Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым және жоғары білім саласында сапаны қамтамасыз ету комитеті туралы ережесін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрінің 2022 жылғы 13 қыркүйектегі № 43 бұйрығы.

      "Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің кейбір мәселелері туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2022 жылғы 19 тамыздағы № 580 қаулысына және "Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің кейбір мәселелері" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2022 жылғы 19 тамыздағы № 581 қаулысына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған "Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым және жоғары білім саласында сапаны қамтамасыз ету комитеті" республикалық мемлекеттік мекемесі туралы ереже бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым және жоғары білім саласында сапаны қамтамасыз ету комитеті осы бұйрықтан туындайтын қажетті (өзге) шараларды белгіленген мерзімде қабылдасын.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылауды өзіме қалдырамын.

      4. Осы бұйрық қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді.

      Министр С. Нұрбек

  Қазақстан Республикасы
Ғылым және жоғары
білім министрінің
2022 жылғы "13" қыркүйектегі
№43 бұйрығымен
бекітілген

"Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым және жоғары білім саласындағы сапаны қамтамасыз ету комитеті" республикалық мемлекеттік мекемесі туралы ереже

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым және жоғары білім саласындағы сапаны қамтамасыз ету комитеті (бұдан әрі – Комитет) Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің (бұдан әрі – Министрлік) құзыреті шегінде ғылым, жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім саласында іске асыру және бақылау функцияларын жүзеге асыратын ведомство болып табылады, сондай-ақ ведомствоның құзыреті шегінде Министрліктің стратегиялық функцияларын орындауға қатысады.

      2. Комитет өз қызметін Қазақстан Республикасының Конституциясына және заңдарына, Қазақстан Республикасы Президенті мен Үкіметінің актілеріне, өзге де нормативтік құқықтық актілерге, сондай-ақ осы Ережеге сәйкес жүзеге асырады.

      3. Комитет мемлекеттік мекеме ұйымдық-құқықтық нысанындағы заңды тұлға болып табылады, оның өз атауы мемлекеттік тілде көрсетілген мөрі мен мөртаңбалары, белгіленген үлгідегі бланкілері, Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қазынашылық органдарында шоттары болады.

      4. Комитет азаматтық-құқықтық қатынастарды өз атынан жасайды.

      5. Комитет Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес уәкілеттік берілген болса, ол мемлекеттің атынан азаматтық-құқықтық қатынастардың тарапы болуға құқылы.

      6. Комитет өз құзыретінің мәселелері бойынша заңнамада белгіленген тәртіппен Комитет басшысының бұйрықтарымен және Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген басқа да актілермен ресімделетін шешімдер қабылдайды.

      7. Комитеттің құрылымы мен штат санының лимиті Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес бекітіледі.

      8. Заңды тұлғаның орналасқан жері: 010000, Астана қаласы, "Есіл" ауданы, Мәңгілік Ел даңғылы, 8-үй, "Министрліктер Үйі" әкімшілік ғимараты, 11-кіреберіс.

      Ескерту. 8-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ғылым және жоғары білім министрінің 07.06.2023 № 261 бұйрығымен.

      9. Мемлекеттік органның толық атауы – "Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым және жоғары білім саласындағы сапаны қамтамасыз ету комитеті" республикалық мемлекеттік мекемесі.

      10. Осы Ереже Комитеттің құрылтай құжаты болып табылады.

      11. Комитеттің қызметін қаржыландыру республикалық бюджеттен жүзеге асырылады.

      12. Комитетке кәсіпкерлік субъектілерімен Комитеттің функциялары болып табылатын міндеттерді орындау тұрғысынан шарттық қатынастар жасауға тыйым салынады.

      Егер Комитетке Қазақстан Республикасының заңнамалық актілермен кіріс әкелетін қызметті жүзеге асыру құқығы берілсе, онда мұндай қызметтен алынған кіріс мемлекеттік бюджеттің кірісіне жіберіледі.

2-тарау. Комитеттің мақсаттары, құқықтары мен міндеттері

      13. Мақсаттары:

      1) ведомство құзыреті шегінде ғылым, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім саласында бірыңғай мемлекеттік саясатты қалыптастыруға және жүзеге асыруға қатысу;

      2) жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдары (бұдан әрі – ЖЖОКБҰ) ұсынатын білім беру қызметтерінің жоғары сапасын қамтамасыз ету мақсатында білім беру жүйесін сырттай бағалау жолымен жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру саласында мемлекеттік реттеуді жүзеге асыру, сондай-ақ ғылыми кадрларды даярлау сапасын бақылау;

      14. Құқықтары мен міндеттері:

      заңнамада белгіленген тәртіппен мемлекеттік органдардан, ұйымдардан, меншік нысанына және ведомстволық бағыныстылығына қарамастан олардың лауазымды тұлғаларынан мемлекеттік қызметтерді көрсетуге қажетті ақпарат пен материалдарды, сұрау және алу;

      Комитеттің құзыретіне кіретін мәселелер бойынша қолданыстағы заңнаманы қолдану бойынша түсіндірмелер мен түсініктемелер беру;

      Комитет қызметкерлерінің біліктілігін арттыруды және қайта даярлауды ұйымдастыру;

      Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінің және мемлекеттік қызмет туралы заңнамасында қарастырылған тәртіппен қызметкерлерді көтермелеу, тәртіптік жазаларды қолдану және алып тастау, қызметкерлерді материалдық жауапкершілікке тарту бойынша ұсыныс жолдау;

      құзыреті шегінде Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілері мен халықаралық шарттарының жобаларын әзірлеуге қатысу;

      Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексіне сәйкес жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру саласында уәкілетті органның құзыретіне жатқызылған баптар бойынша әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы хаттамалар жасау, олар бойынша әкімшілік жазалар қолдану, әкімшілік істерді қозғау және қарау, сондай-ақ әкімшілік істің материалдарын сот органдарына беру, сот процестеріне қатысу;

      Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес Комитеттің құқықтары мен мүдделерін қорғау мақсатында сотқа жүгіну, талап-арыз беру, бітімгершілік (медиативтік) келісімге қол қою, сот органдарының шешімдеріне апелляциялық шағым беру;

      тексерілетін субъектілерге қатысты бақылау және тексеру іс-шараларын жүргізу кезінде мемлекеттік органдар мен ұйымдардың мамандарын, консультанттарын және сарапшыларын тарту;

      Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процессуалдық кодексінде белгіленген тәртіпте Комитеттің құзыретіне кіретін мәселелер бойынша жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін, арыздарын және шағымдарын қарау;

      әкімшілік рәсімге қатысушыға әкімшілік рәсімді жүзеге асыруға байланысты мәселелер бойынша оның құқықтары мен міндеттерін түсіндіру; Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексінде көзделген жағдайларды қоспағанда, әкімшілік рәсім бойынша шешім қабылдау алдында әкімшілік рәсімге қатысушыны өткізілетін тыңдау орны, күні мен уақыты туралы алдын ала хабардар ету және оны тыңдау;

      Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексінде белгіленген тәртіппен әкімшілік актіні әкімшілік рәсімге қатысушының не олардың өкілдерінің назарына жеткізу;

      Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексінде белгіленген жағдайларда және негіздер бойынша әкімшілік рәсімге қатысушының құқықтарын іске асырудан бас тарту;

      Қазақстан Республикасының заңнамасында айқындалған тәртіппен басқа мемлекеттік органдармен, халықаралық ұйымдармен, сыртқы экономикалық және өзге де қызметке қатысушылармен, сондай-ақ тиісті мемлекеттік органдардың бірлескен актілері негізінде олармен келісім бойынша өзара іс-қимыл жасау;

      өз құзыретіне кіретін мәселелер бойынша Қазақстан Республикасының заңнамасын жетілдіру жөнінде ұсыныстар енгізу;

      Комитеттің құзыреті шегінде мәселелерді пысықтау үшін Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен үкіметтік емес ұйымдарды, ғылыми және өзге де ұйымдарды, ғалымдар мен мамандарды, оның ішінде шетелдік ғалымдар мен мамандарды тарту;

      Комитеттің құзыретіне кіретін мәселелер бойынша кеңестер, семинарлар, конференциялар, дөңгелек үстелдер және өзге де іс-шаралар өткізу;

      Комитеттің құзыреті шегінде консультативтік-кеңесші және сараптама органдарын (кеңестер, комиссиялар, топтар, алқалар) құру;

      мемлекеттік қызмет көрсетуге қойылатын негізгі талаптардың тізбесінің қол жетімділігін қамтамасыз ету;

      мемлекеттік қызмет көрсету тәртібі туралы тұтынушыларды ақпараттандыруды қамтамасыз ету;

      мемлекеттік қызметтер көрсету саласындағы уәкілетті органдарға тиісті ақпаратты ұсыну;

      Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жағдайларды қоспағанда, өз өкілеттіктерін жүзеге асыру кезінде алынған коммерциялық, қызметтік, заңмен қорғалатын өзге де құпияны құрайтын ақпаратты жария етпеу;

      Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес өзге де құқықтар мен міндеттерді жүзеге асыру.

      15. Функциялары:

      1) рұқсаттар мен хабарламалардың мемлекеттік ақпараттық жүйесі арқылы оның жұмыс істеу қағидаларына сәйкес электрондық түрде:

      кадрларды даярлау бағыттары және оқыту формалары бойынша жоғары білім;

      кадрларды даярлау бағыттары және оқыту формалары бойынша жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру үшін бiлiм беру қызметiмен айналысуға лицензиялауды жүзеге асыру;

      2) жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру қызметімен айналысуға лицензияны және (немесе) лицензияға қосымшаны беру, ЖЖОКБҰ қайта ұйымдастырылуына байланысты білім беру қызметімен айналысуға лицензияны және (немесе) лицензияға қосымшаны қайта ресімдеу мәселелерін алқалы және жария қарау үшін консультациялық-кеңесші орган құру;

      3) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген тәртіппен рұқсат және (немесе) рұқсатқа қосымша берілгенге дейін өтініш берушінің біліктілік талаптарына сәйкестігін бақылау субъектісіне бару арқылы профилактикалық бақылауды жүзеге асыру;

      4) меншік нысандары мен ведомстволық бағыныстылығына қарамастан, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарында Қазақстан Республикасы заңнамасының және жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру саласында нормативтік құқықтық актілердің, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарының орындалуына мемлекеттік бақылауды жүзеге асыру;

      5) біліктілік талаптарының сәйкестігіне тексеру жүргізу;

      6) әскери, арнаулы оқу орындарының жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру бағдарламаларына мемлекеттік аттестаттауды жүргізу;

      7) Қазақстан Республикасының жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру саласындағы заңнаманың анықталған бұзушылықтарын белгіленген мерзімдерде жою туралы орындалуы міндетті жазбаша нұсқамалар беру;

      8) бақылау және тексеру іс-шараларының нәтижелері бойынша әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттамалар жасау, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру саласында уәкілетті органның құзыретіне кіретін баптар бойынша Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодекске сәйкес әкімшілік құқық бұзушылықтар үшін әкімшілік жаза қолдану, әкімшілік істерді қозғау және қарау, сондай-ақ әкімшілік іс материалдарын сот органдарына беру, сот процестеріне қатысу;

      9) Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылық туралы заңнамасында көзделген тәртіппен бақылау және тексеру іс-шараларының нәтижелері бойынша ЖЖОКБҰ-ның қызметін тоқтата тұру немесе лицензиядан және (немесе) оған қосымшалардан айыру;

      10) білім беру қызметіне қойылатын біліктілік талаптарын және оларға сәйкестікті растайтын құжаттар тізбесін әзірлеу;

      11) ЖЖОКБҰ-ды бағалау өлшемшарттарын әзірлеу;

      12) ЖЖОКБҰ-да білім алушылардың білімдерінін бағалау өлшемшарттарын әзірлеу;

      12-1) білім алушылардың білімін тексеруді жүргізу үшін қағидалар мен талаптарды әзірлеу

      13) білім алушылардың оқу жетістіктерін анықтау үшін бақылаудың тиімді және ашық рәсімдері негізінде білім кесіндісін жүргізу;

      14) тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары негізінде бақылау субъектілеріне бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізудің жартыжылдық тізімін қалыптастыру;

      15) тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары негізінде біліктілік талаптарына сәйкестігіне тексеру жүргізудің жылдық тізімін (кестесін) қалыптастыру;

      16) бес жылда бір рет мемлекеттік аттестаттауға жататын әскери, арнаулы оқу орындарының тізімін бекіту;

      17) аккредиттеу органдарын, оның ішінде шетелдік аккредиттеу органдарын тану рәсімін жүзеге асыру;

      18) танылған аккредиттеу органдарының, аккредиттелген ЖЖОКБҰ-ның және білім беру бағдарламаларының тізілімдерін қалыптастыру;

      19) философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор ғылыми дәрежелерін беру;

      20) қауымдастырылған профессор (доцент), профессор ғылыми атақтарын беру;

      21) мемлекет атынан доцент, қауымдастырылған профессор (доцент), профессор аттестаттарын беру;

      22) диссертациялық кеңес туралы үлгілік ережені әзірлеу;

      23) философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор ғылыми дәрежелерін және қауымдастырылған профессор, профессор ғылыми атақтарын беру тәртібін әзірлеу;

      24) философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор ғылыми дәрежелерін және қауымдастырылған профессор (доцент) атағын беру бойынша аттестаттау істерін қарау жөніндегі сарапшылық кеңестерін құру және олардың қызметін ұйымдастыру;

      25) ғылыми қызмет нәтижелерін жариялау үшін ұсынылатын басылымдар тізбесіне енгізу үшін ғылыми басылымдарға қойылатын талаптарды әзірлеу;

      26) ғылыми қызметтің нәтижелерін жариялау үшін ұсынылатын басылымдар тізбесін қалыптастыру;

      27) білім туралы құжаттарды тану қағидаларын, сондай-ақ білім туралы құжаттары Қазақстан Республикасының аумағында танылатын шетелдік ЖЖОКБҰ-ның тізбесін әзірлеу;

      28) ЖЖОКБҰ-нан шығатын ресми құжаттарға апостиль қою рәсімін жүзеге асыру;

      29) ақпараттандыру саласындағы уәкілетті органмен келісім бойынша Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік қызметтер көрсету процесін автоматтандыруды және оңтайландыруды қамтамасыз ету;

      30) стратегиялық құжаттарды әзірлеу барысында ұсыныстар енгізу;

      31) ЖЖОКБҰ-на әдіснамалық көмек көрсету;

      32) ғылым, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім саласында мемлекеттік саясатты іске асыру жөнінде ақпараттық-түсіндіру жұмыстарын жүргізу;

      33) өз құзыреті шегінде нормативтік құқықтық актілерді әзірлеу және келісу, сондай-ақ Комитет жанындағы консультативтік-кеңесші органдардың қызметін ұйымдастыру;

      34) Қазақстан Республикасының заңнамасына қайшы келетін, ескірген, сыбайлас жемқорлықты тудыратын және тиімсіз іске асырылатын құқық нормаларын анықтау, оларды жетілдіру жөнінде ұсыныстар әзірлеу, сондай-ақ өзгерістер және (немесе) толықтырулар енгізу немесе олардың күші жойылды деп тану жөнінде уақтылы шаралар қабылдау үшін Комитет әзірлеген және (немесе) іске асыратын заңға тәуелді актілерге қатысты тұрақты негізде мониторинг жүргізу;

      34-1) әкімшілік рәсімдер шеңберінде арыз иелері жолданымдарда көтеретін жүйелі проблемаларға талдау жүргізу және оларды анықтау;

      35) Қазақстан Республикасының заңдарында, Қазақстан Республикасы Президенті мен Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілерінде көзделген өзге де функцияларды жүзеге асыру.

      Ескерту. 15-тармаққа өзгеріс енгізілді – ҚР Ғылым және жоғары білім министрінің 07.06.2023 № 261; 17.10.2023 № 530 бұйрықтарымен.

3-тарау. Комитет басшысының мәртебесі және өкілеттіктері

      16. Комитетке басқаруды Комитетке жүктелген міндеттердің орындалуына және оның өкілеттіктерін жүзеге асыруға дербес жауапты Төраға жүзеге асырады.

      17. Комитеттің Төрағасы Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қызметке тағайындалады және қызметтен босатылады.

      18. Комитет Төрағасының Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қызметке тағайындалатын және қызметтен босатылатын орынбасарлары болады.

      19. Комитет Төрағасының өкілеттігі:

      1) Министрліктің басшылығына Комитеттің құрылымы мен штат кестесі бойынша ұсыныстар береді;

      2) Министрлікке Комитеттің құрылымдық бөлімшелері туралы ережелерді әзірлеу бойынша ұсыныстар енгізеді;

      3) Министрліктің Аппарат басшысына Комитет қызметкерлерін көтермелеу, іссапарға жіберу, біліктілігін арттыру, оларға тәртіптік жазалар қолдану және мерзімінен бұрын алу мәселелері бойынша ұсыныстар енгізеді;

      4) өз құзыретiне кiретiн мәселелер бойынша құқықтық актілер шығарады, Комитеттің барлық қызметкерлері үшін міндетті болып табылатын мәселелер бойынша нұсқау береді;

      5) Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес өзге мемлекеттік органдарда және өзге де ұйымдарда Комитеттің атынан өкілдік етеді;

      6) сыбайлас жемқорлыққа қарсы күресті күшейтуге бағытталған шараларды қабылдау жұмысына және мемлекеттік қызмет туралы заңнама талаптарының сақталуына басшылық жасайды, қызметкерлердің сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнамалар талаптарын сақтауын қамтамасыз етеді;

      7) қызметкерлердің Қазақстан Республикасы Президентінің 2015 жылғы 29 желтоқсандағы № 153 Жарлығымен бекітілген Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің Әдеп кодексін, орындаушылық және еңбек тәртібін сақтауын бақылайды;

      8) жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру саласында уәкілетті органның құзыретіне кіретін баптар бойынша Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодекске сәйкес қарайды және әкімшілік құқық бұзушылықтар үшін әкімшілік жаза қолданады, оларды қозғайды және сот органдарына береді, сот процестеріне қатысады;

      9) Қазақстан Республикасының заңдары мен Қазақстан Республикасының Президентінің және Қазақстан Республикасының Үкіметінің актілеріне сәйкес өзге де өкілеттілікті жүзеге асырады.

      Комитет Төрағасы болмаған кезде оның өкілеттіктерін қолданыстағы заңнамаға сәйкес оны алмастыратын тұлға жүзеге асырады.

      20. Төраға өз орынбасарларының өкілеттіктерін қолданыстағы заңнамаға сәйкес белгілейді.

4-тарау. Комитеттің мүлкі

      21. Комитеттің заңнамада көзделген жағдайларда жедел басқару құқығында оқшауланған мүлкі болуы мүмкін.

      Комитеттің мүлкі оған меншік иесі берген мүлік, сондай-ақ өз қызметі нәтижесінде сатып алынған мүлік (ақшалай кірістерді қоса алғанда) және Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған өзге де көздер есебінен қалыптастырылады.

      22. Комитетке бекітілген мүлік республикалық меншікке жатады.

      23. Егер заңнамада өзгеше белгіленбесе, Комитет өзіне бекітіліп берілген мүлікті және қаржыландыру жоспары бойынша өзіне бөлінген қаражат есебінен сатып алынған мүлікті өз бетімен иеліктен шығаруға немесе оған өзгедей тәсілмен билік етуге құқығы жоқ.

5-тарау. Комитетті қайта ұйымдастыру және тарату

      24. Комитетті қайта ұйымдастыру және тарату Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.

      _____________________________

Об утверждении положения о Комитете по обеспечению качества в сфере науки и высшего образования Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан

Приказ Министра науки и высшего образования Республики Казахстан от 13 сентября 2022 года № 43.

      В соответствии с постановлениями Правительства Республики Казахстан от 19 августа 2022 года № 580 "Некоторые вопросы Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан" и от 19 августа 2022 года № 581 "Некоторые вопросы Министерства просвещения Республики Казахстан", ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемое положение о республиканском государственном учреждении "Комитет по обеспечению качества в сфере науки и высшего образования Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан".

      2. Комитету по обеспечению качества в сфере науки и высшего образования Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан в установленные сроки принять необходимые меры, вытекающие из настоящего приказа.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа оставляю за собой.

      4. Настоящий приказ вводится в действие со дня его подписания.

      Министр С. Нурбек

  Утверждено
приказом Министра науки и
высшего образования
Республики Казахстан
от "13" сентября 2022 года № 43

Положение о республиканском государственном учреждении "Комитет по обеспечению качества в сфере науки и высшего образования Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан"

Глава 1. Общие положения

      1. Комитет по обеспечению качества в сфере науки и высшего образования Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан (далее – Комитет) является ведомством, осуществляющим в пределах компетенции Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан (далее – Министерство) реализационные и контрольные функции в области науки, высшего и послевузовского образования, а также участвует в выполнении стратегических функций Министерства в пределах компетенции ведомства.

      2. Комитет осуществляет свою деятельность в соответствии с Конституцией и законами Республики Казахстан, актами Президента и Правительства Республики Казахстан, иными нормативными правовыми актами, а также настоящим Положением.

      3. Комитет является юридическим лицом в организационно-правовой форме государственного учреждения, имеет печати и штампы со своим наименованием на государственном языке, бланки установленного образца, в соответствии с законодательством Республики Казахстан счета в органах казначейства.

      4. Комитет вступает в гражданско-правовые отношения от собственного имени.

      5. Комитет имеет право выступать стороной гражданско-правовых отношений от имени государства, если оно уполномочено на это в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      6. Комитет по вопросам своей компетенции в установленном законодательством Республики Казахстан порядке принимает решения, оформляемые приказами Председателя Комитета и другими актами, предусмотренными законодательством Республики Казахстан.

      7. Структура и лимит штатной численности Комитета утверждаются в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      8. Местонахождение юридического лица: 010000, город Астана, район "Есиль", проспект Мәңгілік Ел, дом 8, Административное здание "Дом министерств", подъезд 11.

      Сноска. Пункт 8 - в редакции приказа Министра науки и высшего образования РК от 07.06.2023 № 261.

      9. Полное наименование государственного органа - республиканское государственное учреждение "Комитет по обеспечению качества в сфере науки и высшего образования Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан".

      10. Настоящее Положение является учредительным документом Комитета.

      11. Финансирование деятельности Комитета осуществляется из республиканского бюджета.

      12. Комитету запрещается вступать в договорные отношения с субъектами предпринимательства на предмет выполнения обязанностей, являющихся функциями Комитета.

      Если Комитету законодательными актами предоставлено право осуществлять приносящую доходы деятельность, то доходы, полученные от такой деятельности, направляются в государственный бюджет.

Глава 2. Задачи, права и обязанности Комитета

      13. Задачи:

      1) участие в формировании и реализации единой государственной политики в области науки, высшего и послевузовского образования, в пределах компетенции ведомства;

      2) осуществление государственного регулирования в области образования в целях обеспечения высокого качества образовательных услуг, предоставляемых организациями высшего и (или) послевузовского образования (далее – ОВПО) путем внешней оценки качества системы образования, проведения государственного контроля, а также контроля качества подготовки научных кадров.

      14. Права и обязанности:

      запрашивать и получать в установленном законодательством порядке от государственных органов, организаций, независимо от форм собственности и ведомственной подчиненности, их должностных лиц, необходимую информацию и материалы, в том числе, необходимые для оказания государственных услуг;

      давать разъяснения и комментарии по применению действующего законодательства по вопросам, входящим в компетенцию Комитета;

      организовывать повышение квалификации и переподготовки сотрудников Комитета;

      направлять представление на поощрение сотрудников, наложение и снятие дисциплинарных взысканий, привлечение сотрудников к материальной ответственности в случаях и порядке, предусмотренных Трудовым кодексом Республики Казахстан и законодательством о государственной службе;

      участвовать в пределах компетенции в разработке проектов нормативных правовых актов и международных договоров Республики Казахстан;

      составлять протокола об административных правонарушениях, налагать по ним административные взыскания за административные правонарушения по статьям, отнесенным в соответствии с Кодексом Республики Казахстан об административных правонарушениях к компетенции уполномоченного органа в области высшего и (или) послевузовского образования, возбуждать и рассматривать административные дела, а также передавать материалы административного дела в судебные органы, участвовать в судебных процессах;

      обращаться в суд, предъявлять иски в целях защиты прав и интересов Комитета в соответствии с законодательством Республики Казахстан, подписывать мировое (медиативное) соглашение, подавать апелляционную жалобу на решения судебных органов;

      привлекать специалистов, консультантов и экспертов государственных органов и организаций при проведении контрольных и проверочных мероприятий в отношении проверяемых субъектов;

      рассматривать обращения, заявления и жалобы физических и юридических лиц по вопросам, входящим в компетенцию Комитета, в порядке, установленном Административным процедурно-процессуальным кодексом Республики Казахстан;

      разъяснять участнику административной процедуры его права и обязанности по вопросам, связанным с осуществлением административной процедуры; заблаговременно уведомлять о месте, дате и времени проводимого заслушивания и заслушивать участника административной процедуры перед принятием решения по административной процедуре, за исключением случаев, предусмотренных Административным процедурно-процессуальным кодексом Республики Казахстан;

      доводить административный акт до сведения участника административной процедуры либо их представителей в порядке, установленном Административным процедурно-процессуальным кодексом Республики Казахстан;

      отказывать в реализации прав участника административной процедуры в случаях и по основаниям, которые установлены Административным процедурно-процессуальным кодексом Республики Казахстан;

      взаимодействовать с другими государственными органами, международными организациями, участниками внешнеэкономической и иной деятельности в порядке, определенном законодательством Республики Казахстан, а также на основании совместных актов соответствующих государственных органов по согласованию с ними;

      вносить предложения по совершенствованию законодательства Республики Казахстан по вопросам, входящим в его компетенцию;

      привлекать в установленном законодательством Республики Казахстан порядке для проработки вопросов, в пределах компетенции Комитета, неправительственные организации, научные и иные организации, ученых и специалистов, в том числе зарубежных;

      проводить совещания, семинары, конференции, круглые столы и иные мероприятия по вопросам, входящим в компетенцию Комитета;

      создавать консультативно-совещательные и экспертные органы (советы, комиссии, группы, коллегии) в пределах компетенции Комитета;

      обеспечивать доступность перечня основных требований к оказанию государственных услуг;

      обеспечивать информированность потребителей государственных услуг о порядке оказания государственных услуг;

      предоставлять соответствующую информацию в уполномоченные органы в области оказания государственных услуг;

      не разглашать информацию, составляющую коммерческую, служебную, иную охраняемую законом тайну, полученную при осуществлении своих полномочий, за исключением случаев, установленных законами Республики Казахстан;

      осуществлять иные права и обязанности в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      15. Функции:

      1) осуществление лицензирования на занятие образовательной деятельностью в электронном виде посредством государственной информационной системы разрешений и уведомлений согласно правилам ее функционирования, на предоставление:

      высшего образования по направлениям подготовки кадров и формам обучения;

      послевузовского образования по направлениям подготовки кадров и формам обучения;

      2) создание консультативно-совещательного органа для коллегиального и гласного рассмотрения вопросов выдачи лицензии и (или) приложения к лицензии на занятие образовательной деятельностью, переоформления лицензии и (или) приложения к лицензии на занятие образовательной деятельностью в связи с реорганизацией ОВПО;

      3) осуществление профилактического контроля с посещением субъекта контроля на соответствие заявителя квалификационным требованиям до выдачи разрешения и (или) приложения к разрешению в порядке, предусмотренном законодательством Республики Казахстан;

      4) осуществление государственного контроля за исполнением законодательства Республики Казахстан и нормативных правовых актов в области высшего и (или) послевузовского образования, государственных общеобязательных стандартов высшего и (или) послевузовского образования, независимо от форм собственности и ведомственной подчиненности;

      5) проведение проверки на соответствие квалификационным требованиям;

      6) проведение государственной аттестации образовательных программ высшего и (или) послевузовского образования в военных, специальных учебных заведениях;

      7) выдача обязательных для исполнения письменных предписаний об устранении выявленных нарушений законодательства Республики Казахстан в области высшего и (или) послевузовского образования в установленные в предписании сроки;

      8) по результатам контрольных и проверочных мероприятий составление протоколов об административных правонарушениях, наложение административных взысканий за административные правонарушения по статьям, отнесенным в соответствии с Кодексом Республики Казахстан об административных правонарушениях к компетенции уполномоченного органа в области высшего и (или) послевузовского образования, возбуждение и рассмотрение административных дел, а также передача материалов административного дела в судебные органы, участие в судебных процессах;

      9) по результатам контрольных и проверочных мероприятий приостановление деятельности или лишение лицензии и (или) приложений к ней ОВПО в порядке, предусмотренном законодательством Республики Казахстан об административных правонарушениях;

      10) разработка квалификационных требований, предъявляемых к образовательной деятельности, и перечня документов, подтверждающих соответствие им;

      11) разработка критериев оценки ОВПО;

      12) разработка критериев оценки знания обучающихся в ОВПО;

      12-1) разработка правил и требований для проведения среза знаний обучающихся;

      13) проведение среза знаний для выявления учебных достижений обучающихся на основе эффективной и прозрачной процедуры их контроля;

      14) формирование полугодового списка проведения профилактического контроля с посещением субъектов контроля на основании критериев оценки степени риска;

      15) формирование годового списка (графика) проведения проверки на соответствие квалификационным требованиям на основании критериев оценки степени риска;

      16) утверждение списка военных, специальных учебных заведений, подлежащих государственной аттестации один раз в пять лет;

      17) осуществление процедуры признания аккредитационных органов, в том числе зарубежных;

      18) формирование реестра признанных аккредитационных органов, аккредитованных ОВПО и образовательных программ;

      19) присуждение степеней доктора философии (PhD), доктора по профилю;

      20) присвоение ученых званий ассоциированного профессора (доцента), профессора;

      21) выдача от имени государства аттестатов доцента, ассоциированного профессора (доцента), профессора;

      22) разработка типового положения о диссертационном совете;

      23) разработка порядка присуждения степеней доктора философии (PhD), доктора по профилю и присвоения ученых званий ассоциированного профессора (доцента), профессора;

      24) создание и организация деятельности экспертных советов по рассмотрению аттестационных дел на присуждение степеней доктора философии (PhD), доктора по профилю и ученых званий ассоциированного профессора (доцента);

      25) разработка требований к научным изданиям для включения их в перечень изданий, рекомендуемых для публикации результатов научной деятельности;

      26) формирование перечня изданий, рекомендуемых для публикации результатов научной деятельности и его мониторинг;

      27) разработка правил признания документов об образовании, а также перечня зарубежных ОВПО, документы об образовании которых признаются на территории Республики Казахстан;

      28) осуществление процедуры апостилирования официальных документов, исходящих из ОВПО;

      29) обеспечение автоматизации и оптимизации процесса оказания государственных услуг в соответствии с законодательством Республики Казахстан, по согласованию с уполномоченным органом в сфере информатизации;

      30) внесение предложений при разработке стратегических документов;

      31) оказание методологической поддержки ОВПО;

      32) проведение информационно-разъяснительной работы по реализации государственной политики в сфере науки, высшего и (или) послевузовского образования;

      33) разработка и согласование нормативных правовых актов, в пределах своей компетенции, а также организация деятельности консультативно-совещательных органов при Комитете;

      34) проведение на постоянной основе мониторинга в отношении разработанных и (или) реализуемых Комитетом подзаконных актов для выявления противоречащих законодательству Республики Казахстан, устаревших, коррупциогенных и неэффективно реализуемых норм права, выработки предложений по их совершенствованию, а также своевременного принятия мер по внесению изменений и (или) дополнений или признанию их утратившими силу;

      34-1) проведение анализа и выявление системных проблем, поднимаемых заявителями в обращениях в рамках административных процедур;

      35) осуществление иных функций, предусмотренных законами Республики Казахстан, актами Президента Республики Казахстан и Правительства Республики Казахстан.

      Сноска. Пункт 15 с изменениями, внесенными приказами Министра науки и высшего образования РК от 07.06.2023 № 261; от 17.10.2023 № 530.

Глава 3. Статус и полномочия руководителя Комитета

      16. Руководство Комитетом осуществляется Председателем, который несет персональную ответственность за выполнение возложенных на Комитет задач и осуществление им своих полномочий.

      17. Председатель Комитета назначается на должность и освобождается от должности в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      18. Председатель Комитета имеет заместителей, которые назначаются на должности и освобождаются от должностей в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      19. Полномочия Председателя:

      1) представляет предложения руководству Министерства по структуре и штатному расписанию Комитета;

      2) вносит предложения в Министерство по разработке положения о структурных подразделениях Комитета;

      3) вносит предложения Руководителю аппарата Министерства по вопросам командирования, повышения квалификации, поощрении персонала Комитета, наложении и снятии дисциплинарных взысканий на него;

      4) издает правовые акты, дает указания по вопросам, входящим в его компетенцию, обязательные для выполнения всеми сотрудниками Комитета;

      5) представляет Комитет в государственных органах и иных организациях в соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан;

      6) осуществляет общее руководство по принятию мер, направленных на усиление борьбы с коррупцией и соблюдение требований законодательства о государственной службе, обеспечивает соблюдение сотрудниками требований антикоррупционного законодательства;

      7) контролирует соблюдение сотрудниками Этического кодекса государственных служащих Республики Казахстан, утвержденного Указом Президента Республики Казахстан от 29 декабря 2015 года № 153, исполнительской и трудовой дисциплины;

      8) рассматривает дела об административных правонарушениях и налагает административные взыскания по статьям, отнесенным в соответствии с Кодексом Республики Казахстан об административных правонарушениях к компетенции уполномоченного органа в области высшего и (или) послевузовского образования, возбуждает дела об административных правонарушениях и передает их в судебный орган, участвует в судебных процессах;

      9) осуществляет иные полномочия в соответствии с законами Республики Казахстан, актами Президента Республики Казахстан и Правительства Республики Казахстан.

      Исполнение полномочий Председателя в период его отсутствия осуществляется лицом, его замещающим в соответствии с действующим законодательством.

      20. Председатель определяет полномочия своих заместителей в соответствии с действующим законодательством.

Глава 4. Имущество Комитета

      21. Комитет может иметь на праве оперативного управления обособленное имущество в случаях, предусмотренных законодательством.

      Имущество Комитета формируется за счет имущества, переданного ему государством, а также имущества (включая денежные доходы), приобретенного в результате собственной деятельности и иных источников, не запрещенных законодательством Республики Казахстан.

      22. Имущество, закрепленное за Комитетом, относится к республиканской собственности.

      23. Комитет не вправе самостоятельно отчуждать или иным способом распоряжаться закрепленным за ним имуществом и имуществом, приобретенным за счет средств, выделенных ему по плану финансирования, если иное не установлено законодательством.

Глава 5. Реорганизация и упразднение Комитета

      24. Реорганизация и упразднение Комитета осуществляются в соответствии с законодательством Республики Казахстан.