Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Табиғи монополияларды реттеу комитеті туралы ережені бекіту және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің кейбір бұйрықтарының күші жойылды деп тану туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2019 жылғы 29 шілдедегі № 190 бұйрығы.

      "Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің мәселелері" туралы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2014 жылғы 24 қыркүйектегі № 1011 қаулысына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Табиғи монополияларды реттеу комитеті туралы ереже бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің "Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестікті және тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті туралы ережені бекіту және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің кейбір бұйрықтарының күші жойылды деп тану туралы" 2017 жылғы 12 сәуірдегі № 153 (Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкінде 2017 жылғы 25 сәуірде жарияланған) және "Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестікті және тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті туралы ережені бекіту және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің кейбір бұйрықтарының күші жойылды деп тану туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2017 жылғы 12 сәуірдегі № 153 бұйрығына өзгеріс енгізу туралы" 2019 жылғы 17 маусымдағы № 155 бұйрықтарының (Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкінде 2019 жылғы 25 маусымда жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Табиғи монополияларды реттеу комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрыққа қол қойылған күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде оны қазақ және орыс тілдерінде ресми жариялау және Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне қосу үшін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің "Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институты" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрыққа қол қойылғаннан кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді беруді қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика вице-министріне жүктелсін.

      5. Осы бұйрық қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Ұлттық экономика министрі
Р. Дәленов

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2019 жылғы 29 шілдедегі
№ 190 бұйрығына
қосымша

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Табиғи монополияларды реттеу комитеті туралы ереже

      Ескерту. Ереже жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 24.11.2021 № 339 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Табиғи монополияларды реттеу комитеті (бұдан әрі – Комитет) аэронавигация, әуежайлар және кәбілді арнаны мүліктік жалдауға (жалға) немесе пайдалануға беру салаларын қоспағанда, табиғи монополиялар салаларында, ішкі рейстерде әуежайлардың мынадай қызметтерін көрсетуді: жолаушыларды отырғызу-түсіру (телескоптық трап арқылы), тасымалдау процесін қамтамасыз ету мақсатында пайдаланылатын әуежайдың үй-жайларын жалға беру, жүктерді өңдеу, жолаушыларды тіркеу үшін жұмыс орнын (алаңдар) ұсыну, әуе кемелерін авиациялық жанар-жағармай материалдарымен қамтамасыз етуді қоспағанда, қоғамдық маңызы бар нарықтарда табиғи монополиялар салаларында басшылықты жүзеге асыруды, сондай-ақ энергия өндіруші және энергиямен жабдықтаушы ұйымдардың "Электр энергетикасы туралы" Қазақстан Республикасы Заңының талаптарын сақтауын мемлекеттік бақылауды жүзеге асырады.

      2. Комитет өз қызметін Қазақстан Республикасының Конституциясына және заңдарына, Қазақстан Республикасы Президенті мен Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілеріне, өзге де нормативтік құқықтық актілерге, сондай-ақ осы Ережеге сәйкес жүзеге асырады.

      3. Комитет мемлекеттiк мекеме ұйымдық-құқықтық нысанындағы заңды тұлға болып табылады, мемлекеттiк тiлде өз атауы бар мөрi мен мөртаңбалары, белгiленген үлгiдегi бланкiлерi, Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қазынашылық органдарында шоттары болады.

      4. Комитет азаматтық-құқықтық қатынастарға өз атынан түседі.

      5. Комитетке заңнамаға сәйкес уәкiлеттiк берілген болса, оның мемлекеттің атынан азаматтық-құқықтық қатынастардың тарапы болуға құқығы бар.

      6. Комитет өз құзыретінің мәселелері бойынша Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен Комитет төрағасының бұйрығымен және Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген басқа да актілермен ресімделетін шешімдер қабылдайды.

      7. Комитеттің құрылымы мен штат санының лимитi қолданыстағы заңнамаға сәйкес бекітіледі.

      8. Комитеттің заңды мекенжайы орналасқан жер: 010000, Астана қаласы, "Есіл" ауданы, Мәңгілік Ел даңғылы, № 8 үй, "Министрліктер үйі" әкімшілік ғимараты, 7-кіреберіс.

      Ескерту. 8-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық экономика министрінің 04.07.2023 № 167 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      9. Мемлекеттік органның толық атауы: "Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Табиғи монополияларды реттеу комитеті" республикалық мемлекеттік мекемесі.

      10. Осы Ереже Комитеттің құрылтай құжаты болып табылады.

      11. Комитеттің қызметiн қаржыландыру республикалық бюджеттен жүзеге асырылады.

      12. Комитеттің функциялары болып табылатын мiндеттердi орындау тұрғысынан Комитетке кәсiпкерлiк субъектiлерiмен шарттық қатынастарға түсуге тыйым салынады.

      Егер Комитетке заңнамалық актiлермен кiрiс әкелетiн қызметтi жүзеге асыру құқығы берiлсе, онда осындай қызметтен алынған кiрiстер республикалық бюджеттің кiрiсiне жiберiледi.

2-тарау. Комитеттің мақсаттары, құқықтары мен міндеттері

      13. Мақсаттары:

      табиғи монополиялар салаларында мемлекеттік саясатты қалыптастыруға және іске асыруға, сондай-ақ бағаларды мемлекеттік реттеуді және қоғамдық маңызы бар нарық субъектісінің баға белгілеу тәртібі мен міндеттерінің сақталуына мемлекеттік бақылауды жүзеге асыруға қатысу.

      14. Құқықтары мен міндеттері:

      1) өз құзыреті шегінде құқықтық актілерді шығару;

      2) мемлекеттік органдардан, ұйымдардан, олардың лауазымды адамдарынан қажетті ақпаратты және материалдарды сұрату және алу;

      3) өз құзыреті шегінде нормативтік құқықтық актілерді әзірлеу жөнінде ұсыныстар енгізу;

      4) Комитеттің құзыретіне кіретін мәселелер бойынша семинарлар, конференциялар, дөңгелек үстелдер, конкурстар және өзге де іс-шаралар өткізу;

      5) қызметтің жетекшілік ететін бағыттары бойынша консультативтік-кеңесші, алқалы органдар құру;

      6) өз құзыреті шегінде халықаралық ынтымақтастықты жүзеге асыру;

      7) өзінің өкілеттіктері мен функцияларының бір бөлігін аумақтық органдарға беру;

      8) Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерінде көзделген өзге де құқықтар мен міндеттерді жүзеге асырады.

      15. Функциялары:

      1) аэронавигация, әуежайлар және кәбілді арнаны мүліктік жалдауға (жалға) немесе пайдалануға беру салаларын қоспағанда, табиғи монополиялар салаларында, ішкі рейстерде әуежайлардың мынадай қызметтерін көрсетуді: жолаушыларды отырғызу-түсіру (телескоптық трап арқылы), тасымалдау процесін қамтамасыз ету мақсатында пайдаланылатын әуежайдың үй-жайларын жалға беру, жүктерді өңдеу, жолаушыларды тіркеу үшін жұмыс орнын (алаңдар) ұсыну, әуе кемелерін авиациялық жанар-жағармай материалдарымен қамтамасыз етуді қоспағанда, қоғамдық маңызы бар нарықтарда мемлекеттік реттеу және бақылау;

      2) Қазақстан Республикасының Үкіметіне табиғи монополиялар салаларының жай-күйі туралы, бекітілген тарифтік сметалардың орындалуы туралы, бекітілген инвестициялық бағдарламалардың орындалуы туралы жыл сайынғы есепті ұсынуға дайындау;

      3) Табиғи монополиялар субъектілерінің мемлекеттік тіркелімін қалыптастыру және жүргізу;

      3-1) табиғи монополиялар субъектілерінің ұсынылған деректері негізінде сатып алуларға жосықсыз қатысушылардың тізілімін қалыптастыру және жүргізу;

      4) тарифтерді қалыптастыру қағидаларын әзірлеу;

      5) табиғи монополиялар субъектілерінің қызметін жүзеге асыру қағидаларын әзірлеу;

      6) реттеліп көрсетілетін қызметтерді ұсынудың үлгілік шарттарын әзірлеу;

      7) өтінімді қарауға қабылдау не оны қабылдаудан бас тарту;

      8) бұқаралық ақпарат құралдарында жария тыңдаулардың өткізілетін күні мен орны туралы хабарландыруды және (немесе) онлайн-трансляцияға сілтемені жариялай отырып, оны өткізу;

      9) "Табиғи монополиялар туралы" Қазақстан Республикасының Заңында көзделген жағдайларда тарифті бекіту және оның қолданылу мерзімі аяқталғанға дейін бекітілген тарифті өзгерту;

      10) қуаты аз табиғи монополия субъектісінің тарифін индекстеу деңгейін айқындау;

      11) тарифтік сметаны бекіту және өзі бекіткен тарифтік сметаға өзгерістер енгізу;

      12) халықаралық және транзиттік ұшуға аэронавигациялық қызмет көрсетуді қоспағанда, аэронавигация, Қазақстан Республикасының әуежайларында коммерциялық емес мақсаттарда және халықаралық бағыттар бойынша техникалық қонуды жүзеге асыра отырып, Қазақстан Республикасының әуе кеңістігі арқылы транзиттік ұшып өтуді жүзеге асыратын авиатасымалдарға қызмет көрсетуді қоспағанда, әуежайлар, шағын кәсіпкерлік субъектілерінің қызметін қоспағанда, кәбілді арнаны мүліктік жалдауға (жалға) немесе пайдалануға беру жөніндегі көрсетілетін қызметтерді ұсынатын табиғи монополиялар субъектілерін қоспағанда Табиғи монополиялар субъектілері мемлекеттік тіркелімінің республикалық бөліміне енгізілген табиғи монополия субъектісінің бекітілген инвестициялық бағдарламасын өзге де мемлекеттік органмен бірлесе отырып бекіту және оларға өзгерістер енгізу;

      13) жергілікті атқарушы органмен бірлесіп Табиғи монополиялар субъектілері мемлекеттік тіркелімінің жергілікті бөліміне қосылған табиғи монополия субъектісінің бекітілген инвестициялық бағдарламасына өзгерістер енгізу және бекіту;

      14) уақытша өтемдік тарифті бекіту;

      15) табиғи монополия субъектісінің жекелеген іс-әрекеттер жасауына келісім беру, сондай-ақ табиғи монополия субъектісінен "Рұқсаттар және хабарламалар туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес реттеліп көрсетілетін қызметтерге жатпайтын қызметті жүзеге асыру туралы хабарлама қабылдау;

      16) тиісті мемлекеттік органдармен келісу бойынша реттеліп көрсетілетін қызметтердің сапа және сенімділік көрсеткіштерін әзірлеу және бекіту;

      17) табиғи монополиялар субъектілері қызметі тиімділігінің көрсеткіштерін әзірлеу және бекіту;

      18) табиғи монополия субъектісіне Қазақстан Республикасының табиғи монополиялар туралы заңнамасын бұзушылықтарды жою туралы нұсқама енгізу;

      18-1) табиғи монополиялар субъектілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтерінің әрбір түрі бойынша кірістерді, шығындар мен тартылған активтерді бөлек есепке алуды жүргізу әдістемесін келісу;

      19) табиғи монополиялар субъектілерінің бекітілген тарифтік сметаның орындалуы туралы, бекітілген инвестициялық бағдарламаның орындалуы туралы, реттеліп көрсетілетін қызметтердің сапасы және сенімділігі көрсеткіштерінің сақталуы туралы, сондай-ақ табиғи монополиялар субъектілері қызметінің тиімділік көрсеткіштеріне қол жеткізу туралы есептеріне талдау жүргізу;

      20) мемлекеттік-жекешелік әріптестік жобасының, оның ішінде концессиялық жобаның конкурстық құжаттамасын, мемлекеттік-жекешелік әріптестік шартының, оның ішінде концессия шартының жобасын келісу, оларға тарифті қалыптастыру бөлігінде өзгерістер мен (немесе) толықтырулар енгізу;

      20-1) республикалық немесе облыстық, аудандық коммуналдық меншіктегі шаруашылықаралық және шаруашылықішілік су бұру каналдары бар магистральдық каналдарды кеңейту, жаңғырту, реконструкциялау және техникалық жай-күйін жақсарту үшін сенімгерлік басқаруға беруді мемлекеттік мүлікті басқару жөніндегі уәкілетті органмен, жергілікті атқарушы органдармен келісу;

      20-2) республикалық немесе облыстық, аудандық коммуналдық меншіктегі, сондай-ақ табиғи монополиялар субъектісінің меншігіндегі шаруашылықаралық және шаруашылықішілік су бұру каналдары бар магистральдық каналдарды кеңейту, жаңғырту, реконструкциялау және техникалық жай-күйін жақсарту үшін беру жөніндегі сенімгерлік басқару шартын мемлекеттік мүлікті басқару жөніндегі уәкілетті органмен, жергілікті атқарушы органдармен, табиғи монополиялар субъектілерімен келісу;

      20-3) Қазақстан Республикасының "Табиғи монополиялар туралы" Заңының 5-бабы 1-тармағының 10), 12) және 13) тармақшаларында көзделген реттеліп көрсетілетін қызметтерді ұсынатын табиғи монополиялар субъектілерін қоспағанда, табиғи монополиялар субъектілері реттеліп көрсетілетін қызметтерді ұсынған кезде технологиялық циклде пайдаланылатын және мүлікті балансқа және (немесе) сенімгерлік басқаруға беру жоспарына сәйкес жергілікті атқарушы органдардан берілетін мүлікті сенімгерлік басқару және (немесе) мүлікті беру шартын мемлекеттік мүлікті басқару жөніндегі уәкілетті органмен, жергілікті атқарушы органмен келісу;

      20-4) халықаралық қаржы ұйымдарынан, мамандандырылған салалық банктерден, Қазақстанның Даму Банкінен және Қазақстан Республикасының екінші деңгейдегі банктерінен қарыздар тарту үшін табиғи монополиялар субъектілерінің кредиттік келісімдерін келісу;

      20-5) табиғи монополиялар субъектісінің меншігіндегі, реттеліп көрсетілетін қызметтерді ұсыну кезінде технологиялық циклде пайдаланылатын мүлікті сенімгерлік басқару шартын келісу;

      21) табиғи монополиялар субъектілері реттеліп көрсетілетін қызметтерді ұсынған кезде технологиялық циклде пайдаланылатын мүлікті жергілікті атқарушы органдардан немесе мемлекеттік мүлікті басқару жөніндегі уәкілетті органнан өтеусіз пайдалануға алған кезде, оның ішінде басқа энергия беруші ұйымдардан электр желілерін балансқа және (немесе) сенімгерлік басқаруға қабылдаған жағдайда, бекітілген тарифтік сметаға тиісті жылға арналған әлеуметтік-экономикалық даму болжамы деңгейінен асырмай өзгеріс енгізу;

      22) уақытша төмендету коэффициентін бекіту;

      23) табиғи монополиялар салалары бойынша бес жылдық кезеңге арналған тарифтің болжамды индексін айқындау;

      24) есепке алу аспаптары жоқ тұтынушылар үшін табиғи монополиялар салаларындағы коммуналдық көрсетілетін қызметтер үшін төлемақы мөлшерін бекіту;

      25) магистральдық теміржол желілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне баға шектерін бекіту;

      26) тарифтерді қалыптастыру қағидаларына сәйкес магистральдық теміржол желілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне бекітілген баға шектерін жыл сайын түзету;

      27) табиғи монополия саласын тарифтік реттеу әдісін айқындау;

      28) реттеліп көрсетілетін қызметтердің тізбесін әзірлеу;

      29) тарифтер тарифтік реттеудің ынталандырушы әдісін қолдана отырып бекітілетін табиғи монополиялар субъектілерінің тізбесін бекіту;

      30) табиғи монополиялар субъектілерімен бірлесіп кемінде айына бір рет тұтынушыларды қабылдауды жүргізу;

      31) жергілікті атқарушы органдармен есепке алу аспаптары жоқ тұтынушылар үшін табиғи монополиялар салаларындағы коммуналдық көрсетілетін қызметтерді тұтыну нормасын келісу;

      31-1) Қазақстан Республикасының "Табиғи монополиялар туралы" Заңының 5-бабы 1-тармағының 10), 12) және 13) тармақшаларында көзделген реттеліп көрсетілетін қызметтерді ұсынатын табиғи монополиялар субъектілерін қоспағанда, табиғи монополиялар субъектілері реттеліп көрсетілетін қызметтерді ұсынған кезде технологиялық циклде пайдаланылатын мүлікті балансқа және (немесе) сенімгерлік басқаруға беру жоспарын жергілікті атқарушы органдармен немесе мемлекеттік мүлікті басқару жөніндегі уәкілетті органмен келісу;

      32) құрылыс объектілерін қабылдау және пайдалануға беру жағдайларын қоспағанда, есепке алу аспаптарын сатып алу және орнату үшін ақы алу мөлшерін табиғи монополия субъектісіне көзделген тәртіппен келісу;

      33) Тарифтік саясат жөніндегі кеңес туралы ережені әзірлеу және оның құрамын қалыптастыру;

      34) энергия өндіруші және энергиямен жабдықтаушы ұйымдардың "Электр энергетикасы туралы" Қазақстан Республикасы Заңының талаптарын сақтауына мемлекеттік бақылауды жүзеге асыру;

      35) Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне (бұдан әрі - Кодекс) сәйкес табиғи монополиялар салаларында мемлекеттік бақылауды жүзеге асыру;

      36) табиғи монополиялар салаларында мемлекеттік бақылауды және қоғамдық маңызы бар нарық субъектісінің баға белгілеу тәртібін және міндеттерін сақтауын мемлекеттік бақылауды жүзеге асыру кезінде өз құзыреті шегінде, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен құқық қорғау органдарымен өзара іс-қимыл жасау;

      37) ведомствоның құзыретіне кіретін мәселелер бойынша және адам мен азаматтың құқықтары мен бостандығын қозғайтын нормативтік құқықтық актілерді қоспағанда, министрліктердің актілерінде оларды бекіту бойынша тікелей құзыреті болған кезде нормативтік құқықтық актілерді әзірлеу, бекіту;

      38) ішкі рейстерде әуежайлардың мынадай қызметтерін көрсетуді: жолаушыларды отырғызу-түсіру (телескоптық трап арқылы), тасымалдау процесін қамтамасыз ету мақсатында пайдаланылатын әуежайдың үй-жайларын жалға беру, жүктерді өңдеу, жолаушыларды тіркеу үшін жұмыс орнын (алаңдар) ұсыну, әуе кемелерін авиациялық жанар-жағармай материалдарымен қамтамасыз ету, қоғамдық маңызы бар нарық субъектілерінің бағаларын мониторинглеуді жүзеге асыру;

      39) жасалған мемлекеттік-жекешелік әріптестік шартының, оның ішінде концесссия шартының негізінде тарифті айқындау;

      40) энергиямен жабдықтау мақсатында электр энергиясын сатып алу қызметін жүзеге асыруға лицензиясы бар ұйымдардың тізілімін ресми интернет-ресурста жүргізу, орналастыру және он күн сайын жаңартып отыру;

      41) лицензияны және (немесе) лицензияға қосымшаны беру кезінде өтініш берушінің біліктілік талаптарына сәйкес келуін анықтау;

      42) лицензиялар тізілімін жүргізу;

      43) қосалқы (шунттаушы) электр беру желілері мен кіші станцияларды жобалау мен салуды, меншік нысанына қарамастан электр энергетикасы объектілерін және (немесе) оның жекелеген бөліктерін сатып алуды-сатуды, жалға немесе сенімгерлікпен басқаруға беруді келісу;

      44) табиғи монополия субъектілерінің Қазақстан Республикасының табиғи монополиялар туралы заңнамасын бұзуы белгілерінің анықталғаны туралы ақпаратты немесе материалдарды уәкілетті органдарға ұсыну және оларды хабардар ету;

      45) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес табиғи монополия субъектісі белгілеген техникалық талаптарды сақтауды тұтынушылардан талап ету;

      46) қоғамдық маңызы бар нарық субъектісіне Кодекске сәйкес міндеттемелерді олардың орындауы туралы орындалуға міндетті ұйғарымдарды енгізу;

      47) қоғамдық маңызы бар нарық субъектісі ұйғарымды орындамаған жағдайда, қоғамдық маңызы бар нарық субъектісін ұйғарымда көрсетілген іс-әрекеттерді жасауға мәжбүрлеу туралы талап-арызды сотқа ұсыну;

      48) өз құзыретінің шегінде әкімшілік құқық бұзушылық туралы істерді қозғау және қарау, сондай-ақ Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексінде белгіленген тәртіппен әкімшілік жаза қолдану, сондай-ақ сотқа қатысу;

      49) табиғи монополиялар салаларында мемлекеттік саясатты іске асыру және оның жүзеге асырылуын ұйымдастыру;

      50) Кодексте белгіленген тәртіппен тауарларға, жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге бағалар мен тарифтерді реттеу;

      51) қоғамдық маңызы бар нарық субъектілері өткізетін тауарларға (жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге) шекті бағаларды келісу;

      52) қоғамдық маңызы бар нарықтарда баға белгілеу қағидаларын әзірлеу;

      53) Кодексте белгіленген тәртіппен қоғамдық маңызы бар нарық субъектілері өткізетін тауарларға (жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге) шекті бағаларды төмендету;

      54) өз өкілеттіктерін жүзеге асыру үшін қажетті ақпаратты сұрату және алу;

      55) Комитеттің құзыреті шегінде реттеу, іске асыру және бақылау-қадағалау функцияларын жүзеге асыру және орталық атқарушы органның стратегиялық функцияларын орындауға қатысу;

      56) Қазақстан Республикасының заңнамасы талаптарының анықталған бұзушылықтары туралы актілерді қабылдау;

      57) реттелетін саладағы мәселелер бойынша республикалық және өңірлік семинарларды, ғылыми-практикалық конференцияларды ұйымдастыруға және өткізуге, бюджетті, бухгалтерлік есепті және мемлекеттік сатып алуды жоспарлауға және орындауға қатысу;

      58) өз құзыреті шегінде Қазақстан Республикасының заңдары мен өзге де нормативтік құқықтық актілерінің сақталуын қамтамасыз ету;

      59) адам мен азаматтың құқықтары мен бостандығын қозғайтын нормативтік құқықтық актілерді қоспағанда, ведомствоның құзыретіне кіретін мәселелер бойынша және министрліктердің актілерінде оларды бекіту бойынша тікелей құзыреті болған кезде нормативтік құқықтық актілерді бекіту;

      60) тексеру парақтарын әзірлеу;

      61) аумақтық бөлімшелердің ережелерін бекіту;

      62) табиғи монополиялар субъектілерінің және тұтынушылардың өтініштерін қарау;

      63) "Монополист" базасы сервистік бағдарламалық өнім арқылы шығындары мемлекеттік монополия субъектілерінің қызметтеріне бағаларды қалыптастыру кезінде ескерілетін сатып алынатын тауарлар мен қызметтердің тізбесі бойынша барлық ақпаратты қабылдауды, беруді, сақтауды автоматтандыру, сондай-ақ ашықтықты және қол жетімділікті қамтамасыз ету;

      64) инженерлік желілерге қосуға арналған техникалық шарттардың үлгілік нысандарын бекіту;

      65) табиғи монополиялар субъектілері қызметкерлерінің нақты іс-қимылдар тәртібімен қызметтер көрсетуінің үлгілік регламенттерін бекіту;

      66) кәсіпкерлік субъектілерінің белгіленген қуаты 200 кВт-қа дейінгі электр қондырғыларын энергия беруші ұйымдардың электр желілеріне технологиялық қосуға арналған шығындарды айқындау қағидаларын бекіту;

      67) қызметтер көрсету регламентінің үлгілік регламентке сәйкестігін келісу;

      68) қоғамдық маңызы бар нарық субъектілерінің тауарларға (жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге) бағалардың алдағы көтерілуі туралы хабарламаларын қарау кезінде жария тыңдаулар өткізу;

      69) магистральдық теміржол желісінің операторы кірме жолдарды магистральдық және станциялық жолдарға жалғастырудан бас тартқан жағдайда шағымдарды қарау;

      70) реттелетін саладағы Қазақстан Республикасының заңнамасын бұзатын мемлекеттік органдар қабылдаған актілердің күшін жою және (немесе) өзгерту, сондай-ақ оларды Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес келтіру туралы ұсыныстар енгізу;

      71) Қазақстан Республикасының әкімшілік құқық бұзушылық туралы заңнамасында көзделген тәртіппен әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы істер бойынша ұйғарым енгізу және кассациялық наразылық білдіруді ұсынуды енгізу туралы өтінішхат беру;

      72) әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс бойынша іс жүргізуді жүзеге асыратын органның (лауазымды тұлғаның) әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс бойынша қаулыларын, әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) шағымдарды және шешімдерді қарау;

      73) үшінші елдерге қатысты арнайы қорғау, демпингке қарсы және өтемақы шаралары туралы Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес тексерулер жүргізу мақсатында сыртқы сауда қызметі саласындағы уәкілетті органның сұратуы бойынша мәліметтерді ұсыну;

      74) Комитет реттейтін салада мемлекеттік қызметтер көрсету тәртібін айқындайтын заңға тәуелді нормативтік құқықтық актілерді әзірлеу;

      75) "Аэронавигация, әуежайлар және байланыс саласындағы көрсетілетін қызметтерді қоспағанда, Табиғи монополиялар субьектілерінің мемлекеттік тіркеліміне енгізу және шығару" мемлекеттік қызметін көрсету";

      76) өз құзыреті шегінде лицензиялауға жататын қызмет түрлеріне лицензия берумен байланысты қызметті жүзеге асыру және лицензиаттардың Қазақстан Республикасының заңнамасын сақтауын мемлекеттік бақылауды қамтамасыз ету;

      77) өз құзыреті шегінде Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекет аумағында мемлекеттік қадағалау мен бақылауды жүзеге асыру;

      77-1) өтініш берушілер көтеретін жүйелі проблемаларға талдау жүргізу және оларды анықтау;

      78) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен құқық қорғау және өзге де органдарға материалдарды беру;

      79) Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексіне сәйкес Комитеттің аумақтық бөлімшелерінің қызметіне ішкі бақылауды жүзеге асыру;

      80) Кодексте, Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында, Қазақстан Республикасының Президенті мен Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілерінде көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асыру.

      Ескерту. 15-тармаққа өзгеріс енгізілді – ҚР Ұлттық экономика министрінің 25.01.2023 № 24 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі); 04.07.2023 № 167 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 02.10.2024 № 240 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрықтарымен.

3-тарау. Комитет төрағасының мәртебесі мен өкілеттіктері

      16. Комитетке басшылық етуді төраға жүзеге асырады, ол Комитетке жүктелген міндеттердің орындалуына және өз функцияларын жүзеге асыруға дербес жауапты болады.

      17. Комитет төрағасы Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен қызметке тағайындалады және қызметтен босатылады.

      18. Комитет төрағасының Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қызметке тағайындалатын және қызметтен босатылатын орынбасарлары болады.

      19. Төрағаның өкілеттіктері:

      1) Комитеттің құрамына кіретін құрылымдық бөлімшелер басшыларының міндеттері мен өкілеттіктерін айқындайды;

      2) Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі аппаратының басшысына аумақтық бөлімшелердің басшылары және олардың орынбасарларының кандидатураларын тағайындауға ұсынады;

      3) Комитеттің құрылымдық және аумақтық бөлімшелері туралы ережелерді бекітеді;

      4) Қазақстан Республикасының заңдарына көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Төраға болмаған кезеңде оның өкілеттіктерін орындауды қолданыстағы заңнамаға сәйкес оны алмастыратын адам жүзеге асырады.

      20. Төраға қолданыстағы заңнамаға сәйкес өз орынбасарларының өкілеттіктерін айқындайды.

4-тарау. Комитеттің мүлкі

      21. Комитеттің заңнамада көзделген жағдайларда жедел басқару құқығында оқшауланған мүлкi болуы мүмкін.

      Комитеттің мүлкi оған мемлекет берген мүлiк, сондай-ақ өз қызметi нәтижесiнде сатып алынған мүлiк (ақшалай кiрiстердi қоса алғанда) және Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған өзге де көздер есебiнен қалыптастырылады.

      22. Комитетке бекітілген мүлік республикалық меншікке жатады.

      23. Егер заңнамада өзгеше көзделмесе, Комитеттің өзіне бекiтiлген мүлiктi және қаржыландыру жоспары бойынша өзіне бөлiнген қаражат есебiнен сатып алынған мүлiктi дербес иелiктен шығаруға немесе өзге тәсiлмен билiк етуге құқығы жоқ.

5-тарау. Комитетті қайта ұйымдастыру және тарату

      24. Комитетті қайта ұйымдастыру және тарату Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.

Комитеттің қарамағындағы аумақтық бөлімшелердің тізбесі

      Ескерту. Тізбе жаңа редакцияда - ҚР Ұлттық экономика министрінің 25.07.2022 № 193 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); ҚР Ұлттық экономика министрінің 04.07.2023 № 167 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрықтарымен.

      1. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Астана қаласы бойынша департаменті.

      2. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Алматы қаласы бойынша департаменті.

      3. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Шымкент қаласы бойынша департаменті.

      4. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Ақмола облысы бойынша департаменті.

      5. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Ақтөбе облысы бойынша департаменті.

      6. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Алматы облысы бойынша департаменті.

      7. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Атырау облысы бойынша департаменті.

      8. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Шығыс Қазақстан облысы бойынша департаменті.

      9. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Жамбыл облысы бойынша департаменті.

      10. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Батыс Қазақстан облысы бойынша департаменті.

      11. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Қарағанды облысы бойынша департаменті.

      12. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Қостанай облысы бойынша департаменті.

      13. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Қызылорда облысы бойынша департаменті.

      14. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Маңғыстау облысы бойынша департаменті.

      15. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Павлодар облысы бойынша департаменті.

      16. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Солтүстік Қазақстан облысы бойынша департаменті.

      17. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Түркістан облысы бойынша департаменті.

      18. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Абай облысы бойынша департаменті.

      19. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Жетісу облысы бойынша департаменті.

      20. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі Табиғи монополияларды реттеу комитетінің Ұлытау облысы бойынша департаменті.


Об утверждении Положения о Комитете по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан и признании утратившими силу некоторых приказов Министра национальной экономики Республики Казахстан

Приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 29 июля 2019 года № 190.

      В соответствии с постановлением Правительства Республики Казахстан от 24 сентября 2014 года № 1011 "Вопросы Министерства национальной экономики Республики Казахстан" ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемое Положение о Комитете по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан.

      2. Признать утратившими силу приказы Министра национальной экономики Республики Казахстан от 12 апреля 2017 года № 153 "Об утверждении Положения о Комитете по регулированию естественных монополий, защите конкуренции и прав потребителей Министерства национальной экономики Республики Казахстан и признании утратившими силу некоторых приказов Министра национальной экономики Республики Казахстан" (опубликован в Эталонном контрольном банке нормативных правовых актов Республики Казахстан 25 апреля 2017 года) и от 17 июня 2019 года № 155 "О внесении изменения в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 12 апреля 2017 года № 153 "Об утверждении Положения о Комитете по регулированию естественных монополий, защите конкуренции и прав потребителей Министерства национальной экономики Республики Казахстан и признании утратившими силу некоторых приказов Министра национальной экономики Республики Казахстан" (опубликован в Эталонном контрольном банке нормативных правовых актов Республики Казахстан 25 июня 2019 года).

      3. Комитету по регулированию естественных монополий Министра национальной экономики Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) в течение десяти календарных дней со дня подписания настоящего приказа направление его на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Институт законодательства и правовой информации Республики Казахстан" Министерства юстиции Республики Казахстан для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства национальной экономики Республики Казахстан;

      3) в течение десяти рабочих дней после подписания настоящего приказа представление в Юридический департамент Министерства национальной экономики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1) и 2) настоящего пункта.

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра национальной экономики Республики Казахстан.

      5. Настоящий приказ вводится в действие со дня его подписания.

      Министр
национальной экономики
Республики Казахстан
Р. Даленов

  Утверждено
приказом Министра
национальной экономики
Республики Казахстан
от 29 июля 2019 года № 190

Положение о Комитете по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан

      Сноска. Положение – в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 24.11.2021 № 339 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

Глава 1. Общие положения

      1. Комитет по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан (далее – Комитет) осуществляет руководство в сферах естественных монополий, за исключением сфер аэронавигации, аэропортов и по предоставлению в имущественный наем (аренду) или пользование кабельной канализации, на общественно значимых рынках, за исключением оказания услуг аэропортов на внутренних рейсах: посадка-высадка пассажиров (посредством телескопического трапа), предоставление в аренду помещений аэропорта, используемых в целях обеспечения перевозочного процесса, обработка грузов, предоставление рабочего места (площади) для регистрации пассажиров, обеспечение воздушных судов авиационными горюче-смазочными материалами, а также государственный контроль за соблюдением энергопроизводящими и энергоснабжающими организациями требований Закона Республики Казахстан "Об электроэнергетике".

      2. Комитет осуществляет свою деятельность в соответствии с Конституцией и законами Республики Казахстан, актами Президента Республики Казахстан и Правительства Республики Казахстан, иными нормативными правовыми актами, а также настоящим Положением.

      3. Комитет является юридическим лицом в организационно-правовой форме государственного учреждения, имеет печати и штампы со своим наименованием на государственном языке, бланки установленного образца, в соответствии с законодательством Республики Казахстан счета в органах казначейства.

      4. Комитет вступает в гражданско-правовые отношения от собственного имени.

      5. Комитет имеет право выступать стороной гражданско-правовых отношений от имени государства, если оно уполномочено на это в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      6. Комитет по вопросам своей компетенции, в установленном законодательством Республики Казахстан порядке, принимает решения, оформляемые приказами председателя Комитета и другими актами, предусмотренными законодательством Республики Казахстан.

      7. Структура и лимит штатной численности Комитета утверждаются в соответствии с действующим законодательством.

      8. Местонахождение юридического адреса Комитета: 010000, город Астана, район "Есиль", проспект Мәңгілік Ел, дом № 8, административное здание "Дом министерств", подъезд 7.

      Сноска. Пункт 8 - в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 04.07.2023 № 167 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      9. Полное наименование государственного органа: республиканское государственное учреждение "Комитет по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан".

      10. Настоящее Положение является учредительным документом Комитета.

      11. Финансирование деятельности Комитета осуществляется из государственного бюджета.

      12. Комитету запрещается вступать в договорные отношения с субъектами предпринимательства на предмет выполнения обязанностей, являющихся функциями Комитета.

      Если Комитету законодательными актами предоставлено право осуществлять приносящую доходы деятельность, то доходы, полученные от такой деятельности, направляются в доход республиканского бюджета.

Глава 2. Задачи, права и обязанности Комитета

      13. Задачи:

      участие в формировании и реализации государственной политики в сферах естественных монополий, а также в осуществлении государственного регулирования цен и государственного контроля за соблюдением порядка ценообразования и обязанностей субъекта общественно значимого рынка.

      14. Права и обязанности:

      1) издавать правовые акты в пределах своей компетенции;

      2) запрашивать и получать от государственных органов, организаций, их должностных лиц необходимую информацию и материалы;

      3) вносить предложения по разработке нормативных правовых актов в пределах своей компетенции;

      4) проводить совещания, семинары, конференции, круглые столы, конкурсы и иные мероприятия по вопросам, входящим в компетенцию Комитета;

      5) создавать консультативно-совещательные, коллегиальные органы по курируемым направлениям деятельности;

      6) осуществлять в пределах своей компетенции международное сотрудничество;

      7) делегировать часть своих полномочий и функций территориальным подразделениям;

      8) осуществлять иные права и обязанности, предусмотренные законодательными актами Республики Казахстан.

      15. Функции:

      1) осуществление:

      государственного регулирования и контроля в сферах естественных монополий, за исключением сфер аэронавигации, аэропортов и по предоставлению в имущественный наем (аренду) или пользование кабельной канализации, на общественно значимых рынках, за исключением оказания услуг аэропортов на внутренних рейсах: посадка-высадка пассажиров (посредством телескопического трапа), предоставление в аренду помещений аэропорта, используемых в целях обеспечения перевозочного процесса, обработка грузов, предоставление рабочего места (площади) для регистрации пассажиров, обеспечение воздушных судов авиационными горюче-смазочными материалами;

      2) подготовка ежегодного представления в Правительство Республики Казахстан отчетов о состоянии сфер естественных монополий, об исполнении утвержденных тарифных смет, об исполнении утвержденных инвестиционных программ;

      3) формирование и ведение Государственного регистра субъектов естественных монополий;

      3-1) формирование и ведение реестра недобросовестных участников закупок на основании представленных данных субъектов естественных монополий;

      4) разработка правил формирования тарифов;

      5) разработка правил осуществления деятельности субъектами естественных монополий;

      6) разработка типовых договоров предоставления регулируемых услуг;

      7) принятие к рассмотрению заявки либо отказ в ее принятии;

      8) проведение публичных слушаний с опубликованием в средствах массовой информации объявления о дате и месте их проведения и (или) ссылки на онлайн-трансляцию;

      9) утверждение тарифа в случаях, предусмотренных Законом Республики Казахстан "О естественных монополиях", и изменение утвержденного тарифа до истечения его срока действия;

      10) определение уровня индексации тарифа субъекта естественной монополии малой мощности;

      11) утверждение и внесение изменения в утвержденную им тарифную смету;

      12) утверждение и внесение изменения совместно с иным государственным органом в утвержденную инвестиционную программу субъекта естественной монополии, включенного в республиканский раздел Государственного регистра субъектов естественных монополий, за исключением субъектов естественных монополий, предоставляющих регулируемые услуги аэронавигации, за исключением аэронавигационного обслуживания международных и транзитных полетов, аэропортов, за исключением обслуживания авиаперевозок, осуществляющих транзитные пролеты через воздушное пространство Республики Казахстан с осуществлением технических посадок в аэропортах Республики Казахстан в некоммерческих целях и по международным направлениям, по предоставлению в имущественный наем (аренду) или пользование кабельной канализации, за исключением деятельности субъектов малого предпринимательства;

      13) утверждение и внесение изменения совместно с местным исполнительным органом в утвержденную инвестиционную программу субъекта естественной монополии, включенного в местный раздел Государственного регистра субъектов естественных монополий;

      14) утверждение временного компенсирующего тарифа;

      15) выдача согласия на совершение отдельных действий субъектом естественной монополии, а также принятие от субъекта естественной монополии уведомления об осуществлении деятельности, не относящейся к регулируемым услугам, в соответствии с Законом Республики Казахстан от "О разрешениях и уведомлениях";

      16) разработка и утверждение показателей качества и надежности регулируемых услуг по согласованию с соответствующими государственными органами;

      17) разработка и утверждение показателей эффективности деятельности субъектов естественных монополий;

      18) внесение субъекту естественной монополии предписания об устранении нарушения законодательства Республики Казахстан о естественных монополиях;

      18-1) согласование методики ведения раздельного учета доходов, затрат и задействованных активов по каждому виду регулируемых услуг субъектов естественных монополий;

      19) проведение анализа отчетов субъектов естественных монополий об исполнении утвержденной тарифной сметы, об исполнении утвержденной инвестиционной программы, о соблюдении показателей качества и надежности регулируемых услуг, а также достижении показателей эффективности деятельности субъектов естественных монополий;

      20) согласование конкурсной документации проекта государственно-частного партнерства, в том числе концессионного проекта, проекта договора государственно-частного партнерства, в том числе договора концессии, внесение в них изменений и (или) дополнений в части формирования тарифа;

      20-1) согласование с уполномоченным органом по управлению государственным имуществом, местными исполнительными органами передачи магистральных каналов с отводящими межхозяйственными и внутрихозяйственными каналами для расширения, модернизации, реконструкции и улучшения технического состояния, находящихся в республиканской или областной, районной коммунальной собственности, в доверительное управление;

      20-2) согласование с уполномоченным органом по управлению государственным имуществом, местными исполнительными органами, субъектами естественных монополий договора доверительного управления по передаче магистральных каналов с отводящими межхозяйственными и внутрихозяйственными каналами для расширения, модернизации, реконструкции и улучшения технического состояния, находящихся в республиканской или областной, районной коммунальной собственности, а также находящихся в собственности у субъекта естественных монополий;

      20-3) согласование уполномоченному органу по управлению государственным имуществом, местному исполнительному органу договора доверительного управления имуществом и (или) передачи имущества, используемого в технологическом цикле при предоставлении регулируемых услуг субъектами естественных монополий и передаваемого от местных исполнительных органов в соответствии с планом передачи на баланс и (или) в доверительное управление имущества, за исключением субъектов естественных монополий, предоставляющих регулируемые услуги, предусмотренные подпунктами 10), 12) и 13) пункта 1 статьи 5 Закона Республики Казахстан "О естественных монополиях";

      20-4) согласование кредитных соглашений субъектов естественных монополий для привлечения займов у международных финансовых организаций, специализированных отраслевых банков, Банка Развития Казахстана и банков второго уровня Республики Казахстан;

      20-5) согласование договора доверительного управления имуществом, используемым в технологическом цикле при предоставлении регулируемых услуг, находящимся в собственности у субъекта естественных монополий;

      21) внесение изменения в утвержденную тарифную смету в случае получения на баланс и (или) в доверительное управление имущества, используемого в технологическом цикле при предоставлении регулируемых услуг субъектами естественных монополий от местных исполнительных органов или уполномоченного органа по управлению государственным имуществом при его получении в безвозмездное пользование, в том числе электрических сетей от других энергопередающих организаций, не выше уровня прогноза социально-экономического развития на соответствующий год;

      22) утверждение временного понижающего коэффициента;

      23) определение прогнозного индекса тарифа на пятилетний период по сферам естественных монополий;

      24) утверждение размера платы за коммунальные услуги в сферах естественных монополий для потребителей, не имеющих приборов учета;

      25) утверждение ценовых пределов на регулируемые услуги магистральных железнодорожных сетей;

      26) ежегодная корректировка утвержденных ценовых пределов на регулируемые услуги магистральных железнодорожных сетей в соответствии с правилами формирования тарифов;

      27) определение метода тарифного регулирования сферы естественной монополии;

      28) разработка перечня регулируемых услуг;

      29) утверждение перечня субъектов естественных монополий, тарифы которым утверждаются с применением стимулирующего метода тарифного регулирования;

      30) проведение не реже одного раза в месяц совместно с субъектами естественных монополий приема потребителей;

      31) согласование местным исполнительным органам нормы потребления коммунальных услуг в сферах естественных монополий для потребителей, не имеющих приборов учета;

      31-1) согласование местным исполнительным органам или уполномоченному органу по управлению государственным имуществом плана передачи на баланс и (или) в доверительное управление имущества, используемого в технологическом цикле при предоставлении регулируемых услуг субъектами естественных монополий, за исключением субъектов естественных монополий, предоставляющих регулируемые услуги, предусмотренные подпунктами 10), 12) и 13) пункта 1 статьи 5 Закона Республики Казахстан "О естественных монополиях";

      32) согласование субъекту естественной монополии в предусмотренном порядке размера взимания платы за приобретение и установку приборов учета, за исключением случаев приемки и ввода объектов строительства в эксплуатацию;

      33) разработка положения о Совете по тарифной политике и формирование его состава;

      34) осуществление государственного контроля за соблюдением энергопроизводящими и энергоснабжающими организациями требований Закона Республики Казахстан "Об электроэнергетике";

      35) осуществление государственного контроля в сферах естественных монополий в соответствии с Предпринимательским кодексом Республики Казахстан (далее – Кодекс);

      36) взаимодействие с правоохранительными органами в пределах компетенции, а также в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан, при осуществлении государственного контроля в сферах естественных монополий и государственного контроля за соблюдение порядка ценообразования и обязанностей субъекта общественно значимого рынка;

      37) разработка, утверждение нормативных правовых актов по вопросам, входящим в компетенцию ведомства, и при наличии прямой компетенции по их утверждению в актах министерств, за исключением нормативных правовых актов, затрагивающих права и свободы человека и гражданина;

      38) осуществление мониторинга цен субъектов общественно значимых рынков, за исключением оказания услуг аэропортов на внутренних рейсах: посадка-высадка пассажиров (посредством телескопического трапа), предоставление в аренду помещений аэропорта, используемых в целях обеспечения перевозочного процесса, обработка грузов, предоставление рабочего места (площади) для регистрации пассажиров, обеспечение воздушных судов авиационными горюче-смазочными материалами, по предоставлению в имущественный наем (аренду) или пользование кабельной канализации, за исключением деятельности субъектов малого предпринимательства;

      39) определение тарифа на основании заключенного договора государственно-частного партнерства, в том числе договора концессии;

      40) ведение, размещение и ежедекадное обновление на официальном интернет-ресурсе реестра организаций, имеющих лицензию на осуществление деятельности по покупке электрической энергии в целях энергоснабжения;

      41) установление соответствия заявителя квалификационным требованиям при выдаче лицензии и (или) приложения к лицензии;

      42) ведение реестра лицензий;

      43) согласование проектирования и строительства дублирующих (шунтирующих) линий электропередачи и подстанций, купли-продажи, передачи в аренду или доверительное управление объектов электроэнергетики и (или) его отдельных частей, независимо от форм собственности;

      44) информирование и представление в уполномоченные органы информации или материалов об обнаруженных признаках нарушения законодательства Республики Казахстан о естественных монополиях субъектами естественной монополии;

      45) требование от потребителей соблюдения технических требований, установленных субъектом естественной монополии в соответствии с законодательством Республики Казахстан;

      46) внесение субъекту общественно значимого рынка, обязательные для исполнения предписаний об исполнении им обязательств в соответствии с Кодексом;

      47) в случае неисполнения субъектом общественно значимого рынка предписания, предъявление в суд с иска о понуждении субъекта общественно значимого рынка совершить действия, указанные в предписании;

      48) возбуждение и рассмотрение в пределах своей компетенции дел об административных правонарушениях, а также наложение административного взыскания в порядке, установленном Кодексом Республики Казахстан об административных правонарушениях, а также участие в суде;

      49) реализация государственной политики в сферах естественных монополий и организация ее осуществления;

      50) регулирование цен и тарифов на товары, работы, услуги в порядке, установленном Кодексом;

      51) согласование предельных цен на товары (работы, услуги), реализуемые субъектами общественно значимых рынков;

      52) разработка правил ценообразования на общественно значимых рынках;

      53) снижение предельных цен на товары (работы, услуги), реализуемые субъектами общественно значимых рынков в порядке, установленном Кодексом;

      54) запрос и получение информации, необходимой для осуществления своих полномочий;

      55) осуществление регулятивных, реализационных и контрольных функций и участие в выполнении стратегических функций центрального исполнительного органа в пределах компетенции Комитета;

      56) принятие актов об установленных нарушениях требований законодательства Республики Казахстан;

      57) участие в организации и проведении республиканских и региональных семинаров, научно-практических конференций по вопросам в регулируемой сфере, планирования и исполнения бюджета, бухгалтерского учета и государственных закупок;

      58) обеспечение соблюдения законов и иных нормативных правовых актов Республики Казахстан в пределах своей компетенции;

      59) утверждение нормативных правовых актов по вопросам, входящим в компетенцию ведомства, и при наличии прямой компетенции по их утверждению в актах министерств, за исключением нормативных правовых актов, затрагивающих права и свободы человека и гражданина;

      60) разработка проверочных листов;

      61) утверждение положений территориальных подразделений;

      62) рассмотрение обращений субъектов естественных монополий и потребителей;

      63) автоматизация приема, передачи, хранения, так же обеспечение прозрачности и доступности всей информации по перечню закупаемых товаров и услуг, затраты на которые учитываются при формировании цен на услуги субъектов государственной монополий посредством сервисного программного продукта База "Монополист";

      64) разработка типовых форм технических условий на подключение к инженерным сетям;

      65) разработка типовых регламентов оказания услуг с четким порядком действий сотрудников субъектов естественных монополий;

      66) разработка правил определения затрат на технологическое присоединение электрических установок с установленной мощностью до 200 кВт субъектов предпринимательства к электрическим сетям энергопередающих организаций;

      67) согласование регламента оказания услуг на соответствие типовому регламенту;

      68) проведение публичного слушания при рассмотрении уведомлений субъектов общественно значимых рынков о предстоящем повышении цен на товары (работы, услуги);

      69) рассмотрение жалоб в случае отказа оператором магистральной железнодорожной сети на примыкание подъездных путей к магистральным и станционным путям;

      70) внесение предложений об отмене и (или) изменении принятых государственными органами актов, нарушающих законодательство Республики Казахстан в регулируемой сфере, а также приведении их в соответствие с законодательством Республики Казахстан;

      71) подготовка ходатайства о внесении представления и принесения кассационного протеста по делам об административных правонарушениях в порядке, предусмотренном законодательством Республики Казахстан об административных правонарушениях;

      72) рассмотрение жалоб на постановления по делу об административном правонарушении, на действия (бездействия) и решения органа (должностного лица), осуществляющего производство по делу об административном правонарушении;

      73) представление по запросу уполномоченного органа в области внешнеторговой деятельности сведений в целях проведения расследования в соответствии с законодательством Республики Казахстан о специальных защитных, антидемпинговых и компенсационных мерах по отношению к третьим странам;

      74) разработка подзаконных нормативных правовых актов, определяющих порядок оказания государственных услуг в регулируемой Комитетом сфере;

      75) оказание государственной услуги "Включение и исключение из Государственного регистра субъектов естественных монополий, за исключением услуг в сфере аэронавигации и аэропортов и связи";

      76) осуществление в пределах своей компетенции деятельности, связанной с выдачей лицензии на виды деятельности, подлежащие лицензированию, и обеспечение государственного контроля за соблюдением лицензиатами законодательства Республики Казахстан;

      77) осуществление государственного надзора и контроля в пределах своей компетенции на территории государства в соответствии с законодательством Республики Казахстан;

      77-1) проведение анализа и выявление системных проблем, поднимаемых заявителями;

      78) передача материалов в правоохранительные и иные органы в установленном законодательством Республики Казахстан порядке;

      79) осуществление внутреннего контроля за деятельностью территориальных подразделений Комитета в соответствии с Административным процедурно-процессуальным кодексом Республики Казахстан;

      80) осуществление иных полномочий, предусмотренных Кодексом, иными законами Республики Казахстан, актами Президента Республики Казахстан и Правительства Республики Казахстан.

      Сноска. Пункт 15 с изменениями, внесенными приказами Министра национальной экономики РК от 25.01.2023 № 24 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования); от 04.07.2023 № 167 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования); от 02.10.2024 № 240 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 3. Статус и полномочия руководителя Комитета

      16. Руководство Комитетом осуществляется председателем, который несет персональную ответственность за выполнение задач возложенных на Комитет и осуществление им своих функций.

      17. Председатель Комитета назначается на должность и освобождается от должности в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

      18. Председатель Комитета имеет заместителей, которые назначаются на должности и освобождаются от должностей в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      19. Полномочия председателя:

      1) определяет обязанности и полномочия руководителей структурных подразделений, входящих в состав Комитета;

      2) представляет на назначение руководителю аппарата Министерства национальной экономики Республики Казахстан кандидатуры руководителей территориальных подразделений и их заместителей;

      3) утверждает положения о структурных и территориальных подразделениях Комитета;

      4) осуществляет иные полномочия, предусмотренные законами Республики Казахстан.

      Исполнение полномочий председателя в период его отсутствия осуществляется лицом, его замещающим в соответствии с действующим законодательством.

      20. Председатель определяет полномочия своих заместителей в соответствии с действующим законодательством.

Глава 4. Имущество Комитета

      21. Комитет может иметь на праве оперативного управления обособленное имущество в случаях, предусмотренных законодательством.

      Имущество Комитета формируется за счет имущества, переданного ему государством, а также имущества (включая денежные доходы), приобретенного в результате собственной деятельности и иных источников, не запрещенных законодательством Республики Казахстан.

      22. Имущество, закрепленное за Комитетом, относится к республиканской собственности.

      23. Комитет не вправе самостоятельно отчуждать или иным способом распоряжаться закрепленным за ним имуществом и имуществом, приобретенным за счет средств, выделенных ему по плану финансирования, если иное не установлено законодательством.

Глава 5. Реорганизация и упразднение Комитета

      24. Реорганизация и упразднение Комитета осуществляются в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

Перечень территориальных подразделений, находящихся в ведении Комитета

      Сноска. Перечень - в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 25.07.2022 № 193 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования); с изменением, внесенным приказом Министра национальной экономики РК от 04.07.2023 № 167 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по городу Астана.

      2. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по городу Алматы.

      3. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по городу Шымкент.

      4. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Акмолинской области.

      5. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Актюбинской области.

      6. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Алматинской области.

      7. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Атырауской области.

      8. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Восточно-Казахстанской области.

      9. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Жамбылской области.

      10. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Западно-Казахстанской области.

      11. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Карагандинской области.

      12. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Костанайской области.

      13. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Кызылординской области.

      14. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Мангистауской области.

      15. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Павлодарской области.

      16. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Северо-Казахстанской области.

      17. Департамент Комитета Республики Казахстан по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по Туркестанской области.

      18. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по области Абай.

      19. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по области Жетісу.

      20. Департамент Комитета по регулированию естественных монополий Министерства национальной экономики Республики Казахстан по области Ұлытау.