Білім беру ұйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беру бағдарламаларын әзірлеу, сынақтан өткізу және енгізу қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2015 жылғы 27 наурыздағы № 139 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2015 жылы 30 сәуірде № 10916 тіркелді.

      Ескерту. Бұйрықтың атауы жаңа редакцияда - ҚР Білім және ғылым министрінің м.а. 08.01.2016 № 5 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабы 92) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 07.08.2023 № 248 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған Білім беру ұйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беру бағдарламаларын әзірлеу, сынақтан өткізу және енгізу қағидалары бекітілсін.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Білім және ғылым министрінің м.а. 08.01.2016 № 5 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. "Білім беру ұйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беретін оқу бағдарламаларын әзірлеу, сынақтан өткізу және енгізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 21 ақпандағы № 58 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 7496 тіркелген, "Егемен Қазақстан" газетінің 2012 жылғы 29 мамырдағы № 274-278 (27352) санында жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      3. Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім, халықаралық ынтымақтастық департаменті (Ж.Қ. Шаймарданов) белгіленген заңнамалық тәртіппен:

      1) Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін қамтамасыз етсін;

      2) Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуден өткеннен кейін осы бұйрықты ресми жариялауды қамтамасыз етсін;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің ресми интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау білім және ғылым вице-министрі Т.О. Балықбаевқа жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрі
А. Сәрінжіпов

  Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрінің
2015 жылғы 27 наурыздағы
№ 139 бұйрығымен бекітілген

Білім беру ұйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беру бағдарламаларын әзірлеу, сынақтан өткізу және енгізу қағидалары

      Ескерту. Қағида жаңа редакцияда – ҚР Білім және ғылым министрінің 07.02.2019 № 61 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Білім беру ұйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беру бағдарламаларын әзірлеу, сынақтан өткізу және енгізу қағидалары (бұдан әрі - Қағидалар) "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабы 92) тармақшасына сәйкес әзірленді және білім беру ұйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беру бағдарламаларын әзірлеу, сынақтан өткізу және енгізу тәртібін айқындайды.

      Осы Қағидалар ведомстволық бағыныстылығы мен меншік нысанына қарамастан білім беру ұйымдарында қолданылады.

      Ескерту. 1-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Оқу-ағарту министрінің 07.08.2023 № 248 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Осы Қағидаларда пайдаланылатын негізгі ұғымдар:

      1) эксперименттік алаң – жаңа педагогикалық технологиялар мен білім берудің жаңа мазмұнын сынақтан өткізуге арналған эксперимент режимінде білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымы;

      3. Эксперименттік алаңдар мектепке дейінгі ұйымдарда, орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарында (бұдан әрі – білім беру ұйымдары), сондай – ақ Қазақстан Республикасының Оқу-ағарту министрлігіне, Қазақстан Республикасының Мәдениет және спорт министрлігіне, Қазақстан Республикасының Қорғаныс министрлігіне ведомстволық бағынысты білім беру ұйымдарында (бұдан әрі-мемлекеттік органдар) құрылады.

      Ескерту. 3-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 07.08.2023 № 248 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

2-тарау. Білім беру ұйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беру бағдарламаларын әзірлеу, сынақтан өткізу және енгізу тәртібі

      4. Білім беру ұйымдары Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілер тізілімінде № 29031 болып тіркелген) бекітілген мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарының негізгі ережелерін ескере отырып, эксперименттік білім беру бағдарламаларын әзірлейді.

      Ескерту. 4-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 07.08.2023 № 248 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      5. Эксперименттік білім беру бағдарламаларын әзірлеуді педагогтер, ғалымдар, ғылыми және ғылыми-педагогикалық қызметкерлер жүзеге асырады.

      Ескерту. 5-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Білім және ғылым министрінің 07.04.2020 № 132 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      6. Эксперименттік білім беру бағдарламасын әзірлеу кезінде:

      1) мақсаты, мазмұны және оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастыру құрылымы;

      2) педагогикалық және педагогтер, ғылыми қызметкерлерді кәсіби даярлау және қайта даярлау;

      3) эксперименттік алаңның жұмыс істеу және дамыту режимі;

      4) эксперименттік алаңды басқару жүйесі;

      5) Қазақстанның білім беру-ақпараттық, ғылыми және әлеуметтік мәдени кеңістігін қамтамасыз ету үшін проблемалардың өзектілігі мен маңыздылығы;

      6) білім беру мазмұнын жаңарту және жаңғырту, білім беру процесінің ұйымдастыру құрылымын (оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастыру нысандары, әдістері, тәсілдері мен құралдары) дамыту және жетілдіру жөніндегі міндеттерді шешуге арналған білім беру бастамалары авторларының инновациялық қызметінің бағыты;

      7) білім беру саласындағы құқықтық актілерге сәйкестігі ескеріледі.

      Ескерту. 6-тармаққа өзгеріс енгізілді – ҚР Білім және ғылым министрінің 07.04.2020 № 132 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      7. Әзірленген эксперименттік білім беру бағдарламасын келісу үшін оқу-әдістемелік бірлестікте немесе базасында оны іске асыру жоспарланып отырған тиісті білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінде мақұлдануы қажет.

      8. Эксперименттік білім беру бағдарламаларын сынақтан өткізу және енгізу туралы шешім қабылдау үшін білім беру ұйымдары облыстардың, Астана, Алматы және Шымкент қалаларының білім басқармаларының жанынан құрылған сараптамалық топтарға, ал мемлекеттік органдардың ведомстволық бағынысты білім беру ұйымдары мемлекеттік органдарда құрылған сараптамалық топтарға мынадай құжаттарды ұсынады:

      1) базасында эксперимент өткізілуі жоспарланып отырған білім беру ұйымының атауы мен орналасқан жері (заңды, нақты мекенжайы, байланыс деректері) көрсетілген эксперименттік білім беру бағдарламаларын енгізу туралы жазбаша өтінім;

      2) эксперименттік білім беру бағдарламасының қысқаша түйіндемесін, оның білім беру жүйесінің дамуы үшін әлеуметтік маңызының ғылыми негіздемесін;

      3) эксперименттік кадрлық, экономикалық, материалдық-техникалық және ғылыми қамтамасыз етілуі бойынша алдына ала жасалған есептеулерді;

      4) білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінің немесе оқу-әдістемелік бірлестігінің хаттамасынан үзінді;

      5) эксперименттік білім беру бағдарламасы.

      9. Эксперименттік білім беру бағдарламаларын сынақтан өткізу және енгізу туралы шешімді облыстардың, Астана, Алматы және Шымкент қалаларының білім басқармаларының немесе мемлекеттік органдардың жанынан құрылған сараптамалық топ қабылдайды.

      10. Сараптамалық топтардың құрамына білім беру ұйымдары, өңірлік кәсіпкерлер палатасы (техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдары үшін) және жергілікті атқарушы органдар өкілдері кіреді.

      11. Білім беру ұйымының базасында эксперименттік білім беру бағдарламасын сынақтан өткізу туралы шешім сараптамалық топтың хаттамасымен ресімделеді.

      12. Сараптамалық топтың хаттамасы негізінде облыстардың, Астана, Алматы және Шымкент қалаларының білім басқармалары басшыларының эксперименттік білім беру бағдарламасын сынақтан өткізу және енгізу туралы бұйрығы шығарылады.

      Мемлекеттік органдардың ведомстволық бағынысты білім беру ұйымдары үшін білім беру бағдарламасын сынақтан өткізу және енгізу туралы бұйрықты сараптамалық топтың хаттамасы негізінде мемлекеттік органдар шығарады.

      13. Білім беру ұйымының білім беру саласындағы эксперименттік білім беру бағдарламаларын іске асыру бас тарту туралы шешім:

      1) білім беру қызметіне тиісті лицензия болмаған (мектепке дейінгі ұйымдардан басқа);

      2) білім беру саласындағы мемлекеттік бақылау қорытындылары бойынша теріс қорытынды алған (лицензияның әрекетін тоқтату, заңды және (немесе) лауазымды тұлғаға әкімшілік айыппұл салу, лицензияны кері қайтару) жағдайларда қабылданады.


Об утверждении Правил разработки, апробации и внедрения образовательных программ, реализуемых в режиме эксперимента в организациях образования

Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 27 марта 2015 года № 139. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 30 апреля 2015 года № 10916.

      Сноска. Заголовок в редакции приказа и.о. Министра образования и науки РК от 08.01.2016 № 5 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с подпунктом 92) статьи 5 Закона Республики Казахстан "Об образовании" ПРИКАЗЫВАЮ:

      Сноска. Преамбула - в редакции приказа Министра просвещения РК от 07.08.2023 № 248 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Утвердить прилагаемые Правила разработки, апробации и внедрения образовательных программ, реализуемых в режиме эксперимента в организациях образования.

      Сноска. Пункт 1 в редакции приказа и.о. Министра образования и науки РК от 08.01.2016 № 5 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      2. Признать утратившим силу приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 21 февраля 2012 года № 58 "Об утверждении Правил разработки, апробации и внедрения образовательных учебных программ, реализуемых в режиме эксперимента в организации образования" (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов Республики Казахстан за № 7496, опубликованный в газете "Казахстанская правда" от 29 мая 2012 г. № 157-158 (26976-26977)).

      3. Департаменту высшего, послевузовского образования и международного сотрудничества (Шаймарданов Ж.К.) обеспечить в установленном законодательном порядке:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) после государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан обеспечить официальное опубликование настоящего приказа;

      3) обеспечить размещение настоящего приказа на официальном интернет-ресурсе Министерства образования и науки Республики Казахстан.

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-министра образования и науки Балыкбаева Т.О.

      5. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Министр


образования и науки


Республики Казахстан

А. Саринжипов


  Утверждены приказом
Министра образования и науки
Республики Казахстан
от 27 марта 2015 года № 139

Правила разработки, апробации и внедрения образовательных программ, реализуемых в режиме эксперимента в организациях образования

      Сноска. Правила в редакции приказа Министра образования и науки РК от 07.02.2019 № 61 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила разработки, апробации и внедрения образовательных программ, реализуемых в режиме эксперимента в организациях образования (далее - Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 92) статьи 5 Закона Республики Казахстан "Об образовании" и определяют порядок разработки, апробации и внедрения образовательных программ, реализуемых в режиме эксперимента в организациях образования.

      Действие настоящих Правил распространяется на организации образования независимо от ведомственной подчиненности и форм собственности.

      Сноска. Пункт 1 с изменением, внесенным приказом Министра просвещения РК от 07.08.2023 № 248 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      2. Основные понятие, используемые в настоящих Правилах:

      1) экспериментальная площадка – организация образования, реализующая образовательные программы в режиме эксперимента для апробации новых педагогических технологий и нового содержания образования;

      3. Экспериментальные площадки создаются в дошкольных организациях, организациях среднего, технического и профессионального, послесреднего образования (далее – организации образования), а также в организациях образования, подведомственных Министерству просвещения Республики Казахстан, Министерству культуры и спорта Республики Казахстан, Министерству обороны Республики Казахстан (далее – государственные органы).

      Сноска. Пункт 3 - в редакции приказа Министра просвещения РК от 07.08.2023 № 248 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 2. Порядок разработки, апробации и внедрения образовательных программ, реализуемых в режиме эксперимента в организациях образования

      4. Организации образования разрабатывают экспериментальные образовательные программы с учетом основных положений государственных общеобязательных стандартов дошкольного воспитания и обучения, начального, основного среднего и общего среднего, технического и профессионального, послесреднего образования, утвержденных приказом Министра просвещения Республики Казахстан от 3 августа 2022 года № 348 (зарегистрирован в Реестре нормативных правовых актов под № 29031).

      Сноска. Пункт 4 - в редакции приказа Министра просвещения РК от 07.08.2023 № 248 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      5. Разработка экспериментальной образовательной программы осуществляется педагогами, учеными, научными и научно-педагогическими сотрудниками.

      Сноска. Пункт 5 в редакции приказа Министра образования и науки РК от 07.04.2020 № 132 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      6. При разработке экспериментальной образовательной программы учитывается:

      1) цель, содержание, организационная структура обучения и воспитания;

      2) формы профессиональной подготовки и переподготовки педагогов и научных-педагогических кадров;

      3) режим функционирования и развития экспериментальной площадки;

      4) система управления экспериментальной площадкой;

      5) актуальность и значимость проблем для обеспечения образовательно-информационного, научного и социокультурного пространства Казахстана;

      6) направленность инновационной деятельности авторов образовательной инициативы на решение задач по обновлению и модернизации содержания образования, развитию и совершенствованию организационной структуры образовательного процесса (организационных форм, методов, приемов и средств обучения и воспитания);

      7) соответствие правовым актам в сфере образования.

      Сноска. Пункт 6 с изменением, внесенным приказом Министра образования и науки РК от 07.04.2020 № 132 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      7. Для согласования разработанная экспериментальная образовательная программа получает одобрение учебно-методического объединения или педагогического совета соответствующей организации образования, на базе которой планируется ее реализация.

      8. Для принятия решения об апробации и внедрении экспериментальных образовательных программ организации образования предоставляют в экспертные группы, созданные при управлениях образования областей, городов Астаны, Алматы и Шымкент, а организации образования, подведомственные государственным органам, в экспертные группы, созданные в государственном органе, следующие документы:

      1) письменную заявку о планируемом внедрении экспериментальной образовательной программы с указанием наименования и местонахождения (юридический, фактический адреса, контактные телефоны) организации образования, на базе которой планируется проведение эксперимента;

      2) краткое резюме экспериментальной образовательной программы, научное обоснование ее социальной значимости для развития системы образования;

      3) предварительные расчеты по кадровому, экономическому, материально-техническому и научному обеспечению эксперимента;

      4) выписку из Протокола педагогического совета или учебно-методического объединения организаций образования;

      5) экспериментальную образовательную программу.

      9. Решение об апробации и внедрении экспериментальных образовательных программ принимает экспертная группа, созданная при управлениях образования областей, городов Астаны, Алматы и Шымкент или государственных органах.

      10. В состав экспертных групп входят представители организаций образования, региональных палат предпринимателей (для организаций технического и профессионального образования) и местных исполнительных органов.

      11. Решение об апробации экспериментальной образовательной программы на базе организации образования оформляется протоколом экспертной группы.

      12. На основании протокола экспертной группы издается приказ руководителя управления образования областей, городов Астана, Алматы и Шымкент об апробации и внедрении экспериментальной образовательной программы.

      Для организаций образования, подведомственных государственным органам, приказ об апробации и внедрении экспериментальной образовательной программ издается государственными органами на основании протокола экспертной группы.

      13. Решение об отказе организации образования на реализацию экспериментальных образовательных программ принимается в следующих случаях:

      1) отсутствия соответствующей лицензии на образовательную деятельность (кроме дошкольных организаций);

      2) получения отрицательного заключения по итогам государственного контроля в сфере образования (приостановление действия лицензии, наложение административного штрафа на юридическое и (или) должностное лицо, отзыв лицензии).