Қазақстан Республикасының үкiметтiк қарыз алуын және жергiлiктi атқарушы органдарының қарыз алуын жүзеге асыру ережесiн бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің Қаулысы 2000 жылғы 8 маусым N 874. Қаулының күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2005 жылғы 5 ақпандағы N 110 қаулысымен

     Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етеді:
     1. Қоса берiліп отырған Қазақстан Республикасының үкiметтiк қарыз алуын және жергiлiктi атқарушы органдарының қарыз алуын жүзеге асыру ережесi бекiтiлсiн.
     2. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі бiр айлық мерзiмде заңнамада белгiленген тәртіппен Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң бұрынырақта қабылданған шешiмдерін осы қаулыға сәйкес келтiру жөнiнде ұсыныстар енгізсін.
     3. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап күшіне енедi.     

     Қазақстан Республикасының
     Премьер-Министрі

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң        
2000 жылғы 8 маусымдағы             
N 874 қаулысымен                 
бекiтiлген                     

  Қазақстан Республикасының үкiметтiк қарыз алуын және
жергiлiктi атқарушы органдарының қарыз алуын жүзеге
асыру ережесi

      1. Жалпы ережелер 

       ЕСКЕРТУ. Мәтiндегi "Экономика" деген сөзден кейiн "және бюджеттiк жоспарлау" деген сөздермен толықтырылды - ҚР Үкіметінің 2003.11.26. N 1184  қаулысымен .

       Осы Ереже "Бюджет жүйесi туралы" Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 1 сәуiрдегi  Заңына , "Мемлекеттiк және мемлекет кепiлдiк берген қарыз алу мен борыш туралы" Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 2 тамыздағы  Заңына , заемдарды тарту процесiн реттейтiн және Қазақстан Республикасының Үкiметi мен жергілiктi атқарушы органдарының қарыз алуын жүзеге асыру тәртiбiн белгiлейтiн Қазақстан Республикасының басқа да нормативтiк құқықтық кесiмдерiне сәйкес әзiрлендi.     

  2. Үкiметтiк қарыз алуды жүзеге асыру 

      1. Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң қарыз алуы мыналардың:
     1) қарыз алудың қаржылық шекараларын белгiлеу;
     2) қарыз алудың инвестициялық басымдықтарын анықтау;
     3) болжалды үкiметтiк заемдардың тiзбесiн қалыптастыру негiзiнде жүзеге асырылады.
     2. Қарыз алудың қаржылық шекараларын белгiлеу мынадай рәсiмдердi қамтиды:
     1) Қазақстан Республикасының Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгi (бұдан әрi - Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгi) Қазақстан Республикасының Энергетика және минералдық ресурстар министрлiгiмен, Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгiмен (бұдан әрi - Қаржы министрлiгі) және Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкiмен (бұдан әрi - Ұлттық Банк) (келiсiм бойынша) бiрлесiп, жыл сайын елдiң экономикалық дамуының орта мерзiмдi болжамы құрамында макроэкономикалық көрсеткiштердiң он жылдық кезеңге арналған болжамын әзiрлейдi; <*>
      2) қабылданған макроэкономикалық көрсеткiштердi ескере отырып, Қаржы министрлiгi Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгiмен және Ұлттық Банкпен (келiсiм бойынша) бiрлесiп, үкiметтiк қарыз алу мен борыштың жай-күйiне және алдағы онжылдық кезеңге арналған болжамына жыл сайынғы бағалау жүргiзедi; 
      3) үкiметтiк қарыз алу мен борыштың жай-күйiн бағалау және алдағы онжылдық кезеңге арналған ұзақ мерзiмдi болжамы негiзiнде Қаржы министрлiгi үкiметтiк борыштың жоспарланып отырған жылға арналған рұқсат етілетін деңгейiн, оны өтеу мен қызмет көрсетудiң рұқсат етiлетiн көлемiн айқындауды жүргiзедi. Үкiметтiк қарыз алу қаржы жылы ішiнде тиiстi жылға арналған республикалық бюджет туралы Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген үкiметтiк борыштың лимитiмен және үкiметтiк борышқа қызмет көрсетуге жұмсалатын қаражат көлемiмен шектеледi.
       ЕСКЕРТУ. 2-тармақ өзгерді - ҚР Үкіметінің 2003.11.26. N 1184  қаулысымен
      3. Қарыз алудың инвестициялық басымдықтарын айқындау өзiне мынадай рәсiмдердi қамтиды: 
      1) Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгi орталық мемлекеттік органдармен бiрлесiп, "Қазақстан - 2030" Стратегиясының, Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң Iс-қимыл бағдарламасының, Мемлекеттiк инвестициялар бағдарламасы (бұдан әрi - Бағдарлама) шеңберiнде жобаларды іске асыруды дамыту мен талдаудың салалық және аймақтық стратегиялары негiзiнде жыл сайын мемлекеттiк және мемлекет кепiлдiк берген қарыз алудың инвестициялық басымдықтарын қалыптастырады және Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң бекiтуiне ұсынады; 
      2) орталық және жергiлiктi атқарушы органдар заңнамада белгiленген тәртiппен Бағдарламаға енгiзу үшiн ұсынылатын жобаларды дайындауға, ірiктеуге, сараптауға байланысты iс-шаралар жүргiзедi; 
      3) Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгi Бағдарламаға енгiзу үшiн ұсынылатын жобалардың дерекқорын қалыптастырады және кодтандыруды жүзеге асырады, осы жобаларға экономикалық бағалау жүргiзедi, мемлекеттiк қарыз алудың инвестициялық басымдықтарына сәйкес Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң заемдары есебiнен қаржыландыруға ұсынылатын жобалар тiзбесiнiң Бағдарламасын қалыптастыру жөнiндегi Комиссияның қарауына ұсынуды және қалыптастыруды жүзеге асырады, Бағдарламаның жобасын дайындау және Қазақстан Республикасының Yкiметiне бекiту үшiн жобаны немесе оның өзгерiстерiн, толықтыруларын енгiзудi жүргiзедi. 
      4. Тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджеттiң тапшылығын қаржыландыру үшiн тартылатын болжалды үкiметтiк заемдардың тiзбесiн қалыптастыру өзiне Қаржы министрлiгiнiң мыналарды: 
      1) Экономика және бюджеттiк жоспарлау  министрлiгiмен бiрлесiп, қолданыстағы сыртқы заемдардың тiзбесiн және қаражат түсiмдерiнiң жылдық көлемiн; 
      2) Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгiмен және мүдделi мемлекеттік органдармен бiрлесiп, өздерiнiң дайындық дәрежесiн, Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң сыртқы борышының жинақталған қалдығы деңгейiн және халықаралық қаржы ұйымдарымен және дамуға ресми көмектiң донор-елдерi үкiметтерiмен басқа да сыртқы кредиторлармен өзара iс-қимылдың перспективасын ескере отырып, қаражат түсiмдерiнiң жылдық көлемiн және қол қоюға әзiрленiп жатқан бағдарламалық және инвестициялық сыртқы заемдардың болжалды тiзбесiн; 
      3) республикалық бюджеттiң тапшылығын сыртқы көздердiң есебiнен қаржыландыру, iшкi борыштың жинақталған қалдығы мен несие капиталының iшкi рыногы конъюнктурасын талдауды негiзге ала отырып көзделген қаржы құралдарын және ішкi қарыз алудың көлемдерiн; 
      4) капиталдардың халықаралық рыноктарында мемлекеттiк эмиссиялық бағалы қағаздарды орналастыруды қоса алғанда, жоғарыда санамаланған көздермен жабылмаған бюджеттiң тапшылық бөлiгiн қаржыландыру үшiн қарыз алудың өзге де болжалды көздерi мен құралдарын айқындауын қамтиды. 
      Қарыз алудың қаржылық шекараларын және болжалды үкiметтiк заемдардың тiзбесiн ескере отырып, Қаржы министрлiгi болжалды көздер мен құралдар бойынша республикалық бюджеттiң берiлген тапшылығын қаржыландырудың болжамды есептемелерiн жүзеге асырады, солардың негiзiнде үкiметтiк борышты, жоспарланып отырған жылға арналған үкiметтiк борыштың лимитiн өтеу мен қызмет көрсетуге жұмсалатын қаражаттың көлемiн есептейдi және осы ұсыныстарды республикалық бюджеттi қалыптастыру жөнiндегi Бюджет комиссиясына жiбередi. 
      5. Тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы Қазақстан Республикасының Заңын атқару шеңберiнде нақты үкiметтiк заемды тарту туралы Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң шешiмiн дайындау үшін Қаржы министрлiгi мүдделi министрлiктер мен ұйымдарды тарта отырып, мыналарды: 
      1) несие капиталы рыногының конъюнктурасын зерделеу және қарыз алудың мүмкiндiктерiн бағалауды; 
      2) тиiстi жылға арналған жаңа үкiметтiк заемдардың есебiнен қаржыландыру көзделiп отырған жобаның қаржылық сипаттамаларын талдауды; 
      3) қолда бар мүмкiндiктер шеңберiнде жобаны қаржыландыру жөнiнде қағидаттық ұсыныстар дайындауды; 
      4) үкiметтiк заемды тарта отырып, жобаны қаржыландыру сызбасы жөнінде ұсыныстар дайындауды (нысаны, заем алушылар, кредиторлар, шектеулер); 
      5) Қазақстан Республикасының Yкiметi үшiн жобаны қаржыландыру жөнiнде ұсыныстар дайындауды жүзеге асырады. 
      Қазақстан Республикасының Үкiметi Қаржы министрлiгiнiң ұсыныстары негiзiнде үкiметтiк заемды тарту туралы шешiм қабылдайды. Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмiнде қарыз алуды жүзеге асыру нысаны және оның көлемдерi, мемлекеттiк органдардың және Қазақстан Республикасының ресми тұлғаларының - Қазақстан Республикасының атынан келiссөздерге қатысушылардың құрамы мен өкілеттiктерi, келiссөздердi жүргiзу және заемға байланысты құжаттарға қол қою тәртiбi белгiленедi. 
      6. Заем туралы шартты (келiсiмдi) жасасу нысанында Қазақстан Республикасының Yкiметi қарыз алған кезде дайындық: 
      1) кредиторлармен қаржыландыруға ұсынылып отырған жоба, заемның болжалды шарттары бойынша келiссөздер ұйымдастыруды және жүргiзудi; 
      2) шарттардың қолайлылығын және олардың қаржылық (бюджеттiк) шектеулерге сәйкестiгiн бағалауды; 
      3) заем туралы шарттың (келiсiмнiң) және iлеспе құжаттардың жобаларын дайындауды; 
      4) заем қаражатын пайдалану оны өтеудi және оған қызмет көрсетудi қамтамасыз ету қатынастарын, Қаржы министрлiгiнiң заем алушылармен, заем алушылардың заем бойынша есептi және мiндеттемелерге қызмет көрсетуiн жүзеге асыратын ұйымдармен (қаржы агенттерiмен) өзара қарым-қатынастарын реттейтiн құжаттарды дайындауды және ресiмдеудi қамтиды. 
      7. Халықаралық капитал рыноктарына мемлекеттiк эмиссиялық бағалы қағаздарды шығару нысанында Қазақстан Республикасының Үкiметi қарыз алған кезде дайындық: 
      1) мемлекеттiк бағалы қағаздарды шығарудың рыноктарын және әрiптестерін айқындау жөнiндегi iс-шаралар ұйымдастыруды және жүргiзудi; 
      2) осындай мәмiле үшiн белгіленген талаптарға сәйкес қажет құжаттаманы дайындауды қамтиды. 
      Iшкi капитал рыноктарына мемлекеттiк эмиссиялық бағалы қағаздарды шығару нысанында Қазақстан Республикасының Үкiметi қарыз алған кезде Қазақстан Республикасының Үкiметi осындай бағалы қағаздарды шығарудың, орналастырудың, айналысының, өтеудiң және қызмет көрсетудiң ережесiн бекiтедi. 
      8. Үкiметтiк заем жөнiндегi құжаттаманы келiсудi мүдделi мемлекеттiк органдар жүзеге асырады. Дайындалған құжаттаманың негiзiнде Қазақстан Республикасының Әділет министрлiгi нәтижелерi тиiстi қорытындылармен ресiмделетiн заем бойынша құжаттардың құқықтық сараптамасын жүргiзудi жүзеге асырады. 
      9. Ресiмделген заем туралы шартқа (келiсiмге) қол қою Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң шешiмiне сәйкес жүзеге асырылады. 
      10. Заем туралы шарт (келiсiм) Қазақстан Республикасы Yкiметiнің заңнамалық кесiмдерiне сәйкес Қазақстан Республикасы Парламентiнiң бекiтуiне жатады. 
      11. Сыртқы үкiметтiк заем шарты (келiсiмi) жасалғаннан немесе сыртқы капитал рыноктарындағы мемлекеттiк бағалы қағаздардың эмиссиясы бойынша құжаттарға қол қойылғаннан кейiн Әділет министрлiгi заемның Қазақстан Республикасының заңнамалық кесiмдерiне сәйкестiгi туралы заңды қорытындыны ресiмдейдi. 
      12. Қол қойылған заем туралы шарттар (келiсiмдер) үкіметтiк борыштық мiндеттемелердiң тiзiлiмiнде (дерекқорында) Қаржы министрлiгiнiң тiркеуiне жатады. 
      13. Қазақстан Республикасының үкiметтiк заемдары бойынша алынған қаражат республикалық бюджетке аударылады және тиiстi жылға арналған республикалық бюджет туралы Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес оның орындалуы тәртiбiмен пайдаланылады. 
      14. Қаржы министрлiгi үкiметтiк заемдарды алу есебiн жүзеге асырады, ал Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгi - заемдар бойынша орындаушы агенттер (түпкiлiктi заем алушылар, қаржы агенттерi, бюджеттiк бағдарламалардың әкiмшiлерi) мiндеттi түрде беретiн, сондай-ақ кредиторлардан алынатын ақпарат негiзiнде жобалардың iске асырылуын бақылайды. Орындаушы агенттердiң ақпаратты беру нысандары мен мерзiмдерiн Қаржы министрлiгi мен Экономика және бюджеттiк жоспарлау  министрлiгi белгiлейдi. 
      15. Үкiметтiк заемдарға қызмет көрсету мен өтеу оны жыл сайын қалыптастыру және атқару тәртiбiмен республикалық бюджет қаражатының есебiнен жүзеге асырылады. 
      16. Қаржы министрлiгi кредиторлардың және Қаржы министрлiгi қаржы агенттерiнiң деректерi негiзiнде үкiметтiк заемдарды өтеу және оған қызмет көрсету жөнiндегi төлемдердiң мониторингін жүзеге асырады. 

  3. Жергiлiктi атқарушы органдардың қарыз алуын жүзеге асыру 

      17. Жергiліктi атқарушы органның мемлекеттiк қарыз алуы жергiлiктi бюджетте бекiтiлген жергiлiктi атқарушы органның қарыз алуы мен борыш лимиттерiмен және жергiлiктi атқарушы органның борышын өтеуге және оған қызмет көрсетуге жұмсалатын жергiлiктi бюджет қаражатының көлемiмен шектеледi. Жергiлiктi атқарушы органдар бойынша қарыз алудың жиынтық лимитi шегiнде жергiлiктi атқарушы органның қарыз алу лимитiн және жергiлiктi атқарушы органның тиiстi қаржы жылына арналған борыш лимитiн айқындауды республикалық және жергіліктi бюджеттердiң жобаларын қалыптастыру процесiнде белгiленген тәртiппен Қаржы министрлiгi мен жергiлiктi атқарушы органдар жүзеге асырады. 
      18. Жергiлiктi атқарушы орган қарыз алудың бекітiлген лимиті шегiнде: 
      Қазақстан Республикасының Yкiметiмен келiсiлген аймақтық инвестициялық бағдарламаларды қаржыландыру үшiн заңды және жеке тұлғалардан; 
      Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң тиiстi қаржы жылына арналған резервiнiң құрамында көзделген арнайы резервтiң есебiнен республикалық бюджеттен; 
      тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы Заңда бекiтiлген инвестициялық бағдарламаларды қаржыландыруға республикалық бюджеттен заем қаражатын тартуды жүзеге асыра алады. 
      Төмен тұрған бюджеттердi несиелендiруге арналған арнайы резерв және тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджетте көзделген инвестициялық бағдарламалар жергiліктi атқарушы органдардың қарыз алудың жиынтық лимитiне енгiзіледi. Жергiлікті атқарушы органдардың қарыз алуы заем шарттарының (келiсiмдерiнiң) немесе жергiлiктi атқарушы органдардың бағалы қағаздарын шығару нысанында жүзеге асырылады. 
      19. Жергiліктi атқарушы орган жергiлiктi атқарушы органның заем қаражаты есебiнен басым iске асыруға жататын аймақтық инвестициялық бағдарламаларды анықтайды. Жергiлiктi атқарушы органның аймақтық инвестициялық бағдарламасын iске асыру осы үшiн тартылатын заемдарды өтеудi және оған қызмет көрсетудi жүзеге асыру үшін жеткiлiкті қаржы ресурстарын қалыптастыруды қамтамасыз етуi тиiс. 
      20. Жергiлікті атқарушы орган әрбiр аймақтық инвестициялық бағдарлама бойынша, қарызға алынатын қаражат есебiнен бағдарламаны iске асырудың орындылығын қарау үшiн тиiстi жергiлiктi өкiлді органға жiберілетiн қажетті техникалық-экономикалық құжаттаманы, есептемелер және негiздемелер дайындауды жүзеге асырады. Заемдарды тарту туралы шешiм қабылдау жергiліктi атқарушы органға белгiленген қарыз алу мен борыш лимитi шегiнде жүзеге асырылады. 
      Тиiстi өкiлдi органның оларды заем қаражаты есебiнен тиiстi жергiлiктi бюджеттен қаржыландыру туралы оң шешiмi бар аймақтық инвестициялық бағдарламалар Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгiне қарауға жiберiледi. Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгiнiң оң қорытындысы және жергiліктi атқарушы органға белгiленген қарыз алу лимитiне сәйкес болған жағдайда аймақтық инвестициялық бағдарлама Қазақстан Республикасының Yкiметiмен келiсiледi, оның тиiстi шешiмiмен ресiмделедi. Құжаттарға қойылатын талаптар және жергiлiктi атқарушы органдардың аймақтық инвестициялық бағдарламаларын келiсу тәртiбi Қазақстан Республикасының Yкiметiмен жергiліктi атқарушы органдардың қарыз алуы есебiнен қаржыландырылатын, аймақтық инвестициялық бағдарламаларды келiсу ережесiмен белгiленедi. 
      21. Қазақстан Республикасы Yкіметiнiң шешiмiнде жергiліктi атқарушы органның аймақтық инвестициялық бағдарламасын келiскен кезде, осы жергiліктi атқарушы органның жергiлiктi атқарушы органдар бойынша тиістi жылға арналған республикалық бюджетте бекiтiлген қарыз алудың жиынтық лимитiн пайдалану көлемi белгiленедi. 
      22. Жергiлiктi атқарушы орган Қазақстан Республикасының Yкiметiмен келiсілген аймақтық инвестициялық бағдарламаларды қаржыландыру үшiн ықтимал кредиторларды iздестiрудi жүзеге асырады, заемды беру сызбалары мен шарттары бойынша алдын ала келiссөздер жүргiзедi, заем туралы шарттардың (келiсiмдердiң) жобаларын, жергiлiктi атқарушы органның қолданылып жүрген ережелер бойынша мемлекеттік эмиссиялық бағалы қағаздарды шығаруы жөнiнде ұсыныстар және мемлекеттiк бағалы қағаздардың жаңа түрлерiн шығарудың, орналастырудың, айналысының, өтеудiң және қызмет көрсету ережелерiнiң жобасын дайындайды және осы ақпаратты өтiнiм-хаттармен қаржылық сараптамаға Қаржы министрлiгiне, құқықтық сараптамаға Әділет министрлігіне бередi. Мемлекеттiк эмиссиялық бағалы қағаздарды шығарудың, орналастырудың, айналысының, өтеудiң және қызмет көрсету ережесiнiң жобасы, сонымен қатар Ұлттық Банкке да жiберiледi. <*> 
       ЕСКЕРТУ. 22-тармақ өзгерді - ҚР Үкіметінің 2001.10.28. N 1369 
қаулысымен .  
      23. Қаржы министрлiгi Ереженiң 22-тармағында көрсетiлген қаржылық сараптамаға өтiнiмдi алған сәттен бастап бiр ай iшiнде белгiленген шектеулерге, жергiлiктi атқарушы орган тартатын заемның борыштық ахуалға ықпалының және ол бойынша заем қаражатының есебiнен тиiстi жергiлiктi бюджеттен қаржыландырылатын аймақтық инвестициялық бағдарламаны (жобаны) iске асыру нәтижесiнде құралған кiрiстердiң есебiнен мiндеттемелердi орындаудың қамтамасыз етілу сәйкестiгiне заемның қаржылық шарттарына сараптама жүргiзедi және заем шарттарының қолайлылығы, олардың сыйақының (мүдденiң) шекті мөлшерiне, жергiлiктi атқарушы органның қарыз алу лимиттерiне және борышына сәйкестiгi туралы қорытындыны бередi. 
      24. Әдiлет министрлiгi осы Ереженiң 23-тармағында көрсетiлген ақпараттың құқықтық сараптамаға арналған өтiнiмдi алған сәттен бастап бiр ай iшiнде тапсырылған құжаттардың құқықтық сараптамасын жүргiзедi және мәмiле мен оны ресімдейтiн құжаттардың Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкестiгi туралы қорытындыны бередi. 
      25. Жергiлiктi атқарушы орган Әдiлет министрлiгi мен Қаржы министрлiгiнiң оң қорытындылары болған жағдайда, заем туралы немесе мемлекеттiк бағалы қағаздар эмиссиясы туралы шарт (келiсiм) бойынша қажеттi құжаттарды дайындау мен ресiмдеудi аяқтайды. 
      Жергiлiктi атқарушы органның Заем туралы шарты (келiсiмi) Қаржы министрлiгі тiркегеннен кейiн ғана осы шарт (келiсiм) күшiне енетiнi туралы ереженi қамтуы тиiс. 
      Мемлекеттiк бағалы қағаздар эмиссиясын жергiлiктi атқарушы орган, Қазақстан Республикасының Ұлттық Банктің осы эмиссияға ұлттық сәйкестендiру нөмiрiн берiп және Қаржы министрлiгi оның шарттарын (аукционның, жазылымдардың нәтижелерiн) келiсе отырып, Қазақстан Республикасының Yкiметi бекiткен тиiстi мемлекеттiк бағалы қағаздарды шығарудың, орналастырудың, айналысының, өтеудiң және қызмет көрсетудiң ережелерiне сәйкес жүзеге асырады. <*> 
       ЕСКЕРТУ. 25-тармақ өзгерді - ҚР Үкіметінің 2001.10.28. N 1369 
қаулысымен .  
      26. Ресiмделген шартты (келiсiмдi) немесе мемлекеттiк бағалы қағаздардың эмиссияларының нәтижелерiн жергiлiктi атқарушы орган сыйақыны (мүдденi) өтеу, төлеу кестелерiмен және басқа да қосымшалармен бiрге Қаржы министрлiгiне тапсырады. 
      27. Қаржы министрлiгi заем шарттарының белгiленген шектеулерге сәйкестiгiн тексередi, оларды жергiлiктi атқарушы органдардың борыш мониторингiнiң дерекқорында ескередi және жергiлiктi атқарушы органға заем туралы шарт (келiсiм) бойынша тиiстi тiркеу куәлiгiн бере отырып, заем туралы шартты (келiсiмдi) немесе жергiлiктi атқарушы органның мемлекеттiк бағалы қағаздар эмиссиясының нәтижелерiн тiркейдi. 
      28. Жергiлiктi атқарушы органның негiзгi борышын өтеу және заемдарына қызмет көрсету заемдардың шарттарын ескере отырып, облыстардың, Астана және Алматы қалаларының тиiстi бюджетiнде бюджетке түсетiн түсiмдердiң есебiнен көзделедi және оны орындау тәртiбiмен жүзеге асырылады. 
      29. Жергілiктi атқарушы орган қарыз алу, оны өтеу және оған қызмет көрсету нәтижесiнде құралған борышты тiркеудi, оның мониторингiн және оны басқаруды ұйымдастырады және жүзеге асырады.
     Қаржы министрлiгi жергiлiктi атқарушы органдардың заемдарды алу, қызмет көрсету және өтеу мониторингiн Қаржы министрлiгi белгiлейтiн нысандарда және мерзімдерде оны жергілікті атқарушы органдар жедел және ағымдағы ақпаратты міндетті түрде беруі негізінде жүзеге асырады.     

Об утверждении Правил осуществления правительственного заимствования и заимствования местными исполнительными органами Республики Казахстан

Постановление Правительства Республики Казахстан от 8 июня 2000 года N 874. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 5 февраля 2005 г. N 110 (P050110)

      Правительство Республики Казахстан постановляет:
      1. Утвердить прилагаемые Правила осуществления правительственного заимствования и заимствования местными исполнительными органами Республики Казахстан.
      2. Министерству финансов Республики Казахстан в месячный срок в установленном законодательством порядке внести предложения по приведению ранее принятых решений Правительства Республики Казахстан в соответствие с настоящим постановлением.
      3. Настоящее постановление вступает в силу со дня подписания.

     Премьер-Министр
  Республики Казахстан

                                             Утверждены
                                      постановлением Правительства
                                         Республики Казахстан от 
                                      от 8 июня 2000 года N 874

        Правила осуществления правительственного заимствования
     и заимствования местными исполнительными органами Республики   
                             Казахстан <*>

      Сноска. В тексте после слова "экономики" дополнены слова "и бюджетного планирования" - постановлением Правительства РК от 26 ноября 2003 г. N 1184  .

                          1. Общие положения

      Настоящие Правила разработаны в соответствии с Законом Республики Казахстан от 1 апреля 1999 года Z990357_  "О бюджетной системе", Законом Республики Казахстан от 2 августа 1999 года Z990464_  "О государственном и гарантированном государством заимствовании и долге", другими нормативными правовыми актами Республики Казахстан, регулирующими процесс привлечения займов и устанавливающими порядок осуществления заимствования Правительством и местными исполнительными органами Республики Казахстан.

          2. Осуществление правительственного заимствования

      1. Заимствование Правительством Республики Казахстан осуществляется на основе:
      1) установления финансовых границ заимствования;
      2) определения инвестиционных приоритетов заимствования;
      3) формирования перечня предполагаемых правительственных займов.
      2. Установление финансовых границ заимствования включает в себя следующие процедуры:
      1) Министерство экономики и бюджетного планирования Республики Казахстан (далее - Министерство экономики) совместно с Министерством энергетики и минеральных ресурсов Республики Казахстан, Министерством финансов Республики Казахстан (далее - Министерство финансов) и Национальным Банком Республики Казахстан (далее - Национальный Банк) (по согласованию) ежегодно в составе среднесрочного прогноза экономического развития страны разрабатывает прогноз макроэкономических показателей на десятилетний период;
      2) исходя из принятых макроэкономических показателей Министерством финансов совместно с Министерством экономики и бюджетного планирования и Национальным Банком (по согласованию) производится ежегодная оценка состояния и прогноза на предстоящий десятилетний период правительственного заимствования и долга;
      3) на основе оценки состояния и долгосрочного прогноза на предстоящий десятилетний период правительственного заимствования и долга Министерство финансов производит определение допустимого уровня правительственного долга, допустимых объемов его погашения и обслуживания на планируемый год. Правительственное заимствование в течение финансового года ограничивается установленными Законом Республики Казахстан о республиканском бюджете на соответствующий год лимитом правительственного долга и объемом средств, направляемых на обслуживание правительственного долга. <*>

      Сноска. В пункт 2 внесены изменения - постановлением Правительства РК от 26 ноября 2003 г. N 1184  .
      3. Определение инвестиционных приоритетов заимствования включает в себя следующие процедуры:
      1) Министерством экономики и бюджетного планирования совместно с центральными государственными органами на основе Стратегии "Казахстан - 2030", Программы действий Правительства Республики Казахстан, отраслевых и региональных стратегий развития и анализа реализации проектов в рамках Программы государственных инвестиций (далее - Программа) ежегодно формируются и представляются на утверждение Правительства Республики Казахстан инвестиционные приоритеты государственного и гарантированного государством заимствования;
      2) центральными и местными исполнительными органами проводятся мероприятия, связанные с подготовкой, отбором, экспертизой проектов, предлагаемых для включения в установленном законодательством порядке в Программу;
      3) Министерством экономики и бюджетного планирования формируется база данных и осуществляется кодификация проектов, предлагаемых для включения в Программу, проводится экономическая оценка этих проектов, в соответствии с инвестиционными приоритетами государственного заимствования осуществляется формирование и предоставление на рассмотрение Комиссии по формированию Программы перечня проектов, предлагаемых к финансированию за счет займов Правительства Республики Казахстан, производится подготовка проекта Программы и внесение проекта или его изменений, дополнений для утверждения в Правительство Республики Казахстан.
      4. Формирование перечня предполагаемых правительственных займов, привлекаемых для финансирования дефицита республиканского бюджета на соответствующий финансовый год, включает в себя определение Министерством финансов:
      1) совместно с Министерством экономики и бюджетного планирования перечня и годовых объемов поступления средств действующих внешних займов;
      2) совместно с Министерством экономики и бюджетного планирования и заинтересованными государственными органами предполагаемого перечня и годовых объемов поступления средств и готовящихся к подписанию программных и инвестиционных внешних займов, исходя из степени их готовности, уровня накопленного остатка внешнего долга Правительства Республики Казахстан и перспектив взаимодействия с международными финансовыми организациями и правительствами стран-доноров официальной помощи развитию, другими внешними кредиторами;
      3) предполагаемых финансовых инструментов и объемов внутреннего заимствования, исходя из анализа финансирования дефицита республиканского бюджета за счет внешних источников, накопленного остатка внутреннего долга и конъюнктуры внутреннего рынка ссудного капитала;
      4) иных предполагаемых источников и инструментов заимствования для финансирования непокрываемой вышеперечисленными источниками части дефицита бюджета, включая размещение государственных эмиссионных ценных бумаг на международных рынках капиталов.
      С учетом финансовых границ заимствования и перечня предполагаемых правительственных займов Министерство финансов осуществляет прогнозные расчеты финансирования заданного дефицита республиканского бюджета по предполагаемым источникам и инструментам, на их основе рассчитывает объемы средств, направляемых на погашение и обслуживание правительственного долга, лимит правительственного долга на планируемый год и направляет эти предложения в Бюджетную комиссию по формированию проекта республиканского бюджета.
      5. Для подготовки решения Правительства Республики Казахстан о привлечении в рамках исполнения Закона Республики Казахстан о республиканском бюджете на соответствующий год конкретного правительственного займа Министерством финансов с привлечением заинтересованных министерств и организаций осуществляется:
      1) изучение конъюнктуры рынка ссудного капитала и оценка возможностей заимствования;
      2) анализ финансовых характеристик проекта, предполагаемого к финансированию за счет новых правительственных займов на соответствующий год;
      3) подготовка принципиальных предложений по финансированию проекта в рамках имеющихся возможностей;
      4) подготовка предложений по схеме финансирования проекта с привлечением правительственного займа (форма, заемщики, кредиторы, ограничения);
      5) подготовка предложений для Правительства Республики Казахстан по финансированию проекта.
      Правительство Республики Казахстан на основании предложений Министерства финансов принимает решение о привлечении правительственного займа. В решении Правительства Республики Казахстан устанавливаются форма осуществления заимствования и его объемы, состав и полномочия государственных органов и официальных лиц Республики Казахстан - участников переговоров от Республики Казахстан, порядок проведения переговоров и подписания связанных с займом документов.
      6. При заимствовании Правительством Республики Казахстан в форме заключения договора (соглашения) о займе подготовка включает в себя:
      1) организацию и проведение переговоров с кредиторами по предлагаемому к финансированию проекту, предполагаемым условиям займа;
      2) оценку приемлемости условий и соответствия их финансовым (бюджетным) ограничениям;
      3) подготовку проекта договора (соглашения) о займе и сопутствующих документов;
      4) подготовку и оформление документов, регулирующих отношения использования средств займа, обеспечения его погашения и обслуживания, взаимоотношения Министерства финансов с заемщиками, организациями, осуществляющими учет и обслуживание заемщиками обязательств по займу (финансовыми агентами).
      7. При заимствовании Правительством Республики Казахстан в форме выпуска государственных эмиссионных ценных бумаг на международные рынки капиталов подготовка включает в себя:
      1) организацию и проведение мероприятий по определению рынков и партнеров выпуска государственных ценных бумаг;
      2) подготовку необходимой документации в соответствии с установленными для такой сделки требованиями.
      При заимствовании Правительством Республики Казахстан в форме выпуска государственных эмиссионных ценных бумаг на внутреннем рынке капиталов Правительством Республики Казахстан утверждаются правила выпуска, размещения, обращения, погашения и обслуживания таких ценных бумаг.
      8. Согласование документации по правительственному займу осуществляется заинтересованными государственными органами. На основании подготовленной документации осуществляется проведение Министерством юстиции Республики Казахстан правовой экспертизы документов по займу, результаты которой оформляются соответствующим заключением.
      9. Подписание оформленного договора (соглашения) о займе осуществляется в соответствии с решением Правительства Республики Казахстан.
      10. Договор (соглашение) о займе подлежит ратификации Парламентом Республики Казахстан в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан.
      11. После заключения договора (соглашения) внешнего правительственного займа или подписания документов по эмиссии государственных ценных бумаг на внешних рынках капитала Министерством юстиции оформляется юридическое заключение о соответствии займа законодательным актам Республики Казахстан.
      12. Подписанные договоры (соглашения) о займе подлежат регистрации Министерством финансов в реестре (базе данных) правительственных долговых обязательств.
      13. Средства, полученные по правительственным займам Республики Казахстан, зачисляются в республиканский бюджет и используются в порядке его исполнения в соответствии с Законом Республики Казахстан о республиканском бюджете на соответствующий год.
      14. Министерство финансов осуществляет учет получения средств правительственных займов, а Министерство экономики и бюджетного планирования - контролирует реализацию проектов на основании информации, предоставляемой в обязательном порядке исполнительными агентами по займам (конечными заемщиками, финансовыми агентами, администраторами бюджетных программ), а также получаемой от кредиторов. Формы и сроки представления информации исполнительными агентствами устанавливаются Министерством финансов и Министерством экономики.
      15. Обслуживание и погашение правительственных займов осуществляется за счет средств республиканского бюджета в порядке ежегодного его формирования и исполнения.
      16. Министерство финансов осуществляет мониторинг платежей по погашению и обслуживанию правительственных займов на основании данных кредиторов и финансовых агентов Министерства финансов.

      3. Осуществление заимствования местными исполнительными органами

      17. Государственное заимствование местным исполнительным органом ограничивается утвержденными в местном бюджете лимитами заимствования и долга местного исполнительного органа и объемом средств местного бюджета, направляемых на погашение и обслуживание долга местного исполнительного органа. Определение лимита заимствования местного исполнительного органа в пределах совокупного лимита заимствования по местным исполнительным органам и лимита долга местного исполнительного органа на соответствующий финансовый год осуществляется Министерством финансов и местными исполнительными органами в установленном порядке в процессе формирования проектов республиканского и местных бюджетов.
      18. В пределах утвержденного лимита заимствования местный исполнительный орган может осуществлять привлечение заемных средств:
      у юридических и физических лиц для финансирования региональных инвестиционных программ, согласованных с Правительством Республики Казахстан;
      у республиканского бюджета за счет специального резерва, предусмотренного в составе резерва Правительства Республики Казахстан на соответствующий финансовый год;
      у республиканского бюджета на финансирование инвестиционных программ, утвержденных в Законе о республиканском бюджете на соответствующий финансовый год.
      Специальный резерв для кредитования нижестоящих бюджетов и инвестиционные программы, предусмотренные в республиканском бюджете на соответствующий финансовый год, включаются в совокупный лимит заимствования местных исполнительных органов. Заимствование местных исполнительных органов осуществляется в форме договоров (соглашений) займа или выпуска ценных бумаг местных исполнительных органов.
      19. Местный исполнительный орган определяет региональные инвестиционные программы, подлежащие приоритетной реализации за счет средств займов местного исполнительного органа. Реализация региональной инвестиционной программы местного исполнительного органа должна обеспечивать формирование финансовых ресурсов, достаточных для осуществления погашения и обслуживания привлекаемых для этого займов.
      20. По каждой региональной инвестиционной программе местным исполнительным органом осуществляется подготовка необходимой технико-экономической документации, расчетов и обоснований, которые направляются для рассмотрения целесообразности реализации программы за счет заимствуемых средств в соответствующий местный представительный орган. Принятие решения о привлечении займов осуществляется в пределах установленного местному исполнительному органу лимита заимствования и долга.
      Региональные инвестиционные программы, имеющие положительное решение соответствующего представительного органа о финансировании их из соответствующего местного бюджета за счет заемных средств, направляются на рассмотрение в Министерство экономики. При положительном заключении Министерства экономики и бюджетного планирования и соответствии установленному местному исполнительному органу лимиту заимствования региональная инвестиционная программа согласовывается Правительством Республики Казахстан, что оформляется соответствующим его решением. Требования к документам и порядок согласования региональных инвестиционных программ местных исполнительных органов устанавливаются Правилами согласования с Правительством Республики Казахстан региональных инвестиционных программ, финансируемых за счет заимствования местных исполнительных органов.
      21. В решении Правительства Республики Казахстан при согласовании региональной инвестиционной программы местного исполнительного органа устанавливается объем использования данным местным исполнительным органом совокупного лимита заимствования по местным исполнительным органам, утвержденного в республиканском бюджете на соответствующий год.
      22. Местный исполнительный орган для финансирования согласованных Правительством Республики Казахстан региональных инвестиционные программ осуществляет поиск потенциальных кредиторов, проводит предварительные переговоры по схемам и условиям предоставления займа, готовит проекты договоров (соглашений) о займе, предложения по выпуску местным исполнительным органом государственных эмиссионных ценных бумаг по действующим правилам или проекты правил выпуска, размещения, обращения, погашения и обслуживания новых видов государственных эмиссионных ценных бумаг и представляет эту информацию письмами-заявками на финансовую экспертизу в Министерство финансов, на правовую экспертизу в Министерство юстиции. Проекты правил выпуска, размещения, обращения, погашения и обслуживания государственных эмиссионных ценных бумаг направляются также в Национальный Банк Республики Казахстан. <*>
      Сноска. В пункт 22 внесены изменения - постановлением Правительства РК от 28 октября 2001 г. N 1369 P011369_ .
      23. Министерство финансов в течение месяца с момента получения заявки на финансовую экспертизу указанной в пункте 22 настоящих Правил информации проводит экспертизу финансовых условий займа на соответствие установленным ограничениям, влияния привлекаемого местным исполнительным органом займа на долговую ситуацию и обеспеченность исполнения обязательств по нему за счет доходов, образуемых в результате реализации финансируемой из соответствующего местного бюджета за счет средств займа региональной инвестиционной программы (проекта), и дает заключение о приемлемости условий займа, их соответствии предельному размеру вознаграждения (интереса), лимитам заимствования и долга местного исполнительного органа.
      24. Министерство юстиции в течение месяца с момента получения заявки на правовую экспертизу указанной в пункте 23 настоящих Правил информации проводит правовую экспертизу представленных документов и дает заключение о соответствии сделки и оформляющих ее документов законодательству Республики Казахстан.
      25. Местный исполнительный орган, при наличии положительных заключений Министерства юстиции и Министерства финансов, завершает подготовку и оформление необходимой документации по договору (соглашению) о займе или эмиссии государственных ценных бумаг.
      Договор (соглашение) о займе местного исполнительного органа должен включать положения о том, что данный договор (соглашение) о займе вступит в силу только после его регистрации Министерством финансов.
      Эмиссия государственных ценных бумаг местным исполнительным органом осуществляется в соответствии с утвержденными Правительством Республики Казахстан правилами выпуска, размещения, обращения, погашения и обслуживания соответствующих государственных ценных бумаг местными исполнительными органами с присвоением Национальным Банком Республики Казахстан национального идентификационного номера данной эмиссии и согласованием Министерством финансов ее условий (результатов аукциона, подписки). <*>
      Сноска. В пункт 25 внесены изменения - постановлением Правительства РК от 28 октября 2001 г. N 1369 P011369_ .

      26. Оформленный договор (соглашение) или результаты эмиссии государственных ценных бумаг вместе с графиками погашения, выплаты вознаграждения (интереса) и другими приложениями представляется местными исполнительным органом в Министерство финансов.
      27. Министерство финансов проверяет соответствие условий займа установленным ограничениям, учитывает их в базе данных мониторинга долга местных исполнительных органов и регистрирует договор (соглашение) о займе или результаты эмиссии государственных ценных бумаг местного исполнительного органа с выдачей местному исполнительному органу соответствующего регистрационного свидетельства по договору (соглашению) о займе.
      28. Погашение основного долга и обслуживание займов местного исполнительного органа предусматривается в соответствующем бюджете области, городов Астаны и Алматы, исходя из условий займов, за счет поступлении в бюджет и осуществляется в порядке его исполнения.
      29. Местный исполнительный орган организует и осуществляет регистрацию, мониторинг и управление образуемым в результате заимствования долгом, его погашением и обслуживанием.
      Министерство финансов осуществляет мониторинг получения, обслуживания и погашения займов местными исполнительными органами на основании обязательного представления местными исполнительными органами оперативной и текущей информации по формам и в сроки, устанавливаемые Министерством финансов.