Тәуекел дәрежесін бағалау критерийлерін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2009 жылғы 28 желтоқсандағы № 383-ө және Қазақстан Республикасы Экономика және бюджеттік жоспарлау министрінің 2010 жылғы 5 ақпандағы № 30 Бірлескен Бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2010 жылғы 12 ақпанда Нормативтік құқықтық кесімдерді мемлекеттік тіркеудің тізіліміне N 6051 болып енгізілді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2011 жылғы 16 ақпандағы № 54-ө және Қазақстан Республикасы Экономикалық даму және сауда министрінің 2011 жылғы 16 ақпандағы № 35 бірлескен бұйрығымен.

      Күші жойылды - ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2011.02.16 № 54-ө және ҚР Экономикалық даму және сауда министрінің 2011.02.16 № 35 (ресми жарияланған күннен бастап он күнтізбелік күн өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі) бірлескен бұйрығымен.

      Еңбек кодексінің 16-бабы 25) тармақшасына, «Жеке кәсіпкерлік туралы» Қазақстан Республикасының Заңының 38-бабы 1-тармағына және «Халықты жұмыспен қамту туралы» Қазақстан Республикасының Заңының 6-бабы 2-тармақтың 9) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫЗ:
      1. Қоса беріліп отырған Тәуекел дәрежесін бағалау критерийлері бекітілсін.
      2. Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі Еңбек және әлеуметтік әріптестік департаменті (А.А. Сарбасов):
      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;
      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің ресми сайтында орналастыруды қамтамасыз етсін.
      3. Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі Бақылау және әлеуметтік қорғау комитетінің төрағасы (С.Г. Бисақаев) осы бұйрықтың талаптарын орындау және оқып білуді ұйымдастырсын.
      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау вице-министрі Б.Б. Нұрымбетовке жүктелсін.
      5. Осы бұйрық алғаш ресми жарияланған күннен бастап он күнтізбелік күн өткеннен кейін қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының         Қазақстан Республикасының
      Еңбек және халықты әлеуметтік     Экономика және бюджеттік
      қорғау министрі                   жоспарлау министрі
      __________ Г.Н. Әбдіқалықова      _________ Б.Т.Сұлтанов

Қазақстан Республикасы  
Еңбек және халықты әлеуметтік
қорғау министрінің    
2009 жылғы 28 желтоқсандағы
№ 383-ө және       
Қазақстан Республикасы  
Экономика және бюджеттік 
жоспарлау министрінің  
2010 жылғы 5 ақпандағы 
№ 30 бірлескен бұйрығымен
бекітілген        

Тәуекел дәрежесін бағалау критерийлері

1. Жалпы ережесі

      1. Осы Критерийлер Қазақстан Республикасының Еңбек кодексін«Жеке кәсіпкерлік туралы» және «Халықты жұмыспен қамту туралы» Қазақстан Республикасының Заңдарын орындау мақсатында субъектілерді жоғары, орташа не шамалы тәуекел топтарына жатқызу үшін әзірленді.
      2. Осы Критерийлерде мынадай ұғымдар пайдаланылады:
      1) тәуекел - субъектінің қызметі нәтижесінде адамның өмірі мен денсаулығына, қызметкердің мүліктік мүдделеріне зиян келтірудің, оның салдарының ауырлық дәрежесі ескерілген, ықтималдығы;
      2) субъект - қызметкер еңбек қатынасында болатын жеке немесе заңды тұлға.
      3. Субъектілерді тәуекел топтарына жатқызу кезінде тәуекел дәрежесін бағалаудың мынадай критерийлері:
      1) қызметкерлердің санына қарай - объективті критерийлер;
      2) қызметкерлердің еңбек құқықтарының сақталуына қарай - арнайы критерийлер ескеріледі.

2. Объективті критерийлерді ескере отырып субъектілерді жоғары,
орташа не шамалы тәуекел топтарына таратып бөлу

      4. Объективті критерийлер бойынша субъектілер үш топқа бөлінеді:
      қызметкерлерінің саны 250 адамнан артық субъектілер жоғары тәуекелге жатады - тексерулер жылына бір рет;
      қызметкерлерінің саны 50 адамнан артық, бірақ 250 адамнан аспайтын субъектілер орташа тәуекелге жатады - тексерулер 3 жылда бір рет;
      қызметкерлерінің жылдық орташа саны 50 адамға дейінгі субъектілер шамалы тәуекелге жатады - тексерулер 5 жылда бір рет.

3. Арнайы критерийлерді ескере отырып субъектілерді жоғары,
орташа не шамалы тәуекел топтарына таратып бөлу

      5. Объективті қатер факторлары бойынша тексеруден өткен субъектілер одан әрі арнайы тәуекел критерийлері ескерілген тексеру жоспарына енгізіледі.
      6. Арнайы критерийлерге:
      1) еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау саласындағы жолсыздықтар (1-қосымша);
      2) қызметкерлердің еңбек құқықтарын бұзушылықтар (2-қосымша);
      3) шетелдік жұмыс күшін тарту тәртібін бұзушылықтар (3-қосымша) жатады.
      7. Еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау саласындағы жолсыздықтар бойынша критерийлерді бағалау мынадай тәртіппен жүзеге асырылады:
      1) 20 және жоғары балл алған субъектілер - жоспарлы тексеру еселігі жылына бір рет болатын жоғары тәуекел тобына жатады;
      2) 10-нан 20-ға дейін балл алған субъектілер - жоспарлы тексеру еселігі 3 жылда бір рет болатын орташа тәуекел тобына жатады;
      3) 10-ға дейін балл алған субъектілер - жоспарлы тексеру еселігі 5 жылда бір рет болатын шамалы тәуекел тобына жатады.
      8. Қызметкерлердің еңбек құқықтарын бұзушылықтар бойынша критерийлерді бағалау мынадай тәртіппен жүзеге асырылады:
      1) 15 және жоғары балл алған субъектілер - жоспарлы тексеру еселігі жылына бір рет болатын жоғары тәуекел тобына жатады;
      2) 7-ден 15-ке дейін балл алған субъектілер - жоспарлы тексеру еселігі 3 жылда бір рет болатын орташа тәуекел тобына жатады;
      3) 7-ге дейін балл алған субъектілер - жоспарлы тексеру еселігі 5 жылда бір рет болатын шамалы тәуекел тобына жатады.
      9. Шетелдік жұмыс күшін тарту тәртібін бұзушылық критерийлерін бағалау мынадай тәртіппен жүзеге асырылады:
      1) 15 және жоғары балл алған субъектілер - жоспарлы тексеру еселігі жылына бір рет болатын жоғары тәуекел тобына жатады;
      2) 10-нан 15-ке дейін балл алған субъектілер - жоспарлы тексеру еселігі 3 жылда бір рет болатын орташа тәуекел тобына жатады;
      3) 10-ға дейін балл алған субъектілер - жоспарлы тексеру еселігі 5 жылда бір рет болатын шамалы тәуекел тобына жатады.
      10. Көрсетілген критерийлерді айқындау үшін тексеру жоспарланып отырған алдағы жылғы күнтізбелік жыл есепті кезең болып табылады.

4. Қорытынды ережелер

      11. Тәуекел деңгейі жоғары немесе орташа субъектілерді тексеру кезеңділігі, жоспарлы тексерулердің базалық еселігімен белгіленгеннен гөрі едәуір сирек тексерілу мүмкіндігі болатын, Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасы талаптарының анықталған бұзушылықтарының санына тәуелді болады.
      Тексерулердің нәтижесінде бұзушылықтар анықталған және анағұрлым жоғары балл алған жағдайда, орташа немесе төмен тәуекел дәрежесіндегі субъектілер тиісінше жоғары немесе орташа тәуекел дәрежесіне ауыстырылатын болады.
      12. Арнайы критерийлер топтары бойынша тексерулерді айқындау принциптері:
      1) тәуекелдің бір тобы бойынша ғана балл жинаған кезде тақырыптық, яғни осы тәуекел тобына қатысты мәселелер бойынша тексерулер жүргізіледі;
      2) екі және одан көп топтар бойынша балл жинаған кезде бақылаудың барлық мәселелері бойынша тексерулер кешенді жүргізіледі.
      13. Тәуекел дәрежесінің бір деңгейі шеңберінде тексерулер жүргізу үшін субъектілерді іріктеу принциптері:
      1) берілген (алған) баллдардың едәуір сомасы бойынша;
      2) берілген баллдар тең болған жағдайда, тексеру үшін субъектілерді іріктеу оның өнімді немесе өнімсіз объектілерге тиістілігіне қарай жүзеге асырылады;
      3) жоғарыда көрсетілген белгілер бойынша көрсеткіштер тең болған жағдайда, едәуір тексерілмеген кезеңі бар субъектілер тексеру жоспарына енгізіледі.

Тәуекел дәрежесін бағалау
критерийлеріне 1-қосымша

Тәуекелдердің тобы

Тәуекелдерді бағалау критерийлері

Балл

Негіздеме

1. Еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау саласындағы бұзушылық тәуекелдері

Кісі өлімімен аяқталған топтық жазатайым оқиға (2 және одан көп адам)

15

Н-1 нысаны актісі

Жазатайым оқиғаны арнайы тергеп- тексеру актісі

Топтық жазатайым оқиға

10

Кісі өлімімен аяқталған жазатайым оқиға (бір дерек үшін)

8

Ауыр аяқталған жазатайым оқиғалар (бір дерек үшін)

6

Кәсіптік аурулар (бір дерек үшін)

2

Жеңіл, орташа аяқталған жазатайым оқиғалар (бір дерек үшін)

1

Еңбек жағдайлары бойынша өндірістік объектілерге аттестаттау жүргізбеу

10

Мемлекеттік еңбек инспекторының тексеру актісі, ұйғарымы

Жұмыс берушінің жауапкершілігін міндетті сақтандыру шартын жасамау

7

Еңбекті қорғау қызметін құрмау

6

Қызметкерлерді жеке қорғану құралдарымен қамтамасыз етпеу

6

Өндірістегі жазатайым оқиғаларды тергеп-тексеруді қамтамасыз етпеу

5

Қызметкерлерді үйретпеу, нұсқау бермеу және білімдерін тексермеу

4

Міндетті және кезеңдік медициналық тексерулер жүргізбеу

3

Тәуекел дәрежесін бағалау
критерийлеріне 2-қосымша

Тәуекелдердің тобы

Тәуекелдерді бағалау критерийлері

Балл

Негіздеме

2. Қызметкерлердің еңбек құқықтарын бұзу тәуекелдері

Жалақыны уақытында төлемеу

10

Мемлекеттік еңбек инспекторының тексеру актісі, ұйғарымы

Ұжымдық шарт жасаудан жалтару және негізсіз бас тарту

6

Еңбек шартын жасамау

5

Демалыстар бермеу

4

Үстеме жұмыстарға заңсыз тарту

3

Тәуекел дәрежесін бағалау
критерийлеріне 3-қосымша

Тәуекелдер тобы

Тәуекелдерді бағалау критерийлері

Балл

Негіздеме

3. Шетелдік жұмыс күшін тарту тәртібін бұзу тәуекелдері

Тиісті рұқсатсыз шетелдік жұмыс күшін пайдалану

10

Мемлекеттік еңбек инспекторының тексеру актісі, ұйғарымы

Рұқсаттың негізгі шарттарын орындамау

5

Об утверждении Критериев оценки степени рисков

Совместный приказ Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 28 декабря 2009 года № 383-п и Министра экономики и бюджетного планирования Республики Казахстан от 5 февраля 2010 года № 30. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 12 февраля 2010 № 6051. Утратил силу совместным приказом Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 16 февраля 2011 года № 54-п и Министра экономического развития Республики Казахстан от 16 февраля 2011 года № 35

      Сноска. Утратил силу совместным приказом Министра труда и социальной защиты населения РК от 16.02.2011 № 54-п и Министра экономического развития Республики Казахстан от 16.02.2011 № 35 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней со дня его первого официального опубликования).

      Примечание РЦПИ!
      Порядок введения в действие совместного приказа см. п. 5.

      В соответствии с подпунктом 25) статьи 16 Трудового кодекса Республики Казахстан, пунктом 1 статьи 38 Закона Республики Казахстан "О частном предпринимательстве" и подпунктом 9) пункта 2 статьи 6 Закона Республики Казахстан "О занятости населения", ПРИКАЗЫВАЕМ:
      1. Утвердить прилагаемые Критерии оценки степени рисков.
      2. Департаменту труда и социального партнерства Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан (Сарбасов А.А.) обеспечить:
      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;
      2) размещение настоящего приказа на официальном сайте Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан.
      3. Председателю Комитета по контролю и социальной защите Министерства труда и социальной защиты населения Республики Казахстан (Бисакаев С.Г.) организовать изучение и выполнение требований настоящего приказа.
      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на Вице-Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан Нурымбетова Б.Б.
      5. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней со дня его первого официального опубликования.

      Министр труда и социальной            Министр экономики
      защиты населения                      и бюджетного планирования
      Республики Казахстан                  Республики Казахстан
      _________ Абдыкаликова Г.Н.           _________ Султанов Б.Т.

Утверждены            
совместным приказом       
Министра труда и социальной защиты
населения Республики Казахстан 
от 28 декабря 2009 года № 383-п 
и Министра экономики и бюджетного
планирования Республики Казахстан
от 05 февраля 2010 года № 30  

Критерии оценки степени риска

1. Общие положения

      1. Настоящие Критерии разработаны во исполнение Трудового кодекса Республики Казахстан, законов Республики Казахстан "О частном предпринимательстве" и "О занятости населения" для отнесения субъектов к группам высокого, среднего либо незначительного риска.
      2. В настоящих Критериях использованы следующие понятия:
      1) риск - вероятность причинения вреда в результате деятельности субъекта жизни или здоровью человека, имущественным интересам работника с учетом степени тяжести его последствий;
      2) субъект - физическое или юридическое лицо, с которым работник состоит в трудовых отношениях.
      3. При отнесении субъектов к группам рисков учитываются следующие критерии оценки степени риска:
      1) объективные критерии - в зависимости от количества работников;
      2) специальные критерии - в зависимости от соблюдения трудовых прав работников.

2. Распределение субъектов к группам высокого, среднего и
незначительного риска с учетом объективных критериев

      4. По объективным критериям субъекты распределяются на три группы:
      к высокому риску относятся субъекты с численностью работников свыше 250 человек, проверки - один раз в год;
      к среднему риску относятся субъекты с численностью работников свыше 50 человек, но не более 250 человек, проверки - один раз в 3 года;
      к незначительному риску относятся субъекты со среднегодовой численностью работников до 50 человек, проверки - один раз в 5 лет.

3. Распределение субъектов высокого, среднего и незначительного
риска с учетом специальных критериев

      5. Субъекты, прошедшие проверку по объективным факторам риска, в дальнейшем включаются в план проверок с учетом специальных критериев риска.
      6. К специальным критериям относятся:
      1) нарушения в области безопасности и охраны труда (приложение 1);
      2) нарушения трудовых прав работников (приложение 2);
      3) нарушения порядка привлечения иностранной рабочей силы (приложение 3).
      7. Оценка критерия по нарушениям в области безопасности и охраны труда осуществляется в следующем порядке:
      1) к группе высокого риска, с кратностью плановых проверок один раз в год относятся субъекты, получившие от 20 баллов и выше;
      2) к группе среднего риска, с кратностью плановых проверок один раз в 3 года относятся субъекты, получившие от 10 до 20 баллов;
      3) к группе незначительного риска, с кратностью плановых проверок один раз в 5 лет относятся субъекты, получившие до 10 баллов.
      8. Оценка критерия по нарушениям трудовых прав работников осуществляется в следующем порядке:
      1) к группе высокого риска с кратностью плановых проверок один раз в год относятся субъекты, получившие от 15 баллов и выше;
      2) к группе среднего риска с кратностью плановых проверок один раз в 3 года относятся субъекты, получившие от 7 до 15 баллов;
      3) к группе незначительного риска с кратностью плановых проверок один раз в 5 лет относятся субъекты, получившие до 7 баллов.
      9. Оценки критериев нарушения порядка привлечения иностранной рабочей силы осуществляется в следующем порядке:
      1) к группе высокого риска с кратностью плановых проверок один раз в год относятся субъекты, получившие от 15 баллов и выше;
      2) к группе среднего риска с кратностью плановых проверок один раз в 3 года относятся субъекты, получившие от 10 до 15 баллов;
      3) к группе незначительного риска с кратностью плановых проверок один раз в 5 лет относятся субъекты, получившие до 10 баллов.
      10. Учетным периодом для определения указанных критериев является календарный год, предшествующий году, на который планируются проверки.

4. Заключительные положения

      11. Периодичность проверок субъектов высокой или средней степени риска будет зависеть от количества выявленных нарушений требований трудового законодательства Республики Казахстан с получением возможности быть проверенным значительно реже, чем это установлено базовой кратностью плановых проверок.
      В случае выявления в результате проверок нарушений и получения более высоких баллов, субъекты средней или незначительной степени риска будут переведены соответственно в высокую или среднюю степень риска.
      12. Принципы определения проверок по группам специальных критериев:
      1) при наборе баллов только по одной группе риска проверка проводится тематически, то есть только по вопросам, касающихся данной группы риска;
      2) при наборе баллов по двум и более группам рисков проверка проводится комплексно по всем вопросам контроля.
      13. Принципы отбора субъектов для проведения проверок в рамках одного уровня степени риска:
      1) по наибольшей сумме присвоенных (полученных) баллов;
      2) в случае равенства присвоенных баллов, отбор субъекта для проверки осуществляется в зависимости от принадлежности его к производственным или непроизводственным объектам;
      3) в случае равенства показателей по вышеуказанным признакам, в план проверок включается субъект, имеющий наибольший не проверенный период.

Приложение 1           
к Критериям оценки степени риска 

Группа
рисков

Критерии оценки рисков

Балл

Основание

1. Риски
нарушения
в области
безопасности
и охраны
труда

Групповой несчастный случай со
смертельным исходом (от 2 чел. и
более)

15

Акт формы
Н-1

Акт
специального
расследования
несчастного
случая

Групповой несчастный случай

10

Несчастный случай со смертельным
исходом (за один факт)

8

Несчастный случай с тяжелым исходом
(за один факт)

6

Профессиональные заболевания (за
один факт)

2

Несчастный случай с легким, средним
исходом (за один факт)

1

Не проведение аттестации
производственных объектов по
условиям труда

10

Акт проверки,
предписание
государствен-
ного инспек-
тора труда

Не заключение договора
обязательного страхования
ответственности работодателя

7

Не создание службы охраны труда

6

Не обеспечение работников
средствами индивидуальной защиты

6

Не обеспечение расследования
несчастных случаев на производстве

5

Не проведение обучения,
инструктирования и проверки знания
работников

4

Не проведение обязательных и
периодических медицинских осмотров

3

Приложение 2           
к Критериям оценки степени риска 

Группа
рисков

Критерии оценки рисков

Балл

Основание

2. Риски
нарушения
трудовых прав
работников

Несвоевременная выплата заработной
платы

10

Акт проверки,
предписание
государствен-
ного инспек-
тора труда

Уклонение и необоснованный отказ
от заключения коллективного
договора

6

Не заключение трудового договора

5

Не представление отпусков

4

Незаконное привлечение к
сверхурочным работам

3

Приложение 3           
к Критериям оценки степени риска  

Группа рисков

Критерии оценки рисков

Балл

Основание

3. Риски
нарушения
порядка
привлечения
иностранной
рабочей силы

Использование иностранной рабочей
силы без соответствующего
разрешения

10

Акт проверки,
предписание
государствен-
ного инспек-
тора труда

Невыполнение особых условий
разрешения

5