electronic lottery tickets of the draw lottery are published by the lottery operator in periodicals distributed throughout the territory of the Republic of Kazakhstan, within three working days or posted on the Internet resource of the lottery operator within twelve hours from the moment of the said draw.

      7. In case of termination of circulation, its prize fund should be played out completely, including a super prize.

      8. Drawing of the instant lottery prize fund is in:

      1) identification by the lottery participant of a hidden lottery combination, which is embedded in the lottery ticket, electronic lottery ticket at the stage of its production;

      2) comparison of information revealed by the lottery participant with the terms of the lottery.

      9. It is prohibited to use procedures and algorithms that allow predetermining the result of the lottery prize fund drawing before the beginning of such a lottery.

      Footnote. Article 13 as amended by Law of the RK № 343-VI dated 10.06.2020 (shall be put into effect ten calendar days after the date of its first official publication); dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Article 14. Contributions from the lottery

      The lottery operator is obliged to allocate quarterly for the development of physical culture and sports at least ten percent of the difference between the proceeds from the sold lottery tickets, electronic lottery tickets and the prize fund to a single operator that carries out activities on the distribution of extra-budgetary funds aimed at the development of physical culture and sports, as well as at least ten percent of the difference between the proceeds from the sold lottery tickets, electronic lottery tickets and the prize fund in the form of mandatory property contributions to the public fund "Kazakhstan Halkyna".

      Footnote. Article 14 - as reworded by Law of the Republic of Kazakhstan № 177-VII of 30.12.2022 (shall be enacted ten calendar days after the date of its first official publication); as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 08.07.2024 № 116-VIII (shall come into force sixty calendar days after the date of its first official publication).

Chapter 4. RESPONSIBILITY FOR VIOLATION OF LEGISLATION OF THE REPUBLIC
OF KAZAKHSTAN ON LOTTERIES AND LOTTERY ACTIVITIES.STATE CONTROL
OF COMPLIANCE WITH THE LEGISLATION OF THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN
ON LOTTERIES AND LOTTERY ACTIVITIES

Article 15. Responsibility for violation of the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities

      Violation of the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities entails responsibility established by the laws of the Republic of Kazakhstan.

Article 16. State control over compliance with the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities

      1. State control over compliance with the legislation of the Republic of Kazakhstan on lotteries and lottery activities shall be carried out in the form of an unscheduled inspection and preventive control with a visit to the subject (object) of control in accordance with the Entrepreneurial Code of the Republic of Kazakhstan.

      2. Excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 06.04.2024 № 71-VIII (shall be enforced upon expiration of sixty calendar days after the day of its first official publication).
      Footnote. Article 16 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 06.04.2024 № 71-VIII (shall come into effect upon expiration of sixty calendar days after the day of its first official publication).

Chapter 5. FINAL AND TRANSITIONAL PROVISIONS

Article 17. Transitional Provisions

      Licensees who carry out activities in the field of organizing and conducting lotteries are obliged to fully play the prize funds of the relevant lotteries, including superprizes, to pay out winnings and return money for realized lottery tickets, receipts or other documents, a rally within six months from the date of introduction of this law, which the prize fund was not held.

Article 18. Procedure for Enactment of this Law

      This Law shall be enacted upon expiration of ten calendar days after the date of its first official publication, with the exception of Article 5, paragraphs 2 and 4 of this Law, which shall come into force six months after the date of enactment of this Law.

      The President
      of the Republic of Kazakhstan N. NAZARBAYEV