"Диссертациялық кеңес туралы үлгі ережені бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2011 жылғы 31 наурыздағы № 126 бұйрығына өзгерістер енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрінің м.а. 2024 жылғы 29 тамыздағы № 425 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2024 жылғы 3 қыркүйекте № 35028 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Диссертациялық кеңес туралы үлгі ережені бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2011 жылғы 31 наурыздағы № 126 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 6929 болып тіркелген) мынадай өзгерістер енгізілсін:

      бұйрықтың кіріспесі мынадай редакцияда жазылсын:

      "Ғылым және технологиялық саясат туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 6-бабының 30) тармақшасына және "Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің кейбір мәселелері туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2022 жылғы 19 тамыздағы № 580 қаулысымен бекiтiлген Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігі туралы ереженің 15-тармағының 118) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:"

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Диссертациялық кеңес туралы үлгі ережеде:

      1-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Осы Диссертациялық кеңес туралы үлгі ереже (бұдан әрі – Үлгі ереже) "Ғылым және технологиялық саясат туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 6-бабының 30) тармақшасына және "Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің кейбір мәселелері туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2022 жылғы 19 тамыздағы № 580 қаулысымен бекiтiлген Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігі туралы ереженің (бұдан әрі – Министрлік туралы ереже) 15-тармағының 118) тармақшасына сәйкес әзірленді.";

      6, 6-1, 7 және 8-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "6. Қазақстан Республикасының ұлттық қауіпсіздік органдарына, Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігіне, Қазақстан Республикасының прокуратура органдарына және Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрлігіне ведомстволық бағынысты әскери, арнайы оқу орындарында құрылған диссертациялық кеңестерде мүшелерінің кемінде 1/3-ін (үштен бірін) басқа ЖЖОКБҰ-ның, ғылыми және басқа да ұйымдардың өкілдері құрайды, қалғандары штаттық қызметкерлер болып табылады. Докторлық зерттеу тақырыбына байланысты докторанттың қорғау кезеңіне диссертациялық кеңестің уақытша мүшелерін тағайындауға рұқсат беріледі.

      6-1. Әріптес ЖЖОКБҰ мен ғылыми ұйым арасында ғылыми кадрлар даярлау жөніндегі консорциумдық келісім болған кезде диссертациялық кеңестің тұрақты мүшелерінің кемінде үштен бірі ғылыми ұйымнан тағайындалады. Мұндай жағдайда диссертациялық кеңестің отырыстары әріптес ЖЖОКБҰ немесе ғылыми ұйым базасында келісім бойынша өткізіледі.

      7. Диссертациялық кеңестің құрамына:

      1) диссертациялық кеңес құрылған ЖЖОКБҰ-ның ректоры;

      2) Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің қызметкерлері;

      3) соңғы 5 (бес) жылда диссертацияның мазмұны бойынша Комитеттің теріс шешімін алған диссертациялар бойынша ғылыми консультанттар, жетекшілер болған мамандар кірмейді.

      8. ЖЖОКБҰ жанындағы диссертациялық кеңестердің құрамында кеңес мүшелерінің бірі шетелдік ғалым (ӘАОО-ны қоспағанда) болып табылады. Диссертациялық кеңес мүшелерінің жарияланымдарына қойылатын талаптарды ерекше мәртебесі бар ЖЖОКБҰ дербес белгілейді.";

      10-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "10. Диссертациялық кеңестің тұрақты құрамы және ондағы өзгерістер, сондай-ақ кеңестің төрағасы, төраға орынбасары және ғалым хатшысы ЖЖОКБҰ-ның Ғылыми кеңесінің шешімі негізінде ректордың бұйрығымен бекітіледі.";

      12-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "12. ЖЖОКБҰ:

      1) диссертациялық кеңестің отырыстарын және диссертацияларды ашық түрде қорғауды өткізу үшін қажетті жағдайлармен, оның ішінде ақпараттық-коммуникациялық технологияларды, бағдарламалық және техникалық құралдарды пайдалану арқылы;

      2) диссертациялардың мәтінді пайдалануды анықтаудың лицензиялық жүйелерінде, оның ішінде халықаралық деректер базалары бойынша тексерілуін қамтамасыз етеді. ӘАОО-лар Плагиатқа тексеру жөніндегі комиссияның болуын қамтамасыз етеді;

      3) диссертациялық кеңестің қызметіне байланысты шығыстарды, оның ішінде диссертациялық кеңес мүшелерінің іссапар шығыстарын төлеуді қамтамасыз етеді.";

      14-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "14. Осы Үлгі ережеге сәйкес ЖЖОКБҰ-лар ЖЖОКБҰ-ның диссертациялық кеңесі туралы ережені әзірлейді және бекітеді.";

      23, 24 және 25-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "23. Диссертациялық кеңес ЖЖОКБҰ интернет-ресурсында докторанттардың қорғауы және кеңес қызметі туралы мынадай материалдарды (мемлекеттік құпияларды немесе қызметтік пайдалануға арналған мәліметтерді қамтитын материалдар мен диссертациялардан басқа) орналастырады:

      1) докторант, диссертациялық кеңестің уақытша мүшелері және ресми рецензенттер туралы ақпаратты, диссертацияны ұсыну нысанын, мекенжайын, күні мен уақытын (белгіленген қорғау күніне дейін 1 (бір) ай бұрын, тұрақты негізде қолжетімді болады) көрсете отырып, алдағы қорғау туралы хабарлама;

      2) диссертация (қорғаудың белгіленген күніне дейін 1 (бір) ай бұрын), сондай-ақ оның диссертациялық кеңестің ескертулері бойынша титул парағында тиісті белгілері бар пысықталған барлық нұсқалары (тұрақты негізде қолжетімді);

      3) қазақ, орыс, ағылшын тілдеріндегі аннотация (белгіленген қорғау күніне дейін 1 (бір) ай бұрын), аннотация көлемін ЖЖОКБҰ өз бетінше анықтайды;

      4) докторант жарияланымдарының тізімі (белгіленген қорғау күнінен 1 (бір) ай бұрын);

      5) ғылыми консультанттардың қорғаудан кейін 5 (бес) ай ішінде қолжетімді болатын пікірлері (белгіленген қорғау күнінен 1 (бір) ай бұрын);

      6) ресми рецензенттердің пікірлері (белгіленген қорғау күнінен 5 (бес) жұмыс күні бұрын);

      7) қорғаудың толық көлемдегі бейнежазбасы, монтажға жол берілмейді (қорғаудан кейін 5 (бес) жұмыс күні ішінде орналастырылады және қорғаудан кейін 5 (бес) ай бойы қолжетімді);

      8) диссертациялық кеңестің диссертациялық жұмысты пысықтауға, қайта қорғауға жіберу туралы немесе философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор дәрежесін беруден бас тарту туралы қорытындысы (қорғаудан кейін 5 (бес) жұмыс күні ішінде орналастырылады және қорғаудан кейін кемінде 5 (ай) ішінде қолжетімді);

      9) апелляциялық комиссияның шешімі (болған жағдайда, шешім қабылдағаннан кейін 5 (бес) жұмыс күні ішінде орналастырылады және шешім қабылдағаннан кейін кемінде 5 (ай) ішінде қолжетімді);

      10) осы Үлгі ережеге 2-қосымшаға сәйкес диссертациялық кеңестің жұмысы туралы есеп (күнтізбелік жыл аяқталғаннан кейін 15 (он бес) жұмыс күні ішінде орналастырылады);

      11) осы Үлгі ережеге 3-қосымшаға сәйкес диссертациялық кеңестердің философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор дәрежелерін беру (беруден бас тарту) жөніндегі шешімдері туралы тоқсандық есеп (ерекше мәртебесі бар ЖЖОКБҰ-ның жанындағы диссертациялық кеңестер үшін). Тоқсандық есеп тоқсан аяқталғаннан кейін 5 (бес) жұмыс күн ішінде орналастырылады және диссертациялық кеңестің қызметі мерзімінде қолжетімді;

      12) философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор дәрежесін беру туралы дипломды беруді ұйымдастыру жөніндегі мәліметтер (ерекше мәртебесі бар ЖЖОКБҰ-ның жанындағы диссертациялық кеңестер үшін);

      13) қорғаулар өткізу күнінің, уақытының, орнының өзгеруі және ресми рецензенттердің ауысуы туралы хабарландыру (болған жағдайда);

      14) диссертациялық кеңестің құрамы туралы ақпарат және диссертациялық кеңес қызметінің тәртібі;

      15) қолданыс мерзімдерін көрсете отырып, мәтінді пайдалануды анықтаудың лицензиялық жүйелерінің, оның ішінде халықаралық деректер базалары бойынша лицензиялық жүйелерінің бар болуы туралы ақпарат;

      16) докторант оқыған ЖЖОКБҰ-ның жанындағы Әдеп комиссиясының зерттеу объектілерінің (жанды табиғат пен тіршілік ортасының объектілері) құқықтарын, қауіпсіздігі мен саулығын қорғауды қоса алғанда, ғылыми зерттеу нәтижелерін жоспарлау, бағалау, іріктеу, жүргізу және тарату процесіндегі бұзушылықтардың болмауы туралы қорытындысы (осы Үлгі ережеге 4-қосымшаға сәйкес);

      17) диссертациялық кеңестің бейнеконференция нысанындағы online (онлайн) отырысын өткізуді ұйымдастыру жөніндегі ақпарат.

      24. Диссертациялық жұмыс ЖЖОКБҰ-ның интернет-ресурсында орналастырылғаннан және (немесе) диссертация қабылдағаннан кейін (мемлекеттік құпияларды немесе қызмет бабында пайдалану үшін мәліметтерді қамтитын материалдары бар диссертациялар қорғалған жағдайда) оған өзгерістер енгізуге жол берілмейді. Диссертациялық жұмыс пысықталған жағдайда оның соңғы нұсқасы философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор дәрежесін беру туралы шешім қабылданғаннан кейін ЖЖОКБҰ-ның интернет-ресурсында "Диссертациялық жұмыстың соңғы нұсқасы" деген белгімен орналастырылады.

      ЖЖОКБҰ-ның интернет-ресурсында диссертация мазмұны бойынша бейресми пікірлерді орналастыру мүмкіндігі қамтамасыз етіледі, кейін олар қорғауда ұсынылады. Авторын белгiлеу мүмкiн емес және автордың электрондық поштасы көрсетілмеген бейресми пікірлер қорғауда ұсынылмайды.

      25. Алдағы қорғау туралы хабарламаны диссертациялық кеңес қорғауға қабылдау күннен бастап 5 (бес) жұмыс күні ішінде Комитетке жолдайды.

      Ерекше мәртебесі жоқ ЖЖОКБҰ-ның жанындағы диссертациялық кеңестердегі қорғаулар бойынша хабарламалар Комитеттің интернет-ресурсында түскен күннен бастап 5 (бес) жұмыс күні ішінде орналастырылады (мемлекеттік құпияларды немесе қызмет бабында пайдалану үшін мәліметтерді қамтитын материалдар мен диссертациялардан басқа).";

      27-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "27. Диссертацияның қағаз және (немесе) электронды тасымалдағыштағы данасы ЖЖОКБҰ-ның кітапханасына беріледі. Қорғағаннан кейін 7 (жеті) жұмыс күні ішінде диссертациялық кеңестің ғалым хатшысы диссертацияның электронды тасымалдағыштағы даналарын Қазақстан Республикасының Ұлттық академиялық кітапханасына және Қазақстан Республикасының Ұлттық кітапханасына береді (мемлекеттік құпияларды және қызмет бабында пайдалану үшін мәліметтерді қамтитын диссертациялардан басқа).";

      29 және 30-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "29. ҰМҒТСО анықтамасында, ресми рецензенттердің пікірлерінде және ЖЖОКБҰ-ның интернет-ресурсындағы бейресми пікірлерде көрсетілген плагиат фактілері болған кезде Диссертациялық кеңес комиссиясы диссертацияны плагиатқа тексереді. Тексеру нәтижелері туралы қорытынды диссертациялық кеңеске диссертация қорғауға дейін 8 (сегіз) жұмыс күнінен кешіктірілмей беріледі.

      30-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "30. Диссертациялық кеңес Диссертациялық кеңес комиссиясының қорытындысы негізінде (қорғауға дейін кемінде 7 (жеті) жұмыс күнінен кешіктірілмей) докторантты қорғауға жіберу туралы шешім қабылдайды немесе диссертацияны қорғаудан алып тастайды. Диссертациялық кеңес қабылданған шешім туралы докторантқа 2 (екі) жұмыс күні ішінде хабарлайды, сондай-ақ тиісті ақпарат ЖЖОКБҰ-ның интернет-ресурсында орналастырылады (мемлекеттік құпиялары бар және қызмет бабында пайдалану үшін мәліметтерді қамтитын диссертацияларды қорғау жағдайынан басқа).

      Докторанттың диссертациясын қорғауға дейін 7 (жеті) күннен кешіктірмей қорғаудан алып тастауға мүмкіндігі бар.";

      33-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "33. Диссертациялық кеңес келесі шешімдердің біреуін қабылдау үшін жасырын дауыс беруді жүргізеді:

      1) философия докторы (PhD) немесе бейіні бойынша доктор дәрежесін беру (ерекше мәртебесі бар ЖЖОКБҰ-ның жанындағы диссертациялық кеңесте қорғалған жағдайда) немесе Комитет алдында философия докторы (PhD) немесе бейіні бойынша доктор дәрежесін беру үшін Комитетке ұсыныс жасау (ерекше мәртебесі жоқ ЖЖОКБҰ-ның жанындағы диссертациялық кеңесте қорғалған жағдайда);

      2) диссертацияны пысықтауға жіберу (диссертация диссертациялық жұмыс нысанында қорғалған жағдайда ғана);

      3) диссертацияны қайта қорғауға жіберу;

      4) философия докторы (PhD) немесе бейіні бойынша доктор ғылыми дәрежесін беруден не Комитет алдында философия докторы (PhD) немесе бейіні бойынша доктор дәрежесін беру үшін Комитетке ұсыныс жасаудан бас тарту (ерекше мәртебесі жоқ ЖЖОКБҰ-ның жанындағы диссертациялық кеңесте қорғалған жағдайда).

      Диссертациялық жұмыс егер оны түзету жұмыстың мәнін өзгертпей, мәтін бойынша елеусіз ескертулер болған жағдайда пысықтауға ұсынылады. Егер диссертация Қағидалардың 4 және (немесе) 6-тармағына сәйкес келмесе және (немесе) Қағидалардың 5-тармағында көрсетілген қағидаттарға (академиялық адалдық қағидатын қоспағанда) ішінара сәйкес келсе, онда ол қайта қорғауға жіберіледі. Академиялық адалдық қағидаты бұзылған немесе ғылыми жаңалық, ішкі бірлік, дәйектілік қағидаттарына сәйкес келмеген жағдайда диссертация философия докторы (PhD) немесе бейіні бойынша доктор дәрежесін беруден бас тарту туралы шешім қабылданады.";

      37, 38, 39 және 40-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "37. Диссертациялық кеңестің ғалым хатшысы (ерекше мәртебесі жоқ ЖЖОКБҰ-ның жанындағы) диссертациялық кеңесте докторлық диссертация қорғалғаннан кейін докторанттың аттестациялық ісін жинақтайды, ол Комитетке күнтізбелік 30 (отыз) күн ішінде жіберіледі. Докторанттың аттестаттау ісінде мынадай құжаттар қоса беріледі:

      1) диссертацияның ҰМҒТСО-ға жіберілген күні көрсетіле отырып, диссертациялық кеңес төрағасының қол қоюымен диссертациялық кеңес құрылған ЖЖОКБҰ бланкісіндегі ілеспе қолдаухаты (мемлекеттік құпияларды немесе қызмет бабында пайдалану үшін мәліметтерді қамтитын диссертациялардан басқа);

      2) электронды тасымалдағыштағы диссертация. Мемлекеттік құпияларды немесе қызмет бабында пайдалануға арналған мәліметтерді қамтитын диссертация да қағаз тасымалдағышта беріледі;

      3) диссертация тақырыбы бойынша ғылыми жарияланымдар тізімі мен көшірмелері;

      4) жеке басты куәландыратын құжаттың көшірмесі;

      5) ҰМҒТСО-ның диссертацияны плагиатқа тексергені туралы анықтамасы. Мемлекеттік құпияларды немесе қызмет бабында пайдалану үшін мәліметтерді қамтитын диссертация бойынша Қазақстан Республикасының ұлттық қауіпсіздік органдарына, Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігіне, Қазақстан Республикасының прокуратура органдарына және Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрлігіне ведомстволық бағынысты әскери, арнайы оқу орындарындағы және (немесе) ғылыми ұйымдардағы комиссияның диссертацияны плагиатқа тексергені туралы анықтамасы ұсынылады;

      6) осы Үлгі ережеге 6-қосымшаға сәйкес нысан бойынша диссертациялық кеңес мүшелерінің келу парағы;

      7) диссертацияны қорғау жөніндегі және пысықталған диссертациялық жұмысты талқылау бойынша (қажет болғанда) диссертациялық кеңес отырысының толық көлемдегі бейнежазбасы және төраға мен ғалым хатшы қол қойған хаттамасы;

      8) докторантураның кәсіптік оқу бағдарламаларын меңгергені туралы транскриптің көшірмесі;

      9) осы Үлгі ережеге 7-қосымшаға сәйкес нысан бойынша докторант туралы мәлімет.

      1), 3), 4), 5), 6), 8) және 9) тармақшаларда көрсетілген құжаттар Комитетке "пдф (pdf)" файлы форматында сканерленген түрде ұсынылады (мемлекеттік құпияларды немесе қызмет бабында пайдалану үшін мәліметтерді қамтитын аттестаттау істерінен басқа).

      38. Комитеттің немесе диссертациялық кеңестің теріс шешімі қабылданған диссертация қайта қорғауға осы Үлгі ереженің 3-тарауында белгіленген тәртіппен ұсынылады.

      Диссертация қайта қорғауға ұсынылған кезде диссертациялық кеңес диссертацияда бұдан бұрын орын алған бұзушылықтардың жойылуы туралы қорытынды жасау үшін диссертациялық кеңес мүшелерінен 3 (үш) адамды тағайындайды. Қорытынды ЖЖОКБҰ-ның интернет-ресурсында диссертацияны қорғауға дейін кемінде 10 (он) жұмыс күні бұрын орналастырылады және оны қорғауда есепке алынады.";

      39. Диссертациялық кеңестің теріс шешіміне апелляцияны докторант диссертация қорғалған ЖЖОКБҰ шешім шығарған күннен бастап 2 (екі) ай ішінде ерікті нысанда береді.

      Апелляцияны өткізу тәртібін ЖЖОКБҰ өз бетінше бекітеді.

      40. Апелляция ерекше мәртебесі жоқ ЖЖОКБҰ жанындағы диссертациялық кеңестің шешіміне берілген жағдайда, апелляциялық комиссияның оң қорытындысы және диссертация соңғы шешім қабылдау үшін күнтізбелік 15 (он бес) күннің ішінде Комитетке жіберіледі.";

      Апелляциялық комиссияның шешімі оны қабылдаған күннен бастап 5 (бес) жұмыс күні ішінде докторантқа хабарланады және ЖЖОКБҰ-ның интернет-ресурсына орналастырылады.".

      Диссертациялық кеңес туралы үлгі ережеге 2, 3 және 4-қосымшалар осы бұйрыққа 1, 2 және 3-қосымшаларға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын.

      2. Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым және жоғары білім саласындағы сапаны қамтамасыз ету комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Ғылым және жоғары білім вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғаш ресми жарияланғаннан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Ғылым және жоғары білім
министрдің міндетін атқарушы
Т. Ешенкулов

  2024 жылғы 29 тамыздағы
№ 425 бұйрығына
1-қосымша
  Диссертациялық кеңес
туралы үлгі ережеге
2-қосымша
  Нысан

Диссертациялық кеңестің жұмысы туралы есеп

      _________________________________________________________ жанындағы

      (жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымының атауы

      (бұдан әрі – ЖЖОКБҰ)

      _______________________ кадрларды даярлау бағыты бойынша диссертациялық кеңес.

      Есеп мынадай мәліметтерді қамтиды:

      1. Өткізілген отырыстар саны туралы деректер.

      2. Отырыстардың жартысынан азына қатысқан диссертациялық кеңес мүшелерінің тегі, аты, әкесінің аты (бар болса).

      3. ЖЖОКБҰ көрсетілген докторанттар тізімі.

      4. Мынадай бөлімдерді қамти отырып, есепті жылдың ішінде кеңесте қаралған диссертацияларға қысқаша талдау:

      1) қаралған жұмыстардың тақырыптарын талдау;

      2) диссертация тақырыбының "Ғылым және технологиялық саясат туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 20-бабының 3-тармағының 2) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі жанындағы Жоғары ғылыми-техникалық комиссия айқындаған ғылымды дамытудың басым бағыттарымен және (немесе) мемлекеттік бағдарламалармен байланысы;

      3) диссертациялар нәтижелерінің практикалық қызметке ену деңгейін талдау.

      5. Ресми рецензенттердің жұмысын талдау (мейлінше сапасыз пікірлерді мысалға ала отырып).

      6. Ғылыми кадрларды даярлау жүйесін одан әрі жетілдіру жөніндегі ұсыныстар.

      7. Философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор дәрежесін алуға арналған диссертациялардың кадрларды даярлау бағыты бөлінісіндегі саны:

      1) қорғауға қабылданған диссертациялар (оның ішінде басқа ЖЖОКБҰ докторанттарының);

      2) қараудан алып тасталған диссертациялар (оның ішінде басқа ЖЖОКБҰ докторанттарының);

      3) ресми рецензенттердің теріс пікірін алған диссертациялар (оның ішінде басқа ЖЖОКБҰ докторанттарының);

      4) қорғау нәтижелері бойынша теріс шешім алған диссертациялар (оның ішінде басқа ЖЖОКБҰ докторанттарының);

      5) пысықтауға жіберілген диссертациялар (оның ішінде басқа ЖЖОКБҰ докторанттарының);

      6) қайта қорғауға жіберілген диссертациялар (оның ішінде басқа ЖЖОКБҰ докторанттарының).

      Диссертациялық кеңестің төрағасы _________________________________

      ________________________________________________________________

      (қолы, тегі, аты, әкесінің аты (болған жағдайда))

      Диссертациялық кеңестің ғалым хатшысы ___________________________

      ________________________________________________________________

      (қолы, тегі, аты, әкесінің аты (болған жағдайда))

      Мөр, күні 20___ жылғы "____" ___________.

  2024 жылғы 29 тамыздағы
№ 425 бұйрығына
2-қосымша
  Диссертациялық кеңес
туралы үлгі ережеге
3-қосымша
  Нысан

Диссертациялық кеңестердің философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор дәрежелерін беру (беруден бас тарту) жөнінде қабылдаған шешімдері туралы тоқсандық есеп

Докторанттың Т.А.Ә. (болған жағдайда))

Туған жылы

Докторантурада оқыған кезеңі

Докторант оқыған ЖЖОКБҰ

Диссертация тақырыбы

Ғылыми кеңесшілері (Т.А.Ә. (болған жағдайда, дәрежесі, жұмыс орны)

Ресми рецензенттер (Т.А.Ә. (болған жағдайда), дәрежесі, жұмыс орны)

Қорғау күні

Диссертациялық кеңес және апелляциялық комиссия (болған жағдайда) қабылдаған шешім

Диплом №

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Мамандық (кадрларды даярлау бағыты) бойынша диссертациялық кеңес












  2024 жылғы 29 тамыздағы
№ 425 бұйрығына
3-қосымша
  Диссертациялық кеңес
туралы үлгі ережеге
4-қосымша
  Нысан

      Әдеп комиссиясының қорытындысы ______________________________

      ___________________________________________________________________

      ЖЖОКБҰ-ның атауы

1.

Докторанттың Т.А.Ә.


2.

Докторантура мамандығы (білім беру бағдарламасы)


3.

Докторантурада оқу кезеңі


4.

Диссертация тақырыбы, бекіту мерзімі


5.

Ғылыми кеңесшілер туралы деректер – Т.А.Ә. (болған жағдайда), жұмыс орны және лауазымы, ғылыми дәрежелері, азаматтығы


6.

Зерттеу объектілері


7.

Ғылыми зерттеулерді жоспарлау, бағалау, іріктеу және жүргізу процесіндегі бұзушылықтар

Бұзушылықтар анықталды немесе анықталмады. Анықталған жағдайда оларды көрсету қажет

8.

Ғылыми зерттеу нәтижелерін тарату процесіндегі бұзушылықтар

Бұзушылықтар анықталды немесе анықталмады. Анықталған жағдайда оларды көрсету қажет

9.

Зерттеу объектілерінің (жанды табиғат пен тіршілік ортасының объектілері болғанда) құқықтарын, қауіпсіздігі мен саулығын қорғау қалай жүргізілді?


      Әдеп комиссиясының төрағасы __________________________________

      ___________________________________________________________________

      (қолы, тегі, аты, әкесінің аты (болған жағдайда))

      Әдеп комиссиясының хатшысы __________________________________

      ___________________________________________________________________

      (қолы, тегі, аты, әкесінің аты (болған жағдайда))

О внесении изменений в приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 31 марта 2011 года № 126 "Об утверждении Типового положения о диссертационном совете"

Приказ и.о. Министра науки и высшего образования Республики Казахстан от 29 августа 2024 года № 425. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 3 сентября 2024 года № 35028

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 31 марта 2011 года № 126 "Об утверждении Типового положения о диссертационном совете" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 6929) следующие изменения:

      преамбулу изложить в следующей редакции:

      "В соответствии с подпунктом 30) статьи 6 Закона Республики Казахстан "О науке и технологической политике" и с подпунктом 118) пункта 15 Положения о Министерстве науки и высшего образования Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 19 августа 2022 года № 580 "О некоторых вопросах Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан" ПРИКАЗЫВАЮ:";

      в Типовом положении о диссертационном совете, утвержденном указанным приказом:

      пункт 1 изложить в следующей редакции:

      "1. Настоящее Типовое положение о диссертационном совете (далее – Типовое положение) разработано в соответствии с подпунктом 30) статьи 6 Закона Республики Казахстан "О науке и технологической политике" и с подпунктом 118) пункта 15 Положения о Министерстве науки и высшего образования Республики Казахстан (далее – Положение о Министерстве), утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 19 августа 2022 года № 580 "О некоторых вопросах Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан".";

      пункты 6, 6-1, 7 и 8 изложить в следующей редакции:

      "6. В диссертационных советах, созданных при военных, специальных учебных заведениях, подведомственных органам национальной безопасности Республики Казахстан, Министерству внутренних дел Республики Казахстан, органам прокуратуры Республики Казахстан и Министерству обороны Республики Казахстан, не менее 1/3 (одной третьей) составляют представители других ОВПО, научных и других организаций, остальные являются штатными сотрудниками. Допускается назначение временных членов диссертационного совета на период защиты докторанта в зависимости от темы докторского исследования.

      6-1. При наличии консорциального соглашения между ОВПО-партнером и научной организацией по подготовке научных кадров не менее одной трети постоянных членов диссертационного совета назначаются из научной организации. В таком случае заседания диссертационного совета проводятся по согласованию на базе ОВПО-партнера или научной организации.

      7. В состав диссертационного совета не включаются:

      1) ректор ОВПО, при котором создан диссертационный совет;

      2) сотрудники Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан;

      3) специалисты, которые являлись научными консультантами, руководителями по диссертациям, получившим отрицательное решение Комитета по содержанию диссертации за последние 5 (пять) лет.

      8. В составе диссертационных советов при ОВПО, один из членов совета является зарубежным ученым (за исключением ВСУЗов). Требования к публикациям членов диссертационного совета устанавливаются ОВПО, имеющей особый статус, самостоятельно.";

      пункт 10 изложить в следующей редакции:

      "10. Постоянный состав и изменения в нем, а также председатель, заместитель председателя и ученый секретарь совета утверждаются приказом ректора на основе решения Ученого совета ОВПО.";

      пункт 12 изложить в следующей редакции:

      "12. ОВПО обеспечивает:

      1) необходимые условия для проведения заседаний диссертационного совета и публичной защиты диссертаций, в том числе посредством применения информационно-коммуникационных технологий, программных и технических средств;

      2) проверку диссертаций в лицензионных системах обнаружения заимствований, в том числе по международным базам данных. ВСУЗы обеспечивают наличие Комиссии по проверке на плагиат;

      3) возмещение расходов, связанных с деятельностью диссертационного совета, в том числе командировочные расходы членов диссертационного совета.";

      пункт 14 изложить в следующей редакции:

      "14. В соответствии с настоящим Типовым положением ОВПО разрабатывают и утверждают положение о диссертационном совете ОВПО.";

      пункты 23, 24 и 25 изложить в следующей редакции:

      "23. Диссертационный совет размещает на интернет-ресурсе ОВПО следующие материалы о защитах докторантов и деятельности совета (кроме материалов и диссертаций, содержащих государственные секреты или сведения для служебного пользования):

      1) извещение о предстоящей защите с указанием информации о докторанте, временных членах диссертационного совета и официальных рецензентах, формы представления диссертации, адреса, даты и времени (за 1 (один) месяц до установленной даты защиты, доступны на постоянной основе);

      2) диссертацию (за 1 (один) месяц до установленной даты защиты), а также все ее доработанные по замечаниям диссертационного совета версии с соответствующими пометками на титульном листе (доступны на постоянной основе);

      3) аннотации на казахском, русском, английском языках (за 1 (один) месяц до установленной даты защиты), объем аннотаций определяется ОВПО самостоятельно;

      4) список публикаций докторанта (за 1 (один) месяц до установленной даты защиты);

      5) отзывы научных консультантов (за 1 (один) месяц до установленной даты защиты), которые доступны в течение не менее 5 (пяти) месяцев после защиты;

      6) отзывы официальных рецензентов (за 5 (пять) рабочих дней до установленной даты защиты);

      7) видеозапись защиты в полном объеме, монтаж не допускается (размещается в течение 5 (пяти) рабочих дней после защиты и доступна в течение не менее 5 (пяти) месяцев после защиты);

      8) заключение диссертационного совета о направлении диссертационной работы на доработку, повторную защиту или об отказе в присуждении степени доктора философии (PhD), доктора по профилю (размещается в течение 5 (пяти) рабочих дней после защиты и доступна в течение не менее 5 (пяти) месяцев после защиты);

      9) решение апелляционной комиссии (при наличии, размещается в течение 5 (пяти) рабочих дней после принятия решения и доступна в течение не менее 5 (пяти) месяцев после принятия решения);

      10) отчет о работе диссертационного совета согласно приложению 2 к настоящему Типовому положению (размещается в течение 15 (пятнадцати) рабочих дней по окончании календарного года);

      11) ежеквартальный отчет о принятых диссертационными советами решениях по присуждению (отказе в присуждении) степеней доктора философии (PhD), доктора по профилю согласно приложению 3 к настоящему Типовому положению (для диссертационных советов при ОВПО, имеющих особый статус). Ежеквартальный отчет размещается в течение 5 (пяти) рабочих дней после окончания квартала и доступен в течение периода деятельности диссертационного совета;

      12) сведения по организации выдачи диплома о присуждении степени доктора философии (PhD), доктора по профилю (для диссертационных советов при ОВПО, имеющих особый статус);

      13) объявления об изменении даты, времени, места проведения защиты и о замене официальных рецензентов (при наличии);

      14) информация о составе диссертационного совета и порядок деятельности диссертационного совета;

      15) информация о наличии лицензионной системы обнаружения заимствований, в том числе по международным базам данных с указанием сроков действия;

      16) заключение Этической комиссии ОВПО (по форме согласно приложению 4 к настоящему Типовому положению), в котором обучался докторант, об отсутствии нарушений в процессе планирования, оценки, отбора, проведения и распространения результатов научных исследований, включая защиту прав, безопасности и благополучия объектов исследования (объектов живой природы и среды обитания);

      17) информация по организации проведения заседания диссертационного совета online (онлайн) в форме видеоконференции.

      24. После размещения диссертационной работы на интернет-ресурсе ОВПО и/или приема к диссертации (в случае защиты диссертаций, содержащих государственные секреты или сведения для служебного пользования) изменения в ней не допускаются. В случае доработки диссертационной работы ее финальная версия размещается на интернет-ресурсе ОВПО после принятия решения о присуждении степени доктора философии (PhD) или доктора по профилю с пометкой "Финальная версия диссертационной работы".

      На интернет-ресурсе ОВПО обеспечивается возможность размещения неофициальных отзывов по содержанию диссертации с дальнейшим представлением их на защите. Неофициальные отзывы, по которым невозможно установить авторство и отсутствует электронный адрес автора, на защите не представляются.

      25. Извещение о предстоящей защите направляется диссертационным советом в Комитет в течение 5 (пяти) рабочих дней со дня приема к защите.

      Извещение по защитам в диссертационных советах при ОВПО, не имеющих особого статуса, размещается также на интернет-ресурсе Комитета в течение 5 (пяти) рабочих дней со дня поступления (кроме материалов и диссертаций, содержащих государственные секреты или сведения для служебного пользования).";

      пункт 27 изложить в следующей редакции:

      "27. Экземпляр диссертации на бумажном и (или) электронном носителях передается в библиотеку ОВПО. В течение 7 (семи) рабочих дней после защиты экземпляры диссертации на электронном носителе передаются ученым секретарем диссертационного совета в Национальную академическую библиотеку Республики Казахстан и Национальную библиотеку Республики Казахстан (кроме диссертаций, содержащих государственные секреты и сведения для служебного пользования).";

      пункты 29 и 30 изложить в следующей редакции:

      "29. При наличии фактов плагиата, указанных в справке НЦГНТЭ, в отзывах официальных рецензентов и неофициальных отзывах на интернет-ресурсе ОВПО Комиссия диссертационного совета осуществляет проверку диссертации на плагиат. Заключение о результатах проверки представляется диссертационному совету не позднее 8 (восьми) рабочих дней до защиты диссертации.

      30. Диссертационный совет на основе заключения Комиссии диссертационного совета (не позднее 7 (семи) рабочих дней до защиты) принимает решение о допуске докторанта к защите или снимает диссертацию с защиты. О принятом решении диссертационный совет сообщает докторанту в течение 2 (двух) рабочих дней, а также соответствующая информация размещается на интернет-ресурсе ОВПО (за исключением случаев защиты диссертаций, содержащих государственные секреты и сведения для служебного пользования).

      Докторант имеет возможность снять диссертацию с защиты, но не позднее 7 (семи) рабочих дней до ее защиты.";

      пункт 33 изложить в следующей редакции:

      "33. Диссертационный совет проводит тайное голосование для принятия одного из следующих решений:

      1) присудить степень доктора философии (PhD) или доктора по профилю (в случае защиты в диссертационном совете при ОВПО, имеющем особый статус) или ходатайствовать перед Комитетом для присуждения докторанту степени доктора философии (PhD) или доктора по профилю (в случае защиты в диссертационном совете при ОВПО, не имеющем особый статус);";

      2) направить диссертацию на доработку (только в случае защиты диссертации в форме диссертационной работы);

      3) направить диссертацию на повторную защиту;

      4) отказать в присуждении степени доктора философии (PhD) или доктора по профилю либо в ходатайстве перед Комитетом для присуждения докторанту степени доктора философии (PhD) или доктора по профилю (в случае защиты в диссертационном совете при ОВПО, не имеющем особого статуса).

      Диссертационная работа направляется на доработку в случае, если в ней есть несущественные замечания по тексту, исправление которых не меняет сути работы. В случае, если диссертация не соответствует пункту 4 и (или) 6 Правил и (или) частично соответствует принципам (за исключением принципа академической честности), указанным в пункте 5 Правил, то она направляется на повторную защиту. При нарушении принципа академической честности или несоответствии принципам научной новизны, внутреннего единства, достоверности принимается решение об отказе в присуждении степени доктора философии (PhD) или доктора по профилю.";

      пункты 37, 38, 39 и 40 изложить в следующей редакции:

      "37. Ученый секретарь диссертационного совета (при ОВПО, не имеющем особого статуса) формирует аттестационное дело докторанта, которое направляется в Комитет в течение 30 (тридцати) календарных дней после защиты докторской диссертации на диссертационном совете. В аттестационном деле докторанта прилагаются следующие документы:

      1) сопроводительное письмо-ходатайство на бланке ОВПО, при котором создан диссертационный совет, подписанное председателем диссертационного совета, с указанием даты отправки диссертации в НЦГНТЭ (за исключением диссертаций, содержащих государственные секреты или сведения для служебного пользования);

      2) диссертация на электронном носителе. Диссертация, содержащая государственные секреты или сведения для служебного пользования, представляется также на бумажном носителе;

      3) список и копии научных публикаций по теме диссертации;

      4) копия документа, удостоверяющего личность;

      5) справка НЦГНТЭ по проверке диссертации на плагиат. По диссертации, содержащей государственные секреты или сведения для служебного пользования, представляется справка комиссии в военных, специальных учебных заведениях и (или) научных организациях, подведомственных органам национальной безопасности Республики Казахстан, Министерству внутренних дел Республики Казахстан, органам прокуратуры Республики Казахстан и Министерству обороны Республики Казахстан, о проверке диссертации на плагиат;

      6) явочный лист членов диссертационного совета по форме согласно приложению 6 к настоящему Типовому положению;

      7) видеозапись в полном объеме и протокол заседания диссертационного совета по защите диссертации и по обсуждению доработанной диссертационной работы (при необходимости), подписанный председателем и ученым секретарем;

      8) копия транскрипта об освоении профессиональной учебной программы докторантуры;

      9) сведения о докторанте по форме согласно приложению 7 к настоящему Типовому положению.

      Документы, указанные в подпунктах 1), 3), 4), 5), 6), 8) и 9), представляются в Комитет в сканированном виде в формате файла "пдф (pdf)" (за исключением аттестационных дел, содержащих государственные секреты или сведения для служебного пользования).

      38. Диссертация, по которой было принято отрицательное решение Комитета или диссертационного совета, представляется на повторную защиту в порядке, установленном в главе 3 настоящего Типового положения.

      При представлении диссертации на повторную защиту диссертационный совет назначает 3-х (трех) членов диссертационного совета, которые составляют заключение об устранении в диссертации нарушений, установленных ранее. Заключение размещается на интернет-ресурсе ОВПО не менее, чем за 10 (десять) рабочих дней до защиты и зачитывается на защите диссертации.

      39. Апелляция на отрицательное решение диссертационного совета подается докторантом в произвольной форме в течение 2 (двух) месяцев со дня решения в ОВПО, в котором проводилась защита диссертации.

      Порядок проведения апелляции утверждается ОВПО самостоятельно.

      40. В случае, если апелляция подана на решение диссертационного совета при ОВПО, не имеющем особого статуса, то положительное заключение апелляционной комиссии и диссертация направляются в Комитет в течение 15 (пятнадцати) календарных дней для принятия окончательного решения.";

      Решение апелляционной комиссии в течение 5 (пяти) рабочих дней со дня его принятия сообщается докторанту и размещается на интернет-ресурсе ОВПО.";

      приложения 2, 3 и 4 к Типовому положению о диссертационном совете изложить в новой редакции согласно приложениям 1, 2 и 3 к настоящему приказу.

      2. Комитету по обеспечению качества в сфере науки и высшего образования Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан после его официального опубликования.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра науки и высшего образования Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      исполняющий обязанности
Министра науки
и высшего образования
Республики Казахстан
Т. Ешенкулов

  Приложение 1 к приказу
от 29 августа 2024 года № 425
  Приложение 2
к Типовому положению
о диссертационном совете
  Форма

Отчет о работе диссертационного совета

      Диссертационный совет при _________________________________________
__________________________________________________________________
(наименование организации высшего и (или) послевузовского образования
(далее – ОВПО)
по направлению подготовки кадров ___________________________________
__________________________________________________________________

      Отчет содержит следующие сведения:

      1. Данные о количестве проведенных заседаний.

      2. Фамилии, имя, отчество (при его наличии) членов диссертационного совета,
посетивших менее половины заседаний.

      3. Список докторантов с указанием ОВПО.

      4. Краткий анализ диссертаций, рассмотренных советом в течение отчетного года,
с выделением следующих разделов:

      1) анализ тематики рассмотренных работ;

      2) связь тематики диссертаций с направлениями развития науки, которые определены
Высшей научно-технической комиссией при Правительстве Республики Казахстан
в соответствии с подпунктом 2) пункта 3 статьи 20 Закона Республики Казахстан
"О науке и технологической политике" и (или) государственными программами;

      3) анализ уровня внедрения результатов диссертаций в практическую деятельность.

      5. Анализ работы официальных рецензентов (с примерами наиболее некачественных отзывов).

      6. Предложения по дальнейшему совершенствованию системы подготовки научных кадров.

      7. Количество диссертаций на соискание степеней доктора философии (PhD), доктора
по профилю в разрезе направлений подготовки кадров:

      1) диссертации, принятые к защите (в том числе докторантов из других ОВПО);

      2) диссертации, снятые с рассмотрения (в том числе докторантов из других ОВПО);

      3) диссертации, по которым получены отрицательные отзывы официальных
рецензентов (в том числе докторантов из других ОВПО);

      4) диссертации с отрицательным решением по итогам защиты
(в том числе докторантов из других ОВПО);

      5) диссертации, направленные на доработку
(в том числе докторантов из других ОВПО);

      6) диссертации, направленные на повторную защиту
(в том числе докторантов из других ОВПО).

      Председатель диссертационного совета
_____________ _________________________________________________
(подпись, фамилия, имя, отчество (при его наличии)
Ученый секретарь диссертационного совета
_____________ _________________________________________________
(подпись, фамилия, имя, отчество (при его наличии)
Печать, дата
"____" _____________ 20___ года.

  Приложение 2 к приказу
от 29 августа 2024 года № 425
  Приложение 3
к Типовому положению
о диссертационном совете
  Форма

Ежеквартальный отчет о принятых диссертационными советами решениях по присуждению (отказе в присуждении) степеней доктора философии (PhD), доктора по профилю

(Ф.И.О. (при его наличии)) докторанта

Год рождения

Период обучения в докторантуре

ОВПО, в котором обучался докторант

Тема диссертации

Научные консультанты ((Ф.И.О. (при его наличии)), степень, место работы)

Официальные рецензенты ((Ф.И.О. (при его наличии)), степень, место работы)

Дата защиты

Принятое решение диссертационного совета и апелляционной комиссии (при наличии)

№ диплома

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Диссертационный совет по специальности (направлению подготовки кадров)












  Приложение 3 к приказу
от 29 августа 2024 года № 425
  Приложение 4
к Типовому положению
о диссертационном совете
  Форма

      Заключение Этической комиссии _________________________________
______________________________________________________________
наименование ОВПО

1.

Ф.И.О. докторанта


2.

Специальность (образовательная программа) докторантуры


3.

Период обучения в докторантуре


4.

Тема диссертации, дата утверждения


5.

Данные о научных консультантах – Ф.И.О. (при его наличии), должности и места работы, ученые степени, гражданство


6.

Объекты исследования


7.

Нарушения в процессе планирования, оценки, отбора и проведения научных исследований

Нарушения выявлены или не выявлены.
Если нарушения выявлены, необходимо указать их.

8.

Нарушения в процессе распространения результатов научных исследований

Нарушения выявлены или не выявлены.
Если нарушения выявлены, необходимо указать их.

9.

Каким образом проводилась защита прав, безопасности и благополучия объектов исследования (в случае наличия объектов живой природы и среды обитания)?


      Председатель Этической комиссии
___________ _____________________________________________
(подпись, фамилия, имя, отчество (при его наличии)
Секретарь Этической комиссии
___________ _____________________________________________
(подпись, фамилия, имя, отчество (при его наличии)