Трансферттік бағаларды қолдану кезінде мемлекеттік бақылаудың кейбір мәселелері

Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Салық комитеті төрағасының 2003 жылғы 11 тамыздағы N 325, Қазақстан Республикасының Кедендік бақылау агенттігінің 2003 жылғы 13 тамыздағы N 386 бірлескен бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2003 жылғы 8 қыркүйекте тіркелді. Тіркеу N 2471. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2009 жылғы 11 маусымдағы N 255 бұйрығымен.

       Күші жойылды - ҚР Қаржы министрінің 2009.06.11 N 255 бұйрығымен.

      "Трансферттік бағаларды қолдану кезінде мемлекеттік бақылау туралы" Қазақстан Республикасының Заңын іске асыру мақсатында БҰЙЫРАМЫЗ:
      1. Қоса беріліп отырған:
      1) Халықаралық іскерлік операцияларда трансферттік бағалар қолдану кезінде мемлекеттік бақылауды жүзеге асыру тәртібі туралы нұсқаулық (1-қосымша);
      2) Олар бойынша мәмілелер мониторингке жататын тауарлар тізбесі (2-қосымша) бекітілсін.
      2. 3-қосымшаға сәйкес Қазақстан Республикасының Мемлекеттік кіріс министрінің кейбір бұйрықтарының күші жойылған деп танылсын.
      3. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі Салық комитетінің Әкімшіліктендіру және ірі салық төлеушілер мониторингі басқармасы (Б.Сейсеқұлов) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігіне мемлекеттік тіркеуге жіберсін.
      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі Салық комитеті Төрағасының орынбасары М.М. Әбдірахмановқа және Қазақстан Республикасының Кедендік бақылау агенттігі Кедендік кірістер департаментінің бастығы И.В.Тенге жүктелсін.
      5. Осы бұйрық мемлекеттік тіркеуден өткен күнінен бастап күшіне енеді.

      Қазақстан Республикасының
      Қаржы министрлігі
      Салық комитетінің
      Төрағасы

      Қазақстан Республикасының
      Кедендік бақылау агенттігі
      Төрағасының м.а.

Қазақстан Республикасы    
Қаржы министрлiгiнiң     
Салық комитетi Төрағасының  
2003 жылғы 11 тамыздағы   
N 325 және         
Қазақстан Республикасының  
Кеден бақылауы агенттiгi  
Төрағасы м.а.       
2003 жылғы 13 тамыздағы   
N 386 бiрлескен бұйрығына 
1-қосымша          
"Трансферттiк бағалар   
қолдану кезiнде мемлекеттiк 
бақылаудың кейбiр мәселелерi"

Халықаралық iскерлiк операцияларда трансферттiк
бағалар қолдану кезiнде мемлекеттiк бақылауды
жүзеге асыру тәртiбi жөніндегi
НҰСҚАУЛЫҚ 1. Жалпы ережелер

      1. Осы Нұсқаулық "Трансферттiк бағаларды қолдану кезiнде мемлекеттiк бақылау туралы" Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрi - Заң) сәйкес әзiрленген.

      2. Осы Нұсқаулықта пайдаланылатын түсiнiктер мыналарды бiлдiредi:
      1) халықаралық iскерлiк операциялар - тауарларды (жұмыстар, қызмет көрсетулер) сатып алу-сату бойынша экспорттық және (немесе) импорттық мәмiлелер;
      2) мәмiлеге қатысушы - халықаралық iскерлiк операцияларды жүзеге айырушы заңды нeмece жеке тұлға;
      3) уәкiлеттi органдар - трансферттiк бағаларды қолдану кезiнде мемлекеттiк бақылауды Заңына сәйкес жүзеге асырушы (бұдан әрi - мемлекеттiк бақылау) Қазақстан Республикасының салық қызметi органдары мен кеден органдары.
      Қазақстан Республикасы салық қызметi органдарына Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Салық комитетi мен салық органдары жатады.
      Қазақстан Республикасы кеден органдарына Қазақстан Республикасының Кеден бақылауы агенттiгi мен оның аумақтық бөлiмшелерi, сондай-ақ кеден, кеден бекеттерi, Қазақстан Республикасының кеден шекарасындағы бақылау-өткiзу пункттерi, мамандандырылған кедендiк мекемелер жатады.

      3. Мемлекеттiк бақылауды жүзеге асыру үшiн салық қызметi органдары мен кеден органдары трансферттiк бағалар қолданылуы мүмкiн мәмiлелердiң мониторингiн (бұдан әрi - мәмiлелердiң мониторингi) жүргiзедi.

      4. Мәмiлелер мониторингi - халықаралық iскерлiк операцияларына қатысушылар қолданатын тауарларға (жұмыстарға, қызмет көрсетулерге) бағалар үшiн уәкiлеттi органдардың сыртқы бақылауының жүйеленген нысаны.

      5. Мәмiлелер мониторингi Қазақстан Республикасы кеден органдары, органдарының мәлiметтерi мен мәмiлеге қатынасушылардың беретiн мәлiметтерi негiзiнде жүргiзiледi.

      6. Уәкiлеттi орган мониторингке жататын мәмiлелердiң тауарлар Тiзбесiнде (бұдан әрi - Тiзбе) белгiленген тауарлар бойынша мәмiлелер мониторингiн жүйеге асырады.

      7. Заңның 3-бабы 2-тармағында белгiленген мәмiлелер операциялары жоқ болған жағдайда Тiзбеде белгiленбеген мәмiлелер мен өзге де тауарлар, сондай-ақ жұмыстар мен қызмет көрсетулер мемлекеттiк бақылауға жатады.

2. Уәкiлеттi органдардың өкiлетi

      8. Салық қызметi органдары мемлекеттiк бақылаудың мынадай шараларын жүзеге асырады:
      1) Тiзбенiң 1-9-тармақтарында көрсетiлген тауарлар бойынша мәмiлелер мониторингiн жүргiзу;
      2) Заңның 9-бабында көрсетiлген ақпараттар көздерi негiзiнде және мәмiлеге қатысушы үшiншi тұлғалар, осы операцияларға жанама қатысушы мемлекеттiк органдар мен халықаралық ұйымдар беретiн көздерден қалыптастырылған тауарларға рыноктық бағалар бойынша ақпараттық базаны жүргiзу;
      3) салық салу объектiлерi мен салықтық мiндеттемелердi түзетумен байланысты салықтар және басқа да мiндеттi төлемдер сомасын аудару және өндiрiп алу.

      9. Қазақстан Республикасының Кеден бақылауы агенттiгi мынадай шараларды жүзеге асырады:
      1) Тiзбенiң 10, 11-тармақтарында көрсетiлген тауарлар бойынша мониторинг жүргiзу;
      2) тауарлар бойынша кеден жүк декларацияларының электрондық база мәлiметтерiн жүргiзу;
      3) Тiзбесiнде белгiленген тауарлар бойынша салық қызметi органдарына мәлiметтердi беру;
      4) Қазақстан Республикасының кеден заңдарына сәйкес салық салу объектiлерiн түзетумен байланысты кедендiк төлемдер, салықтар мен өсiмақылар сомасын есептеу және өндiрiп алу.

      10. Салық қызметi органдары Қазақстан Республикасының кеден органдарын тартумен трансферттiк бағаларды қолдану кезiнде мемлекеттiк бақылау мәселелерi бойынша тексеру жүргiзедi.

3. Мәлiметтердi беру

      11. Қазақстан Республикасының Кеден бақылауы агенттiгi:
      есептiден кейiнгi айдың 25 күнiне ай сайын осы Нұсқаулыққа қосымшаға сәйкес нысан бойынша Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Салық комитетiне ақпарат бередi;
      басқа елдердiң кеден қызметтерiмен ақпаратты алмасу туралы қолданыстағы келiсiм-шарттар шегiнде, Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Салық комитетiнiң сұрау салуы бойынша мемлекеттiк бақылауды жүргiзу үшiн қажеттi ақпаратты бередi.

      12. Уәкiлеттi органдар мәмiлеге қатысушылар мен осы мәмiлеге қатысушы үшiншi тұлғалар, жанама қатысушы мемлекеттiк органдар мен халықаралық ұйымдардан тауарлардың (жұмыстардың, қызмет көрсетулердiң) рыноктық бағаларын айқындау үшiн қажеттi ақпаратқа сұрау салуға құқы бар.

      13. Мәмiлеге қатысушылар рыноктық бағаларын айқындау, бағаны айқындау әдiсiн таңдау және шын мәнiнде тауарлардың (жұмыстардың, қызмет көрсетулердiң) бағаларын қалыптастыруға әсер ететiн шарттарды келiсу мақсатында осы мәмiле бағасын растайтын қолданылатын бағаның экономикалық негiздемесiн және құжаттарды уәкiлеттi органдарға уақытында беруге құқығы бар. Уәкiлеттi органдар трансферттiк баға құрау бойынша берген құжаттарды қарап болған соң мәмiлеге қатысушыға бiр ай iшiнде рыноктықтан қолданылатын бағаның ауытқу фактiсi бар (жоқ) екендiгi туралы ресми хат жiбередi.

4. Рыноктық бағаны айқындау әдiсi

      14. Уәкiлеттi органдар рыноктық бағаны айқындау үшiн мынадай әдiстердi қолдана алады:
      1) бақыланбайтын бағаны салғастыру әдiсi;
      2) "залал қосылған" әдiсi;
      3) келесi сату бағасы әдiсi.

      15. Ақыланбайтын бағаны салғастыру әдiсi ұқсас (олар болмаған кезде - бiркелкi) тауарлар (жұмыстар, қызмет көрсетулер) бойынша мәмiлелер тауарлардың (жұмыстардың, қызмет көрсетулердiң) тиiстi рыногында болған кезде қолданылады және сатушыға байланысты емес сатып алушыға салғастыру шарттары кезiнде сатылған ұқсас (олар болмаған кезде - бiркелкi) тауарлардың (жұмыстар, қызмет көрсетулер) бағасынан туындап рынок бағасын белгiлейдi. Осы әдiстi қолдану кезiнде тауарлардың (жұмыстардың, қызмет көрсетулердiң) рыноктық бағасына тауарларды (жұмыстарды, қызмет көрсетулердi) көлiктiк және осы көздерде аталған пункттерге дейiн жеткiзуге байланысты басқа да шығындарды ескерiп ресми ақпарат көздерiнде жарияланған ұқсас (бiркелкi) тауарлардың (жұмыстардың, қызмет көрсетулердiң бағасын пайдалануға болады. Бұл ретте, есеп айрысуды мынадай формула бойынша жүргiзуге болады:

      Pm=Pw - <|
      мұндағы, Pm - рыноктық баға, Pw - ресми деп танылған ақпарат көздерiнiң бағасы, <| - тасымалдауға және тауарларды сатып алушыға жеткiзуге және сатуға байланысты басқа да шығындарға шығарылатын жиынтық құн болып табылатын шегерме ақы.
      Мысал. "А" кәсiпорны Новоросийскінiң ФОБ жеткiзушi базисiмен бiрге Италияға шикi мұнайды сатуды жүзеге асырады. Нарық бағасын айқындау үшiн ресми ақпарат көздерiндегi (мысалы, РIаtt'а Global Alert) жариялымдар бойынша теңiз коносаментiне 5-7 күн қалғанға дейiн Brent DTD орташа котировкасын алады. Тиiстi кезең үшiн орташа Brent DTD баррельіне 27,75 АҚШ долларын құрады. Егер мұнайдың сапасы мысалы, баррельіне 27,0 долларын құрайтын Urals МЕD-ке сәйкес болса, онда баррельі 0,75 долларлық сапасы бойынша шегерме ақыны (27,75-27,0=0,75) ескеру қажет. Бұдан әрi, тиiстi кезең үшiн Новороссийскiден Италияға дейiн тасымалдау жөнiндегi шегерме ақы аталған көздерден айқындалады. Мысалы, тасымалдау жөнiндегi шегерме ақы 1,1 АҚШ долл./баррельге анықталған. Егер сауда агентiнiң (делдалдың) комиссиондығы 0,10-0,15 АҚШ долл./баррельге бағаланса, онда шегерме ақы мынадай болады:

      <|=0,75+1,1+0,15=2,0 долл./баррель,

      сонда,
      Pm=27,75-2,0=25,75 долл./баррель.

      Рыноктық бағаларды белгiлеу мүмкiн емес елдерде (мысалы, Тәуелсiз Мемлекеттер Достастығы) жүзеге асырылатын тауарларды (жұмыстарды, қызмет көрсетулердi) сатқан кезде, нарық бағасына импорттаушы елдердiң әкелетiн жүк кеден декларациясының мәлiметтерi бойынша алынады, болмаса, салғастырылған экономикалық жағдайларда осы рынокта мәмiлеге өзге де қатысушылардың ұқсас (бiркелкi) тауарларын (жұмыстарын, қызмет көрсетулерiн) сатуда орташа бағамен есеп айырысады.
      Мысал. "А" кәсiпорны X елiне данасы 10 АҚШ долларлық баға бойынша 100 дана өнiм тиеп жiбередi. Осы рынокқа жiберiлiмдi сондай-ақ "В" кәсiпорны данасы 13 АҚШ долларлық баға бойынша 200 дана және "С" данасы 17 АҚШ долларлық баға бойынша 100 данада жасады. Орташа бағамен есеп айырысу былай жүргiзiледi Pcp = Epq/Eq = (10x100+13x200+17x100) / (100+200+100)= 13,25 АҚШ долл./дана. "А" компаниясының кiрiсi 13,25x100-10x100=325 АҚШ долл. түзетiледi.

      16. Рынокта ұқсас (бiркелкi) тауарлар (жұмыстар, қызмет көрсетулер) бойынша мәмiлелер болмағандықтан, сондай-ақ тиiстi ақпарат көздерi болмағандықтан тиiстi бағаларды айқындау мүмкiн болмаған кезде, келесi сату тәсiлi немесе "залал қосылған" тәсiлi қолданылады. "Залал қосылған" тәсiлiнiң бағасы жеткiзушiнiң сатуға қосымша бағалауды қосуға байланысты залалдарының, өнiмдерiн (қызмет көрсетулерiн) бергенi үшiн жүргiзiлген сомасы ретiнде айқындалады. Шығындар нақты және сандық айқындалатын деректер негiзiнде құжатпен расталуы керек. Әкетiлетiн тауарлардың құны мәмiлеге қатысушы табыс еткен, оның әкетiлетiн тауарларын (жұмыстарын, қызмет көрсетулерiн) өндiруге және сатуға шығарған шығындарын және қызметтiң осы саласында қалыптасқан орташа рентабельдiлiк нормасын қамтамасыз ететiн пайданың (үстеме бағаның) мөлшерiн көрсететiн бухгалтерлiк есептiң деректерiне қарай айқындалады.
      Мысал: "А" компаниясы тоннасы үшiн 50 АҚШ доллары бағасы бойынша "А" компаниясымен байланысты және Ресей Федерациясында орналасқан "Б" зауытына 20,000 тонна шикiзат сатты. Осы шикiзатты Қазақстанда тек "А" компаниясы шығарады, ал Ресейде ешкiм шығармайды. Алайда, бар ақпарат бойынша бiртектi шикiзат шығаратын "С" түрiк компаниясының жалпы табысы осы өнiмдi тұтыну рыногына байланысты 20-дан 30 процент құрайды. Осы шикiзатты сату (тоннасы үшiн 45 АҚШ долларында) және шығару бойынша "А" компаниясының шығыстары және 25 процент көлемiнде рентабельдiлiк ескерiлiп, оның кiрiсi сомаға (45x1.25-50)x20,000=125,000 АҚШ.долл түзетiледi.

5. Рыноктық бағадан бағаның ауытқу фактiсi белгiленген жағдайларда салық салу объектiлерiн және салық мiндеттемелерiн түзету

      17. Рыноктық бағадан мәмiле бағасының ауытқу фактiсi белгiленген кезде салық қызметi органдары салық салу объектiлерiн және салық мiндеттемелерiн түзетедi (бұдан әрi - түзету).
      Түзету негiзiнде Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес егер осы мәмiлелер мен басқа да салық салу объектiлерiнен кiрiстер немесе шығыстар айыппұлдар мен өсiмдердi қоса рыноктық бағадан ескерiп айқындалса, осындай жолмен есептелген заңды тұлғалардың табыс салығы, қосылған құн салығы, акциз (акцизделген тауарлармен мәмiлелер жағдайында), жер қойнауын пайдаланушыларда роялти және үстеме пайдаға салық, кеден төлемдерiн аудару жүргiзiледi.

      18. Қазақстан Республикасының кеден органдары кедендiк құнды түзету негiзiнде кеден төлемдерi мен салықтарын, өсiмақыларды есептеу жүргiзiледi.

      19. Рыноктық бағадан мәмiле бағасының ауытқу есебi мынадай формула бойынша жүргiзiледi:
      Ауытқу процентi =(Pm-Pk)/х 100%/Pm,
      мұндағы Pm - рыноктық баға, pk - мәмiленi жасау кезiнде қолданылатын баға.

      20. Түзету мәмiлеге қатысушының нақты кiрiсi және (немесе) шығысы мен есептiк кiрiс және (немесе) шығыс арасындағы айырма сомаға жүргiзiледi. Есептiк кiрiс және (немесе) шығыс салыстырмалы экономикалық (коммерциялық) жағдайларда айқындалған тауардың (жұмыстың, қызмет көрсетудiң) бiрлiгi үшiн рыноктық бағадан және заттай көрiнiстегi нақты мәмiле көлемiн көбейту жолымен айқындалады.
      1-мысал. А тауары 100 бiрлiк сандағы бiрлiк үшiн 100 АҚШ доллары бағасы бойынша экспортқа сатылған. Қаралатын кезеңде ұқсас (бiртектi) тауарға рыноктық баға 150 АҚШ долларын құрады. Рыноктық бағадан ауытқу ((150-100)/050)X100%=33,3% құрайды. Кiрiстi түзету 150x100 - 100x100=5 000 АҚШ доллары сомасына жүргiзiледi.
      2-мысал. Новороссийск портындағы бидайды ауыстырып тиеу бойынша орташа өлшенген шығындар бидайдың тоннасына 5 АҚШ долларын құрады. Сол уақыт кезеңiндегi А компаниясының сол порттағы 18 000 мың тонна бидайды ауыстырып тиеуге шыққан шығыны 144 мың АҚШ долларын немесе бидайдың әр тоннасына 8 АҚШ долларын құрады. Шығындардағы ауытқулар ((8-5)/8)х100%=37,5% құрады. А компаниясындағы шығындарды түзету (8-5)x18 000=54 000 АҚШ доллары сомасына жүргiзiледi.

      21. Егер мәмiлеге қатысушылар халықаралық iскерлiк операцияларға байланысты шығындардың дұрыстығын дәлелдеген жағдайда, қызмет көрсетулерге (жұмыстарға) шыққан шығындарды түзету жүргізілмейді.
      Мысал. А компаниясы тоннасы 30 АҚШ долларын құрайтын 10 000 тонна бидайды 1 бағыт бойынша рынокқа дейiн тасымалдауға шығындар төледi. А компаниясының осы жүктi сақтандыру жөнiндегi шығыны 10 000 АҚШ долларын немесе бидайдың әр тоннасына 1 АҚШ долларын құрады. Б компаниясының осы көлемдегi бидайды рынокқа дейiн тасымалдауы, бiрақ басқа 2 бағыт бойынша бидайдың әр тоннасына 20 АҚШ долларын құрады, ал жүктi сақтандыру 13 000 АҚШ долларына немесе әр тоннасына 1,3 AҚШ долларына шықты. Б компаниясының жиынтық шығындары А компаниясының жиынтық шығындарынан тоннасына (31-21,3=9,7) 9,7 АҚШ долларына кем болғандықтан сақтандыру жөнiндегi Б компаниясының шығындары түзетiлмейдi.

      22. Бағалардың ауытқу көлемiн айқындау кезiнде рыноктық бағалардың мәмiлелерiн уәкiлеттi органдар мынадай шарттарды ескередi:
      1) жеткiзiлетiн тауарлардың (мысалы, тауар тобының көлемi), орындалатын жұмыстардың, көрсетiлетiн қызметтердiң саны;
      2) жеткiзiлетiн және сатып алынатын тауарлардың сапасы, орамасының, ыңғайлы қалыптасуының болуы немесе болмауы;
      3) мiндеттемелердi орындау мерзiмдерi;
      4) мәмiлелердiң осы түрiн қолдауға қолданылатын кәдiмгi төлем шарттары, сондай-ақ бағаларға әсер етуi мүмкiн өзге де шарттар;
      5) өзара бағынысты емес тұлғалар арасында мәмiле жасау кезiнде қолданылатын бағадан немесе үстеме бағадан алынатын кәдiмгi шегерiмдер. Көбiнесе, мыналарға:
      тауарларға (жұмыстарға, қызмет көрсетулерге) тұтынушы сұраныстарының мезгiлдiк ауытқуларға;
      тауарлардың сапасын және өзге де тұтынушылық қасиеттерiн жоғалтуына;
      тауарлар сапасының және өзге де тұтынушылық қасиеттерiнiң жоғалтуын iшiнара жақсарту немесе қалпына келтiруге;
      тауарлардың жарамдылық немесе сату мерзiмдерiнiң аяқталуына (аяқталу күнiнiң жақындауына);
      ұқсас емес жаңа тауарларды (жұмыстарды, қызмет көрсетулердi) рынокқа жылжыту кезiнде, сондай-ақ тауарларды (жұмыстарды, қызмет көрсетулердi) жаңа рынокқа жылжыту кезiнде маркетингтiк саясатқа;
      оларды тұтынушылармен таныстыру мақсатында тауарлардың тәжiрибелi модельдерi мен үлгiлерiн сатуға байланысты шегерiмдер мен үстемелер ескерiледi.
      Мысал. Мұнай компаниясы құбыр желiсi бойынша экспортқа 100 мың баррель көлемiнде мұнай жеткiзiлiмiн жүргiздi. Компания осы мәмiледен баррелiне 20 АҚШ долларын немесе 2 млн. АҚШ доллары көлемiнде жалпы кiрiс алды. Осы құбыр желiсi бойынша жеткiзiлетiн мұнайдың рыноктық бағасы осы кезеңде ресми ақпараттық көздерге сәйкес баррелiне 25 АҚШ долларын құрады. Демек, компанияның жалпы есептiк кiрiсi 2,5 млн. АҚШ долларын құрайтын едi. Бағаның рынок бағасынан ауытқуы 20% құрады. Дегенмен, компанияның және құзыреттi органдардың берген қосымша мәлiметтерi ауытқудың осы мәмiленi қолданып төлеген шартқа байланысты болғанын көрсеттi. Осы компания осы құбыр желiсiне компания айдаған тығыздығы мен күкiртi бар мұнайды ескерiп мұнайдың соңғы бағасы айқындалатын осы құбыр желiсiндегi мұнай сапасындағы Банк жүйесiне қатысушы болып табылған болатын. Осы жағдай рынок бағасынан ауытқу деңгейiн айқындау кезiнде есепке алынады.

6. Мәмiлеге қатысушылар мен уәкiлеттi органдар
арасындағы өзара қарым-қатынасы

      23. Мәмiлелер мониторингiнiң нәтижелерi бойынша уәкiлеттi органдар мәмiле бағасының тауардың рыноктық бағасынан ауытқуы мәселелерi бойынша тексеру (бұдан әрi - тeкcepу) жүргiзедi.
      Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Салық комитетi Қазақстан Республикасының Кедендiк бақылау агенттiгi берген мәмiлелер және мәлiметтер мониторингiнің деректерi бойынша трансферттiк бағаларды қолданумен байланысты мәселелердi салық тексеруiне қосу қажеттiлiгiн айқындайды.

      24. Мәмiле бағасының рыноктық бағалардан ауытқуы фактiсiн белгiлеген тексеру нәтижелерi бойынша уәкiлеттi органдар салық салу объектiлерiн түзетедi.

      25. Қажет жағдайда салық қызметi органы мәмiлеге қатысушыға қаралатын мәмiлеге қатысы бар бастапқы құжаттарды (үшiншi тұлғалармен келiсiм-шарттар және төлеу-есеп айырысу құжаттары, тараптардың құрылтайшы құжаттары, делдалдық, брокерлiк қызметi үшiн шоттар, бухгалтерлiк құжаттар, коносаменттер және басқа да қажеттi құжаттар) беру туралы оларды беру мерзiмiн көрсете отырып ресми хат жiбередi.

      26. Егер мәмiленiң шығындары және өзге де шарттары құжатпен расталған және қолданылатын бағаларды негiздеген жағдайда, кiрiстi түзету кезiнде осы мәмiле бойынша берiлген фактiлер ескерiледi.

      27. Қаралатын мәмiлеге қатысы бар ақпараттар негiзделмеген, расталмаған немесе берiлмеген жағдайда, уәкiлеттi органдар сату бойынша мұндай шығыстарды есепке алмай-ақ кiрiстi түзетудi жүргiзедi.

      28. Мәмiлелердi жасау кезiнде қолданылатын бағаларға бақылау жасау уәкiлеттi органдардың Қазақстан Республикасының салық және кеден заңдарын сақтау мәселелерi бойынша тексерулер жүргiзуi кезiнде де жүзеге асырылады.
      Уәкiлеттi органдар тиiстi тексерудiң нәтижелерi бойынша мәмiлеге қатысушылардың Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес халықаралық iскерлiк операцияларда трансферттiк бағаларды қолданудың дұрыстығына тексеру актiсiн жасайды және акт бойынша Қазақстан Республикасының салық және кеден заңдарына сәйкес салық және басқа да мiндеттi төлемдердiң, айыппұлдар мен өсiмпұлдардың есептелген сомалары туралы хабарлама жiбередi.

      29. Есептелген салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер сомаларын, айыппұлдар мен өсiмпұлдарды өндiрiп алу, тексеру нәтижелерiн шағымдану Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жүргізіледі.

Қазақстан Республикасы      
Қаржы министрлігінің       
Салық комитеті Төрағасының    
2003 жылғы 11 тамыздағы     
N 325 және           
Қазақстан Республикасының    
Кеден бақылауы агенттігі     
Төрағасы м.а.         
2003 жылғы 13 тамыздағы     
N 386 бірлескен бұйрығымен   
бекітілген           
Халықаралық іскерлік       
операцияларда трансферттік    
бағалар қолдану кезінде     
мемлекеттік бақылауды жүзеге  
асыру тәртібі туралы       
нұсқаулыққа қосымша       
"Трансферттік бағалар қолдану 
кезінде мемлекеттік бақылаудың
кейбір мәселелері"     

____________________________________________________________________
  Кеден  | ЖКД  | ЖКД    |келісім- | КҰЖЖ | СТН |келісім- |Жіберуші.
органының|нөмірі|шығырыл.|  шарт   | коды |     |шарттың  |  нің
  атауы  |      |ған күні| ұстаушы |      |     | нөмірі  | атауы
         |      |        |         |      |     |және күні|
____________________________________________________________________
    1        2       3        4       5      6       7         8
____________________________________________________________________

кестенің жалғасы
____________________________________________________________________
Сатып |Алушы.|Жеткізу|Нысаналы|Сауда. |Ныса.|ЖКД-дан|СЭҚ ТН | Шот
алушы.| ның  |шарты  |  пункт |ласушы |налы |тауар. |бойынша|факту.
ның  |атауы |(ИНКО  |        | ел    | ел  | дың   |тауар. |раның,
атауы |      |ТЕРМЕС)|        |       |     |сипат. | дың   |коноса.
      |      |       |        |       |     |тамасы | коды  |менттің
      |      |       |        |       |     |       |       |нөмірі
      |      |       |        |       |     |       |       | және
      |      |       |        |       |     |       |       | күні
____________________________________________________________________
  9     10      11       12       13    14     15     16       17
____________________________________________________________________

кестенің жалғасы
____________________________________________________________________
Кеден.|Көлік|Тауар. |Тауардың |Кедендік |Ста.  |Дол.|Келі.|Келісім-
дік  |түрі | дың   |фактура. | құны    |тис.  |лар |сім- |  шарт
режим |     |көлемі |лық құны |(келісім-|тика. |ба. |шарт |валютасы.
      |     |(нетто,|(келісім-|  шарт   |лық   |ғамы|валю.|  ның
      |     | кг)   |  шарт   | валюта. |құны  |    |тасы | бағамы
      |     |       |валюта.  | сында)  |(АҚШ  |    |     |
      |     |       | сында)  |         |долл.)|    |     |
____________________________________________________________________
  18   19      20      21        22       23     24   25      26
____________________________________________________________________

Қазақстан Республикасы     
Қаржы министрлігінің      
Салық комитеті Төрағасының 
2003 жылғы 11 тамыздағы     
N 325 және         
Қазақстан Республикасының   
Кеден бақылауы агенттігі   
Төрағасының         
2003 жылғы 13 тамыздағы    
N 386 бірлескен бұйрығына  
2-қосымша         
"Трансферттік бағалар қолдану
кезінде мемлекеттік бақылаудың
кейбір мәселелері"    

Мониторингке жататын мәмілелер бойынша
тауарлардың тізбесі

____________________________________________________________________
N      Тауарлар      Тауарлардың атауы       СЭҚ ТН коды
____________________________________________________________________
1   Мұнай және мұнай   Шикі мұнай             270900
    өнімдері           Газ конденсаты         270900100
                       Бензин                 271000270-271000360

                       Дизель отыны           271000610, 271000650,
                                              271000690

                       Мазут                  271000710-271000830

2   Мұнай газдары      Сығылған газ           2711
                       Табиғи газ             271121000
3   Түрлі-түсті
    металдар           Мыс                    7402-7405, 7408,7409,
                                              7413
                       Қорғасын               7801, 7804
                       Мырыш                  7901
                       Бериллий, хром,
                       галлий, Рений          8112
                       Тантал                 8103
                       Магний                 8104
                       Титан                  8108

4   Қара металдар      Қара металдар          7206-7212, 7214,
                                              7302, 7304
                       Ферроқорытпалар        7202

5   Қымбат металдар    Алтын, күміс           7108, 7106

6   Кен және
    концентраттар      Темір                  2601
                       Марганец               260200000
                       Хром                   261000000
                       Қорғасын               260700000
                       Мырыш                  260800000
                       Мыс                    260300000

7   Неорганикалық
    химия өнімдері     Алюминий оксиді
                       (алюминий тотығы)      281820000

                       Хромның оксидтері
                       мен су оксидтері       2819

                       Уран                   2844

8   Астық дақылдары    Бидай және машақ       1001

9   Мақта              Таралмаған мақта
                       талшығы                520100

10  Автокөлік
    құралдары          Автокөлік құралдары    870210119,
                                              870290319,
                                              870210199,
                                              870210999,
                                              870290199,
                                              870290399,
                                              870290909,
                                              870321109,
                                              870322199,
                                              870323191,
                                              870223192,
                                              870324109,
                                              870331109,
                                              870332199,
                                              870333199,
                                              870321909,
                                              870322909,
                                              870323901,
                                              870323902,
                                              870324909,
                                              870331909,
                                              870332909,
                                              870333909,
                                              870390909

11  Қант               Қант                   1701
____________________________________________________________________

Қазақстан Республикасы    
Қаржы министрлігінің     
Салық комитеті Төрағасының 
2003 жылғы 11 тамыздағы   
N 325 және         
Қазақстан Республикасының  
Кеден бақылауы агенттігі  
Төрағасының         
2003 жылғы 13 тамыздағы   
N 386 бірлескен бұйрығына 
3-қосымша         
"Трансферттік бағалар   
қолдану кезінде мемлекеттік 
бақылаудың кейбір мәселелері"

Қазақстан Республикасы Мемлекеттік кіріс министрінің кейбір күші жойылған бұйрықтарының тізбесі

      1. "Мониторингке жататын мәмілелер бойынша тауарлардың (жұмыстардың, қызметтердің) Тізбесін бекіту туралы" Қазақстан республикасы Мемлекеттік кіріс министрінің 2001 жылғы 22 ақпандағы N 206 бұйрығы (Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2001 жылғы 27 наурызда N 1437 тіркелген);
      2. "Қазақстан Республикасы Мемлекеттік кіріс министрінің 2001 жылғы 22 ақпандағы N 206 "Мониторингке жататын мәмілелер бойынша тауарлардың (жұмыстардың, қызметтердің) Тізбесін бекіту туралы" бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Мемлекеттік кіріс министрінің 2001 жылғы 27 сәуірдегі N 505 бұйрығы (Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2001 жылғы 29 мамырда N 1525 тіркелген);
      3. "Халықаралық іскерлік операцияларда трансферттік бағалар қолдану кезінде мемлекеттік бақылауды жүзеге асыру тәртібі туралы нұсқаулықты бекіту туралы" Қазақстан Республикасының Мемлекеттік кіріс министрінің 2001 жылғы 14 мамырдағы N 590 бұйрығы (Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2001 жылғы 4 маусымда N 1528 тіркелген);
      4. "Мониторингке жататын мәмiлелер бойынша тауарлардың (жұмыстардың, қызмет көрсетулердің) Тiзбесiн бекiту туралы" Мемлекеттiк кiрiс министрiнің 2001 жылғы 22 ақпандағы N 206 бұйрығына өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Мемлекеттік кіріс министрінің 2002 жылғы 2 сәуірдегі N 398 бұйрығы (Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2002 жылғы 20 сәуірде N 1828 тіркелген).

Некоторые вопросы государственного контроля при применении трансфертных цен

Совместный приказ Председателя Налогового комитета Министерства финансов Республики Казахстан от 11 августа 2003 года N 325 и Председателя Агентства таможенного контроля Республики Казахстан от 13 августа 2003 года N 386. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 8 сентября 2003 года за N 2471. Утратил силу приказом Министра финансов Республики Казахстан от 11 июня 2009 года N 255

      Сноска. Утратил силу приказом Министра финансов РК от 11.06.2009 N 255 .

      В целях реализации Закона Республики Казахстан "О государственном контроле при применении трансфертных цен" ПРИКАЗЫВАЕМ:
     1. Утвердить прилагаемые:
     1) Инструкцию по осуществлению государственного контроля при применении трансфертных цен в международных деловых операциях (приложение 1);
     2) Перечень товаров, сделки по которым подлежат мониторингу (приложение 2).
     2. Признать утратившими силу некоторые приказы Министра государственных доходов Республики Казахстан согласно приложению 3.
     3. Управлению администрирования и мониторинга крупных налогоплательщиков Налогового комитета Министерства финансов Республики Казахстан (Сейсекулов Б.) направить настоящий
приказ на государственную регистрацию в Министерство юстиции Республики Казахстан.
     4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на Заместителя Председателя Налогового комитета Министерства финансов Республики Казахстан Абдрахманова М. М. и Начальника Департамента таможенных доходов Агентства таможенного контроля Республики Казахстан Тен И.В.
     5. Настоящий приказ вводится в действие со дня государственной регистрации.

     Председатель Налогового комитета        И.о Председателя Агентства
     Министерства финансов                   таможенного контроля
     Республики Казахстан                    Республики Казахстан




   

     Приложение 1                        
к совместному приказу Председателя  
Налогового комитета Министерства    
финансов Республики Казахстан       
от 11 августа 2003 года N 325       
и И.о. Председателя Агентства       
таможенного контроля Республики     
Казахстан от 13 августа 2003 года   
N 386 "Некоторые вопросы            
государственного контроля при       
применении трансфертных цен"        


ИНСТРУКЦИЯ
по осуществлению государственного контроля при
применении трансфертных цен в международных деловых операциях

1. Общие положения

     1. Настоящая Инструкция разработана в соответствии с Законом Республики Казахстан "О государственном контроле при применении трансфертных цен" (далее - Закон).

     2. Понятия, используемые в настоящей Инструкции, означают следующее:

     1) международная деловая операция - экспортные и (или) импортные сделки по купле-продаже товаров (работ, услуг);

     2) участник сделки - физическое или юридическое лицо, осуществляющее международные деловые операции;

     3) уполномоченные органы - органы налоговой службы и таможенные органы Республики Казахстан, осуществляющие в соответствии с Законом государственный контроль при применении трансфертных цен (далее - государственный контроль).
     К органам налоговой службы относятся Налоговый комитет Министерства финансов Республики Казахстан и налоговые органы.
     К таможенным органам Республики Казахстан относятся Агентство таможенного контроля Республики Казахстан и его территориальные подразделения, а также таможни, таможенные посты, контрольно-пропускные пункты на таможенной границе Республики Казахстан, специализированные таможенные учреждения.

     3. Для осуществления государственного контроля уполномоченные органы проводят мониторинг сделок, по которым могут быть применены трансфертные цены (далее - мониторинг сделок).
     4. Мониторинг сделок - систематизированная форма внешнего наблюдения уполномоченными органами за ценами на товары, применяемыми участниками международных деловых операций (далее - участник сделки).
     5. Мониторинг сделок проводится на основе данных таможенных органов Республики Казахстан, органов налоговой службы и данных, предоставляемых участниками сделки.
     6. Уполномоченный орган осуществляет мониторинг сделок по товарам, определенным в Перечне товаров, сделки по которым подлежат мониторингу (далее - Перечень).
     7. В случае соответствия операции сделкам, установленным пунктом 2 статьи 3 Закона, государственному контролю подлежат сделки и по иным товарам, не определенным в Перечне, а также работам и услугам.

     2. Полномочия уполномоченных органов

     8. Органы налоговой службы осуществляют следующие меры государственного контроля:
     1) проведение мониторинга сделок по товарам, указанным в пунктах 1-9 Перечня;
     2) ведение информационной базы по рыночным ценам на товары, которая формируется на основе источников информации, указанных в статье 9 Закона, и источников, предоставляемых участниками сделки, третьих лиц, косвенно участвующих в данных операциях, государственными органами и международными организациями;
     3) начисление и взыскание сумм налогов и других обязательных платежей, штрафов и пени в связи с корректировкой объектов налогообложения и налоговых обязательств.

     9. Таможенные органы Республики Казахстан осуществляют следующие меры контроля:
     1) проведение мониторинга сделок по товарам, указанным в пункте 10 Перечня;
     2) ведение электронной базы данных грузовых таможенных деклараций;
     3) предоставление данных по товарам, определенным в Перечне, в органы налоговой службы;
     4) начисление и взыскание сумм таможенных платежей, налогов и пени в связи с корректировкой объектов налогообложения, в соответствии с таможенным законодательством Республики Казахстан.
     10. Органы налоговой службы проводят проверки по вопросам государственного контроля при применении трансфертных цен с привлечением таможенных органов Республики Казахстан.

     3. Предоставление сведений

     11. Агентство таможенного контроля Республики Казахстан:
     ежемесячно к 25 числу месяца, следующего за отчетным, предоставляет в Налоговый комитет Министерства финансов Республики Казахстан информацию по форме в соответствии с приложением к настоящей Инструкции;
     в рамках действующих соглашений об обмене информацией с таможенными службами других стран, по запросу Налогового комитета Министерства финансов Республики Казахстан предоставляет необходимую информацию для проведения государственного контроля.
     12. Уполномоченные органы вправе запросить у участников сделки и третьих лиц, косвенно участвующих в этой сделке, государственных органов и международных организаций необходимую информацию для определения рыночной цены товара (работы, услуги).

     13. Участники сделки имеют право заблаговременно предоставить в уполномоченный орган экономическое обоснование применяемой цены и документы, подтверждающие цену данной сделки, в целях определения рыночной цены, выбора метода определения цены и согласования условий, которые объективно могут повлиять на формирование цены товара (работы, услуги). Уполномоченные органы после рассмотрения представленных документов по трансфертному ценообразованию в месячный срок направляют участнику сделки официальное письмо о наличии (отсутствии) факта отклонения применяемых цен от рыночных.


     4. Методы определения рыночной цены

     14. Уполномоченные органы для определения рыночной цены могут использовать следующие методы:
     1) метод сопоставимой неконтролируемой цены;
     2) метод "затраты плюс";
     3) метод цены последующей реализации.

     15. Метод сопоставимой неконтролируемой цены применяется при наличии на соответствующем рынке товаров (работ, услуг) сделок по идентичным (при их отсутствии - однородным) товарам (работам, услугам) и устанавливает рыночную цену, исходя из цен на идентичные (при их отсутствии однородные) товары (работы, услуги), проданные при сопоставимых условиях покупателю, не связанному с продавцом. При применении данного метода за рыночную цену товара (работы, услуги) можно использовать цены на идентичные (однородные) товары (работы, услуги), опубликованные в официальных источниках информации, с учетом транспортных и прочих расходов, связанных с доставкой товара (работы, услуги) до пунктов, указанных в этих источниках. При этом, расчет можно проводить по формуле:

     Pm = Pw - <|

     где, Pm - рыночная цена, Pw - цена из официально признанных источников информации, <| - дифференциал, который представляет собой суммарную стоимость затрат на транспортировку и прочих расходов, связанных с доставкой товара до покупателя и реализацией.
     Пример. Предприятие "А" осуществляет реализацию сырой нефти в Италию с базисом поставки ФОБ Новороссийск. Для определения рыночной цены берутся средние котировки Brent DTD за 5-7 дней от даты морского коносамента по публикациям официальных источников информации (например, Platt's Global Alert). За соответствующий период средний Brent DTD составил 27,75 долл.США/баррель. Если качество нефти соответствует Urals MED, составляющий, например, 27,0 долл. США/баррель, то необходимо учитывать дифференциал по качеству в 0,75 долл./баррель (27,75-27,0=0,75). Далее, из указанных источников определяется дифференциал по фрахту из Новороссийска до Италии за соответствующий период. Например, дифференциал по фрахту определен в 1,1 долл.США/баррель. Если комиссионные торгового агента (посредника) оцениваются в размере 0,10-0,15 долл.США/баррель, то полный дифференциал будет следующим:
     <| = 0,75 + 1,1 + 0,15 = 2,0 долл./баррель,
     тогда
     Pm = 27,75 - 2,0 = 25,75 долл./баррель.
     При реализации товара (работ, услуг), осуществляемой в страны, где невозможно установить рыночные цены (например, страны Содружества Независимых Государств), за рыночную цену берется цена по данным грузовых таможенных деклараций страны-импортера либо рассчитывается средневзвешенная цена реализации на идентичные (однородные) товары (работы, услуги) других участников сделки на эти рынки в сопоставимых экономических условиях.
     Пример: Предприятие "А" отгружает продукцию в страну Х в количестве 100 штук по цене 10 долл.США./шт. Поставки на данный рынок совершили также предприятия "В" в количестве 200 шт. по цене 13 долл.США./шт. и "С" в количестве 100 шт. по цене 17 долл.США./шт. Расчет средневзвешенной цены производится следующим образом Pср = Еpq/Еq = (10x100+13x200+17x100) / (100+200+100)= 13,25 долл.США./шт. Доход компании "А" корректируется на 13,25x100 - 10x100 = 325 долл. США.

     16. При невозможности определения соответствующих цен ввиду отсутствия на рынке сделок по идентичным (однородным) товарам (работам, услугам), а также ввиду отсутствия соответствующих источников информации, применяется метод цены последующей реализации или метод "затраты плюс". По методу "затраты плюс" цена определяется как сумма произведенных поставщиком затрат за передаваемую продукцию (услугу), затрат, связанных с ее реализацией, и наценки. Расходы должны быть подтверждены документально на основе объективных и количественно определяемых данных. Стоимость вывозимого товара определяется исходя из представленных участником сделки данных бухгалтерского учета, отражающих его затраты на производство и реализацию вывозимого товара (работы, услуги), и величины прибыли (наценки), обеспечивающей сложившуюся для данной сферы деятельности среднюю норму рентабельности.
     Пример: Компания "А" реализовала 20,000 тонн сырья заводу "Б", находящемуся в Российской Федерации и связанному с компанией "А", по цене 50 долл. США за тонну. Данное сырье производится в Казахстане только компанией "А", а в России никем не производится. Однако, по имеющейся информации, валовая прибыль турецкой компании "С", производящей однородное сырье, составляет от 20 до 30 процентов в зависимости от рынка сбыта этой продукции. Учитывая рентабельность в размере 25 процентов и затраты компании "А" по производству и реализации данного сырья (45 долл. США за тонну), ее доход корректируется на сумму (45x1,25-50)x20,000=125,000 долл. США.


     5. Корректировка объектов налогообложения и
налоговых обязательств в случаях установления
факта отклонения цены от рыночной цены

     17. При установлении факта отклонения цены сделки от рыночной цены органы налоговой службы корректируют объекты налогообложения и налоговых обязательств (далее - корректировка).
     На основании корректировки производится начисление корпоративного подоходного налога, налога на добавленную стоимость, акциза (в случае сделок с подакцизными товарами), роялти и налога на сверхприбыль у недропользователей, рассчитанных таким образом, как если бы объекты налогообложения и налоговые обязательства были бы определены исходя из рыночной цены, с применением штрафов и пени в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

     18. На основании корректировки таможенной стоимости таможенными органами Республики Казахстан производится начисление таможенных платежей и налогов, пени.

     19. Расчет отклонения цены сделки от рыночной цены производится по следующей формуле:
     Процент отклонения = (Pm - pk) x 100%/Pm,
     где Pm - рыночная цена, pk - цена, применяемая при совершении сделки.

     20. Корректировка производится на сумму разницы между фактическим доходом и (или) расходом участника сделки и расчетным доходом и (или) расходом. Расчетный доход и (или) расход определяется путем перемножения физического объема сделки в натуральном выражении и рыночной цены за единицу товара (работы, услуги), определенной в сопоставимых экономических (коммерческих) условиях.
     Пример 1. Товар А реализован на экспорт по цене 100 долл. США за единицу в количестве 100 единиц. В рассматриваемый период рыночная цена на идентичный (однородный) товар составила 150 долл. США. Отклонение цены от рыночной составляет ((150-100)/150)x100%=33,3%. Корректировка дохода производится на сумму 150x100-100x100=5 000 долл. США.
     Пример 2. Средневзвешенные расходы по перевалке зерна в порту Новороссийск составили 5 долл. США за тонну зерна. В тот же период времени, расходы компании А по перевалке 18 000 тонн зерна в том же порту составили 144 тыс. долл. США или 8 долл. США за тонну зерна. Отклонение в расходах составляет ((8-5)/8)x100%=37,5%. Корректировка расходов у компании А производится на сумму (8-5)x18 000=54 000 долл. США.

     21. Корректировка расходов на услуги (работы) не производится в случае, если участники сделки докажут правомерность расходов, связанных с международными деловыми операциями.
     Пример. Компания А оплатила расходы по транспортировке 10 000 тонн зерна до рынка по маршруту 1, которые составили 30 долл. США за тонну. Расходы по страхованию данного груза компании А обошлись в 10000 долл. США или 1 долл. США за тонну зерна. Расходы компании Б по транспортировке такого же объема зерна до рынка, но по маршруту 2, составили 20 долл. США за тонну зерна, а страхование груза обошлось в 13000 долл. США или 1,3 долл. США за тонну. Поскольку суммарные расходы компании Б ниже суммарных расходов компании А на 9,7 долл. США за тонну (31-21,3=9,7), расходы компании Б по страхованию не корректируются.

     22. При определении величины отклонения цены сделки от рыночной цены уполномоченные органы учитывают следующие условия:
     1) количество (объем) поставляемых товаров (например, объем товарной партии), выполняемых работ, предоставляемых услуг;
     2) качество поставляемых или приобретаемых товаров, наличие или отсутствие упаковки, удобной расфасовки;
     3) сроки исполнения обязательств;
     4) условия платежей, обычно применяемые в сделках данного вида, а также иные условия, которые могут оказывать влияние на цены;
     5) применяемые при совершении сделок между не взаимозависимыми лицами обычные скидки с цены или надбавки к цене. В частности, учитываются скидки и надбавки, вызванные:
     сезонными колебаниями потребительского спроса на товары (работы, услуги);
     потерей товарами качества или иных потребительских свойств;
     частичным улучшением или восстановлением утерянных качества и (или) иных потребительских свойств товаров;
     истечением (приближением даты истечения) сроков годности или реализации товаров;
     маркетинговой политикой при продвижении на рынке новых товаров (работ, услуг), не имеющих аналогов, а также при продвижении товаров (работ, услуг) на новые рынки;
     реализацией опытных моделей и образцов товаров в целях ознакомления с ними потребителей.
     Пример. Нефтяной компанией произведена поставка нефти на экспорт по трубопроводу в объеме 100 тыс. баррелей. От данной сделки компания получила 20 долл. США за баррель или валовой доход в размере 2 млн. долл. США. Согласно официальным источникам информации (например, "Reuters") рыночная цена нефти, поставляемой по данному трубопроводу, в этот период составила 25 долл./баррель. Следовательно, расчетный валовой доход компании должен был бы составить 2,5 млн. долл. США. Отклонение цены от рыночной цены составило 20%. Однако, дополнительные сведения, предоставленные компанией и компетентными органами, показали, что отклонение цены вызвано условием платежа, применяемым в данной сделке. Данная компания являлась участником системы Банка качества нефти данного трубопровода, где конечная цена нефти определяется с учетом плотности и серосодержания нефти, закаченной компанией в данный трубопровод. Данное обстоятельство принимается в расчет при определении уровня отклонения от рыночной цены.

     6. Взаимоотношения между участниками сделки
и уполномоченными органами

     23. По результатам мониторинга сделок уполномоченными органами проводится проверка по вопросу отклонения цены сделки от рыночной цены товара (далее - проверка).
     Налоговый комитет Министерства финансов Республики Казахстан по данным мониторинга сделок и сведений, предоставляемых Агентством таможенного контроля Республики Казахстан, определяет необходимость включения вопросов, связанных с применением трансфертных цен, в налоговую проверку.
     24. По результатам проверки установленного факта отклонения цены сделки от рыночной цены, уполномоченные органы корректирует объекты налогообложения.

     25. При необходимости участнику сделки органами налоговой службы направляются официальное письмо о предоставлении первичных документов (контрактов и платежно-расчетных документов с третьими лицами, учредительных документов сторон, счетов за посреднические, брокерские услуги, бухгалтерских документов, коносаментов и других первичных документов), имеющих отношение к рассматриваемой сделке, и обосновывающих применяемые цены, с указанием срока их представления.

     26. В случае, если расходы и прочие условия сделки документально подтверждены и обосновывают применяемые цены, представленные факты по данной сделке учитываются при корректировке дохода.

     27. В случае необоснованности, недостоверности или непредставления информации, имеющей отношение к рассматриваемой сделке, уполномоченными органами производится корректировка дохода без учета таких расходов по реализации.

     28. Контроль за применяемыми ценами при совершении сделок осуществляется также при проведении проверок, осуществляемых уполномоченными органами по вопросам соблюдения налогового и таможенного законодательства Республики Казахстан.
     Уполномоченные органы по результатам соответствующей проверки составляют акт проверки на предмет правильности применения участником сделки трансфертных цен при международных деловых операциях в соответствии с законодательством Республики Казахстан, и направляют уведомление о начисленных по акту суммах налогов и других обязательных платежей, пени и штрафов в соответствии с налоговым и таможенным законодательством Республики Казахстан.

     29. Взыскание начисленных сумм налогов и других обязательных платежей в бюджет, штрафов и пени, обжалование результатов проверки производятся в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

Приложение к Инструкции                
по осуществлению государственного      
контроля при применении трансфертных   
цен в международных деловых операциях,
утвержденной совместным приказом       
Председателя Налогового комитета       
Министерства финансов                  
Республики Казахстан                   
от 11 августа 2003 года N 325          
и И.о. Председателя Агентства          
таможенного контроля Республики        
Казахстан от 13 августа 2003 года      
N 386 "Некоторые вопросы               
государственного контроля при          
применении трансфертных цен"           

____________________________________________________________________
Наименование|Номер| Дата  |контракто-|Код |РНН| номер   |Наименование
таможенного | ГТД |выпуска|держатель |ОКПО|   | и дата  |отправителя
 органа    |     |  ГТД  |          |    |   |контракта|
____________________________________________________________________
     1     |  2  |   3   |     4    | 5  | 6 |    7    |     8
____________________________________________________________________

     продолжение таблицы:
____________________________________________________________________
Наименование|Наименование|  Условие   |  Пункт   |Торгующая|Страна
покупателя | получателя | поставки   |назначения|  страна |назначения
           |            |(ИНКОТЕРМС) |          |         |
____________________________________________________________________
     9     |     10     |      11    |    12    |    13   |   14
____________________________________________________________________

     продолжение таблицы:
____________________________________________________________________
Описание|Код товара|Номер и дата |Таможенный|   Вид    |   Объем
товара  |по ТН ВЭД |счет-фактуры,|  режим   |транспорта|  товара  
из ГТД  |          | коносамента |          |          |(нетто, кг)
____________________________________________________________________
  15   |     16   |      17     |    18    |    19    |     20
____________________________________________________________________

     продолжение таблицы:
____________________________________________________________________
Фактурная |Таможенная|Статистическая| Курс  | Валюта  |    Курс
стоимость |стоимость |  стоимость   |доллара|контракта|   валюты
товара (в |в валюте  | (долл. США)  |       |         |  контракта
валюте    |контракта)|              |       |         |
контракта)|          |              |       |         |
____________________________________________________________________
    21   |    22    |       23     |  24   |   25    |     26
____________________________________________________________________

     Приложение 2                        
к совместному приказу Председателя  
Налогового комитета Министерства    
финансов Республики Казахстан       
от 11 августа 2003 года N 325       
и И.о. Председателя Агентства       
таможенного контроля Республики     
Казахстан от 13 августа 2003 года   
N 386 "Некоторые вопросы            
государственного контроля при       
применении трансфертных цен"        

Перечень товаров,
сделки по которым подлежат мониторингу

_____________________________________________________________________
N  |       Товары        | Наименование товаров |    Код ТН ВЭД
_____________________________________________________________________
1  Нефть и нефтепродукты  Нефть сырая            270900
                          Газовый конденсат      2709 00 100
                          Бензин                 2710 00 270 -
                                                 2710 00 360
                          Дизельное топливо      2710 00 610,
                                                 2710 00 650,
                                                 2710 00 690
                          Мазут                  2710 00 710 -
                                                 2710 00 830
2  Нефтяные газы          Сжиженный газ          2711
                          Природный газ          2711 21 000
3  Цветные металлы        Медь                   7402 - 7405, 7408,
                                                 7409, 7413
                          Свинец                 7801, 7804
                          Цинк                   7901
                          Бериллий, хром,        8112
                          галлий, Рений
                          Тантал                 8103
                          Магний                 8104
                          Титан                  8108
4  Черные металлы         Черные металлы         7206-7212, 7214,
                                                 7302, 7304
                          Ферросплавы            7202
5  Драгоценные металлы    Золото, серебро        7108, 7106
6  Руды и концентраты     Железные               2601
                          Марганцевые            2602 00 000
                          Хромовые               2610 00 000
                          Свинцовые              2607 00 000
                          Цинковые               2608 00 000
                          Медные                 2603 00 000
7  Продукты               Оксид алюминия         2818 20 000
   неорганической         (глинозем)
   химии                  Оксиды и гидроксиды
                          хрома                  2819
                          Уран                   2844
8  Хлебные злаки          Пшеница и меслин       1001
9  Хлопок                 Волокно хлопковое
                          нечесаное              5201 00
10  Автотранспортные       Автотранспортные       870210119,
   средства               средства               870290319,
                                                 870210199,
                                                 870210999,
                                                 870290199,
                                                 870290399,
                                                 870290909,
                                                 870321109,
                                                 870322199,
                                                 870323191,
                                                 870223192,
                                                 870324109,
                                                 870331109,
                                                 870332199,
                                                 870333199,
                                                 870321909,
                                                 870322909,
                                                 870323901,
                                                 870323902,
                                                 870324909,
                                                 870331909,
                                                 870332909,
                                                 870333909,
                                                 870390909
11   Сахар                  Сахар                 1701
_____________________________________________________________________

     Приложение 3                        
к совместному приказу Председателя  
Налогового комитета Министерства    
финансов Республики Казахстан       
от 11 августа 2003 года N 325       
и И.о. Председателя Агентства       
таможенного контроля Республики     
Казахстан от 13 августа 2003 года   
N 386 "Некоторые вопросы            
государственного контроля при       
применении трансфертных цен"        


Перечень
утративших силу некоторых приказов
Министра государственных доходов Республики Казахстан

     1. Приказ Министра государственных доходов Республики Казахстан от 22 февраля 2001 года N 206 "Об утверждении Перечня товаров (работ, услуг), сделки по которым подлежат мониторингу" (зарегистрированный в Министерстве юстиции Республики Казахстан за N 1437);
     2. Приказ Министра государственных доходов Республики Казахстан от 27 апреля 2001 года N 505 "О внесении изменений и дополнений в приказ Министра государственных доходов Республики Казахстан от 22 февраля 2001 года N 206 "Об утверждении Перечня товаров (работ, услуг), сделки по которым подлежат мониторингу" (зарегистрированный в Министерстве юстиции Республики Казахстан за N 1525);
     3. Приказ Министра государственных доходов Республики Казахстан от 14 мая 2001 года N 590 "Об утверждении Инструкции о порядке осуществления государственного контроля при применении трансфертных цен в международных деловых операциях" (зарегистрированный в Министерстве юстиции Республики Казахстан за N 1528);
     4. Приказ Министра государственных доходов Республики Казахстан от 2 апреля 2002 года N 398 "О внесении изменений и дополнений в приказ Министра государственных доходов Республики Казахстан от 22 февраля 2001 года N 206 "Об утверждении Перечня товаров (работ, услуг), сделки по которым подлежат мониторингу" (зарегистрированный в Министерстве юстиции Республики Казахстан за N 1828).