"Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық дамуының 2001 жылға арналған Индикативтік жоспары туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2000 жылғы 15 қыркүйектегі N 1398 қаулысына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі қаулы етеді:
1. Қоса беріліп отырған "Астана халықаралық әуежайы" республикалық мемлекеттiк кәсiпорнын дамытудың 2001-2005 жылдарға арналған жоспары бекітілсін.
2. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді.
Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2001 жылғы 5 желтоқсандағы
N 1570 қаулысымен бекітілген
"Астана халықаралық әуежайы" республикалық мемлекеттiк кәсiпорнын дамытудың 2001-2005 жылдарға арналған жоспары
КІРІСПЕ
Осы жоспарды "Астана халықаралық әуежайы" республикалық мемлекеттiк кәсiпорны (бұдан әрi - "АХӘ" РМК):
- ұшақтардың ұшу санын көбейту;
- клиенттерге қызмет көрсету сапасын жақсарту;
- әуежайдың техникалық және экономикалық әлеуетiн арттыру;
- ұшулар қауiпсiздiгiн арттыру бағыттары бойынша әлеуметтiк-экономикалық орта мерзiмдi бағдарларды белгiлеу мақсатында дайындады.
Осы жоспар төрт бөлiмнен тұрады:
І-бөлiм қаралып отырған кезеңдегi әуежай қызметiнiң жалпы бейнесiн ұсына отырып, сипаттамалық болып табылады.
Екiншi бөлiм қалыптасқан жағдайдың негiзгi себептерiн ұсынумен 1998-2000 жылдарға қаржы-шаруашылық қызметтiң нәтижелерiн талдауға арналған.
Yшiншi бөлiм тiкелей әуежай қызметiнiң өндiрiстiк және қаржылық нәтижелерiнiң көрсеткiштерi бойынша әуежайды дамытудың 2001-2005 жылдарға арналған жоспарымен таныстырады.
Төртiншi бөлiм алдағы әуежай қызметiнiң орта мерзiмдi кезеңге арналған пысықталған бағыттары мен қабылданған көрсеткiштер туралы жалпы қорытынды болып табылады.
Жоспар мынадай көздердiң негiзiнде жасалған:
Кәсiпорынның 1997-2000 жылдардағы қызметiнiң қорытындылары туралы есеп.
Қазақстан Республикасы Көлiк және коммуникациялар министрiнiң 2001 жылғы 22 қаңтардағы N 17-I бұйрығымен бекiтiлген "АХӘ" РМК 2001 жылға арналған Даму бизнес-жоспары мен Бюджетi.
Әуе тасымалдарының әлемдiк және аймақтық рыноктардағы серпiнi мен үрдiстер мәлiметтерi (Airbus Industrie Global Market Forecast 2000-2019, 2000 жылдың шiлде).
"Қазақстан Республикасын әлеуметтiк-экономикалық дамытудың 2002-2004 жылдарға арналған индикативтiк жоспарының параметрлерi" туралы Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2001 жылғы 9 маусымдағы N 784 қаулысына қосымша.
I. "АСТАНА ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ӘУЕЖАЙЫ" РМК ЖАЛПЫ СИПАТТАМАСЫ
А. Миссиясы
Астана халықаралық әуежайы - жоғары бiлiктi ұжымы әуе кемелерiне және жолаушыларға үлгiлi, қауiпсiз және тұрақты қызмет көрсететiн табысты дамып келе жатқан кәсiпорын.
Б. Құқықтық мәртебесi
"Астана халықаралық әуежайы" республикалық мемлекеттiк кәсіпорнын құрудың құқықтық негiзi "Астана қаласындағы әуежайды қайта жаңарту және салу жөнiндегi қосымша шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 1998 жылғы 29 маусымдағы N 610 қаулысы болып табылады.
"АХӘ" РМК шаруашылық жүргiзу құқығы негiзiнде жұмыс iстей отырып, мынадай нормативтiк құқықтық кесiмдердi негiзге алады:
1. Заңды тұлға "Астана халықаралық әуежайы" РМК-ны мемлекеттiк тiркеу туралы N 3942-1900-ГП куәлiк;
2. Әуежайлық қызметке арналған мемлекеттiк лицензия, 30.06.1999 ж. N 182;
3. Қазақстан Республикасы Президентiнiң "Мемлекеттiк кәсiпорын туралы" заң күшi бар 1995 жылғы 19 маусымдағы N 2335 Жарлығы;
4. "Табиғи монополиялар туралы" Қазақстан Республикасының 1998 жылғы 9 шiлдедегi Заңы;
5. "Уақытша сызба бойынша Қазақстан Республикасының әуежайларында халықаралық тасымалдарды ұйымдастыру туралы" Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1995 жылғы 23 тамыздағы N 1170 қаулысы .
В. Техникалық сипаттама
________________________________________________________________
1 Қаладан қашықтығы 16 км
________________________________________________________________
2 Басшылық ететін инстанция Қазақстан Республикасының Көлік
және коммуникациялар
министрлігі
_________________________________________________________________
3 Әуежайдың географиялық 51о 01 37о С.Е.
координаттары
_________________________________________________________________
4 Есептік температурасы 20,7о С
_________________________________________________________________
5 Әуежай коды 4Е
_________________________________________________________________
6 Ұшу-қону жолағының (ҰҚЖ) 3500х45
өлшемі
_________________________________________________________________
7 ҰЖҚ бағыты 04/22
_________________________________________________________________
8 ҰЖҚ жабыны асфальбетонды
_________________________________________________________________
9 PCN (жабынның беріктігі) 55/F/С/W/Т
_________________________________________________________________
10 Рульдеу жолы (РЖ) РД-1, РЖ-3-цементбетонды
РД-2-асфальтбетонды
_________________________________________________________________
11 Перронның ауданы 75 712м 2
_________________________________________________________________
12 Жүк залы Жоқ
_________________________________________________________________
13 Әкімшілік ғимарат Жеке орналасқан, 1963 м 2
_________________________________________________________________
14 Авариялық қызмет санаты 6
_________________________________________________________________
15 Өрт машиналары 3 _________________________________________________________________
16 Авариялық-өртке қарсы пункті 1 438 м 2
_________________________________________________________________
Г. Басқарудың ұйымдастырушылық құрылымы
Әуежайдың ұйымдастырушылық құрылымы осы уақытқа дейiн әуежай қызметiнiң ерекшелiгi және кезеңнiң сыртқы ортасының жағдайлары ескерiлген басқарудың сызықты-функционалдық негiзiнде құрылған болатын.
Осы құрылым негiзiнен әуежайдың өндiрiстiк қызметi тек ұйымдастыру функцияларын орындайтындығымен, ал басқарудың "штабтық" функциялары (қаржылық басқару, есепке алу және жоспарлау) жоғарғы деңгейде атқарылатындығымен сипатталады.
Пысықталған стратегияны тиiмдi iске асыру қамтамасыз етiлгендiктен нарық талаптары мен шарттарының өзгеруiмен бiрге қазiргi уақытта әуежай басқарудың дивизионалды құрылымына өтудi жүзеге асыруда. Осы құрылым әуежай қызметiн әуежайдың бар қызметтерiнiң (iшкi шаруашылық есеп айырысуда ауыстыру) және үйлестiрушiлiк функцияларды жүзеге асырушы қолдау дивизиондарының базасында бизнес-бiрлiктер құру негiзiнде болжайды.
Қызметтер арасындағы орнатылған өзара байланыстар жүйесiнiң ажырауының алдын алу мақсатында өту бiртiндеп болады. Қазiргi уақытта әуежай қайта жаңарту жолының басында тұр. Рынокты дамыту үрдiсiн және авиациялық бизнеске қатысушылардың қызмет тәжiрибесiн ескере отырып (Ресей авиакәсiпорындарын мысалға алғанда), болжанып отырған басқарудың дивизионалдық құрылымына көшудi аяқтау 2004 жылға қалай жүзеге асырылады.
Д. Персонал
Санаттар бойынша еңбек ресурстарының құрамы
___________________________________________________________________
Санаттар !01.01.99 ж. ! 01.01.00 ж. ! 01.01.01 ж. ! 01.07.99 ж.
____________!____________!_____________!_____________!_____________
Жұмысшылар 478 437 455 413
___________________________________________________________________
Қызметшілер 297 322 325 331
___________________________________________________________________
Басшылар 85 91 95 95
___________________________________________________________________
Мамандар 136 148 145 148
___________________________________________________________________
Өзгелер 76 83 85 88
___________________________________________________________________
Барлығы 775 759 780 744
___________________________________________________________________
Білім деңгейі бойынша еңбек ресурстарының құрамы
____________________________________________________________________
Білім деңгейі ! Қызметкерлер саны ! %
_______________________!________________________________!___________
Жоғары 205 28
____________________________________________________________________
оның ішінде 22 11
авиациялық
____________________________________________________________________
Орта 539 72
____________________________________________________________________
Оның ішінде орта 254 47
арнайы
____________________________________________________________________
ІІ. "Астана халықаралық әуежайы" РМК 1998-2000 жылдарға қаржы-экономикалық дамуын талдау
А. Өндірістік қызмет
1998-2000 жылдарға әуежайдың өндірістік қызметінің даму үрдісі әуежай арқылы қозғалыс көлемінің екі негізгі көрсеткішінің негізінде қаралған:
рейстер мен жолаушыларды жөнелту саны.
1) Рейстерді жөнелту саны
Жөнелтілген рейстер саны
(Графикті қағаз мәтіннен қараңыз) Әуежайдан рейстерді
жөнелтуді дамыту үрдісі
нақты екі кезеңге
бөлінеді: 1999 жыл үшін
алдыңғы жыл деңгейімен
салыстырғанда 1%-ға
төмендеуімен сипатталады,
ал 2000 жылы қарама қарсы
үрдіс (9%-ға өсу).
2000 жылы рейстердi жөнелтудiң орта тәулiктiк көлемi - 11, 1999 ж. - 10.1 және 1998 ж. - 10,2 құрады.
2) Жолаушылар ағыны
Жөнелтілген жолаушылар саны Жөнелтiлген жолаушылар санының
көрсеткiшi бойынша қозғалыс
(Графикті қағаз мәтіннен қараңыз) көлемi де екi кезеңмен
сипатталады: 1999 ж. 5%
төмендеумен және 2000 жылы 11%
өсумен.
2000 жылы жөнелтiлген
жолаушылардың орташа тәулiктiк
саны 324, 1999 ж. - 291 және
1998 ж. - 308 құрады.
Негiзгi өндiрiстiк көрсеткiштi дамытудың екi кезеңдiк үрдiсiнiң басты себебi 1998 жылы әуежай арқылы қозғалыс көлемi бойынша, сол жылы Қазақстан Республикасының елордасын Астана қаласына көшiруге байланысты болған көтерiлу болып табылады (өсу 1997 жылмен салыстырғанда рейстердi жөнелту бойынша 41% және жолаушы ағыны бойынша 72%). Сондықтан, көрсетiлген себепке байланысты 1999 жылы ең жоғары жұмыс көлемiнiң азаюы көршілес мемлекеттердiң қаржы жүйесiндегi дағдарыспен қатар әуежай арқылы қозғалыс көлемiнiң төмендеуiне ықпал еттi.
3) Ұшудың тұрақтылығы мен бағыт-бағдары
Бағыт-бағдардың көрсеткiшiн
Астана әуежайының жолаушылар бағалау үшiн жалпы қабылданған
ағынының бағыт-бағдары бойынша салыстырудың негiзi iшкi және
үлестірiлуi, 2000 ж. халықаралық әуе желiлерi бойынша
жолаушылар ағынының
(Суретті қағаз мәтіннен қараңыз) бағыт-бағдары болып табылады.
2000 жылы әуежайдан орындалған рейстердiң жалпы көлемiнен 67% барлық жолаушы ағынының 89% тасымалданған кесте бойынша рейстер құрады.
Әуежайдың жолаушылар тасымалдау рыногының 11% құрайтын тұрақсыз рейстердің құрылымында жолаушылар ағынының көп бөлігі алыс шетелдер мен ТМД елдеріне қызмет көрсетіледі - 69%.
Б. Қызметтiң қаржылық көрсеткiштері
(мың теңге)
___________________________________________________________________
Кірістер ! 1998 ж. ! 1999 ж. ! 2000 ж.
___________________________________________________________________
Операциялық кірістер 633 587,2 794 707,6 1 244 546,3
Жолаушыларға қызмет көрсету 71 620,2 88 471,5 102 078,4
Жүк пен почтаны өңдеу 11 867,9 15 160,2 16 761,2
Ұшу-қонуды қамтамасыз ету 111 330,6 155 272 197 804,7
Әуе кемесіне техникалық қызмет 7 296,5 12 665,4 12 334,9
көрсету
Қарсы алуды және шығарып салуды 9 748,3 13 063,4 18 696,1
қамтамасыз ету
Авиациялық қауіпсіздікті
қамтамасыз 16 617,8 23 293,5 28 306,3
ету
АвиаЖЖМ қамтамасыз ету 56 674,0 71 987,6 100 032,7
Қосымша қызметтер 45 021,6 45 700,7 66 814,6
Ақылы қызметтер 47 147,4 35 754,2 67 418,8
Мейрамханалар, кафетерий,
борт тағам 28 454,5 25 679,2 24 453,1
Қонақ үй қызметтері 8 620,0 7 620,4 6 659,4
Дәрігерлік-санитарлық бөлімнің
қызметтері 1 477,4 1 983,9 1 849,5
Материалдық құны: 217 711,0 298 055,6 601 336,6
АвиаЖЖМ 143 672,1 190 159,0 525 009,3
Борт тағам және сауда үшін 51 276,6 38 426,9 38 851,4
азық-түлік
Басқа да материалдар 22 762,3 69 469,7 37 475,9
Операциялық емес кірістер 138 933,1 8 327,4 8 151,3
Барлық кірістер 772 520,3 803 035,0 1 252 697,6
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Шығыстар ! ! !
___________________________________________________________________
Операциялық шығыстар 637 617,4 832 420,1 1 402 098,3
Жалақы 122 355,3 124 148,5 153 456,3
Жалақы қорынан аударымдар 38 541,2 40 327,9 56 577,0
Амортизациялық аударымдар 26 254,2 74 593,2 163 300,3
Коммуналдық қызмет көрсетулер 27 647,6 33 907,6 49 626,2
Жалпы шаруашылық шығыстар 139 102,9 126 560,3 148 483,9
Несиеге пайыздар 50 191,6 154 163,4 188 151,6
Салықтар 27 399,7 21 992,2 41 258,1
Материалдардың құны: 206 124,9 256 727,0 601 244,9
АвиаЖЖМ 143 672,1 190 159,0 525 009,3
Борт тағам және сауда үшін 51 276,6 38 426,9 38 851,4
азық-түлік
Басқа да материалдар 11 176,2 28 141,1 37 384,2
Операциялық емес кірістер 122 491,3 102 823,6 139 262,6
Барлық кірістер 760 108,7 935 243,7 1 541 360,9
___________________________________________________________________
Қаржылық нәтиже 12 411,6 -132 208,7 -288 663,3
___________________________________________________________________
1) Кірістер
(Графикті қағаз мәтіннен қараңыз)
Негiзгi көрсеткiштер бойынша өндiрiстi дамытудың оң үрдiсi кiрiстер деңгейi үрдiсiнiң сипатында да байқалды.
1998-2000 жылдардағы қаржылық көрсеткiштер (млн.теңге)
Жиынтық кiрiстер деңгейiнiң өсуi 1999 жылы 4% және 2000 жылы 56% құрады.
Әуежайдың жиынтық кiрiстерiнiң едәуiр бөлiгiн негiзгi қызмет түрлерiнен түскен кiрiстер құрайды, олардың үлесi 1998 ж. 82%, 1999 жылы 86%, 2000 жылы 89% болды. Әуежай арқылы қозғалыс көлемiнiң ұлғаюынан басқа әуежай кiрiстерiнiң өсуiнiң маңызды себебi әуежайдың шығыстары мен кiрiстерiнде болатын авиациялық отынды тұтыну және құны үлесiнiң өсуi болып табылады.
АвиаЖЖМ құнының үлесi 1998 ж. әуежайдың жалпы кiрiстерiнде 19%, 1999 жылы - 24% және 2000 ж. - 42% құрады. Авиациялық отын тоннасының орташа бағасы 1998 ж. 195 АҚШ долларын, 1999 ж. 255 АҚШ долларын, 2000 ж. 300 АҚШ долларын құрады (жылдың аяғында 335 АҚШ долларын құрады).
2) Шығыстар
Әуежай шығыстарының көрсеткiшi бойынша сонымен қатар олардың өсу динамикасы байқалады. Өсу 1999 жылы 23%, 2000 жылы 65% құрады. Кiрiстерге балама жиынтық шығыстарда едәуiр үлестi (1998 жылы - 19%, 1999 жылы - 20%, 2000 жылы - 34%) авиациялық отындар құрайды.
1998-2000 жылдардағы шығыстар көлемiнiң ұлғаюының басқа да маңызды факторлары мыналар болып табылады:
- үлесi жиынтық шығыстарда 1999 жылы 20% және 2000 жылы 12% (өсуi 1999 жылы - 208%, 2000 жылы - 22%) несиелерге пайыздар болып табылады. Әуежайдың кредиторлық берешегiнiң құрылымында 01.01.2001 жылы несиелерге пайыз 75% құрады;
- бiрқалыпты есептеулердiң негiзiнде жүргiзiлетiн әуежайдың қайта жаңартылған және жаңа объектiлерiн теңгерiмге қабылдауға байланысты мүлiкке салықтың (2000 жылы 144%-ға) және амортизациялық аударымдардың (1999 жылы 184%, 2000 жылы - 120%) көбеюi;
- теңгенiң құнсыздануы және сәйкесiнше несиелiк шарттарды қайта бағалау және аяқталмаған құрылыс айрықша бағамдық айырмаға соқтырды, ол операциялық емес қызметтен келген шығыстардың көбеюiнде көрiндi (2000 жылы 35%-ға).
3) Қаржылық нәтиже
Жоғарыда аталған себептер бойынша шығыстар көлемiнiң қаралып отырған кезеңге әуежай қызметiнiң қаржылық нәтижелер кiрiстерiнiң өсу деңгейiнен асуының нәтижесiнде терiс үрдiспен сипатталады. Шығындар 1999 жылы 132 млн.теңгенi, 2000 жылы - 289 млн.теңгенi құрады.
В. Алымдар мен тарифтер бәсiнiң динамикасы
Әуежай табиғи монополия субъектiсi болып табылатынына байланысты әуежай қызметтерi мемлекет реттейтiн және реттемейтiн болып бөлiнген.
Әуежайдың жиынтық кiрiстерiнiң 80% құрайтын мемлекет реттейтiн қызметтер, тарифтер мен алымдар бәсi Қазақстан Республикасының Стратегиялық жоспарлау және реформалар жөнiндегi агенттiгiнiң Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi комитетiнiң 26.12.97 ж. N 17 бұйрығымен бекiтiлген Жердегi қызмет көрсетуге арналған әуежайлық алымдар мен тарифтер анықтамалығымен айқындалады. Монополияға қарсы нормативтiк құқықтық кесiмдерге сәйкес бекiтiлген бәстерге, соның салдарынан тарифтер мен алымдардың орташа нақты мәнi белгiленгеннен екi есе төмен болатын бiрқатар шегерiмдер мен жеңiлдiктер (тұрақты iшкi тасымалдарды орындайтын авиакомпаниялар үшiн 20% мөлшерiнде және (ҚР резиденттерi үшiн бiр АҚШ долларына теңгенiң тiркелген бағамы 87,5) қолданылады.
Сонымен қатар қаралып отырған кезеңде АҚШ доллары бағамының өсу үрдiсi әуежайлық қызметтерге арналған алымдар мен тарифтердi дамытудың терiс үрдiсiн айқындады. Теңгенiң тiркелген бағамын қолдану салдарынан әуежай тек 2000 жылы 130 млн. теңге сомасына кiрiстердi толық ала алмады.
Жерде қызмет көрсету үшiн тарифтер мен алымдардың динамикасы
АҚШ долл.
___________________________________________________________________
Көрсеткiштердiң атауы Белгiленген Нақты тариф
тариф ________________________
1998 ж. 1999 ж. 2000ж.
___________________________________________________________________
Ұшу-қонды қамтамасыз ету 10,0 8,9 7,9 7,5
Авиациялық қауiпсiздiктi
қамтамасыз ету 1,5 1,3 1,2 1,1
Жолаушыларға қызмет көрсету 1 9,0 8,2 7,0 6,0
Қарсы алу-шығарып салуды
қамтамасыз ету 2,0 1,8 1,9 1,9
ӘК авиаЖЖМ қамтамасыз ету 41,0 40,0 33,0 33,9
Техникалық қызмет көрсетудi
қамтамасыз ету 5,0 4,4 4,0 3,9
Жүктi өңдеу 2 117,0 123,0 99,0 75,7
___________________________________________________________________
___________________
1 Жолаушыларға қызмет көрсету үшiн тариф (белгiленген және нақты) жолаушыларға халықаралық әуе желiлерiнде ($6) және iшкi әуе желiлерiнде ($12) қызметтер көрсету үшiн тарифтердiң орташа мәнi ретiнде қаралды.
2 Жүктi өңдеу үшiн тариф (белгiленген және нақты) жүктердi халықаралық әуе желiлерiнде ($71) және iшкi әуе желiлерiнде ($78) өңдеу үшiн тарифтердiң орташа мәнi ретiнде қаралады және 1999 жылғы желтоқсаннан бастап жүктi өңдеу үшiн белгiленген орташа тариф $74,5 құрайды.
Г. Инвестициялық қызмет
Қаралып отырған кезеңдегi әуежайдың инвестициялық қызметi әуежайдың негiзгi капиталының дамуына сыртқы инвестицияларды тартумен және өз қаражатын салумен ұсынылуы мүмкін.
___________________________________________________________________
! 1998 ж. ! 1999 ж. ! 2000 ж.
!_____________!______________!____________
Негізгі капиталға ! млн.тг!млн $!млн.тг! млн $ !млн.тг!млн $
инвестициялар
_________________________!_____________!______________!____________
Өз қаражатынан 141 1,8 15 0,1 93 0,7
Республикалық бюджеттен 1 378 17,7
Займ қаражатынан: 1 260,6 16,5
Қаржы министрлігінің
кредиті 1 069,6 14,0
"Астана-Қаржы" ААҚ
кредиті 191 2,5
___________________________________________________________________
Негiзгi құралдардың едәуір бөлiгiнiң (80% астамы) тозуына байланысты әуежайдың өз қаражаттары әуежайдың негiзгi қорын (арнайы техниканы және жабдықты, электрмен және сумен жабдықтау жүйелерi және басқалар) жөндеу және ауыстыру жөнiндегi жұмыстардың үлкен көлемiн орындауға бағытталды. Терiс қаржы нәтижесiнiң салдарынан көрсетiлген инвестицияларды бөлу амортизациялық аударулар есебiнен жүргізілді.
Республикалық бюджеттiң қаражаты әуежай инфрақұрылымының мынадай негiзгi объектiлерiн салуға және қайта жаңғыртуға инвестицияланды: үкiмет делегацияларының ғимаратын салуға, ұшу-қону жолағын қайта жаңартуға және арнайы техниканы жаңартуға.
Заем қаражаты әуежай әуевокзалының ғимаратын қайта жаңғыртуға "Астана қаласындағы инфрақұрылымды дамыту және әуежайды қайта жаңарту жобасын қаржыландыру үшiн қаражат тарту жөнiндегi шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 1998 жылғы 1 сәуiрдегi N 278 қаулысына сәйкес тартылды:
- "Ақмола Қоры" ЖАҚ 3 жыл iшiнде қайтару шартымен 2,5 млн. АҚШ долларын ұсынды, ол 2000 жылы 5 жыл iшiнде жылына 9% сыйақы төлем бәсiмен өтеу мерзiмiне өзгертiлген болатын.
- Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi займға қызмет көрсету жөнiндегi агент "Астана-Қаржы" ААҚ арқылы 14 млн. АҚШ доллары мөлшерiнде кредит ұсынған болатын. Республикалық бюджеттен берiлген кредиттердi, сондай-ақ мемлекеттiк емес сыртқы заемдар шеңберiнде республикалық бюджеттен тартылған, Қазақстан Республикасының мемлекеттiк кепiлдiгi бар қаражатты қайтару және қайта құрылымдау жөнiндегi ведомствоаралық комиссияның 2001 жылғы 7 маусымдағы шешiмiне сәйкес кредиттiң сомасы есептелген сыйақы сомасымен бiрге "АХӘ" РМК Жарғылық капиталына енгiзiледi.
Д. Бюджетпен ара қатынас
Қаралып отырған кезеңдегi әуежайдың мемлекет бюджетiмен ара қатынасы екi жақты: кiрiс және шығыс бөлiмдерiмен қарым-қатынас бағыттарында ұсынылып отыр. Екiншi бағыт әуежайдың негiзгi капиталына республикалық бюджеттен инвестициялар ретiнде қаражат бөлумен жүзеге асырылды (мәлiметтер алдыңғы тарауда ұсынылған).
Бiрiншi бағыт әуежайдың мемлекет бюджетiне салықтар мен алымдар (мүлiкке, көлiкке, жерге салынатын салықтар, қосымша құн салығы, жеке тұлғалардан әлеуметтiк және табыс салықтары және басқалар) түрiнде жасаған төлемдерiмен көрсетiледi.
Мемлекет бюджетiне төлемдер
____________________________________________________________________
! 1998 жыл ! 1999 жыл ! 2000 жыл
_____________________________!____________!_____________!___________
Салық аударулары - барлығы 98 595 124 530 174 277
Мүлікке салынатын салық 2 306 11 430 32 582
Жерге салынатын салық 25 514 9 087 10 566
Көлікке салынатын салық 412 401 1 158
Қосымша құнға салынатын салық 58 766 70 154 78 400
Жеке тұлғалардан әлеуметтік,
табыс салықтары 11 597 33 458 51 571
____________________________________________________________________
Е. Азаматтық авиация саласындағы "Астана халықаралық әуежайы" РМК үлесi
1) Рынокқа қатысушылар
Авиа Қамтамасыз ететiн инфрақұрылым:
компаниялар
(48) - Әуежайлар
- Техникалық қызмет көрсету
базалары
- Қазаэронавигация
2000 жылғы қызметтiң нәтижесi бойынша 38 авиакомпания әуежайдың клиенттерi (тұтынушылары) болып табылады, оның iшiнде 8-i негiзгi клиенттер санатына жатады (тұрақты рейстер орындайды): "Эйр Қазақстан" ЖАҚ, "Еуро-Азия Эйр" АYАҚ, "Бүркіт ЗК" АК, "Ертісавиа" АКАҚ, "Саяхат" АК, "Целина" АК, "Scat" АК, "Трансаэро" АК ААҚ.
2) Астана қаласы әуежайының рыноктағы негізгі бәсекелестері және үлесі
Қазіргі кезде республикада 20 әуежай қызмет етуде. Астана қаласы әуежайының үлесі екі негізгі көрсеткіш: ұшақ ұшуларының саны - 12% және ұшырылған жолаушылардың саны - 14% бойынша салыстыру негізінде көрсетіліп отыр.
"АХӘ" РМК Қазақстан Республикасының азаматтық авиация саласындағы үлесі
(Графикті қағаз мәтіннен қараңыз)
Қазақстан Республикасы Азаматтық авиация комитетінің бағалауына сәйкес аталған көрсеткіштер бойынша Астана әуежайы республика бойынша Алматы әуежайынан кейін екінші орынды алады.
Мәлімет көзі: Қазақстан Республикасы Азаматтық авиация комитетінің мәліметтері, 2001 жыл.
ІІІ. "АСТАНА ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ӘУЕЖАЙЫ" РМК 2001-2005 ЖЫЛДАРҒА АРНАЛҒАН ДАМУ ЖОСПАРЫ
А. ӨНДIРIСТIК КӨРСЕТКIШТЕР
Жөнелтілген жолаушылар саны Ұшырылған жолаушылар саны
көрсеткiшi бойынша өндiрiс
(Графикті қағаз мәтіннен қараңыз) көлемiнiң өсу деңгейi
төмендегiдей болжанып отыр:
- 2001 жылы - 12%
- 2002-2004 жылдарда -
жылына 8%
- 2005 жылы - 10%
Жөнелтілген рейстер саны
Ұшырылған рейстер санының
(Графикті қағаз мәтіннен қараңыз) және өңделген жүк көлемiнiң
өсуi төмендегiдей
жоспарланып отыр:
- 2001 жылы - 12,8%
- 2002-2004 жылдарда -
жылына 8%
- 2001 жылы - 10%
Жазылған деректер көрсетiп отырғандай, "АХӘ" РМК өндiрiс көрсеткiштерiнiң 2001 жылы жоспарлы өсуi болжанған дүниежүзiлiк орташа өсу деңгейiнен артық (Воеing және Аirbus Industrie болжамдарына сәйкес авиатасымалдар көлемiнiң жылдық өсу деңгейi 1999-2009 жылдары 5% құрайды).
2001 жылы болжанған дүниежүзiлiк орташа өсуден артық болатын өсу деңгейiне жету әзiрленетiн және қабылданған әуежай мен Қазақстан Республикасының авиация саласының даму бағдарламасының негізі мыналар болып табылады:
- бар және ықтимал клиенттерге қатысты "басқыншылық" маркетингтi көздейтiн, Астана қаласының әуежайына авиакомпанияларды тартудың 2001-2002 жылдарға арналған маркетингтiк жоспарын iске асыру;
- Қазақстанның үш түйiндi әуежайынан - Астана, Алматы және Атырау қалаларындағы, халықаралық тасымалдарды ұйымдастыруды көздейтiн Қазақстан Республикасының азаматтық авиациясын дамытудың 2001-2003 жылдарға арналған тұжырымдамасын бекiту және iске асыру;
- Қазақстан Республикасы Көлiк және коммуникациялар министрiнiң бұйрығымен бекiтiлген, авиация әкiмшiлiгiнiң және Қазақстан авиация рыногының басқа қатысушыларының белсендi қатысуын көздейтiн кәсiпорынды перспективалық дамытудың 2001-2003 жылдарға арналған жоспарының iс-шараларын iске асыру;
- әуежай арқылы тасымалдар көлемiн тартуға (2005 жылы өсiм - 10%) мүмкiндiк тудыратын Жапонияның Халықаралық экономикалық ынтымақтастық қорының (JВIС) заем бағыты бойынша әуежайды қайта жаңарту жобасын iске асыру.
Б. ҚАРЖЫ-ЭКОНОМИКАЛЫҚ ДАМУ КӨРСЕТКIШТЕРI
1) Кiрiстер
Табыс көлемі, млн. тг
"АХӘ" РМК-ның 2001-2005 жылдарда
(Графикті қағаз мәтіннен қараңыз) болжанып отырған кiрiс көлемiнiң
динамикасындағы 2001 жылғы
шамалы ғана өсiм негiзiнен құны
әуежайдың шығыстарында да,
кiрiстерiнде де көрсетiлген
әуежай сатып алатын авиация
отыны көлемiнiң төмендеуiне
байланысты.
Мәселен, ағымдағы жылдың I-тоқсанындағы қызмет нәтижелерi бойынша әуежай құйылған авиация отынының жалпы көлемiнiң 43% ғана сатып алды, ал өткен жылғы осындай кезеңде - 90% болатын.
Осы фактор жиынтық кiрiс деңгейiнiң өсуiне себеп болғанмен де әуежайдың үстiмiздегi қаржылық жай-күйiн бiршама дәрежеде қиындатты. Мәселен, 2000 жылы авиа ЖЖМ аталған көлемiн қамтамасыз ету әуежайдың айналым қаражатының негiзгi бөлiгiн алуды талап еттi және авиакомпаниялардың осы сомаларды төлей алмайтындығына байланысты бiр мезгiлде дебиторлық берешек сомасының өсуiне әкелдi.
Тиiсiнше жұмыс капиталы негiзгi құрамдас бөлiктерiнiң әуежайдың күнделiктi үздiксiз қызметiнде қажеттi ақша ресурстарының жеткiлiктi болуына әсерi терiс еттi.
Қазiргi уақытта әуе кемелерiне отынды авиакомпаниялар құятындықтан тиiсiнше әуежай үшiн айналым қаражатының едәуір көлемi босатылды және өткен кезеңдердегiдей дебиторлық берешек сомасының өсуi (дебиторлық берешектiң айналымдылық коэффициентi 2000 жылы 6-дан 2001 жылы 8 дейiн өстi) байқалмайды. Сондықтан да авиаЖЖМ сатып алу көлемiнiң азаюы жиынтық кiрiстердің артуына мүмкiндiк туғызбағанмен, ол әуежай қызметi үшiн анағұрлым маңызды факторлар: пайдаланылатын ақша қаражаттарын қамтамасыз етудiң және өтеудiң жақсаруына себеп болады.
Бұдан әрi әуежайдың жиынтық кiрiсiнiң деңгейi 2002 жылы 13% және 2003-2005 жылдарда 17% мөлшерiнде өсу үрдiсiмен сипатталады. Әуежай кiрiсiнiң аталған көлемдерiне жету негiзiнен қаралып отырған кезеңде өндiрiстiк көрсеткiштердiң жоспарланып отырған өсуiмен қамтамасыз етiледi.
2) Шығыстар
"АХӘ" РМК қаралып отырған кезеңдегi жиынтық шығыстарының үрдiсi де екi кезеңмен сипатталады: кiрiстер көлемiнiң азаюын да тудырған себеп бойынша (әуе кемелерiне құю үшiн сатып алынатын авиаЖЖМ көлемiнiң азаюы) олардың көлемiнiң 2001 жылы төмендеуi және бұдан әрi жобаланып отырған өндiрiс көлемiнiң кеңеюiне байланысты өсуi:
(Графикті қағаз мәтіннен қараңыз) - 2001 жылы 7,7%
- 2002 жылы 15%
- 2003 жылы 5%
- 2004 жылы 5,6%
- 2005 жылы 28%
"АХӘ" РМК жиынтық шығыстарының жалпы сомасының шамамен 70% тұтас алғанда iске асырылған қызметтердiң өзiндiк құны құрайды.
3) Таза кiрiс (шығын)
Қаржы-экономикалық дамудың алдыңғы көрсеткiштерi қаралып отырған кезең iшiнде кiрiстер деңгейiнiң өсуiмен қатар қызметтің терiс қаржылық нәтижесiн анықтайтын шығыстар деңгейiнiң де өсуi байқалып отырғанын бейнелейдi. Қаралып отырған кезең iшiнде соңғының даму үрдiсiнде үш кезең айқын көрiнуде:
(Графикті қағаз мәтіннен қараңыз) 2001-2002 жылдарда - ұлғаю
2003-2004 жылдарда - азаю
2005 жылы - өсу
Yрдiстi анықтайтын факторлар:
- әуежайды қайта жаңғырту жобасы бойынша (2001 жылы және 2005 жылы) балансқа жаңа және қайта жаңғыртылған ғимараттар мен объектiлердi қабылдауға байланысты мүлiкке салынатын салық сомасының өсуi;
- бiркелкi есептеулер негiзiнде жүргiзiлетiн амортизациялық аударулардың жоғарыда себептер бойынша өсуi;
- әуежай жерiне салынатын салық ставкасы туралы мәселенiң шешiлмеуiне байланысты (2001-2002 жылдарда) 2000 және 2001 жылдарға жер салығын қосымша төлеу;
- Жапония Халықаралық ынтымақтастық банкiнiң (JВIС) заем қаражаты есебiнен әуежайды қайта жаңарту жобасын iске асыруды бастауға байланысты болжанып отырған 2002 жылдан бастап кредиттер бойынша шығыстардың өсуi.
В. Қызмет көрсетулерге арналған тарифтер мен алымдарды
жоспарлау
Әуежайдың қолданылып жүрген алымдар ставкалары мен тарифтер бойынша бәсекеге жарамдығын талдау олардың жақын орналасқан әуежайлар аймағындағы (бұдан әрi - аймақ) халықаралық рейстер мен транзиттік әлеуетiне (Еуропа-Азия) қатысты қолайлы үрдiсiн түсiндiредi. Осыған байланысты Астана мен Қарағанды қалалары әуежайларының тарифтерi халықаралық әуе тасымалдарына қызмет көрсетуге ұсынылған.
___________________________________________________________________
Ұшу-қону Жолаушылық ЖЖМ құны
алым
___________________________________________________________________
Астана 10 12 310
Ташкент 13 37,5 350
Қарағанды 10 12 310
___________________________________________________________________
Жоғарыда ұсынылған мәлiметтерге сәйкес бүгiнгi күнi Астана қаласының әуежайында қолданылатын негiзгi алымдар бәстерi мен тарифтер аймақта қолайлы болып табылады.
Негiзгi тарифтер бойынша бәсекеге жарамдылығына қарамастан әуежай үшiн транзиттiк әлеуеттi тарту Қазақстан әуежайларын транзиттiк қону үшiн авиакомпаниялардың қолдануына мүмкiндiк тудырмайтын ұшу сағатының өзiндiк құнының негiзгi факторы ретiндегi авиация отынының жоғары бағасына байланысты қиынға айналған.
"Табиғи монополиялар туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес уәкiлеттi орган (Қазақстан Республикасының Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестiктi қорғау және шағын бизнестi қолдау жөнiндегi агенттiгi) бекiткен алым бәстерi мен тарифтер қызмет көрсету үшiн қажеттi шығындар құнынан төмен болмауға және табиғи монополия субъектiсiнiң тиiмдi қызмет етуiн қамтамасыз етуге тиiс.
Әуежайдың осы уақытта қолданылып жүрген алым бәстерi мен тарифтерiнде әуежай инфрақұрылымының негiзгi объектiлерiн қайта жаңартуға байланысты шығындар, сондай-ақ аэровокзал ғимаратын қайта жаңартуға тартылған 2,5 миллион АҚШ доллары мөлшерiндегi "Астана-Қаржы" ААҚ несие қаражаттарының қайтарымдығы ескерiлмеген (әуежайды қайта жаңартуға арналған инвестициялардың қалған бөлiгi өтеусiз негiзде бағытталған). "Табиғи монополия субъектiлерiнiң қызмет көрсетулердi (тауарларды, жұмыстарды) бағаларды (тарифтердi) есептеу кезiнде ескерiлетiн шығындарды қалыптастырудың ерекше тәртiбi туралы" Нұсқаулықтың ережелерiне сәйкес көрсетiлген несиелiк қаражаттарды қайтару амортизациялық аударымдар есебiнен жүргiзiлетiн болады. Әуежайдың негiзгi ресурстарының ағымдағы жұмыс көлемi кезiндегi толық жұмыспен қамтылмауын қабылдай отырып, аэровокзал ғимаратын қайта жаңартуға байланысты тарифтерде ескерiлмеген шығыстарды әуежай арқылы қозғалыс көлемiн барынша мүмкiн болғанша арттыру жолымен өтеу ұйғарылады.
Г. Инвестициялық бағдарлама
Әуежайдың инвестициялық бағдарламасы шеңберiнде орта мерзiмдi кезеңге қаражатты әуежайдың негiзгi қорларын дамытуға салу ұйғарылады.
млн.теңге
____________________________________________________________________
! 2001 ж. ! 2002 ж. ! 2003 ж. ! 2004 ж. ! 2005 ж.
____________________________________________________________________
Негiзгi капиталға
инвестициялар
- барлығы 5 949,2 2 864,3 20 517,5 600 670
Өз қаражатының 364 420 530 600 670
Республикалық
бюджеттен 83,9 78,8 560
Заем қаражатынан
(JBIC) 5 501,3 2 365,5 19 427,5
___________________________________________________________________
Әуежайдың өз қаражатын (амортизациялық аударымдар есебiнен) негiзгi құралдарды (арнайы техника мен жабдықтарды) жөндеу мен жаңарту жөнiндегi жұмыстарды орындауға инвестициялау ұйғарылады. Қазiргi уақытта бiрқатар жаңа сатып алынған техникаларды қоспағанда, арнайы техника мен жабдықтар паркi 83% аса тозған. Жоспарланған кезеңге әуежайдың таза пайдасы болмауына байланысты ағымдағы инвестициялар амортизациялық аударымдарға арналған шығыстар есебiнен жүргiзiлетiн болады.
Әуежайды қайта жаңғыртуға сыртқы инвестицияларды тарту "Астана қаласында халықаралық әуежайды қайта жаңарту" жобасын iске асыру туралы" Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 1998 жылғы 29 маусымдағы N 611 қаулысына сәйкес жоспарланып отыр. 1998 жылғы 24 желтоқсандағы Жапон Халықаралық Ынтымақтастық Банкi мен Қазақстан Республикасы арасында жасалған N КАЗ-РЗ займы туралы келiсiмге сәйкес Әуежайды қайта жаңғырту жобасына 184 миллион АҚШ доллары 1 тартылады. Тартылған заем қаражатының 20% "МАА" РМК несие ретiнде, 80% - өтеусiз негiзде республикалық бюджеттен берiледi. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi мен "Астана халықаралық әуежайы" РМК арасындағы несиелiк келiсiм осы уақытта келiсу кезеңiнде. Келiсiм бекiтiлгеннен кейiн "Табиғи монополия субъектiлерiнiң қызмет көрсетулердi (тауарларды, жұмыстарды) бағаларды (тарифтердi) есептеу кезiнде ескерiлетiн шығындарды қалыптастырудың ерекше тәртiбi туралы" Нұсқаулыққа сәйкес әуежайдың орта мерзiмдi кезеңге арналған инвестициялық бағдарламасы белгiленген тәртiпке сәйкес келiсiледi және бекiтiледi.
22 млрд. 122 млн. жапон йенi сомасында бағаланатын заемның жалпы сомасы мынадай бағыттар бойынша бөлiнедi:
Құрылыс жұмыстары - 18 823 млн. жапон йенi;
Консультациялық қызмет көрсетулер - 1 417 млн. жапон йені;
Көлденең шығындар - 1 882 млн. жапон йені;
(құрылыс жұмыстарына бағытталатын болады).
Әуежай құрылысының басталуы 2001 жылғы 3 тоқсанына жоспарланған және 27 айдан кейiн аяқталуы болжанады.
2000 жылғы 30 желтоқсандағы N 1963 2000-2002 жылдарға арналған мемлекеттiк инвестициялар бағдарламасына сәйкес республикалық бюджеттен өтеусiз негiзде жоғарыда аталған жобаны қоса қаржыландыруға 4,45 млн. АҚШ доллары мөлшерiнде қаржы бағыттау ұйғарылады. JВIС заемының қаражаты 2001 жылы 36,7 млн. АҚШ доллары 2002 жылы 15 млн. АҚШ доллары және 2002 жылдан кейiн 117,6 млн. АҚШ доллары мөлшерiнде бағытталады.
Тартылған заем қаражатының 80% "МАА" РМК-ға республикалық бюджеттен өтеусiз негiзде берiледi.
_______________________
1 Баға бағамы 1 АҚШ долларына = 120 жапон йені
Д. Бюджетпен арақатынас
Қарастырылған кезеңге мемлекеттiк бюджетпен арақатынас мемлекеттiк бюджетке салықтар мен алымдар түрiнде аударуға жататын төлемдердiң жоспарланатын сомаларымен көрсетiлген.
Терiс қаржылық нәтиже үрдiсiне байланысты кәсiпорынның таза пайдасынан мемлекет бюджетiне аударымдар жоспарланбайды.
Мемлекет бюджетiне төлемдер
млн.теңге
___________________________________________________________________
! 2001 ж. ! 2002 ж. ! 2003 ж. ! 2004 ж. ! 2005 ж.
__________________!__________!_________!_________!_________!_______
Салықтық аударымдар - 199 208 193 210 408
барлығы
Мүлікке салынатын
салық 48 51 54 57 225
Жерге салынатын салық 43 43 11 11 11
Көлікке салынатын салық 2 2 2 2 17
ҚҚС 39 44 50 58 67
Жеке тұлғалардан
әлеуметтік, табыс
салығы 67 68 76 82 88
___________________________________________________________________
2001-2002 жылдары жерге арналған салықтың болжанатын едәуiр сомалары ұшу-қону кешенiндегi жердi елдi мекендер жерiне жатқызуға байланысты 2000 және 2001 жылдарға жер салығының сомасын қосымша есептеуден болып отыр. 2002 жылғы 1 қаңтардан бастап күшiне енетiн Салық кодексiнiң ережелерiне сәйкес әуеайлақтар орналасқан жерлерге елдi мекеннен тыс орналасқан жерлерге қолданылатын негiзгi бәстер бойынша салық салынады.
Мемлекет бюджетiне 2005 жылы салықтар сомасы аударымдарының өсуi жобаның алдағы тарауында ұсынылғаны бойынша әуежайдың жаңа объектiлерiн пайдалануға беруден ескерiлген.
Жоғарыда атап көрсетiлгендей, мемлекет бюджетiнiң шығыс бөлiгiне қатысты Қазақстан Республикасының Yкiметi әуежайды қайта жаңартуға өтеусiз негiзде сыртқы инвестициялар (JВIС заемынан) сомасынан 80% республикалық бюджет қаражатынан, сондай-ақ осы жобаны қоса қаржыландыруға арналған қаражаттан бағыттау болжанады.
IV. ҚОРЫТЫНДЫ
Қаралып отырған орта мерзiмдi кезеңде әуежай бiрқатар стратегиялық мақсаттар мен мiндеттер қабылдады, оларды iске асыру техникалық және технологиялық та және де тұтас алғанда кәсiпорынды басқару жүйесiн де қайта құруды жүргiзудi көздейдi.
Осы кезеңге жоспарланатын iс-шаралар сипаты көрсеткендей, 2001-2005 жылдар әуежай үшiн жаңа сатыға өту кезеңi болады. Әдеттегiдей өтпелi кезең едәуiр күш салу мен инвестициялар шығындарымен қабаттас болады. Олардың нәтижелерi әуежайдың рыноктың толыққанды қатысушысы ретiндегi қызметi кезеңiнде көрiнетiн болады.
"Астана халықаралық әуежайы" РМК дамытудың 2001-2005 жылдарға арналған жоспары
НК 1 нысаны
____________________________________________________________________
!өлш.бір. ! Есеп ! Болжам ! Болжам ! Болжам
! ! 2000 ! 2001 ! 2002 ! 2003
____________________________________________________________________
1 Активтер
- Негізгі қаражат
(жыл соңына) млн.теңге 2 991,4 8 940,6 11 804,9 32 322,4
- Негізгі қаражаттың
амортизациясы
(бір жылға) млн.теңге 163,3 271,5 368,3 376,2
- Жарғылық капитал
(жыл соңына) млн.теңге 7,0 5 192,8 5 192,8 5 192,8
2 Өндіріс өнімнің көлемі
- ұшу-қону тонн 184312,3 208012,7 224635,3 242635,6
бірлікке арналған $ 10,0 10,0 10,0 10,0
тариф
құн мың.тг. 197804,7 241417,4 283305,7 353523,1
оның ішінде ТМД тонн 30777,9 36242,7 39129,7 42274,5
елдерінде
бірлікке арналған $ 10,0 10,0 10,0 10,0
тариф
құн мың.тг 47593,6 58087,2 68165,9 85060,9
алыс шетелдер тонн 39547,1 39210,1 42355,8 45726,3
бірлікке арналған $ 10,0 10,0 10,0 10,0
тариф
құн мың.тг. 57966,8 70747,5 83022,9 103600,2
- техникалық
қызмет тонн 22170,6 25200,8 27212,7 29384,8
көрсету
құн бірлігіне $ 5,0 5,0 5,0 5,0
Тариф мың.тг. 12334,9 14969,3 17566,6 21920,5
Оның ішінде ТМД тонн 1884,1 2174,0 2339,6 2525,9
елдеріне де
құн бірлігіне $ 5,0 5,0 5,0 5,0
Тариф мың.тг 1634,7 2028,1 2328,0 2905,0
- алыс шетелдер тонн 64,0 0,0 0,0 0,0
құн бірлігіне $ 5,0 5,0 5,0 5,0
Тариф мың.тг. 36,5 0,0 0,0 0,0
- қарсы алу-
шығарып тонн 69462,6 80559,8 86952,4 93947,8
салу
бірлікке арналған $ 2,0 2,0 2,0 2,0
тариф
құн мың.тг. 18696,1 23202,8 27228,7 33977,4
оның ішінде ТМД тонн 23970,3 29183,6 31494,6 34020,6
елдерінде
бірлікке арналған $ 2,0 2,0 2,0 2,0
құн мың.тг 7653,1 9497,9 11145,9 13908,4
Алыс шетелдер тонн 16171,7 17310,6 18677,2 20195,6
бірлікке арналған $ 2,0 2,0 2,0 2,0
тариф
құн мың.тг. 5055,4 6273,9 7362,5 9187,3
3 Экспорт
- Жолаушылар
жөнелту Адам 118412,0 132250,0 142830,0 154256,0
құн бірлігіне
Тариф мың.тг. 102078,4 121486,5 142565,6 177900,5
оның ішінде
ТМД мың.тг. 13618,0 15618,0 16867,0 18216,0
елдері
бірлікке арналған $ 12,0 12,0 12,0 12,0
тариф
құн мың.тг 24002,2 28565,8 33522,3 41830,8
алыс шетелдер Адам 20797,0 22809,0 24634,0 26605,0
бірлікке арналған $ 12,0 12,0 12,0 12,0
тариф
құн мың.тг. 33215,2 39530,4 46389,3 57886,9
- жүк өңдеу тонн 62,3 65,9 71,2 76,9
құн бірлігіне мың.тг. 430,9 512,4 601,2 751,1
тариф
оның ішінде ТМД тонн 1,7 1,8 2,0 2,2
елдері
құн бірлігіне $ 78,0 78,0 78,0 78,0
тариф мың.тг 22,6 25,1 30,3 38,5
алыс шетелдер тонн 5,9 6,4 6,8 7,4
бірлікке арналған $ 78,0 78,0 78,0 78,0
тариф
құн мың.тг. 67,3 76,5 88,3 111,0
4 Импорт
- жолаушылар Адам 109367,0 122148,0 131921,0 142473,0
қабылданды
бірлікке арналған 0,0
тариф, құн
оның ішінде ТМД Адам 13040,0 14603,0 15771,0 17033,0
елдері
бірлікке арналған 0,0
тариф
құн 0,0
алыс шетелдер Адам 15243,0 17070,0 18436,0 19911,0
бірлікке арналған 0,0
тариф, құн
- жүк өңдеу тонн 1491,1 1576,9 1703,0 1839,3
бірлікке арналған
тариф
құн мың.тг. 16330,3 18376,2 21564,8 26908,7
оның ішінде ТМД тонн 355,8 382,7 413,5 446,6
елдері
бірлікке арналған $ 78,0 78,0 78,0 78,0
тариф
құн мың.тг 4740,5 5342,5 6268,7 7821,7
алыс шетелдер тонн 872,8 938,3 1013,1 1094,2
бірлікке арналған $ 78,0 78,0 78,0 78,0
тариф
құн мың.тг. 9949,7 11211,9 13158,7 16419,3
5 Барлық қаржыландыру
көздері есебінен
негізгі капиталға
инвестиция -
барлығы млн.теңге 36,0 5949,2 2864,3 20517,5
оның ішінде млн.теңге 83,9 78,8 560,0
мемлекеттік бюджет
қаражаты
сыртқы заемдар млн.теңге 5501,3 2365,5 19427,5
меншікті
қаражаттар млн.теңге 36,0 364,0 420,0 530,0
6 Өнімді іске асырудан
түскен кіріс - м.теңге 1252697,6 1327631,8 1503616,9 1774273,7
барлығы
- негізгі қызметтен
түскен кіріс м.теңге 1067928,2 1156381,9 1310222,3 1544227,8
- негізгі қызметтен
түскен кіріс м.теңге 176618,1 163333,9 184987,8 221109,5
- басқа да кірістер
(операциясыз м.теңге 8151,3 7916,0 8406,8 8936,4
қызмет кірістері)
7 шығыстар
- барлығы м.теңге 1541360,9 1660632,2 1913166,4 2003196,6
Қызмет көрсетулер.
дің өзіндік
құны - м.теңге 1086739,9 1227199,4 1313253,2 1397191,8
барлығы
Оның ішінде
қызмет көрсетулердің
негізгі
түрінің м.теңге 952667,2 1112897,6 1189411,2 1261470,9
өзіндік құны -
барлығы
оның ішінде:
- материалдар м.теңге 602934,6 593504,8 647930,6 696659,6
- жұмысшыларға
еңбекақы төлеу м.теңге 109717,4 162942,9 174483,9 188093,2
- еңбекақы
төлеуден м.теңге 24254,1 36020,1 38571,3 41579,8
аударым
- өндірістік
ақау м.теңге 0,0 0,0 0,0 0,0
- үстеме
шығындар м.теңге 215761,1 320429,8 328425,4 335138,3
Әлеуметтік жүйеге
шығындар м.теңге 14453,0 35731,0 39705,6 45023,0
Негізгі емес
қызметке байланысты
(авиациялық емес)
шығыстар м.теңге 119619,7 78570,8 84136,4 90697,9
Кезеңдік
шығыстар м.теңге 329811,4 361013,5 524763,2 528936,3
Оның ішінде:
Жалпы және
әкімшілік
шығыстар м.теңге 137362,3 208940,3 312196,2 325406,0
Іске асыру жөнінде.
гі шығыстар м.теңге 4297,5 6448,4 9697,5 10161,9
Сыйақы жөніндегі
шығыстар
(пайызбен) м.теңге 188151,6 145624,8 202869,5 193368,4
Басқа да шығыстар
(операциялық
емес қызмет) м.теңге 124809,6 72419,3 75150,0 77068,5
Табыс салығы
бойынша
шығыстар м.теңге 0,0 0,0 0,0 0,0
8 Таза кіріс
(шығын) м.теңге -288663,3 -333000,4 -409549,5 -228922,9
- Авиациялық
қауіпсіздік
бірлікке арналған
тариф 15,0%
құн (ұшу-қонудан) мың.тг. 28306,3 36212,6 42495,8 53028,4
оның ішінде ТМД
елдері
бірлікке арналған
тариф 15,0%
құн мың.тг 7132,3 8713,1 10224,9 12759,1
- алыс шетелдер
бірлікке арналған 15,0%
тариф
құн мың.тг. 7338,7 10612,1 12453,4 15540,0
- жолаушылар жөнелту Адам 118412,0 132250,0 142830,0 154256,0
бірлікке арналған
тариф
құн мың.тг. 102078,4 121486,5 142565,6 177900,5
оның ішінде ТМД Адам 13618,0 15618,0 16867,0 18216,0
елдері
бірлікке арналған $ 12,0 12,0 12,0 12,0
тариф
құн мың.тг 24002,2 28565,8 33522,3 41830,8
алыс шетелдер Адам 20797,0 22809,0 24634,0 26605,0
бірлікке арналған $ 12,0 12,0 12,0 12,0
тариф
құн мың.тг. 33215,2 39530,4 46389,3 57886,9
- жүк өңдеу тонн 1553,4 1642,8 1774,2 1916,2
бірлікке арналған
тариф
құн мың.тг. 16761,2 18888,6 22166,0 27659,8
оның ішінде ТМД тонн 357,5 384,5 415,5 448,8
елдері
құн бірлігіне $ 78,0 78,0 78,0 78,0
тариф мың.тг. 4763,1 5367,7 6299,0 7860,2
алыс шетелдер тонн 878,1 944,7 1019,9 1101,6
бірлікке арналған $ 78,0 78,0 78,0 78,0
тариф
құн мың.тг. 10017,0 11288,4 13247,1 16530,3
- авиаЖЖМ-мен тонн 20677,3 22500,0 24483,4 26641,5
қамтамасыз ету
бірлікке арналған $ 41,0 41,0 41,0 41,0
тариф
құн мың.тг. 100032,7 120297,6 141170,4 176159,5
оның ішінде ТМД тонн 2560,8 2786,5 3032,2 3299,4
елдері
бірлікке арналған $ 41,0 41,0 41,0 41,0
тариф
құн мың.тг 22545,7 27113,1 31817,5 39703,4
алыс шетелдер тонн 8903,2 9688,0 10542,0 11471,3
бірлікке арналған $ 41,0 41,0 41,0 41,0
тариф
құн мың.тг. 43364,7 52149,6 61198,1 76366,1
9 Таза кірістерді
үлестіру
- пайдадан аударым
нормативі
- норматив бойынша
бюджетке аударылым
сомасы
- әлеуметтік жүйеге
шығындар
- таза кіріс бөлудің
басқа да бағыттары
10 Ұзақ мерзімді деби.
торлық берешектер -
барлығы млн.теңге 2445,3 154,8 147,1 140,0
Одан:
- сатып алушылар
берешегі млн.теңге 194,2 154,8 147,1 140,0
Инвестициялық
жобадан млн.теңге 2251,1 0,0 0,0 0,0
11 Несиелік
берешектер млн.теңге 2815,6 1509,2 4281,1 6549,8
- барлығы
Одан:
- мердігерлермен
және жеткізуші. млн.теңге 128,0 137,2 148,1 154,8
лермен есеп
айырысу бойынша
Банк несиелері млн.теңге 2687,6 1372,0 4133,0 6395,0
бойынша
12 Жұмысшылар саны Адам 762,0 780,0 800,0 840,0
13 Жалақы қоры м.теңге 153456,3 192741,0 214925,5 251312,4
14 Орташа айлық теңге 16782,2 20592,0 22388,1 24931,8
жалақы
___________________________________________________________________
таблицаның жалғасы
____________________________________________________________________
! өлшем ! болжам ! болжам ! 2001 %-те! 2005 %-те
!бірлігі ! 2004 ! 2005 ! 2001-ға ! 2001-ге
____________________________________________________________________
1 Активтер
- Негізгі қаражат
(жыл соңына) млн.теңге 32922,4 33592,4 298,9 375,7
- Негізгі қаражаттың
амортизациясы млн.теңге 385,3 658,8 166,3 242,7
(бір жылға)
- Жарғылық
капитал млн.теңге 5192,8 5192,8 74182,9 100,0
(жыл соңына)
2 Өндіріс өнімнің
көлемі
- ұшу-қону тонн 262013,3 288233,0 112,9 138,6
бірлікке
арналған $ 10,0 10,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 431757,7 521736,0 122,0 216,1
оның ішінде
ТМД тонн 45625,5 50213,9 117,8 138,5
елдерінде
бірлікке
арналған $ 10,0 10,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг 103884,8 125534,4 122,0 216,1
алыс шетелдер тонн 49433,9 54377,3 99,1 138,7
бірлікке
арналған $ 10,0 10,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 126526,9 152895,1 122,0 216,1
- техникалық
қызмет тонн 31734,2 34912,2 113,7 138,5
көрсету
құн бірлігіне $ 5,0 5,0 100,0 100,0
Тариф мың.тг. 26771,5 32350,7 121,4 216,1
Оның ішінде ТМД тонн 2733,0 3002,1 115,4 138,1
елдеріне де
құн бірлігіне $ 5,0 5,0 100,0 100,0
Тариф мың.тг 3547,9 4287,3 124,1 211,4
-алыс шетелдер тонн 0,0 0,0 0,0 0,0
құн бірлігіне $ 5,0 5,0 100,0 100,0
Тариф мың.тг. 0,0 0,0 0,0 0,0
-қарсы алу-шығарып тонн 101446,6 111599,6 116,0 138,5
салу
бірлікке арналған $ 2,0 2,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 41496,5 50144,4 124,1 216,1
оның ішінде ТМД тонн 36761,6 40416,3 121,7 138,5
елдерінде
бірлікке арналған $ 2,0 2,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг 16986,3 20526,2 124,1 216,1
Алыс шетелдер тонн 21790,0 23991,8 107,0 138,6
бірлікке арналған $ 2,0 2,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 11220,4 13558,7 124,1 216,1
3 Экспорт
-Жолаушылар
жөнелту Адам 166597,0 183257,0 111,7 138,6
құн бірлігіне 0,0 0,0
Тариф мың.тг. 217269,9 262548,9 119,0 216,1
оның ішінде ТМД Адам 19673,0 21640,0 114,7 138,6
елдері
бірлікке арналған $ 12,0 12,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг 51088,0 61734,7 119,0 216,1
алыс шетелдер Адам 28734,0 31608,0 109,7 138,6
бірлікке арналған $ 12,0 12,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 70697,3 85430,6 119,0 216,1
-жүк өңдеу тонн 83,0 91,3 105,8 138,5
құн бірлігіне мың.тг. 917,3 1107,6 118,9 216,2
тариф
оның ішінде ТМД тонн 2,4 2,6 105,9 144,4
елдері
құн бірлігіне $ 78,0 78,0 100,0 100,0
тариф мың.тг 47,5 56,6 111,1 225,5
алыс шетелдер тонн 8,0 8,8 108,5 137,5
бірлікке арналған $ 78,0 78,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 135,7 164,0 113,7 214,4
4 Импорт
-жолаушылар адам 153871,0 169258,0 111,7 138,6
қабылданды
бірлікке арналған
тариф, құн 0,0 0,0
оның ішінде ТМД адам 18394,0 20234,0 112,0 138,6
елдері
бірлікке арналған 0,0 0,0
тариф,
құн 0,0 0,0
алыс шетелдер Адам 21505,0 23655,0 112,0 138,6
бірлікке арналған 0,0 0,0
тариф, құн
-жүк өңдеу тонн 1986,5 2185,1 105,8 138,6
бірлікке арналған 0,0 0,0
тариф
құн мың.тг. 32863,6 39713,2 112,5 216,1
оның ішінде ТМД тонн 482,3 530,4 107,6 138,6
елдері
бірлікке арналған $ 78,0 78,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг 9552,1 11543,6 112,7 216,1
алыс шетелдер тонн 1181,9 1300,0 107,5 138,5
бірлікке арналған $ 78,0 78,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 20052,8 24231,7 112,7 216,1
5 Барлық қаржыландыру
көздері есебінен
негізгі капиталға
инвестиция -
барлығы млн.теңге 600,0 670,0 16525,6 11,3
Оның ішінде млн.теңге
мемлекеттік бюджет
қаражаты
сыртқы заемдар млн.теңге
меншікті
қаражаттар млн.теңге 600,0 670,0 1011,1 184,1
6 Өнімді іске асырудан
түскен кіріс - м.теңге 2071403,8 2423223,9 106,0 182,5
барлығы
-негізгі қызметтен
түскен кіріс м.теңге 1803473,6 2110970,4 108,3 182,5
-негізгі емес
қызметтен түскен
кіріс м.теңге 258466,5 302222,0 92,5 185,0
басқа да
кірістер м.теңге 9463,7 10031,5 97,1 126,7
(операциясыз
қызмет кірістері)
7 шығыстар -
барлығы м.теңге 2115202,1 2719896,4 107,7 163,8
Қызмет көрсетулер.
дің өзіндік
құны - м.теңге 1497027,1 1937888,5 112,9 157,9
барлығы
Оның ішінде
Себеқұн
қызмет көрсетулер.
дің негізгі
түрінің өзіндік м.теңге 1349906,7 1762120,7 116,8 158,3
құны - барлығы
оның ішінде:
- материалдар м.теңге 757507,8 1013602,1 98,4 170,8
- жұмысшыларға
еңбекақы төлеу м.теңге 203806,6 253356,2 148,5 155,5
- еңбекақы төлеу.
ден аударым м.теңге 45053,4 56006,8 148,5 155,5
- өндірістік
ақау м.теңге 0,0 0,0 0,0 0,0
- үстеме
шығындар м.теңге 343538,9 439155,6 148,5 137,1
Әлеуметтік
жүйеге м.теңге 48845,0 53600,0 0,0 0,0
шығындар
Негізгі емес
қызметке байланысты 0,0 0,0
(авиациялық емес) м.теңге 98275,4 122167,8 65,7 155,5
шығыстар
Кезеңдік шығыстар м.теңге 537725,1 698555,3 109,5 193,5
Оның ішінде:
Жалпы және әкімші.
лік шығыстар м.теңге 346823,5 505881,9 152,1 242,0
Іске асыру жөнін.
дегі шығыстар м.теңге 10837,8 15820,9 150,1 245,3
Сыйақы жөніндегі
шығыстар
(пайызбен) м.теңге 180063,8 176852,5 77,4 121,4
Басқа да шығыстар
(операциялық емес
қызмет) м.теңге 80449,9 83452,6 58,0 115,2
Табыс салығы
бойынша шығыстар м.теңге 0,0 0,0 0,0 0,0
8 Таза кіріс
(шығын) м.теңге -43798,3 -296672,5 115,4 89,1
-Авиациялық
қауіпсіздік 0,0 0,0
бірлікке арналған
тариф 15,0% 0,0 0,0
құн (ұшу-қонудан) мың.тг. 64763,6 78260,4 127,9 216,1
оның ішінде ТМД 0,0 0,0
елдері
бірлікке арналған 15,0% 0,0 0,0
тариф
құн мың.тг 15582,7 18830,2 122,2 216,1
- алыс шетелдер 0,0 0,0
бірлікке арналған 15,0% 0,0 0,0
тариф
құн мың.тг. 18979,0 22934,3 144,6 216,1
-жолаушылар
жөнелту Адам 166597,0 183257,0 111,7 138,6
бірлікке арналған 0,0 0,0
тариф
құн мың.тг. 217269,9 262548,9 119,0 216,1
оның ішінде ТМД Адам 19673,0 21640,0 114,7 138,6
елдері
бірлікке арналған $ 12,0 12,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг 51088,0 61734,7 119,0 216,1
алыс шетелдер Адам 28734,0 31608,0 109,7 138,6
бірлікке арналған $ 12,0 12,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 70697,3 85430,6 119,0 216,1
-жүк өңдеу тонн 2069,5 2276,4 105,8 138,6
бірлікке арналған 0,0 0,0
тариф
құн мың.тг. 33780,9 40820,8 112,7 216,1
оның ішінде ТМД тонн 484,7 533,0 107,6 138,6
елдері
құн бірлігіне $ 78,0 78,0 100,0 100,0
тариф мың.тг 9599,7 11600,2 112,7 216,1
алыс шетелдер тонн 1189,9 1308,8 107,6 138,5
бірлікке арналған $ 78,0 78,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 20188,5 24395,7 112,7 216,1
-АвиаЖЖМ-мен тонн 28989,9 31545,4 108,8 140,2
қамтамасыз ету
бірлікке арналған $ 41,0 41,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 215143,6 259979,6 120,3 216,1
оның ішінде ТМД тонн 3590,3 3906,8 108,8 140,2
елдері
бірлікке арналған $ 41,0 41,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг 48489,8 58595,1 120,3 216,1
алыс шетелдер тонн 12482,4 13582,8 108,8 140,2
бірлікке арналған $ 41,0 41,0 100,0 100,0
тариф
құн мың.тг. 93265,9 112702,5 120,3 216,1
9 Таза кірістерді
үлестіру
- пайдадан аударым
нормативі
- норматив бойынша
бюджетке аударылым
сомасы
- әлеуметтік жүйеге
шығындар
- таза кіріс бөлудің
басқа да бағыттары
10 Ұзақ мерзімді деби.
торлық берешектер -
барлығы млн.теңге 133,1 127,0 6,3 82,0
Одан:
-сатып алушылар млн.теңге 133,1 127,0 79,7 82,0
берешегі
Инвестициялық
жобадан млн.теңге 0,0 0,0 0,0 0,0
11 Несиелік
берешектер млн.теңге 6627,3 6712,7 53,6 444,8
Одан:
- мердігерлермен млн.теңге 172,3 185,7 107,2 135,3
және жеткізушілер.
мен есеп айырысу
бойынша
Банк несиелері млн.теңге 6455,0 6527,0 51,0 475,7
бойынша
12 Жұмысшылар саны Адам 880,0 920,0 102,4 117,9
13 Жалақы қоры м.теңге 279446,3 311024,3 125,6 161,4
14 Орташа айлық
жалақы теңге 26462,7 28172,5 122,7 136,8
____________________________________________________________________