Жинақтаушы зейнетақы қорларын инспекциялау туралы Нұсқаулықты бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің Жинақтаушы зейнетақы қорларының қызметін реттеу жөніндегі комитеті төрағасының 2001 жылғы 8 қаңтардағы N 2-Ө бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2001 жылғы 7 ақпанда тіркелді. Тіркеу N 1392. Күші жойылды - ҚР Қаржы рыногын және қаржылық ұйымдарды реттеу мен қадағалау жөніндегі агенттігі Басқармасының 2004 жылғы 12 сәуірдегі N 110 (V042845) қаулысымен.

      Қазақстан Республикасының заңдарына өзгертулер мен толықтырулар енгiзiлгенiне байланысты, Бұйырамын: 
      1. Қосымшадағы "Жинақтаушы зейнетақы қорларын инспекциялау туралы Нұсқаулық" бекiтiлсiн, және Қазақстан Республикасының әдiлет Министрлiгiндегi мемлекеттiк тiркеуден кейiн енгiзiлсiн. 
      2. "Жинақтаушы зейнетақы қорларын инспекциялау туралы Нұсқаулық" мемлекеттiк тiркеуден өткеннен кейiн, Қазақстан Республикасының еңбек және халықты әлеуметтiк қорғау Министрлiгiнiң Ұлттық зейнетақы агенттiгi 1998 жылғы N 69-Ө (мемлекеттiк тiркеуi N 536 1998 17.07)  бұйрығымен  бекiткен, "Қазақстан Республикасы еңбек және халықты әлеуметтiк қорғау Министрлiгiнiң Ұлттық зейнетақы агенттiгiмен инспекциялау (тексеру) жүргiзу тәртiбi туралы Ереже" күшiн жойды деп есептелсiн. 
      3. Заң бөлiмi (Қ. Камали) осы бұйрықпен бекiтiлген "Жинақтаушы зейнетақы қорларын инспекциялау туралы Нұсқаулықты" Қазақстан Республикасының Әдiлет Министрлiгiне мемлекеттiк тiркеуге жiберсiн. 

      Министр 

                                           БЕКІТІЛДІ
                                    Қазақстан Республикасы Еңбек  
                                   және халықты әлеуметтік қорғау 
                                     министрлігінің Жинақтаушы   
                                   зейнетақы қорларының қызметін 
                                      реттеу жөніндегі комитеті
                                      2001 жылғы 08 қаңтардағы     
                                            N 2-Ө бұйрығы 

Жинақтаушы зейнетақы қорларын инспекциялау туралы 
Нұсқаулық 

1. Жалпы ережелер 

 
      1. Осы Нұсқаулық Қазақстан Республикасының жинақтаушы зейнетақы қорларының қызметiн реттейтiн заңдарына сәйкес әзiрленген және жинақтаушы зейнетақы қорларын тексеру барысында туындайтын қарым-қатыстарды тәртiптейдi.
      2. Жинақтаушы зейнетақы қорларын (бұдан былай - ЖЗҚ) тексерудi Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтiк қорғау Министрлiгiнiң жинақтаушы зейнетақы қорларының қызметiн реттеу жөнiндегi Комитетi (бұдан былай - Комитет), қажеттiгiне қарай басқа мемлекеттiк органдарының қызметкерлерiн тартып, дербес өзi атқарады. 
      3. Тексерудiң негiзгi қағидалары: 
         1) тәуелсiздiк; 
         2) әдiлдiк; 
         3) құпиялылық. 
      4. Инспекциялау Қазақстан Республикасының заңдарының, ЖЗҚ зейнетақы жарналарын тарту және зейнетақы төлемдерiн жүзеге асыру қызметiнiң негiзiнде тәуелсiз жүргiзiлiп, салымшылар және алушылар мүддесiнiң қорғалуын, сонымен қатар, Қазақстан Республикасының заңдарының сақталуын қамсыздандыру мақсатында атқарылады. Инспекциялау ЖЗҚ iс-әрекетiн жалпы немесе жеке мәселелерi бойынша зерттеу және ЖЗҚ қорлары қызметкерлерiнiң әрекеттенуi ҚР заңдарына сәйкес атқарылатынын тексеру арқылы жүргiзiледi. 
      5. Инспекциялау түрлерiне жататыны: құрама тексеру және ағымдағы тексеру (жеке мәселелер бойынша инспекциялау). 
      Құрама тексеру ЖЗҚ барлық iс-әрекетiн қамтитын тексеру болып табылады. 
      Ағымдағы тексеру, ЖЗҚ iс-әрекетiне қойылатын салымшылар мен алушылардың, мемлекеттiк органдардың және ЖЗҚ жинақтаушы зейнетақы қорларының шағымдарын тексеру, сонымен қатар, Қазақстан Республикасының заңдарымен белгiленген жеке мәселелерi бойынша жүргiзiлетiн тексеру болып табылады. 

2. ЖЗҚ инспекциялаудың негiзгi элементтерi  

      6. ЖЗҚ зейнетақы жарналарын тарту және зейнетақы төлемдерiн атқару қызметiне бас лицензия алу кезiнде тапсырылған құжаттардың дұрыстығын, толықтығын және анықтығын бақылау. 
      7. ЖЗҚ жарғылық капиталын толықтыру кезiнде тапсырылған құжаттардың дұрыстығын, толықтығын және анықтығын, сонымен қатар, жарғылық капиталдың дер кезiнде толықтырылғандығын бақылау. 
      8. Мемлекеттiк органдарына және бұқаралық ақпарат құралдарына берiлетiн статистикалық есептiң дұрыстығын, толықтығын, анықтығын және уақтылылығын бақылау.
      9. ЖЗҚ бухгалтерлiк есеп беру мен есеп беру саясатының дұрыстығын, толықтығын және анықтығын бақылау.
      10. ЖЗҚ дербес зейнетақы шоттардағы зейнетақы жарналарын және инвестициялық табыстарын есепке алу бойынша операцияларды дұрыс, толық, анық және дер кезiнде атқарғандығын бақылау.
      11. Зейнетақы төлемдерiн жүзеге асыру бойынша атқарылатын ЖЗҚ операцияларының дұрыстығын, толықтығын, анықтығын және уақтылылығын бақылау.
      12. Зейнетақы активтерiнiң шартты бағасы дұрыс, толық және анық есептелгенiн бақылау.
      13. Қате есептелген зейнетақы жарналарының қайтарылуы дұрыс, толық және анық орындалғандығын бақылау.
      14. Зейнетақы жинақтарын аудару операцияларының дұрыс, толық, анық және дер кезiнде орындалғандығын бақылау.
      15. ЖЗҚ, зейнетақы активтерiн басқару және банк-кастодианның өзара жүргiзген операцияларының дұрыстығын, толықтығын, анықтығын және уақтылы орындалғандығын бақылау.
      16. ЖЗҚ автоматтандырылған ақпараттау жүйесiнiң Қазақстан Республикасы заңдарының талаптарына сәйкестiгiн бақылау.
      17. Меншiктi капиталды ЖЗҚ негiзгi құралдары мен мүлiксiз активтерiне енгiзу нормативтерiнiң дұрыс, толық және анық сақталуын бақылау.
      18. Салымшылар мен алушылардың зейнетақы жинақтары туралы ақпарат берудiң дұрыстығын, толықтығын және анықтығын бақылау.
      19. ЖЗҚ филиалдарының, өкiлеттiктерi мен агенттерiнiң қызметi Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес атқарылатынын бақылау.
      20. ЖЗҚ зейнетақы шарттарын жасасу және салымшыларды тарту бойынша атқарылатын iс-әрекетiнiң Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкестiгiн бақылау.
      21. Зейнетақы ережелерiнiң сақталуы мен орындалуын бақылау.

3. ЖЗҚ инспекциялау тәртiбi

      22. Инспекциялау Комитеттiң тапсырмасы бойынша, бұйрығы негiзiнде жүргiзiледi.
      23. Тапсырма төмендегi элементтерден құрайды:
          1) инспекциялау түрi;
          2) инспекциялау мерзiмi;
          3) ағымдағы тексеру жүргiзу жағдайындағы тексеру мәселелерi.
      24. Құрама инспекциялау күнтiзбелiк жылында бiр рет атқарылады.
      25. Болатын тексеру туралы комиссия ЖЗҚ-на алдына-ала хабарлауға құқылы.
      26. Құжаттардың сақтығын қамсыздандыру мақсатымен, өзара құжаттарды алып-берiсу ЖЗҚ-да тиiстi ресiмделу арқылы жүргiзiледi.
      27. Бұрын болған тексерудiң нәтижесiне сүйенiп, комиссия алдыңғы жүргiзiлген тексерудiң аяқталған мерзімін тексеру мерзімі деп белгiлеу құқысымен инспекциялауды жүргiзедi.
      28. Жүргiзiлген инспекциялау қорытындысы есеп беру арқылы ресiмделедi.

4. Инспекциялау қорытындысы бойынша есеп беру тәртiбi

      29. Инспекциялау қорытындысы бойынша есеп беру коммерциялық құпия болып табылады.
      30. Есеп Комитет құрылымдарына, және басқа мемлекеттiк органдарына, Комитеттiң бiрiншi басшысының рұқсаты бойынша, қызмет бабындағы мiндеттердi атқаруға қатысты көлемде ғана берiледi. Есептегi ақпаратты жариялау, Қазақстан Республикасының заңдарымен қамтылған жауапкершiлiктiкөздейдi.
      31. Инспекциялау аяқталғаннан кейiн, қорытындысы ЖЗҚ бiрiншi басшысымен және бас бухгалтерiмен немесе олардың орнын басатындарымен талқыланады. 
      32. Есепке комиссия қызметкерлерi, ЖЗҚ бiрiншi басшысы және бас бухгалтерi, немесе олардың орнын басатындары қол қояды. 
      33. ЖЗҚ бiрiншi басшысы және бас бухгалтерi, немесе олардың орнын басатындары инспекциялау аяқталғаннан кейiн есепке қол қоюға мiндеттi. Есеппен, немесе есептiң бөлiгiмен келiспеген жағдайда, ЖЗҚ бiрiншi басшысы және бас бухгалтерi, немесе олардың орнын басатындары өзiнiң ескертпелерiн жазбаша түрде есепке тiркеуге құқылы. 
      34. ЖЗҚ iс-әрекетiнiң негiзгi бағыттарын тексеру қорытындысы бойынша пiкiр алысу Комитет басшылығының мәжiлiсiнде, ЖЗҚ басшыларының қатысуымен, қажетiне қарай, ЖЗҚ басқа да лауазымды адамдары шақырылып, өтедi. Инспекциялау қорытындысы Комитетте талқыланғаннан кейiн, нәтижесiне қарай, есепке түзетулер енгiзуге мүмкiн.
      35. Есепке қол қойылғаннан кейiн, ол Комитеттiң бiрiншi басшысымен, немесе оның орнын басатын адаммен бекiтiледi.
      36. Есеп комиссия тексерген ЖЗҚ қызметiн жан-жақты суреттеуге тиiс.
      37. Есептiң екi данасына қол қойылады. Бекiтiлгеннен кейiн, бiр данасы ЖЗҚ берiледi, екiншiсi - Комитетте сақталады.
      38. Қазақстан Республикасының заңдары бұзылғандығы айқындалғанда, Комитет кемшiлiктердi жою мерзiмiн көрсетiп, ЖЗҚ ұйғарым жiбередi.

5. Комиссия және ЖЗҚ мiндеттерi мен құқықтары

      39. Комиссия құқылы:
         1) ЖЗҚ қызметiн толық және анық инспекциялау үшiн қажеттi барлық құжаттарға рұқсат алуға;
         2) Құжаттардың тапсырылу мерзiмiн белгiлеуге;
         3) Есепке тiркелетiн тиiстi құжаттардың көшiрмесiн жасауға;
         4) ЖЗҚ қызметiне қатысты кез келген адамнан ақпарат алуға;
         5) ЖЗҚ инспекциялауға кедергi жасағандығы туралы Комитетке ескертiп, инспекциялауды тоқтатуға.
      40. Комиссия мiндеттi:
         1) ЖЗҚ тапсырған құжаттардың сақталуын қамсыздандыруға;
         2) ЖЗҚ-нан алынған ақпараттың құпиялылығын қамтамасыз етуге;
         3) ЖЗҚ, салымшылар мен алушылардың, және ЖЗҚ қызметiне қатысты  үшінші жақтың құқықтары мен мүддесіне нұқсан келтiретiн iс-әрекеттен аулақ болуға.
      41. ЖЗҚ құқылы:
         1) Комиссиядан инспекциялауға қажеттi құжаттардың тiзiмiн алдын-ала сұратуға;
         2) Комиссия белгiлеген құжаттарды тапсыру мерзiмiн келiсуге;
         3) Қол қою кезде есеппен танысуға;
         4) Келiспеген жағдайда өзiнiң ескертпелерiн тiркеуге;
         5) Комиссия қызметкерлерi лауазымдық өкiлеттiгiн бұзған жағдайда, Комитет басшысына және құқық қорғау органдарына хабарлауға.
      42. ЖЗҚ мiндеттi:
         1) комиссия қызметкерлерiне инспекциялау үшiн бөлме беруге;
         2) комиссия қызметкерлерiнiң ЖЗҚ ғимаратына еркiн кiруге жағдай жасауға;
         3) комиссия қызметкерлерiне құжаттарды тапсыруға жауапты адамдарды белгiлеуге;
         4) инспекциялауға қатысты сұрақтарға түсiнiктеме беруге;
         5) Комитетке, белгiленген мерзiмде, анықталған кемшiлiктердi жою шаралары туралы жазбаша түрде есеп беруге.
     43. Осы Нұсқаулықпен реттелмеген мәселелер, Қазақстан Республикасының заңдарымен белгiленген тәртiпте реттеледi.     

      Төраға

Об утверждении "Инструкции об осуществлении инспектирования накопительных пенсионных фондов"

Приказ Председателя Комитета по регулированию деятельности накопительных пенсионных фондов Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 8 января 2001 года N 2-П. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 07.02.2001 г. N 1392. Утратил силу - постановлением Правления Агентства Республики Казахстан по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций от 12 апреля 2004 года N 110 (V042845)

      В связи с изменениями и дополнениями, внесенными в законодательство Республики Казахстан приказываю:

      1. Утвердить прилагаемую "Инструкцию об осуществлении инспектирования накопительных пенсионных фондов" и ввести ее в действие со дня государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан.

      2. Со дня государственной регистрации "Инструкции об осуществлении инспектирования накопительных пенсионных фондов" признать утратившим силу V980536_  "Положение о порядке инспектирования (проверки) Национальным пенсионным агентством Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан", утвержденное приказом Национального пенсионного агентства Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 22 мая 1998 года N 69-П (государственная регистрация от 17 июля 1998 года N 536).
      3. Юридическому отделу (Камали К.К.) направить утвержденную настоящим приказом "Инструкцию об осуществлении инспектирования накопительных пенсионных фондов" в Министерство юстиции Республики Казахстан для государственной регистрации.

      Председатель

                                       УТВЕРЖДЕНО
                           приказом Комитета по регулированию
                               деятельности накопительных
                             пенсионных фондов Министерства
                           труда и социальной защиты населения
                                  Республики Казахстан
                             N 2-П от 8 января 2001 года

                            Инструкция
  об осуществлении инспектирования накопительных пенсионных фондов

                           1. Общие положения

      1. Настоящая Инструкция разработана в соответствии с законодательством Республики Казахстан, регулирующим деятельность накопительных пенсионных фондов и регулирует отношения, возникающие в процессе осуществления инспектирования накопительных пенсионных фондов V970414_ V970417_ V970367_ Р971396_ Р971355_  .
      2. Инспектирование накопительных пенсионных фондов (далее - НПФ) осуществляется Комитетом по регулированию деятельности накопительных пенсионных фондов Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан (далее - Комитет) самостоятельно, при необходимости с привлечением сотрудников иных государственных органов.
      3. Основные принципы инспектирования:
      1) независимость;
      2) объективность;
      3) конфиденциальность.
      4. Инспектирование представляет собой независимую проверку на основании законодательства Республики Казахстан, деятельности НПФ по привлечению пенсионных взносов и осуществлению пенсионных выплат, в целях защиты интересов вкладчиков и получателей и соблюдения законодательства Республики Казахстан. Инспектирование осуществляется путем изучения деятельности НПФ в целом или по отдельным вопросам, а также определения соответствия деятельности сотрудников НПФ законодательству Республики Казахстан.
      5. Видами инспектирования являются комплексное инспектирование и текущее инспектирование (инспектирование по отдельным вопросам).
      Комплексное инспектирование является проверкой всей деятельности НПФ.
      Текущее инспектирование является проверкой деятельности НПФ по претензиям вкладчиков и получателей, государственных органов и НПФ к деятельности НПФ, а также по отдельным вопросам, определенным требованиями законодательства Республики Казахстан.

                2. Основные элементы инспектирования НПФ

      6. Контроль за правильностью, полнотой и точностью документов, представленных НПФ при получении генеральной лицензии на осуществление деятельности по привлечению пенсионных взносов и осуществлению пенсионных выплат.
      7. Контроль за правильностью, полнотой и точностью документов, представленных при пополнении уставного капитала НПФ и своевременность пополнения уставного капитала.
      8. Контроль за правильностью, полнотой, точностью и своевременностью финансовой и статистической отчетности, представляемой в государственные органы и в средства массовой информации.
      9. Контроль за правильностью, полнотой и точностью ведения бухгалтерского учета и учетной политики НПФ.
      10. Контроль за правильностью, полнотой, точностью и своевременностью проведения НПФ операций по учету пенсионных взносов и инвестиционного дохода на индивидуальных пенсионных счетах.
      11. Контроль за правильностью, полнотой, точностью и своевременностью проведения НПФ операций по осуществлению пенсионных выплат.
      12. Контроль за правильностью, полнотой и точностью расчета стоимости условной единицы пенсионных активов.
      13. Контроль за правильностью, полнотой и точностью возврата ошибочно зачисленных пенсионных взносов.
      14. Контроль за правильностью, полнотой, точностью и своевременностью проведения операций по переводу пенсионных накоплений.
      15. Контроль за своевременностью проведения сверки между НПФ, компанией по управлению пенсионными активами и банком-кастодианом.
      16. Контроль за соответствием автоматизированной информационной системы НПФ требованиям законодательства Республики Казахстан.
      17. Контроль за правильностью, полнотой и точностью соблюдения нормативов вложения собственного капитала в основные средства и нематериальные активы НПФ.
      18. Контроль за правильностью, полнотой и точностью информирования вкладчиков и получателей о состоянии их пенсионных накоплений.
      19. Контроль за соответствием законодательству Республики Казахстан деятельности филиалов, представительств и агентов НПФ.
      20. Контроль за соответствием законодательству Республики Казахстан деятельности НПФ по заключению пенсионных договоров и по привлечению вкладчиков.
      21. Контроль за соблюдением и выполнением условий Пенсионных правил.

               3. Порядок организации инспектирования НПФ

     22. Инспектирование осуществляется на основании задания и приказа Комитета.
     23. Задание содержит следующие элементы:
     1) вид инспектирования;
     2) срок проведения инспектирования;
     3) вопросы инспектирования, в случае осуществления текущего инспектирования.
     24. Комплексное инспектирование осуществляется один раз в течение календарного года.
     25. О предстоящем инспектировании комиссия имеет право проинформировать НПФ заранее.
     26. Прием-передача документов сторонами должна производиться путем соответствующего оформления в НПФ, в целях обеспечения их сохранности.
     27. Проведение инспектирования основывается на результатах предыдущего инспектирования, с правом комиссии установить проверяемый период с момента окончания предыдущего инспектирования.
     28. Результаты проведенного инспектирования оформляются отчетом.

    

4. Порядок составления отчета по результатам инспектирования

      29. Отчет по результатам инспектирования является коммерческой тайной.
      30. Отчет представляется структурам Комитета и другим государственным органам с разрешения первого руководителя Комитета в размере необходимом для выполнения служебных обязанностей. Разглашение информации, содержащейся в отчете, влечет ответственность, предусмотренную законодательством Республики Казахстан.
      31. По окончанию проведения инспектирования отчет обсуждается с первым руководителем НПФ и главным бухгалтером или лицами, замещающими их.
      32. Подписывается отчет сотрудниками комиссии, первым руководителем НПФ и главным бухгалтером или лицами, замещающими их.
      33. Первый руководитель и главный бухгалтер НПФ или лица, замещающие их, обязаны подписать отчет по завершению инспектирования. В случае несогласия с отчетом или частью отчета первый руководитель и главный бухгалтер НПФ или лица, замещающие их, вправе приложить свои письменные замечания к отчету.
      34. Результаты инспектирования НПФ по основным направлениям его деятельности обсуждаются на совещании руководства Комитета, с приглашением руководителей НПФ, а при необходимости и иных должностных лиц НПФ. Отчет может быть скорректирован по завершению обсуждения результатов инспектирования в Комитете.
     35. После подписания отчет утверждается первым руководителем Комитета или лицом, замещающим его.
     36. Отчет должен отражать все аспекты деятельности НПФ, проверенные комиссией.
     37. Отчет подписывается в двух экземплярах. Один экземпляр после утверждения передается в НПФ, второй - хранится в Комитете.
     38. По результатам инспектирования Комитет в случае обнаружения нарушений законодательства Республики Казахстан издает предписание, с установлением сроков на устранение нарушений НПФ.

                  5. Права и обязанности комиссии и НПФ

     39. Комиссия имеет право:
     1) получить доступ к документам необходимым для осуществления полного и точного инспектирования деятельности НПФ;
     2) устанавливать сроки предоставления документов;
     3) снимать копии документов необходимых для приобщения к отчету;
     4) получить информацию от любого лица, имеющего отношение к деятельности НПФ;
     5) уведомить Комитет и прекратить проведение инспектирования в случае осуществления НПФ препятствий проведению инспектирования.
     40. Комиссия обязана:
     1) обеспечить сохранность документов, представленных НПФ;
     2) обеспечить конфиденциальность, полученной от НПФ информации;
     3) воздержаться от действий, ущемляющих права и интересы НПФ, вкладчиков, получателей, а также третьих лиц, имеющих отношение к деятельности НПФ.
     41. НПФ имеет право:
     1) получить заранее от комиссии список документов необходимых для проведения инспектирования;
     2) оговорить сроки представления документов, установленные комиссией;
     3) при подписании ознакомиться с отчетом;
     4) при наличии возражений приложить собственные замечания;
     5) при злоупотреблении должностными полномочиями сотрудниками комиссии проинформировать руководство Комитета и правоохранительные органы.
     42. НПФ обязан:
     1) предоставить помещение сотрудникам комиссии для проведения инспектирования;
     2) обеспечить свободный доступ в здание НПФ сотрудникам комиссии;
     3) определить работников, ответственных за предоставление документов сотрудникам комиссии;
     4) давать разъяснения по вопросам, касающимся инспектирования;
     5) в установленные сроки представить в Комитет письменный отчет о принятых мерах по устранению выявленных нарушений.
     43. Вопросы, не урегулированные настоящей Инструкцией, разрешаются в порядке, определенном законодательством Республики Казахстан.

     Председатель