Астана қаласындағы көші-қон процестерін реттеу қағидаларын бекіту туралы

Астана қаласы мәслихатының 2024 жылғы 7 наурыздағы № 149/19-VIII шешімі

      "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан Республикасы Заңы 6-бабы 2-тармағының 2-6 тармақшасына, "Халықтың көші-қоны туралы" Қазақстан Республикасы Заңы 15-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына, Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің орынбасары – Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің "Облыстардағы, республикалық маңызы бар қалалардағы, астанадағы көші-қон процестерін реттеудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы" 2023 жылғы 26 шілдедегі № 312 бұйрығына сәйкес, Астана қаласының мәслихаты ШЕШІМ ҚАБЫЛДАДЫ:

      1. Қоса беріліп отырған Астана қаласындағы көші-қон процестерін реттеу қағидалары (бұдан әрі – Қағида) қосымшаға сәйкес бекітілсін.

      2. Мыналардың:

      1) "Астана қаласының көші-қон процестерін реттеу қағидаларын бекіту туралы" Астана қаласы мәслихатының 2019 жылғы 6 наурыздағы № 356/45-VI шешімінің;

      2) "Астана қаласының көші-қон процестерін реттеу қағидаларын бекіту туралы" Астана қаласы әкімдігінің 2019 жылғы 22 ақпандағы № 507-290 қаулысына өзгерістер енгізу туралы" Астана қаласы мәслихатының 2021 жылғы 24 қарашадағы № 106/15-VII шешімінің күші жойылды деп танылсын.

      3. Осы шешім оның алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Астана қаласы мәслихатының төрағасы Е. Каналимов

  Астана қаласы мәслихатының
2024 жылғы 7 наурыздағы
№ 149/19-VIII шешіміне
қосымша

Астана қаласындағы көші-қон процестерін реттеу қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Астана қаласындағы көші-қон процестерін реттеу қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан Республикасы Заңы 6-бабы 2-тармағының 2-6 тармақшасына, "Халықтың көші-қоны туралы" Қазақстан Республикасы Заңы 15-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына, Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің орынбасары – Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің "Облыстардағы, республикалық маңызы бар қалалардағы, астанадағы көші-қон процестерін реттеудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы" 2023 жылғы 26 шілдедегі № 312 бұйрығына сәйкес әзірленді.

      2. Осы Қағидаларда пайдаланылатын негізгі ұғымдар:

      1) әлеуметтік еңбек саласындағы бірыңғай ақпараттық жүйе – уәкілетті мемлекеттік органның, халықты әлеуметтік қорғау және жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі жергілікті атқарушы органдардың, еңбек мобильділігі орталықтарының, мансап орталықтарының, Еңбек ресурстарын дамыту орталығының қызметін автоматтандыруға және әлеуметтік-еңбек саласында халыққа мемлекеттік қызметтер көрсету мақсатында ведомствоаралық өзара іс-қимылға арналған ақпараттандыру объектісі;

      2) қандас – бұрын Қазақстан Республикасының азаматтығында болмаған, халықтың көші-қон мәселелері жөніндегі уәкілетті орган бекіткен тәртіпке сәйкес тиісінше мәртебе алған этникалық қазақ және (немесе) оның ұлты қазақ отбасы мүшелері;

      3) қандастарды бейімдеу және интеграциялау орталығы – Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың жергілікті атқарушы органы құратын және қандастарға, олардың отбасы мүшелеріне бейімдеу және интеграциялау қызметтерін көрсетуге және уақытша тұруға арналған заңды тұлға;

      4) қандастарды қабылдаудың өңірлік квотасы – Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындаған өңірлерге тұрақты тұру үшін келетін, Қазақстан Республикасының Әлеуметтік кодексіне сәйкес жұмыспен қамтуға жәрдемдесудің белсенді шараларына қатысушыларға көзделген мемлекеттік қолдау шараларымен қамтамасыз етілетін қандастардың және (немесе) қандастар мен олардың отбасы мүшелерінің шекті саны;

      5) қоныс аударушы – Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындаған өңірлерге қоныс аударған ішкі көшіп-қонушы;

      6) қоныс аударушыларды қабылдаудың өңірлік квотасы – Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындаған өңірлерге тұрақты тұру үшін келетін, Қазақстан Республикасының Әлеуметтік кодексіне сәйкес жұмыспен қамтуға жәрдемдесудің белсенді шараларына қатысушыларға көзделген мемлекеттік қолдау шараларымен қамтамасыз етілетін қоныс аударушылардың және (немесе) қоныс аударушылар мен олардың отбасы мүшелерінің шекті саны;

      7) халықты әлеуметтік қорғау және жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі жергілікті атқарушы орган – астананың халықты әлеуметтік қорғау және жұмыспен қамту саласындағы бағыттарды айқындайтын жергілікті атқарушы органы;

      8) ішкі көші-қон – жеке тұлғалардың Қазақстан Республикасының ішінде тұрақты немесе уақытша тұру мақсатында қоныс аударуы;

      9) ішкі көшіп-қонушы – тұрақты немесе уақытша тұру мақсатында Қазақстан Республикасының ішінде өз бетінше қоныс аударушы адам;

      10) этникалық қазақ – ұлты қазақ шетелдік немесе азаматтығы жоқ адам.

2-тарау. Астана қаласында көші-қон процестерін реттеу тәртібі

      3. Астана қаласында көші-қон процестерін мониторингтеу олардың әлеуметтік-экономикалық, демографиялық және мәдени дамуының жай-күйіне, экологиялық ахуалына әсері ескеріліп жүзеге асырылады.

      Астана қаласында көші-қон процестерінің ерекшеліктеріне халықтың тығыздығы, көшіп келу, эмиграция, еңбек көші-қоны, ішкі көші-қон ағыны, урбандалу процесі, өңірдің экологиялық және діни жағдайы, халықтың ұлттық құрамы, өңірлік еңбек нарығының теңгерімділігі, инженерлік-көліктік және әлеуметтік инфрақұрылыммен қамтамасыз ету жатады.

      4. Астана қаласында көші-қон процестерін реттеу үшін "Астана қаласының Жұмыспен қамту және әлеуметтік қорғау басқармасы" мемлекеттік мекемесі (бұдан әрі – Басқарма) халықтың көші-қоны мәселесі бойынша уәкілетті органға:

      Астана қаласының тиісті аумағын қандастар мен қоныс аударушыларды қоныстандыруға арналған өңірлерге жатқызуға (жатқызбауға);

      шетелдік жұмыс күшін, оның ішінде этникалық қазақтар мен бұрынғы отандастар қатарынан тартуға квотаны ұлғайтуға (қысқартуға);

      қандастар мен қоныс аударушыларды қабылдаудың орта мерзімді кезеңге немесе алдағы жылға арналған өңірлік квоталарын ұлғайтуға (қысқартуға);

      еңбекші көшіп келушілерді тартуға квотаны ұлғайтуға (қысқартуға) қатысты ұсыныстар енгізеді.

      5. Басқарма елді мекендер тізбесін Электрондық еңбек биржасында, "Қоныс аудару" бөлімінде орналастыруды қамтамасыз етеді және еңбек мобильділігі орталықтарына, ауылдық округтердің әкімдіктеріне жібереді.

      6. Халықтың кетуі халықтың көбею қарқынына қарағанда көп болған кезде көші-қон процестерін реттеу білікті жұмыс күшін тартуға және оларға жедел әлеуметтік бейімделуге жәрдемдесуге, қандастарды, әсіресе, жастарды кәсіптік оқытуға және қайта даярлауға бағытталған іс-шаралар әзірлеу арқылы да жүзеге асырылады.

      7. Демографиялық дамуды мемлекеттік қолдауға қажеттілігі бар даму әлеуеті бар агломерация және ауылдық елді мекендердің, шағын және моноқалалардың, аудандық және облыстық маңызы бар қалалардың аумақтарында қандастарды қоныстандыру үшін бейімдеу бағдарламалары жүзеге асырылады.

      8. Көші-қон жағдайының дамуын мониторингтеуді және болжауды қамтамасыз ету, жұмысқа орналастыру, мектептер, балабақшалар және медициналық мекемелер салу мәселелерін шешу, әлеуметтік-экономикалық дамытуды жоспарлау мақсатында халықты тіркеу есебі жүзеге асырылады.

      9. Қазақстан Республикасының азаматтарын, Астана қаласында уақытша болатын немесе тұрғылықты тұратын шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдарды тұрғылықты және (немесе) уақытша болатын (тұратын) жеріне тіркеу және есепке алу "Ішкі көшіп-қонушыларды тіркеу қағидаларын бекіту және Қазақстан Республикасы Үкіметінің кейбір шешімдеріне өзгерістер енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 1 желтоқсандағы № 1427 қаулысымен бекітілген Ішкі көшіп-қонушыларды тіркеу қағидаларына сәйкес жүзеге асырылады.

      __________________________________

Об утверждении Правил регулирования миграционных процессов в городе Астане

Решение маслихата города Астаны от 7 марта 2024 года № 149/19-VIII

      В соответствии с подпунктом 2-6 пункта 2 статьи 6 Закона Республики Казахстан "О местном государственном управлении и самоуправлении в Республике Казахстан", подпунктом 1) пункта 1 статьи 15 Закона Республики Казахстан "О миграции населения", приказом Заместителя Премьер-Министра – Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 26 июля 2023 года № 312 "Об утверждении Типовых правил регулирования миграционных процессов в областях, городах республиканского значения, столице", маслихат города Астаны РЕШИЛ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила регулирования миграционных процессов в городе Астане согласно приложению.

      2. Признать утратившими силу:

      1) решение маслихата города Астаны от 6 марта 2019 года № 356/45-VI "Об утверждении Правил регулирования миграционных процессов в городе Астане";

      2) решение маслихата города Астаны от 24 ноября 2021 года № 106/15-VII "О внесении изменений в решение маслихата города Астаны от 6 марта 2019 года № 356/45-VI "Об утверждении Правил регулирования миграционных процессов в городе Астане".

      3. Настоящее решение вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Председатель маслихата города Астаны Е. Каналимов

  Приложение
к решению маслихата
города Астаны
от 7 марта 2024 года № 149/19-VIII

Правила регулирования миграционных процессов в городе Астане

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила регулирования миграционных процессов в городе Астане (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 2-6 пункта 2 статьи 6 Закона Республики Казахстан "О местном государственном управлении и самоуправлении в Республике Казахстан", подпунктом 1) пункта 1 статьи 15 Закона Республики Казахстан "О миграции населения", приказом Заместителя Премьер-Министра – Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 26 июля 2023 года № 312 "Об утверждении Типовых правил регулирования миграционных процессов в областях, городах республиканского значения, столице".

      2. Основные понятия, которые используются в Правилах:

      1) единая информационная система социально-трудовой сферы – объект информатизации, предназначенный для автоматизации деятельности уполномоченного государственного органа, местных исполнительных органов по вопросам социальной защиты и занятости населения, центров трудовой мобильности, карьерных центров, Центра развития трудовых ресурсов и межведомственного взаимодействия, в целях предоставления государственных услуг населению в социально-трудовой сфере;

      2) кандас – этнический казах и (или) члены его семьи казахской национальности, ранее не состоявшие в гражданстве Республики Казахстан, получившие соответствующий статус в порядке, установленном уполномоченным органом по вопросам миграции населения;

      3) центр адаптации и интеграции кандасов – юридическое лицо, учреждаемое местным исполнительным органом областей, городов республиканского значения, столицы в соответствии с законодательством Республики Казахстан и предназначенное для оказания кандасам, членам их семей адаптационных и интеграционных услуг и временного проживания;

      4) региональная квота приема кандасов – предельное число кандасов или кандасов и членов их семей, прибывающих для постоянного проживания в регионы, определенные Правительством Республики Казахстан, которые обеспечиваются мерами государственной поддержки, предусмотренными участникам активных мер содействия занятости в соответствии с Социальным кодексом Республики Казахстан;

      5) переселенец – внутренний мигрант, переселившийся в регионы, определенные Правительством Республики Казахстан;

      6) региональная квота приема переселенцев – предельное число переселенцев или переселенцев и членов их семей, прибывающих для постоянного проживания в регионы, определенные Правительством Республики Казахстан, которые обеспечиваются мерами государственной поддержки, предусмотренными участникам активных мер содействия занятости в соответствии с Социальным кодексом Республики Казахстан;

      7) местный исполнительный орган по вопросам социальной защиты и занятости населения – местный исполнительный орган столицы, определяющий направления в сфере социальной защиты и занятости населения;

      8) внутренняя миграция – переселение физических лиц внутри Республики Казахстан в целях постоянного или временного проживания;

      9) внутренний мигрант – лицо, переселяющееся внутри Республики Казахстан самостоятельно в целях постоянного или временного проживания;

      10) этнический казах – иностранец или лицо без гражданства казахской национальности.

Глава 2. Порядок регулирования миграционных процессов в городе Астане

      3. В городе Астане мониторинг миграционных процессов осуществляется с учетом их влияния на состояние социально-экономического, демографического и культурного развития, экологическую обстановку.

      К особенностям миграционных процессов в городе Астане относятся плотность населения, иммиграция, эмиграция, трудовая миграция, потоки внутренней миграции, процесс урбанизации, экологическая и религиозная обстановка в столице, национальный состав населения, сбалансированность регионального рынка труда, обеспеченность инженерно-транспортной и социальной инфраструктурой.

      4. Для регулирования миграционных процессов в городе Астане Государственное учреждение "Управление занятости и социальной защиты города Астаны" (далее – Управление) вносит предложения в уполномоченный орган по вопросам миграции населения, касающиеся:

      отнесения (исключения) соответствующей территории города Астаны для расселения кандасов и переселенцев;

      увеличения (сокращения) квоты на привлечение иностранной рабочей силы, в том числе из числа этнических казахов и бывших соотечественников;

      увеличения (сокращения) региональных квот приема кандасов и переселенцев на среднесрочный период или предстоящий год;

      увеличения (сокращения) квоты на привлечение трудовых иммигрантов.

      5. Управление обеспечивает размещение перечня населенных пунктов в Электронной бирже труда, в разделе "Переселение" и направляет в центр трудовой мобильности, в карьерные центры.

      6. При оттоке населения, превышающем темпы воспроизводства населения, регулирование миграционных процессов осуществляется, в том числе путем разработки мероприятий, направленных на привлечение квалифицированной рабочей силы и оказание им содействия в ускоренной социальной адаптации, профессиональное обучение и переподготовку кандасов, особенно молодежи.

      7. В территориях агломерации и сельских населенных пунктов, малых и моногородов, городов районного и областного значения с потенциалом развития, имеющих потребность в государственной поддержке демографического развития, реализуются адаптационные программы для расселения кандасов.

      8. В целях обеспечения мониторинга и прогнозирования развития миграционной ситуации, решения вопросов трудоустройства, строительства школ, детских садов, медицинских учреждений, планирования социально-экономического развития осуществляется регистрационный учет населения.

      9. Регистрация и учет граждан Республики Казахстан, временно пребывающих или постоянно проживающих в город Астану иностранцев и лиц без гражданства по месту постоянного и (или) временного пребывания (проживания) осуществляются в соответствии с Правилами регистрации внутренних мигрантов, утвержденными постановлением Правительства Республики Казахстан от 1 декабря 2011 года № 1427 "Об утверждении Правил регистрации внутренних мигрантов и внесении изменений в некоторые решения Правительства Республики Казахстан".