Жоғары білімнің білім беру бағдарламаларын іске асырып жатқан Қазақстан Республикасы ұлттық қауіпсіздік органдарының әскери, арнаулы оқу орындарына оқуға қабылдау қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының 2016 жылғы 13 қаңтардағы № 2 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2016 жылы 17 ақпанда № 13104 болып тіркелді.

      "Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңы 5-1-бабының 9) тармақшасына және "Қазақстан Республикасының арнаулы мемлекеттік органдары туралы" Қазақстан Республикасының Заңы 10-бабының 3-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының 08.08.2022 № 48/қе (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес Жоғары білімнің білім беру бағдарламаларын іске асырып жатқан Қазақстан Республикасы ұлттық қауіпсіздік органдарының әскери, арнаулы оқу орындарына оқуға қабылдау қағидалары бекітілсін.

      2. Осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының кейбір бұйрықтарының күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитетінің Кадрлар департаменті:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіпте Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде мерзімді баспа басылымдарында және "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде жариялауға жолдауды;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитетінің интернет-ресурсына орналастыруды қамтамасыз етсін.

      4. Бұйрықпен Қазақстан Республикасы ұлттық қауіпсіздік органдарының қызметкерлері мен әскери қызметшілері таныстырылсын.

      5. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының орынбасары М.Ө. Қалқабаевқа жүктелсін.

      6. Осы бұйрық алғаш ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Ұлттық қауіпсіздік комитетінің
Төрағасы
В. Жұмақанов

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық қауіпсіздік комитеті
Төрағасының
2016 жылғы 13 қаңтардағы
№ 2 бұйрығына
1-қосымша

Жоғары білімнің білім беру бағдарламаларын іске асырып жатқан Қазақстан Республикасы ұлттық қауіпсіздік органдарының әскери, арнаулы оқу орындарына оқуға қабылдау қағидалары

      Ескерту. Қағидалар жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының 08.08.2022 № 48/қе (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Жоғары білімнің білім беру бағдарламаларын іске асырып жатқан Қазақстан Республикасы ұлттық қауіпсіздік органдарының әскери, арнаулы оқу орындарына оқуға қабылдау қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңы 5-1-бабының 9) тармақшасына, "Қазақстан Республикасының арнаулы мемлекеттік органдары туралы" Қазақстан Республикасының Заңы (бұдан әрі – Заң) 10-бабының 3-тармағына сәйкес әзірленді және Қазақстан Республикасының азаматтарын (бұдан әрі – азаматтар) жоғары білімнің білім беру бағдарламалары бойынша әскери, арнаулы оқу орындарына (бұдан әрі – ҰҚО ЖОО) оқуға қабылдау тәртібін белгілейді.

      2. ҰҚО ЖОО "Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңы 5-1-бабының 16) тармақшасына сәйкес жоғары білім және жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша білім алушыларды қабылдауды жүзеге асырады.

      3. ҰҚО ЖОО-ға оқуға азаматтарды қабылдау тәртібі:

      1) кадрларға қажеттілікті анықтауды;

      2) ҰҚО ЖОО-ға қабылданатын азаматтарды іріктеуді, зерделеуді және тексеруді;

      3) ҰҚО ЖОО-ға оқуға азаматтарды қабылдау бойынша конкурстық іріктеуді көздейді.

2-тарау. ҰҚО ЖОО-ға оқуға қабылдау тәртібі

1-параграф. ҰҚО ЖОО-ға оқуға кандидаттарды іріктеу тәртібі

      4. ҰҚО ЖОО-да жоғары білім және жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша кадрларды дайындау кадрларға қажеттіліктің және Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитетінің (бұдан әрі – ҰҚК) Кадрлар департаменті әзірлейтін және оқу жылының алдындағы жылдың 1 қарашасына дейін ҰҚК Төрағасы бекітетін тәртіптеменің (бұдан әрі – тәртіптеме) негізінде жүзеге асырылады.

      5. Тәртіптеме бекітілгеннен кейін ҰҚК органдарының кадр бөлімшелері:

      1)  өтініш беру мерзімдері туралы бұқаралық ақпарат құралдарына, ақпараттық стендтерде, оның ішінде ҰҚК ресми интернет-ресурсына хабарландырулар, сондай-ақ осы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес қосымша тұрғылықты жері, оқу және жұмыс (қызмет) орындары бойынша ҰҚО-ға ұсынылатын құжаттар тізбесін орналастыру ұйымдастырады;

      2) оқуға кандидаттарды олардың тұрғылықты, оқу немесе жұмыс (қызмет) ету орны бойынша кәсіби жарамдылығы, іріктеу және арнайы тексеру жөніндегі жұмыстарды жүргізеді.

      6. Жоғары білімнің білім беру бағдарламалары бойынша ҰҚК ЖОО-ға:

      1) орта немесе орта білімнен кейінгі білімі бар, әскери қызмет өткермеген, оқуға түсетін жылы он жеті жасқа толған, бірақ жиырма бір жастан аспаған азаматтар;

      2) оқуға түсетін жылы жиырма төрт жасқа толмаған, әскери қызмет не арнаулы мемлекеттік органдарда қызмет өткерген азаматтар және мерзімді әскери қызмет өткеріп жүрген әскери қызметшілер;

      3) оқуға түсетін жылы жиырма бес жасқа толмаған, келісімшарт бойынша әскери қызмет өткеріп жүрген әскери қызметшілер не арнаулы мемлекеттік органдарда қызмет өткеріп жүрген қызметкерлер қабылданады.

      7. Жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша оқуға Заңның 10-бабы 1-тармағы 2) тармақшасымен көзделген талаптарға сай келетін, сондай-ақ:

      1) қажетті жеке, моральдық және кәсіби қасиеттері, денсаулық жағдайы және дене шынықтыру бойынша дайындығы бар;

      2) оқу жетістіктерін бағалаудың балл-рейтингтік әріптік жүйесіне сәйкес жоғары білімінің орташа балы 2,67 (В-)-ден төмен емес (дәстүрлі бағалау шкаласы бойынша 4 балдан төмен емес) азаматтар қабылданады.

      Кандидатта санаулы бағыттағы мамандығы, оның ішінде техникалық бейіні болған кезде алған жоғары білімі бойынша орта балды оқу жетістіктерін бағалаудың балл-рейтингтік әріптік жүйесіне сәйкес (дәстүрлі бағалау шкаласы бойынша 3 балдан төмен емес) 1,0 (D-)-ға дейін төмендетуге жол беріледі.

      8. Жоғары білім және жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша оқуға кандидаттардың жасы ҰҚО ЖОО-ға қабылдау күні анықталады.

      9. ҰҚО ЖОО-ға түсуге кандидаттар оқуға қабылдау жылына дейінгі жылдың 1 қарашасына дейін тұрғылықты жері, оқу немесе жұмыс (қызмет) орны бойынша ҰҚК органдарына оқу тілін көрсете отырып, өтініш (баянат) жазады және осы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес құжаттарды тапсырады.

      10. Оқуға кандидаттар "Қазақстан Республикасының арнаулы мемлекеттік органдарында әскери-дәрігерлік сараптама өткізу қағидаларын және Қазақстан Республикасы ұлттық қауіпсіздік органдарының әскери-дәрігерлік сараптама органдары туралы ережелерді бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының 2014 жылғы 31 желтоқсандағы № 437/ҚБП бұйрығына (бұдан әрі – ӘДС өткізу қағидалары) (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 10328 болып тіркелген) сәйкес олардың тұрғылықты жері, оқу немесе жұмыс (қызмет) орны бойынша әскери-дәрігерлік комиссияларда, психофизиологиялық және медициналық куәландырудан, сондай-ақ полиграфологиялық зерттеуден өтеді.

      11. ҰҚК органдарының кадр бөлімшелері ҰҚО ЖОО-ға жоғары білімнің және жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша оқуға түсуге кандидаттардың жинақталған жеке істерін оқуға түсетін жылдың 20 мамырына дейін ұсынады.

      ҰҚК Кадрлар департаментінің қызметкерлері тексеретін ҰҚК Шекара академиясына қабылданатын азаматтардың арнайы тексеру материалдарын қоспағанда, ҰҚО ЖОО-ға түскен кандидаттардың жеке істерін конкурстық іріктеу басталғанға дейін ҰҚО ЖОО-ның кадр бөлімшелері Заңның 7-бабының 2-тармағында көзделген талаптарға сәйкестігін тексереді.

2-параграф. ҰҚО ЖОО-ға қабылдау тәртібі

      12. ҰҚК Кадрлар департаменті оқуға түсетін жылдың 10 маусымына дейін оқуға түсетін кандидаттарға ҰҚО ЖОО-ға қабылдау мерзімі туралы ҰҚК органдарының кадр бөлімшелері арқылы хабарлайды.

      13. ҰҚО ЖОО-ға қабылдау конкурстық негізде жүзеге асырылады және медициналық сараптамадан өту мен соңғы кәсіби іріктеуден тұрады.

      14. Кандидаттарды медициналық куәландыру, әскери-дәрігерлік комиссияның (бұдан әрі – ӘДК) өкілеттігі мен құрамы ӘДС өткізу қағидаларына сәйкес анықталады.

      15. Соңғы кәсіби іріктеу медициналық куәландыруды қоспағанда осы Қағидалардың 23-тармағында көзделген іс-шаралардан тұрады.

      16. Кандидаттарды түпкілікті кәсіби іріктеу ҰҚО ЖОО-да жүргізіледі.

      Тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктерде (жекелеген объектілерде) төтенше жағдай, шектеу іс-шаралары, оның ішінде карантин енгізілген, төтенше жағдайлар жарияланған жағдайларда кандидаттардың соңғы кәсіби іріктеуі ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдана отырып, қашықтық форматында жүргізіледі.

      17. Конкурстық іріктеуді өткізу үшін ҰҚО ЖОО-ға оқуға қабылдау алдында бір ай бұрын ҰҚК Төрағасының бұйрығымен (ҰҚО ЖОО-ның әр қайсысына жеке):

      уақытша әрекет ететін штаттан тыс ӘДК;

      ұйымдастыру-техникалық комиссиялар;

      қабылдау комиссиялары;

      апелляциялық комиссиялар құрылады және бекітіледі.

      18. Комиссия мүшесі (мүшелері), егер ол:

      1) комиссия мүшесі ретінде басқа комиссия құрамында болса;

      2) конкурсқа қатысатын кандидаттарының біреуіне туыс, жұбайы (зайыбы) немесе жекжаты болып табылса, комиссия жұмысына қатыса алмайды (қатысады) және бас тартуға (өздігінен бас тартуға) жатады.

      Өздігінен бас тарту болмаса, комиссия мүшелері немесе кандидат қарсылық білдіреді.

      19. Өздігінен бас тарту және қарсылық білдіру комиссия жұмысына дейін де, комиссия жұмысының барысында да жасалады.

      20. Комиссия мүшесінің өздігінен бас тартуы (қарсылық білдіруі) туралы шешімді мәжіліске қатысатын оның мүшелерінің көпшілік дауысымен жазбаша түрде комиссия қабылдайды және комиссия мүшесінің қатысуымен оқылады.

      Қарсылық білдіруден бас тарту немесе қанағаттандыру туралы шешім шағымдануға жатпайды.

      21. Ұйымдастыру-техникалық, қабылдау және апелляциялық комиссиялар құрамына бөлімшелер мен ҰҚК органдарының (ЖОО) басшылары, ҰҚК заң, кадрлар, жеке қауіпсіздік, әскери-медициналық (медициналық) бөлімшерлерінің және мақсатты оқуға тапсырыс беруші болып табылатын ҰҚК органдарының қызметкерлері (әскери қызметшілері) кіреді.

      22. ҰҚО ЖОО-ға түсу үшін конкурстық іріктеуге қатысатын кандидаттар келген кезде қабылдау комиссиясына осы Қағидаларға 2-қосымшаға сәйкес құжаттарды тапсырады.

      Қабылдау комиссиясына құжаттарды тапсырмаған кандидаттар қабылдауға қатыспайды.

      23. ҰҚО ЖОО-ға оқуға кандидаттар соңғы кәсіби іріктеуден:

      1) жоғары білімнің білім беру бағдарламалары бойынша – кәсіби жарамдылығын және дене шынықтыру дайындығын, "Құқық негіздері" пәні бойынша білімі мен жазбаша дағдыларын тексеруден;

      2) жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша – кәсіби жарамдылығын, дене шынықтыру дайындығын тексеру, саясаттану бойынша білімдерін және жазбаша дағдыларын тексеруден өтеді.

      ҰҚО ЖОО-ға оқуға кандидаттарды соңғы іріктеуден өткізу барысында кандидаттардың жеке деректері мен жұмыстарына сәйкестендіру нөмірі берілу арқылы шифрлау қолданылады.

      24. Ұйымдастыру-техникалық комиссиясы төраға, төраға орынбасары, хатшы және комиссияның бес мүшесінен кем болмайтын құрамнан тұрады.

      Ұйымдастыру-техникалық комиссиясы мүшелерінің жалпы саны тақ саннан тұрады. Ұйымдастыру-техникалық комиссиясы хатшысының дауыс беру құқығы жоқ және ол комиссия мүшесі болып табылмайды.

      Ұйымдастыру-техникалық комиссиясы:

      1) соңғы кәсіби іріктеуге қатысуға рұқсат етілген оқуға түсетін кандидаттардың тізімдерін бекітеді;

      2) кандидаттарды соңғы кәсіби іріктеуден өткізу алгоритмін дайындайды;

      3) соңғы кәсіби іріктеуді ұйымдастырады және өткізеді;

      4) конкурс тізімдері мен кандидаттарды оқуға қабылдау туралы бұйрық жобасын әзірлейді;

      5) оқуға түсетін кандидаттарды іріктеу мен тексеру жөніндегі жұмыстарды одан әрі жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлейді.

      25. Ұйымдастыру-техникалық комиссиясының төрағасы ҰҚК органдарының бастықтары (бастықтарының орынбасарлары) қатарынан тағайындалады.

      Ұйымдастыру-техникалық комиссиясы төрағасының орынбасары ҰҚО ЖОО немесе ҰҚК органдары бастықтарының орынбасарлары қатарынан тағайындалады.

      Ұйымдастыру-техникалық комиссиясы төрағасының орынбасары ұйымдастыру-техникалық комиссиясы мүшелері мен хатшысының қызметін ұйымдастырады және бақылайды.

      Ұйымдастыру-техникалық комиссиясының хатшысы ҰҚО қызметкерлері (әскери қызметшілері) қатарынан тағайындалады.

      Ұйымдастыру-техникалық комиссиясының хатшысы ұйымдастыру-техникалық комиссиясына жүктелген функцияларды жүзеге асыру бойынша құжаттарды, отырыс материалдарын, сондай-ақ комиссия жұмысының есеп жобасын дайындайды.

      26. Ұйымдастыру-техникалық комиссиясының шешімі бекітілген құрамның кемінде үштен екісі болған кезде көпшілік дауыспен қабылданады және хаттамамен рәсімделеді, оған ұйымдастыру-техникалық комиссиясының барлық мүшелері қол қояды. Дауыстар тең болған жағдайда ұйымдастыру-техникалық комиссиясы төрағасының дауысы шешуші болып табылады.

      Комиссия мүшелері өздерінің ерекше пікірлерін жазбаша баяндауы және оны хаттамаға енгізуі мүмкін, ол туралы соңғысында белгі жасалады.

      Ұйымдастыру-техникалық комиссиясының отырысы қабылдау комиссиясының төрағасы бекіткен жұмыс жоспарына сәйкес, сондай-ақ ұйымдастыру-техникалық комиссиясы төрағасының шешімімен жүзеге асырылады.

      27. Қабылдау комиссиясы төраға, екі орынбасары, хатшы және комиссияның бес мүшесінен кем болмайтын ҰҚО басшылық құрамы қатарынан құрылады.

      Қабылдау комиссиясы мүшелерінің жалпы саны тақ саннан тұрады. Қабылдау комиссиясы хатшысының дауыс беру құқығы жоқ және ол комиссия мүшесі болып табылмайды.

      Қабылдау комиссиясы:

      1) ӘДК нәтижелерін қарастырады;

      2) апелляциялық комиссия шешімін іске асырады;

      3) ҰҚО ЖОО-ға оқуға кандидаттарды қабылдау немесе бас тарту туралы шешім қабылдайды;

      4) кандидаттарды оқуға қабылдау үшін конкурстық іріктеудің қорытындыларына талдау жүргізеді және осы жұмысты одан әрі жетілдіру бойынша шаралар әзірлейді.

      28. Қабылдау комиссиясының төрағасы болып ҰҚК Төрағасы орынбасарларының бірі тағайындалады.

      Қабылдау комиссиясы төрағасының орынбасарлары ҰҚК органдары және ҰҚО ЖОО-ның бастықтары қатарынан тағайындалады.

      Қабылдау комиссиясының хатшысы болып ҰҚО ЖОО кадр бөлімшелерінің қызметкерлерінің (әскери қызметшілерінің) бірі тағайындалады.

      Қабылдау комиссиясының мүшелері болып ҰҚК органдарының және ҰҚО ЖОО басшылық құрамынан тағайындалады.

      29. Қабылдау комиссиясы жыл сайын құрылады және ҰҚО ЖОО-ның конкурстық іріктеу өткізу кезеңінде қызмет етеді.

      Қабылдау комиссиясының жұмысын ұйымдастыру комиссия төрағасы орынбасарларының біріне, ал іс қағаздарын жүргізу комиссияның хатшысына жүктеледі.

      30. Кандидаттарды ҰҚО ЖОО-ға оқуға қабылдау туралы қабылдау комиссиясының шешімі хаттамамен рәсімделеді және бекітілген мүшелерінің кемінде үштен екісі болған кезде көпшілік дауыспен қабылданады. Дауыстар тең болған жағдайда қабылдау комиссиясы төрағасының дауысы шешуші болып табылады.

      Комиссия мүшелері өздерінің ерекше пікірлерін жазбаша баяндауы және оны хаттамаға енгізуі мүмкін, ол туралы соңғысында белгі жасалады.

      Қабылдау комиссиясының хаттамасы негізінде ҰҚО ЖОО-ның бастықтары кандидаттарды оқуға қабылдау туралы бұйрық шығарады.

      31. Кандидаттарды ҰҚО ЖОО-ға оқуға қабылдауды қызметкерлерді (әскери қызметшілерді) дайындау курстары бойынша ҰҚК ЖОО-ның басшылары бөлек жүргізеді.

      32. Конкурстық іріктеу нәтижелерімен келіспеген кандидаттар конкурстық іріктеу нәтижелері жарияланғаннан кейін келесі күні сағат 13:00-ге дейін апелляциялық комиссияға апелляциялық комиссия төрағасының атына өтініш ұсынады, апелляциялық комиссия оны бір тәулік жұмыс күні ішінде қарайды.

      Егер өтініш ұсыну және (немесе) қарау күні жұмыс істемейтін күнге сәйкес келсе, өтініш ұсыну және (немесе) қарау уақыты жақын келесі жұмыс күніне ауыстырылады.

      33. Апелляциялық комиссия төраға, төраға орынбасары, хатшы және комиссияның бес мүшесінен кем болмайтын құрамнан құрылады.

      Апелляциялық комиссия мүшелерінің жалпы саны тақ саннан тұрады. Апелляциялық комиссия хатшысының дауыс беру құқығы жоқ және комиссия мүшесі болып табылмайды.

      Апелляциялық комиссия конкурстық іріктеудің шешімімен келіспеген кандидаттардың өтініштерін қабылдайды және қарастырады.

      34. Апелляциялық комиссияның төрағасы ҰҚК Төрағасы орынбасарларының бірі тағайындалады.

      Апелляциялық комиссия төрағасының орынбасары ҰҚК органдары бастықтарының қатарынан тағайындалады.

      Апелляциялық комиссия төрағасының орынбасары апеляциялық комиссия мүшелері мен хатшысының қызметін ұйымдастырады және бақылайды.

      Апелляциялық комиссияның хатшысы ҰҚО қызметкерлері (әскери қызметшілері) қатарынан тағайындалады.

      Апелляциялық комиссия хатшысы апелляциялық комиссияға жүктелген функцияларды жүзеге асыру бойынша құжаттарды, отырыс материалдарын, сондай-ақ, комиссия жұмысының есеп жобасын дайындайды.

      35. Апелляциялық комиссияның шешімі бекітілген құрамның кемінде үштен екісі болған кезде көпшілік дауыспен қабылданады және хаттамамен рәсімделеді, оған апелляциялық комиссияның барлық мүшелері қол қояды. Дауыстар тең болған жағдайда апелляциялық комиссия төрағасының дауысы шешуші болып табылады.

      Комиссия мүшелері өздерінің ерекше пікірлерін жазбаша баяндауы және оны хаттамаға енгізуі мүмкін, ол туралы соңғысында белгі жасалады.

      Апелляциялық комиссияның жұмысы төраға және барлық комиссия мүшелері қол қойған хаттамамен ресімделеді.

      36. Соңғы кәсіби іріктеу өткізу үшін ҰҚО ЖОО бастықтарының бұйрықтарымен:

      1) кандидаттардың кәсіби жарамдылығын бағалау бойынша сараптамалық комиссиялардан;

      2) дене шынықтыру дайындығы, "Құқық негіздері" пәні бойынша білімі, саясаттану, сондай-ақ жазбаша дағдылары (эссе) бойынша пәндік комиссиялардан тұратын арнайы комиссиялар құрылады.

      37. Арнайы комиссиялар:

      1) кандидаттардың жазбаша дағдылары (эссе) бойынша шифрланған емтихан жұмыстарын қарастыруға алады;

      2) кандидаттардың кәсіби жарамдылығын, дене шынықтыру дайындығы бойынша нормативін, "Құқық негіздері" пәні бойынша ауызшы емтихандарды, саясаттану, сондай-ақ жазбаша дағдыларын (эссе) тексеру және бағалауды жүзеге асырады;

      3) емтихан ведомостарын қабылдау комиссиясына жинақтайды және жібереді.

      38. Кандидаттың оқуға кәсіби жарамдылығын бағалау қызметтік іс-қимылдың жоспарланып отырған учаскесіне (бағытына) сәйкес келу дәрежесін анықтауға бағытталған және арнайы (сараптамалық) комиссия ассесмент-орталық технологияларын пайдалана отырып жүзеге асырады.

      Комиссия құрамына үш адамнан кем болмайтын, қызмет іс-қимылының бағыттары бойынша бес жылдан кем емес жұмыс тәжірибесі, салалық білімі бар ҰҚО қызметкерлері (әскери қызметшілері) енеді.

      39. Кандидаттардың дене шынықтыру дайындық деңгейін осы Қағидаларға 3-қосымшаға сәйкес ҰҚО ЖОО-ға оқуға түсетін кандидаттардың дене шынықтыру дайындығын бағалау нормативтеріне сәйкес арнайы (пәндік) комиссия бағалайды.

      Комиссия құрамына үш адамнан кем болмайтын, міндеттеріне дене шынықтыру дайындығын ұйымдастыру мен жүргізу енетін ҰҚО қызметкерлері (әскери қызметшілері) енеді.

      Дене шынықтыру нормативтерін тапсырар алдында арнайы комиссия (пәндік) мүшелері кандидаттарды жаттығуларды жасау барысында қауіпсіздік техникасын сақтау жөніндегі шаралармен қол қойғыза отырып таныстырады.

      Әрбір дене жаттығуын тапсыру нәтижелерін арнайы комиссия (пәндік) мүшелері жеке ведомоске тіркейді және кандидатқа қол қойғыза отырып жеткізеді.

      40. "Құқық негіздері" пәні немесе саясаттану бойынша білім ауызша емтихан түрінде тексеріледі және арнайы (пәндік) комиссия осы Қағидаларға 4-қосымшаға сәйкес бағалайды.

      Комиссия құрамына үш адамнан кем болмайтын, жоғары филологиялық білімі бар ҰҚО қызметкерлері (әскери қызметшілері) енеді.

      41. Жазбаша дағдылар жазба жұмысты (эссе) орындау түрінде тексеріледі және арнайы (пәндік) комиссия осы Қағидаларға 5-қосымшаға сәйкес бағалайды.

      Комиссия құрамына үш адамнан кем болмайтын, жоғары заң білімі немесе әлеуметтік (саясаттану) білімі бар ҰҚО қызметкерлері (әскери қызметшілері) енеді.

      42. Соңғы кәсіби іріктеуден өту кезінде кандидаттың: өзімен бірге қабылдайтын-тарататын электронды құралдарды, оқу материалдарын, шпаргалкаларды, сондай-ақ іс-шараның өткізілу барысына кедергі келтіретін іс-қимылдарды жасауына рұқсат берілмейді.

      43. Қабылдау тәртібі туралы ақпарат, ҰҚО ЖОО қабылдау комиссиясының оқуға қабылдау мәселелері және соңғы кәсіби іріктеу нәтижелері бойынша шешімі ақпараттық стендінде орналастырылады немесе қабылдау комиссиясының мүшелері ҰҚО ЖОО-ға оқуға кандидаттардың алдында ауызша жариялайды.

      44. ҰҚО ЖОО-ға қабылдау конкурстық іріктеудің қорытындылары бойынша кандидаттың рейтингі негізінде қабылдау комиссиясының шешімімен жүргізіледі:

      жоғары білімнің білім беру бағдарламалары бойынша кандидаттың рейтингі Ұлттық бірыңғай тестілеудің (бұдан әрі – ҰБТ) балдары мен соңғы кәсіби іріктеу көрсеткіштерін қосу арқылы айқындалады;

      жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша кандидаттың рейтингі соңғы кәсіби іріктеу нәтижелерін қосу арқылы айқындалады.

      45. Қызмет өткеру кезінде қайтыс болған немесе мүгедектік алған арнайы мемлекеттік органдары қызметкерлерінің балалары, осы Қағидалардың 6, 7, 9, 10, 22-тармақтарында бекітілген талаптарға сәйкес келген жағдайда ҰҚО ЖОО-ға конкурстан тыс қабылданады.

      46. Конкурс өткізу кезінде бірдей көрсеткіштер болған жағдайда:

      1) жоғары білімнің білім беру бағдарламалары бойынша:

      жетім балалар және ата-анасының асырауынсыз қалған балалар, сондай-ақ кәмелеттік жасқа толғанға дейін ата-анасынан айырылған немесе ата-анасының қамқорлығынсыз қалған жастардың қатарындағы азаматтар;

      қызмет өткеру уақытында қаза тапқан, хабар-ошарсыз кеткен немесе əскери қызмет өткерген кезеңде мүгедек болып қалған əскери қызметшілердің балалары (ҰҚК Шекара академиясына түсушілер үшін);

      "Алтын белгі" белгісімен марапатталған адамдар;

      үздік білімі туралы құжаты (куәліктер, аттестаттар, дипломдар) бар адамдар;

      патриоттық танытқаны және белсенді азаматтық ұстанымы үшін ерекшелік белгісімен наградталған адамдар;

      техникалық және кәсiптiк, орта бiлiмнен кейiнгi білім беру бағдарламаларын іске асыратын ұйымдарда білім алғандығы туралы құжаты бар, біліктілігін дәлелдеген және мамандығы бойынша бір жылдан кем емес жұмыс тәжірибиесі бар адамдар;

      тізбесін білім беру саласындағы уәкілетті орган айқындайтын жалпы білім беретін пәндер бойынша халықаралық олимпиадалар мен ғылыми жобалар конкурстарының (ғылыми жарыстардың) жеңімпаздары (бірінші, екінші және үшінші дәрежелі дипломдармен марапатталған), халықаралық және республикалық орындаушылар конкурстарының және спорттық жарыстардың (бірінші, екінші және үшінші дәрежелі дипломдармен марапатталған) соңғы үш жылдағы жеңімпаздарының, сондай-ақ өздері таңдаған мамандықтары олимпиаданың, конкурстың немесе спорттық жарыстың пәніне сәйкес келген жағдайда, жалпы білім беретін пәндер бойынша ағымдағы оқу жылындағы президенттік, республикалық олимпиадалар мен ғылыми жобалар конкурстарының (бірінші, екінші және үшінші дәрежелі дипломдармен марапатталған) жеңімпаздары;

      әскери дайындық бойынша қосымша бағдарламалары бар білім беру ұйымдарының түлектері (ҰҚК Шекара академиясына түсушілер үшін);

      2) жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша:

      үздік білімі туралы құжаттары (дипломы) бар адамдар;

      диплом қосымшасында (транскриптте) анағұрлым жоғары орташа балы бар адамдар басымдыққа ие болады.

  Жоғары білімнің білім беру
бағдарламаларын іске асырып
жатқан Қазақстан Республикасы
ұлттық қауіпсіздік органдарының
әскери, арнаулы оқу орындарына
оқуға қабылдау қағидаларына
1-қосымша

Тұрғылықты жері, оқу немесе жұмыс (қызмет) орны бойынша ҰҚО-ға ұсынылатын құжаттар тізбесі

      1. Жоғары білімнің білім беру бағдарламалары бойынша ҰҚО ЖОО-ға түсетін адамдар өтінішке (баянатқа) қосымша мыналарды ұсынады:

      1) жалпы орта білімі туралы қосымшасымен бірге аттестат көшірмесі немесе техникалық және кәсіби білімі туралы не болмаса орта білімнен кейінгі білім туралы қосымшасымен бірге диплом көшірмесі;

      2) "Білім туралы құжаттардың түрлерін, білім туралы мемлекеттік үлгідегі құжаттардың нысандарын және оларды есепке алу мен беру қағидаларын, білім туралы өзіндік үлгідегі құжаттардың мазмұнына қойылатын негізгі талаптарды және оларды есепке алу мен беру қағидаларын, сондай-ақ білім беру ұйымдарында білім алуды аяқтамаған адамдарға берілетін анықтаманың нысанын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылыми министрінің 2015 жылғы 28 қаңтардағы № 39 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 10348 болып тіркелген) бекітілген нысанына сәйкес жалпы орта, техникалық және кәсіби білім алуды, сондай-ақ орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарын аяқтамаған адамдарға берілетін анықтама (түпнұсқа);

      3) жеке басын куәландыратын құжаттың көшірмесі;

      4) туу туралы куәліктің көшірмесі;

      5) алты фотосурет (бас киімсіз, көлемі 4,5 х 6 см);

      6) өмірбаян және сауалнама.

      2. Жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламасы бойынша ҰҚО ЖОО-ға түсетін адамдар өтінішке (баянатқа) мыналарды қоса ұсынады:

      1) жоғары білімі туралы дипломның көшірмесі, дипломға қосымшаның көшірмесі (транскрипт). Шетелдік білім беру ұйымдарында, Қазақстан Республикасында құрылған және жұмыс жасайтын халықаралық және шетелдік білім беру ұйымдарында (олардың филиалдарында) білімі туралы құжаттар алған кандидаттар, егер Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамаларында және халықаралық шарттарында (келісімдерде) өзгеше көзделмесе, Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрінің міндетін уақытшы атқарушы бекіткен 2021 жылғы 19 шілдедегі № 352 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 23626 болып тіркелген) белгіленген тәртіпте білім туралы құжаттарды тану қағидаларын, сондай-ақ білім туралы құжаттары Қазақстан Республикасының аумағында танылатын шетелдік жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарының тізбесіне сәйкес берілген тисті куәліктерді ұсынады;

      2) жеке басын куәландыратын құжаттың көшірмесі;

      3) алты фотосурет (бас киімсіз, көлемі 4,5 х 6 см);

      4) әскери билеттің немесе тіркеу куәлігінің көшірмесі;

      5) еңбек өтілін растайтын құжаттың көшірмесі;

      6) өмірбаян және сауалнама.

  Жоғары білімнің білім беру
бағдарламаларын іске асырып
жатқан Қазақстан Республикасы
ұлттық қауіпсіздік органдарының
әскери, арнаулы оқу орындарына
оқуға қабылдау қағидаларына
2-қосымша

ҰҚО ЖОО-ға оқуға түсу үшін ұсынылатын құжаттар тізбесі

      1. Жоғары білімнің білім беру бағдарламалары бойынша ҰҚО ЖОО-ға түсуші адамдар мынадай құжаттарды ұсынады:

      1) жеке басын куәландыратын құжат (түпнұсқа);

      2) "Білім туралы құжаттардың түрлерін, білім туралы мемлекеттік үлгідегі құжаттардың нысандарын және оларды есепке алу мен беру қағидаларын, білім туралы өзіндік үлгідегі құжаттардың мазмұнына қойылатын негізгі талаптарды және оларды есепке алу мен беру қағидаларын, сондай-ақ білім беру ұйымдарында білім алуды аяқтамаған адамдарға берілетін анықтаманың нысанын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылыми министрінің 2015 жылғы 28 қаңтардағы № 39 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 10348 болып тіркелген) сәйкес берілген жалпы орта білімі туралы аттестат қосымшасымен бірге немесе техникалық және кәсіби білімі туралы не орта білімнен кейінгі білімі туралы диплом қосымшасымен бірге;

      3) "Бакалавр" немесе "магистр" дәрежелері берілетін жоғары немесе жоғары оқу орнынан кейінгі білім алуға ақы төлеу үшін білім беру грантын беру ережелерін бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2008 жылғы 23 қаңтардағы № 58 қаулысында бекітілген шектік деңгейден төмен болмайтын тестілеу нәтижелері бойынша ҰБТ сертификатын, соның ішінде, Қазақстан тарихы, математикалық сауаттылық, оқу сауаттылығы (білім алған тілінде) бойынша 5 балдан төмен емес, әр бейіндік пән бойынша 5 балдан төмен емес. ҰҚК Академиясы мен ҰҚК Шекара академиясына оқуға түсу үшін кандидат жалпы орта білімнің жалпы білім беру, техникалық және кәсіптік (бастауыш және орта кәсіптік), орта білім беруден кейінгі білім беру бағдарламаларының кез келген екі пәнін таңдайды.

      2. Жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша ҰҚО ЖОО-ға түсуші адамдар мынадай құжаттарды ұсынады:

      1) жеке басын куәландыратын құжат (түпнұсқа);

      2) жоғары білімі туралы диплом, дипломға қосымша (транскрипт);

      3) әскери билет немесе тіркеу куәлігі.

  Жоғары білімнің білім беру
бағдарламаларын іске асырып
жатқан Қазақстан Республикасы
ұлттық қауіпсіздік органдарының
әскери, арнаулы оқу орындарына
оқуға қабылдау қағидаларына
3-қосымша

ҰҚО ЖОО-ға түсуші кандидаттардың дене шынықтыру дайындығының нормативтері

      1. Орта білім беру ұйымдарын бітіргеннен кейін жоғары білімнің білім беру бағдарламалары бойынша ҰҚО ЖОО-ға оқуға түсетін адамдар үшін:

Жаттығу

Өте жақсы

Жақсы

Қанағаттанарлық

ҰҚК Шекара академиясына түсушілер үшін белағашта тартылу (қанша рет)

14

12

10

ҰҚК Академиясына түсушілер үшін белағаштан тартылу (қанша рет)

11

9

7

100 метрге жүгіру (сек)

14,0

14,2

14,8

3000 метрге жүгіру (мин.сек)

12,15

12,45

13,30

10х10 метрге сырғымалы жүгіру (сек.)

23

24

26

Берпи (1 минут ішінде)

30 және астам

25-тен 29-ға дейін

20-дан 24-ке дейін

      2. ҰҚО ЖОО-ға жоғары білімнің оқу бағдарламалары бойынша оқуға түсетін қызметкерлер (әскери қызметшілер) үшін, соңдай-ақ ҰҚО ЖОО-ға жоғары білімнің оқыту мерзімі қысқартылған білім беру бағдарламалары бойынша оқуға түсетін адамдар үшін:

      Ерлер

      1-топ 25 жасқа дейін:

Жаттығу

Өте жақсы

Жақсы

Қанағаттанарлық

Белағашта тартылу (қанша рет)

15

13

9

100 метрге жүгіру (сек)

13,9

14,4

15,2

3000 метрге жүгіру (мин.сек)

12,10

12,25

12,50

10х10 метрге сырғымалы жүгіру (сек.)

23,5

24,5

26,5

Берпи (1 минут ішінде)

30 және астам

25-тен 29-ға дейін

20-дан 24-ке дейін

      2-топ 25-30 жас аралығы:

Жаттығу

Өте жақсы

Жақсы

Қанағаттанарлық

Белағашта тартылу
(қанша рет)

14

12

8

100 метрге жүгіру (сек)

14,0

14,5

15,3

3000 метрге жүгіру (мин.сек)

12,20

12,35

13,0

10х10 метрге сырғымалы жүгіру (сек.)

25,0

26,0

28,0

Берпи (1 минут 15 секунд ішінде)

30 және астам

25-тен 29-ға дейін

20-дан 24-ке дейін

      3-топ 30 жас және одан жоғары:

Жаттығу

Өте жақсы

Жақсы

Қанағаттанарлық

Белағашта тартылу
(қанша рет)

12

10

6

100 метрге жүгіру (сек)

14,8

15,4

16,2

3000 метрге жүгіру (мин.сек)

14,0

14,45

15,30

10х10 метрге сырғымалы жүгіру (сек.)

25,5

26,5

29,0

Берпи (1 минут 30 секунд ішінде)

30 және астам

25-тен 29-ға дейін

20-дан 24-ке дейін

      Әйелдер

      1-топ 25 жасқа дейін:

Жаттығу

Өте жақсы

Жақсы

Қанағаттанарлық

Кешенді-күштік жаттығу (қанша рет)

34

30

26

100 метрге жүгіру (сек)

16,6

17,2

18,0

1000 метрге жүгіру (мин.сек)

4,15

4,35

4,55

10х10 метрге сырғымалы жүгіру (сек.)

32,0

33,5

35,5

Берпи (1 минут 30 секунд ішінде)

30 және астам

25-тен 29-ға дейін

20-дан 24-ке дейін

      2-топ 25-30 жас аралығы:

Жаттығу

Өте жақсы

Жақсы

Қанағаттанарлық

Кешенді-күштік жаттығу (қанша рет)

30

26

22

100 метрге жүгіру (сек)

17,2

17,8

18,6

1000 метрге жүгіру (мин.сек)

4,35

4,55

5,20

10х10 метрге сырғымалы жүгіру (сек.)

34,0

35,0

37,0

Берпи (2 минут ішінде)

30 және астам

25-тен 29-ға дейін

20-дан 24-ке дейін

      3-топ 30 жас және одан жоғары:

Жаттығу

Өте жақсы

Жақсы

Қанағаттанарлық

Кешенді-күштік жаттығу (қанша рет)

26

22

18

100 метрге жүгіру (сек)

17,8

18,4

19,2

1000 метрге жүгіру (мин.сек)

4,55

5,10

5,30

10х10 метрге сырғымалы жүгіру (сек.)

35,5

36,5

38,5

Берпи (2 минут 15 секунд ішінде)

30 және астам

25-тен 29-ға дейін

20-дан 24-ке дейін

      Физикалық жаттығуларды орындау шарттары:

      1) 100, 1000, 3000 метрге жүгіру стадионда немесе тегіс жерде орындалады;

      2) 10х10 метрге сырғымалы жүгіру бір бірінен 10 метр қашықтыққа орналасқан екі сызықпен белгіленген тегіс жерде орындалады. Жаттығу "жоғары сөре" қалпынан басталады. "Марш" командасы бойынша (шартты белгі бойынша) 10 метрді жүгіріп өтіп, сөре сызығына қолын (аяғын) тигізу керек, артқа оралып, мәре сызығына қолын (аяғын) тигізу керек. Барлығы 10 метрден тұратын 10 бөлікті жүгіріп өту қажет;

      3) берпи бастапқы қалыпта аяқты түзу иықтың деңгейінде, қолды денені бойлай ұстап орындалады. Бастапқы позициядан жамбасты артқа алып, алақанға сүйене отырып (қолдар иықтың енінде), еңкею қажет. Еңкейген кезде өкше еденнен көтерілмейді. Жартылай секіруде дененің салмағы қолдарға беріліп, бір мезгілде аяқ артқа тасталады. Бүгілген қолдарға сүйене отырып, жату позициясы жасалады. Жамбас пен кеуде бір уақытта еденге жанасады. Содан кейін, жартылай секіруде алақан еденнен жұлынып алынып, аяқтар ішке қарай тартылып, жартылай отыру күйіне оралады. Жерге өкшені тигізбей жоғарыға секіреді және осы сәтте қолдарымен бастың үстінен шапалақ жасалады, дене түзу қалыпта болады;

      4) кешенді күш жаттығулары бір минут ішінде жасалады: алғашқы 30 секундта – бастапқы қалыпта арқада жатып, білекте бүгілген қолдарын кеудесінде бір-біріне түйістіріп қояды. Қолды түзу ұстап (қолдың саусақтарын аяқтың саусақтарына тигізіп) мүмкіндігінше көбірек кеудені көтереді, аяқтар бүгілмейді (аяқтарды елеусіз бүгуге рұқсат етіледі), бастапқы қалыпқа оралған кезде тірекке жауырынмен жанасу қажет, одан әрі "ауыс" командасы бойынша тоқтамаған күйі қалған 30 секундта ауысып жерге қарап жатып тіреніп қолды бүгеді және жазады (дене тік, қолдар 90 градус бұрышқа дейін бүгіледі, кеуде еденнен параллель көтеріледі);

      5) биік белағашқа тартылу бастапқы жағддайда жоғарыдан ұстап асылып тұрып (бас бармақ төменде), қолдарын түзу ұстап аяқ тірекке тимей жасалады. Иекті белағаштың үстіңгі деңгейіне көтерген кезде және қол түзуленген бастапқы жағдайға қайта оралғанда жаттығу орындалған болып саналады. Қозғалыссыз жағдайдағы дененің аздаған иілуі мен аяқты алшақтатуға рұқсат етіледі. Жаттығуды секіріп барып жасауға, жұлқынуға және серпілуге рұқсат етілмейді.

  Жоғары білімнің білім беру
бағдарламаларын іске асырып
жатқан Қазақстан Республикасы
ұлттық қауіпсіздік органдарының
әскери, арнаулы оқу орындарына
оқуға қабылдау қағидаларына
4-қосымша

"Құқық негіздері" немесе саясаттану пәндері бойынша білімді бағалау өлшемшарттары

      "Өте жақсы" бағасы:

      қойылған сұраққа дұрыс, сауатты, жан-жақты, түбегейлі, негізделген, мәнін толық және кеңінен ашатын жауап берген;

      материалды терең және жүйелі білетінін көрсеткен, тұжырымдамалық-ұғымдық аппаратын, ғылыми тіл мен терминологияны еркін меңгерген;

      жауап логиякалық негізделген және сенімді баяндалған жағдайда қойылады.

      "Жақсы" бағасы:

      қойылған сұрақтардың мәні ашылған, бірақ тұжырымдау кезінде жекелеген кемшіліктері бар;

      бағдарламалық материалдың негізгі бөлігін меңгерген, және тұжырымдамалық-ұғымдық аппаратты қолдана алатынын көрсеткен;

      жалпы логикалық дұрыс, бірақ үнемі нақты емес және дәлелді жауап берілген жағдайда қойылады.

      "Қанағаттанарлық" бағасы:

      қойылған сұрақ жеткілікті көлемде ашылмаған, тұжырымдауларда қателіктер бар, жауап әліз негізделген;

      пән бойынша үзік, атүсті білім көрсетілген;

      ғылыми-ұғымдық аппарат пен терминологияны қолдануда қиындықтары анықталған жағдайда қойылады.

      "Қанағаттанарлықсыз" бағасы:

      билеттің сұрағына толық жауап берілмеген немесе қойылған сұрақ толық ашылмаған, жауапта өрескел қателіктер жіберілген;

      тиісті тақырыптарған қатысты терминология және ғылыми-ұғымдық аппарат қате және толық пайдаланылмаған;

      емтихан сұрақтарына берілген жауапта дәлелдер келтірілмеген;

      түсу емтиханының белгіленген рәсімдері бұзылған жағдайда қойылады.

  Жоғары білімнің білім беру
бағдарламаларын іске асырып
жатқан Қазақстан Республикасы
ұлттық қауіпсіздік органдарының
әскери, арнаулы оқу орындарына
оқуға қабылдау қағидаларына
5-қосымша

Жазу дағдыларын (эссе) бағалау өлшемшарттары

Өлшемшарттар

Балдары*

1

Ойды нақты және ашық тұжырымдау, композициялық тұтастықтың және тұжырымдау логикасының болуы

2

2

Эссе мазмұны нақты құрылымдалған, эссенің негізгі тақырыпқа сәйкес келуі

1

3

Өзіндік дәлелді пікірдің болуы, автордың жеке позициясы

1

4

Тақырыптың толық ашылуы

1

Ең жоғары балл

5

      Ескертпе:

      *балл саны бағаға сәйкес келеді:

      0 – 2 балл – қанағаттанарлықсыз;

      3 балл – қанағаттанарлық;

      4 балл – жақсы;

      5 балл – өте жақсы.

Қателіктер саны бойынша өлшемшарттар
(орфографиялық және пунктуациялық)

Баға

1

0/0, 0/1, 1/0 (өрескел емес қателік)

"5"

2

2/2, 1/3, 0/4, 3/0, 3/1 (қателіктер бір типті болса)

"4"

3

4/4, 3/5, 0/7, 5/4 (бір типті және өрескел емес қателіктер болса)

"3"

4

7/7, 6/8, 5/9, 8/6

"2"

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық қауіпсіздік комитеті
Төрағасының
2016 жылғы 13 қаңтардағы
№ 2 бұйрығына
2-қосымша

Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының
күші жойылған кейбір бұйрықтарының тізбесі

      1. "Жоғары білімнің кәсіби оқу бағдарламасын іске асыратын Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитетінің арнаулы (әскери) оқу орындарына оқуға қабылдау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының 2012 жылғы 20 желтоқсандағы № 590 бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 8211 болып тіркелген, "Егемен Қазақстан" газетінде 2013 жылғы 23 қаңтарда № 24-25 (27298-27299) жарияланған).

      2. "Жоғары білімнің кәсіби оқу бағдарламаларын қысқартылған мерзімде іске асыратын Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитетінің арнаулы (әскери) оқу орындарына оқуға қабылдау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының 2013 жылғы 12 сәуірдегі № 182 бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 8449 болып тіркелген, "Егемен Қазақстан" газетінде 2013 жылғы 5 маусымда № 190-191 (27464-27465) жарияланған).

      3. "Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының кейбір бұйрықтарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Төрағасының 2015 жылғы 20 наурыздағы № 15 бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 11039 болып тіркелген, "Әділет" Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің ақпараттық-құқықтық жүйесінде 2015 жылғы 21 мамырда жарияланған).

On the approval of the Rules for admission to military, special educational institutions of the national security bodies of the Republic of Kazakhstan, implementing educational programs of higher education

Order of the Chairman of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan dated January 13, 2016 No. 2. Registered in the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on February 17, 2016 No. 13104.

      Unofficial translation

      Under sub-paragraph 9) of Article 5-1 of the Law of the Republic of Kazakhstan “On Education”, paragraph 3 of Article 10 of the Law of the Republic of Kazakhstan “On Special State Bodies of the Republic of Kazakhstan” I HEREBY ORDER:

      Footnote. The Preamble - as reworded by Order of the Chairman of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan No. 48/kye dated 08.08.2022 (shall be put into effect ten calendar days after the date of its first official publication).

      1. To approve the Rules for admission to training in military, special educational institutions of the national security bodies of the Republic of Kazakhstan, implementing educational programs of higher education, in accordance with Appendix 1 to this order.

      2. To recognize as invalid some of the orders of the Chairman of the Committee of National Ionic Safety of the Republic of Kazakhstan, in accordance with Appendix 2 to this order.

      3. The Department of Personnel of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan shall ensure:

      1) in the manner prescribed by the legislation of the Republic of Kazakhstan, state registration of this order in the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) within ten calendar days after the state registration of this order in the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan, sending for official publication in periodicals and the legal information system " Әdіlet ";

      3) the placement of this order on the Internet resource of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan.

      4. With the order to familiarize with the employees and military personnel of the national security bodies of the Republic of Kazakhstan.

      5. Control over the execution of this order to assign to the Deputy Chairman of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan Kolkobaev M.O.

      6. This order becomes effective after ten calendar days after the day its first official publication.

      The chairman
National Security Committee
Republic of Kazakhstan
V. Zhumakanov

  Appendix 1
to the order of the Chairman
of the National Security Committee of the
Republic of Kazakhstan
dated January 13, 2016 No. 2

The Rules
for Admission to Training in Military, Special Educational Institutions of the National Security Bodies
of the Republic of Kazakhstan Implementing Educational Programmes of Higher Education

      Footnote. The Rules - as reworded by Order No. 48/kye of the Chairman of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan dated 08.08.2022 (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication).

Chapter 1: General provisions

      1. These Rules for Admission to Training in Military, Special Educational Institutions of the National Security Bodies of the Republic of Kazakhstan Implementing Educational Programmes of Higher Education (hereinafter - Rules) have been developed as per sub-paragraph 9) of Article 5-1 of the Law of the Republic of Kazakhstan “On Education”, paragraph 3 of Article 10 of the Law of the Republic of Kazakhstan “On Special State Authorities of the Republic of Kazakhstan” (hereinafter - Law), and establish the admission procedure for the nationals of the Republic of Kazakhstan (hereinafter -national) to study in military, special educational institutions of the National Security Bodies of the Republic of Kazakhstan (hereinafter - Law).

      2. NSB universities shall enrol students under sub-paragraph 16) of Article 5-1 of the Law of the Republic of Kazakhstan "On Education" in educational programmes of higher education and higher education with a shortened period of study.

      3. The procedure for the admission of nationals to higher education establishments at NSB shall stipulate:

      1) identifying staffing needs;

      2) selection, study and screening of nationals entering higher education institutions of the NSB;

      3) competitive selection for the admission of nationals to the NSB universities.

Chapter 2: Procedures for admission to the NSB higher educational institutions

      Paragraph 1: Procedures for selecting candidates for study at NSB higher educational institutions

      4. Training of personnel under higher education and higher education programmes with a shortened period of study at NSB universities shall be based on the need for personnel, an order formed by the Personnel Unit of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan (hereinafter - the NSC) and approved by the Chairman of the NSC by November 1 of the year preceding the beginning of the academic year (hereinafter - the order).

      5. Once the order has been approved by the human resources units of the NSB:

      1) announcements shall be placed in the media, information boards, including on the official website of the NSC, on the deadlines for applications, as well as the list of documents to be submitted to the NSB at their place of residence, study or work (service), as per Annex 1 hereto;

      2) work on professional suitability, selection and special verification of candidates for study at their place of residence, study or work (service) shall be performed).

      6. NSB's universities may enrol the following candidates for higher education programmes:

      1) nationals with secondary or post-secondary education, who have not performed military service and who are seventeen years of age or older than twenty-one years of age at the time of enrolment;

      2) nationals who have completed military service or service in special state agencies, and conscripts, until they reach the age of twenty-four in the year of enrolment;

      3) members of the armed forces who are performing military service under contract, or members of special state agencies, until they reach the age of twenty-five in the year of admission.

      7. The following individuals may enrol under short-term programmes of higher education if they meet the requirements laid down in sub-paragraph 2) of paragraph 1 of Article 10 of the Law, as well as if they have:

      1) the required personal, moral and professional qualities, health and physical fitness;

      2) a higher education grade point average of at least 2.67 (B-) as per the letter grading system (at least 4 points on the traditional grading scale).

      If the candidate has a narrow specialisation, including a technical specialisation, it shall be permitted to reduce the grade point average in higher education to 1.0 (D-) as per the letter grading system (at least 3 points on the traditional grading scale).

      8. The age of the candidate for higher education and short-term higher education programmes shall be determined on the date of enrolment at the NSB higher educational institution.

      9. By November 1 of the year preceding the year of enrolment, candidates for admission to the NSB universities shall submit to the NSC at their place of residence, study or work (service) an application (report) specifying the language of instruction and submit the documents in compliance with Annex 1 hereto.

      10. Candidates for study at their place of residence, study or work (service) shall undergo psychophysiological and health examination in military-medical commissions as per Order of the Chairman of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan No. 437/DSP of December 31, 2014 “On Approval of the Regulations for Military and Medical Expertise in Special State Bodies of the Republic of Kazakhstan and Provisions on Military and Medical Expertise Bodies of National Security Bodies of the Republic of Kazakhstan” (hereinafter referred to as the MEE Regulations) (recorded in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 10328), as well as polygraph examination.

      11. By May 20, the personnel units of the National Security Committe bodies shall present to the institutions of higher education the personal files of candidates for studies in higher and higher education programmes with a shortened period of study.

      The personal files of candidates received by the NSB universities shall be verified by the personnel units of the NSB universities for compliance with the requirements laid down in paragraph 2 of Article 7 of the Law, excluding the files of special inspections of nationals entering the Border Guard Academy of the NSC, which shall be verified by the personnel department of the NSC.

      Paragraph 2: Procedures for enrolment at NSB institutions of higher education

      12. The NSC Personnel Department shall notify applicants by June 10 of the enrolment deadline through the NSC Personnel Units.

      13. Enrolment to NSB universities shall be on a competitive basis and shall consist of a health examination and a final professional selection.

      14. The health examination of applicants, and the terms of reference and composition of the Military Health Commission (hereinafter referred to as the MHC) shall be governed by the MEE Regulations.

      15. The final professional selection shall comprise the measures stipulated in paragraph 23 hereof.

      16. Candidates shall undergo the final professional selection at the institutions of higher education of the NSB.

      In the event of a state of emergency, restrictive measures, including quarantine, in the relevant administrative-territorial unit (in individual facilities), or the declaration of emergency situations, candidates for final professional selection shall be shortlisted remotely using information and communication technology.

      17. To conduct the competitive selection process, a month prior to the commencement of admission to the NSB universities, an order of the Chairman of the NSC (for each of the NSB universities separately) shall establish and approve:

      supernumerary temporary MEEs;

      organisational and technical commissions;

      admission commissions;

      appeal commissions.

      18. A member(s) of the commission may not participate in the work of the commission and shall be subject to recusal (resignation) if he/she:

      1) participates in another committee as a member of the committee;

      2) is a relative, spouse or relative of any of the persons participating in the candidate competition.

      In the event of a failure to recuse himself/herself, the recusal shall be made by the members of the commission or by the candidate.

      19. Resignation and recusal shall be made both prior to and during the proceedings of the commission.

      20. The decision to recuse (resign) a member of the commission shall be taken in writing by a majority vote of the members participating in the meetings of the commission and shall be announced in the presence of the member of the commission.

      A decision to reject or uphold recusal shall not be subject to appeal.

      21. The organisational-technical, admissions and appeals commissions shall be composed of the heads of the branches and bodies (universities) of the National Security Committee, representatives of the legal, personnel, internal security, military-medical (medical) branches of the NSC and the personnel (servicemen) of the NSB who are the customers of the targeted education.

      22. Candidates involved in the competitive selection process for admission to NSB universities shall file documents with the Admission Board upon arrival as per Annex 2 hereto.

      Candidates who have not submitted documents to the Admission Board shall not be allowed for admission.

      23. NSB university applicants shall undergo a final professional selection process:

      1) under higher education programmes - testing of professional aptitude and physical fitness, knowledge of the subject “Fundamentals of Law” and written skills;

      2) under short-term higher educational programmes, tests on professional aptitude, physical fitness, political science and writing skills.

      In the final professional selection of candidates for for higher education at NSB, the personal data of candidates and their work shall be encrypted by assigning identification numbers.

      24. The organising and technical committee shall consist of a chairman, a deputy chairman and a secretary, and shall consist of at least five members of the committee.

      The organising and technical committee shall be composed of an odd number of members. The secretary of the organising and technical committee shall not vote and shall not be a member of the committee.

      The organising and technical committee shall:

      1) approve the lists of study candidates admitted to the final professional selection;

      2) develop an algorithm for conducting the final professional selection of candidates;

      3) organise and conduct the final professional selection;

      4) draw up the competition lists and drafts the order for enrolment of candidates for studies;

      5) formulate proposals for further improvement of the work of selecting and vetting study candidates.

      25. The chairman of the organising and technical committee shall be appointed from among the heads (deputy heads) of the NSC bodies.

      The deputy chairman of the organising and technical committee shall be appointed from among the deputy heads of the NSB universities or the NSC bodies.

      The deputy chairman of the organising and technical committee shall arrange and supervise the activities of the members and the secretary of the organising and technical committee.

      The secretary of the organising-technical committee shall be appointed from among the personnel (servicemen) of the NSB.

      The secretary of the organising and technical committee shall draw up the documents for the implementation of the functions entrusted to the organising and technical committee, the materials for its meetings and the draft report on its work.

      26. The decision of the organising and technical committee shall be taken by a majority vote with at least two thirds of the approved members and shall be recorded in a protocol signed by all the members of the organising and technical committee. In case of a tie, the vote of the chairman of the organising and technical committee shall be decisive.

      The members of the committee may express their dissenting opinion in writing and attach it to the minutes, and a note of this shall be made in the latter.

      Meetings of the organising and technical committee shall be held as per the work plan approved by the chairman of the admission committee, and as decided by the chairman of the organising and technical committee.

      27. The admission board shall be composed of a chairman, two deputies and a secretary and shall include at least five members of the board from the senior staff of the NSB.

      The Admission Board shall comprise an odd number of members. The secretary of the admission board may not vote and shall not be a member of the board.

      The admission board shall:

      1) review the results of the MHC;

      2) implement the decisions of the appeal commission;

      3) decide on the enrolment or refusal to enrol candidates to study at ONB universities;

      4) analyse the results of competitive selection of candidates for studies and develop measures for further improvement of this work.

      28. One of the deputy chairmen of the NSC shall be appointed as the chairman of the admission board.

      The vice-chairmen of the admission board shall be appointed from among the Heads of the NSC and the ONB universities.

      The secretary of the admission board shall be one of the officers (servicemen) of the personnel unit of the NSB university.

      Members of the admission board shall be senior officials of the NSC and the NSB higher education institutions.

      29. The admission board shall be set up annually and shall operate during the period of the competitive selection of the NSB university.

      The organisation of the work of the admission board shall be vested in one of the vice-chairmen of the board, while the secretary of the board shall be responsible for keeping the records.

      30. The decision of the admission board on the enrolment of candidates for studies at NSB universities shall be drawn up in minutes and shall be adopted by a majority vote with at least two-thirds of the approved composition. In case of a tie vote, the vote of the chairman of the admission board shall be decisive.

      The members of the commission may state their dissenting opinion in writing and append it to the minutes, which shall be noted in the latter.

      Based on the minutes of the admission board, the heads of the NSB universities shall issue an order for the admission of candidates to study.

      31. The enrolment of candidates for studies at the NSB universities shall be conducted separately by the heads of the NSB universities based on the training courses of the staff (military personnel).

      32. Candidates who disagree with the results of the selection procedure shall file an application with the appeals board to the chairman of the appeals board by 1 p.m. on the day following the announcement of the results of the selection procedure, which shall be considered by the appeals board within one business day of the filing of the application.

      If the day on which the application is lodged and/or processed falls on a non-business day, the deadline for lodging and/or processing the application shall be postponed to the next following business day.

      33. The appeals board shall be composed of a chairman, a deputy chairman and a secretary and shall include at least five members of the board.

      The appeals board shall comprise an odd number of members. The secretary of the appeals board may not vote and shall not be a member of the board.

      The appeals board shall accept and consider appeals from candidates who disagree with the results of the competition.

      34. One of the deputies of the chairman of the NSC shall be appointed as the chairman of the appeals board.

      The deputy chairman of the appeals board shall be appointed from among the heads of the NSC's bodies.

      The deputy chairman of the appeals board shall organise and supervise the activities of the members and the secretary of the appeals board.

      The secretary of the appeals board shall be appointed from among the employees (servicemen) of NSB.

      The secretary of the appeals board shall draw up the documents for implementation of the functions entrusted to the appeals board, materials for the meetings, as well as the draft report on its work.

      35. The decision of the appeals board shall be taken by a majority vote with at least two-thirds of the approved composition and shall be recorded in the minutes to be signed by all members of the appeals board. In the event of a tie, the chairman of the appeals board shall have the casting vote.

      The members of the board may state their dissenting opinion in writing and append it to the minutes, which shall be noted in the latter.

      The work of the appeals board shall be recorded in the minutes signed by the chairman and all members of the board.

      36. For the final professional selection, special commissions shall be established by the orders of the Heads of the NSB universities, consisting of:

      1) expert commissions to assess the professional aptitude of candidates;

      2) subject commissions for testing physical fitness, knowledge of the subject “Fundamentals of Law”, political science, as well as written skills (essays).

      37. Special commissions shall:

      1) take coded examination papers on written skills (essays) of candidates;

      2) conduct the verification and assessment of professional aptitude, physical fitness standards, oral exams on the subject of “Fundamentals of Law”, political science, as well as written skills (essays) of candidates;

      3) draw up and submit examination sheets to the admissions office.

      38. Aptitude assessment shall aim at evaluating the candidate's suitability for the planned area (direction) of work and shall be performed by a special commission (expert panel) using the assessment centre technology.

      The commission shall be composed of a minimum of three officers (military personnel) of the NSB with a professional background of at least five years' experience in the line of duty.

      39. The level of physical fitness of candidates shall be evaluated by a special commission (subject) based on the standards of physical fitness of candidates entering NSB universities as per Annex 3 hereto.

      The commission shall consist of the NSB personnel (servicemen), whose responsibilities include the arrangement and conduct of physical training, consisting of at least three persons.

      Immediately prior to the start of the physical training norms, the members of the special commission (subject) shall acquaint the candidates on the observance of safety measures when performing physical exercises against their signature.

      The results of each physical exercise shall be recorded by the members of the special commission (subject) in a separate sheet and communicated to the candidate against their signature.

      40. Knowledge of the subject “Fundamentals of Law” or “Political Science” shall be tested in the form of an oral examination and evaluated by a special commission (subject) as per Annex 4 hereto.

      The commission shall be composed of officers (servicemen) of the NSB with a higher legal or social (political science) education of at least three persons.

      41. Written skills shall be tested in the form of a written work (essay) and evaluated by a special commission (subject) as per Annex 5 hereto.

      The commission shall include staff (servicemen) of the NSB with higher philological education in the number of at least three persons.

      42. Candidates shall not be permitted to: bring with them electronic receiving and transmitting devices, teaching materials, cribs, or perform any acts that interfere with the event during the final professional selection process.

      43. Recruitment information, the decisions of the admission board of a NSB university and the results of the final professional selection shall be posted on information boards or announced orally by members of the admission board to applicants for study at the NSB university.

      44. Enrolment in the NSB universities shall be based on a decision of the admissions board depending on the candidate's ranking as a result of the competitive selection process:

      in higher education programmes the candidate's rating shall be determined by adding up the scores of the Unified National Test (hereinafter - UNT) and final professional selection indicators;

      for higher education programmes of higher education with a shortened period of study, the candidate's rating shall be established by adding the scores of the final professional selection.

      45. Children of officers of special state agencies who have died or been disabled in the course of their service shall be enrolled in higher education institutions outside the competitive procedures, provided that they conform to paragraphs 6, 7, 9, 10, 22 hereof.

      46. In the case of equal indicators in the competition, the preference shall be given to:

      1) in higher education programmes:

      orphans and children deprived of parental care, as well as persons from among young people who have lost or been deprived of parental care before reaching the age of majority;

      children of servicemen killed or missing in action or disabled during military service (for those enrolled in the Border Academy of the National Security Committee);

      persons awarded the Altyn Belgi sign;

      persons with educational certificates (certificates, diplomas) cum laude;

      persons awarded a badge of distinction for patriotism and active citizenship;

      persons with documents of education of educational institutions implementing educational programmes of technical and vocational or post-secondary education, who have confirmed their qualifications and have at least one year's work experience in their field of occupation;

      winners of international Olympiads and science project competitions (science competitions) in general education subjects (awarded first, second and third degree diplomas), international and national performing and sport competitions (awarded first, second and third degree diplomas) over the last three years, the list of which is determined by the competent education authority, as well as winners of the Presidential and national Olympiads and science project competitions in general education subjects (awarded first, second and third degree diplomas) of the current academic year, provided their chosen speciality corresponds to the subject of the Olympiad, competition or sports competition;

      graduates of educational institutions with additional military training programmes (for those applying to the NSC Border Guard Academy);

      2) in higher education programmes with a shortened period of study:

      persons who have educational documents (diplomas) with honours;

      persons with a higher average grade of the diploma supplement (transcript).

  Annex 1
to the Rules for Admission to Training in Military,
Special Educational Institutions of the National
Security Bodies of the Republic of Kazakhstan
Implementing Educational Programmes
of Higher Education

List of documents to be presented to the NSB at the place of residence, study or employment (service)

      1. Persons applying for higher education programmes of higher education at ONB shall enclose with their application (report):

      1) a copy of the certificate of general secondary education with attachment or a copy of the diploma of technical and vocational education or post-secondary education with attachment;

      2) a certificate issued to persons who have not completed their education, general secondary, technical and vocational, and post-secondary education organisations (original) as per the form approved by Order No. 39 of the Minister of Education and Science of the Republic of Kazakhstan of January 28, 2015 “On Approval of Types of Education Documents, Forms of State Education Documents and Rules for Their Registration and Issuance, Basic Requirements for the Content of State Education Documents and Rules for Their Registration and Issuance, and Form of Certificate Issued to Persons Who Have Not Completed Education at Educational Institutions” (recorded in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 10348);

      3) a copy of the identity card;

      4) a copy of the birth certificate;

      5) six photographs (without headgear, 4.5 x 6 cm);

      6) CV and a questionnaire.

      2. Persons applying to a university of higher education at NSB under an educational programme of higher education with a shortened period of study shall enclose with their application (report):

      1) a copy of the higher education diploma, a copy of the diploma supplement (transcript). Candidates, who have received documents on education in foreign educational institutions, as well as in international and foreign educational institutions (their branches), established and operating in the Republic of Kazakhstan, shall provide an appropriate certificate, issued under the Rules of Recognition of Documents on Education, as well as the list of foreign higher and/or postgraduate educational institutions, whose documents on education are recognized in the Republic of Kazakhstan, approved by order No. 352 of the Acting Minister of Education and Science of the Republic of Kazakhstan of July 19, 2021 (recorded in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 23626), unless otherwise provided for by current legislation of the Republic of Kazakhstan and international treaties (agreements);

      2) a copy of the identity card;

      3) six photographs (without headgear, 4.5 x 6 cm);

      4) a copy of military ID card or military service certificate;

      5) a copy of the document proving employment history;

      6) a copy of the identity card;

      3) six photographs (without headgear, 4.5 x 6 cm);

      4) a copy of military ID card or military service certificate;

      5) a copy of the document proving employment history;

      6) CV and a questionnaire.

  Annex 2
to the Rules for Admission to Training in Military,
Special Educational Institutions of the National
Security Bodies of the Republic of Kazakhstan
Implementing Educational Programmes
of Higher Education

List of documents required for enrolment at the NSB institutions of higher education

      1. Persons applying to a university of higher education at the NSB shall submit:

      1) an identity document (original);

      2) general secondary education certificate with attachment or diploma on technical and vocational education, post-secondary education with attachment, issued as per order of the Minister of Education and Science of the Republic of Kazakhstan No. 39 of January 28, 2015 “On Approval of Types of Education Documents, Forms of State Education Documents and Rules for Their Registration and Issuance, Basic Requirements for the Content of State Education Documents and Rules for Their Registration and Issuance, and Form of Certificate Issued to Persons Who Have Not Completed Education in Educational Institutions” (recorded in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 10348);

      3) UNT certificate with test results not lower than the threshold level, established by the Rules for Awarding Educational Grants for Higher or Postgraduate Education with “Bachelor” or “Master” Degree, approved by Decree of the Government of the Republic of Kazakhstan No.58, January 23, 2008, including not less than 5 points in history of Kazakhstan, mathematical and reading literacy (in the language of instruction) and not less than 5 points in each major subject. For admission to the NSC Academy and the Border Guard Academy of the NSC, the candidate shall choose any two subjects from the general secondary education curriculum, the technical and vocational (initial vocational or secondary vocational) and post-secondary education curriculum.

      2. Persons applying to higher education institutions of NSB under short-term higher education programmes shall submit the following:

      1) an identity document (original);

      2) diploma of higher education, diploma supplement (transcript);

      3) military certificate or conscription certificate.

  Annex 3
to the Rules for Admission to Training in Military,
Special Educational Institutions of the National
Security Bodies of the Republic of Kazakhstan
Implementing Educational Programmes
of Higher Education


Physical fitness standards for candidates entering the NSB higher education institutions

      1. For applicants entering universities at the NSB under higher education programmes after completing secondary education:

Exercise

Excellent

Good

Satisfactory

Pull-up bar for entrance to the Border Guard Academy of the NSC
(number of times)

14

12

10

Pull-up on the bar for those entering the NSC Academy (number of times)

11

9

7

100 metres run (sec.)

14.0

14.2

14.8

3000 metres run (min., sec.)

12.15

12.45

13.30

10x10 metre shuttle run (sec)

23

24

26

Burpee (for 1 minute)

30 and over

25 to 29

20 to 24

      2. For staff (military personnel) enrolling at the NSB universities under higher education programmes, as well as for persons enrolling at the NSB universities under higher education programmes with a shortened period of study:

      Men

      Group 1 under 25 years of age:

Exercise

Excellent

Good

Satisfactory

Pull-up on the bar (number of times)

15

13

9

100 metres run (sec.)

13.9

14.4

15.2

3000 metres run (min., sec.)

12.10

12.25

12.50

10x10 metre shuttle run (sec)

23.5

24.5

26.5

Burpee (for 1 minute)

30 and over

25 to 29

20 to 24

      Group 2, 25-30 years of age:

Exercise

Excellent

Good

Satisfactory

Pull-up on the bar (number of times)

14

12

8

100 metres run (sec.)

14.0

14.5

15.3

3000 metres run (min., sec.)

12.20

12.35

13.00

10x10 metre shuttle run (sec)

25.0

26.0

28.0

Burpee (for 1 minute and 15 seconds)

30 and over

25 to 29

20 to 24

      Group 3, 30 years and over:

Exercise

Excellent

Good

Satisfactory

Pull-up on the bar (number of times)

12

10

6

100 metres run (sec.)

14.8

15.4

16.2

3000 metres run (min., sec.)

14.0

14.45

15.30

10x10 metre shuttle run (sec)

25.5

26.5

29.0

Burpee (for 1 minute and 30 seconds)

30 and over

25 to 29

20 to 24

      Women

      Group 1 under 25 years of age:

Exercise

Excellent

Good

Satisfactory

Complex muscle-strengthening exercise (number of times)

34

30

26

100 metres run (sec.)

16.6

17.2

18.0

1000 metres run (min., sec.)

4.15

4.30

4.45

10x10 metre shuttle run (sec)

32.0

33.5

35.5

Burpee (for 1 minute and 30 seconds)

30 and over

25 to 29

20 to 24

      Group 2, 25-30 years of age:

Exercise

Excellent

Good

Satisfactory

Complex muscle-strengthening exercise (number of times)

30

26

22

100 metres run (sec.)

17.2

17.8

18.6

1000 metres run (min., sec.)

4.35

4.55

5.25

10x10 metre shuttle run (sec)

34.0

35.0

37.0

Burpee (for 2 minutes)

30 and over

25 to 29

20 to 24

      Group 3, 30 years of age and over:

Exercise

Excellent

Good

Satisfactory

Complex muscle-strengthening exercise (number of times)

26

22

18

100 metres run (sec.)

17,8

18,4

19,2

1000 metres run (min., sec.)

4,55

5,10

5,30

10x10 metre shuttle run (sec)

35,5

36,5

38,5

Burpee (for 2 minutes and 15 seconds)

30 and over

25 to 29

20 to 24

      Conditions for performing physical exercise:

      1) 100, 1000, 3000 metres run on a stadium treadmill or on any flat terrain;

      2) 10x10 metre shuttle run shall take place on a flat ground marked with two lines 10 metres apart. The exercise shall be performed from the “high start” position. At the command “march” (conditional signal), one should run 10 metres, touch the line with hand, go back, touch the other line with hand. In total 10 pieces of 10 metres should be run;

      3) burpee in starting position: feet shoulder width apart, arms lengthwise. From the starting position, move the pelvis backwards and bend over with the palm of your hand (arms shoulder width apart). While bending do not take your heels off the floor. Half-jump, transfer body weight to arms, while throwing legs backwards. Take a supine position, leaning on your bent arms. Thighs and chest should touch the surface at the same time. Then take your palms off the floor, and in a half-jump pull your legs inwards, returning to a half-squat position. Jump up with feet off the ground and clap your hands above your head, keeping your torso straight;

      4) сomplex muscle-strengthening exercise shall be performed for one minute: the first 30 seconds from the initial position: lying on the back, arms bent at the elbows in front of the chest and pressed down. Perform maximum number of body lifts with arms straightened (touching toes with fingers), legs secured (slight bending of legs is allowed), when returning to the starting position, touching the support with shoulder blades, then at the command "change" turn to lying support and without pause for rest perform for the next 30 seconds the maximum number of bending and unbending arms in lying support (body straight, arms bend to an angle of 90 degrees while lowering the body to the parallel with the floor);

      5) pull-up on the high bar shall be performed from the starting position: hanging from above (thumb below), arms straight, not touching the support with the feet. The exercise shall be completed when crossing the bar with the chin and returning to the starting position on straight arms. It shall be permissible to deviate from the stationary state of the body, slight bending and spreading of the legs. The exercise must not be performed by jumping, jerking or swinging.

  Annex 4
to the Rules for Admission to Training in Military,
Special Educational Institutions of the National
Security Bodies of the Republic of Kazakhstan
Implementing Educational Programmes
of Higher Education

Criteria for evaluating knowledge of the subject “Foundations of Law” or Political Science

      A grade of “excellent” shall be awarded if:

      a correct, thorough, detailed, comprehensive and well-reasoned answer, which fully and comprehensively reveals the essence of the question posed;

      a thorough and systematic knowledge of the material, a fluent command of the conceptual and conceptual apparatus, scientific language and terminology;

      a logically reasoned and convincing presentation of the answer is provided.

      A grade of “good” shall be awarded if:

      covers the essence of the questions posed, but with some inaccuracies in the wording;

      knowledge of the main points of the programme material and ability to use the conceptual and conceptual apparatus is demonstrated;

      generally demonstrates a logically correct, but not always accurate or well-reasoned answer.

      A “satisfactory” grade shall be awarded if:

      the question is insufficiently covered, the wording is incorrect and the answer is poorly reasoned;

      fragmented, superficial knowledge of the subject;

      difficulties with the use of scientific concepts and terminology.

      A “failed” grade shall be awarded if:

      no answer to the questions in the questionnaire, or the questions are not answered, or the answer contains gross errors;

      terminology and scientific and conceptual apparatus related to the relevant topics are used incorrectly and incompletely;

      the answers to the examination questions are presented with a lack of reasoning;

      the established procedures of the entrance examination are violated.

  Annex 5
to the Rules for Admission to Training in Military,
Special Educational Institutions of the National
Security Bodies of the Republic of Kazakhstan
Implementing Educational Programmes
of Higher Education

Evaluation criteria for written skills (essays)

No.

Criteria

Score*

1

Specific and clear expression of thought, compositional coherence and logical statement

2

2

Clearly structured essay content, relevance of the essay to the main topic

1

3

Argumented own point of view, the author's individual position

1

4

Completeness of the topic

1

Maximum score

5

      Note:

      * the number of scores corresponds to the assessment:

      0 – 2 points – failed;

      3 points – satisfactory;

      4 points – good;

      5 points – excellent.

No.

Criteria for the number of errors
(spelling and punctuation errors)

Grade

1

0/0, 0/1, 1/0 (minor mistake)

“5”

2

2/2, 1/3, 0/4, 3/0, 3/1 (if the mistakes are of the same type)

“4”

3

4/4, 3/5, 0/7, 5/4 (if there are mistakes that are of the same type and are minor)

“3”

4

7/7, 6/8, 5/9, 8/6

“2”


  Appendix 2
to the order of the Chairman of the
Committee of National Safety of the
Republic of Kazakhstan
dated January 13, 2016 No. 2

The list of
expired some orders of the Chairman of the
National Security Committee of the Republic of Kazakhstan

      1. The order of the Chairman of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan dated December 20, 2012 No. 590 “On approval of the Rules for admission to training in special (military) educational institutions of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan that implement professional training programs of higher education” (registered in the State Register registration of regulatory legal acts No. 8211, published in the newspaper Kazakhstanskaya Pravda dated January 23, 2013 No. 24-25 (27298-27299).

      2. The order of the Chairman of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan dated April 12, 2013 No. 182 “On approval of the Rules for admission to training in special (military) educational institutions of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan that implement professional higher education curricula in a shortened time” (registered in the Register of state registration of regulatory legal acts No. 8449, published in the newspaper "Kazakhstanskaya Pravda" dated June 5, 2013 No. 190-191 (27464-27465).

      3. The order of the Chairman of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan dated March 20, 2015 No. 15 “On Amendments and Additions to Some Orders of the Chairman of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan n” (registered in the Register of State Registration of Normative Legal Acts No. 11039, published in the legal system of regulatory legal acts of the Republic of Kazakhstan “ Ә dіlet ” on May 21, 2015).