Теміржол вокзалдары класын анықтау әдістемесін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрінің м.а. 2012 жылғы 3 тамыздағы № 490 Бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2012 жылы 29 тамызда № 7886 тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрінің м.а. 2013 жылғы 06 тамыздағы № 605 бұйрығымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Көлік және коммуникация министрінің м.а. 06.08.2013 № 605 бұйрығымен (01.01.2014 бастап қолданысқа енгізіледі).

      «Темір жол вокзалдары қызметін ұйымдастыру қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 2 шілдедегі № 759 қаулысымен бекітілген Вокзалдар қызметін ұйымдастыру қағидаларының 4-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:
      1. Қоса беріліп отырған Теміржол вокзалдары класын анықтау әдістемесі бекітілсін.
      2. Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрлігінің Көлік және қатынас жолдары комитеті (Н.И. Қилыбай) осы бұйрықтың:
      1) Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін қамтамасыз етсін;
      2) бұқаралық ақпарат құралдарында және Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрлігінің интернет ресурсында оның келесі ресми жариялануын қамтамасыз етсін.
      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрлігінің жауапты хатшысы Ж.М. Қасымбекке жүктелсін.
      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Министрдің
міндетін атқарушы                                  Р. Скляр 

Қазақстан Республикасы    
Көлік және коммуникация    
министрінің міндетін атқарушының
2012 жылғы 3 тамыздағы   
№ 490 бұйрығымен бекітілген 

Теміржол вокзалдары класын анықтау әдістемесі 

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Теміржол вокзалдары класын анықтау әдістемесі (бұдан әрі - Әдістеме) «Темір жол вокзалдары қызметін ұйымдастыру қағидасын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 2 шілдедегі № 759 қаулысымен бекітілген Вокзалдар қызметін ұйымдастыру қағидаларының 4-тармағына сәйкес әзірленген.
      2. Әдістемені қолданудың негізгі қағидаттары:
      1) қазіргі заманғы, қауіпсіз және сенімді көлік инфрақұрылымында, сондай-ақ олардың сапалы қызмет көрсетілуінде темір жол вокзалдары тұтынушыларының қажеттіліктерін қамтамасыз ету;
      2) қалалық ортаның оның даму қарқынымен келісілген сапасымен көлік инфрақұрылымының бөлігі ретінде ғана емес, оның ажырамас жиынтығы ретінде темір жол вокзалдарының және оның іргелес аумақтарының дамуына арналған кешенді бағыт;
      3) темір жол вокзалдары қызметтерін тұтынушылар мен пайдаланушылар мүдделерінің теңгерімін қамтамасыз ету;
      4) өзінің инвестициялық әлеуеті, сәулет және қала құрылысы және технологиялық мүмкіндіктері бар объект ретіндегі әр темір жол вокзалының бірегейлігі;
      5) темір жол вокзалдарында сенімді қызметтері және олардың қызмет ету қауіпсіздігі, сондай-ақ олардың даму қарқыны төмендемей қызметтер мен тауарларының іске асырылуынан кірісті арттыру болып табылады.
      3. Осы әдістемені қолдану мақсатында келесі ұғымдар қолданылады:
      1) темір жол вокзалы – бір станцияда орналасқан және жолаушылар ғимараты және павильоны бар, қалқамен немесе қалқасыз жолаушылар платформаларын бір немесе әр түрлі дәрежедегі вокзал өтпелерін (жолаушылар тоннелі, көпір, конкорстар), шағын сәулет нысандарын және визуалды коммуникацияларын қамтитын кешен. Вокзалда жергілікті жағдайларға байланысты барлық элементтері болмауы да мүмкін (мысалы, платформаларда жолаушылар павильоны болмауы мүмкін);
      2) Жайлылық – жолаушылар үшін және оларға персоналдың қызмет көрсету қолайлылығы және персоналдың біліктілікпен, үй-жайлармен, ішкі көрініс пен қажет жабдықтар мен тіршілікті қамтамасыз ету жүйелерімен (электр, авариялық-құтқару, сумен қамтамасыз ету, кәріз, желдетпе, құрамды реттеу және ауаны сапа көрсеткішіне жеткізу) жарақтандыру шарттастығының оңтайлы гигиеналық жағдайларын құру және ұстауға арналған тұрмыс жай-күйі, қолайлылығы, микроклиматтың көрсеткіш жиынтығы;
      3) класты анықтау – Қазақстан Республикасының заңнамалық актілеріне сәйкес жолаушыларға ұсынылатын қызмет көлемі мен жайлылық деңгейі;
      4) тұтынушылар – темір жол көлігі жолаушылары, темір жол вокзалына келіп-кетушілер (соның ішінде жолаушыларды күтіп алушылар мен шығарып салушылар);
      5) пайдаланушылар – темір жол вокзалы алаңдарын кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру үшін қолданатын заңды тұлғалар мен жеке кәсіпкерлер, сондай тасымалдаушылар, оның ішінде темір жол жолаушылар тасымалы саласындағы кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын тәуелсіз көлік ұйымдары;
      6) темір жол вокзалдары қызметтері – тұтынушылар мен пайдаланушылар қажеттіліктерін қанағаттандыруға бағытталған қызмет.
      4. Әдістеменің мақсаты тұтынушылардың әр түрлі санаттағы, соның ішінде мүмкіндігі шектеулі тұтынушылар қажеттіліктерін ескере отырып, ұсынылатын қызметтердің кең атауын қамтамасыз ету кепілдік негізінде пайдаланушыларға қызмет сапасын тиісті әлемдік стандарттарға қол жеткізу жолымен темір жол вокзалдарын дамыту, сонымен қатар темір жол вокзалдарының класы бөлігінде ақпараттық ортаны қабылдау үшін қолжетімді және микроклиматтың берілген сипаттамасында темір жол вокзалының ішкі ортасында жайлылық жасау болып табылады.
      5. Әдістемені Қазақстан Республикасы көлік кешені қызметін бақылау және реттеу, үйлестіру, көлік саласындағы Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік саясатты жүзеге асыратын уәкілетті орган (бұдан әрі – уәкілетті орган) қолданады. 

2. Теміржол вокзалдары класын анықтау

      6. Теміржол вокзалдары класын анықтау келесі жиынтық көрсеткішін қамтиды:
      1) жылдық есептеуде тәулігіне жөнелтілген жолаушылардың жалпы саны 1 жолаушы – 1 балл.
      2) вокзал үй-жайларын ұстау әр 100 шаршы метр көлемі – 1 жолаушы - 1 балл.
      3) осы әдістемеге қосымшаға сәйкес темір жол вокзалдары класы бөлігінде баллдық өрбуі.
      7. Темір жол вокзалдары класы төмендегі келтірілген формулаға сәйкес анықталады: 

      К=(Ж*1)+(К/100 ш.м)

      мұнда:
      К - вокзал класы,
      Ж - жылдық көрсеткіштегі тәулігіне жолаушылар,
      К - вокзал үй-жайларын (жалпы көлем) ұстау.
      Ескертпе:
      Баллды есептеу бөлігінде математикалық есептеулер жүргізу жөнелтілген жолаушылар саны есептерінен анықталады.
      Баллды есептеу бөлігінде математикалық есептеулер жүргізу темір жол вокзалының техникалық паспортында көрсетілген темір жол вокзалы ғимараты көлеміне сәйкес анықталады.
      Алынған көрсеткіштер жиынтығы балл санын береді, олар класты анықтайды.
      Математикалық есептеулер жүргізілген кездегі бөлшек сандар бүтін сандарға дөңгелектеуге жатады. Егер алынып тасталатын сандардың біріншісі 5 көп болса, онда соңғы сақталатын сан бірлікке ұлғайтылады. Ұлғайту алынып тасталатын сан 5 тең болған жағдайда да жасалынады.
      Жолаушыларға қызмет көрсету пункті бар өндірістік ғимарат және вокзал мәртебесін есептеуді уәкілетті орган бекітеді және қол жеткізілген көрсеткіштер негізінде бес жылда бір рет жүзеге асырылады.

Теміржол вокзалдары
класын анықтау 
әдістемесіне қосымша 

Темір жол вокзалдары класы бөлігіндегі баллдық өрбуі 

      1. Вокзалдар атқаратын жұмыс көлеміне және күрделілігінің өрбуіне байланысты төрт класқа бөлінеді:
      1)  кластан тыс;
      2) 1 класс;
      3) 2 класс;
      4) 3 класс.

№ 1-кесте

Атауы Кластан тыс 1 класс 2 класс 3 класс

вокзал

2500 және одан астам балл

700 ден 2499 баллға дейін

300 ден 699 баллға дейін

101 ден 299 баллға дейін

      2. Тиісті есептеулер жүргізілгеннен кейін 1-кестедегі есептеулер негізінде вокзал мәртебесі тағайындалады.
      3. 101 кем жинақ балл санын жинаған ғимараттар жолаушыларға қызмет көрсету пункті бар өндірістік ғимарат болып белгіленеді.

№ 2-кесте

Атауы 1 түрі 2 түрі 3 түрі

Өндірістік ғимарат

50 ден 100 жолаушыға дейін

10 нан 50 жолаушыға дейін

10 жолаушыға дейін

Об утверждении Методики определения класса железнодорожных вокзалов

Приказ и.о Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 3 августа 2012 года № 490. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 29 августа 2012 года № 7886. Утратил силу приказом и.о. Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 6 августа 2013 года № 605

      Сноска. Утратил силу приказом и.о. Министра транспорта и коммуникаций РК от 06.08.2013 № 605 (вступает в силу с 01.01.2014).

      В соответствии с пунктом 4 Правил организации деятельности вокзалов, утвержденных постановлением Правительства Республики Казахстан от 2 июля 2011 года № 759 «Об утверждении Правил организации деятельности железнодорожных вокзалов» ПРИКАЗЫВАЮ:
      1. Утвердить прилагаемую Методику определения класса железнодорожных вокзалов.
      2. Комитету транспорта и путей сообщения Министерства транспорта и коммуникаций Республики Казахстан (Килыбай Н.И.) обеспечить:
      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;
      2) его последующее официальное опубликование в средствах массовой информации и на интернет-ресурсе Министерства транспорта и коммуникаций Республики Казахстан.
      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на Ответственного секретаря Министерства транспорта и коммуникаций Республики Казахстан Касымбек Ж. М.
      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      И.о Министра                                     Р.Скляр

Утверждена       
приказом и.о Министра 
транспорта и коммуникаций
Республики Казахстан 
от 3 августа 2012 года № 490

Методика определения класса железнодорожных вокзалов

1. Общие положения

      1. Настоящая Методика определения класса железнодорожных вокзалов (далее - Методика) разработана в соответствии с пунктом 4 Правил организации деятельности вокзалов, утвержденных постановлением Правительства Республики Казахстан от 2 июля 2011 года № 759 «Об утверждении Правил организации деятельности железнодорожных вокзалов.
      2. Основными принципами применения Методики, являются:
      1) обеспечение удовлетворения потребностей пользователей железнодорожных вокзалов в современной, надежной и безопасной транспортной инфраструктуре, а также в их качественном обслуживании;
      2) комплексный подход к развитию железнодорожного вокзала совместно с прилегающей к нему территорией не только как части транспортной инфраструктуры, но и как неотъемлемого компонента городской среды, согласованный с качеством и темпами ее развития;
      3) обеспечение баланса интересов потребителей и пользователей услуг железнодорожных вокзалов;
      4) уникальность каждого железнодорожного вокзала как объекта, обладающего своим инвестиционным потенциалом, архитектурными, градостроительными и технологическими возможностями;
      5) повышение доходности от реализации товаров и услуг на железнодорожных вокзалах без нарушения функциональной надежности и безопасности их функционирования, а также снижения потенциала их развития.
      3. В целях применения настоящей Методики используются следующие понятия:
      1) железнодорожный вокзал это комплекс сооружений и устройств, расположенный на одной станции и включающий: пассажирское здание и павильоны, пассажирские платформы с навесами или без них, вокзальные переходы в одном или в разных уровнях (пешеходные тоннели, мосты, конкорсы), малые архитектурные формы и визуальные коммуникации. Вокзал в зависимости от местных условий может иметь не все элементы (например, может не быть пассажирских павильонов на платформах);
      2) комфорт - совокупность бытовых благ, удобств, показателей микроклимата, предназначенных для создания и поддержания оптимальных гигиенических условий для пассажиров и удобства их обслуживания персоналом и обусловленная квалификацией персонала, набором помещений, интерьером и оснащенностью необходимым оборудованием и системами жизнеобеспечения (электро, аварийно-спасательной, водоснабжения, канализации, вентиляции, регулирования состава и кондиционирования воздуха);
      3) определение класса - уровень комфорта и объем услуг, предоставляемых пассажирам в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан;
      4) потребители - пассажиры железнодорожного транспорта, посетители железнодорожного вокзала (в том числе провожающие и встречающие пассажиров);
      5) пользователи - юридические лица и индивидуальные предприниматели, которые используют площади железнодорожных вокзалов для осуществления предпринимательской деятельности, а также перевозчики, в том числе независимые транспортные организации, осуществляющие предпринимательскую деятельность в сфере пассажирских железнодорожных перевозок;
      6) услуги железнодорожных вокзалов - деятельность, направленная на удовлетворение потребностей пользователей и потребителей.
      4. Целью Методики является развитие железнодорожных вокзалов, путем достижения соответствующих мировым стандартам качеств обслуживания пользователей на основе гарантированного обеспечения широкой номенклатуры предоставляемых услуг с учетом потребностей разных категорий потребителей, в том числе с ограниченными возможностями, а также создание комфортной внутренней среды железнодорожного вокзала с заданными характеристиками микроклимата и доступной для восприятия информационной среды в разрезе классов железнодорожных вокзалов;
      5. Методика применяется уполномоченным органом, осуществляющим в соответствии с законодательством Республики Казахстан реализацию государственной политики в области транспорта, координацию, регулирование и контроль деятельности транспортного комплекса Республики Казахстан (далее - уполномоченный орган).

2. Определение класса железнодорожных вокзалов

      6. Определение класса железнодорожного вокзала включает в себя следующие суммарные показатели:
      1) общее количество отправленных пассажиров в сутки в годовом исчислении 1 пассажир - 1 балл;
      2) содержание вокзальных помещений каждые 100 квадратных метров площади - 1 балл;
      3) градация бальности в разрезе класса железнодорожных вокзалов согласно приложению к настоящей Методике.
      7. Класс железнодорожного вокзала определяется согласно нижеприведенной формуле:

      К = (П*1)+(S/100 кв.м)
      где:
      К – классность вокзала,
      П – пассажиры в сутки в годовом исчислении,
      S – содержание вокзальных помещений (общая площадь).

      Примечание:
      Проведение математических расчетов в части вычисления бальности, определяется из расчета количества отправленных пассажиров.
      Проведение математических расчетов в части вычисления бальности, определяется согласно площади здания железнодорожного вокзала, указанной в техническом паспорте железнодорожного вокзала.
      Суммирование полученных показателей, дает количество баллов, которые и определяет класс.
      Дробное число при проведении математических расчетов подлежит округлению до целого числа. Если первая из отбрасываемых цифр больше чем 5, то последняя из сохраняемых цифр увеличивается на единицу. Увеличение совершается и тогда, когда первая из отбрасываемых цифр равна 5.
      Перерасчет статуса вокзалов и производственных зданий с пунктом обслуживания пассажиров в случае необходимости, производится один раз в пять лет на основании достигнутых показателей и утверждается уполномоченным органом.

Приложение         
к Методике определения класса
железнодорожных вокзалов  

Градация бальности в разрезе класса железнодорожных вокзалов

      1. В зависимости от сложности и объема выполняемых работ вокзалы по градации делятся на четыре класса:
      1) внеклассные
      2) 1 класс;
      3) 2 класс;
      4) 3 класс;

                                               Таблица № 1

наименование

внеклассные

1 класс

2 класс

3 класс

вокзал

от 2500 и
более
баллов

от 700
до 2499
баллов

от 300
до 699
баллов

от 101
до 299
баллов

      2. После проведения соответствующих расчетов, Статус вокзалов присваивается на основании расчетов по таблице 1.
      3. Здания, набравшие суммарное количество баллов менее 101, определять, как производственные здания с пунктом обслуживания пассажиров (Таблица 2).

                                                Таблица № 2

наименование 1 тип 2 тип 3 тип

Производственное
здание

от 50 до 100
пассажиров

от 10 до 50
пассажиров

до 10
пассажиров