Онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы

Қазақстан Республикасының Заңы 2023 жылғы 10 шiлдедегi № 18-VIII ҚРЗ.

      ЗҚАИ-ның ескертпесі!
      Қолданысқа енгізілу тәртібін 25-баптан қараңыз
      ЗҚАИ-ның ескертпесі!
      Қолданушыларға ыңғайлы болуы үшін ЗҚАИ мазмұнды жасады.

      Осы Заң Қазақстан Республикасының аумағында жұмыс істейтін онлайн-платформаларға байланысты қоғамдық қатынастарды, сондай-ақ Қазақстан Республикасының аумағында онлайн-жарнаманы жасау, орналастыру, тарату және сақтау процесінде туындайтын қоғамдық қатынастарды реттейді.

1-тарау. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын негізгі ұғымдар

      Осы Заңда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) аккаунт – онлайн-платформаны пайдаланушының онлайн-платформада тіркелгеннен кейін жасалатын дербес парақшасы;

      2) демеушілік контент – онлайн-платформаны пайдаланушының өзі және (немесе) демеуші жасайтын аккаунтта орналастыру арқылы онлайн-платформаларды пайдаланушылар тарататын онлайн-платформалардағы контенттің бір түрі;

      3) жалған ақпарат – шындыққа сай келмейтін не қамтылған фактілер едәуір бұрмаланған, адамдар, заттар, оқиғалар, құбылыстар мен процестер туралы жалған түсінік қалыптастыратын, кез келген нысанда тіркелген ақпарат;

      4) жария қоғамдастық – онлайн-платформаны пайдаланушы онлайн-платформада тіркеген, онлайн-платформаларды пайдаланушылардың беймәлім саны үшін ақпарат орналастырылатын парақша;

      5) жария қоғамдастық модераторы – онлайн-платформаның меншік иесі және (немесе) оны пайдаланушы болып табылатын, онлайн-платформадағы контентті орналастыру және (немесе) жою, және (немесе) редакциялау құқығы берілген тұлға;

      6) инфлюенсер (блогер) – онлайн-платформада тұлғалардың беймәлім тобына арналған ақпаратты кәсіпкерлік қызмет мақсатында жариялайтын онлайн-платформаны пайдаланушы;

      7) лездік хабар алмасу сервисі – қаржылық көрсетілетін қызметтер ұсынуға және электрондық коммерцияға арналған бағдарламалық қамтылымды қоспағанда, телекоммуникация желілерін пайдалана отырып нақты уақыт режимінде лездік хабар алмасуға не оларды нақты айқындалған тұлғаға (тұлғаларға) беруге арналған және (немесе) онлайн-платформаны пайдаланушылар сол үшін қолданатын бағдарламалық қамтылым;

      8) онлайн-жарнама – онлайн-платформаларды пайдаланушылар және (немесе) онлайн-платформалардың меншік иелері таргеттелген жарнама және (немесе) демеушілік контент, және (немесе) өзге де ақпарат түрінде жасайтын және (немесе) орналастыратын, және (немесе) тарататын, және (немесе) сақтайтын, тұлғалардың беймәлім тобына арналған онлайн-платформалардағы жарнама;

      9) онлайн-жарнаманы таратушы – онлайн-жарнаманы жасауды және (немесе) орналастыруды, және (немесе) таратуды жүзеге асыратын онлайн-платформаны пайдаланушы;

      10) онлайн-платформа – қаржылық көрсетілетін қызметтер ұсынуға және электрондық коммерцияға арналған интернет-ресурсты және (немесе) интернет желісінде жұмыс істейтін бағдарламалық қамтылымды, және (немесе) лездік хабар алмасу сервисін қоспағанда, онлайн-платформаны пайдаланушының өзі ашқан аккаунт, жария қоғамдастық арқылы онлайн-платформадағы контентті алуға, жасауға және (немесе) орналастыруға, және (немесе) таратуға, және (немесе) сақтауға арналған интернет-ресурс және (немесе) интернет желісінде жұмыс істейтін бағдарламалық қамтылым, және (немесе) лездік хабар алмасу сервисі;

      11) онлайн-платформадағы контент (бұдан әрі – контент) – онлайн-платформаны пайдаланушы белгілерді және (немесе) сигналдарды, және (немесе) дауыстық ақпаратты, және (немесе) жазбаша мәтінді, және (немесе) бейнені, және (немесе) дыбыстарды, және (немесе) аудиокөрнекі нысанды қабылдап алу және (немесе) тұлғалардың нақты айқындалған немесе беймәлім тобына беру арқылы алатын және (немесе) жасайтын, және (немесе) орналастыратын және (немесе) тарататын, және (немесе) сақтайтын онлайн-платформадағы ақпарат;

      12) онлайн-платформаның меншік иесі – онлайн-платформаға меншік құқығын иеленетін жеке және (немесе) заңды тұлға;

      13) онлайн-платформаның ұсынымдық жүйесі – онлайн-платформа контентінің өз интерфейсіндегі басымдығын, сондай-ақ іздеу нәтижелерінің басымдығын айқындайтын толық немесе ішінара автоматтандырылған онлайн-платформа жүйесі;

      14) онлайн-платформаны пайдаланушы (бұдан әрі – пайдаланушы) – онлайн-платформада өзінің дербес деректерін тіркеген және (немесе) ұсынған, және (немесе) сәйкестендіруден өткен жеке және (немесе) заңды тұлға;

      15) профайлинг – пайдаланушылардың қалауын және (немесе) қызығушылықтарын айқындауға бағытталған алгоритмдер жиынтығы;

      16) таргеттелген онлайн-жарнама – профайлинг негізінде айқындалатын нысаналы топтарға арналған және пайдаланушыларды қамтуды ұлғайтуға және (немесе) оның басымдығын, оның ішінде онлайн-платформаның ұсынымдық жүйесін пайдалана отырып арттыруға бағытталған онлайн-жарнама;

      17) уәкілетті орган – онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы мемлекеттік реттеуді жүзеге асыратын орталық атқарушы орган.

2-бап. Қазақстан Республикасының онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы заңнамасы

      1. Қазақстан Республикасының онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы заңнамасы Қазақстан Республикасының Конституциясына негізделеді, осы Заңнан және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінен тұрады.

      2. Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шарттар осы Заңнан басым болады. Қазақстан Республикасы қатысушысы болып табылатын халықаралық шарттардың Қазақстан Республикасы аумағында қолданылу тәртібі мен талаптары Қазақстан Республикасының заңнамасында айқындалады.

      3. Осы Заңның күші, егер басқа жеке және (немесе) заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделері және Қазақстан Республикасы заңдарының талаптары бұзылмайтын болса, лездік хабар алмасу сервистерін жеке басының және отбасының мұқтаждары үшін пайдалану кезінде пайдаланушылар арасында туындайтын қатынастарға қолданылмайды.

3-бап. Осы Заңның мақсаттары мен міндеттері

      1. Осы Заңның мақсаты онлайн-платформалардың жұмыс істеуінің, сондай-ақ онлайн-жарнаманы жасаудың, орналастырудың, таратудың және сақтаудың, құқыққа қайшы контентті болғызбаудың және оның жолын кесудің құқықтық негіздерін айқындау болып табылады.

      2. Осы Заңның міндеттері мыналар болып табылады:

      1) онлайн-платформалардың жұмыс істеуінің ашықтығын қамтамасыз ету;

      2) Қазақстан Республикасының ақпараттық кеңістігінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету;

      3) құқыққа қайшы контентке жол бермеу;

      4) онлайн-платформаларда балаларды денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттан қорғау;

      5) Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген шекте адамның және азаматтың дербес деректерін жинау және өңдеу кезінде оның құқықтары мен бостандықтарының қорғалуын қамтамасыз ету.

4-бап. Осы Заңның қағидаттары

      Осы Заңның қағидаттары мыналар болып табылады:

      1) адамның және азаматтың онлайн-платформаларда ақпаратты Қазақстан Республикасының заңдарында тыйым салынбаған кез келген тәсілмен еркін алу және тарату құқықтарын қамтамасыз ету және қорғау;

      2) онлайн-платформаларда сөз және шығармашылық еркіндігін қамтамасыз ету;

      3) Қазақстан Республикасының азаматтары болып табылатын пайдаланушылар туралы ақпаратты жинау, жинақтау және тарату кезінде заңдылықты қамтамасыз ету;

      4) онлайн-платформаларда Қазақстан Республикасы азаматтарының мүдделерін мемлекеттік қорғауды қамтамасыз ету;

      5) онлайн-платформалардың меншік иелері және оларды пайдаланушылар Қазақстан Республикасының заңнамасын бұзған жағдайда олардың құқықтарын шектеу.

5-бап. Онлайн-платформалардың тілі

      1. Онлайн-платформаның меншік иесі қазақ тілінде интерфейсті пайдалануға, сондай-ақ онлайн-платформаның пайдаланушы келісімімен, соның ішінде оның негізгі шарттарының қысқаша баяндалуымен танысуға мүмкіндік жасайды.

      2. Онлайн-платформаның меншік иесі контенттің қазақ тіліне автоматты түрде аударылуына мүмкіндік жасайды.

      3. Онлайн-платформаның меншік иесі Қазақстан Республикасы заңнамасының бұзылуына жол бермеу мақсатында контентті қазақ тілінде модерациялауды қамтамасыз етеді.

2-тарау. ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМАЛАР ЖӘНЕ ОНЛАЙН-ЖАРНАМА САЛАСЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУ

6-бап. Онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы мемлекеттік реттеу

      1. Онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы мемлекеттік реттеу Қазақстан Республикасының онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы заңнамасының сақталуын мемлекеттік бақылау арқылы жүзеге асырылады.

      2. Қазақстан Республикасының онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы заңнамасының сақталуын мемлекеттік бақылауды уәкілетті орган Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне және осы Заңға сәйкес бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау нысанында жүзеге асырады.

      3. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтардың дер кезінде жолын кесу және оларға жол бермеу, бақылау субъектілеріне бұзушылықтарды өз бетінше жою құқығын беру және оларға әкімшілік жүктемені азайту бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылаудың мақсаты болып табылады.

      4. Онлайн-платформалардың жұмыс істеуі, онлайн-жарнаманы жасау, орналастыру, тарату бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау объектісі болып табылады.

      Жария қоғамдастықтардың модераторлары, онлайн-жарнаманы таратушылар бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау субъектілері болып табылады.

      5. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған кезде бұзушылықтарды жою туралы ұсыным бұзушылықтар анықталған күннен бастап бес жұмыс күнінен кешіктірілмейтін мерзімде ресімделіп, жіберіледі.

      6. Бұзушылықтарды жою туралы ұсыным бақылау субъектісіне қолын қойғызып, жеке өзіне немесе бұзушылықтарды жою туралы ұсынымды жөнелту және алу фактілерін растайтын өзге де тәсілмен табыс етілуге тиіс.

      Төменде санамаланған тәсілдердің бірімен жіберілген бұзушылықтарды жою туралы ұсыным мынадай жағдайларда:

      1) қолма-қол – бұзушылықтарды жою туралы ұсынымда оны алғаны туралы белгі қойылған күннен бастап;

      2) поштамен – пошта жөнелтілімін тапсырысты хатпен алғаны туралы хабардар етілген күннен бастап;

      3) электрондық тәсілмен – сұрау салынған кезде бақылау субъектісінің хатта көрсетілген электрондық мекенжайына жөнелтілген күннен бастап табыс етілді деп есептеледі.

      7. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы ұсыным табыс етілген күнінен кейінгі күннен бастап үш жұмыс күні ішінде орындалуға тиіс.

      8. Бақылау субъектісі бұзушылықтарды жою туралы ұсынымда көрсетілген бұзушылықтармен келіспеген жағдайда бұзушылықтарды жою туралы ұсынымды жіберген уәкілетті органға бұзушылықтарды жою туралы ұсыным табыс етілген күннен кейінгі күннен бастап үш жұмыс күні ішінде қарсылығын жіберуге құқылы.

      9. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау тоқсанына бір реттен жиілетпей жүргізіледі.

7-бап. Қазақстан Республикасы Үкіметінің онлайн-платформалар және онлайн- жарнама саласындағы құзыреті

      Қазақстан Республикасының Үкіметі:

      1) онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы мемлекеттік саясаттың негізгі бағыттарын әзірлейді;

      2) өзіне Қазақстан Республикасының Конституциясында, Қазақстан Республикасының заңдарында және Қазақстан Республикасы Президентінің актілерінде жүктелген өзге де функцияларды орындайды.

8-бап. Уәкілетті органның құзыреті

      Уәкілетті орган:

      1) онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруды қамтамасыз етеді;

      2) өз құзыреті шегінде онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы нормативтік құқықтық актілерді әзірлейді және бекітеді;

      3) орталық және жергілікті атқарушы органдардың онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы қызметін үйлестіреді;

      4) онлайн-платформаларға мониторингті жүзеге асырады;

      5) Қазақстан Республикасының онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы заңнамасының талаптарын бұзу анықталған кезде нұсқамалар береді;

      6) онлайн-платформаның меншік иесінен және (немесе) заңды өкілінен бір тәулікте пайдаланушылар саны туралы ақпаратты сұратады;

      7) онлайн-платформада пайдаланушылар санын айқындау функциясы болмаған жағдайда пайдаланушылар санын айқындайды;

      8) онлайн-платформалардың меншік иелерінен және (немесе) заңды өкілдерінен сот актілері, Қазақстан Республикасының құқық қорғау немесе арнаулы мемлекеттік органдарының сұрау салуы негізінде пайдаланушылар туралы мәліметтерді сұратады;

      9) осы Заңда, Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында, Қазақстан Республикасы Президентінің және Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілерінде көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

3-тарау. ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМАЛАРДЫҢ ЖҰМЫС ІСТЕУІНІҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ РЕЖИМІ

9-бап. Онлайн-платформалардың Қазақстан Республикасының аумағында жұмыс істеуінің құқықтық режимі

      1. Онлайн-платформаларға бір ай ішіндегі орташа тәуліктік қолжетімділігі Қазақстан Республикасының аумағындағы бір жүз мыңнан астам пайдаланушыны құрайтын онлайн-платформалардың меншік иелері және (немесе) өзге де заңды өкілдері Қазақстан Республикасының аумағында қызметін жүзеге асыру үшін Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексінде белгіленген талаптарға сәйкес уәкілетті органмен өзара іс-қимыл жасау жөніндегі өзінің заңды өкілін тағайындайды.

      Осы тармақтың бірінші бөлігі хабар алмасу жөніндегі корпоративішілік сервистердің, электрондық пошта қызметтерінің функцияларын жүзеге асыратын лездік хабар алмасу сервистеріне қолданылмайды.

      2. Уәкілетті орган Қазақстан Республикасының аумағындағы онлайн-платформалардың заңды өкілдерінің тізілімін өзі айқындаған тәртіппен жүргізеді.

      3. Онлайн-платформалардың мынадай функциялары болуға тиіс:

      1) Қазақстан Республикасының аумағында пайдаланушылар санын айқындау;

      2) осы Заңның 11-бабында белгіленген пайдаланушылардың шағым беруі және оның алынғандығын автоматты түрде растау.

      Онлайн-платформаның интерфейсі шешім қабылдауда пайдаланушыны жаңылыстырмауға немесе оған өзгедей түрде кедергі келтірмеуге тиіс.

      4. Онлайн-платформалардың меншік иелері және (немесе) заңды өкілдері:

      1) құқыққа қайшы контенттің Қазақстан Республикасының аумағында таралуына қарсы іс-қимыл шараларын қабылдауға;

      2) уәкілетті органның сұрау салуын алғаннан кейін жиырма төрт сағат ішінде оны қарауға;

      3) заңды күшіне енген сот актілерінің орындалуын қамтамасыз етуге;

      4) мемлекеттік органдардың нұсқамалары, ұсынымдары, хабарламалары, шешімдері бойынша "Байланыс туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 41-1-бабында белгіленген шараларды қабылдай отырып, оларды қабылдап алуды, қарауды қамтамасыз етуге;

      5) адамның және азаматтың өміріне немесе қауіпсіздігіне қатер төндіретін құқыққа қайшы контент анықталған жағдайда Қазақстан Республикасының құқық қорғау органдарын дереу хабардар етуге;

      6) уәкілетті органға құқыққа қайшы контентке қарсы іс-қимыл шаралары туралы ақпарат беруге;

      7) онлайн-платформа жұмыс істеген соңғы алты айда Қазақстан Республикасының аумағында пайдаланушылардың орташа статистикалық ай сайынғы саны туралы ақпаратты ашық қолжетімді етіп орналастыруға;

      8) кәмелетке толмағандардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі шараларды қабылдауға;

      9) сот актілері, Қазақстан Республикасының құқық қорғау немесе арнаулы мемлекеттік органдарының сұрау салуы негізінде уәкілетті орган сұрататын пайдаланушылар туралы мәліметтерді ұсынуға;

      10) уәкілетті органның нұсқамасы негізінде Қазақстан Республикасының аумағында құқыққа қайшы контентті, балаға қатысты кибербуллинг деп танылған ақпаратты орналастыратын және тарататын аккаунттар қызметін тоқтата тұруға міндетті.

10-бап. Онлайн-платформалардағы дербес деректерді қорғау ерекшеліктері

      Онлайн-платформаның меншік иесі және (немесе) заңды өкілі онлайн-платформадағы дербес деректерді қорғау мақсатында:

      1) пайдаланушыларды тіркеу аяқталғанға дейін оларды онлайн-платформаның құпиялылық саясатымен таныстырады;

      2) дербес деректердің тұтастығын, сақталуын және құпиялылығын сақтауды қамтамасыз етеді;

      3) пайдаланушының немесе оның заңды өкілінің келісімінсіз дербес деректердің таралуына жол бермейді;

      4) пайдаланушының дербес деректерінің құпиялылығы бұзылған жағдайда оны дереу хабардар етеді;

      5) "Дербес деректер және оларды қорғау туралы" Қазақстан Республикасының Заңында көзделген өзге де міндеттерді орындайды.

11-бап. Пайдаланушылардың шағым беруі және оны өңдеу

      1. Пайдаланушы онлайн-платформаның меншік иесіне контентке, интерфейске, басқа пайдаланушыларға, онлайн-платформаның әрекеттеріне шағым беруге құқылы.

      2. Пайдаланушының шағым беру тетігі мен қағидаларын онлайн-платформаның меншік иесі айқындайды.

      Шағым беру тетігі пайдаланушы үшін қолжетімді болуға және шағымның мазмұнын сипаттау мүмкіндігін көздеуге тиіс.

      3. Онлайн-платформаның меншік иесі шағыммен жүгінген пайдаланушыға шағым алынған күннен кейінгі күннен бастап күнтізбелік жиырма күн ішінде уәжді жауап беруге міндетті.

12-бап. Онлайн-платформаның ұсынымдық жүйесі

      1. Онлайн-платформаның ұсынымдық жүйесінде пайдаланылатын параметрлер онлайн-платформаның пайдаланушы келісімінде сипатталуға тиіс.

      2. Онлайн-платформаның ұсынымдық жүйесі пайдаланушыға профайлингті пайдаланбай контентті алу мүмкіндігін беруге тиіс.

13-бап. Контентті модерациялау

      1. Онлайн-платформаның меншік иесі:

      1) контентті модерациялау жүйелерін;

      2) жасанды интеллект алгоритмдерін;

      3) онлайн-платформада кәмелетке толмағандардың қауіпсіздігін қамтамасыз етуді;

      4) құқыққа қайшы контенттің Қазақстан Республикасының аумағында орналастырылуына және таралуына қарсы іс-қимылды;

      5) Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдарымен өзара іс-қимыл жасауды жетілдіру жөніндегі шараларды қабылдауға міндетті.

      2. Онлайн-платформаның меншік иесі мынадай:

      1) анықталған жүйелік тәуекелдер;

      2) анықталған жүйелік тәуекелдерді азайту жөнінде қабылданған шаралар;

      3) автоматтандырылған модерациялау жүйелері жойған құқыққа қайшы контентті, уәкілетті органның келіп түскен нұсқамаларының, пайдаланушылар шағымдарының санын және олар бойынша қабылданған шешімдерді көрсете отырып, контентті модерациялау туралы ақпаратты қамтитын есепті жыл сайын орналастырады.

14-бап. Ақпаратты құқыққа қайшы контентке жатқызу негіздері, құқыққа қайшы контентті орналастыруды және таратуды тоқтата тұру, тоқтату

      1. Қазақстан Республикасының аумағындағы онлайн-платформаларда құқыққа қайшы контентті орналастыруға және таратуға тыйым салынады.

      Қазақстан Республикасының конституциялық құрылысын күштеп өзгертуді, оның тұтастығын бұзуды, мемлекет қауіпсіздігіне нұқсан келтіруді, соғысты, әлеуметтік, нәсілдік, ұлттық, діни, тектік-топтық және рулық астамшылықты, қатыгездік пен зорлық-зомбылыққа бас ұруды, суицидті, порнографияны, есірткі, психотроптық заттарды, сол тектестерді және прекурсорларды, сепаратизм идеяларын, алаяқтықты, ұлтаралық және конфессияаралық татулықты бұзатын ақпаратты үндеу, насихаттау немесе үгіттеу, сондай-ақ Қазақстан Республикасының мемлекеттілігіне және аумақтық тұтастығына күмән келтіретін мәлімдемелер, мемлекеттік құпияларды немесе заңмен қорғалатын өзге де құпияны ашатын ақпарат және Қазақстан Республикасының заңдарында тыйым салынған өзге де ақпарат құқыққа қайшы контент болып табылады.

      2. Құқыққа қайшы контентті орналастыруды және таратуды тоқтата тұру, тоқтату "Байланыс туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 41-1-бабына сәйкес жүзеге асырылады.

      3. Онлайн-платформаның меншік иесі және (немесе) заңды өкілі уәкілетті органның нұсқамасын алғаннан кейін жиырма төрт сағат ішінде балаға қатысты кибербуллинг деп танылған ақпаратты жою жөніндегі шараларды қабылдауға міндетті.

15-бап. Жалған ақпаратты жою

      1. Жалған ақпарат өзіне қатысты таратылған тұлға онлайн-платформаның меншік иесіне жалған ақпаратты жою туралы талаппен жүгінуге құқылы.

      2. Онлайн-платформаның меншік иесі жалған ақпаратты жоюдан бас тартқан жағдайда тұлға сотқа жүгінуге құқылы.

4-тарау. ПАЙДАЛАНУШЫЛАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ МЕН МІНДЕТТЕРІ

16-бап. Пайдаланушылардың құқықтары мен міндеттері

      1. Пайдаланушылардың Қазақстан Республикасы аумағында:

      1) Қазақстан Республикасының заңдарында тыйым салынбаған кез келген тәсілмен контентті алуға, жасауға, орналастыруға, таратуға;

      2) онлайн-платформаларда Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес еркін пікір білдіруге;

      3) өз құқықтарын, бостандықтары мен заңды мүдделерін сот тәртібімен қорғауға;

      4) аккаунт, жария қоғамдастық ашуға;

      5) онлайн-платформаның меншік иесіне немесе оның заңды өкіліне өздерінің Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген құқықтарының, бостандықтары мен заңды мүдделерінің сақталуы туралы талаппен жүгінуге;

      6) егер онлайн-платформалар ұсынатын өнімдер өз нанымдарына қайшы келсе, олардан бас тартуға;

      7) қызықтырмайтын контенттің көрсетілуін шектеуге құқығы бар.

      2. Пайдаланушылар:

      1) Қазақстан Республикасының онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы заңнамасын сақтауға;

      2) орналастырылатын, таратылатын контенттің анықтығын тексеруге;

      3) жалған ақпаратты орналастырмауға, таратпауға;

      4) құқыққа қайшы контентті орналастырмауға, таратпауға;

      5) жалған ақпарат, құқыққа қайшы контент орналастырылған, таратылған жағдайда оларды жоюға;

      6) ерікті қайырмалдықтарды жинаған кезде Қазақстан Республикасының қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға) және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл туралы заңнамасында белгіленген талаптарды сақтауға міндетті.

17-бап. Инфлюенсерлердің (блогерлердің) құқықтары мен міндеттері

      1. Инфлюенсердің (блогердің) осы Заңның 16-бабында белгіленген құқықтары болады және міндеттерді атқарады.

      2. Инфлюенсер (блогер) өзінің кәсіпкерлік қызметін Қазақстан Республикасының аумағында Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүзеге асырады.

18-бап. Бейнеленетін адамды орналастыру және тарату

      1. Пайдаланушыларға контентті орналастырған және таратқан кезде мынадай жағдайларда:

      1) егер осы адам ойын-сауық, мәдени-бұқаралық, мәдениет саласында әлеуметтік маңызы бар, спорттық-бұқаралық іс-шараларда, бейбіт жиналыстарда және өзге де жария іс-шараларда болса немесе оларға қатысса;

      2) егер контентте адамның бейнесі және осы адамның қызметтік жұмысына және (немесе) жария қызметіне байланысты мәліметтер қамтылса, сондай-ақ оны адамның өзі, оның заңды өкілі немесе уәкілетті тұлға қолжетімділігі шектелмеген дереккөздерде орналастырса, таратса;

      3) егер бейнеленетін адамды пайдалану конституциялық құрылысты қорғау, қоғамдық тәртіпті, адамның құқықтары мен бостандықтарын, халықтың денсаулығы мен имандылығын сақтау мақсатында жүзеге асырылатын болса, бейнеленетін адамның келісімі талап етілмейді.

      2. Бейнеленетін адамды пайдалана отырып, контентті орналастыру, тарату Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің 145-бабында белгіленген талаптарға сәйкес жүзеге асырылады.

5-тарау. ОНЛАЙН-ЖАРНАМАНЫ РЕТТЕУ

19-бап. Онлайн-жарнамаға қойылатын талаптар

      1. Онлайн-жарнама сәйкестендірілетін болуға және таңбалануға тиіс.

      2. Онлайн-жарнама уәкілетті орган айқындайтын тәртіппен таңбаланады.

      3. Онлайн-жарнаманы орналастыру және тарату "Жарнама туралы" Қазақстан Республикасы Заңының талаптарына сәйкес жүзеге асырылады.

20-бап. Таргеттелген онлайн-жарнама

      1. Онлайн-платформа пайдаланушыларды мәтіндік және (немесе) графикалық, және (немесе) өзге де белгілемелердің көмегімен таргеттелген онлайн-жарнаманы сәйкестендіру мүмкіндігімен қамтамасыз етеді.

      2. Таргеттелген онлайн-жарнама:

      1) контент онлайн-жарнама болып табылатынын көрсететін мәтіндік және (немесе) графикалық, және (немесе) өзге де белгілемелерді қамтуға;

      2) онлайн-жарнаманы орналастырған пайдаланушының аккаунтын белгілеуге тиіс.

      3. Пайдаланушының нәсілдік немесе ұлттық тиесілігі, саяси көзқарасы туралы деректер, жеке тұлғаны сәйкестендіруге мүмкіндік беретін биометриялық немесе дербес деректері, денсаулық жағдайы туралы ақпарат негізіндегі профайлингке тыйым салынған.

      4. Таргеттелген онлайн-жарнама онлайн-платформа кәмелетке толмаған пайдаланушы ретінде сәйкестендірген пайдаланушыларға қатысты қолданылмауға тиіс.

21-бап. Демеушілік контент

      1. Демеушілік контентте демеушіні көрсететін мәтіндік және (немесе) графикалық, және (немесе) өзге де белгілемелер болуға тиіс.

      2. Демеушілік контент:

      1) жеке немесе заңды тұлғалардың беделін түсірмеуге, олардың тауарларын, жұмыстарын, көрсететін қызметтерін кемсітпеуге;

      2) үшінші тұлғалардың алдын ала келісімінсіз олардың пікірлерін және (немесе) аудиожазбасын, және (немесе) фото- және бейнекескіндерін қамтымауға тиіс.

      3. Егер демеушілік контентте ұсынымдар, пікірлер және растайтын құжаттар болса, онда олар шынайы және тексеруге келетін болуға тиіс.

22-бап. Онлайн-жарнаманы сәйкестендіру және сақтау

      1. Онлайн-платформалар пайдаланушыларды мәтіндік және (немесе) графикалық және (немесе), өзге де белгілемелердің көмегімен онлайн-жарнаманы сәйкестендірудің техникалық мүмкіндігімен қамтамасыз етуге тиіс.

      2. Онлайн-платформаның онлайн-жарнама, оның ішінде таргеттелген онлайн-жарнама туралы ақпаратты қамтитын қауіпсіз сақтау орны болуға тиіс. Бұл ақпарат онлайн-жарнама соңғы рет орналастырылғаннан, таратылғаннан кейін бір жыл бойы сақталуға тиіс.

      Сақтау орны өз араларында онлайн-жарнама таратылған немесе таратылуы мүмкін пайдаланушылардың дербес деректерін қамтымауға тиіс.

6-тарау. ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМАЛАР ЖӘНЕ ОНЛАЙН-ЖАРНАМА САЛАСЫНДАҒЫ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ЫНТЫМАҚТАСТЫҚ

23-бап. Онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы халықаралық ынтымақтастық

      1. Қазақстан Республикасының онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы халықаралық ынтымақтастығы Қазақстан Республикасының халықаралық шарттары мен заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.

      2. Мемлекеттік органдар уәкілетті органмен келісу бойынша шет мемлекеттердің мемлекеттік органдарымен, халықаралық ұйымдармен және шетелдік заңды тұлғалармен онлайн-платформалар және онлайн-жарнама саласындағы өзара іс-қимылды жүзеге асырады.

7-тарау. ҚОРЫТЫНДЫ ЕРЕЖЕЛЕР

24-бап. Қазақстан Республикасының онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы заңнамасын бұзғаны үшін жауаптылық

      Қазақстан Республикасының онлайн-платформалар және онлайн-жарнама туралы заңнамасын бұзу Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жауаптылыққа алып келеді.

      Онлайн-платформалардың меншік иелері және (немесе) заңды өкілдері онлайн-платформаның қызметін Қазақстан Республикасының аумағында осы Заңның 9-бабында белгіленген талаптарды сақтамай жүзеге асырған жағдайда, уәкілетті орган олардың Қазақстан Республикасының аумағындағы қызметін Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес шектеуге құқылы.

25-бап. Осы Заңды қолданысқа енгізу тәртібі

      Осы Заң алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Президенті
Қ. ТОҚАЕВ

On online platforms and online advertising

The Law of the Republic of Kazakhstan dated July 10, 2023 № 18-VIII.

      Unofficial translation

      This Law regulates public relations related to online platforms operating on the territory of the Republic of Kazakhstan, as well as public relations arising in the process of production, placement, distribution and storage of online advertising on the territory of the Republic of Kazakhstan.

Chapter 1. GENERAL PROVISIONS

Article 1. Basic concepts used in this Law

      The following basic concepts are used in this Law:

      1) account – the personal page of the user of the online platform, which is created after registration on the online platform;

      2) sponsored content - a type of content on online platforms distributed by users of online platforms by placing it on an account created by the user of the online platform and (or) the sponsor;

      3) false information – information that does not correspond to reality or contains significant distortions of facts, creating a false idea about persons, objects, events, phenomena and processes, recorded in any form;

      4) public community – a page registered by a user of an online platform on an online platform that posts information for an indefinite number of users of online platforms;

      5) moderator of the public community – a person who is the owner and (or) user of the online platform, entitled to post and (or) delete and (or) edit content on the online platform;

      6) influencer (blogger) – an online platform user who publishes information on an online platform addressed to an indefinite group of persons for the purposes of entrepreneurial activity;

      7) instant messaging service – software designed and (or) used by users of the online platform for instant messaging or their transmission to a specific person (certain persons) in real time using telecommunications networks, with the exception of software designed to provide financial services and e-commerce;

      8) online advertising – advertising on online platforms produced and (or) posted, and (or) distributed, and (or) stored by users of online platforms and (or) owners of online platforms in the form of targeted advertising and (or) sponsored content, and (or) other information, intended for an indefinite group of people;

      9) distributor of online advertising - a user of an online platform engaged in the production and (or) placement and (or) distribution of online advertising;

      10) an online platform – an Internet resource and (or) software operating on the Internet, and (or) an instant messaging service designed to receive, produce and (or) post, and (or) distribute, and (or) store content on an online platform by an online platform user through an account created by him, a public community, with the exception of an Internet resource and (or) software operating on the Internet, and (or) an instant messaging service designed to provide financial services and e-commerce;

      11) content on the online platform (hereinafter referred to as content) – information received and (or) produced, and (or) posted, and (or) distributed, and (or) stored by the user of the online platform through the reception and (or) transmission of signs and (or) signals, and (or) voice information, and (or) written text, and (or) images, and (or) sounds, and (or) audiovisual form on an online platform to a specifically defined or indefinite group of persons;

      12) the owner of the online platform - an individual and (or) a legal entity that has the right of ownership of the online platform;

      13) the online platform recommendation system - a fully or partially automated online platform system that determines the priority of the online platform content on its interface, as well as the priority of search results;

      14) the user of the online platform (hereinafter referred to as the user) - an individual and (or) a legal entity that has registered and (or) provided their personal data, and (or) has been identified on the online platform;

      15) profiling – a set of algorithms aimed at determining the preferences and (or) interests of users;

      16) targeted online advertising – online advertising intended for target groups determined on the basis of profiling, and aimed at increasing user coverage and (or) increasing its priority, including using the recommendation system of the online platform;

      17) authorized body – the central executive body that carries out state regulation in the field of online platforms and online advertising.

Article 2. Legislation of the Republic of Kazakhstan on online platforms and online advertising

      1. The legislation of the Republic of Kazakhstan on online platforms and online advertising is based on the Constitution of the Republic of Kazakhstan, consists of this Law and other regulatory legal acts of the Republic of Kazakhstan.

      2. International treaties ratified by the Republic of Kazakhstan shall have priority over this Law. The procedure and conditions for the operation on the territory of the Republic of Kazakhstan of international treaties to which the Republic of Kazakhstan is a party are determined by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      3. This Law does not apply to relations arising between users when using instant messaging services for personal and family needs, unless the rights and legitimate interests of other individuals and (or) legal entities and the requirements of the laws of the Republic of Kazakhstan are violated.

Article 3. Goals and objectives of this Law

      1. The purpose of this Law is to determine the legal basis for the functioning of online platforms, as well as the production, placement, distribution and storage of online advertising, prevention and suppression of illegal content.

      2. The objectives of this Law are:

      1) ensuring the transparency of the functioning of online platforms;

      2) ensuring the security of the information space of the Republic of Kazakhstan;

      3) prevention of illegal content;

      4) protection of children on online platforms from information that harms their health and development;

      5) ensuring the protection of human and civil rights and freedoms when collecting and processing his personal data within the limits established by the laws of the Republic of Kazakhstan.

Article 4. Principles of this Law

      The principles of this Law are:

      1) ensuring and protecting the rights of a person and a citizen to freely receive and disseminate information on online platforms by any means not prohibited by the laws of the Republic of Kazakhstan;

      2) ensuring freedom of speech and creativity on online platforms;

      3) ensuring legality in the collection, accumulation and dissemination of information about users who are citizens of the Republic of Kazakhstan;

      4) ensuring state protection of the interests of citizens of the Republic of Kazakhstan on online platforms;

      5) restriction of the rights of owners of online platforms and users in case they violate the legislation of the Republic of Kazakhstan.

Article 5. Language of online platforms

      1. The owner of the online platform creates the possibility of using the interface, as well as familiarization with the user agreement of the online platform, including a summary of its main terms in the Kazakh language.

      2. The owner of the online platform creates the possibility of automatic translation of content into Kazakh.

      3. The owner of the online platform, in order to prevent violations of the legislation of the Republic of Kazakhstan, ensures the moderation of content in the Kazakh language.

Chapter 2. STATE REGULATION IN THE FIELD OF ONLINE PLATFORMS AND ONLINE ADVERTISING

Article 6. State regulation in the field of online platforms and online advertising

      1. State regulation in the field of online platforms and online advertising is carried out through state control over compliance with the legislation of the Republic of Kazakhstan on online platforms and online advertising.

      2. State control over compliance with the legislation of the Republic of Kazakhstan on online platforms and online advertising is carried out by the authorized body in the form of preventive control without visiting the subject (object) of control in accordance with the Entrepreneurial Code of the Republic of Kazakhstan and this Law.

      3. The objectives of preventive control without visiting the subject (object) of control are timely suppression and prevention of violations, granting the subjects of control the right to independently eliminate violations identified by the results of preventive control without visiting the subject (object) of control, and reducing the administrative burden on them.

      4. The object of preventive control without visiting the subject (object) of control is the functioning of online platforms, production, placement, distribution of online advertising.

      The subjects of preventive control without visiting the subject (object) of control are moderators of public communities, distributors of online advertising.

      5. If violations are detected based on the results of preventive control without visiting the subject (object) of control, a recommendation on the elimination of violations is issued and sent no later than five working days from the date of detection of violations.

      6. A recommendation on elimination of violations must be handed over to the subject of control personally under the signature or in any other way confirming the facts of sending and receiving the recommendation on the elimination of violations.

      A recommendation for elimination of violations sent by one of the following methods is considered to be handed over in the following cases:

      1) by express – from the date of the acknowledgement of receipt in the recommendation on the elimination of violations;

      2) by mail – from the date of notification of receipt of the postal item by registered mail;

      3) by electronic means – from the date of sending to the email address of the subject of control specified in the letter upon request.

      7. The recommendation to eliminate violations identified by the results of preventive control without visiting the subject (object) of control must be executed within three working days from the day following the day of its delivery.

      8. The subject of control, in case of disagreement with the violations specified in the recommendation on the elimination of violations, has the right to send an objection to the authorized body that sent the recommendation on the elimination of violations within three working days from the day following the day of delivery of the recommendation on the elimination of violations.

      9. Preventive control without visiting the subject (object) of control is carried out no more than once a quarter.

Article 7. Competence of the Government of the Republic of Kazakhstan in the field of online platforms and online advertising

      The Government of the Republic of Kazakhstan:

      1) develops the main directions of state policy in the field of online platforms and online advertising;

      2) performs other functions assigned to it by the Constitution of the Republic of Kazakhstan, laws of the Republic of Kazakhstan and acts of the President of the Republic of Kazakhstan.

Article 8. Competence of the authorized body

      The authorized body:

      1) ensures the implementation of the state policy in the field of online platforms and online advertising;

      2) within its competence, develops and approves regulatory legal acts in the field of online platforms and online advertising;

      3) coordinates the activities of central and local executive bodies in the field of online platforms and online advertising;

      4) monitors online platforms;

      5) issues prescriptions upon detection of violations of the requirements of the legislation of the Republic of Kazakhstan on online platforms and online advertising;

      6) requests from the owner and (or) legal representative of the online platform information about the number of users per day;

      7) determines the number of users if there is no function for determining the number of users on the online platform;

      8) requests information about users from the owners and (or) legal representatives of online platforms on the basis of judicial acts, requests from law enforcement or special state bodies of the Republic of Kazakhstan;

      9) exercises other powers provided for by this Law, other laws of the Republic of Kazakhstan, acts of the President of the Republic of Kazakhstan and the Government of the Republic of Kazakhstan.

Chapter 3. LEGAL REGIME OF FUNCTIONING OF ONLINE PLATFORMS

Article 9. Legal regime of online platforms functioning on the territory of the Republic of Kazakhstan

      1. To carry out activities on the territory of the Republic of Kazakhstan, the owners and (or) other legal representatives of online platforms whose average daily access to online platforms during a month is more than one hundred thousand users located on the territory of the Republic of Kazakhstan, appoint their legal representative for interaction with the authorized body in accordance with the requirements established by the Civil Code of the Republic of Kazakhstan.

      Part one of this paragraph does not apply to instant messaging services that perform the functions of intra-corporate messaging services, e-mail services.

      2. The authorized body shall keep a register of legal representatives of online platforms on the territory of the Republic of Kazakhstan in accordance with the procedure determined by it.

      3. Online platforms should have the following functions:

      1) determining the number of users in the territory of the Republic of Kazakhstan;

      2) submission by users of the complaint established by Article 11 of this Law and automatic confirmation of its receipt.

      The interface of the online platform should not mislead or otherwise hinder the user in making a decision.

      4. Owners and (or) legal representatives of online platforms are obliged to:

      1) take measures to counter the spread of illegal content on the territory of the Republic of Kazakhstan;

      2) consider the request of the authorized body within twenty-four hours after its receipt;

      3) ensure the fulfillment of judicial acts that have entered into legal force;

      4) ensure the reception, consideration of prescriptions, submissions, notifications, decisions of state bodies with taking measures on them established by Article 41-1 of the Law of the Republic of Kazakhstan "On communications";

      5) immediately notify the law enforcement agencies of the Republic of Kazakhstan in case of detection of illegal content that entails a threat to the life or security of a person and citizen;

      6) inform the authorized body about measures to counteract illegal content;

      7) publish publicly available information on the average monthly number of users in the territory of the Republic of Kazakhstan for the last six months of the online platform's operation;

      8) take measures to ensure the safety of minors;

      9) submit information about users requested by the authorized body on the basis of judicial acts, requests of law enforcement or special state bodies of the Republic of Kazakhstan;

      10) suspend the activity of accounts on the territory of the Republic of Kazakhstan that post and distribute illegal content, information recognized as cyberbullying against a child, on the basis of an order of the authorized body.

Article 10. Features of personal data protection on online platforms

      The owner and (or) legal representative of the online platform in order to protect personal data on the online platform:

      1) familiarizes users with the privacy policy of the online platform before completing their registration;

      2) ensures the integrity, safety and confidentiality of personal data;

      3) does not allow the dissemination of personal data without the consent of the user or his legal representative;

      4) immediately notifies the user in case of violation of the confidentiality of his personal data;

      5) performs other duties stipulated by the Law of the Republic of Kazakhstan "On personal data and their protection".

Article 11. Submission and processing of user complaints

      1. The user has the right to file a complaint to the owner of the online platform about the content, interface, other users, actions of the online platform.

      2. The mechanism and rules for filing a complaint by the user are determined by the owner of the online platform.

      The complaint mechanism should be accessible to the user and provide for the possibility of describing the content of the complaint.

      3. The owner of the online platform is obliged to provide a reasoned response to the user who filed a complaint within twenty calendar days from the day following the day of receipt of the complaint.

Article 12. Recommendation system of the online platform

      1. The parameters used in the recommendation system of the online platform must be described in the user agreement of the online platform.

      2. The recommendation system of the online platform should provide the user with the opportunity to receive content without using profiling.

Article 13. Content moderation

      1. The owner of the online platform is obliged to take measures to improve:

      1) content moderation systems;

      2) artificial intelligence algorithms;

      3) the safety of minors on the online platform;

      4) countering the placement and distribution of illegal content on the territory of the Republic of Kazakhstan;

      5) interaction with the state bodies of the Republic of Kazakhstan.

      2. The owner of the online platform annually publishes a report that includes the following information about:

      1) identified systemic risks;

      2) measures taken to reduce the identified systemic risks;

      3) content moderation, indicating the illegal content deleted by automated moderation systems, the number of orders received from the authorized body, user complaints and decisions taken on them.

Article 14. Grounds for attributing information to illegal content, suspension, termination of placement and distribution of illegal content

      1. Posting and distribution of illegal content on online platforms in the territory of the Republic of Kazakhstan is prohibited.

      Illegal content is: the call, propaganda or agitation of a violent change in the constitutional order, violation of the integrity of the Republic of Kazakhstan, undermining the security of the state, war, social, racial, national, religious, class and tribal superiority, the cult of cruelty and violence, suicide, pornography, narcotic drugs, psychotropic substances, their analogues and precursors, the idea of separatism, fraud, information contributing to the violation of interethnic and interfaith harmony, as well as statements, questioning the statehood and territorial integrity of the Republic of Kazakhstan, information revealing state secrets or other secrets protected by law, and other information prohibited by the laws of the Republic of Kazakhstan.

      2. Suspension, termination of placement and distribution of illegal content shall be carried out in accordance with Article 41-1 of the Law of the Republic of Kazakhstan "On communications".

      3. The owner and (or) the legal representative of the online platform, within twenty-four hours after receiving the order of the authorized body, must take measures to delete information recognized as cyberbullying in relation to the child.

Article 15. Removing false information

      1. A person in respect of whom false information has been disseminated has the right to apply to the owner of the online platform with a request to delete false information.

      2. If the owner of the online platform refuses to delete false information, the person has the right to apply to the court.

Chapter 4. RIGHTS AND OBLIGATIONS OF USERS

Article 16. Rights and obligations of users

      1. Users in the territory of the Republic of Kazakhstan have the right to:

      1) the receipt, production, placement, distribution of content in any way not prohibited by the laws of the Republic of Kazakhstan;

      2) free expression of opinion on online platforms in accordance with the laws of the Republic of Kazakhstan;

      3) protection of their rights, freedoms and legitimate interests in court;

      4) creating an account, a public community;

      5) appeal to the owner of the online platform or his legal representative with a requirement to respect their rights, freedoms and legitimate interests provided for by the laws of the Republic of Kazakhstan;

      6) rejection of products offered by online platforms if it contradicts their beliefs;

      7) limiting the demonstration of uninteresting content.

      2. Users are required to:

      1) comply with the legislation of the Republic of Kazakhstan on online platforms and online advertising;

      2) check the authenticity of the posted, distributed content;

      3) do not post or distribute false information;

      4) do not post or distribute illegal content;

      5) delete false information, illegal content in case of their placement, distribution;

      6) when collecting voluntary donations, comply with the requirements established by the legislation of the Republic of Kazakhstan on countering the legalization (laundering) of proceeds from crime and financing of terrorism.

Article 17. Rights and obligations of influencers (bloggers)

      1. An influencer (blogger) has the rights and responsibilities established by Article 16 of this Law.

      2. An influencer (blogger) carries out his business activities on the territory of the Republic of Kazakhstan in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan.

Article 18. Placement and distribution of the depicted person

      1. When posting and distributing content, users do not need the consent of the person depicted in the following cases:

      1) if this person is present or participates in spectacular cultural events, socially significant in the field of culture, mass sports events, peaceful gatherings and other public events;

      2) if the content contains an image of a person and information related to the official and (or) public activities of this person, as well as posted, distributed by the person himself, his legal representative or authorized person in sources to which access is not restricted;

      3) if the use of the depicted person is carried out in order to protect the constitutional order, protect public order, human rights and freedoms, health and morals of the population.

      2. The placement and distribution of content using the depicted person shall be carried out in accordance with the requirements established by Article 145 of the Civil Code of the Republic of Kazakhstan.

Chapter 5. REGULATION OF ONLINE ADVERTISING

Article 19. Requirements for online advertising

      1. Online advertising must be identifiable and labeled.

      2. Online advertising is marked in accordance with the procedure determined by the authorized body.

      3. Placement and distribution of online advertising are carried out in accordance with the requirements of the Law of the Republic of Kazakhstan "On advertising".

Article 20. Targeted online advertising

      1. The online platform provides users with the ability to identify targeted online advertising using text and (or) graphic and (or) other designations.

      2. Targeted online advertising should:

      1) contain text and (or) graphic and (or) other designations indicating that the content is an online advertisement;

      2) designate the account of the user who placed the online advertisement.

      3. Profiling based on data on race or nationality, political views, biometric or personal data that allows identifying an individual, information about the user's health status is prohibited.

      4. Targeted online advertising should not be distributed to users identified by the online platform as a minor user.

Article 21. Sponsored content

      1. Sponsored content must contain text and (or) graphic and (or) other designations indicating the sponsor.

      2. Sponsored content should not:

      1) discredit individuals or legal entities, their goods, works, services;

      2) contain opinions and (or) audio recordings, and (or) photo and video images of third parties without their prior consent.

      3. If the sponsored content contains recommendations, reviews and supporting documents, then they must be authentic and verifiable.

Article 22. Identification and storage of online advertising

      1. Online platforms should provide users with the technical ability to identify online advertising using text and (or) graphic and (or) other designations.

      2. The online platform must have a secure repository containing information about online advertising, including targeted online advertising. This information must be stored for one year after the last placement, distribution of online advertising.

      The storage must not contain personal data of users among whom online advertising was or could have been distributed.

Chapter 6. INTERNATIONAL COOPERATION IN THE FIELD OF ONLINE PLATFORMS AND ONLINE ADVERTISING

Article 23. International cooperation in the field of online platforms and online advertising

      1. International cooperation of the Republic of Kazakhstan in the field of online platforms and online advertising is carried out in accordance with international treaties and legislation of the Republic of Kazakhstan.

      2. State bodies, in coordination with the authorized body, interact in the field of online platforms and online advertising with state bodies of foreign states, international organizations and foreign legal entities.

Chapter 7. FINAL PROVISIONS

Article 24. Responsibility for violation of the legislation of the Republic of Kazakhstan on online platforms and online advertising

      Violation of the legislation of the Republic of Kazakhstan on online platforms and online advertising entails liability established by the laws of the Republic of Kazakhstan.

      If the owners and (or) legal representatives of online platforms carry out the activities of the online platform on the territory of the Republic of Kazakhstan without complying with the requirements established by Article 9 of this Law, the authorized body has the right to restrict their activities on the territory of the Republic of Kazakhstan in accordance with the laws of the Republic of Kazakhstan.

Article 25. Procedure for enactment of this Law

      This Law shall enter into force upon the expiration of sixty calendar days after the date of its first official publication.

      President
      of the Republic of Kazakhstan K.Tokayev