Мемлекеттік фельдъегерлік байланыс туралы

Қазақстан Республикасының Заңы 2021 жылғы 29 маусымдағы № 57-VII ҚРЗ.

      Қолданушылар назарына.

      Қолданушыларға ыңғайлы болуы үшін ЗҚАИ мазмұнды жасады.

      Осы Заң Қазақстан Республикасы мемлекеттік фельдъегерлік қызметінің (бұдан әрі – мемлекеттік фельдъегерлік қызмет) мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың көрсетілетін қызметтерін ұсыну саласындағы қызметті жүзеге асыруына байланысты қоғамдық қатынастарды реттейді, осындай қызметтің құқықтық және ұйымдастырушылық негіздерін, сондай-ақ мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлері мен олардың отбасы мүшелеріне берілетін әлеуметтік кепілдіктерді айқындайды.

1-тарау. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын негізгі ұғымдар

      Осы Заңда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) құпия емес жөнелтілімдер – "Қызмет бабында пайдалану үшін", "Үкіметтік", "Қызметтік", "Жасырын", "Бағалы" шектеу белгілері бар жөнелтілімдер;

      2) құпия жөнелтілімдер – "Аса маңызды", "Өте құпия" және "Құпия" құпиялылық белгілері бар жөнелтілімдер;

      3) мемлекеттік фельдъегерлік байланыс – хат-хабарды қабылдауды, жинауды, өңдеуді, жинақтауды, қарулы күзетуді, сақтауды, алып жүруді, тасымалдауды және жеткізуді қамтамасыз ететін үкіметтік курьерлік байланыс;

      4) мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың көрсетілетін қызметтері – хат-хабарды қабылдау, жинау, өңдеу, жинақтау, қарулы күзетуді жүзеге асыру, сақтауды, алып жүруді, тасымалдауды және жеткізуді қамтамасыз ету жөніндегі қызмет;

      5) уәкілетті орган – мемлекеттік фельдъегерлік қызметке қатысты уәкілетті органның функцияларын жүзеге асыратын мемлекеттік орган;

      6) фельдъегерлік маршрут – мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерінің мемлекетаралық (қалааралық) және қалалық маршруттарда хат-хабарды тасымалдау және жеткізу үшін белгіленген жүру тәртібі;

      7) хат-хабар – адресатқа жеткізілетін құпия және құпия емес жөнелтілімдер (пакеттер, постпакеттер, жіберілімдер, бумалар, метиздер).

2-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің мақсаты

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет осы Заңға сәйкес Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдарын және өзге де ұйымдарды мемлекеттік құпияларды құрайтын мәліметтерді қорғай отырып, мемлекеттік фельдъегерлік байланыспен қамтамасыз етуге арналған.

      Осы Заңның 3-бабында айқындалған Қазақстан Республикасының лауазымды адамдарының және мемлекеттік органдарының хат-хабарына қол сұғылмайды және ол Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген жағдайлардан басқа жете тексерілуге және кідіртілуге жатпайды.

      Мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың бірыңғай жүйесін мемлекеттік фельдъегерлік қызмет және оның филиалдары құрайды.

      Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет республикалық мемлекеттік мекеменің ұйымдық-құқықтық нысанындағы заңды тұлға болып табылады, Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес оның шынайы атауы, Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Елтаңбасы бейнеленген мөрі, қазақ және орыс тілдерінде белгіленген үлгідегі мөртабандары, бланкілері, өз рәмізі, сондай-ақ банктік, оның ішінде шетелдік валютадағы шоттары болады. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет рәмізін сипаттауды және бекітуді уәкілетті орган жүзеге асырады.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет туралы ережені, мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің жұмысын ұйымдастыру және мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың көрсетілетін қызметтерін ұсыну қағидаларын, сондай-ақ мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың көрсетілетін қызметтерін пайдаланушылар тізбесін уәкілетті орган бекітеді.

      3. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет өз өкілеттіктерін жүзеге асырған кезде оның қызметіне араласуға тыйым салынады.

      4. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің құрылымы мен штаттарын уәкілетті орган бекітеді.

      Ескерту. 2-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

3-бап.

Мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың міндеттері

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың міндеттері мыналар болып табылады:

      1) Қазақстан Республикасы Президентінің, Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президенті – Елбасының, Қазақстан Республикасы Парламенті Палаталары төрағаларының, Қазақстан Республикасы Қауіпсіздік Кеңесі Төрағасының, Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің, Қазақстан Республикасы Мемлекеттік кеңесшісінің, Қазақстан Республикасындағы Адам құқықтары жөніндегі уәкілдің, Қазақстан Республикасы Президенті Әкімшілігі, Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президенті – Елбасы Кеңсесі және Қазақстан Республикасы Үкіметі Аппараты басшыларының атынан жөнелтілетін (атына жіберілетін) хат-хабарды аталған лауазымды адамдардың тұрған орны бойынша табыстай отырып, оның ішінде Қазақстан Республикасынан тыс жерге жеткізу;

      2) мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың көрсетілетін қызметтерін пайдаланушылар тізбесінде айқындалған Қазақстан Республикасы мемлекеттік органдарының және өзге де ұйымдардың хат-хабарын жеткізу;

      3) Үкіметаралық фельдъегерлік байланыс туралы келісімге сәйкес Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығына қатысушы мемлекеттердің мемлекет басшыларының, үкімет басшыларының, билік және басқару органдарының атынан жөнелтілетін (атына жіберілетін) хат-хабарды жеткізу;

      4) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген құзыреті шегінде құпия жөнелтілімдерді қарулы күзетуді жүзеге асыру және олардың сақталуын қамтамасыз ету;

      5) мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың қарауына жатқызылған мәселелер бойынша халықаралық ынтымақтастықты жүзеге асыру.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың өзге де міндеттері Қазақстан Республикасының заңдарында және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінде белгіленуі мүмкін.

      Ескерту. 3-бапқа өзгерістер енгізілді – ҚР 05.11.2022 № 157-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

4-бап.

Мемлекеттік фельдъегерлік байланысты ұйымдастырудың құқықтық негізі

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік байланысты ұйымдастырудың құқықтық негізін Қазақстан Республикасының Конституциясы, осы Заң және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілері құрайды.

      2. Егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта осы Заңда қамтылғаннан өзгеше қағидалар белгіленсе, онда халықаралық шарттың қағидалары қолданылады.

5-бап.

Мемлекеттік фельдъегерлік байланысты ұйымдастыру қағидаттары

      Мыналар мемлекеттік фельдъегерлік байланысты ұйымдастыру қағидаттары болып табылады:

      1) заңдылық;

      2) хат-хабарды жеткізу кезінде оны кепілдік беріп сақтау;

      3) хат-хабарды жеткізу кезіндегі жеделділік;

      4) мемлекеттік фельдъегерлік байланыс жүйесінің ұйымдастырушылық бірлігі;

      5) мемлекеттік құпияларды және заңмен қорғалатын өзге де құпияларды сақтау;

      6) дара басшылық пен субординация (бағыныстылық).

6-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің басшылығы

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметті уәкілетті органның басшысы лауазымға тағайындайтын және лауазымнан босататын мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің бастығы басқарады.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің бастығы:

      1) мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің бірыңғай жүйесіне басшылықты дара басшылық пен субординация (бағыныстылық) қағидатында жүзеге асырады;

      2) уәкілетті органның қарауына мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің құрылымы мен штаттарын өзгерту туралы ұсыныстар енгізеді;

      3) мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлері мен жұмыскерлерін тағайындайды, қызметі бойынша ауыстырады, лауазымынан босатады, тәртіптік жаза қолданады, көтермелейді және наградтайды;

      4) уәкілетті органның басшысына мемлекеттік фельдъегерлік қызмет бастығының орынбасары лауазымына тағайындау үшін кандидатура бойынша ұсыну енгізеді;

      5) уәкілетті органның басшысы алдында мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің жұмысы туралы есеп береді;

      6) өз өкілеттіктері шегінде орындалуы міндетті бұйрықтар шығарады және нұсқаулар береді;

      7) өз орынбасарларына, мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің құрылымдық бөлімшелері мен филиалдарының басшыларына өкілеттік береді;

      8) Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдарында және халықаралық ұйымдарда мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің атынан өкілдік етеді;

      9) мемлекеттік фельдъегерлік қызметте сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі жұмысты ұйымдастырады;

      10) осы Заңмен және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерімен өзіне жүктелген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

7-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдарымен және көлік ұйымдарымен өзара іс-қимылы

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет өзінің алдына қойылған міндеттерді Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдарымен өзара іс-қимыл жасау арқылы орындайды.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік байланыстың көрсетілетін қызметтерін пайдаланушылар тізбесіне кіретін Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдары мен олардың аумақтық бөлімшелері өз өкілеттіктері шегінде мемлекеттік фельдъегерлік қызметпен хат-хабардың тасымалдануы мен жеткізілуін ұйымдастыру және оларды кепілдік беріп сақтау жағдайларын қамтамасыз ету мәселелері бойынша өзара іс-қимыл жасауға, сондай-ақ өз міндеттерін атқаруы кезінде мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлеріне көмек көрсетуге міндетті.

      Өзара іс-қимыл жасау мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің және Қазақстан Республикасының тиісті мемлекеттік органдарының бірлескен шешімдерімен жүзеге асырылады.

      3. Халықаралық және республикаішілік қатынастар үшін белгіленген жүру маршруттары бойынша ұдайы тасымалдауды жүзеге асыратын көлік ұйымдары Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес тасымалдау жөніндегі қызметтер көрсету мүмкіндігі болмайтын жағдайлардан басқа, хат-хабарды тасымалдауға арналған шарттарды жасасудан бас тартуға құқылы емес.

2-тарау.

МЕМЛЕКЕТТІК ФЕЛЬДЪЕГЕРЛІК ҚЫЗМЕТТІҢ ӨКІЛЕТТІКТЕРІ

8-бап.

Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің құқықтары

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметке:

      1) көлікте белгіленген тарифтер бойынша хат-хабарды және оны алып жүретін мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлерін әуе, теміржол, автомобиль көлігінің және өзге де көлік түрлерінің жұмыс істеп тұрған маршруттары бойынша тасымалдау;

      2) хат-хабарды және оны алып жүретін мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлерін уақытша орналастыру үшін меншік нысанына қарамастан, қызметін көлік саласында, әуежайларда, теңіз порттарында және вокзалдарда жүзеге асыратын ұйымдардың жекелеген үй-жайларын шарт негізінде пайдалану;

      3) "Мемлекеттік сатып алу туралы" Қазақстан Республикасының Заңында көзделген ерекшеліктерді ескере отырып, көліктің тиісті түрінде белгіленген тарифтер бойынша ақы төлей отырып, көліктің барлық түріне жол жүру құжаттарын кезектен тыс броньға қою және сатып алу құқығы беріледі.

      Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қарулы қызметкерлерін әуе, теңіз, өзен кемелеріне және поездарға отырғызу жолаушыларды жалпы отырғызу басталғанға дейін жүзеге асырылады;

      4) жасырын сипаттағы көк және қызыл түсті жарқылдауық маяктармен, арнайы дыбыс сигналдарымен және байланыс құралдарымен жарақтандырылған қандай да бір айырым жазбалар мен арнайы түсті- графикалық бояуларсыз автомобиль көлік құралдарын пайдалану құқығы беріледі. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің автомобиль көлiк құралдары қандай да бiр айырым жазбаларсыз "арнаулы" санатқа жатқызылады және соғыс жағдайы мен соғыс уақытын, сондай-ақ төтенше жағдай енгiзу жағдайларын қоспағанда, оларды мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің келiсiмiнсiз Қазақстан Республикасы мемлекеттiк органдарының және мемлекеттiк ұйымдардың мүдделерiне пайдалануға болмайды;

      5) хат-хабарды жеткізу кезінде кепілдік беріп сақтауды қамтамасыз ету үшін арнаулы қорғау және байланыс құралдарын өз құзыреті шегінде пайдалану құқығы беріледі. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет пайдаланатын арнаулы қорғау және байланыс құралдары, сондай-ақ оларды қолдану әдістері адамдардың өміріне және (немесе) денсаулығына қатер төндірмеуге және (немесе) экологиялық залал келтірмеуге тиіс;

      6) мемлекеттiк фельдъегерлік байланыстың көрсетілетін қызметтерін пайдаланушылар тізбесіне сәйкес ұйымдардың хат-хабарын жеткізу жөніндегі жұмысты шарт негізінде жүргізу құқығы беріледі.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің өзге де құқықтары Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленуі мүмкін.

9-бап.

Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің міндеттері

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет:

      1) осы Заңның 3-бабы 1-тармағының 1, 2) және 3) тармақшаларында айқындалған Қазақстан Республикасы мемлекеттік органдарының және лауазымды адамдардың хат-хабарын жеткізуді ұйымдастыруға және қамтамасыз етуге;

      2) тұрақты жұмыс істейтін фельдъегерлік маршруттарды белгілеуге және жетілдіруге;

      3) жеткізілетін хат-хабарды қарулы күзету және кепілдік беріп сақтау жөніндегі, оны кепілдік беріп сақтауды қамтамасыз ету мүмкіндігі болмаған кезде оны жоюға дейінгі іс-шараларды жүзеге асыруға;

      4) өз қызметінде мемлекеттік құпиялардың және заңмен қорғалатын өзге де құпиялардың сақталуын қамтамасыз етуге;

      5) жұмылдыру, соғыс жағдайы кезеңінде және соғыс уақытында жұмыс істеу үшін мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің жұмылдыру даярлығын қамтамасыз етуге;

      6) өз құзыреті шегінде Үкіметаралық фельдъегерлік байланыс туралы келісімге қатысушы мемлекеттердің фельдъегерлік қызметтерімен өзара іс-қимыл жасауға;

      7) мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің кәсіби қызметтік және физикалық даярлығын ұйымдастыруға;

      8) мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің жеке қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі шараларды жүзеге асыруға;

      9) уәкілетті орган бекітетін, хат-хабарды қабылдау, жинау, өңдеу, жинақтау, қарулы күзетуді жүзеге асыру, сақтауды, алып жүруді, тасымалдауды және жеткізуді қамтамасыз ету тәртібін, оның шекті көлемдерін, нормалары мен түрлерін әзірлеуге міндетті.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің өзге де міндеттері Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленуі мүмкін.

      Ескерту. 9-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

3-тарау.

МЕМЛЕКЕТТІК ФЕЛЬДЪЕГЕРЛІК ҚЫЗМЕТТІҢ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРІ МЕН ЖҰМЫСКЕРЛЕРІНІҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ ЖАҒДАЙЫ

10-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің кадрлық құрамы

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің кадрлық құрамын ішкі істер органдарының кадрларында тұратын қызметкерлер және жұмыскерлер құрайды. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлері атыс және өзге де қарумен, арнаулы қорғану және байланыс құралдарымен қамтамасыз етіледі.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлері мен жұмыскерлерінің штат санын Қазақстан Республикасының Үкіметі бекітеді.

11-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлері

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің қызмет өткеру тәртібі мен жағдайлары "Құқық қорғау қызметі туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес айқындалады.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің еңбек қатынастары "Құқық қорғау қызметі туралы" Қазақстан Республикасының Заңында көзделген ерекшеліктермен Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінде реттеледі.

12-бап.

Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің жұмыскерлері

      Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет жұмыскерлерінің еңбек қызметі Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінде және "Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі туралы" Қазақстан Республикасының Заңында реттеледі.

13-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің құқықтық жағдайы

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлері қызметтік міндеттерін орындау кезінде билік өкілдері болып табылады және мемлекеттің қорғауында болады.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің атыс қаруын және өзге де қаруды, арнаулы құралдарды алып жүруге, сақтауға және қолдануға, дене күшін, оның ішінде жауынгерлік күрес тәсілдерін қолдануға құқығы бар. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің атыс қаруын және өзге де қаруды, арнаулы құралдарды және дене күшін қолдану тәртібі "Құқық қорғау қызметі туралы" Қазақстан Республикасының Заңында айқындалады.

      3. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкеріне оның жеке басы мен өкілеттіктерін растау үшін қызметтік куәлік беріледі.

      4. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің заңды талаптарын орындамау, оларды қорлау, қарсылық көрсету, күш қолдану қатерін төндіру немесе олардың өміріне, денсаулығына, ар-намысы мен қадір-қасиетіне, мүлкіне қол сұғу, оларға жүктелген міндеттерді орындауына кедергі келтіретін басқа да іс-әрекеттер, сондай-ақ мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің қызметтік міндеттері мен қызметтік борышын орындауына байланысты олардың отбасы мүшелерінің, жақын туыстарының өміріне, денсаулығына, ар-намысына, қадір-қасиетіне және мүлкіне қол сұғу Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жауаптылыққа алып келеді.

      5. Қазақстан Республикасының заңдарына көрінеу қайшы келетін бұйрықтар, нұсқаулар алған кезде мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкері Қазақстан Республикасының заңдарын басшылыққа алуға міндетті.

      6. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлеріне "Құқық қорғау қызметі туралы" Қазақстан Республикасының Заңында және Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында белгіленген шектеулер, міндеттер мен тыйым салулар қолданылады.

      7. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің өз қызметтік міндеттерін орындауы кезінде Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген шекте және тәртіппен:

      1) Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдарына және ұйымдық-құқықтық нысанына қарамастан ұйымдарға, хат-хабарды жеткізу орындарына, әуе кемелері, теміржол составтары, автомобиль, теңіз және өзен көлігі тұрақтарының орындарына қызметтік куәлікті көрсету арқылы кедергісіз, өтеусіз және бірінші кезекте, оның ішінде мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің көлік құралдарымен кіруге;

      2) халықаралық және республикаішілік қатынастар үшін белгіленген жүру маршруттары бойынша тұрақты тасымалдауды жүзеге асыратын көлік ұйымдарына тиесілі көлік құралдарының барлық түрлеріне жолаушыларды жалпы отырғызу басталғанға дейін атыс қаруымен және өзге де қарумен, арнаулы құралдармен кедергісіз отыруға құқығы бар.

      Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің әуе көлігінде атыс қаруын және өзге де қаруды, арнаулы құралдарды алып жүру тәртібін уәкілетті орган айқындайды;     

      3) "Құқық қорғау қызметі туралы" Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген өзге де құқықтары бар.

      Ескерту. 13-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

14-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің жеке қауіпсіздігінің және құқықтық қорғалуының кепілдігі

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерінің хат-хабарды жеткізу жөніндегі қызметтік міндеттерін орындауы кезінде оны әкімшілік ұстап алуға, сондай-ақ жете тексеруге және мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкері пайдаланатын арнаулы көлік құралдарын жете тексеруге жол берілмейді.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерінің қызметтік міндеттерін орындауына байланысты мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерінің, сондай-ақ оның отбасы мүшелерінің денсаулығы мен мүлкіне келтірілген залал Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес өтеледі.

15-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің жауаптылығы

      Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлері өздерінің қызметтік міндеттерін орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген қылмыстық, әкімшілік, азаматтық-құқықтық, тәртіптік жауаптылықта болады.

4-тарау. МЕМЛЕКЕТТІК ФЕЛЬДЪЕГЕРЛІК ҚЫЗМЕТ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРІНЕ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ ОТБАСЫ МҮШЕЛЕРІНЕ ӘЛЕУМЕТТІК КЕПІЛДІКТЕР

16-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлеріне және олардың отбасы мүшелеріне әлеуметтік кепілдіктер

      1. Осы Заңда және Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында белгіленген, мемлекеттік фельдъегерлік қызметте қызмет атқарудың ерекше сипаты және қызметкерлердің жауаптылығы қосымша әлеуметтік құқықтармен және жеңілдіктермен өтеледі.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерінің бiр елді мекеннен кемінде елу километрден асатын қашықтықтағы екiншiсіне көшуiне байланысты қызмет бабымен орын ауыстыруы және ілгерілеуі кезінде қызметкердің өзiне екi айлық ақшалай қамтым мөлшерінде және онымен бiрге көшкен әрбiр отбасы мүшесiне оның айлық ақшалай қамтымының жартысы мөлшерінде көтерме жәрдемақы төленедi.

      Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерінің қызмет бабымен орын ауыстыруы және ілгерілеуі кезінде оған он тоннаға дейінгі жеке мүлкін тасымалдауға, сондай-ақ онымен бiрге көшкен отбасы мүшелерiнің жол жүруін қоса алғанда, теміржол, су, автомобиль көлігімен жол жүруіне арналған шығындар бюджет қаражаты есебінен өтеледі.

      Қызмет бабымен орын ауыстыруы және ілгерілеуі кезінде көтерме жәрдемақыға, көлікпен жол жүруге және жеке мүлкін тасымалдауға арналған шығындардың өтелуіне құқығы бар мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің лауазымдар тізбесін уәкілетті орган айқындайды.

      3. Қызмет өткеру кезеңінде мемлекеттік наградалар - ордендермен наградталған мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлеріне қызметтен босатылған кездегі біржолғы жәрдемақы мөлшері олардың айлық ақшалай қамтымының екі айлықақысына ұлғайтылады.

      4. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерінің, оның ішінде қызмет өткеру кезеңінде қаза болған, қайтыс болған немесе хабарсыз кеткен қызметкерлерінің балаларына жергілікті атқарушы органдар тұрғылықты жері бойынша мектепке дейінгі ұйымдардан кезектен тыс орын береді.

      5. Мемлекеттік фельдъегерлік қызмет қызметкерлерін зейнетақымен қамсыздандыру, мүгедектігі бойынша мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылар төлеу Қазақстан Республикасының әлеуметтік қорғау туралы заңнамасында белгіленген тәртіппен және шарттарда жүзеге асырылады.

      Ескерту. 16-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 20.04.2023 № 226-VII (01.07.2023 бастап қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

5-тарау. ҚОРЫТЫНДЫ ЕРЕЖЕЛЕР

17-бап. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметті қаржыландыру және материалдық-техникалық қамтамасыз ету

      1. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің жұмысын қаржыландыру және материалдық-техникалық қамтамасыз ету Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен бюджет қаражаты есебінен жүзеге асырылады.

      2. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметті атыс қаруымен және өзге де қарумен, арнаулы құралдармен, заттай мүлікпен қамтамасыз ету Қазақстан Республикасының ішкі істер органдары үшін белгіленген нормаларға сәйкес жүзеге асырылады.

      3. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің филиалдарын немесе қызметкерлерін осы Заңның 3-бабы 1-тармағының 1), 2) және 3) тармақшаларында айқындалған органдардың тікелей үй-жайларында орналастыру кезінде материалдық-техникалық қамтамасыз ету, оның ішінде оларды осындай органдардың мемлекеттік фельдьегерлік байланыстың көрсетілетін қызметтеріне қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін қажетті үй-жайларды, көлік құралдары мен байланыс құралдарын бөлу, оларды беру, күтіп-ұстау және оларға қызмет көрсету жөніндегі шығыстар ескеріле отырып, осы органдардың қаражаты есебінен жүзеге асырылады.

      4. Мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің бюджет қаражаты есебінен құралған және сатып алынған мүлкі мемлекеттік меншік болып табылады. Осындай мүлікті жедел басқаруды мемлекеттік фельдъегерлік қызмет Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүзеге асырады.

18-бап. Осы Заңды қолданысқа енгізу тәртібі

      Осы Заң алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті Қ. ТОҚАЕВ

On the State Courier Communication

The Law of the Republic of Kazakhstan dated June 29, 2021 No. 57-VII LRК.

      Unofficial translation

      This Law shall govern public relations related to the implementation by the state courier service of the Republic of Kazakhstan (hereinafter referred to as the State courier service) of activities in the provision of state courier communication services, determine the legal and organizational framework for such activities, as well as social guarantees for employees of the state courier service and members of their families.

Chapter 1. GENERAL PROVISIONS Article 1. Basic concepts used in this Law

      The following basic concepts shall be used in this Law:

      1) unclassified dispatch - dispatch that has restrictive marks "For official use", "Governmental", "Official", "Confidential", "Valuable";

      2) classified dispatch - dispatch that has the secrecy stamps of "Special Importance", "Top Secret" and "Secret";

      3) state courier communication - government courier communication that provides reception, collection, processing, accumulation, armed protection, safety, escort, transportation and delivery of correspondence;

      4) services of state courier communication - activities for the reception, collection, processing, accumulation, implementation of armed guards, ensuring the safety, escort, transportation and delivery of correspondence;

      5) authorized body - a state body exercising the functions of an authorized body concerning the state courier service;

      6) courier route - the established sequence for an employee of the state courier service for the transportation and delivery of correspondence on the interstate (intercity) and city routes;

      7) correspondence – classified and unclassified dispatches (packages, post-packages, parcels, packs, hardware) delivered to the addressee.

Article 2. Appointment of the state courier service

      1. The state courier service shall be intended to provide state courier communication of state bodies of the Republic of Kazakhstan and other organizations in accordance with this Law with the protection of information constituting state secrets.

      Correspondence of officials and state bodies of the Republic of Kazakhstan, defined by Article 3 of this Law, shall be inviolable and shall not be subject to inspection and detention, except as provided by the laws of the Republic of Kazakhstan.

      The unified system of state courier communication shall be formed by the state courier service and its branches.

      The State Courier Service shall be a legal entity in the organizational and legal form of a republican state institution, shall have a valid name, seals with the image of the State Emblem of the Republic of Kazakhstan, stamps, standard forms in Kazakh and Russian languages, its symbol, as well as bank accounts, including those in foreign currency, in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan. The description and approval of the symbol of the state courier service shall be carried out by the authorized body.

      2. The regulations on the state courier service, the rules for organizing the activities of the state courier service and provision of state courier communication services, as well as the list of users of state courier communication services are approved by the authorized body.

      3. It shall be prohibited to interfere in the activities of the state courier service in the exercise of its powers.

      Footnote. Article 2 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 19.04.2023 No. 223-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication).

      4. The structure and staff of the state courier service shall be approved by the authorized body.

Article 3. Objectives of the state courier communication

      1. The objectives of the state courier communication shall be:

      1) delivery of correspondence originating from (sent to) the President of the Republic of Kazakhstan, the First President of the Republic of Kazakhstan – Elbasy, the Chairmen of the Chambers of the Parliament of the Republic of Kazakhstan, the Chairman of the Security Council of the Republic of Kazakhstan, the Prime Minister of the Republic of Kazakhstan, the State Adviser of the Republic of Kazakhstan, the Commissioner for Human Rights in the Republic of Kazakhstan, the heads of the Administration of the President of the Republic of Kazakhstan, the Office of the First President of the Republic of Kazakhstan – Elbasy and the Office of the Government of the Republic of Kazakhstan, with delivery at the location of these officials, including outside the Republic of Kazakhstan;

      2) delivery of correspondence of state bodies of the Republic of Kazakhstan and other organizations, determined by the list of users of state courier services;

      3) delivery of correspondence coming from (sent to) the heads of state, heads of governments, authorities and administrations of the member states of the Commonwealth of Independent States, in accordance with the Agreement on Intergovernmental Courier communication;

      4) implementation of armed security and ensuring the safety of classified dispatches within the competence established by the legislation of the Republic of Kazakhstan;

      5) implementation of international cooperation on issues related to the conduct of state courier communication.

      2. Other objectives of the state courier communication may be established by the laws of the Republic of Kazakhstan and other regulatory legal acts of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 3 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 05.11.2022 No. 157-VII (shall come into effect ten calendar days after the day of its first official publication); dated 19.04.2023 No. 223-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 4. Legal basis for the organization of state courier communication

      1. The legal basis for the organization of state courier communication shall be the Constitution of the Republic of Kazakhstan, this Law and other regulatory legal acts of the Republic of Kazakhstan.

      2. If an international treaty ratified by the Republic of Kazakhstan establishes other rules than those contained in this Law, then the rules of the international treaty shall apply.

Article 5 Principles of organizing state courier communication

      The principles of organizing state courier communication shall be:

      1) legality;

      2) guaranteed safety of correspondence during its delivery;

      3) efficiency in the delivery of correspondence;

      4) organizational unity of the state courier communication system;

      5) safety of state secrets and other secrets protected by law;

      6) unity of command and subordination (subordinacy).

Article 6. Management of the state courier service

      1. The state courier service shall be led by the head of the state courier service, appointed to and dismissed by the head of the authorized body.

      2. Head of the state courier service shall:

      1) manage a unified system of state courier service on the principle of unity of command and subordination (subordinacy);

      2) submit for consideration by the authorized body proposals on changing the structure and staff of the state courier service;

      3) appoint, promote, dismiss, impose disciplinary sanctions, encourage and reward employees and personnel of the state courier service;

      4) submit to the head of the authorized body a presentation on a candidate for appointment to the position of deputy head of the state courier service;

      5) report to the head of the authorized body on the activities of the state courier service;

      6) within the limits of his powers, issue orders and give instructions that are obligatory for execution;

      7) delegate powers to his deputies, heads of structural subdivisions and branches of the state courier service;

      8) represent the state courier service in the state bodies of the Republic of Kazakhstan and international organizations;

      9) organize work to combat corruption in the state courier service;

      10) exercise other powers assigned to him/her by this Law and other regulatory legal acts of the Republic of Kazakhstan.

Article 7. Interaction of the state courier service with state bodies of the Republic of Kazakhstan and transport organizations

      1. The State Courier Service shall perform the objectives assigned to it through interaction with the state bodies of the Republic of Kazakhstan.

      2. State bodies of the Republic of Kazakhstan, included in the list of users of state courier communication services, and their territorial divisions shall be obliged to interact with the state courier service within their powers on the organization of transportation and delivery of correspondence and ensuring conditions for its guaranteed safety, as well as to assist employees of the state courier service in the performance of their duties.

      Interaction shall be carried out by joint decisions of the state courier service and the relevant state bodies of the Republic of Kazakhstan.

      3. Transport organizations that carry out regular transportation along the routes established for international and domestic communications shall not be entitled to refuse to conclude contracts for the transportation of correspondence, except in cases where it is impossible to provide transportation services in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan.

Chapter 2. POWERS OF THE STATE COURIER SERVICE Article 8. Rights of the state courier service

      1. The State Courier Service shall be granted the right to:

      1) transport correspondence and the employees of the state courier service accompanying it along the existing routes of air, rail, road and other modes of transport at the rates established for transport;

      2) use on a contractual basis separate premises of organizations, regardless of the form of ownership, operating in the field of transport, at airports, seaports and railway stations, for temporary placement of correspondence and employees of the state courier service accompanying it;

      3) book and purchase out of turn travel documents for all types of transport, taking into account the specifics provided for by the Law of the Republic of Kazakhstan "On Public Procurement", with payment at the rates established for the corresponding type of transport.

      The boarding of armed employees of the state courier service on air, sea, river vessels and on trains shall be carried out before the start of the general boarding of passengers;

      4) use motor vehicles without any distinctive inscriptions and special colour graphic colouring, equipped with hidden blue and red flashing beacons, special sound signals and means of communication. Automobile vehicles of the state courier service shall be classified as "special" without any distinctive inscriptions and may not be used in the interests of state bodies of the Republic of Kazakhstan and state organizations without the consent of the state courier service, except for cases of martial law and wartime, and also a state of emergency;

      5) use, within its competence, special means of protection and communication to ensure guaranteed safety during the delivery of correspondence. The special means of protection and communication used by the state courier service, as well as the methods of their application, must not pose a threat to life and (or) health of people and (or) cause environmental damage;

      6) carry out on a contractual basis work on the delivery of correspondence of organizations in accordance with the list of users of state courier services.

      2. Other rights of the state courier service may be established by the laws of the Republic of Kazakhstan.

Article 9. Obligations of the state courier service

      1. The state courier service shall be obliged to:

      1) organize and ensure the delivery of correspondence of state bodies of the Republic of Kazakhstan and officials specified in subparagraphs 1), 2) and 3) of paragraph 1 of Article 3 of this Law;

      2) establish and improve permanent courier routes;

      3) carry out measures for armed protection and ensuring the guaranteed safety of the delivered correspondence, up to its destruction, when it is not possible to ensure its guaranteed safety;

      4) ensure the safety of state secrets and other secrets protected by law in their activities;

      5) provide mobilization training of the state courier service for work during the period of mobilization, martial law and wartime;

      6) interact within its competence with the courier services of the states-participants of the Agreement on Intergovernmental Courier communication;

      7) organize professional service and physical training of employees of the state courier service;

      8) to carry out measures to ensure the personal safety of employees of the state courier service;

      9) develop the procedure for receiving, collecting, processing, accumulating, carrying out the armed protection, ensuring the safety, escort, transportation and delivery of correspondence, its maximum volumes, norms and types approved by the authorized body.

      2. Other duties of the state courier service may be established by the laws of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 9 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 19.04.2023 No. 223-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication).

Chapter 3 LEGAL STATUS OF EMPLOYEES AND PERSONNEL OF THE STATE COURIER SERVICE Article 10 Personnel of the state courier service

      1. The personnel of the state courier service shall consist of employees who are in the personnel of internal affairs bodies and employees. Employees of the state courier service shall be provided with firearms and other weapons, special means of protection and communication.

      2. The number of employees and personnel of the state courier service shall be approved by the Government of the Republic of Kazakhstan.

Article 11. Employees of the state courier service

      1. The procedure and conditions for service by employees of the state courier service shall be determined in accordance with the Law of the Republic of Kazakhstan "On Law Enforcement Service".

      2. Labor relations of employees of the state courier service are regulated by the Labor Code of the Republic of Kazakhstan with the specifics provided for by the Law of the Republic of Kazakhstan "On Law Enforcement Service".

Article 12. Personnel of the state courier service

      The labour activity of personnel of the state courier service shall be regulated by the Labor Code of the Republic of Kazakhstan and the Law of the Republic of Kazakhstan "On the Public Service of the Republic of Kazakhstan".

Article 13. The legal status of employees of the state courier service

      1. Employees of the state courier service in the performance of their duties shall be representatives of the authorities and shall be under the protection of the state.

      2. Employees of the state courier service shall have the right to carry, store and use firearms and other weapons, special means, use physical force, including fighting techniques. The procedure for the use of firearms and other weapons, special means and physical force by employees of the state courier service is determined by the Law of the Republic of Kazakhstan "On Law Enforcement Service".

      3. An employee of the state courier service shall be issued an official ID to confirm his identity and authority.

      4. Failure to comply with the legal requirements of employees of the state courier service, insult, resistance, threat of violence or encroachment on their life, health, honour and dignity, property, other actions that impede the performance of their duties, as well as encroachment on life, health, honour, the dignity and property of their family members, close relatives in connection with the performance by employees of the state courier service of official duties and official duty entail liability established by the laws of the Republic of Kazakhstan.

      5. Upon receipt of an order, instructions that are contrary to the laws of the Republic of Kazakhstan, an employee of the state courier service must be guided by the laws of the Republic of Kazakhstan.

      6. Employees of the state courier service shall be subject to restrictions, obligations and prohibitions established by the Law of the Republic of Kazakhstan "On Law Enforcement Service" and other laws of the Republic of Kazakhstan.

      7. Employees of the state courier service, in the performance of their official duties, within the limits and in the manner prescribed by the legislation of the Republic of Kazakhstan, have the right to:

      1) unimpeded, free and priority access, including on vehicles of the state courier service, to the places of delivery of correspondence to the state bodies of the Republic of Kazakhstan and organizations, regardless of their organizational and legal form, to the places of parking of aircraft, trains, automobile, sea and river transport upon presentation of an official ID;

      2) unhindered boarding with firearms and other weapons, special means before the general boarding of passengers on all types of vehicles belonging to transport organizations carrying out regular transportation along the routes established for international and intra-republican communications.

      The order of transportation of firearms and other weapons, special means by air transport by employees of the state courier service is determined by the authorized body;

      3) other rights established by the Law of the Republic of Kazakhstan "On Law Enforcement Service".

      Footnote. Article 13 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 19.04.2023 No. 223-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 14 Guarantee of personal safety and legal protection of employees of the state courier service

      1. When an employee of the state courier service performs his official duties for the delivery of correspondence, his/her administrative detention, as well as personal search and search of special vehicles used by an employee of the state courier service, shall be prohibited.

      2. Damage caused to the health and property of an employee of the state courier service, as well as family members of an employee of the state courier service in connection with the performance of his/her official duties, shall be compensated in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan.

Article 15. Responsibility of employees of the state courier service

      For non-performance or improper performance of their official duties, employees of the state courier service shall bear criminal, administrative, civil, disciplinary liability established by the laws of the Republic of Kazakhstan.

Chapter 4 SOCIAL GUARANTEES FOR EMPLOYEES OF THE STATE COURIER SERVICE AND MEMBERS OF THEIR FAMILIES Article 16. Social guarantees for employees of the state courier service and members of their families

      1. The special nature of serving in the state courier service and the responsibility of employees established by this Law and other laws of the Republic of Kazakhstan shall be compensated by additional social rights and benefits.

      2. When moving and promoting an employee of the state courier service, associated with moving from one settlement to another for more than fifty kilometres, he/she shall be paid a lifting allowance in the amount of two months' allowance for the employee and half of his/her monthly allowance for each family member who moved with him/her.

      When moving and promoting an employee of the state courier service, he/she shall be reimbursed at the expense of budgetary funds for the transportation of up to ten tons of his property, as well as travel by rail, water, and road transport, including the travel of family members who moved with him/her.

      The list of positions of employees of the state courier service who are entitled to a relocation allowance, reimbursement of transportation costs and transportation of their own property during relocation and promotion is determined by the authorized body.

      3. For employees of the state courier service, awarded during the period of service with state awards - orders, the size of the one-time allowance upon dismissal shall be increased by two salaries of their monthly monetary allowance.

      4. Local executive bodies shall provide, out of turn, places in preschool organizations at the place of residence for children of employees of the state courier service, including those who died, deceased or went missing during their service.

      5. Pension provision of employees of the state courier service, payment of state social allowances for disability are carried out in accordance with the procedure and conditions established by the legislation of the Republic of Kazakhstan on social protection.

      Footnote. Article 16 as amended by the Laws of the Republic of Kazakhstan dated 19.04.2023 No. 223-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication); dated 20.04.2023 No. 226-VII (shall be enforced from 01.07.2023).

Chapter 5. FINAL PROVISIONS Article 17 Financing and logistical support of the state courier service

      1. Financing and logistical support of the activities of the state courier service shall be carried out at the expense of budgetary funds in the manner prescribed by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      2. Provision of the state courier service with firearms and other weapons, special means, clothing property shall be carried out in accordance with the standards established for the internal affairs bodies of the Republic of Kazakhstan.

      3. When placing branches or employees of the state courier service directly in the premises of the bodies specified in subparagraphs 1), 2) and 3) of paragraph 1 of Article 3 of this Law, their material and technical support, including the allocation of premises, vehicles and means of communication, necessary to meet the needs of such bodies in the services of state courier communication, taking into account the costs of their provision, maintenance and service, shall be carried out at the expense of these bodies.

      4. The property of the state courier service, created and acquired at the expense of budgetary funds, shall be the state property. The state courier service shall carry out operational management of such property in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan.

Article 18. Procedure for the entry into force of this Law

      This Law shall enter into force ten calendar days after the day of its first official publication.

      President
of the Republic of Kazakhstan
K. TOKAYEV