"2007-2009 жылдарға арналған "Байқоңыр" кешенiнiң инфрақұрылымын дамыту" бағдарламасын бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 жылғы 30 қыркүйектегі N 954 Қаулысы

      "Байқоңыр" кешенiнiң инфрақұрылымын дамыту мақсатында Қазақстан Республикасының Үкiметi  ҚАУЛЫ ЕТЕДI :

      1. Қоса берiлiп отырған "2007-2009 жылдарға арналған "Байқоңыр" кешенiнiң инфрақұрылымын дамыту" бағдарламасы (бұдан әрi - Бағдарлама) бекiтiлсiн.

      2. Бағдарламаның орындалуына жауапты орталық атқарушы органдар мен мүдделi ұйымдар:
      1) Бағдарламаны iске асыру жөнiнде шаралар қабылдасын;
      2) жыл сайын 10 шiлдеге және 10 қаңтарға қарай Қазақстан Республикасы Бiлiм және ғылым министрлiгiне Бағдарламаның iске асырылу барысы туралы ақпарат берсiн.

      3. Қазақстан Республикасы Ұлттық ғарыш агенттігі жыл сайын 25 қаңтарға және 25 шiлдеге қарай Қазақстан Республикасының Үкiметiне Бағдарламаның iске асырылу барысы туралы жиынтық ақпарат берсiн.
       Ескерту. 3-тармаққа өзгерту енгізілді - ҚР Үкіметінің 2007.05.29. N  438 қаулысымен.

      4. Осы қаулының орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Премьер-Министрi Кеңсесiнiң Басшысы А.А. Тiлеубердинге жүктелсiн.

      5. Осы қаулы қол қойылған күнiнен бастап қолданысқа енгiзiледi.

       Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі

   Қазақстан Республикасы   
Үкiметiнiң         
2006 жылғы 30 қыркүйектегi
N 954 қаулысымен      
бекiтiлген         

  "2007-2009 жылдарға арналған "Байқоңыр" кешенiнiң
инфрақұрылымын дамыту" бағдарламасы

  1. Бағдарламаның паспорты

Атауы                 "2007-2009 жылдарға арналған "Байқоңыр"
                      кешенiнiң инфрақұрылымын дамыту" бағдарламасы.
 
  Әзiрлеу үшiн негiз    Қазақстан Республикасының Президентi
                      Н.Назарбаевтың 2006 жылғы 1 наурыздағы
                      "Қазақстанның әлемдегi бәсекеге барынша
                      қабiлеттi 50 елдiң қатарына кiру стратегиясы"
                      атты Қазақстан халқына Жолдауы;
                         Қазақстан Республикасы Президентiнiң
                      "Қазақстанның 2030 жылға дейiнгi Даму
                      стратегиясын одан әрi iске асыру жөнiндегi
                      шаралар туралы" 2006 жылғы 30 наурыздағы N 80
                      Жарлығы;
                         Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2003
                      жылғы 17 мамырдағы N 1096 Жарлығымен
                      бекiтiлген Қазақстан Республикасының
                      Индустриялық-инновациялық дамуының 2003-2015
                      жылдарға арналған стратегиясы;
                        "Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2006
                      жылғы 1 наурыздағы Қазақстан халқына Жолдауын
                      iске асыру жөнiндегi iс-шаралардың жалпы
                      ұлттық жоспарын және Қазақстан Республикасы
                      Үкiметiнiң 2006-2008 жылдарға арналған
                      бағдарламасын орындаудың желiлiк кестесi
                      туралы" Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң
                      2006 жылғы 31 наурыздағы N 222 қаулысы;
                        Қазақстан Республикасы Премьер-Министрiнiң
                      2005 жылғы 12 қарашадағы N 24-5/007-335 және
                      2006 жылғы 31 наурыздағы N 24-5/007-385
                      тапсырмасы;
                        1994 жылғы 10 желтоқсандағы Қазақстан
                      Республикасының Үкiметi мен Ресей
                      Федерациясының Үкiметi арасындағы "Байқоңыр"
                      кешенiн жалға беру шарты;
                        "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң мүлкiн
                      сақтауды қамтамасыз ету мен ұтымды пайдалану
                      жөнiндегi шаралар туралы" Қазақстан
                      Республикасы Үкiметiнiң 1995 жылғы 11
                      шiлдедегi N 946 қаулысы;
                        "Инфракос" республикалық мемлекеттiк
                      кәсiпорнын құру туралы" Қазақстан Республикасы
                      Үкiметiнiң 1996 жылғы 8 қаңтардағы N 27
                      қаулысы;
                        Қазақстан Республикасы мен Ресей
                      Федерациясының арасындағы Ынтымақтастық
                      жөнiндегi үкiметаралық комиссияның "Байқоңыр"
                      кешенi бойынша кiшi комиссиясының 2005 жылғы
                      8 сәуiрдегi сегiзiншi отырысының Хаттамасы.

Әзiрлеушi                Қазақстан Республикасы Бiлiм және ғылым
                      министрлiгi
Мақсаты                  "Байқоңыр" кешенiнiң инфрақұрылымын дамыту.

Мiндеттерi              "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң техникалық
                      жағдайын және пайдалану перспективаларын
                      кешендi бағалау;
                        Қазақстан Республикасының меншiгi болып
                      табылатын "Байқоңыр" кешенiнiң объектiлерi мен
                      мүлiктерiнiң құнын қайта бағалау;
                        ұлттық заңнамаға және бухгалтерлiк есеп
                      саласындағы халықаралық стандарттарға сәйкес
                      "Байқоңыр" кешенiнiң активтерiн жүйелi есепке
                      алу және тиiмдi басқару;
                        "Байқоңыр" кешенiн ғарыш индустриясы
                      орталығы ретiнде дамытуға бағытталған iрi
                      индустриялық-инновациялық жоба әзiрлеу;
                        ғарыш индустриясы кластерiн қалыптастыру
                      және дамыту;
                        Ресей Федерациясы жалға алатын құрамға
                      кiрмеген және құрамнан шығарылатын "Байқоңыр"
                      кешенi объектiлерiн сақтауды және тиiмдi
                      пайдалануды қамтамасыз ету;
                        "Байқоңыр" кешенiндегi қазақстандық
                      мамандардың әлеуметтiк және коммуналдық-
                      тұрмыстық проблемаларын шешу.

Icкe асыру мерзiмi    2007 - 2009 жылдар 
 
  Қаржыландыру көлемi     2007-2009 жылдары Бағдарламаны iске
мен көздерi           асыруға республикалық бюджеттен қаражат
                      жұмсалатын болады.
                        Бағдарламаны iске асыруға байланысты
                      қаржылық шығындар 1220,0 млн. теңгенi құрайды,
                      оның iшiнде: 2007 жылы - 1220,0 млн. теңге,
                      одан:
                        "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң техникалық
                      жағдайы мен пайдалану перспективаларын кешендi
                      бағалау жөнiндегi зерттеу жұмыстарын аяқтауға
                      арналған қаржылай қаражат 420,0 млн. теңгенi
                      құрайды, оның iшiнде 2007 жылы - 420,0 млн.
                      теңге;
                        Қазақстан Республикасының меншiгi болып
                      табылатын "Байқоңыр" кешенiнiң объектiлерi мен
                      мүлiктерiне түгендеу мен қайта бағалау
                      жүргiзуге жұмсалатын қаржылай қаражат 2007
                      жылы 800 млн. теңгенi құрайды.
                        Бағдарламаны iске асыруға арналған шығыстар
                      көлемi тиiстi қаржы жылына арналған
                      республикалық бюджет туралы Заңға сәйкес
                      нақтыланатын болады.

Күтiлетiн нәтижелер     Бағдарламаны iске асыру нәтижесiнде:
                        "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң техникалық
                      жағдайы мен одан әрi пайдалану перспективалары
                      анықталады және оның дамуының техникалық
                      саясаты әзiрленедi;
                        нарықтық экономика жағдайында "Байқоңыр"
                      кешенiнiң негiзгi құралдарының құны
                      анықталады;
                         "Байқоңыр" кешенiндегi кәсiпорындар
                      ресурстарын (ЕRР) есепке алу мен жоспарлаудың
                      ақпараттық жүйесi құрылады;
                         "Байқоңыр" кешенiнде арнайы экономикалық
                      аймақ мәртебесi бар Ғарыш индустриясы
                      орталығын құру тұжырымдамасының жобасы мен
                      оның TЭH-i дайындалады (2007 жыл);
                         Ресей Федерациясы жалға алатын құрамға
                      кiрмеген және құрамнан шығарылатын "Байқоңыр"
                      кешенi объектiлерiн сақтау мен тиiмдi
                      пайдалануды қамтамасыз етудiң шарттары
                      қалыптастырылады;
                         ғарыш кешенi инфрақұрылымын дамыту мен
                      пайдалану жұмыстарына 2000-ға дейiн
                      қазақстандық мамандар тартылады;
                         Байқоңыр қаласында қазақстандық мамандар
                      үшiн екi тұрғын үй және 200 нөмiрлi қонақ үй
                      кешенi салынатын болады (2008 жыл) 

  2. Кiрiспе

      Бағдарламаны әзiрлеу үшiн негiз болып табылатындар:
      Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2006 жылғы 1 наурыздағы "Қазақстанның әлемдегi бәсекеге барынша қабiлеттi 50 елдiң қатарына кiру стратегиясы" атты Қазақстан халқына  Жолдауы
      "Қазақстанның 2030 жылға дейiнгi Даму стратегиясын одан әрi iске асыру жөнiндегi шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2006 жылғы 30 наурыздағы N 80  Жарлығы
      Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2003 жылғы 17 мамырдағы N 1096  Жарлығымен бекiтiлген Қазақстан Республикасының Индустриялық-инновациялық дамуының 2003-2015 жылдарға арналған стратегиясы;
      "Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2006 жылғы 1 наурыздағы Қазақстан халқына Жолдауын iске асыру жөнiндегi iс-шаралардың жалпы ұлттық жоспарын және Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2006-2008 жылдарға арналған бағдарламасын орындаудың желiлiк кестесi туралы" Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2006 жылғы 31 наурыздағы  N 222 қаулысы (42.5 т.); 
      Қазақстан Республикасы Премьер-Министрiнiң 2005 жылғы 12 қарашадағы N 24-5/007-335 және 2006 жылғы 31 наурыздағы N 24-5/007-385 тапсырмасы;
      1994 жылғы 10 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Үкiметi мен Ресей Федерациясының Yкiметi арасындағы "Байқоңыр" кешенiн жалға беру шарты; 
      "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң мүлкiн сақтауды қамтамасыз ету мен ұтымды пайдалану жөнiндегi шаралар туралы" Қазақстан  Республикасы Yкiметiнiң 1995 жылғы 11 шiлдедегi N 946  қаулысы ;
      "Инфракос" республикалық мемлекеттiк кәсiпорнын құру туралы" Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1996 жылғы 8 қаңтардағы N 27  қаулысы ;
      Қазақстан Республикасы мен Ресей Федерациясының арасындағы Ынтымақтастық жөнiндегi үкiметаралық комиссияның "Байқоңыр" кешенi бойынша кiшi комиссиясының 2005 жылғы 8 сәуiрдегi сегiзiншi отырысының Хаттамасы.
      "Байқоңыр" кешенi 1991 жылғы тамызға дейiн КСРО ғарыштық инфрақұрылымының негiзгi буыны болып табылады.
      КСРО құлағаннан кейiн кешен объектiлерi Қазақстан Республикасының меншiгiне айналып, бұл одан әрi пайдалану мәселелерiне байланысты мемлекетаралық деңгейде заңды сипаттағы проблемаларды тудырды.
      1994 жылы 28 наурызда Қазақстан Республикасы мен Ресей Федерациясы арасында "Байқоңыр" ғарыш айлағын пайдаланудың негiзгi қағидаттары мен шарттары туралы келiсiмге қол қойылып, соған сәйкес "Байқоңыр" кешенi Ресей Федерациясына жалға берiлдi.
      Қазақстан және Ресей Президенттерiнiң күш-жiгерiмен екi елдiң үкiметтерi ортақ мүдделерi үшiн "Байқоңыр" кешенiн сақтау және тиiмдi пайдалану үшiн барлық ықтимал шараларды қабылдады, бұл кешеннiң әлемдiк пайдалану үшін барлық ғарыш айлағы мәртебесiн қайтадан иеленуiне мүмкiндiк жасады. "Байқоңыр" кешенiнiң арқасында Қазақстан ғарыш кеңiстiгiн бейбiт мақсатта пайдалану мен зерттеу жөнiндегi халықаралық жобалардың толыққанды қатысушысы атанды.
      Ғарыш - жоғары технологиялық саланың бiрi, көптеген ғылыми бағыттардың бiрiктiргiшi және қосылған құны жоғары өнiм игеру мен өндiру саласы болғандықтан, "Байқоңыр" кешенi Қазақстан Республикасының әлеуметтiк-экономикалық даму үдерiсiнде таяу арада және алыстағы болашақта ғарыш индустриясын құру және дамыту үшiн негiз болған және болып табылады да. 
      Бұл ретте, "Байқоңыр" кешенi базасында жерүстi инфрақұрылымынан бастап әр түрлi мақсаттағы ғарыш аппараттарына, оның iшiнде орбиталық станцияларды және Күн жүйесi планеталарын зерделеуге арналған аппараттарға дейiн ғарыш технологияларын игеру мен дамытуға, ғарыш техникасын жасау мен пайдалануға, ғарыш саласының кластерiн жасауға жағдай жасалатын болады.
      Ғарыш индустриясын құру үдерiсi iлеспе мiндеттермен бiрге жүруi мүмкiн, оларды шешу және iске асыру "Байқоңыр" кешенiнде жүк терминалы бар "секiрiс" әуежайын құру, халықаралық ғылыми-техникалық немесе өндiрiстiк кооперациялар құру сияқты қызметтердiң жаңа бағыттарының дамуына мүмкiндiк бередi.
      Осы Бағдарлама елiмiздiң Индустриалық-инновациялық даму стратегиясын одан әрi iске асыруға, ғарыш индустриясы кластерiн қалыптастыру мен дамытуға, халықаралық маңызы бар "серпiлiстiк" жобаларды iске асыруға және елiмiздiң әлемдiк экономикаға кiрiгуiне бағытталып отыр. 

       3. Проблемалардың қазiргi жағдайын талдау

      Қазiргi уақытта "Байқоңыр" кешенi ұшырудың көп мөлшерi жүзеге асырылатын әлемдегi ең iрi ғарыш айлағы болып табылады. 2000 жылдан 2005 жылға дейiн "Байқоңыр" ғарыш айлағынан 109 ұшыру жүзеге асырылды. 
      2005 жылы "Байқоңыр" ғарыш айлағынан 19, Кеннеди атындағы Ғарыш орталығы мен Канаверал мүйiсiнен - 7, "Куpу" ғарыш айлағынан - 5 және "Плесецк" ғарыш айлағынан - 6 ұшыру жүзеге асырылған болатын;
      Сол уақытта коммерциялық ұшырудың саны жағынан "Байқоңыр" ғарыш айлағы 2000 жыл - 2005 жыл кезеңiнде жүзеге асырылған 30 ұшырумен 40 ұшыруды жүзеге асырып, әлемде тек "Куpу" ғарыш айлағынан кейiнгi екiншi орында тұр. Жоғарыда атап көрсетiлген американдық ғарыш айлақтары 20 жiберудi жүзеге асырды. 
      Басқаша сөзбен айтқанда, "Байқоңыр" ғарыш айлағынан ұшырудың едәуiр бөлiгi коммерциялық негiзде жүзеге асырылады және Ресей Федерациясының Қорғаныс министрлiгi мен Федералдық ғарыш агенттiгiнiң тапсырысы бойынша қаржыландырылады, бұл ретте коммерциялық ұшырулар үлесi тек 28 % құрайды.
      Мұндай ахуал 30%-ды құрайтын коммерциялық ұшырулар үлесi бар жерде бүкiл әлемдегi ғарыштық ұшырулар нарығының жағдайын бейнелейдi және әлемнiң алдыңғы қатарлы державаларының ғарыш айлақтары үшiн дұрыс болып табылады. 
      Қалай болғанда да, Қазақстан Республикасының аумағында орналасқан "Байқоңыр" ғарыш айлағы үшiн Ресей Федерациясының Қорғаныс министрлiгi мен Федералдық ғарыш агенттiгiнiң тапсырмасы бойынша жүзеге асырылатын ұшырулардың коммерциялық ұшырудан басым болуы ғарыш айлағының болашағына қатысты мазасыздануға белгiлi бiр себеп туғызады. 
      Бiрiншiден Ресей қорғаныс және қауiпсiздiк мүддесiнде жүзеге асырылатын барлық ұшыруларды 2015 жылға дейiн "Байқоңыр" ғарыш айлағынан "Плесецк" ғарыш айлағына ауыстыруды Ресейдiң жоспарлап отырғанын ескеру қажет.
      Екiншiден ұшыру қызметтерiн көрсететiн компаниялар арасындағы бәсекелестiктiң үнемi өсуi кезiндегi коммерциялық ұшырулар нарығындағы ұзақ мерзiмдi тұралауды назарға алу қажет.
      "Байқоңыр" ғарыш айлағы космонавтиканы басқарып ұшудың әлемдiк орталығының бiрi болды және болып қала беретiндiгiн атап өту қажет. Ғарыш айлағының мұндай бағыт алуы космонавтиканы басқарып ұшудың жаңа даму кезеңiне арналған елеулi артықшылыққа жеткiзуi мүмкiн.
      Қазiргi уақытта әлемдiк космонавтиканы басқарып ұшудың дамуы XҒС-ның дамуымен және ұзақ мерзiмдi перспективада - Айға және Марсқа халықаралық кооперация негiзiнде басқарып ұшумен түйiндес екендiгi белгiлi.
      Бұдан басқа, бүгiнгi таңда қазақстандық мамандар "Байқоңыр" кешенi сияқты стратегиялық маңызды объектiнiң бар ғылыми-техникалық және өндiрiстiк әлеуетiн жеткiлiктi мөлшерде зерттемеген. "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң жағдайына, арналымына және мүмкiн болатын бағыттарына жүргiзiлген талдау жаһандық халықаралық ғарыштық бағдарламалар мен жобаларға Қазақстанның кеңiнен қатысуына мүмкiндiк жасайтын ғарыш саласын дамыту үшiн ең маңызды инфрақұрылымдық элемент ретiнде "Байқоңыр" кешенiн қарауға негiз бередi.
      "Байқоңыр" кешенiнiң осал буыны ғарыш индустриясы орталығы ретiндегi оның дамуына бағытталған iрi индустриялық-инновациялық жобаның жоқтығы, ғылыми-зерттеу және өнеркәсiптiк орталықтардан алшақтығы, халықаралық қатысу дәрежесiнiң төмендiгi, қазiргi заманғы отандық конструкторлық-технологиялық, тәжiрибелiк-экспериментальдық және зерттеушiлiк құрылымдарының жоқтығы болып табылады.
      Қазақстанның қатысуымен "Байқоңыр" кешенiндегi алғашқы жобалар:
      "Байқоңыр" ғарыш айлағынан экологиялық таза зымыран тасығыштардың жаңа түрiн ұшыру кезiнде бастапқы кешендi құру және пайдалану ("Бәйтерек") және "Ұлттық геостационарлық байланыс және хабар тарату серiгiн жасау және ұшыру" ("Каzsat") болып табылады.
      "Байқоңыр" кешенi жерүстi инфрақұрылымының қазiргi жағдайы мынадай болып сипатталады:
      1. Бухгалтерлiк есеп саласындағы ұлттық заңнама мен халықаралық стандарттарға сәйкес "Байқоңыр" кешенi мүлiктерi бағаланбаған және активтердiң жүйелiк есебi ұйымдастырылмаған.
      2. Ресей Федерациясы жалға алған құрамға енбеген және құрамнан шығарылған "Байқоңыр" кешенiнiң 593 объектiсi 1997 жылдан қазiргi кезге дейiн "Инфракос" республикалық мемлекеттiк кәсiпорнының ("Инфракос" РМК) шаруашылық жүргiзуiне берiлген.
      Есептен шығарылатын мүлiктердi сатуды талдау, бүгiнгi таңда мүлiктiң мұндай түрiн сатудан түсетiн кiрiстер оны күзетуге арналған шығыстарды жаба алмайтынын көрсетiп отыр. Бұл 1998-2002 жылдары объектiлердiң "Инфракос" РМК қызметiнiң бастапқы кезеңiнде өтiмдi материалдарды қамтитын қайта жөнделуiне байланысты.
      "Байқоңыр" кешенiнiң жалға алынған мүлiктерiн түгендеудiң 2003 жылғы қорытындылары бойынша ресей тарапы 740 объектiнi жалдаудан шығарды, оларды одан әрi пайдалану жоспарланбайды.
      "Инфракос" PMК өзiнiң жарғылық мiндеттерiне сәйкес олардың одан әрi пайдаланылу перспективаларын Қазақстан Республикасының уәкiлеттi мемлекеттiк органдары анықтағанға дейiн аталған объектiлердi өз теңгерiмiне алады.
      "Инфракос" РМК объектiлердiң сақталуын тек кәсiпорын құрамында ведомстволық күзет бөлiмшесiн құру жағдайында ғана қамтамасыз ете алады, бұл ретте күзет бөлiмшесiн жарақтандыру мен ұстауды республикалық бюджет қаражатынан ғана қаржыландыру.
      3. "Байқоңыр" кешенiне келетiн тауарларды жинау, сұрыптау және сақтау үшiн қазiргi заманғы жүк терминалы жоқ.
      4. Байқоңыр қаласында тұрғын үйдiң тапшылығына байланысты қазақстандық компаниялардың филиалдарында жұмыс iстеу үшiн кешенге келетiн қазақстандық мамандардың жатын-орын проблемасы бар.
      Бұдан басқа, Байқоңыр қаласындағы қонақ үйлердiң көпшiлiгi өткен ғасырдың 70-шi жылдарында салынған және монтаждаушы мамандардың орналасуына бағдарланған, соған байланысты олар жұмысшылар жатақханасы болып жiктелуге жатады.
      Байқоңыр қаласында қонақ үйлiк кешен салу "Байқоңыр" кешенiне келетiн қазақстандық мамандарды орналастыру, оларға әр түрлi сервистiк және көлiктiк қызметтер көрсету проблемаларын шешуге мүмкiндiк бередi.

  4. Бағдарламаның мақсаты мен мiндеттерi

      Бағдарламаның негiзгi мақсаты:
      "Байқоңыр" кешенiнiң инфрақұрылымын дамыту.
      Бағдарламаның негiзгi мiндеттерi:
      "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң техникалық жағдайын және пайдаланылу перспективаларын кешендi бағалау;
      Қазақстан Республикасының меншiгi болып табылатын "Байқоңыр" кешенiнiң объектiлерi мен мүлiктерiнiң құнын қайта бағалау;
      бухгалтерлiк есеп саласындағы ұлттық заңнама мен халықаралық стандарттарға сәйкес "Байқоңыр" кешенiнiң активтерiн жүйелiк есепке алу және тиiмдi басқару;
      "Байқоңыр" кешенiн ғарыш индустриясы орталығы ретiнде дамытуға бағытталған iрi инновациялық-индустриялық жоба әзiрлеу;
      ғарыш индустриясы кластерiн қалыптастыру және дамыту;
      Ресей Федерациясы жалға алатын құрамға енбеген және құрамнан шығарылатын "Байқоңыр" кешенi объектiлерiн сақтауды және ұғымды пайдалануды қамтамасыз ету;
      "Байқоңыр" кешенiндегi қазақстандық мамандардың әлеуметтiк және коммуналдық-тұрмыстық проблемаларын шешу.

  5. Бағдарламаны iске асырудың негiзгi бағыттары мен тетiгi

      Бағдарламаның алға қойылған мiндеттерiн iске асыру үшiн мынадай iс-шараларды жүзеге асыру болжанып отыр:

  5.1 "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң техникалық жағдайын және
пайдаланылу перспективаларын кешендi бағалау жөнiндегi зерттеу жұмыстарын аяқтау

      Зерттеу жұмыстарын жүргiзу нәтижесiнде кешеннiң ғылыми-техникалық әлеуетi бағаланады, оның объектiлерiн одан әрi пайдалану мәселелерi жедел қаралатын болады.
      Зерттеу жұмыстары мыналарды қамтиды:
      объектiлердiң функционалдық мақсаты бойынша жалпы техникалық жағдайын бағалау;
      "Байқоңыр" кешенi дамуының перспективаларын тұтастай алғанда және оның жекелеген элементтерiн болжамды маркетингтiк талдау;
      "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң инвестицияға тартылуын қаржылық талдау;
      "Байқоңыр" кешенiн Қазақстан Республикасының ұлттық
қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету және оның саяси мүдделерiн сақтау тұрғысынан талдау.

  5.2. Қазақстан Республикасының меншiгi болып табылатын "Байқоңыр" кешенiнiң объектiлерi мен мүлiктерiн түгендеу
және қайта бағалау

      2007 жылы Ресей Федерациясы жалға алған мүлiкке түгендеу жүргiзу барысында Қазақстан Республикасының меншiгi болып табылатын "Байқоңыр" кешенiнiң объектiлерiн қайта бағалау нарықтық экономика жағдайында "Байқоңыр" кешенi активтерiнiң құнын анықтауға, оларды Қазақстан Республикасының шаруашылық жүргiзушi субъектiлерiнiң теңгерiмiне оларды кейiннен қоюды қамтамасыз етуге мүмкiндiк бередi.

  5.3. Кәсiпорын ресурстарын жоспарлаудың ақпараттық 
жүйесiн (ЕRР) енгiзу

      "Байқоңыр" кешенiнiң мүлiктерiн бағалау жөнiндегi жұмыс нәтижелерiн пайдалану және бухгалтерлiк есеп саласындағы ұлттық заңнама мен халықаралық стандарттарға сәйкес активтердi жүйелi есепке алу, ғарыштық инфрақұрылымды дамытуға инвестицияларды тарту үшiн кәсiпорын ресурстарын жоспарлаудың ақпараттық жүйесiн (ЕRР) енгiзу қажет.
      Жүйе шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң шаруашылық-экономикалық қызметiн тиiмдi басқаруды, оның iшiнде: бизнес-үдерiстердiң тиiмдiлiгiн арттыруды, шығасыны төмендетудi, жеткiзулердi оңтайландыруды, басқарма және қаржы есептiлiгiн жедел түрде алуды, өнiмнiң сапасын басқаруды және жабдықтың жөнделуiн қамтамасыз етедi.
      Жүйенiң негiзiнде бүкiл корпоративтiк бизнес-ақпаратты қамтитын деректердiң бiрыңғай қоймасын құру қағидаты жатыр. Ақпараттық жүйенi енгiзу "Байқоңыр" кешенiн дамытудың неғұрлым басым мәселелерiне тоқталуға мүмкiндiк жасайды.

  5.4. Ғарыш индустриясы орталығын құру

      Ұлттық ғарыш саласын құруға бағытталған инвестициялық қызметтi ынталандыру мақсатында "Байқоңыр" кешенiнде арнайы экономикалық аймақ (АЭА) мәртебесi бар Ғарыш индустриясы орталығын (ҒИО) құру қажет.
      ҒИО мыналар үшiн құрылады:
      "Байқоңыр" кешенiнiң сынақтық, технологиялық, өндiрiстiк-техникалық объектiлерiн пайдалана отырып, ғарыш саласындағы ғылыми-зерттеу және жобалау-конструкторлық қызметтi жүзеге асыру;
      Қазақстан Республикасының аумағында ғарыш техникасы өндiрiсiне өту жолымен жаңа технологияларды енгiзу;
      халықаралық ғарыштық бағдарламалар мен жобаларға бiрiгу;
      ғарыш қызметiн сүйемелдеудiң метеорология және сертификаттау жүйесiн құру;
      ғарыш технологиялары саласындағы маркетингтiк зерттеулер;
      ғарыш қызметiн ақпараттық сүйемелдеу жүйесiн құру.
      ҒИО құру үшiн қазiргi уақытта Ресей Федерациясы жалға алатын құрамнан шығаруға ұсынылған 113 алаңның объектiлерi неғұрлым құптауға боларлық.
      Алаң "Байқоңыр" кешенi орталығында орналасқан, жалдаудан шығарылғаннан кейiн қажеттi қамтамасыз етушi құрылымы бар. Қазақстан Республикасының оқшауланған аумағы болып табылмақ. Аумақтың жалпы алаңы 100 гектарға жуық.
      Бұдан басқа 113 алаңнан 5 - 6 км қашықтықта Ресей тарапы жалдаудан шығаруға ұсынған Серпiндi сынақтар стендi (биiктiгi 105 м) мен Монтажды май құю корпусы (биiктiгi 80 м), алаңнан 15 км қашықтықта "Юбилейный" әуежай кешенi және 20 км қашықтықта келешектегi "Бәйтерек" зымыран ғарыш кешенiнiң жөнелту кешенi орналасқан.

  5.5. Материалдық-техникалық жарақтандыру базасын құру

      Материалдық техникалық жарақтандыру базасы Ресей Федерациясы жалға алатын құрамнан шығарған 3Б алаңында базаның негiзiнде құрылатын болады.
      Болжанып отырған база халықаралық ғарыштық бағдарламалар мен коммерциялық жобаларды орындау шеңберiнде "Байқоңыр" кешенiне келетiн тауарларды жинау, сұрыптау және сақтау үшiн жүк терминалы функциясын орындайтын болады.
      Осы Бағдарламада көрсетiлген базаны қайта жаңарту мен жабдықтау көзделген.

  5.6. Ресей Федерациясы жалға алатын құрамға кірмеген және құрамнан шығарылған "Байқоңыр" кешені объектілерін қорғау

      "Инфракос" республикалық мемлекеттік кәсіпорын құру туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1996 жылғы 8 қаңтардағы N 27 қаулысына сәйкес Иифракос РМК-нің негізгі міндеттерінің бірі Ресей Федерациясы жалға алатын құрамға кірмеген және құрамнан шығарылған Байқоңыр кешені объектілерінің сақталуын қамтамасыз ету болып табылады.
      Осы мақсат үшін "Күзет қызметі туралы" Қазақстан Республикасының 2000 жылғы 19 қазандағы N 85-II Заңына сәйкес Инфракос РМК-нің құрамында 33 ведомостволық күзеттің бекеті құрылуда.
      Инфракос РМК-нің құрамында ведомстволық күзет бөлімшесін құру Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдары оларды одан әрі пайдалану перспективаларын анықтағанға дейін берілген объектілерді сақтауға, мүмкіндік жасайды.

  5.7. Байқоңыр қаласында тұрғын үйлер мен қонақ үй кешенін салу

      Қазақстандық мамандардың тұруы үшін Байқоңыр қаласында 50 пәтерлі екі тұрғын үй салынатын болады.
      Көрсетілген үйлердегі пәтерлерді бөлу мынадай тәртіппен жүзеге асырылатын болады:
      Қазақстан Республикасы Қазақстан Республикасы Ұлттық ғарыш агенттігі - 10 пәтер;
      "Қазақстан Ғарыш Сапары" ұлттық компаниясы" АҚ - 40 пәтер;
      "Инфракос" РМК - 20 пәтерлер;
      "Астрофизикалық зерттеу орталығы" РМК - 20 пәтер;
      "Бәйтерек" бiрлескен кәсiпорны - 10 пәтер.

      Iссапармен Байқоңыр қаласына келушi қазақстандық мамандарды орналастыру үшiн 200 нөмiрлiк қонақ үй кешенi салынатын болады.
       Ескерту. 5.7.кіші бөлімге өзгерту енгізілді - ҚР Үкіметінің 2007.05.29. N  438 , 2008.04.28  N 395 Қаулыларымен.

  6. Қажеттi ресурстар және оларды қаржыландыру көздерi

      2007 - 2009 жылдарға арналған Бағдарламаны iске асыруға республикалық бюджеттен қаражат жұмсалатын болады.
      Бағдарламаны iске асыруға байланысты қаржылық шығындар, 1220,0 млн. теңгенi құрайды, оның iшiнде: 2007 жылы - 1220,0 млн. теңге.

N

Бағыттары

Республикалық
бюджет қаражаты
(млн. теңге)

1.

"Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң техникалық, жағдайын және пайдаланылу    перспективаларын кешендi бағалау жөнiндегi зерттеу жұмыстарын аяқтау

420,0, оның iшiнде 2007 жылы 420,0

2.

Қазақстан Республикасының меншiгi болып табылатын "Байқоңыр" кешенiнiң объектiлерi мен мүлiктерiн түгендеу және қайта бағалау

800,0, оның iшiнде 2007 жылы 800,0,

Бағдарлама бойынша жиыны:
оның iшiнде: 2007 ж:

1220,0
1220,0

Бағдарламаны iске асыруға арналған шығыстар көлемi тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы Заңға сәйкес нақтыланатын болады.

  7. Бағдарламаны iске асырудан күтiлетiн нәтижелер

      Бағдарламаны iске асыру аэроғарыш саласының негiзгi өндiрiстiк және ғылыми-техникалық үдерiстерiн қамтамасыз ететiн ғарыштық инфрақұрылымын құру және дамыту негiзiнде "Байқоңыр" кешенiнде Қазақстан Республикасының меншiгiн бекiтуге және жетiлдiруге ықпал етедi.
      Мыналар:
      "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң техникалық жағдайы және одан әрi пайдаланылу перспективалары анықталады және оның дамуының техникалық саясаты әзiрленедi;
      нарықтық экономика жағдайында "Байқоңыр" кешенi негiзгi қорларының құны анықталады;
      "Байқоңыр" кешенiнде кәсiпорын ресурстарын есепке алу мен жоспарлаудың ақпараттық (ERP) жүйесi құрылады;
      TЭH-i және "Байқоңыр" кешенiнде арнайы экономикалық аймақ мәртебесi бар Ғарыш индустриясы орталығын құру Тұжырымдамасы және оның TЭH-i әзiрленедi (2007 жыл);
      Ресей Федерациясы жалға алғандардың құрамға енгiзiлмеген және құрамнан шығарылған "Байқоңыр" кешенi объектiлерiн сақтау және ұтымды пайдалануды қамтамасыз ету үшiн жағдай қалыптастырылады;
      кешен инфрақұрылымын дамыту мен пайдалануға арналған жұмыстарға 2000 қазақстандық мамандар тартылады;
      Байқоңыр қаласында екi тұрғын үй мен 200 нөмiрлi қонақ үй кешенi салынады (2008 жыл).

  8. "2007-2009 жылдарға арналған "Байқоңыр" кешенiнiң инфрақұрылымын дамыту" бағдарламасын iске асыру
жөнiндегi iс-шаралар жоспары

       Ескерту. 8-бөлімге өзгерту енгізілді - ҚР Үкіметінің 2007.05.29. N  438 қаулысымен.

р/с
N

Iс-шаралар

Аяқталу нысаны

Орындауға  жауапт ылар

Орындалу
мерзімі

Болжанып
отырған (млн.
теңге)

Қаржыландыру
көзі

1. "Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң техникалық жағдайын және пайдаланылу перспективаларын кешендi бағалау жөнiндегi зерттеу жұмыстарын жүргізу

1.

Функционалдық мақсаты бойынша
"Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң жалпы
техникалық  жағдайын бағалау

Қазақстан Республикасының Yкiметiне ақпарат

БҒМ (жи-
нақтау),   Қаржы-
минi, ИСМ,
Қорған-
ысминi, ТЖМ, АБА

2007
жылдың II
тоқсаны

250,0

РБ

2.

"Байқоңыр" кешенiнiң
тұтастай   алғанда және оның жекелеген
элементтерінiң даму
перспективаларын болжамды
маркетингтiк талдау

Қазақстан
Республикасының
Үкiметiне ақпарат

БҒМ (жинақтау),  Қаржыминi, ЭБЖМ, ИСМ

2007 жылдың III тоқсаны

20,0

РБ

3.

"Байқоңыр" кешенi объектiлерiнiң инвестициялық тартымдылығын қаржылық талдау

Қазақстан
Республикасының
Үкiметiне
ақпарат

БҒМ (жинақтау), Қаржыминi

2007 жылдың III тоқсаны

20,0

РБ

4.

Қазақстан Республикасының ұлттық
қауiпсiздiгiн   қамтамасыз ету және оның саяси
мүдделерiн қамтамасыз ету мәнiне "Байқоңыр" кешенiн
талдау

Қазақстан
Республикасының
Үкiметiне ақпарат

ҰҒА (жинақтау), Қорғанысминi, ҰҚК, СІМ 

2007 жылдың IV тоқсаны

130,0

РБ

БӨЛІМ БОЙЫНША ЖИЫНЫ:

420,0 РБ
2. Қазақстан Республикасының меншiгi болып табылатын "Байқоңыр" кешенiнiң объектiлерi мен мүлiктерiн түгендеу және қайта бағалау

5.

"Байқоңыр" кешенiндегі жалға берiлген мүлiктердi
түгендеу және қайта бағалау жөнiндегi жұмыстарды
жүргiзу

Қазақстан Республикасының Үкiметiне есеп

БҒМ (жи-
нақтау),
Қаржыминi,  Қорғанысмині, ИСМ, ККМ, Қоршаған ортаминi, АБА

2007 жылдың IV
тоқсаны

800,0

РБ

БӨЛІМ БОЙЫНША БАРЛЫҒЫ:

800,0 РБ
3. (ERP) кәсiпорындары ресурстарын жоспарлаудың ақпараттық жүйесiн енгiзу

6.

"Байқоңыр"кешенiнде ERP жүйесiн енгізудің
ТЭН-ін әзірлеу жөнінде инвестициялық ұсыныс дайындау

ЭБЖМ-ге инвестициялық ұсыныс

БҒМ

2007 жылдың І
тоқсаны

-

-

4. "Байқоңыр" кешенiнде Ғарыш индустриясы орталығын құру 

7.

Ғарыш
индустриясы орталығын құру Тұжырымдам асын және оның TЭH-iн әзiрлеу жөнiнде инвестициялық ұсыныс дайындау

ЭБЖМ-ге  инвестициялық ұсыныс

БҒМ (жинақтау), ИСМ

2007 жылдың I тоқсаны

-

-

8.

Арнайы
экономикалық аймақ құру жөнiнде ұсыныстар дайындау

Қазақстан  Республикасының Үкiметiне ұсыныстар

БҒМ (жинақтау), ЭБЖМ

2007 жылдың II
тоқсаны

-

-

5. "Байқоңыр" кешенінде материалдық-техникалық жарақтандыру базасын құру

9.

"Байқоңыр" кешенiнде материалдық-техникалық жарақтандыру базасын құру ТЭН-ін әзірлеу жөнінде инвестициялық ұсыныс дайындау

ЭБЖМ-ге
инвестициялық ұсыныс

БҒМ

2007
жылдың
І тоқсаны

-

-

6. Ресей Федерациясы жалға алатын құрамға кiрмеген және құрамнан шығарылатын "Байқоңыр" кешенiнiң объектiлерiн сақтауды қамтамасыз ету

10.

"Инфракос"
РМК-iң
ведомстволық күзет бөлiмшесiн құру жөнiнде ұсыныстар дайындау

БҒМ
бюджеттiк өтінімі

БҒМ

2007 жылдың І тоқсаны

-

-

7. Байқоңыр қаласында тұрғын үйлер және қонақ үй кешенiн салу

11.

Байқоңыр қаласында Қазақстандық мамандар үшiн екi тұрғын үй және 200 нөмiрлi қонақ үй кешенiн салу жөнiнде инвестициялық ұсыныс
дайындау

ЭБЖМ-ге инвестициялық ұсыныс

БҒМ (жинақтау),
ИСМ, TCM

2007 жылдың I тоқсаны



БӨЛIМДЕР БОЙЫНША БАРЛЫҒЫ:

1220,0 РБ

оның ішінде 2007 жылы:

1220,0

  Ескертпе (әрiптiк аббревиатуралардың толық жазылуы):

      ТЭН - техникалық-экономикалық негiздеме;
      РБ - республикалық бюджет;
      БҒМ - Қазақстан Республикасы Бiлiм және ғылым министрлiгi;
      Қаржыминi - Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгi;
      ЭБЖМ - Қазақстан Республикасы Экономика және бюджеттiк
      жоспарлау министрлiгi;
      ИСМ - Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлiгi;
      Қорғанысминi - Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрлiгi
      ТЖМ - Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлiгi
      АБА - Қазақстан Республикасы Ақпараттандыру және байланыс
      агенттiгi
      ҰҚК - Қазақстан Республикасы Ұлттық қауiпсiздiк комитетi
      СIМ - Қазақстан Республикасы Сыртқы iстер министрлiгi
      ККМ - Қазақстан Республикасы Көлiк және коммуникация
      министрлiгi
      Қоршағанортаминi - Қазақстан Республикасы Қоршаған ортаны
      қорғау министрлiгi
      ТСМ - Қазақстан Республикасы Туризм және спорт министрлiгi
      ҰҒА - Қазақстан Республикасы Ұлттық ғарыш агенттігі

Об утверждении Программы "Развитие инфраструктуры комплекса "Байконур" на 2007-2009 годы"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 30 сентября 2006 года N 954

      В   целях развития инфраструктуры комплекса "Байконур" Правительство Республики Казахстан  ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1.   Утвердить прилагаемую Программу "Развитие инфраструктуры комплекса "Байконур" на 2007-2009 годы" (далее - Программа).

      2. Центральным исполнительным органам и заинтересованным организациям, ответственным за исполнение Программы:
      1) принять меры по реализации Программы;
      2) ежегодно, к 10 июля и 10 января, представлять информацию о ходе реализации Программы в Министерство образования и науки Республики Казахстан.

      3. Национальному космическому агентству Республики Казахстан представлять в Правительство Республики Казахстан ежегодно, к 25 января и 25 июля, сводную информацию о ходе реализации Программы.
       Сноска. Пункт 3 с изменениями, внесенными постановлением Правительства РК от 29 мая 2007 года N  438 .

      4. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на Руководителя Канцелярии Премьер-Министра Республики Казахстан Тлеубердина А.А.

      5. Настоящее постановление вводится в действие со дня подписания.

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан

Утверждена         
постановлением Правительства
Республики Казахстан   
от 30 сентября 2006 года  
N 954           

Программа "Развитие инфраструктуры
комплекса "Байконур" на 2007-2009 годы" 1. Паспорт Программы

Наименование    Программа "Развитие инфраструктуры комплекса
                "Байконур" на 2007-2009 годы"
Основания для    Послание Президента Республики Казахстан народу
разработки      Казахстана от 1 марта 2006 года "Стратегия вхождения
                Казахстана в число пятидесяти наиболее
                конкурентоспособных стран мира";
                 Указ Президента Республики Казахстан от 30 марта
                2006 года N 80 "О дальнейших мерах по реализации
                Стратегии развития Казахстана до 2030 года";
                 Стратегия индустриально-инновационного развития
                Республики Казахстан на 2003-2015 годы,
                утвержденная Указом Президента Республики Казахстан
                от 17 мая 2003 года N 1096;
                 постановление Правительства Республики
                Казахстан от 31 марта 2006 года N 222 "О сетевом
                графике исполнения Общенационального плана
                мероприятий по реализации Послания Президента
                Республики Казахстан народу Казахстана от 1 марта
                2006 года и Программы Правительства Республики
                Казахстан на 2006-2008 годы" (п. 42.5);
                поручения Премьер-Министра Республики Казахстан от
                12 ноября 2005 года N 24-5/007-335 и от 31 марта
                2006 года N 24-5/007-385;
                 договор аренды комплекса "Байконур" между
                Правительством Республики Казахстан и
                Правительством Российской Федерации от 10 декабря
                1994 года;
                 постановление Правительства Республики Казахстан от
                11 июля 1995 года N 946 "О мерах по обеспечению
                сохранности и рационального использования имущества
                объектов комплекса "Байконур";
                 постановление Правительства Республики Казахстан от
                8 января 1996 года N 27 "Об образовании
                Республиканского государственного предприятия
                "Инфракос";
                протокол восьмого заседания подкомиссии по
                комплексу "Байконур" Межправительственной комиссии
                по сотрудничеству между Республикой и Российской
                Федерацией от 8 апреля 2005 года.
Разработчик     Министерство образования и науки Республики
                Казахстан.
Цель            Развитие инфраструктуры комплекса "Байконур".
Задачи          Комплексная оценка технического состояния и
                перспектив использования объектов комплекса
                "Байконур";
                     переоценка стоимости объектов и имущества
                комплекса "Байконур", являющихся собственностью
                Республики Казахстан;
                     системный учет и эффективное управление
                активами комплекса "Байконур" в соответствии с
                национальным законодательством и международными
                стандартами в области бухгалтерского учета;
                     разработка крупного индустриально-
                инновационного проекта, направленного
                на развитие комплекса "Байконур" как центра
                космической индустрии;
                     формирование и развитие кластера космической
                индустрии;
                     обеспечение сохранности и рационального
                использования объектов комплекса "Байконур", не
                вошедших в состав и исключаемых из состава
                арендуемых Российской Федерацией;
                     решение социальных и коммунально-бытовых
                проблем казахстанских специалистов на комплексе
                "Байконур".
Срок            2007-2009 годы.
реализации
Объемы и        На реализацию Программы в 2007-2009 годах
источники       будут направлены средства республиканского бюджета.
финансирования       Финансовые затраты, связанные с реализацией
                Программы, составят 1220,0 млн. тенге, в том числе:
                в 2007 году - 1220,0 млн. тенге, из них:
                     финансовые средства на завершение
                исследовательских работ по комплексной оценке
                технического состояния и перспектив использования
                объектов комплекса "Байконур" составят 420,0 млн.
                тенге, в том числе в 2007 году 420,0 млн. тенге;
                     финансовые средства на проведение
                инвентаризации и переоценки объектов и имущества
                комплекса "Байконур", являющихся собственностью
                Республики Казахстан, в 2007 году составят 800 млн.
                тенге.
                     Объемы расходов на реализацию Программы будут
                уточняться в соответствии с Законом Республики
                Казахстан о республиканском бюджете на
                соответствующий финансовый год.
Ожидаемые            В результате реализации Программы будет:
результаты           определено техническое состояние и перспективы
                дальнейшего использования объектов комплекса
                "Байконур" и выработана техническая политика его
                развития;
                     определена стоимость основных средств комплекса
                "Байконур" в условиях рыночной экономики;
                     создана информационная система учета и
                планирования ресурсов предприятия (ERP) на
                комплексе "Байконур";
                     подготовлен проект Концепции и ТЭО создания
                Центра космической индустрии на комплексе
                "Байконур" со статусом специальной экономической
                зоны (2007 год);
                     сформированы условия для обеспечения
                сохранности и рационального использования объектов
                комплекса "Байконур", не вошедших в состав и
                исключаемых из состава арендуемых Российской
                Федерацией;
                     привлечено для работ на развитие и эксплуатацию
                инфраструктуры комплекса до 2000 казахстанских
                специалистов;
                     построено два жилых дома и гостиничный комплекс
                на 200 номеров в городе Байконыр для казахстанских
                специалистов (2008 год).

  2. Введение

      Основанием для разработки Программы являются:
       Послание Президента Республики Казахстан народу Казахстана от 1 марта 2006 года "Стратегия вхождения Казахстана в число пятидесяти наиболее конкурентоспособных стран мира";
       Указ Президента Республики Казахстан от 30 марта 2006 года N 80 "О дальнейших мерах по реализации Стратегии развития Казахстана до 2030 года";
       Стратегия индустриально-инновационного развития Республики Казахстан на 2003-2015 годы, утвержденная Указом Президента Республики Казахстан от 17 мая 2003 года N 1096;
       постановление Правительства Республики Казахстан от 31 марта 2006 года N 222 "О сетевом графике исполнения Общенационального плана мероприятий по реализации Послания Президента Республики Казахстан народу Казахстана от 1 марта 2006 года и Программы Правительства Республики Казахстан на 2006-2008 годы" (п. 42.5);
      поручения Премьер-Министра Республики Казахстан от 12 ноября 2005 года N 24-5/007-335 и от 31 марта 2006 года N 24-5/007-385;
       договор аренды комплекса "Байконур" между Правительством Республики Казахстан и Правительством Российской Федерации от 10 декабря 1994 года (далее - договор аренды);
       постановление Правительства Республики Казахстан от 11 июля 1995 года N 946 "О мерах по обеспечению сохранности и рационального использования имущества объектов комплекса "Байконур";
       постановление Правительства Республики Казахстан от 8 января 1996 года N 27 "Об образовании Республиканского государственного предприятия "Инфракос";
      протокол восьмого заседания подкомиссии по комплексу "Байконур" Межправительственной комиссии по сотрудничеству между Республикой Казахстан и Российской Федерацией от 8 апреля 2005 года.
      До августа 1991 года, комплекс "Байконур" являлся основным звеном космической инфраструктуры СССР. После распада СССР объекты комплекса стали собственностью Республики Казахстан, что породило проблемы юридического характера на межгосударственном уровне, связанные с вопросами его дальнейшей эксплуатации.
      28 марта 1994 года было подписано  Соглашение между Республикой Казахстан и Российской Федерацией об основных принципах и условиях использования космодрома "Байконур", согласно которому комплекс "Байконур" был передан в аренду Российской Федерации.
      Усилиями президентов Казахстана и России, правительств обоих государств были приняты все возможные меры для сохранения и эффективного использования комплекса "Байконур" в общих интересах, что позволило комплексу вновь обрести статус космодрома мирового значения. Благодаря комплексу "Байконур" Казахстан стал полноправным участником международных проектов по исследованию и использованию космического пространства в мирных целях.
      В процессе социально-экономического развития Республики Казахстан комплекс "Байконур" является и будет являться в ближайшем и в отдаленном будущем основой для создания и развития космической индустрии, поскольку космос - одна из высокотехнологичных отраслей, интегратор многих научных направлений и область освоения и производства продукции с высокой добавленной стоимостью.
      При этом, на базе комплекса "Байконур" будут созданы условия для создания кластера космической отрасли, который будет способствовать освоению и развитию космических технологий, созданию и эксплуатации космической техники, начиная с наземной инфраструктуры до космических аппаратов различного назначения, в том числе орбитальных станций и аппаратов для изучения планет Солнечной системы.
      Процесс создания космической индустрии может сопровождаться попутными задачами, решение и реализация которых даст возможность развиться новым направлениям услуг, таких как создание аэропорта  "подскока" с грузовым терминалом, создания международных научно-технических или производственных коопераций на комплексе "Байконур".
      Настоящая Программа направлена на дальнейшую реализацию Стратегии индустриально-инновационного развития страны, формирование и развитие кластера космической индустрии, реализацию "прорывных" проектов международного значения и интеграцию страны в мировую экономику.

  3. Анализ современного состояния проблемы

      В   настоящее время комплекс "Байконур" является крупнейшим в мире, с которого осуществляется наибольшее количество пусков в мире. С 2000 по 2005 гг. с космодрома "Байконур" было осуществлено 109 пусков.
      В 2005 году с космодрома "Байконур" было осуществлено 19 пусков, с Космического центра им. Кеннеди и мыса Канаверал - 7 пусков, космодрома "Куру" - 5 пусков, космодрома "Плесецк" - 6 пусков.
      В то же время по количеству коммерческих пусков космодром "Байконур" с 30 пусками, осуществленными в период с 2000 по 2005 годы, находится только на втором месте в мире после космодрома "Куру", с которого было осуществлено 40 пусков. С вышеупомянутых американских космодромов было осуществлено всего 20 пусков.
      Иными словами, значительная доля пусков с космодрома "Байконур" осуществляется на некоммерческой основе и финансируется по заказу Министерства обороны Российской Федерации и Федерального космического агентства, при этом доля коммерческих пусков составляет только 28 %.
      Такая ситуация отражает состояние рынка космических пусков во всем мире, где доля коммерческих пусков составляет 30 % и является нормальной для космодромов передовых космических держав мира.
      Тем не менее, для космодрома "Байконур", расположенного на территории Республики Казахстан, преобладание пусков, осуществляемых по заказу Министерства обороны Российской Федерации и Федерального космического агентства, над коммерческими пусками  создает определенный повод для беспокойства относительно будущего космодрома.
      Во-первых, необходимо учитывать, что Российской Федерацией запланирован перенос всех пусков, осуществляемых в интересах обороны и безопасности, с космодрома "Байконур" на космодром "Плесецк" до 2015 года.
      Во-вторых, необходимо принять во внимание долгосрочную стагнацию на рынке коммерческих пусков при постоянном росте конкуренции между компаниями, оказывающими пусковые услуги.
      Следует отметить, что космодром "Байконур" был и остается одним из мировых центров пилотируемой космонавтики. Такое позиционирование космодрома может перейти в значительное преимущество на новом этапе развития пилотируемой космонавтики.
      В настоящее время развитие мировой пилотируемой космонавтики сопряжено с развитием МКС и в долгосрочной перспективе - с пилотируемыми полетами к Луне и Марсу на основе международной кооперации.
      Кроме того, на сегодняшний день казахстанскими специалистами не в достаточной мере изучен имеющийся научно-технический и производственный потенциал такого стратегически важного объекта, как комплекс "Байконур". Проведенный анализ состояния, предназначения и возможных направлений использования объектов комплекса "Байконур" дает основания рассматривать комплекс "Байконур" как самый важный инфраструктурный элемент для развития космической отрасли, открывающий возможности широкого участия Казахстана в глобальных международных космических программах и проектах.
      Слабым звеном комплекса "Байконур" являются отсутствие крупных индустриально-инновационных проектов, направленных на его развитие как центра космической индустрии, отдаленность от научно-исследовательских и промышленных центров, низкая степень международного участия, отсутствие на комплексе современных отечественных конструкторско-технологических, опытно-экспериментальных и исследовательских структур.
      Первыми на комплексе "Байконур" с участием Казахстана являются проекты "Создание и эксплуатация стартового комплекса при запуске экологически чистых ракет-носителей нового типа с космодрома "Байконур" ("Байтерек") и "Создание и запуск национального геостационарного спутника связи и вещания" ("Kazsat").
      Современное состояние наземной инфраструктуры комплекса "Байконур" характеризуется следующим:
      1. Не оценено имущество комплекса "Байконур" и не организован системный учет активов в соответствии с национальным законодательством и международными стандартами в области бухгалтерского учета.
      2. В хозяйственное ведение Республиканского государственного предприятия "Инфракос" (РГП "Инфракос") с 1997 года по настоящее время были переданы 593 объекта комплекса "Байконур", из числа не вошедших и выведенных из состава арендованных Российской Федерацией.
      Анализ реализации списываемого имущества показывает, что доходы от реализации такого вида имущества на сегодняшний день не могут покрыть расходов на его охрану. Это связано с тем, что объекты, содержащие ликвидные материалы, утилизированы на начальном этапе деятельности РГП "Инфракос" в 1998-2002 гг.
      По итогам инвентаризации арендованного имущества комплекса "Байконур" 2003 года российской стороной представлено к выводу из аренды 740 объектов, дальнейшая эксплуатация которых не планируется.
      В соответствии со своими уставными обязанностями РГП "Инфракос" принимает данные объекты на свой баланс до определения уполномоченными государственными органами Республики Казахстан перспектив их дальнейшего использования.
      РГП "Инфракос" сможет обеспечивать сохранность объектов только при условии создания ведомственного охранного подразделения в составе предприятия, при этом финансирование оснащения и содержания охранного подразделения возможно только из средств республиканского бюджета.
      Отсутствует современный грузовой терминал для сбора, сортировки и хранения товаров, прибывающих на комплекс "Байконур".
      В связи с дефицитом жилья в городе Байконыр существует проблема проживания казахстанских специалистов, приезжающих на комплекс для работы в филиалах казахстанских компаний.
      Кроме этого, в городе Байконыр большинство гостиниц города построено в 70-х годах прошлого века и было ориентировано на размещение специалистов-монтажников, в связи с этим они подпадают под классификацию рабочего общежития.
      Создание гостиничного комплекса в городе Байконыр позволит решить проблемы размещения казахстанских специалистов, прибывающих на комплекс "Байконур", предоставления им различных сервисных и транспортных услуг.

  4. Цель и задачи Программы

      Основная цель Программы - развитие инфраструктуры комплекса "Байконур".
      Основные задачи Программы:
      комплексная оценка технического состояния и перспектив использования объектов комплекса "Байконур";
      переоценка стоимости объектов и имущества комплекса "Байконур", являющихся собственностью Республики Казахстан;
      системный учет и эффективное управление активами комплекса "Байконур" в соответствии с национальным законодательством и международными стандартами в области бухгалтерского учета;
      разработка крупного индустриально-инновационного проекта, направленного на развитие комплекса "Байконур" как центра космической индустрии;
      формирование и развитие кластера космической индустрии;
      обеспечение сохранности и рационального использования объектов комплекса "Байконур", не вошедших в состав и исключаемых из состава арендуемых Российской Федерацией;
      решение социальных и коммунально-бытовых проблем казахстанских специалистов на комплексе "Байконур".

  5. Основные направления и
механизм реализации Программы

      Для реализации поставленных задач Программы предполагается осуществление следующих мероприятий:

  5.1. Завершение исследовательских работ
по комплексной оценке технического состояния и
перспектив   использования объектов комплекса "Байконур"

      В результате проведения исследовательских работ будет оценен научно-технический потенциал комплекса, будут оперативно рассматриваться вопросы дальнейшего использования его объектов. Исследовательские работы включают:
      оценку общего технического состояния объектов по функциональному назначению;
      прогнозный маркетинговый анализ перспектив развития комплекса "Байконур" в целом и отдельных его элементов;
      финансовый анализ инвестиционной привлекательности объектов комплекса "Байконур";
      анализ комплекса "Байконур" на предмет обеспечения национальной безопасности Республики Казахстан и соблюдения ее политических интересов.

  5.2. Инвентаризация и переоценка
объектов и имущества комплекса "Байконур",
являющихся собственностью Республики Казахстан

      Переоценка объектов комплекса "Байконур", являющихся собственностью Республики Казахстан, в ходе проведения в 2007 году инвентаризации арендованного Российской Федерацией имущества позволит определить стоимость активов комплекса "Байконур" в условиях рыночной экономики, обеспечить последующую постановку их на баланс хозяйствующих субъектов Республики Казахстан.

  5.3. Внедрение информационной системы
планирования ресурсов предприятия (ERP)

      Для использования результатов работы по переоценке имущества комплекса "Байконур" и дальнейшего системного учета активов в соответствии с национальным законодательством и международными стандартами в области бухгалтерского учета, привлечения инвестиций в развитие космической инфраструктуры необходимо внедрить информационную систему планирования ресурсов предприятия (ERP).
      Система обеспечит эффективное управление хозяйственно-экономической деятельностью хозяйствующих субъектов, в том числе: повышение эффективности бизнес-процессов, снижение издержек, оптимизацию поставок, оперативное получение управленческой и финансовой отчетности, управление качеством продукции.
      В основе системы лежит принцип создания единого хранилища данных, содержащего всю корпоративную бизнес-информацию. Внедрение информационной системы позволит сосредоточиться на наиболее приоритетных вопросах развития комплекса "Байконур".

  5.4. Создание Центра космической индустрии

      В целях стимулирования инвестиционной деятельности, направленной на создание национальной космической отрасли, необходимо создать на комплексе "Байконур" Центр космической индустрии (ЦКИ) со статусом специальной экономической зоны (СЭЗ).
      ЦКИ создается для:
      осуществления научно-исследовательской и проектно-конструкторской деятельности в космической отрасли с использованием испытательных, технологических, производственно-технических объектов комплекса "Байконур";
      внедрения новых технологий путем перехода к производству космической техники на территории Республики Казахстан;
      интеграции в международные космические программы и проекты;
      создания системы метрологии и сертификации сопровождения космической деятельности;
      маркетинговых исследований в области космических технологий;
      создания системы информационного сопровождения космической деятельности.
      Для создания ЦКИ наиболее приемлемы объекты площадки 113, которые в настоящее время представлены Российской Федерацией к выводу из состава арендуемых.
      Площадка находится в центре комплекса "Байконур", после вывода из аренды будет являться обособленной территорией Республики Казахстан, имеет необходимую обеспечивающую инфраструктуру. Общая площадь территории около 100 га.
      Кроме того, в 5-6 км от площадки 113 находятся такие уникальные объекты как стенд динамических испытаний (высота 105 м) и монтажно-заправочный корпус (высота 80 м), представленные Российской стороной к выводу из аренды, в 15 км от площадки находится аэродромный комплекс "Юбилейный" и в 20 км - стартовая позиция космического ракетного комплекса "Байтерек".

  5.5. Создание базы
материально-технического снабжения

      База материально-технического снабжения будет создана на основе существующей базы на площадке 3Б, выведенной Российской Федерацией из состава арендуемых.
      Предполагаемая база будет выполнять функции грузового терминала для сбора, сортировки и хранения товаров, прибывающих на комплекс "Байконур" в рамках выполнения международных космических программ и коммерческих проектов. Общая площадь базы составляет 48 га.
      В настоящей Программе предусмотрены реконструкция и оснащение указанной базы.

  5.6. Охрана объектов комплекса "Байконур",
не вошедших в состав и исключаемых из
состава арендуемых Российской Федерацией

      В соответствии с  постановлением Правительства Республики Казахстан от 8 января 1996 года N 27 "Об образовании Республиканского государственного предприятия "Инфракос" одной из основных задач РГП "Инфракос" является обеспечение сохранности объектов комплекса "Байконур", не вошедших в состав и исключаемых из состава арендуемых Российской Федерацией.
      Для этой цели в соответствии с  Законом Республики Казахстан от 19 октября 2000 года N 85-II "Об охранной деятельности" в составе РГП "Инфракос" создаются 33 поста ведомственной охраны.
      Создание ведомственного охранного подразделения в составе РГП "Инфракос" позволит сохранить переданные объекты до определения государственными органами Республики Казахстан перспектив их дальнейшего использования.

  5.7. Строительство жилых домов и
гостиничного комплекса в городе Байконыр

      Для проживания казахстанских специалистов будут построены два 50-квартирных жилых дома в городе Байконыр.
      Распределение квартир в указанных домах будет осуществляться в следующем порядке:
      Национальное космическое агентство Республики Казахстан - 10 квартир;
      АО "Национальная компания "Қазақстан Ғарыш Сапары" - 40 квартир;
      РГП "Инфракос" - 20 квартир;
      РГП "Центр астрофизических исследований" - 20 квартир;
      совместное предприятие "Байтерек" - 10 квартир.
      Для размещения казахстанских специалистов, прибывающих в командировку в г. Байконыр, будет построен гостиничный комплекс на 200 номеров.
       Сноска. Подраздел 5.7 с изменениями, внесенными постановлением Правительства РК от 29 мая 2007 года N  438 ; от 28.04.2008  N 395 .

  6. Необходимые ресурсы и
источники их финансирования

      На реализацию Программы в 2007-2009 годах будут направлены средства республиканского бюджета.
      Финансовые затраты, связанные с реализацией Программы, составят 1220,0 млн. тенге, в том числе: в 2007 году - 1220,0 млн. тенге.

1

2

3

N п/п 

Направления

Средства
республиканского
бюджета
(млн. тенге)

1

Завершение
исследовательских
работ по комплексной
оценке технического
состояния и перспектив
использования объектов
комплекса "Байконур"

420,0,
в том числе в
2007 году -
420,0

2

Инвентаризация и
переоценка объектов и
имущества комплекса
"Байконур", являющихся
собственностью
Республики Казахстан

800,0,
в том числе в
2007 году -
800,0

     Итого по Программе:
   в том числе в 2007 г.:

1220,0
1220,0.

Объемы расходов на реализацию Программы
будут уточняться в соответствии с Законом о
республиканском бюджете на соответствующий
финансовый год.

  7. Ожидаемые результаты от реализации Программы

      Реализация Программы будет способствовать закреплению собственности Республики Казахстан на комплексе "Байконур" и ее
совершенствованию на основе создания и развития космической
инфраструктуры, обеспечивающей основные производственные и
научно-технические процессы аэрокосмической отрасли.
      Будет:
      определено техническое состояние и перспективы дальнейшего использования объектов комплекса "Байконур" и выработана техническая политика его развития;
      определена стоимость основных средств комплекса "Байконур" в условиях рыночной экономики;
      создана информационная система учета и планирования ресурсов предприятия (ERP) на комплексе "Байконур";
      подготовлен проект Концепции и ТЭО создания Центра космической индустрии на комплексе "Байконур" со статусом специальной экономической зоны (2007 год);
      сформированы условия для обеспечения сохранности и рационального использования объектов комплекса "Байконур", не вошедших в состав и исключаемых из состава арендуемых Российской Федерацией;
      привлечено для работ на развитие и эксплуатацию инфраструктуры комплекса до 2000 казахстанских специалистов;
      построено два жилых дома и гостиничный комплекс на 200 номеров в городе Байконыр для казахстанских специалистов (2008 год).

  8. План мероприятий по реализации
Программы "Развитие инфраструктуры
комплекса "Байконур" на 2007-2009 годы"

       Сноска. Раздел 8 с изменениями, внесенными постановлением Правительства РК от 29 мая 2007 года N  438 .

N
п/
п
Мероприятия Форма
завершения
Ответ-
ствен-
ные за
испол-
нение
Срок
испол-
нения
Пред-
пола-
гаемые
расхо-
ды
(млн.
тенге)
Источ-
ник
финан-
сиро-
вания
1 2 3 4 5 6 7
1. Проведение исследовательских работ
по комплексной оценке технического состояния и
перспектив использования объектов комплекса
"Байконур"

1

Оценка
общего
технического
состояния
объектов
комплекса
"Байконур"
по функцио-
нальному
назначению

Информация
в Прави-
тельство
Республики
Казахстан

НКА
(созыв),
МФ,
МИТ,
МО,
МЧС,
АИС

II
квартал
2007
года

250,0

РБ

2

Прогнозный
маркетинго-
вый анализ
перспектив
развития
комплекса
"Байконур"
в целом и
отдельных его
элементов

Информация
в Прави-
тельство
Республики
Казахстан

НКА
(созыв),
МФ,
МЭБП,
МИТ

III
квартал
2007
года

20,0

РБ

3

Финансовый
анализ инвес-
тиционной
привлекатель-
ности
объектов
комплекса
"Байконур"

Информация в Прави-
тельство
Республики
Казахстан

НКА
(созыв),
МФ

III
квартал
2007
года

20,0

РБ

4

Анализ
комплекса
"Байконур"
на предмет
обеспечения
национальной
безопасности
Республики
Казахстан и
соблюдения
ее политичес-
ких интересов

Информация
в Прави-
тельство
Республики
Казахстан

НКА
(созыв),
МО,
КНБ,
МИД

IV
квартал
2007
года

130,0

РБ

Итоги по разделу:

420,0 РБ
2. Инвентаризация и переоценка объектов и
имущества комплекса "Байконур", являющихся
собственностью Республики Казахстан

5

Проведение
работ по ин-
вентаризации
и переоценке
арендованного
имущества на
комплексе
"Байконур"

Отчет в
Правитель-
ство
Республики
Казахстан

НКА
(созыв),
МФ,
МО,
МИТ,
МТК,
МООС,
АИС

IV
квартал
2007
года

800,0

РБ

Итоги по разделу:

800,0 РБ
3. Внедрение информационной системы
планирования ресурсов предприятия (ERP)

6

Подготовка
инвестицион-
ного предло-
жения по
разработке
ТЭО внедре-
ния системы
ERP на
комплексе
"Байконур"

Инвестицио-
нное пред-
ложение в
МЭБП

НКА

I
квартал
2007
года

  -

  -

4. Создание   Центра космической индустрии
на комплексе "Байконур"

7

Подготовка
инвестицион-
ного пред-
ложения по
разработке
Концепции и
ТЭО создания
Центра
космической
индустрии

Инвестици-
онное
предложение
в МЭБП

НКА
(созыв),
МИТ

I
квартал
2007
года

  -

  -

8

Подготовка
предложений
по созданию
специальной
экономической
зоны

Предложения
в Прави-
тельство
Республики
Казахстан

НКА
(созыв),
МЭБП

II
квартал
2007
года

-

-

5. Создание Базы   материально-технического снабжения
на комплексе "Байконур"

9

Подготовка
инвестицион-
ного предло-
жения по
разработке
ТЭО создания
базы матери-
ально-техни-
ческого
снабжения на
комплексе
"Байконур"

Инвестици-
онное предложение
в МЭБП

НКА

I
квартал
2007
года

  -

-

6. Обеспечение сохранности объектов комплекса
"Байконур", не вошедших в состав и исключаемых из
состава арендуемых Российской Федерацией

10

Подготовка
предложений
по созданию
ведомственно-
го охранного
подразделения
РГП "Инфракос"

Бюджетная
заявка МОН

НКА

I
квартал
2007
года

  -

  -

7. Строительство жилых домов и
гостиничного комплекса в городе Байконыр

11

Подготовка
инвестицион-
ного пред-
ложения по
строительству
двух жилых
домов и
гостиничного
комплекса на
200 номеров
в городе
Байконыр для
казахстанских
специалистов

Инвестици-
онное
предложение
в МЭБП

НКА
(созыв),
МИТ,
МТС

I
квартал
2007
года

  -

  -

Всего по Программе:

1220,0

РБ

в том числе в 2007 году:

1220,0


   Примечание  (расшифровка аббревиатур):
      МОН - Министерство образования и науки Республики Казахстан;
      МФ - Министерство финансов Республики Казахстан;
      МЭБП - Министерство экономики и бюджетного планирования Республики Казахстан;
      МИТ - Министерство индустрии и торговли Республики Казахстан;
      МО - Министерство обороны Республики Казахстан;
      МЧС - Министерство по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан;
      АИС - Агентство Республики Казахстан по информатизации и связи;
      КНБ - Комитет национальной безопасности Республики Казахстан;
      МИД - Министерство иностранных дел Республики Казахстан;
      МТК - Министерство транспорта и коммуникаций Республики Казахстан;
      МООС - Министерство охраны окружающей среды Республики Казахстан;
      МТС - Министерство туризма и спорта Республики Казахстан;
      ТЭО - технико-экономическое обоснование;
      РБ - республиканский бюджет;
      НКА - Национальное космическое агентство Республики Казахстан.