Өмірде қиын жағдайға тап болған адамдарды (отбасыларды) мемлекеттік органдардың құзыреті шегінде жан-жақты қолдаумен қамту жөніндегі жұмысты үйлестіру қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2024 жылғы 14 маусымдағы № 192 бұйрығы

      Қазақстан Республикасы Әлеуметтік кодексінің 18-бабының 34-1) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Өмірде қиын жағдайға тап болған адамдарды (отбасыларды) мемлекеттік органдардың құзыреті шегінде жан-жақты қолдаумен қамту жөніндегі жұмысты үйлестіру қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің Арнаулы әлеуметтік қызметтер департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрыққа қол қойылған күннен бастап бес жұмыс күн ішінде оны қазақ және орыс тілдерінде ресми жариялау және Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне енгізу үшін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің "Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институты" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі
С. Жақыпова

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Денсаулық сақтау министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Мәдениет және ақпарат министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Оқу-ағарту министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Өнеркәсіп және құрылыс министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Туризм және спорт министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Цифрлық даму, ииновациялар жән

      аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Ішкі істер министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Еңбек және халықты әлеуметтік
қорғау министрінің
2024 жылғы 14 маусымдағы
№ 192 бұйрығымен
бекітілген

Өмірде қиын жағдайға тап болған адамдарды (отбасыларды) мемлекеттік органдардың құзыреті шегінде жан-жақты қолдаумен қамту жөніндегі жұмысты үйлестіру қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Өмірде қиын жағдайға тап болған адамдарды (отбасыларды) мемлекеттік органдардың құзыреті шегінде жан-жақты қолдаумен қамту жөніндегі жұмысты үйлестіру қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) Қазақстан Республикасы Әлеуметтік кодексінің 18-бабының 34-1) тармақшасына сәйкес әзірленді және профилактикаға, ерте анықтауға және адамдардың (отбасылардың) өмірде қиын жағдайды еңсеруіне бағытталған шаралар кешенін жүзеге асыру жөніндегі мемлекеттік органдардың қызметін үйлестіру тәртібін айқындайды.

      2. Қағидалар өмірде қиын жағдайға тап болған адамдар (отбасылар) (бұдан әрі – адамдар (отбасылар) анықталған кезден бастап білім беру, денсаулық сақтау, жұмыспен қамту, халықты әлеуметтік қорғау, спорт, мәдениет, туризм, қоғамдық даму және отбасы саясаты, тұрғын үй қатынастары, жастар саясаты, ішкі саясат, ішкі істер саласындағы мемлекеттік органдарды ведомствоаралық үйлестіруге және құзыреті шегінде жан-жақты қолдау көрсетуге бағытталған.

      3. Осы Қағидаларда мынадай терминдер мен анықтамалар пайдаланылады:

      1) Қазақстан Республикасының отбасы саясаты саласындағы уәкілетті органы (бұдан әрі – уәкілетті орган) – мемлекеттік отбасы саясатын қалыптастыру бойынша басшылықты және салааралық үйлестіруді жүзеге асыратын орталық атқарушы орган;

      2) Отбасын қолдау орталығы (бұдан әрі – Орталық) – жергілікті атқарушы органдардың шешімі бойынша аудандар мен қалалардағы аудандарда халықты әлеуметтік қорғау және жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі жергілікті атқарушы органдардың жанынан құрылған ұйымдар;

      3) отбасының цифрлық картасы (бұдан әрі – ОЦК) – әртүрлі мемлекеттік органдардың мәліметтерін жинақтайтын, азаматтардың әлеуметтік әл-ауқат деңгейін айқындауға және оларға проактивті форматта (алушыдан өтінішті күтпей) кепілдік берілген мемлекеттік қолдауды көрсетуге мүмкіндік беретін "электрондық үкімет" платформасындағы ақпараттық жүйе;

      4) өмірдегі қиын жағдай (бұдан әрі – ӨҚЖ) – Қазақстан Республикасының Әлеуметтік кодексінде көзделген негіздер бойынша адамның тыныс-тіршілігін объективті түрде бұзатын деп танылған, ол оны өз бетінше еңсере алмайтын жағдай;

      5) ӨҚЖ-ға тап болған адамдарға (отбасыларға) мемлекеттік органдардың құзыреті шегінде жан-жақты қолдау көрсетудің интеграцияланған моделі (бұдан әрі – интеграцияланған модель) – ведомствоаралық өзара іс-қимылды күшейту мақсатында уәкілетті мемлекеттік органның үйлестіруімен мемлекеттік органдардың қатысуын көздейтін ұйымдастырушылық және функционалдық тәсіл.

      4. Кешенді қызметтер көрсету кезіндегі ведомствоаралық өзара іс-қимыл мынадай міндеттерді шешуге бағытталған:

      1) кепілдік берілген құқықтардың болуы, мемлекеттік қолдау шаралары және оларды алу тәсілдері туралы анық, уақтылы ақпаратқа қол жеткізуді қамтамасыз ету;

      2) адамдардың (отбасылардың) ӨҚЖ-дан шығуын кейіннен тиімді мониторингтеу үшін құжат айналымын оңтайландыруды және стандарттауды қамтамасыз ету;

      3) қызметтер көрсетудің сапасы мен келісімділігін қамтамасыз ету;

      4) құзыреті шегінде барлық деңгейде және барлық қатысушы мемлекеттік органдар мен ұйымдарда жеке жұмыс жоспарын (бұдан әрі – ЖЖЖ) орындау есептілігін жүргізуді қамтамасыз ету;

      5) "Әлеуметтік жұмыс және әлеуметтік саланың басқа да кәсіптері" кәсіптік стандарттарында көзделген және қызметтерді алушының тұрақтылығын қалыптастыруға ықпал ететін әлеуметтік жұмыс технологияларын пайдалану;

      6) ӨҚЖ-ға тап болған адамдарды (отбасыларды) ӨҚЖ-дан шығу үшін ЖЖЖ-да көзделген іс-шараларға белсенді тарту.

      5. Білім беру, денсаулық сақтау, жұмыспен қамту, халықты әлеуметтік қорғау, спорт, мәдениет, туризм, қоғамдық даму және отбасы саясаты, тұрғын үй қатынастары, жастар саясаты, ішкі саясат, ішкі істер саласындағы мемлекеттік органдар мен ұйымдар ӨҚЖ-ға тап болған адамдарды (отбасыларды) жан-жақты қолдаумен қамту жөніндегі ведомствоаралық өзара іс-қимылға қатысушылар болып табылады.

      Мемлекеттік органдарды жан-жақты қолдау адамдарды (отбасыларды) ӨҚЖ-дан шығару үшін құзыреті шегінде мемлекеттік органдар мен ұйымдар жүргізетін іс-шаралар кешенін қамтиды.

      6. Орталық мемлекеттік органдардың құзыреті шегінде жан-жақты қолдаумен ӨҚЖ-ға тап болған адамдарды (отбасыларды) қамту жөніндегі жұмыстарды үйлестіруді жүзеге асырады.

      7. Мемлекеттік органдар мен ұйымдар ведомствоаралық өзара іс-қимыл арқылы кешенді сүйемелдеу қызметтерін тиімді көрсету үшін мынадай функцияларды жүзеге асырады:

      1) Орталық қабылданған ЖЖЖ заңнамада белгіленген мерзімде орындалуын қамтамасыз ету;

      2) адамдарды (отбасыларды) ӨҚЖ-дан шығу үшін ЖЖЖ-да көзделген іс-шараларды мерзімдерде және көлемде іске асыруға және олардың өз әлеуетін дамытуға тарту. Адамдар (отбасылар) балалы болған кезде, баланың қажеттіліктері мен мүдделерін ескеру басымды болып табылады;

      3) ЖЖЖ іске асырылуын қамтамасыз ету кезінде ақпараттың құпиялылығын сақтау;

      4) мемлекеттік қолдау шараларын көрсету кезеңдерін сақтаудағы жүйелілік пен сабақтастық;

      5) ведомствоаралық үйлестірудің сапасы мен тиімділігінің тұрақты мониторингі.

2-тарау. Мемлекеттік органдардың құзыреті шегінде өмірде қиын жағдайға тап болған адамдарды (отбасыларды) қамту жөніндегі жұмысты үйлестіру тәртібі

      8. Адамдарды (отбасыларды) ӨҚЖ-дан шығару үшін "Отбасын қолдау орталықтарының қызметін жүзеге асыру қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасының 2024 жылғы 14 маусымдағы № 256-НҚ бұйрығымен (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 34499 болып тіркелген) бекітілген отбасын қолдау орталығының қызметін жүзеге асыру қағидаларына сәйкес Орталық ЖЖЖ әзірлейді және бекітеді.

      9. Екі жұмыс күні ішінде Орталық өз құзыреті шегінде ЖЖЖ іс-шараларын іске асыруға тартылған мемлекеттік органдарға ЖЖЖ-ні жібереді.

      10. Мемлекеттік органдар құзыреті шегінде және (немесе) Қазақстан Республикасы Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрінің м.а. 2020 жылғы 31 қаңтардағы № 39/НҚ бұйрығымен бекітілген мемлекеттік көрсетілетін қызметтер тізіліміне сәйкес мемлекеттік көрсетілетін қызметтер саласындағы заңнамада айқындалған мерзімдерде ӨҚЖ-дағы адамдарға (отбасыларға) мемлекеттік қолдау көрсетеді.

      11. Мемлекеттік органдар және (немесе) ұйымдар ЖЖЖ-да көрсетілген мерзімдерге сәйкес ЖЖЖ-ны орындау туралы ақпаратты Орталыққа ұсынады.

      Мемлекеттік орган мен ұйымнан ақпарат алған күннен бастап екі жұмыс күні ішінде Орталық мемлекеттік көрсетілетін қызметтер саласындағы заңнамада айқындалған ЖЖЖ іс-шараларының іске асырылуын қадағалайды және олардың орындалу мәртебесі туралы белгі қояды.

      Орталық Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметтер көрсету саласындағы заңнамасы талаптарының орындалмағаны анықталған кезде ЖЖЖ-ны пысықтауға мемлекеттік органдарға және (немесе) ұйымдарға қайтарады.

      12. ЖЖЖ іс-шараларын толық көлемде орындаған кезде, бір жұмыс күні ішінде Орталық ЖЖЖ-ға аяқталу күнін көрсете отырып, олардың аяқталғаны туралы белгі қояды.

3-тарау. Ведомствоаралық жұмысты мониторингтеу және талдау

      13. Ведомствоаралық жұмыстың тиімділігін бағалау үшін Орталық ОЦК деректері бойынша адамдардың (отбасылардың) әлеуметтік мәртебесінің өзгеруін ескере отырып, тоқсан сайынғы негізде бірлескен жұмыстың мониторингін жүргізеді.

      14. Жүргізілген мониторинг нәтижелері бойынша Орталық мемлекеттік органдардың және (немесе) ұйымдардың ведомствоаралық жұмысының тиімділігі туралы қорытынды жасайды.

      Жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің сапасын арттыру үшін қорытындыда уәкілетті органға жіберілетін кемшіліктер (бар болса) және оларды жою жөніндегі ұсыныстар көрсетіледі.

Об утверждении Правил координации работы по охвату лиц (семей), оказавшихся в трудной жизненной ситуации, всесторонней поддержкой в пределах компетенции государственных органов

Приказ Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 14 июня 2024 года № 192

      В соответствии с подпунктом 34-1) статьи 18 Социального кодекса Республики Казахстан, ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить Правила координации работы по охвату лиц (семей), оказавшихся в трудной жизненной ситуации, всесторонней поддержкой в пределах компетенции государственных органов.

      2. Департаменту специальных социальных услуг Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) в течение пяти рабочих дней после подписания настоящего приказа направление его на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Институт законодательства и правовой информации Республики Казахстан" Министерства юстиции Республики Казахстан для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан после его официального опубликования.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр труда и социальной защиты
населения Республики Казахстан
С. Жакупова

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство здравоохранения
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство культуры и информации
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство просвещение
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство промышленности и строительство
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство туризма и спорта
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство цифрового развития,
инноваций и аэрокосмической промышленности
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство внутренних дел
Республики Казахстан

  Утвержден приказом
Министра труда и социальной
защиты населения
Республики Казахстан
от 14 июня 2024 года № 192

Правила координации работы по охвату лиц (семей), оказавшихся в трудной жизненной ситуации, всесторонней поддержкой в пределах компетенции государственных органов

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила координации работы по охвату лиц (семей), оказавшихся в трудной жизненной ситуации, всесторонней поддержкой в пределах компетенции государственных органов (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 34-1) статьи 18 Социального Кодекса Республики Казахстан и определяют порядок координации деятельности государственных органов по осуществлению комплекса мер, направленных на профилактику, раннее выявление и преодоление лицами (семьями) трудной жизненной ситуации.

      2. Правила направлены на межведомственную координацию государственных органов в сфере образования, здравоохранения, занятости, социальной защиты населения, спорта, культуры, туризма, общественного развития и семейной политики, жилищных отношений, молодежной политики, внутренней политики, внутренних дел с момента выявления лиц (семей), находящихся в трудной жизненной ситуации (далее - лица (семьи)), и оказанию всесторонней поддержки в пределах компетенции.

      3. В настоящих правилах используются следующие термины и определения:

      1) уполномоченный орган в сфере семейной политики Республики Казахстан (далее – уполномоченный орган) – центральный исполнительный орган, осуществляющий руководство и межотраслевую координацию по формированию государственной семейной политики;

      2) Центр поддержки семьи (далее – Центр) – организации, созданные по решению местных исполнительных органов в районах и районах в городах при местных исполнительных органах по вопросам социальной защиты и занятости населения;

      3) цифровая карта семьи (далее – ЦКС) — информационная система, на платформе "электронного правительства", аккумулирующая сведения из различных государственных органов, позволяющая определять уровень социального благополучия граждан и оказывать им гарантированную государственную поддержку в проактивном формате (без ожидания заявления от получателя);

      4) трудная жизненная ситуация (далее - ТЖС) – ситуация, признанная по основаниям, предусмотренным Социальным кодексом Республики Казахстан, объективно нарушающей жизнедеятельность человека, которую он не может преодолеть самостоятельно;

      5) интегрированная модель оказания лицам (семьям), оказавшимся в ТЖС, всесторонней поддержки в пределах компетенции государственных органов (далее – интегрированная модель) – организационный и функциональный подход, предусматривающий участие государственных органов под координацией уполномоченного государственного органа в целях усиления межведомственного взаимодействия.

      4. Межведомственное взаимодействие при оказании комплексных услуг направлено на решение следующих задач:

      1) обеспечение доступа к достоверной, своевременной информации о наличии гарантированных прав, мерах государственной поддержки и способах их получения;

      2) обеспечение оптимизации и стандартизации документооборота для последующего эффективного мониторинга выхода лиц (семей) из ТЖС;

      3) обеспечение качества и согласованности оказания услуг;

      4) обеспечение ведения отчетности выполнения индивидуального плана работы (далее – ИПР) на всех уровнях и всеми участвующими государственными органами и организациями в пределах компетенции;

      5) использование технологий социальной работы, предусмотренные профессиональными стандартами "Социальная работа и другие профессии социальной сферы" и способствующие формированию устойчивости получателя услуг;

      6) активное вовлечение лиц (семей), оказавшихся в ТЖС, в мероприятия, предусмотренные в ИПР, для выхода из ТЖС.

      5. Участниками межведомственного взаимодействия по охвату лиц (семей), оказавшихся в ТЖС всесторонней поддержкой являются государственные органы и организации в области образования, здравоохранения, занятости, социальной защиты населения, спорта, культуры, туризма, общественного развития и семейной политики, жилищных отношений, молодежной политики, внутренней политики, внутренних дел.

      Всесторонняя поддержка государственных органов включает в себя комплекс мероприятий, проводимых государственными органами и организациями в пределах компетенции, для вывода лиц (семей) из ТЖС.

      6. Центр осуществляет координацию работ по охвату лиц (семей), оказавшихся в ТЖС, всесторонней поддержкой в пределах компетенции государственных органов.

      7. Государственные органы и организации в целях эффективного комплексного сопровождения, посредством межведомственного взаимодействия, осуществляют следующие функции:

      1) обеспечение реализации принятого Центром ИПР в установленный законодательством срок;

      2) активное вовлечение лиц (семей) в реализацию мероприятий в сроки и в объемах, предусмотренных в ИПР, для выхода из ТЖС и развитие их собственного потенциала. При наличии у лиц (семей) ребенка, приоритетом является учет потребностей и интересов ребенка;

      3) соблюдение конфиденциальности информации при обеспечении реализации ИПР;

      4) последовательное и преемственное соблюдение этапов оказания мер государственной поддержки;

      5) постоянный мониторинг качества и эффективности межведомственной координации.

Глава 2. Порядок координации работы по охвату лиц (семей), оказавшихся в трудной жизненной ситуации в пределах компетенции государственных органов

      8. Для вывода лиц (семей) из ТЖС Центром разрабатывается и утверждается ИПР, согласно Правилам осуществления деятельности Центра поддержки семьи, утвержденным приказом культуры и информации Республики Казахстан от 14 июня 2024 года № 256-НҚ "Об утверждении Правил осуществления деятельности Центров поддержки семьи" (зарегистрирован в реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 34499).

      9. В течение двух рабочих дней Центр направляет ИПР государственным органам, вовлеченным в реализацию мероприятий ИПР в пределах их компетенций.

      10. Государственные органы в пределах компетенции и (или) согласно реестру государственных услуг, утвержденному приказом и.о. Министра цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Республики Казахстан от 31 января 2020 года № 39/НҚ, оказывают государственную поддержку лицам (семьям), находящимся в ТЖС в сроки, определенные законодательством сфере государственных услуг.

      11. Государственные органы и (или) организации предоставляет информацию о выполнении ИПР в Центр согласно указанным срокам в ИПР.

      В течение двух рабочих дней со дня получения информации от государственного органа и организации Центр отслеживает реализацию мероприятий ИПР, определенных законодательством в сфере государственных услуг, и делает отметку о статусе их выполнения.

      Центр, при выявлении неисполнения требований законодательства Республики Казахстан в сфере оказания государственных услуг, возвращает ИПР на доработку государственным органам и (или) организациям.

      12. При выполнении мероприятий ИПР в полном объеме, в течение одного рабочего дня Центром делается отметка в ИПР об их завершении с указанием даты завершения.

Глава 3. Мониторинг и анализ межведомственной работы

      13. Для оценки эффективности межведомственной работы Центр проводит мониторинг совместной работы на ежеквартальной основе, с учетом изменений социального статуса лиц (семей) по данным ЦКС.

      14. По результатам проведенного мониторинга Центром составляется заключение об эффективности межведомственной работы государственных органов и (или) организации.

      Для повышения качества работ и услуг, в заключении указываются недоработки (при наличии) и предложения по их устранению, которые направляются в уполномоченный орган.