Табиғи монополиялар аясындағы тәуекелдер дәрежесін бағалау критерийлерін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі төрағасының 2010 жылғы 11 ақпандағы № 44-НҚ және Қазақстан Республикасы Экономика және бюджеттік жоспарлау министрінің 2010 жылғы 15 ақпандағы № 53 Бірлескен бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2010 жылғы 19 ақпанда Нормативтік құқықтық кесімдерді мемлекеттік тіркеудің тізіліміне N 6072 болып енгізілді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі төрағасының 2012 жылғы 19 маусымдағы № 139-НҚ және Қазақстан Республикасы экономикалық даму және сауда министрінің 2012 жылғы 25 маусымдағы № 204 Бірлескен бұйрығымен.

      Ескерту. Бұйрықтың күші жойылды - ҚР Табиғи монополияларды реттеу агенттігі төрағасының 2012.06.19 № 139-НҚ және ҚР Экономикалық даму және сауда министрінің 2012.06.25 № 204 (ресми жарияланғаннан кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Бірлескен бұйрығымен.

      «Жеке кәсіпкерлік туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 28-бабының 2-тармағын іске асыру мақсатында БҰЙЫРАМЫЗ:
      1. Қоса беріліп отырған Табиғи монополиялар аясындағы тәуекелдер дәрежесін бағалау критерийлері бекітілсін.
      2. Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің Бақылау және талап қою департаменті (М. Орынбаев) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде заңнамада белгіленген тәртіппен тіркеуді қамтамасыз етсін.
      3. Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің Әкімшілік жұмысы департаменті (Е. Есіркепов) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде тіркелгеннен кейін:
      1) оны белгіленген тәртіппен ресми жариялауды, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің ресми сайтында орналастыруды қамтамасыз етсін;
      2) оны Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің құрылымдық бөлімшелері мен аумақтық органдарының назарына жеткізсін.
      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі төрағасының орынбасары Е.К. Құдайбергеновке жүктелсін.
      5. Осы бұйрық мемлекеттік тіркелген күннен бастап күшіне енеді және алғаш рет ресми жарияланғаннан кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
      Табиғи монополияларды реттеу
      агенттігінің төрағасы                      Н. Алдабергенов

      Қазақстан Республикасының
      Экономика және бюджеттік
      жоспарлау министірі                        Б. Сұлтанов

Қазақстан Республикасы      
Табиғи монополияларды реттеу   
агенттігі төрағасының 2010 жылғы  
11 ақпандағы № 44-НҚ және    
Қазақстан Республикасының    
Экономика және бюджеттік жоспарлау
министрінің 2010 жылғы 15 ақпандағы
№ 53 бірлескен бұйрығымен бекітілген

Табиғи монополиялар аясындағы тәуекелдер
дәрежесін бағалау критерийлері

      1. Осы Табиғи монополиялар аясында тәуекелдер дәрежесін бағалау критерийлері (бұдан әрі – Критерийлер) «Жеке кәсіпкерлік туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес әзірленді және тәуекелдердің деңгейінің сандық және сапалық көрсеткіштерінің жиынтығын айқындайды, олардың негізінде табиғи монополиялар субъектілерін (бұдан әрі – Субъектілер) бағалау және тәуекелдің әртүрлі дәрежелеріне жатқызу жүзеге асырылады.
      2. Осы Критерийлер Заңды тұлға құрмаған, жұмыскерлерiнiң жылдық орташа саны елу адамнан аспайтын дара кәсiпкерлер және кәсiпкерлiк қызметтi жүзеге асыратын, жұмыскерлерiнiң жылдық орташа саны елу адамнан аспайтын және жыл бойғы активтерiнiң орташа жылдық құны тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңда белгiленген алпыс мың еселенген айлық есептiк көрсеткiштен аспайтын заңды тұлғалар шағын кәсiпкерлiк болып табылатын субъектiлерге таратылмайды.
      3. Осы Критерийлерде тәуекел деп Субъектінің қызметі нәтижесінде тұтынушылардың заңды мүдделеріне оның зардап келтіру, сондай-ақ Субъектілердің реттеліп көрсетілетін қызметтерін (тауарларын, жұмыстарын) пайдалануға тұтынушылардың Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерінде белгіленген құқықтарына олардың салдарлар ауыртпалығының дәрежесін ескере отырып қысым жасау мүмкіндігі түсініледі.
      4. Субъектілерді тәуекелдер дәрежелері бойынша бөлу мақсатында тәуекелдерді бағалау осы Критерийлерге қосымшаға сәйкес Тәуекелдер дәрежесін (бұдан әрі – Сапалық көрсеткіштер) бағалаудың сапалық көрсеткіштерінің негізінде жүзеге асырылады.
      5. Сапалық көрсеткіштерде көрсетілген әрбір бұзушылыққа, ол болған жағдайда тиісті балл беріледі.
      Егер Субъектінің іс-әрекеті немесе әрекетсіздігі бірнеше Сапалық көрсеткіштерге тап болған жағдайда балл қосылады.
      6. Сапалық көрсеткіштер бойынша балдар жалпы жиынтық қорытындыны айқындау үшін қосылады.
      7. Жиынтық қорытындының нәтижелері Субъектілерді тәуекелдер дәрежесі бойынша саралау үшін қолданылады.
      8. Субъектілерді тәуекелдер дәрежесіне саралау мынадай тәртіппен жүзеге асырылады:
      жоғары тәуекел тобына 31 және одан көп балл;
      орташа тәуекел тобына – 11-ден 30-ға дейін;
      шамалы тәуекел тобына - 0-ден 10-ға дейін бал алған Субъектілер жатқызылады.
      9. Егер табиғи монополиялар және реттелетін нарықтар туралы заңнаманы қандай да бір бұзушылықтар Субъектінің табыс (түсім) алуына әкелген жағдайда, онда сондай Субъект берілген балдың жиынтығына қарамастан жоғарғы тәуекел деңгейіне жатқызылады.
      10. Тексеруге тап болған Субъектілер оларды тәуекелдер дәрежелеріне бөлу мақсатында Сапалық көрсеткіштердің негізінде тәуекелдер қайтадан бағалауға жатады.
      11. Жоспарланып отырған тексерулердің саны Субъектілердің тәуекелдеріне жүргізілген бағалаудың нәтижесіне және тексеруді жүзеге асыратын уәкілетті органның лауазымды тұлғаларының санына сүйене отырып белгіленеді.
      12. Бір тәуекел тобының ішінен Субъектілерді іріктеуді уәкілетті орган мынадай қағидаттар бойынша жүзеге асырады:
      1) тексеру жоспарына неғұрлым көп уақыт кезеңінде тексерілмеген Субъект кіреді (тексерілмеген кезеңді анықтағанда, жоспардан тыс тақырыптық тексерулер есепке алынбайды);
      2) тексеру жоспарына неғұрлым көп балл жиынтығын алған субъектілер енгізіледі;
      3) егер қаралып отырған Субъектілер көрсетілген параметрлер бойынша тең жағдайда болса, тексеру жоспарына реттеліп көрсетілетін қызмет түрлерінен жылдық табыс жиынтығы неғұрлым көп объект енгізіледі.
      Табиғи монополия аясындағы тәуекелдер дәрежесін бағалау Критерийлеріне қосымша

Тәуекелдердің дәрежесін бағалаудың сапалық көрсеткіштері

р/с №

Қазақстан Республикасының Заңдарында және Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулыларында белгіленген талаптардың бұзылуы

Баллдар беру шарты

Баллдар

1

Заңмен тыйым салынған қызметті көрсету және өзге қызметті жүзеге асыру, не Заңмен рұқсат етілген уәкілетті органның тиісті келісімінсіз қызметінің өзге түрлерін көрсету

иә

5

жоқ

0

2

барлығы өндiрiспен және реттелiп көрсетiлетiн қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) ұсынумен, сондай-ақ Заңға сәйкес табиғи монополия субъектiсi үшiн рұқсат етiлген қызметтi жүзеге асырумен байланысы жоқ мүлiкке меншiк және (немесе) шаруашылық жүргiзу құқығына ие болу

иә

5

жоқ

0

3

мемлекеттік емес жинақтаушы зейнетақы қорларынан, арнайы қаржы компанияларынан, сондай-ақ табиғи монополия субъектісі үшін Заңда рұқсат етілген қызметті жүзеге асыратын өзге де ұйымдардан басқа, коммерциялық ұйымдардың акцияларын (үлестерін) иеленуге немесе олардың қызметіне өзге жолмен қатысу

иә

10

жоқ

0

4

уәкілетті орган белгілеген мөлшерден асатын реттеліп көрсетілетін қызметтер (тауарлар, жұмыстар) үшін ақы алу

иә

10

жоқ

0

5

Заңда көзделмеген қосымша ақы алуға немесе өзінің мазмұны бойынша реттеліп көрсетілетін қызметтердің мәніне қатысы жоқ (қаржылық қаражаттарды және өзге де мүлікті, мүліктік құқықтарды және басқаны беру) қосымша міндеттемелерді өзге түрде таңу

иә

10

жоқ

0

6

пайдаланылатын стратегиялық тауарларға арналған шығыстар ұлғайтылатын, сондай-ақ табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайларды қоспағанда, уәкілетті орган бекіткен тарифтік сметаның баптарында көзделген қаражатты бес проценттен астам көтеру

иә

3

жоқ

0

7

табиғи монополиялар субъектiлерiнiң реттелiп көрсетiлетiн қызметтерiне (тауарларына, жұмыстарына) қол жеткiзу шарттарын күштеп тану немесе тұтынушыларды кемсiтуге әкеп соғатын өзге де iс-әрекеттер жасау

иә

10

жоқ

0

8

реттелiп көрсетiлетiн қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) өндiрген және (немесе) ұсынған кезде технологиялық циклда пайдаланылатын жеке меншiк құқығымен немесе заңды негiзде өзгеше тиесiлi мүлiктi сенiмгерлiк басқаруға, лизингтi қоса алғанда, мүлiктiк жалдау (жалға беру)

иә

10

жоқ

0

9

арнайы қаржы компаниясының секьюритилендіру туралы мәмілелері бойынша талап ету құқықтарын басқаға беруді қоспағанда, ұсынылатын реттелетін қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) байланысты талап ету құқығын басқаға беру

иә

5

жоқ

0

10

реттелiп көрсетiлетiн қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) көлемiн жосықсыз тұтынушылардың төлемеуiне байланысты адал тұтынушыларға реттелiп көрсетiлетiн қызметтер (тауарлар, жұмыстар) ұсынудан бас тарту

иә

10

жоқ

0

11

реттелiп көрсетiлетiн қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) байланысты емес шығындарды олардың тарифтерiне (бағаларға, алымдар ставкаларына) немесе олардың шектi деңгейiн енгiзу

иә

10

жоқ

0

12

белгіленген тәртіппен бекітілген инвестициялық бағдарламаларда (жобаларда) көзделген қаражатты мақсатсыз пайдалану

иә

5

жоқ

0

13

мемлекеттiк органдар өздерiнiң құзыретi шегiнде белгiлеген, реттелiп көрсетiлетiн қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) сапасына қойылатын талаптарға сәйкес келмейтiн реттелiп көрсетiлетiн қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) ақы талап ету

иә

5

жоқ

0

14

мыналар: тарифтік сметада қамтылатын; реттеліп көрсетілетін коммуналдық қызметтердің есептеу аспаптарын сатып алу мен орнату шығындары және ақы алу тетігі, реттеліп көрсетілетін коммуналдық қызметтердің есептеу аспаптарын сатып алу және орнату туралы; ұсынылатын реттеліп көрсетілетін коммуналдық қызметтер (тауарлар, жұмыстар) туралы ақпаратты коммерциялық құпия деп тану

иә

5

жоқ

0

15

ұсынылатын реттелiп көрсетiлетiн қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) уәкiлеттi орган бекiткен тарифтердi (бағаларды, алымдар ставкаларын) немесе олардың шектi деңгейлерiн ескере отырып, мемлекеттiк органдар өздерiнiң құзыретi шегiнде белгiлеген, ұсынылатын реттелiп көрсетiлетiн қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) сапасына қойылатын талаптарға сәйкес ұсынылатын реттелiп көрсетiлетiн қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) тұтынушыларды жалпыға бiрдей қамтамасыз ету бойынша міндеттерді орындамау

иә

3

жоқ

0

16

тұтынушыларға реттелiп көрсетiлетiн коммуналдық қызметтер (тауарлар, жұмыстар) жасағаны үшiн олардан Заңда белгіленген өзге жағдайларды қоспағанда өз кассалары, сондай-ақ банктер және банк операцияларының жекелеген түрлерiн жүзеге асыратын ұйымдар арқылы төлемдер қабылдауды қамтамасыз ету бойынша міндеттерді орындамау

иә

3

жоқ

0

17

реттелiп көрсетiлетiн қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) тұтынушыларға тең жағдайларын, оның iшiнде уәкiлеттi орган бекiткен тәртiппен реттелiп көрсетiлетiн қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) қол жеткiзудiң тең жағдайларын ұсынбау

иә

5

жоқ

0

18

тарифтiң (бағаның, алым ставкасының) шектi деңгейi бекiтiлген жағдайда, барлық тұтынушылар үшiн реттелiп көрсетiлетiн қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) тарифтiң (бағаның, алым ставкасының) шектi деңгейiнен аспайтын бiрыңғай тарифтер (бағалар, алым ставкалары) деңгейлерi бойынша ұсыну бойынша міндеттемелерді орындамау

иә

5

жоқ

0

19

Заңмен және Қазақстан Республикасының өзге де заңнамалық актiлерiнде белгiленген тәртiпті бұзып шығындары табиғи монополия субъектiсiнiң реттелiп көрсетiлетiн қызметтерiне (тауарларына, жұмыстарына) тарифтi (бағаны, алым ставкасын) немесе оның шектi деңгейiн және тарифтiк сметаларды бекiту кезiнде ескерiлетiн қызметтердi (тaуapлapды, жұмыстарды) сатып алуды жүзеге асыру

иә

5

жоқ

0

20

аудиторлық ұйымдардың мiндеттi жыл сайынғы аудитті жүргiзу бойынша немесе Қазақстан Республикасының заңдарында белгiленген тәртiпте және мерзімде аудиторлық есеп пен жылдық қаржы есептiлiгiн жариялау бойынша міндеттерді орындамау не тиісті емес орындау

иә

3

жоқ

0

21

реттелiп көрсетiлетiн қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) әрбiр түрi бойынша және тұтас алғанда уәкiлеттi орган бекiткен тәртiппен өзге де қызмет бойынша кiрiстердiң, шығындар мен қолданысқа енгiзiлген активтердiң бөлек есебiн жүргiзу бойынша міндеттерді орындамау

иә

3

жоқ

0

22

тарифтiк сметаны орындамау, тарифтік сметаның орындалуы туралы немесе оны ұсынбау туралы есеп беруді орындамау уақытылы ұсынбау

иә

5

жоқ

0

23

уәкілетті орган белгілеген тәртіппен тұтынушылардың және өзге де мүдделі тұлғалардың алдындағы реттеліп көрсетілетін қызметтерді (тауарларды, жұмыстарды) ұсыну жөніндегі жұмысы туралы жыл сайынғы есеп бойынша міндеттерді орындамау

иә

3

жоқ

0

24

Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiткен үлгi шарттарға сәйкес ұсынылатын реттелiп көрсетiлетiн коммуналдық қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) әрбiр түрiне, сондай-ақ ұсынылатын реттелiп көрсетiлетiн өзге де қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) әрбiр түрiне және (немесе) жиынтығына тұтынушылармен жеке шарттар жасау бойынша міндеттерді орындамау

иә

3

жоқ

0

25

Қазақстан Республикасының Үкіметі бекіткен ынтымақтастықтың үлгі шарттарына сәйкес кондоминиум объектісін басқару органымен оларға реттеліп көрсетілетін коммуналдық қызметтердің (тауарлардың, жұмыстардың) әрбір түріне ынтымақтастық шарттарын жасау бойынша міндетті орындамау

иә

3

жоқ

0

26

тұтынушылармен жасалған шарттарға сәйкес реттелiп көрсетiлетiн коммуналдық қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) есептеу аспаптарын сатып алуға және оларды тұтынушыларға орнату бойынша міндетті орындамау

иә

3

жоқ

0

27

есептеу аспабы iстен шыққан жағдайда, есептеу аспаптарының орташа айлық көрсеткiштерi бойынша реттелiп көрсетiлетiн коммуналдық қызметтер (тауарлар, жұмыстар) үшін уәкiлеттi орган белгiлеген тәртiппен ақы өндiрiп алу бойынша міндетті орындамау

иә

5

жоқ

0

28

заңнамада белгiленген тәртiппен уәкiлеттi органның келiсімінсіз негiзгi құралдарға қайта бағалауды жүргiзу

иә

5

жоқ

0

29

реттелiп көрсетiлетiн қызметтер (тауарлар, жұмыстар) ұсынуға шарттар жасасу кезiнде тұтынушылар құқықтарын бұзу

иә

10

жоқ

0

30

Заңда белгіленген мерзімде тарифтердi (бағаларды, алымдар ставкаларын) төмендету туралы уәкiлеттi орган мен тұтынушыларды хабардар етпеу

иә

10

жоқ

0

31

Қазақстан Республикасының салық заңдары тиiсiнше өзгертiлiп, соның нәтижесiнде табиғи монополия субъектiсi шығындарының құны азайған жағдайда, барлық тұтынушылар үшiн реттелiп көрсетiлетiн қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) тарифтердi (бағаларды, алым ставкаларын) немесе олардың шектi деңгейлерiн аталған өзгерiстер қолданысқа енгiзiлген күннен бастап уәкiлеттi орган бекiткен тәртiппен төмендету бойынша міндетті орындамау

иә

3

жоқ

0

32

мүлiктi мемлекет меншiгiне беру жағдайларын қоспағанда, өндiрiске және реттелiп көрсетiлетiн қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) ұсынуға арналған мүлiктi тендер нысанындағы сауда-саттықта иелiктен айыру бойынша міндетті орындамау

иә

5

жоқ

0

33

уәкілетті орган белгiлеген тәртiппен табиғи монополиялар субъектiлерiнiң реттелетiн қызмет түрлерi бойынша кiрiстердi, шығындар мен тартылған активтердi бөлек есепке алу әдiстемесiн әзiрлеу және келісу бойынша міндетті орындамау

иә

5

жоқ

0



34

табиғи монополиялар субъектілерінің белгіленген тәртіппен бекітілген инвестициялық бағдарламаларын (жобаларын) орындамау

иә

5

жоқ

0



35

Заңда көзделген жағдайларды қоспағанда, уәкілетті орган бекіткен реттеліп көрсетілетін қызметтер (тауарлар, жұмыстар) үшін тікелей пайдаланатын шикізат, материалдар, отын, энергия шығысының техникалық және технологиялық нормаларын бес проценттен астам көтеру

иә

5

жоқ

0


36

нормативтен тыс ысыраптар болған жағдайда оларды жою жөнінде іс-шаралар жоспарын әзірлеу және іске асыру міндетін орындамау

иә

3

жоқ

0


37

нормативтік техникалық ысыраптардың деңгейін уәкілетті орган белгілеген шамаға және мерзімге төмендетпеу

иә

3

жоқ

0


38

табиғи монополия субъектілерінің уәкілетті органға ақпаратты, есепті, ескертуді белгіленген мерзімде немесе белгіленген мерзімді бұзып (көрсетілген жағдайлардың әр қайсысына жеке балл қосылады) ұсынбау

иә

3

жоқ

0


39

табиғи монополиялар субъектiлерi өтінімді уәкілетті органға тарифтердi (бағаларды, алымдар ставкаларын) және тарифтiк сметаларды жалпы қайта қарау үшiн, Заңда белгіленген жағдайда жалпы тәртіппен алты айдан кешiктiрмей өтiнiм ұсынбау

иә

5

жоқ

0


40

Заңның 18-1-бабында көзделген іс-әрекеттерді жүзеге асыруға келісім беру туралы өтінішті уәкілетті органға уақытылы ұсынбау

ия

5

жоқ

0

Ескерту: Заң – «Табиғи монополиялар және реттелетін нарықтар туралы» Қазақстан Республикасының Заңы.

Об утверждении критериев оценки степени рисков в сферах естественных монополий

Совместный приказ Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий от 11 февраля 2010 года № 44-ОД и Министра экономики и бюджетного планирования Республики Казахстан от 15 февраля 2010 года № 53. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 19 февраля 2010 года № 6072. Утратил силу совместным приказом Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий от 19 июня 2012 года № 139-ОД и Министра экономического развития и торговли Республики Казахстан от 25 июня 2012 года № 204

      Сноска. Утратил силу совместным приказом Председателя Агентства РК по регулированию естественных монополий от 19.06.2012 № 139-ОД и Министра экономического развития и торговли РК от 25.06.2012 № 204 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В целях реализации пунктов 1 и 2 статьи 38 Закона Республики Казахстан "О частном предпринимательстве" ПРИКАЗЫВАЕМ:
      1. Утвердить прилагаемые Критерии оценки степени рисков в сферах естественных монополий.
      2. Департаменту контроля и исковой работы Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий (Уринбаев М.Д.) обеспечить государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан.
      3. Департаменту административной работы Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий (Есиркепов Е.О.) после государственной регистрации настоящего приказа:
      1) обеспечить в установленном законодательством порядке его официальное опубликование и размещение на официальном сайте Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий;
      2) довести настоящий приказ до сведения структурных подразделений и территориальных органов Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий.
      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на заместителя Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий Кудайбергенова Е.К.
      5. Настоящий приказ вступает в силу со дня государственной регистрации и вводится в действие по истечении десяти календарных дней после его первого официального опубликования.

      Председатель Агентства              Министр экономики и
      Республики Казахстан                бюджетного планирования
      по регулированию                    Республики Казахстан
      естественных монополий
      ________________Н. Алдабергенов     ________________Б. Султанов
      11 февраля 2010 года                15 февраля 2010 года

Утверждены           
Совместным приказом      
Председателя Агентства    
Республики Казахстан     
по регулированию       
естественных монополий    
от 11 февраля 2010 года № 44-ОД
и Министра экономики и    
бюджетного планирования   
Республики Казахстан    
от 15 февраля 2010 года № 53

Критерии
оценки степени рисков в сферах естественных монополий

      1. Настоящие Критерии оценки степени рисков в сферах естественных монополий (далее - Критерии) разработаны в соответствии с Законом Республики Казахстан "О частном предпринимательстве" и определяют совокупность количественных и качественных показателей рисков, на основании которых осуществляется оценка и отнесение субъектов естественных монополий (далее - Субъекты) к различным степеням риска.
      2. Настоящие Критерии не распространяются на Субъектов, являющихся индивидуальными предпринимателями без образования юридического лица со среднегодовой численностью работников не более пятидесяти человек и юридическими лицами, осуществляющими частное предпринимательство, со среднегодовой численностью работников не более пятидесяти человек и среднегодовой стоимостью активов за год не свыше шестидесятитысячекратного месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете на соответствующий финансовый год.
      3. Под риском в настоящих Критериях понимается вероятность причинения вреда в результате деятельности Субъектов имущественным интересам потребителей, а также ущемления прав потребителей на пользование регулируемыми услугами (товарами, работами) Субъектов, установленных законодательными актами Республики Казахстан, с учетом степени тяжести их последствий.
      4. Оценка рисков с целью распределения Субъектов по степеням рисков осуществляется на основании Качественных показателей оценки степени рисков (далее - Качественные показатели), согласно приложению к настоящим Критериям.
      5. По каждому нарушению, указанному в Качественных показателях, при его наличии присваивается соответствующий балл.
      В случае, если действие или бездействие Субъекта подпадает под действие нескольких Качественных показателей, то баллы суммируются.
      6. Баллы по Качественным показателям суммируются для определения общего суммарного итога.
      7. Результаты суммарного итога используются для дифференциации Субъектов по степеням рисков.
      8. Дифференциация Субъектов по степеням рисков осуществляется следующим образом:
      к группе высокой степени риска относятся Субъекты, набравшие от 31 и более баллов;
      к группе средней степени риска - от 11 до 30 баллов;
      к группе незначительной степени риска - от 0 до 10 баллов.
      9. В случае, если какие-либо нарушения законодательства о естественных монополиях и регулируемых рынках повлекли получение Субъектом дохода (выручки), то такой Субъект независимо от суммы присвоенных баллов относится к высокой степени риска.
      10. Субъекты, подвергшиеся проверке, подлежат повторной оценке рисков на основании Качественных показателей с целью распределения их по степеням рисков.
      11. Количество планируемых проверок определяется исходя из результатов проведенной оценки рисков Субъектов и количества должностных лиц уполномоченного органа, осуществляющих проверки.
      12. Отбор Субъектов внутри одной группы риска осуществляется уполномоченным органом по следующим принципам:
      1) в план проверок включается Субъект, имеющий наибольший непроверенный период (при определении непроверенного периода не берутся в расчет внеплановые тематические проверки);
      2) в план проверок включается Субъект, набравший наибольшую сумму баллов;
      3) в случае, если рассматриваемые Субъекты по перечисленным параметрам будут находиться в равных условиях, в план проверок включается Субъект, имеющий наибольший размер совокупного годового дохода от оказания регулируемых видов деятельности.

Приложение к Критериям
оценки степени рисков
в сферах естественных
монополий      

          Качественные показатели оценки степени рисков


п/п

Нарушения требований, установленных Законами
Республики Казахстан и постановлениями
Правительства Республики Казахстан

Условия
присвоения
баллов

Баллы

1

оказание услуг и осуществление иной деятель-
ности, запрещенной Законом, либо оказание
разрешенных Законом иных видов деятельности без
получения соответствующего согласования
уполномоченного органа

да

5

нет

0

2

наличие на праве собственности и (или)
хозяйственного ведения имущества, не связанного
с производством и предоставлением регулируемых
услуг (товаров, работ), а также с осуществле-
нием деятельности, разрешенной для субъекта
естественной монополии в соответствии с Законом

да

5

нет

0

3

владение акциями (долями) или иные формы
участия в деятельности коммерческих организа-
ций, кроме негосударственных накопительных
пенсионных фондов, специальных финансовых
компаний, а также иных организаций, осущест-
вляющих деятельность, разрешенную для субъекта
естественной монополии Законом

да

10

нет

0

4

взимание за регулируемые услуги (товары,
работы) платы, превышающей размер,
установленный уполномоченным органом

да

10

нет

0

5

взимание дополнительной платы, не предусмотрен-
ной Законом, или иные формы навязывания
дополнительных обязательств, которые по своему
содержанию не касаются предмета оказываемых
регулируемых услуг (передача финансовых средств
и иного имущества, имущественных прав и других)

да

10

нет

0

6

превышение средств, предусмотренных статьями
тарифной сметы, утвержденной уполномоченным
органом, более чем на пять процентов, за
исключением случаев увеличения расходов на
используемые стратегические товары, а также
чрезвычайных ситуаций природного и техногенного
характера

да

3

нет

0

7

навязывание условий доступа к регулируемым
услугам (товарам, работам) субъектов
естественных монополий или совершение иных
действий, ведущих к дискриминации потребителей

да

10

нет

0

8

передача принадлежащего на праве собственности
или ином законном основании имущества, исполь-
зуемого в технологическом цикле при производст-
ве и (или) предоставлении регулируемых услуг
(товаров, работ), в доверительное управление,
имущественный найм (аренду), включая лизинг

да

10

нет

0

9

уступка права требования, связанного с
предоставляемыми регулируемыми услугами
(товарами, работами), за исключением уступки
права требования специальной финансовой
компании по сделкам секьюритизации

да

5

нет

0

10

отказ в предоставлении регулируемых услуг
(товаров, работ) добросовестным потребителям в
связи с неоплатой недобросовестными потребите-
лями использованного объема регулируемых услуг
(товаров, работ)

да

10

нет

0

11

включение в тарифы (цены, ставки сборов) или их
предельные уровни на регулируемые услуги
(товары, работы) затрат, не связанных с их
предоставлением

да

10

нет

0

12

нецелевое использование средств, предусмотрен-
ных в инвестиционных программах (проектах),
утвержденных в установленном порядке

да

5

нет

0

13

требование оплаты предоставленных регулируемых
услуг (товаров, работ), не соответствующих
требованиям к качеству регулируемых услуг
(товаров, работ), установленным государствен-
ными органами в пределах их компетенции

да

5

нет

0

14

признание коммерческой тайной информации:
содержащейся в тарифной смете; о затратах на
приобретение и установку приборов учета
регулируемых коммунальных услуг и механизме
взимания платы, приобретении и установке
приборов учета регулируемых коммунальных услуг;
о предоставляемых регулируемых коммунальных
услугах (товарах, работах)

да

5

нет

0

15

неисполнение обязанности по обеспечению
всеобщего обслуживания потребителей регулируе-
мых услуг (товаров, работ) в соответствии с
требованиями к качеству предоставляемых регули-
руемых услуг (товаров, работ), установленных
государственными органами в пределах их компе-
тенции, с учетом тарифов (цен, ставок сборов)
или их предельных уровней, утвержденных уполно-
моченным органом на предоставляемые регулируе-
мые услуги (товары, работы)

да

3

нет

0

16

неисполнение обязанности по обеспечению приема
платежей от потребителей за предоставляемые им
регулируемые коммунальные услуги (товары,
работы) через собственные кассы, а также банки
и организации, осуществляющие отдельные виды
банковских операций, за исключением случаев,
установленных Законом

да

3

нет

0

17

непредставление равных условий потребителям
регулируемых услуг (товаров, работ), в том
числе равных условий доступа к регулируемым
услугам (товарам, работам), в порядке,
утвержденном уполномоченным органом

да

5

нет

0

18

неисполнение обязанности по представлению в
случае утверждения предельного уровня тарифа
(цены, ставки сбора) регулируемых услуг
(товаров, работ) для всех потребителей по
единым уровням тарифов (цен, ставок сборов),
не превышающим предельный уровень тарифа (цены,
ставки сбора)

да

5

нет

0

19

осуществление закупок услуг (товаров, работ),
затраты на которые учитываются при утверждении
тарифа (цены, ставки сбора) или его предельного
уровня и тарифных смет на регулируемые услуги
(товары, работы) субъекта естественной моно-
полии, с нарушением порядка, установленного
Законом и иными законодательными актами
Республики Казахстан

да

5

нет

0

20

неисполнение либо ненадлежащее исполнение
обязанности по проведению обязательного
ежегодного аудита аудиторскими организациями
либо по опубликованию аудиторского отчета и
годовой финансовой отчетности в порядке и
сроки, установленные законодательством
Республики Казахстан

да

3

нет

0

21

неисполнение обязанности по ведению раздельного
учета доходов, затрат и задействованных активов
по каждому виду регулируемых услуг (товаров,
работ) и в целом по иной деятельности в
порядке, утвержденном уполномоченным органом

да

3

нет

0

22

неисполнение тарифной сметы, несвоевременное
представление отчета об исполнении тарифной
сметы или его непредставление

да

5

нет

0

23

неисполнение обязанности по ежегодному отчету
о деятельности по предоставлению регулируемых
услуг (товаров, работ) перед потребителями и
иными заинтересованными лицами в порядке,
установленном уполномоченным органом

да

3

нет

0

24

неисполнение обязанности по заключению в
соответствии с типовыми договорами, утвержден-
ными Правительством Республики Казахстан,
индивидуальных договоров с потребителями на
каждый вид предоставляемых регулируемых
коммунальных услуг (товаров, работ), а также
на каждый вид и (или) совокупность иных
предоставляемых регулируемых услуг (товаров,
работ)

да

3

нет

0

25

неисполнение обязанности по заключению в
соответствии с типовыми договорами сотрудни-
чества, утвержденными Правительством Республики
Казахстан, договоров сотрудничества с органом
управления объектом кондоминиума на каждый вид
предоставляемых им регулируемых коммунальных
услуг (товаров, работ)

да

3

нет

0

26

неисполнение обязанности по приобретению и
установке потребителям приборов учета
регулируемых коммунальных услуг (товаров,
работ) в соответствии с договорами,
заключенными с потребителями

да

3

нет

0

27

неисполнение обязанности по взиманию за
предоставляемые регулируемые коммунальные
услуги (товары, работы) платы в случае выхода
прибора учета из строя по среднемесячным
показаниям приборов учета в порядке,
установленном уполномоченным органом

да

5

нет

0

28

проведение переоценки основных средств без
согласования с уполномоченным органом в
порядке, установленном законодательством

да

5

нет

0

29

нарушение прав потребителей при заключении
договоров на предоставление регулируемых услуг
(товаров, работ)

да

10

нет

0

30

неуведомление уполномоченного органа и
потребителей о снижении тарифов (цен, ставок
сборов) в сроки, установленные Законом

да

10

нет

0

31

неисполнение обязанности по снижению в порядке,
установленном уполномоченным органом, тарифов
(цен, ставок сборов) или их предельных уровней
на предоставляемые регулируемые услуги (товары,
работы) для всех потребителей в случае соот-
ветствующего изменения налогового законода-
тельства Республики Казахстан, в результате
которого стоимость затрат субъекта естественной
монополии уменьшается, со дня введения в
действие указанных изменений

да

3

нет

0

32

неисполнение обязанности по отчуждению
имущества, предназначенного для производства
и предоставления регулируемых услуг (товаров,
работ), на торгах в форме тендера, за исключе-
нием случаев передачи имущества в собственность
государства

да

5

нет

0

33

неисполнение обязанности по разработке и
согласованию методики ведения раздельного учета
доходов, затрат и задействованных активов по
видам регулируемых услуг субъектов естественных
монополий в порядке, установленном уполномочен-
ным органом

да

5

нет

0

34

неисполнение утвержденных в установленном
порядке инвестиционных программ (проекты)
субъектов естественных монополий

да

5

нет

0

35

превышение технических и технологических норм
расхода сырья, материалов, топлива, энергии,
непосредственно используемых для оказания
регулируемых услуг (товаров, работ), утвержден-
ных уполномоченным органом, более чем на пять
процентов, за исключением случаев, предусмот-
ренных Законом

да

5

нет

0

36

неисполнение обязанности по разработке и
реализации плана мероприятий по ликвидации
сверхнормативных потерь в случае их наличия

да

3

нет

0

37

неснижение уровня нормативных технических
потерь на величину и в сроки, определенные
уполномоченным органом

да

3

нет

0

38

непредставление субъектом естественной
монополии в уполномоченный орган информации,
отчета, уведомления в установленные сроки либо
с нарушением установленных сроков (за каждый из
указанных случаев присваивается отдельный балл)

да

3

нет

0

39

непредставление заявки субъектом естественной
монополии в уполномоченный орган не позднее
шести месяцев для пересмотра тарифов (цен,
ставок сборов) и тарифных смет в общем порядке
в случаях установленных Законом

да

5

нет

0

40

несвоевременное представление в уполномоченный
орган ходатайства о даче согласия на осущест-
вление действий, предусмотренных статьей 18-1
Закона

да

5

нет

0

Примечание: Закон – Закон Республики Казахстан «О естественных монополиях и регулируемых рынках»