Авиациялық қауіпсіздік бойынша инспекциялық тексерудің үлгі бағдарламасын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің м.а. 2020 жылғы 3 қарашадағы № 588 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2020 жылғы 5 қарашада № 21597 болып тіркелді.

      Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 22 сәуірдегі № 436 қбп қаулысымен бекітілген Авиациялық қауіпсіздіктің сақталуы сапасына бақылау жүргізу қағидаларының 9-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Авиациялық қауіпсіздік бойынша инспекциялық тексерудің үлгі бағдарламасы бекітілсін.

      2. "Авиациялық қауіпсіздікті инспекциялық тексерудің үлгі бағдарламасын бекіту туралы" Қазақстан Республикасының Көлік және коммуникация министрінің міндетін атқарушының 2010 жылғы 29 қыркүйектегі № 438 бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізіліміне № 6568 болып тіркелген, 2010 жылғы 9 қарашадағы № 461- 468 (26311) "Егемен Қазақстан" газетінде жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің Азаматтық авиация комитеті:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Индустрия және инфрақұрылымдық даму вице-министріне жүктелсін.

      5. Осы бұйрық оның алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Индустрия және инфрақұрылымдық даму
Министрінің міндетін атқарушы
К. Ускенбаев

  Қазақстан Республикасы
Индустрия және
инфрақұрылымдық
даму Министрінің
міндетін атқарушының
2020 жылғы 3 қарашасы
№ 588 бұйрығымен
бекітілген

Авиациялық қауіпсіздікті бойынша инспекциялық тексерудің үлгі бағдарламасы

      Ескерту. Бағдарламаға өзгеріс енгізілді - ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің м.а. 15.02.2023 № 98 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

Р/с №

Бағдарлама бойынша позиция нөмірлері және тексерілетін элементтер

Сәйкестікті бағалау (+/-)

Сәйкессіздік позициясы нөмірі

Әуежайлар үшін
1.

Әуежайлар үшін авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз етуді ұйымдастыру мыналарды қамтиды:

1)

авиациялық қауіпсіздік қызметінің бекітілген ұйымдастырушылық құрылымы мен штат кестесі;



2)

АҚҚ туралы ережені;



3)

АА саласындағы уәкілетті ұйыммен, АҚ бойынша ведомствоаралық әуежай комиссиясымен келісілген және әуежайдың бірінші басшысы бекіткен АҚ бағдарламасын;



4)

АА саласындағы уәкілетті ұйыммен келісілген және әуежайдың бірінші басшысы бекіткен АҚ бойынша даярлау және қайта даярлау бағдарламасын;



5)

оның техникалық, өндірістік және қаржылық қамтамасыз етілуін;



6)

АҚҚ-ның әуежай қызметтерімен және Қазақстан Республикасының басқа да органдарымен өзара іс-қимыл жасау технологиясы;



7)

авиациялық қауіпсіздік қызметінің қызмет аясы (орындалатын міндеттері);



8)

авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз ететін әуежай басшылығы құрамының тізімі;



9)

ТЖ туындаған кезде ТЖ реттеу бойынша іс-қимылдар жоспарына сәйкес шешім қабылдайтын лауазымды тұлғаны тағайындау бойынша өкімдік құжаттың;



10)

авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз етумен тікелей байланысты АҚҚ персоналы лауазымдарының, мамандықтарының және мамандандырылулардың бекітілген тізбесі;



11)

АҚҚ мамандарының лауазымдық нұсқаулықтары;



12)

авиациялық қауіпсіздіктің әр түріне (бағытына) қатысты аттестаттауға және (немесе) сертификаттауға жататын АҚҚ мамандары санаттары;



13)

АҚҚ бөлімшелерінің сертификатталған (дербес жұмысқа рұқсаты бар) мамандармен жинақталуы;



14)

АҚҚ персоналын авиациялық қауіпсіздік шараларын қамтамасыз ету жөніндегі жұмысқа жіберу тәртібі (оқыту, тағылымдамадан өту, куәліктерді, рұқсат қағаздарын және (немесе) сертификаттарды ресімдеу);



15)

азаматтық авиацияның оқу орындарында (шарттар немесе бір жолғы өтінім негізінде) немесе меншікті оқу базасында оқытуды көздейтін АҚҚ персоналын дайындауды ұйымдастыру және қамтамасыз етуін (дайындау, қайта оқыту және біліктілігін арттыру жоспарларының болуы және орындалуы);



16)

даярлау бағдарламалары (сабақтары) мазмұнының және оқу базасы (белгіленген талаптарға сәйкес сыныптардың техникалық жабдықталуы) сәйкестігі;



17)

АҚҚ орналастыру және АҚ бойынша технологиялық рәсімдерді жүзеге асыруға арналған өндірістік ғимараттар мен үй-жайлардың болуы және оларды күтіп ұстау (техникалық құралдармен, байланыс құралдарымен, автокөлікпен);



18)

қару-жарақты, оқ-дәріні және арнайы құралдарды сақтауға арналған арнайы үй-жайдың болуы;



19

қарудың, оқ-дәрiлердiң және АҚҚ арнайы құралдарының болуын, жай-күйiн және қозғалысын есепке алу мен есептілік жүргізу. Осы есепке алуды жүргiзу үшiн жауапты тұлғаларды тағайындау;



20)

әуежайдың басшылық құрамы мен АҚҚ персоналының қызметтік үй-жайлармен (кабинеттермен, талдау бөлмелерімен) және тұрмыстық мақсатта қолданылатын үй-жайлармен (демалу және тамақ ішу бөлмелерімен, киім шешетін орындармен, арнайы киімдерді құрғататын бөлмелермен) қамтамасыз етілуі;



21)

АҚ қамтамасыз ету жөніндегі басшылық, нормативтік және ақпараттық құжаттамамен қамтамасыз етілу;



22)

құжаттаманы есепке алу, пайдалану және сақтау, келіп түскен өзгерістер мен толықтыруларды енгізу және оларды орындаушыларға жеткізу;



23)

Әуежайдың бөлімшелері персоналының АҚ қамтамасыз ету жөніндегі басшылық, нормативтік және ақпараттық құжаттаманы зерделеу тәртібі;



24)

АҚ қамтамасыз ету жөніндегі басшылық құжаттардың толықтығы мен сапасы;



25)

жолаушыларға, ӘК экипаждарының мүшелеріне, авиаперсоналға, қол жүгіне, багажға, жүкке, почтаға және борттық қорларға тексеру жүргізу технологиясын;



26)

өткізу және объектішілік режим жөніндегі нұсқаулықты;



27)

АҚ бойынша қабылданған шаралардың орындалуын бақылау жүйесін, тұрақты ішкі тексерулерді жүргізілуін;



28)

қауіпсіздік шараларының орындалуына бақылау жүргізу кезеңділігі;



29)

АҚ қамтамасыз ету бойынша өткізілетін іс-шаралардың жеткіліктілігі мен тиімділігін талдау және бағалау жүргізу;



30)

болуы мүмкін заңсыз араласу актілерінен қорғау мақсатында азаматтық авиация объектілерінің (орындарының) осалдығын анықтау бойынша әрекет;



31)

АҚ бойынша бекітілген құжаттарды түзету;



32)

жүргізілетін бақылауды есепке алу бойынша құжаттаманың жүргізу, осындай бақылауды жүргізу және есепке алу үшін тұлғаларды тағайындау;



33)

АҚ бойынша хабарлау және байланыс жүйесі;



34)

АҚ бойынша сенімділік (сынау) және әзірленген тексеру жоспарлары;



35)

АҚ жөніндегі есепке алу мен есептіліктің жай-күйі;



36)

тиісті мемлекеттік басқару органдарына белгіленген есептілік пен заңсыз араласу актілері, авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз етуде анықталған кемшіліктер туралы ақпаратты, сондай-ақ АҚ жай-күйінің мәселелері бойынша басқа да ақпаратты ұсыну тәртібін және уақтылығын сақтау;



37)

АҚҚ сертификатталған жабдықпен қамтамасыз етілуі;



38)

нысанды киімді бақылауды қамтамасыз ету (қорғау шаралары, беру және алу тәртібі).



39)

ақпараттық қауіпсіздікті қорғауды қамтамасыз ету бойынша шаралар.



2.

Авиакәсіпорынның ғимараттары мен жердегі құралдарының қауіпсіздігін қамтамасыз ету мыналарды қамтиды:

1)

әуежай аумағын (бақыланатын аймақтарды) және авиатехниканы, бағыттағыш және глиссадалық радиомаяктардың жұмыс секторларының аймақтарын, ӘҚҚ объектілерін, әуеайлақтың радио және жарықтехникалық жабдықтарын, ЖЖМ қоймалары мен коммерциялық қоймаларды қоса алғанда, онда орналасқан объектілердің күзетілуін ұйымдастыру және қамтамасыз ету;



2)

шектеулі кіру аймақтары (бақыланатын аймақтар) мен олардың шекараларын, соның ішінде әуежай объектілері аумағының шегінен тыс шекараларды белгілеу;



3)

объектілердің орналасуы мен бақыланатын аймақтары (шектеулі кіру аймағы) шекаралары көрсетілген әуежай аумағы сызбасының болуы;



4)

бақыланатын аймақтарды күзетудің жай-күйі (қоршаулардың бар болуы, жүйесі мен жай-күйі, жарықтандыру), аймақтарды күзету үшін жауапкершілікті бөлу;



5)

әуежайдың периметрі бойынша және оның аумағында орналасқан азаматтық авиация объектілері қоршауының, күзет мұнараларының, жарықтандырудың, қалқаншаның, күзетілетін жолдың ескерту аншлагтарының және қоршау бойы қауіпсіздік жолақтарының жай-күйі;



6)

жылжымалы патрульдер және патрульдеу кезеңділігі;



7)

ЖЖМ объектілерінде және коммерциялық қоймаларда қосымша қоршаулар;



8)

ӘК тұрақ орындарын, бөлек орналасқан объектілер мен бақылау-өткізу пункттерінің аумақтарын сыртқы жарықтандырумен жабдықтау;



9)

күзет, бақылау, сигнал беру және байланыстың техникалық құралдарының жай-күйі;



10)

бақыланатын аймақтарға адамдар мен көлік құралдарының кіруін ұйымдастыру және бақылаудың жай-күйі;



11)

БӨП жай-күйі, олардың қақпалармен, шлагбаумдармен, алаңшалармен және қызмет көрсету персоналы мен автокөлікті тексеру үшін техникалық құралдармен жабдықталуы;



12)

рұқсатнамаларды қолдану жүйесін пайдалану, рұқсаттамаларды беруді және рұқсатнамалық режимнің талаптарын орындауды жүзеге асыратын уәкілетті бөлімшенің болуы;



13)

қосалқы БӨП және олардың жабдықталуы;



14)

рұқсатнамалық мен объектішілік режимді жүзеге асыру;



15)

бақыланатын аймақтарға адамдардың кіруін бақылау рәсімі, әуежай аумағына персоналдың, бөгде ұйымдардан келушілердің, көліктің кіруі мен өтуінің белгіленген тәртібі (рұқсатнамалардың әр алуан түрлерін беру, пайдалану және алып кою тәртібі);



16)

әуежайдың бақыланатын аймақтарында адамдар мен көлік құралдарының болуы мен жүруін бақылауды ұйымдастыру және қамтамасыз ету;



17)

барлық кілттерді және құлыптарды тіркеу жүйесін;



18)

әуежайдың шектеулі рұқсат етілген аймағына ілесусіз кіре алатын барлық персоналдың сауалнамалық деректеріне тексеру жүргізу;



19)

жете тексеру пунктерін "өлі" аймақтар қалдырмай түсіретін бейнебақылау камераларымен жабдықтау.



3.

Әуе кемелерінің (ӘК) қауіпсіздігін қамтамасыз ету мыналарды қамтиды:

1)

ӘК жерде күзетуді ұйымдастыру және жай-күйі;



2)

ӘК күзетін қамтамасыз ету сызбасы;



3)

әк күзет бекеттерінің жай-күйі;



4)

ӘК қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін жауапкершілік;



5)

ӘК техникалық қызмет көрсетуге және күзетуге қабылдау-тапсыру тәртібін ұйымдастыру және сақтау (ӘК күзетуге қабылдау-тапсыру журналын жүргізу);



6)

ӘК аралық әуежайларда техникалық және коммерциялық қызмет көрсету кезінде, оларда авиациялық қауіпсіздік шараларының сақталуын бақылауды ұйымдастыру және қамтамасыз ету;



7)

ӘК тұрақ орындарын жарықтандырудың жай-күйі;



8)

ӘК қол жеткізуді бақылауды ұйымдастыру және қамтамасыз ету;



9)

ӘК-не қызмет көрсетуге рұқсаты бар авиаперсоналда рұқсат етілген аймақтар мен жұмыс ауысымдары көрсетілген рұқсатнамалардың болуы;



10)

ӘК ұшу алдында тексеру жүргізудің ұйымдастырылуы және жай-күйі;



11

ӘК үшін арнайы тұрақ орындарын жарақтандыру және бар болуы;



12)

ӘК арнайы тексеру орындары тізбесі;



13)

пайдаланылатын ӘК үлгілерінің технологиялық карталары мен тексеру сызбалары;



14)

ӘК тексеру топтарын құру туралы бұйрық.



4.

Жолаушылар мен қол жүгін, ӘК экипаж мүшелері мен авиаперсоналды ұшу алдында тексеруді ұйымдастыру мыналарды қамтиды:

1)

жолаушыларды бақылау аймақтары мен тексеру пункттерінің жай-күйі;



2)

тексеру пункттерінің жабдықталуы мен орналасуының белгіленген талаптарға сәйкестігі;



3)

жеке тексеруге арналған кабиналардың (үй-жайлардың) жарақталуы;



4)

тексеру пункттерінің техникалық тексеру құралдарымен жарақталуы;



5)

техникалық тексеру құралдарының жай-күйі және сертификаттық талаптарға сәйкестігі, тексеру жабдығы туралы егжей-тегжейлі деректер;



6)

техникалық тексеру құралдарына қызмет көрсетуді және жөндеуді ұйымдастыру;



7)

тексеру топтарының оқытылған мамандармен жинақталуы;



8)

кәсіби дайындығы мен сертификаттарының болуы;



9)

топ мамандарының қолданылатын техникалық тексеру құралдарының негізгі сипаттамалары мен пайдалану ережелерін білуі;



10)

тексеру топтары мамандарының қызметтік нұсқаулықтары;



11)

жете тексеру бөлімшесі персоналын алмастыру тәртібін ұйымдастыру және сақтау;



12)

рентгендік жабдықтың немесе қолмен тексерудің көмегімен белгілі бір адамның заттарын тексеру барысында табылған тасымалдауға тыйым салынған заттармен жұмыс істеу тәртібін қамтамасыз ететін рәсімдер;



13)

металл іздегіштің сигналдары түскен немесе жолаушыда немесе оның заттарында тасымалдауға тыйым салынған нәрселер мен заттар, оның ішінде алынған заттар табылған кездегі іс-қимыл тәртібін қамтамасыз ететін рәсімдер;



14)

жете тексеру пунктерінде жолаушыларға ӘК-де тасымалдауға тыйым салынған қауіпті заттар мен бұйымдар тізбесінің болуы;



15)

тасымалдауға тыйым салынған қауіпті нәрселермен және заттармен жұмыс істеу тәртібі;



16)

алынған нәрселер мен заттарды кәдеге жарату тәртібі;



17)

металл іздегішті пайдаланумен қатар жолаушыларды жеке таңдап қолмен жете тексеруді ұйымдастыру;



18)

жете тексерілетін жолаушымен бір жынысты қызметкердің қолмен жете тексеруін ұйымдастыру;



19)

қол жүгімен багажды кемінде 10%-ға физикалық жолмен жете тексеру немесе тиісті балама шараларды қолдану;



20)

электр энергиясы өшірілген немесе жете тексеруге арналған жабдық бұзылған жағдайда АҚҚ персоналының іс-қимылы жөніндегі, әуежайдың бірінші басшысы бекіткен нұсқаулықтың болуы және сақталуы;



21)

мүмкіндігі шектеулі жандарды және ілесіп жүретін тұлғаларды жете тексеру бойынша қойылатын талаптар;



22)

қарулы күзетті тексеруге қатысты уағдаластық рәсімдері;



23)

жете тексеруден босатылған кез-келген тұлғаларға қатысты тізімдер мен нұсқаулар;



24)

тексеруден өтпеген жолаушылармен араласып кеткен немесе байланыста болған жағдайда жолаушыларды және олардың қол жүгін ӘК-не отырғызу алдында қайта тексеруді ұйымдастыру және сақтау;



25)

ұшу уақытында жолаушылардан алынған қаруды, оқ-дәрілерді және арнайы құралдарды ӘК бортында тасымалдау тәртібін ұйымдастыру және сақтау жөніндегі нұсқаулықтың болуы және сақталуы;



26)

қауіпті нәрселер мен заттарды тапқан жағдайдағы іс-қимыл жөніндегі нұсқаулар;



27)

жолаушыларды және қол жүгін жете тексеруді жүргізудің бекітілген технологияға сәйкестігі;



28)

арнайы тексеру рәсімдері (қолмен және таңдап тексеру, тексеруден өтуден бас тарту, жеке түрде тексеру);



29)

транзитпен жүретін жолаушыларды жете тексеру;



30)

жете тексеру тәртібі туралы жолаушыларға арналған ақпараттың жай-күйі;



31)

ресми тұлғалар мен делегацияларға арналған залдардың жай-күйі және техникалық тексеру құралдарымен жарақталуы;



32)

жекелеген жолаушылар санаттарына қатысты қабылданатын шаралар (хабарлама туралы талаптар, қауіпсіздікті қамтамасыз ету шаралары мен рәсімдері);



33)

жоғары лауазымды тұлғаларды және дипломаттарды жете тексеру бойынша рәсімдер;



34)

үкіметтік курьерлерді және дипломатиялық вализдерді жете тексеру бойынша рәсімдер;



35)

VІР және ресми делегациялар залдары арқылы өтетін тұлғаларды жете тексеру бойынша рәсімдер;



36)

ӘК бортындағы қауіпсіздік қызметінің қызметкерлерін жете тексеру бойынша рәсімдер;



37)

мүгедектерді жете тексеру бойынша рәсімдер;



38)

күзетудегі немесе әкімшілік бақылаудағы жолаушыларды (жер аударылған тұлғалар, айдаудағы тұтқындар) жете тексеру бойынша рәсімдер;



39)

тексерілген жолаушылар үшін тазартылған аймақтардың жай-күйі;



40)

жолаушыларды ӘК бортына жеткізіп салу және ілесіп жүру тәртібі;



41)

тексеруден өткен және өтпеген адамдардың араласып кетуін болдырмау;



42)

ӘК экипаждарының мүшелері мен әуежайдың, авиакәсіпорынның және пайдаланушының авиаперсоналын тексеруді ұйымдастыру және жай-күйі;



43)

ӘК экипаждарының мүшелері мен авиаперсоналды тексеру технологиясын сақтау;



44)

тексеру нәтижелері бойынша есепке алу мен есептіліктің жай-күйі. Жолаушыларды, багажды, жүкті және борт тағамын (борт қорларын) тексеру карталарының болуы;



45)

ӘК бортында ұшу кезінде жолаушылардан алынған қаруды, оқ-дәрілерді және арнайы құралдарды тасымалдау тәртібін ұйымдастыру және сақтау;



46)

қару мен оқ-дәрілерді экипажға тапсыру технологиясы;



47)

қару мен оқ-дәрілерді қабылдауға және беруге арналған үй-жайлар;



48)

ӘК бортына қару мен оқ-дәрілерді жеткізу шарттары;



49)

ӘК жолаушы салонында қару мен оқ-дәрілерді алып ұшу;



50)

ӘК қол жетпейтін жерлерінде сақталатын қаруды алып ұшу;



5.

Әуежайлар үшән багажды, жүкті, почтаны және борттық қорларды ұшу алдында тексеруді ұйымдастыру төмендегілерді қамтиды:

1)

багаждың, жүктің, почтаның және борттық қорлардың қауіпсіздігін қамтамасыз етуді ұйымдастыру және оның жай-күйі;



2)

багажды қабылдау және күзету;



3)

багажды жете тексеру рәсімдері;



4)

багаждың жолаушыларға тиістілігін анықтау;



5)

тіркелген багажды жете тексеру;



6)

тіркелген трансферттік багажды жете тексеру;



7)

дұрыс өңделмеген багажды сақтау;



8)

багаждың ӘК-не тасымалдануын бақылау;



9)

жүкті, почтаны (бандерольдер, курьерлік жөнелтімдер) және борттық қорларды тексеру рәсімдері;



10)

қауіпсіздік мақсатында бақылау шаралары шарттары;



11)

қауіптілігі жоғары кезеңдегі бақылау шаралары;



12)

борт тағамын және борт қорын қауіпсіздік мақсатында бақылаудың рәсімдері мен шаралары;



13)

багажды, жүкті, почтаны және борттық қорды тексеру пункттерінің жай-күйі және жарақталуы;



14)

багажды, жүкті, почтаны және борттық қорды тексеру технологиясы;



15)

АҚҚ-нің авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз етудің техникалық құралдарымен қамтамасыз етілуі;



16)

жолаушыларды, қол жүгін, багажды, жүкті, почтаны және борттық қорларды тексерудің, сондай-ақ ӘК экипажының мүшелері мен жердегі персоналды тексерудің арнайы техникалық құралдарын пайдалану;



17)

пайдаланылатын техникалық тексеру құралдарының түрлері мен үлгілері;



18)

қолдану учаскелері, ЖЗ табу үшін техникалық құрылғылар мен қызметтік иттерді пайдалану;



19)

инженерлік-техникалық күзет құралдарын пайдалану;



20)

пайдаланылатын инженерлік-техникалық күзет құралдарының түрлері мен үлгілері;



21)

инженерлік-техникалық күзет құралдарын қолдану объектілері;



22)

бақылау пункттерінің болуы және жарақталуы; күзет құралдары іске қосылған кезде шаралар қабылдау рәсімдері;



23)

авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз етудің техникалық құралдарын пайдалану және техникалық қызмет көрсету тәртібі;



24)

шектеулі кіру режимінің және жүк бөлігінде тасымалданатын багажды сұрыптау аймақтарына арналған арнайы рұқсаттамалардың қолданылу тәртібі;



25)

ӘК-нің жүк бөлігінде тасымалданатын багаждың тұтастығы бұзылған жағдайда қайта тексеру бойынша жасалатын іс-әрекеттер;



26)

багажды, сондай-ақ қонуға шығарда күтіп тұрған багажды, егер бұл багаж тиесілі тұлға қонуға келмесе, алып қою және түсіру рәсімдері;



27)

жеткізіп салушысы жоқ жолжүк табылған жағдайда жасалатын әрекеттер рәсімдері;



28)

жүк бөлігінде тасымалданатын багаждың ведомосын жасау туралы талап (тиесілігін тексеру және санкциялау);



29)

тексерілген және тексерілмеген жүкті физикалық жолмен бөлу рәсімдері;



30)

жүкке және пошта жөнелтілімдеріне тікелей рұқсаты бар персоналды жете тексеру рәсімдері және бақылау шаралары;



31)

трансферлік жүкке және пошта жөнелтілімдеріне қолданылатын қауіпсіздік мақсатында бақылау шараларына қатысты рәсімдер;



32)

борттық тағам жеткізетін ұйымдардың қауіпсіздік жөніндегі қызметкерін тағайындау және даярлау рәсімдері;



33)

борттық тағам жеткізетін ұйымдардың өндірістік үй-жайлардың физикалық қауіпсіздігін және кіруді бақылау рәсімдері;



34)

борттық тағам жеткізетін компаниялардың қызметкерлерінің сауалнамалық деректерін тексеру рәсімдері;



35)

борттық тағамдарды жеткізетін компаниялардың борттық тағамдарын және борттық қорларды қабылдау және өңдеу рәсімдері;



36)

борт тағамын және борттық қорларды тексерудің техникалық құралдарымен не АҚҚ қызметкерінің жеткізілген борт тағамын және борттық қорларды қолмен (көзбен шолып) тексеріп қарау және пломбалау рәсімдері;



37)

борттық тағамды мен борттық қорларды тасымалдайтын көлік құралының жүк бөлімшесін пломбалау рәсімдері;



38)

пломбалардың және пломбалардың нөмірлері көрсетілген тиеп-жөнелту жүкқұжатының пайдаланылатын нөмірлерін тіркеу рәсімдері;



39)

пайдаланушының борт тамағы мен буфет-ас үй жабдығының жиынтықтарын ӘК-ге тасымалдау және жеткізу рәсімдері.



6.

Азаматтық авиация қызметіне заңсыз араласу актілеріне байланысты төтенше жағдайларды реттеу жөніндегі шараларды ұйымдастыру және қабылдау төмендегілерді қамтиды:

1)

АҚ жөніндегі әуежай комиссиясының қызмет;



2)

әуежай комиссиясы туралы ережесі;



3)

әуежай комиссиясының құрамы;



4)

әуежай комиссиясының жұмыс жоспары;



5)

азаматтық авиация қызметіне заңсыз араласу актілеріне байланысты төтенше жағдайларды реттеу жөніндегі іс-қимылдардың жоспары;



6)

ТЖ туындаған кезде персоналдың іс-қимылдар жөніндегі нұсқаулықтардың, үзінділердің және жаднамалары (ӘК басып алуға әрекет жасалған, диверсия және жарылғыш құрылғыларды қолдану қаупі болған жағдайларда көзделген іс-қимылдар мен рәсімдер);



7)

"Дабыл" операциясын өткізу жоспары және оның жедел топтарды құру ережелерінің, арнайы мемлекеттік органдардың, ішкі істер, қорғаныс саласындағы уәкілетті органдардың бірлескен бұйрығымен бекітілген және азаматтық авиация саласындағы уәкілетті органмен және Қазақстан Республикасының басқа да мүдделі мемлекеттік органдарымен келісілген терроризмге қарсы операцияны дайындау және өткізу барысындағы олардың іс-қимылдарының толық тізбесінің қағидаларына сәйкестігі;



8)

заңсыз араласу актілеріне ұшыраған ӘК аэронавигациялық қызмет көрсету;



9)

жоғары қауіп кезеңінде немесе аса маңызды рейстер мен бағыттарға қатысты, соның ішінде бопсалаушылық актілері және әуежай қызметкерлерінің іс-қимылдарына араласу кезінде қолдануға жататын авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша арнайы шаралар;



10)

ТЖ реттеу бойынша жедел штабтың жұмысын қамтамасыз ету үшін командалық пункті (арнайы жабдықталған үй-жайдың);



11)

жедел штабтың құрамы мен құрылымдық сызбасы;



12)

хабарлау және байланысу тәртібі (схемасы), байланыс құралдарының болуы, жай-күйі және пайдаланылуы;



13)

командалық пункттің қызметті қамтамасыз ету құралдарымен жарақталуы;



14)

жедел штабты іс-қимылға келтірудің белгіленген тәртібі;



15)

ТЖ реттеуге тартылатын күштер мен құралдардың дайындығы;



16)

күш пен құралдарды үйлестіру, сабақтар, жаттығулар мен оқу-жаттығуларды өткізуді ұйымдастыру мен есепке алу;



17)

өзара қарым-қатынастағы қызметтермен және ұйымдармен (олардың дайындығы мен жаттығуларды өткізу мерзімділігі үшін жауапты орган) авиациялық қауіпсіздік шараларын практикалық жаттықтыру бойынша өткізілетін оқу іс-шаралары.



Авиакомпаниялар үшін
7.

Әуекомпаниялар үшін авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз етуді ұйымдастыру мыналарды қамтиды:

1)

АҚҚ-нің ұйымдастырушылық құрылымын және штат кестесін;



2)

АҚҚ туралы ережені;



3)

АҚ жөніндегі жауапты тұлға;



4)

АА саласындағы уәкілетті ұйыммен келісілген және авиа компаниясының бірінші басшысы бекіткен АҚ бағдарламасын;



5)

АА саласындағы уәкілетті ұйыммен келісілген және авиа компаниясының бірінші басшысы бекіткен АҚ бойынша даярлау және қайта даярлау бағдарламасын;



6)

персонал санаттары бойынша АҚ бойынша даярлау және қайта даярлаудан өткені жөнінде сертификаттардың болуы;



7)

персонал санаттары бойынша АҚ шараларын қамтамасыз ету жұмыстарына рұқсат беру;



8)

АҚ қамтамасыз ету жөніндегі басшының АА ұйымдары объектілерінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету кезінде функцияларды белгілейтін, сондай-ақ қауіпсіздікті қамтамасыз ету ерекшеліктерін регламенттейтін нұсқаулықты білуі;



9)

АҚ қамтамасыз ету жөніндегі қызметкерлердің АА ұйымдары объектілерінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету кезінде функцияларды белгілейтін, сондай-ақ қауіпсіздікті қамтамасыз ету ерекшеліктерін регламенттейтін нұсқаулықты білуі;



10)

дағдарыстық жағдайларда іс-қимылды ұйымдастыруға жауапты персонал санаттары бойынша АҚ даярлау және қайта даярлау;



11)

АҚ оқыту бойынша нұсқаушы-үйлестіруші;



12)

АҚ оқыту жөніндегі нұсқаушы-үйлестірушінің лауазымдық нұсқаулықтары;



13)

Авиа компанияларының персоналын даярлауды және қайта даярлауды қамтамасыз ету. Есепке алу және басқа да құжаттаманы жүргізу, АА саласындағы уәкілетті ұйыммен және оқу орталықтарымен өзара іс-қимыл жасау;



14)

АҚ сапасын бақылау жөніндегі аудитор;



15)

АҚ сапасын бақылау жөніндегі аудитордың лауазымдық нұсқаулығы;



16)

АҚ бойынша ішкі тексерістің бекітілген бағдарламасы;



17)

аудит жүргізу кезеңдігі, олардың нәтижелері (жоспарлар, актілер, анықтамалар, есеп-қисаптар);



18)

АА саласындағы уәкілетті ұйымды ішкі тексерулердің нәтижелері туралы хабардар ету;



19)

Әуежайдың бақыланатын аймағына ілесусіз кіре алатын барлық персоналдың өмірбаяндық (сауалнамалық) деректерін тексеру рәсімдері;



20)

персоналды қайта тексеруді бақылау және жүргізу мерзімділігі;



21)

бақылау және бейнебақылаудың техникалық құралдарын, қару мен оқ-дәрілерді, сондай-ақ АҚ бойынша іс-шараларды жүзеге асыру тәртібін регламенттейтін құжаттаманы орналастыруға және сақтауға арналған қызметтік үй-жайлар.



22)

ақпараттық қауіпсіздікті қорғауды қамтамасыз ету бойынша шаралар.



8.

Авиа компаниялары үшін авиациялық қауіпсіздік қамтамасыз ету бойынша ӘК-ін жабдықтау мыналарды қамтиды:

1)

пилот кабинасын жолаушылар салонынан оқшаулайтын сенімді жабылатын оқ өтпейтін есіктермен және қалқалармен (әк сипатқұжатына қатысты);



2)

пилот кабинасының есіктеріндегі есік алдындағы кеңістікті шолуға және іргелес жолаушылар салонындағы жағдайды бақылауға арналған қарау құрылғысын (ӘК сипатқұжатына қатысты);



3)

экипаждың пилот кабинасы мен бортсеріктер арасындағы арнайы сигнал беру және сөйлесу құрылғыларын (ӘК сипатқұжатына қатысты);



4)

қозғалтқыштарды рұқсатсыз іске қосуды, ӘК рульдеуді және ұшып көтерілуді болдырмайтын айдап әкетуге қарсы құрылғыларын (егер олар ӘК сипатқұжатына қатысты көзделсе);



5)

жолаушылардан ұшу кезінде алынған қару мен оқ-дәрілерді сақтауға арналған арнайы жабылатын жәшіктерді (ӘК нысаналы мақсатына және тасымалдау қызметтеріне қатысты);



6)

ӘК қауіпсіздік жүйелерімен жабдықтау;



7)

Пилот кабинасының есіктерін бұғаттау;



8)

кілем жамылғысында тіліктің болуы;



9)

жасырын сигнал беру жүйесінің болуы және жұмыс қабілеттілігі;



10)

қару мен оқ-дәрілерді тасымалдауға арналған орындарды жабдықтау;



11)

табылған жарылғыш құрылғыны орналастыру үшін ӘК бортындағы қауіптілігі төмен орындарды белгілеу.



9.

Авиа компаниялар үшін ӘК қауіпсіздігі және күзеті мыналарды қамтиды:

1)

борт журналына немесе ӘК-ге қызмет көрсетуге қабылдау-беру журналына қол қоя отырып, ӘК қауіпсіздігі үшін жауапкершілікті қабылдау;



2)

қабылдауды жүргізетін экипаж мүшесінде АА авиаперсоналының қолданыстағы куәлігі мен ұшуға тапсырмасы болған кезде ӘК-ні экипажға беру;



3)

ӘК командирі келгенге дейін ұшуды орындау үшін ӘК қабылдаған экипаж мүшелерінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету, ӘК күзету және рұқсатсыз кіруден қорғау жөнінде шаралар қабылдау;



4)

қауіпсіздікті қамтамасыз ету, ӘК күзету және техникалық жұмыстарды жүргізу кезеңінде ИАҚ өкілінің заңсыз енуінен қорғау бойынша шаралар қабылдау;



5)

қауіпсіздікті қамтамасыз ету, ӘК күзету және техникалық жұмыстарды жүргізу кезеңінде күзетке алынған ӘК-ні қабылдағаннан әуежай (әуеайлақ) АҚҚ өкілінің заңсыз енуінен қорғау бойынша шаралар қабылдау;



6)

әуежайдың (әуеайлақтың) кіру шектелген аймағына өтуге құқық беретін ӘК-ге техникалық қызмет көрсетуге қатысатын авиаперсоналда ашық киілетін, сыртқы киімге бекітілген әуежай рұқсаттамасының болуы;



7)

қызмет көрсету бойынша жұмыстар жүргізілмейтін ӘК кабинасының кіру есіктерін, жүк және авариялық люктерін және желкөздерін жабу, мөрлеу, сондай-ақ басқыштар мен сатыны жинау;



8)

ӘК-де айдап әкетуге қарсы арнайы бекіту құрылғыларын орнату (қажет болған жағдайда);



9)

ӘК-ні қараусыз қалдырмау, сондай-ақ оған қызмет көрсетуге қатысы жоқ адамдарды жібермеу талабы;



10)

ӘК-де жұмыстарды уақытша тоқтату кезінде қозғалтқыштарды іске қосуға және ӘК басқаруға, жылжымалы басқышты, баспалдақты, сатыларды алып тастауға мүмкіндік бермейтін қарастырылған құрылғыларды орнату (қосу), есіктерді, бөліктер қақпақтарын және люктерді жабу;



11)

қауіп деңгейіне (төмен, орташа, жоғары) байланысты қауіпсіздікті қамтамасыз ету мақсатында ӘК-ге тексеру жүргізу;



12)

жолаушылардың отырғызу жеңіне (галереяға) немесе автокөлікке кірер алдындағы отырғызу бағанасында жолаушылардың (оның ішінде транзиттік) қарап тексеруден өткені туралы отырғызу талондарында белгілердің болуын тексеру;



13)

коммерциялық рейстерді орындайтын ӘК қауіпсіздігін қамтамасыз ету мақсатында әк тексеру немесе жете тексеру;



14)

жолаушыларды ӘК бортына отырғызғаннан кейін жолаушы ұшудан бас тартқан немесе авиакомпания жолаушыға тасымалдаудан бас тартқан, сондай-ақ ұшып шығу алдында ӘК бортында бөгде адам табылған жағдайларда қауіпсіздік мақсатында ӘК-ге қайта ұшу алдындағы жете тексеру (тексеру) жүргізу;



15)

авиакомпания мамандарының, ИАҚ өкілдерінің, экипаж мүшелерінің ұшу алдындағы тексеру жүргізу рәсімін;



16)

ӘК-ні ұшуға дайындау бойынша экипаж бен персонал үшін тексеру парақтарының (бақылау тізбесі) болуы және қолданылуы;



17)

айдауылданушы адамдарды тасымалдауды ұйымдастыру тәртібі;



18)

тәртіпсіз жолаушыларға қолданылатын шаралар;



19)

қауіпті жүктерді тасымалдау бойынша рәсімдерді орындау (пайдаланушының мақсатына қатысты арнайы ереже, бағдарлама).



10.

Авиакомпаниялар үшін азаматтық авиация қызметіне заңсыз араласу актілеріне байланысты төтенше жағдайларды реттеу жөніндегі шараларды ұйымдастыру және қабылдау мыналарды қамтиды:

1)

Авиа компанияның АҚ бойынша ведомствоаралық әуежай комиссиясына қатысуы;



2)

әуежайдың АҚҚ-мен бірлесіп "Дабыл" терроризмге қарсы операциясын өткізу жоспары бойынша сабақтар мен жаттығулар өткізу;



3)

ұшу кезінде жолаушылар мен ӘК экипажы мүшелерінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету шараларын қабылдау;



4)

ӘК экипажына төтенше жағдайлардағы іс-қимылдар бойынша жадынамалар;



5)

ұшу кезінде ӘК тексеру жүргізу тәртібі туралы нұсқаулық.



Аэронавигациялық қызметті жеткізетіндер үшін
11.

Аэронавигациялық қызмет көрсетуді жеткізушілер үшін объектілер мен құралдарды қорғау мыналарды қамтиды:

1)

АҚҚ-нің ұйымдастырушылық құрылымын және штат кестесін;



2)

АҚҚ туралы ережені;



3)

АА саласындағы уәкілетті ұйыммен келісілген және аэронавигациялық қызмет жеткізушінің бірінші басшысы бекіткен АҚ бағдарламасын;



4)

АА саласындағы уәкілетті ұйыммен келісілген және аэронавигациялық қызмет жеткізушінің бірінші басшысы бекіткен АҚ бойынша даярлау және қайта даярлау бағдарламасын;



5)

аэронавигациялық қызмет көрсетуді беруші ұйымының АҚ бойынша жауапты тұлғасы;



6)

АҚҚ персоналының мамандықтар және мамандануы, лауазымдық нұсқаулықтарының тізбесі;



7)

АҚҚ мамандарының лауазымдық нұсқаулары;



8)

аэронавигациялық қызмет көрсетуді берушінің объектілерін күзетудің арнайы техникалық құралдары;



9)

заңсыз араласу актілері нәтижесінде аэронавигациялық қызмет көрсету объектілерінің жұмыс қабілетін жоғалтуға байланысты резервтерді пайдалануды, балама қызметтерді ауыстыруды немесе ұсынуды көздейтін ТЖ жағдайына арналған іс-шаралар жоспары;



10)

ақпараттық қауіпсіздікті қорғауды қамтамасыз ету шаралары.



      Аббревиатуралардың толық жазылуы:

      АА - азаматтық авиация;

      АҚҚ - авиациялық қауіпсіздік қызметі;

      АҚ - авиациялық қауіпсіздік;

      ӘҚБ - әуе қозғалысын басқару;

      ЖЖМ - жанар-жағармай материалы;

      ӘК - әуе кемесі;

      БӨП - бақылау-өткізу пункті;

      ТЖ - төтенше жағдай;

      VІР - залы - аса маңызды тұлғаларға арналған зал;

      ЖЗ - жарылғыш заттар;

      ӘКК- әуе кемесінің командирі;

      ИАҚ- инженерлік-авиациялық қызмет;

      (-1) – авиациялық қауіпсіздікке қауіп төндерітен және одан әрі қызметіне кедергі келтіретін сындарлы сәйкессіздіктер;

      (-2) - келісілген мерзімде жойылатын немесе шектеулер енгізілетін шарттарда одан әрі қызметіне кедергі болмайтын сәйкессіздіктер;

      (-3) - одан әрі қызметіне кедергі болмайтын және өндіріс пен сапа жүйесін жетілдіру кезінде жоюға жататын сәйкессіздіктер;

      (*) - осы ұйым үшін міндетті емес;

      (+) – талаптарға сәйкес келеді.

Об утверждении Типовой программы инспекционной проверки по авиационной безопасности

Приказ и.о. Министра индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан от 3 ноября 2020 года № 588. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 5 ноября 2020 года № 21597.

      В соответствии с пунктом 9 Правил проведения контроля качества за соблюдением авиационной безопасности, утвержденных постановлением Правительства Республики Казахстан от 22 апреля 2011 года № 436 дсп, ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемую Типовую программу инспекционной проверки по авиационной безопасности.

      2. Признать утратившим силу приказ исполняющего обязанности Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 29 сентября 2010 года № 438 "Об утверждении Типовой программы инспекционной проверки авиационной безопасности" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 6568, опубликован от 4 ноября 2010 года в газете "Казахстанская правда" № 292 (26353)).

      3. Комитету гражданской авиации Министерства индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан.

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан.

      5. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Исполняющий обязанности
Министра индустрии и инфраструктурного развития
Республики Казахстан
К. Ускенбаев

  Утвержден приказом
Исполняющего обязанности
Министра индустрии и
инфраструктурного развития
Республики Казахстан
от 3 ноября 2020 года № 588

Типовая программа инспекционной проверки по авиационной безопасности

      Сноска. Типовая программа с изменениями, внесенными приказом и.о. Министра индустрии и инфраструктурного развития РК от 15.02.2023 № 98 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

№п/п

Номера позиций по программе и проверяемые элементы

Оценка соответствия(+/-)

Номер позиции несоответствия

Для аэропортов

1.

Организация обеспечения авиационной безопасности для аэропортов включает в себя:

1)

организационную структуру и штатное расписание САБ;



2)

положение о САБ;



3)

программу АБ, согласованную с уполномоченной организацией в сфере ГА, межведомственной аэропортовой комиссией по АБ и утвержденную первым руководителем аэропорта;



4)

программу подготовки и переподготовки по АБ, согласованную с уполномоченной организацией в сфере ГА и утвержденную первым руководителем аэропорта;



5)

техническое, ее производственное и финансовое обеспечение;



6)

технологию взаимодействия САБ со службами аэропорта и другими государственными органами Республики Казахстан;



7)

сферы деятельности САБ (выполняемые задачи);



8)

список руководящего состава аэропорта, обеспечивающий авиационную безопасность;



9)

распорядительный документ по назначению должностных лиц, принимающих решения при возникновении чрезвычайных ситуаций, в соответствии с Планом действий по урегулированию ЧС;



10)

перечень должностей, специальностей и специализаций персонала САБ, непосредственно связанного с обеспечением АБ;



11)

должностные инструкции специалистов САБ;



12)

категории специалистов САБ, подлежащих аттестации и (или) сертификации, применительно к каждому виду (направлению) АБ;



13)

укомплектованность подразделений САБ сертифицированными (имеющими допуск к самостоятельной работе) специалистами;



14)

порядок допуска персонала САБ к работам по обеспечению мер АБ (обучение, стажировка, оформление свидетельств, допусков и/или сертификатов);



15)

организация и обеспечение подготовки персонала САБ (наличие и выполнение планов подготовки, переучивания квалификации), предусматривающее обучение в учебных заведениях гражданской авиации (на основании договоров или разовых заявок) либо на собственной учебной базе;



16)

соответствие содержания программ подготовки (занятий) и оснащенности учебной базы (технического оборудования классов);



17)

содержание производственных зданий и помещений, для размещения САБ и осуществления технологических процедур по АБ (оснащенность техническими средствами, средствами связи, автотранспортом);



18)

специальное помещение для хранения оружий, боеприпасов и спецсредств;



19)

ведение учета и отчетности состояния и движения оружия, боеприпасов и спецсредств САБ, назначение лиц за ведение данного учета;



20)

обеспеченность руководящего состава и персонала САБ аэропорта, служебными помещениями (кабинетами, комнатами разборов) и помещениям и бытового назначения (комнатами отдыха и приема пищи, раздевалками, сушилками спецодежды);



21)

обеспеченность руководящей, нормативной и информационной документацией по обеспечению АБ;



22)

порядок учета, использования и хранения документации, внесения поступающих изменений и дополнений и их доведения до исполнителей;



23)

порядок изучения руководящей, нормативной и информационной документации, по обеспечению АБ персоналом других подразделений аэропорта;



24)

полноту и качество руководящих документов по обеспечению АБ;



25)

технологию производства досмотра пассажиров, членов экипажей ВС, обслуживающего персонала, ручной клади, багажа, грузов, почты и бортовых запасов;



26)

инструкцию по пропускному и внутриобъектовому режиму;



27)

систему контроля за выполнением принятых мер по АБ, проведение регулярных внутренних проверок;



28)

периодичность проведения контроля выполняемых мер безопасности;



29)

проведение анализа и оценки достаточности и эффективности проводимых мероприятий по обеспечению АБ;



30)

деятельность по выявлению уязвимости объектов (мест) ГА, в целях их защиты от возможных актов незаконного вмешательства;



31)

корректировка утвержденных документов по АБ;



32)

ведение документации по учету проводимого контроля, назначение лиц, за проведение и учет такого контроля;



33)

систему оповещения и связи по АБ;



34)

надежность (испытания) и разработанные планы проверки по АБ;



35)

состояние учета и отчетности по АБ;



36)

соблюдение порядка и своевременность представления отчетности и информации об актах незаконного вмешательства, выявленных недостатках в обеспечении АБ, а также другой информации по вопросам состояния АБ в соответствующие государственные органы;



37)

обеспеченность САБ сертифицированным оборудованием;



38)

обеспечение контроля за форменной одеждой(меры защиты, порядок выдачи и изъятия).



39)

меры по обеспечению защиты информационной безопасности.



2.

Обеспечение безопасности сооружений и наземных средств авиапредприятия включает в себя:

1)

организацию и обеспечение охраны территории(контролируемых зон) аэропорта и расположенных на ней объектов, включая авиатехнику, зоны рабочих секторов курсовых и глиссадных радиомаяков, объектов УВД, радио и светотехнического оборудования аэродрома, складов ГСМ и коммерческих складов;



2)

установление зон ограниченного доступа(контролируемых зон) и их границ, в т.ч. за пределами территории объектов аэропорта;



3)

наличие схемы территории аэропорта, с указанием расположения объектов и границ контролируемых зон (зон ограниченного доступа);



4)

состояние охраны контролируемых зон(наличие, система и состояние ограждений, освещение), распределение ответственности за охрану зон;



5)

состояние ограждения по периметру аэропорта и объектов ГА, расположенных на его территории, постовых вышек, освещения, козырька, предупредительных аншлагов патрульной дороги и полос безопасности вдоль ограждения;



6)

подвижных патрулей и периодичность патрулирования;



7)

дополнительные ограждения на объектах ГСМ и на коммерческих складах;



8)

оборудование наружным освещением мест стоянок ВС, территории отдельно расположенных объектов и контрольно-пропускных пунктов;



9)

состояние технических средств охраны, видеонаблюдения, сигнализации и связи;



10)

организацию и состояние контроля доступа лиц и транспортных средств в контролируемые зоны;



11)

состояние КПП, их оборудование воротами, шлагбаумами, площадками и техническими средствами для производства досмотра обслуживающего персонала и автотранспорта;



12)

использование системы пользования пропусков, наличие уполномоченного подразделения осуществляющего выдачу пропусков и выполнение требований пропускного режима;



13)

запасных КПП и их оборудование;



14)

осуществление пропускного и внутриобъектового режима;



15)

процедуру контроля доступа лиц в контролируемые зоны, порядок прохода, проезда на территорию аэропорта персонала, посетителей, сторонних организаций и транспорта (порядок выдачи, использования и изъятия различных видов пропусков);



16)

организацию и обеспечение контроля нахождения и движения лиц, транспортных средств в контролируемых зонах аэропорта;



17)

систему регистрации всех ключей и замков;



18)

проведение проверки анкетных данных всего персонала, имеющие несопровождаемый доступ в зоны ограниченного допуска аэропорта;



19)

оснащение пунктов досмотра камерами видеонаблюдения, исключающие "мертвые" зоны.



3.

Обеспечение безопасности ВС для аэропортов включает в себя:

1)

организацию и состояние охраны ВС на земле;



2)

схему обеспечения охраны ВС;



3)

состояние постов охраны ВС;



4)

ответственность за обеспечение безопасности ВС;



5)

организацию и соблюдение порядка приема-передачи ВС на техобслуживание и под охрану (ведение журнала приема-передачи ВС под охрану);



6)

организацию и обеспечение контроля за соблюдением мер АБ на ВС, при их техническом и коммерческом обслуживании в промежуточных аэропортах;



7)

состояние освещения мест стоянок ВС;



8)

организацию и обеспечение контроля доступа к ВС;



9)

наличие у авиаперсонала, имеющего допуск к обслуживанию ВС, пропусков с указанием зон допуска и рабочих смен;



10)

организацию и состояние производства предполетного досмотра ВС;



11)

наличие и оснащенность специальной стоянки для ВС;



12)

перечень мест специального осмотра ВС;



13)

технологические карты и схемы досмотра используемых типов ВС;



14)

распорядительный документ о создании групп досмотра ВС.



4.

Организация предполетного досмотра пассажиров и ручной клади, членов экипажей ВС и авиаперсонала для аэропортов включает в себя:

1)

состояние зон контроля и пунктов досмотра пассажиров;



2)

соответствие оборудования и размещения пунктов досмотра установленным требованиям;



3)

оснащенность кабин (помещений) для личного досмотра;



4)

оснащенность пунктов досмотра техническими средствами досмотра;



5)

состояние и соответствие сертификационным требованиям технических средств досмотра, подробные данные об оборудовании для досмотра;



6)

организацию обслуживания и ремонта технических средств досмотра;



7)

укомплектованность групп досмотра обученными специалистами;



8)

профессиональную подготовленность и наличие сертификатов;



9)

знание специалистами групп досмотра основных характеристик и правил эксплуатации применяемых технических средств досмотра;



10)

должностные инструкции специалистов групп досмотра;



11)

организацию и соблюдение порядка ротации персонала подразделения досмотра;



12)

процедуры, обеспечивающие порядок обращения с запрещенными к перевозке предметами и веществами, обнаруженными в ходе досмотра вещей того или иного лица с помощью рентгеновского оборудования или ручного досмотра;



13)

процедуры обеспечивающие порядок действий при поступлении сигналов металлоискателя или обнаружения запрещенных к перевозке предметов и веществ на пассажире или в его вещах, в том числе снятых предметах;



14)

наличие перечня опасных веществ и предметов, запрещенных пассажирам к перевозке на ВС, в пунктах досмотра;



15)

порядок обращения с опасными веществами и предметами, запрещенными к перевозке;



16)

порядок утилизации изъятых веществ и предметов;



17)

организацию выборочного личного ручного досмотра пассажиров в дополнение к использованию металлоискателей;



18)

организацию ручного досмотра пассажиров сотрудником одного пола с досматриваемым пассажиром;



19)

организацию не менее 10% физического досмотра ручной клади и багажа или применение соответствующих альтернативных мер;



20)

наличие и соблюдение инструкции по действиям персонала САБ в случае отключения электроэнергии или поломки оборудования для досмотра, утвержденной первым руководителем аэропорта;



21)

требования по досмотру лиц с ограниченными возможностями и сопровождающих лиц;



22)

процедуры договоренности в отношении досмотра вооруженной охраны;



23)

перечни и инструкции, касающиеся любых лиц, освобожденных от досмотра;



24)

организацию и соблюдение повторного досмотра пассажиров и их ручной клади перед посадкой на ВС в случае смешивания или контакта с пассажирами, не прошедшими досмотр;



25)

наличие и соблюдение инструкции по организации и соблюдению порядка перевозки на борту ВС оружия, боеприпасов и спецсредств, изъятых у пассажиров на время полета;



26)

инструкцию по действиям в случае обнаружения опасных веществ и предметов;



27)

соответствие утвержденной технологии производства досмотра пассажиров и ручной клади;



28)

специальные процедуры досмотра (ручной и выборочный досмотр, отказ от прохождения досмотра, досмотр в частном порядке);



29)

досмотр пассажиров, следующих транзитом;



30)

состояние информации для пассажиров о порядке досмотра;



31)

состояние и оснащенность техническими средствами досмотра залов для официальных лиц и делегаций;



32)

меры, принимаемые в отношении пассажиров отдельных категорий (требования об уведомлении, меры и процедуры обеспечения безопасности);



33)

процедуру по досмотру высокопоставленных лиц и дипломатов;



34)

процедуру по досмотру правительственных курьеров и дипломатические вализы;



35)

процедуру по досмотру лиц, следующих через VIP и зал официальных делегаций;



36)

процедуру по досмотру сотрудников службы безопасности на борту ВС;



37)

процедуру по досмотру инвалидов;



38)

процедуру по досмотру пассажиров, находящиеся под стражей или административным контролем (депортируемые лица, конвоируемые заключенные);



39)

состояние стерильных зон для досмотренных пассажиров;



40)

порядок доставки и сопровождения пассажиров на борт ВС;



41)

исключение смешивания лиц, прошедших и не прошедших досмотр;



42)

организацию и состояние досмотра членов экипажей ВС и авиаперсонала аэропорта, авиапредприятия и эксплуатанта;



43)

соблюдение технологии досмотра членов экипажей ВС и авиаперсонала;



44)

состояние учета и отчетности по результатам досмотра. Наличие карт досмотра, груза и бортпитания (бортовых запасов);



45)

организацию и соблюдение порядка перевозки на борту ВС оружия, боеприпасов и спецсредств, изъятых у пассажиров на время полета;



46)

технологию передачи оружия и боеприпасов экипажу;



47)

помещение для приема и выдачи оружия и боеприпасов;



48)

условия доставки на борт ВС оружия и боеприпасов;



49)

провоз оружия и боеприпасов в пассажирском салоне ВС;



50)

провоз оружия, хранящегося в недоступных местах ВС.



5.

Организация предполетного досмотра багажа, груза, почты и бортовых запасов для аэропортов включает в себя:

1)

организацию и состояние обеспечения безопасности багажа, груза, почты и бортовых запасов;



2)

прием и охрана багажа;



3)

процедуры досмотра багажа;



4)

установление принадлежности багажа пассажирам;



5)

досмотр зарегистрированного багажа;



6)

досмотр трансфертного зарегистрированного багажа;



7)

хранение неправильно обработанного багажа;



8)

контроль за транспортировкой багажа к ВС;



9)

процедуры досмотра груза, почты(бандеролей, курьерских отправлений) и бортовых запасов;



10)

меры контроля в целях безопасности в обычных условиях;



11)

меры контроля в период повышенной угрозы;



12)

процедуры и меры контроля в целях безопасности бортпитания и бортприпасов;



13)

состояние и оснащенность пунктов досмотра багажа, груза, почты и бортовых запасов;



14)

технологию досмотра багажа, груза, почты и бортовых запасов;



15)

обеспеченность САБ техническими средствами обеспечения АБ;



16)

использование специальных технических средств досмотра пассажиров, ручной клади, багажа, груза, почты и бортовых запасов, а также досмотра членов экипажей ВС и наземного персонала;



17)

виды и типы используемых технических средств досмотра;



18)

участки применения, использования технических устройств и служебных собак для обнаружения ВВ;



19)

использование инженерно-технических средств охраны;



20)

виды и типы используемых инженерно-технических средств охраны;



21)

объекты применения инженерно-технических средств охраны;



22)

наличие и оснащенность пунктов контроля; процедуры принятия мер при срабатывании средств охраны;



23)

порядок эксплуатации и технического обслуживания технических средств обеспечения АБ;



24)

порядок режима ограниченного доступа и действия специальных пропусков для зон сортировки перевозимого в грузовом отсеке багажа;



25)

действия, по повторному досмотру, которые должны предприниматься в случае, когда целостность перевозимого в грузовом отсеке ВС багажа нарушена;



26)

процедуры изъятия и выгрузки багажа, в том числе багажа, ожидающего пассажиров на выходе на посадку, если лицо, которому принадлежит этот багаж, не является на посадку;



27)

процедуры действий в случае выявления несопровождаемого багажа;



28)

требование о составлении ведомости перевозимого в грузовом отсеке багажа (проверка принадлежности и санкционирование);



29)

процедуры физического разделения прошедшего и не прошедшего досмотр груза;



30)

процедуры досмотра и меры контроля персонала, имеющего прямой доступ к грузу и почтовым отправлениям;



31)

процедуры касающихся мер контроля в целях безопасности, применяемых к трансферному грузу и почтовым отправлениям;



32)

процедуры назначения и подготовки сотрудника по безопасности организаций, поставляющих бортпитание;



33)

процедуры обеспечивающую физическую безопасность и контролирование доступа в производственные помещения организаций, поставляющих бортпитание;



34)

процедуры проверки анкетных данных сотрудников компаний, поставляющих бортпитание;



35)

процедуры приемки и обработки бортпитания и бортовых запасов компаний, поставляющих бортпитание;



36)

процедуры досмотра бортпитания и бортовых запасов техническими средствами досмотра либо вручную (визуально) и опломбирования сотрудником САБ контейнера (емкость для размещения) поставленного бортпитания и бортовых запасов;



37)

процедуры опломбирования грузового отделения транспортного средства перевозящего бортпитание и бортовые запасы;



38)

процедуры регистрации используемых номеров пломб и отгрузочной накладной с номерами пломб;



39)

процедуры транспортировки и доставки к ВС комплектов бортпитания и буфетно-кухонного оборудования эксплуатанта.



6.

Организация и принятие мер по урегулированию чрезвычайных ситуаций, связанных с актами незаконного вмешательства в деятельность гражданской авиации для аэропортов включает в себя:

1)

деятельность аэропортовой комиссии по АБ;



2)

положение об аэропортовой комиссии;



3)

состав аэропортовой комиссии;



4)

план работы аэропортовой комиссии;



5)

план действий по урегулированию ЧС, связанных с актами незаконного вмешательства в деятельность ГА;



6)

инструкции, выписки и памятки по действиям персонала при возникновении ЧС (действия и процедуры, предусмотренные в случаях попыток захвата ВС, диверсий и угроз применения взрывных устройств);



7)

план проведения операции "Дабыл" и его соответствие требованиям положений правил формирования оперативных групп, подробного перечня их действий в ходе подготовки и проведения антитеррористической операции, утвержденных совместным приказом специальных государственных органов, уполномоченных органов в сфере внутренних дел, обороны и согласованных с уполномоченным органом в сфере гражданской авиации и другими заинтересованными государственными органами Республики Казахстан;



8)

аэронавигационное обслуживание ВС, подвергшихся актам незаконного вмешательства;



9)

специальные меры по обеспечению АБ, подлежащие применению в периоды повышенной угрозы или в отношении особо важных рейсов и маршрутов, в т.ч. при актах вымогательства и вмешательства в действия сотрудников аэропорта;



10)

командный пункт (специально оборудованного помещения) для обеспечения работы оперативного штаба по урегулированию ЧС;



11)

состав и структурная схема оперативного штаба;



12)

порядок (схема) оповещения и связи наличие, состояние и использование средств связи;



13)

оснащенность командного пункта средствами обеспечения деятельности;



14)

порядок приведения в действие оперативного штаба;



15)

готовность сил и средств, привлекаемых к урегулированию ЧС;



16)

координацию сил и средств, организацию и учет проведения занятий, тренировок и учений;



17)

учебные мероприятия, проводимые по практической отработке мер АБ с взаимодействующими службами и организациями (орган, ответственный за их подготовку и периодичность проведения тренировок).



Для авиакомпаний

7.

Организация обеспечения авиационной безопасности для авиакомпаний включает в себя:

1)

организационную структуру и штатное расписание САБ;



2)

положение САБ;



3)

ответственное лицо по АБ;



4)

программу АБ, согласованную с уполномоченной организацией в сфере ГА и утвержденную первым руководителем авиакомпании;



5)

программу подготовки и переподготовки по АБ, согласованную с уполномоченной организацией в сфере ГА и утвержденную первым руководителем авиакомпании;



6)

наличие сертификатов по подготовке и переподготовке обучения по АБ по категориям персонала;



7)

допуск к работе по обеспечению мер АБ по категориям персонала;



8)

знание руководителем по обеспечению АБ (опрос) инструкции устанавливающие функции при обеспечении безопасности объектов организаций ГА, а также регламентирующие особенности обеспечения безопасности;



9)

знание сотрудниками по обеспечению АБ (опрос) инструкции устанавливающие функции при обеспечении безопасности объектов организаций ГА, а также регламентирующие особенности обеспечения безопасности;



10)

подготовку и переподготовку АБ по категориям персонала ответственных за организацию действий в кризисных ситуациях;



11)

инструктора – координатора по обучению АБ;



12)

должностные инструкции персонала САБ;



13)

обеспечение подготовки и переподготовки персонала авиакомпании. Ведение учетной и другой документации, взаимодействие с уполномоченной организацией в сфере ГА и учебными центрами;



14)

аудитора по контролю качества АБ;



15)

должностная инструкция аудитора по контролю качества АБ;



16)

утвержденная программа внутренней проверки по АБ;



17)

периодичность проведения аудита, их результаты (планы, акты, справки, отчеты);



18)

информирование уполномоченной организации в сфере ГА о результатах внутренних проверок;



19)

процедуры проверки биографических (анкетных) данных персонала авиакомпании, имеющие несопровождаемый доступ в контролируемую зону аэропорта;



20)

контроль и периодичность проведения повторных проверок персонала;



21)

служебные помещения для размещения и хранения технических средств контроля и видеонаблюдения, оружия и боеприпасов, а также документации, регламентирующей порядок осуществления мероприятий по АБ.



22)

меры по обеспечению защиты информационной безопасности.



8.

Оснащение ВС по обеспечению авиационной безопасности для авиакомпаний включает в себя:

1)

надежно запирающимися пуленепробиваемыми дверями и перегородками, изолирующими пилотскую кабину от пассажирского салона (применительно к специфике ВС);



2)

смотровым устройством в дверях пилотской кабины для обзора пространства перед дверью и наблюдения за обстановкой в прилегающем пассажирском салоне (применительно к специфике ВС);



3)

специальными сигнализационными и переговорными устройствами между пилотской кабиной экипажа и бортпроводниками (применительно к специфике ВС);



4)

противоугонными устройствами, исключающими несанкционированный запуск двигателей, выруливание и взлет ВС (если они предусмотрены, применительно к специфике ВС);



5)

специальными запираемыми ящиками для хранения изъятых на время полета у пассажиров оружия и боеприпасов (применительно к назначению ВС и услугами перевозок);



6)

оборудование ВС системами безопасности;



7)

блокирование двери пилотской кабины;



8)

наличие разреза в ковровом покрытии;



9)

наличие и работоспособность системы скрытой сигнализации;



10)

оборудование мест для перевозки оружия и боеприпасов;



11)

обозначение наименее опасных мест на борту ВС для размещения обнаруженного взрывного устройства.



9.

Безопасность и охрана ВС для авиакомпаний включает в себя:

1)

принятие ответственности за безопасность ВС подписанием бортового журнала или журнала приема-передачи ВС на обслуживание;



2)

передачу ВС экипажу при наличии у члена экипажа, производящего прием действующего свидетельства авиаперсонала ГА и задания на полет;



3)

принятие мер по обеспечению безопасности, охране ВС, и защите от несанкционированного проникновения членами экипажа, принявшими ВС для выполнения полета, до прибытия КВС;



4)

принятие мер по обеспечению безопасности, охране ВС, и защите от несанкционированного проникновения представителем ИАС в период проведения технических работ;



5)

принятие мер по обеспечению безопасности, охране ВС, и защите от несанкционированного проникновения специалистами САБ аэропорта (аэродрома) после принятия ВС под охрану;



6)

наличие открыто носимого, прикрепленного к верхней одежде аэропортовый пропуск у авиаперсонала, участвующего в техническом обслуживании ВС, дающий право на проход в зону ограниченного доступа аэропорта (аэродрома);



7)

запирание, опечатывание входных дверей, грузовых и аварийных люков и форточек кабины ВС, на которых не ведутся работы по обслуживанию, а также убирание трапов и стремянки;



8)

установление специальных противоугонных запорных устройств на ВС (при необходимости);



9)

требование не оставлять ВС без присмотра, а также не допускать к нему лиц, не имеющих отношения к его обслуживанию;



10)

закрытие дверей, крышек отсеков и люков на запоры, установление (включение) предусмотренных устройств, обеспечивающие невозможность запуска двигателей и руления ВС, убирание подвижных трапов, лестниц, стремянок при временном прекращении работ на ВС;



11)

проведение досмотра ВС в целях обеспечения безопасности в зависимости от уровня угрозы (низкий, средний, высокий);



12)

проверку наличия отметок на посадочных талонах о прохождении досмотра пассажирами (в том числе и транзитными) на посадочной стойке перед входом пассажиров в посадочный рукав (галерея) или автотранспорт;



13)

проверку или досмотр ВС в целях обеспечения безопасности, вылетающих ВС, выполняющих коммерческие рейсы;



14)

проведение повторного предполетного досмотра (проверка) ВС в целях безопасности в случаях, когда после посадки пассажиров на борт ВС пассажир отказался от полета или авиакомпания отказала пассажиру в перевозке, а также обнаружения постороннего лица на борту ВС перед вылетом;



15)

процедуру проведения предполетного досмотра специалистами авиакомпании, представителями ИАС, членами экипажа;



16)

наличие и применение проверочных листов (контрольный перечень) для экипажа и персонала по подготовке ВС к полету;



17)

порядок организации перевозки конвоируемых лиц;



18)

меры принимаемые к недисциплинированным пассажирам;



19)

выполнение процедур по перевозке опасных грузов (применительно к назначению эксплуатанта специальное положение, программа).



10.

Организация и принятие мер по урегулированию чрезвычайных ситуаций, связанных с актами незаконного вмешательства в деятельность гражданской авиации для авиакомпаний включает в себя:

1)

участие авиакомпании в Межведомственной аэропортовой комиссии по АБ;



2)

проведение занятий и тренировок по плану проведения антитеррористической операции "Дабыл" совместно со САБ аэропорта базирования;



3)

принятие мер обеспечения безопасности пассажиров и членов экипажа ВС в полете;



4)

памятки экипажу ВС по действиям в чрезвычайной обстановке;



5)

инструкцию о порядке проведения досмотра ВС в полете.



Для поставщиков аэронавигационного обслуживания

11.

Защита объектов и средств для поставщиков аэронавигационного обслуживания включает в себя:

1)

организационную структуру и штатное расписание САБ;



2)

положение САБ;



3)

программу АБ, согласованную с уполномоченной организацией в сфере ГА и утвержденную первым руководителем поставщиком аэронавигационного обслуживания;



4)

программу подготовки и переподготовки по АБ, согласованную с уполномоченной организацией в сфере ГА и утвержденную первым руководителем поставщиком аэронавигационного обслуживания;



5)

ответственное лицо по АБ организации поставщика аэронавигационного обслуживания;



6)

перечень должностей, специальностей и специализаций персонала САБ;



7)

должностные инструкции специалистов САБ;



8)

специальные технические средства охраны объектов поставщика аэронавигационного обслуживания;



9)

план мероприятий на случай ЧС, предусматривающий использование резервов, замену или предоставление альтернативных услуг, в связи с потерей работоспособности объектов аэронавигационного обслуживания, в результате актов незаконного вмешательства;



10)

меры по обеспечению защиты информационной безопасности.



      Расшифровка аббревиатур:

      ГА - гражданская авиация;

      САБ - служба авиационной безопасности;

      АБ - авиационная безопасность;

      УВД - управление воздушным движением;

      ГСМ - горючесмазочный материал;

      ВС - воздушное судно;

      КПП - контрольно-пропускной пункт;

      ЧС - чрезвычайная ситуация;

      VIP-зал - зал для особо важных персон;

      ВВ - взрывчатые вещества;

      КВС - командир воздушного судна;

      ИАС - инженерно-авиационная служба;

      (-1) - несоответствие критическое, представляющее угрозу авиационной безопасности и препятствующее дальнейшей деятельности;

      (-2) - несоответствия, не препятствующие дальнейшей деятельности, при условии устранения в согласованные сроки или введении ограничений;

      (-3) - несоответствия, не препятствующие дальнейшей деятельности и подлежащие устранению при совершенствовании производства и системы качества;

      (*) - не обязательно для данной организации;

      (+) - отвечает требованиям.