Ішінара салықтық тексеру жүргізу кезінде тексерілетін субъектілерді (объектілерді) іріктеу үшін тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 20 ақпандағы № 251 және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің м.а. 2018 жылғы 24 ақпандағы № 74 бірлескен бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2018 жылғы 12 наурызда № 16547 болып тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 28 қарашадағы № 1030 және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2018 жылғы 28 қарашадағы № 86 бірлескен бұйрығымен

      Ескерту. Күші жойылды – ҚР Қаржы министрінің 28.11.2018 № 1030 және ҚР Ұлттық экономика министрінің 28.11.2018 № 86 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бірлескен бұйрығымен.

      2015 жылғы 29 қазандағы Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 141-бабының 3-тармағын және "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" 2017 жылғы 25 желтоқсандағы Қазақстан Республикасы Кодексінің (Салық кодексі) 137-бабына сәйкес БҰЙЫРАМЫЗ:

      1. Қоса беріліп отырған ішінара салықтық тексеру жүргізу кезінде тексерілетін субъектілерді (объектілерді) іріктеу үшін тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары бекітілсін.

      2. "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің түсуін, сондай-ақ бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорына міндетті зейнетақы жарналарының, міндетті кәсіптік зейнетақы жарналарының және Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорына әлеуметтік аударымдардың толық және уақтылы аударылуын мемлекеттік бақылау саласындағы тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 25 желтоқсандағы № 687 және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің міндетін атқарушының 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 840 бірлескен бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 12983 болып тіркелген, "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде 2016 жылғы 17 ақпанда жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігіннің Мемлекеттік кірістер комитеті (А.М. Теңгебаев) заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бірлескен бұйрықтың Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бірлескен бұйрықты мемлекеттік тіркеген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде оның мемлекеттік және орыс тілдеріндегі қағаз және электрондық түрдегі көшірмелерін Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне ресми жариялау және енгізу үшін "Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберілуін;

      3) осы бірлескен бұйрықтың Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің интернет-ресурсында орналастырылуын қамтамасыз етсін;

      4) осы бірлескен бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде осы тармақтың 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Заң қызметі департаментіне ұсынуды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бірлескен бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Қаржы министрі
Б. Сұлтанов ________________
      Қазақстан Республикасының
Ұлттық экономика министрінің
міндетін атқарушы
Р. Даленов __________________

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Бас прокуратурасының

      Құқықтық статистика және арнайы

      есепке алу жөніндегі

      комитетінің төрағасы

      Б. Мусин __________________

      2018 жылғы 26 ақпан

  Қазақстан Республикасы
Қаржы министрінің
2018 жылғы 20 ақпандағы
№ 251 және
Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің міндетін атқарушынің
2018 жылғы 24 ақпандағы
№ 74 бірлескен бұйрығымен бекітілген

Ішінара салықтық тексеру жүргізу кезінде тексерілетін субъектілерді (объектілерді) іріктеу үшін тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары

      1. Осы ішінара салықтық тексеру жүргізу кезінде тексерілетін субъектілерді (объектілерді) іріктеу үшін тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары (бұдан әрі – Өлшемшарттар) Қазақстан Республикасының салық заңнамасын сақтау мәселелері бойынша ішінара тексеру жүргізу үшін салық төлеушілерді іріктеу мақсатында салық төлеушілерді тәуекел дәрежесіне жатқызу үшін әзірленді.

      2. Осы Өлшемшарттарда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) салықтық тәуекел – салық төлеушінің (салық агентінің) мемлекетке нұқсан келтіруі мүмкін, салық міндеттемесін орындамау және (немесе) толық орындамау ықтималдығы;

      2) тәуекел дәрежесін бағалаудың объективті өлшемшарттары – белгілі бір қызмет саласында тәуекел дәрежесіне байланысты және жеке тексерілетін субъектіге (объектіге) тікелей байланысты емес тексерілетін субъектілерді (объектілерді) іріктеу үшін пайдаланылатын тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары;

      3) тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті өлшемшарттары – нақты тексерілетін субъектінің (объектінің) қызмет нәтижелеріне байланысты тексерілетін субъектілерді (объектілерді) іріктеу үшін пайдаланылатын тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары;

      4) тәуекелдерді бағалау жүйесі – тексерулерді тағайындау мақсатында мемлекеттік кірістер органы жүргізетін іс-шаралар кешені;

      5) тексерілетін субъектілер – салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердi төлеушiлер болып табылатын жеке және заңды тұлғалар және (немесе) заңды тұлғалардың құрылымдық бөлімшелері.

      3. Осы Өлшемшарттарда ішінара тексерулер үшін тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары объективті өлшемшарттарды қолданбай субъективті өлшемшарттар арқылы қалыптастырылады.

      4. Тәуекел дәрежесін бағалау үшін мынадай ақпарат көздері пайдаланады:

      1) тексерілетін субъект, оның ішінде автоматтандырылған жүйелер арқылы ұсынатын есептілік пен мәлiметтердің мониторинг нәтижелерi;

      2) алдыңғы тексерулердiң нәтижелері;

      3) бақылаудың өзге де нысандарының нәтижелері;

      4) уәкiлеттi органдар мен ұйымдар табыс ететін мәлiметтердi талдау нәтижелерi.

      5. Тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті өлшемшарттары:

      1) Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде №_______ болып тіркелген "Салық органдарында дара кәсіпкерлер ретінде тіркелмеген және жеке практикамен айналыспайтын жеке тұлғаларды қоспағанда, салық төлеушінің (салық агентінің) салықтық жүктемесінің коэффициентін есептеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 20 ақпандағы № 253 бұйрығынына сәйкес айқындалған салық жүктемесiнiң коэффициенті (тиісті кезең үшін орта салалық мәнінен төмен);

      2) жалған кәсіпорындармен, әрекетсіз салық төлеушілермен және олардың тіркелуін сот жарамсыз деп таныған салық төлеушілермен операцияларды, сондай-ақ сот оларды жасау іс жүзінде жұмыстарды орындаусыз, қызметтерді көрсетусіз, тауарларды тиеп жөнелтусіз жүзеге асырылған деп таныған мәмілелерді жүзеге асыру;

      3) 0,98 артық түзетуге дейінгі жылдық жиынтық табыс сомасына шегерімдер сомасының арақатынас коэффициенті.

      Осы өлшемшартты есептеу түзетуге дейінгі жылдық жиынтық табысы 30 000-еселенген айлық есептік көрсеткішке тең сомадан асатын салық төлеушілер бойынша жүзеге асырылады;

      4) салық мiндеттемесiнiң орындалу мәселелері бойынша салықтардың жекелеген түрлерi бойынша кешенді және (немесе) тақырыптық тексерулерде қамтылмаған, төрт жыл және одан ұзақ уақыттағы кезең.

      Осы өлшемшартты есептеу Салық кодексінің 722-бабына сәйкес салық салу жүзеге асырылатын салық төлеушiлер бойынша жүзеге асырылады;

      5) корпоративтік табыс салық және қосылған құн салығы бойынша қосымша салық есептілігін салық кезеңі аяқталған күннен бастап он екі ай өткеннен кейін шегерімдер сомасының ұлғаюымен және есепке жатқызылатын қосылған құн салығының сомасын көрсете отырып, ұсыну;

      6) корпоративтік табыс салығы бойынша салық есептілігін нөлдік көрсеткіштермен табыс ету, бұл ретте сыртқы экономикалық қызметті жүзеге асыру және (немесе) мемлекеттік сатып алуларға қатысу;

      7) камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы орындалмаған хабарламалардың болуы.

      6. Талдау мен бағалау кезінде нақты тексерілетін субъектіге (объектіге) қатысты бұрын ескерілген және пайдаланылған субъективті өлшемшарттардың деректері қолданылмайды.

      7. Өлшемшарттарды есептеу жарты жылдықтың соңғы айында жылына екі рет жүзеге асырылады.

      8. Ықтимал тәуекел мен проблеманың маңыздылығына, бұзушылықтардың бірлі-жарымды және жүйелілігіне, ақпараттың әрбір дереккөзі бойынша бұрын қабылданған шешімдерді талдауларға байланысты, дифференциалдық көрсеткіш және өлшемшарттың маңыздылығына байланысты коэффициент берілетін субъективті өлшемшарттар айқындалады.

      Коэффициент есептеу үшін әрбір өлшемшарттың 1-ден 5-ке дейін басымдық беріледі.

      Коэффициентті есептеу:

      К = ПК1/(ПК1 +…+ ПКn)

      мұнда,

      К– коэффициент;

      К1, …, Кn – өлшемшарт 1, …, өлшемшарт n;

      П – өлшемшарт басымдығы;

      ПК1,…,ПКn – 1–өлшемшарт басымдығы, ..., n– өлшемшарт басымдығы;

      n – өлшемшарттар саны;

      Тексерілетін объектінің тәуекел дәрежесінің жалпы көрсеткіші (SR) 0-ден 100-ге дейінгі шкала бойынша есептеледі және көрсеткіштерді қосу жолымен мынадай формула бойынша айқындалады:

      SР = BK*Кa+… BK*Кn

      мұнда:

      SR – тәуекел дәрежесінің жалпы көрсеткіші;

      BK – 10-нан –100-ге дейінгі өлшемшарт бойынша дифференциалдық көрсеткіш;

      Ка – № a іске қосылған өлшемшарт коэффициенті;

      Kn – № n іске қосылған өлшемшарт коэффициенті;

      n – іске қосылған өлшемшарттардың саны.

      9. Тексерілетін субъектінің тәуекел дәрежесінің жалпы көрсеткіші осы Өлшемшарттардың 5-тармағында көрсетілген тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары және құпия (қызметтік) ақпараттарға жататын тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары бойынша есептеледі.

      10. Тәуекел дәрежесінің көрсеткіштері бойынша тексерілетін субъектілер (объектілер) жатқызылады:

      1) жоғары тәуекел дәрежесіне – тәуекел дәрежесі 25-тен 100-ді қоса алғанға дейінгі көрсеткіш кезінде және оған қатысты ішінара тексеру жүргізіледі;

      2) жоғары тәуекел дәрежесіне жатқызылмаған – тәуекел дәрежесі 0-ден 25-ке дейінгі көрсеткіш кезінде және оған қатысты ішінара тексеру жүргізілмейді.

      Ішінара тексерулер тәуекел дәрежесінің неғұрлым жоғары көрсеткішімен тексерілетін субъектілердің (объектілердің) басымдығының және тексерулерді жүзеге асыратын мемлекеттік кірістер органдарының құрылымдық бөлімшелерінің лауазымдық тұлғаларының штат санының негізінде әрбір тәуекел бойынша жоғары дәрежеге жатқызылған салық төлеушілерге қатысты тексерулер тағайындалады.

      11. Ішінара тексеруге жататын салық төлеушілердің тізімі жартыжылдыққа қалыптастырылады.

      12. Салықтөлеуші бойынша ішінара тексеру жүргізудің еселігі тәуекелдер дәрежесін бағалау өлшемшарттары бойынша алынған мәліметтерді талдау және бағалау нәтижелері бойынша айқындалады және жылына бір реттен артық болмау керек.

Об утверждении критериев оценки степени риска для отбора проверяемых субъектов (объектов) при проведении выборочной налоговой проверки

Совместный приказ Министра финансов Республики Казахстан от 20 февраля 2018 года № 251 и и.о. Министра национальной экономики Республики Казахстан от 24 февраля 2018 года № 74. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 12 марта 2018 года № 16547. Утратил силу совместным приказом Министра финансов Республики Казахстан от 28 ноября 2018 года № 1030 и Министра национальной экономики Республики Казахстан от 28 ноября 2018 года № 86 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования)

      Сноска. Утратил силу совместным приказом Министра финансов РК от 28.11.2018 № 1030 и Министра национальной экономики РК от 28.11.2018 № 86 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с пунктом 3 статьи 141 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан от 29 октября 2015 года и статьей 137 Кодекса Республики Казахстан от 25 декабря 2017 года "О налогах и других обязательных платежах в бюджет" (Налоговый кодекс) ПРИКАЗЫВАЕМ:

      1. Утвердить прилагаемые критерии оценки степени риска для отбора проверяемых субъектов (объектов) при проведении выборочной налоговой проверки.

      2. Признать утратившим силу совместный приказ Министра финансов Республики Казахстан от 25 декабря 2015 года № 687 и исполняющего обязанности Министра национальной экономики Республики Казахстан от 31 декабря 2015 года № 840 "Об утверждении критериев оценки степени риска в сфере государственного контроля за поступлением налогов и других обязательных платежей в бюджет, а также полнотой и своевременным перечислением обязательных пенсионных взносов, обязательных профессиональных пенсионных взносов в единый накопительный пенсионный фонд и социальных отчислений в Государственный фонд социального страхования" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 12983, опубликован 17 февраля 2016 года в информационно-правовой системе "Әділет").

      3. Комитету государственных доходов Министерства финансов Республики Казахстан (Тенгебаев А.М.) в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего совместного приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего совместного приказа направление его копии в бумажном и электронном виде на государственном и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации" Министерства юстиции Республики Казахстан для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      3) размещение настоящего совместного приказа на интернет-ресурсе Министерства финансов Республики Казахстан;

      4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего совместного приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Департамент юридической службы Министерства финансов Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) настоящего пункта.

      4. Настоящий совместный приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Министр финансов
Республики Казахстан
Б. Султанов _____________________

 
Исполняющий обязанности Министра
национальной экономики

Республики Казахстан

Р. Даленов ______________________

 

      "СОГЛАСОВАН"

      Председатель Комитета по правовой
статистике и специальным учетам
Генеральной прокуратуры
Республики Казахстан
_____________________ Б. Мусин
26 февраля 2018 года

  Утверждены
совместным приказом
Министра финансов
Республики Казахстан
от 20 февраля 2018 года № 251
и исполняющего обязанности
Министра национальной
экономики
Республики Казахстан
от 24 февраля 2018 года № 74

Критерии оценки степени риска для отбора проверяемых субъектов (объектов) при проведении выборочной налоговой проверки

      1. Настоящие критерии оценки степени риска для отбора проверяемых субъектов (объектов) при проведении выборочной налоговой проверки (далее – Критерии) разработаны для отнесения налогоплательщиков к степени риска с целью отбора налогоплательщиков для проведения выборочных проверок по вопросам соблюдения налогового законодательства Республики Казахстан.

      2. В настоящих Критериях используются следующие понятия:

      1) налоговый риск – вероятность неисполнения и (или) неполного исполнения налогового обязательства налогоплательщиком (налоговым агентом), которые могут нанести ущерб государству;

      2) объективные критерии оценки степени риска – критерии оценки степени риска, используемые для отбора проверяемых субъектов (объектов) в зависимости от степени риска в определенной сфере деятельности и не зависящие непосредственно от отдельного проверяемого субъекта (объекта);

      3) субъективные критерии оценки степени риска – критерии оценки степени риска, используемые для отбора проверяемых субъектов (объектов) в зависимости от результатов деятельности конкретного проверяемого субъекта (объекта);

      4) система оценки рисков – комплекс мероприятий, проводимый органом государственных доходов, с целью назначения проверок;

      5) проверяемые субъекты – физические и юридические лица и (или) структурные подразделения юридических лиц, являющиеся плательщиками налогов и других обязательных платежей в бюджет.

      3. Критерии оценки степени рисков для выборочных проверок в настоящих Критериях формируются посредством субъективных критериев без применения объективных критериев.

      4. Для оценки степени рисков используются следующие источники информации:

      1) результаты мониторинга отчетности и сведений, представляемых проверяемым субъектом, в том числе посредством автоматизированных систем;

      2) результаты предыдущих проверок;

      3) результаты иных форм контроля;

      4) результаты анализа сведений, представляемых уполномоченными органами и организациями.

      5. Субъективные критерии оценки степени рисков:

      1) коэффициент налоговой нагрузки, определяемый в соответствии с приказом Министра финансов Республики Казахстан от 20 февраля 2018 года № 253 "Об утверждении Правил расчета коэффициента налоговой нагрузки налогоплательщика (налогового агента), за исключением физических лиц, не зарегистрированных в налоговых органах в качестве индивидуальных предпринимателей и не занимающихся частной практикой", зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № _______ (ниже среднеотраслевого значения за соответствующий период);

      2) осуществление операций с лжепредприятиями, бездействующими налогоплательщиками и с налогоплательщиками, регистрации которых судами признаны недействительными, а также сделок, совершение которых признано судом осуществленными без фактического выполнения работ, оказания услуг, отгрузки товаров;

      3) коэффициент соотношения суммы вычетов к сумме совокупного годового дохода до корректировки более 0,98.

      Расчет данного критерия осуществляется по налогоплательщикам, совокупный годовой доход до корректировки которых превышает сумму, равную 30 000-кратному месячному расчетному показателю;

      4) период, не охваченный комплексной и (или) тематической проверкой по вопросам исполнения налогового обязательства по отдельным видам налогов равен четырем годам и более.

      Расчет данного критерия осуществляется по налогоплательщикам, налогообложение которых осуществляется в соответствии со статьей 722 Налогового кодекса;

      5) представление дополнительной налоговой отчетности по корпоративному подоходному налогу и налогу на добавленную стоимость по истечении двенадцати месяцев со дня окончания налогового периода с увеличением суммы вычетов и с отражением суммы налога на добавленную стоимость, относимого в зачет;

      6) представление налоговой отчетности по корпоративному подоходному налогу с нулевыми показателями, при этом осуществление внешнеэкономической деятельности и (или) участие в государственных закупках;

      7) наличие неисполненных уведомлений по устранению нарушений, выявленных по результатам камерального контроля.

      6. При анализе и оценке не применяются данные субъективных критериев, ранее учтенных и использованных в отношении конкретного проверяемого субъекта (объекта).

      7. Расчет критериев осуществляется два раза в год, в последний месяц полугодия.

      8. В зависимости от возможного риска и значимости проблемы, единичности или системности нарушения, анализа принятых ранее решений по каждому источнику информации, определяются субъективные критерии, которым присваивается дифференцированный показатель и коэффициент в зависимости от важности критерия.

      Для расчета коэффициента каждому критерию присваивается приоритет от 1 до 5.

      Расчет коэффициента:

      К = ПК1/(ПК1 +…+ ПКn)

      где:

      К-коэффициент;

      К1, …, Кn – критерий 1, …, критерий n;

      П – приоритет критерия;

      ПК1,…, ПКn – приоритет критерия 1,…, приоритет критерия n;

      n – количество критериев;

      Общий показатель степени риска проверяемого субъекта (SР) рассчитывается по шкале от 0 до 100 и определяется путем суммирования показателей по следующей формуле:

      SР = BK*Кa+… BK*Кn

      где:

      SР – общий показатель степени риска;

      BК – дифференцированный показатель по критерию от 10 до 100;

      Кa– коэффициент сработавшего критерия № a;

      Кn– коэффициент сработавшего критерия № n;

      n – количество сработавших критериев.

      9. Общий показатель степени риска проверяемого субъекта рассчитывается по критериям оценки степени риска, указанным в пункте 5 настоящих Критериев и критериев оценки степени риска, относящимся к конфиденциальной (служебной) информации.

      10. По показателям степени риска проверяемый субъект (объект) относится:

      1) к высокой степени риска – при показателе степени риска от 25 до 100 включительно и в отношении него проводится выборочная проверка;

      2) не отнесенной к высокой степени риска – при показателе степени риска от 0 до 25 и в отношении него не проводится выборочная проверка.

      Выборочные проверки назначаются в отношении налогоплательщиков, отнесенных к высокой степени по каждому риску, исходя из приоритетности проверяемых субъектов (объектов) с наибольшим показателем степени риска и штатной численности должностных лиц структурных подразделений органов государственных доходов, осуществляющих проверки.

      11. Списки налогоплательщиков, подлежащих выборочной проверке, формируются на полугодие.

      12. Кратность проведения выборочной проверки по налогоплательщику определяется по результатам проводимого анализа и оценки получаемых сведений по критериям оценки степени рисков и не должна превышать одного раза в год.