Тақырыптық және қарсы тексерулер тағайындау мен хронометраждық зерттеп-қарауды жүргізу туралы шешім шығару қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 15 ақпандағы № 197 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2018 жылғы 2 наурызда № 16479 болып тіркелді.

      "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық кодексі) 142-бабы 5-тармағына, 143-бабының 2-тармағына және 144-бабының 2-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Қаржы министрінің 24.03.2022 № 305 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған Тақырыптық және қарсы тексерулер тағайындау мен хронометраждық зерттеп-қарауды жүргізу туралы шешім шығару қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитеті (А.М. Теңгебаев) заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрық мемлекеттік тіркелген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде оның қазақ және орыс тілдеріндегі қағаз және электрондық түрдегі көшірмелерін ресми жариялау және Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне енгізу үшін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жолдануын;

      3) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің интернет-ресурсында орналастырылуын;

      4) осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде осы тармақтың 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Заң қызметі департаментіне ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Қаржы министрі
Б. Сұлтанов

  Қазақстан Республикасы
Қаржы министрінің
2018 жылғы 15 ақпандағы
№ 197 бұйрығымен
бекітілген

Тақырыптық және қарсы тексерулер тағайындау мен хронометраждық зерттеп-қарауды жүргізу туралы шешім шығару қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Тақырыптық және қарсы тексерулер тағайындау мен хронометраждық зерттеп-тексеруді жүргізу туралы шешім шығару қағидалары (бұдан әрі - Қағидалар) тақырыптық және қарсы тексерулер тағайындау мен хронометраждық зерттеп-тексеруді жүргізу туралы шешім шығару тәртібін айқындайды.

      2. "Пирамида" талдамалық есебі салық төлеуші (салық агенті) ұсынған қосылған құн салығы бойынша салықтық есептілікті және ақпараттық жүйелерінің мәліметтерін зерделеу және талдау негізінде мемлекеттік кірістер органдары жүзеге асыратын бақылаудың нәтижелері болып табылады.

2-тарау. Тақырыптық тексерулерді тағайындау тәртібі

      3. Салық төлеушінің тіркеу деректерінде көрсетілген тұрғылықты жері бойынша мемлекеттік кірістер органының шешімі негізінде және (немесе) салық салынатын объектінің және (немесе) салық салуға байланысты объектінің орналасқан жері бойынша тақырыптық тексерулер мынадай:

      1) мемлекеттік кірістер органдарында тіркеу есебіне қою;

      2) бақылау-касса машиналарының немесе үш құрамдасты интеграцияланған жүйенің болуы;

      3) төлем карточкаларын пайдалана отырып, төлемдерді жүзеге асыруға арналған жабдықтың (құрылғының) болуы;

      4) тауарларды Қазақстан Республикасының аумағынан Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің аумағына әкету кезінде Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шарттарды іске асыру үшін қабылданған Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінде көзделген құжаттардың болуы және тауарлардың құжаттарда көрсетілген мәліметтерге сәйкес келуі;

      5) мынадай:

      "Тауарларға арналған ілеспе жүкқұжаттарды ресімдеу жөніндегі міндет қолданылатын тауарлар тізбесін, сондай-ақ Ресімдеу және олардың құжат айналымы қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің Бірінші орынбасары – Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2019 жылғы 26 желтоқсандағы № 1424 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 19784 болып тіркелген) бекітілген тауарларды Қазақстан Республикасының аумағы арқылы, оның ішінде Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттер арасында халықаралық автомобиль тасымалдарымен жүзеге асырылатын алып өту, өткізу және (немесе) тиеп-жөнелту кезінде;

      тауарларды Еуразиялық экономикалық одаққа мүше болып табылмайтын мемлекеттердің және Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің аумағынан Қазақстан Республикасының аумағына әкелген кезде;

      тауарларды Қазақстан Республикасының аумағынан Еуразиялық экономикалық одаққа мүше болып табылмайтын мемлекеттердің және Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің аумағына әкеткен кезде тауарларға ілеспе жүкқұжаттардың болуы және тауарлар атауының, санының (көлемінің) тауарларға ілеспе жүкқұжаттарда көрсетілген мәліметтерге сәйкес келуі;

      6) сәйкестендіру құрылғыларының және есепке алу-бақылау маркаларының болуы және төлнұсқалығы, лицензияның болуы;

      7) автокөлік құралдарын көліктік бақылау немесе жол полициясы бекеттерінде тексеру кезінде импортталатын тауарларға тауар-көлік жүкқұжаттарының болуы және тауар атауларының тауар-көлік жүкқұжаттарда көрсетілген мәліметтерге сәйкес келуі;

      8) бақылау-касса машиналарын қолдану тәртібін сақтау;

      9) Қазақстан Республикасының рұқсаттар және хабарламалар туралы заңнамасын және акцизделетін тауарлардың жекелеген түрлерін өндіру, сақтау және өткізу шарттарын сақтау;

      10) касса бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы мемлекеттік кірістер органы шығарған өкімді орындау;

      11) электрондық нысанда шот-фактураларды жазып беру тәртібін сақтау;

      12) Қазақстан Республикасының Дүниежүзілік сауда ұйымына қосылуына байланысты кедендік баждардың төмендетілген мөлшерлемелері қолданылатын тауарлар тізбесіне енгізілген тауарлар қалдықтарының болуын растау мәселелері бойынша тағайындалады.

      Ескерту. 3-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Қаржы министрінің 14.04.2021 № 338 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); өзгеріс енгізілді – ҚР Қаржы министрінің 24.03.2022 № 305 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрықтарымен.

      4. Осы Қағидалардың 3-тармағында көрсетілген салықтық тексерулерді тағайындау бойынша мемлекеттік кірістер органының шешімі осы Қағидалардың қосымшасында келтіргеніне сәйкес Мемлекеттік кірістер органы тақырыптық тексерулер тағайындау және хронометраждық зерттеп-тексеруді жүргізу туралы шешім шығару үшін өлшемшарттарды (бұдан әрі - Өлшемшарттар) ескере отырып, Қазақстан Республикасының салық заңнамасын бұзу туралы куәландыратын фактілер мен мән-жайлар болған кезде шығарылады.

3-тарау. Қарсы тексерулерді тағайындау тәртібі

      5. Қарсы салықтық тексерулерді мемлекеттік кірістер органдары "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" (Салық кодексі) Қазақстан Республикасы Кодексінің (бұдан әрі – Салық кодексі) 143-бабына сәйкес тағайындайды.

      Ескерту. 5-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Қаржы министрінің 24.03.2022 № 305 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      6. Қарсы тексеруді мемлекеттік кірістер органы кешенді немесе тақырыптық тексеру жүргізіп отырған салық төлеушімен (салық агентімен) операцияларды жүзеге асырған тұлғаларға көрсетілген тұлғалардан осындай операциялар, фактіні растау және көрсетілген салық төлеушіні (салық агентін) тексеру барысында туындайтын мәселелер бойынша операциялардың мазмұны туралы қосымша ақпарат алу мақсатында мемлекеттік кірістер органы тағайындайды.

      Тексерілетін салық төлеушінің (салық агентінің) жеткізушілері мен сатып алушыларын (бұдан әрі – контрагенттерді) қарсы тексеру тағайындалғанға дейін салықтық тексеруді жүзеге асыратын мемлекеттік кірістер органының лауазымды адамы:

      1) контрагенттермен өзара есеп айырысу бойынша бухгалтерлік есеп деректерімен "Пирамида" талдамалық есебіне (бұдан әрі – "Пирамида" есебі) талдау жүргізуі;

      2) салық есептілігінде өзара есеп айырысуды көрсетпеу фактілері анықталған контрагенттердің тізбесін айқындауы;

      3) мыналардың:

      тексерілетін кезеңдегі контрагенттерді камералдық бақылау;

      қосылған құн салығы (бұдан әрі – ҚҚС) бойынша ұсынылған салық есептілігі нысандарының нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар бойынша "Пирамида" есебіне талдау жүргізуі қажет.

      7. Осы Қағидалардың 8-тармағымен басқа қарастырылмаса, қарсы тексерулер жүргізуге сұрау салулар мынадай жеткізушілермен (салық төлеушілермен):

      электр және (немесе) жылу энергиясын, суды, газды, байланыс қызметтерiн (егер тізбеленгендер тауар болып табылмайтын жағдайда) жеткізуді жүзеге асыратын;

      салық мониторингіне жататын;

      Салық кодексінің 91-бабында айқындалған тәртіппен әрекетсіз деп танылған;

      соттың заңды күшіне енген үкiмi немесе қаулысы негізінде жалған кәсіпорындар деп танылған;

      заңды күшіне енген сот шешімі негізінде тіркелуі (қайта тіркелуі) жарамсыз деп танылған;

      Қазақстан Республикасы қосылған құн салығын төлеушілер болып табылмайтын және қызметтерін филиал, өкілдік арқылы жүзеге асырмайтын жұмыстарды (қызметтерді) орындаған бейрезиденттермен;

      тек қана электронды түрде шот-фактураларды жазғандармен өзара есеп айырысу бойынша қалыптастырылмайды.

      Осы Қағидалардың 8-тармағымен басқа қарастырылмаса, Қағидалардың осы тармағында көрсетілген салық төлеушілер қарсы тексеруге жатпайды.

      8. Қарсы тексеру тағайындау және қарсы тексеру жүргізу туралы мемлекеттік кірістер органына сұрау салу жіберу үшін мемлекеттік кірістер органдары, оның ішінде мынадай:

      тауарлардың (жұмыстардың, қызметтердің) мәмілелері бойынша тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді), мүлікті өткізуден алынған пайданы кіріс есебіне жатқызбау;

      Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген талаптарды бұза отырып (оның ішінде жеке кәсіпкерлік субъектілеріне жататын заңды тұлғаларды қоспағанда, жол берілген түзетулермен, тазартулармен, бұлыңғыр, анық емес қойылған қолдармен, ұйымдардың мөрлерімен, мөртабандарымен), жазбаша нысанда шарт жасаспастан тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) сатып алу немесе тауарларды тиеп-жөнелту, жұмыстарды орындау, қызметтерді көрсету;

      өзара талаптарды өтеуді есепке жатқызуларды, талап құқықтарын беру жөніндегі операцияларды, тауар алмасу және ақшасыз операциялардың нәтижелерінің бухгалтерлік есепте болуы не оларды көрсетпеу;

      ақысын төлеу қолма-қол ақшамен жүргізілген азаматтық-құқықтық мәмілелер бойынша тауарларды, жұмыстарды, қызметтерді сатып алу;

      салық салынатын айналым мөлшерін түзету және қосылған құн салығының есебіне жатқызу сомасына түзетулер жүргізілген қосымша шот-фактуралар ұсыну;

      шығыстарды корпоративтік (жеке) табыс салығы бойынша шегерімге және іс жүзінде тауарларды жеткізбей, жұмыстарды орындамай, қызметтерді көрсетпей, салық сомасын қосылған құн салығының есебіне жатқызу мақсатында мәмілелер жасасу;

      тауардың қосылған құнын ұлғайту, тиісінше, есепке жатқызуға жатқызылған ҚҚС сомасының есептелген салық сомасынан асып түсуін өсіру мақсатында мәмілелер жасасу;

      басшысына (құрылтайшысына) қатысты Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің 216-бабында көзделген құқық бұзушылықтар бойынша Сотқа дейінгі тергеудің бірыңғай тізілімінде қылмыстық іс тіркелген тікелей жеткізушімен өзара есеп айырысулар бойынша ҚҚС сомаларын есепке жатқызу;

      мемлекеттік органдардан, оның ішінде құқық қорғау органдарынан салық төлеуден жалтару белгілері мен фактілері туралы ақпарат алу;

      Салық кодексімен белгіленген тәртіпте жанама әдісінің негізінде салық салу объектілерін және салық салумен байланыс объектілерін анықтау жағдайларын да қарайды.

      Ескерту. 8-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Премьер-Министрінің Бірінші орынбасары – ҚР Қаржы министрінің 12.11.2019 № 1249 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      9. Қарсы тексерулерді жүргізуге сұрау салулар мен осы сұрау салуларға жауаптар, сондай-ақ жеткізушілері салықтық мониторингке жататын ҚҚС төлеушілердің қайтаруға қойған ҚҚС сомаларының дұрыстығын растау бойынша сұрау салулар Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Мемлекеттік кірістер комитетінің ақпараттық жүйесі арқылы қалыптастырылады, орындалады және жіберіледі.

4-тарау. Хронометраждық зерттеп-қарауды тағайындау тәртібі

      10. Мемлекеттік кірістер органы хронометраждық зерттеп-тексеруді жүргізу туралы шешімді салық төлеушінің тіркеу деректерінде көрсетілген орналасқан жері бойынша және (немесе) салық салу объектiсiнің және (немесе) салық салуға байланысты объектiнің орналасқан жері бойынша шығарады.

      11. Хронометраждық зерттеп-тексеруді тағайындау бойынша мемлекеттік кірістер органының шешімі Өлшемшарттарды ескере отырып, Қазақстан Республикасының салық заңнамасын бұзу туралы куәландыратын фактілер мен мән-жайлар болған кезде шығарылады.

  Тақырыптық және қарсы
тексерулер тағайындау мен
хронометраждық зерттеп-
тексеруді жүргізу туралы шешім
шығару қағидаларына қосымша

Мемлекеттік кірістер органы тақырыптық тексерулер тағайындау және хронометраждық зерттеп-тексеруді жүргізу туралы шешім шығару үшін өлшемшарттар

      Мемлекеттік кірістер органы осы бұйрықпен бекітілген Тақырыптық және қарсы тексерулер тағайындау мен хронометраждық зерттеп-тексеруді жүргізу туралы шешім шығару қағидаларының (бұдан әрі - Қағидалар) 3 және 10-тармақтарында көрсетілген шешімдерді шығаруы үшін мынадай өлшемшарттардың бірінің:

      1. Хронометраждық зерттеп-тексерулер үшін (жүргізілген талдау деректері бойынша):

      1) салық жүктемесінің төмен коэффициенті (бұдан әрі – СЖК) (орташа салалықтан төмен), сондай-ақ салық есептілігінің деректері бойынша еңбекақысы ең аз жалдамалы қызметкерлердің саны (қызмет саласына қарай);

      2) камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы хабарламаны орындамау;

      3) салық есептілігін, оның ішінде іс жүзінде кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру кезінде нөлдік көрсеткіштермен ұсыну;

      4) салық төлеушінің қызметі туралы әртүрлі ақпарат көздерінен алынған, Қазақстан Республикасының салық заңнамасын бұзу туралы куәландыратын мәліметтердің болуы;

      5) қосылған құн салығы бойынша үнемі дебеттік сальдосы бар, СЖК төмен (орташа салалықтан төмен), жалдамалы қызметкерлері жоқ, сондай-ақ залалдары бар салық төлеушілер бойынша;

      6) салықтарды төлеуден жалтару мақсатында патент және (немесе) жеңілдетілген декларация негізінде арнайы салық режимін қолданатын біреуін бірнеше кәсіпкерлік субъектілеріне бөлшектеу жолымен құрылған бір объектіде салық төлеушілердің кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыруы бойынша мәліметтердің болуы;

      7) салық төлеушінің (салық агентінің) сауда-сатып алу қызметін жүзеге асыру кезінде салық кезеңдері үшін дәйекті түрде ұсынған салық есептіліктерінде бірдей табыс сомаларын көрсетуі;

      8) жалпы пайдаланымдағы телекоммуникация желілері арқылы мемлекеттік кірістер органдарына ақшалай есеп айырысулар туралы мәліметтердің жедел режимде берілуін қамтамасыз ететін бақылау-кассалық машиналарды бір жұмыс күні ішінде пайдалануының төмен мерзімділігі туралы мәліметтердің болуы;

      2. Осы Қағидаларының 3-тармағында көрсетілген мәселелер бойынша тақырыптық тексерулер үшін:

      1) шағымдар, оның ішінде әлеуметтік желілер мен бейнехостингтерде, мобильдік құрылғылардың қосымшалары (Whatsap, Facebook, Wіpon және басқалар) арқылы, сондай-ақ электрондық шағым кітабы арқылы;

      2) заңды және жеке тұлғалардың шағымдары бойынша бұдан бұрын жүргізілген салықтық тексерулер анықтаған бұзушылықтардың жойылмауы;

      3) әртүрлі ақпарат көздерінен алынған мәліметтер бойынша кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру кезінде мемлекеттік кірістер органдарында тиісті тіркеу есебінің болмауы;

      4) фискалдық жады бар бақылау-кассалық машиналарының (бұдан әрі – ФЖ бар БКМ) немесе үш құрамдасты интеграцияланған жүйенің болмауы, сондай-ақ әртүрлі ақпарат көздерінен алынған мәліметтер бойынша ФЖ бар БКМ-ді немесе үш құрамдасты интеграцияланған жүйені оның мемлекеттік кірістер органдарында тіркелген жері бойынша пайдаланбау туралы мәліметтердің болуы;

      5) әртүрлі ақпарат көздерінен алынған мәліметтер бойынша төлем карточкасын пайдалана отырып, төлемдерді жүзеге асыруға арналған жабдықтың (құрылғының) болмауы (салық төлеуші осындай жабдықты (құрылғыны) орнатуға міндетті болған кезде);

      6) есепке алу-бақылау маркалары және сәйкестендіру құрылғыларының болмауы, сондай-ақ әртүрлі ақпарат көздерінен алынған мәліметтер бойынша олардың сәйкес келмеуі;

      7) тауарларға ілеспе жүкқұжаттардың болмауы және олардың сәйкес болмауы, сондай-ақ әртүрлі ақпарат көздерінен алынған мәліметтер бойынша лицензияның болмауы;

      8) импортталатын тауарларға тауар-көлік жүкқұжаттарының болмауы, сондай-ақ әртүрлі ақпарат көздерінен алынған мәліметтер бойынша олардың сәйкес болмауы;

      9) ФЖ бар БКМ қолдану сақталмауы жөнінде Қазақстан Республикасының салық заңнамасын бұзу туралы куәландыратын мәліметтер;

      10) "Салық кодексінің 47-тарауында белгіленген мерзімдерді бұза отырып, жазылған электрондық нысандағы шот-фактура;

      11) касса арқылы шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы өкімнің қолданылуы кезеңінде салық төлеушінің контрагенттермен өзара есеп айырысуды жүзеге асыру фактілері бойынша касса арқылы шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы мемлекеттік кірістер органдарының талаптарын бұзушылықтар туралы куәландыратын мән-жайлардың анықталуы;

      12) тауарларға ілеспе жүкқұжаттардың болмауы, сондай-ақ тауарлар атауының, санының (көлемінің) тауарларға ілеспе жүкқұжаттарда көрсетілген мәліметтерге сәйкес келуі;

      13) мемлекеттік кірістер органы тақырыптық тексерулер тағайындауы және хронометраждық зерттеп-тексеруді жүргізу туралы шешім шығаруы үшін осы Өлшемшарттардың 1-тармағының 7) және 8) тармақшаларында көрсетілген мәліметтердің болуы ескеріледі.

      Ескерту. 2-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Қаржы министрінің 14.04.2021 № 338 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); өзгеріс енгізілді – ҚР Қаржы министрінің 24.03.2022 № 305 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрықтарымен.
     

Об утверждении Правил назначения тематических и встречных проверок и вынесения решения о проведении хронометражного обследования

Приказ Министра финансов Республики Казахстан от 15 февраля 2018 года № 197. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 2 марта 2018 года № 16479.

      В соответствии с пунктом 5 статьи 142, пунктом 2 статьи 143 и пунктом 2 статьи 144 Кодекса Республики Казахстан "О налогах и других обязательных платежах в бюджет" (Налоговый кодекс) ПРИКАЗЫВАЮ:

      Сноска. Преамбула - в редакции приказа Министра финансов РК от 24.03.2022 № 305 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Утвердить прилагаемые Правила назначения тематических и встречных проверок и вынесения решения о проведении хронометражного обследования.

      2. Комитету государственных доходов Министерства финансов Республики Казахстан (Тенгебаев А.М.) в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа направление его копии в бумажном и электронном виде на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации" Министерства юстиции Республики Казахстан для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства финансов Республики Казахстан;

      4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Департамент юридической службы Министерства финансов Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) настоящего пункта.

      3. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр финансов
Республики Казахстан
Б. Султанов

  Утверждены
приказом Министра финансов
Республики Казахстан
от 15 февраля 2018 года № 197

Правила назначения тематических и встречных проверок и вынесения решения о проведении хронометражного обследования

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила назначения тематических и встречных проверок и вынесения решения о проведении хронометражного обследования (далее – Правила) определяют порядок назначения тематических и встречных проверок, а также вынесения решения о проведении хронометражного обследования.

      2. Аналитическим отчетом "Пирамида" является результат контроля, осуществляемого органами государственных доходов на основе изучения и анализа представленной налогоплательщиком (налоговым агентом) налоговой отчетности по налогу на добавленную стоимость и (или) сведений информационных систем.

Глава 2. Порядок назначения тематических проверок

      3. На основании решения органа государственных доходов по месту нахождения, указанному в регистрационных данных налогоплательщика, и (или) по месту нахождения объекта налогообложения и (или) объекта, связанного с налогообложением, назначаются тематические проверки по следующим вопросам:

      1) постановки на регистрационный учет в органах государственных доходов;

      2) наличия контрольно-кассовых машин или трехкомпонентной интегрированной системы;

      3) наличия оборудования (устройства), предназначенного для осуществления платежей с использованием платежных карточек;

      4) наличия документов, предусмотренных нормативными правовыми актами Республики Казахстан, принятыми в реализацию международных договоров, ратифицированных Республикой Казахстан, при вывозе товаров с территории Республики Казахстан на территорию государств-членов Евразийского экономического союза и соответствия товаров сведениям, указанным в документах;

      5) наличия сопроводительных накладных на товары утвержденным приказом Первого заместителя Премьер-Министра Республики Казахстан – Министра финансов Республики Казахстан от 26 декабря 2019 года № 1424 "Об утверждении Перечня товаров, на которые распространяется обязанность по оформлению сопроводительных накладных на товары, а также Правил оформления и их документооборота" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 19784) и соответствия наименования, количества (объема) товаров сведениям, указанным в сопроводительных накладных на товары:

      при перемещении, реализации и (или) отгрузке товаров по территории Республики Казахстан, в том числе осуществляемых международными автомобильными перевозками между государствами-членами Евразийского экономического союза;

      при ввозе товаров на территорию Республики Казахстан с территории государств, не являющихся членами Евразийского экономического союза, и государств-членов Евразийского экономического союза;

      при вывозе товаров с территории Республики Казахстан на территорию государств, не являющихся членами Евразийского экономического союза, и государств-членов Евразийского экономического союза;

      6) наличия и подлинности средств идентификации и учетно-контрольных марок, наличия лицензии;

      7) наличия товарно-транспортных накладных на импортируемые товары и соответствия наименования товаров сведениям, указанным в товарно-транспортных накладных, при проверке автотранспортных средств на постах транспортного контроля или дорожной полиции;

      8) соблюдения порядка применения контрольно-кассовых машин;

      9) соблюдения законодательства Республики Казахстан о разрешениях и уведомлениях и условий производства, хранения и реализации отдельных видов подакцизных товаров;

      10) исполнения распоряжения, вынесенного органом государственных доходов, о приостановлении расходных операций по кассе;

      11) соблюдения порядка выписки счетов-фактур в электронной форме;

      12) подтверждения наличия остатков товаров, включенных в перечень товаров, к которым применяются пониженные ставки таможенных пошлин в связи с присоединением Республики Казахстан к Всемирной торговой организации.

      Сноска. Пункт 3 – в редакции приказа Министра финансов РК от 14.04.2021 № 338 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования); с изменением, внесенным приказом Министра финансов РК от 24.03.2022 № 305 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      4. Решение органа государственных доходов по назначению налоговых проверок, указанных в пункте 3 настоящих Правил, выносится с учетом Критериев для вынесения решения органа государственных доходов о назначении тематических проверок и проведении хронометражного обследования, приведенных в приложении к настоящим Правилам (далее- Критерии), при наличии фактов и обстоятельств, свидетельствующих о нарушении налогового законодательства Республики Казахстан.

Глава 3. Порядок назначения встречных проверок

      5. Встречные налоговые проверки назначаются органами государственных доходов в соответствии со статьей 143 Кодекса Республики Казахстан "О налогах и других обязательных платежах в бюджет" (Налоговый кодекс) (далее – Налоговый кодекс).

      Сноска. Пункт 5 - в редакции приказа Министра финансов РК от 24.03.2022 № 305 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      6. Встречная проверка назначается органом государственных доходов в отношении лиц, осуществлявших операции с налогоплательщиком (налоговым агентом), в отношении которого органом государственных доходов проводится комплексная или тематическая проверка, с целью получения дополнительной информации о таких операциях, подтверждения факта и содержания операций, по вопросам, возникающим в ходе проверки указанного налогоплательщика (налогового агента).

      До назначения встречной проверки поставщиков и покупателей (далее – контрагентов) проверяемого налогоплательщика (налогового агента), должностному лицу органа государственных доходов, осуществляющему налоговую проверку, необходимо:

      1) провести анализ аналитического отчета "Пирамида" (далее – отчет "Пирамида") с данными бухгалтерского учета по взаиморасчетам с контрагентами;

      2) определить перечень контрагентов, по которым установлены факты не отражения взаиморасчетов в налоговой отчетности;

      3) провести анализ отчета "Пирамида" по нарушениям, выявленным по результатам:

      камерального контроля контрагентов за проверяемый период;

      представленных форм налоговой отчетности по налогу на добавленную стоимость (далее – НДС).

      7. Если иное не установлено пунктом 8 настоящих Правил, запросы на проведение встречных проверок не формируются по взаиморасчетам со следующими поставщиками (налогоплательщиками):

      осуществляющих поставку электрической и (или) тепловой энергии, воды, газа, услуг связи (в случае, если перечисленное не является товаром);

      подлежащих налоговому мониторингу;

      признанных бездействующими в порядке, определенном статьей 91 Налогового кодекса;

      признанных лжепредприятиями на основании вступившего в законную силу приговора или постановления суда;

      регистрация (перерегистрация), которых признана недействительной на основании вступившего в законную силу решения суда;

      нерезидентов, выполнявших работы (услуги), не являющихся плательщиками НДС в Республике Казахстан и не осуществляющих деятельность через филиал, представительство;

      осуществляющих выписку счетов - фактур исключительно в электронной форме.

      Встречной проверке не подлежат налогоплательщики, указанные в настоящем пункте Правил, если иное не установлено пунктом 8 настоящих Правил.

      8. Для назначения встречной проверки или направления запроса в орган государственных доходов о проведении встречной проверки, органы государственных доходов, в том числе рассматривают следующие случаи:

      неоприходование полученных по сделкам товаров (работ, услуг), выручки от реализации товаров (работ, услуг), имущества;

      приобретение товаров (работ, услуг) или отгрузка товаров, выполнение работ, оказание услуг по документам, оформленным с нарушением требований, установленных законодательством Республики Казахстан (в том числе с допущенными исправлениями, подчистками, расплывчатыми, нечеткими подписями, штампами, печатями организаций, за исключением юридических лиц, относящихся к субъектам частного предпринимательства), без заключения договоров в письменной форме;

      наличие либо неотражение в бухгалтерском учете зачетов погашения взаимных требований, операций по уступке прав требований, результатов товарообменных и безденежных операций;

      приобретение товаров, работ, услуг по гражданско-правовой сделке, оплата которых произведена за наличный расчет;

      представление дополнительных счетов-фактур, по которым производилась корректировка размера облагаемого оборота и (или) корректировка суммы НДС, относимого в зачет;

      заключение сделок с целью отнесения расходов на вычеты по корпоративному (индивидуальному) подоходному налогу и в зачет сумм налога на добавленную стоимость без фактической поставки товаров, выполнения работ, оказания услуг;

      заключение сделок с целью увеличения добавленной стоимости товара, соответственно, наращивания превышения суммы НДС, относимого в зачет, над суммой начисленного налога;

      отнесение в зачет сумм НДС по взаиморасчетам с непосредственным поставщиком, в отношении руководителя (учредителя) которого в Едином реестре досудебного расследования зарегистрировано уголовное дело по правонарушению, предусмотренному статьей 216 Уголовного кодекса Республика Казахстан;

      получение информации от государственных органов, в том числе от правоохранительных органов о признаках и фактах уклонения от уплаты налогов;

      определение объектов налогообложения и (или) объектов, связанных с налогообложением, на основе косвенных методов в порядке, установленных Налоговым кодексом.

      Сноска. Пункт 8 в редакции приказа Первого заместителя Премьер-Министра РК – Министра финансов РК от 12.11.2019 № 1249 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      9. Запросы на проведение встречных проверок и ответы на данные запросы, а также по подтверждению достоверности сумм НДС, предъявленных к возврату плательщиками НДС, поставщики которых подлежат налоговому мониторингу, формируются, исполняются и направляются посредством информационной системы Комитета государственных доходов Министерства финансов Республики Казахстан.

Глава 4. Порядок вынесения решения о проведении хронометражного обследования

      10. Решение о проведении хронометражного обследования выносится органом государственных доходов по месту нахождения, указанному в регистрационных данных налогоплательщика, и (или) по месту нахождения объекта налогообложения и (или) объекта, связанного с налогообложением.

      11. Решение органа государственных доходов по назначению хронометражного обследования выносится с учетом Критериев при наличии фактов и обстоятельств, свидетельствующих о нарушении налогового законодательства Республики Казахстан.

  Приложение
к Правилам назначения
тематических и встречных
проверок и вынесения решения
о проведении хронометражного
обследования

Критерии для вынесения решения органа государственных доходов о назначении тематических проверок и проведении хронометражного обследования

      Для вынесения решений органа государственных доходов, указанных в пунктах 3 и 10 настоящих Правил назначения тематических и встречных проверок и вынесения решения о проведении хронометражного обследования (далее – Правила), учитывается наличие одного из следующих критериев:

      1. Для хронометражных обследований (по данным проведенного анализа):

      1) низкий коэффициент налоговой нагрузки (далее – КНН) (ниже среднеотраслевого);

      2) неисполнение уведомлений об устранении нарушений, выявленных по результатам камерального контроля;

      3) предоставление налоговой отчетности с нулевыми показателями, в том числе при фактическом осуществлении предпринимательской деятельности;

      4) наличие сведений, полученных из различных источников информации о деятельности налогоплательщика, свидетельствующих о нарушении налогового законодательства Республики Казахстан;

      5) по налогоплательщикам, у которых постоянно имеется дебетовое сальдо по налогу на добавленную стоимость, низкий КНН (ниже среднеотраслевого), а также имеются убытки;

      6) наличие сведений по осуществлению предпринимательской деятельности налогоплательщиков на одном объекте, созданные путем дробления одного на несколько субъектов предпринимательства, которые применяют специальные налоговые режимы на основе патента и (или) упрощенной декларации в целях уклонения от уплаты налогов;

      7) отражения налогоплательщиком (налоговым агентом) одинаковых сумм доходов в налоговых отчетностях, представлявших последовательно за налоговые периоды при осуществлении торгово-закупочной деятельности;

      8) наличие сведений о низкой периодичности использования в течение одного рабочего дня контрольно-кассовой машины, обеспечивающей передачу сведений о денежных расчетах в оперативном режиме в органы государственных доходов по сетям телекоммуникаций общего пользования.

      2. Для тематических проверок по вопросам, указанным в пункте 3 настоящих Правил:

      1) жалобы, в том числе в социальных сетях и видеохостингах, через приложения для мобильных устройств (Whatsap, Facebook, Wipon и другие), а также посредством электронной книги жалоб;

      2) неустранение нарушений, выявленных ранее проведенными налоговыми проверками по жалобам юридических и физических лиц;

      3) отсутствие соответствующего регистрационного учета в органах государственных доходов при осуществлении предпринимательской деятельности по сведениям, полученным из различных источников информации;

      4) отсутствие контрольно-кассовой машины с фискальной памятью (далее – ККМ с ФП) или трехкомпонентной интегрированной системы, а также наличие сведений об использовании ККМ с ФП или трехкомпонентной интегрированной системы не по месту его регистрации в органах государственных доходов по сведениям, полученным из различных источников информации;

      5) отсутствие оборудования (устройства), предназначенного для осуществления платежей с использованием платежной карточки (при обязанности налогоплательщиком устанавливать такое оборудование (устройство)) по сведениям, полученным из различных источников информации;

      6) отсутствие учетно-контрольных марок и средств идентификации, а также их несоответствие по сведениям, полученным из различных источников информации;

      7) отсутствие сопроводительных накладных на товары и их несоответствие, а также отсутствие лицензии по сведениям, полученным из различных источников информации;

      8) отсутствие товарно-транспортных накладных на импортируемые товары, а также их несоответствие по сведениям, полученным из различных источников информации;

      9) сведения, свидетельствующие о нарушении налогового законодательства Республики Казахстан по несоблюдению применения ККМ с ФП;

      10) счет-фактура в электронной форме выписана с нарушением сроков, установленных главой 47 Налогового кодекса;

      11) выявление обстоятельств, свидетельствующих о нарушениях требований органов государственных доходов о приостановлении расходных операций по кассе, по фактам осуществления налогоплательщиком взаиморасчетов с контрагентами, в период действия распоряжения о приостановлении расходных операций по кассе;

      12) отсутствие сопроводительных накладных на товары, а также их несоответствие наименованиям, количеству (объему) товаров сведениям, указанным в сопроводительных накладных на товары;

      13) сведения, указанные в подпунктах 7) и 8) пункта 1 настоящих Критериев для вынесения решения органа государственных доходов о назначении тематических проверок и проведении хронометражного обследования.

      Сноска. Пункт 2 – в редакции приказа Министра финансов РК от 14.04.2021 № 338 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования); с изменением, внесенным приказом Министра финансов РК от 24.03.2022 № 305 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).