Өнімдеріне (қызмет көрсетулеріне, жұмысына) бағаларды (тарифтерді) мемлекеттік реттеу енгізілетін субъектілер үшін еңбекті нормалау және оған ақы төлеу жөніндегі нормативтік материалдарды ұсынудың, қараудың және келісудің тәртібі туралы Нұсқаулықты бекіту туралы

Бұйрық Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің 1999 жылғы 7 сәуір N 56-п бұйрығы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлуметтік қорғау министрінің 2007 жылғы 19 шілдедегі N 167-ө Бұйрығымен

       Бұйрықтың күші жойылды - Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлуметтік қорғау министрінің 2007.07.19.  N 167-ө  Бұйрығымен.

      Қолданылып жүрген заңдарға сәйкес табиғи монополиялар субъектілерінің, мемлекеттік органдардың және өнімдеріне (қызмет көрсетулеріне, жұмыстарына) мемлекеттік реттеу енгізілетін басқа да ұйымдардың бағаларында (тарифтерінде) ескерілетін еңбекақы төлеуге арналған шығындарды реттеу үшін бұйырамын: 
      1. Өнімдеріне (қызмет көрсетулеріне, жұмысына) бағаларды (тарифтерді) мемлекеттік реттеу енгізілетін субъектілер үшін еңбекті нормалау және оған ақы төлеу жөніндегі нормативтік материалдарды ұсынудың, қараудың және келісудің тәртібі туралы ұсынылып отырған Нұсқаулық бекітілсін. 
      2. Еңбекті нормалауды, оған ақы төлеуді ұйымдастыру және тұрмыс деңгейі басқармасы (Н.М. Вержбицкая) осы Нұсқаулықты белгіленген тәртіппен Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді қамтамасыз етсін және оны облыстық, қалалық (Алматы қаласы, Астана қаласы) еңбек және халықты әлеуметтік қорғау басқармаларына жеткізсін.
      3. Осы бұйрықтың орындалын бақылау Вице-министр М.Ауановқа жүктелсін.     

       Министр

Қазақстан Республикасы Еңбек        
және халықты әлеуметтік          
қорғау министрінің            
1999 жылғы 7 сәуір N 56-Ө          
бұйрығымен бекітілген            

Өнімдеріне (қызмет көрсетулеріне, жұмысына) бағаларды
(тарифтерді) мемлекеттік реттеу енгізілетін субъектілер үшін
еңбекті нормалау және оған ақы төлеу жөніндегі нормативтік
материалдарды ұсынудың, қараудың және келісудің тәртібі туралы
Нұсқаулық      

1. Жалпы ережелер 

     1. Осы Нұсқаулық Қазақстан Республикасы Президентінің  "Мемлекеттік кәсіпорындар туралы"  Заң күші бар Жарлығына, Қазақстан Республикасының "Табиғи монополиялар туралы"  Заңына , Табиғи монополия субъектілерінің қызметтерді (тауарларды, жұмыстарды) өндіру және көрсету бағаларында (тарифтеріне) ескерілген шығындарды қалыптастырудың ерекше тәртібі туралы нұсқаулыққа (98 ж. 5.11. N  634  тіркелген), сондай-ақ Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1998 жылғы 9 шілдедегі N 651  қаулысымен  бекітілген Мемлекеттік органдардың қызмет көрсетулері үшін ақы белгілеу мен оның мөлшерін айқындаудың тәртібіне сәйкес, монополиялар субъектілерінің, мемлекеттік органдардың және өнімдеріне (қызмет көрсетулеріне, жұмыстарына) мемлекеттік реттеу енгізілетін басқа да ұйымдардың бағаларында (тарифтерінде) ескерілетін еңбекақы төлеуге арналған шығындарды реттеу үшін әзірленді. 
      2. Осы Нұсқаулық өнімдеріне (қызмет көрсетулеріне, жұмысына) бағаларды (тарифтерді) мемлекеттік реттеу енгізілетін субъектілер үшін еңбекті нормалау және оған ақы төлеу жөніндегі нормативтік материалдарды ұсынудың, қараудың және келісудің бірыңғай тәртібін белгілеу мақсатында енгізіледі. 
      3. Аталған Нұсқаулық Қазақстан Республикасы табиғи монополияларының Мемлекеттік тіркеліміне (бұдан әрі - Тіркелімі) енгізілген табиғи монополия субъектілеріне, Қазақстан Республикасының табиғи монополияларды реттеу және бәсекелестікті қорғау жөніндегі агенттік (бұдан әрі - Уәкілетті орган) бекіткен мемлекеттік органдар көрсететін ақылы қызметтердің Мемлекеттік тіркеліміне сәйкес ақылы қызмет көрсететін мемлекеттік органдарға, сондай- ақ өнімдеріне (қызмет көрсетулеріне, жұмысына) бағаларды (тарифтерді) мемлекеттік реттеу енгізілетін басқа да ұйымдарға қолданылады. 

       ІІ. Тапсырыстарды ұсынудың, қараудың және келісудің
          тәртібі мен мерзімдері  

      4. Табиғи монополия субъектілері, мемлекеттік органдар және бағаларын мемлекет реттейтін, өнімдерді (қызмет көрсетулерді, жұмыстарды) монопольды немесе эксклюзивті шығаратын және ұсынатын басқа да ұйымдар Уәкілетті орган тауарларға, қызметтер мен жұмыстарға баға белгілеген (қолданылуы шектеулі мерзімге белгіленген баға күшінің мерзімі біткенде өзгерту) кезде ескерілетін еңбекті нормалау және оған ақы төлеу жөніндегі нормативтік материалдарды осы Нұсқаулықтың ІІІ бөлімінде көзделген олардың негіздері бойынша толық көлеміндегі қажетті материалдармен қоса келісу үшін Қазақстан Республикасының еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігіне (бұдан әрі - Министрлік) ұсынады. 
      5. Еңбекті нормалау және оған ақы төлеу жөніндегі осы нұсқаулықтың ІІІ бөлімінде көзделген толық көлемінде келісуге ұсынылған тапсырысты Министрлік отыз күн ішінде қарайды. 
      6. Облыстық еңбек және халықты әлеуметтік қорғау жөніндегі органдардың әдістемелік және консультациялық көмек көрсетуіне, Тіркелімнің жергілікті бөлімдеріне енгізілген Субъектілердің тапсырыстарында материалдардың түгел екендігін қарауына болады және олар Министрлікпен осындай өкілеттіктерді бергенде материалдарды келісу керек. 
      Осы нұсқаулықтың ІІІ бөлімінде көзделген, толық көлемінде ұсынылған тапсырысты Субъект облыстық еңбек және халықты әлеуметтік қорғау органының шешімімен қоса Министрлікке келісуге ұсынады. 
      7. Еңбекті нормалау және оған ақы төлеу жөніндегі материалдарды келісуге арналған тапсырысты бекіту, нақтылау және тексеру үшін Министрліктің: 
      соңғы екі жыл үшін қосымша ақпарат (еңбекақы төлеу және қызметкерлер саны туралы мәліметтер) сұратуға; 
      Қызметтің, қызмет көрсетудің сол немесе соған ұқсас түрімен айналысатын Субъектілердің еңбекақы төлеуге арналған шығындарына салыстырмалы талдау жүргізуге; 
      тексерілетін Субъектіге барып, ішінара сараптама (тексеру) жүргізуге (жұмыстардың, операциялардың жекелеген түрлері бойынша хронометражды бақылау жүргізуге); 
      сол Субъектінің, Құзыретті органның* мамандарын және тәуелсіз сарапшыларды (еңбек жөніндегі нормативтерді әзірлеумен айналысатын ғылыми- зерттеу институттарының, нормативті-зерттеу стансаларының, еңбекті ғылыми ұйымдастыру орталықтарының сарапшылары) сараптама жүргізуге іссапарына арналған шығындарды қоса алғандағы барлық шығындарды Субъекті қаражаты есебінен өтей отырып тартуға құқылы. 
      *Құзыретті орган (осы Инструкцияның мақсаты үшін) - салалық министрліктер, ведомстволар, жергілікті атқарушы орган. 

       ІІІ. Ұсынылатын материалдар мен олардың мазмұны 

       8. Еңбекті нормалау жөніндегі материалдарды келісуге арналған тапсырыстарға мыналар қоса беріледі: 
      1) қызметшілердің нормативтік (уақыты, қызмет түріне қарай өнімділігі) саны үшін: 
      тапсырыс - субъектінің ресми бланкісінде жазылған жолдама хат пен ұсынылып отырған материалдардың тізбесі; 
      қызметкерлер санаттары бойынша (негізгі өндірістік және қосалқы өндірістік қызметшілер, әкімшілік қызметшілер, сондай-ақ қызмет көрсетуші шаруашылық пен өндірістерде жұмыс істетін қызметшілер) қызметкерлердің ағымдағы жыл және оның алдындағы екі жыл ішіндегі нормативтік саны мен қалыптасқан нақты саны деректерінің ұсынылып отырған нысанға сәйкес жиынтық кестесі; 
      аймақтық бөлімшелер (бөлімшелер, филиалдар, өкілдіктер) бойынша нормативтерді қоса алғандағы қызметкерлер санының (уақытының, қызмет түріне қарай өнімділігінің) нормативі; 
      ұсынылатын нормативтердің негіздемесі (қажетті есептеулер); 
      Құзыретті орган бекіткен және Министрлікпен келісілген, оның негізінде еңбек жөнінде ұсынылып отырған нормативтер жасалған еңбек жөніндегі пайдаланылып жүрген үлгі нормативтер (салалық, салааралық); 
      келісуге ұсыну сәтіндегі жұмыстармен айналысатын 1-т есебі бойынша анықталатын Субъектілер қызметкерлерінің нақты саны, Қазақстан Республикасының еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 1999 жылғы 7 сәуірдегі N 56-а-Б бұйрығымен бекітілген әкімшілік қызметкерлерге жататын қызметкерлер лауазымдарының Тізбесі мен бухгалтерлік есеп Стандарттарына және Субъектінің Уәкілетті органмен келісілген есептік саясатына сәйкес қызметкерлерді қызметшілер санаттары бойынша бөлу. 
      2) еңбек жөніндегі үлгі нормативтер үшін: 
      тапсырыс - Құзыретті органның ресми бланкісінде жазылған жолдама хат ұсынылып отырған материалдардың тізбесі; 
      қызметкерлер санының (уақытының, қызмет түріне қарай еңбек сыйымдылығының) үлгі нормативі; 
      ұсынылған нормативтердің негіздемесі (хронометражды бақылаулардың зерттелетін операцияларды оның құрамды элементтеріне бөлудің тиісті есептеулермен қоса берілген нәтижелері, ұсынылатын уақыт нормативтерінің негізіндегі қызметкерлер саны нормативінің есебі). 
      Егер Субъектінің ұйымдастыру-техникалық жағдайы бес жыл ішінде өзгермесе, онда еңбек жөніндегі үлгі нормативтердің күшін ұзарту рәсімі жүргізіледі. 
      10. Еңбекке ақы төлеу жөніндегі материалдарды келісуге арналған тапсырысқа мыналар қоса беріледі: 
      тапсырыс - Субъектінің ресми бланкісінде жазылған жолдама хат ұсынылып отырған материалдардың тізбесі; 
      Құзыретті органның әкімшілік қызметшілер бойынша еңбекақы төлеу қорын (еңбекақы төлеуге жұмсалатын шығындар), штаттық кестені және басшылардың, олардың орынбасарларының, бас бухгалтерлердің қолданылып жүрген заңдарға сәйкес лауазымдық қызметақыларының мөлшерін бекіту туралы шешімі; 
      Субъектінің (негізгі өндірістік және қосымша өндірістік қызметшілердің, әкімшілік қызметшілердің, сондай-ақ қызмет көрсетуші шаруашылықтар мен өндірісте істейтін қызметшілердің) қызметші санаттары бойынша орташа айлық жалақы жөніндегі деректерді қоса алғандағы соңғы екі жылда еңбекақыға жұмсалған шығындарын Субъектінің Уәкілетті органмен келісілген, бухгалтерлік есеп және есептік саясатының қолданылып жүрген Стандарттарына, сондай-ақ статистикалық есептемесіне қолданылып жүрген заңдарға сәйкес тоқсан бойынша талдау; 
      Субъекті қызметкерлеріне еңбекақы төлеу және оларды көтермелеу туралы Ереже, оған қызметшілер санаттары бойынша лауазымдық қызметақыларына (тарифтік ставка) сараланып төленетін қосымшалар мен үстемелерді қоса алғандағы еңбекақы төлеудің нысандары мен жүйесі, сыйлықақы және басқа да сыйақылар төлеудің жүйесі, штаттық кесте мен лауазымдық қызметақыларының (тарифтік ставкаларының) мөлшері енгізілуге тиіс қолданылып жүрген заңдарға сәйкес. 
      11. Субъект қызметкерлерінің еңбегіне ақы төлеу және оларды көтермелеу туралы ереже белгіленген тәртіппен, "Келісілген" және "Бекітілген" деген тиісінше белгілерге сәйкес ресімделеді. 
      12. Еңбек жөніндегі нормативтер белгіленген тәртіппен ресімделуге, нөмірленуге, кітапша болып жасалуға тиіс және оның титулды беті, атауы (мазмұны), "Келісілген" және "Бекітілген" деген белгілерге сәйкес қызметкерлерінің нормативті және нақты санының жиынтық кестесі болуы тиіс. 

       IV. Еңбекақы төлеуге арналған шығындарды анықтаудың
          негізгі шарттары 

      13. Еңбекақы төлеуге арналған шығындарды анықтау кезінде қызметкерлердің нақты саны, бірақ нормативтен аспайтын саны есепке алынады. 
      Өндірістік қызметшілердің бағаға (тарифке) қосылатын еңбекақы төлеуге арналған шығындары қолданылып жүрген бағаларда (тарифтерде) қабылданған еңбекақы төлеуге арналған шығындарға сүйене отырып, Қазақстан Республикасы Ұлттық Статистика агенттігі жариялаған деректер бойынша бағаларға (тарифтерге) өзгерту енгізілгеннен кейінгі кезең ішіндегі инфляция индексі ескеріліп есептеледі. 
      14. Еңбекақы төлеуге арналған шығындар, Субъекті басшыларының, олардың орынбасарларынң, бас (аға) бухгалтерлерінің лауазымдық қызметақысының мөлшері, сондай-ақ оларға сыйақы және басқа да сыйлықақылар беру жүйесі қолданылып жүрген заңдарға сәйкес белгіленеді. 
      15. Әрбір Субъекті үшін еңбекақы төлеуге арналған шығындарды анықтау кезінде қолданылып жүрген бағаларда (тарифтерде), Субъектінің жалақының ең төменгі және ең жоғары деңгейінің арасындағы 15 еседен аспайтын жоғары арақатынасы белгіленеді. Осы арақатынас жалақысы жоғары қызметкерлер (мәселен, басшылар) мен жалақысы төмен қызметкерлердің (мәселен, 1 тарифтік разряды бар жұмысшы) орташа жалақысы мөлшерінің қатынасы болып табылады. 
      16. Субъект қызметкерлеріне тарифтік разрядтар тағайындау Бірыңғай біліктілік анықтамалағы (БТА), Қызметшілер лауазымдарының біліктілік анықтамалығы (ҚА) бойынша жұмыстарды тарифтендіру нәтижелеріне сүйене отырып жүргізіледі. 
      17. Жұмыстың, қызмет көрсетудің сол немесе соған ұқсас түрімен айналысатын Субъектілердің еңбекақы төлеуге арналған шығындарына салыстырмалы талдау жүргізу нәтижелеріне сүйене отырып, Министрлік Уәкілетті және Құзыретті органға өндіру (тауарларды, жұмыстарды) және қызмет көрсету бағаларында (тарифтеріне) ескерілетін еңбекақыға арналған шығындарды өзгертуге немесе оны көбейтуден бас тартуға нұсқау беруге құқылы.

       V. Еңбекті нормалауды ұйымдастырудың негізгі шарттары 

       18. Субъекті қызметкерлері үшін еңбек нормасы (өнімділік, уақыт, қызмет көрсету, адам саны) техниканың, технологияның, өндіріс пен еңбекті ұйымдастырудың қол жеткен деңгейіне сәйкес белгіленуге тиіс. 
      Еңбек нормасы жұмыс орындарын аттестациялау мен рационализациялауға қарай, жаңа техниканың, технологияның енгізілуіне және өндіріс тиімділігін қамтамасыз ететін ұйымдастыру-техникалық шаралардың жүргізілуіне қарай жаңа нормалармен міндетті түрде ауыстырылуға жатады. 
      19. Үлгі нормативтер - бұл жұмыстардың жекелеген элементтерін немесе кешендерін орындауға, жабдықтарға қызмет көрсетуге, сондай-ақ нақты ұйымдастыру-техникалық жағдайларына қарай өндірістік, басқарушылық функцияларды орындау үшін қажетті жұмыс орындарына жұмсалатын еңбек шығындарының регламенттелген мәні. Еңбек жөніндегі үлгі нормативтері қызметтің сол немесе соған ұқсас түрімен айналысатын Субъекті үшін эталон болып табылады және жыл сайын белгіленетін қызметшілердің нормативтік санын дәйектеу үшін негіз болып саналады. 
      Еңбек жөнiндегi үлгi нормативтердi ауыстыруды жөне қайта қарауды оларды бес жылда бiр рет бекiтетiн Құзыреттi орган жүзеге асырады және ұйымдастыру-техникалық жағдайлары (прогрестiк технологияны енгiзу, өндiрiстiк процестердi механикаландыру, автоматтандыру, материалдардың, шикізаттардың, отынның және т.б. жаңа түрлерiн пайдалану) өзгергенде, өндiрiстiң ерекшелiгi мен құрылымы өзгергенде ол мiндеттi түрде қайта қаралуға жатады. 
      Қызметкерлердiң еңбек (өнiмдiлiк) нормативтерiн орындауы үшiн Субъект заңдарда белгiленген қауiпсiздiк пен гигиена талаптарына сай келетiн қалыпты еңбек жағдайларымен қамтамасыз етуге міндетті. 
      21. Субьект тиiстi құрылымдық бөлiмшелерi болғанда еңбек нормаларын жеке өзi әзiрлеуге немесе еңбектi нормалаумен айналысатын бiлiктi мамандарды тарта отырып әзiрлеуге, не еңбектi нормалау және оған ақы төлеу жөнiндегi нормативтiк материаларды әзiрлеуге тапсырысты тендерлік негiзде республика мен ТМД елдерiнiң норматив әзiрлеушiлерге қойылатын талаптарға жауап беретiн ұйымдарында орналастыруға құқылы. 
      22. Тендердi өткiзген кезде әзiрлеушілерге қойылатын мынадай талаптар ескерiлуге тиiс: 
      еңбек жөнiндегi нормативтердi әзiрлейтiн басшының және қызметкердiң жоғары бiлiмiнiң (экономикалық, инженер-экономикалық, техникалық) болуы; 
      кәсiптiк бiлiктiлiгiн, бiлiмiн (диплом, сертификат), ғылыми немесе практикалық қызметiн растайтын құжаттарының болуы, басшының және қызметкердiң жұмыс орны, өндiрiстiк тәжiрибесi және жұмыс стажы туралы анықтамасының болуы; 
      мыналарды растайтын құжаттамалық дәлелдемелердi немесе басқа ақпараттарды беруi: 
      еңбектi нормалау саласында бiлiктi кадрлармен, мамандармен қамтамасыз етiлуi; 
      басшы қызметкерлерде сотталғандығының заңмен белгiленген тәртiппен өтелмеуiнiң немесе алынбауының болмауы; 
      басшы қызметкерлерде ұйымға басшылық жасап жүрген кезеңде оларды банкротқа, санацияға, консервацияға, ерiксiзден таратылуына әкеп соқтыратын күрделi қаржы проблемаларының болмауы;
     әзiрлеушiнiң қаржы жағдайы туралы банк анықтамасының болуы;
     тиiстi салық органының әзiрлеушiнiң салық төлегендiгi туралы анықтамасының болуы;
     құралтайшы құжаттарының, шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң (әзiрлемешiнiң) тiркелгендiгi туралы куәлiгінiң және статистикалық карточкасының нотариалды куәлендiрiлген көшiрмесiнiң болуы.

"Келісілген"                            "Бекітілген"
Қазақстан Республикасының
_______________________________
Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау (Құзыретті органның
басшысының) Вице-Министрі 
_________________________ ________________________________
           (Т.Ә.А. лауазымы)
1999 ж. "___" _____________             1999 ж. "___"
_________________

Ағымдағы және өткен кезең ішіндегі қызметкерлердің
нормативтік және нақты санының жиынтық кестесі 

________________________________________________________________
Бөлімшелер   !                    Адам саны              
атауы        !_____________________________________________________
             !       Нормативті         !          Нақты 
             !                          !__________________________
             !                          ! ағымдағы кезең ішінде   !
             !__________________________!_________________________!
             !өндіріс-!әкімші-!өндіріс -!өндіріс-!әкімші-!өндіріс-!
             !тік қыз-!лік    !тер мен  !тік қыз-!лік    !тер мен !               !метшілер!қызмет-!шаруашы- !метшілер!қызмет-!шаруашы-!
             !        !шілер  !лықтарда !        !шілер  !лықтарда!
             !        !       !істейтін !        !       !істейтін!               !        !       !қызметші-!        !       !қызметші!
             !        !       !лер      !        !       !лер     !
_____________!________!_______!_________!________!_______!________!    

_____1_______!___2____!___3___!___4_____!____5___!___6___!____7____!

Барлығы:
соның ішінде:

филиалдар  
бойынша:
____________________________________________________________________

     таблицаның жалғасы   
_____________________________________________________
    соңғы 2 жыл ішінде                               !
_____________________________________________________!     
өндіріс-!әкімші-!өндіріс- !өндіріс-!әкімші-!өндіріс- !  
тік қыз-!лік    !тер мен  !тік қыз-!лік    !тер мен  !      
метшілер!қызмет-!шаруашылы!метшілер!қызмет-!шаруашы- !
        !шілер  !қтарда   !        !шілер  !лықтарда !
        !       !істейтін !        !       !істейтін ! 
        !       !қызметші-!        !       !қызметші-!
        !       !лер      !        !       !лер      !
________!_______!_________!________!_______!_________!     
___8____!___9___!___10____!____11__!___12__!___13____!    
                                                     !
                                                     !
                                                     !
                                                     !
_____________________________________________________!

 

Об утверждении Инструкции о порядке представления, рассмотрения и согласования нормативных материалов по нормированию и оплате труда для субъектов, на продукцию (услуги, работы) которых вводится государственное регулирование цен (тарифов)

Приказ Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 7 апреля 1999 г. N 56-п. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 17.05.1999 г. за N 760. Утратил силу - приказом Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 19 июля 2007 г. N 167-п

       Сноска. Приказ Министра труда и социальной защиты населения РК от 7 апреля 1999 г. N 56-п утратил силу приказом Министра труда и социальной защиты населения РК от 19 июля 2007 г.  N 167-п  (вводится в действие по истечении 10 календарных дней после дня его первого официального опубликования). 

      В соответствии с действующим законодательством в целях регулирования расходов на оплату труда, учитываемых при расчете цен (тарифов) на производство и предоставление услуг (товаров, работ) субъектами естественной монополии, государственными органами и другими организациями, на продукцию (услуги, работы) которых вводится государственное регулирование цен (тарифов) приказываю: 
      1. Утвердить прилагаемую Инструкцию о порядке представления, рассмотрения и согласования нормативных материалов по нормированию и оплате труда для субъектов, на продукцию (услуги, работы) которых вводится государственное регулирование цен (тарифов). 
      2. Управлению организации нормирования, оплаты труда и уровня жизни (Вержбицкая Н.М.) обеспечить проведение государственной регистрации настоящей Инструкции в Министерстве юстиции Республики Казахстан в установленном порядке и довести до областных, городских (г.Алматы, г.Астана) управлений труда и социальной защиты населения.
      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на Вице-Министра Ауанова М.К.

 

     Министр

                    

                            Инструкция 
       о порядке представления, рассмотрения и согласования 
       нормативных материалов по нормированию и оплате труда
       для субъектов, на продукцию (услуги, работы) которых 
       вводится государственное регулирование цен (тарифов)

 

                       I. Общие положения

 
      1. Настоящая Инструкция разработана в соответствии с  Указом  Президента Республики Казахстан, имеющим силу Закона, "О государственном предприятии",  Законом  Республики Казахстан "О естественных монополиях",  Инструкцией  об особом порядке формирования затрат, учитываемых при расчете цен (тарифов) на производство и предоставление услуг (товаров, работ) субъектами естественной монополии (рег. № 634 от 5.11.98 г.), а также  Правилами  установления и определения размера платы за услуги государственных органов, утвержденных постановлением Правительства Республики Казахстан от 9 июля 1998 г. № 651, для регулирования расходов на оплату труда, учитываемых при расчете цен (тарифов) на производство и предоставление услуг (товаров, работ) субъектами естественной монополии, государственными органами и другими организациями, на продукцию (услуги, работы) которых вводится государственное регулирование цен (тарифов). 
      2. Настоящая Инструкция вводится в целях установления единого порядка представления, рассмотрения и согласования нормативных материалов по нормированию и оплате труда (далее - материалы) для субъектов, на продукцию (услуги, работы) которых вводится государственное регулирование цен (тарифов). 
      3. Указанная Инструкция распространяется на субъекты естественной монополии, включенные в Государственный регистр субъектов естественной монополии Республики Казахстан (далее - Регистр), государственные органы, оказывающие платные услуги в соответствии с Государственным регистром платных услуг, оказываемых государственными органами, утверждаемым Агентством Республики Казахстан по регулированию естественных монополий и защите конкуренции (далее - Уполномоченный орган), а также на другие организации, на продукцию (услуги, работы) которых вводится государственное регулирование цен (тарифов). 

 
             II. Порядок и сроки представления, рассмотрения и 
                          согласования заявки 

 
      4. Субъекты естественной монополии, государственные органы и другие организации, монопольно или эксклюзивно производящие и предоставляющие продукцию (услуги, работы), цены (тарифы) на которые регулируются государством (далее - Субъекты) представляют в Министерство труда и социальной защиты населения Республики Казахстан (далее - Министерство) заявку на согласование нормативных материалов по нормированию и оплате труда, учитываемых Уполномоченным органом при утверждении (изменении, истечении срока действия цен (тарифов), установленных с ограниченным сроком действия) цен (тарифов) на товары, работы, услуги, с приложением необходимых материалов по их обоснованию в полном объеме, предусмотренном разделом III настоящей Инструкции. 
      5. Заявка на согласование материалов по нормированию и оплате труда (далее - заявка), представленная в полном объеме, предусмотренном разделом III настоящей Инструкции, рассматривается Министерством в течение тридцати дней. 
      6. Областные органы по труду и социальной защите населения могут оказывать методическую и консультативную помощь, рассматривать заявку Субъектов, включенных в местные разделы Регистров, на наличие в полном объеме всех материалов, и согласовывать материалы при предоставлении им Министерством таких полномочий. 
      Заявка, представленная в объеме, предусмотренном разделом III настоящей Инструкции, с решением областного органа по труду и социальной защите населения о принятии ее на рассмотрение представляется Субъектом в Министерство на согласование. 
      7. Для подтверждения, уточнения и проверки представленных на согласование материалов по нормированию и оплате труда Министерство вправе: 
      запросить дополнительную информацию (сведения об оплате труда и численности работающих) за последние два года; 
      провести сравнительный анализ затрат на оплату труда Субъектов, занимающихся тем же или аналогичным видом деятельности, предоставления услуг; 
      провести выборочную экспертизу (обследование) с выездом на обследуемый Субъект (проведение хронометражных наблюдений по отдельным видам работ, операций и другие); 
      привлекать для проведения экспертизы специалистов данного Субъекта, Компетентного органа* и независимых экспертов (научно- исследовательских институтов, нормативно-исследовательских станций, центров научной организации труда и другие, занимающихся разработкой нормативов по труду) с возмещением всех расходов, включая командировочные, за счет средств Субъекта. 

 
      Примечание: Компетентный орган (для целей настоящей Инструкции) - отраслевые министерства, ведомства, местный исполнительный орган. 

 
             III. Представляемые материалы и их содержание 

 
      8. К заявке на согласование материалов по нормированию труда прилагается следующее: 
      1) для нормативной численности персонала (времени, выработки в зависимости от вида деятельности): 
      заявка - сопроводительное письмо с перечнем представляемых материалов на официальном бланке Субъекта; 
      сводная таблица данных нормативной численности и сложившейся фактической численности работников за текущий период и предыдущие два года по категориям персонала (основного производственного и вспомогательного производственного персонала, административного персонала, а также персонала, занятого в обслуживающих хозяйствах и производствах) согласно прилагаемой форме; 
      нормативы численности работников (времени, выработки в зависимости от вида деятельности), включая нормативы по региональным подразделениям (отделениям, филиалам, представительствам); 
      обоснование представленных нормативов (необходимые расчеты); 
      используемые типовые нормативы по труду (отраслевые, межотраслевые), утвержденные Компетентным органом и согласованные с Министерством, на основе которых разработаны представленные нормативы по труду; 
      фактическая численность работников Субъекта, занятых по видам работ (структурным подразделениям) на момент согласования, определяемая по отчету 1-т, распределение работников по категориям персонала согласно Стандартам бухгалтерского учета и Перечню наименований должностей работников, относящихся к административному персоналу, утвержденному приказом Министра труда и социальной защиты населения Республики Казахстан от 7 апреля 1999 г. № 56-а-П, и учетной политике Субъекта, согласованной с Уполномоченным органом; 
      2) для типовых нормативов по труду: 
      заявка - сопроводительное письмо с перечнем представляемых материалов на официальном бланке Компетентного органа; 
      типовые нормативы численности работников (времени, трудоемкости в зависимости от вида деятельности); 
      обоснование представленных нормативов (результаты хронометражных наблюдений с разделением изучаемой операции на составляющие ее элементы с приложением соответствующих расчетов, расчеты нормативной численности на основе представляемых нормативов времени). 
      Если организационно-технические условия у Субъекта не менялись в течение пяти лет, то производится процедура продления действия типовых нормативов по труду. 
      10. К заявке на согласование материалов по оплате труда прилагается следующее: 
      заявка - сопроводительное письмо с перечнем представляемых материалов на официальном бланке Субъекта; 
      решение (приказ) Компетентного органа об утверждении фонда оплаты труда (расходов на оплату труда), штатного расписания по административному персоналу и размеров должностных окладов руководителей, их заместителей, главных бухгалтеров в соответствии с действующим законодательством; 
      расходы на оплату труда за последние два года с расшифровкой по кварталам, включая сведения по среднемесячной заработной плате по категориям персонала Субъекта (основного производственного и вспомогательного производственного персонала, административного персонала, а также персонала, занятого в обслуживающих хозяйствах и производствах) согласно действующим Стандартам бухгалтерского учета и учетной политике Субъекта, согласованной с Уполномоченным органом, а также статистической отчетности в соответствии с действующим законодательством; 
      Положение об оплате и стимулировании труда работников Субъекта, которое должно включать форму и систему оплаты труда, включая дифференцированные доплаты и надбавки к должностным окладам (тарифным ставкам) по категориям персонала, систему премирования и иного вознаграждения, штатное расписание и размеры должностных окладов (тарифных ставок) (с распределением работников по разрядам) в соответствии с действующим законодательством. 
      11. Положение об оплате и стимулировании труда работников Субъекта оформляется в установленном порядке с соответствующими отметками "Согласовано" и "Утверждено" в двух экземплярах. 
      12. Нормативы по труду должны быть оформлены в установленном порядке, пронумерованы, сброшюрованы и содержать титульный лист, оглавление (содержание), сводную таблицу нормативной и фактической численности работников с соответствующими отметками "Согласовано" и "Утверждено" в двух экземплярах. 

 
              IV. Основные условия определения расходов 
                          на оплату труда 

 
      13. При определении расходов на оплату труда в расчет принимается фактическая численность, но не превышающая нормативную. 
      Расходы на оплату труда производственного персонала, включаемые в цены (тарифы), исчисляются исходя из расходов на оплату труда, принятого в действовавших ценах (тарифах), с учетом индекса инфляции за период, предшествующий изменению цен (тарифов) по данным, опубликованным Национальным статистическим агентством Республики Казахстан. 
      14. Расходы на оплату труда, размеры должностных окладов руководителей, их заместителей, главных (старших) бухгалтеров Субъектов, а также система их премирования и иного вознаграждения устанавливаются в соответствии с действующим законодательством. 
      15. При определении расходов на оплату труда, включаемых в цены (тарифы), для каждого Субъекта устанавливается максимальное соотношение между минимальным и максимальным уровнем заработной платы Субъекта, не превышающее 15 раз. Данное соотношение является отношением размеров средней заработной платы наиболее высокооплачиваемых работников (например, руководителя) и наименее оплачиваемых работников (например, рабочий, имеющий 1 тарифный разряд). 
      16. Присвоение тарифных разрядов работникам Субъекта осуществляется исходя из результатов тарификации работ (работников) по Единому тарифно-квалификационному справочнику (ЕТКС), Квалификационному справочнику должностей служащих (КС). 
      17. Исходя из результатов сравнительного анализа затрат на оплату труда Субъектов, занимающихся тем же или аналогичным видом деятельности, предоставления услуг, Министерство вправе рекомендовать Уполномоченному и Компетентному органам изменение или отказ в увеличении расходов на оплату труда, учитываемых при расчете цен (тарифов) на производство и предоставление услуг (товаров, работ). 

 
             V. Основные условия организации нормирования труда 

 
      18. Нормы труда (нормы выработки, времени, обслуживания, численности) должны устанавливаться для работников Субъекта в соответствии с достигнутым уровнем техники, технологии, организации производства и труда. 
      Нормы труда подлежат обязательной замене новыми по мере проведения аттестации и рационализации рабочих мест, внедрения новой техники, технологии и организационно-технических мероприятий, обеспечивающих эффективность производства. 
      19. Типовые нормативы - это регламентированные значения затрат труда на выполнение отдельных элементов или комплексов работ, обслуживания единицы оборудования, рабочего места, а также численности работников, необходимых для выполнения производственных, управленческих функций в зависимости от конкретных организационно- технических условий. Типовые нормативы по труду являются эталоном для Субъектов, занимающихся тем же или аналогичным видом деятельности и являются основой для обоснования нормативной численности персонала, устанавливаемой ежегодно. 
      Замена и пересмотр типовых нормативов по труду осуществляется Компетентными органами, их утвердившими, не реже одного раза в пять лет и подлежат обязательному пересмотру при изменении организационно- технических условий (внедрение прогрессивной технологии, механизация, автоматизация производственных процессов, использование новых видов материалов, сырья, топлива и др.), изменения специфики и структуры производства. 
      Для выполнения работниками нормативов по труду (выработки) Субъект обязан обеспечить нормальные условия труда, отвечающие требованиям безопасности и гигиены, установленные законодательством. 
      21. Субъект вправе разрабатывать нормы труда самостоятельно при наличии соответствующих структурных подразделений или привлекая квалифицированных специалистов, занимающихся нормированием труда, либо размещать заказ на разработку нормативных материалов по нормированию и оплате труда на тендерной основе в организациях республики или стран СНГ, отвечающих требованиям, предъявляемым к разработчикам. 
      22. При проведении тендера должны быть учтены следующие требования, предъявляемые к разработчикам: 
      наличие высшего образования (экономическое, инженерно- экономическое, техническое) у руководителя и работников, осуществляющих разработку нормативных материалов по нормированию труда; 
      наличие документов, подтверждающих профессиональные знания, образование (диплом, сертификат), научная или практическая деятельность, сведения о месте работы, производственный опыт и стаж работы в данной сфере руководителя и работников; 
      предоставление документальных доказательств или другой информации, подтверждающие: 
      обеспеченность квалифицированными кадрами, специалистами в области организации нормирования труда; 
      отсутствие у руководящих работников непогашенной или неснятой в установленном законом порядке судимости; 
      отсутствие у руководящих работников в период осуществления руководства организацией крупных финансовых проблем, приведшие к их банкротству, санации, консервации, принудительной ликвидации; 
      наличие справки банка о финансовом состоянии разработчика;        
      справка соответствующего налогового органа о выполнении разработчиком обязательств по уплате налогов; 
      наличие нотариально заверенных копий учредительных документов, свидетельства о регистрации хозяйствующего субъекта (разработчика) и статистической карточки.

 

"Согласовано"                               "Утверждаю"
Вице-Министр труда и                        ___________________
социальной защиты населения                 (Ф.И.О., должность)
Республики Казахстан                        ___________________________
___________________                        (Руководителя компетентного     
"___" _________ 1999 г.                              органа)

                                            "___" ______________ 1999 г.

                          Сводная таблица     
              нормативной и фактической численности
              за текущий и прошедший период _______

___________________________________________________________________
 Наименование|                      Численность, человек 
подразделений|_____________________________________________________
             |       Нормативная        |            Фактическая     
             |                          |__________________________
             |                          |     за текущий период    |
             |__________________________|__________________________|
             |производ|админис|персонал,|производ|админис|персонал,|  
             |ственный|тратив-|занятый в|ственный|тратив-|занятый в|      
             |персонал|ный пер|обслужива|персонал|ный пер|обслужива|
             |        | сонал |ющих про-|        |сонал  |ющих про-|
             |        |       |изводст- |        |       |изводст- | 
             |        |       |вах и хо-|        |       |вах и хо-|
             |        |       |зяйствах |        |       |зяйствах |
_____________|________|_______|_________|________|_______|_________|     
_____1_______|___2____|___3___|___4_____|____5___|___6___|____7____|

Всего по 

в том числе: 

по филиалам:

____________________________________________________________________
 
     Продолжение таблицы:
_____________________________________________________
     за последние 2 года                             |
_____________________________________________________|     
производ|админис|персонал,|производ|админис|персонал,|  
ственный|тратив-|занятый в|ственный|тратив-|занятый в|      
персонал|ный пер|обслужива|персонал|  ный  |обслужива|
        | сонал |ющих про-|        |персо- |ющих про-|
        |       |изводст- |        |нал    |изводст- | 
        |       |вах и хо-|        |       |вах и хо-|
        |       |зяйствах |        |       |зяйствах |
________|_______|_________|________|_______|_________|     
___8____|___9___|___10____|____11__|___12__|___13____|    
                                                     |
                                                     |
                                                     |
                                                     |
_____________________________________________________|